אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בידוד שריר מטרה מתוך קבוצת שרירים, איך לבודד שריר ספציפי? איך לעבוד על שריר ספציפי? איך לנטרל שריר? איך להחליש שריר? שרירים דו מפרקיים, אי ספיקה אקטיבית...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
41:01בידוד שריר מטרה מתוך קבוצת שרירים, איך לבודד שריר ספציפי? איך לעבוד על שריר ספציפי? איך לנטרל שריר? איך להחליש שריר? שרירים דו מפרקיים, אי ספיקה אקטיבית של שריר, עבודה על חלק מהשריר, שיטות אימון למתקדמים
האם אפשר לבודד שריר ספציפי מתוך קבוצת שרירים?

אחת השאלות הנפוצות ביותר באימון מתקדם היא האם אפשר לבודד שריר ספציפי מתוך קבוצת שרירים. אליעד כהן מסביר שכדי להבין איך זה אפשרי, ראשית צריך להכיר את המבנה של הגוף - המפרקים, השרירים שמחוברים אליהם, ואת האופן שבו הם פועלים. הגוף בנוי ממפרקים, כאשר בכל מפרק ישנם שרירים שנמצאים מלפני, מאחורי או מצדדיו. השרירים הללו יכולים לבצע תנועות של כפיפה ופשיטה, והם פועלים על ידי התכווצות ומתיחה.

אליעד מדגיש כי לשרירים יש שכבות שונות - כלומר, שרירים נמצאים לעיתים אחד מעל לשני, כך שיש שרירים עמוקים יותר ושרירים שטחיים יותר. הדבר יוצר מורכבות כאשר רוצים לאמן שריר ספציפי, במיוחד אם אותו שריר נמצא מתחת לשריר אחר. השאלה המרכזית היא האם קיימת דרך לבצע תנועות שיגרמו רק לשריר ספציפי להתאמץ ולא לשאר השרירים באותה הקבוצה.

איך שרירים פועלים במהלך תנועות במפרקים?

כאשר מבצעים תנועה במפרק, השריר חייב להיות מחובר בשני צידי אותו המפרק כדי שיוכל להתכווץ ולייצר את התנועה. למשל, בתנועה של כפיפת מרפקים (כמו בתרגיל ליד הקדמית), שרירי הבייספס והברכיאליס מתכווצים, כיוון ששניהם מחוברים מעל ומתחת למפרק המרפק. אך יש הבדל חשוב בין שני השרירים הללו: שריר הברכיאליס חוצה רק את מפרק המרפק, בעוד ששריר הבייספס חוצה גם את מפרק המרפק וגם את מפרק הכתף.

אליעד מסביר כי כאשר שריר חוצה שני מפרקים, נוצר מצב מיוחד שנקרא "אי - ספיקה אקטיבית". משמעות הדבר היא שכאשר מקרבים את שתי נקודות החיבור של השריר זו לזו (למשל על ידי הרמת המרפק כלפי מעלה), השריר מתקצר בצורה כזו שהוא כבר חלש יחסית ולא יכול להתכווץ עוד באותה עוצמה. במצב זה, השריר בעצם מוחלש באופן טבעי ביחס לשרירים אחרים שחוצים רק מפרק אחד.

מהי אי - ספיקה אקטיבית ואיך היא מאפשרת לבודד שריר ספציפי?

אי - ספיקה אקטיבית מתארת מצב שבו שריר מאבד מכוחו כי הוא כבר מקוצר מראש דרך שני מפרקים. לדוגמה, אם תבצע כפיפת מרפקים כאשר הכתף מורמת (המרפק גבוה), הבייספס יהיה במצב מוחלש יחסית משום שהנקודות שלו (בכתף ובמרפק) קרובות יותר זו לזו, ולכן הברכיאליס יהיה חייב לעבוד יותר חזק כדי להשלים את התנועה. זו שיטה אפקטיבית לגרום לשריר אחד מתוך קבוצה לעבוד יותר קשה על חשבון שריר אחר.

מה ההבדל בין אי - ספיקה אקטיבית ואי - ספיקה פסיבית?

אליעד מסביר שבנוסף לאי - ספיקה אקטיבית קיימת גם אי - ספיקה פסיבית. במצב זה, שריר חוצה שני מפרקים נמצא במצב מתוח בצורה קיצונית - למשל, כאשר הזרוע ישרה לחלוטין והבייספס מתוח דרך שני המפרקים (מרפק וכתף). גם במצב זה השריר מוחלש יחסית, אך כאן הוא מוחלש בגלל מתיחה קיצונית, מה שגורם לו גם לאבד כוח.

איך ניתן ליישם את הרעיון הזה בקבוצות שרירים אחרות בגוף?

הרעיון של אי - ספיקה אקטיבית תקף לגבי כל קבוצות השרירים בגוף שיש בהן שרירים דו - מפרקיים. אליעד נותן דוגמאות נוספות לכך:
  • שריר הטרייספס (יד אחורית), שבו יש ראשים שחוצים שני מפרקים וניתן לבודד ראש ספציפי.
  • השריר הארבע - ראשי בירך (רקטוס פמוריס), שגם הוא חוצה שני מפרקים וניתן להשפיע על תפקודו על ידי שינוי הזווית של מפרקי הירך והברך.
  • שרירי התאומים והשוקיים, שניתן לבודד גם כן באמצעות שינוי זוויות של מפרקי הברך והקרסול.
האם באמת כדאי לנסות לבודד שריר ספציפי?

אליעד מעלה שאלה חשובה: האם בכלל הגיוני לרצות לבודד שריר ספציפי? הוא מסביר שאם מתאמנים עם משקל שמגיע לכשל (אי אפשר להמשיך לבצע חזרות), זה אומר שכל השרירים שעבדו באותו התרגיל נתנו את מלוא כוחם. במצב זה אין צורך מיוחד לנסות לבודד שריר ספציפי כי כל שריר בקבוצה כבר הגיע למקסימום יכולתו.

הדבר יהיה רלוונטי רק אם המתאמן לא מתקרב לכשל ומבצע תרגילים עם משקלים נמוכים, ואז באמת עלול להיווצר מצב ששריר אחד דומיננטי "גונב" את הפוקוס, בעוד ששריר אחר כמעט לא עובד. במקרה כזה, יש היגיון לנסות לבודד את השריר החלש.

עם זאת, אליעד מדגיש שיכול להיות היגיון נוסף בביצוע תרגילים שונים שמבודדים שרירים במנחים שונים, לא כדי שהשריר יעבוד חזק יותר, אלא פשוט כדי לאמן את השריר במנחים שונים (כמו במצב של מתיחה מקסימלית או כיווץ מקסימלי).

מה המסקנה הסופית לגבי אימון ובידוד שרירים?

אליעד כהן מסכם שהמטרה העיקרית היא מודעות. מתאמן צריך להבין למה הוא מבצע תרגילים מסוימים, איזה שרירים בדיוק עובדים בהם, ומה המטרה של כל תרגיל. ככל שהמודעות תהיה גבוהה יותר, כך האימון יהיה אפקטיבי יותר.
האם אפשרי לעבוד על שריר ספציפי מתוך קבוצת שרירים? האם אפשר לנטרל שריר מתוך קבוצת שרירים? אימון עד לכשל של השריר, האם לעבוד עד לכשל? יתרונות בעבודה עד לכשל, יתרונות אימון לכשל, כשל של השריר, כשל של קבוצת שרירים, אימון כמה שרירים בו זמנית, אי ספיקה פאסיבית, אי ספיקה אקטיבית, כמה מפרקים חוצה השריר? שריר דו מפרקי, שריר רב מפרקי, שריר חד מפרקי, החלשת שריר, חיזוק שריר, מתי שריר עובד? מתי שריר לא עובד? האם הגיוני לרצות לבודד שריר? עבודה על שרירים דו מפרקיים, תרגיל לברכיאליס, בייספס או ברכיאליס, כפיפת מרפקים במנחים שונים, 3 סוגים של כפיפת מרפקים, 3 תרגילים שונים ליד הקדמית, מה ההבדל בין התרגילים השונים?
הגוף שריר הארבע ראשי שרירי התאומים תרגיל לברכיאליס קבוצה כפיפת מרפקים במנחים שונים חשבון לעבוד עד לכשל אליעד כהן המודע שרירים דו מפרקיים אי ספיקה אקטיבית אי ספיקה אקטיבית של שריר איך לבודד שריר איך לבודד שריר ספציפי איך להחליש איך להחליש שריר איך לנטרל איך לנטרל שריר איך לעבוד איך לעבוד על שריר ספציפי אימון אימון למתקדמים אימונים אקטיבי אקטיביות בידוד שריר מטרה בידוד שריר מטרה מתוך קבוצת שרירים התקדמות חלק מהשריר לבודד שריר לבודד שריר ספציפי להחליש להחליש שריר להתאמן למתקדמים לנטרל לנטרל שריר לעבוד לעבוד על שריר לעבוד על שריר ספציפי מטרה מטרות מתוך קבוצת שרירים עבודה עבודה על חלק מהשריר קבוצת שרירים שיטות שיטות אימון שיטות אימון למתקדמים שריר שריר מטרה שריר ספציפי שרירים שרירים דו מפרקיים תכלית
שינוי זווית במפרק, כל תנועה משנה זווית במפרק, תנועות חד מפרקיות, תנועות רב מפרקיות, איזה מפרקים משתתפים בתנועה? זווית קטנה במפרק, זווית גדלה במפרק, שינוי הזווית במפרק במהלך התנועה, ריצה
שינוי זווית במפרק, כל תנועה משנה זווית במפרק, תנועות חד מפרקיות, תנועות רב מפרקיות, איזה מפרקים משתתפים בתנועה? זווית קטנה במפרק, זווית גדלה במפרק, שינוי הזווית במפרק במהלך התנועה, ריצה
... חד - מפרקיות לרב - מפרקיות? חשיבות ההבחנה בין תנועות חד - מפרקיות לתנועות רב - מפרקיות נובעת מכך שלכל סוג תנועה יש השפעה שונה על השרירים המעורבים בתנועה ועל אופי המאמץ הגופני: בתנועות חד - מפרקיות קל יותר לבודד את השריר שעובד, ולכן הן מתאימות לתרגול ממוקד של ...
קורונה וכושר, 7 טיפים לאימון כושר בבית, 7 שיטות לאיך להפוך אימון כושר קל לקשה, 7 שיטות איך להפוך משקלי עבודה קלים לקשים, איך להתאמן בבית בזמן הקורונה? איך להתאמן בבית בלי הרבה משקל? איך ליצור עומס על השריר בלי משקל? כושר
קורונה וכושר, 7 טיפים לאימון כושר בבית, 7 שיטות לאיך להפוך אימון כושר קל לקשה, 7 שיטות איך להפוך משקלי עבודה קלים לקשים, איך להתאמן בבית בזמן הקורונה? איך להתאמן בבית בלי הרבה משקל? איך ליצור עומס על השריר בלי משקל? כושר
... מהגוף, איך להפוך משקל קל לקשה? בחירת משקלי עבודה, אסטרטגיות באימוני כושר, איך להתאמן בבית? איך לבנות חדר כושר בבית? תרגילים חד מפרקיים, תרגילים רב מפרקיים, איך לבודד את השריר? איך ליצור גירוי לשריר? איך ליצור עומס לשריר? יתרונות וחסרונות של תרגילים רב מפרקיים, תרגילים מבודדים, תרגילים מורכבים, למה לשמור ...
קצב התקדמות - כיצד להאיץ את קצב ההתקדמות? איך לשפר את התפוקה?
... התקדמות - כיצד להאיץ את קצב ההתקדמות? איך לשפר את התפוקה? קצב התקדמות. קצב ההתקדמות של האדם בכל תחום, הוא תוצאה ישירה של ההתקדמות עצמה. ככל שהאדם מתקדם יותר, כך קצב ההתקדמות שלו גדל מעצמו. הדבר דומה לכוח המשיכה של כדור הארץ. ככל שהאדם מתקרב יותר, כך כוח המשיכה גדל יותר. וכן להפך, ככל שהאדם מתרחק יותר, כך כוח המשיכה קטן יותר. בשורה ... כך הטוב האמיתי מתקרב יותר אליו. בסופו של התהליך כאשר האדם מגיע אל השלמות, במצב כזה האדם מפסיק להתאמץ לגמרי והטוב האמיתי מגיע אליו מעצמו ללא שום מאמץ כלל. קצב ההתקדמות תלוי בעד כמה האדם רואה את הפוטנציאל והאפשרויות הקיימות במציאות. ככל שהאדם מודע יותר לפוטנציאל ולאפשרויות שיש לו להצליח יותר, כך הוא מסוגל להצליח מהר יותר. קצב ההתקדמות האישי של האדם תלוי בעד כמה הוא רואה את הטוב שיש בכל דבר. כאשר האדם מגיע לנקודה שבה הוא רואה את הטוב בכל דבר, זאת הנקודה שבה הוא כבר אינו צריך להתאמץ להרגיש טוב, אלא הטוב בא אליו מעצמו. ברמה המעשית: כדי להאיץ את קצב ההתקדמות צריך להתקדם אל ראיה נכונה ואמיתית של המציאות. ככל שהאדם רואה טוב יותר את המציאות, כך הפוטנציאל של המציאות חשוף יותר בפניו וכך הוא מתקדם מהר יותר בפחות מאמץ. ...
להתקדם בחיים - מהי אשליית ההתקדמות בחיים לשום מקום?
להתקדם בחיים - מהי אשליית ההתקדמות בחיים לשום מקום?
להתקדם בחיים - מהי אשליית ההתקדמות בחיים לשום מקום? מהי אשליית ההתקדמות בחיים? אחת האשליות הגדולות ביותר שאליעד כהן מדבר עליה היא אשליית ההתקדמות בחיים. לפי אליעד, רבים מאמינים שיש משמעות אמיתית להתקדמות בחייהם, בין אם הם מנסים להתקדם בעצמם, ובין אם הם מלמדים אחרים כיצד להתקדם. אשליית ההתקדמות דומה מאוד לאדם שרץ במקום או מנסה לטחון מים מהר יותר - למרות שהוא מתאמץ מאוד, הוא לא באמת מתקדם לשום מקום. מדוע ההתקדמות בחיים היא רק שינוי צורות? אליעד מסביר שההתקדמות בחיים היא רק שינוי צורות. המהות של החיים לעולם אינה משתנה, גם אם הנסיבות והפרטים משתנים. למשל, תינוק שלומד ללכת, לאכול לבד ולדבר נתפס כמישהו שמתקדם. אולם בהמשך חייו, אותו אדם יתחיל לסגת אחורה, יאבד יכולות, עד שלבסוף הוא יאבד גם את חייו. מי מחליט מהי התקדמות? ייתכן שהמטרה הסופית היא בכלל המוות, ואז כל מה שנתפס כהתקדמות הוא למעשה הליכה אחורה. כלומר, המושג התקדמות הוא יחסי ואינו מוחלט. מה משמעות ההתקדמות מול האינסוף? אליעד מתאר את המצב שההתקדמות האמיתית, אם קיימת כזו, היא להגיע לנקודת שלמות מוחלטת שבה לא ניתן יותר להתקדם, כי זו הנקודה הסופית. אך הוא מסביר שאף אדם לא מצליח להגיע לנקודת השלמות המוחלטת הזו, כיוון שהיא תמיד נמצאת במרחק אינסופי. במובן זה, כל התקדמות שאדם עושה לאורך חייו היא חסרת משמעות, כי היא רחוקה מנקודת השלמות בדיוק באותו האופן כמו כל נקודה אחרת. זאת אומרת, ההבדל בין המספר אחד ... השלמות. למה בני האדם משלים את עצמם לגבי ההתקדמות בחיים? אליעד כהן נותן דוגמה של אדם הנמצא בבית כלא. אם מציעים לאסיר להתקדם לבית כלא אחר, הוא מבין שאין בכך שום משמעות, כיוון שהמקום אליו הוא עובר הוא עדיין בית כלא. למרות זאת, אנשים בחייהם פועלים בדיוק באותה צורה: הם ... שום שינוי מהותי. איך התקווה יוצרת אשליה של התקדמות? אנשים רבים חושבים שאם הם ישיגו מטרה מסוימת, החיים שלהם יהיו טובים יותר. אדם חולה, למשל, מקווה להיות בריא ומאמין שאז החיים ישתפרו. אבל ... יותר בצורה מהותית. אליעד כהן מסביר שהאדם מתקדם מדמיון אחד לדמיון אחר, ומתקווה אחת לתקווה אחרת, כשבפועל אין שום הבדל משמעותי בין המצב הקודם למצב הבא. מה המשמעות האמיתית של ההתקדמות בחיים? אליעד כהן מדגיש שההתקדמות האמיתית היא ההבנה שאין לאן להתקדם. להבין באמת שאין שום הבדל בין מצב אחד לשני זו התקדמות אמיתית. שיא ההתקדמות הוא להפסיק לרצות להתקדם. במצב של אחדות, האדם מבין שהכל אחד ואין הבדל בין טוב ורע או בין מצבים שונים. כשהאדם מגיע להבנה עמוקה זו, הוא כבר לא חש צורך להתקדם לשום מקום, כי הוא רואה שכל המקומות שווים במהותם. דווקא ברגע שבו האדם מפסיק לנסות לה
להיות אלוהים האמיתי בדרך הקצרה ביותר, להתקדם יותר מהר בלי לנוח
להיות אלוהים האמיתי בדרך הקצרה ביותר, להתקדם יותר מהר בלי לנוח
... אלוהים האמיתי בדרך הקצרה ביותר, להתקדם יותר מהר בלי לנוח מי זה אלוהים ואיך אפשר להגיע להיות אלוהים האמיתי? אליעד כהן מתחיל את ההרצאה בהסבר מפורט על המושגים ... של להיות אלוהים האמיתי מאשר לחיות את החיים הרגילים, היומיומיים, על כל הקשיים הכרוכים בהם. הוא טוען שהחיים הרגילים של עבודה, אכילה, שתייה והתמודדות עם חוסר הוודאות לגבי מה שרוצים ממך, הם בעצם הקשים באמת. מנגד, להיות אלוהים זה מצב שבו ... המציאות. עם זאת, אנשים מתקשים בכך כי הם לא באמת ממשיכים לשאול ולחקור מספיק, והם מתעייפים באמצע הדרך. מה הדרך הנכונה להתקדמות מהירה בדרך לאלוהים? אליעד כהן מציע שיטה פרקטית מאוד: לא לעצור, לא לשבת, לא להסתפק בתשובות חלקיות, ולא לעצור ... בפירוט שאי אפשר באמת לדלג על שלבים, אך בהחלט אפשר לעבור אותם מהר מאוד. ההבדל בין אדם שמגיע מהר לאלוהות אמיתית לבין זה שמתקדם לאט הוא שהאדם המהיר לא מתעכב באמצע הדרך. הוא לא נעצר להתפעל מההישגים הקטנים שלו, אלא כל הזמן שואל: מה עוד לא ברור לי?, ...
התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם
התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם
... התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם האם העולם מתקדם לקראת שינוי תודעתי ורוחני? אליעד כהן פותח את הדיון בשאלה האם העולם מתקדם לכיוון שינוי תודעתי. התשובה שהוא מציע מורכבת: מצד אחד, התודעה תמיד משתנה ומתפתחת, אך ... של חיצוניות בצורה אחרת. לדוגמה, אדם שעבד כל חייו וכעת נמאס לו מהעבודה מחליט לפנות לרוחניות, מתוך תחושה שהוא נכנס פנימה, אך בפועל הוא יוצר לעצמו צורה חדשה של נפרדות. כעת הוא חושב שהרוחניות היא טובה, בעוד העבודה היא רעה. דוגמה נוספת שמביא אליעד היא של אדם דתי שמחליט להפוך לחילוני. גם כאן, ... שאין שום שינוי. ברובד של נפרדות, כל שינוי נתפס בעיני המתבונן כהתקדמות או כהתפתחות, אבל מנקודת מבט מוחלטת, ההפך גם יכול להיחשב כהתפתחות. אליעד מביא כדוגמה את נקודת המבט של אלוהים: עבור אלוהים, דווקא העובדה שאדם מצליח לשכוח שהוא אלוהים ולהפוך לנפרד היא אולי ההתפתחות הגדולה ביותר. האם מערכת ... הישן של חינוך בצורת חשיבה חדשה לחלוטין. במקום לנסות לשפר את שיטות ההוראה בתוך המסגרת הנוכחית, אולי עדיף שהמסגרת כולה תוחלף. מצד שני, ניתן להסתכל על המצב ... לשיפורם. אם הוא מאמין שצריך להחליף לגמרי את שיטת החינוך, עליו להתקדם במהירות בכיוון זה. כך ניתן לעבור במהירות לשלב הבא, ללא התמהמהות או עצלות. מהו הקונספט ... הדבר החשוב הוא לא להיצמד לשום קונספט קבוע, אלא תמיד לבדוק מה עובד עבור האדם עצמו ולקדם זאת במהירות האפשרית. האם המטרה היא לבטל את כל הרצונות או דווקא ... את המציאות באופן שונה. התפתחות רוחנית וההבדל בין אחדות לנפרדות שיטות לשיפור מערכת החינוך ותפיסת הלימוד איך מתמודדים עם רצונות וכיצד מגיעים למימוש עצמי מהי ... על האדם עצות מעשיות לחיפוש פנימי ולניהול חיים רוחניים האם העולם מתקדם לעבר שינוי תודעתי? השואל מתעניין האם המציאות מתקדמת לכיוון שינוי תודעתי ומה המשמעות של התפתחות רוחנית ותודעתית בעולם. אליעד מסביר שיש ... בפועל האדם רק מחליף צורה חיצונית אחת באחרת. לדוגמה, מי שנמאס לו לעבוד עשוי להתחיל לחפש רוחניות, אך זו גם יכולה להיות יציאה החוצה לצורה אחרת של נפרדות, ... - בין אם זה חיפוש רוחניות, עזיבת הדת, חזרה בתשובה, או חילופי עבודה - נתפס בעיני הסביבה כהתפתחות מסוג מסוים. מהי ההתפתחות המוחלטת מנקודת המבט של ... עניין של נקודת מבט: בנפרדות אנו מדברים על ערכים כמו להתפתח, להתקדם, להשתפר, אך מנקודת המבט המוחלטת אין הבדל בין התפתחות ללא התפתחות. האם מערכת החינוך באמת מתדרדרת? השאלה עוברת למערכת החינוך ולשאלה האם היא מתקדמת או מתדרדרת. אליעד טוען שההתדרדרות עשויה להיות תהליך חיובי, כי הקונספט של חינוך ... אולי זה יביא בסופו של דבר לשינוי מהותי, במקום לנסות רק לשפר שיטות לימוד בתוך אותה מסגרת. מצד שני, ניתן להסתכל על המצב גם אחרת: אם משפרים את המערכת, היא ... ועל ידי כך תשמר את הקיים. בכל אופן, השורה התחתונה היא שהמציאות מתקדמת תמיד לכיוון מסוים, אך שאלת הכיוון הנכון תלויה בנקודת המבט של המתבונן. מהו קונספט ... לשלב הבא. דוגמה לכך אפשר לראות באנשים דתיים חכמים: לפעמים דווקא העובדה שהמורה או הרב חכם מאוד, הופכת למכשול עבור התלמיד, שנצמד לחוכמת הרב במקום להתקדם בעצמו. כך שהטוב והרע בכל שיטה אינם מוחלטים. האם המטרה היא להפסיק את כל הרצונות? בסוף ... להבין את המציאות אחרת. התפתחות רוחנית וההבדל בין אחדות לנפרדות שיטות לשיפור מערכת החינוך ותפיסת הלימוד איך מתמודדים עם רצונות וכיצד מגיעים למימוש עצמי מהי ... המהות של החשיבה תמיד תישאר אותה מהות והחשיבה תמיד משתנה ברמה העובדתית. ש: אוקי אבל אני מדבר על הקטע הזה של בעולם העשייה כביכול האם יש איזה התכוונות ... פנימה הם הולכים החוצה לנפרדות חדשה, לדוגמה בן אדם נגיד נמאס לו לעבוד ואז הוא אומר בוא נלך לשיעורים של רוחניות נניח זה אומר שהוא הולך החוצה לא פנימה. ש: למה? אליעד: למה החוצה כי הוא יוצר נפרדות הוא חושב שלעבוד זה לא טוב, קודם הוא חשב שלעבוד זה טוב אז הוא עבד עכשיו הוא חושב שלעבוד זה לא טוב שרוחניות זה טוב אז הוא הלך לרוחניות אבל גם זאת צורה רעה, גם זה נפרדות הוא רק ... יותר מהר לא משנה מה, מה הוא חושב שעושה לו טוב ותשפר רק תרוץ תתקדם בבקשה תעשה את זה יותר מהר. ש: אין איזה קונספט של ילדים נכנסים לכיתה א מה צריך ללמד ... שאי אפשר לקדם אותו? אליעד: אפשר מה אמרתי תעשה מה שאתה רוצה רק תקדם אותו, זה בדיוק מה שאמרתי. ש: אבל איך תקדם אותו? אליעד: איך מ
התפתחות רוחנית, תלוי בך או לא תלוי בך, האם להתאמץ, התקדמות רוחנית, במי זה תלוי, בחירה חופשית
התפתחות רוחנית, תלוי בך או לא תלוי בך, האם להתאמץ, התקדמות רוחנית, במי זה תלוי, בחירה חופשית
... רוחנית, תלוי בך או לא תלוי בך, האם להתאמץ, התקדמות רוחנית, במי זה תלוי, בחירה חופשית האם התפתחות רוחנית תלויה בך או לא תלויה בך? אליעד כהן מסביר את סוגיית ההתפתחות הרוחנית והשאלה המהותית, האם ההתקדמות תלויה באדם עצמו או שהיא לא תלויה בו בכלל. הדיון המרכזי הוא סביב השאלה: האם עלי להשקיע יותר מאמץ, או שהמאמץ שלי כלל אינו משנה?. עצם השאלה הזו, לפי אליעד, היא בעלת משמעות ... מדגיש כי עצם התהייה הזו - האם אני צריך להתאמץ או לא - היא הצורה הפנימית של השאלה העמוקה יותר, מי אני?. כאשר האדם שואל את עצמו אם עליו להשקיע יותר מאמץ כדי להתקדם רוחנית, הוא למעשה מביע את השאלה בשפה שונה אך דומה לשאלה הקיומית המהותית: מי זה שמתקדם? מי עושה את הפעולה? האם זה אני או כוח אחר?. התשובה לשאלה הזו, כפי שאליעד מציין, מתחלקת לשלושה היבטים עיקריים: היבט ראשון: ההתקדמות תלויה בך בלבד. היבט שני: ההתקדמות אינה תלויה בך כלל. היבט שלישי: זה כלל לא משנה אם זה תלוי בך או לא. אליעד מדגיש כי עצם המודעות והעיסוק בשאלה הזו, דהיינו, האם להשקיע מאמץ או לא?, הם כבר ביטוי של התקדמות רוחנית מסוימת. העיסוק בשאלה עצמה, בהיותה שאלה שקשורה לזיהוי עצמי, לקיומו של העצמי ולמידת שליטתו של האדם בתהליך ההתפתחות שלו, היא הצעד האמיתי בדרך אל התפתחות עמוקה יותר. ... האם האדם שולט במציאות שלו, או שכל מה שקורה לו הוא בעצם בלתי תלוי בו לחלוטין? ההתמודדות עם השאלה הזו, לפי אליעד, היא הכרחית ומהווה נקודת ציון משמעותית בדרך להתקדמות רוחנית אמיתית. בהסבריו, אליעד לא ממהר להכריע לטובת תשובה אחת בלבד, אלא מציין שהאמת כוללת את שלושת ההיבטים בו זמנית: ההתקדמות תלויה בך, אינה תלויה בך, ובמקביל אין לכך משמעות אמיתית. ההתעסקות בשאלה זו, לפי אליעד, היא המפתח להבנה רחבה ועמוקה יותר של המציאות ושל טבעו של האדם. הוא מדגיש כי כל אחת ... ושל שלוש האפשרויות הללו, מביאה את האדם להתבוננות חדשה על עצמו ועל המציאות, וכך גם להעמקה בהתפתחות הרוחנית שלו. האם התפתחות רוחנית תלויה בי? האם להתאמץ כדי להתקדם רוחנית? האם קיימת בחירה חופשית בהתפתחות רוחנית? איך להתקדם רוחנית? מי אני באמת? ...
אחדות משעממת, שעמום של אחדות, רצון לשנות מתוך אחדות, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, לאן העולם מתקדם, ביטול הרצון
אחדות משעממת, שעמום של אחדות, רצון לשנות מתוך אחדות, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, לאן העולם מתקדם, ביטול הרצון
... משעממת, שעמום של אחדות, רצון לשנות מתוך אחדות, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, לאן העולם מתקדם, ביטול הרצון האם הידיעה שהכל אחד גורמת לאובדן מוטיבציה? אליעד מסביר שיש שתי תפיסות נפוצות לגבי מושג האחדות. התפיסה הראשונה היא אחדות שקרית שבה אנשים חושבים שאם הכל ... להיות במצב שבו הוא חווה באופן מוחלט שכל הדברים הם אחד ובאותו זמן להמשיך לחיות, לרצות ולפעול בעולם. למשל, באחדות אמיתית אין בעיה שאדם יקום בבוקר וילך ללמוד או לעבוד, כי האחדות אינה מתנגשת עם פעולות בעולם. כלומר, באחדות אמיתית אתה חווה שאין שום הבדל בין לעשות או לא לעשות, וכך אתה יכול לפעול בלי לסבול. האם אפשר לחיות עם ... בעייתית. לדוגמה, מי שרואה סתירה ירגיש אשם או מתוסכל מעצם זה שהוא רוצה משהו, כי הרצון נראה לו כהפרה של האחדות. אבל מי שנמצא באחדות אמיתית, יכול לרצות תואר, קריירה או כסף בלי לסבול מכך שהוא עדיין רוצה. האם אובדן הרצון גורם לדיכאון? הנקודה החשובה שעולה מההרצאה היא שהדיכאון או חוסר המשמעות שהרבה אנשים מרגישים כאשר הם מאבדים ... אדם שמסיים ללמוד לתואר ראשון יכול לחוש דיכאון, כי הוא מאבד את העניין שלו לאחר שהשיג את מטרתו. אולם אליעד מבהיר שהבעיה היא לא האובדן של הרצון הספציפי, אלא העובדה שנשאר לו עדיין רצון פנימי להתחדש, וכאשר רצון זה לא מסופק, האדם סובל. איך מכלום נוצר משהו, ואיך זה קשור לאחדות ולנפרדות? אליעד מצביע על כך שהשאלה הבסיסית איך מכלום ... אלא התפיסה שיש הפרדה בין פעולה לבין אי - פעולה, בין שינוי לחוסר שינוי. אליעד מציע נקודת מבט לפיה ניתן לראות שכל זה סיפור, תפיסה שהאדם יוצר לעצמו. לאן העולם מתקדם, ומה משמעות ההתקדמות הזו? אליעד מתייחס גם לשאלה לאן העולם מתקדם. הוא מציין שאם להתקדמות יש סוף ברור, אז כשהוא יגיע, לא תהיה סיבה להמשיך להתקדם. אם אין סוף ברור להתקדמות , אז למעשה לא משנה איפה נמצאים, כי תמיד יש עוד דרך ללכת. הוא מראה שהדאגה לשאלה לאן אנחנו מתקדמים היא שוב תוצאה של תפיסת נפרדות, הרואה הבדל בין המצב הנוכחי לבין יעד עתידי כלשהו. באחדות אמיתית לא קיימת דאגה כזו, משום שאין הבדל בין שום מצב. מהי השלמות האמיתית של ...
חרדות, פחדים, מחשבות טורדניות, פוביות, קריירה, עבודה, כסף, פחד להשתגע, שאיפות בחיים, להתקדם בחיים, להרוויח כסף
חרדות, פחדים, מחשבות טורדניות, פוביות, קריירה, עבודה, כסף, פחד להשתגע, שאיפות בחיים, להתקדם בחיים, להרוויח כסף
... פחדים, מחשבות טורדניות, פוביות, קריירה, עבודה, כסף, פחד להשתגע, שאיפות בחיים, להתקדם בחיים, להרוויח כסף האם אפשר לחיות ללא פחדים וחרדות בכלל? אליעד פותח את הנושא בשאלה האם אפשר לחיות בלי פחדים בכלל. הוא מסביר שרבים חושבים שאם יצליחו להיפטר מהפחדים, החיים שלהם יהיו יותר טובים, והם יוכלו להשיג יותר דברים. אך בפועל, אליעד מציין, כל מה שאנחנו עושים מונע מפחדים. הוא נותן דוגמאות ברורות לכך: אדם הולך לעבודה בגלל הפחד לאבד כסף. אדם אוכל ושותה בגלל הפחד מרעב ומוות. אדם מביא ילדים לעולם כי הוא מפחד למות לבד. אליעד מבהיר שאם לא היו לנו פחדים בכלל, לא היה לנו מניע ... יותר משהוא נמצא בו עכשיו. אליעד מבקש ממנו לפרט דוגמה מוחשית של הכישלון: אם תיכשל בעסק, מה הדבר הכי גרוע שיקרה? המאזין משיב שאם ייכשל, הוא יפסיד כסף ויצטרך לעבוד קשה יותר, אולי אפילו בעבודות פיזיות קשות. אליעד עונה שאפילו אם המצב הגרוע ביותר יקרה, הוא לא כזה נורא. הוא מביא דוגמה קיצונית של עבודה קשה: נניח שתהיה חייב לעבוד 14 שעות ביום בעבודת כפיים קשה, אז מה? הוא מסביר לאדם שהפחד שלו מוגזם, כי האדם יתרגל אפילו למצבים הגרועים ביותר. האם כדאי לשאוף להרוויח הרבה כסף? אליעד מתייחס לשאיפה להרוויח יותר כסף, ... ולא להיאבק בה, כי ההתנגדות רק מחזקת את המחשבה הטורדנית. אליעד מציע לאדם תרגיל פרקטי: לדמיין את הסיטואציה המפחידה ביותר שהוא חושב עליה, למשל לזרוק סחורה במקום העבודה או לעשות טעות קריטית. לפי אליעד, אם האדם ידמיין זאת בכוונה, הוא יאבד את הפחד מכך, כי הוא יבין שגם אם הסיטואציה תקרה - לא יקרה שום דבר משמעותי באמת. איך להתמודד ... טורדניות. הוא מייעץ למאזין להפסיק להילחם במחשבות או להתנגד אליהן. במקום זאת, עליו לקבל אותן כפי שהן. הוא מדגים זאת: אם באה מחשבה אולי אעשה טעות חמורה בעבודה, עליו לומר לעצמו אז אעשה טעות חמורה, לא יקרה כלום. לפי אליעד, קבלה מלאה של המחשבה היא הפתרון האמיתי לבעיה. הוא נותן עוד דוגמה פרקטית לעבודה כמחסנאי, שם המאזין מפחד שייעשה טעות וישפוך את הסחורה. אליעד מציע לו לדמיין שהוא עושה את הטעות הזו ולהבין שגם במקרה הכי גרוע - רק יפטרו אותו, ולא יקרה אסון אמיתי. ...
התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית, שלמות רוחנית, חיפוש רוחני, שלמות עצמית, חיפוש שלמות, אין לא יכול יש לא רוצה, כמה אתה רוצה
התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית, שלמות רוחנית, חיפוש רוחני, שלמות עצמית, חיפוש שלמות, אין לא יכול יש לא רוצה, כמה אתה רוצה
... רוחנית, התקדמות רוחנית, שלמות רוחנית, חיפוש רוחני, שלמות עצמית, חיפוש שלמות, אין לא יכול יש לא רוצה, כמה אתה רוצה איך להתמודד עם הרצון להתקדם רוחנית מול התחושה שאין לאן? אנשים רבים המחפשים התפתחות רוחנית מגיעים לנקודה של תסכול - מצד אחד, הם מרגישים שיש בהם רצון פנימי להתקדם, למצוא משהו שלם ומושלם יותר מהמציאות הנוכחית, ומצד שני, ישנה תחושה שאין לאן להתקדם או שאין אפשרות אמיתית להגיע לאותה שלמות רוחנית שהם ... השלמות המבוקשת. למה אין לא יכול, אלא רק יש לא רוצה? אליעד כהן מסביר שהבעיה האמיתית אינה בכך שאי אפשר להתקדם או שאין לאן להגיע, אלא בכך שיש בתוכנו רצון שלא מגיע ... חוויה של חוסר וסבל. לדבריו, אין דבר כזה אי אפשר, יש רק לא רוצה מספיק, כלומר, הבעיה איננה בחוסר היכולת להתקדם, אלא בחוסר הרצון המוחלט ובנכונות המוחלטת להתמסר לרצון הזה. מדוע לא מספיק להגיד אין פתרון, כדי לפתור את הבעיה הרוחנית? גם כאשר האדם משכנע את עצמו שאין פתרון להתקדמות רוחנית, זה לא פותר את הבעיה שלו. אליעד מסביר ... בתוכו ויוצר תחושה מתמשכת של חוסר סיפוק, תסכול וכאב. הוא מדגיש שהשאלה היא לא האם אפשר או אי אפשר להתקדם, אלא האם אתה מרוצה לגמרי ממה שיש לך כרגע. מי שמרוצה במאה אחוז לא יחוש צורך כלל להתקדם, ולכן שאלת ההיתכנות של הפתרון מאבדת ממשמעותה. כיצד ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בידוד שריר מטרה מתוך קבוצת שרירים, איך לבודד שריר ספציפי? איך לעבוד על שריר ספציפי? איך לנטרל שריר? איך להחליש שריר? שרירים דו מפרקיים, אי ספיקה אקטיבית של שריר, עבודה על חלק מהשריר, שיטות אימון למתקדמים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לבודד את השריר, איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיגמל מהימורים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך לשתול מחשבות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: לבודד את השריר, איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל? מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע וסבל בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לפרישה, מאמן אישי לנוער, קואצ'ר לילדים בתחום לבודד את השריר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3906 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 05:25:30 - wesi1