יאוש, ויתור, אכזבה, תקווה, אין שום יאוש בעולם כלל, מה זה יאוש? למה יש יאוש? ממה נובע יאושר, למה לא להתייאש? למה אסור להתייאש? איך לא להתייאש? אין דבר העומד בפני הרצוןיאוש, ויתור, אכזבה, תקווה, אין שום יאוש בעולם כלל, מה זה יאוש? למה יש יאוש? ממה נובע יאושר, למה לא להתייאש? למה אסור להתייאש? איך לא להתייאש? אין דבר העומד בפני הרצון מה המשמעות האמיתית של המשפט אין שום ייאוש בעולם כלל? אליעד כהן מסביר את המשפט אין שום ייאוש בעולם כלל, ומבהיר כי המשמעות העמוקה שלו היא שאדם לעולם לא אמור להרגיש מיואש משום דבר, כי אם הוא באמת רוצה משהו בצורה שלמה ומוחלטת, הוא בהכרח ישיג אותו. לפי אליעד, רבי נחמן התכוון להדגיש שייאוש איננו מצב אובייקטיבי הכרחי אלא נובע מחוסר שלמות הרצון או מאמונה מוגבלת ביכולת להשיג את הרצוי. לדוגמה, אדם שרוצה להשיג משהו מסוים כמו הצלחה כלכלית, זוגיות, או כל דבר אחר, ונתקל בקושי להשיג אותו, עלול להרגיש ייאוש. הייאוש נובע מהאמונה שהרצון שלו בלתי אפשרי להשגה, אבל אליעד מסביר כי אם אותו אדם היה רוצה את הדבר באמת ... להצביע על כך שהרצון אינו אמיתי ושלם, ולכן האדם מתייאש. למה באמת אנשים מתייאשים למרות שרבי נחמן אמר אין ייאוש? אליעד מפרט שאנשים מתייאשים כאשר הם חושבים שיש להם רצון מאוד מוגדר שהם חייבים לממש, אך מאמינים שזה בלתי ... משוכנע שהוא חייב להשיג משהו מסוים בצורה מסוימת, ובמקביל מאמין שהוא לא יכול להשיג אותו, הוא נכנס למצב של ייאוש. אליעד מסביר שייאוש מתרחש רק כאשר יש רצון ספציפי שאינו ממומש. אם לאדם אין רצון כזה או שהרצון שלו כבר ממומש, הוא לעולם לא ירגיש ייאוש. איך ניתן להתמודד עם ייאוש לפי רבי נחמן ואליעד כהן? אליעד מציע תהליך מחשבתי עמוק שמטרתו לעזור לאדם להבין שאין הצדקה אמיתית לייאוש. הוא מסביר כי אדם שמרגיש מיואש בגלל רצון שלא מתממש, יכול לשאול את עצמו שאלות כמו למה אני רוצה ... לתשובה עמוקה יותר, למשל שהוא רוצה אהבה, ביטחון או הערכה. את הדברים האלה הוא יכול להשיג בדרכים שונות, וכך הייאוש נעלם, כי אין סיבה ממשית להתייאש כאשר מה שאתה באמת רוצה אפשרי להשגה. מה עושים כשמגלים שהרצון האמיתי הוא ... של העבודה הקשה והאובדן של הזמן הפנוי. במצב כזה האדם מגלה שרצונו הוא למעשה דבר והיפוכו, מה שעלול לגרום לייאוש, כי נראה שאין דרך להשיג זאת. אך גם במקרה כזה, אליעד אומר שאין סיבה אמיתית לייאוש, כיוון שאם האדם באמת ירצה את הדבר ברצון מוחלט ושלם, הוא יוכל להשיג גם את מה שנראה בלתי אפשרי. ... של האדם ולא ממציאות אובייקטיבית, ולכן גם הרצון לדבר והיפוכו הוא אפשרי להשגה, אם הרצון הוא שלם ואמיתי. האם ייאוש מתרחש כשלא יודעים מה רוצים באמת? אליעד מסביר שייאוש יכול להתרחש גם כאשר האדם אינו יודע מה הוא רוצה באמת. במצב שבו אדם שואל את עצמו מה אני באמת רוצה? ואינו מצליח לענות על כך בבירור, הוא יכול להרגיש תסכול וייאוש. התסכול מגיע מכך שהאדם מחפש משהו אך אינו בטוח מה הוא בדיוק מחפש. אליעד ממליץ שבמצבים כאלו יש לעצור ולחקור את הרצונות העמוקים יותר כדי להבין מה באמת חשוב ומה באמת רוצים, וכך להימנע מתחושת הייאוש. לסיכום, מהי ההבנה המרכזית של המשפט אין שום ייאוש בעולם כלל? ההבנה המרכזית של המשפט היא שהייאוש אינו אמיתי אלא תוצאה של תפיסה מוגבלת של הרצון והיכולת. אליעד כהן מציע כי כל תחושת ייאוש היא אשליה שנובעת מכך שהאדם לא באמת יודע מה הוא רוצה, או שאינו רוצה את הדבר בצורה שלמה ומוחלטת. ... להכרה שהוא יכול להשיג כל דבר שירצה באמת, ושאם הוא חוקר את רצונותיו לעומק הוא ימצא פתרונות אפשריים, תחושת הייאוש מתפוגגת לחלוטין. איך להתמודד עם אכזבות? מה זה ייאוש ואיך להתגבר עליו? רבי נחמן והחיים האישיים מהי המשמעות האמיתית של הרצון? איך לא להתייאש כאשר יש לך רצון לא מושג? מה המשמעות של המשפט אין שום ייאוש בעולם כלל? המשמעות של המשפט אין שום ייאוש בעולם כלל היא שאין סיבה להתייאש באמת משום דבר. רבי נחמן אמר את המשפט הזה כדי להדגיש כי כל ... להשיג את רצונך, כל עוד אתה באמת רוצה אותו. רבי נחמן אמר, אל תייאשו את עצמכם כי אין שום ייאוש בעולם כלל, כלומר, אם אתה באמת רוצה להשיג משהו, אפילו אם זה נראה בלתי אפשרי, אתה תוכל להשיג אותו בסופו של דבר. מהו ייאוש ולמה הוא קורה? הייאוש הוא מצב שבו אדם מרגיש שאין לו שום סיכוי להשיג את הרצון שלו. זה קורה כאשר יש לאדם רצון מסוים שהוא לא מצליח להשיג, ואז הוא מרגיש שאין שום סיכוי להשיג אותו. ייאוש יכול להיות תוצאה של תחושת אכזבה, תסכול או חוסר אמונה ביכולת להשיג את המטרה. רבי נחמן מציין שבמצבים כאלה ... כי אם באמת תרצה את מה שאתה רוצה בצורה אמיתית ושלמה, תוכל להשיג אותו. איך רבי נחמן מתאר את הייאוש? כאשר רבי נחמן אומר אין שום ייאוש בעולם כלל, הוא לא מתכוון לכך שייאוש לא קיים. הוא מדבר על כך שייאוש הוא תוצאה של מראה חיצוני ולא של מציאות אמיתית. אם לא היה ייאוש, לא היה צורך בכלל לומר אין שום ייאוש, כי אם לא היה ייאוש, לא הייתה סיבה לומר שלא ייאשו את עצמם. כך הוא בעצם מעורר את האדם להבין שאם הוא מתייאש, זה ...