אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה כישלון ✔יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, חשיבה מחוץ לקופסא, חשיבה יצירתית, פחד מכישלון, פיתוח יצירתיות, לפתח יצירתיות, קיבעון מחשבתי, מעוף מחשבתי,...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, חשיבה מחוץ לקופסא, חשיבה יצירתית, פחד מכישלון, פיתוח יצירתיות, לפתח יצירתיות, קיבעון מחשבתי, מעוף מחשבתי, יצירתיות בעסקים, יזמות עסקית
מה הקשר בין יצירתיות למגבלות?

יצירתיות היא היכולת להמציא, לשנות או ליצור משהו שלא היה קיים לפני כן, או להביא למצב חדש מתוך מצב מוגבל. על פי אליעד כהן, יצירתיות אמיתית נובעת מתוך מגבלות. מדוע זה כך? מפני שכאשר אין שום מגבלה, למעשה כל האפשרויות פתוחות, ולכן הפעולה שנעשית איננה בגדר יצירה, כי היא לא מחדשת דבר. לדוגמה, אם לאדם יש את כל המשאבים, כל האפשרויות וכל היכולות בעולם, אז מה הוא בעצם יצר? במצב כזה, יצירתיות למעשה לא מתבטאת. היצירתיות, אם כן, נוצרת דווקא מתוך מצב שבו האדם מוגבל וצריך למצוא פתרונות חדשים כדי להתגבר על המגבלה.

למה הרס בניין אינו נחשב יצירתי?

אליעד מסביר שהרס של בניין הוא פעולה שלכאורה גם היא "יצירה", כי נוצר מצב חדש שלא היה קודם. אך מדוע אנשים לא מתייחסים להרס כיצירה? מפני שיצירה, לפי ההסבר של אליעד, היא הגדלת היכולת או שיפור המצב לעומת הקיים. הרס, לעומת זאת, נתפס כהקטנת היכולת או הורדת המצב לעומת הקיים. לדוגמה, אם מישהו הורס בניין, לא יגידו לו שהוא "יצירתי" אלא שהוא יצר הרס. אך אם אותו אדם הורס בניין ישן כדי לפנות מקום לבניית בניין חדש, כן יגידו שהוא יצר משהו חדש. לכן, יצירתיות קשורה ישירות להגדלת יכולת או השגת מטרה חדשה מתוך המצב המוגבל הקיים.

האם מגבלה יוצרת יצירתיות או קיבעון מחשבתי?

האם מצבי מגבלה באמת גורמים לאנשים להיות יותר יצירתיים, או שהם גורמים דווקא לקיבעון מחשבתי? התשובה היא, שזה תלוי. לפעמים מגבלה יכולה לעורר פרץ של יצירתיות כי לאדם יש מוטיבציה גבוהה לצאת מתוך המגבלה ולשנות את המציאות שהוא נמצא בה. לדוגמה, כשלאדם רע מאוד במצבו הנוכחי, זה יכול להגביר את הדחף שלו לחשוב על פתרונות חדשים ויצירתיים. מצד שני, לעיתים מגבלות דווקא מגבילות את היצירתיות - במיוחד כשאדם ניסה מספר פעמים לפרוץ את הגבולות, לא הצליח, וכתוצאה מכך פיתח פחד מכישלון. במצב כזה, האדם יימנע מלנסות שוב ויהפוך למקובע מחשבתית.

אליעד מדגים זאת על ידי כך שאם אדם מוגבל ומצליח לפרוץ את הגבולות, הוא מפתח יצירתיות, אך אם הוא מרגיש שהניסיונות שלו נכשלים שוב ושוב, אז הוא עלול דווקא לפחד מכישלון ולהפסיק לנסות.

האם חופש מוחלט גורם לחוסר יצירתיות?

כשלאדם אין מגבלות בכלל, לכאורה יש לו חופש מלא ליצור מה שהוא רוצה. אולם במציאות זה עלול להוביל דווקא לשיתוק או לקושי ביצירת רעיונות חדשים. אליעד מביא דוגמה של אנשים שתקועים בעסקים או בחיים בכלל, מפני שיש להם כל כך הרבה אפשרויות עד שהם פשוט לא מסוגלים להחליט במה לבחור. לדוגמה, אדם שרוצה לפתוח עסק אבל מוצף באין סוף אפשרויות עסקיות, יתקשה להחליט מה לעשות ויהיה משותק מבחינת הפעולה שלו. במקרה כזה, דווקא הצבת מגבלות יכולה לעזור לו להיות יצירתי כי היא מאפשרת לו להתמקד, לצמצם את האפשרויות ולהתחיל ליצור מתוך הגבולות שהוצבו לו.

יצירתיות בעסקים - למה חשוב לפעמים להגביל את עצמך?

בהקשר העסקי, לעיתים דווקא הצבת גבולות ומיקוד במטרה מסוימת מעודדת יצירתיות. אליעד מביא כדוגמה אנשים שלא מצליחים לייצר משהו חדש או לקבל החלטות יצירתיות מפני שהם מוצפים ביותר מדי אפשרויות. כאשר מישהו אחר מציב להם גבולות או מיקוד מסוים, קל להם יותר להיות יצירתיים כי הם יודעים מה המטרה, ואז יכולים לחשוב בקלות יותר על אפשרויות יצירתיות במסגרת הגבולות הנתונים.

הדוגמה שהוא נותן היא גם לגבי אנשים שמנסים לכתוב ספר או להרצות...
כן.

ש: ראיתי וידאו מסוים לא משנה, הוא דיבר שם על משהו שזיהיתי שזה נכון שיצירתיות.

אליעד: שזיהית שזה נכון?

ש: זיהיתי שיש בזה משהו יש בזה הרבה.

אליעד: באמת?

ש: לא משנה.

אליעד: סתם אתה מתכוון להגיד זיהיתי שבעיניי זה היה לי נכון, צריך לזכור את זה.

ש: נכון, שבעצם יצירתיות פורצת כשיש מגבלות.

אליעד: יצירתיות פורצת כשיש מגבלות.

ש: נכון כשאתה מוגבל.

אליעד: האם זאת האמת או לא האמת, מה האמת שזה נכון ולא נכון. סתם תמשיך את הדיבור תכף נסביר לך את השכל שבדבר.

ש: וזהו כשאתה מוגבל בכלים שלך אז אתה יצירתי לגבי מה אתה יכול לעשות איתם בגלל שאתה מוגבל, אם היה לך את כל הכלים בעולם אז לא.

אליעד: את זה הוא לא אמר זה אתה מוסיף נכון?

ש: לא זוכר.

אליעד: הוא לא אמר את זה, למה לא יכול להיות שהוא אמר את זה?

ש: למה?

אליעד: כי לא הגיוני שמישהו יגיד "אם היה לך את כל הכלים בעולם" כי אנשים לא חושבים בצורה כוללת, זה כבר הקצנה של הרעיון תראה אנשים, מרצים נגיד הם חושבים בצורה יותר מצומצמת "אתה יודע יצירתיות קוראת כשאתה מוגבל" הם לא מדברים על הקצוות זה לא "מה יקרה אם לא תהיה מוגבל בכלל" או "מה יקרה אם תהיה רק יצירתי" נגיד, אף אחד לא חושב על המקרי קיצון האלה כי אם הוא היה חושב על המקרי קיצון הוא היה פה היום או שהוא היה מדבר על מה שאני מדבר, לא תהיה אפשרות אחרת.

ש: אני לא יודע כמה קיצוני הוא דיבר אבל הוא כן דיבר על העניין הזה.

אליעד: בסדר אבל לא אתה אמרת "אם לא היית מוגבל" מה זה לא היית מוגבל, מי יגיד "לא היית מוגבל" כאילו מי חושב על האופציה בכלל שלא תהיה מוגבל?

ש: זה יחסי הוא דיבר באופן יחסי.

אליעד: לא משנה באתי בסך הכל להגיד שלא הגיוני שהוא אמר "אם בן אדם לא היה מוגבל בכלל" נגיד, אנשים לא משתמשים בטרמינולוגיה הזאת הרעיונות האלה של בן אדם שלא מוגבל בכלל לא מופיעים בשיח. אוקי אז מה הוא אמר בכל זאת, מה אתה חושב שהוא אמר, מה נאמר, מה הרעיון אומר?

ש: עזוב מה הוא אמר אני ראיתי את זה הרבה פעמים לגבי, הרבה תחומים גם בהיסטוריה הם פרצו מתוך המגבלות המציאו משהו חדש מתוך המגבלות.

אליעד: ומה השאלה, מה אתה רוצה להבין מזה?

ש: מה השכל של זה בעצם.

אליעד: טוב תקשיב ההגדרה של יצירתיות היא ליצור, עכשיו מה זה יצירה? יצירה זה בעצם לקחת דבר שלא קיים וליצור אותו, עכשיו ההגדרה של "לא קיים" היא מוגבל. קודם כל ההגדרה של יצירתיות זה בעצם לקחת דבר מוגבל ולשנות אותו אני אומר את זה מצד ההגדרה זה לא צריך כאילו להיות גאון גדול כי אם אתה לא מוגבל אז מה יצרת, כאילו אם אני יכול לעשות הכל אז מה יצרתי בעצם כאילו יכולתי כבר קודם לעשות את זה. היצירה היא בעצם הגדלת היכולת, יצירה פירושה הגדלת היכולת. אוקי?

ש: כן.

אליעד: למה כי מה האמת? האמת היא שאם לדוגמה נגיד מישהו נגיד לוקח בניין והורס אותו הוא גם יצר, הוא יצר הרס אבל לו לא יגידו "אתה יצרת" כי הוא בעצם הקטין את היכולת לא הגדיל את היכולת. לעומת זאת אם נגיד רוצים לבנות בניין, מישהו הורס את הבניין הקודם בשביל שיכלו לבנות בניין אז נגיד יגידו "הוא יצר שטח פנוי לבניין" את אותה פעולה בדיוק. זאת אומרת מגדירים לאיפה רוצים להגיע וככל שאתה מתקרב יותר להגדלת היכולת שלך ביחס למטרה שאתה רוצה להגיע ככה אתה בעצם יותר יצירתי, יצירתיות היא בעצם היכולת להשיג יותר מטרות. אוקי?

עכשיו מה האמת, האם כשאתה מוגבל, אז קודם כל בעיקרון אתה יכול להיות יצירתי רק כשאתה מוגבל, זאת אומרת מצד ההגדרה יצירתיות יכולה להתבטא רק ביחס לגבול. אוקי אלא אם כן אתה רוצה את הגבול, שים לב אלא אם כן אתה רוצה את הגבול ואז להחריב את הגבול זה גם סוג של יצירה אבל זה כאילו סוג של יצירה לרעה. עכשיו מה האמת האם בבן אדם שהוא מוגבל זה גורם לו לפרץ של יצירתיות או לפרץ של קיבעון מחשבתי?

ש: לא חייב.

אליעד: לדוגמה אז מה האמת? אז האמת היא שלפעמים ככה ולפעמים ככה, אם אתה מוגבל ואתה מאוד רוצה לצאת מהגבול זה מגדיל את הסיכוי שלך ליצור, אם אתה מוגבל ואתה לא מאוד רוצה לצאת מהגבול אז זה שאתה מוגבל זה מקטין דווקא את הסיכוי שלך לצאת מהגבול ולפעמים יותר מזה בגלל שאתה מוגבל ונגיד ניסית המון פעמים לצאת מהגבול ולא הצלחת אז אתה מפחד מכישלון ואז בגלל שאתה מפחד מכישלון אז ממילא נגיד אתה לא תיצור לדוגמה, זאת אומרת שבגלל הגבול בעצם לא יצרת נניח. הבנת את זה?

ש: כן, אני מנסה להבין יותר טוב נראה לי שכמה שפחות מוגבל ככה פחות יצירתי גם.

אליעד: כמה שאתה פחות מוגבל ככה אתה פחות יצירתי, מה האמת שזה נכון ולא נכון מהיבט מסוים ככל שאתה פחות מוגבל ככה יש לך יותר יכולת ליצור כי יש לך יותר כלים יותר משאבים אתה יכול יותר ליצור, מצד שני בגלל שאתה פחות מוגבל יש לך פחות דחף ליצור כי אתה פחות מוגבל.

ש: נכון.

אליעד: כמו נגיד חברות ועסקים כשהרבה פעמים כשהוא מתחיל ליצור את העסק הוא מאוד מוגבל ולכן הוא צריך להיות מאוד יצירתי כדי להצליח אבל אחר כך אחרי שהוא כבר כאילו מצליח אז הוא לא צריך להצליח כי הוא כבר לא מוגבל, אז הוא לא מוגבל אז הוא לא צריך להצליח עכשיו הוא לא יצירתי ואז הוא מתחיל להפסיד נגיד.

ש: כמו ההיסטוריה שלי.

אליעד: בדיוק כמו ההיסטוריה שלו. טוב הבנו את זה?

ש: רגע אבל מה זה אומר?

אליעד: מה זה אומר מה?

ש: למה זה ככה?

אליעד: למה זה ככה מה?

ש: היחס הזה בין יצירתיות למוגבלות נגיד בדוגמה שנתת עכשיו.

אליעד: הבנתי, מה זה יצירתיות? יצירתיות נובעת מרצון לשנות את המציאות. עכשיו אם היה מאוד רע לך זה מגדיל את הסיכוי שתרצה לשנות את המציאות אבל אם כבר שינית את המציאות הרבה עוד פעם אתה מפסיק לרצות לשנות את המציאות ואז אתה מפסיק להיות יצירתי. איפה יש נגיד יותר יצירתיות בתרבות המערבית או בתרבות היהודית? לכאורה אפשר להגיד בתרבות היהודית, למה בתרבות היהודית כי יש הרבה ספרים שנכתבים ונכתבים ספרים וספרים נכון ולעומת זאת אני לא אם ביחס לכמות אוכלוסייה אם כמות המחקרים המדעיים שנעשית היא גדולה בהיקפה כמו כמות הספרים הדתיים שנכתבים.

זאת אומרת אתה יכול להגיד הנה נגיד יש פה מאה אנשים שמתוכם 90% כותבים ספרים לעומת זאת באוכלוסייה חילונית יש לך אלף אנשים שמתוכם מאה כותבים ספרים אז אומנם פה יש יותר ספרים מחקריים מפה, מחקרים מדעיים מספרים דתיים אבל פה לכאורה דתיים יותר כותבים ספרים ומחדשים ומתפלפלים. אבל מה האמת שזה לא כל כך נכון...
מספרים לרצות לשנות לוותר היא לא רוצה ווינרים יכול להיות מעוף מחשבתי להקצין מה המטרה לא רוצה להרגיש גבולות בעסקים חרדה מכישלון חרדת כישלון חשיבה חשיבה יצירתית חשיבה מחוץ לקופסא חשיבה מחוץ לקופסה יזמות יזמות עסקית יצירתי יצירתיות יצירתיות בעסקים כישלון כישלונות להיכשל לחשוב לחשוב מחוץ לקופסא לחשוב מחוץ לקופסה לפחד מכישלון לפתח לפתח יצירתיות מחוץ לקופסא מחשבות מחשבתי מעוף מחשבתי מפחד מכישלון עסק עסקים פחד פחד להיכשל פחד מכישלון פחד מכישלונות פחדים פיתוח פיתוח יצירתיות קיבעון קיבעון מחשבתי
נוסחה לא להרגיש כישלון, הדרכת מטפלים, איך לגרום למישהו לא להרגיש שהוא כישלון? איך להתמודד עם רגשות אשמה? איך לטפל בשנאה עצמית? איך להסיר אחריות? איך לגרום למישהו לאהוב את עצמו? איך לגרום למישהו לסלוח לעצמו? תחושת כישלון
נוסחה לא להרגיש כישלון, הדרכת מטפלים, איך לגרום למישהו לא להרגיש שהוא כישלון? איך להתמודד עם רגשות אשמה? איך לטפל בשנאה עצמית? איך להסיר אחריות? איך לגרום למישהו לאהוב את עצמו? איך לגרום למישהו לסלוח לעצמו? תחושת כישלון
... לא להרגיש כישלון, הדרכת מטפלים, איך לגרום למישהו לא להרגיש שהוא כישלון? איך להתמודד עם רגשות אשמה? איך לטפל בשנאה עצמית? איך להסיר אחריות? איך לגרום למישהו לאהוב את עצמו? איך לגרום למישהו לסלוח לעצמו? תחושת כישלון מהי הנוסחה להתמודדות עם תחושת כישלון? כדי לעזור לאדם להתמודד עם תחושת כישלון, אליעד כהן מציע תהליך ברור ופשוט לבחינת התחושה הזאת לעומק. כאשר אדם אומר שהוא מרגיש שהוא כישלון, הסיבה הבסיסית לכך היא תמיד שהוא מרגיש שנכשל בדבר מה שבו הוא ציפה להצליח. המפתח להתמודדות הוא לבדוק אם התחושה מוצדקת בכלל, ואם הכישלון שהוא מדבר עליו הוא באמת באשמתו או לא. איך ניתן לדעת אם באמת נכשלת? ראשית, אליעד מסביר, חשוב לבדוק האם האדם אכן נכשל מבחינה עובדתית. למשל, אם האדם אומר: נכשלתי במבחן, יש לברר האם הוא באמת קיבל ציון נמוך מהסף הנדרש. אם מדובר בכישלון אובייקטיבי, עדיין יש צורך להבין האם זה כישלון כללי או כישלון בתחום ספציפי בלבד. אם הכישלון הוא בתחום אחד בלבד, כדאי להראות לאדם שיש תחומים אחרים בהם הוא מצליח, וכך להקטין את תחושת הכישלון הכללית שלו. מדוע האדם מאשים את עצמו בכישלון? השלב הבא הוא להבין מדוע האדם מרגיש רע עם הכישלון. אליעד מסביר שאדם מאשים את עצמו רק אם הוא מאמין שיכול היה להצליח, אך לא הצליח. לדוגמה, אדם לא יאשים את עצמו על כך שלא הצליח לעוף באוויר או לעבור דרך קיר, כיוון שברור לו שאין בכך אפשרות. האשמה העצמית מתעוררת רק כאשר האדם חושב שהוא יכול היה להצליח אך לא עשה זאת. איך מסירים את תחושת הכישלון והאשמה? אליעד כהן מציע נוסחה ברורה להתמודדות עם תחושת הכישלון, והיא מורכבת משני שלבים מרכזיים: בדיקה האם האדם באמת היה יכול להצליח במשימה. בדיקה האם האדם באמת רצה להצליח במשימה. אם האדם לא היה מסוגל להצליח, הוא אינו צריך להרגיש אשמה כלל. ואם האדם כלל לא רצה באמת להצליח, אזי אין זה כישלון, אלא מדובר בבחירה מודעת שעשה. איך ליישם את הנוסחה באופן מעשי? כדי להמחיש כיצד להשתמש בנוסחה באופן מעשי, אליעד נותן דוגמה מפורטת של אדם שטוען שהוא נכשל משום שלא סיים את התואר האקדמי שלו, ומסביר כיצד לשאול אותו שאלות בצורה מובנית: מדוע הפסקת ללמוד? האדם מספר שעזב את הלימודים כי נפרד מחברתו והיה במצב נפשי לא טוב. האם רצית באמת להפסיק את הלימודים? אם האדם עונה כן, אז אין כאן כישלון, כי הוא עשה מה שרצה. אם הוא אומר לא, צריך להמשיך ולבדוק. האם היית יכול להמשיך ללמוד למרות הפרידה מחברתך? אם האדם חושב שיכול היה, יש לשאול מדוע לא המשיך בכל זאת. האם ... ההבדל בינו לבין אחרים שהיו מצליחים. אם מגיעים למסקנה שכל אדם אחר באותן נסיבות היה מתקשה להמשיך, אז ברור שלא מדובר בכישלון אישי אלא בנסיבות אובייקטיביות שהיו קשות מדי. במילים אחרות, אין לו סיבה להרגיש אשמה או כישלון כי הוא פשוט לא יכול היה להצליח במצב הנתון. מה עושים אם הוא חושב שאדם אחר כן היה מצליח במצב שלו? אם האדם מאמין שאחרים היו מצליחים במצבו, ממשיכים לשאול שאלות כגון: מדוע ... האחר הוא בעצם תוצאה של גורמים אובייקטיביים שאין לו שליטה עליהם, ולכן שוב - זו לא אשמתו והוא לא צריך להרגיש אשמה או כישלון. מהי מסקנת הנוסחה להתמודדות עם כישלון? המסקנה המרכזית שאליעד מציג היא שאם אדם מאשים את עצמו על כך שהוא לא עשה משהו שרצה לעשות, תמיד אפשר להוכיח לו שבפועל הוא לא באמת רצה לעשות זאת או שלא יכול היה לעשות ... שהיה עושה זאת. לכן, או שהאדם לא רצה מספיק, או שלא היה מסוגל, ובשני המקרים - אין סיבה אמיתית להרגיש אשמה או תחושת כישלון. באמצעות שאלות מובנות והבנה עמוקה של הסיבות והנסיבות של כל כישלון, ניתן להסיר לחלוטין את תחושת האשמה, השנאה העצמית והכישלון, ולגרום לאדם להבין ולהרגיש שהוא לא באמת
כישלון, איך לא להרגיש רע מכישלון? איך להתמודד עם כישלון? איך לא לכעוס על עצמי? איך לא לשנוא את עצמי? כישלונות חוזרים, חוסר הצלחה, לא מצליח בחיים, כל הזמן נכשל שוב ושוב, אני כישלון, אני כל הזמן נכשל, אני נכשל כל הזמן
כישלון, איך לא להרגיש רע מכישלון? איך להתמודד עם כישלון? איך לא לכעוס על עצמי? איך לא לשנוא את עצמי? כישלונות חוזרים, חוסר הצלחה, לא מצליח בחיים, כל הזמן נכשל שוב ושוב, אני כישלון, אני כל הזמן נכשל, אני נכשל כל הזמן
כישלון, איך לא להרגיש רע מכישלון? איך להתמודד עם כישלון? איך לא לכעוס על עצמי? איך לא לשנוא את עצמי? כישלונות חוזרים, חוסר הצלחה, לא מצליח בחיים, כל הזמן נכשל שוב ושוב, אני כישלון, אני כל הזמן נכשל, אני נכשל כל הזמן איך להתמודד עם כישלון ולהפסיק להרגיש רע מכישלון? הדרך בה אנו רואים את הכישלון משפיעה באופן משמעותי על התגובה שלנו אליו. הרבה פעמים, כאשר אדם נכשל, הוא מרגיש תחושת כישלון גדולה, לעיתים אף חוסר ערך או שנאה עצמית. השאלה המרכזית היא איך להתמודד עם כישלון מבלי להרגיש רע על כך או להטיל אשמה על עצמך. כדי להצליח במשהו, ישנם ... כדי להשיג את מטרתך. 2. יכולת להצליח - אם אין לך את הכלים או היכולת להשיג את המטרה, גם אם תרצה, לא תוכל להצליח. אם אחד משני המרכיבים הללו חסר, תיתקל בכישלון. כישלון לא נובע רק מכך שלא רצית להצליח, אלא גם מכך שלא הייתה לך את היכולת להצליח. איך לבדוק למה נכשלת? כדי להבין את הסיבה לכישלון, נוכל להשתמש בדוגמה פשוטה. אם אדם נכשל במבחן, נשאל אותו: למה נכשלת במבחן? התשובה היא בדרך כלל כי לא ידעתי את החומר. אז נשאל: למה לא ... נשאל למה לא למדת מספיק?. התשובה כאן תהיה ככל הנראה כי לא רציתי להשקיע כל כך הרבה זמן בלמידה או היו לי דברים אחרים שיותר רציתי לעשות. בסופו של דבר, הכישלון לא נובע רק מהמבחן או מהחומר, אלא מהעובדה שהאדם לא השקיע מספיק זמן ומאמץ כדי ללמוד, או שהוא לא היה מסוגל להקצות זמן ללמוד. איך לא לכעוס על עצמי אחרי כישלון? אם אדם נכשל במשהו כי לא היה לו מספיק רצון להצליח או כי לא הייתה לו היכולת ... לא כועסים על עצמנו כשאנחנו לא יכולים לעוף באוויר, אז גם לא צריך לכעוס כשאנחנו לא מצליחים במבחן או במשימה, אם לא היה לנו את הכלים או הרצון להצליח. כישלון שחוזר על עצמו - איך להתמודד? כשהכישלון חוזר על עצמו שוב ושוב, יש לבדוק אם בכל פעם היה ניתן להצליח אם רק ... היכולת, אין טעם לכעוס על עצמך. אם לא רצית מספיק, יש להבין שזה פשוט תוצאה של סדרי העדיפויות שלך ולא בהכרח בעיה אמיתית. איך להפסיק לשנוא את עצמי בגלל כישלון? מי שמרגיש רע בגלל כישלון יכול לשאול את עצמו: - האם כל אדם אחר במצבו היה נכשל גם כן? אם כן, אין סיבה להרגיש כישלון. - אם לא, אז יש לבדוק אם לאדם אחר היו יותר ידע, ניסיון או משאבים שמנעו ממנו את הכישלון. אם הצלחה הייתה אפשרית אך לא רצית מספיק, אז למעשה לא נכשלת, אלא פשוט לא השקעת מספיק. הקשר ל
טיפול בפחד מכישלון, לקיחת סיכונים, התמודדות עם תחושת כישלון, להתגבר על חרדת כישלון, איך לא לפחד להיכשל? מפחד לקחת סיכונים, התמודדות עם כישלון, מרגיש שאני כישלון, חוסר ביטחון עצמי
טיפול בפחד מכישלון, לקיחת סיכונים, התמודדות עם תחושת כישלון, להתגבר על חרדת כישלון, איך לא לפחד להיכשל? מפחד לקחת סיכונים, התמודדות עם כישלון, מרגיש שאני כישלון, חוסר ביטחון עצמי
... בפחד מכישלון, לקיחת סיכונים, התמודדות עם תחושת כישלון, להתגבר על חרדת כישלון, איך לא לפחד להיכשל? מפחד לקחת סיכונים, התמודדות עם כישלון, מרגיש שאני כישלון, חוסר ביטחון עצמי איך פחד מכישלון משפיע על קבלת החלטות? פחד מכישלון הוא אחד הגורמים המרכזיים שמשפיעים על קבלת ההחלטות שלנו. בהרצאה של אליעד כהן, מוסבר כיצד ... המשמעות היא שאנחנו עצמנו כישלון . אבל למעשה, כישלון הוא אירוע נקודתי, ואין הוא מעיד על אישיותנו באופן כללי. האם אפשר ללמוד להתמודד עם פחד מכישלון? אליעד כהן מסביר שכדי להתמודד עם הפחד מכישלון, חשוב קודם כל להבין ממה בדיוק אנחנו מפחדים. הפחד מכישלון נוצר כאשר אנחנו חושבים שהכישלון יגרום לנו להפסיד משהו יקר, כמו הערכה עצמית, מעמד חברתי או ביטחון כלכלי. לדוגמה, אישה שרוצה ... האם הניסיון הוא מה שמונע פחד מכישלון? בהרצאה מודגש שהניסיון אכן משפיע על תחושת הביטחון, אך הוא לא הגורם היחיד. למשל, אדם שרוכב ... מרגיש יותר בטוח ופחות פוחד להיכשל, אבל גם מי שיש לו ניסיון רב, נכשל לפעמים. ההבדל הוא שהאדם המנוסה לא מפרש את הכישלון כמשהו שמשפיע על ערכו העצמי, ולכן הוא מוכן להמשיך לקחת סיכונים. איך נכון להגדיר כישלון? אליעד כהן מדגיש שהמפתח להתמודדות עם פחד מכישלון הוא בהגדרה נכונה של המושג. לדוגמה, כאשר אדם נכשל במשחק מחשב בשלב הראשון, זה לא הופך אותו לכישלון אישי. הוא פשוט לא הצליח לעבור את השלב הספציפי הזה בניסיון הראשון. אם הוא ימשיך לנסות, הוא יוכל ללמוד ולהשתפר. לכן, כישלון הוא רק צעד בדרך ללמידה והצלחה, ולא משהו שמעיד עלינו באופן מוחלט. למה אנשים מפחדים כל כך מכישלון? הסיבה המרכזית לפחד מכישלון נעוצה במחשבה שאם נכשלנו, אנחנו מאבדים את ההערכה של עצמנו ושל אחרים. לדוגמה, מישהו שמפחד ... שנמנע מלשחק במשחק מחשב מחשש להיכשל ולהרגיש שהוא לא מספיק טוב. אליעד מסביר שהבעיה היא בהנחות היסוד שלנו, שמחברות בין כישלון נקודתי לבין ערך עצמי כללי. האם באמת כל כך נורא להיכשל? ההרצאה מדגישה שכישלון עצמו אינו דבר נורא, מה שנורא הוא רק הפרשנות שלנו לכישלון. לדוגמה, כאשר אדם נופל מאופנוע, הוא עלול להיפצע, אבל ההשפלה שהוא מרגיש מכך היא לא משהו ...
איך להפוך כישלון להצלחה? איך להצליח אחרי כישלון? ללמוד מטעויות, בפעם הבאה תצליח יותר, חכם לומד מניסיונם של אחרים, איך ללמוד מהניסיון? איך לא לטעות שוב? ניתוח טעויות, ללמוד מכישלון, התמודדות עם כישלון, הצלחה אחרי כישלון
איך להפוך כישלון להצלחה? איך להצליח אחרי כישלון? ללמוד מטעויות, בפעם הבאה תצליח יותר, חכם לומד מניסיונם של אחרים, איך ללמוד מהניסיון? איך לא לטעות שוב? ניתוח טעויות, ללמוד מכישלון, התמודדות עם כישלון, הצלחה אחרי כישלון
... להפוך כישלון להצלחה? איך להצליח אחרי כישלון? ללמוד מטעויות, בפעם הבאה תצליח יותר, חכם לומד מניסיונם של אחרים, איך ללמוד מהניסיון? איך לא לטעות שוב? ניתוח טעויות, ללמוד מכישלון, התמודדות עם כישלון, הצלחה אחרי כישלון איך אפשר להצליח אחרי כישלון? כשאנשים חווים כישלון, בין אם זה בזוגיות, במבחן נהיגה (טסט), בלימודים, או בניהול עסק, עולה לעיתים קרובות השאלה: האם הכישלון שעברתי יגרום לי להצליח בפעם הבאה יותר, בזכות הניסיון שצברתי? רבים חושבים שבגלל שחוו כישלון, הפעם הבאה תסתיים בתוצאה טובה יותר. אולם אליעד כהן מסביר שההנחה הזו אינה נכונה בהכרח. כישלון אינו מבטיח הצלחה בפעם הבאה, אינו מבטיח שתצליח יותר, אך גם אינו אומר בהכרח שתיכשל שוב. למה כישלון אינו מבטיח הצלחה עתידית? אליעד מדגיש שכישלון עצמו, כאירוע בפני עצמו, אינו תורם באופן אוטומטי לשיפור סיכויי ההצלחה. עצם הכישלון אינו מה שמעלה את רמת הניסיון או את רמת המיומנות. לדוגמה, אם אדם נכשל בזוגיות, אין זה אומר שבהכרח הזוגיות הבאה שלו תצליח יותר. אם אדם נכשל בעסק, זה לא אומר שהעסק הבא שלו יהיה מוצלח יותר רק משום שחווה כישלון קודם. אליעד מדגיש ומבהיר, שהכישלון אינו יוצר שיפור אוטומטי כלשהו. מהו הצעד החשוב שיש לעשות אחרי כל כישלון? על מנת להפוך את הכישלון להצלחה עתידית, הדבר החשוב ביותר הוא לבצע ניתוח מפורט ומדוקדק של הכישלון. ניתוח הכישלון הוא תהליך שבו האדם יושב עם עצמו וחושב בצורה מעמיקה ויסודית על כל הפרטים שהביאו לכישלון שלו. יש לשאול שאלות כמו: למה נכשלתי? מה עשיתי נכון? מה עשיתי לא נכון? מה ניתן היה לשנות?. לדוגמה, אם מישהו נכשל במבחן בנושא מסוים, עליו לבדוק בקפידה האם למד ... ספציפי שהוא פספס, אולי היו שאלות שלא ענה עליהן כראוי וכדומה. כל פרט כזה בניתוח הכישלון עשוי להיות גורם משמעותי להצלחה בעתיד. אליעד ... עצמן לא השתנו לחלוטין. אם למשל המבחן הבא יעסוק בחומר שונה לחלוטין, הניתוח של הכישלון הקודם לא יהיה רלוונטי. אבל כל עוד התנאים דומים ... מי שלומד לא רק מניסיונו שלו, אלא גם מטעויותיהם של אחרים. כאשר רואים אדם אחר שנכשל, אפשר לבחון את המקרה שלו, להבין למה נכשל, איזה טעויות עשה, וללמוד מכך כדי לא לחזור על אותן טעויות בעצמך. אליעד נותן דוגמה לכך: אם אתה צופה במישהו שנכשל בניהול עסק כלשהו, אתה יכול לנתח ולהבין מה בדיוק ... טעויות דומות. התובנות הללו יהיו עבורך כלים משמעותיים כדי להצליח בעתיד ולהימנע מכישלון דומה. האם תמיד כדאי לנתח כל
להצליח בעבודה, לחץ בעבודה, ביטחון עצמי בעבודה, אהבה עצמית ודימוי עצמי בעבודה, חוסר ריכוז בעבודה
להצליח בעבודה, לחץ בעבודה, ביטחון עצמי בעבודה, אהבה עצמית ודימוי עצמי בעבודה, חוסר ריכוז בעבודה
... חוסר ריכוז בעבודה איך להצליח יותר בעבודה ולהתגבר על לחץ ופחד מכישלון? אליעד כהן מסביר שהדרך להצליח יותר בעבודה מתחילה ... ממנו. הצעד הראשון הוא לבדוק מה גורם ללחץ. אם הסיבה היא פחד מכישלון, לדוגמה פחד לאכזב את הסובבים, פחד להיראות רע, או חוסר ... מה משמעות הפחד הזה. אליעד מסביר כי בעצם אין כאן פחד אמיתי מכישלון , אלא פחד להרגיש רע עם עצמך. כי אם היית בטוחה שאת הכי טובה ומוצלחת בעולם, לא היה אכפת לך מכישלונות, מכיוון שהערך העצמי שלך לא היה נפגע מכך. מה הקשר ... תנאים. הוא מציע להסתכל על ילדים קטנים כדוגמה. ילד קטן לא מפחד להיכשל ולא חושש ממה יגידו או יחשבו עליו, כי הוא לא מתנה את האהבה העצמית שלו בהצלחות או בכישלונות. ילד פשוט עושה מה שהוא רוצה ולא סובל מפחד או חרדה ... שמוחאת כפיים כשהוא מצליח, הילד מתחיל להבין שיש משמעות להצלחה וכישלון, וכך מתחילים הסבל והפחד להיכשל. אליעד מסביר שהמבוגרים חושבים שהם עושים לילד טוב, אבל ... אליעד כהן מסביר כי גם אם תצליחי בכל התחומים בעולם, תמיד תרגישי כישלון אם לא תאהבי את עצמך ללא תנאי. אין סוף להצלחות, ותמיד ... ממך. הוא נותן דוגמה של אנשים רבים על כסף רב, אך עדיין מרגישים כישלון כי יכלו להשיג יותר. לכן האושר והתחושה הטובה אינם ... מבחינה הסתברותית, תצליחי גם יותר בעולם החיצוני, כי לא תפחדי מכישלון ולא תהיי לחוצה. איך משתחררים מההפרדה בין טוב לרע כדי ... היא ההפרדה בין טוב ורע. כאשר האדם חושב שזה טוב להצליח ורע להיכשל, הוא מתחיל לסבול. אם האדם היה רואה את הכל כרע או הכל ... להן שום בסיס אמיתי. כאשר האדם מגיע להבנה זו, הוא מפסיק לפחד להיכשל ומפסיק להיות לחוץ, כי אין משמעות אמיתית לכישלון או להצלחה. כיצד ליישם בפועל את הגישה לאהבה עצמית ללא ... כולל בעבודה, בלי תלות בתוצאות חיצוניות. איך להפסיק לפחד מכישלון? כיצד להתמודד עם לחץ בעבודה? איך לשפר דימוי עצמי בעבודה? מהי אהבה עצמית ללא תנאים? איך להפסיק להרגיש רע כשנכשלים? כיצד להצליח יותר בעבודה? אליעד: נתחיל מהגדרת המטרה, ... לחוצה בגלל הגורם שמצאת. אז בואי נשאל עכשיו. שאלה: יש כאן פחד מכישלון, וכן פחד לאכזב את הסובבים שלי. אליעד: זה אותו דבר, כי ... תאכזבי אותם. שאלה: יש גם פחד לראות רע. אליעד: זה כלול, למה? כי להיכשל זה אומר לאכזב את הסובבים ולראות רע. אם לא תכשלי האם את יכולה לאכזב את הסובבים ולראות רע? לא. את מפחדת להיכשל כדי שלא תאכזבי את הסובבים אותך ולא תרגישי רע. אז האם את סגורה שזה פחד להיכשל? שאלה: יש גם העניין שלא הסתדר לי בעבודה בקודמת. ... מפחדת שכמו שהקודם לא הסתדר גם זה לא הסתדר, כן, אז זה שוב פחד להיכשל. אז בסוף בסוף בסוף את מפחדת להיכשל. עכשיו מה זה להיכשל? שלא תעמדי ביעדים, שיפטרו אותך, ואז מה בעלך יחשוב, מה ... ועל האפקטיביות וכו. אז השאלה המתבקשת עכשיו היא למה את מפחדה להיכשל? אמרת שאת מפחדת לאכזב וגם אמרת אני מפחדת להראות רע. עכשיו אני אנסה לקדם אותך לשכל שאני מדבר על באתר. את לא מפחדת להיכשל, את מפחדת להרגיש רע עם עצמך. את מפחדת להסתכל במראה ... אליעד: אם היית בטוחה שאת הכי מושלמת בעולם, האם היית מפחדת להיכשל? לא, היית אומרת אפילו שנכשלתי זה סתם, כי אני יודעת שאני מוצלחת. אז לא היה אכפת לך שנכשלת. את טובה בכל מקרה. זה סימן שהסיפור הזה, זה עניין של ... אוהבת את זה. אני אגלה לך סוד, שאפילו אם תצליחי בחיים את עדיין כישלון, למה? כי תמיד יש יותר גדול ממך, יותר טוב ממך. את כישלון ביחס למשהו יותר ממך. ואם תהיי יותר טובה תהיי
כישלון והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח?
כישלון והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח?
כישלון והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח? איך ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להצלחה? כיצד אפשר ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להזדמנות לצמיחה? אליעד כהן מדבר על כך שהכישלון הוא לא דבר שנשאר רק כזיכרון רע, אלא הוא מקור ללמידה ולשיפור. השאלה המרכזית היא איך לומדים מהכישלון ומה ניתן לעשות כדי למנוע את הכישלון הבא. כאן הוא מציע כלים לשיפור והתמודדות עם כישלון. מהו כישלון? כישלון הוא מצב שבו אדם ... שניסה לעבור את הכביש בשלום אך נתקל במכונית כמעט שמדרסת אותו. כאשר נוצר פער בין מה שרצינו לבין מה שקרה, אנחנו מזהים את זה ככישלון. מה זה אומר ללמוד מכישלון? ללמוד מכישלון פירושו להבין את הסיבות שהובילו לכישלון ולמצוא דרכים לשפר את ההתנהגות או ... הדרך לעשות זאת היא לשאול את השאלות הנכונות ולהסתכל על הדברים בעיניים ביקורתיות. אם אפשר היה לעשות משהו שונה כדי למנוע את הכישלון , חשוב להבין את זה ולמנוע את השגיאה בעתיד. מכונת זמן: איך ללמוד מטעויות שעשינו בעבר? השלב הראשון בלמידה מכישלון הוא דמיון של מכונת זמן: איך היינו ... שואלים את עצמנו למה לא פעלנו אחרת, אולי נגלה שזו הייתה טעות או חפזון שהשפיע על החלטותינו. מה לעשות אם לא יכולנו למנוע את הכישלון בעבר? אבל מה קורה אם התשובה היא שאין משהו שניתן היה לעשות כדי למנוע את הכישלון? גם במקרה כזה ניתן ללמוד משהו חשוב: אנו מבינים שיכלנו להיכשל. הידיעה שאנחנו יכולים להיכשל עוזרת לנו להיות זהירים יותר בעתיד. גם אם לא יכולנו לפעול אחרת בעבר, הרי שכעת יש לנו את הידע הזה שבעתיד יכול למנוע את הכישלון הבא. איך למנוע את הכישלון הבא? לא מספיק רק להכיר בכישלון, אלא צריך גם לדעת כיצד למנוע את הכישלון הבא. כדי לעשות זאת, יש להתבונן על ... זמן יכולה להיות מאוד מועילה. אם היינו חוזרים אחורה בזמן, איך היינו פועלים אחרת? לאחר שזיהינו את הפעולה שיכולה למנוע את הכישלון, עלינו לוודא שניישם אותה בהווה ... טעות שנגרמה בגלל חפזון או חוסר תשומת לב. אם תשנה את הסיבה שבגללה לא הסתכלת (כמו להימנע מלחץ או חפזון), תוכל למנוע את הכישלון בעתיד. מהם הצעדים המעשיים על מנת ללמוד מטעויות? זהה את הכישלון: שים לב למרחק בין מה שרצית להשיג ...
איך להצליח אחרי כישלון? איך למצוא אנרגיה אחרי כישלון? איך להתמודד עם כישלון? איך לשכתב זיכרון? רצף של כישלונות, איך להעלות ביטחון עצמי? איך להוריד ביטחון עצמי? ערך עצמי, להתחיל עם בחורה, סימולציה, נבואה שמגשימה את עצמה, חוסר מצב רוח אחרי כישלון, דמיון מודרך
... להצליח אחרי כישלון? איך למצוא אנרגיה אחרי כישלון? איך להתמודד עם כישלון? איך לשכתב זיכרון? רצף של כישלונות, איך להעלות ביטחון עצמי? איך להוריד ביטחון עצמי? ערך עצמי, להתחיל עם בחורה, סימולציה, נבואה שמגשימה את עצמה, חוסר מצב רוח אחרי כישלון, דמיון מודרך וכאן יתבאר, איך באפשרותו של אדם לצאת מהתחושה הרעה שנוצרת אחרי רצף של כישלונות? ואיך ניתן במקרה ההפוך, ליצור אצל עצמך אצל מישהו אחר תחושה רעה, אחרי רצף של הצלחות? כי כאשר האדם מנסה לעשות משהו ויש לו רצף של כישלונות , אז באופן אוטומטי, ברגע שהוא בא לעשות שוב את אותו הדבר, אז בתת המודע של האדם, הוא מדמיין את עצמו נכשל בדבר שאותו הוא רוצה לעשות. או אחרי רצף של הצלחות, האדם מדמיין שהוא הולך להצליח. ואז לפעמים יש אפקט של נבואה שמגשימה את עצמה וכולי. והדרך לכך ... שזה קרה כמה פעמים. אז ממילא ברגע שאותו גבר, רואה מולו בחורה וחושב שהוא רוצה להתחיל איתה, אוטומטית המוח שלו מדמיין את הכישלון הבא שלו. משום שהמוח מדמה דבר לדבר. ולכן ממילא הדרך לקטוע את רצף הדמיון הזה, היא או על ידי זה שמוצאים הבדל מהותי בין מה שקרה למה שקורה, או ... מושפע ממה שקרה, אלא האדם מושפע ממה שהוא חושב שהולך לקרות, גם על בסיס הניסיון שלו, ממה שקרה. ואת זה ניתן לעצור, את רצף הכישלונות וחוסר ההצלחה, על ידי ניתוח של דברים שקרו ועל ידי שכתוב של הזיכרון. וכמובן שניתן לעשות זאת גם בכיוון ההפוך, אם לדוגמה מסבירים למישהו ...
האם אני הולך להיכשל? האם אני הולך להצליח? טיפול בפחד מכישלון, אני כל הזמן נכשל, אני אף פעם לא מצליח, חרדת כישלון, חושש להיכשל, כישלון סיבתי, כישלון אקראי, התמודדות עם פחד מכישלון
האם אני הולך להיכשל? האם אני הולך להצליח? טיפול בפחד מכישלון, אני כל הזמן נכשל, אני אף פעם לא מצליח, חרדת כישלון, חושש להיכשל, כישלון סיבתי, כישלון אקראי, התמודדות עם פחד מכישלון
... אני הולך להיכשל? האם אני הולך להצליח? טיפול בפחד מכישלון, אני כל הזמן נכשל, אני אף פעם לא מצליח, חרדת כישלון, חושש להיכשל, כישלון סיבתי, כישלון אקראי, התמודדות עם פחד מכישלון האם המחשבה כנראה אכשל היא נכונה או לא נכונה? אליעד כהן דן בשאלה חשובה שנוגעת לכל אדם שנתקל במצבים של כישלון מתמשך, כאשר אדם מנסה לעשות משהו מספר פעמים ונכשל שוב ושוב, ומתחיל להאמין שהכישלון הבא הוא כבר כמעט ודאי. השאלה המרכזית שאליעד מציג היא האם המחשבה הזאת, כנראה אני אכשל בפעם הבאה, היא נכונה או לא נכונה. מה המשמעות של כישלון מתמשך? ראשית, אליעד מדגים מצב שבו אדם מנסה שוב ושוב, למשל לעבור טסט נהיגה, ומשקיע בכך מאמצים רבים, פעם אחרי פעם, אבל תמיד נכשל. האדם אומר לעצמו בשלב מסוים, לאחר ניסיונות רבים, כנראה שגם בפעם הבאה אכשל. אליעד שואל האם המחשבה הזאת נכונה. הוא מסביר שהדבר תלוי בשאלה האם ההצלחה היא סיבתית או אקראית: אם ההצלחה היא אקראית, אין משמעות לכישלונות קודמים. לדוגמה, אם אדם מילא לוטו אלפי פעמים ולא זכה, בפעם הבאה הסיכוי שלו לזכות הוא זהה בדיוק לפעם הראשונה, כי ההצלחה אינה ... למאמציו אלא להסתברות בלבד. אם ההצלחה סיבתית, כלומר, תלויה בפעולות ובסיבות ברורות, אז אם האדם לא שינה את הגורמים שגרמו לכישלון בעבר, הוא ייכשל בוודאות גם בעתיד. אם הוא שינה את הגורמים ויצר את הסיבות הנכונות להצלחה, הוא יצליח בוודאות. אם הוא לא יודע ... דוגמאות נוספות ומורכבות יותר, כמו אדם שמנסה לעבור טסט נהיגה 5000 פעמים או מנסה לשכנע אדם ללכת איתו לסרט שוב ושוב, אך נכשל כל פעם מחדש. הוא מדגיש שוב ושוב את הצורך לבדוק לעומק האם הכישלון הוא סיבתי או אקראי: במקרה של הצלחה אקראית, אין שום משמעות לניסיונות קודמים. במקרה סיבתי, יש לבדוק האם הגורמים שגרמו לכישלון עדיין קיימים או השתנו. הוא מסביר את החשיבות של הבנת הגורמים הסיבתיים והאקראיים, ומדגיש כי לא מספיק להניח שהמצב הוא סיבתי או ... באמת לבדוק זאת לעומק. האם צריך להמשיך לנסות גם כשזה נראה חסר סיכוי? אליעד מסביר כי הרבה פעמים אנשים בטוחים שיצליחו, אך נכשלים, ולעומת זאת אנשים שחושבים שייכשלו - מצליחים. מדוע זה קורה? כי הם לא ניתחו נכון את הסיטואציה ולא זיהו אם מדובר במצב סיבתי או אקראי, ואם הסיבות השתנו או לא. אם אדם נכשל פעמים רבות ועדיין חושב לנסות שוב, עליו לבדוק האם הכישלון שלו סיבתי או אקראי. אם הסיבה סיבתית והסיבות לא השתנו - אין טעם לנסות שוב. אם הסיבות השתנו, יש טעם לנסות שוב, כי כעת יש אפשרות להצליח. אם ההצלחה אקראית לחלוטין, כמו הגרלה, אז הכישלון בעבר לא משפיע על הסיכויים בעתיד. דוגמת משה והסלע: סיבתי או אקראי? אליעד נותן דוגמה נוספת: משה הכה בסלע, האם יציאת המים היא ... ומסביר כי כל אדם צריך: קודם כל להבחין בין הצלחה אקראית לבין הצלחה סיבתית. אם המצב סיבתי - לבדוק לעומק את הסיבות שהביאו לכישלון עד כה, ואם הגורמים השתנו או לא. אם הגורמים השתנו - לנסות שוב. אם לא - חבל על הזמן. אם המצב אקראי - אין שום משמעות למה שהיה עד עכשיו, ולכן אפשר לנסות שוב בלי קשר לעבר. הוא מדגיש שאנשים טועים בהערכות שלהם כי הם לא עושים את הניתוח המדויק של סיבות הכישלון או ההצלחה, או לא מזהים נכון את הרכיבים האקראיים והסיבתיים, וזה מה שמוביל אותם לטעות בתחזיות שלהם. אליעד מסיים עם ההבנה שכל אדם צריך קודם כל לשאול את עצמו האם ההצלחה או הכישלון שהוא חווה הם סיבתיים או אקראיים, ומשם להחליט האם יש טעם לנסות שוב או לא. איך להתמודד עם פחד מכישלון? האם הכישלון שלי אקראי או סיבתי? האם יש טעם לנסות שוב אחרי כישלון? למה אני נכשל כל הזמן? האם הכישלון שלי הוא באשמתי? עכשיו נגיד שיש בן אדם שעושה משהו ולא הצליח ואז הוא ניסה עוד פעם ולא הצליח ואז הוא ניסה עוד פעם ולא הצליח ... נכונה או לא נכונה, קרה פעם שניסית משהו ולא הצלחת או כל מה שניסית הצלחת כל מה שניסית לעשות בחיים הצלחת? ש: אין לי חוויות כישלון כרגע שאני נזכרת בהם. אליעד: ברור מה יכול להיות תראי הסיכוי ככה הסיכוי שכל מה שהיא ניסתה לעשות היא הצליחה הוא אפס מה שיכול ...
אני לא מספיק טוב, אני כישלון, איך להתמודד עם מחשבות כישלון? איך להתמודד עם המחשבה שאתה לא מספיק טוב? איך להתמודד עם המחשבה שאני לא בסדר? אולי זה לא משנה? האם זה משנה או לא משנה? איזון בין משנה לבין לא משנה, תחושת כישלון
אני לא מספיק טוב, אני כישלון, איך להתמודד עם מחשבות כישלון? איך להתמודד עם המחשבה שאתה לא מספיק טוב? איך להתמודד עם המחשבה שאני לא בסדר? אולי זה לא משנה? האם זה משנה או לא משנה? איזון בין משנה לבין לא משנה, תחושת כישלון
... לא מספיק טוב, אני כישלון, איך להתמודד עם מחשבות כישלון? איך להתמודד עם המחשבה שאתה לא מספיק טוב? איך להתמודד עם המחשבה שאני לא בסדר? אולי זה לא משנה? האם זה משנה או לא משנה? איזון בין משנה לבין לא משנה, תחושת כישלון איך להתמודד עם מחשבות של כישלון ותחושת אני לא מספיק טוב? כאשר אדם מוצא את עצמו חושב אני לא מספיק טוב, הוא עשוי להרגיש חוסר ערך, חרדה או דאגה מתמדת. מחשבות אלו יכולות לגרום ללחץ נפשי ולעיתים ... משנה? איך להרגיש טוב יותר עם עצמך? איך להתמודד עם מחשבות של כישלון ותחושת אני לא מספיק טוב? האם תחושת כישלון היא תמיד רעה? איך להתמודד עם המחשבות שמחזקות את הרגשת האני לא מספיק טוב? כאשר אדם שואל את עצמו אולי אני לא מספיק טוב? או אולי אני יכול לעשות יותר טוב?, ... ולהתאמץ. אליעד מציע להשתמש בגישה של מה זה משנה? כאשר מחשבות כישלון עולות. השאלות שמציע אליעד כדי להתמודד עם מחשבות כאלו הן: - מה זה משנה? - למה זה משנה? - למי זה משנה? - מה אכפת לי? - אז מה? שאלות אלו משאירות מקום להערער על ... את כובד הלחץ ולתפקד בצורה בריאה. כיצד לאזן בין תחושת הצלחה לכישלון? הגישה של לא משנה עשויה להיות מרגיעה, אך אם אדם שוקע בה באופן מוחלט, הוא עשוי להגיע למצב של חוסר משמעות או ריקנות - סוג של מוות נפשי. אם אדם מרגיש שהוא נמצא ... מוטיבציה. כיצד להשתמש בגישת מה זה משנה כדי להתמודד עם תחושת כישלון? כאשר עולות מחשבות של אני לא מספיק טוב, ניתן לשאול: - מה זה משנה? - למה זה משנה? - למי זה משנה? - מה אכפת לי? - אז מה? כאשר שואלים שאלות אלו בכנות, הן ...
כישלון / הצלחה - איך הופכים כישלון להצלחה? איך ללמוד מכישלון?
כישלון הצלחה - איך הופכים כישלון להצלחה? איך ללמוד מכישלון? כישלון. הצלחה. כיצד אפשר להפוך כישלון להצלחה? ומדוע בעצם כל כישלון הוא הצלחה? כל כישלון הוא הצלחה. מדוע? כי גם כדי להגיע לכישלון צריך להצליח. אם אין הצלחה, אין היכן להיכשל. כישלון מתרחש כאשר יש הצלחה שאינה מושלמת. האדם מצליח להתקדם, אך הוא עדיין אינו ... האדם אינה מושלמת, אז מגיע כישלון. למה? כדי לאפשר לאדם להגיע אל השלמות. כאשר האדם נכשל, עליו לשמוח. על האדם לשמוח, כי הכישלון שלו עוזר לו להבין שהוא עדיין לא הגיע לטוב ביותר האפשרי. כישלון יכול להתרחש רק כאשר בסיס ההצלחה אינו יציב. הכישלון קורא לאדם לצאת ולשפר את הבסיס של ההצלחה שלו. הכישלון הוא טוב, כי אם לא הוא, היה האדם נשאר בינוני. השלמות קיימת, רק צריך להגיע אליה. אם לא היו כישלונות, האדם לעולם לא היה מגיע אל השלמות. כישלון הוא תוצאה של חוסר שלמות. הדרך היחידה לא להיכשל היא להגיע אל השלמות. איך להפוך את הכישלון לשלמות? תשובה: על ידי שחוקרים את השורש של הכישלון. על האדם לחקור את השורש ואת הסיבה שמשם הגיע הכישלון. לכל כישלון יש סיבה. על האדם לאתר את הסיבה שבגללה הכישלון נוצר. לאחר מכן אחרי שהאדם כבר מצא את הסיבה שיצרה את הכישלון, עכשיו על האדם למצוא את הסיבה של הסיבה עצמה. זא כדי לנטרל את הסיבה שיצרה את הכישלון, עכשיו צריך למצוא את הסיבה שבגללה הסיבה עצמה קיימת. כאשר מוצאים את הסיבה של הכישלון ומטפלים בה, על ידי זה מגיעה הצלחה יותר אמיתית. מתי הכישלונות יסתיימו? תשובה: רק כאשר האדם יגיע אל השלמות. כל זמן שאין שלמות יש כישלונות. ככל שהאדם אינו חושש מלהתמודד עם הסיבות של הכישלון, כך הוא מתקדם מהר יותר אל ההצלחה המושלמת. על האדם לא להיות בצער מכך שיש כישלונות, אלא לשמוח ולהבין כי ככל שהוא ימהר יותר להתמודד איתם, כך הוא יגיע מהר יותר אל השלמות ... איך למצוא את הסיבה של הכישלון? תשובה: על ידי חיפוש האמת. על האדם לחפש את האמת ולנסות לבדוק היכן המחשבה שלו רחוקה מהאמת. ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, חשיבה מחוץ לקופסא, חשיבה יצירתית, פחד מכישלון, פיתוח יצירתיות, לפתח יצירתיות, קיבעון מחשבתי, מעוף מחשבתי, יצירתיות בעסקים, יזמות עסקית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: כישלון, איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: כישלון, איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לנהל את הזמן? איך להאמין בעצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש בחירה חופשית? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ נפשי מומלץ, אימון אישי להפרעות קשב וריכוז, מטפל בנושאי כישלון - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3906 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 08:05:05 - wesi1