אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה האם אפשר להצליח בלי לרצות להצליח? האם אפשר להיות יותר חכם בלי לרצות להיות יותר חכם? האם אפשר לפתח את השכל בלי לרצות לפתח את השכל? האם אפשר להשיג מטרה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
האם אפשר להצליח בלי לרצות להצליח? האם אפשר להיות יותר חכם בלי לרצות להיות יותר חכם? האם אפשר לפתח את השכל בלי לרצות לפתח את השכל? האם אפשר להשיג מטרה בלי לרצות להשיג אותה? האם צריך לרצות משהו כדי להשיג אותו? סיבתיות והצלחה
ירידה במשקל קשיים בשביל מה להתאמץ להשיג את המטרה איך להתחיל למה לשחק משחקי חשיבה איך להיות עשירים להתעשר מאמץ שכלי התאמצות צריך להתאמץ איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך להשיג את המטרה איך להשיג את המטרות איך לחשוב בהיגיון איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי האם אפשר להיות יותר חכם האם אפשר להצליח האם אפשר להשיג מטרה האם אפשר לפתח את השכל האם צריך לרצות משהו כדי להשיג אותו הישגים הצלחה השגת מטרה השגת מטרות השכל התפתחות החשיבה התפתחות שכלית חכם חשיבה הגיונית יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל להיות גאון להיות חכם להיות יותר חכם להצליח להשיג אותה להשיג אותו להשיג את המטרה להשיג את המטרות להשיג מטרה להשיג מטרות לחשוב בהיגיון למה לפתח את השכל לפתח לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לרצות להיות יותר חכם לרצות להצליח לרצות להשיג אותה לרצות לפתח את השכל לרצות משהו לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מטרה מטרות מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית סיבה ותוצאה סיבתיות סיבתיות והצלחה פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית צריך לרצות משהו כדי להשיג אותו רצון שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית שכל תכלית תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
מבוא - שהספר הזה יהפוך את האדם, להיות חכם גדול ואמיתי
... - שהספר הזה יהפוך את האדם, להיות חכם גדול ואמיתי מי שילמד בספר הזה לעומקו, יהפוך להיות חכם גדול ואמיתי, גם בכל מה שקשור לסודות המציאות, אבל גם חכם אמיתי, בכל ענייני העולם הזה. כי כל החוכמה שיש בעולם הזה, יש לה שורש, שהוא השכל שיש בספר הזה. כי החוכמה של האדם, היא כאשר הוא מבין את התהליכים השונים שיש בעולם, שעל ידי זה הוא חכם בענייני העולם. ואין מי שמבין את כל התהליכים שיש בעולם, מלבד מי שיש לו את השכל של החכם האמיתי, שהוא מבין את התהליך הראשון של כל התהליכים כולם, שהוא התהליך הכללי, שהוא חיבור היש והאין, ושכל התהליכים שבעולם, הם רק צורות שונות של התהליך הכללי, שהם חלקים ממנו וביטויים שלו. והחכם האמיתי, מבין את השכל שיש בכל דבר, טוב יותר מכל אחד אחר בעולם, וגם ממי שנחשב לחכם ביותר בתחומו. כי גם החכם ביותר בכל תחום ותחום, גם הוא לא יודע ולא יכול להסביר למה באמת הדבר הוא כך ולא אחרת? וכיצד הדבר שבו הוא מומחה, קשור לכל שאר הדברים שהיו ושיהיו בעולם? והחכם האמת, כל שכל שהוא רואה בעולם, הוא יודע ומבין, למה באמת הוא כך ולא אחרת, וכיצד הוא משפיע ומושפע וקשור לכל הדברים האחרים שהיו ושיהיו בעולם וכולי. ועל ידי זה שהאדם מעמיק את שכלו בספר הזה, על ידי זה הוא מפתח את השכל שלו, גם בענייני העולם הזה. ומי שרוצה להיות יותר חכם ולקבל שכל, בכל תחום שהוא, שילמד את הספר הזה כמה שיותר. כי דרכי החשיבה שיש בספר הזה, הן המפתח של השכל לכל הנושאים שיש בעולם. עד שבסופו של דבר, האדם מבין את כל התהליכים כולם וכולי. ומי שבקיא היטב בשכל שבספר הזה, הוא רואה שכל השיחות והדיבורים שיש בעולם, הם כולם פירושים של הספר הזה. כי כל השכל שיש בעולם, הוא כולו הקדמות להבנת השכל שיש בספר הזה. ואין שום דבר בעולם, שלא יהיה לו קשר לשכל שיש בספר הזה. כי כל השכל של כל הדברים שבעולם, כולו נובע מהתגלות השכל שבספר הזה. ומי שלא מסוגל להבין את
נקודות מבט, שינוי חוויה רגשית, דפוסי חשיבה, יכולת רגשית, יכולת שכלית
... מבט, שינוי חוויה רגשית, דפוסי חשיבה, יכולת רגשית, יכולת שכלית מטרת הספר היא, לאפשר ... שאותם הוא כבר יודע. החוויה הרגשית של האדם בחיים, מושפעת באופן ישיר, מההבנה השכלית של האדם, את המצב שלו ... שבה הוא חי. לדוגמה, האדם ברמה הרגשית, יפחד או לא יפחד מדמות של אריה, לפי ההבנה השכלית שלו, את דמות האריה. אם האדם מבין בשכל שלו, שהאריה הוא רק בובה ... האדם לא יפחד ממנו, ואפילו ייהנה ממנו, מהחיקוי שנראה כמו מקורי. אך אם האדם יבין בשכל שלו, שעומד מולו אריה אמיתי, הרי שהרגשות של האדם יהיו בהתאם. כך שהרגשות של האדם, מושפעים מההבנה השכלית של האדם, את המצב שאיתו הוא מתמודד. וממילא זה אומר, שהאדם חווה את המציאות ברמה הרגשית, לפי היכולת השכלית שלו להסתכל על ... להיות טוב ויכול להיות רע. אבל בכל מקרה, היכולת הרגשית של האדם מוגבלת. וככל שהשכל של האדם גדול יותר, וככל שהאדם מסוגל להסתכל בשכל שלו על החיים שלו, בצורות ...
חשיבה איטית, חשיבה מהירה, חשיבה אנליטית, פיתוח יכולת חשיבה, חושב לאט, לחשוב מהר, סדר במחשבות, כישורי חשיבה, הפרעות קשב וריכוז, חשיבה מסודרת, חשיבה מובנית
חשיבה איטית, חשיבה מהירה, חשיבה אנליטית, פיתוח יכולת חשיבה, חושב לאט, לחשוב מהר, סדר במחשבות, כישורי חשיבה, הפרעות קשב וריכוז, חשיבה מסודרת, חשיבה מובנית
... איטית, חשיבה מהירה, חשיבה אנליטית, פיתוח יכולת חשיבה, חושב לאט, לחשוב מהר, סדר במחשבות, כישורי חשיבה, הפרעות קשב וריכוז, חשיבה מסודרת, חשיבה מובנית מה הקשר בין סדר לבין חשיבה איטית וחשיבה מהירה? חשיבה איטית היא תוצאה ישירה של חוסר סדר במחשבות. כשאדם מתחיל לחשוב על נושא מסוים, וקשה לו להבין את המשמעות, את ... אחרת לחלוטין, מאבד את הריכוז שלו, ולכן מתקשה להבין דברים בצורה יעילה וברורה. איך סדר בראש עוזר לפתח חשיבה מהירה? אליעד מדגים כיצד הסדר בראש הוא קריטי לפיתוח חשיבה מהירה. כשיש סדר ברור במחשבות, קל הרבה יותר להבין מה שאלו אותנו, מהי התשובה הנדרשת ... יותר, כי אנחנו יכולים לבדוק מיד האם מה שאנחנו מתלבטים לגביו מקדם אותנו לכיוון המטרה או לא. איך לפתח חשיבה מהירה? סדר בראש האם סדר עוזר להפרעות קשב וריכוז? איך לקבל החלטות מהר? חשיבה איטית ... סדר, בן אדם לא למד איך ללמוד, לא למד איך להבין דברים עכשיו מה שאני בעצם אומר שבן אדם יכול לפתח מחשבה מהירה, איך לפתח חשיבה מהירה? על ידי שהוא מתחיל להיות מסודר, לא מסודר בלעשות ריצות הוא חי בצורה מסודרת, ... אז הוא לא מצליח להתרכז, לא מצליח להבין, לא מצליח להעמיק, לא מצליח לחשוב, בשורה התחתונה מילת המפתח זה סדר זאת מילת המפתח. מה אתה מבין? ש: שצריך להיות מסודר אם בן אדם מסודר אז הוא יותר מהיר. אליעד: מה זה אומר? אני ... לא טוב לי עדיף שיהיה מסודר. נגיד שאתה רוצה לצאת מהבית לדוגמה ועכשיו אתה מתחיל איפה שמתי את המפתחות, איפה שמתי את הפלאפון, איפה שמתי למה זה איטי? כי בן אדם לא מסודר אבל אם יש סדר מסודר, מפתחות שם זה שם, זה פה זה ככה, אם יש סדר אז זה עובד יותר מהר. עכשיו כדי להיות מסודר זה גם כן ... עד הסוף אתה גם לא תתקדם לשום מקום כי אתה לא תבין. אתה גם צריך לדעת לשחרר זה גם אמונה וגם שכל כי בשכל אתה כל דבר צריך להבין עד הסוף עכשיו אם נגיד הייתי משתמש רק בשכל אז כל מילה שהייתי מוציא מהפה רגע מה המשמעות שלה, מה זה לא, אני מאמין שקוראים לזה קיר, למה ... להיות יותר מהיר בתנועה, אבל אם אתה תהיה רק על אמונה אז אתה תעשה גם הרבה טעויות אם יש לך מספיק שכל אז האמונה שלך יוצאת יותר טובה. ש: זה מצחיק אותי. אליעד: ולדבר הזה אין היפוך. ש: וצריך ללמוד ... שניים נגיד אתה יושב שעתיים שעה אחת אתה מתחיל לקרוא, קורא לא אכפת לך הבנת, לא הבנת המשכת הלאה, פתחת קראת רק תקרא אתה קורא את המילים לא יותר מהר לא מהר מדי, אתה קורא מילה מילה מה שנתפס נתפס מה ...
גבולות ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה
גבולות ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה
... ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה האם השכל האנושי מוגבל או בלתי מוגבל? השאלה המרכזית שעליה דיבר אליעד היא האם השכל האנושי מוגבל, ואם כן, כיצד ניתן לדעת זאת בוודאות. אליעד מסביר שראשית, כדי לענות על השאלה הזו, חייבים להגדיר קודם כל מהו שכל ומה הכוונה במונח מוגבל. כיצד ניתן לדעת אם השכל מוגבל? אליעד מסביר שכדי לדעת אם השכל מוגבל, האדם צריך תחילה להבין את מהות השכל עצמו. הוא נותן דוגמה לכך שאם נחליט שהשכל הוא יכולת התפיסה באמצעות החושים בלבד, כמו הראייה או השמיעה, אז ברור שהשכל הזה יהיה מוגבל, מכיוון שהוא אינו יכול לתפוס דברים שנמצאים מחוץ לטווח החושים שלו. למשל, אם נאמר שהשכל שלנו מוגבל משום שאיננו יודעים מה קורה כרגע בסין, ייתכן שאם היה לנו מספיק מידע או מספיק חכמה, אולי היינו יכולים להסיק זאת באופן לוגי או באמצעות מידע עקיף, אך עדיין נשאלת השאלה האם זו באמת מוגבלות או פשוט חוסר ידע זמני. מהי דוגמת הספה השרופה של אליעד? אליעד מביא דוגמה כדי להבהיר שהשכל אינו מסתמך רק על קליטה חושית ישירה. הוא מסביר שאם ראיתם בית עולה באש, אינכם צריכים לראות באופן ישיר שהספה בתוך הבית נשרפה כדי להסיק שגם היא נשרפה. זו דוגמה ליכולת הסקת מסקנות, שמראה שהשכל האנושי מסוגל לעבד נתונים מעבר לקליטה החושית הישירה. מה בין קליטה חושית להסקת מסקנות מופשטת? אליעד מבהיר שהשכל כולל גם יכולת הפשטה. הוא מביא דוגמה לשאלה מופשטת כמו האם העולם קדמון או מחודש?. לשאלה כזו אין תשובה ישירה באמצעות החושים, זו שאלה פילוסופית, אך השכל מסוגל לעסוק בה רק על סמך היגיון, מסקנות וניתוח לוגי. זו דוגמה ליכולת שכלית מופשטת שאינה תלויה בקליטה חושית ישירה. האם השכל יכול לתפוס אינסוף? אליעד מסביר שכאשר אומרים שהשכל מוגבל, חשוב להבין מהו מוגבל. הוא נותן דוגמה למישהו שטוען שיש אוקיינוס אינסופי. אליעד אומר שאפילו אי אפשר לדמיין באמת אוקיינוס אינסופי, מכיוון שעצם ההגדרה אוקיינוס כבר יוצרת מגבלה. כדי לתפוס משהו כאינסופי באמת, עלינו להימנע מהגדרות ספציפיות. כאשר אומרים שכל כבר מגבילים משהו מסוים. לכן בעצם ההגדרה של שכל כמשהו מסוים, כבר נוצרת המגבלה שלו. האם אפשר לתפוס שני דברים בו - זמנית? עוד דוגמה שאליעד מעלה היא היכולת או אי - היכולת לחשוב על שתי מחשבות בו - זמנית. הוא מדגים שהמוח, ברמה ... מוגבלות כלשהי בכך שהיא מתמקדת לרוב במחשבה אחת בכל רגע נתון. זו דוגמה לאופן שבו ניתן לראות מגבלה בשכל מצד אחד, אך מצד אחר אין זה אומר שאין אפשרות להתפתח מעבר למגבלה הזו. האם אמונה והבנה הן מוגבלות של השכל? אליעד מתייחס למושגים של אמונה והבנה, וטוען שהן בעצמן סוג של מגבלה משום שהן מצמצמות את התפיסה. אם אדם אומר אני מאמין בדבר מסוים או אני מבין דבר מסוים, הוא יוצר אוטומטית ... היכולת לבחור באיזו תפיסה להשתמש - באמונה, הבנה, או תפיסה מעבר להן - מראה שישנו גם צד בלתי מוגבל בשכל. כיצד הבנת מגבלות השכל יכולה לעזור לאדם? אליעד מסביר שחשוב להכיר במגבלות השכל, משום שהכרה כזו מאפשרת לאדם להסתכל על המציאות מפרספקטיבה גבוהה יותר, מחוץ ל
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה איך להתחיל מחדש כשנתקעים בבעיה? אליעד מסביר שכאשר אדם מגיע לנקודה שבה הוא לא יודע מה ... הוא מסביר שרוב האנשים מבינים בשכל שהכל בסופו של דבר אחד, אך עדיין חווים הבדל בין הדברים. הוא מדגיש שההבנה העמוקה יותר היא לתפוס שאין ... בפועל? אליעד מציע פתרון פרקטי ברור: לפתח את השכל. הוא מסביר שכדי להתמודד עם תחושת החיסרון הנגרמת מחוסר הבנה אינטלקטואלית, צריך לחזק את היכולת השכלית והאנליטית באופן מכוון. כמו שאדם שרוצה להתחזק הולך לחדר כושר, אדם שחווה חוסר הבנה צריך לפתח את כישורי החשיבה וההבנה שלו. מהי הדרך המעשית לפתח את השכל? אליעד מציע לא רק פתרון תיאורטי אלא גם דרך מעשית ופשוטה: לעשות שיעורי הבנה. הוא מציע לקחת טקסטים ... חושש שאינו מסוגל להבין. האם חייבים לפתח את השכל? אליעד מבהיר שאדם אינו חייב לפתח את השכל אם אינו רוצה בכך. עם זאת, אם האדם חווה סבל או חוסר עקב כך שהוא לא מבין דברים שהוא רוצה להבין, ... לעשות מאמץ מכוון כדי לשפר את יכולתו השכלית והאנליטית. לסיכום, אליעד מציע גישה מפורטת מאוד להתמודדות עם תחושת חוסר הבנה וחיסרון, המדגישה את חשיבות הפיתוח האינטלקטואלי והרגשי כדי להגיע לחוויית שלמות פנימית. איך לפתח את השכל? מהי תחושת חיסרון? איך להבין את המציאות? מה זה אחדות שקרית? איך להתמודד עם חוסר הבנה? כיצד לפתח יכולת למידה? מה לעשות כשלא יודעים מה רוצים? ...
איך להיות יותר חכם? לקבל את השכל של אלוהים, איך לחשוב כמו אלוהים? יראת שמים, הפצה רוחנית, ללמד תלמידים, הפצה רעיונית, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, ליקוטי מוהרן ח"א נג
איך להיות יותר חכם? לקבל את השכל של אלוהים, איך לחשוב כמו אלוהים? יראת שמים, הפצה רוחנית, ללמד תלמידים, הפצה רעיונית, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, ליקוטי מוהרן ח"א נג
איך להיות יותר חכם? לקבל את השכל של אלוהים, איך לחשוב כמו אלוהים? יראת שמים, הפצה רוחנית, ללמד תלמידים, הפצה רעיונית, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, ליקוטי מוהרן חא נג איך להיות יותר חכם? איך לקבל את השכל של אלוהים ולחשוב כמו אלוהים? בהרצאה זו, אליעד כהן דן בדרכים שונות כיצד אפשר להגיע לחכמה רבה יותר ולפיתוח החשיבה בדרכים רוחניות ומעשיות. הוא מציין את רעיונותיו של רבי נחמן מברסלב בהקשר של איך לחשוב בצורה חכמה יותר ולקבל את השכל של אלוהים, תוך שמירה על יראת שמים ותפיסה רוחנית גבוהה. אליעד מתאר את הדרך בה אדם יכול להגיע לתודעה גבוהה יותר על ידי שיפור ההתנהלות האישית והרוחנית שלו. מהם חמישה הדברים שצריך לפתח כדי לחשוב כמו אלוהים? אליעד מתאר חמישה עקרונות שניתן ללמוד מתוך ספריו של רבי נחמן, שבאמצעותם אפשר לגשת לשכל אלוהים. רבי נחמן מציין את הצורך לפתח את הכלים האישיים שמאפשרים לאדם להרגיש חיבור רוחני עמוק. אליעד מסביר כל אחד מהם בצורה מדויקת: אישה יפה: הכוונה לאישה שנכנסת לעולם הרוחני ולא פונה רק לתאוות גשמיות. הוא מסביר כי ... לשמר ידע רוחני. יראת שמים: עוסק בהבנה של הכבוד שבשכל ובחשיבות של גישה זהירה ומעמיקה כלפי הידע הרוחני. יראת שמים נחשבת לכלי המקבל את השכל האלוהי. כלים נעים: יש להקפיד על תהליך לימוד רוחני שבו לא רק מקבלים את הידע, אלא גם מעבירים אותו הלאה. כלים נעים הם תלמידים שיכולים לקבל את הידע ולהפיץ אותו. תלמידים טובים: תלמידים הם אלו שמסייעים למורה להתפתח, הם המראה שבאמצעותם ניתן להרגיש את הפערים וללמוד מחדש את מה שלא ברור. מהו הקשר בין השגת חכמה ובין לימוד של אחרים? אליעד כהן מדגיש את החשיבות של לימוד רוחני עם אחרים. כדי להשיג חכמה אמיתית, יש להעניק מהידע שלך לאחרים ולראות את החסרים שלהם כדי ללמוד מהם. ככל שאתה מלמד יותר, כך אתה גם מקבל יותר. אליעד מסביר שמהלך זה עשוי לעזור לאדם להימנע מלהתנגד לידע שהוא ... של עזרה הדדית. איך ניתן להימנע מתקיעות רוחנית ולפתח חכמה כל הזמן? הרצאה זו מציינת את הדרך שבה ניתן להימנע ממצב של תקיעות רוחנית. אליעד מסביר כי לפעמים אנחנו לא מתקדמים רוחנית מכיוון שאנחנו לא מספיק פותחים את עצמנו ... בתהליך תמידי של חיפוש, למידה ותשובה - כל הזמן להתפתח ולהתנסות. אם אדם מרגיש שהוא לא מתפתח, זה כי חסר לו משהו פנימי - כמו שנאמר בכתובים: חמישה דברים שאתה צריך כדי להיות מלך, כלומר, יש לפתח אותם כדי להרגיש שלם. איך להתמודד עם תחושות של לא יודע ולהפוך את החיסרון למנוף ללמידה? אליעד מדגיש את הצורך לדעת להיכנס למקום של חוסר ידע ולא להתעקש על המעמד של אני יודע הכל. ... האישית, על אדם לקבל את החיסרון כאופציה ללמוד ולהתפתח. כאשר אדם פוגש את מה שהוא לא יודע, הוא פותח פתח להבנה חדשה ולחכמה שמפנים אותו להתנסות וללמוד. מה המשמעות של לא להיות בתחרות עם אחרים בהשגת חכמה? הרעיון המרכזי בהרצאה הוא שאדם לא צריך להיות בתחרות עם אחרים כדי להרגיש חכם. אליעד מציין כי לדעת לשתף אחרים בחכמה שלך וללמד אותם היא הדרך האמיתית להרגיש חכם. ברגע שאין תחרות פנימית, האדם יכול ללמוד ולהשפיע בצורה חופשית ולא לחשוש מהמקום שהוא נמצא בו. חכמה רוחנית לימוד רוחני שכל אלוהים חמשת העקרונות של רבי נחמן יראת שמים תלמידים טובים ...
איך לנתח תהליכים? איך לפתח את החשיבה? איך להבין את המציאות? איך להבין את עצמך? איך למצוא את השכל שיש בכל דבר? איך למצוא את מחויב המציאות? איך לראות את אלוהים? סוד המציאות
איך לנתח תהליכים? איך לפתח את החשיבה? איך להבין את המציאות? איך להבין את עצמך? איך למצוא את השכל שיש בכל דבר? איך למצוא את מחויב המציאות? איך לראות את אלוהים? סוד המציאות
... לנתח תהליכים? איך לפתח את החשיבה? איך להבין את המציאות? איך להבין את עצמך? איך למצוא את השכל שיש בכל דבר? איך למצוא את מחויב המציאות? איך לראות את אלוהים? סוד המציאות איך ניתוח תהליכים מסייע בהבנת המציאות? הבנת המציאות ... פתרון אחר שיביא אותה לאותו מצב של טוב? למה בכלל לבדוק מה מחויב ומה אפשרי? אם אדם באמת מבין שכל דבר הוא רק אפשרי ולא מחויב, לא יהיה צורך לשאול את השאלות הללו. אולם אם הוא עדיין מרגיש שיש דברים שהם מחויבים, זה הזמן לבדוק ולחקור. ... בצורה בהירה יותר ויתפוס את ההשתלשלות שלה מהבסיס ועד לפרטים הקטנים. איך להבין את המציאות? איך לפתח חשיבה ביקורתית? איך להתמודד עם סבל רגשי? איך לנהל מחשבות ולשלוט בתודעה? איך לזהות אמונות מגבילות? איך להגיע לאמת מוחלטת? איך ניתן לנתח תהליכים ולפתח את החשיבה? ניתוח תהליכים מתחיל בזיהוי ההבחנה בין מה שמחויב לבין מה שאפשרי. מחויב הוא אמת אובייקטיבית, ואפשרי הוא מידע ... את המוצרים לרשימה של מחויב (מה שחובה לקנות) ואפשרי (מה שניתן לוותר עליו), וכך לקבל החלטה חכמה יותר. כיצד ניתן להשתמש בגישה זו כדי להשתחרר מתפיסות מקובעות? כשאדם מרגיש חובה לבצע פעולה כלשהי, כמו ללכת למכולת או לחזור הביתה, ... לצאת לנופש. - מה עוד פחות מחויב? שזה יהיה דווקא בצפון. באמצעות גישה זו, ניתן לנהל משא ומתן חכם יותר ולמצוא פתרונות שמתאימים לשני הצדדים. למה בכלל לבדוק מה מחויב ומה אפשרי? אם אדם באמת חווה שכל מה שקורה הוא רק אפשרי ולא מחויב, אז אין צורך לבדוק יותר. אבל אם הוא עדיין מרגיש שהמציאות מחויבת במובנים מסוימים - זוהי הסיבה לבדוק. כאשר מנתחים סוגיות ומבינים כיצד הן משתלשלות מהבסיס המחויב שלהן, הדבר מאפשר לאדם לחוות את המציאות באופן שלם ומודע יותר. מהי ... אני באמת בטוח? - איך אני יודע שאני נוגע בנייר? - אולי אין נייר? חזרה על התהליך הזה מאפשרת לפתח ראייה בהירה יותר של המציאות, להבין איך המחשבות שלנו משתלשלות ממקורן, ולשחרר את עצמנו מתפיסות מגבילות. כיצד כל זה קשור לאלוהים ... שממנה נובעים כל הדברים. זו הדרך לראות את אלוהים ולהבין את סוד המציאות. איך להבין את המציאות? איך לפתח חשיבה ביקורתית? איך להתמודד עם סבל רגשי? איך לנהל מחשבות ולשלוט בתודעה? איך לזהות אמונות מגבילות? איך להגיע לאמת מוחלטת? אליעד: אני רוצה להביא אותך למצב, שכאשר אתה תראה קיר, אתה תראה את המחויב - הכלום. ואחר, השכל אפשרי, החושים אפשרי, קיר אפשרי. אתה לוקח סוגייה, ובסוגייה יש המון מידע, ואת כל המידע אתה מדרג מהמחויב לאפשרי. מחויב זה אמת ... בו באופן מוחלט? לא מה מחויב? כלום. זה לא מדוייק מה שאמרתי לך, אבל ככה קוראים לזה. כי להגיד שכלום זה מחויב, גם זה לא מחויב. אבל בא נגיד שמה שמחויב זה כלום. מה זה נקרא שנוצר יש מאין מחויב? שמהמחויב נוצר יש. זה לא מדוייק, אבל זה ... אני ישר מפשיט אותה, מה מחויב ומה אפשרי. אני רואה את ההשתלשלות של הדברים. מכלום - יש אין - שכל - חושים - אני ולא אני - אני מאמין במשהו ועל סמך האמונה - אתה כאילו רואה איך נוצרת הצורה. שזה מיקרו תהליך. לוקחים תהליך ומנתחים אותו, ...
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 2
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 2
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה , יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 2 איך לפתח יצירתיות ויכולת חשיבה? בהרצאה הזו, אליעד כהן עוסק בנושאים של פיתוח יצירתיות ויכולות חשיבה, כיצד לשפר את המוח ויכולת הלמידה שלנו, וכן איך להתמודד עם תחושות של תקיעות בחיים. אליעד מציע גישות ותרגילים מעשיים לשיפור כושר החשיבה האנליטית וההבחנה, תוך התמקדות בתהליך חשיבה מסודר וברור. מהו תהליך החשיבה שמוביל לפיתוח יכולות חשיבה? אליעד מסביר כי כדי לשפר את יכולת החשיבה שלנו, יש להתחיל בהבנת התהליכים הפנימיים שלנו. הוא מציע לקחת כל תהליך ולחלק אותו למרכיבים קטנים, כדי להבין מהם הצעדים שמהם הוא בנוי. לאחר מכן, ... את הצעדים החשובים ביותר ומסייע בתכנון נכון יותר של הדרך קדימה. איך ניתן לשנות גישה ולפתח דרך חשיבה חדשה? חלק חשוב מההרצאה עוסק בהבנת המשמעות של שינוי גישה. אליעד מציין כי שינוי גישה לא בהכרח כרוך בשינוי פעולה מיידי, אלא בהבנה חדשה ... אלא הבנה של מה אפשרי ומה מחויב במציאות הנתונה. כיצד תרגילים יכולים לעזור בשיפור היכולת הקוגניטיבית? אליעד מציע מגוון תרגילים שמטרתן לשפר את היכולת הקוגניטיבית והאנליטית שלנו. לדוגמה, הוא מדבר על תרגיל שבו לוקחים פסקה ממאמר או ספר, חותכים אותה, מורידים חלקים ממנה, ואז מנסים להבין מה השתנה בהבנה של הטקסט בעקבות השינוי. דרך זו מסייעת לפתח מודעות לכל פרט ופרט בתהליך החשיבה שלנו. מדובר בתרגילים שיכולים להיות מועילים בשיפור היכולת להבחין בפרטים ולבחון את מהותם בצורה טובה יותר. מהו ... שינוי הגישה יכול לכלול שינוי של תפיסת המציאות שלנו ושל הדרך בה אנו בוחנים את המצב. פיתוח יצירתיות שיפור יכולת חשיבה אנליטית תרגילים לשיפור היכולות הקוגניטיביות מהו שינוי גישה בחשיבה? איך להתמודד עם תחושת תקיעות? ...
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1 איך לפתח יצירתיות ויכולות חשיבה? ההרצאה של אליעד כהן מתמקדת בשיפור היכולות הקוגניטיביות שלנו, פיתוח יצירתיות ויכולת הבחנה. הוא מדבר על איך ניתן להרגיש פחות תקוע בחיים ולפיתוח יכולת למידה וחשיבה שיכולה לעזור לנו להתמודד עם האתגרים היומיומיים. מהי יצירתיות וכיצד ניתן לפתח אותה? אליעד מדבר על כך שיצירתיות אינה דבר מולד, אלא תהליך שניתן לפתח. הוא מציע שפעולות יומיומיות כמו חידות ותרגולים יכולים לסייע לפתח את החשיבה היצירתית. המוח שלנו כל הזמן עובר בין מצבים שונים של יצירתיות, ויש דרכים לגייס את היצירתיות ... באותו הרגע. כיצד ניתן לשפר את היכולות הקוגניטיביות? היכולת הקוגניטיבית שלנו היא היכולת לחשוב, להבין וללמוד דברים חדשים. אליעד מדבר על כך שתרגולים כמו פתרון בעיות חשיבה יכולים ... יותר בהירה וממוקדת תורמת לשיפור יכולת החשיבה . איך להתמודד עם תחושת תקיעות בחיים? תחושת התקיעות בחיים היא חוויה רגשית שמלווה אותנו כאשר אנחנו לא מצליחים ... אליעד מציע להתמקד במטרה ולהתחיל לפתח בהירות לגבי מה אנחנו רוצים להשיג. הוא מסביר כיצד חשוב לפתח חיבור פנימי ויכולת להבין את עצמנו על מנת להתגבר על תחושת התקיעות. האם יש דרך לשפר את היכולת האנליטית? אליעד ... את החשיבות של עבודה עצמית מתמדת על הפיתוח הזה. כיצד אפשר לשפר את היכולת להבחנה? יכולת הבחנה היא היכולת לראות את ההבדלים והדמיון בין אלמנטים שונים ולתת ... את עצמנו. מה הם התרגילים שיכולים לשפר את המוח? אליעד מציע מספר תרגילים שיכולים לשפר את החשיבה והיצירתיות שלנו, כולל תרגילים כמו משחקי חשיבה, פתרון חידות מתקדמות ותרגול של תהליכים אנליטיים. על פי דבריו, תרגול מתמיד עוזר לחזק את המוח ולפתח אותו לכל תחום שנרצה להשקיע בו. כיצד להפוך את החשיבה ליותר ממוקדת? למיקוד יש חשיבות רבה, ואליעד מדבר על איך אנחנו יכולים לפתח את היכולת להישאר ממוקדים בזמן פתרון בעיות. הוא מציע שחשיבה ממוקדת אינה רק טכניקת עבודה אלא גישה לחיים, ... את עצמנו יותר טוב? הבנה עצמית היא מפתח לשיפור יכולות החשיבה והלמידה. אליעד מציין שכדי להתקדם בחיים, חשוב להבין קודם כל מי אנחנו, מה אנחנו רוצים ומה עוצר אותנו מלהגיע ... האתגרים האישיים כחלק חשוב בתהליך של פיתוח עצמי. איך לפתח יצירתיות? איך לשפר את היכולות הקוגניטיביות? מה זה מיקוד חשיבתי? איך להתגבר על תחושת תקיעות בחיים? מהי יכולת הבחנה? איך ללמוד בצורה יצירתית? תרגילים לשיפור המוח?
איך למצוא עניין בחיים? איך להיות יצירתי? איך לא להשתעמם? איך ליצור עניין? איך לפתח חשיבה יצירתית? אקסיומות, איך לשפר את החיים? מה לעשות כשמשעמם? איך לשאול שאלות? לשטוף כלים, ליצור משמעות
איך למצוא עניין בחיים? איך להיות יצירתי? איך לא להשתעמם? איך ליצור עניין? איך לפתח חשיבה יצירתית? אקסיומות, איך לשפר את החיים? מה לעשות כשמשעמם? איך לשאול שאלות? לשטוף כלים, ליצור משמעות
... איך להיות יצירתי? איך לא להשתעמם? איך ליצור עניין? איך לפתח חשיבה יצירתית? אקסיומות, איך לשפר את החיים? מה לעשות כשמשעמם? איך לשאול שאלות? לשטוף כלים, ליצור משמעות איך ... מה הקשר בין משמעות לאקסיומות והנחות יסוד? אליעד מסביר שכל המשמעויות שאנו יוצרים בחיים מתבססות על שני דברים מרכזיים: הנחות יסוד (אמונות יחסיות ולא מחויבות) ואקסיומות (אמונות מוחלטות שהשכל לא יכול לתפוס אחרת). הנחות יסוד הן יחסיות וניתנות לשינוי, ואילו אקסיומות הן קבועות ומוחלטות. רוב המשמעויות בחיים ... הפנימית, עד שתגיע למשמעות המוחלטת. איך לא להשתעמם בחיים? איך לפתח חשיבה יצירתית? מה ההבדל בין שיפור יחסי לשיפור מוחלט? איך ליצור משמעות בכל פעולה? איך לשאול שאלות בצורה ... לאקסיומות? אקסיומה פירושו, משהו שמחויב להיות נכון מצד השכל, שהשכל שלנו לא יכול לתפוס אחרת. והחיים האלו מבוססים על סמך אקסיומות. והנחות יסוד זה אמונות שלנו. וכל משמעות שאנו נותנים ... למעשה האמונה הגבוהה ביותר שיש. כול המשמעויות שנובעות מצד השכל הם יחסיות, ויש בהן חיסרון והן לא משפרות את החיים באופן מוחלט. כשאתה מסתכל עכשיו על הבקבוק, התפיסה שלו נובעת מתפיסות יחסיות שלך, כאשר התפיסה הראשונה שלך היא השכל. לפי התפיסה של השכל שאומר שיש הבדל בין דבר לדבר, אז אתה מזהה שיש כאן בקבוק. אבל אם תעשה את התהליך שאני אציע לך, אתה לא תתן לבקבוק ... לא יכול למצוא משמעות אמיתית? אליעד: כי אם המשמעות נובעת מהשכל, אז תמיד יהיה לך ספק שאולי השכל טועה. אלא אם תבין משהו לא מתוך השכל, אלא מתוך המחויב ואז לא יהיה לך ספק שאולי אתה טועה. עכשיו השאלה היא, איך ליצור משמעות יחסית ואיך להגיע למשמעות ... תשב עם עצמך ותנתח למשל את השיחה עם אשתך. ככול שאתה מפתח יותר את השכל, כך הוא עובד מהר יותר והוא יגיע מהר יותר לסוף. נסה להבין תהליכים ותתבונן לעומק. בהתחלה התובנות לא יצוצו לך מיד, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על האם אפשר להצליח בלי לרצות להצליח? האם אפשר להיות יותר חכם בלי לרצות להיות יותר חכם? האם אפשר לפתח את השכל בלי לרצות לפתח את השכל? האם אפשר להשיג מטרה בלי לרצות להשיג אותה? האם צריך לרצות משהו כדי להשיג אותו? סיבתיות והצלחה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: כיצד לפתח את השכל?, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: כיצד לפתח את השכל?, איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בזוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן מכירות, מטפל רב תחומי, מאמן אישי בתחום כיצד לפתח את השכל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2188 שניות - עכשיו 09_08_2025 השעה 14:59:32 - wesi1