אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חיסרון ✔2 שיטות טיפול בטראומת אונס, יתרונות וחסרונות בלהאשים מישהו אחר בצרות שלך, 2 שיטות טיפול בקורבנות, איך לטפל בטראומה? להאשים אחרים, לקחת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
2 שיטות טיפול בטראומת אונס, יתרונות וחסרונות בלהאשים מישהו אחר בצרות שלך, 2 שיטות טיפול בקורבנות, איך לטפל בטראומה? להאשים אחרים, לקחת אחריות, קורבנות הזנות, קורבנות אונס, קורבנות התעללות, קורבנות כתות, יוצאי כתות
מהו היגיון או תועלת בלהאשים מישהו אחר בטראומה?

ההתמודדות עם פגיעות, כמו אונס או פגיעות אחרות, היא מורכבת וכוללת לא רק את האירועים הפיזיים עצמם, אלא גם את המשמעות שהקורבן מייחס להם. כאשר אדם נפגע, בין אם מדובר באונס, גניבה, רמאות או כל אירוע אחר, הבעיה המרכזית אינה תמיד בהכרח באירוע עצמו, אלא בתפיסות המחשבתיות והרגשיות שהנפגע מפתח לאחר מכן. לדוגמה, בחורה שנאנסה לא רק חוותה את האונס עצמו, אלא גם מפתחת מחשבות שליליות על עצמה: "אני לא שווה", "אני חלשה", "אני לא יכולה להגן על עצמי", "החיים שלי נהרסו". לכן, הבעיה המרכזית היא לא רק מה שקרה לה פיזית, אלא גם איך היא תופסת את עצמה בעקבות האירוע.

כאשר אנו באים לעזור למי שנפגע, לרוב המטרה שלנו היא לטפל בנזקי הנפש, כלומר, לפרק את המחשבות השליליות ולהפחית את הסבל שהוא חווה בעקבות האירוע. אחד הפתרונות שמציעים הוא להוריד את האחריות מהנפגע ולהגיד לו: "אתה לא אשם, זה מישהו אחר אשם". הרציונל מאחורי זה הוא להוריד את רגשות האשמה של הנפגע, על ידי שלילת הבחירה החופשית ממנו. כאשר אנו אומרים לאדם שנפגע, שאין לו שליטה על מה שקרה לו, אנחנו בעצם משדרים לו שאין לו סיבה להאשים את עצמו.

הבעיה היא שגישה זו לא תמיד מועילה. נכון, הכעס על עצמו לא נשאר, אך במקום זאת הכעס הזה מועבר כלפי הפוגע. אם נאמר לאדם שנפגע כי אין לו שליטה על מה שקרה לו, הכעס על מה שקרה לו מועבר כלפי הפוגע, והרגשות השליליים לא נעלמים, אלא פשוט משנים את יעד הכעס.

האם זו באמת הדרך הטובה ביותר לעזור?

בהחלט לא תמיד. אחת הבעיות המרכזיות בגישה של האשמת הפוגע היא שהיא מעודדת את הנפגע להישאר בעמדה של קורבן. כאשר אדם משוכנע שהוא חסר אונים, שאין לו שליטה על מה שקורה לו, ושמישהו אחר הרס את חייו, הוא למעשה מקבע את עצמו בתפקיד של נפגע. גישה זו אינה עוזרת לו להשתקם ולהתפתח, אלא רק מזינה את תחושת הקורבנות.

האלטרנטיבה האפקטיבית יותר היא לא להאשים את הפוגע, אלא לעזור לנפגע לשנות את הדרך בה הוא רואה את עצמו ואת האירוע. במקום להתמקד בכאב ובזעזוע שהאירוע גרם לו, אפשר להתמקד בשאלה איך ניתן לשנות את התפיסה של הנפגע על עצמו. אם האישה הנפגעת אומרת שהיא חשה חוסר אונים או בושה, אפשר לעזור לה לחזק את תחושת השליטה שלה, ולפתח קבלה עצמית, כך שהיא תוכל להחלים ולהמשיך בחיים בלי תלות בשאלה אם הפוגע אשם או לא.

השלכות נוספות של התפיסה הקורבנית

אחת הבעיות העמוקות בגישה של האשמת הפוגע היא שהיא לא עוזרת לנפגעים להחלים באמת. למעשה, היא יכולה להחמיר את המצב, כי היא מחזקת את תחושת הקורבנות והחוסר אונים. כשאדם חושב שכל מה שקרה לו הוא תוצאה של גורמים חיצוניים שהוא לא יכול לשלוט בהם, הוא נשאר במצב של חסר אונים, ללא יכולת לפתח תחושת שליטה על החיים.

הדרך הנכונה להתמודד עם טראומה

הדרך היעילה ביותר להתמודד עם טראומה אינה על ידי האשמת גורם חיצוני, אלא על ידי שינוי התפיסה של הנפגע לגבי האירוע. כאשר אדם מבין שהאירוע עצמו אינו הבעיה, אלא הפירושים שהוא נותן לו, הוא יכול להתחיל תהליך של ריפוי אמיתי. למשל, אם אישה שנאנסה מרגישה שאין לה ביטחון עצמי, ניתן לעבוד איתה על חיזוק הביטחון העצמי שלה, לא על האשמת הפוגע. השחרור האמיתי מטראומה לא יקרה על ידי האשמת מישהו אחר, אלא על ידי שחרור פנימי והבנה עמוקה שהעבר לא מכתיב את העתיד.

שחרור אמיתי מטראומה

המטרה הסופית היא להביא את הנפגע למצב שבו הוא יכול להמשיך בחייו בצורה מלאה ומאושרת, ללא תלות באירועים מהעבר. המשמעות היא שהוא צריך ללמוד לקבל את מה שקרה ולהשתמש בזה כדי לבנות חיים חדשים. השחרור מהטראומה נעשה כשאדם מגיע למצב של קבלה מוחלטת, שבו אין התנגדות פנימית למה שקרה, ולא משנה אם זה היה טוב או רע. המטרה היא למצוא את המקום בתוכנו שמוכן לקבל את כל החוויות, כולל את החוויות הקשות ביותר.

סיכום

לסיכום, הדרך הטובה ביותר לעזור לנפגעים היא לא בהאשמת הפוגע, אלא בשינוי הדרך בה הם רואים את עצמם ואת חווייתם. ברגע שנפגעים יבינו שהערך שלהם לא תלוי באירועים שהם עברו, הם יוכלו להתחיל תהליך של ריפוי אמיתי ולהתפתח מעבר לחוויות הטראומטיות.
התשובה לשאלה האם יש היגיון או תועלת בלהאשים מישהו אחר כאשר אנו מנסים לעזור למי שנפגע היא מורכבת, ויש להבין אותה במספר רבדים.

ההתמודדות עם פגיעות והשלכותיהן

כאשר אדם נפגע - בין אם מדובר באונס, גניבה, רמאות או כל אירוע אחר - הוא חווה לא רק את האירוע הפיזי, אלא בעיקר את המשמעות שהוא מייחס לו. לדוגמה, בחורה שנאנסה לא רק חוותה את האונס עצמו, אלא גם מפתחת מחשבות שליליות על עצמה: "אני לא שווה", "אני חלשה", "אני לא יכולה להגן על עצמי", "החיים שלי נהרסו". כלומר, הבעיה המרכזית אינה בהכרח האירוע עצמו, אלא הפירושים שהנפגע נותן לו.

כאשר אנו באים לעזור למי שנפגע, לרוב המטרה שלנו היא לטפל בנזקי הנפש שנגרמו לו, כלומר, לפרק את המחשבות השליליות ולהפחית את הסבל שהוא חווה בעקבות האירוע.

הלוגיקה מאחורי אמירת "אתה לא אשם"

אחת הדרכים הנפוצות להתמודד עם מחשבות שליליות היא להוריד את האחריות מהנפגע. אנו אומרים לו: "אתה לא אשם, זה מישהו אחר אשם". הרציונל מאחורי זה הוא פשוט - אם לנפגע אין בחירה חופשית, אזי אין לו על מה להרגיש אשם. לדוגמה, אם אומרים לאישה שנאנסה שהיא לא אשמה - הרי זה מפני שאנו משדרים לה שאין לה אחריות על מה שקרה.

הבעיה היא שהטיעון הזה מבוסס על שלילת הבחירה החופשית של הנפגע. אנו אומרים לו: "לא יכולת לעשות דבר, זה היה קורה לכל אחד", ובכך למעשה מעבירים את האחריות למישהו אחר. אולם בכך, במקום לפתור את הבעיה, אנו רק מנתבים את הרגשות השליליים כלפי הפוגע, כלומר, - יוצרים שנאה כלפיו.

האם זה באמת מועיל?

מצד אחד, הטכניקה של האשמת גורם חיצוני יכולה להקל באופן זמני על הנפגע, כיוון שהוא לא מאשים את עצמו. מצד שני, הכעס שלו לא באמת נעלם - הוא פשוט מועבר כלפי הפוגע. כלומר, הבחורה שנאנסה, במקום לכעוס על עצמה ולחוש חוסר ערך, מפנה את כל הכעס כלפי האנס. אך בפועל, הכעס עדיין קיים והוא לא באמת נפתר.

אם נלך צעד נוסף קדימה, הרי שאם נאמר שאין לאף אחד בחירה חופשית - לא רק לנפגע אלא גם לפוגע - נגיע למסקנה שגם הפוגע לא אשם במעשיו, כי גם הוא היה תוצאה של נסיבות חייו. כלומר, אם לנפגע לא הייתה בחירה חופשית, גם לפוגע לא הייתה, ולכן אי אפשר להטיל עליו אחריות מוסרית מוחלטת.

האלטרנטיבה היותר טובה

במקום להאשים את הפוגע, יש דרך טובה יותר לעזור למי שנפגע: לשנות את הפרשנות של הנפגע על מה שקרה לו. כלומר, אם בחורה נאנסה, אין טעם להתמקד בכך שהאנס הוא אדם רע ושפל, אלא יש להתמקד בשאלה - כיצד האירוע הזה משפיע עליה וכיצד ניתן לשנות את התפיסה שלה לגבי עצמה.

לדוגמה, אם היא מרגישה חוסר אונים בעקבות האונס - אפשר לעזור לה לשקם את תחושת השליטה שלה. אם היא חשה בושה, יש לעבוד איתה על קבלה עצמית. כלומר, במקום להילחם בעבר, יש להתמקד בהווה ובעתיד - כיצד ניתן לגרום לה לחיות חיים מלאים ושלמים, ללא תלות במה שקרה לה.

השלכות נוספות של התפיסה הקורבנית

אחת הבעיות המרכזיות בגישה הרווחת של האשמת הפוגע היא שהיא מעודדת את הנפגע להישאר בעמדה של קורבן. כאשר אדם משוכנע שהוא חסר אונים, שאין לו שליטה על מה שקורה לו, ושמישהו אחר הרס את חייו - הוא למעשה מקבע את עצמו בתפקיד של נפגע, ואינו מחפש דרכים להשתקם ולהתקדם.

למעשה, יש גישות טיפוליות המבוססות על כך שמלמדים את הנפגעים "אתם לא אשמים, זה הפוגע אשם", אך הן עלולות להוביל למצב שבו הנפגעים חיים עם כעס ושנאה תמידיים, במקום למצוא בתוכם כוח לריפוי ולהתחדשות.

הדרך הנכונה לטפל בטראומה

הדרך היעילה ביותר להתמודד עם טראומה אינה על ידי האשמת גורם חיצוני, אלא על ידי שינוי התפיסה לגבי מה שקרה. כאשר נפגע מבין שהאירוע עצמו אינו הבעיה, אלא הפירושים שהוא נותן לו - הוא יכול להתחיל תהליך של ריפוי אמיתי.

למשל, אם אישה שנאנסה אומרת: "אני מרגישה שאין לי ביטחון עצמי", יש לעבוד איתה על חיזוק הביטחון העצמי שלה, ולאו דווקא על כמה שהאנס היה אדם נוראי. אם היא אומרת: "אני מרגישה שאני חסרת ערך", יש להראות לה שהערך שלה לא תלוי באירוע שקרה לה.

שחרור אמיתי מטראומה

בסופו של דבר, המטרה היא להביא את הנפגע למצב שבו הוא מסוגל להמשיך בחייו ללא תלות באירוע הטראומטי. המשמעות היא שהוא צריך להגיע לנקודה שבה הוא משלים לחלוטין עם מה שקרה, עד לרמה שבה הוא אפילו לא היה מתנגד אם זה היה קורה שוב. זה לא אומר שהוא ירצה שזה יקרה שוב, אלא שהוא יגיע למצב של קבלה מוחלטת, שבו אין בתוכו התנגדות פנימית למה שקרה.

המסקנה היא שכדי לעזור באמת לנפגעים, אין צורך לגרום להם להאשים מישהו אחר. במקום זאת, יש לשנות את הדרך שבה הם רואים את עצמם ואת חווייתם, ולהוביל אותם למקום שבו הם יכולים לחיות חיים מלאים ומשמעותיים ללא תלות בעברם.
טיפול בנפגעי כתות, טיפול בנפגעי תקיפה מינית, טיפול בנפגעי עבירה, הזדהות עם דמות הקורבן, אין לך בחירה חופשית, עזרה לקורבנות, איך לעזור למישהו להרגיש טוב? אף אחד לא אשם, 2 גישות לטיפול בטראומה, לא להאשים את עצמך, לא להאשים מישהו אחר, איך לעזור לקורבנות? איך לטפל בטראומה? קורבנות התחזות, קורבנות מתחזים
המקום והזמן טיפול בקורבנות הגברת ביטחון עצמי רמאי כעס עצמי שונאת את עצמי רגשות לקחת לא להאשים את עצמך דחף מיני מרמה 2 שיטות 2 שיטות טיפול בטראומת אונס 2 שיטות טיפול בקורבנות אונס אחריות אחריות אישית איך להאשים מישהו אחר איך לטפל איך לטפל בטראומה אשם אשמה הסרת אחריות התעללות חיסרון חיסרון או יתרון חיסרון ויתרון חיסרון יתרון חיסרון מול יתרון חסרונות חסרונות או יתרונות חסרונות ויתרונות חסרונות יתרונות חסרונות מול יתרונות טיפול טיפול בטראומות טיפול בטראומת אונס טיפול בקורבנות טיפולים טראומה טראומות טראומת טראומת אונס יוצאי כתות יתרון יתרון או חיסרון יתרון וחיסרון יתרון חיסרון יתרון מול חיסרון יתרונות יתרונות או חסרונות יתרונות וחסרונות יתרונות וחסרונות בלהאשים מישהו אחר בצרות שלך יתרונות חסרונות יתרונות מול חסרונות כתות להאשים להאשים אחרים להאשים מישהו להאשים מישהו אחר להאשים מישהו אחר בצרות שלך להסיר אחריות לטפל לטפל בטראומה לטפל בטראומות לקחת לקחת אחריות לקיחת אחריות מטופל מטופלים מטפל קורבן קורבנות אונס קורבנות הזנות קורבנות התעללות קורבנות כתות שיטות שיטות טיפול שיטות טיפוליות
אושר, חיסרון תמידי, תמיד יש חיסרון, למה יש סבל? איך נוצר סבל? למה רע לי? איך להיות מאושר? שכל על אנושי, מעל השכל האנושי, מהות הסבל, להשתחרר מהסבל, מודעות עצמית
אושר, חיסרון תמידי, תמיד יש חיסרון, למה יש סבל? איך נוצר סבל? למה רע לי? איך להיות מאושר? שכל על אנושי, מעל השכל האנושי, מהות הסבל, להשתחרר מהסבל, מודעות עצמית
... חיסרון תמידי, תמיד יש חיסרון, למה יש סבל? איך נוצר סבל? ... שכל על אנושי, מעל השכל האנושי, מהות הסבל, להשתחרר מהסבל, מודעות עצמית מהן הסיבות לחוויית החיסרון ולמה היא קיימת כל הזמן? החוויות של חיסרון, כמו חיסרון בכסף, זוגיות או בריאות, לא מתייחסות רק למצב נקודתי שבו חסר לנו משהו מסוים, אלא קיימת חוויית חיסרון בסיסית יותר, שהיא חלק בלתי נפרד מהמציאות. הרעיון המרכזי הוא שלעיתים קרובות אנו מזהים את חוויות החיסרון האלה כדבר חיצוני או נקודתי, ... בין דברים, שהיא חלק מהחוויה האנושית הבסיסית. ההסבר המרכזי כאן הוא שלכל דבר יש תופעה נלווית של חיסרון: אם אני מזהה שולחן, זה בגלל ... אני גם מודע למה שאין - אין פה מכונית, אין פה עץ, ואין פה משהו אחר. ההגדרה הזו יוצרת תחושת חיסרון מתוך ההבנה שמשהו חסר, כי כל דבר מוגדר מתוך השוני שבינו לבין דברים אחרים. מהי חוויית חיסרון בסיסית וכיצד היא קשורה לנפרדות? החוויות הרגילות של חיסרון, כמו חוסר בכסף או אהבה, הן למעשה ביטוי של מצב בסיסי יותר - חוויית נפרדות. כל הגדרה או הבחנה בין דברים מביאה עם עצמה את חוויית החיסרון. לדוגמה, כאשר אני אומר יש ... אלא חוויה מוחשית. למעשה, עצם ההגדרה של כל דבר מחייבת את הנפרדות, וכך כל הגדרה מלווה בחוויית חיסרון. האם החיסרון תמיד מופיע במודעות שלנו? החיסרון הבסיסי, הנובע מהנפרדות, לא תמיד מורגש בצורה חזקה. לפעמים יש בעיות גדולות יותר, כמו חוסר בכסף, שמסתירות את תחושת החיסרון הבסיסי. לדוגמה, כאשר אנו מתמודדים עם חוסר בכסף, אנחנו לא בהכרח חושבים על החיסרון הבסיסי של הידיעה, אלא עסוקים בבעיות המיידיות. אך ברגע שהבעיות הללו נעלמות, נוכל להתחיל לחוות את החיסרון העמוק יותר, של עצם ההגדרה והנפרדות. מה הקשר בין הידיעה לחיסרון? הידיעה על דבר מסוים, כמו ... כשאתה יודע משהו, אתה מיד מודע לכך שיש משהו אחר שאינו אותו דבר. כלומר, כל ידיעה באה עם תחושת חיסרון, משום שהיא מבוססת על הבחנה בין מה שיש לבין מה שאין. עצם ההגדרה היא חיסרון. כשאני אומר אני יודע שיש שולחן, אני גם מבין בו זמנית שאין פה דברים אחרים, וההבנה הזו מביאה את תחושת החיסרון. האם כל חוויית חיסרון נובעת מהנפרדות? עצם הנפרדות בין הדברים היא הצרה הגדולה ביותר. כלומר, לא מדובר על בעיות חיצוניות כמו חוסר בכסף או בעיות זוגיות, אלא על עצם העובדה שאתה חווה את העולם כנפרד. ברגע שאתה תופס את הדברים כנפרדים, אתה חווה חיסרון. התפיסה הזו לא תמיד נראית ...
אושר בשלמות, תמיד יש חיסרון, אין שום חיסרון, תמיד יש שאלה, אין שום שאלה, חיים בלי שום חיסרון, שלמות בלי שום חיסרון, מהי השלמות? אושר אמיתי, מהו אושר? אושר מוחלט
אושר בשלמות, תמיד יש חיסרון, אין שום חיסרון, תמיד יש שאלה, אין שום שאלה, חיים בלי שום חיסרון, שלמות בלי שום חיסרון, מהי השלמות? אושר אמיתי, מהו אושר? אושר מוחלט
... בשלמות, תמיד יש חיסרון, אין שום חיסרון, תמיד יש שאלה, אין שום שאלה, חיים בלי שום חיסרון, שלמות בלי שום חיסרון, מהי השלמות? אושר אמיתי, מהו אושר? אושר מוחלט מהי שלמות? האם תמיד יש חיסרון? בהרצאה אליעד כהן עוסק בנושא של שלמות וחיסרון ומסביר את הרעיון של חיסרון כמלווה תמידי במציאות. הוא מציין כי כל תפיסה שמבוססת על השכל המפריד תוביל אותנו למקום שבו תמיד יש חיסרון, שכן השכל מחלק את העולם לנפרדות: יש ויש, יש טוב ויש רע, יש יתרונות ויש חסרונות. אליעד טוען כי כל דבר שמוגדר כשלם, הוא לא באמת שלם במובן המוחלט. שלמות מוחלטת, מבחינתו, אינה קיימת כשיש חיסרון, כי כל חיסרון הוא חלק מהמציאות האנושית. הוא גם מציין שבמציאות, כשיש חיסרון, זהו סוג של נפרדות שמובילה לאי שלמות. מה השכל מאחורי תמיד יש חיסרון? כאשר אליעד מדבר על רעיון תמיד יש חיסרון, הוא מציין שמדובר בנרטיב של השכל שמחלק את העולם בין יש ואין. הוא מסביר שלרוב, אנשים אינם מבינים את העומק של החיסרון הקבוע, מה שמוביל להם לתחושה של אובדן ותסכול, והם לעיתים לא מצליחים להבין שיש אופציה אחרת לראות את הדברים. כל תשובה שתתקבל תשאיר שאלה, כי תמיד יהיה משהו שלא ברור או לא מושלם. הוא מציין שגם תשובה שמציעה פתרון, תמשיך להעלות שאלות חדשות - כך החיים יימשכו עם חיסרון שנראה שאין לו פתרון. איך אפשר להיות מאושר שלם בלי חיסרון? ההסבר של אליעד לגבי האושר האמיתי מצביע על האפשרות להבין את העולם ללא השכל המפריד. הוא מציין את רבי נחמן, שהסביר כי כאשר אדם מבין שאין הבדל בין יש לאין, אין יותר שאלות פתוחות, וכך אפשר להגיע לשלמות אמיתית. מצב שבו אין הבדל בין יש לאין מאפשר לאדם להגיע למקום שבו הוא לא מוצא יותר חסרונות, כיוון שהוא מבין שהחיסרון הוא לא אמיתי. כך, הוא יכול לחיות בשלום פנימי, שבו שום דבר לא חסר במובן המוחלט. מה קורה כשאין חיסרון? האם אפשר לכעוס או לרצות? כאשר אליעד מדבר על מצב שבו אין חיסרון, הוא מסביר שהמצב הזה לא נוגע רק להסכמה על החיסרון, אלא מדובר על חופש אמיתי - חופש לעשות ולהרגיש כל דבר מבלי להיות מחויב למחשבה אחת. כשהאדם מבין שאין חיסרון, הוא יכול לשאול שאלות שנראות חסרות ערך, לחוות רגשות שונים בו זמנית, ויכול אפילו לכעוס על כל דבר, לא רק על דבר אחד. לדוגמה, אם אדם כועס על מכה ברגל, הוא יכול גם לכעוס על ... יש לאין, הוא יכול לחוות את כל המציאות ולהיות בנפרדות מבלי שתחושת הכעס או רגשות אחרים ישלטו בו. מצב כזה מאפשר לאדם לשאול כל שאלה, לחוות רגשות, או להיות חסר רגשות, מבלי להיות כבול לתפיסת השכל המפריד. ההבנה של חיסרון ושלמות ההיבטים הרוחניים של האושר היכולת להרגיש רגשות שונים בו זמנית איך להגיע לשלמות אמיתית ההבנה של שאלה שאין לה תשובה מהי שלמות? האם תמיד יש חיסרון? בהרצאה אליעד מסביר את הרעיון של חיסרון ושלמות, ומראה איך התפיסה שלנו לגבי העולם נובעת מהשכל המפריד. הוא מתחיל בכך שאם מישהו בא אליו עם בעיה, הוא ינסה להסביר לו שתמיד יש חיסרון במציאות, כי כל דבר שמוגדר כשלם הוא לא באמת שלם. לדבריו,
רוחניות, מודעות עצמית, חיסרון הקיום העצמי, איך להיות מאושר? מורים רוחניים, חיפוש רוחני, לא לדעת שאתה קיים, התעוררות רוחנית, הארה רוחנית, סבל ואושר, מהו קיום? מהו האני? אמת אחרת
רוחניות, מודעות עצמית, חיסרון הקיום העצמי, איך להיות מאושר? מורים רוחניים, חיפוש רוחני, לא לדעת שאתה קיים, התעוררות רוחנית, הארה רוחנית, סבל ואושר, מהו קיום? מהו האני? אמת אחרת
... מודעות עצמית, חיסרון הקיום העצמי, איך להיות מאושר? מורים רוחניים, חיפוש רוחני, לא לדעת שאתה קיים, ... רוחנית, הארה רוחנית, סבל ואושר, מהו קיום? מהו האני? אמת אחרת מהו החיסרון בקיום העצמי ואיך הוא משפיע על האושר? ההרצאה עוסקת בהבנת הקיום העצמי ובחיסרון הקיום כפי שהוא נתפס על ידי אליעד כהן. אליעד מסביר כי הרבה אנשים לא מצליחים ... אנשים למלכודות, מאחר שהם מסבירים להם להתבונן במחשבותיהם מבלי להבין את חיסרון הקיום עצמו. מהי התרמית שמורים רוחניים מציעים? אליעד מתאר את השיטה הנפוצה של ... מורים לאדם להתנתק מהסבל שמגיע ממחשבותיו, אך הם לא עוסקים בשורש הבעיה - החיסרון שבקיום עצמו. האליעד מציע להסתכל על המצב בצורה שונה - במקום להניח שהחיסרון טמון במחשבות או בסביבה החיצונית, על האדם להבין שהחיסרון נמצא בעצם בקיום שלו, שהוא עצמו החיסרון בכבודו ובעצמו. האם יש משמעות לקיום בלי חיסרון? בהמשך ההרצאה, אליעד מציע את התפיסה שבקיום תמיד ישנו חיסרון, כי ללא חיסרון, לא היה ניתן לדעת בכלל על קיומו של האדם. הוא טוען כי המודעות לקיום שלנו תלויה בקיומו של חיסרון. אליעד מדגיש שתחושת האני שקשורה לקיום היא בעצם חוויית חיסרון, שהיא חיונית להכרה עצמית. אם אדם לא חווה חיסרון, הוא לא יכול לדעת שהוא קיים. אליעד מסביר את זה בעזרת דימוי של ישות אחת בלבד, שלא מודעת לעצמה, שהיא לא יכולה לדעת שהיא קיימת כי היא לא חווה שום חיסרון. מהו הקיום הראשון ואיך הוא קשור לחיסרון? הקיום הראשון, לפי אליעד, הוא מצב שבו ישות קיימת אך לא מודעת לקיומה, ולכן היא לא חווה את תחושת הקיום. ברגע שהישות מבינה שהיא קיימת, היא נכנסת למצב של חיסרון, שכן המודעות לקיום תמיד תלויה בהכרה בחיסרון. הוא משתמש בדימוי של מהות אחת כדי להמחיש את הרעיון - אם יש רק מהות אחת, היא ... אין משהו חיצוני שיוכל להשוות אותה אליו ולומר שהיא אני. מהו האני ומהו החיסרון בתפיסה רוחנית? במהלך ההרצאה, אליעד מדבר על המהות של תחושת האני, שהיא עצם תחושת הקיום, שמבוססת על תחושת חיסרון פנימי. הוא מציין שכל מחשבה, חוויה או רגשות - חיוביים או שליליים - הם תוצאה של החיסרון הזה. אליעד מסביר שללא תחושת החיסרון, לא נוכל לחוות את עצמנו או את כל החוויות והרגשות שמבוססים על תחושת הקיום. מהו ... לאושר על פי אליעד? אליעד מציע שהמפתח לאושר טמון בהבנה עמוקה של הקיום והחיסרון שבו. הוא מציין כי אם אדם יכול להבין שהקיום עצמו הוא חיסרון, הוא יוכל להפסיק להיאבק במחשבות ובסבל שמקורם בתודעה שלו, ולפני כל דבר, להבין שהקיום הוא חיסרון במהותו. בכך, הוא לא ירגיש יותר צורך להימנע מהמחשבות או מהתחושות שגורמות לו ... מורים שמפרידים את האדם מהמחשבות שלו, אך לא מסבירים לו שהקיום עצמו הוא החיסרון, לא מצליחים לפתור את הבעיה העמוקה. רוחניות ומודעות עצמית הבנת החיסרון הפנימי אושר והתעוררות רוחנית מהות הקיום והאני מהו החיסרון בקיום העצמי ואיך הוא משפיע על האושר? ההרצאה עוסקת בתפיסה של קיום עצמי ואי - ... את המהות האמיתית של הקיום. הוא מציע, לאור דוגמת העיוור שצופה בשולחן, שהחיסרון לא נמצא במחשבות, אלא בקיום עצמו. מהי התרמית שמורים רוחניים מציעים? ההסבר המרכזי של אליעד הוא שמה שמורים רוחניים מנסים לשדר לאנשים הוא שאין באמת חיסרון בתוכם או בסובייקט עצמו. במקום לקחת אחריות על תחושת ה
אושר בלי סבל, הדרך אל האושר המושלם, סבל מתוך אושר, איך נוצר רצון? לפעול בלי חיסרון, רצון בלי חיסרון, בריאה יש מאין, לרצות אושר בשלמות, בחירה בלי חיסרון, לרצות בלי חיסרון, עשייה באי עשייה
אושר בלי סבל, הדרך אל האושר המושלם, סבל מתוך אושר, איך נוצר רצון? לפעול בלי חיסרון, רצון בלי חיסרון, בריאה יש מאין, לרצות אושר בשלמות, בחירה בלי חיסרון, לרצות בלי חיסרון, עשייה באי עשייה
... בלי סבל, הדרך אל האושר המושלם, סבל מתוך אושר, איך נוצר רצון? לפעול בלי חיסרון, רצון בלי חיסרון, בריאה יש מאין, לרצות אושר בשלמות, בחירה בלי חיסרון, לרצות בלי חיסרון, עשייה באי עשייה מהו רצון ללא חיסרון? ההרצאה נוגעת במושג המרכזי של רצון בלי חיסרון. אליעד מתחיל בשאלה בסיסית: מה מניע אותנו לפעול? כיצד נוצר הרצון? הוא בודק את הרעיון לפיו אנשים עושים דברים מתוך רצון להרגיש טוב יותר, אך למעשה עושים אותם מתוך תחושת חיסרון, מתוך צורך להימנע מהסבל או לשדרג את מצבם. בשיחה עם אדם אחר, הוא מעלה את השאלה האם אפשר לפעול מתוך רצון אמיתי, בלי שיהיה חיסרון קודם. הדיון מתפתח לשאלה כיצד כל דבר במציאות נוצר מתוך חיסרון, או שניתן לומר שהוא נוצר מתוך אין. השאלה המרכזית היא: האם ניתן לפעול מבלי להיות מונע על ידי חיסרון כלשהו, כלומר, מתוך מצב של שלמות ואיזון פנימי? אליעד מציין שהמציאות כולה קיימת ללא חיסרון, כלומר, כל דבר בעולם נוצר מתוך יש מאין. לדוגמה, הוא מסביר איך הרצון של אדם נוצר מתוך תחושת חיסרון, ורק כך אנחנו יכולים להבין את פעולתו. בהמשך, אליעד מציין את אחד הרעיונות המרכזיים בתפיסתו: כל פעולה של אדם נובעת מתוך רצון כלשהו. גם אם האדם בוחר לא לפעול, הוא ... פועל מתוך רצון - ישנה הבחירה שלו שלא לפעול. הרצון הזה, שמניע את כל פעולות האדם, תמיד מגיע מתוך חיסרון או חסר כלשהו. איך נוצר רצון מתוך חיסרון? הרצון, לפי אליעד, הוא לא תמיד רצון טוב, אלא רצון שנובע מתוך חיסרון. לדוגמה, אדם ששואף לכסף או לעושר עושה זאת מתוך רצון למלא חיסרון כלשהו בחייו, כמו חוסר בביטחון כלכלי. הרצון הזה, בניגוד לרצון לשלם ולהתפתח מתוך שלמות פנימית, לא באמת מאפשר לאדם להגיע לאושר אמיתי, משום שהוא נשען על חיסרון. אליעד מעלה את השאלה אם אפשר לפעול מתוך רצון שמבוסס על שלמות ולא על חיסרון. הוא מציין שמציאות כזו היא כמעט בלתי אפשרית, ושהרוב המוחלט של פעולותינו נובעות מתוך חיסרון פנימי. האם אפשר לפעול מתוך שלמות? כפי שהדבר מתברר, אליעד סבור שפעולה ללא חיסרון כמעט בלתי אפשרית במציאות האנושית. הוא טוען כי כל פעולה היא בעצם תוצאה של חיסרון, בין אם מדובר בחיסרון מוחלט ובין אם מדובר בחיסרון חלקי. המחשבה המרכזית של אליעד היא שלפני שניתן להגיע לשלמות אמיתית, על האדם להבין את החיסרון שבו ולפעול מתוך מציאות של חיסרון זה, עד שהוא יגיע למצב שבו הוא יוכל לפעול מתוך שלמות פנימית. האם רצון הוא תמיד חיסרון? אליעד לא מסכים עם הטענה שהרצון תמיד מצביע על חיסרון. הוא מסביר כי ברוב המקרים הרצון הוא חיסרון מתודולוגי, כלומר, אנחנו רוצים להשיג משהו כדי למלא את ה
האם רצון זה רע? האם רצון זה טוב? האם רצון הוא חיסרון? חיסרון או יתרון, חיסרון או שלמות, אין הבדל בין חיסרון ליתרון, אין הבדל בין חיסרון לשלמות, בחירה חופשית מלאה, הכל קורה מעצמו
האם רצון זה רע? האם רצון זה טוב? האם רצון הוא חיסרון? חיסרון או יתרון, חיסרון או שלמות, אין הבדל בין חיסרון ליתרון, אין הבדל בין חיסרון לשלמות, בחירה חופשית מלאה, הכל קורה מעצמו
... רצון זה רע? האם רצון זה טוב? האם רצון הוא חיסרון? חיסרון או יתרון, חיסרון או שלמות, אין הבדל בין חיסרון ליתרון, אין הבדל בין חיסרון לשלמות, בחירה חופשית מלאה, הכל קורה מעצמו האם רצון הוא טוב או רע? בשיחה, אליעד כהן מעלה דיון מעמיק בשאלה האם רצון הוא טוב או רע, והאם הרצון עצמו מהווה חיסרון או יתרון. הרעיון המרכזי הוא שהרצון נובע מתחושת חיסרון, שכן עצם העובדה שהאדם רוצה משהו, מעידה על כך שחסר לו אותו הדבר. לדוגמה, כאשר אדם רוצה כסף, זה בהכרח אומר שחסר לו כסף, והחיסרון הזה מייצר תחושת סבל. כלומר, הרצון עצמו קשור באופן בלתי נפרד לסבל. אם לא היה חיסרון, לא היה רצון, ואם לא היה רצון, לא היה סבל. לכן אליעד אומר שרצון הוא האמא של הסבל. מה הקשר בין רצון לסבל? אליעד מסביר כי הסבל מתחיל מהרצון. כל רצון הוא בעצם חיסרון שמייצר תחושה של חוסר נחת, כיוון שהרצון הוא מצב של אין לי, עד שהאדם משיג את מה שהוא רוצה. עם זאת, הוא מדגיש שאין זה אומר שכל רצון ... אם האדם מבין לעומק את מהות הרצון, הסבל שלו עשוי להיפתר. האם יש הבדל אמיתי בין חיסרון לשלמות? אליעד כהן טוען שאין הבדל מהותי בין חיסרון לשלמות. מבחינה לוגית פשוטה, חיסרון הוא ההפך משלמות. אולם ברמה העמוקה ביותר, ההבדל בין יתרון לחיסרון הוא אשלייתי. הוא מסביר שכל יתרון הוא סוג של חיסרון, משום שכל יתרון הוא יחסי ולא מוחלט, ולכן אינו יכול לספק שלמות אמיתית. אפילו אם לאדם יהיו כל היתרונות האפשריים בעולם, עדיין תחסר לו תחושת השלמות המוחלטת. לכן, יתרון וחיסרון הם למעשה אותו הדבר - שניהם אינם שלמות מוחלטת. כדי להמחיש זאת, אליעד מציג שאלות רטוריות: מה זה בעצם יש פה משהו או אין פה משהו? האם תחושת החיסרון והיתרון באמת אומרות משהו מהותי, או שהן בסך הכל פרשנות של האדם? הוא טוען שאם האדם יחקור לעומק, יגלה שהתחושות ... כלום באופן מוחלט, ואם הן אינן אומרות דבר מוחלט, אין באמת הבדל בין תחושת חיסרון לשלמות או יתרון. מה קורה כאשר מבינים שאין הבדל בין יתרון לחיסרון? לפי אליעד, ברגע שהאדם מבין שאין הבדל אמיתי בין יתרון לחיסרון, בין שלמות לחוסר, החיים ממשיכים כפי שהיו, אך הגישה הפנימית משתנה לגמרי. האדם ממשיך לחוות רצונות, חסרונות, ושאיפות, אך הם כבר אינם נתפסים כסבל או בעיה. האדם יודע שהחיסרון והיתרון אינם בעלי משמעות אמיתית, ולכן אינו סובל בגלל הרצונות שלו. התחושה של חסר משהו קיימת רק באופן יחסי, ובתוך התודעה העמוקה אין לה משמעות. ההבנה הזאת משנה את כל הגישה לחיים. האדם ממשיך לפעול בעולם כרגיל, אך כבר לא מתוך תחושה של מחסור או חוסר שלמות. במילים אחרות, האדם יכול לחיות את חייו בצורה מלאה, תוך הבנה שהכל בסדר כפי שהוא, למרות התחושה של חיסרון ורצון. האם האדם שולט בפעולות שלו או שהכל קורה מעצמו? אליעד כהן מסביר את הרעיון של הכל קורה מעצמו. הוא מדגיש ... בו בחירה מודעת. אולם, במקביל, הוא מבהיר שההבנה הזו לא מובילה לפאסיביות או לחוסר עשייה. להפך, האדם פועל בעולם, עושה בחירות, ומתאמץ להשיג מטרות, אך כל זה מתרחש באופן אוטומטי וספונטני. הוא ...
שלמות מהי, האם יש שלמות? איך להגיע לשלמות? החיפוש אחרי השלמות, שלמות מתוך חיסרון, האם יש חיסרון? למה יש חיסרון? מהו חיסרון? הדרך אל השלמות, אושר בשלמות, מהי שלמות?
שלמות מהי, האם יש שלמות? איך להגיע לשלמות? החיפוש אחרי השלמות, שלמות מתוך חיסרון, האם יש חיסרון? למה יש חיסרון? מהו חיסרון? הדרך אל השלמות, אושר בשלמות, מהי שלמות?
... מהי, האם יש שלמות? איך להגיע לשלמות? החיפוש אחרי השלמות, שלמות מתוך חיסרון, האם יש חיסרון? למה יש חיסרון? מהו חיסרון? הדרך אל השלמות, אושר בשלמות, מהי שלמות? האם קיימת בכלל שלמות ומהי הדרך להגיע אליה? אליעד ... להגיע אליה, והאם בכלל אפשרי להגיע למצב כזה של שלמות מוחלטת. הוא פותח את ההסבר בטענה בסיסית ויסודית כי שלמות היא מצב בו אין חיסרון, כלומר, מצב בו האדם לא מרגיש שחסר לו משהו. לפי אליעד, מצב של חיסרון מתאפיין בתחושה שמשהו חסר לך, ובמצב ההפוך - מצב של שלמות - אתה לא מרגיש שום חיסרון. לדברי אליעד, הדרך לשלמות עוברת דרך ההתבוננות בחיסרון עצמו. כדי להבין זאת, הוא מסביר כי אדם יכול להגיע לתחושת שלמות רק כאשר הוא מתמודד בצורה אמיתית ועמוקה עם תחושת החיסרון שלו. אליעד מדגיש שהמפתח הוא להטיל ספק בעצם קיומו של החיסרון, כלומר, לשאול באופן עמוק ויסודי: האם באמת יש חיסרון? האם באמת חסר לי משהו? האם אני באמת בטוח שיש בעיה כלשהי?. מדוע התבוננות בחיסרון מובילה דווקא לשלמות? אליעד מבהיר באמצעות דוגמה מפורטת מה זה אומר להסתכל על חיסרון. הוא נותן דוגמה של אדם שחסר לו כסף, למשל 100 שקל. האדם יכול לומר לעצמו: הבעיה שלי היא שחסר לי 100 שקל, אבל באותה מידה הוא יכול גם לומר: הבעיה האמיתית היא לא שחסר לי 100 שקל, אלא זה שאני בכלל חושב שיש לי חיסרון. כלומר, השאלה האמיתית אינה מה חסר, אלא מדוע האדם חושב שיש לו חיסרון כלשהו מלכתחילה. על ידי העמקה בשאלה הזו, אליעד מסביר שהאדם יכול להגיע למצב של חוסר אמון מוחלט בתחושת החיסרון עצמה. ככל שהאדם שואל יותר שאלות ומטיל ספק בתחושת החיסרון, כך הוא מגיע להכרה שאין ודאות בקיומו של החיסרון, ואז הוא מתקרב יותר לשלמות. מהו שורש תחושת החיסרון? אליעד מסביר בפירוט את הרעיון ששורש תחושת החיסרון נעוץ בעצם ההבדלה בין דברים. לפי הסברו, כל תחושת חיסרון מתחילה כאשר האדם אומר זה אני, וזה לא אני. ההבדלה הזו בין האדם לבין כל מה שהוא לא הוא, יוצרת אוטומטית מצב שבו האדם מרגיש שמשהו חסר לו. הוא מדגים זאת על ידי השוואה בין אדם ש
אושר, רוצה להיות מאושר, לדעת מה אתה רוצה, איך להיות מאושר? מודעות עצמית, להרגיש שלם עם עצמך, רוצה להרגיש טוב, תמיד יש חיסרון, סובייקטיביות, אובייקטיביות, הסוד של האושר
אושר, רוצה להיות מאושר, לדעת מה אתה רוצה, איך להיות מאושר? מודעות עצמית, להרגיש שלם עם עצמך, רוצה להרגיש טוב, תמיד יש חיסרון, סובייקטיביות, אובייקטיביות, הסוד של האושר
... רוצה להיות מאושר, לדעת מה אתה רוצה, איך להיות מאושר? מודעות עצמית, להרגיש שלם עם עצמך, רוצה להרגיש טוב, תמיד יש חיסרון, סובייקטיביות, אובייקטיביות, הסוד של ... הוא תלוי בנקודת המבט האישית שלך. למשל, אדם שמעוניין להגיע לגן עדן כדי ללמוד תורה, עשוי למצוא שזה לא מספק אותו באמת, כי הרצון תמיד ממשיך להתחדש. כל רצון מבוסס על תחושת חיסרון , ולא משנה היכן אתה נמצא, תמיד תרגיש שמשהו חסר לך. מהו הסוד של האושר? האושר, לפי אליעד, ... את התודעה למצב שבו היא לא מזדהה עם שום דבר שמוטל בספק. כל עוד אתה לא בטוח במאה אחוז במשהו, אין טעם לחשוב עליו בכלל. כאשר התודעה לא מזדהה עם שום דבר, היא לא חווה שום חיסרון או רע. כל בעיה היא רק תוצאה של חוסר ודאות בתודעה. מה ההבדל בין טוב ורע? ההבדל ... טוב באה ביחס לתחושת רע. אם אתה תמיד מרגיש טוב, אתה עשוי לשכוח מה זה רע, ואז גם תחושותיך לא יהיו חזקות. אם לא תחווה רע, לא תוכל להרגיש את המשמעות של טוב. איך להתמודד עם חיסרון? כאשר אתה מבין שאין הבדל בין טוב לרע, אין לך חיסרון אמיתי. החיסרון קיים רק כשאתה משווה. אם אין לך תפיסה של טוב ורע, תוכל לקבל כל מצב כאילו הוא לא משנה. חיסרון נובע תמיד מההשוואה בין שני מצבים, ואין חיסרון אמיתי כאשר לא עושים את ההשוואה. האם אפשר ... שתוכל להרגיש טוב, תמיד יהיה עליך לחוות רע. אם היית חי רק בטוב, בסופו של דבר היית שוכח את משמעותו של טוב, כי לא היה לך רע להרגיש את ההבדל. איך להגיע לאחדות ושם לא לחוות חיסרון? כדי להגיע לאחדות, עליך להתפשט מכל ההבנות הסובייקטיביות ולהפסיק להרגיש שהמציאות שונה ממה שאתה רוצה. אז תוכל לחוות את העולם באחדות, בלי תחושת חיסרון. האחדות מגיעה כאשר אתה מקבל את המציאות ... כדי ללמוד תורה, השאלה היא אם באמת תוכל להרגיש טוב אם תגיע לשם. אתה עדיין רוצה משהו נוסף. גם כאשר אתה מתקרב לאלוהים, הרצון שלך לא נגמר. הרצון תמיד יהיה קיים, ואיתו גם החיסרון, כי לא משנה היכן אתה נמצא, תמיד תרגיש שמשהו חסר לך. מהו הסוד של האושר? האושר הוא ... היא לא מזדהה עם שום דבר שמוטל בספק, לא תחווה בעיות. כל עוד אתה לא בטוח במאה אחוז במשהו, אתה לא צריך לחשוב עליו בכלל. כשהתודעה לא מזדהה עם שום דבר, היא אינה חווה שום חיסרון או רע. ההבנה הזו מאפשרת לך להגיע למקום ... תמיד מרגיש טוב, אתה עשוי לשכוח מה זה רע, ואז גם התחושות שלך לא יהיו חזקות. כל רע מרגיש רע רק כי יש גם טוב. בלי הבדל בין טוב לרע, לא תוכל להרגיש אחד מהם. איך להתמודד עם חיסרון? כאשר אתה מבין שאין הבדל בין טוב לרע, אין לך חיסרון אמיתי. החיסרון קיים רק כשאתה משווה, כשאתה יודע מה חסר לך. כשאתה מבין שאין הבדל בין הימצאות במצב ... להרגיש את ההבדל. הפירוש שאתה נותן למציאות יוצר את התחושות שלך, ואם לא תזכור את הפירוש השלילי, לא תוכל לחוות את הפירוש החיובי באותו אופן. איך להגיע לאחדות ושם לא לחוות חיסרון? כדי להגיע לאחדות, עליך להתפשט מכל ההבנות הסובייקטיביות, ולהפסיק להרגיש שהמציאות שונה ממה שאתה רוצה. אז תוכל לחוות את העולם באחדות, בלי תחושת חיסרון. איך להתמודד עם רצון סובייקטיבי? האם ... ויותר לאלוהים, אך האם יש לזה סוף? לא, זה עד אין סוף. אז אם זה אין סופי ואני אף פעם לא אגיע, אז מה זה משנה אם אני תקוע פה או שם? גם לרצות כל הזמן להתקרב לאלוהים יש בזה חיסרון, אתה גם יכול להגיד שאתה רוצה להתרחק קצת, כמו אני רוצה ליהנות מדברים רגילים. בכל דבר יש יתרון וחיסרון. יש יתרון גם בלהתקרב לאלוהים וגם בלהתרחק, אם לא היה חיסרון, אלוהים לא היה מרחיק אותנו. תבין, אם יש רצון, יש חיסרון, וזה לא משנה היכן אתה נמצא. גם לאלוהים ... רצון? שאלה: לא יודע. אליעד: אז מי כל הזמן משנה את המציאות, הוא? אם זה לא הוא, אז איזה מין אלוהים הוא? אז זה לפי הרצון שלו, הוא רוצה לשנות. אם הוא רוצה לשנות, אז יש לו חיסרון. אז מה יוצא לי שאני אלוהים? בא נתחיל ... ספק במה שקורה ואל תטיל ספק במה שאתה רוצה, ואז תהיה התאמה. שאלה: אז יש כאן חלקיות. אם אני הולך לכלום, אז אין שם הנאה, ואם אני בחיים אז אני סובל. אליעד: אם אתה בכלום, לא חסר לך שום דבר. כשאתה מדבר מהפרספקטיבה של היש, אז אתה אומר גם שם יש חיסרון וגם פה יש חיסרון, אבל כאשר אתה נמצא שם, אז גם פה אין חיסרון וגם שם אין
NLP, מניפולציה על אנשים, לרמות אנשים, ליצור חיסרון, יצירת חיסרון, הגדלת חיסרון, יצירת רצון, הגדלת רצון, ליצור רצון, לשכנע אנשים, פסיכולוגיה הפוכה, שיטות שכנוע, לרמות אנשים, טכניקות שכנוע
NLP, מניפולציה על אנשים, לרמות אנשים, ליצור חיסרון, יצירת חיסרון, הגדלת חיסרון, יצירת רצון, הגדלת רצון, ליצור רצון, לשכנע אנשים, פסיכולוגיה הפוכה, שיטות שכנוע, לרמות אנשים, טכניקות שכנוע
... מניפולציה על אנשים, לרמות אנשים, ליצור חיסרון, יצירת חיסרון, הגדלת חיסרון, יצירת רצון, הגדלת רצון, ליצור רצון, ... שמאמין שאוהבים אותו. אדם כזה, לכאורה, כבר מילא את החיסרון שלו - הרצון שיאהבו אותו - ולכן קשה לשכנע ... פסיכולוגיים מעמיקים: כיצד אפשר לגרום לאדם להרגיש שחסר לו דבר שהוא בטוח שיש לו? אליעד מסביר שיש ... האלה המטרה היא ליצור מחדש או להגדיל את תחושת החיסרון, כדי שהאדם ירצה לפעול כדי למלא אותו שוב. מה עושים כשאי אפשר או לא כדאי להשתמש בחיסרון הקיים? אליעד מציג אפשרות נוספת והיא להחליף את החיסרון בחיסרון אחר. לפעמים, האדם כבר ... רצה את זה בעבר. במקרה כזה, אפשר פשוט להכניס לחייו חיסרון חדש, אפילו שטותי. לדוגמה, אם האדם כבר רגיל לכסף, הוא ישכח כמה הוא רצה כסף בעבר, ואז אפילו חיסרון קטן אחר כמו אני צריך תיק חדש יכול לגרום ... לפעול בדרך הרצויה לך. איך להשתמש בהשוואות כדי ליצור חיסרון? אליעד מסביר שיטה מתוחכמת נוספת, בה אתה ... כי המון אנשים מכירים אותו. ההשוואה הזו יוצרת באדם חיסרון חדש - הוא פתאום מרגיש שלא מספיק אנשים ... באמת לא מספיק אנשים אוהבים אותי?, ויתחיל להרגיש חיסרון שבעבר לא היה מודע אליו. כיצד להשתמש בחסרונות וביתרונות האישיים שלך לשכנוע? אליעד מציע להשתמש ביתרונות ובחסרונות האישיים שלך כדי לשכנע. למשל, אם ... יותר ממישהו שקל לו לאהוב, כי אצלו זה סתם. כך אפילו חסרונותיך האישיים הופכים ליתרון בשכנוע. מה צריך להיזהר כשמנסים ליצור חיסרון באחרים? אליעד מדגיש שצריך לעשות את כל תהליך יצירת החיסרון בצורה מתוחכמת וזהירה, כדי שהאדם לא ירגיש באופן ברור שאתה מנסה להכניס לו חיסרון בכוח. לדוגמה, במקום לשאול למה אתה חושב ... דרך משל או דוגמה, שיגרמו לאדם לחשוב בעצמו שיש לו חיסרון, בלי שירגיש שמנסים לגרום לו להרגיש כך. מה ... מגוון רחב של טכניקות פסיכולוגיות מתוחכמות ליצירת חיסרון או הגדלת חיסרון באנשים כדי להניע אותם לפעול בדרך הרצויה, ... רצונם באופן מלא. איך לשכנע אנשים לעשות משהו? יצירת חיסרון פסיכולוגי מניפולציות פסיכולוגיות על אנשים ... כיצד להגדיל רצון של אדם? ש: השאלה הראשונה מה חסר לאדם שהוא כבר חושב שאוהבים אותו? אליעד: ... שרוצים שיאהבו אותו. כי כבר אוהבים אותו, זאת אומרת החיסרון כבר מלא אצלו. זה כמו איך אתה יכול לגרום ... אומר אבל כבר אוהבים אותי. ש: נכון אז אני שואל מה חסר לו. זה לא חסר לו. אליעד: חכה, אז מה עושים? יש כמה ... אתה יודע ששתיים יש לך נקודת תורפה. ש: מייצר לו את החיסרון. אליעד: או על ידי זה שאתה אומר לו גם מה ... אתה צריך יותר ממה שיש לך. זה אחד. במילים אחרות יצרת חיסרון. דבר נוסף בהנחה נגיד שאתה לא רוצה ללכת ... לא מעוניין, אוקי? יש עוד אלטרנטיבה תיצור בעינייך חיסרון אחר. תלך על
האם בכל דבר יש חיסרון ויתרון? האם תמיד יש חיסרון? האם תמיד יש יתרון? יתרון וחיסרון באופן יחסי, יתרון וחיסרון באופן מוחלט, האם יכול להיות רק יתרון? האם יכול להיות רק חיסרון? האם יכול להיות משהו שאין בו חיסרון?
האם בכל דבר יש חיסרון ויתרון? האם תמיד יש חיסרון? האם תמיד יש יתרון? יתרון וחיסרון באופן יחסי, יתרון וחיסרון באופן מוחלט, האם יכול להיות רק יתרון? האם יכול להיות רק חיסרון? האם יכול להיות משהו שאין בו חיסרון?
... בכל דבר יש חיסרון ויתרון? האם תמיד יש חיסרון? האם תמיד יש יתרון? יתרון וחיסרון באופן יחסי, יתרון וחיסרון באופן מוחלט, האם יכול להיות רק יתרון? האם יכול להיות רק חיסרון? האם יכול להיות משהו שאין בו חיסרון? האם תמיד יש חיסרון ויתרון? כיצד כדאי להבין את היתרון והחיסרון? בהרצאה זו אליעד כהן עוסק בשאלה האם תמיד יש חיסרון ויתרון בכל דבר. האם כל סיטואציה מחייבת את השאלה אם יש לה יתרון או חיסרון, או שניתן למצוא מצבים שבהם יתרון או חיסרון אינם קיימים בכלל? השיחה מתפתחת לכדי דיון מעמיק על הבדל בין יתרון וחיסרון במובן היחסי והמוחלט. אליעד פותח בכך שמציג את הרעיון שהרבה אנשים טוענים כי בכל דבר יש יתרון וחיסרון. הוא שואל אם זה נכון תמיד, ובמה זה תלוי. הוא מציין שהבנת היתרון והחיסרון משתנה על פי זווית הראייה או המונחים שבהם אנו משתמשים. יש הבדל בין דיון על יתרון וחיסרון בהקשר מוחלט לבין דיון עליהם בהקשר יחסי. היתרון והחיסרון בהקשר יחסי מול מוחלט אם נבחן את היתרון והחיסרון ביחס לדברים ספציפיים, ייתכן שנראה שיש דברים שאין להם חיסרון כלל. לדוגמה, אם אדם רוצה למנוע את הקור ויוצא למעיל, אז המעיל הוא פתרון שמונע את הקור וכולל אך ורק יתרונות בהקשר הזה. למעשה, אין שום חיסרון במעיל עצמו כאשר אנו עוסקים בצורך להיות חמים. זאת אומרת, בהקשר של אותו צורך, המעיל הוא פתרון ללא חיסרון. אך אליעד כהן מסביר שבמובן המוחלט, תמיד יש איזשהו חיסרון לכל דבר. הוא מציין כי אפילו במקרים של דברים שמ נראים לנו כמשהו שמטרתו היא פתרון מושלם, עדיין תמיד יש את הצורך לקחת בחשבון את החסרונות שיכולים להיות. למשל, חיי נוחות של אנשים עשויים להוביל למחיר נפשי של עייפות יתר או תלות. כאשר אנו שואלים אם יש דבר כזה שאין בו שום חיסרון, התשובה היא שברוב המקרים מדובר בהתארגנות שגורמת להיבטים שליליים לא צפויים. האם כל עובד תמיד יש בו יתרון וחיסרון? בהמשך, אליעד מציין דוגמה בעולם העבודה, שממחישה את ... את כל הדרישות המוגדרות לתפקיד בצורה מושלמת. במקרה כזה, אם הוא עונה על כל הצרכים, ברור שייתכן שמדובר בעובד טוב ללא חיסרונות. התפיסה שהעובד יכיל גם יתרונות וגם חסרונות היא מוטעית בהקשר זה, כי אין סיבה להתעקש שחייבים להיות חסרונות , אם הוא עומד בכל הדרישות בצורה מושלמת. לסיכום, המושג של יתרון וחיסרון משתנה לפי הצורך, המטרה, והזמן שבו אנו נמצאים. תלוי ... חיוביים וגם שליליים, גם אם לא תמיד ניתן לראות אותם בצורה ברורה. מה ההבדל בין יתרון מוחלט ליתרון יחסי? האם תמיד יש חיסרון לכל יתרון? מהם יתרונות וחסרונות בעבודת צוות? האם כל בעיה מכילה פתרון שמביא ...
להבין עד הסוף, להבין שאין שאלה, להבין שאין תשובה, חיסרון נצחי, בלי רצון עצמי, חיסרון אפשרי, חיסרון מחויב
להבין עד הסוף, להבין שאין שאלה, להבין שאין תשובה, חיסרון נצחי, בלי רצון עצמי, חיסרון אפשרי, חיסרון מחויב
... שאלה, להבין שאין תשובה, חיסרון נצחי, בלי רצון עצמי, חיסרון אפשרי, חיסרון מחויב מה המשמעות של לעשות את כל מה שאתה יכול באמת? כשאדם ניצב בפני בעיה, הוא נוהג לשאול את עצמו: מה עוד אני יכול ... למרות שהוא מבין שתמיד יהיה חיסרון? אליעד מתאר מצב בו אדם סובל כי הוא רוצה שלא תהיה לו בעיה. הבעיה היא לא בעצם קיומו של החיסרון, אלא ברצון שלא יהיה חיסרון. אם אדם מבין במאה אחוז שתמיד יהיה חיסרון כלשהו, אז אין לו סבל, כי הוא לא יכול לדמיין מצב ללא חיסרון. אבל אם הוא יכול לדמיין מצב בלי בעיה או בלי חיסרון, אז הוא סובל מכך שזה לא קיים בפועל. למשל, אם אדם מבין באמת שהכוס תמיד תהיה חצי ריקה, הוא לא יכול לדמיין אותה ... פירושו שהאדם לא מזהה שום חיסרון שצריך לתקן או למלא, לעומת אין תשובה שבה האדם מזהה חיסרון אך מבין שלא ניתן למלא אותו. איך אדם יכול להגיע למצב שבו אין שאלה בכלל? כדי להגיע למצב של אין שאלה בכלל, האדם צריך ... אין לו בעיה. מהי המשמעות של חיסרון מחויב וחיסרון אפשרי? חיסרון מחויב הוא מצב שבו החיסרון תמיד קיים, ללא קשר למה שהאדם יעשה. חיסרון אפשרי הוא מצב בו האדם יכול לדמיין מציאות שבה החיסרון אינו קיים. אדם יכול לסבול רק מחיסרון אפשרי, כי הוא יכול לדמיין מצב שבו החיסרון לא קיים, ולכן הוא סובל מכך שהוא קיים בפועל. לעומת זאת, חיסרון מחויב לא יכול לגרום לסבל אם האדם באמת מבין שהוא בלתי נמנע, כי אז הוא לא יכול לדמיין מצב אחר. מדוע ההבנה שתמיד יהיה חיסרון לא תמיד משחררת מסבל? אליעד מסביר שההבנה שתמיד יהיה חיסרון אינה משחררת את האדם מסבל, כי עדיין קיימת בו מחשבה לא מודעת שאולי קיים מצב ללא חיסרון כלל, מצב של אי - קיום. ההבנה האמיתית והמוחלטת שאין שום דרך להימלט מהחיסרון חייבת לכלול את ההבנה שהדרך היחידה להשתחרר מהחיסרון היא אי - קיום, וזהו צעד שהאדם בדרך כלל לא מסוגל לדמיין באופן מלא. לכן, למרות שהאדם אומר הבנתי שתמיד יהיה חיסרון, הוא עדיין סובל. איך נראית הדרך הפרקטית לשחרור מוחלט מחיסרון? הדרך המעשית, לפי אליעד, היא הטלת ספק תמידית בכל מחשבה, בכל דבר שהאדם בטוח בו. הדרך היא לשאול בכל סיטואציה אולי ... נשארת שום שאלה ולא נשאר שום חיסרון. איך להגיע למצב של אין שאלה? מה ההבדל בין אין תשובה לאין שאלה? איך להשתחרר מהסבל הקיומי? מה זה חיסרון מחויב וחיסרון אפשרי? למה תמיד יש לי
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על 2 שיטות טיפול בטראומת אונס, יתרונות וחסרונות בלהאשים מישהו אחר בצרות שלך, 2 שיטות טיפול בקורבנות, איך לטפל בטראומה? להאשים אחרים, לקחת אחריות, קורבנות הזנות, קורבנות אונס, קורבנות התעללות, קורבנות כתות, יוצאי כתות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חיסרון, איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: חיסרון, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה העולם קיים? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם הכל אפשרי? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל התנהגותי קוגניטיבי, מאמן אישי לפרישה, מאמן משפחתי בנושא חיסרון - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4214 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 02:00:17 - wesi1