אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ילד בדיכאון ✔ילד בדיכאון, ילד לא רוצה לחיות, ילד רוצה להתאבד, הדרכה להורים, איך לטפל בילד? למה לחיות? אין חשק לחיות, בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ילד בדיכאון, ילד לא רוצה לחיות, ילד רוצה להתאבד, הדרכה להורים, איך לטפל בילד? למה לחיות? אין חשק לחיות, בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? משמעות החיים, סיבות לחיות, אין רצון לחיות, התאבדות ילדים
מה גורם לילד לרצות למות ואיך הורים יכולים לעזור?

כאשר ילד נמצא בדיכאון, לא רוצה לחיות ואף מביע רצון להתאבד, זה מעורר בהורים פחד, לחץ ותחושת חוסר אונים. לפי אליעד כהן, הסיבה לכך שהילד מרגיש דיכאון או רצון למות קשורה בדרך כלל לחוויות שהילד עבר או לפרשנויות ששתלו בו הסביבה, במיוחד ההורים. במקרה שבו ילד עבר תאונה שגרמה לו לפציעה קשה בפנים, ולאחריה הוא מביע מחשבות אובדניות ולא רוצה לצאת מהבית או מבית הספר, הגורם הראשוני שההורים צריכים לבדוק הוא התגובה הרגשית שלהם עצמם לאירוע. אליעד מסביר שהילד קולט ומפנים את תגובות ההורים, במיוחד כשמדובר בטראומות, ולכן חשוב קודם כל לבדוק עד כמה ההורים עצמם לחוצים, מדוכאים או חרדים מהמצב.

אליעד כהן ממליץ להורים לשאול את עצמם תחילה: "איך אנחנו הגבנו לאירוע שהילד חווה? איך הסברנו לו את האירוע, וכיצד אנחנו משדרים את הרגשות שלנו לגביו?" ככל שההורים יותר לחוצים וחרדים, הילד מחקה באופן לא מודע את תגובותיהם, וכך נכנס למצב של חוסר אונים ודיכאון. כדי לעזור לילד, ההורים צריכים קודם כל להרגיע את עצמם ולשנות את הגישה הרגשית שלהם כלפי האירוע.

למה הילד אומר שהוא לא רוצה לחיות ומה מסתתר מאחורי המילים האלה?

אליעד כהן מסביר שכאשר ילד אומר משפט כמו "אני לא רוצה לחיות", זה לא תמיד מעיד על רצון אמיתי למות. לפעמים הילד משתמש במשפט הזה כדי לבטא רגש אחר, כמו כאב פיזי, פחד, תחושת בדידות או חוסר אונים. לפעמים הילד אפילו לא מודע בדיוק למה הוא מתכוון, ולכן תפקיד ההורים הוא לשאול שאלות שיסייעו לילד להבין מה באמת מפריע לו. למשל, אם הילד אומר "לא בא לי לחיות", ההורה יכול לשאול: "למה? מה מפריע לך עכשיו? ממה אתה עצוב?" המטרה של השאלות הללו היא לאפשר לילד להביע בצורה ברורה יותר את תחושותיו האמיתיות.

אליעד מדגים שאם הילד אומר שהוא לא רוצה לחיות, כדאי לברר איתו אם הוא באמת התכוון למות או שאולי הוא התכוון לומר "כואבת לי הבטן" או "אני עצוב". ההסבר הוא שהילד לא תמיד יודע לבטא בצורה נכונה את מה שהוא מרגיש, ולכן הוא בוחר במשפט קיצוני, שבפועל מבטא מצוקה רגשית עמוקה, ולאו דווקא רצון אמיתי למות.

האם באמת אין משמעות לחיים ואיך אפשר להתמודד עם חוסר החשק לחיות?

לגבי שאלות על משמעות החיים או חוסר חשק לחיות, אליעד כהן מציע לשאול תחילה מדוע האדם בכלל שואל "למה לחיות?" הוא מדגים ואומר שכאשר אדם שואל "למה אני חי?" זה דומה לשאלה "בשביל מה להתאמץ?" והוא מסביר שהשאלה הזו מופיעה כאשר לאדם רע, כשהוא סובל או כשהוא מרגיש שהתועלת שהוא מקבל מהחיים לא מספיקה כדי להצדיק את המאמץ.

הפתרון שאליעד מציע במקרים כאלה הוא להבין את שורש הסבל. כאשר האדם מזהה בבירור מה בדיוק מפריע לו וממה הוא סובל, הוא יכול להחליט אם לשנות את המציאות או לקבל אותה כפי שהיא. במקרה של ילד שחווה תאונה ונפצע, אם ההורים יצליחו להבין ולתקשר לילד שאין צורך לחשוש מהתגובות של החברה, ושהאירוע שעבר אינו חייב להשפיע לרעה על עתידו, הילד עשוי להרגיש הקלה משמעותית.

איך ללמד את הילד להרגיש טוב למרות הקשיים?

אליעד כהן מסביר שלמעשה מה שהילד רוצה הוא להרגיש טוב, ואם הוא לא מצליח בכך, הוא נכנס לייאוש ודיכאון. התפקיד של ההורים הוא ללמד את הילד להרגיש טוב גם כשהמציאות לא מושלמת. הדרך לכך היא ללמד אותו כיצד להסתכל על האירוע שקרה לו בצורה אחרת. לדוגמה, במקום להדגיש כמה זה רע שהוא נפצע, ההורים יכולים ללמד את הילד כיצד למצוא דברים טובים באירוע, למשל העובדה שהוא חי, שהפציעה לא קטלנית, שהוא יכול להמשיך לשחק, ללמוד ולחיות את חייו למרות הקשיים.

ההורים יכולים להראות לילד שגם אם...
תחושת בדידות טוב יותר אירועים הצלחה בחיים מצליחים קבלת החלטה טיפול בנטיות אובדניות להרגיע החלטיות להבין את אובדנות איך לטפל איך לטפל ב איך לטפל בילד איך לטפל בילדים אין חשק אין חשק לחיות אין רצון לחיות בדיכאון בדכאון בשביל מה לחיות דיכאון דיכאונות דכאון דכאונות הדרכה הדרכה ל הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים החיים התאבדויות התאבדות התאבדות ילדים חיים חינוך ילדים חשק חשק לחיות טיפול טיפול באובדנות טיפול בהתאבדות טיפול בנטיות אובדניות טיפולים ילד ילד בדיכאון ילד לא רוצה ילד לא רוצה לחיות ילד רוצה ילד רוצה להתאבד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לא להתאבד לא רוצה לא רוצה לחיות להתאבד לחיות לחנך ילדים לטפל לטפל באובדנות לטפל בהתאבדות לטפל בילד לטפל בילדים למה לא להתאבד למה לחיות מהות החיים מחשבות אובדניות מטופל מטופלים מטפל מטרת החיים משמעות משמעות ה משמעות החיים נטיות אובדניות סיבה סיבות סיבות לחיות רוצה רוצה להתאבד רוצה לחיות רצון רצון להתאבד רצון לחיות תכלית החיים
להתאבד, התאבדויות, ההתאבדות של אלוהים, איך להתאבד, איך לא להתאבד, התאבדות תודעתית, חיים אחרי המוות, להיעלם
להתאבד, התאבדויות, ההתאבדות של אלוהים, איך להתאבד, איך לא להתאבד, התאבדות תודעתית, חיים אחרי המוות, להיעלם
להתאבד, התאבדויות, ההתאבדות של אלוהים, איך להתאבד, איך לא להתאבד, התאבדות תודעתית, חיים אחרי המוות, להיעלם למה אנשים חושבים על התאבדות ומה מסתתר מאחוריה? הרבה אנשים מתמודדים עם השאלה איך להתאבד, אך לפי אליעד כהן, השאלה העמוקה והאמיתית יותר היא למה האדם בכלל רוצה להתאבד. אליעד מסביר שכל מה שהוא מלמד הוא בעצם איך להתאבד באופן שיצליח לחלוטין, אבל ההתאבדות שהוא מדבר עליה היא התאבדות תודעתית, ולא פיזית. לפי אליעד, בכל רעיון, אפילו הרעיון של התאבדות פיזית, מסתתרת איזושהי אמת עמוקה. מדוע אלוהים החליט להתאבד ולהפוך לבני אדם? אליעד מציג את הרעיון שההתאבדות הגדולה ביותר הייתה זו של אלוהים, שהחליט להעלים את עצמו ולהפוך את עצמו לישויות נפרדות, כדי לחוות את המציאות מתוך מוגבלות ונפרדות. הוא מסביר שההתאבדות של אלוהים פירושה שאלוהים החליט לוותר על המושלמות שלו, על הידיעה המוחלטת ועל השלווה המוחלטת, ויצר עולם של הפרדה, של חוסר ודאות, ושל סבל. ההיגיון מאחורי ההתאבדות הזו הוא שאלוהים רצה לחוות משהו שלא ניתן לחוות כשאתה נמצא במצב של שלמות מוחלטת. מדוע בני אדם רוצים להתאבד? אליעד מסביר שבן אדם רוצה להתאבד כי הוא לא יכול להתמודד עם הסבל או הכאב שלו. אבל הוא מדגיש שההתאבדות האמיתית, תודעתית, היא כאשר האדם מגיע למצב שבו לא אכפת לו מה יקרה. כלומר, הוא כבר לא מנסה לשלוט על המציאות, והוא מוכן לקבל כל תוצאה. ההתאבדות האמיתית, לפי אליעד, אינה פעולה פיזית, אלא מצב של כניעה מוחלטת למציאות. כל רצון או העדפה הוא סוג של התאבדות מכיוון שהוא מצמצם את החופש של האדם. לדוגמה, אליעד מסביר שאם טוב לך בהכל, ולא אכפת לך משום דבר, אתה לא תרצה להתאבד פיזית. אדם שמתאבד פיזית עדיין מחפש לשנות משהו במציאות שלו, ולכן ההתאבדות הפיזית אינה הפתרון האמיתי. האם התאבדות פיזית פותרת את הבעיות? אליעד מתאר מצבים שבהם בן אדם אומר אין לי כוח אפילו להתאבד, כי כל כך רע לו שהוא אפילו לא מסוגל לחשוב על פעולה אקטיבית של התאבדות. אדם כזה מקווה שאולי המציאות תפתור את הבעיה בשבילו, למשל שהתקרה תיפול. לפי אליעד, אדם שמגיע למחשבות על התאבדות אבל לא מבצע אותן, למעשה יש לו עדיין תקווה לשנות את מצבו. יש בו איזושהי אשליה של תקווה. האם אפשר להתאבד למען אחרים? אליעד טוען שאף אחד לא
תכלית החיים, מטרת החיים, האם יש מטרה לחיים? משמעות החיים לילדים, האם יש תכלית לחיים? מהי תכלית החיים? מהי מטרת החיים? לשכנע מישהו לא להתאבד, איך לענות לשאלה? מהי משמעות החיים?
תכלית החיים, מטרת החיים, האם יש מטרה לחיים? משמעות החיים לילדים, האם יש תכלית לחיים? מהי תכלית החיים? מהי מטרת החיים? לשכנע מישהו לא להתאבד, איך לענות לשאלה? מהי משמעות החיים?
תכלית החיים, מטרת החיים, האם יש מטרה לחיים? משמעות החיים לילדים, האם יש תכלית לחיים? מהי תכלית החיים? מהי מטרת החיים? לשכנע מישהו לא להתאבד, איך לענות לשאלה? מהי משמעות החיים? האם יש תכלית לחיים, ומה משמעות החיים באמת? השאלה על תכלית החיים ועל מטרת החיים נחשבת לשאלה מהותית ומרכזית, אבל אליעד כהן מציג אותה מזווית אחרת לגמרי. הוא מסביר שזו אולי נראית השאלה הקשה ביותר, אך למעשה, ייתכן שזו בכלל לא שאלה. זאת משום שלכל מטרה אפשר למצוא מטרה גבוהה ממנה, וכך נוצר לופ אינסופי של מטרות ללא נקודת קצה ברורה. אליעד מביא כדוגמה את רבי נחמן מברסלב, שאומר שלכל דבר בעולם יש תכלית, אך מוסיף מיד שלכל תכלית יש תכלית נוספת, גבוה מעל גבוה. זה יוצר מצב פרדוקסלי לכאורה, שבו אין תכלית סופית ומוחלטת, ולכן גם לא יכולה להיות תשובה מוחלטת לשאלה. אליעד מסביר, לדוגמה, את בניית הבית: אפשר לשאול מדוע אדם בונה בית, ... מדגיש שבאופן מוחלט לא ניתן להשיב מדוע יש עולם, מכיוון שגם המטרה עצמה היא חלק מהבריאה - כלומר, לפני בריאת העולם גם לא היתה קיימת המטרה שלשמה הוא נברא. לדוגמה, אם נאמר שהעולם נברא כדי לפרסם את אלוהים או כדי שאלוהים יתגלה, מיד עולה השאלה מה המטרה של המטרה עצמה. יוצא מכך שאי אפשר למצוא מטרה סופית או מוחלטת באמת. האם בכלל אפשר לענות לשאלת תכלית החיים? למרות זאת, אליעד מציע פתרון מעשי: במקום לחפש מטרה מוחלטת, הוא מציע לחפש מטרות יחסיות. מה המשמעות? הוא אומר שיש להתבונן במציאות ולבדוק אילו דברים חיוביים קורים בזכות קיומו של העולם לעומת מצב שבו לא היה עולם. למשל, הוא מציע ...
טיפול בהפרעות נפשיות, יעוץ לפסיכיאטרים, יעוץ לפסיכולוגים, לשכנע מישהו לא להתאבד, לא לפגוע באחרים, למה לעשות משהו? דיכאון קליני, הפרעת התנהגות, לשכנע מישהו לא לפגוע בעצמו, אימון למטפלים
טיפול בהפרעות נפשיות, יעוץ לפסיכיאטרים, יעוץ לפסיכולוגים, לשכנע מישהו לא להתאבד, לא לפגוע באחרים, למה לעשות משהו? דיכאון קליני, הפרעת התנהגות, לשכנע מישהו לא לפגוע בעצמו, אימון למטפלים
טיפול בהפרעות נפשיות, יעוץ לפסיכיאטרים, יעוץ לפסיכולוגים, לשכנע מישהו לא להתאבד, לא לפגוע באחרים, למה לעשות משהו? דיכאון קליני, הפרעת התנהגות, לשכנע מישהו לא לפגוע בעצמו, אימון למטפלים האם תמיד נכון לשאול למה בטיפול נפשי? אליעד כהן מציג בהרצאתו תובנה יסודית בנוגע לשאלות מסוג למה בטיפול נפשי ובייעוץ פסיכולוגי. אליעד מסביר כי אנשים רבים חושבים ששאלת למה היא כלי טיפול משמעותי ומועיל, אך לטענתו, השימוש בשאלת למה הוא דו - ערכי ויש לנהוג בו במשנה זהירות. הוא מתאר מספר תרחישים בהם שאלת למה יכולה לעזור, לצד תרחישים בהם השאלה יכולה להזיק או אפילו לסבך את המטופל עוד יותר. מתי שאלת למה יכולה לעזור למטופל? לפי אליעד, שאלת למה היא מועילה כאשר היא מובילה את האדם לקבל מידע חדש או הבנה עמוקה יותר לגבי מקור הבעיה שלו. למשל, אם אדם מרגיש רע ושואל את עצמו למה רע לי? ... למה יכולה להיות כלי לפיתוח מודעות עצמית ולהבנת הגורמים הנסתרים שמפעילים את האדם. מתי שאלת למה הופכת לבעיה בטיפול? הבעיה המרכזית שאליעד מזהיר מפניה מתרחשת כאשר השאלה למה מובילה ללופ אינסופי של ספקות, שאין להם תשובה מוחלטת. למשל, כאשר אדם שואל למה אני רוצה שיהיה לי טוב? ... הללו, כמו למה העולם קיים? או למה אני בכלל צריך לעשות משהו?, הן שאלות שלחלוטין אין להן תשובה מוחלטת, ושאם המטופל ימשיך לשאול אותן, הוא עלול להשתגע או לשקוע בדיכאון עמוק. איך יוצאים מהלופ של שאלת למה? כדי להוציא את המטופל מלופ של ספקות אינסופיים, אליעד מציע גישה ייחודית. במקום להמשיך לשאול למה?, המטפל צריך לנסות להפנות את המטופל לשאלות יותר ממוקדות שניתנות לפתרון, למשל: מה בדיוק רע לי כרגע? איך אני יכול לשפר את מצבי? האם יש פעולות ספציפיות שאני יכול לנקוט כדי להרגיש טוב יותר? בכך, המטפל מסיט את המטופל מהשאלות שלא ניתן לענות עליהן, לשאלות שבהן כן ניתן להגיע להבנה או לתשובה מעשית. אליעד ממליץ לפסיכולוגים ולמטפלים לזהות את הרגע שבו שאלות המטופל נעשות בלתי פתירות ולהעביר אותו למקום של חקירה תועלתית יותר. למה לא לפגוע באחרים, אם שום דבר לא משנה? שאלה חשובה שאליעד עוסק בה היא: אם שום דבר לא משנה, מדוע לא לפגוע באחרים? הוא מסביר שברמה הלוגית אכן אי אפשר לספק תשובה חד - משמעית לשאלה זו, כי אם אין משמעות מוחלטת לשום דבר, אזי גם לפגיעה באחרים אין משמעות מוסרית מוחלטת. כדי להתמודד עם השאלה הזאת בצורה מעשית, אליעד מציע להסביר למטופל שהימנעות מפגיעה באחרים היא מעין ברירת מחדל ביולוגית ואבולוציונית, כפי שחיות בטבע אינן פוגעות זו בזו ללא סיבה הישרדותית ברורה. כלומר, ההימנעות מפגיעה באחרים היא לא בהכרח מוסרית באופן מוחלט, אלא חלק מטבעו המובנה של האדם, ולכן היא נכונה עבורו. מה לעשות כשמטופל שואל למה לא להתאבד? אליעד מתייחס גם לשאלת ההתאבדות, כאשר מטופל שואל למה לא להתאבד אם שום דבר לא משנה? תשובתו של אליעד היא שאין לכך תשובה מוחלטת ברמה הפילוסופית, אך אפשר להבהיר לאדם כי ההימנעות מהתאבדות היא ברירת המחדל הטבעית שלו. כלומר, האדם תוכנת אבולוציונית וטבעית לא לרצות להתאבד, ולכן כאשר הוא חושב על התאבדות, הוא בעצם נלחם נגד הטבע שלו עצמו. אליעד ממליץ למטפלים להשתמש בהסבר זה כדי לתת לאדם עוגן, שיעזור לו להפסיק להילחם בעצמו. איך מטפל יכול לעזור בלי להשתגע בעצמו? אליעד מזהיר כי פסיכולוג או פסיכיאטר שמנסה לענות למטופל על שאלות שאין להן תשובה מוחלטת, עלול בעצמו להשתגע. לכן, המטפל צריך לדעת מראש שאין פתרון מוחלט לשאלות אלו. עליו להיות בעל הבנה עמוקה יותר משל ה
אתה לא חייב - אתה יכול. אתה לא צריך - יש לך אפשרות. איך לשכנע מישהו לעשות משהו שהוא חושב שעושה לו רע? איך לשכנע מישהו לא להתאבד? איך לשכנע ילד לעשות שיעורי בית? איך לטפל בהתנגדות? איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לשכנע מישהו לא לפחד לדבר איתך, על משהו שעושה לו רע? איך לשכנע מישהו לעשות משהו שהוא לא רוצה לעשות? איך לגרום למישהו לא לפחד ממשהו שהוא מפחד ממנו?
... - אתה יכול. אתה לא צריך - יש לך אפשרות. איך לשכנע מישהו לעשות משהו שהוא חושב שעושה לו רע? איך לשכנע מישהו לא להתאבד? איך לשכנע ילד לעשות שיעורי בית? איך לטפל בהתנגדות? איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לשכנע מישהו לא לפחד לדבר איתך, על משהו שעושה לו רע? איך לשכנע מישהו לעשות משהו שהוא לא רוצה לעשות? איך ... אותו, שגם מה שהוא לא רוצה לעשות, גם זה לא רע. ושאחכ הוא יבחר מה שהוא רוצה לעשות. לדוגמא, בן אדם שרוצה להתאבד. למה הוא רוצה להתאבד? כי רע לו כאן וכי הוא חושב שאם הוא יתאבד, יהיה לו פחות רע. עכשיו, אפשרי לומר לו משהו בסגנון של: אסור לך להתאבד זה יהיה רע אם תתאבד אם תתאבד זה יהיה מאוד גרוע מסיבות שונות. וכל הניסוחים האלו הם ניסוחים גרועים . כי לא רק שרע לו מהחיים עד כדי כך שהוא רוצה להתאבד, אלא שעכשיו רע לו, גם מכך שהוא מרגיש רע מזה שהוא רוצה להתאבד. כי האיסור להתאבד, הוא עצמו עושה רע לבן אדם, כי הוא מגביל את הבן אדם. ולפעמים כמובן הניסוחים האלו עובדים, אבל לפעמים לא. וכאן אתן עוד אפשרות איך אפשר לנסח את הרצון שלנו שהוא לא יתאבד. ואיך? אז במקום לומר לו, אסור לך להתאבד, צריך לדעת לשדר לו (במינון הנכון ובצורה הנכונה), שזה בסדר ולגיטימי שהוא יתאבד. אבל שהוא לא חייב להתאבד ושהוא יכול גם לחיות. ושאם הוא רוצה להתאבד זה בסדר. אבל שיעשה את זה מתוך בחירה ולא מתוך כפייה. דהיינו, במקום להעביר לו את המסר שהוא חייב להישאר בחיים, מעבירים לו את המסר שהוא יכול להישאר ... של לחיות. אבל בעיקרון, החיים מוצגים לו כהזדמנות, ולא כחובה. לדוגמא: אני מבין שקשה לך ושאתה רוצה להתאבד , אבל שתדע שאתה לא חייב להתאבד. כי יש אפשרות שיהיה לך טוב, גם אם תחייה ותישאר בחיים. ובגלל שבן אדם רוצה להרגיש בחירה חופשית, לכן יש סיכוי שהוא ירצה להקשיב, כדי להרגיש טוב מכך שנותנים לו את האפשרות לחיות. ואחדד: אנחנו לא לוקחים ממנו את האפשרות להתאבד, אנחנו כן נותנים לו את האפשרות לחיות. אנחנו לא מגבילים אותו. אנחנו מגדילים לו את כמות האפשרויות שלו. ניקח לדוגמא ילד שלא רוצה לעשות שיעורים. אז ... צמצמנו את כמות האפשרויות שלו ובשנייה, הגדלנו את כמות האפשרויות שלו. וכמובן שזה יעבוד, רק אם אתה כהורה באמת תחשוב שכיף לילד לעשות שיעורים. אבל זה כבר נושא אחר. אבל העיקרון הוא, שאם אומרים למישהו שהוא חייב לעשות משהו, אוטומטית, הוא ירגיש שמגבילים את ...
שכנוע אקראי, שכנוע סיבתי, לשכנע מישהו באופן אקראי, לגרום למישהו לחשוב משהו, לשכנע מישהו לא להתאבד, לגרום למישהו לא להתאבד, לגרום למישהו לרצות לחיות, איך המוח משתכנע?
שכנוע אקראי, שכנוע סיבתי, לשכנע מישהו באופן אקראי, לגרום למישהו לחשוב משהו, לשכנע מישהו לא להתאבד, לגרום למישהו לא להתאבד, לגרום למישהו לרצות לחיות, איך המוח משתכנע?
... לשכנע מישהו באופן אקראי, לגרום למישהו לחשוב משהו, לשכנע מישהו לא להתאבד, לגרום למישהו לא להתאבד, לגרום למישהו לרצות לחיות, איך המוח משתכנע? איך אפשר לשכנע אדם לשנות את דעתו באופן מוחלט? אליעד כהן ... גם ללא סיבה ברורה. לדוגמה, אדם יכול להגיד שהוא רוצה להתאבד. אם ננסה לשכנע אותו לא לעשות זאת, קיימים שני נתיבים שונים לשכנוע שלו. הראשון הוא נתיב סיבתי, והשני ... להפריך את הטענות שהוא מציג. למשל, אם האדם אומר שהוא רוצה להתאבד בגלל סיבות מסוימות, כמו כישלון או חוסר משמעות בחיים, ניתן לנסות להפריך את ההיגיון שמאחורי אותן סיבות. למשל, ניתן לומר לו שיש דברים טובים שהוא ... השכנוע האקראי, אינו מצריך היגיון או נימוק ברור. כאן המטרה היא לחזור שוב ושוב על אותו המסר בדיוק, ללא שינוי, גם אם אין טיעון הגיוני או הוכחה מאחוריו. הוא טוען ... אינו מבוסס כלל מבחינה לוגית. לדוגמה, במקרה של האדם הרוצה להתאבד, אפשר פשוט לחזור שוב ושוב על המשפט החיים טובים, מבלי לנסות אפילו להוכיח זאת. למרות שאין לנו דרך ... של האדם יגרום לו להשתכנע שהחיים אכן טובים. מהי המשמעות של לחזור על אותו מסר בשכנוע אקראי? אליעד מציין שבדרך כלל אנשים מאמינים שאין טעם לחזור על אותו דבר שוב ... עם אדם שמחזיק בדעה שלילית מאוד על החיים (לדוגמה, רצון להתאבד), יש לנו יתרון עליו. היתרון הוא שאנחנו מסוגלים לראות את המציאות בצורה מורכבת יותר - אנחנו מבינים ... לו לשנות את דעתו או את ההחלטה שלו. איך לשכנע אדם לא להתאבד? מהו שכנוע סיבתי? כיצד פועל שכנוע אקראי? האם חזרה על מסרים משכנעת? איך לשנות את דעתו של אדם? איך ...
מתי ואיך לגרום למישהו לחשוב, שאתה בעד זה שהוא יעשה משהו שאתה מתנגד לכך שהוא יעשה אותו? מה לעשות כשהבן אדם השני לא מוכן בכלל לשנות את דעתו? מתי להסכים עם מישהו על משהו שאתה לא מסכים איתו? מתי לעודד מישהו לעשות משהו שאתה לא רוצה שהוא יעשה אותו? מה לעשות מול אדם שמחזיק בדעתו בצורה קיצונית? הינדיק, לגרום למישהו לא להתאבד, לשכנע מישהו להפסיק לקחת סמים
... מה לעשות מול אדם שמחזיק בדעתו בצורה קיצונית? הינדיק, לגרום למישהו לא להתאבד, לשכנע מישהו ... משהו שאתה רוצה שהוא יחשוב את ההפך. לדוגמא, נניח שמישהו רוצה להתאבד. ונניח שאתה רוצה לשכנע אותו לא להתאבד. האם הגיוני שתגיד לו שאתה בעד זה שהוא כן יתאבד? תשובה: כנראה שלא. נכון?! אז ... שבהם אם אתה רוצה לשכנע מישהו לא לעשות משהו, כגון לדוגמא לשכנע מישהו לא להתאבד , לפעמים לשם כך עליך להסכים איתו על זה שהוא כן יתאבד. ואסביר: כעיקרון, ברגע שאתה ... ישתמש בסמים, הוא לא יקשיב לך לגבי זה שאתה רוצה שהוא יטפל בעצמו גם בצורה קוגניטיבית ושינוי ... טוב את הדעה של עצמו, שאתה רוצה שהוא יפסיק לחשוב אותה? ובמהות, עד כמה ואיך ובאיזה צורה בדיוק, ...
על החיים ועל המוות, התאבדויות, פחד מהמוות, טוב ורע, למה אנשים מתאבדים? למה אנשים מפחדים מהמוות? מה קורה אחרי המוות? איך למנוע התאבדות? איך לגרום לילד לא להתאבד? איך לגרום לילד לא לפחד מהמוות? שינוי הרצון או שינוי המציאות
על החיים ועל המוות, התאבדויות, פחד מהמוות, טוב ורע, למה אנשים מתאבדים? למה אנשים מפחדים מהמוות? מה קורה אחרי המוות? איך למנוע התאבדות? איך לגרום לילד לא להתאבד? איך לגרום לילד לא לפחד מהמוות? שינוי הרצון או שינוי המציאות
... החיים ועל המוות, התאבדויות, פחד מהמוות, טוב ורע, למה אנשים מתאבדים? למה אנשים מפחדים מהמוות? מה קורה אחרי המוות? איך למנוע התאבדות? איך לגרום לילד לא להתאבד? איך לגרום לילד לא לפחד מהמוות? שינוי הרצון או שינוי המציאות למה אנשים מתאבדים ואיך למנוע התאבדות? אליעד כהן מסביר כי הסיבה הבסיסית שאנשים רוצים להתאבד היא הרצון שלהם לשנות את ... בפועל הוא גדול מאוד, האדם עלול להרגיש ייאוש וחוסר אונים, עד כדי כך שהוא מחליט שהדרך היחידה להפסיק לסבול היא לשנות את המציאות בצורה הקיצונית ביותר - להתאבד. אליעד נותן דוגמה של אדם שרוצה ... להשיב אותה, הוא נכנס למצוקה גדולה. אם האדם היה יכול לקבל את המציאות כפי שהיא או לשנות את רצונו ולא לרצות את מה שאין לו, הוא לא היה סובל ולא היה מגיע למחשבות אובדניות. אליעד מדגיש כי כדי למנוע התאבדות, יש לחנך אנשים ובמיוחד ילדים ... להתמודד גם עם מצבים שבהם המציאות אינה תואמת לרצונו, הוא ידע לקבל את המציאות או לשנות את רצונו בהתאם למה שקורה. כך הוא לא יחוש חסר אונים, והסיכוי שיגיע לרצון להתאבד קטן משמעותית. האם אפשר לשלוט במציאות או רק ... בין הרצון לבין מה שקורה בפועל. אם אדם מבין שהכל תלוי ברצונו, הוא מפסיק להיות קורבן של המציאות, ומתחיל לקחת אחריות מלאה על חייו ועל תחושותיו. למה אנשים מתאבדים? איך להפסיק לפחד מהמוות? האם אפשר לשלוט ברצון? מה קורה אחרי המוות? האם יש טוב ורע מוחלטים? איך למנוע התאבדות של ילדים? האם ניתן לשלוט בחוויית המציאות? השכל של ההתאבדות, רצון לשנות את המציאות, לשנות את הרצון, שינוי הרצון מול שינוי המציאות, 2 שיטות להרגיש טוב, 2 שיטות לא להרגיש רע, איך לחנך ילד לאהוב את החיים? איך לחנך ילד שלא ירצה להתאבד? למה ילד רוצה להתאבד? למה ילד רוצה למות? למה אנשים רוצים להתאבד? למה ילד מפחד למות? מהו הפחד ... והזדהות עם הרצון העצמי, האם אחרי המוות יהיה יותר רע? פחד מהלא נודע שאחרי המוות, מה זה טוב? מה זה רע? איך נוצרת תחושה רעה? איך נוצרת תחושה טובה? במה ההורים אשמים? להאשים את ההורים, האם יותר קל לשנות את הרצון או יותר ...
טיפול בהתאבדות, איך למנוע התאבדות? לתכנן התאבדות, איך להרוג את עצמך? איך להתאבד? לשכנע מישהו לא להתאבד, מחשבות אובדניות, מחשבות על מוות
טיפול בהתאבדות, איך למנוע התאבדות? לתכנן התאבדות, איך להרוג את עצמך? איך להתאבד? לשכנע מישהו לא להתאבד, מחשבות אובדניות, מחשבות על מוות האם לדבר על מחשבות התאבדות מונע או מעודד התאבדות? כאשר אדם מביע מחשבות אובדניות, קיימת דילמה לגבי הדרך הנכונה ביותר להתמודד איתו: האם כדאי לדבר איתו על רצונו להתאבד, או שעדיף להתעלם או להעביר נושא? אליעד כהן מסביר שכאשר מישהו אומר לך שהוא חושב להתאבד, באופן עקרוני אפשר לבחור בשני כיוונים הפוכים. אפשרות אחת היא לשאול אותו שאלות מפורטות על כוונתו, למשל: איך בדיוק אתה מתכנן להתאבד?, מתי חשבת להתאבד?, האם ניסית להתאבד בעבר?, או מנגד, לא להיכנס לפרטי התכנון בכלל, מתוך חשש שזה יכניס אותו למצב רוח דיכאוני עמוק יותר. איך בירור מפורט על תוכנית ההתאבדות עשוי לעזור? אליעד כהן מסביר שדווקא התעמקות בשאלות על הדרך בה האדם מתכנן לפעול - למשל איזה סוג חבל קנה או באיזה אופן הוא רוצה לפגוע בעצמו - עשויה במקרים מסוימים לעזור לו. ההיגיון כאן הוא שכאשר האדם מדבר על פרטי ההתאבדות, הוא כאילו פורק את המתח הפנימי, וההתאבדות הופכת למשהו פחות מלחיץ ופחות מושך. הוא נותן כדוגמה אדם רעב מאוד המדמיין שהוא אוכל: אם האדם דמיין באופן מספיק מפורט שהוא אוכל, תחושת הרעב עשויה לרדת במידת מה, כי מבחינתו הוא כבר חווה את זה בדמיון, וכך גם ההתאבדות - אם הוא דיבר על זה בפרטי פרטים, לפעמים זה עשוי להפחית את הרצון שלו לבצע את זה בפועל. האם לדבר על התאבדות עלול להחמיר את המצב? מצד שני, אליעד מדגיש שהשיחה יכולה לפעול גם בכיוון הפוך: כשאדם מתחיל לתאר את תוכניתו להתאבדות לפרטים, התוכנית עלולה להפוך עבורו למציאותית יותר, מוחשית וברורה יותר. אם ההתאבדות נתפסת כמשהו ממשי ומוחשי, יש סכנה שדווקא המוחשיות הזו תקרב אותו לבצע את המעשה. למשל, אם אדם חושב לטוס להודו ומתחיל לתכנן את הטיול לפרטים, הוא למעשה הופך את הרעיון לממשי יותר. אותו עיקרון יכול לפעול במחשבות אובדניות: התכנון המפורט יכול להפוך את המעשה לאפשרות ממשית וקונקרטית יותר עבורו, וכך דווקא להגביר את הסיכון לביצוע. האם התעלמות מהמחשבות על מוות היא פתרון יעיל? אליעד כהן מסביר שמהצד השני, ישנה אפשרות לא לדבר כלל על המחשבות האובדניות. במקרה כזה, האדם שמביע את הרצון למות עשוי להרגיש שהנושא לא מספיק חשוב או ... בו. אם הנושא עולה ואז מיד מעבירים נושא, האדם יכול להרגיש שמזלזלים בו, שלא מתייחסים לכאב או למצוקה שלו, מה שעלול להגביר את תחושת הבדידות והדיכאון , ודווקא להגביר את הסיכוי שהוא ינסה להתאבד. מה החשיבות של האופן שבו מדברים על מחשבות אובדניות? אליעד כהן מדגיש שבסופו של דבר, לא מדובר רק בשאלה האם לדבר או לא לדבר על ההתאבדות, אלא בעיקר באופן שבו מנהלים את השיחה הזו. אם מדברים על הנושא באופן שיוצר ... להסיק שלאף אחד לא באמת אכפת ממנו. לעומת זאת, אם האדם מרגיש שהשיחה אמיתית ומטרתה לעזור לו, הדבר יכול דווקא להקל עליו ולהפחית את הרצון שלו להתאבד. כיצד לשאול שאלות בצורה נכונה כשאדם מביע רצון להתאבד? כאשר שואלים אדם על מחשבות ה
2 גישות טיפוליות, מהי שיטת EIP? טיפול מתוך שלמות, מצא את ההבדלים, השיטה של אליעד כהן, שיטת הטיפול של אליעד כהן, 2 גישות של מורים רוחניים, טיפולים לשינוי הזהות המינית, התאבדות של מטופל, איך לא לגרום למטופל להתאבד? איך לגרום למטופל לא להתאבד? סגנונות של טיפול, גישות של מנטורים לחיים, טיפול מתוך חסרון, איך לאהוב את עצמך? שנאה עצמית בגלל טיפול, להשתנות מתוך אהבה, לעשות שינוי מתוך אהבה, להשתנות מתוך בחירה, להשתנות מתוך שלמות, טעויות של מורים רוחניים
... גישות טיפוליות, מהי שיטת EIP? טיפול מתוך שלמות, מצא את ההבדלים, השיטה של אליעד כהן, שיטת הטיפול של אליעד כהן, 2 גישות של מורים רוחניים, טיפולים לשינוי הזהות המינית, התאבדות של מטופל, איך לא לגרום למטופל להתאבד? איך לגרום למטופל לא להתאבד? סגנונות של טיפול , גישות של מנטורים לחיים, טיפול מתוך חסרון, איך לאהוב את עצמך? שנאה עצמית בגלל טיפול, להשתנות מתוך אהבה, לעשות שינוי מתוך אהבה, להשתנות מתוך בחירה, להשתנות מתוך שלמות, טעויות של מורים רוחניים וכאן נסביר על 2 גישות טיפוליות, 2 גישות של מטפלים שהאדם רוצה להיעזר בהם, 2 גישות של יועצים, 2 גישות ... את האדם אל האושר והשנייה אל הסבל. ולמרות שנראה ששתיהן כאילו דומות, הן שונות. והעניין הוא, כך: בן אדם בא לטיפול כדי לטפל בבעיה שיש לו. דהיינו, הוא מניח שיש לו בעיה כלשהי. לדוגמא, בן אדם שרוצה לטפל בכך שיש לו בעיה רגשית, של רגישות יתר. דהיינו, שאותו אדם חושב שהוא רגיש יותר מידי והוא רוצה לטפל בבעיה שלו. דהיינו, הוא רוצה להפסיק להיות רגיש יותר ... להיות פחות רגיש. עד כאן הכל נשמע הגיוני. אבל כאן יש 2 גישות ו2 דרכים איך להסתכל על העניין הזה. ואלו 2 גישות טיפוליות שונות לחלוטין אחת מהשניה, ואני אסביר. ברמת ... רוצה לעזור לאדם שתהיה לו פחות רגישות. דהיינו, גם המטפל וגם האדם מסכימים שיש כאן בעיה של רגישות יתר שרוצים לטפל בה. עד כאן הכל נשמע טוב והגיוני. אבל יש כאן 2 גישות ... גישה אחת היא הגישה הפשוטה, כפשוטם של דברים, היא בעצם מניחה שלאדם יש רגישות יתר + שרגישות יתר זו בעיה שצריכים לטפל בה. ומכך נובע שנעשה כל מאמץ אפשרי כדי לטפל בבעיה שהגדרנו. הגישה השניה אומרת, שמצד האמת אין שום ... שיש לאדם רגישות יתר. ושהאדם לא חייב להפסיק את הרגישות יתר שלו. אלא שהאדם בוחר לרצות בבחירה חופשית מלאה, לטפל בכך שיש לו רגישות יתר. ואנחנו רוצים לעזור לבן אדם ... מתי ואיך הוא רוצה שתהיה לו רגישות יתר. דהיינו, הגישה הראשונה שהיא הגישה הכללית הפשוטה ביותר של כל היועצים והמטפלים וכולי, היא שכדי לעזור לאדם אנחנו נניח שיש לו בעיה שאנחנו רוצים לטפל בה. הגישה השלמה יותר והנכונה יותר, היא, שלאדם אין ... שרוצה לעזור לו, מסתכל על ההתמכרות לפורנו כעל דבר גרוע מאוד, כעל אויב, כעל השטן, כעל משהו מאוד גרוע, שצריכים לטפל בו ולהיפטר ממנו. ואני אחדד: אני לא אומר שהגישה הנפוצה היא של אלימות וכעס כלפי המטופל. אני כן אומר שכל הגישות הן באלימות כלפי התופעה שבה רוצים לטפל. דהיינו, אנחנו לא נכעס ולא נשנא את האדם שהוא סובל ... שהיא הגישה הכללית, השורש שלה הוא, התפישה שיש טוב ורע. ושאם הגדרנו משהו כרע, אז אנחנו צריכים להתרחק ממנו ולטפל בו וכולי. והחיסרון המרכזי של הגישה הזאת, הגישה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ילד בדיכאון, ילד לא רוצה לחיות, ילד רוצה להתאבד, הדרכה להורים, איך לטפל בילד? למה לחיות? אין חשק לחיות, בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? משמעות החיים, סיבות לחיות, אין רצון לחיות, התאבדות ילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ילד בדיכאון, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך לפרש חלומות? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למצוא זוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: ילד בדיכאון, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? למה העולם קיים? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? למה יש רע בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם באמת הכל לטובה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי בטלפון, אימון אישי לילדים, הדרכה בנושאי ילד בדיכאון - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3574 שניות - עכשיו 28_05_2025 השעה 03:52:32 - wesi1