אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה כמה הגיעו להארה רוחנית? ✔האם הבנת נכון? איך ללמוד נכון? שיטות למידה, איך להבין יותר טוב? איך לפתח את החשיבה? איך לדעת שהבנת? הפצה רוחנית, איך להסביר...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
9:12האם הבנת נכון? איך ללמוד נכון? שיטות למידה, איך להבין יותר טוב? איך לפתח את החשיבה? איך לדעת שהבנת? הפצה רוחנית, איך להסביר נכון? פיתוח החשיבה, ללמוד מאליעד כהן, ללמד תלמידים, חלק 1
מהו החיסרון המרכזי בלמידה מתוך ספרים וסרטונים בלבד?

אליעד כהן מסביר את החיסרון המרכזי בלמידה מתוך ספרים, סרטונים או הרצאות. הוא מתאר מצב שבו אדם יושב וקורא חומרים רבים, צופה בהרצאות או מקשיב לתכנים של מורים, אפילו במשך שנים ארוכות, אך בפועל, ייתכן מאוד שהוא לא באמת מבין את מה שהוא לומד. זאת מכיוון שההבנה האמיתית לא נקבעת לפי כמות החומרים שנקראו או הידע הטקסטואלי שנרכש, אלא לפי העומק והיכולת האמיתית לתפוס את הרעיונות שמאחורי המילים.

האם ידע נרחב מבטיח הבנה אמיתית?

אליעד מציין באופן ברור שהעובדה שאדם קרא הרבה חומר אינה מעידה על כך שהוא אכן הבין את הדברים. הוא נותן כדוגמה את מנוע החיפוש של גוגל, שיש לו גישה לכל המידע בעולם, ובכל זאת אינו מבין באמת את התוכן של החיפוש. הוא רק מחפש התאמה מילולית או טקסטואלית. אם אפילו סימן קטן משתנה, גוגל כבר לא מוצא את התשובה, כי החיפוש שלו אינו רעיוני או הבנתי, אלא רק מילולי.

לדוגמה, אם מלמדים ילד ש"תפוז ועוד תפוז זה שני תפוזים" ו"תפוח ועוד תפוח זה שני תפוחים", ואז שואלים אותו על בננות והוא אינו מצליח לענות נכון, זה מראה שהוא לא הבין את העיקרון של הספירה או את המהות שמאחורי הדוגמאות, אלא רק את המקרה הספציפי. גוגל, בדומה לילד זה, הוא "טיפש" במובן שאינו מבין רעיונות, אלא רק מזהה התאמה טקסטואלית מדויקת.

כיצד יודעים שהבנו באמת?

כדי לבדוק האם הבנת באמת את מה שלמדת, אליעד ממליץ על שיטה פשוטה אך יעילה: להסביר את הנושא לאדם אחר. כאשר אתה מסביר לאחרים, במיוחד לאנשים שאינם מכירים כלל את הנושא, הם ישאלו אותך שאלות שמאתגרות את ההבנה שלך. אם תגלה במהלך ההסבר שהשאלות של השומעים גורמות לך להתלבט או לחשוב מחדש על הנושא, זה סימן ברור שטרם הבנת אותו עד הסוף.

לדוגמה, אם אתה משוכנע שהבנת רעיון מסוים, נסה להסביר אותו לחבר או לאדם זר, ושים לב כיצד אתה מתמודד עם שאלותיו. אם אתה מתקשה להשיב או מגלה שאין לך תשובה לשאלה ספציפית, זה מצביע על כך שההבנה שלך עדיין לא שלמה.

מהי הדרך המעשית לוודא את ההבנה שלך?

אליעד כהן מציע דרך מעשית נוספת וחשובה לבדוק את ההבנה - לכתוב סיכומים מפורטים של מה שהבנת. כאשר אדם כותב סיכום, הוא נאלץ להגדיר, למקד ולארגן את המחשבות שלו בצורה ברורה. תהליך הכתיבה מאלץ אותך להיות בהיר, מדויק, ולהתמודד עם חוסר ודאות או בלבול במחשבות. ברגע שאתה נדרש להקליד או לכתוב את מה שהבנת, יתכן שתגלה פערים, דברים שאינם ברורים לך, או פרטים שהחמצת בזמן הקריאה או הצפייה.

מדוע אנשים משלים את עצמם לגבי ההבנה שלהם?

אליעד מסביר שיש אנשים רבים המשלים את עצמם ומאמינים שהם הבינו משהו, בעוד שבפועל לא באמת תפסו את העומק של הנושא. הוא נותן כדוגמה אנשים ששולחים לו הודעות שבהן הם טוענים שהבינו שהם "אלוהים" או שהגיעו להארה רוחנית, אך מנקודת מבטו, הם לא הבינו כלל את מה שניסו ללמוד. מצב זה נובע מכך שהאדם בטוח שהוא תפס את הרעיון, אבל בפועל הוא רק התקרב אליו חלקית או שלא הבין כלל. לדעת אליעד, ההוכחה הטובה ביותר להבנה אמיתית היא כאשר אדם יכול להסביר בבירור ובמדויק את הדברים לאחרים, כך שהם יבינו ללא ספקות.

האם אימון מעשי מבטיח הבנה נכונה?

אליעד כהן מציין שגם אימון מעשי או תרגול של נושא מסוים אינו תמיד מבטיח שהאדם אכן הבין. אנשים רבים מתרגלים משהו, אפילו רואים תוצאות מסוימות ומאמינים שהצליחו להבין או ליישם את הרעיונות. אך לעיתים קרובות, התוצאות נובעות מחוסר הבנה אמיתי של התהליך, והאדם פשוט מניח שהוא הבין בגלל התוצאה. לכן, התרגול עצמו אינו מספיק, יש לוודא שהתרגול מלווה בבדיקה מעמיקה של ההבנה, בדרך של הסבר לאחרים או כתיבה מפורטת של הדברים.

מה אפשר ללמוד מגוגל על חשיבה שטחית לעומת הבנה עמוקה?

אליעד חוזר על הדוגמה של גוגל כדי להמחיש את ההבדל בין חיפוש טקסטואלי לחיפוש רעיוני. הוא מציין שגוגל מדרג תוצאות חיפוש לפי קריטריונים טכניים כמו כמות הקישורים, הפופולריות או הטקסט המדויק, ולא לפי מידת הדיוק הרעיוני או העומק של התוכן. אם תבקש ממועצת חכמים או מומחים לדרג מחדש את התוצאות של גוגל, סביר להניח שתקבל דירוג שונה לחלוטין. זה מדגיש את החיסרון של ידע שטחי והיעדר הבנה עמוקה, מצב נפוץ מאוד כאשר מסתפקים בלמידה טקסטואלית בלבד.

לסיכום, כיצד ללמוד נכון ולהבין לעומק לפי אליעד כהן?

כדי ללמוד נכון ולהגיע להבנה אמיתית, אליעד מציע לשלב בין למידה טקסטואלית ותרגול מעשי לבין תהליכים שגורמים לך לבחון לעומק את ההבנה שלך. אלה כוללים:
  • הסברת התוכן לאחרים וקבלת פידבק.
  • כתיבת סיכומים מפורטים.
  • בדיקה מתמדת האם אתה מסוגל לענות לשאלות מורכבות על החומר הנלמד.
רק כך תוכל לוודא שהידע שלך אינו רק טקסטואלי או שטחי, אלא אמיתי, עמוק ומבוסס על הבנה מלאה של הנושא.
יכולת חשיבה שאלות מורכבות לפתח את השכל מיומנות קוגניטיבית לענות פיתוח להתמודד עם חוסר ודאות האם הבנת נכון רוחניות להגיע להבנה הארה רוחני איך לדעת שהבנת איך להבין יותר טוב איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך להסביר איך להסביר נכון איך לחשוב בהיגיון איך ללמוד איך ללמוד מאליעד כהן איך ללמוד נכון איך לפתח איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי אליעד כהן האם הבנת נכון האם ללמוד מאליעד כהן הסבר הסברים הפצה הפצה רוחנית התפתחות החשיבה התפתחות שכלית חשיבה חשיבה הגיונית יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל לדעת שהבנת להבין להבין יותר טוב להיות יותר חכם להסביר לחשוב בהיגיון ללמד ללמד תלמידים ללמוד ללמוד מאליעד כהן למה ללמוד מאליעד כהן למידה לפתח לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מה ללמוד מאליעד כהן מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית רוחני רוחניות שיטות שיטות למידה שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית תלמיד תלמידים תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
חלק 2
חלק 2
...המתכון המקורי המדויק. לכן, אליעד מסביר, העובדה שאתה מסביר משהו בצורה שקל לאחר להבין אינה מוכיחה שהבנת את הנושא. לעיתים אתה פשוט מוריד פרטים קריטיים והופך את התוכן לפשוט יותר, ולכן אתה רק מדמה שהבנת. כדי להבין באמת, עליך להיות מסוגל להסביר את הדבר בדיוק כפי שלמדת אותו, מבלי להוריד שום פרט משמעותי. איך אפשר לוודא שההסבר שלך מדויק ולא החסרת שום דבר? אליעד מתייחס לשאלה כיצד לוודא שהבנת נכון ולא פספסת נקודות חשובות. אחת הדרכים המרכזיות לכך היא לשאוף להיות...
מנהיג אמיתי, מיהו? ותלמיד טיפש, מיהו?
... ואין הם אחד. עולם, שבו השלמות קיימת תמיד, בכל צורה של המציאות. ולכן לעולם אי אפשר באמת, לגרום לחכם האמיתי להיות שמח יותר. מחמת, שמי שאפשר לגרום לו להיות שמח יותר, הרי שהוא לא חכם אמיתי. כי יש טועים שנדמה להם, שהם הגיעו להארה רוחנית וכיוב, ונדמה להם שהם מצאו את האושר ואת החיים הטובים, ונדמה להם שיש להם רחמנות על העולם, ושהם רוצים לעזור לאנושות שגם שאר בני האדם יהיו ...
מבחן של מורה רוחני, לזהות הארה רוחנית, בן אדם מואר רוחנית, האם הגעת להארה רוחנית? מי הגיע להארה רוחנית? סוף הדרך הרוחנית, האם יש לאן להתקדם? האם סיימת את החיפוש? האם הגעת לסוף?
מבחן של מורה רוחני, לזהות הארה רוחנית, בן אדם מואר רוחנית, האם הגעת להארה רוחנית? מי הגיע להארה רוחנית? סוף הדרך הרוחנית, האם יש לאן להתקדם? האם סיימת את החיפוש? האם הגעת לסוף?
... המלכותיים. כשהוא מגלה שהוא לא מסוגל להבין אותם, הוא מסיק שהספרים הם רק לקישוט. אך למעשה, העובדה שלא הבין את הספרים מעידה שהוא איננו המלך האמיתי. אליעד מסביר שזו בדיוק הבעיה עם אנשים שחושבים שהם הגיעו להארה רוחנית אך אינם מסוגלים להבין ולנתח מצבים לעומק. אם הם לא מסוגלים להבין לעומק בעיות רוחניות ולוגיות, ...
איזהו חכם? זה ש*מלמד* את כל האדם! מיהו חכם אמיתי? איך ללמד כל אחד כל דבר?
... חכם? זה שמלמד את כל האדם! מיהו חכם אמיתי? איך ללמד כל אחד כל דבר? החכם לומד מכל האדם. אבל החכם יודע גם ללמד את כל האדם. והחכם יודע ללמד את כל האדם, משום שהוא יודע ללמוד מכל האדם. והיכולת של החכם ללמוד מכל אחד ומכל דבר, היא זו שמאפשרת לו גם להיות מסוגל ללמד כל אחד וכל דבר. כי לא כל אדם יכול ללמד כל אחד כל דבר. כי גם מי שהוא יודע ללמד היטב, הרי שהוא לא מסוגל ללמד את מה שהוא יודע, את כל האנשים ... שיכולת התפישה השכלית שלהם היא לא גבוהה, או שהיא שונה מהמקובל, והאדם לא יודע איך ללמד את מה שהוא יודע, את כל שאר בני האדם. וכל שכן, שהאדם לא יודע ללמד את כל הדברים. כי כל אחד מבין בתחום כלשהו. ואין מי שהוא מבין בכל התחומים באותה המידה. ואף אחד לא יכול ללמד את כל בני האדם, את כל התחומים שיש בעולם. כי לא כולם מסוגלים להבין כל דבר. ונמצא אם כן, כי היכולת של האדם ללמד אחרים, היא מוגבלת. וכמו כן ממש, גם היכולת של האדם ללמוד דברים חדשים, גם היא מוגבלת. כי לא כל אחד מסוגל ללמוד מכל אחד כל דבר. כי לא כל אדם מסוגל ללמוד כל נושא. ויש נושאים שיכולת התפישה של האדם, מוגבלת ולא מסוגלת לתפוש אותם. ובנוסף, האדם גם לא מסוגל ללמוד מכל אחד. כי האדם צריך שיסבירו לו בצורה מסוימת כדי שהוא יבין את מה שהוא כן יכול להבין. והאדם לא מסוגל ללמוד כל דבר מכל אחד. ובפרט שיש בעולם גם אנשים משוגעים. שהאדם לא יודע ולא יכול ואין לו עניין ללמוד מהמשוגעים. כי הם משוגעים, ואין לאדם מה ללמוד מהם. וכמו כן, כל אדם נחשף כל ... יותר ויש דברים שמלמדים את האדם פחות. ויש דברים שהאדם לא מבין אותם, ולכן הוא לא יכול ללמוד מהם. כך שהאדם מוגבל ביכולת שלו ללמוד מכל דבר. ומי שהוא חכם אמיתי שהוא לומד מכל האדם, הוא גם יכול ללמד את כל האדם כל דבר. כי השורש של ... שיודע את השורש הזה, הוא רואה את הקשר שיש בין כל הדברים השונים שיש בעולם, והוא יכול ללמוד מכל אחד כל דבר. זא, לא רק שהוא יכול ללמוד כל נושא, ולא רק שהוא יכול ללמוד מכל אחד אפילו שהוא יהיה המשוגע הגדול ביותר, אלא הוא גם מסוגל ללמוד כל נושא מכל אחד. ולא רק שהוא מסוגל ללמוד כל נושא מכל אחד, דהיינו, שהמלמד מתכוון ללמד את הנושא המסוים, אלא שמי שהוא ...
סליחה / לדון לכף זכות - איך לסלוח וללמד זכות? איך להתגבר על רצון לנקמה?
... לדון לכף זכות - איך לסלוח וללמד זכות? איך להתגבר על רצון לנקמה? סליחה. ויתור. סלחנות. לסלוח = לאפשר לעצמך להרגיש טוב בשביל עצמך. לסלוח = לעצמך לסביבתך ... לא לכעוס ולהיות אדיש כלפי חוץ וממורמר מבפנים, צריך להגיע לתחושה של אהבה. אז איך עושים זאת? תשובה: על ידי לימוד זכות. לימוד זכות = האדם מרגיל את עצמו ללמד זכות, לדון לכף זכות את כולם כל הזמן. בטרם נבין מהו לימוד זכות, נבהיר כי לימוד זכות אין פירושו לתת לשני לפגוע בך נגד רצונך. גם מי שתמיד מלמד זכות עדיין ימנע מפגיעה עצמית. יחד עם זאת מי שמלמד זכות בשלמות, אדם כזה תמיד ירגיש טוב כלפי הכל כל הזמן. ללמד זכות פירושו להיות הסנגור של הצד השני. סנגור = מחפש טוב. קטגור = מחפש רע. להיות הסנגור אין פירושו לשקר ולהצדיק סתם כך ... של האדם. הרי לנו כעס. יחד עם זאת האדם אינו רואה את התמונה המלאה במלואה. לראות את התמונה המלאה פירושו להכניס את כל הדברים לפרופורציה הנכונה. לסנגר ללמד זכות פירושו לחפש את המניע האמיתי שבגללו האירוע המכעיס התרחש. אם מישהו פגע בך, נסה להבין מה היה הרצון שהניע אותו. נסה ... אותו, אם תבין באמת את ליבו של השני. גם לעצמך צריך לסלוח. תהיה הסנגור של עצמך. לא סנגור דמיוני אלא סנגור אמיתי. סנגור דמיוני = המצאת דמיונות שאמורים להסביר את המעשה = סיבות לא נכונות = שקר = סבל. סנגור אמיתי = חיפוש הסיבה האמיתית שבגללה האירוע קרה ולימוד כף זכות אמיתי ...
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
... הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ... האמת בצורה מפורשת וגלויה בכל הפרקים בספרו, אלא הסתיר או נמנע מלהזכיר אותו במפורש. אליעד מסביר כי ישנם שני כיוונים להבין מדוע לא נעשה שימוש ... גם כאשר לא כתובה המילה אמת, הרעיון נמצא תמיד ברקע, באופן סמוי, כחלק מהבנה רחבה יותר. הוא מסביר שאם הספר היה כתוב רק במילה אמת בלי שום הסבר או רקע, הקורא לא היה מבין כלום. המשמעות של המושג ... משל על אדם שמכין מצגת עסקית, ושבסוף הוא מציג פרויקט מרכזי. אי אפשר להציג רק את הפרויקט בלי להסביר ולהכין את הקהל עם הקדמות. הקהל חייב לעבור תהליך ... שאלת המכנה המשותף הרחב ביותר, הדרך שבה אפשר לגרום לכמה שיותר אנשים להגיע להבנת האמת. הוא מסביר שאין באמת מכנה משותף אחד שמתאים לכל האנשים בעולם, משום שכל אדם שונה ברמת ההבנה ובצרכים שלו. לכן, כל ניסיון לכתוב או להסביר את המושג אמת באופן שיהיה ברור לכולם ייכשל, ... אדם יתחבר אליה. ככל שהרעיון מופשט יותר, כך קשה יותר ליצור לו מכנה משותף ברור ורחב. האם עדיף להסביר דברים באופן ישיר או דרך רמזים? הנושא הבא שאליעד דן בו הוא האם עדיף להסביר לקורא או לתלמיד דברים ישירות, בצורה ברורה, או להשאיר רמזים ... אדם הם ייחודיים. מדוע חשוב להבין את הסיבה שמאחורי המבנה של הספר? אליעד מתייחס גם לשאלה של תלמיד ששאל אותו למה הספר כתוב דווקא באופן המסוים שבו הוא כתוב, ולא אחרת. הוא מסביר שיש חשיבות גדולה מאוד להבנת מאחורי הקלעים של ... כי אין שום דבר מוחלט, ואין דרך אחת מוחלטת שמובילה בהכרח את כולם לאחדות הזו. לכל דרך, לכל הסבר, ולכל מבנה טקסטואלי יש יתרונות וחסרונות משלו, ... לכולם. מה המשמעות של לדעת שההפך הוא נכון? אליעד מתייחס גם למושג של לדעת שההפך נכון. הוא מסביר שאין הכוונה שאדם פשוט יאמר שההפך נכון, אלא שהוא יוכל להבין למה ההפך נכון תוך כדי שהוא מדבר. כלומר, אדם חייב להיות מסוגל להבין ולהסביר מדוע הרעיון הנגדי לרעיון שהוא מציג הוא נכון באותה מידה. ההבנה הזו מונעת מהאדם להתקבע על אמת מסוימת או על דרך אחת של חשיבה, ובכך מובילה אותו בסופו של דבר אל האחדות. לסיכום ... ואולי אפילו יותר מהמושגים עצמם. איך להגיע לאחדות? האם האמת היא מוחלטת? מהי הדרך האידיאלית ללמד אחרים? האם עדיף להסביר ישירות או בעקיפין? למה אליעד מסתיר את האמת ...
סבלנות של מורה רוחני, סבלנות בחיים, להתחדש, ליהנות ללמד, ליהנות להסביר, הסבלנות של אליעד כהן
סבלנות של מורה רוחני, סבלנות בחיים, להתחדש, ליהנות ללמד, ליהנות להסביר, הסבלנות של אליעד כהן
... של מורה רוחני, סבלנות בחיים, להתחדש, ליהנות ללמד, ליהנות להסביר, הסבלנות של אליעד כהן מהי סבלנות של מורה רוחני וכיצד היא משפיעה על תהליך הלימוד? סבלנות נחשבת לאחד הכלים המרכזיים שמורה רוחני נדרש לו על מנת להצליח להעביר את המסרים לתלמידיו. זו לא רק היכולת להקשיב ולהיות סבלני כלפי אחרים, אלא גם הבנת הקשיים הפנימיים שהאדם חווה במהלך הלימוד. אליעד כהן מסביר שכאשר תלמיד בא ללמוד או לשמוע רעיון חדש, לעיתים הוא נתקל בהתנגדויות פנימיות שעלולות להוביל לתסכול, בלבול או חוסר סבלנות. לכן, מורה רוחני חייב להיות סבלני גם כאשר התלמיד לא מבין או מתעקש על עמדתו. מדוע חשוב שהמורה ייהנה מההסבר שהוא נותן? כאשר המורה מסביר רעיון מתוך תחושת חוסר סבלנות או מתוך תחושת חובה בלבד, הדבר משפיע על התלמיד בצורה שלילית. אם המורה נהנה מהתהליך של ההסבר, ואם הוא מוצא ערך בעצם החזרה על הרעיונות, התלמידים יכולים לקלוט את המסרים בצורה חיובית יותר. אליעד מדגיש כי יש חשיבות גדולה לכך שהמורה לא יראה בהסבר חובה, אלא כמשהו שמסב לו הנאה. כאשר יש הנאה בתהליך הלימוד, התלמיד מקבל גישה פתוחה יותר לרעיונות. כיצד ניתן להתמודד עם תלמידים מקובעים בדעותיהם? תלמידים שמגיעים עם דעות מוקדמות מתקשים לפעמים להיפתח לרעיונות חדשים. אליעד מציע להימנע מהגדרה של תלמיד כסגור מחשבתית או טועה, אלא להכיר ולהבין את ההיגיון הפנימי שמנחה את התלמיד. אם אדם מאמין שהמציאות חייבת להיות כפי שהוא תופס אותה, כל שינוי בתפיסתו עשוי להתקל בהתנגדות פנימית. המפתח, לדבריו, הוא להציג את הרעיונות החדשים מזווית שיכולה להתחבר להבנה שכבר יש לתלמיד. מדוע אנשים מסוימים מסרבים להקשיב או להתעמק ברעיונות חדשים? כאשר אדם מחזיק בעמדה מסוימת כל חייו, שינוי בתפיסה יכול ... בתפיסה יכול לגרום לו להרגיש שמערערים על יסודות חייו. אליעד מסביר שמורה רוחני צריך לקחת בחשבון את הקושי הזה ולדעת כיצד להוביל את התלמיד להבנה בצורה שלא תרגיש מאיימת. כיצד ניתן להפוך כל דיון למעניין ולא לשקוע בשעמום? שעמום בדיונים נובע לעיתים מחוסר התחדשות. כאשר המורה או התלמידים מרגישים שהם שומעים את אותו דבר שוב ושוב, הם עלולים לאבד עניין. הפתרון לשעמום הוא שינוי זווית ההסתכלות על הדברים. ... שאלות שונות. מה הקשר בין חיסרון ליתרון בתהליך הלימוד? אליעד מסביר שללא חיסרון לא ניתן להגיע ליתרון. לדוגמה, חוסר הבנה של
חינוך ילדים, לקיחת אחריות אצל ילדים, ללמד ילד לקחת אחריות, הורים וילדים, ילד לוקח אחריות, לקנות פלאפון לילדים, אהבה לילדים, אהבה ללא תנאים, איך לחנך ילדים? איך לגדל ילדים?
חינוך ילדים, לקיחת אחריות אצל ילדים, ללמד ילד לקחת אחריות, הורים וילדים, ילד לוקח אחריות, לקנות פלאפון לילדים, אהבה לילדים, אהבה ללא תנאים, איך לחנך ילדים? איך לגדל ילדים?
... ילדים, לקיחת אחריות אצל ילדים, ללמד ילד לקחת אחריות, הורים וילדים, ילד לוקח אחריות, לקנות פלאפון לילדים, אהבה לילדים, אהבה ללא תנאים, איך לחנך ילדים? איך לגדל ילדים? איך ללמד ילד לקחת אחריות באופן מעשי? ההרצאה עוסקת בנושא המורכב של חינוך ילדים לאחריות ומביאה דוגמה מפורטת של ילד שאיבד את הפלאפון שלו. אליעד כהן מדגיש לאורך ההרצאה את החשיבות של הבנת המושג לקיחת אחריות לא רק כהצהרה מילולית אלא כפעולה ממשית עם השלכות מעשיות. דרך הסיפור על הילד שאיבד את הפלאפון, אליעד מסביר לעומק מדוע האופן שבו ההורה מגיב לאירוע ישפיע ישירות על יכולת הילד לקחת אחריות בעתיד. מהי המשמעות האמיתית של לקיחת אחריות אצל ילדים? אליעד מסביר שלקיחת אחריות אמיתית מתרחשת כאשר הילד מבין שלכל פעולה שלו יש תוצאות ושלכל תוצאה יש מחיר ברור. הוא מדגיש שאין משמעות אמיתית להצהרות ריקות כמו אני אחראי, אם הן לא ... מנתח כמה גישות אפשריות: גישה ראשונה, אהבה ללא תנאים: ההורה קונה מיד פלאפון חדש, מבלי להאשים את הילד, מתוך רצון להראות לילד אהבה וחוסר תנאים. אליעד מסביר שלגישה זו יש יתרונות, כי הילד עשוי להרגיש שהוא אהוב בכל מצב, אך מצד שני, הילד עלול לא ללמוד מזה לקחת אחריות כי אין השלכות שליליות לאובדן. גישה שנייה, אהבה עם תנאים: ההורה לא קונה פלאפון מיד, או שהוא דורש השתתפות חלקית של הילד בקניית פלאפון חדש. בצורה כזו, ... שלו, וזו הדרך האמיתית לקחת אחריות. אליעד ממליץ על הדרך הזו בתור החינוך היעיל ביותר לאחריות, כיוון שהיא מדמה בצורה טובה יותר את החיים האמיתיים. אליעד מסביר שאהבה ללא תנאים מנוגדת במובן מסוים לעולם המציאותי שבו תמיד יש מחיר למעשים. בעולם האמיתי, החברה בדרך כלל לא נותנת שום דבר בחינם ולא מעניקה הזדמנויות בלתי מוגבלות. לכן, לחנך ילד לאחריות זה במידה רבה ללמד אותו לשלם מחירים אמיתיים עבור מעשיו. איך ההורה יכול להדגים לקיחת אחריות אישית בצורה נכונה? אליעד מציין שלפעמים ההורה יכול להראות לילד דוגמה של לקיחת אחריות, אך זה ...
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
... בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים איך להתמודד עם ילד שלא אוהב ללמוד? אליעד כהן מציג בעיה נפוצה בהורים ומחנכים: מה לעשות עם ילד שלא אוהב ללמוד או לא מתעניין בבית הספר, במיוחד אם הילד סובל מהפרעות קשב וריכוז או קשיי למידה. ... שהילד לא מוצא עניין ספציפית במה שמנסים ללמד אותו. למשל, ילד יכול להתרכז מצוין באיסוף שוקולדים או בצפייה בטלוויזיה, אבל ... שלו. האלטרנטיבה שאליעד מציע היא ללמד את הילד לחשוב ולהפעיל את השכל בתוך הדברים שהוא כבר אוהב לעשות. לדוגמה, אם הילד ... כדי להמשיך ליהנות מהמשחק. כך הילד ירצה ללמוד מיוזמתו כי הלמידה הפכה להיות חלק בלתי נפרד ממה שהוא אוהב. איך לגרום לילד לחשוב ... משחק כדורגל. אם ילד אומר שהוא לא אוהב ללמוד אבל כן אוהב לשחק כדורגל, אפשר להפוך את המשחק למקום שבו הוא מפעיל את המחשבה. לדוגמה, להסביר לילד ששחקני כדורגל טובים צריכים להפעיל שכל כדי להבין איך השחקן היריב חושב ... למשוגעים בעצמם. לדעת אליעד, אם יש שכל וחשיבה מעמיקה, תמיד תתגלה בסוף האמת, וכל הפרעה היא בעצם חוסר שימוש נכון בשכל. טיפול ... ולא לברוח מהם או להתעלם מהם. כיצד לפתח את השכל ואת ההיגיון בכל תחום? לבסוף אליעד מציין עיקרון כללי: לא משנה מה האדם רוצה ללמוד או במה הוא מתעניין, הדרך היחידה להגיע להישגים גדולים באמת, כמו להארה רוחנית או הבנה עמוקה, היא על ידי פיתוח יכולת החשיבה והשכל. אליעד מציע לקחת כל נושא, אפילו משהו טריוויאלי כמו איך להתחיל עם ... דרך השימוש בשכל והחקירה המתמדת, המוח מתפתח, וכך גם מתפתחת היכולת של האדם לראות את האמת ולהגיע למטרות גבוהות יותר. איך ללמד ילד שלא רוצה ללמוד? טיפול בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים איך לפתח את השכל של הילד? כיצד לטפל בהפרעות נפשיות? איך לגרום לילד להתרכז ... הפתרון? אז בהנחה שאנחנו לא נכריח אותו ללמוד מה שהוא לא רוצה בהנחה נגיד שאומרים אין בעיה יש יד חופשית, אפשרות אחת זה להגיד ... ניקח את מה שהוא לא רוצה לעשות כגון ללמוד ואז או שניצור לו התניה שהלימודים האלה יתנו לו משהו מאוד טוב שהוא רוצה אותו ואז ... את זה בהנחה שאומרים אוקי לא בא לו ללמוד עכשיו אוקי אז איך אפשר לגרום לו כן להיות חכם למרות שלא מעניין אותו הלימודים זאת השאלה. ש: איך עוד פעם? אליעד: נגיד שיש לך ... ידע מתמטיקה נגיד, אוקי אבל הוא לא רוצה ללמוד מתמטיקה לא רוצה ללמוד לקרוא לא רוצה ללמוד לכתוב מה עושים, כן מה הפתרון? ש: אז אמרת קודם כל למוצא. אליעד: לא בהנחה שאנחנו ... אז אי אפשר שהוא ילמד כי הוא לא אוהב ללמוד אז איך אנחנו יכולים ללמד אותו לקרוא ולכתוב או כל דבר שהוא לא דרך המסגרת הרגילה. נגיד שיש לך ילד לדוגמה ... של הילדים הקטנים, תשובות מה התשובה? ש: ללמד אותו לבדוק מה האמת. אליעד: מה זאת אומרת פרקטית, מה לעשות פרקטית? ש: פרקטית ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על האם הבנת נכון? איך ללמוד נכון? שיטות למידה, איך להבין יותר טוב? איך לפתח את החשיבה? איך לדעת שהבנת? הפצה רוחנית, איך להסביר נכון? פיתוח החשיבה, ללמוד מאליעד כהן, ללמד תלמידים, חלק 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: כמה הגיעו להארה רוחנית?, איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור אהבה? איך לנהל את הזמן? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיגמל מהימורים? איך לקבל החלטות? איך להאמין בעצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך לחנך ילדים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: כמה הגיעו להארה רוחנית?, איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי ברא את אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל טוב, אימון אישי לימודים, טיפול אישי בנושא כמה הגיעו להארה רוחנית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3604 שניות - עכשיו 13_08_2025 השעה 03:37:33 - wesi1