אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה טיפול נלפ ✔גישות טיפוליות, למה הטיפול לא מחזיק מעמד? למה הטיפול לא עובד? טיפול cbt, טיפול נלפ, טיפול רגשי, שינוי חשיבה, טיפול פסיכולוגי, טיפול...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
10:22גישות טיפוליות, למה הטיפול לא מחזיק מעמד? למה הטיפול לא עובד? טיפול cbt, טיפול נלפ, טיפול רגשי, שינוי חשיבה, טיפול פסיכולוגי, טיפול סי בי טי, טיפול nlp, שינוי התנהגותי, טיפול קוגניטיבי, טיפול התנהגותי
מדוע הטיפול הנפשי לא תמיד מצליח ומה הסיבה האמיתית לכך?

כאשר טיפול נפשי אינו מצליח, אליעד כהן מסביר שאין זה נכון להאשים את המטופל כ"בעייתי" או "גרוע". ההסבר לכך פשוט: תפקיד הטיפול הוא להתאים את עצמו למטופל, אפילו אם המטופל מאתגר או קשה במיוחד. לכן, בכל מקרה של כישלון, האחריות מוטלת על הטיפול עצמו. אם שיטת הטיפול אינה מתאימה או שהגישה של המטפל אינה נכונה למטופל, הטיפול ייכשל.

מה ההבדל בין טיפול שלא הצליח למרות שהיה אמור להצליח לבין טיפול שלא היה אמור להצליח מלכתחילה?

אליעד כהן מבחין בין שני סוגי כישלונות בטיפול: הראשון, כאשר טיפול נכשל למרות שהיה אמור להצליח, והשני, כאשר המטופל מצפה לתוצאות מיידיות מטיפול שלא נועד לכך. הוא נותן כדוגמה אדם שרץ פעם אחת על הליכון, ואז מתלונן שהמשקל לא השתנה. הטיפול, במקרה זה הריצה, לא היה אמור להביא לתוצאות כה מהירות. לכן, לא מדובר בכישלון של הטיפול, אלא בתפיסה מוטעית של המטופל.

מה עושים כשהטיפול עובד ואז מפסיק לעבוד?

מצבים נפוצים הם כאשר מטופלים יורדים במשקל ואז עולים שוב, או מפסיקים לעשן ואז חוזרים לעשן. הסיבה לכך היא שטיפול שהתמקד בשינוי התנהגותי בלבד, כמו להפסיק לעשן על ידי זריקת סיגריות לפח או להפחית באכילה, לא טיפל בשורש החשיבתי של הבעיה. כתוצאה מכך, כשהחשיבה הישנה עדיין קיימת, ההתנהגות הבעייתית חוזרת לאחר זמן.

האם שינוי חשיבתי עדיף על שינוי התנהגותי?

לפי אליעד, שינוי חשיבתי הוא יסודי ויציב יותר לאורך זמן. בעוד ששינוי התנהגותי יכול להביא לתוצאות מהירות, לרוב הן לא מחזיקות מעמד, כי המחשבות הישנות לא השתנו. שינוי מחשבתי, לעומת זאת, משנה את הבסיס הפנימי של ההתנהגות, ולכן התוצאות יהיו יציבות יותר לטווח הארוך.

מדוע גם שינוי חשיבתי יכול להיכשל?

עם זאת, שינוי חשיבה אינו תמיד בטוח. אם המטופל מאמץ חשיבה חדשה בצורה לא מדויקת, למשל באמצעות מנטרות חיוביות מוגזמות או אמונות מוחלפות ללא בדיקה מעמיקה, השינוי יחזיק מעמד לזמן מוגבל בלבד. דוגמה לכך היא חשיבה חיובית מדי, שברגע של משבר עלולה להתערער בגלל שהיא מתעלמת מהשלילי. גם שימוש בעוגנים וטכניקות NLP להחלפת אמונות יכול להוביל לתוצאות זמניות בלבד, כיוון שאלה אינן מבוססות על בירור אמיתי של האמת אלא על התניות זמניות.

איך יוצרים שינוי חשיבה יציב לאורך זמן?

אליעד כהן מדגיש שכדי להבטיח שהשינוי יחזיק מעמד, יש לבחון לעומק את החשיבה החדשה מכל הכיוונים האפשריים. לא מספיק להסתפק בכך שהמטופל "מרגיש טוב" או "מרגיש שזה נכון", אלא יש לבדוק היטב אם כל ההנחות השליליות נשללו לחלוטין, ולהבטיח שהמטופל אינו יכול אפילו לדמיין סיבה הגיונית לחזור להתנהגות הישנה. לדוגמה, אם אדם הפסיק לכעוס ב - 51% בלבד, הטיפול לא יהיה יציב לאורך זמן, כי עדיין קיימת האפשרות לחזור ולכעוס.

כיצד מזהים טיפול טוב?

טיפול טוב לא מסתפק בשינוי ההתנהגות, וגם לא רק בשינוי החשיבה, אלא עוסק באופן יסודי גם בהעלאת האפשרות של חזרת הבעיה ומנטרל אותה מראש. בדומה לאדם שעובר כימותרפיה ונבדק לאחר מכן לוודא שאין פוטנציאל לחזרת המחלה, טיפול נפשי מוצלח חייב לזהות ולטפל גם באפשרות התיאורטית ביותר של חזרת ההתנהגות הבעייתית.

אליעד נותן דוגמה לכך ממישהו שמפחד להיכנס למעלית כי הוא חושש להיתקע. הטיפול לא יסתפק בלומר לו שאין סיבה לפחד, אלא יטפל גם בפחד מהתרחיש הנדיר של היתקעות בפועל במעלית, כדי לוודא שהבעיה לא תחזור אף במקרים חריגים וקיצוניים ביותר.

איך לוודא שטיפול לא ייכשל לאורך זמן?

לסיכום, טיפול מוצלח חייב לטפל הן בשינוי ההתנהגות והן בשינוי חשיבה מעמיק ויסודי, המבוסס על בירור אמיתי של המציאות ולא על החלפת אמונה באמונה אחרת. טיפול טוב מציף בכוונה את הבעיה הישנה ובודק האם המטופל יכול לדמיין באופן הגיוני שהוא חוזר להתנהגות הישנה, ואם כן, הטיפול ימשיך לטפל בנקודה זו עד שהמטופל לא יוכל לראות שום היגיון בשיבה להרגל הישן.
מדוע טיפול עלול להיכשל ולמה לא להאשים רק את המטופל?

כאשר טיפול נפשי לא מצליח, אין להסתפק בהסבר שהמטופל "לא מתאים" או שהוא "בעייתי", משום שטיפול טוב אמור להתאים את עצמו למטופל בכל מצב. הטענה שלפיה המטופל הוא הבעיה אינה נכונה, כי אם המטופל מתקשה, על המטפל להתאים לו שיטה אחרת או גישה שונה. לכן, בכל מצב של כישלון, האחריות נופלת על הטיפול שלא הותאם באופן מספק לצרכים של המטופל.

מה ההבדל בין טיפול שהיה אמור להצליח אך לא הצליח, לטיפול שכלל לא היה אמור לעזור?

ישנם מצבים שבהם הטיפול לא מצליח כי הוא באמת היה אמור לפתור את הבעיה ולא פתר אותה. במצבים כאלה, הטיפול כנראה לא נעשה כראוי או לא התאים למטופל. לעומת זאת, קיימים מצבים שבהם המטופל מצפה להצלחה מיידית, למרות שהטיפול כלל לא נועד לתת תוצאה כה מהירה. דוגמה לכך היא אדם שרוצה לרזות ורץ פעם אחת על הליכון, ואז מתאכזב שאין שינוי מידי במשקל. הטיפול (הריצה) לא היה אמור לתת תוצאות כל כך מהר, ולכן אין לתלות בו את הכישלון.

למה כישלון של טיפול הוא תמיד באחריות הטיפול עצמו?

אם טיפול באמת מתחייב ליצור שינוי ולמרות זאת איננו מוביל לתוצאות, הרי שהוא צריך לבדוק איך להסתגל לאותו מטופל. אם הטיפול טוען ש"זה לא עבד עליו" - המשמעות היא שהטיפול לא הותאם למצבו הייחודי של המטופל. כאשר טיפול מצהיר שהוא מצליח בדרך אחת, אך פוגש מטופל שלא מגיב באותה דרך, על המטפל לשנות את הגישה ולא להסתפק באמירה שהמטופל כשלעצמו "גרוע".

מה קורה כשנראה שהטיפול הצליח ואז הפסיק לעבוד?

יש מצבים שבהם טיפול מתחיל לעבוד בהתחלה, אך אחר כך נפסק. למשל, בדיאטה - אדם יורד במשקל ואז חוזר לעלות. בדוגמה אחרת, מפסיקים לעשן אך חוזרים לעשן כעבור זמן מה, או מפסיקים לכעוס וחוזרים לכעוס. במקרים כאלה, עולה השאלה אם באמת נעשתה עבודה על שורש הבעיה או רק שינוי זמני בהתנהגות.

מה ההבדל בין שינוי התנהגותי לבין שינוי חשיבתי?

שינוי התנהגותי מתמקד בהתנהגות הגלויה, למשל להפסיק לעשן על ידי זריקת הסיגריות לפח או להפסיק לאכול מאכלים מסוימים בדיאטה. שינוי כזה עשוי לעבוד לפרק זמן מסוים, אך לרוב הוא אינו מחזיק מעמד לאורך זמן אם לא נעשה שינוי גם בצורה שבה המטופל חושב. כאשר השורש המחשבתי לא משתנה, מתישהו עלולה לחזור אותה התנהגות ישנה.

מדוע שינוי חשיבה לבדו לא תמיד מספיק?

שינוי חשיבה הוא לרוב יסודי יותר, אך גם בו צריך להיזהר. אם מחליפים אמונה באמונה אחרת בצורה לא מדויקת (כמו שימוש יתר במנטרות חיוביות או עוגנים מסוימים בטיפול), השינוי עשוי להצליח לזמן מה, אך בסופו של דבר עלול להתפרק כאשר עולה ספק לגבי האמונה החדשה. לדוגמה, חשיבה חיובית קיצונית עלולה להישחק כאשר עולה הקול הפנימי שאומר "למה אני כל הזמן מתעלם מהשלילי?". לכן, אם משנים את החשיבה, חשוב לעשות זאת בדרך שיטתית, המבוססת על בחינת האמת ולא רק על החלפת אמונה באחרת.

כיצד להבטיח שטיפול שמבוסס על שינוי חשיבתי יהיה לטווח ארוך?

יש צורך לבדוק שהחשיבה החדשה אכן סגורה מכל הכיוונים, ולא רק יעילה באופן חלקי. נדרשת בחינה יסודית של כל הסיבות שהובילו להתנהגות הבעייתית, ושל כל ההנחות המחשבתיות שגורמות לה. אם חלק מההיגיון הישן עודנו נשמר בלב המטופל, הדבר עלול לגרום לחזרה להתנהגות לא רצויה בעתיד. חשוב להגיע למצב שבו לא נשארת אפשרות שנראית "הגיונית" לחזור להרגל הישן - לא ב - 51% ביטחון בשינוי, אלא בשאיפה לרמה גבוהה הרבה יותר.

איך מזהים טיפול טוב?

טיפול טוב לא מסתפק בכך שהמטופל הפסיק בעיה מסוימת - הוא גם בודק אם קיים פוטנציאל לחזרת הבעיה. הוא "מציף" את האפשרות לחזור להרגל ומנטרל אותה עוד בשלב הטיפול. כך, כפי שבודקים בחולה שעבר כימותרפיה שלא נשאר סיכון מידי לחזרת המחלה, גם בטיפול נפשי יש לחקור ולהחליש כל מחשבה או סיבה שעלולות להחזיר את המטופל לאותה התנהגות לא רצויה.
אליעד: עכשיו, בן אדם הולך לטיפול, והטיפול לא מצליח. נגיד, טיפול נפשי כלשהו. והטיפול לא מצליח. למה הטיפול לא מצליח? בוא נחלק את זה לשתי קטגוריות: קטגוריה אחת, הטיפול לא מצליח, מפני שהוא היה גרוע. ויש קטגוריה שנייה, שהמטופל היה גרוע נכון? אבל זה לא נכון.

כי אם המטופל היה גרוע, אז הטיפול היה צריך להתאים את עצמו, למטופל הגרוע. לכן, אין דבר כזה מטופל מטפל. אם אתה אומר המטופל היה גרוע, אז גם המטפל היה גרוע. אוקי? כי אתה כמטפל אמור לטפל, במטופל הרוגע, אין דבר כזה "תראה, זה לא עובד עליו" אז הטיפול שלך גרוע. אם הטיפול שלך לא עובד אצלו, אז הטיפול גרוע.

עכשיו שימו לב, בוא נחלק את זה לשתי קטגוריות אחרות: נגיד, בן אדם הולך לטיפול והטיפול לא עובד. קטגוריה אחת, שהטיפול היה אמור לעבוד והוא לא עובד. קטגוריה שניה, שהטיפול לא היה אמור לעבוד, ואתה חושב שהוא היה אמור לעבוד, והוא לא עובד.

מה זאת אומרת? נגיד בן אדם שמן מתחיל לרוץ על הליכון במשך שלוש שעות הרגיש שהוא כבר עומד להתמודד נתן את כל כוחותיו. חזר הביתה עלה על המשקל ראה שהוא שוקל אותו הדבר, אז הוא אמר לעצמו "הטיפול היה לא עוזר" עכשיו, מה האמת שזה לא עוזר? זה לא היה אמור לעזור, כי זה היה אמור לעזור, אחרי X פעמים. אתה בראש שלך רצית שזה יעבוד מיד, אז בראש שלך, הטיפול לא טוב, המטפל לא טוב, הקינטיקה שלך דפוקה, יכול להיות מלא דברים.

אבל האמת היא, שטיפול לא היה אמור לעבוד. הטיפול לא התיימר לעבוד אחרי פעם אחת. אף אחד לא התיימר לתת לא את זה.

עכשיו, בא נדבר על מקרים, בהנכחה שהטיפול התיימר שזה יעבוד, וזה לא עבד. אז זה תמיד יהיה על הטיפול, ואף פעם לא על המטופל. כי הטיפול היה אמור להתאם את עצמו למטופל.

עכשיו, בא נניח, שהטיפול עבד. הלכת לטיפול הלכת לאיזה טיפול כלשהו והטיפול עבד, והפסיק לעבוד. לדוגמה, עשית דיאטה ירדת המשקל וחזרת. הלכת לטיפול להפסיק לעשן, הפסקת, וחזרת. הלכת ליפול להפסיק לכעוס, הפסקת, ושוב חזרת לכעוס. בטיפול הפסיק לעבוד.

ממה זה נובא שהטיפול מספיק לעבוד? עכשיו, מה זה אומר? קודם כל יש לנו שני סוגרי טיפולים: יש טיפולים של שנוי התנהגותי, ויש טיפולים של שנוי חשיבה. אוקי? אם בן אדם הולך לשינוי התנהגותי בא נניח, שבחלק גדול מהמקרים זה עובד. הצרה הגדולה בשינוי התנהגותי היא, שאם שנית רק את ההתנהגות שלך, ולא את החשיבה שלך מתישהו, זה לא יעבוד לך.

אם אתה לא הבנת מה החשיבה שגורמת לך לעשות את זה, ושנית רק את ההתנהגות רוב סיכוים שזה לא יחזיק לך מעמד כי לא שנית את, החשיבה שמובילה אותך לזה. רוב הסיכויים.

ולכן, מה זה אומר? שבעיקרון, מה עדיף? שינוי התנהגותי? או שינוי מחשבתי? שינוי מחשבתי. זה יכול להיות יותר אחרון אבל, זה יחזיק לך לאורך זמן. כי שינוי התנהגותי זה נורא פשוט, אתה רוצה להפסיק לעשן? זרוק את הסיגריה לפח. הנה, הפסקת לעשן. אבל, רק שנית את ההתנהגות, לא את החשיבה.

עכשיו, מה קורה עם בן אדם הלך ועשה שינוי מחשבתי, ולא התעסק בכלל בשינוי התנהגותי, והטיפול עבד, והפסיק לעבוד. מה זה אומר?

ש: הוא לא שינה את המחשבה שלו באמת.

אליעד: אבל, הוא שינה את המחשבה שלו, וזה עבד לו אפילו. אז מה זה אומר? שהוא שינה את המחשבה, אבל בצורה לא נכונה. זאת אומרת, שגם בשינוי חשיבה, צריך לדעת גם בן אדם שהולך לטיפול סיביטי, או לטיפול קוגניטיבי, שלשנות את החשיבה, הוא עדיין צריך לדעת, איך שנית את החשיבה שלך, ואיזו מחשביה נכנסה לך במקום.

נגיד, שלבן אדם יש כעסים, והוא הולך לטיפול ובטיפול מלמדים אותי, לראות את חצי הכוס המלאה, ולחשוב חיובי. זה יעבוד לו. בהנחה, שהוא יצלח לחשוב חיובי, זה יעבוד לו עד שזה יפסיק לעבוד לו, כי הנוסחה עצמה, היא מוגבלת. אתה לא יכול להמשיך איתה לנצח, כי מתישהו החשיבה החיובית תגיד לך, "מה אתה משקר? כל הזמן חיבה חיובית, חיובית." יש פה גם שלילי. אוקי?

לכן, יש שיטות יותר טוב נגיד, תבדוק מה היא האמת, תטיל ספק, תראה את האפשריות, וכולה. נגיד, בן אדם הולך לטיפול אנלפי ונגיד, שהטיפול עובד עם עוגנים נעשה לך עוגן כזה, גם אם לא כל שיטות אנפלי חלק מין השיטות. נגיד, משתמשים בעוגנים, אמונות, שותלים לך מחשבות, התניות, וכל מיני דברים כאלה ואחרים ופתאום, אתה שנית את ההרגל. אבל, איך שנית אותו, כי תחפו לך איזו אמונה לראש פעם האמנת שזה רע, עכשיו תאמין שזה טוב. פעם האמנת שזה לא טוב, עכשיו תאמין שזה כן טוב. החליפו לך אמונה, באמונה. יצרו לך איזו התניה, איזו פקודה.

אומנם, שנית את החשיבה, ולא רק את ההתנהגות. אבל, שנית את החשיבה בצורה לא מדויקת. זאת אומרת, שכרגע אתה רץ על אמונה, ואם אתה רץ על אמונה, אתה בזמן שאול. מתישהו המוח יגיד לך, מי אמר שזה נכון? אולי זה לא נכון? אם אתה עושה שינוי חשיבה של מנטרות, אתה משנה את החשיבה אבל, אתה משנה את החשיבה בצורה לא נכונה. אתה אמור לדעת, שמתישהו זה יספיק לעבוד לך.

ומה שאני מנסה לומר, גם שבן אדם עושה שינוי חשיבה, הוא צריך לדעת לעשות שינוי חשיבה, לחשיבה הנכונה. אם לא, אז או שזה לא יעבוד לך. או שזה יעבוד לך ויפסיק לעבוד. במקרה הטוב, במקרה הרע, זה גם התפוק לך משהו אחר. במקרה העוד יותר רע אתה תתחרפן עוד יותר.

ש: עוד הפעם אתה יכול להגיד מה שאמרת, שלשנות את זה לחשיבה נכונה.

אליעד: אם אתה רוצה לשנות התנהגות, יש לך איזושהי בעיה, אל תשנה התנהגות וגם אם אתה הולך לשנות את החשיבה, אתה צריך לדעת לשנות לחשיבה נכונה. אם רק תשנה את החשיבה, ולא את החשיבה הנכונה, אתה גם בבעיה.

ש: אז?

אליעד: ואז השאלה מה היא החשיבה נכונה, אבל תהיה מודע לזה שגם שינוי החשיבה. לא כל שינוי חישבה יהיה מספיק טוב. בפרט, יש שינוי חשיבה שעובדים על אמונה, ולא על בירור אמת. "וזה בטוח? וזה במאה אחוז? וזה רק? וזה גם? וזה סגור לך מכל הפינות? ואתה בטוח שזה ככה? והאם יש לך עוד הבתים שזה ככה? והאם להציף את הבעיה?"

מה זה טיפול טוב? טיפול טוב זה גם שפתרת את הבעיה, לא משחררים אותך הביתה. אומרים בוא עכשיו, נציף את הבעיה, ונראה אם ניתן ליצור אותה מחדש. אם ניתן ליצור אותה מחדש, לא מספיק טוב, בא נמשיך את הטיפול.

באיזה מובן? לוודא שזה לא יחזור על עצמו. נגיד, בן אדם עשה כימותרפיה ואתה משחרר אותו הביתה, ואומר הנה עכשיו הכל תקין. יכול להיות, שזה יחזור שוב פעם יכול להיות שיחזור יותר מאוחר, יכולים להיות הרבה דברים.

אבל, לכן, בטיפול הטוב, איך רבי נחמן אמר? לא רק תפתור את הבעיה, תפתור את הפוטנציאל של הבעיה. הוא אומר, לא רק שאתה צריך לפתור את הרע, אלא גם את השורש של הרע, כדי שלא יהיה לך פוטנציאל לעשות עברות.

מה זה אומר? בדרך כלל בא בן אדם כעסן, ואז עוזרים לו לא לכעוס. ועכשיו שואלים אותו: האם זה מכעיס אותך? הוא עונה: לא זה לא מכעיס אותי. ושואלים אותו: האם אתה יכול לכעוס על זה? אם הוא עונה: כן. אז כנראה שמתישהו, הוא יחזור לכעוס על זה.

זאת אומרת, אם אתה מסגול לדמיין את עצמך י ממשיך לעשן, סיכוי גדול שתוכל ליפול לעישון. אתה צריך להציף, זאת אומרת, לקחת את הבעיה שנשארה ולא רק להוריד את הסיכוי שתעשה אותה, אלא לבטל את האפשרות שתעשה אותה.

ש: אז הסימולציה היא...

אליעד: הכוונה היא, לבן אדם יש התנהגות, ועכשיו אנחנו משנים את החשיבה שלו. והוא לא יחזור יותר להתנהגות הזו, אוקי? אבל, השאלה היא, אם הוא לא יחזור לזה ב - 51 אחוזים לא רוצה לחזור לזה. או אולי ב - 99 אחוזים הוא לא רוצה לחזור לזה.

עכשיו, בדרך כלל בטיפול, אם 51 אחוזים אתה לא רוצה לחזור לזה. הנה הטיפול הצליח. אתה לא קופה על עצמך לא לעשות את זה, אתה באמת לא רוצה לעשות את זה, אבל, רק ב - 51 אחוזים. עכשיו, 51 אחוזים זה מספיק. אבל 51 אחוזים זה לא מספיק חזק להחזיק מעמד לאורך זמן.

גם אם אתה אומר לעמך, אני לא רוצה יותר לעשות את זה ב - 51 אחוזים הבנת שזה לא נכון. עדיין, אתה צריך לשאול את עצמך, רגע, אבל אתה יכול לדמיין היגון בלעשות את זה? אתה יכול לדמיין היגון בלכעוס? אתה יכול לדמיין היגיון בלעשן? התשובה היא כן. אז בוא נכסח את ההיגיון הזה. בוא נחליש גם אותו. עד שזה יראה לך, פחות, פחות, הגיוני.

כי על פי הספר, ועל פי מבחן התוצאה, הבן אדם הפסיק את ההתנהגות שלו, השאלה היא למה הוא הספיק אותה? בגלל ה - 51 אחוזים או ב - 99 אחוזים? או ב - 100 אחוזים? וטיפול טוב, הוא לא הסתפק "בשנית את החשיבה והפסקתי" אלא הוא יבדוק את המקומות שקיימים בך, שאתה עדיין מחפש, ושעדיין מציקים לך, וינטרל גם אותם

למשל, בן אדם מפחד להיכנס למעלית שמא הוא יתקע במעלית, ואז הוא מבין שאין סיכוי שהוא יתקע בעלית, ואז הוא לא מפחד להיכנס למעלית. אבל מה עם הסיכוי אחד לאלף שהוא יתקע במעלית? צריך לטפל גם בזה. בא נניח, שאתה נתקע במעלית ואתה מפחד מזה? צריך לטפל גם בזה. להיות סגור מכל הקצוות.
איך לנצח במאה אחוז איך לשנות התנהגות לפתור השמנה הרזיה איך לחזק איך לשנות הרגלים צריך להיזהר גמילה מעישון ראוי כעסים cbt nlp איך לשנות את החשיבה איך לשנות הרגלים איך לשנות התנהגות גישות גישות טיפוליות האם לשנות את החשיבה הרגשה התנהגות חשיבה טיפול טיפול cbt טיפול nlp טיפול התנהגותי טיפול לא מחזיק מעמד טיפול נלפ טיפול סי בי טי טיפול פסיכולוגי טיפול קוגניטיבי טיפול רגשי טיפולים למה הטיפול לא מחזיק מעמד למה הטיפול לא עובד לשנות את החשיבה לשנות הרגלים לשנות התנהגות מטופל מטופלים מטפל נלפ עובד עובדים פסיכולוג פסיכולוגיה פסיכולוגיה קוגניטיבית פסיכולוגיות פסיכולוגים קוגניטיבי רגש רגשות שינוי שינוי הרגלים שינוי התנהגות שינוי התנהגותי שינוי חשיבה שינויים תחושה תחושות
טיפול / לטפל - הכל כולל הכל על טיפול / לטפל - רשימת כל הנושאים
... לאחרים טיפול לפי הסוד טיפול לפסיכולוגים טיפול מיני טיפול ממוקד שינוי טיפול משפחתי טיפול נגד חרדה טיפול נגד חרדות טיפול נלפ טיפול נפשי טיפול נפשי בטראומה טיפול נפשי עמוק טיפול סי בי טי טיפול עם בחירה חופשית טיפול עסקי טיפול ...
יכולות חשיבה, פיתוח החשיבה, שיפור יכולת שכלית, ראיית העתיד, לדעת מה יקרה, יכולות קוגנטיביות, יכולות רגשיות, פיתוח מיומנויות, שיפור חשיבה, שיפור יכולות, ניתוח מצבים, יכולת רגשית
יכולות חשיבה, פיתוח החשיבה, שיפור יכולת שכלית, ראיית העתיד, לדעת מה יקרה, יכולות קוגנטיביות, יכולות רגשיות, פיתוח מיומנויות, שיפור חשיבה, שיפור יכולות, ניתוח מצבים, יכולת רגשית
...בשיח עממי ופחות מסוגלים ליהנות מסרט או מפעילות חברתית פשוטה. האם אפשר באמת להשתפר בכל דבר? אליעד מתייחס גם לשאלה האם באמת אפשר להשתפר? והוא מסביר שלמעשה כל שיפור בתחום אחד מגיע בהכרח על חשבון תחום אחר. למשל, אפשר להגביר משמעותית את הזהירות בנהיגה, אך אז תיפגע היכולת להתמקד או ליהנות מדברים אחרים תוך כדי הנהיגה. ככל שהאדם רוצה להיות טוב יותר בדבר אחד, כך בהכרח הוא פחות טוב בדברים אחרים, כי כל משאב של המוח שמוקדש לתחום אחד גורע ממשהו אחר. האם אפשר לדעת הכל מראש בלי לאבד את ההנאה מהחיים? אליעד מסביר...
מולטיטסקינג, ריבוי משימות, לבצע כמה משימות בו זמנית, ביצוע מספר משימות בבת אחת, התייעלות ויעילות, שיפור החשיבה, הפרעת קשב וריכוז, שיפור יכולות הריכוז, לעשות כמה דברים במקביל, יכולות קוגנטיביות, איך לבצע פעולות במקביל?
מולטיטסקינג, ריבוי משימות, לבצע כמה משימות בו זמנית, ביצוע מספר משימות בבת אחת, התייעלות ויעילות, שיפור החשיבה, הפרעת קשב וריכוז, שיפור יכולות הריכוז, לעשות כמה דברים במקביל, יכולות קוגנטיביות, איך לבצע פעולות במקביל?
...ברגע שמשלבים תוך כדי נהיגה פעולה שמצריכה חשיבה גבוהה או מיקוד (לדוגמה, הקלדת הודעות), תפוקת הקשב אינה מספיקה לשתי המשימות יחד, וכך עלולים להתרחש כשלים ובמקרה של נהיגה - גם תאונות. איך להגדיל את היכולת לבצע כמה משימות בו - זמנית? בדומה למחשב שמשדרגים לו את המעבד והזיכרון, גם אדם יכול לפתח את החומרה הפנימית שלו, כלומר, את יכולות החשיבה. כשהשכל חזק יותר, משימות מורכבות דורשות פחות אנרגיה, וכך מתפנים משאבים לטפל במטלות נוספות בו - זמנית. תרגול חשיבה, פיתוח שכל ותרגילים שנועדו להרחיב את יכולת הריכוז...
טיפול זוגי, מטפל זוגי, גישות בטיפול זוגי, ייעוץ זוגי, אימון זוגי, טיפול לזוגות, בעיות בזוגיות, משבר זוגיות, גישור זוגי, מגשר זוגי, יועץ זוגי
...זוגיות, בדיוק מאותן הסיבות שבגללן נוצרים משברים בזוגיות, ושבגללן יש קשיים בזוגיות, שלפעמים מובילים לגירושים ולפירוק הזוגיות. ולכן, ההבנה כיצד להתמודד עם קשיים בזוגיות, היא אותה הבנה, של איך להצליח למצוא זוגיות. כי מי שמתכחש לכך, שגם בזוגיות הטובה ביותר יש חסרונות, אז קשה לו יותר להתמודד, כאשר המציאות מראה לו את האמת, שגם בזוגיות חיובית ובזוגיות מדהימה, עדיין, גם בה יש חסרונות כאלו ואחרים. כי הוא לא מוכן להכיר בכך, שגם בזוגיות הטובה ביותר, גם בה יש חסרונות. ומי שמוכן להכיר בכך שבזוגיות תמיד יהיו...
איך לפתח את השכל? גישות רוחניות, לאהוב שאלות, לשנוא שאלות, פיתוח החשיבה, איזה גישה לאמץ? מודעות עצמית
איך לפתח את השכל? גישות רוחניות, לאהוב שאלות, לשנוא שאלות, פיתוח החשיבה, איזה גישה לאמץ? מודעות עצמית
...לעומתה, הגישה השנייה היא גישה בה אדם לא שואל שאלות אלא אם כן הוא מרגיש חוסר אונים או תסכול אמיתי. היתרון של גישה זו הוא שהאדם עשוי להגיע למצב של שקט נפשי, אך החיסרון הוא שהאדם עשוי להפספס הזדמנויות להרחיב את דעתו וללמוד דברים חדשים. מה עדיף לפיתוח השכל, לחקור כל דבר או להימנע משאלות? המשמעות של כל אחת מהגישות היא שאם המטרה היא לפתח את השכל, גישה שבה שואלים שאלות כל הזמן עשויה להיות מועילה יותר, כי היא מעודדת את האדם לא לחיות בתודעה מקובעת אלא לחפש תשובות בכל תחום, מה שמוביל ללמוד ולהתפתח. מצד שני...
לימודי פילוסופיה, גישות רוחניות, אושר פילוסופי, בודהיזם, בית ספר לפילוסופיה, לימודי קבלה, ללמוד קבלה, שיטות רוחניות, מה מביא אושר? איך להיות מאושר? דרכים אל האושר, גישות של אושר
לימודי פילוסופיה, גישות רוחניות, אושר פילוסופי, בודהיזם, בית ספר לפילוסופיה, לימודי קבלה, ללמוד קבלה, שיטות רוחניות, מה מביא אושר? איך להיות מאושר? דרכים אל האושר, גישות של אושר
...איך להיות מאושר? דרכים אל האושר, גישות של אושר מה הקשר בין פילוסופיה לאושר? איך ניתוחים רגשיים משפיעים על ההרגשה שלנו? הרצאה זו עוסקת בקשר בין לימודי פילוסופיה וגישות רוחניות לבין האושר הפילוסופי. אחד הנושאים המרכזיים שהועלו בהרצאה הוא איך גישות שונות לפיהן אנשים יכולים להבין את מהות האושר, איך ניתוח רגשי יכול להשפיע על תחושת הסיפוק שלנו, והאם כל דרך שמביאה לתחושת אושר אכן נכונה או לא. מהי השפעת לימודי פילוסופיה על תחושת הסיפוק הפנימי? המרצה מציין כי כאשר אדם לומד פילוסופיה, הוא שואל שאלות יסודיות...
גישות לשכנוע אנשים, חוקיות שכנוע אנשים, מה גורם למישהו לחשוב משהו? חוקי השכנוע, איך לשכנע מישהו? להוכיח שאתה צודק, אינטרס להרגיש טוב, יצירת אינטרס שכלי, יצירת אינטרס רגשי, NLP, לשכנע
גישות לשכנוע אנשים, חוקיות שכנוע אנשים, מה גורם למישהו לחשוב משהו? חוקי השכנוע, איך לשכנע מישהו? להוכיח שאתה צודק, אינטרס להרגיש טוב, יצירת אינטרס שכלי, יצירת אינטרס רגשי, NLP, לשכנע
...מסוימת, היכולת שלך להציג הוכחות חותכות, כמו הוכחות מדעיות או היגיון ברור, יכולה לשמש כדרך לשכנע אותו. כאשר אתה מציג הוכחות כאלה, אין לאדם אפשרות להטיל ספק במשהו, מה שמוביל להסכמה יותר בקלות. מה קורה כאשר אין הוכחות מוחלטות? כשאין לך הוכחות מוחלטות, תהליך השכנוע משתנה. במקום להסתמך רק על הוכחות, עליך להסתמך יותר על יצירת אינטרסים אצל האדם. לדוגמה, אם אתה מנסה לשכנע אדם במשהו שאין עליו הוכחות ברורות, תצטרך להיעזר בהיבטים רגשיים, בהיגיון או בהצגת המידע בדרך שתגרום לאדם להרגיש שלדבריך יש ערך עבורו,...
האם לבחור בביבי נתניהו? האם להצביע לביבי נתניהו? האם ביבי נתניהו הוא מנהל טוב או מנהל כושל? ההבטחות של ביבי נתניהו, הבטחות של פוליטיקאים, גישות ניהוליות, אחריות ניהולית, האם המנהל אחראי? האם העובד אחראי? האם לפטר או לא?
האם לבחור בביבי נתניהו? האם להצביע לביבי נתניהו? האם ביבי נתניהו הוא מנהל טוב או מנהל כושל? ההבטחות של ביבי נתניהו, הבטחות של פוליטיקאים, גישות ניהוליות, אחריות ניהולית, האם המנהל אחראי? האם העובד אחראי? האם לפטר או לא?
...האמיתית היא לא רק האם יש תוצאות טובות או רעות, אלא כיצד נתניהו מצדיק את כישלונותיו ומסביר את הצעדים שנקט. כיצד להעריך מנהל מוצלח? המרצה מדגיש את הקושי בהערכת מנהל - גם אם מנהל מצוין לא תמיד יצליח להביא את התוצאות הרצויות. חשוב להכיר בכך שלפעמים גם המנהלים הטובים ביותר ייכשלו בגלל גורמים חיצוניים שלא היו בשליטתם. עם זאת, תהליך ההבנה של הגורמים לכישלון הוא מה שמבחין בין מנהל מוצלח לבין מנהל כושל. האם בנימין נתניהו באמת ניהל טוב את המדינה? בהתאם לכל הדוגמאות שהוזכרו, אליעד מסכם את הדברים בכך שמדינת...
לקיחת אחריות על התוצאה, לקחת אחריות על המאמץ, גישות ניהוליות, אחריות ניהולית, אחריות של מנהל, העיקר המאמץ, העיקר התוצאה, תתאמץ בלי קשר לתוצאה, להצביע לביבי נתניהו, שכר על המאמץ, ניהול כושל, מנהל כושל
לקיחת אחריות על התוצאה, לקחת אחריות על המאמץ, גישות ניהוליות, אחריות ניהולית, אחריות של מנהל, העיקר המאמץ, העיקר התוצאה, תתאמץ בלי קשר לתוצאה, להצביע לביבי נתניהו, שכר על המאמץ, ניהול כושל, מנהל כושל
...המאמץ לאחריות על התוצאה? הנושא המרכזי שאליעד כהן דן בו בהרצאה הוא ההבדל בין לקחת אחריות על מאמץ לבין לקחת אחריות על תוצאה. הוא מסביר את הנושא באמצעות מספר דוגמאות וסיטואציות יום - יומיות וניהוליות שונות, כדי להדגים מדוע הגישה של לקחת אחריות על תוצאה חשובה יותר מגישה שמתמקדת במאמץ בלבד. מדוע עדיף לשאול האם הטלפון שקט ולא האם השתקת את הטלפון? אליעד מסביר באמצעות דוגמה פשוטה של טלפונים ניידים. כאשר מישהו נכנס למקום שדורש שקט, יש שתי דרכים לוודא שהטלפון לא יצלצל. האחת לשאול האם הטלפון שלך שקט?, והשנייה...
האם ללמד אחרים? האם להנהיג אחרים? הפצה רוחנית, האם להיות מנהיג? האם להיות מורה רוחני? האם לעזור לאחרים? האם לעשות טוב לאחרים? איך להיות מנהיג? חרדת מטפלים, קשר שריר מחשבה, 2 גישות באימון בחדר כושר
האם ללמד אחרים? האם להנהיג אחרים? הפצה רוחנית, האם להיות מנהיג? האם להיות מורה רוחני? האם לעזור לאחרים? האם לעשות טוב לאחרים? איך להיות מנהיג? חרדת מטפלים, קשר שריר מחשבה, 2 גישות באימון בחדר כושר
...או לא בשלים יכול להוביל לפיתוח עיוותים בתפיסת העולם שלך. הוא משתמש במטאפורה של אישה שיולדת לפני הזמן כדי להמחיש את הסיכון בכך שידע שלא התבשל כראוי מועבר לאנשים אחרים, מה שיכול להוביל לפגיעה במורה ובתלמידים. לכן, יש איזון עדין בין הרצון ללמד לבין הצורך בשלות רוחנית כדי להעביר ידע בצורה נכונה ובשלים. מהו המצב הרוחני הנכון כשאתה מלמד אחרים? כאשר אליעד כהן מדבר על הדרך בה כדאי ללמד אחרים, הוא מציע גישה מאוד שונה מזו שמקובלת לרוב. הוא מציין שהגישה הרווחת היא ללמד מתוך תחושת חובות - אני יודע משהו, אני...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על גישות טיפוליות, למה הטיפול לא מחזיק מעמד? למה הטיפול לא עובד? טיפול cbt, טיפול נלפ, טיפול רגשי, שינוי חשיבה, טיפול פסיכולוגי, טיפול סי בי טי, טיפול nlp, שינוי התנהגותי, טיפול קוגניטיבי, טיפול התנהגותי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: טיפול נלפ, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: טיפול נלפ, איך לשפר את הזיכרון? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשתול מחשבות? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש משמעות לחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? האם הכל אפשרי? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מנטור, ייעוץ פילוסופי, מאמן אישי ועסקי בתחום טיפול נלפ - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.3750 שניות - עכשיו 24_08_2025 השעה 20:42:00 - wesi1