אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה דחיינות, סדר וארגון, למה לא כדאי לדחות דברים? למה להיות מסודר? למה לא לדחות דברים? תיעדוף משימות, ניהול זמן, איך לנהל את הזמן? ניהול משימות, בינה מלאכותית...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
דחיינות, סדר וארגון, למה לא כדאי לדחות דברים? למה להיות מסודר? למה לא לדחות דברים? תיעדוף משימות, ניהול זמן, איך לנהל את הזמן? ניהול משימות, בינה מלאכותית, איך המוח מתייחס לדחיית משימות? איך המוח דוחה דברים? סדר וארגון
למה לא כדאי לדחות דברים?

אליעד כהן מציין שבחיים יש הרבה סיבות טובות לא לדחות דברים, שכן דחיית משימות יכולה להוביל להשלכות לא נעימות ומזיקות. אחת הסיבות המרכזיות היא שדחיית משימות יכולה להוביל להצטברות ריבית או קנסות, לדוגמה כאשר דוחים את תשלום דוח התנועה. אם לא משולמים בזמן, מצטברים קנסות וריביות, מה שגורם לתשלום סכום גבוה יותר.

אולם, מעבר להיבט הכספי, דחיית משימות יוצרת עומס מנטלי. כאשר אנו דוחים משימה, המוח נדרש לזכור אותה ולהחזיק אותה בזיכרון כל הזמן. כך, המוח לא פנוי לחלוטין למשימות החדשות. אם אדם דוחה את ההליכה לסופר, לדוגמה, הוא לא רק שומר את המשימה בזיכרון, אלא גם לא מסוגל להתמקד במשימה החדשה שלפניו. דחיית משימות יוצרת כמו "חישוב נוסף" במוח, שהוא חייב להתחשב בו כל הזמן.

כיצד המוח מתמודד עם דחיית משימות?

אליעד מסביר שמדובר בעצם ב"משימה בתוך משימה". המוח לא סוגר את המשימות שהוא דוחה, אלא שומר עליהם פתוחות בזיכרון. אם יש לנו שלוש משימות לדוגמה:

1. ללכת לסופר

2. ללכת לסנדלר

3. לשטוף כלים בכיור

כאשר אנחנו מבצעים את המשימות אחת אחרי השנייה, המוח "סוגר" את המשימה ועובר לשלב הבא. אך כאשר אנחנו דוחים משימה, כמו ללכת לסופר, אנחנו לא מסיימים את המהלך הנפשי של ביצוע המשימה, והמוח ממשיך לנהל אותה בזיכרון - "אל תשכח את הסופר". ברגע שיש יותר משימות דחויות, המוח "מריץ" כמה תוכניות במקביל, מה שמוביל להעמסה מנטלית והפחתה ביכולת הריכוז.

ההשפעה של דחיינות על המערכת המנטלית

אליעד משווה את דחיית המשימות למערכת מחשב שנפתחות בה תוכנות מרובות. המערכת לא מסוגלת לפנות לחלוטין את המשאבים למטלה הנוכחית. בכל פעם שמשימה נותרת פתוחה, היא צורכת משאבים מנטליים גם כשהיא לא מבוצעת, ומפריעה למשימות אחרות. זה כמו לעבוד עם מחשב שמריץ הרבה תוכנות במקביל, מה שמוריד את ביצועיו.

דוגמאות יומיומיות להשפעת הדחיינות

אליעד מציין שדחיית משימות טומנת בחובה בעיות נוספות - לדוגמה:

1. תשלום דוח תנועה: דחיית התשלום גורמת לצבירת ריבית וקנס כספי.

2. כלים בכיור: אם לא שוטפים כלים בזמן, הלכלוך מצטבר ומקשה על הניקוי בהמשך.

3. בית מבולגן: אם לא מסדרים את הבית בזמן, הלכלוך מעמיס על המוח בכל פעם שנעבור בו, מה שמסיח את הדעת.

בנוסף, הוא מציין את הדוגמה של שמשה מלוכלכת ברכב. גם אם אין לה השפעה ישירה על היכולת לראות, המוח עדיין עוסק בהסחות דעת מיותרות כמו "לזכור להתעלם מהלכלוך", דבר שמפחית את הריכוז.

סדר וארגון

סביבת עבודה מסודרת תורמת לניהול יעיל יותר של המשימות. כאשר סביבת העבודה נקייה ומסודרת, המוח לא צריך להתאמץ למיין כל הזמן את החפצים או להימנע מהמכשולים בסביבה. סידור שולחן העבודה או ניקוי האבק על המסך מקטין את העומס המנטלי, ומאפשר את הריכוז במשימות העיקריות.

מתי כדאי לדחות דברים?

למרות כל מה שנאמר, יש מצבים שבהם דחיית משימה יכולה להיות מוצדקת. לדוגמה, אם מתעוררת משימה דחופה יותר, כמו טיפול במצב רפואי, אז יש מקום לדחות את המשימות השגרתיות כדי להתמודד עם המשימה החשובה יותר. אליעד מציין שדחיית משימה עשויה גם להיות הגיונית אם יש סיכוי שהמשימה תהפוך ללא רלוונטית בעתיד.

הגישה של רבי נחמן לדחיינות

אליעד מביא את דוגמת רבי נחמן, שהיה נמנע מדחיית משימות אלא אם כן הוא החליט שלא רוצה לבצע אותן בכלל. גישה זו מתארת את הדחיינות כתהליך של סבל מיותר. אם משימה חייבת להתבצע, עדיף להוציא אותה מהדרך ולהתמודד איתה מיד, במקום לדחות אותה ולהעמיס על המוח.

הקשר בין דחיינות לתהליכים רגשיים

מאחורי הדחיינות יש פעמים רבות גורמים רגשיים - פחד מכישלון, חיפוש אחרי נוחות, או רצון להימנע מאי - נוחות רגשית. דחיית משימות לא רק יוצרת עומס מנטלי, אלא גם יכולה לגרום לתחושות של אשמה, מתח או חרדה.

מסקנות לגבי דחיית משימות

לסיום, אליעד מציין שמודעות לעלויות של דחיית משימות יכולה לסייע בקבלת החלטות נכונות. דחיית משימות יוצרת עומס מנטלי, מגבירה את הסיכון לעיכובים ולבעיות נוספות, ולכן עדיף להימנע ממנה במקרים שבהם זה אפשרי. אך במקרים של עדיפות גבוהה, יש להבין את העלות של הדחייה ולנהל אותה בצורה מחושבת.
למה כדאי לא לדחות דברים?

ראשית, חשוב להדגיש שקיימות סיבות רבות ומגוונות לכך שלא מומלץ לדחות משימות. לדוגמה, אם צריך לשלם דוח תנועה אך מחכים לרגע האחרון, מצטברת ריבית והקנס הופך גבוה יותר. במקום לשלם סכום נמוך יחסית עכשיו, נאלצים בהמשך לשלם סכום גדול יותר עקב הריבית וההצמדה.

מעבר לכך, עצם פעולת הדחייה יוצרת מנגנון נפשי שבו המוח צריך לשמור בזיכרון משימה שלא הושלמה, ובמקביל לטפל במשימות אחרות. כאשר אדם משאיר משימות לא סגורות, הוא מכניס עצמו למצב שבו עליו לזכור שוב ושוב את המשימה הדחויה, וזה מוסיף עומס מנטלי ויוצר הפרעות בריכוז.

איך המוח מגיב לדחיית משימות?

אפשר לדמות את תהליך החשיבה לתהליך ממוחשב. בכל פעם שיש משימה מוגדרת וברורה - כמו "לך לסופר" - המוח מתמקד בה. לאחר ביצוע המשימה, המוח "סוגר חלון" ומפנה משאבים למשימה הבאה. אך אם מחליטים לדחות את ההליכה לסופר וללכת קודם לסנדלר, מתעורר צורך לזכור לחזור בהמשך אל הסופר.

לדוגמה, אם יש שלוש משימות:
  • ללכת לסופר.
  • ללכת לסנדלר.
  • לטפל בכלים שנשארו בכיור.
ברגע שמבצעים כל משימה ישירות, המוח מסיים אותה ועובר הלאה בראש שקט. אבל כאשר דוחים, למשל, את ההליכה לסופר או את שטיפת הכלים, המוח צריך לשמור כרטיסיות פתוחות בכל עת: "אל תשכח את הכלים בכיור", "אל תשכח ללכת לסופר".

מדוע דחייה יוצרת עומס על המערכת המנטלית?

ככל שיש יותר משימות שהוחלט לדחות, כך המוח עובד כמו מחשב שמפעיל כמה תוכנות ברקע. במקום לסגור תוכנה אחת ולפנות משאבים, עדיין פועלת תוכנה שלא נעשה בה שימוש כרגע, מה שמוריד את ביצועי המערכת כולה.

ניתן לדמות זאת למחשב: מערכת ההפעלה צורכת כמות משאבים קבועה, ולאחר מכן כשפותחים עוד תוכנה - מוקצים לה משאבים נוספים. אם מחליטים לא לסגור את התוכנה הקודמת ולהעלות תוכנה חדשה, שתיהן נשארות פתוחות בו - זמנית. כך המחשב פועל לאט יותר כי הוא נדרש לתחזק גם את התוכנה שאינה בשימוש מלא.

אילו דוגמאות יומיומיות ממחישות את השפעת הדחיינות?

יש אינספור דוגמאות מחיי היומיום שממחישות כיצד דחיית משימות מציבה קשיים נוספים:
  • תשלום דוח תנועה: אם לא משלמים בזמן, מצטברת ריבית וקנס כספי גבוה יותר.
  • כלים בכיור: אם לא שוטפים מייד, הלכלוך מצטבר וקשה יותר לנקות אותו בהמשך. בנוסף, נוצרת טרחה בכל פעם שזקוקים לכלי מסוים והוא מלוכלך.
  • בית מבולגן: כשלא מסדרים את החפצים בבית, נוצר בלגן שמעמיס על המוח בכל ניסיון למצוא דברים, לזוז בחלל או לא להיתקל בחפצים מיותרים.
  • שמשה מלוכלכת ברכב: גם אם ניתן לראות את הדרך, המוח מבצע פעולה נוספת של "התעלמות" מהלכלוך, ובכך מפחית את הריכוז בנהיגה.
  • סביבה מלוכלכת או עמוסה בחדר: המוח נאלץ לעבד הרבה יותר גירויים, לחשב כל הזמן היכן אפשר ללכת ומה עלול להפריע, במקום להתרכז בפעולה העיקרית.
  • פעילות גופנית כאשר משהו לוחץ או מציק: לדוגמה, שרוכים לא קשורים או בגד לא נוח, המוח חושב על חוסר הנוחות הזו במקום להיות ממוקד בתרגיל עצמו.
בכל המקרים הללו, משימות שנותרות "פתוחות" דורשות מהמוח לפקח עליהן, לזכור אותן ולהחיות אותן שוב ושוב.

למה סביבת עבודה נקייה ומסודרת מסייעת ליעילות?

כאשר הסביבה מסודרת ונקייה, אין למוח עומס של פריטים לא רלוונטיים שדורשים ממנו לתייג, לזהות או להתעלם מהם שוב ושוב. הדבר בא לידי ביטוי גם בניהול קבצים על שולחן העבודה במחשב או באפליקציות בטלפון הנייד:
  • הסתרה או מחיקה של אייקונים מיותרים מונעת מהמוח את הצורך למיין, להסיט את המבט ולבחור בכל פעם מחדש.
  • סידור שולחן העבודה הפיזי כך שיישארו עליו רק הפריטים הנחוצים באותו רגע, מצמצם את הצורך ב"סריקה" חוזרת של חלל העבודה.
  • ביצוע משימות תחזוקה קטנות (כמו ניקוי לכלוך על המסך) מונע הסחת דעת עתידית ומייעל את ההתמקדות במשימות המרכזיות.
מתי בכל זאת כדאי לדחות דברים?

לצד כל העלויות שנובעות מדחיית משימות, קיימים מצבים שבהם הדחייה נחוצה ואף עדיפה. לדוגמה:
  • אם מתעוררת משימה בהולה וחשובה יותר, כמו מצב רפואי דחוף (למשל, שבר ברגל), נאלצים לדחות משימות שגרתיות (כמו הליכה לסופר) ולעסוק קודם בטיפול הדחוף.
  • אם אדם מודע לכך שדחיית המשימה תגרום לעומס מנטלי ולמעקב, אך מבין בו - זמנית שהמשימה האחרת בעלת עדיפות משמעותית יותר, הוא עשוי לבחור באופן מושכל לדחות בכל זאת.
  • אם יש סיכוי שמשימה כלשהי תתבטל או תהפוך ללא רלוונטית בעתיד, יכול להיות הגיוני לדחות אותה, בידיעה שאולי לא יהיה צורך לבצע אותה בכלל.
איזו דוגמה אפשר ללמוד מרבי נחמן בנושא דחיינות?

מסופר שרבי נחמן לא נהג לדחות דברים, אלא אם כן לא רצה לבצע אותם בכלל. הוא היה מעדיף "להיפטר" ממשימות מיד, כי אם הן בכל מקרה חייבות להתבצע, אין טעם להשאיר אותן פתוחות במחשבה ולהעיק על סדר היום.

על פי גישה זו, אם אדם דוחה משימה אך יודע בלבו שאין לו ברירה אלא לעשות אותה, הדחייה יוצרת רק סבל מיותר ומחשבות טורדניות סביב אותה משימה.

מה הקשר בין דחיית משימות לבין תהליכים רגשיים?

מאחורי דחיינות יש לעיתים קרובות גורמים רגשיים עמוקים. אדם עלול לדחות משימות כי הוא חושש מכישלון, כי הוא מפחד לגלות שמשהו מורכב מדי, כי הוא רוצה להימנע מאי - נוחות רגשית, או מכל סיבה אחרת הקשורה לעולם הפנימי שלו.

מעבר לעומס המנטלי הטכני, קיים גם עומס רגשי: הידיעה שמשהו ממתין עלולה לגרום לתחושת אשמה או למתח נפשי. לכן, כשמדברים על דחיינות, יש מקום לבדוק את השורשים הרגשיים ולהבין מה מניע את ההתנהגות.

מהי המסקנה הסופית לגבי דחיית משימות?

לסיכום, יש לשקול את העלויות הנפשיות והמעשיות של דחיית משימות. מצד אחד, דחייה יוצרת עומס, עשויה לגרום לריביות ולקנסות (במקרים כספיים), מצריכה מהמוח להחזיק זיכרון ומעקב אחר משימה לא גמורה, וגם עלולה להפריע למשימות אחרות. מצד שני, יש מצבים שבהם הדחייה הכרחית, וכדאי לבחור בה כאשר יש משימה בעלת עדיפות דחופה יותר או סיכוי שמשימה אחרת תהפוך ללא רלוונטית.

עם מודעות לעלות של דחיינות, ניתן לקבל החלטות טובות יותר: אם אין סיבה אמיתית לדחות משימה - כדאי לגשת ולבצע אותה, ולפנות מהמוח את ההטרדות והעומסים הנלווים.
איך להתגבר על דחיינות? ממה נובעת דחיינות? טיפול בדחיינות, למה לעשות היום את מה שאפשר לדחות למחר? פריורטיזציה, תעדוף משימות, איך לקבוע סדרי עדיפויות? קביעת סדרי עדיפויות, איך לנהל משימות? להיפטר ממשימות, סדר וארגון בבית, סדר וארגון בעבודה, סדר וארגון מפתח להצלחה, סדר וארגון בעסק, סדר וארגון במשרד, איך להיות יעיל יותר? התייעלות, להיות מסודר, חדר מסודר, איך המוח מחשב משימות? איך לארגן משימות? איך לתעדף משימות? למה להפסיק לדחות דברים? טיפול בנטייה לדחות דברים, חוסר סדר בחיים, איך לעשות סדר בחיים? למה אני לא מרוכז? טיפים להתייעלות, למה אני לא מצליח בחיים? למה כדאי להיות מסודר? אוהב לדחות משימות, אוהב לדחות דברים, למה לשטוף את הכלים בכיור? למה לסדר את הבית? איך המוח חושב? איך המוח עובד? למה חשוב להיות מסודר? מנטורינג לחיים, אימון לחיים, האם לדחות דברים? מתי לדחות דברים? האם כדאי לדחות דברים? עצלנות, זריזות, שיפור יכולות חשיבה, איך להיות יותר מרוכז? איך להצליח להתרכז? חוסר ריכוז, בעיית קשב וריכוז, איך נוצר עומס על המוח? לנקות את השמשה ברכב, לנקות את המראה ברכב, לנקות את החלון ברכב, זהירות בדרכים, המחשב של המוח האנושי
למה לשטוף את הכלים בכיור קביעת סדרי עדיפויות טרוד לפתח את החשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פחדים כדאי לדחות דברים אוסידי להתגבר על דחיינות לסדר את הבית בעסקים איך המוח איך המוח דוחה דברים איך המוח מתייחס לדחיית משימות איך לנהל איך לנהל את הזמן ארגון בינה מלאכותית דוחה דברים דחיינות דחיינים דחיית משימות המוח המוח דוחה דברים המוח מתייחס לדחיית משימות זמן כדאי לדחות דברים כיצד לנהל לא כדאי לדחות דברים לא לדחות לא לדחות דברים לדחות לדחות דברים להיות מסודר למה לא כדאי למה לא כדאי לדחות דברים למה לא לדחות דברים למה להיות למה להיות מסודר לנהל לנהל את הזמן לנהל זמן לנהל משימות מוח מנהל מסודר משימה משימות ניהול ניהול זמן ניהול משימות סדר וארגון תיעדוף תיעדוף משימות תעדוף
תכלית החיים / מטרה - מי מחפש מטרה? מי לא צריך מטרה? מי לא צריך תכלית לחיים? שעמום, ניהול זמן
... החיים מטרה - מי מחפש מטרה? מי לא צריך מטרה? מי לא צריך תכלית לחיים? שעמום, ניהול זמן מי מחפש מטרה? ומי אינו צריך מטרה? מהי תכלית החיים? למה לחיות? וממה נובע הרצון למצוא תכלית לחיים? לכל דבר ...
ניהול זמן - איך למצוא זמן לדברים החשובים באמת?
ניהול זמן - איך למצוא זמן לדברים החשובים באמת? כפי שכבר ביארתי מספר פעמים, האושר מגיע על ידי הבנה. כאשר האדם ... המציאות, על ידי זה הוא מרגיש טוב. וכדי להגיע להבנה, לשם כך על האדם להתבונן. והשאלה היא, מה יעשה האדם שאין לו זמן להתבונן? ואיך בדיוק אפשר למצוא זמן להתבוננות? והתשובה היא, כי אין צורך למצוא זמן מיוחד להתבוננות, וזה משום שלא צריך להתבונן על משהו ספציפי, אלא האדם יכול פשוט לנסות ...
אוטוסוגסטיה, שכנוע עצמי, לקום מוקדם בבוקר, איך לשכנע את עצמך? NLP, תת מודע, לישון פחות, ניהול זמן, שינוי הרגלים, איך לשנות הרגלים? אימון להרגלי חיים בריאים, מאמן אישי לחיים, קשה לקום בבוקר
אוטוסוגסטיה, שכנוע עצמי, לקום מוקדם בבוקר, איך לשכנע את עצמך? NLP, תת מודע, לישון פחות, ניהול זמן, שינוי הרגלים, איך לשנות הרגלים? אימון להרגלי חיים בריאים, מאמן אישי לחיים, קשה לקום בבוקר
... לקום מוקדם בבוקר, איך לשכנע את עצמך? NLP, תת מודע, לישון פחות, ניהול זמן, שינוי הרגלים, איך לשנות הרגלים? אימון להרגלי חיים בריאים, מאמן אישי לחיים, קשה לקום בבוקר מהם הגורמים שיכולים להשפיע על הרצון לקום מוקדם בבוקר? המשתמש חווה קושי בקימה מוקדמת בבוקר, למרות שהוא רוצה לקום מוקדם יותר כדי להרוויח זמן נוסף לפעילויות כמו לימוד או עבודה. כאשר הזמן מגיע לקום, הוא מוצא את עצמו משכנע את עצמו להמשיך לישון. ישנן פעמים בהן הוא מרגיש ששעתיים נוספות של שינה יועילו לו יותר מאשר השעה ... איך שיקולי תועלת מול עלות משפיעים על הבחירה בין שינה ללימוד? כשהמוח בוחר להמשיך לישון, המשמעות היא שהמוח סבור שהיתרונות של השינה גבוהים יותר מאלה של הלימוד. עבור אדם שרוצה לנצל את הזמן לשיפור עצמי, הגישה היא להגביר את תחושת התועלת שבפעולה המתוכננת, כמו לימוד שפה, ולהפחית את התחושות של חיסרון, כמו עייפות, ממנה עשוי להיגרם מעוד שעתיים של שינה. למה כדאי לערוך רשימה של יתרונות וחסרונות? כדי להקל על קבלת החלטה, ניתן להכין רשימה מסודרת של היתרונות והחסרונות שבשינה ארוכה יותר. לדוגמה, אם אדם טוען שהוא זקוק לשינה כדי להיות יותר עירני, ניתן לחשוב על הצדדים השליליים של שינה נוספת, כמו התחושה של פספוס או חוסר ... טענה שזה לא משנה אם אני אלמד או לא? לפעמים אנחנו ממציאים תירוצים לדחות את הפעולות שאנחנו יודעים שהן חשובות. במקרה כזה, כדאי להיזכר במטרות ארוכות הטווח ולתת משקל גבוה יותר לפעולה עצמה, תוך התמקדות בתועלת של הלימוד או ההתמדה בפעולה. מה המסקנה הסופית? ... גמישים יותר, כמו לשנות את שעות השינה באופן חלקי, כך שמרוויחים זמן לפעולות מבלי לשנות את שגרת היום באופן דרסטי. איך להתמודד עם דחיינות בבוקר? מהם היתרונות של לישון פחות שעתיים? איך לשפר מוטיבציה ללימוד שפות? האם יש דרך לשנות הרגלים בצורה יעילה? איך להעריך יתרונות וחסרונות של פעולות שונות? למה לפעמים רוצים לקום ... לישון? בשיחה עלה הרצון לקום מוקדם יותר בבוקר, כדי להרוויח עוד זמן ולנצל שעתיים נוספות ללמידה או לפעילויות אחרות. למרות זאת, כאשר מגיע רגע הקימה, מתעורר רצון חזק להמשיך לישון. לעתים מתברר שהסיבה קשורה למחשבה שעדיף לישון עוד שעתיים ולהיות יותר ... (אובדן שעתיים שינה, פגיעה אפשרית בעירנות או בתחושת הרעננות). כאשר המוח בוחר להמשיך לישון, משמע שבאותו רגע הוא מאמין שיש יותר יתרונות בשינה מאשר בהשקעה בזמן ללימוד. אם רוצים לשנות את הבחירה, צריך להגדיל את תחושת התועלת שתתקבל מהפעילות המתוכננת (למשל ... הנתפס מאובדן שינה. למה כדאי לערוך רשימת בעד ונגד? הוצע להכין דף מסודר של בעד ונגד, הן לגבי לישון עוד שעתיים והן לגבי לישון פחות. כך אפשר למנות את היתרונות והחסרונות בכל אחת מהאופציות, ולראות מה חשוב יותר. דרך נוספת היא לקחת כל סיבה שמסבירה למה ... שעה, ועדיין לקום באותה שעת בוקר שבה חייבים לקום. כך מקבלים תוספת זמן ללמידה, בלי ליצור שינויים גדולים מדי בשגרת השינה. מה עושים עם הטענה זה לא משנה אם אני אלמד או לא? לפעמים, ברגע הקימה, מופיעים תירוצים כמו זה לא באמת חשוב שאקום מוקדם כדי ללמוד ... איך ניתן להעריך יתרונות וחסרונות של פעולות שונות? איך להתמודד עם דחיינות בבוקר? דרכים לשיפור מוטיבציה בלימוד שפות חדשות איך להטיל ספק במחשבות שמעכבות התקדמות? דרכים לאיזון בין שינה מספקת לתועלת מזמן פנוי ש: יש לי מן כזאת בעיה אני רוצה לקום מוקדם ... אתה כל יום רוצה לקום מוקדם באופן עקרוני או? ש: כן כדי שיהיה לי עוד זמן עוד שעתיים. אליעד: תראה עוד זמן לא יהיה לך בכל מקרה. ש: עוד זמן שאני לא ישן. אליעד: לא אז אתה רוצה לישון שעתיים פחות או אתה רוצה לקום יותר מוקדם בבוקר בוא נדייק, אנחנו מכירים כבר מה אתה רוצה שיהיה לך יותר. ש: לישון שעתיים פחות. אליעד: אז בא ... זה אומר ששעות הלמידה שלך במשך היום הופכות להיות יותר אפקטיביות כי המוח שלך יותר צלול, זה אמת או שקר? ש: נגיד שזה שקר. אליעד: אוקי אז למה אתה ישן בכל זאת? ש: אני ישן כי. אליעד: אני בעצם ניסיתי להגיד לו האם אתה משיג יותר טוב את המטרה של הלמידה ... שקל זה יכול להיות שווה ארבע מאות שקל. ש: בכל זאת אני רוצה כאילו לדחות את הרצון הזה למען הרצון העתידי. אליעד: אתה שואל כעיקרון איך לעשות את זה אז אני אסביר לך, בא נסביר ברמה אתה אומר במתודולוגיה איך אתה יכול לשכנע את עצמך לישון שעתיים פחות למען ... מאשר בללמוד איטלקית, בלדעת איטלקית זאת האמת יש שתי אפשרויות. אתה המוח שלך עושה שכלול רגע מה ייתן לי יותר תועלת לישון עוד שעתיים או ללכת ללמוד עכשיו איטלקית ואז אתה משכלל הרבה פרמטרים מה ההסתברות שאני אדע איטלקית ומה ההסברות של מה שאני אדע ...
חוסר סיפוק, השגת מטרות, ניהול זמן, אין מספיק זמן, לא מוצא זמן, חוסר זמן, להרגיש סיפוק
חוסר סיפוק, השגת מטרות, ניהול זמן, אין מספיק זמן, לא מוצא זמן, חוסר זמן, להרגיש סיפוק
... סיפוק, השגת מטרות, ניהול זמן, אין מספיק זמן, לא מוצא זמן, חוסר זמן, להרגיש סיפוק למה תמיד יש תחושת חוסר זמן וחוסר סיפוק? אליעד כהן מסביר מדוע בני אדם מרגישים לעיתים קרובות שאין להם מספיק זמן להשיג את כל רצונותיהם, ומדוע התחושה של חוסר סיפוק מלווה אותם למרות כל הניסיונות שלהם להיות יעילים ולנהל את הזמן באופן מיטבי. אנשים מנסים לפתור את בעיית הזמן והסיפוק על ידי הגדלת היעילות או על ידי הפחתת כמות המשימות, אך אליעד טוען כי הפתרון נמצא במקום אחר לגמרי. מדוע יעילות לא בהכרח פותרת את בעיית הזמן? אליעד נותן דוגמה שבה אישה מרגישה שאין לה מספיק זמן לבצע את כל המשימות שלה, אף על פי שהיא מחשיבה את עצמה כיעילה מאוד. היא מסדרת את המשימות כך שתוכל לבצע כמה דברים יחד ולחסוך זמן, אך עדיין מרגישה חוסר סיפוק וחוסר זמן. אליעד מציע נקודת מבט שונה לגמרי: לפעמים אדם חושב שהוא חייב לבצע משימות מסוימות כדי להגיע לתחושה מסוימת, אך הוא לא באמת זקוק לפעולה עצמה, אלא לתחושה שמאחוריה. לדוגמה, אדם ... יותר כדי להשיג את התחושה הרצויה. מה באמת עומד מאחורי כל הרצונות? אליעד מדגיש כי מאחורי כל המשימות והרצונות של בני האדם עומדת השאיפה הבסיסית ביותר: להרגיש טוב, להרגיש שלמים עם עצמם ועם המציאות. כלומר, ... ומיותרות. נקודת מבט שנייה מתייחסת לקבלה פנימית של המצב שבו תמיד יהיו לנו יותר רצונות מאשר זמן לממש אותם. לפי הגישה הזו, במקום להילחם בכך שאין לנו מספיק זמן, אפשר לקבל את זה כחלק מהחיים, כחלק מהמשחק. המשמעות של החיים נוצרת דווקא בזכות זה שתמיד יש משהו לשאוף ... של שתי נקודות המבט האלו, אדם יכול להגיע לתחושה פנימית של סיפוק ושלווה, למרות מגבלות הזמן והמשימות הרבות. איך לנהל את הזמן ביעילות? למה אף פעם אין לי זמן? איך להשיג תחושת סיפוק? איך להיפטר מחוסר סיפוק? האם אפשר להשיג את כל הרצונות? מה עושים כשיש יותר מדי משימות? מה הסיבה לחוסר יעילות? ...
ארגון זמן, ניהול זמן, רצונות מנוגדים, קונפליקט בין רצונות, עודף עשייה, לא מסוגל לנוח, לא מצליח לנוח, רוצה לנוח יותר, איך להרגיש טוב? איך להיות מרוצה? איך להרגיש בנוח? מחלת העשייה
ארגון זמן, ניהול זמן, רצונות מנוגדים, קונפליקט בין רצונות, עודף עשייה, לא מסוגל לנוח, לא מצליח לנוח, רוצה לנוח יותר, איך להרגיש טוב? איך להיות מרוצה? איך להרגיש בנוח? מחלת העשייה
ארגון זמן, ניהול זמן, רצונות מנוגדים, קונפליקט בין רצונות, עודף עשייה, לא מסוגל לנוח, לא מצליח לנוח, רוצה לנוח יותר, ... מרוצה? איך להרגיש בנוח? מחלת העשייה איך להתמודד עם קונפליקט בין רצונות ולנהל את הזמן בצורה אפקטיבית? כיצד להתמודד עם תחושת עומס שנוצרת מהתנגשות בין הרצון לנוח לבין הרצון ... פנימיים כאלו נובעים מהשקר הפנימי בו האדם מאמין שהוא חייב להספיק את כל המשימות, בעוד שבפועל הוא יכול להרשות לעצמו לנוח. חשוב להבין שאין שום חובה לעשות כל דבר, וכי מנוחה אינה בזבוז זמן. למעשה, כל פעילות, בין אם היא עשייה ובין אם מנוחה, נושאת עמה ערך בפני עצמה. על כן, חשוב להפסיק לראות ... שמכילה את שניהם באופן שווה. כאשר אדם מרגיש שהוא חייב קודם כל להשלים את כל המשימות לפני שינוח, הוא נכנס למלכודת של חוסר סיפוק מתמיד. הדרך לפתרון היא לקבל את העובדה שמנוחה ועשייה הן ... הורסים את חומר הגלם שהיה לפני כן. הוא מציין כי כשאדם בוחר ליצור פרויקט או משימה כלשהי, הוא למעשה בוחר גם להרוס את המצב הקודם. הכרה בכך עוזרת לאדם להבין שהיצירה באה במחיר מסוים, וזהו ... חוסר הזמן, אליעד מציע לדייק את המחשבות ולהתמקד בעובדות בלבד. אם יש הרבה משימות, עדיף לבחור את מה שחשוב וניתן להשלים ולהפנים את העובדה שלא תמיד אפשר להספיק הכל. כאשר מתמקדים בעובדות, המחשבות שמובילות ללחץ (לא אספיק כלום, אין לי מספיק זמן) מתפוגגות, ובמקום זאת האדם יכול לבחור להתמקד במה שניתן להשיג בפועל. מה חשוב להבין לגבי יצירה? בהמשך ... של המצב הקודם, ויש לקבל זאת כחלק בלתי נפרד מהתהליך. איך להרגיש טוב בבוקר? איך לנהל קונפליקט בין רצונות? למה אני לא מספיק לנוח? איך להפסיק להרגיש בזבוז זמן? איך להתמודד עם תחושת עומס? למה לפעמים קמים בלי מצב רוח ואיך להתמודד עם זה? כשאדם מתעורר בבוקר ומוצא ... אליעד מתאר מצב נפוץ שבו האדם מתעורר בבוקר עם תחושה שיש לו יום ארוך והמון זמן לעשות משימות. אולם כשהוא מתחיל לחשוב על המשימות, מתעורר קונפליקט פנימי, כי פתאום הוא מבין שהוא גם רוצה לנוח וגם לעשות את כל המשימות, וזה בלתי אפשרי מבחינה טכנית. לדוגמה, אדם יכול לרצות מצד אחד לעבוד עשר שעות, ומצד שני גם לנוח שמונה ... גם מרגיש צורך לנוח. נוצר קונפליקט פנימי בין הרצון למנוחה לרצון לעשות את המשימות. הקונפליקט הזה גורם לכך שהאדם מרגיש שהוא מפספס את הזמן, מאוכזב מעצמו ומאבד את האנרגיה שלו. איך לפתור את הקונפליקט בין הרצון למנוחה לרצון לעשייה? אליעד מסביר ... לתחושת הלחץ והאכזבה היא השקר הפנימי שבו האדם אומר לעצמו שהוא חייב לעשות משימות מסוימות, כאשר בפועל הוא יכול להרשות לעצמו לנוח. האדם חי בתחושה שהוא חייב לעשות הכל, אבל זו מחשבה לא ... הכל. עצם ההכרה בזכות לנוח פותרת חלק משמעותי מהקונפליקט. האם מנוחה היא בזבוז זמן? אחת הבעיות שמתוארות בהרצאה היא תחושת בזבוז הזמן כאשר האדם מחליט לנוח. אליעד אומר שמחשבה זו היא שקרית. ... הזמן היא תוצאה של מחשבות דמיוניות שגויות. מה לעשות כשמרגישים שאין מספיק זמן? אליעד מציע פתרון מעשי לתחושה שאין זמן לעשות הכל: לדייק את המחשבות ולהתמקד בעובדות. כשהאדם קם בבוקר הוא יכול לומר לעצמו עובדתית: יש לי מספיק זמן לעשות חלק מהדברים. אם לא ניתן לעשות את כל המשימות, עדיף להתמקד במה שניתן לעשות ולשחרר את התחושה של חוסר הספק. חשוב לראות את המציאות כפי שהיא, בלי להוסיף מחשבות לא נכונות כמו אני לא אספיק כלום, או אין לי מספיק זמן. מחשבות אלו הן הדמיון שיוצר את הלחץ ואת תחושת המחנק. איך לאזן בין עשייה למנוחה? הרעיון המרכזי שמוצג ... לבין מנוחה. במקום להאמין למחשבה השקרית שאי אפשר לנוח לפני שמסיימים את כל המשימות, מומלץ להודות באמת הפשוטה: מנוחה ועשייה הן לגיטימיות באותה המידה. כאשר אדם אומר לעצמו שהוא חייב קודם ... ואפקטיבית אם לנוח או לעבוד, מבלי להרגיש רע על החלטתו. איך להרגיש טוב בבוקר? איך לנהל קונפליקט בין רצונות? למה אני לא מספיק לנוח? איך להפסיק להרגיש בזבוז זמן? איך להתמודד עם תחושת עומס? ...
איך לנהל עובדים? מוטיבציה בארגון, משימות בארגון, ניהול זמן בארגון, בעיות עם עובדים, תעדוף משימות בארגון, ניהול עובדים, אימון למנהלים, יעוץ ארגוני, יעוץ עסקי, תוכנית עבודה
איך לנהל עובדים? מוטיבציה בארגון, משימות בארגון, ניהול זמן בארגון, בעיות עם עובדים, תעדוף משימות בארגון, ניהול עובדים, אימון למנהלים, יעוץ ארגוני, יעוץ עסקי, תוכנית עבודה
איך לנהל עובדים? מוטיבציה בארגון, משימות בארגון, ניהול זמן בארגון, בעיות עם עובדים, תעדוף משימות בארגון, ניהול עובדים, אימון למנהלים, יעוץ ארגוני, יעוץ עסקי, תוכנית עבודה איך לנהל עובדים ולשפר את המוטיבציה בארגון? ניהול עובדים בצורה אפקטיבית מחייב הבנה מעמיקה של תהליכי חשיבה, ניהול זמן, הגדרת משימות נכונה, ויכולת להבחין בין מטרות לדרכים להשגתן. אליעד כהן מסביר כי ניהול מוצלח של עובדים אינו רק חלוקת משימות או הכנת תוכנית עבודה, אלא תהליך שבו העובד מבין באופן ברור את המטרות הכלליות של הארגון ואת האופן שבו פעולותיו מקדמות ... לא צפויות ואינטראקציות שמפריעות לעובד לבצע בדיוק מה שתכנן. תוכנית עבודה צריכה להיות ממוקדת משימות ברמה השבועית או החודשית, עם ... אבל כן חייב שתהיה לו תוכנית כללית של הכיוון והיעדים. איך מתמודדים עם עובד שטוען שאי אפשר לבצע משימה? כאשר עובד טוען שבלתי אפשרי לבצע את המשימה שהוטלה עליו, אליעד מציע לשאול אותו מה בדיוק המשימה שהוא חושב שבלתי אפשרית ולמה ... יש לנתח איתו לעומק את הטענות שלו, להבין אילו מכשולים ספציפיים הוא מזהה, ולהבחין האם הוא מתייחס למשימה בכללותה או לחלקים מסוימים ... שמישהו מציע לפרק אותו לחלקים קטנים ולהעביר אותו בהדרגה. כלומר, במקום להתמקד בחוסר האפשרות לבצע משימה שלמה, יש לפרק את המשימה למשימות קטנות שאפשר לבצע. איך לגרום לעובד לתכנן נכון את הזמן שלו? אליעד מסביר שעובד חייב תחילה להשתכנע בעצמו שהוא יודע כיצד לבצע את המשימות שהוטלו עליו, ואם הוא אינו יודע, הוא כנראה לא יבצע אותן בפועל. יש לוודא שהעובד מבין את התהליך של ביצוע המשימה ושיוכל להגדיר מראש את השלבים שלה. צריך לגרום לעובד לדמיין תרחיש שבו אין הפרעות - האם הוא יודע כיצד לבצע את המשימה? אם התשובה חיובית, יש להבין אילו הפרעות צפויות עלולות להופיע ואיך ניתן להתמודד איתן. מה לעשות כשהעובד מוצף במשימות ומפסיק לעבוד? אחת הבעיות הנפוצות שאליעד מתאר היא שהעובד מפסיק לעבוד על משימה מסוימת כי הוא מרגיש שהוא חייב לעזור לאחרים או שהמשימות מרובות מדי. אליעד מדגיש שעל העובד להבין שתמיד יהיו עוד משימות ושעליו ללמוד לתעדף אותן נכון. עובד שמפסיק את המשימה המרכזית כדי לפתור בעיה צדדית, למעשה פוגע במטרה הכוללת. במקום זאת, יש ללמד את העובד להבין מהי המשימה המרכזית שלו ומה יביא לתועלת ...
מוטיבציה להצלחה, דחיינות, מעט גם כן טוב, קצת זה גם טוב, או הכל או כלום, התמדה ונחישות, הכל או לא כלום, מוטיבציה עצמית, הגברת מוטיבציה, איך להניע את עצמך? הנעה עצמית, חוסר מוטיבציה
מוטיבציה להצלחה, דחיינות, מעט גם כן טוב, קצת זה גם טוב, או הכל או כלום, התמדה ונחישות, הכל או לא כלום, מוטיבציה עצמית, הגברת מוטיבציה, איך להניע את עצמך? הנעה עצמית, חוסר מוטיבציה
... להצלחה, דחיינות, מעט גם כן טוב, קצת זה גם טוב, או הכל או כלום, התמדה ונחישות, הכל או לא כלום, מוטיבציה עצמית, הגברת מוטיבציה, איך להניע את עצמך? הנעה עצמית, חוסר מוטיבציה מהי הדרך להתגבר על דחיינות ולשפר את המוטיבציה העצמית? אליעד ... אנשים כאשר מדובר בהשגת מטרות ויעדים. הוא מתאר כיצד רבים מאיתנו חיים לפי הגישה של הכל או כלום, כלומר, אם לא ניתן להשיג תוצאה מושלמת או להשלים משימה בבת אחת, אנחנו מעדיפים לא לעשות ... הספורט, בה הוא מציע לאדם שרוצה להתחיל להתאמן להתחיל באימון קצר מאוד, אפילו של שלוש דקות בלבד. הרעיון הוא להתעקש להפסיק אחרי שלוש דקות, למרות שהמוח עשוי לרצות להמשיך. גישה כזו מעודדת את המוח להתרגל לחשוב שהעשייה, גם אם היא קטנה, היא בעלת ערך. בדרך זו, המוח יתחיל להרגיש שמותר להתחיל בפעולה קטנה, מה שיכול להוביל להתמדה ולהגברת המוטיבציה. מה הקשר בין דחיינות למוטיבציה עצמית? הקשר בין דחיינות למוטיבציה עצמית מאוד חזק, אומר אליעד כהן. הרבה פעמים אנשים דוחים משימות כי הם מצפים לתנאים אידיאליים כדי להתחיל לפעול, כגון כשיהיה לי יותר זמן, כשאהיה פחות עייף או כשהמוזה תבוא אלי. אליעד מציע דרך להתמודד עם הדחיינות הזו: פשוט להתחיל בפעולה קטנה, ... אם רוצים להתחיל ללמוד שפה חדשה, במקום להחליט ללמוד 50 מילים בבת אחת, אפשר להתחיל מחמש מילים בלבד, לחזור עליהן כמה פעמים, ובכך להרגיל את המוח להתחיל בעשייה. האם מעט זה גם טוב ... רק ירגיש שהוא עושה משהו, אלא יוכל גם להתמודד עם חוסר ודאות ולהרגיש שהוא מתקרב יותר ויותר ליעד. האם גישה של מעט זה גם טוב יעילה גם במקרים של דחיינות בשל חוסר אIDEל? אליעד מציין כי לעיתים אנחנו נמנעים מלעשות דברים משום שאנחנו חושבים שצריך לעשות אותם בצורה מושלמת. במקרה כזה, חשוב להתחיל רק חלק קטן מהמשימה. לדוגמה, אם מישהו רוצה להפסיק ... הקטנים נוצרות תוצאות גדולות יותר. אליעד מדגיש כי כל פעולה קטנה שאנו עושים, גם אם היא לא מושלמת, היא צעד קדימה בדרך להשגת המטרה. איך להפסיק לדחות דברים? איך להגביר מוטיבציה עצמית? קצת זה גם טוב? איך מתמודדים עם חוסר מוטיבציה? הכל או כלום? איך ליצור הרגלים חיוביים? איך להתמיד לאורך זמן? למה אנשים לא מצליחים להשיג מטרות ואיך להתגבר על דחיינות? אליעד כהן מסביר לעומק את הבעייתיות בגישה של הכל או כלום ואיך גישה זו מונעת מאנשים להצליח ולהשיג מטרות שונות בחיים. הוא מתייחס לכך שרוב האנשים מתייחסים לפעולות ולמשימות שלהם בצורה של או שאני עושה הכל או שלא עושה כלום, מה שגורם לרובם לא לעשות כלום בסופו של דבר. לפי אליעד, הגישה הנכונה יותר היא מעט זה גם כן טוב, וכי צריך להרגיל את המוח שפעולות קטנות ואפילו מינוריות הן ... לדוגמה, אם אדם רוצה לסדר את החדר שלו, הגישה של הכל או כלום תגרום לו להימנע מכך, כי הוא חושב לעצמו שעליו להשקיע מאמץ רב בפעולה, מה שגורם לו לדחות אותה שוב ושוב. אליעד מציע פתרון: להתחיל לעשות רק פעולה אחת קטנה, למשל לסדר פריט אחד בלבד, כמו חולצה אחת או מדף אחד. כך המוח מתרגל לרעיון שגם עשייה מינימלית ... מציע לאותו אדם לעשות אימון קצר מאוד, אפילו שלוש דקות בלבד, תוך שהוא מתעקש לעצור אחרי הזמן הקצר הזה. דווקא בגלל האיסור להמשיך מעבר לשלוש דקות, המוח יתרגל למחשבה של קצת גם טוב, ובסופו ... הכל בצורה מושלמת - עדיף לא לעשות בכלל. לדעתו, חשיבה זו מובילה בסופו של דבר לתסכול ולחוסר עשייה. כדי להתמודד עם בעיה זו, אליעד מציע להתעקש עם המוח באופן יזום לעשות רק מעט ולא לאפשר לעצמך לעשות יותר. למשל, אם אדם רוצה להפסיק לעשן, במקום להגיד שהוא מפסיק לגמרי, שיתחיל בלהימנע מעישון רק בשעה אחת ספציפית במהלך היום, וכך המוח יסתגל לרעיון החדש, ובהמשך יהיה קל יותר להגדיל את התקופות שבהן הוא לא מעשן. מה הקשר בין מוטיבציה עצמית לדחיינות ואיך מתמודדים עם זה? אליעד מדגיש את הקשר הישיר בין מוטיבציה עצמית לדחיינות. אנשים רבים דוחים דברים כי הם מצפים לתנאים אידיאליים לעשייה, כגון כשיהיה לי יותר זמן, כשאהיה פחות עייף, כשאהיה מרוכז יותר. הוא מציע לפתור את בעיית הדחיינות בכך שנרגיל את עצמנו לפעולה קטנה, אפילו מינורית, כמו לפתוח ספר לכמה שניות ולסגור מיד, כדי להרגיל את המוח שאין צורך בתנאים אידיאליים כדי ... הכל או כלום. הוא מביא דוגמאות רבות ומגוונות להמחיש כיצד דווקא ההתמקדות בעשייה מועטה יכולה להיות יעילה יותר בטווח הארוך, ולעזור לאדם להתגבר על דחיינות ולהשיג מטרות בחיים בצורה יעילה ...
הפרעת קשב וריכוז, למה אני לא מצליח להתרכז? למה קשה לי להתרכז? דחיינות, דוחה משימות שדורשות ריכוז, קושי להתרכז, לא מצליחה להתרכז, בעיית ריכוז, מאמץ מחשבתי, הפרעת ריכוז
הפרעת קשב וריכוז, למה אני לא מצליח להתרכז? למה קשה לי להתרכז? דחיינות, דוחה משימות שדורשות ריכוז, קושי להתרכז, לא מצליחה להתרכז, בעיית ריכוז, מאמץ מחשבתי, הפרעת ריכוז
... קשב וריכוז, למה אני לא מצליח להתרכז? למה קשה לי להתרכז? דחיינות, דוחה משימות שדורשות ריכוז, קושי להתרכז, לא מצליחה להתרכז, בעיית ריכוז, מאמץ מחשבתי, הפרעת ריכוז למה קשה לי להתרכז ואיך להתמודד עם דחיינות? אליעד כהן מסביר למה כל כך קשה לנו להתרכז במשימות מסוימות ואיך להתמודד עם דחיינות שנובעת מחוסר ריכוז. הוא מתייחס לתופעה הנפוצה של אנשים שמתקשים להתמקד במשימה אחת לאורך זמן, במיוחד כשמדובר במשימה שמחייבת אותם להתרכז במאה אחוז, ללא הסחות דעת או אפשרות לחשוב על דברים נוספים במקביל. הסיבה העיקרית שקשה לנו להתרכז, על פי אליעד, היא התחושה שאנחנו חייבים לעשות ... והרגשות השליליים שמלווים אותנו באותו הרגע. כדי להתמודד עם הקושי הזה, אליעד מציע כמה דרכים מעשיות: מה לעשות כשמשימה דורשת ריכוז מוחלט וקשה לי להתחיל אותה? אליעד ממליץ להתחיל מלזהות את המחשבות והרגשות שעולים בזמן שמנסים להתרכז. במקום לברוח מהם, כדאי לתת להם הגדרות מדויקות ... אני מרגיש שאני מפספס דברים אחרים או אני מרגיש מוגבל. דוגמה שאליעד נותן היא אדם שיושב ליד המחשב וצריך להתרכז במשימה אחת בלבד, אבל הוא חש תחושת החמצה על דברים אחרים שהיה יכול לעשות באותו הזמן. אליעד מסביר שזה לא שהאדם באמת מפספס משהו, אלא הוא מרגיש מוגבל מכיוון שנלקחת ממנו ... יכולת ריכוז נמוכה, אלא תחושת הכפייה או ההכרח. כשהאדם מרגיש שהוא חייב לעשות משהו ואין לו אפשרות לבחור אחרת, המשימה הופכת לקשה פי כמה. אליעד מדגים זאת באמצעות דוגמה של אדם שמתבקש לשבת על כיסא למשך שעה, וזה קל לו כל עוד הוא בוחר לשבת. אבל אם מישהו אומר לו שהוא חייב לשבת ואסור לו לקום, מיד הוא מתחיל להרגיש רע, אפילו שהפעולה עצמה זהה. איך לפתח מיומנות של ריכוז לאורך זמן? דרך אחת שאליעד מציע כדי להתמודד עם הקושי להתרכז היא תרגול הדרגתי. הוא ממליץ להתחיל עם פעולות שדורשות ריכוז מלא למשך פרקי זמן קצרים, ולהגדיל בהדרגה את פרקי הזמן האלה. הוא נותן דוגמה של אדם שרוצה לפתח את היכולת שלו לצלול עמוק במים: אם הוא יכול לצלול לעומק מסוים למשך 10 שניות, הוא מתאמן ומאריך את משך הצלילה בהדרגה ל - 11, 12 שניות וכך הלאה, עד שיגיע למטרה. העיקרון דומה במשימות שדורשות ריכוז. אם קשה להתרכז לאורך זמן ארוך, יש להתחיל בקטן - כמה דקות ביום של ריכוז מוחלט, ולהאריך את הזמנים בהדרגה. זו דרך פרקטית להגדלת היכולת האישית לריכוז. איך להתמודד עם תחושת החובה שגורמת לדחיינות? אליעד מציע גם גישה נוספת להתמודדות, שהיא שינוי הפרספקטיבה שלנו לגבי הדברים שאנחנו חושבים שהם חובה. כאשר האדם מרגיש שהוא חייב לעשות תואר אקדמי, למשל, כל המשימות שקשורות בלימודים הופכות לקשות יותר, כי הוא לא בוחר בהן מרצונו החופשי. הפתרון שאליעד מציע הוא לגרום לאדם להבין שהוא לא באמת חייב לעשות את הדברים האלה. הוא מסביר שאם האדם ירגיש שהחיים שלו יהיו מושלמים בכל מקרה - גם בלי התואר או המשימה המסוימת - הוא יוכל לבחור את המשימה מתוך רצון אמיתי ולא מתוך תחושת חובה. הוא נותן דוגמה של טיפוס על הר: אם האדם בוחר לטפס על הר כי פשוט בא לו לעשות זאת, הפעולה תהיה נעימה עבורו גם אם היא מאתגרת. ... הוא מרגיש מחויב, כל צעד יהיה קשה יותר. הוא מדגיש את הרעיון שרק כשאדם מבין שהוא לא חייב שום דבר, הוא יכול לבחור במשימות הללו באמת ולבצע אותן בלי התנגדות פנימית. ככל שתחושת החובה נעלמת, היכולת לבצע משימות בצורה יעילה ורגועה יותר משתפרת באופן משמעותי. האם אפשר להפוך קושי בריכוז למשהו חיובי? אליעד מוסיף שאפשר להסתכל על הקושי בריכוז גם כיתרון. עצם זה שהמוח רגיל להתעסק בכמה דברים במקביל, יכול להיות יתרון במצבים אחרים, אבל חשוב ללמוד לתעל את היתרון הזה למצבים שבהם נדרש ריכוז מוחלט. אם לאדם יש נטייה למחשבות שליליות, דווקא משימה שדורשת ריכוז מלא יכולה להסיט את תשומת הלב מהמחשבות השליליות. לסיכום, אליעד מדגיש שכדי להתגבר על קושי להתרכז ודחיינות, עלינו קודם כל להבין את המקור האמיתי של הבעיה - תחושת הכפייה וההכרח - ולפעול בהתאם בשתי דרכים עיקריות: תרגול הדרגתי של משימות ריכוז, ושינוי הפרספקטיבה שלנו לגבי חובות כדי שנוכל לבחור במשימות מרצוננו האישי. למה קשה לי להתרכז? איך להתמודד עם דחיינות? איך להפסיק לדחות משימות? מה לעשות כשלא מצליחים להתרכז? איך לפתח מיומנות ריכוז? האם הפרעת קשב היא בעיה של תחושת חובה? ...
שינוי אופי, שינוי התנהגות, דחיינות, מחשבות טורדניות, OCD, אובססיות, עצלנות, רגישות יתר, עצבנות יתר, רגזנות יתר, ריצוי אחרים, לרצות אחרים, בעיות התנהגות, קושי להחליט, להיות שלם עם החלטה בחוסר וודאות, לא מצליח להחליט
שינוי אופי, שינוי התנהגות, דחיינות, מחשבות טורדניות, OCD, אובססיות, עצלנות, רגישות יתר, עצבנות יתר, רגזנות יתר, ריצוי אחרים, לרצות אחרים, בעיות התנהגות, קושי להחליט, להיות שלם עם החלטה בחוסר וודאות, לא מצליח להחליט
... אופי, שינוי התנהגות, דחיינות , מחשבות טורדניות, OCD, ... בחוסר וודאות, לא מצליח להחליט למה אנשים סובלים מהתנהגויות כמו ריצוי, דחיינות ואובססיות? הסיבה המרכזית לכך שאנשים סובלים מבעיות כמו ריצוי אחרים, דחיינות, מחשבות טורדניות, OCD, עצלנות, ... כלומר, הסבל נוצר מהקונפליקט הפנימי בין הרצונות. מדוע אנשים סובלים מדחיינות ועצלנות? לגבי דחיינות ועצלנות, הסיבה זהה. אדם סובל מדחיינות לא משום שהוא דוחה דברים, אלא כי הוא גם רוצה לדחות וגם לא רוצה לדחות. כשאדם דוחה לימודים כדי לצפות ... חוסר ודאות, ולהשיג אושר פנימי שאינו תלוי במציאות חיצונית. איך להתמודד עם דחיינות? מה לעשות עם מחשבות טורדניות? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על דחיינות, סדר וארגון, למה לא כדאי לדחות דברים? למה להיות מסודר? למה לא לדחות דברים? תיעדוף משימות, ניהול זמן, איך לנהל את הזמן? ניהול משימות, בינה מלאכותית, איך המוח מתייחס לדחיית משימות? איך המוח דוחה דברים? סדר וארגון
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: טלפון נייד, איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: טלפון נייד, איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? איך להנות בחיים? האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש בחירה חופשית? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי להרזיה, אימון אישי לזוגיות, מאמן אישי לעסקים בתחום טלפון נייד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3125 שניות - עכשיו 27_07_2025 השעה 08:21:35 - wesi1