אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה יתרון ✔2 שיטות טיפול בטראומת אונס, יתרונות וחסרונות בלהאשים מישהו אחר בצרות שלך, 2 שיטות טיפול בקורבנות, איך לטפל בטראומה? להאשים אחרים, לקחת אחריות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
2 שיטות טיפול בטראומת אונס, יתרונות וחסרונות בלהאשים מישהו אחר בצרות שלך, 2 שיטות טיפול בקורבנות, איך לטפל בטראומה? להאשים אחרים, לקחת אחריות, קורבנות הזנות, קורבנות אונס, קורבנות התעללות, קורבנות כתות, יוצאי כתות
מהו היגיון או תועלת בלהאשים מישהו אחר בטראומה?

ההתמודדות עם פגיעות, כמו אונס או פגיעות אחרות, היא מורכבת וכוללת לא רק את האירועים הפיזיים עצמם, אלא גם את המשמעות שהקורבן מייחס להם. כאשר אדם נפגע, בין אם מדובר באונס, גניבה, רמאות או כל אירוע אחר, הבעיה המרכזית אינה תמיד בהכרח באירוע עצמו, אלא בתפיסות המחשבתיות והרגשיות שהנפגע מפתח לאחר מכן. לדוגמה, בחורה שנאנסה לא רק חוותה את האונס עצמו, אלא גם מפתחת מחשבות שליליות על עצמה: "אני לא שווה", "אני חלשה", "אני לא יכולה להגן על עצמי", "החיים שלי נהרסו". לכן, הבעיה המרכזית היא לא רק מה שקרה לה פיזית, אלא גם איך היא תופסת את עצמה בעקבות האירוע.

כאשר אנו באים לעזור למי שנפגע, לרוב המטרה שלנו היא לטפל בנזקי הנפש, כלומר, לפרק את המחשבות השליליות ולהפחית את הסבל שהוא חווה בעקבות האירוע. אחד הפתרונות שמציעים הוא להוריד את האחריות מהנפגע ולהגיד לו: "אתה לא אשם, זה מישהו אחר אשם". הרציונל מאחורי זה הוא להוריד את רגשות האשמה של הנפגע, על ידי שלילת הבחירה החופשית ממנו. כאשר אנו אומרים לאדם שנפגע, שאין לו שליטה על מה שקרה לו, אנחנו בעצם משדרים לו שאין לו סיבה להאשים את עצמו.

הבעיה היא שגישה זו לא תמיד מועילה. נכון, הכעס על עצמו לא נשאר, אך במקום זאת הכעס הזה מועבר כלפי הפוגע. אם נאמר לאדם שנפגע כי אין לו שליטה על מה שקרה לו, הכעס על מה שקרה לו מועבר כלפי הפוגע, והרגשות השליליים לא נעלמים, אלא פשוט משנים את יעד הכעס.

האם זו באמת הדרך הטובה ביותר לעזור?

בהחלט לא תמיד. אחת הבעיות המרכזיות בגישה של האשמת הפוגע היא שהיא מעודדת את הנפגע להישאר בעמדה של קורבן. כאשר אדם משוכנע שהוא חסר אונים, שאין לו שליטה על מה שקורה לו, ושמישהו אחר הרס את חייו, הוא למעשה מקבע את עצמו בתפקיד של נפגע. גישה זו אינה עוזרת לו להשתקם ולהתפתח, אלא רק מזינה את תחושת הקורבנות.

האלטרנטיבה האפקטיבית יותר היא לא להאשים את הפוגע, אלא לעזור לנפגע לשנות את הדרך בה הוא רואה את עצמו ואת האירוע. במקום להתמקד בכאב ובזעזוע שהאירוע גרם לו, אפשר להתמקד בשאלה איך ניתן לשנות את התפיסה של הנפגע על עצמו. אם האישה הנפגעת אומרת שהיא חשה חוסר אונים או בושה, אפשר לעזור לה לחזק את תחושת השליטה שלה, ולפתח קבלה עצמית, כך שהיא תוכל להחלים ולהמשיך בחיים בלי תלות בשאלה אם הפוגע אשם או לא.

השלכות נוספות של התפיסה הקורבנית

אחת הבעיות העמוקות בגישה של האשמת הפוגע היא שהיא לא עוזרת לנפגעים להחלים באמת. למעשה, היא יכולה להחמיר את המצב, כי היא מחזקת את תחושת הקורבנות והחוסר אונים. כשאדם חושב שכל מה שקרה לו הוא תוצאה של גורמים חיצוניים שהוא לא יכול לשלוט בהם, הוא נשאר במצב של חסר אונים, ללא יכולת לפתח תחושת שליטה על החיים.

הדרך הנכונה להתמודד עם טראומה

הדרך היעילה ביותר להתמודד עם טראומה אינה על ידי האשמת גורם חיצוני, אלא על ידי שינוי התפיסה של הנפגע לגבי האירוע. כאשר אדם מבין שהאירוע עצמו אינו הבעיה, אלא הפירושים שהוא נותן לו, הוא יכול להתחיל תהליך של ריפוי אמיתי. למשל, אם אישה שנאנסה מרגישה שאין לה ביטחון עצמי, ניתן לעבוד איתה על חיזוק הביטחון העצמי שלה, לא על האשמת הפוגע. השחרור האמיתי מטראומה לא יקרה על ידי האשמת מישהו אחר, אלא על ידי שחרור פנימי והבנה עמוקה שהעבר לא מכתיב את העתיד.

שחרור אמיתי מטראומה

המטרה הסופית היא להביא את הנפגע למצב שבו הוא יכול להמשיך בחייו בצורה מלאה ומאושרת, ללא תלות באירועים מהעבר. המשמעות היא שהוא צריך ללמוד לקבל את מה שקרה ולהשתמש בזה כדי לבנות חיים חדשים. השחרור מהטראומה נעשה כשאדם מגיע למצב של קבלה מוחלטת, שבו אין התנגדות פנימית למה שקרה, ולא משנה אם זה היה טוב או רע. המטרה היא למצוא את המקום בתוכנו שמוכן לקבל את כל החוויות, כולל את החוויות הקשות ביותר.

סיכום

לסיכום, הדרך הטובה ביותר לעזור לנפגעים היא לא בהאשמת הפוגע, אלא בשינוי הדרך בה הם רואים את עצמם ואת חווייתם. ברגע שנפגעים יבינו שהערך שלהם לא תלוי באירועים שהם עברו, הם יוכלו להתחיל תהליך של ריפוי אמיתי ולהתפתח מעבר לחוויות הטראומטיות.
התשובה לשאלה האם יש היגיון או תועלת בלהאשים מישהו אחר כאשר אנו מנסים לעזור למי שנפגע היא מורכבת, ויש להבין אותה במספר רבדים.

ההתמודדות עם פגיעות והשלכותיהן

כאשר אדם נפגע - בין אם מדובר באונס, גניבה, רמאות או כל אירוע אחר - הוא חווה לא רק את האירוע הפיזי, אלא בעיקר את המשמעות שהוא מייחס לו. לדוגמה, בחורה שנאנסה לא רק חוותה את האונס עצמו, אלא גם מפתחת מחשבות שליליות על עצמה: "אני לא שווה", "אני חלשה", "אני לא יכולה להגן על עצמי", "החיים שלי נהרסו". כלומר, הבעיה המרכזית אינה בהכרח האירוע עצמו, אלא הפירושים שהנפגע נותן לו.

כאשר אנו באים לעזור למי שנפגע, לרוב המטרה שלנו היא לטפל בנזקי הנפש שנגרמו לו, כלומר, לפרק את המחשבות השליליות ולהפחית את הסבל שהוא חווה בעקבות האירוע.

הלוגיקה מאחורי אמירת "אתה לא אשם"

אחת הדרכים הנפוצות להתמודד עם מחשבות שליליות היא להוריד את האחריות מהנפגע. אנו אומרים לו: "אתה לא אשם, זה מישהו אחר אשם". הרציונל מאחורי זה הוא פשוט - אם לנפגע אין בחירה חופשית, אזי אין לו על מה להרגיש אשם. לדוגמה, אם אומרים לאישה שנאנסה שהיא לא אשמה - הרי זה מפני שאנו משדרים לה שאין לה אחריות על מה שקרה.

הבעיה היא שהטיעון הזה מבוסס על שלילת הבחירה החופשית של הנפגע. אנו אומרים לו: "לא יכולת לעשות דבר, זה היה קורה לכל אחד", ובכך למעשה מעבירים את האחריות למישהו אחר. אולם בכך, במקום לפתור את הבעיה, אנו רק מנתבים את הרגשות השליליים כלפי הפוגע, כלומר, - יוצרים שנאה כלפיו.

האם זה באמת מועיל?

מצד אחד, הטכניקה של האשמת גורם חיצוני יכולה להקל באופן זמני על הנפגע, כיוון שהוא לא מאשים את עצמו. מצד שני, הכעס שלו לא באמת נעלם - הוא פשוט מועבר כלפי הפוגע. כלומר, הבחורה שנאנסה, במקום לכעוס על עצמה ולחוש חוסר ערך, מפנה את כל הכעס כלפי האנס. אך בפועל, הכעס עדיין קיים והוא לא באמת נפתר.

אם נלך צעד נוסף קדימה, הרי שאם נאמר שאין לאף אחד בחירה חופשית - לא רק לנפגע אלא גם לפוגע - נגיע למסקנה שגם הפוגע לא אשם במעשיו, כי גם הוא היה תוצאה של נסיבות חייו. כלומר, אם לנפגע לא הייתה בחירה חופשית, גם לפוגע לא הייתה, ולכן אי אפשר להטיל עליו אחריות מוסרית מוחלטת.

האלטרנטיבה היותר טובה

במקום להאשים את הפוגע, יש דרך טובה יותר לעזור למי שנפגע: לשנות את הפרשנות של הנפגע על מה שקרה לו. כלומר, אם בחורה נאנסה, אין טעם להתמקד בכך שהאנס הוא אדם רע ושפל, אלא יש להתמקד בשאלה - כיצד האירוע הזה משפיע עליה וכיצד ניתן לשנות את התפיסה שלה לגבי עצמה.

לדוגמה, אם היא מרגישה חוסר אונים בעקבות האונס - אפשר לעזור לה לשקם את תחושת השליטה שלה. אם היא חשה בושה, יש לעבוד איתה על קבלה עצמית. כלומר, במקום להילחם בעבר, יש להתמקד בהווה ובעתיד - כיצד ניתן לגרום לה לחיות חיים מלאים ושלמים, ללא תלות במה שקרה לה.

השלכות נוספות של התפיסה הקורבנית

אחת הבעיות המרכזיות בגישה הרווחת של האשמת הפוגע היא שהיא מעודדת את הנפגע להישאר בעמדה של קורבן. כאשר אדם משוכנע שהוא חסר אונים, שאין לו שליטה על מה שקורה לו, ושמישהו אחר הרס את חייו - הוא למעשה מקבע את עצמו בתפקיד של נפגע, ואינו מחפש דרכים להשתקם ולהתקדם.

למעשה, יש גישות טיפוליות המבוססות על כך שמלמדים את הנפגעים "אתם לא אשמים, זה הפוגע אשם", אך הן עלולות להוביל למצב שבו הנפגעים חיים עם כעס ושנאה תמידיים, במקום למצוא בתוכם כוח לריפוי ולהתחדשות.

הדרך הנכונה לטפל בטראומה

הדרך היעילה ביותר להתמודד עם טראומה אינה על ידי האשמת גורם חיצוני, אלא על ידי שינוי התפיסה לגבי מה שקרה. כאשר נפגע מבין שהאירוע עצמו אינו הבעיה, אלא הפירושים שהוא נותן לו - הוא יכול להתחיל תהליך של ריפוי אמיתי.

למשל, אם אישה שנאנסה אומרת: "אני מרגישה שאין לי ביטחון עצמי", יש לעבוד איתה על חיזוק הביטחון העצמי שלה, ולאו דווקא על כמה שהאנס היה אדם נוראי. אם היא אומרת: "אני מרגישה שאני חסרת ערך", יש להראות לה שהערך שלה לא תלוי באירוע שקרה לה.

שחרור אמיתי מטראומה

בסופו של דבר, המטרה היא להביא את הנפגע למצב שבו הוא מסוגל להמשיך בחייו ללא תלות באירוע הטראומטי. המשמעות היא שהוא צריך להגיע לנקודה שבה הוא משלים לחלוטין עם מה שקרה, עד לרמה שבה הוא אפילו לא היה מתנגד אם זה היה קורה שוב. זה לא אומר שהוא ירצה שזה יקרה שוב, אלא שהוא יגיע למצב של קבלה מוחלטת, שבו אין בתוכו התנגדות פנימית למה שקרה.

המסקנה היא שכדי לעזור באמת לנפגעים, אין צורך לגרום להם להאשים מישהו אחר. במקום זאת, יש לשנות את הדרך שבה הם רואים את עצמם ואת חווייתם, ולהוביל אותם למקום שבו הם יכולים לחיות חיים מלאים ומשמעותיים ללא תלות בעברם.
טיפול בנפגעי כתות, טיפול בנפגעי תקיפה מינית, טיפול בנפגעי עבירה, הזדהות עם דמות הקורבן, אין לך בחירה חופשית, עזרה לקורבנות, איך לעזור למישהו להרגיש טוב? אף אחד לא אשם, 2 גישות לטיפול בטראומה, לא להאשים את עצמך, לא להאשים מישהו אחר, איך לעזור לקורבנות? איך לטפל בטראומה? קורבנות התחזות, קורבנות מתחזים
המקום לקיחת אחריות התקדמות יתרונות לגרום לבחור גורמים טיפול בטראומות ביטחון עצמי מופרז מטופל להתמקד בהווה יתרונות מול חסרונות 2 שיטות 2 שיטות טיפול בטראומת אונס 2 שיטות טיפול בקורבנות אונס אחריות אחריות אישית איך להאשים מישהו אחר איך לטפל איך לטפל בטראומה אשם אשמה הסרת אחריות התעללות חיסרון חיסרון או יתרון חיסרון ויתרון חיסרון יתרון חיסרון מול יתרון חסרונות חסרונות או יתרונות חסרונות ויתרונות חסרונות יתרונות חסרונות מול יתרונות טיפול טיפול בטראומות טיפול בטראומת אונס טיפול בקורבנות טיפולים טראומה טראומות טראומת אונס יוצאי כתות יתרון יתרון או חיסרון יתרון וחיסרון יתרון חיסרון יתרון מול חיסרון יתרונות יתרונות או חסרונות יתרונות וחסרונות יתרונות וחסרונות בלהאשים מישהו אחר בצרות שלך יתרונות חסרונות יתרונות מול חסרונות כתות להאשים להאשים אחרים להאשים מישהו להאשים מישהו אחר להאשים מישהו אחר בצרות שלך להסיר אחריות לטפל לטפל בטראומה לטפל בטראומות לקחת לקחת אחריות לקיחת אחריות מטופל מטופלים מטפל קורבן קורבנות אונס קורבנות הזנות קורבנות התעללות קורבנות כתות שיטות שיטות טיפול שיטות טיפוליות
האם בכל דבר יש חיסרון ויתרון? האם תמיד יש חיסרון? האם תמיד יש יתרון? יתרון וחיסרון באופן יחסי, יתרון וחיסרון באופן מוחלט, האם יכול להיות רק יתרון? האם יכול להיות רק חיסרון? האם יכול להיות משהו שאין בו חיסרון?
האם בכל דבר יש חיסרון ויתרון? האם תמיד יש חיסרון? האם תמיד יש יתרון? יתרון וחיסרון באופן יחסי, יתרון וחיסרון באופן מוחלט, האם יכול להיות רק יתרון? האם יכול להיות רק חיסרון? האם יכול להיות משהו שאין בו חיסרון?
... בכל דבר יש חיסרון ויתרון? האם תמיד יש חיסרון? האם תמיד יש יתרון? יתרון וחיסרון באופן יחסי, יתרון וחיסרון באופן מוחלט, האם יכול להיות רק יתרון? האם יכול להיות רק חיסרון? האם יכול להיות משהו שאין בו חיסרון? האם תמיד יש חיסרון ויתרון? כיצד כדאי להבין את היתרון והחיסרון? בהרצאה זו אליעד כהן עוסק בשאלה האם תמיד יש חיסרון ויתרון בכל דבר. האם כל סיטואציה מחייבת את השאלה אם יש לה יתרון או חיסרון, או שניתן למצוא מצבים שבהם יתרון או חיסרון אינם קיימים בכלל? השיחה מתפתחת לכדי דיון מעמיק על הבדל בין יתרון וחיסרון במובן היחסי והמוחלט. אליעד פותח בכך שמציג את הרעיון שהרבה אנשים טוענים כי בכל דבר יש יתרון וחיסרון. הוא שואל אם זה נכון תמיד, ובמה זה תלוי. הוא מציין שהבנת היתרון והחיסרון משתנה על פי זווית הראייה או המונחים שבהם אנו משתמשים. יש הבדל בין דיון על יתרון וחיסרון בהקשר מוחלט לבין דיון עליהם בהקשר יחסי. היתרון והחיסרון בהקשר יחסי מול מוחלט אם נבחן את היתרון והחיסרון ביחס לדברים ספציפיים, ייתכן שנראה שיש דברים שאין להם חיסרון כלל. לדוגמה, אם אדם רוצה למנוע את הקור ויוצא למעיל, אז המעיל הוא פתרון שמונע את הקור וכולל אך ורק יתרונות בהקשר הזה. למעשה, אין שום חיסרון במעיל עצמו כאשר אנו עוסקים בצורך להיות חמים. זאת אומרת, בהקשר של אותו צורך, המעיל הוא פתרון ללא ... היא שברוב המקרים מדובר בהתארגנות שגורמת להיבטים שליליים לא צפויים. האם כל עובד תמיד יש בו יתרון וחיסרון? בהמשך, אליעד מציין דוגמה בעולם העבודה, שממחישה את הנושא. הוא מדבר על עובד שממלא את כל הדרישות המוגדרות לתפקיד בצורה ... הוא עונה על כל הצרכים, ברור שייתכן שמדובר בעובד טוב ללא חיסרונות. התפיסה שהעובד יכיל גם יתרונות וגם חסרונות היא מוטעית בהקשר זה, כי אין סיבה להתעקש שחייבים להיות חסרונות, אם הוא עומד בכל הדרישות בצורה מושלמת. לסיכום, המושג של יתרון וחיסרון משתנה לפי הצורך, המטרה, והזמן שבו אנו נמצאים. תלוי אם אנחנו מדברים על יתרון יחסי או מוחלט. חשוב לא לשכוח כי על פי ההיגיון המוחלט, תמיד יש לחיים גם צדדים חיוביים וגם שליליים, גם אם לא תמיד ניתן לראות אותם בצורה ברורה. מה ההבדל בין יתרון מוחלט ליתרון יחסי? האם תמיד יש חיסרון לכל יתרון? מהם יתרונות וחסרונות בעבודת צוות? האם כל בעיה מכילה פתרון שמביא יתרון וחיסרון? ...
קמפיין יותר זול מהמתחרים, יתרון של מחיר ביחס למתחרים, קמפיין בעקבות משבר תקשורתי של המתחרים, קמפיין בידול ממתחרים במשבר תקשורתי, בידול מהמתחרים שלך, במה אתה יותר טוב מהמתחרים שלך? יתרון על המתחרים, ניצול משבר של המתחרים, להיות יותר זול מהמתחרים, יתרון של מחיר ביחס למתחרים, מחיר יותר זול משל המתחרים, למכור במחיר הכי זול בשוק, קמפיין מחיר זול, קמפיין המחיר הכי זול, קמפיין לא יקר כמו המתחרים, קמפיין מחיר ביחס למתחרים, העלאת מחיר של המתחרים, מיתוג
... יותר זול מהמתחרים, יתרון של מחיר ביחס למתחרים, קמפיין בעקבות משבר ... במה אתה יותר טוב מהמתחרים שלך? יתרון על המתחרים, ניצול משבר של המתחרים, להיות יותר זול מהמתחרים, יתרון של מחיר ביחס למתחרים, מחיר יותר זול משל ... זול וכיוב? או שהגיוני שתתמקד ביתרונות אחרים שיש לך ולא רק במחיר? אז קודם כל צריך ... לשאול את השאלות הבאות: מה היתרונות שלך ביחס למתחרה שלך, באופן כללי? האם יש לך עוד יתרונות חוץ ממחיר? אם אין לך שום יתרון חוץ ממחיר, נשאל: האם אתה מרוצה מזה שהיתרון שלך הוא המחיר הזול שלך? האם אתה מתכנן שיהיו לך יתרונות אחרים נוספים על פני המתחרה שלך? האם אתה מרוצה מזה שהלקוחות יחשבו שהיתרון שלך הוא רק המחיר שלך בלבד? אם כן, אז אולי ... המתחרה שלך. אבל אם יש לך עוד יתרונות נוספים ביחס למתחרה שלך, או אם אתה לא בטוח שהיית רוצה שהלקוחות שלך יחשבו שהיתרון היחיד שלך על פני המתחרה שלך, הוא המחיר שלך, ... גם על המחיר שלך וגם על עוד יתרונות שיש לך. וכמו שנאמר כל מקרה לגופו. כמו כן, גם אם יש לך עוד יתרונות נוספים, אולי אתה מניח שהלקוחות הפוטנציאלים ... חיסרון שאין לך אותו ושאצלך הוא יתרון, הרי שצריך לשקול כל מקרה לגופו, מה האפשרויות ...
האם אפשר להיות מאושר? איך להרגיש רק טוב? יתרון בלי חיסרון, מהו אושר אמיתי? עולם שכולו טוב, הכל טוב תמיד, אך ורק אהבה, אך ורק אושר, רוצה להיות מאושר, איך להיות מאושר תמיד? חלק 1
האם אפשר להיות מאושר? איך להרגיש רק טוב? יתרון בלי חיסרון, מהו אושר אמיתי? עולם שכולו טוב, הכל טוב תמיד, אך ורק אהבה, אך ורק אושר, רוצה להיות מאושר, איך להיות מאושר תמיד? חלק 1
... אפשר להיות מאושר? איך להרגיש רק טוב? יתרון בלי חיסרון, מהו אושר אמיתי? עולם שכולו טוב, הכל טוב תמיד, אך ורק אהבה, אך ורק אושר, רוצה להיות מאושר, ... בשאלה מרכזית ועמוקה: האם ניתן בכלל להגיע למצב שבו האדם מרגיש רק טוב, יתרון ללא שום חיסרון? אליעד מפרק את הנושא באופן יסודי על ידי דוגמאות רבות והסברים מפורטים, כדי להמחיש עד כמה הנושא מורכב ועד כמה כל ניסיון להשגת יתרון מוחלט, ללא כל חיסרון, הוא בלתי אפשרי או לפחות בעייתי. מהו באמת יתרון ללא חיסרון והאם הוא אפשרי? אליעד מציג סיטואציה שבה אדם מבקש להשיג את התחושה הטובה ביותר האפשרית, למשל ... רק אושר? בהמשך, אליעד בוחן את מושג הרצון עצמו. כאשר אדם אומר שהוא רוצה יתרון ללא חיסרון, אליעד מבקש ממנו לבדוק האם הוא בכלל מבין לעומק את המושגים יתרון, חיסרון או אפילו רוצה. הוא מסביר שכדי להשיג את מה שהאדם טוען שהוא רוצה, עליו להבין במאה אחוז מה הוא רוצה, ובו זמנית, כדי לקבל יתרון מוחלט ללא חיסרון עליו לא לדעת כלל מהו חיסרון. כאן נוצרת סתירה פנימית עמוקה: כדי ליהנות מאושר מוחלט, ... מדוע תמיד קיים חיסרון, אפילו באושר אינסופי? אליעד מסביר שבעצם ההגדרה יתרון טמונה גם ההכרה בחיסרון. כל מצב של יתרון הוא בהשוואה למצב של חיסרון כלשהו, ולכן תמיד יהיה מצב יחסי בין השניים. אפילו אם אדם היה מגיע לתחושת אושר ... של חיסרון, כבר מהווה חיסרון בפני עצמו. לכן, אליעד טוען שכל ניסיון להשיג יתרון מוחלט מייצר תמיד סתירה פנימית, פרדוקס או פלונטר, כפי שהוא מכנה זאת. האם להבין שתמיד יש חיסרון זה סוף ... הדרך היחידה להשיג אושר מוחלט ללא חיסרון? אליעד טוען שהדרך היחידה להשיג יתרון ללא חיסרון היא להגיע למצב תודעתי שבו האדם לא יודע כלל מהו יתרון או חיסרון. במצב זה הוא אמנם מקבל את כל מה שהוא רוצה, אבל ללא היכולת להגדיר את זה כיתרון או חיסרון. במילים אחרות, האושר המוחלט שאליו האדם שואף יהיה קיים רק במצב שבו האדם לא יודע או לא מסוגל להבחין בין יתרון לחיסרון, וכך הוא אינו סובל מחסרונות כלשהם, אבל גם לא מתייחס לדבר כיתרון. מדוע האדם לא מצליח להגיע למצב של יתרון מוחלט? אליעד מדגיש שכאשר האדם מתעקש לקבל יתרון ללא חיסרון, הוא בעצם שואל שאלה שמכניסה אותו למלכוד עצמי. כל רצון כזה הוא בעצמו החיסרון שממנו האדם סובל. ... אליעד היא לבדוק שוב ושוב את ההנחות הבסיסיות שעליהן נשען הרצון של האדם ליתרון ללא חיסרון. הוא מציע לשאול שאלות כמו מה זה יתרון?, מה זה רצון?, מאיפה בא הרצון?, מהי המציאות שיצרה אותו?, ולהבין לעומק כל מושג. התהליך שהוא מציע הוא ... חיסרון. רק אם הוא יגיע למצב שבו לא ידע כלל מהו אושר, מהו חיסרון או מהו יתרון, הוא יוכל להשתחרר מהחיפוש אחר אושר מוחלט ולחוות סוג של אושר טוטאלי שאינו תלוי בשום השוואה או הגדרה. זהו המצב הקרוב ביותר למה שהאדם מתכוון אליו כשהוא אומר יתרון ללא חיסרון. סיכום עיקרי התובנות מההרצאה: אי אפשר להרגיש יתרון ללא קיום כלשהו של חיסרון. עצם הרצון ביתרון מוחלט יוצר חיסרון. כדי לקבל אושר מוחלט, האדם חייב לא לדעת כלל מהו חיסרון. הדרך היחידה להתקרב לאושר מוחלט היא חקירה מתמדת של מושגי היסוד - יתרון , חיסרון ורצון. האדם נדרש להתקדם למצב של חוסר ידיעה מוחלטת ביחס למושגים האלו, כי שם נמצא השחרור האמיתי. איך אפשר להיות מאושר תמיד? מהו יתרון בלי חיסרון? למה תמיד יש חיסרון? איך להרגיש טוב כל הזמן? האם אפשר להשיג אושר מוחלט? ...
יתרונות וחסרונות בכל דבר, לחפש את הטוב שיש בכל דבר, לחפש את הרע שיש בכל דבר, חשיבה חיובית, חשיבה שלילית, אזמרה לאלוהי בעודי, בכל דבר יש יתרון, בכל דבר יש חיסרון, אחדות ההפכים
יתרונות וחסרונות בכל דבר, לחפש את הטוב שיש בכל דבר, לחפש את הרע שיש בכל דבר, חשיבה חיובית, חשיבה שלילית, אזמרה לאלוהי בעודי, בכל דבר יש יתרון, בכל דבר יש חיסרון, אחדות ההפכים
יתרונות וחסרונות בכל דבר, לחפש את הטוב שיש בכל דבר, לחפש את הרע שיש בכל דבר, חשיבה חיובית, חשיבה שלילית, אזמרה לאלוהי בעודי, בכל דבר יש יתרון, בכל דבר יש חיסרון, אחדות ההפכים איך אפשר להבין שכל דבר כולל יתרונות וחסרונות באותה מידה? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מסביר הוא שבמציאות, בכל פרט ובכל דבר קיימת תמיד כמות שווה של יתרונות וחסרונות. לפי אליעד, ברמה העקרונית והעמוקה ביותר, אין הבדל מהותי בין הטוב והרע. הוא מדגיש שלא מדובר רק ... כל אירוע, כל אדם או מצב, מורכבים בדיוק מאותם מרכיבים של יתרונות וחסרונות. הוא מבהיר שהיתרונות והחסרונות הם בעצם שני צדדים של אותו הדבר בדיוק, ולכן הם תמיד נמצאים בכמות שווה ובאיכות זהה. לדוגמה, כאשר אדם מנסה לבדוק את היתרונות והחסרונות של מצב מסוים בחיים, כמו עבודה מסוימת, קשר זוגי או מקום מגורים, הוא אמור לגלות שבסופו של דבר, ... יבצע ניתוח מספיק עמוק ויסודי, הוא יגיע למצב שהרשימה של היתרונות ושל החסרונות תהיה שווה בכמות ובאיכות. אליעד מסביר שלפני שאדם מתייחס למשהו כיתרון או חיסרון, הדבר הזה אינו באמת יתרון או חיסרון. הוא הופך לכזה רק כשהאדם מתחיל לפרש ולחשוב עליו בצורה חיובית או שלילית. למשל, אם מישהו חושב ... לעומק, הוא יגלה שיש מצבים שבהם דווקא להיות חולה הוא יתרון - למשל, כשהוא חולה, יש לו יותר זמן למנוחה או לחשבון נפש, ופחות לחץ מהעבודה. כשאדם מבין את היתרון שבלהיות חולה, הוא בעצם מוצא חיסרון מסוים בבריאות, כי עכשיו להיות בריא פירושו פחות מנוחה, ופחות זמן לעצמו. ... לאדם לראות שבסופו של דבר אין באמת הבדל בין טוב לרע, בין יתרון לחיסרון. הוא אומר שההבדלים שאנחנו רואים הם רק תפיסות יחסיות, והן אינן מוחלטות. אם אדם מצליח לראות כל יתרון כחיסרון ואת כל החסרונות כיתרונות, הוא למעשה מגיע לתפיסה של אחדות - מצב שבו הכל נראה אותו דבר, ואין באמת הבדל בין מצבים טובים ורעים. אליעד ... אם אדם מקבל סכום כסף גדול, הוא יכול לחשוב מיד שזה יתרון מובהק, אבל ברגע שהוא יבין שיש בכך גם חסרונות - כמו יצירת תלות או פחד לאבד את הכסף - הוא יבין שבעצם זה לא רק יתרון מוחלט. באותו אופן, אם הוא יראה חיסרון ברור, כמו כאב פיזי, הוא יוכל למצוא בו יתרון - למשל, שהוא מחזק אותו או הופך אותו לפחות מפונק. התהליך הוא סימטרי לחלוטין: כפי שאפשר לראות יתרונות בכל חיסרון, כך אפשר למצוא חסרונות בכל יתרון. אליעד מציין שכשאדם מבין לעומק את הנושא הזה, הוא למעשה משתחרר מהתלות הנפשית בטוב וברע, כי הכל הופך להיות שווה בעיניו. כיצד הופכים כל יתרון לחיסרון וכל חיסרון ליתרון? אליעד מסביר איך לבצע בפועל את התהליך של הפיכת היתרונות לחסרונות ולהפך. הוא נותן דוגמה של אדם שהוא חולה ומרגיש שזה רע. הוא מסביר לו שעליו לנסות לחפש מה טוב במצבו. האדם יגיד למשל שהיתרון בלהיות חולה הוא שיש לו זמן פנוי בבית לנוח. אבל אם האדם באמת מבין זאת, המשמעות היא שהוא תפס שיש חיסרון גם ... בריא - כי כשהוא בריא אין לו זמן למנוחה. כך מתברר שכל יתרון שקיים במצב אחד, הוא בדיוק החיסרון שבמצב ההפוך לו. אליעד מדגיש שכדי להגיע למצב האיזון המלא, לא מספיק להבין שיש את אותה כמות יתרונות וחסרונות בכל דבר, אלא גם צריך להבין שכל היתרונות והחסרונות הם בדיוק אותם הדברים עצמם. כלומר, היתרון הוא בעצמו חיסרון, והחיסרון הוא בעצמו יתרון. רק כאשר האדם מגיע להבנה שאין שום דבר שהוא רק טוב או רק רע, אלא הכל הוא תמיד בו זמנית גם טוב וגם רע באותה ... כמו לקבל כסף, והוא מוצא מה רע בזה, הוא בעצם מבין את היתרונות שהיו לו כשהיה לו פחות כסף, למשל פחות פחד לאבד או פחות תלות בכסף. בצורה זו, האדם מגיע לאיזון פנימי שבו ...
סוד האושר, סוד הטוב והרע, סוד ההנאה, משחק הטוב והרע, אין יתרון בלי חיסרון, תמיד יש יתרון, תמיד יש חיסרון, איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? טוב ורע על פי הקבלה, איך להיות מאושר?
סוד האושר, סוד הטוב והרע, סוד ההנאה, משחק הטוב והרע, אין יתרון בלי חיסרון, תמיד יש יתרון, תמיד יש חיסרון, איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? טוב ורע על פי הקבלה, איך להיות מאושר?
... האושר, סוד הטוב והרע, סוד ההנאה, משחק הטוב והרע, אין יתרון בלי חיסרון, תמיד יש יתרון, תמיד יש חיסרון, איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? ... לדבריו, ברמה של אין שכל אפשר ליהנות ללא סיבה מוקדמת של סבל או חיסרון. עם זאת, הוא מדגיש שיש לכך גם צד שני, שבו אפשר לסבול ללא יתרון מקדים, פשוט כי אלו שני צדדים של אותו מטבע. הוא מציין שבריאת העולם עצמה היא בדיוק המנגנון הזה - יצירת יתרון וחיסרון ללא תנאים מוקדמים. למעשה, אפשר ליהנות ממשהו ... הוא גם לא ייהנה מהחיים עצמם, אלא רק מדברים ספציפיים בתוכם. הפחד מהמוות הוא דוגמה לכך שהאדם חייב לחוות חיסרון מסוים כדי להרגיש יתרון. לכן, מבחינה מסוימת טוב שהאדם מפחד ממוות, משום שזה ... החיים עצמה תפחת. האם כדאי לייצר לעצמך רצונות חדשים? אליעד מציין שהאדם אכן מייצר לעצמו לעיתים חיסרונות בכוונה תחילה, כדי ליהנות מהיתרון שיגיע אחריהם. למשל, אדם יכול להימנע מאוכל כדי להגביר ... את החיסרון מבלי שיהיה לך חיסרון, ואז ממילא זה אומר שאתה יכול להרגיש טוב מבלי שתרגיש רע ממקודם. בריאת העולם זה - בלי חיסרון נהיה יתרון וחיסרון, אז בגלל שבפנימי זה בלי חיסרון, אז ממילא אני ... זה דברים לא הגיונים שקורים באין שכל, אבל אם אפשר להרגיש טוב מבלי שיהיה לך חיסרון, אז יש לזה גם את ההפך, שאתה יכול להרגיש רע ללא יתרון. אם אתה יכול ליהנות בלי תנאים אז אתה גם יכול לסבול ... אליעד: תסביר שוב את השאלה, וזה לא בגלל שלא הבנתי את השאלה, אלא אני רוצה שאתה תבין מה שאלת. אל תלך לבקש יעוץ ממישהו שלא יודע מה הפיתרון לפני שאמרת לו מה היא הבעיה. שאלה: על איזה בעיה? אני ...
אושר, חיסרון תמידי, תמיד יש חיסרון, למה יש סבל? איך נוצר סבל? למה רע לי? איך להיות מאושר? שכל על אנושי, מעל השכל האנושי, מהות הסבל, להשתחרר מהסבל, מודעות עצמית
אושר, חיסרון תמידי, תמיד יש חיסרון, למה יש סבל? איך נוצר סבל? למה רע לי? איך להיות מאושר? שכל על אנושי, מעל השכל האנושי, מהות הסבל, להשתחרר מהסבל, מודעות עצמית
... אלא על עצם העובדה שאתה חווה את העולם כנפרד. ברגע שאתה תופס את הדברים כנפרדים, אתה חווה חיסרון. התפיסה הזו לא תמיד נראית כבעיה, אך היא הבסיס לכל תחושת חיסרון. האם יש יתרון בכל חוויית חיסרון? אחת התובנות המרכזיות היא שכשיש חיסרון, יש גם יתרון . כל חוויית חיסרון, כמו אני לא רוצה שולחן, היא גם חוויית אני רוצה משהו אחר. כל הגדרה, אפילו אם היא מלווה בתחושת חיסרון, מכילה גם יתרון: אתה יודע שהשולחן כאן, כלומר, יש משהו. כך, למעשה, כל חוויית חיסרון מכילה גם תחושת יתרון, שכן תמיד יש לנו משהו שמוגדר. מה הפתרון לחוויית החיסרון המתמדת? השלב הראשון הוא הכרה בכך שתמיד יש חיסרון, אך במקביל יש גם יתרון . אם אתה מבין את זה לעומק, אתה גם מבין שכל חוויית חיסרון היא תוצאה של המודעות שלך ... בשכל המוגדר, תמיד ניתקל בתחושת חיסרון. רק כשנחזור לתודעה של אחדות, נוכל להשתחרר מההפרדה ומהחיסרון. מהות הסבל והחיסרון הפרדה כגורם לחיסרון מודעות עצמית ותחושת החיסרון יתרון בחיסרון אחדות מול נפרדות תודעת אין שכל כיצד להבין את חוויית החיסרון למה בכלל לשאול על ... הבעיות היומיומיות, היית יכול פתאום להטריד את עצמך בשאלה איך זה שאני מודע לכך שקיים שולחן, ובאותה נשימה אני מודע לכך שחסרים פה כל שאר הדברים שאינם שולחן?. האם תמיד יש גם יתרון בכל ידיעה? שאלה: דיברת על כך שתמיד יש חיסרון, אבל האם אין גם יתרון בכל ידיעה? תשובה: כן. אם תמיד יש חיסרון, פירושו שגם תמיד יש יתרון. בכל פעם שאתה אומר יש פה כוס, מעבר לזה שאתה מרגיש שחסר פה דבר אחר, אתה גם מרגיש שיש לך משהו מוגדר שאתה יודע או רואה. עצם הידיעה מייצרת תחושה של יש. לכן, אם תמיד יש חיסרון בכל הגדרה, גם תמיד יש יתרון בכל הגדרה. אי אפשר להגדיר משהו בלי שיהיה בו גם חיסרון וגם יתרון. מדוע לדעת פירושו להרגיש חיסרון? שאלה: למה עצם הידיעה פירושה בהכרח חיסרון? תשובה: ... למה אני בטוח שההפרדה היא מחויבת, כך אתה חווה את הדבר מבפנים. ההבנה העמוקה יכולה להפוך לחוויה שבה הגבולות מיטשטשים, או לחלופין, אתה מגיע לקבלה מלאה של עצם קיום החיסרון והיתרון בו - זמנית, בלי להיאבק בהם. האם אפשר להגיע לחוויה של אחדות מוחלטת? שאלה: מה זה בדיוק ... מזון, וכן הלאה. ההתבוננות הזו בתהליך הידיעה עצמו יכולה להביא אותך לראות שאין פה רק מילים, אלא ממש תנועה נפשית של הפרדה, וכך להרגיש את אותה חוויית חיסרון וגם את חוויית היתרון שקיימת בכל ידיעה. מה המסר הסופי? שאלה: איך לסכם את כל מה שנאמר? תשובה: חוויית החיסרון ... כאן ועכשיו (כסף, אהבה, בריאות וכו), אלא חוויה בסיסית יותר: עצם זה שאני יודע משהו - בהכרח אני מגדיר אותו כנפרד ממשהו אחר, ומכאן אני חווה חיסרון. מצד שני, בכל הגדרה יש גם יתרון: אני חווה שיש כאן דבר כלשהו שאני מזהה, וזה מוסיף לי תחושה של יש. לכן, אין מצב שבו אתה לא נהנה בכלל, כי בכל הגדרה יש יתרון, ואין מצב שאתה לא חסר בכלל, כי בכל הגדרה יש חיסרון. ככל שאתה מבין את העניין לעומק, כך ... שולחן. אם תשב עם עצמך, ותדמיין שאין לך יותר בעיות, אתה תחווה חיסרון מעצם זה שאתה לא שלם. אני רוצה להגיד שגם הפוך זה אותו הדבר. אם תמיד יש חיסרון, זה אומר שגם תמיד יש יתרון. אם כל חוויה היא חיסרון, אז גם כל חוויה היא יתרון. כרגע, אם חסר לך 100 שקל, אתה אומר חסר לי, אם מביאים לך 100 שקל, אתה אומר יש לי. אבל האמת היא שבכל דבר יש יתרון וחיסרון. גם אם יש לך 100 שקל אז חסר לך משהו אחר, אבל גם אם אין לך, אז גם זה שאתה יודע, אין לי, יש בזה יתרון. כל דבר שאתה יודע אותו, יש בו יתרון. אם אתה מבין שבכל דבר שאתה יודע יש חיסרון, כדי לדעת שיש פה שולחן, אתה צריך לדעת שחסר פה משהו, או שחסרים פה דברים חוץ מהשולחן. ואז זה אומר, שאם אתה יודע משהו בעצם יש לך גם יתרון. כלומר, שאין מצב בעולם שאתה לא נהנה ממנו. למשל אדם יגיד, ממה יש לי ליהנות? אם אתה יודע שיש פה שולחן, אז יש משהו שטוב לך. היתרון הוא, שאתה יודע שיש. מה שאני רוצה להגיד, שמי שמודע שתמיד יש חיסרון, הוא גם מודע גם שתמיד יש יתרון. חיסרון הכוונה, שאתה תמיד חווה שחסר, שזה אומר שאתה תמיד חווה שיש. תמיד יש חיסרון, זה ... פה שולחן, זאת אומרת שאתה יכול לחוות שאין פה שולחן. כי כדי להגיד שאני לא רוצה משהו, אתה צריך לחשוב שאתה רוצה את ההפך. שאלה: לא יכולה להיות לך בעיה, אם אתה לא יודע מה הפיתרון שלה. אליעד: להגיד, אני לא רוצה פה משהו, זה כמו להגיד, אני רוצה פה משהו אחר. אז אם לא ... אתה יכול לדמיין את עצמך שבע. אבל זה שאני אומר לעצמי שאני שבע זה לא אומר שאני לא רעב. (בחיצוני זה לא אותו הדבר) אבל בפנימי, ברמה הכי תחתונה, אין לך מילוט, ההפך שלה זה הפיתרון המוחלט של כל הבעיות. למשל אם יש לך בעיה, אני רעב, אתה הופך את זה לאני שבע. אבל זה ... ולא תמיד יש חיסרון, שורשו באין שכל. ויש עוד שאלה, אולי בגלל שאני מתלונן שתמיד יש חיסרון, זה לא בגלל שאני חושב שיש מצב שבו אף פעם אין חיסרון, אלא בגלל שאני חושב שתמיד יש יתרון? אני לא רוצה את התמיד יש חיסרון, לא בגלל האין חיסרון, אלא בגלל היש תמיד יתרון. התמיד יש יתרון - זה בתוך השכל. אם אתה מוטרד מכך שתמיד יש גם יתרון וגם חיסרון, ואם אתה לא מוכן לקבל את זה, אז זה מהאין שכל. להגיד שאתה לא רוצה את החיסרון זה בגלל שאתה לא רוצה את היתרון, אבל להגיד שאני לא רוצה את ה
טוב ורע, לקבל את הטוב, לקבל את הרע, לא להקצין, לדייק בעובדות, יתרונות וחסרונות, יתרון יחסי, יתרון מוחלט, חיסרון יחסי, חיסרון מוחלט, פרופורציה נכונה
טוב ורע, לקבל את הטוב, לקבל את הרע, לא להקצין, לדייק בעובדות, יתרונות וחסרונות, יתרון יחסי, יתרון מוחלט, חיסרון יחסי, חיסרון מוחלט, פרופורציה נכונה
... ורע, לקבל את הטוב, לקבל את הרע, לא להקצין, לדייק בעובדות, יתרונות וחסרונות, יתרון יחסי, יתרון מוחלט, חיסרון יחסי, חיסרון מוחלט, פרופורציה נכונה איך ... ולכן יש להתייחס לכל אחד מהם בנפרד. לדוגמה, אם אדם מחליט לעשות משהו שלדעתו טוב ב - 80%, עדיין יש 20% של חסרונות. הוא יכול להחליט שהוא מקבל את זה מפני שהיתרונות גוברים על החסרונות, אבל עליו לזכור שהוא אינו יכול להגיד ... הוא לשאול את עצמך האם זה נכון או לא, ולהיות מוכן להתמודד עם התשובה. לפעמים אנשים מפחדים מהאמת ולכן מעדיפים לעוות אותה. כיצד לקבל החלטות נכונות בעזרת יתרונות וחסרונות? כשאדם ניצב בפני החלטה, כמו לקנות חולצה, עליו לעשות טבלת יתרונות וחסרונות, ולהחליט לפי הצד שגובר. אם יש יותר חסרונות, ההחלטה תהיה לא לקנות, ולהפך. אך עליו לזכור שאם הוא מחליט לקנות בגלל שיש יותר יתרונות, הוא לא יכול להתעלם מהחסרונות אלא עליו להכיר בהם ולקבל ... תמיד מסוגלים לראות את המציאות בצורה צלולה. רק אדם שאינו מפחד מהאמת, יכול לראות אותה כפי שהיא. איך לקבל את הטוב ואת הרע? איך להתמודד עם דיכאון ומועקה? יתרונות וחסרונות בקבלת החלטות למה אנשים מקצינים דברים? איך לשמור ...
בחירת מקצוע, בחירת קריירה, החלטה בלב שלם, קבלת החלטות, להיות שלם עם החלטה, יעוד בחיים, מטרה בחיים, יעוץ תעסוקתי, תמיד יש חיסרון, יתרון וחיסרון בכל דבר, תמיד יש יתרון, איך לקבל החלטה?
בחירת מקצוע, בחירת קריירה, החלטה בלב שלם, קבלת החלטות, להיות שלם עם החלטה, יעוד בחיים, מטרה בחיים, יעוץ תעסוקתי, תמיד יש חיסרון, יתרון וחיסרון בכל דבר, תמיד יש יתרון, איך לקבל החלטה?
... מקצוע, בחירת קריירה, החלטה בלב שלם, קבלת החלטות, להיות שלם עם החלטה, יעוד בחיים, מטרה בחיים, יעוץ תעסוקתי, תמיד יש חיסרון, יתרון וחיסרון בכל דבר, תמיד יש יתרון, איך לקבל החלטה? מהם הצעדים שצריך לנקוט כדי לבחור את הקריירה הנכונה? ההרצאה עוסקת בקבלת החלטות קריירה ובחירת מקצוע. אליעד מציע לחשוב על הדרך בה אנחנו מקבלים החלטות ... על מטרה בלי לקחת בחשבון את החסרונות האפשריים, אנחנו עשויים למצוא את עצמנו במצב שבו אנחנו לא מרוצים בסופו של דבר, גם אם הצלחנו להשיג את המטרה. מהם החסרונות והיתרונות שבחירות מקצועיות שונות? אליעד מציין שלכל בחירה יש יתרונות אך גם חסרונות. אפילו כשאנחנו בוחרים מסלול מקצועי שנראה אידיאלי, תמיד עשויים להתגלות חסרונות מפתיעים. למשל, אם אדם בוחר בלימודים כלכלה מתוך מטרה להרוויח הרבה כסף, אבל ... כמו התשישות הגופנית והסיכון להימנע מפיתוח קריירה יציבה לאורך זמן. מה עלינו לקחת בחשבון בבחירת קריירה? בהמשך לכך, אליעד מציין את הקושי בלקבל החלטות כשיש הרבה יתרונות מצד אחד, אך מצד שני חסרונות שגם אותם יש לקחת בחשבון. הוא מבהיר שמה שמניע אותנו לבחור במקצוע מסוים הוא לא תמיד הרצון האמיתי, אלא הרבה פעמים השפעות חיצוניות או פחדים שמניעים אותנו לעבר בחירה מסוימת. מה שכן חשוב, זה להבין שכאשר בוחרים במקצוע, לא תמיד נוכל להשיג את כל היתרונות המובטחים לנו. האם אפשר להיות שלם עם כל החלטה שנעשית? ההבנה החשובה שצריך לקחת מהמחשבה הזאת היא שלא משנה איזו החלטה נבחר, תמיד יהיו גם יתרונות וגם חסרונות. אליעד מסביר שהמפתח הוא להכיר בכך שזו הדרך לקבל החלטה בצורה שלמה, להבין את היתרונות והחסרונות בצורה ברורה, ולא להתפתות להתעקש על פתרון אחד מתוך תחושת פחד או רצון להגיע למקום מושלם. הוא מציין שבעצם, כל החלטה שמתקבלת היא לגיטימית, כל עוד יש לנו מודעות ... שאלות כמו האם נוכל להתמודד עם החסרונות של הבחירה? ומה התוצאה הסופית של כל החלטה? הן חשובות על מנת להבין אם הבחירה אכן נכונה. זהו שלב בו חשוב להשוות בין כל היתרונות והחסרונות האפשריים ולראות איך כל אלטרנטיבה מתמודדת עם השיקולים האמיתיים ביותר של האדם. האם יש אפשרות לקבל את ההחלטה המושלמת? אליעד מציין שגם כשהאדם מבצע את הבחירה ... שמערערות אותו על הבחירה. למשל, אדם שבחר בתחום יצירתי עשוי לחשוב אחר כך על תחום כלכלי שיכניס יותר כסף. הוא מדגיש שאין שום בחירה מושלמת, וכל בחירה תביא עמה גם יתרונות וגם חסרונות. בחירת קריירה החלטות בחיים ייעוד בחיים יתרונות חסרונות בבחירה מקצועית הכוונה תעסוקתית האם החלטה היא נכונה? איך להתמודד עם חוסר שלמות בהחלטה? ...
האם רצון זה רע? האם רצון זה טוב? האם רצון הוא חיסרון? חיסרון או יתרון, חיסרון או שלמות, אין הבדל בין חיסרון ליתרון, אין הבדל בין חיסרון לשלמות, בחירה חופשית מלאה, הכל קורה מעצמו
האם רצון זה רע? האם רצון זה טוב? האם רצון הוא חיסרון? חיסרון או יתרון, חיסרון או שלמות, אין הבדל בין חיסרון ליתרון, אין הבדל בין חיסרון לשלמות, בחירה חופשית מלאה, הכל קורה מעצמו
... רע? האם רצון זה טוב? האם רצון הוא חיסרון? חיסרון או יתרון, חיסרון או שלמות, אין הבדל בין חיסרון ליתרון, אין הבדל בין חיסרון לשלמות, ... רצון הוא טוב או רע, והאם הרצון עצמו מהווה חיסרון או יתרון. הרעיון המרכזי הוא שהרצון נובע ... הוא ההפך משלמות. אולם ברמה העמוקה ביותר, ההבדל בין יתרון לחיסרון הוא אשלייתי. הוא מסביר שכל יתרון הוא סוג של חיסרון, משום שכל יתרון הוא יחסי ולא מוחלט, ולכן אינו יכול לספק שלמות אמיתית. אפילו אם לאדם יהיו כל היתרונות האפשריים בעולם, עדיין תחסר לו תחושת השלמות המוחלטת. לכן, יתרון וחיסרון הם למעשה אותו הדבר - ... בעצם יש פה משהו או אין פה משהו? האם תחושת החיסרון והיתרון באמת אומרות משהו מהותי, או שהן ... דבר מוחלט, אין באמת הבדל בין תחושת חיסרון לשלמות או יתרון. מה קורה כאשר מבינים שאין הבדל בין יתרון לחיסרון? לפי אליעד, ברגע שהאדם מבין שאין הבדל אמיתי בין יתרון לחיסרון, בין שלמות לחוסר, החיים ... כבר אינם נתפסים כסבל או בעיה. האדם יודע שהחיסרון והיתרון אינם בעלי משמעות אמיתית, ולכן ... חיסרון שמובילה לסבל. אין הבדל מהותי בין חיסרון ליתרון או שלמות. יתרון הוא תמיד יחסי ולכן אינו יכול לספק ...
לצאת מהמטריקס, להרגיש טוב בלי רע, יתרון בלי חיסרון, איך נוצרות מחשבות? איך לשלוט במחשבות? איך לשלוט ברגשות? לשלוט במציאות, להיות רק מאושר, לא לסבול בכלל
לצאת מהמטריקס, להרגיש טוב בלי רע, יתרון בלי חיסרון, איך נוצרות מחשבות? איך לשלוט במחשבות? איך לשלוט ברגשות? לשלוט במציאות, להיות רק מאושר, לא לסבול בכלל
... מהמטריקס, להרגיש טוב בלי רע, יתרון בלי חיסרון, איך נוצרות מחשבות? איך לשלוט במחשבות? איך לשלוט ברגשות? לשלוט במציאות, להיות רק מאושר, לא לסבול בכלל איך אפשר להרגיש טוב בלי רע, יתרון בלי חיסרון? כדי להבין איך להרגיש טוב בלי רע, יתרון בלי חיסרון, אליעד כהן מסביר שעלינו תחילה להבין את מקור המחשבות והרגשות שלנו, ומה גורם לנו ... בכלל. כל תחושה או מחשבה שאנו חווים, היא תוצאה של תפיסה שלנו לגבי המציאות. למשל, אם אנחנו חושבים שיש הבדל בין יש לאין, זה יוצר לנו תפיסת יתרון וחיסרון. למשל, כשאדם מרגיש שחסר לו משהו, הוא מגדיר אין ואז מרגיש רע, או כשיש לו משהו, הוא מגדיר ... במחשבותיו? התשובה המיידית היא כדי להרגיש טוב יותר, אבל אז אליעד מדגים שיש פה בעיה עמוקה יותר: אם האדם ישלוט בכל וידע הכל מראש, כל תחושת היתרון שלו תיעלם, כי לא יהיה לו שום חיסרון. אליעד משתמש בדוגמה פשוטה: נניח שיש מישהו שכל יום נותן לך ... כך שייתן לך בלי לקחת. זאת מטאפורה לכך שהאדם רוצה לשלוט במציאות, אבל מצד שני, אם הוא ישלוט במציאות באופן מלא, לא יהיה לו שום משחק או שום יתרון, ואז זה יחזיר אותו לנקודת ההתחלה, לאותה מציאות מוגבלת שבה הוא נמצא עכשיו. האם שליטה במציאות ... מלאה במציאות, לא בטוח שהוא יהיה מאושר. למה? כי אם תהיה לאדם שליטה מלאה, אז לא יהיה לו יותר שום דבר חדש להשיג או לרצות. הוא יאבד את תחושת היתרון, את תחושת ההתקדמות וההתפתחות. זה יחזיר אותו לאותה נקודה שבה הוא נמצא כעת - שיש יתרון וחיסרון. האדם בסוף יצטרך ליצור שוב מצב דומה למצב הקיים כרגע, שבו חלק מהדברים הוא שולט וחלק לא, ... לא מרוצה מהמציאות, אף על פי שאם היה לו את כל הכוח, הוא היה יוצר אותה בדיוק כמו שהיא? התשובה שאליעד מציע היא שיש מניפולציה עמוקה של תפיסת יתרון וחיסרון. האדם לכוד בהרגשה שהוא צריך יתרון כדי להרגיש טוב, אבל מצד שני, אי אפשר יתרון בלי חיסרון. אם לא יהיה חיסרון, היתרון יאבד משמעות. האדם רוצה מצב שאין בו חיסרון בכלל, אבל כזה מצב לא יכול באמת להתקיים במסגרת המשחק שהוא נמצא בו. הנקודה שאליעד מציע לבחון לעומק היא מי אמר בכלל שצריך להיות הבדל בין יש לאין? כל המשחק הזה של חיסרון ויתרון, טוב ורע, נובע רק מההנחה הזו. אם האדם יעז לשאול את השאלה הזו ולבדוק אותה לעומק, הוא יוכל לפרוץ ... את עצמו מי בכלל אמר שההבדל הזה אמיתי, ואם הוא יהיה מוכן לשאול זאת וללכת עד הסוף עם השאלה, הוא יוכל להשתחרר מכל אילוץ, שליטה, חיסרון או יתרון. הוא יחווה מציאות שבה אין שום כפייה או הגבלה, וזו למעשה המשמעות האמיתית של לצאת מהמטריקס. אליעד ... כולל ההנחות על הקיום שלו. רק אם הוא יהיה מוכן לכך, הוא באמת יוכל להשתחרר ולחוות את מה שהוא מחפש - תחושת שלמות מוחלטת ללא תלות בחיסרון ויתרון. איך לשלוט במחשבות? האם אפשר להיות מאושר תמיד? לצאת מהמטריקס למה אנשים לא מרוצים מהמציאות? איך ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על 2 שיטות טיפול בטראומת אונס, יתרונות וחסרונות בלהאשים מישהו אחר בצרות שלך, 2 שיטות טיפול בקורבנות, איך לטפל בטראומה? להאשים אחרים, לקחת אחריות, קורבנות הזנות, קורבנות אונס, קורבנות התעללות, קורבנות כתות, יוצאי כתות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: יתרון, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: יתרון, איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך למצוא זוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לימודים, מאמן אישי מומלץ, מאמן לחיים בנושא יתרון - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3911 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 01:58:19 - wesi1