אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה התאבדות ילדים ✔ילד בדיכאון, ילד לא רוצה לחיות, ילד רוצה להתאבד, הדרכה להורים, איך לטפל בילד? למה לחיות? אין חשק לחיות, בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ילד בדיכאון, ילד לא רוצה לחיות, ילד רוצה להתאבד, הדרכה להורים, איך לטפל בילד? למה לחיות? אין חשק לחיות, בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? משמעות החיים, סיבות לחיות, אין רצון לחיות, התאבדות ילדים
מה גורם לילד לרצות למות ואיך הורים יכולים לעזור?

כאשר ילד נמצא בדיכאון, לא רוצה לחיות ואף מביע רצון להתאבד, זה מעורר בהורים פחד, לחץ ותחושת חוסר אונים. לפי אליעד כהן, הסיבה לכך שהילד מרגיש דיכאון או רצון למות קשורה בדרך כלל לחוויות שהילד עבר או לפרשנויות ששתלו בו הסביבה, במיוחד ההורים. במקרה שבו ילד עבר תאונה שגרמה לו לפציעה קשה בפנים, ולאחריה הוא מביע מחשבות אובדניות ולא רוצה לצאת מהבית או מבית הספר, הגורם הראשוני שההורים צריכים לבדוק הוא התגובה הרגשית שלהם עצמם לאירוע. אליעד מסביר שהילד קולט ומפנים את תגובות ההורים, במיוחד כשמדובר בטראומות, ולכן חשוב קודם כל לבדוק עד כמה ההורים עצמם לחוצים, מדוכאים או חרדים מהמצב.

אליעד כהן ממליץ להורים לשאול את עצמם תחילה: "איך אנחנו הגבנו לאירוע שהילד חווה? איך הסברנו לו את האירוע, וכיצד אנחנו משדרים את הרגשות שלנו לגביו?" ככל שההורים יותר לחוצים וחרדים, הילד מחקה באופן לא מודע את תגובותיהם, וכך נכנס למצב של חוסר אונים ודיכאון. כדי לעזור לילד, ההורים צריכים קודם כל להרגיע את עצמם ולשנות את הגישה הרגשית שלהם כלפי האירוע.

למה הילד אומר שהוא לא רוצה לחיות ומה מסתתר מאחורי המילים האלה?

אליעד כהן מסביר שכאשר ילד אומר משפט כמו "אני לא רוצה לחיות", זה לא תמיד מעיד על רצון אמיתי למות. לפעמים הילד משתמש במשפט הזה כדי לבטא רגש אחר, כמו כאב פיזי, פחד, תחושת בדידות או חוסר אונים. לפעמים הילד אפילו לא מודע בדיוק למה הוא מתכוון, ולכן תפקיד ההורים הוא לשאול שאלות שיסייעו לילד להבין מה באמת מפריע לו. למשל, אם הילד אומר "לא בא לי לחיות", ההורה יכול לשאול: "למה? מה מפריע לך עכשיו? ממה אתה עצוב?" המטרה של השאלות הללו היא לאפשר לילד להביע בצורה ברורה יותר את תחושותיו האמיתיות.

אליעד מדגים שאם הילד אומר שהוא לא רוצה לחיות, כדאי לברר איתו אם הוא באמת התכוון למות או שאולי הוא התכוון לומר "כואבת לי הבטן" או "אני עצוב". ההסבר הוא שהילד לא תמיד יודע לבטא בצורה נכונה את מה שהוא מרגיש, ולכן הוא בוחר במשפט קיצוני, שבפועל מבטא מצוקה רגשית עמוקה, ולאו דווקא רצון אמיתי למות.

האם באמת אין משמעות לחיים ואיך אפשר להתמודד עם חוסר החשק לחיות?

לגבי שאלות על משמעות החיים או חוסר חשק לחיות, אליעד כהן מציע לשאול תחילה מדוע האדם בכלל שואל "למה לחיות?" הוא מדגים ואומר שכאשר אדם שואל "למה אני חי?" זה דומה לשאלה "בשביל מה להתאמץ?" והוא מסביר שהשאלה הזו מופיעה כאשר לאדם רע, כשהוא סובל או כשהוא מרגיש שהתועלת שהוא מקבל מהחיים לא מספיקה כדי להצדיק את המאמץ.

הפתרון שאליעד מציע במקרים כאלה הוא להבין את שורש הסבל. כאשר האדם מזהה בבירור מה בדיוק מפריע לו וממה הוא סובל, הוא יכול להחליט אם לשנות את המציאות או לקבל אותה כפי שהיא. במקרה של ילד שחווה תאונה ונפצע, אם ההורים יצליחו להבין ולתקשר לילד שאין צורך לחשוש מהתגובות של החברה, ושהאירוע שעבר אינו חייב להשפיע לרעה על עתידו, הילד עשוי להרגיש הקלה משמעותית.

איך ללמד את הילד להרגיש טוב למרות הקשיים?

אליעד כהן מסביר שלמעשה מה שהילד רוצה הוא להרגיש טוב, ואם הוא לא מצליח בכך, הוא נכנס לייאוש ודיכאון. התפקיד של ההורים הוא ללמד את הילד להרגיש טוב גם כשהמציאות לא מושלמת. הדרך לכך היא ללמד אותו כיצד להסתכל על האירוע שקרה לו בצורה אחרת. לדוגמה, במקום להדגיש כמה זה רע שהוא נפצע, ההורים יכולים ללמד את הילד כיצד למצוא דברים טובים באירוע, למשל העובדה שהוא חי, שהפציעה לא קטלנית, שהוא יכול להמשיך לשחק, ללמוד ולחיות את חייו למרות הקשיים.

ההורים יכולים להראות לילד שגם אם...
מוחלטות טראומות לחנך ילדים חיים אחרי המוות התאבדות החלטיות עבר קבלת החלטות התאמצות לשנות את המציאות גורמים אובדנות איך לטפל איך לטפל בילד איך לטפל בילדים אין חשק אין חשק לחיות אין רצון לחיות בשביל מה לחיות דיכאון דיכאונות הדרכה הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התאבדויות התאבדות התאבדות ילדים חיים חינוך ילדים חשק חשק לחיות טיפול טיפול באובדנות טיפול בהתאבדות טיפול בנטיות אובדניות טיפולים ילד ילד בדיכאון ילד לא רוצה ילד לא רוצה לחיות ילד רוצה ילד רוצה להתאבד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לא להתאבד לא רוצה לחיות להתאבד לחיות לחנך ילדים לטפל לטפל באובדנות לטפל בהתאבדות לטפל בילד לטפל בילדים למה לא להתאבד למה לחיות מהות החיים מחשבות אובדניות מטופל מטופלים מטפל מטרת החיים משמעות משמעות החיים משמעותיות נטיות אובדניות סיבה סיבות סיבות לחיות רוצה להתאבד רוצה לחיות רצון רצון להתאבד רצון לחיות תכלית החיים
התאבדות ילדים, למה ילדים מתאבדים? איך למנוע התאבדות ילדים? מניעת התאבדות בגלל חרם, ילד התאבד בגלל חרם, מה אומרים לילד שרוצה למות? מחשבות אובדניות אצל ילדים, סיבות להתאבדות ילדים, הורים לילדים אובדניים, סימנים להתאבדות ילדים
התאבדות ילדים, למה ילדים מתאבדים? איך למנוע התאבדות ילדים? מניעת התאבדות בגלל חרם, ילד התאבד בגלל חרם, מה אומרים לילד שרוצה למות? מחשבות אובדניות אצל ילדים, סיבות להתאבדות ילדים, הורים לילדים אובדניים, סימנים להתאבדות ילדים
התאבדות ילדים, למה ילדים מתאבדים? איך למנוע התאבדות ילדים? מניעת התאבדות בגלל חרם, ילד התאבד בגלל חרם, מה אומרים לילד שרוצה למות? מחשבות אובדניות אצל ילדים, סיבות להתאבדות ילדים, הורים לילדים אובדניים, סימנים להתאבדות ילדים למה ילדים מתאבדים ואיך הורים קשורים לכך? אחת התופעות המדאיגות ביותר בקרב ילדים ובני נוער היא תופעת ההתאבדות. אליעד כהן מסביר בהרצאתו בפירוט את הסיבות להתאבדות ילדים, כיצד למנוע זאת, ומה תפקיד ההורים במניעת או בהעצמת התופעה. האם הרצון למות אצל ילדים הוא מולד? אליעד כהן מדגיש באופן ברור שהרצון ... תכונה מולדת. אולם, הרצון למות או הנטייה להתאבד אינן מולדות. מה הקשר בין חרם בבית הספר להתאבדות ילדים? אחת הסיבות המרכזיות להתאבדות ילדים, כפי שמציין אליעד כהן, היא חרם חברתי בבית הספר, בריונות, שיימינג או השפלות מצד בני גילם. הוא מסביר שכאשר ילד עובר השפלה, נידוי ... לפי התסריט האידיאלי הזה, הוא חושב שאין טעם להמשיך לחיות. מדוע ההורים אחראים במידה רבה להתאבדות ילדיהם? אליעד כהן מחדד נקודה שנויה במחלוקת אך חשובה מאוד: ההורים הם אחראים חלקית, ולעיתים משמעותית, להתאבדות ילדיהם. הוא מדגיש כי כוונתו אינה להאשים את ההורים באופן מלא, אבל בהחלט להדגיש את האחריות שלהם ביצירת תפיסת עולם מסוימת אצל הילד. ... את החינוך בבית ולהעניק לילד השקפה רחבה וגמישה על החיים. למה ילדים מתאבדים? איך למנוע התאבדות ילדים? התאבדות ילדים בגלל חרם איך לזהות מחשבות אובדניות אצל ילדים? מה לעשות כשהילד אומר שהוא רוצה למות? סיבות להתאבדות ילדים איך הורים משפיעים על אובדנות ילדים? התאבדות בעקבות בריונות ברשת, ילד שהתאבד בגלל שיימינג, ילדה שאומרת בא לי למות, מה אומרים ... ילד שאומר בא לי למות, ילדה שמדברת על מוות, ילד שאומר אני רוצה למות, למה אני רוצה למות? התאבדות ילדים קטנים, ילדים התאבדו בגלל בריונות ברשת ...
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 1
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 1
... הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 1 מהו בעצם ... יופנה לשריפה. הוא מציין שזו שאלה של סדר עדיפויות וחשיבות, והריכוז תמיד מופנה למה שנתפס בעיניך כדחוף או משמעותי יותר באותו רגע. לדוגמה, ילדים שנראים לא מרוכזים בכיתה פשוט מרוכזים במשהו אחר, כמו הפסקה או ... מטרידות שמפריעות לריכוז? אליעד מסביר בפירוט על התמודדות עם מחשבות טורדניות. קודם כל, יש להכיר בכך שיש שתי מטרות שמתנגשות - המטרה לעשות עבודה והמטרה לפתור את הבעיה האישית. במקרה כזה, יש שתי דרכים אפשריות: לטפל ישירות במחשבה או בבעיה הטורדנית, אם היא מספיק דחופה. לדחות את הטיפול לזמן אחר, ולהקדיש לו זמן מוגדר כדי שהמוח ירגיש שיש סדר ויפסיק להטריד ... יותר. איך אפשר ליישם את העקרונות הללו בחיי היומיום? אליעד ממליץ לעשות סדר ברור כאשר מתרחשת התנגשות בין שתי מטרות, כמו עבודה לעומת בעיה נפשית: לזהות באופן ברור את שני הרצונות ולהבין את ההתנגשות ביניהם. לקבל החלטה מודעת לגבי איזה נושא לטפל קודם, ולקבוע זמנים מוגדרים לטיפול בבעיה המשנית. לסגור פגישות מנטליות עם עצמך לגבי מתי תטפל בנושא המטריד, כדי להימנע מהמחשבות החוזרות והטורדניות במהלך העבודה. הנקודה המרכזית שאליעד מדגיש היא המודעות לבחירה מודעת, אחרת המוח ימשיך לנדוד בין שני הרצונות ויתקשה להתרכז. מהי המשמעות העמוקה של מחשבות אובדניות ומדוע התאבדות אינה פתרון? אליעד מסביר לעומק שמחשבות אובדניות מגיעות מתוך חוסר רצון לחיות ולא באמת מרצון למות. הוא מבהיר שמי שרוצה להתאבד אינו מעוניין באמת למות, אלא רוצה להפסיק להרגיש רע. הוא מדגיש כי התאבדות אינה פתרון, כיוון שהתודעה אינה נעלמת, אלא ממשיכה להתקיים בצורה אחרת. הוא מסביר שהאדם לא יכול להימלט מתחושות לא נעימות באמצעות התאבדות, אלא רק מחליף סוג אחד של סבל בסוג אחר. אליעד מבהיר שהמפתח הוא ... - תמיד יש ריכוז במשהו. הריכוז נקבע לפי סדר העדיפויות של האדם. חשוב להחליט באופן מודע על מה להתמקד ומתי. התאבדות אינה פתרון, כי התודעה ממשיכה להתקיים. אהבה עצמית אמיתית דורשת הבנה ... יציבה. ניהול זמן והצבת סדרי עדיפויות איך להתמודד עם מחשבות טורדניות איך לפתח אהבה עצמית? מה לעשות כשיש מחשבות אובדניות? העצמת מוטיבציה בעבודה מה עושים עם בעיה של חוסר ריכוז? שאלה: מה ... שלך מיד יעבור לשריפה. זה לא שאתה לא מצליח לחשוב על משהו אחר, אלא שאתה מתמקד בדבר שנתפס אצלך כיותר חשוב. משמעות הדבר היא שאם אינך מצליח להתרכז בעבודה, כנראה שיש לך משהו שנתפס אצלך כיותר ... שתבין שהבעיה המטרידה לא עד כדי כך חשובה (או שהיא יכולה לחכות), וכך תצליח להתרכז יותר בעבודה. שאלה: מה לגבי ילדים שבבית הספר אומרים להם שהם סובלים מבעיית קשב וריכוז? תשובה: גם אצל ילדים, הם תמיד מרוכזים במשהו. יכול להיות שהילד מעדיף לחשוב על ההפסקה במקום ללמוד בכיתה, כי ההפסקה נתפסת אצלו כיותר מעניינת. זה לא בהכרח חוסר קשב, אלא עניין של מה יותר מעניין וחשוב בעיני הילד. אם המורה טוען שלילד יש בעיית קשב וריכוז, לעתים זה יכול להיות שהמורה עצמו לא רואה שה
רצון למות / רצון להתאבד / רצון לישון / רצון לברוח / רצון להיעלם - מהם? ומה הפתרון?
... למות רצון להתאבד רצון לישון רצון לברוח רצון להיעלם - מהם? ומה הפתרון? רצון לישון עייפות כרונית. רצון למות. רצון להתאבד. רצון לברוח. רצון להיעלם. מהי מהותם של הרצונות האלו? מהו השורש שלהם? ומה עושים? מי שיתבונן יראה, כי המהות של כל הרצונות הנל היא אחת. האדם רוצה להיעלם, האדם רוצה להיות כלום, האדם רוצה לא להיות. רצון לישון = האדם לא מוצא שום עניין במציאות, מרגיש משועמם, עייף נפשית, רוצה לברוח ולישון. רצון למות להתאבד = הרצון להיעלם ולברוח מהחיים ומהמציאות. רצון לברוח להיעלם = האדם רוצה לא להיות קיים להיות כלום. השורש של כל הרצונות האלו הוא אחד ויחיד. כל הרצונות האלו נובעים אך ... הוא האגו והגאווה של האדם. כשאין אגו, אז הכל טוב תמיד. הרצון להתאבד למות, שורשו הוא הרצון להרוג ולהעלים את האני האגו של האדם. זהו השורש של הרצון למות. כאשר אדם רוצה למות, הוא בעצם רוצה להיפטר מהאגו שלו ומהרצון המתמיד שיש לו ... לא להיות קיים, הרצון להיעלם ולהפוך לאוויר ולכלום. כך שמהותם של כל הרצונות האלו, היא אחת. המהות היא: הרצון של האדם להיות בהרמוניה עם המציאות ולהרגיש אחדות עם המציאות. הרצון לברוח, הוא הרצון לברוח מהאגו ומהרצון שאינו פוסק, אל תחושת השלמות שלווה ורוגע. אל התחושה שבה לא ...
התאבדויות - למה אנשים מתאבדים? ממה נובעת התאבדות?
התאבדויות - למה אנשים מתאבדים? ממה נובעת התאבדות? במאמר הזה נאמר את אחת האמיתות שממנה בוחרים להתעלם הפסיכולוגים וחבריהם, והיא הסיבה האמיתית שבגללה קיימת תופעת התאבדות. ומי שיתבונן יראה, כי תופעת ההתאבדות גדלה כל הזמן, ביחד עם תופעת הדיכאון שגדלה כל הזמן. וככל שהימים עוברים והעולם הופך להיות יותר מפותח, כך כמות הדיכאון בעולם עולה, ואיתה ממילא עולה גם כמות ההתאבדויות. והפסיכולוגים מנסים למצוא הסברים שונים לסיבה שבגללה בני אדם מתאבדים, ואף אחד לא אומר את האמת. והאמת היא שבני אדם מתאבדים, משום שאין להם מושג למה הם חיים. כי מצד ... חיים. וכאשר רע לאדם, וכאשר אין לאדם שמץ של מושג, לא למה הוא חי, וכל שכן לא למה רע לו ולמה הוא סובל, אז על ידי זה יש כאלו שבוחרים להתאבד. ואם נתבונן נראה, כי יש כאלו שמתאבדים, לא רק בגלל שרע להם מבחינה חיצונית, אלא ... הרבה אנשים שנחשבים לאנשים מצליחנים מבחינה חברתית, ואנשים שכלפי חוץ נראה שיש להם הכל, כסף קריירה מעמד חברתי וכולי, ואף על פי כן הם מתאבדים. ואף אחד לא מתאבד כי טוב לו. ואם האדם מתאבד, הרי שזה אך ורק בגלל שרע לו. והרע הוא ... לאדם מבחינה חיצונית, השאלה היא האם טוב או רע לאדם מבפנים בתוכו. וכאשר האדם חווה קשיים כאלו ואחרים, כל זמן שהאדם יודע שיש לו תקווה לחיות חיים טובים באמת, הוא לא יתאבד. ועל האדם לדעת את האמת, שלחיים בהחלט יש משמעות, ואפילו משמעות טובה. ובחיים בהחלט אפשר ליהנות, ואפילו ... הנאות כמו מה שהאדם קורא לזה הנאות, אלא שיש הנאות אמיתיות שאותן האדם יכול להשיג בכל מקום ובכל זמן ללא שום מאמץ. וכאשר האדם מרגיש דיכאון עמוק וייאוש עמוק, על האדם להבין שהתחושה הרעה שלו נובעת מכך שאין לו מושג מהי תכלית החיים. והסיבה שבגללה אין לאדם מושג מהי תכלית החיים, היא משום שאין לאדם מושג מהי תכלית הקיום של המציאות כולה. ומי שרוצה לחיות חיים טובים באמת תמיד, דהיינו, חיים שבהם גם הרע הכי גדול בעולם, הוא טוב בדיוק כמו הטוב הכי גדול בעולם, לשם כך עליו בסך הכל לנסות להתבונן ולנסות להבין מהי התכלית והמטרה שלשמה הוא קיים ושלשמה המציאות כולה קיימת. ועל ידי זה שהאדם מתבונן על תכלית החיים, בסופו של דבר הוא מקבל שכל, ומבין שהחיים טובים. ואז האדם חי חיים טובים באמת, הרבה יותר טובים מאשר אילו הוא לא היה נופל לדיכאון וכולי. כי החיים הטובים באמת, מגיעים אחרי שהאדם מגלה את המשמעות האמיתית של החיים וכולי. ...
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 2
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 2
... הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 2 איך להתמודד עם מחשבות מתנגשות בצורה יעילה? כל אדם חווה לעיתים קרובות ... אותו ולמנוע ממנו להתמקד. אליעד ממליץ על תכנון זמן לחשיבה על הבעיות הרגשיות, במקום להתעלם מהן, כיוון שהדחקה אינה פותרת את הבעיה אלא רק מחמירה אותה. מה עומד מאחורי מחשבות אובדניות? אליעד כהן מסביר כי כאשר אדם חושב על התאבדות, הוא לא באמת רוצה למות אלא רוצה להפסיק לסבול. התאבדות היא ניסיון שגוי לברוח מסבל, כיוון שהאדם חושב שהמוות יביא לו תחושה טובה יותר. הוא מדגים זאת באמצעות דוגמה של אדם המשחק משחק ... הוא רק מנסה לברוח מהסבל הנוכחי. אם היה מבין שהסבל לא נגרם מהמשחק עצמו אלא מהפער בין הרצונות שלו למציאות, הוא היה יכול לפתור את הבעיה בצורה אמיתית. אליעד מדגיש שהתאבדות היא החלפה של צורת הסבל ולא פתרון אמיתי. הוא משווה זאת לעקיצה של יתוש - אם יתגרדו במקום אחר, זה לא יפסיק את הכאב אלא רק יזיז ... כיוון שהסבל אינו תלוי במעמד או בהישגים, אלא בחוסר התאמה בין הרצון למציאות. לדברי אליעד, הסבל אינו תלוי במציאות עצמה אלא באופן בו האדם מפרש את המציאות. אדם יכול לחיות בתנאים קשים ועדיין להרגיש טוב, ואדם אחר יכול לחיות בתנאים טובים ועדיין לסבול. האם ניתן להעלים את הסבל לתמיד? לפי אליעד, לא ניתן להעלים את הסבל על ידי בריחה, כיוון שכל בריחה היא רק ... איך מתמודדים עם חוסר ריכוז והפרעת קשב? אליעד כהן מתייחס לנושא חוסר ריכוז וטוען שאין באמת דבר כזה. לדעתו, האדם תמיד מרוכז, אך לא תמיד במה שחשוב לו באותו רגע. לדוגמה, ילד שנחשב למופרע כי אינו מרוכז בשיעור, פשוט מרוכז בדברים שמעניינים אותו יותר. הפתרון הוא לא להאשים את עצמו או להתעלם, אלא לבדוק ... את המציאות. איך להתמודד עם רגשות שליליים? למה אנחנו סובלים ואיך להפסיק לסבול? מהי התודעה והאם היא נעלמת אחרי המוות? איך לשלוט במחשבות ולמנוע הצפה רגשית? איך למצוא משמעות אמיתית לחיים? הנושא המרכזי שעולה בדיון הוא התמודדות עם מחשבות, רגשות ורצונות מתנגשים, ובפרט עם מחשבות אובדניות. איך להתמודד עם קונפליקט בין רצונות? האדם הוא מערכת של מחשבות, רגשות ורצונות. אין אפשרות להדחיק או להתעלם מהם לחלוטין, ואם ... בקיומה ולתכנן מתי להתמקד בה. בדומה לכך, אם אדם רעב, הוא יכול להחליט לאכול בעוד חצי שעה ולהמשיך לעבוד עד אז, אך אם ינסה להתעלם מתחושת הרעב, זה יפריע לו יותר. מהי מחשבה אובדנית ומה עומד מאחוריה? כאשר אדם חושב על התאבדות, הוא למעשה לא רוצה למות אלא להפסיק לסבול. זה לא שהאדם רוצה לגלות מה קורה אחרי המוות או לחוות את הרגע של ההתאבדות, אלא שהוא מחפש פתרון לסבל. האדם תמיד בוחר במה שהוא חושב שיביא לו יותר טוב. לדוגמה, אם יש לו שתי מנות אוכל, הוא יבחר בזו שמושכת אותו יותר. כך גם בהתאבדות - הוא רואה את החיים כמשחק שאינו מצליח בו, ולכן חושב על להתחיל משחק חדש. אבל למעשה, הוא לא רוצה למות - הוא רוצה להרגיש טוב יותר. למה התאבדות לא באמת פותרת את הבעיה? נניח שמישהו מציע לאדם שנכשל במשחק ללמוד איך להצליח בו. האם הוא יעדיף ללמוד לנצח או פשוט להפסיק לשחק? סביר להניח שהוא יעדיף להצליח במשחק, אם ידע שזה אפשרי. בנוסף, אם היו מספרים לו שגם אחרי ההתאבדות הוא ימשיך לסבול, זה היה משנה את תפיסתו. הרעיון כאן הוא שהתאבדות אינה פתרון אלא רק שינוי צורה של הבעיה. זה כמו להתגרד במקום שבו עקץ יתוש - זה לא באמת פותר את הבעיה אלא רק מזיז את הסבל ... בדיוק כמו כל חפץ אחר. אם הגוף תמיד קיים בצורה כלשהי, למה שהתודעה תיעלם? זה שלא רואים משהו לא אומר שהוא לא קיים. לדוגמה, ארהב קיימת גם אם אדם לא רואה אותה כרגע. מה המשמעות של להיות קיים לנצח? כל דבר קיים תמיד, רק מחליף צורה. לדוגמה, לפני 3,000 שנה, החומרים שמהם עשוי הכסא היו בהר, עכשיו הם בכסא, ובעתיד יהיו בצורה אחרת. זה אומר שגם התודעה של האדם תמיד קיימת, אבל מחליפה צורה. למה הבנה זו חשובה? אם אדם מבין שהתודעה שלו תמיד תישאר, אז ברור שהתאבדות לא באמת תפתור לו את הבעיה. הסבל יישאר בצורה אחרת. לכן, הפתרון אינו לברוח אלא להבין את המציאות ולשנות את תפיסת הסבל. איך ... על הדברים, הוא יכול להרגיש טוב באמת, בלי תלות במה שקורה לו. לסיכום: 1. המחשבות והרגשות אינם אויבים - יש להכיר בהם ולתת להם מקום, אך גם לדעת לשלוט בהתמקדות בהם. 2. מחשבות אובדניות הן ביטוי לרצון להפסיק לסבול, אך התאבדות אינה פתרון אמיתי אלא רק שינוי צורה של הבעיה. 3. הסבל לא נובע ממה שקורה, אלא מאיך שאדם מפרש את מה שקורה. 4. דבר אינו נעלם - לא הגוף ולא התודעה, ולכן אין לאן לברוח. 5. הפתרון אינו לשנות מקום או צורה, אלא להבין את המציאות וללמוד כיצד לחיות בתוכה בלי לסבול. איך להתמודד עם רגשות שליליים? למה אנחנו סובלים ואיך להפסיק לסבול? מהי התודעה והאם היא נעלמת אחרי המוות? איך לשלוט במחשבות ולמנוע הצפה רגשית? איך למצוא משמעות אמיתית לחיים? שאלה: הבנתי שאני צריך לעשות סדר במחשבות. המחשבות זה ביטוי של רצונות, ואם עכשיו אני רוצה לעבוד, ורוצה את זה יותר מאשר ... להתרכז בעבודה, אם האוכל מציק לך, אתה אומר עוד חצי שעה אלך לאכול ואתה ממשיך לעבוד. אך אם תתעלם מהמחשבה הזאת, היא תמשיך להציק לך, אין מה לעשות. שאלה: מה דעתך על מחשבות אובדניות? אליעד: אז יש פה שתי תשובות שהולכות לאותו כיוון. התשובה הראשונה שזה מיותר וזה אפילו פחות טוב, ותשובה שניים שזה אפילו לא יעזור לך. אני אסביר את המכלול. קודם כל מהי מחשבה אובדנית? מחשבה אובדנית זה בעצם אדם שרוצה להתאבד, הוא אומר אני רוצה לעלות לגג ולקפוץ, למה הוא רוצה להתאבד? האם הוא רוצה לגלות מה קורה אחרי המוות? למה הוא כל כך
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 3
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 3
... הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 3 איך תודעה יכולה להתקיים בנפרד מהחומר? אליעד כהן ... להגיע למצב שבו התודעה נעלמת לחלוטין. הוא מזמין באופן סמלי את אלו החושבים על התאבדות לבוא אליו כדי ללמוד איך להעלים את התודעה באמת, כלומר, להעלים את תחושת האני הנפרדת מהמציאות. התודעה מוגדרת ... לתובנה של האחדות, שבה האדם גם רוצה דברים וגם לא אכפת לו מהם בו - זמנית. כיצד מטפלים בבעיה חברתית באמצעות חקירה עצמית? אליעד נותן דוגמה של אדם המרגיש דחוי חברתית. הוא מתחיל בשאלה: למה אני רוצה ... שאפשר ללמוד דרך מסוימת שמאפשרת העלמות עצמית של התודעה. כאן מביאים תיאור: מי שרוצה להתאבד מוזמן לבוא, ואז נוכל להסביר לו איך להרוג את התודעה באמת. הכוונה היא שאפשר להעלים את חוויית האני שחווה את ... להבין שבכל דבר, גם אם זה קטן, אפשר לפעול עם השכל ולחקור את הרצונות ואת המשמעויות העמוקות שלהם. אם מצליחים לעשות זאת בכל עניין, בסוף מגיעים לתובנה הפנימית שהיש והאין הם אחד. זה מאיר את המנגנון ... זה דבר ראשון, דבר שני שאמרתי, שאני קודם כל יכול ללמד אותך איך להיעלם, מי שרוצה להתאבד מוזמן לבוא אלי ואסביר לו איך. איך להרוג את התודעה באמת. שאלה: מהי התודעה? אליעד: התודעה זה הישות העצמית. ...
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 4
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 4
... הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 4 איך להשתחרר מתלות רגשית ולהגיע לאהבה עצמית אמיתית? הדרך להגיע לאהבה עצמית ... לעומת זאת, אם חבר קרוב יקלל אותו, הוא ירגיש פגוע. מכאן עולה שהתגובה הרגשית אינה תלויה במילים עצמן, אלא במשמעות שהאדם נותן להן. איך תפיסת הטוב והרע משפיעה על אהבה עצמית? אהבה עצמית תלויה בתפיסת הטוב והרע של האדם לגבי עצמו. לדוגמה, אם אדם יכתוב רשימה ... לפי אליעד כהן, אין באמת מצב של חוסר ריכוז, אלא רק מצב שבו האדם מרוכז בדברים אחרים שחשובים לו יותר. לדוגמה, ילד שנחשב כבעל הפרעת קשב וריכוז בבית הספר אינו באמת סובל מחוסר ריכוז, הוא פשוט מרוכז במה שחשוב לו באותו רגע, כמו ההפסקה או המחשבות ... בדברים שהאדם פחות מעוניין בהם, אלא בזיהוי אמיתי של מה חשוב לו ובארגון סדר העדיפויות שלו בהתאם לכך. האם מחשבות אובדניות והתאבדות הן פתרון לסבל? אליעד כהן מסביר שהתאבדות אינה פתרון אמיתי, משום שהבעיה היא חוסר ההתאמה בין רצון האדם למציאות. גם אם האדם מתאבד, הוא רק מחליף בית כלא אחד באחר. הסבל של האדם אינו נובע מהמציאות עצמה אלא מכך שהוא לא רוצה את המציאות כפי שהיא. אם האדם היה מבין שהמציאות ... לחכמים רק משום שהם מתעסקים בנושאים שהחברה מחשיבה כחיוביים, ולא בהכרח משום שהם באמת מבינים את המציאות. המשמעות של הבנת האמת המטרה היא לא רק לזהות אם האדם טוב או רע, אלא לבדוק מהי האמת לגבי עצמו, ולא להסתמך על דעות חיצוניות. ייתכן שהאדם יגלה שהוא גם טוב וגם רע, או אולי ... מביא לחוויית חיים חדשה. כאשר האדם באמת מבין שהכל אחד, הוא מפסיק להיות מוטרד מהגדרות חיצוניות ומתחיל לחיות מתוך קבלה מלאה של עצמו ושל המציאות. סיכום התהליך 1. האדם מזהה שהוא מחפש אהבה עצמית דרך אחרים. 2. הוא מבין שעליו לבדוק איך המערכת הרגשית ... על האמת, קודם כל תבדוק מה האמת, במקום להתחיל לשקר, יש אנשים שיגידו לך תשקר, תגיד אני אוהב את עצמי, אין לזה משמעות, אתה צריך לחקור מה האמת, אני טוב או לא טוב, בלי לבלבל את המוח, להיצמד לאמת, קודם כל הבנת את הקו חשיבה? שאלה: הבנתי שאני צריך לבדוק בתוכי ... פנימה עמוק בתוכי וליראות אם אני טוב או רע. אליעד: או כמה אני טוב או כמה אני רע. בא נחזור לחברים, לאדם יש דיכאון בגלל בעיות עם חברים, אז הבנו שזה בכלל לא בעיה עם החברים אלא בגלל שהוא לא אוהב את עצמו מספיק, עכשיו כדי לאהוב את עצמך, במה זה תלוי? שאלה: ... את זה בשלב כלשהו. אתה חייב פעם אחת להגיד, אני חייב להבין מה זה, להבין מה זה טוב ומה זה רע, לא מוכן להמשיך לחיות בלי להבין מה זה טוב ומה זה רע. אתה קם בבוקר, אתה חי, לפי מה אתה חי, לפי טוב ורע, אבל אם אתה לא יודע מה זה טוב ומה זה רע במוחלטות, אז למה ... אחר, אולי אתה בכלל צריך לא לרוץ, שלב ראשון האדם צריך להבין מהו טוב ומהו רע, כי בלי זה הוא סתם חי, מה המטרה שלך? אם אתה לא מבין מה המטרה שלך למה אתה חי? לאן אתה מתקדם? שאלה: עכשיו השלב בתהליך הזה, זה להבין מה טוב בי ומה רע בי. אליעד: נכון, אבל לבדוק אותו, האם זה באמת טוב, ...
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 6
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 6
... הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 6 למה קשה לך להבין את עצמך? אליעד כהן מסביר שהקושי להבין את עצמך ... ביותר, כך תפתח את יכולתך השכלית בצורה יעילה יותר. מה הקשר בין סרטים מצוירים לפיתוח יצירתיות? אליעד מסביר שסרטים מצוירים כמו טום וגרי או סדרת ילדים כמו בן עשר משחררים את החשיבה שלנו מקיבעונות. למשל, טום וגרי כל הזמן רבים, אבל אף פעם לא באמת פוגעים אחד בשני. למרות ... היא הרצון שלך. חוויית האחדות היא כשאתה חווה את עצמך גם כפרט נפרד וגם ככל המציאות יחד. זו הבנה שהכל קורה דרכך ולפי רצונך העמוק ביותר. האם יש משמעות להתאבדות או מחשבות אובדניות? אליעד כהן מסביר שהרצון להתאבד אינו נובע מרצון למות באמת, אלא מהרצון להפסיק לסבול. אך הפתרון הוא לא להחליף בית כלא אחד באחר, אלא להבין לעומק את הסיבה לסבל, שנמצאת בחוסר ההבנה שלך את עצמך ואת המציאות. האדם צריך לחקור את מהות הסבל ולא רק לברוח ממנו, כי כל מציאות אחרת גם היא בסופו של דבר אותה מציאות אינסופית. למה חשוב להמשיך לשאול שאלות? אליעד מדגיש ... שרוצה להיות אלוף העולם בשחייה. הוא יוכל להגיע לכך אם ישחה יותר ויותר. אולם, כדי להתקדם מהר יותר, עדיף שילמד ממישהו שיודע לשחות טוב ממנו ויקבל הדרכה שתצמצם את זמן הלימוד ותייעל את התהליך. הרעיון הועתק גם לעולם השכל: כשרוצים לפתח את השכל ולהבין יותר טוב את המציאות, חשוב ללמוד ... האדם מקבל חופש להסתכל על הסיטואציות בחיים כמשחק, ולא בהכרח כמאבק אמיתי לחיים ולמוות. מה עם בן עשר וסרטים שמראים צורות מתחלפות? הוזכרה סדרת ילדים בשם בן עשר, שבה ילד מקבל שעון חייזרי שמאפשר לו להחליף צורה. נאמר שזה מייצג את היכולת של האדם להחליף פרספקטיבה ולראות את המציאות בצורות שונות. ... תודעה, ואתה פשוט לא מבין את השפה שלהם. ההסתכלות הזאת מחזקת את יכולת הדמיון ומרחיבה את החשיבה, כי היא מזכירה שיש עוד היבטים שאינך רואה. מה המשמעות של לחפור בשכל ולשאול שאלות? נאמר שיש שני תהליכי חשיבה עיקריים: אחד הוא התהליך השכלי שבו שואלים למה זה כך ומנסים להבין לעומק. ... רואה מקומות חדשים וחווה פרספקטיבה שונה. זה דומה מבחינה מחשבתית לראיית סרט מדע בדיוני או מצויר: אתה מבין שהעולם לא מקובע רק בתבנית שבה התרגלת לחיות. איך האמת היא הערך העליון בהכל? נאמר שוב שזו האקסיומה: האמת היא המודל שלא משנים אותו, המפתח ליצירתיות. ברגע שאתה אמיתי ומסכים ... להתחבר לחוויה אני המלך, כי אם אני המלך, אני לא צריך סיבה הגיונית כדי לעשות משהו. המלך יכול להרשות לעצמו לבחור בדברים לא רציונליים סתם כי מתחשק לו, וזה דווקא מחזק את התחושה של החופש המוחלט. כמובן ניתן להמשיך להעמיק בזה, לשאול אם זה באמת הרצון שלך, ואיך זה עובד עם בחירה ... בחלום. איך זה קשור לכך שאנשים רוצים לפעמים לראות סרטים רעים? נאמר שאנשים עושים זאת לשם העניין, כמו שהמלך יכול לעשות דברים לא הגיוניים רק כי מתחשק לו. כך גם בנפש, לפעמים אתה רוצה מצב רע בסרט כי זה מכניס עניין, וכך אתה בעצם בוחר מריבה או ריב כדי לחוות משהו אחר. מה מסכמים בכל ... מקיבעון באמצעות סרטים מצוירים, הומור, נסיעות לטיולים ועוד, כדי לזכור שהעולם לא נעול בצורתו הרגילה בלבד. במקביל, אפשר לשאול שאלות כמו למה מתחשק לי לריב, למה מציאות מסוימת מתרחשת ככה או אחרת, ואיך אני כמלך יכול לבחור או לא לבחור. בסופו של דבר, כשאתה מבין את התמונה הכוללת, ... או כל מיני דברים שמפתחים אותך, ומפתחים לך את החשיבה. עכשיו גם בסרטים המצוירים לדוגמה אני מאוד אוהב סרטים מצוירים, למה? מי אוהב סרטים מצוירים? ילדים, למה? כי הם פחות חכמים, תבין הם עדיין לא הגדירו את המציאות, אבל מצד האמת המציאות לא מוגדרת, כי יש לה פרספקטיבה מוגדרת ופרספקטיבה לא מוגדרת, לדוגמה אחד הדברים הכי יפים זה הסרט טום וגרי, למה? כי המודל המרכזי זה המהות של המריבה שלהם, שהם גם רבים כל הזמן, וגם לא באמת רבים, מידי פעם הם שונאים אחד את השני אבל הם לא באמת רוצים להרוג אחד את השני, ... ענק. יש פה מגרש משחקים ענק, שיש בו אין סוף משחקים, אז בואו נשחק ונחליף משחקים. יש עוד דברים למשל תוכנית שאני מאוד אוהב שנקראת בן עשר, זה ילד שיש לו שעון חייזרי, שכשהוא לוחץ עליו הוא מחליף צורה, מה שיפה כאן שיש לו הרבה מאוד שכל, שזה כאילו מבטא את היכולת של האדם ... אפים, דברים בדיוניים, דברים שמוציאים אותך מהשגרה, למה אנשים שנוסעים לטיול מרגישים שחרור? כי זה מוציא אותם מהקיבעון, זה כאילו משחרר אותם, המטרה בסופו של התהליך שתבין שאנחנו זה רק אפשרות, שתראה מולך אש שורפת תבין שזה לא בהכרח אש שורפת, זאת אפשרות שהאש שורפת. מה הבנת? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ילד בדיכאון, ילד לא רוצה לחיות, ילד רוצה להתאבד, הדרכה להורים, איך לטפל בילד? למה לחיות? אין חשק לחיות, בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? משמעות החיים, סיבות לחיות, אין רצון לחיות, התאבדות ילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: התאבדות ילדים, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: התאבדות ילדים, איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך למצוא זוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשנות תכונות אופי? איך לא להישחק בעבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לנהל את הזמן? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש בחירה חופשית? בשביל מה לחיות? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה המשמעות של החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי קשב וריכוז, אימון אישי קואצ'ינג, אימון אישי טלפוני בנושאי התאבדות ילדים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2500 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 06:30:37 - wesi1