אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לבודד שריר ✔בידוד שריר מטרה מתוך קבוצת שרירים, איך לבודד שריר ספציפי? איך לעבוד על שריר ספציפי? איך לנטרל שריר? איך להחליש שריר? שרירים דו מפרקיים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
41:01בידוד שריר מטרה מתוך קבוצת שרירים, איך לבודד שריר ספציפי? איך לעבוד על שריר ספציפי? איך לנטרל שריר? איך להחליש שריר? שרירים דו מפרקיים, אי ספיקה אקטיבית של שריר, עבודה על חלק מהשריר, שיטות אימון למתקדמים
האם אפשר לבודד שריר ספציפי מתוך קבוצת שרירים?

אחת השאלות הנפוצות ביותר באימון מתקדם היא האם אפשר לבודד שריר ספציפי מתוך קבוצת שרירים. אליעד כהן מסביר שכדי להבין איך זה אפשרי, ראשית צריך להכיר את המבנה של הגוף - המפרקים, השרירים שמחוברים אליהם, ואת האופן שבו הם פועלים. הגוף בנוי ממפרקים, כאשר בכל מפרק ישנם שרירים שנמצאים מלפני, מאחורי או מצדדיו. השרירים הללו יכולים לבצע תנועות של כפיפה ופשיטה, והם פועלים על ידי התכווצות ומתיחה.

אליעד מדגיש כי לשרירים יש שכבות שונות - כלומר, שרירים נמצאים לעיתים אחד מעל לשני, כך שיש שרירים עמוקים יותר ושרירים שטחיים יותר. הדבר יוצר מורכבות כאשר רוצים לאמן שריר ספציפי, במיוחד אם אותו שריר נמצא מתחת לשריר אחר. השאלה המרכזית היא האם קיימת דרך לבצע תנועות שיגרמו רק לשריר ספציפי להתאמץ ולא לשאר השרירים באותה הקבוצה.

איך שרירים פועלים במהלך תנועות במפרקים?

כאשר מבצעים תנועה במפרק, השריר חייב להיות מחובר בשני צידי אותו המפרק כדי שיוכל להתכווץ ולייצר את התנועה. למשל, בתנועה של כפיפת מרפקים (כמו בתרגיל ליד הקדמית), שרירי הבייספס והברכיאליס מתכווצים, כיוון ששניהם מחוברים מעל ומתחת למפרק המרפק. אך יש הבדל חשוב בין שני השרירים הללו: שריר הברכיאליס חוצה רק את מפרק המרפק, בעוד ששריר הבייספס חוצה גם את מפרק המרפק וגם את מפרק הכתף.

אליעד מסביר כי כאשר שריר חוצה שני מפרקים, נוצר מצב מיוחד שנקרא "אי - ספיקה אקטיבית". משמעות הדבר היא שכאשר מקרבים את שתי נקודות החיבור של השריר זו לזו (למשל על ידי הרמת המרפק כלפי מעלה), השריר מתקצר בצורה כזו שהוא כבר חלש יחסית ולא יכול להתכווץ עוד באותה עוצמה. במצב זה, השריר בעצם מוחלש באופן טבעי ביחס לשרירים אחרים שחוצים רק מפרק אחד.

מהי אי - ספיקה אקטיבית ואיך היא מאפשרת לבודד שריר ספציפי?

אי - ספיקה אקטיבית מתארת מצב שבו שריר מאבד מכוחו כי הוא כבר מקוצר מראש דרך שני מפרקים. לדוגמה, אם תבצע כפיפת מרפקים כאשר הכתף מורמת (המרפק גבוה), הבייספס יהיה במצב מוחלש יחסית משום שהנקודות שלו (בכתף ובמרפק) קרובות יותר זו לזו, ולכן הברכיאליס יהיה חייב לעבוד יותר חזק כדי להשלים את התנועה. זו שיטה אפקטיבית לגרום לשריר אחד מתוך קבוצה לעבוד יותר קשה על חשבון שריר אחר.

מה ההבדל בין אי - ספיקה אקטיבית ואי - ספיקה פסיבית?

אליעד מסביר שבנוסף לאי - ספיקה אקטיבית קיימת גם אי - ספיקה פסיבית. במצב זה, שריר חוצה שני מפרקים נמצא במצב מתוח בצורה קיצונית - למשל, כאשר הזרוע ישרה לחלוטין והבייספס מתוח דרך שני המפרקים (מרפק וכתף). גם במצב זה השריר מוחלש יחסית, אך כאן הוא מוחלש בגלל מתיחה קיצונית, מה שגורם לו גם לאבד כוח.

איך ניתן ליישם את הרעיון הזה בקבוצות שרירים אחרות בגוף?

הרעיון של אי - ספיקה אקטיבית תקף לגבי כל קבוצות השרירים בגוף שיש בהן שרירים דו - מפרקיים. אליעד נותן דוגמאות נוספות לכך:
  • שריר הטרייספס (יד אחורית), שבו יש ראשים שחוצים שני מפרקים וניתן לבודד ראש ספציפי.
  • השריר הארבע - ראשי בירך (רקטוס פמוריס), שגם הוא חוצה שני מפרקים וניתן להשפיע על תפקודו על ידי שינוי הזווית של מפרקי הירך והברך.
  • שרירי התאומים והשוקיים, שניתן לבודד גם כן באמצעות שינוי זוויות של מפרקי הברך והקרסול.
האם באמת כדאי לנסות לבודד שריר ספציפי?

אליעד מעלה שאלה חשובה: האם בכלל הגיוני לרצות לבודד שריר ספציפי? הוא מסביר שאם מתאמנים עם משקל שמגיע לכשל (אי אפשר להמשיך לבצע חזרות), זה אומר שכל השרירים שעבדו באותו התרגיל נתנו את מלוא כוחם. במצב זה אין צורך מיוחד לנסות לבודד שריר ספציפי כי כל שריר בקבוצה כבר הגיע למקסימום יכולתו.

הדבר יהיה רלוונטי רק אם המתאמן לא מתקרב לכשל ומבצע תרגילים עם משקלים נמוכים, ואז באמת עלול להיווצר מצב ששריר אחד דומיננטי "גונב" את הפוקוס, בעוד ששריר אחר כמעט לא עובד. במקרה כזה, יש היגיון לנסות לבודד את השריר החלש.

עם זאת, אליעד מדגיש שיכול להיות היגיון נוסף בביצוע תרגילים שונים שמבודדים שרירים במנחים שונים, לא כדי שהשריר יעבוד חזק יותר, אלא פשוט כדי לאמן את השריר במנחים שונים (כמו במצב של מתיחה מקסימלית או כיווץ מקסימלי).

מה המסקנה הסופית לגבי אימון ובידוד שרירים?

אליעד כהן מסכם שהמטרה העיקרית היא מודעות. מתאמן צריך להבין למה הוא מבצע תרגילים מסוימים, איזה שרירים בדיוק עובדים בהם, ומה המטרה של כל תרגיל. ככל שהמודעות תהיה גבוהה יותר, כך האימון יהיה אפקטיבי יותר.
האם אפשרי לעבוד על שריר ספציפי מתוך קבוצת שרירים? האם אפשר לנטרל שריר מתוך קבוצת שרירים? אימון עד לכשל של השריר, האם לעבוד עד לכשל? יתרונות בעבודה עד לכשל, יתרונות אימון לכשל, כשל של השריר, כשל של קבוצת שרירים, אימון כמה שרירים בו זמנית, אי ספיקה פאסיבית, אי ספיקה אקטיבית, כמה מפרקים חוצה השריר? שריר דו מפרקי, שריר רב מפרקי, שריר חד מפרקי, החלשת שריר, חיזוק שריר, מתי שריר עובד? מתי שריר לא עובד? האם הגיוני לרצות לבודד שריר? עבודה על שרירים דו מפרקיים, תרגיל לברכיאליס, בייספס או ברכיאליס, כפיפת מרפקים במנחים שונים, 3 סוגים של כפיפת מרפקים, 3 תרגילים שונים ליד הקדמית, מה ההבדל בין התרגילים השונים?
שיטות אימון לבודד את השריר לעבוד עד לכשל שריר ספציפי מתוך קבוצת שרירים תנועה שריר לא עובד כמה שרירים בו זמנית אימון לכשל להכיר חשבון היד הקדמית אי ספיקה אקטיבית אי ספיקה אקטיבית של שריר איך לבודד שריר איך לבודד שריר ספציפי איך להחליש איך להחליש שריר איך לנטרל איך לנטרל שריר איך לעבוד איך לעבוד על שריר ספציפי אימון אימון למתקדמים אימונים אקטיבי אקטיביות בידוד שריר מטרה בידוד שריר מטרה מתוך קבוצת שרירים התקדמות חלק מהשריר לבודד שריר לבודד שריר ספציפי להחליש להחליש שריר להתאמן למתקדמים לנטרל לנטרל שריר לעבוד לעבוד על שריר לעבוד על שריר ספציפי מטרה מטרות מתוך קבוצת שרירים עבודה עבודה על חלק מהשריר קבוצת שרירים שיטות שיטות אימון שיטות אימון למתקדמים שריר שריר מטרה שריר ספציפי שרירים שרירים דו מפרקיים תכלית
איך להפעיל רק שריר ספציפי בתנועה? איך לבודד שריר בתרגיל? איך לוודא שרק הוא יעשה את התנועה? בידוד שריר בתרגיל / תרגיל מבודד
... להפעיל רק שריר ספציפי בתנועה? איך לבודד שריר בתרגיל? איך לוודא שרק הוא יעשה את התנועה? בידוד שריר ...
אימון סימטרי או אימון אסימטרי, אימון חד צדי או אימון דו צדי, אימון unilateral, תרגילים סימטריים, תרגילים אסימטריים, קשר שריר מחשבה, איך לשמור על סימטריה בשרירים? איך לאמץ צד אחד יותר? אסימטריה בשרירים, להתאמן נכון
אימון סימטרי או אימון אסימטרי, אימון חד צדי או אימון דו צדי, אימון unilateral, תרגילים סימטריים, תרגילים אסימטריים, קשר שריר מחשבה, איך לשמור על סימטריה בשרירים? איך לאמץ צד אחד יותר? אסימטריה בשרירים, להתאמן נכון
... שריר אחד חזק יותר מהשריר השני, צד אחד חזק יותר מהצד השני, עומס הגוף באימון, עבודה על השרירים המייצבים, אסימטריה גופנית, איך להרים יותר משקל? איך לבודד שריר? איך לבחור תרגיל? איך לבנות תוכנית אימונים? איך לאמן צד אחד יותר מהצד השני? אימון סימטרי בצורה אסימטרית, תרגיל סימטרי בצורה אסימטרית, איך למתוח שריר אחד יותר מהשריר השני? ...
קצב התקדמות - כיצד להאיץ את קצב ההתקדמות? איך לשפר את התפוקה?
... התקדמות - כיצד להאיץ את קצב ההתקדמות? איך לשפר את התפוקה? קצב התקדמות. קצב ההתקדמות של האדם בכל תחום, הוא תוצאה ישירה של ההתקדמות עצמה. ככל שהאדם מתקדם יותר, כך קצב ההתקדמות שלו גדל מעצמו. הדבר דומה לכוח המשיכה של כדור הארץ. ככל שהאדם מתקרב יותר, כך כוח המשיכה גדל יותר. וכן להפך, ככל שהאדם ... כזה האדם מפסיק להתאמץ לגמרי והטוב האמיתי מגיע אליו מעצמו ללא שום מאמץ כלל. קצב ההתקדמות תלוי בעד כמה האדם רואה את הפוטנציאל והאפשרויות הקיימות במציאות. ככל שהאדם מודע יותר לפוטנציאל ולאפשרויות שיש לו להצליח יותר, כך הוא מסוגל להצליח מהר יותר. קצב ההתקדמות האישי של האדם תלוי בעד כמה הוא רואה את הטוב שיש בכל דבר. כאשר האדם מגיע לנקודה שבה הוא רואה את הטוב בכל דבר, זאת ... צריך להתאמץ להרגיש טוב, אלא הטוב בא אליו מעצמו. ברמה המעשית: כדי להאיץ את קצב ההתקדמות צריך להתקדם אל ראיה נכונה ואמיתית של המציאות. ככל שהאדם רואה טוב יותר את המציאות, כך הפוטנציאל של המציאות חשוף יותר בפניו וכך הוא מתקדם מהר יותר בפחות מאמץ. ...
להתקדם בחיים - מהי אשליית ההתקדמות בחיים לשום מקום?
להתקדם בחיים - מהי אשליית ההתקדמות בחיים לשום מקום?
להתקדם בחיים - מהי אשליית ההתקדמות בחיים לשום מקום? מהי אשליית ההתקדמות בחיים? אחת האשליות הגדולות ביותר שאליעד כהן מדבר עליה היא אשליית ההתקדמות בחיים. לפי אליעד, רבים מאמינים שיש משמעות אמיתית להתקדמות בחייהם, בין אם הם מנסים להתקדם בעצמם, ובין אם הם מלמדים אחרים כיצד להתקדם. אשליית ההתקדמות דומה מאוד לאדם שרץ במקום או מנסה לטחון מים מהר יותר - למרות שהוא מתאמץ מאוד, הוא לא באמת מתקדם לשום מקום. מדוע ההתקדמות בחיים היא רק שינוי צורות? אליעד מסביר שההתקדמות בחיים היא רק שינוי צורות. המהות של החיים לעולם אינה משתנה, גם אם הנסיבות והפרטים משתנים. למשל, תינוק שלומד ללכת, לאכול לבד ולדבר נתפס כמישהו שמתקדם. אולם בהמשך חייו, אותו אדם יתחיל לסגת אחורה, יאבד יכולות, עד שלבסוף הוא יאבד גם את חייו. מי מחליט מהי התקדמות? ייתכן שהמטרה הסופית היא בכלל המוות, ואז כל מה שנתפס כהתקדמות הוא למעשה הליכה אחורה. כלומר, המושג התקדמות הוא יחסי ואינו מוחלט. מה משמעות ההתקדמות מול האינסוף? אליעד מתאר את המצב שההתקדמות האמיתית, אם קיימת כזו, היא להגיע לנקודת שלמות מוחלטת שבה לא ניתן יותר להתקדם, כי זו הנקודה הסופית. אך הוא מסביר שאף אדם לא מצליח להגיע לנקודת השלמות המוחלטת הזו, כיוון שהיא תמיד נמצאת במרחק אינסופי. במובן זה, כל התקדמות שאדם עושה לאורך חייו היא חסרת משמעות, ... זאת אומרת, ההבדל בין המספר אחד למספר מיליון אינו משמעותי כששניהם נמצאים במרחק אינסופי מנקודת השלמות. למה בני האדם משלים את עצמם לגבי ההתקדמות בחיים? אליעד כהן נותן דוגמה של אדם הנמצא בבית כלא. אם מציעים לאסיר להתקדם לבית כלא אחר, הוא מבין שאין בכך שום משמעות, ... משתפר באמת. הם רק עוברים מסוג אחד של כלא לסוג אחר, ולמעשה נשארים בדיוק באותה נקודה, בלי שום שינוי מהותי. איך התקווה יוצרת אשליה של התקדמות? אנשים רבים חושבים שאם הם ישיגו מטרה ... כבר בריא, הוא מגלה ששום דבר מהותי לא השתנה, כי בעומק הוא עדיין לא מסופק, והחיים אינם טובים יותר בצורה מהותית. אליעד כהן מסביר שהאדם מתקדם מדמיון אחד לדמיון אחר, ומתקווה אחת לתקווה אחרת, כשבפועל אין שום הבדל משמעותי בין המצב הקודם למצב הבא. מה המשמעות האמיתית של ההתקדמות בחיים? אליעד כהן מדגיש שההתקדמות האמיתית היא ההבנה שאין לאן להתקדם. להבין באמת שאין שום הבדל בין מצב אחד לשני זו התקדמות אמיתית. שיא ההתקדמות הוא להפסיק לרצות להתקדם. במצב של אחדות, האדם מבין שהכל אחד ואין הבדל בין טוב ורע או בין מצבים שונים. כשהאדם מגיע להבנה עמוקה זו, הוא כבר לא חש צורך להתקדם לשום מקום, כי הוא רואה שכל המקומות שווים ...
להיות אלוהים האמיתי בדרך הקצרה ביותר, להתקדם יותר מהר בלי לנוח
להיות אלוהים האמיתי בדרך הקצרה ביותר, להתקדם יותר מהר בלי לנוח
... אלוהים האמיתי בדרך הקצרה ביותר, להתקדם יותר מהר בלי לנוח מי זה אלוהים ואיך אפשר להגיע להיות אלוהים האמיתי? אליעד כהן מתחיל את ההרצאה בהסבר מפורט על המושגים אלוהים ואלוהים האמיתי. הוא מבהיר שההבדל בין ... את החיים הרגילים, היומיומיים, על כל הקשיים הכרוכים בהם. הוא טוען שהחיים הרגילים של עבודה , אכילה, שתייה והתמודדות עם חוסר הוודאות לגבי מה שרוצים ממך, הם בעצם הקשים באמת. מנגד, להיות אלוהים זה מצב שבו הדברים ברורים וידועים לחלוטין, מצב של בהירות ... כי הם לא באמת ממשיכים לשאול ולחקור מספיק, והם מתעייפים באמצע הדרך. מה הדרך הנכונה להתקדמות מהירה בדרך לאלוהים? אליעד כהן מציע שיטה פרקטית מאוד: לא לעצור, לא לשבת, לא להסתפק בתשובות חלקיות, ולא לעצור להתרגש מתובנה חלקית. הוא אומר שברגע שאדם מקבל ... אך בהחלט אפשר לעבור אותם מהר מאוד. ההבדל בין אדם שמגיע מהר לאלוהות אמיתית לבין זה שמתקדם לאט הוא שהאדם המהיר לא מתעכב באמצע הדרך. הוא לא נעצר להתפעל מההישגים הקטנים שלו, אלא כל הזמן שואל: מה עוד לא ברור לי?, מה חסר לי? וממשיך לרוץ אל עבר ההבנה המוחלטת. ...
התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם
התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם
... רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם האם העולם מתקדם לקראת שינוי תודעתי ורוחני? אליעד כהן פותח את הדיון בשאלה האם העולם מתקדם לכיוון שינוי תודעתי. התשובה שהוא מציע מורכבת: מצד אחד, התודעה תמיד משתנה ומתפתחת, אך מצד שני, המהות הבסיסית שלה ... הם פשוט מחליפים צורה אחת של חיצוניות בצורה אחרת. לדוגמה, אדם שעבד כל חייו וכעת נמאס לו מהעבודה מחליט לפנות לרוחניות, מתוך תחושה שהוא נכנס פנימה, אך בפועל הוא יוצר לעצמו צורה חדשה של נפרדות. כעת הוא חושב שהרוחניות היא טובה, בעוד העבודה היא רעה. דוגמה נוספת שמביא אליעד היא של אדם דתי שמחליט להפוך לחילוני. גם כאן, למרות שזה נתפס כהתפתחות או ... התפתחות או התדרדרות, משום שאין שום שינוי. ברובד של נפרדות, כל שינוי נתפס בעיני המתבונן כהתקדמות או כהתפתחות, אבל מנקודת מבט מוחלטת, ההפך גם יכול להיחשב כהתפתחות. אליעד מביא כדוגמה את נקודת המבט של אלוהים: עבור אלוהים, דווקא העובדה שאדם מצליח לשכוח שהוא אלוהים ולהפוך לנפרד היא אולי ההתפתחות הגדולה ביותר. האם מערכת החינוך מתדרדרת או מתפתחת? ... בסופו של דבר להחלפת הקונספט הישן של חינוך בצורת חשיבה חדשה לחלוטין. במקום לנסות לשפר את שיטות ההוראה בתוך המסגרת הנוכחית, אולי עדיף שהמסגרת כולה תוחלף. מצד שני, ניתן להסתכל על המצב גם בצורה הפוכה: אם נצליח ... הוא צריך לפעול מיידית לשיפורם. אם הוא מאמין שצריך להחליף לגמרי את שיטת החינוך, עליו להתקדם במהירות בכיוון זה. כך ניתן לעבור במהירות לשלב הבא, ללא התמהמהות או עצלות. מהו הקונספט החינוכי הנכון וכיצד ניתן ... יכולה להיות יתרון וגם חיסרון. הדבר החשוב הוא לא להיצמד לשום קונספט קבוע, אלא תמיד לבדוק מה עובד עבור האדם עצמו ולקדם זאת במהירות האפשרית. האם המטרה היא לבטל את כל הרצונות או דווקא לממש אותם? בשיחה על הרצונות, ... ושל סיפוק, ואולי גם להבין את המציאות באופן שונה. התפתחות רוחנית וההבדל בין אחדות לנפרדות שיטות לשיפור מערכת החינוך ותפיסת הלימוד איך מתמודדים עם רצונות וכיצד מגיעים למימוש עצמי מהי נקודת המבט האלוהית וכיצד היא משפיעה על האדם עצות מעשיות לחיפוש פנימי ולניהול חיים רוחניים האם העולם מתקדם לעבר שינוי תודעתי? השואל מתעניין האם המציאות מתקדמת לכיוון שינוי תודעתי ומה המשמעות של התפתחות רוחנית ותודעתית בעולם. אליעד מסביר שיש בתודעה תמיד תנועה כפולה: מצד ... על פני פעולות חיצוניות, אך בפועל האדם רק מחליף צורה חיצונית אחת באחרת. לדוגמה, מי שנמאס לו לעבוד עשוי להתחיל לחפש רוחניות, אך זו גם יכולה להיות יציאה החוצה לצורה אחרת של נפרדות, כמו אדם דתי שהופך לחילוני ... כל שינוי שאדם עובר בחייו - בין אם זה חיפוש רוחניות, עזיבת הדת, חזרה בתשובה, או חילופי עבודה - נתפס בעיני הסביבה כהתפתחות מסוג מסוים. מהי ההתפתחות המוחלטת מנקודת המבט של אחדות? אליעד מביא דוגמה: ... בעיני אותו מקור אחד. הכל עניין של נקודת מבט: בנפרדות אנו מדברים על ערכים כמו להתפתח, להתקדם, להשתפר, אך מנקודת המבט המוחלטת אין הבדל בין התפתחות ללא התפתחות. האם מערכת החינוך באמת מתדרדרת? השאלה עוברת למערכת החינוך ולשאלה האם היא מתקדמת או מתדרדרת. אליעד טוען שההתדרדרות עשויה להיות תהליך חיובי, כי הקונספט של חינוך במתכונתו הקיימת הוא שגוי מיסודו. ... חדשות לגמרי. אם המערכת נחלשת, אולי זה יביא בסופו של דבר לשינוי מהותי, במקום לנסות רק לשפר שיטות לימוד בתוך אותה מסגרת. מצד שני, ניתן להסתכל על המצב גם אחרת: אם משפרים את המערכת, היא אולי תיהפך ליעילה יותר, ועל ידי כך תשמר את הקיים. בכל אופן, השורה התחתונה היא שהמציאות מתקדמת תמיד לכיוון מסוים, אך שאלת הכיוון הנכון תלויה בנקודת המבט של המתבונן. מהו קונספט החינוך הנכון לפי אליעד? אליעד ... למצות קונספט מסוים, עוברים לשלב הבא. דוגמה לכך אפשר לראות באנשים דתיים חכמים: לפעמים דווקא העובדה שהמורה או הרב חכם מאוד, הופכת למכשול עבור התלמיד, שנצמד לחוכמת הרב במקום להתקדם בעצמו. כך שהטוב והרע בכל שיטה אינם מוחלטים. האם המטרה היא להפסיק את כל הרצונות? בסוף השיחה עולה השאלה אם המטרה ... יותר מה לחפש, ואולי משם אפשר להבין את המציאות אחרת. התפתחות רוחנית וההבדל בין אחדות לנפרדות שיטות לשיפור מערכת החינוך ותפיסת הלימוד איך מתמודדים עם רצונות וכיצד מגיעים למימוש עצמי מהי נקודת המבט האלוהית וכיצד ... שונה, תמיד לא משנה. קח תודעה המהות של החשיבה תמיד תישאר אותה מהות והחשיבה תמיד משתנה ברמה העובדתית. ש: אוקי אבל אני מדבר על הקטע הזה של בעולם העשייה כביכול האם יש איזה התכוונות התכווננות של האנשים לכיוון ... הם נכנסים פנימה הם לא הולכים פנימה הם הולכים החוצה לנפרדות חדשה, לדוגמה בן אדם נגיד נמאס לו לעבוד ואז הוא אומר בוא נלך לשיעורים של רוחניות נניח זה אומר שהוא הולך החוצה לא פנימה. ש: למה? אליעד: למה החוצה כי הוא יוצר נפרדות הוא חושב שלעבוד זה לא טוב, קודם הוא חשב שלעבוד זה טוב אז הוא עבד עכשיו הוא חושב שלעבוד זה לא טוב שרוחניות זה טוב אז הוא הלך לרוחניות אבל גם זאת צורה רעה, גם זה נפרדות הוא רק החליף בעיה אחת בבעיה ... לשפר שישפר שיעשה את זה הרבה יותר מהר לא משנה מה, מה הוא חושב שעושה לו טוב ותשפר רק תרוץ תתקדם בבקשה תעשה את זה יותר מהר. ש: אין איזה קונספט של ילדים נכנסים לכיתה א מה צריך ללמד אותם? אליעד: אין קונספט אין ... זאת אומרת מתוך וזה תהליך שאי אפשר לקדם אותו? אליעד: אפשר מה אמרתי תעשה מה שאתה רוצה רק תקדם אותו, זה בדיוק מה שאמרתי. ש: אבל איך תקדם אותו? אליעד: איך מ
התפתחות רוחנית, תלוי בך או לא תלוי בך, האם להתאמץ, התקדמות רוחנית, במי זה תלוי, בחירה חופשית
התפתחות רוחנית, תלוי בך או לא תלוי בך, האם להתאמץ, התקדמות רוחנית, במי זה תלוי, בחירה חופשית
... רוחנית, תלוי בך או לא תלוי בך, האם להתאמץ, התקדמות רוחנית, במי זה תלוי, בחירה חופשית האם התפתחות רוחנית תלויה בך או לא תלויה בך? אליעד כהן מסביר את סוגיית ההתפתחות הרוחנית והשאלה המהותית, האם ההתקדמות תלויה באדם עצמו או שהיא לא תלויה בו בכלל. הדיון המרכזי הוא סביב השאלה: האם עלי להשקיע יותר מאמץ, או שהמאמץ שלי ... או לא - היא הצורה הפנימית של השאלה העמוקה יותר, מי אני?. כאשר האדם שואל את עצמו אם עליו להשקיע יותר מאמץ כדי להתקדם רוחנית, הוא למעשה מביע את השאלה בשפה שונה אך דומה לשאלה הקיומית המהותית: מי זה שמתקדם? מי עושה את הפעולה? האם זה אני או כוח אחר?. התשובה לשאלה הזו, כפי שאליעד מציין, מתחלקת לשלושה היבטים עיקריים: היבט ראשון: ההתקדמות תלויה בך בלבד. היבט שני: ההתקדמות אינה תלויה בך כלל. היבט שלישי: זה כלל לא משנה אם זה תלוי בך או לא. אליעד מדגיש כי עצם המודעות והעיסוק בשאלה הזו, דהיינו, האם להשקיע מאמץ או לא?, הם כבר ביטוי של התקדמות רוחנית מסוימת. העיסוק בשאלה עצמה, בהיותה שאלה שקשורה לזיהוי עצמי, לקיומו של העצמי ולמידת שליטתו של האדם בתהליך ... לו הוא בעצם בלתי תלוי בו לחלוטין? ההתמודדות עם השאלה הזו, לפי אליעד, היא הכרחית ומהווה נקודת ציון משמעותית בדרך להתקדמות רוחנית אמיתית. בהסבריו, אליעד לא ממהר להכריע לטובת תשובה אחת בלבד, אלא מציין שהאמת כוללת את שלושת ההיבטים בו זמנית: ההתקדמות תלויה בך, אינה תלויה בך, ובמקביל אין לכך משמעות אמיתית. ההתעסקות בשאלה זו, לפי אליעד, היא המפתח להבנה רחבה ... חדשה על עצמו ועל המציאות, וכך גם להעמקה בהתפתחות הרוחנית שלו. האם התפתחות רוחנית תלויה בי? האם להתאמץ כדי להתקדם רוחנית? האם קיימת בחירה חופשית בהתפתחות רוחנית? איך להתקדם רוחנית? מי אני באמת? ...
אחדות משעממת, שעמום של אחדות, רצון לשנות מתוך אחדות, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, לאן העולם מתקדם, ביטול הרצון
אחדות משעממת, שעמום של אחדות, רצון לשנות מתוך אחדות, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, לאן העולם מתקדם, ביטול הרצון
... משעממת, שעמום של אחדות, רצון לשנות מתוך אחדות, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, לאן העולם מתקדם, ביטול הרצון האם הידיעה שהכל אחד גורמת ... שכל הדברים הם אחד ובאותו זמן להמשיך לחיות, לרצות ולפעול בעולם. למשל, באחדות אמיתית אין בעיה שאדם יקום בבוקר וילך ללמוד או לעבוד, כי האחדות אינה מתנגשת עם פעולות בעולם. ... אשם או מתוסכל מעצם זה שהוא רוצה משהו, כי הרצון נראה לו כהפרה של האחדות. אבל מי שנמצא באחדות אמיתית, יכול לרצות תואר, קריירה או כסף בלי לסבול מכך שהוא עדיין רוצה. האם ... לחוש דיכאון, כי הוא מאבד את העניין שלו לאחר שהשיג את מטרתו. אולם אליעד מבהיר שהבעיה היא לא האובדן של הרצון הספציפי, אלא העובדה שנשאר לו עדיין רצון פנימי להתחדש, וכאשר ... אי - פעולה, בין שינוי לחוסר שינוי. אליעד מציע נקודת מבט לפיה ניתן לראות שכל זה סיפור, תפיסה שהאדם יוצר לעצמו. לאן העולם מתקדם, ומה משמעות ההתקדמות הזו? אליעד מתייחס גם לשאלה לאן העולם מתקדם. הוא מציין שאם להתקדמות יש סוף ברור, אז כשהוא יגיע, לא תהיה סיבה להמשיך להתקדם. אם אין סוף ברור להתקדמות, אז למעשה לא משנה איפה נמצאים, כי תמיד יש עוד דרך ללכת. הוא מראה שהדאגה לשאלה לאן אנחנו מתקדמים היא שוב תוצאה של תפיסת נפרדות, הרואה הבדל ...
חרדות, פחדים, מחשבות טורדניות, פוביות, קריירה, עבודה, כסף, פחד להשתגע, שאיפות בחיים, להתקדם בחיים, להרוויח כסף
חרדות, פחדים, מחשבות טורדניות, פוביות, קריירה, עבודה, כסף, פחד להשתגע, שאיפות בחיים, להתקדם בחיים, להרוויח כסף
... פחדים, מחשבות טורדניות, פוביות, קריירה, עבודה, כסף, פחד להשתגע, שאיפות בחיים, להתקדם בחיים, להרוויח כסף האם אפשר לחיות ללא פחדים וחרדות בכלל? אליעד פותח את הנושא בשאלה האם אפשר לחיות בלי ... יותר דברים. אך בפועל, אליעד מציין, כל מה שאנחנו עושים מונע מפחדים. הוא נותן דוגמאות ברורות לכך: אדם הולך לעבודה בגלל הפחד לאבד כסף. אדם אוכל ושותה בגלל הפחד מרעב ומוות. אדם מביא ילדים לעולם כי הוא מפחד למות לבד. ... מוחשית של הכישלון: אם תיכשל בעסק, מה הדבר הכי גרוע שיקרה? המאזין משיב שאם ייכשל, הוא יפסיד כסף ויצטרך לעבוד קשה יותר, אולי אפילו בעבודות פיזיות קשות. אליעד עונה שאפילו אם המצב הגרוע ביותר יקרה, הוא לא כזה נורא. הוא מביא דוגמה קיצונית של עבודה קשה: נניח שתהיה חייב לעבוד 14 שעות ביום בעבודת כפיים קשה, אז מה? הוא מסביר לאדם שהפחד שלו מוגזם, כי האדם יתרגל אפילו למצבים הגרועים ביותר. האם כדאי ... אליעד מציע לאדם תרגיל פרקטי: לדמיין את הסיטואציה המפחידה ביותר שהוא חושב עליה, למשל לזרוק סחורה במקום העבודה או לעשות טעות קריטית. לפי אליעד, אם האדם ידמיין זאת בכוונה, הוא יאבד את הפחד מכך, כי הוא יבין שגם אם ... או להתנגד אליהן. במקום זאת, עליו לקבל אותן כפי שהן. הוא מדגים זאת: אם באה מחשבה אולי אעשה טעות חמורה בעבודה, עליו לומר לעצמו אז אעשה טעות חמורה, לא יקרה כלום. לפי אליעד, קבלה מלאה של המחשבה היא הפתרון האמיתי לבעיה. הוא נותן עוד דוגמה פרקטית לעבודה כמחסנאי, שם המאזין מפחד שייעשה טעות וישפוך את הסחורה. אליעד מציע לו לדמיין שהוא עושה את הטעות הזו ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בידוד שריר מטרה מתוך קבוצת שרירים, איך לבודד שריר ספציפי? איך לעבוד על שריר ספציפי? איך לנטרל שריר? איך להחליש שריר? שרירים דו מפרקיים, אי ספיקה אקטיבית של שריר, עבודה על חלק מהשריר, שיטות אימון למתקדמים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לבודד שריר, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לבודד שריר, איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך להעריך את עצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך להאמין בעצמך? איך לנהל את הזמן? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך ליצור אהבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם לדומם יש תודעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? האם יש או אין אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם הכל אפשרי? למה יש רע וסבל בעולם? למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? איך להנות בחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן קריירה, מאמן אישי רוחני, אימון אישי קשב וריכוז בתחום לבודד שריר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3125 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 14:31:07 - wesi1