אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה טוב ורע ✔טוב ורע - תמיד יהיה גם רע, ולעולם אין שום רע - מעל השכל האנושי ✔ובו יתבאר, כי מצד אחד, מחוייב המציאות שיהיה לאדם רע. ומצד שני מחוייב...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖶 טוב ורע - תמיד יהיה גם רע, ולעולם אין שום רע - מעל השכל האנושי
ובו יתבאר, כי מצד אחד, מחוייב המציאות שיהיה לאדם רע. ומצד שני מחוייב המציאות שאין שום רע כלל (באנלוגיה ל: מחוייב שיש נפרדות, ומחוייב שאין נפרדות, אלא הכל אחד).

כי הרע קיים, רק כאשר האדם חושב, שהרע, הוא רק אפשרי ולא מחוייב. דהיינו, אין האדם מרגיש רע, אא"כ יש לו תקווה שיהיה טוב. כי כדי להרגיש רע, לשם כך צריך האדם לרצות דבר אחר שלא קיים במציאות כרגע. כגון לדוגמא, כאשר האדם סובל מכאבים, שכדי שהאדם ירגיש מכך רע, לשם כך צריך האדם לרצות לא להרגיש כאבים, דהיינו, לרצות להיות במצב שבו הגוף שלו לא כואב.

ואם האדם לא היה יכול לדמיין את עצמו ללא כאבים, ממילא הוא לא היה יכול לרצות להיות ללא כאבים, וממילא לא היה לו רע, מכך שיש לו כאבים.

כי אין האדם יכול לרצות, אלא רק את מה שהוא יכול לחשוב עליו ולדמיין אותו. ואם האדם לא היה יכול לחשוב ולדמיין צורת מציאות כלשהי, הרי שהאדם לא היה יכול לרצות אותה. וכאשר לא ניתן לרצות משהו, הרי שלא רע, כאשר הוא אינו קיים. ולכן, אם האדם לא היה יכול אפילו לא לדמיין שטוב לו, הרי שלא היה לו רע.

ונמצא אם כן, כי רע לאדם, רק משום שהוא חושב שצורת המציאות שלו, היא אינה מחוייבת המציאות, אלא רק אפשרית בלבד. כי האדם חווה צורה כלשהי של המציאות. והאדם חושב, שהצורה הזאת, היא לא מוכרחת להיות קיימת. ונדמה לאדם, שיכולה להיות, גם צורת מציאות אחרת. והאדם רוצה צורת מציאות אחרת, ועל ידי זה רע לאדם.

אבל, אם היה ברור לאדם, שמחוייב שהוא ירגיש רע, עד כדי כך שהאדם לא היה יכול לחשוב על צורת מציאות, שבה הוא מרגיש טוב, הרי שזה היה גורם לכך, שהאדם היה מפסיק לרצות להרגיש טוב, ואז ממילא הוא לא היה מרגיש רע, אלא רק אחדות של הטוב והרע, שהיא חווית השלמות.

ומי שיתבונן יראה, כי האדם סובל, רק משום שהוא לא מבין את מהות הסבל שלו. דהיינו, שהאדם לא באמת מבין, את החוקיות של המציאות, שלפיה הוא חווה את הסבל שלו. ולהבין את החוקיות של הסבל, פירושו להבין גם את החוקיות של האושר.

כי אם האדם מרגיש טוב ומאושר, והאדם לא מבין, למה באמת הוא מרגיש טוב ומאושר, דהיינו, לפי איזה חוקיות, מופיעים האושר והסבל שלו, הרי שהאדם הזה, לא מבין את החוקיות של המציאות, שלפיה הסבל והאושר שלו מופיעים.

והאדם סובל, רק משום שהוא לא מבין את החוקיות של הסבל והאושר שלו. כי אם היה האדם מבין את החוקיות של הסבל ושל האושר שלו, הרי שהוא היה יודע, שמצד אחד, מחוייב המציאות שהוא תמיד ירגיש גם רע וגם טוב. ומצד שני, מחוייב המציאות, שאין שום טוב ורע כלל.

כי כל זמן שהאדם יודע שהוא קיים, הוא תמיד ירגיש רע כלשהו. כי הקיום של האדם עצמו, תלוי בכך שהאדם ירגיש רע. והאדם לא יכול להיות קיים, בלי להרגיש רע. כי ידיעת האדם את קיומו, דהיינו, הסיבה שהאדם יודע שהוא קיים והמשמעות של זה שהאדם יודע שהוא קיים, היא תלויה בכך, שהאדם ידע שיש משהו שהוא שונה ונפרד ממנו.

כי כאשר האדם חווה את ה"אני" שלו, הוא בעצם חווה שיש משהו שהוא אינו ה"אני" שלו. כי אם אין שום דבר שהוא אינו "אני", הרי שאין שום "אני" כלל. והאדם יכול לחוות את הקיום שלו, רק כאשר הוא חווה שיש משהו אחר, שהוא נפרד ממנו, ושהוא חסר אותו. כי אם אין שום הפרדה כלל, בין מה שהוא "אני" לבין מה שהוא אינו "אני", הרי שאין "אני" נפרד כלל, אלא יש רק ישות אחת בלבד, שאין בה "אני" ולא "אני".

כך, שהקיום הנפרד של האדם, תלוי בכך שתהיה לאדם תחושה שיש משהו שנפרד ממנו. דהיינו, שהאדם יחווה חוסר שלמות. כי כאשר יש משהו שהוא שונה מה"אני", הרי שזוהי חוויה של חוסר שלמות. כי יש משהו שאתה שונה ונפרד ממנו. כך שמוכרח שהאדם תמיד יחווה חוסר שלמות. דהיינו, מוכרח שהאדם תמיד יחווה רע בעוצמה כלשהי ובצורה כלשהי.

וכל זמן שהאדם קיים, הרי שהוא חווה חוסר שלמות. וכל זמן שהאדם חווה חוסר שלמות, הרי שיש לו רצון להשיג את השלמות. והרצון של האדם להשיג את השלמות, הוא בא לידי ביטוי בכל הרצונות השונים של האדם. וכל זמן שיש לאדם רצון כלשהו, הרי שמוכרח המציאות, שהוא ירגיש גם טוב כלשהו וגם רע כלשהו. כי הרצון של האדם להשיג צורה מוגדרת כלשהי (וגם להשיג את השלמות, גם זו צורה מוגדרת), מכריח את זה, שהאדם ירגיש טוב ורע.

ולכן, מחוייב המציאות שהאדם ירגיש תמיד גם רע וגם טוב. כי בכל דבר שיש בעולם, יש בו גם טוב כלשהו. כי כל דבר שיש בעולם, הוא חלק מהשלמות של המציאות, שמתבטאת באין סוף צורות. ובכל צורה, יש היבט כלשהו של השלמות, היבט ייחודי לאותה הצורה, היבט שאינו נמצא בשום צורה אחרת, היבט ייחודי, שהוא זה שמפריד את הצורה האחת, מכל שאר הצורות. ולכן, בכל צורה כלשהי, תמיד יש חלק כלשהו של השלמות, שהוא החלק הטוב שיש בדבר.

ומצד שני, בכל צורה באשר היא, תמיד יש חיסרון כלשהו של השלמות. כי כל צורה באשר היא, אין בה את כל מה שיש בכל שאר הצורות ששונות ממנה. ולכן, בכל צורה, תמיד יש חיסרון, של כל שאר חלקי השלמות, שנמצאים בכל שאר הצורות האחרות. ולכן, בכל צורה בעולם, יש גם טוב וגם רע כלשהם. ולכן, מוכרח המציאות, שהאדם ירגיש גם טוב וגם רע תמיד.

וכאשר האדם מרגיש רע, אם האדם חושב ומדמיין שהוא יכול להרגיש רק טוב, על ידי זה האדם מרגיש רק רע. אבל כאשר האדם מבין באופן מחוייב ומוחלט, שמחוייב המציאות שהוא תמיד ירגיש גם רע וגם טוב, דהיינו, כאשר האדם מבין בשלמות, שאין בעולם שלנו שום שלמות, אז ממילא האדם לא מחפש את השלמות.

וכאשר האדם, בשלמות, לא מחפש את השלמות, זה בעצם אומר, שהאדם, בשלמות, מוכן להרגיש גם רע. וכאשר האדם, בשלמות, מוכן להרגיש גם רע, על ידי זה הרע, הוא כבר לא באמת רע.

כך שהאדם סובל, רק משום שהוא חושב, שאפשרי המציאות שהוא ירגיש רע, ושאפשרי המציאות, שהוא ירגיש טוב. אבל אם האדם מבין את החוקיות של הטוב והרע, על ידי זה האדם מבין, שמוכרח שהוא תמיד ירגיש טוב ורע. ואז, כאשר האדם מבין שזה מוכרח המציאות, אז ממילא האדם לא יכול לדמיין את עצמו במצב אחר, שבו הוא לא מרגיש גם רע, אלא האדם מסוגל לדמיין את עצמו, רק במצב שבו הוא מרגיש גם רע תמיד.

ועל ידי זה, הרצון של האדם להרגיש רק טוב, ושלא להרגיש שום רע כלל, הרצון הזה מתבטל. והאדם בשלמות לא רוצה להרגיש רק טוב, כי אין רק טוב. דהיינו, האדם בשלמות רוצה להרגיש גם רע. ואז ממילא, האדם מרגיש שלמות, גם כאשר הוא מרגיש רע.

ואעפ"כ ולמרות כל הנ"ל, מי שיתבונן יראה, כי האדם לא מסוגל להכיל, את זה שהוא תמיד ירגיש גם רע. והאדם לא מסוגל להכיל, את זה שתמיד הוא יחווה חוסר שלמות.

ולכאורה, ע"פ השכל וההיגיון הנ"ל, נראה כי מחוייב המציאות שהאדם ירגיש תמיד גם רע. וא"כ, מאחר שהשכל מחייב שהאדם תמיד ירגיש גם רע, א"כ, למה האדם לא מוכן לקבל את זה, שהוא תמיד ירגיש גם רע? ולמה האדם ממשיך תמיד בתוך ליבו, לחפש את השלמות? ולמה האדם לא מוכן לקבל בלב שלם ובשלמות, את זה שהוא מרגיש גם רע?

והתשובה היא פשוטה, כי אכן מצד השכל האנושי, מחוייב המציאות שהאדם ירגיש תמיד גם רע, ושלעולם האדם לא יוכל לחוות את השלמות, כי בכל דבר יש חיסרון וכולי, כפי שכבר ביארתי לעיל. אלא, שגם השכל האנושי עצמו, גם הוא מבין את האמת, שכל מה שהוא עצמו מבין, זה לא מחוייב המציאות, אלא רק אפשרי המציאות בלבד.

כי מנקודת המבט של השכל האנושי, שבה, דבר והיפוכו הם שונים זה מזה, מנקודת המבט הזו, כל זמן שהאדם קיים, דהיינו, כל זמן שהאדם הוא לא, מה שהוא שונה ממנו, הרי שתמיד האדם ירגיש חוסר שלמות כלשהי. כי הדבר האחד, הוא שונה ונפרד, מכל מה ששונה ונפרד ממנו, כפי שזה אכן הגיוני ע"פ השכל האנושי.

אלא, שכל ההבנה הזאת שתמיד תהיה חוסר שלמות, היא רק מנקודת המבט של השכל, שלא מסוגל להבין שדבר והיפוכו הם אחד. אבל אם יסתכל האדם על המציאות, מנקודת מבט שבה הכל אפשרי, בלי שום מחויבות להיצמד לחוקי הלוגיקה של השכל האנושי, הרי שניתן להבין, שהשלמות היא כן אפשרית.

ולא רק שהיא כן אפשרית, אלא, שכאשר השכל האנושי לא פועל, הרי שהשלמות, היא לא רק אפשרית, אלא שהיא קיימת בפועל. כי כאשר השכל לא פועל, הרי שלא ניתן להבדיל בין שום דבר, ולא ניתן להגדיר שום דבר, ולא ניתן לדעת שום דבר מוגדר, שאז ממילא כל התודעה של האדם, מחוברת רק לישות אחת בלבד שאינה מוגדרת כלל, דהיינו, "כלום" / "שום דבר". וכאשר האדם חושב ויודע רק דבר אחד בלבד, הרי שאין שום חיסרון כלל, כי אין שום נפרדות כלל ושום שינוי כלל.

והרעיון הוא, כי אכן מנקודת המבט של השכל שמפריד בין דבר להיפוכו, מנקודת המבט הזו, אכן אין שום שלמות כלל, ומחוייב המציאות...
סיבה רגישות האדם קיים האני אין שום אפשרות האנושי השלמות של המציאות הוא לא מוחלט מעבר לשכל האנושי להשתמש בשכל סובל אין שום רע אנושיות גבולות השכל האנושי השכל השכל האנושי טוב ורע מחוץ לשכל האנושי מעבר לשכל האנושי מעל השכל מעל השכל האנושי מעל לשכל האנושי רע וטוב שכל שכל אנושי תמיד יהיה גם רע
לבחור בטוב, ובחרת בחיים, וביערת הרע מקרבך, טוב ורע, אין טוב ורע, יש טוב ורע, הכל אחד
לבחור בטוב, ובחרת בחיים, וביערת הרע מקרבך, טוב ורע, אין טוב ורע, יש טוב ורע, הכל אחד
... בטוב, ובחרת בחיים, וביערת הרע מקרבך, טוב ורע, אין טוב ורע, יש טוב ורע , הכל אחד מה משמעות לבחור בטוב לפי אליעד? אליעד מסביר את המושג לבחור בטוב בצורה עמוקה ופילוסופית, כשהוא מתייחס לפסוק המוכר ובחרת בחיים וביערת הרע מקרבך. לפי הסברו, המושג של טוב ורע הוא יחסי ואינו מוחלט. כאשר נאמר לבחור ... הוא לא מתכוון לכך שאדם צריך ממש להסיר או לחסל את הרע באופן פיזי. המשמעות היא פנימית יותר - מדובר על תהליך שבו האדם צריך להוציא מתודעתו את התפיסה של ההפרדה בין טוב ורע. במילים אחרות, אליעד מבהיר שהמטרה אינה ... מהרע כמשהו ממשי שקיים במציאות, אלא להבין ברמה עמוקה יותר שהרע לא קיים כמציאות מוחלטת. ברגע שהאדם מזהה שכל קונפליקט פנימי שהוא חווה נובע מתפיסה מוטעית שלו לגבי טוב ורע, הוא יכול להיפטר מהקונפליקט ולהגיע למצב תודעתי של אחדות ושלמות. איך להבין את המושג שאין טוב ואין רע לפי אליעד? אליעד מציג גישה שמטרתה להביא את האדם להבנה שאין באמת מושגים מוחלטים של טוב ורע. לפי אליעד, כל דבר יכול להיראות טוב או רע בהתאם לפרספקטיבה של המתבונן. כאשר אדם ... או להתמקד בהבדלים בין טוב לרע, הוא לא יוכל להשתחרר מהסבל. לעומת זאת, ברגע שהאדם מבין שכל דבר שמוגדר כרע הוא למעשה רק תפיסה, ושבמציאות עצמה אין הבדל מוחלט בין טוב ורע, אז הוא משתחרר מהמאבק הפנימי ויכול להגיע ... אך ורק להוביל את האדם להבנת האחדות, להכרה בכך שהכל אחד. במילים אחרות, אליעד מסביר שהפסוקים וההוראות שניתנות לאדם אינן באמת מכוונות ליצירת הפרדה בין דברים (כגון טוב ורע, חיים ומוות), אלא הן מיועדות לגרום לאדם ... את עצמך בהנחה שכבר קיימת אצלך. לפי אליעד, האדם חייב להכיר בכך שהנחותיו הבסיסיות הן אלה שמעצבות את הדרך שבה הוא תופס את המציאות. כיצד האדם משתחרר מהקונפליקט בין טוב ורע? לפי אליעד, השחרור מהקונפליקט בין טוב ורע מתאפשר רק כאשר האדם מוכן להכיר בכך שכל ... או להגדירו מחדש. התהליך הזה מביא את האדם לראייה שבה אין כבר קונפליקטים פנימיים והוא יכול לחיות בשלום עם המציאות כפי שהיא. איך להשתחרר מהקונפליקט הפנימי? האם טוב ורע קיימים באמת? מהי משמעות הפסוק ובחרת ...
טוב ורע, איך נוצרים הטוב והרע? איך לדעת למה משהו עושה לך טוב? איך לדעת למה משהו עושה לך רע? למה טוב לי? למה רע לי? למה משהו עושה לי טוב? למה משהו עושה לי רע? מה זה טוב? מה זה רע? ניתוח סיבתיות של טוב ורע, איך לנתח טוב ורע?
טוב ורע, איך נוצרים הטוב והרע? איך לדעת למה משהו עושה לך טוב? איך לדעת למה משהו עושה לך רע? למה טוב לי? למה רע לי? למה משהו עושה לי טוב? למה משהו עושה לי רע? מה זה טוב? מה זה רע? ניתוח סיבתיות של טוב ורע, איך לנתח טוב ורע?
טוב ורע, איך נוצרים הטוב והרע? איך לדעת למה משהו ... רע? למה טוב לי? למה רע לי? למה משהו עושה לי טוב? למה משהו עושה לי רע? מה זה טוב? מה זה רע? ניתוח סיבתיות של טוב ורע, איך לנתח טוב ורע? מה זה טוב ורע, ואיך ניתן להבין מה יוצר אותם? אליעד כהן מסביר לעומק את המשמעות של המושגים טוב ורע, ומנתח איך נוצרים תחושות הטוב והרע בחיים של ... שבו יש פער בין הרצוי למצוי. ככל שהפער קטן, התחושה טובה יותר, ככל שהפער גדול, התחושה רעה יותר. אליעד מציין שרע וטוב אינם דברים מוחלטים אלא תלויים ביחס שבין ... שקבע כי טוב הוא כשהמציאות מתאימה לרצון האדם, ורע הוא ניגודיות של הרצון למציאות. איך לנתח מדוע משהו עושה לך טוב או רע? אליעד מסביר כי כדי להבין למה משהו עושה לאדם ... פעולות ציבוריות להנחת תפילין על ידי נשים רפורמיות, מה שיוצר מחלוקת בנושא. אליעד מדגיש שכל ניתוח של סיבות לטוב או רע מחייב פירוק מפורט של המצב והבנה מעמיקה של ההשפעות על הרצון, על המציאות, ועל תפיסת המציאות של האדם. איך נוצרים טוב ורע? מה עושה לי טוב או רע? איך לנתח סיבתיות? הנחת תפילין לנשים ... משפיע על משהו? איך לדעת מה השתנה? שינוי הרצון, שינוי המציאות, שינוי תפישת המציאות, דוגמא לניתוח סיבתיות של טוב ורע, ניתוח סיבתיות של משהו שעושה לך טוב, ניתוח ...
טוב ורע, האם יש יותר טוב מרע? האם יש יותר רע מטוב? האם אין שום טוב בלי רע? האם אין שום רע בלי טוב? האם יש טוב ורע באופן שווה? האם יש טוב ורע באותה מידה? איך נוצר רע? איך נוצר טוב? מה זה טוב? מה זה רע? מודעות עצמית
טוב ורע, האם יש יותר טוב מרע? האם יש יותר רע מטוב? האם אין שום טוב בלי רע? האם אין שום רע בלי טוב? האם יש טוב ורע באופן שווה? האם יש טוב ורע באותה מידה? איך נוצר רע? איך נוצר טוב? מה זה טוב? מה זה רע? מודעות עצמית
טוב ורע, האם יש יותר טוב מרע? האם יש יותר רע מטוב? האם אין שום טוב בלי רע? האם אין שום רע בלי טוב? האם יש טוב ורע באופן שווה? האם יש טוב ורע באותה מידה? איך נוצר רע? איך נוצר טוב? מה זה טוב? מה זה רע? מודעות עצמית האם יכול להיות מצב ... כהן דן בשאלה מורכבת ופילוסופית בנושא טוב ורע. הוא מסביר שישנה תיאוריה נפוצה שאומרת שאין טוב בלי רע ואין רע בלי טוב. כלומר, התפיסה היא ... לעומק את ההכרח שבקיומם המשותף של טוב ורע לפני שינסה להבין האם ניתן להרגיש אחד מהם יותר מהשני. להבין זאת לעומק, אומר להבין שכאשר יש לאדם ... ופשוטה לבדוק באופן אישי האם יש יותר טוב או רע: בכל פעם שאדם מרגיש טוב, עליו לעצור ולשאול את עצמו - למה טוב לי עכשיו? איזה רצון שהיה לי קודם ... האדם מתקרב להבנת האמת על היחס בין טוב ורע. אליעד מדגיש כי ההבנה הפרקטית של אין טוב בלי רע ואין רע בלי טוב חייבת להיות מלאה ומוחלטת לפני ... אמיתית לגבי השאלה האם אפשר לחוות יותר טוב או רע בסיכומו של דבר. רק מתוך ההבנה הזו האדם יכול להבין לעומק אם יש משמעות לכך שיש יותר טוב מרע או ... אחרי הבנה מוחלטת ועמוקה של התלות בין טוב ורע, אפשר להתחיל לברר את השאלה אם באמת יש יותר טוב או רע במציאות האישית של כל אחד. הוא מציע להתבונן בנושאים נוספים הקשורים לכך, למשל מה קדם למה - הטוב ... עליו. האם יש יותר טוב מרע? איך נוצר טוב ורע? האם אין טוב בלי רע? האם אפשר להרגיש טוב בלי רע? איך מודעות עצמית משפיעה על תחושת הטוב והרע? ...
אין טוב ורע, האם אפשר להרגיש טוב כשאין טוב ורע? האם אפשר להרגיש רע כשאין טוב ורע? 2 סוגים של לא להבדיל בין טוב לרע, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, מרגיש מאושר, שקט נפשי, שלווה, רוגע, הארה, שעמום, ריקנות, חוסר משמעות, יש או אין הבדל
אין טוב ורע, האם אפשר להרגיש טוב כשאין טוב ורע? האם אפשר להרגיש רע כשאין טוב ורע? 2 סוגים של לא להבדיל בין טוב לרע, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, מרגיש מאושר, שקט נפשי, שלווה, רוגע, הארה, שעמום, ריקנות, חוסר משמעות, יש או אין הבדל
... טוב ורע, האם אפשר להרגיש טוב כשאין טוב ורע? האם אפשר להרגיש רע כשאין טוב ורע? 2 סוגים של לא להבדיל בין טוב לרע, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, מרגיש ... מה קורה כשאדם לא מבדיל בין טוב לרע בכלל? אליעד כהן מציג שאלה חשובה ועמוקה: האם אדם יכול להרגיש טוב או רע כאשר הוא לא מבדיל בין טוב לרע? כדי להבין זאת לעומק, יש להבחין בין שני ... הרגשי והנפשי שלו. סיכום ומסקנות עיקריות: אם אין הבדל מוחלט בין טוב לרע, האדם לא ירגיש שום דבר - לא טוב ולא רע. הפסקת ההבדלה בין טוב לרע באופן חלקי מביאה לתחושות חיוביות זמניות של ... להבדיל ביניהם בו זמנית, וכך לחיות בשלום, באיזון, בלי סטרס ובלי ריקנות. הבדלה בין טוב לרע רגשות של טוב ורע שחרור פנימי שעמום וריקנות אחדות שקרית ואמיתית מה קורה אם אדם לא מבדל בין טוב לרע? השאלה המרכזית בהרצאה היא האם אדם יכול להרגיש טוב או רע כאשר הוא לא מבדל בין טוב לרע. אליעד מסביר שיש הבחנה בין שני מצבים: ... אם אדם לא מבדל בין טוב לרע כלל? אם אדם לא מבדל בין טוב לרע בצורה מוחלטת, הוא לא יחווה שום תחושת טוב או רע. אם הוא לא מבדל בין טוב לרע, כל תחושות הרגש ייעלמו. לדוגמה, אם אדם לא ... עבודה פנימית ומפחית את ההבדלה בין טוב לרע, אך לא עושה זאת בצורה מוחלטת, הוא עדיין עשוי להרגיש טוב ורע במידה מסוימת. לדוגמה, אנשים שסובלים מהסטרס של ההבדלה המתמדת בין טוב ... לחוות רגשות בצורה טבעית מבלי להרגיש תחושות של סטרס, שעמום או ריקנות. הבדלה בין טוב לרע רגשות של טוב ורע שחרור פנימי שעמום וריקנות אחדות שקרית ואמיתית ...
טוב ורע כשני הפכים, האם רע זה ההפך של טוב? האם טוב זה ההפך של רע? האם יש מצב שבו אין טוב ורע? האם לא משנה זה טוב או רע? לרצות להרגיש טוב, לרצות לא להרגיש רע, לברוח מהרע, לרדוף אחרי הטוב
טוב ורע כשני הפכים, האם רע זה ההפך של טוב? האם טוב זה ההפך של רע? האם יש מצב שבו אין טוב ורע? האם לא משנה זה טוב או רע? לרצות להרגיש טוב, לרצות לא להרגיש רע, לברוח מהרע, לרדוף אחרי הטוב
טוב ורע כשני הפכים, האם רע זה ההפך של טוב? האם טוב זה ההפך של רע? האם יש מצב שבו אין טוב ורע? האם לא משנה זה טוב או רע? לרצות להרגיש טוב, לרצות לא ... לברוח מהרע, לרדוף אחרי הטוב האם רע הוא ההפך של טוב? האם יש מצב שבו אין טוב ורע? אליעד כהן עוסק בהרצאה במושגים של טוב ורע, ובשאלות פילוסופיות המתרכזות ... אם רע הוא ההפך של טוב, ואם טוב הוא ההפך של רע. האם יש מצבים שבהם אין טוב ורע? או שמא כל דבר שנראה רע הוא למעשה טוב בהגדרה מסוימת? ההרצאה נוגעת בכך שההגדרות של טוב ורע לא בהכרח חד משמעיות. למשל, רע ... על רע בתור היעדר טוב, השאלה הגדולה היא: האם אפשר לדמיין עולם שבו אין טוב ורע? אליעד מסביר את הרעיון הזה בהשוואה למושגים כמו חום וקר, כאשר פושר הוא תערובת של חם וקר. כך גם רע וטוב, הם לא נפרדים לחלוטין - רע ... העדר טוב, וההפך. הוא מציין כי כל עוד אנחנו חיים בעולם שבו יש שפה שמגדירה טוב ורע, אז תמיד יהיה חיבור בין שני המושגים הללו, ואי אפשר באמת להבין את אחד מהם בלי להכיר את השני. האם טוב ורע חייבים להיות קיימים יחד? הסוגיה המרכזית המעסיקה את אליעד כהן היא אם קיימת אפשרות שבה לא יהיה טוב ורע. הוא מציע את האפשרות שבמציאות כזו, לא יתקיימו המושגים של טוב ורע כלל, כלומר, אם אין טוב, גם רע ... הוא מציע את הדוגמה של מישהו שלא קיים. אם הוא לא קיים, אין לו שום תחושת טוב או רע, כי המושגים האלו לא קיימים בתודעתו. זה מעלה את השאלה אם רע וטוב הם בלתי נפרדים או שמא ניתן ... לרצות, ולכן אף פעם לא נוכל להגיע למקום של סיפוק מלא. האם הכל נמדד ביחס לטוב ורע? בסופו של דבר, אליעד מסביר שלגבי טוב ורע, כל התפיסה שלנו בעולם נמדדת ... לרע, וייתכן שאנחנו נמצאים במצבים שבהם האבחנה הזו מטושטשת. מהם ההבדלים בין טוב ורע? האם רע תמיד הוא ההפך של טוב? ...
אמונה טובה או רעה, להאמין טוב או רע, אמונה יחסית, אמונה מוחלטת, טוב ורע יחסיים, טוב ורע מוחלטים, אושר יחסי, סבל יחסי, אושר מוחלט, סבל מוחלט, אמונה עיוורת, טוב להאמין, רע להאמין
אמונה טובה או רעה, להאמין טוב או רע, אמונה יחסית, אמונה מוחלטת, טוב ורע יחסיים, טוב ורע מוחלטים, אושר יחסי, סבל יחסי, אושר מוחלט, סבל מוחלט, אמונה עיוורת, טוב להאמין, רע להאמין
... טובה או רעה, להאמין טוב או רע, אמונה יחסית, אמונה מוחלטת, טוב ורע יחסיים, טוב ורע מוחלטים, אושר יחסי, סבל יחסי, אושר מוחלט, סבל מוחלט, אמונה עיוורת, טוב להאמין, רע להאמין מהי אמונה טובה או רעה? ההרצאה עוסקת בשאלה המרכזית אם אמונה בהכרח נחשבת לדבר רע או טוב, תוך כדי בחינת השפעתה של האמונה על תחושת האדם. אליעד פותח את ההרצאה בשאלה האם אמונה היא בהכרח דבר רע, ומציע דרך להבין את ההשפעה שלה על האדם. הוא מציין כי בספר עליות, ... אז האמונה עשויה להיתפס כטובה עבורו. האם כל אמונה בהכרח רעה? בהמשך, אליעד שואל אם כל אמונה בהכרח רעיה. הוא מציין שמדובר בשאלה פילוסופית גדולה מאוד שקשורה לכל תפיסת טוב ורע של כל אדם. הוא מציע שטוב ורע הם מושגים יחסיים, כלומר, הם משתנים לפי תפיסת כל אחד, ואם אדם מאמין שמשהו רע לו, אז הוא יחווה את הדבר הזה כרע. מנגד, אם הוא מאמין שמשהו טוב לו, אז הוא יחווה את הדבר כטוב. הוא מדבר על כך שבסופו של דבר, אמונה יכולה להיות דבר טוב או רע, בהתאם למה שהאדם מאמין. הוא מוסיף כי בסופו של דבר, האמונה של אדם שמה שקורה לו הוא טוב או רע, משפיעה על תחושתו ועל האופן שבו הוא חווה את החיים. בהקשר הזה, אם אדם מאמין שמשהו רע קורה לו, הוא יחווה את זה כרע, אך אם הוא מאמין שמה שקורה לו טוב, אז הוא יחווה את זה ... לראות כשלם או לא שלם, תלוי כיצד מגדירים אותו. אמונה עיוורת האם כל אמונה רעה? האמונה המוחלטת האם כל מחשבה היא אמונה? החיסרון והאמונה מהי אמונה טובה? האמונה ותחושת טוב ורע מהי אמונה טובה או רעה? במהלך ההרצאה, אליעד מתמקד בשאלה האם אמונה בהכרח נחשבת לדבר רע או טוב. כדי להתמודד עם השאלה, הוא מציע לבחון את המונחים אמונה ורע ולהבין את ההגדרות המובילות לתשובה. הוא מתחיל על ידי הצגת שאלה רטורית האם כל אמונה בהכרח רע, ומפנה את תשומת ... משהו שהוא אמת מוחלטת, ומי קובע אם האמונה נכונה או לא. האם אמונה היא בהכרח דבר רע? כחלק מהתשובה לשאלה המרכזית, אליעד מבצע חקירה של האמונה לאור התפיסה הפילוסופית של טוב ורע. לדבריו, טוב ורע הם מושגים יחסיים, כלומר, כל אדם יכול להרגיש רע או טוב על פי עמדותיו והגדרותיו. כאשר אדם מאמין שמשהו רע לו, אז זו האמונה שלו, והאמונה נעשית רעה עבורו. מנגד, אם אדם מאמין שמשהו טוב לו, זו האמונה הטובה מבחינתו. לאחר מכן, אליעד מציע כי טוב ורע הם מושגים שיכולים להשתנות בין אנשים שונים, וכל אחד יכול לקבוע את תחושת האושר או הסבל לפי מה שהוא מאמין בו. זאת אומרת, אם אתה מאמין שמשהו רע קורה לך, זה יגרום לך להרגיש ... או רעה? אם התוצאה שלה היא חיובית עבור האדם, אז היא אמונה טובה, אך אם התוצאה תהיה שלילית, היא תהיה אמונה רעה. אליעד מציין שכאשר אנחנו חושבים על אמונה כעל דבר שקשור לטוב ורע יחסיים, אז התשובה היא שזו רק שאלה של תפיסה אישית. אמונה עיוורת יכולה להיות טובה אם היא מביאה לתוצאה רצויה, אך אם היא לא מובילה לתוצאה טובה, אז היא תהיה רע עבור אותו ... שלה על האדם ובמה שהוא מאמין בנוגע למציאות. אמונה עיוורת האם כל אמונה רעה? האמונה המוחלטת האם כל מחשבה היא אמונה? החיסרון והאמונה מהי אמונה טובה? האמונה ותחושת טוב ורע
חינוך ילדים לרוחניות, קונפליקט בחינוך ילדים, גידול ילדים רוחניים, ילדים רוחניים, בעיות בחינוך הילדים, איך לחנך ילדים? הארה רוחנית לילדים, טוב ורע לילדים, גישה לחינוך ילדים, ילדי אינדיגו
חינוך ילדים לרוחניות, קונפליקט בחינוך ילדים, גידול ילדים רוחניים, ילדים רוחניים, בעיות בחינוך הילדים, איך לחנך ילדים? הארה רוחנית לילדים, טוב ורע לילדים, גישה לחינוך ילדים, ילדי אינדיגו
... ילדים לרוחניות, קונפליקט בחינוך ילדים, גידול ילדים רוחניים, ילדים רוחניים, בעיות בחינוך הילדים, איך לחנך ילדים? הארה רוחנית לילדים, טוב ורע לילדים, גישה לחינוך ילדים, ילדי אינדיגו האם לחנך ילדים לפי טוב ורע או ללא הבחנה? הנושא המרכזי של ההרצאה של אליעד כהן הוא האתגר ... הקיימים בחינוך ילדים לרוחניות, במיוחד כאשר מתמודדים עם שאלת ההבחנה בין טוב לרע. הקונפליקט שעולה הוא בין שתי תפיסות מרכזיות: התפיסה האומרת שיש טוב ורע מוחלטים, לבין התפיסה הרוחנית שאומרת שאין באמת הבדל בין טוב לרע, שהכל יחסי ותלוי נקודת מבט. מדוע יש קושי לחנך ילד לפי רעיון האין הבדל בין טוב ורע? הדילמה שאליעד מעלה היא כיצד אפשר לחנך ילד קטן לפי רעיון עמוק, פילוסופי ורוחני, כמו שאין באמת הבדל בין טוב ורע, בלי לבלבל אותו לחלוטין ולפגוע בהתפתחותו. אליעד מציג את הטענה שילד בדרך כלל גדל עם הבחנות של טוב ורע שנכפות עליו על ידי ההורים והחברה, כגון שאסור להרביץ או שאסור להכניס אצבע לחשמל, כיוון שזה רע. מנגד, לפי הרוחניות הגבוהה שאליעד מציג, אין באמת מושג מוחלט של רע או טוב, אלא הכל אפשרי, תלוי הקשר או סיטואציה. לדוגמה, כאשר ילד מכה ... שמעשה הוא רע, אנחנו קובעים לילד גבולות נוקשים מדי ומונעים ממנו להכיר בפרספקטיבות שונות על המציאות. מה הנזק בלחנך את הילד על בסיס מושגים של טוב ורע? אליעד טוען שחינוך המבוסס על טוב ורע יוצר בילד חרדות, לחץ ותחושת כישלון כאשר הוא לא עומד בציפיות החברתיות או האישיות שנקבעו על ידי מושגי טוב ורע. לדוגמה, ילד שלומד שזה רע להיכשל במבחן יפתח חרדת כישלון, אך ... היה חופשי מחרדה זו. האם ניתן בכלל לחנך ילד לפי תפיסת הכל אפשרי? אליעד מציג אפשרות אחרת, לפיה ניתן להסביר לילד כבר מגיל צעיר שאין באמת הבדל בין טוב ורע, ושהוא יכול לראות את היתרונות ואת החסרונות שבכל דבר. לפי התפיסה הזו, ילד צריך להבין שמבחינה רוחנית, כל דבר הוא גם טוב וגם רע באותה מידה, ואין זה משנה במה הוא יבחר. מצד שני, אליעד מדגיש ... את הילד אינה באמת של הילד, אלא של ההורה עצמו. הסיבה לכך היא שההורה עצמו נמצא בקונפליקט פנימי בין התפיסה שהכל אפשרי לבין התפיסה שיש מחויבות של טוב ורע מוחלטים. אליעד מסביר שאם ההורה היה משוחרר מהקונפליקט הזה ... משום שהיה יכול להסביר לילד בפשטות את שני הצדדים של כל דבר. לדוגמה, הורה שחש חובה לעצור את הילד מלקפוץ לכביש כדי שלא יידרס, עושה זאת מתוך תפיסת טוב ורע מוחלטים - שהמוות רע והחיים טובים. אך באותה עת, הורה רוחני ... הפנימי של ההורה בחינוך? הפתרון שאליעד מציע הוא בראש ובראשונה להורה ולא לילד: ההורה חייב קודם כל לפתור את הקונפליקט הפנימי שלו עצמו לגבי טוב ורע, לפני שיוכל להעביר זאת לילד. אליעד מדגיש כי עד שההורה לא ... בצורה מאוזנת יותר. כלומר, הפתרון הוא עבודה פנימית של ההורה עם עצמו, שתוביל להבנה עמוקה ואמיתית יותר של המציאות, בה הוא יוכל לחיות מתוך מושגי טוב ורע ועדיין לדעת שזה לא מחויב, וכך גם להסביר לילד. האם יש נזק ... מוקדמת מדי שהכל חסר משמעות, ואז מגיע למצב בו הוא לא רוצה יותר כלום - לא ללמוד, לא להתפתח, לא ליצור קשרים חברתיים - כי הכל חסר משמעות ואין דבר טוב או רע. הנקודה החשובה שאליעד מדגיש היא שחינוך רוחני אמיתי אינו חייב לסתור חינוך לתפקוד פרקטי במציאות היומיומית. כלומר, ניתן לחנך ילד לתפקד בעולם בצורה נורמטיבית (לפי טוב ורע) ובמקביל ללמד אותו את האמת הרוחנית של חוסר ההבדל בין טוב לרע. ... פתרו והבינו לעומק את התפיסות האלה. החינוך הטוב ביותר לדעתו מתחיל בעבודה פנימית של ההורה. ככל שההורה יבין ויחווה יותר את האמת של חוסר ההבדל בין טוב ורע, כך יוכל להעביר לילדיו את ההבנה הזו בצורה הרמונית ושלמה, בלי ליצור קונפליקט פנימי אצל הילד. איך לחנך ילדים לרוחניות? האם יש טוב ורע מוחלטים? חינוך ילדים ללא חרדות מה זה ילדי אינדיגו? האם הארה ...
חוקי הטוב והרע, אושר למתקדמים, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, אין טוב ורע, טוב או רע, רע או טוב, טוב בגלל רע, רע בגלל טוב, איך להיות מאושר? בלי טוב ורע, בלי טוב או רע, להגיע לאושר
חוקי הטוב והרע, אושר למתקדמים, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, אין טוב ורע, טוב או רע, רע או טוב, טוב בגלל רע, רע בגלל טוב, איך להיות מאושר? בלי טוב ורע, בלי טוב או רע, להגיע לאושר
... אין רע בלי טוב, אין טוב ורע, טוב או רע, רע או טוב, טוב בגלל רע, רע בגלל טוב, איך להיות מאושר? בלי טוב ורע, בלי טוב או רע, להגיע לאושר מה הקשר בין תחושות טובות לרעות? אליעד כהן מסביר בהרצאה כי תחושות טובות ורעות אינן קיימות בנפרד, אלא קשורות זו בזו באופן הדוק. התחושות הטובות והתחושות הרעות שכל ... של עוצמת התחושות טוב ורע? אליעד מדגיש כי יש לאדם שליטה מסוימת על עוצמת התחושות שלו. הוא מסביר כי כאשר אדם מגזים בתחושה של טוב או רע, הוא למעשה מחזק ומגדיל גם את התחושה ההפוכה. לדוגמה, אם אדם חושב שהמצב שלו רע מאוד, הוא בעצם יוצר זיכרונות או ציפיות של טוב קיצוני, וכאשר יגיע הטוב, הוא יחווה אותו בעוצמה חזקה ... מציע ליציאה מהלופ של טוב ורע? אליעד מציע תרגיל מעשי וברור למי שרוצה להגיע למצב של איזון מוחלט ולחופש מחשבתי. התרגיל הוא שכל פעם שאדם מרגיש תחושה טובה, עליו לשאול את עצמו באופן מיידי אילו דברים רעים התרחשו ... מה הסיכון בהקצנת הטוב או הרע? אליעד מזהיר שכאשר אדם מקצין תחושות, הוא למעשה מייצר לופ שמחזק ומנציח את הסבל או את האושר הקיצוני. ככל שהאדם מקצין יותר, כך הוא נכנס עמוק יותר למשחק החיים, והדבר מונע ממנו ... כל מחשבה על דבר טוב או רע מחזקת את ההפך שלה, לכן ככל שהאדם ילמד לשמור על איזון במחשבות, ולא להגזים בערך שהוא נותן להן, הוא יפחית באופן אוטומטי את עוצמת הרגשות ויתקרב יותר ויותר לחוויה של אושר ללא ... להיות מאושר באמת? טוב ורע תלויים זה בזה? כיצד לשלוט בעוצמת הרגשות? איך להפסיק את המחשבות? מה זה אושר ללא תנאים? ...
טוב ורע, למה האדם עושה הפרדה של טוב ורע, מהו שורש השאלה, למה העולם קיים בזכות הרע
טוב ורע, למה האדם עושה הפרדה של טוב ורע, מהו שורש השאלה, למה העולם קיים בזכות הרע
טוב ורע , למה האדם עושה הפרדה של טוב ורע, מהו שורש השאלה, למה העולם קיים בזכות הרע למה האדם עושה הפרדה בין טוב לרע? השאלה הראשונה שאליעד כהן מעלה היא מדוע האדם בכלל מגדיר דברים כטוב או רע. אליעד מסביר שהאדם חושב שמשהו רע משום שחינכו אותו להאמין בכך או שהוא למד להפריד ... אליעד אומר שבאופן עמוק, השאלות האלה הן זהות משום שהן עוסקות בשורש אחד, והוא ההפרדה עצמה. לסיכום, למה האדם חייב לחשוב שיש טוב ורע בעולם? לסיכום ההסבר, אליעד כהן מבהיר כי עצם קיומו של העולם והפעילות שבו מתאפשרים ... מה שורש ההבדל בין טוב לרע? למה חייב להתקיים רע בעולם? מדוע חייב להיות רע בעולם? האם אפשרי עולם בלי רע? למה נוצרו בכלל טוב ורע?
אושר של בעלי חיים, אושר של תינוקות, אושר של ילדים, האם בעל חיים מאושרים? האם תינוקות מאושרים? אושר של אנשים מתים, אין שכל אין דאגות, לחזור להיות ילד, טוב ורע של בעלי חיים, טוב ורע אצל ילדים, בלי רע אין טוב, האם ילדים מאושרים?
אושר של בעלי חיים, אושר של תינוקות, אושר של ילדים, האם בעל חיים מאושרים? האם תינוקות מאושרים? אושר של אנשים מתים, אין שכל אין דאגות, לחזור להיות ילד, טוב ורע של בעלי חיים, טוב ורע אצל ילדים, בלי רע אין טוב, האם ילדים מאושרים?
... מאושרים? האם תינוקות מאושרים? אושר של אנשים מתים, אין שכל אין דאגות, לחזור להיות ילד, טוב ורע של בעלי חיים, טוב ורע אצל ילדים, בלי רע אין טוב, האם ילדים מאושרים? האם בעלי חיים וילדים ... האם ילדים מאושרים? מה קורה אחרי המוות? אין שכל אין דאגות לחזור להיות ילד אושר של תינוקות טוב ורע אצל בעלי חיים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על טוב ורע - תמיד יהיה גם רע, ולעולם אין שום רע - מעל השכל האנושי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: טוב ורע, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: טוב ורע, איך לפרש חלומות? איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשנות תכונות אופי? איך להאמין בעצמך? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? איך להנות בחיים? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי מומלץ, מאמן אישי לקשב וריכוז, אימון אישי למציאת זוגיות בנושא טוב ורע - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3438 שניות - עכשיו 25_05_2025 השעה 10:15:06 - wesi1