אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה טוב ורע ✔אמונה טובה או רעה, להאמין טוב או רע, אמונה יחסית, אמונה מוחלטת, טוב ורע יחסיים, טוב ורע מוחלטים, אושר יחסי, סבל יחסי, אושר מוחלט, סבל...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
אמונה טובה או רעה, להאמין טוב או רע, אמונה יחסית, אמונה מוחלטת, טוב ורע יחסיים, טוב ורע מוחלטים, אושר יחסי, סבל יחסי, אושר מוחלט, סבל מוחלט, אמונה עיוורת, טוב להאמין, רע להאמין
מהי אמונה טובה או רעה?

ההרצאה עוסקת בשאלה המרכזית אם אמונה בהכרח נחשבת לדבר רע או טוב, תוך כדי בחינת השפעתה של האמונה על תחושת האדם. אליעד פותח את ההרצאה בשאלה האם אמונה היא בהכרח דבר רע, ומציע דרך להבין את ההשפעה שלה על האדם. הוא מציין כי בספר "עליות", האמונה נחשבת לדבר רע, אבל הוא לא בהכרח מקבל את ההגדרה הזו. אליעד מסביר כי כדי להבין אם האמונה היא טובה או רעה, יש צורך לבדוק את האמונה עצמה ואת ההשפעה שלה על האדם.

הוא מציין את האפשרות שהאמונה יכולה להיות רעה אם היא לא מביאה לתוצאה טובה, אבל מצד שני, אם האמונה מביאה לתוצאה חיובית, אז היא יכולה להיחשב לדבר טוב. הוא מציין גם את האפשרות שהאמונה עשויה להשתנות בין אנשים שונים, תלוי איך כל אחד מהם רואה את המציאות. לדוגמה, אם אדם מאמין שמה שקורה לו רע לו, זה עלול לגרום לו לתחושת רע, אך אם הוא מאמין שמדובר במשהו טוב, אז האמונה עשויה להיתפס כטובה עבורו.

האם כל אמונה בהכרח רעה?

בהמשך, אליעד שואל אם כל אמונה בהכרח רעיה. הוא מציין שמדובר בשאלה פילוסופית גדולה מאוד שקשורה לכל תפיסת טוב ורע של כל אדם. הוא מציע ש"טוב" ו"רע" הם מושגים יחסיים, כלומר, הם משתנים לפי תפיסת כל אחד, ואם אדם מאמין שמשהו רע לו, אז הוא יחווה את הדבר הזה כ"רע". מנגד, אם הוא מאמין שמשהו טוב לו, אז הוא יחווה את הדבר כ"טוב". הוא מדבר על כך שבסופו של דבר, אמונה יכולה להיות דבר טוב או רע, בהתאם למה שהאדם מאמין.

הוא מוסיף כי בסופו של דבר, האמונה של אדם שמה שקורה לו הוא טוב או רע, משפיעה על תחושתו ועל האופן שבו הוא חווה את החיים. בהקשר הזה, אם אדם מאמין שמשהו רע קורה לו, הוא יחווה את זה כרע, אך אם הוא מאמין שמה שקורה לו טוב, אז הוא יחווה את זה כטוב.

מהי האמונה המוחלטת?

אליעד ממשיך לדבר על אמונה מוחלטת, ומסביר כי כל דבר בעולם עשוי להתפרש כאמונה. הכל תלוי בתפיסת העולם של כל אדם ובמה שהוא מאמין בו. לדוגמה, אם אדם מאמין במשהו, זה מה שהוא תופס כ"אמת" - אך האמת הזו אינה בהכרח נכונה, כי כל אדם תופס את האמת אחרת. כל מחשבה או תחושה שעולה אצל אדם היא תוצאה של האמונה שלו לגבי המציאות, ולכן ניתן לומר שכל מחשבה היא בעצם סוג של אמונה. אין לדעת בוודאות מוחלטת אם משהו נכון או לא, ולכן כל ידיעה היא לא יותר מאמונה.

בהתאם לכך, כל ידיעה של האדם לא יכולה להיות חד משמעית או מוחלטת. אליעד מדגיש את הרעיון כי כל דבר שאנו יודעים הוא רק מה שאנחנו מאמינים בו, ולכן כל דבר עשוי להיות אמונה שמבוססת על תפיסת מציאות אישית, ולא על ידע מוחלט.

האם אמונה עיוורת היא טובה או רעה?

אליעד עובר לשאלה נוספת: האם אמונה עיוורת היא טובה או רעה? האמונה העיוורת, כמשמעותה, היא האמונה במשהו ללא שום ספק או חשש. לדוגמה, אדם מאמין בהכרח שהשמש תזרח מחר, ובכך הוא מצהיר אמונה עיוורת. השאלה שואל אם אמונה כזו היא טובה או רעה, תלויה בהשפעתה על האדם. אם האמונה העיוורת מביאה לתוצאה חיובית, אז היא נחשבת לאמונה טובה. אם היא מביאה לתוצאה שלילית או מונעת מהאדם לפתח חשיבה ביקורתית, אז היא יכולה להיחשב לאמונה רעה.

מהו "חיסרון" ואיך הוא קשור לאמונה?

ההרצאה ממשיכה עם הגדרת החיסרון. אליעד מציין כי כל דבר בחיים יש בו חיסרון, משום שבכל דבר יש משהו שמחסור בו. כלומר...
מהי אמונה טובה או רעה?

במהלך ההרצאה, אליעד מתמקד בשאלה האם אמונה בהכרח נחשבת לדבר רע או טוב. כדי להתמודד עם השאלה, הוא מציע לבחון את המונחים "אמונה" ו"רע" ולהבין את ההגדרות המובילות לתשובה. הוא מתחיל על ידי הצגת שאלה רטורית האם כל אמונה בהכרח רע, ומפנה את תשומת הלב לאפשרות שהאמונה יכולה להיות מוגדרת כ"רעה" או "טובה" על פי ההגדרה האישית של כל אדם.

הוא מציין כי על פי ספר "עליות", האמונה נחשבת לרעה, אך הוא לא מסכים באופן מוחלט עם קביעה זו. לדבריו, כל דבר בעולם הוא תוצאה של אמונה, כולל ידע והשכל, שאותם גם ניתן להחשיב כאמונה. גישה זו מעלה את השאלה אם אפשר להצביע על משהו שהוא אמת מוחלטת, ומי קובע אם האמונה נכונה או לא.

האם אמונה היא בהכרח דבר רע?

כחלק מהתשובה לשאלה המרכזית, אליעד מבצע חקירה של האמונה לאור התפיסה הפילוסופית של טוב ורע. לדבריו, טוב ורע הם מושגים יחסיים, כלומר, כל אדם יכול להרגיש רע או טוב על פי עמדותיו והגדרותיו. כאשר אדם מאמין שמשהו רע לו, אז זו האמונה שלו, והאמונה נעשית רעה עבורו. מנגד, אם אדם מאמין שמשהו טוב לו, זו האמונה הטובה מבחינתו.

לאחר מכן, אליעד מציע כי טוב ורע הם מושגים שיכולים להשתנות בין אנשים שונים, וכל אחד יכול לקבוע את תחושת האושר או הסבל לפי מה שהוא מאמין בו. זאת אומרת, אם אתה מאמין שמשהו רע קורה לך, זה יגרום לך להרגיש רע, אך אם אתה מאמין שהמצב הוא טוב, אז הוא ייתפס כטוב עבורך.

מהי האמונה המוחלטת?

ההרצאה מקדישה חלק מהזמן גם לאמונה מוחלטת, שבה הוא מציין כי כל דבר בעולם עשוי להיות נחשב כאמונה. הכל תלוי במציאות האישית של כל אחד, ובמה שהוא תופס כ"אמת". כל מחשבה או תחושה, לפי אליעד, עשויה להיות תוצאה של אמונה של האדם על פי מה שהוא חושב שהוא נכון. את כל דבר יש להבין כאמונה, ולא כידע מוחלט.

מנקודה זו, אליעד מתחיל לדבר על האמונה המוחלטת, שבה הכל נתפס כאמונה ולא כידיעה בוודאות. הוא מדגיש שאין שום דבר בעולם שניתן לדעת בוודאות מלאה, וכל ידיעה שמופיעה לנו היא בעצם סוג של אמונה, אשר יכולה להשתנות עם הזמן.

האם אמונה עיוורת טובה או רעה?

בהמשך, אליעד שואל האם אמונה עיוורת היא טובה או רעה. אמונה עיוורת, לפי מה שמובא בהרצאה, היא האמונה שהאדם מאמין בה ללא ספקות, בלי לשאול שאלות. לדוגמה, אם אדם מאמין שהשמש תזרח מחר בלי כל ספק, זו אמונה עיוורת. אך האם זוהי אמונה טובה או רעה? אם התוצאה שלה היא חיובית עבור האדם, אז היא אמונה טובה, אך אם התוצאה תהיה שלילית, היא תהיה אמונה רעה.

אליעד מציין שכאשר אנחנו חושבים על אמונה כעל דבר שקשור לטוב ורע יחסיים, אז התשובה היא שזו רק שאלה של תפיסה אישית. אמונה עיוורת יכולה להיות טובה אם היא מביאה לתוצאה רצויה, אך אם היא לא מובילה לתוצאה טובה, אז היא תהיה רע עבור אותו אדם.

מהו "החיסרון" ואיך הוא קשור לאמונה?

חלק מהדיונים במהלך ההרצאה עוסקים בהגדרה של "חיסרון"...
מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית אפשרות ידע אנושיות שיטות לפיתוח השכל הרגשת אושר חושש שלמות תכלית משהו נכון אושר אושר יחסי אושר מוחלט אמונה אמונה טובה אמונה טובה או רעה אמונה יחסית אמונה מוחלטת אמונה עיוורת אמונות טוב או רע טוב ורע טוב ורע יחסי טוב ורע יחסיים טוב ורע מוחלטים טוב להאמין טובה או רעה יחסיות להאמין להאמין טוב או רע מוחלט מוחלטות סבל סבל יחסי סבל מוחלט עיוור רע או טוב רע וטוב רע להאמין רע מוחלט רעה או טובה
לבחור בטוב, ובחרת בחיים, וביערת הרע מקרבך, טוב ורע, אין טוב ורע, יש טוב ורע, הכל אחד
לבחור בטוב, ובחרת בחיים, וביערת הרע מקרבך, טוב ורע, אין טוב ורע, יש טוב ורע, הכל אחד
... בטוב, ובחרת בחיים, וביערת הרע מקרבך, טוב ורע, אין טוב ורע, יש טוב ורע, הכל אחד מה משמעות לבחור בטוב לפי אליעד? אליעד מסביר את המושג לבחור בטוב בצורה עמוקה ופילוסופית, כשהוא מתייחס לפסוק המוכר ובחרת בחיים וביערת הרע מקרבך. לפי הסברו, המושג של טוב ורע הוא יחסי ואינו מוחלט. כאשר נאמר לבחור בטוב, הכוונה היא לבחור בגישה או בתפיסה של הודיה, כלומר, לומר תודה. אליעד מציין, ... הוא לא מתכוון לכך שאדם צריך ממש להסיר או לחסל את הרע באופן פיזי. המשמעות היא פנימית יותר - מדובר על תהליך שבו האדם צריך להוציא מתודעתו את התפיסה של ההפרדה בין טוב ורע . במילים אחרות, אליעד מבהיר שהמטרה אינה להיפטר מהרע כמשהו ממשי שקיים במציאות, אלא להבין ברמה עמוקה יותר שהרע לא קיים כמציאות מוחלטת. ברגע שהאדם מזהה שכל קונפליקט פנימי שהוא חווה נובע מתפיסה מוטעית שלו לגבי טוב ורע, הוא יכול להיפטר מהקונפליקט ולהגיע למצב תודעתי של אחדות ושלמות. איך להבין את המושג שאין טוב ואין רע לפי אליעד? אליעד מציג גישה שמטרתה להביא את האדם להבנה שאין באמת מושגים מוחלטים של טוב ורע. לפי אליעד, כל דבר יכול להיראות טוב או רע בהתאם לפרספקטיבה של המתבונן. כאשר אדם מתעקש לראות קונפליקט או להתמקד בהבדלים בין טוב לרע, הוא לא יוכל להשתחרר מהסבל. לעומת זאת, ברגע שהאדם מבין שכל דבר שמוגדר כרע הוא למעשה רק תפיסה, ושבמציאות עצמה אין הבדל מוחלט בין טוב ורע, אז הוא משתחרר מהמאבק הפנימי ויכול להגיע לשלווה פנימית. מדוע כל ציווי נועד להוביל את האדם אל האחדות לפי אליעד? אליעד ... אך ורק להוביל את האדם להבנת האחדות, להכרה בכך שהכל אחד. במילים אחרות, אליעד מסביר שהפסוקים וההוראות שניתנות לאדם אינן באמת מכוונות ליצירת הפרדה בין דברים (כגון טוב ורע, חיים ומוות), אלא הן מיועדות לגרום לאדם להכיר שאין הפרדה אמיתית ושהאמת היא תמיד אחדות מוחלטת. האם אפשר להוכיח שהכל אחד ... את עצמך בהנחה שכבר קיימת אצלך. לפי אליעד, האדם חייב להכיר בכך שהנחותיו הבסיסיות הן אלה שמעצבות את הדרך שבה הוא תופס את המציאות. כיצד האדם משתחרר מהקונפליקט בין טוב ורע? לפי אליעד, השחרור מהקונפליקט בין טוב ורע מתאפשר רק כאשר האדם מוכן להכיר בכך שכל הרע שהוא רואה בעולם הוא השתקפות של התפיסה שלו בלבד. במילים אחרות, כאשר האדם מבין ... או להגדירו מחדש. התהליך הזה מביא את האדם לראייה שבה אין כבר קונפליקטים פנימיים והוא יכול לחיות בשלום עם המציאות כפי שהיא. איך להשתחרר מהקונפליקט הפנימי? האם טוב ורע קיימים באמת? מהי משמעות הפסוק ובחרת בחיים? כיצד להפסיק להיאבק בטוב וברע? מה הכוונה הכל אחד? איך להגיע לאחדות עם המציאות? ...
טוב ורע, האם יש יותר טוב מרע? האם יש יותר רע מטוב? האם אין שום טוב בלי רע? האם אין שום רע בלי טוב? האם יש טוב ורע באופן שווה? האם יש טוב ורע באותה מידה? איך נוצר רע? איך נוצר טוב? מה זה טוב? מה זה רע? מודעות עצמית
טוב ורע, האם יש יותר טוב מרע? האם יש יותר רע מטוב? האם אין שום טוב בלי רע? האם אין שום רע בלי טוב? האם יש טוב ורע באופן שווה? האם יש טוב ורע באותה מידה? איך נוצר רע? איך נוצר טוב? מה זה טוב? מה זה רע? מודעות עצמית
טוב ורע, האם יש יותר טוב מרע? האם יש יותר רע מטוב? האם אין שום טוב בלי רע? האם אין שום רע בלי טוב? האם יש טוב ורע באופן שווה? האם יש טוב ורע באותה מידה? איך נוצר רע? איך נוצר טוב? מה זה טוב? מה זה רע? מודעות עצמית האם יכול ... בשאלה מורכבת ופילוסופית בנושא טוב ורע. הוא מסביר שישנה תיאוריה נפוצה שאומרת שאין טוב בלי רע ואין רע בלי טוב. כלומר, התפיסה ... את ההכרח שבקיומם המשותף של טוב ורע לפני שינסה להבין האם ניתן להרגיש אחד מהם יותר מהשני. להבין זאת לעומק, אומר להבין ... לבדוק באופן אישי האם יש יותר טוב או רע: בכל פעם שאדם מרגיש טוב, עליו לעצור ולשאול את עצמו - למה טוב לי עכשיו? איזה רצון שהיה ... מתקרב להבנת האמת על היחס בין טוב ורע. אליעד מדגיש כי ההבנה הפרקטית של אין טוב בלי רע ואין רע בלי טוב חייבת להיות מלאה ... לגבי השאלה האם אפשר לחוות יותר טוב או רע בסיכומו של דבר. רק מתוך ההבנה הזו האדם יכול להבין לעומק אם יש משמעות לכך שיש יותר טוב ... מוחלטת ועמוקה של התלות בין טוב ורע, אפשר להתחיל לברר את השאלה אם באמת יש יותר טוב או רע במציאות האישית של כל אחד. הוא מציע להתבונן בנושאים נוספים הקשורים לכך, למשל מה קדם ... האם יש יותר טוב מרע? איך נוצר טוב ורע? האם אין טוב בלי רע? האם אפשר להרגיש טוב בלי רע? איך מודעות עצמית משפיעה על תחושת ...
טוב ורע, איך נוצרים הטוב והרע? איך לדעת למה משהו עושה לך טוב? איך לדעת למה משהו עושה לך רע? למה טוב לי? למה רע לי? למה משהו עושה לי טוב? למה משהו עושה לי רע? מה זה טוב? מה זה רע? ניתוח סיבתיות של טוב ורע, איך לנתח טוב ורע?
טוב ורע, איך נוצרים הטוב והרע? איך לדעת למה משהו עושה לך טוב? איך לדעת למה משהו עושה לך רע? למה טוב לי? למה רע לי? למה משהו עושה לי טוב? למה משהו עושה לי רע? מה זה טוב? מה זה רע? ניתוח סיבתיות של טוב ורע, איך לנתח טוב ורע?
טוב ורע, איך נוצרים הטוב והרע? איך לדעת למה משהו עושה לך טוב? איך לדעת למה משהו עושה לך רע? למה טוב לי? למה רע לי? למה משהו עושה לי טוב? למה משהו עושה לי רע? מה זה טוב? מה זה רע? ניתוח סיבתיות של טוב ורע, איך לנתח טוב ורע? מה זה טוב ורע, ואיך ניתן להבין מה יוצר אותם? אליעד כהן מסביר לעומק את המשמעות של המושגים טוב ורע, ומנתח איך נוצרים תחושות הטוב והרע בחיים של אדם. תחילה הוא מגדיר באופן בסיסי ויסודי, שטוב הוא ... תואמת את הרצון של האדם, ורע הוא מצב שבו יש פער בין הרצוי למצוי. ככל שהפער קטן, התחושה טובה יותר, ככל שהפער גדול, התחושה רעה יותר. אליעד מציין שרע וטוב אינם דברים מוחלטים אלא תלויים ביחס שבין הרצון למציאות, כפי שגם הסביר רבי נחמן מברסלב, שקבע כי טוב הוא כשהמציאות מתאימה לרצון האדם, ורע הוא ניגודיות של הרצון למציאות. איך לנתח מדוע משהו עושה לך טוב או רע? אליעד מסביר כי כדי להבין למה משהו עושה לאדם טוב, יש לבדוק כיצד אותו דבר השפיע על המציאות או ... שזה חורג מהמנהג המקובל, ובעיקר כאשר נעשות פעולות ציבוריות להנחת תפילין על ידי נשים רפורמיות, מה שיוצר מחלוקת בנושא. אליעד מדגיש שכל ניתוח של סיבות לטוב או רע מחייב פירוק מפורט של המצב והבנה מעמיקה של ההשפעות על הרצון, על המציאות, ועל תפיסת המציאות של האדם. איך נוצרים טוב ורע? מה עושה לי טוב או רע? איך לנתח סיבתיות? הנחת תפילין לנשים רפורמיות מה זה להרגיש מחובר ליקום? איך לדעת אם משהו שינה ... איך משהו גורם למשהו? איך לדעת האם משהו משפיע על משהו? איך לדעת מה השתנה? שינוי הרצון, שינוי המציאות, שינוי תפישת המציאות, דוגמה לניתוח סיבתיות של טוב ורע , ניתוח סיבתיות של משהו שעושה לך טוב, ניתוח סיבתיות של משהו שעושה לך רע, איך למצוא תשובה לשאלה? ...
אין טוב ורע, האם אפשר להרגיש טוב כשאין טוב ורע? האם אפשר להרגיש רע כשאין טוב ורע? 2 סוגים של לא להבדיל בין טוב לרע, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, מרגיש מאושר, שקט נפשי, שלווה, רוגע, הארה, שעמום, ריקנות, חוסר משמעות, יש או אין הבדל
אין טוב ורע, האם אפשר להרגיש טוב כשאין טוב ורע? האם אפשר להרגיש רע כשאין טוב ורע? 2 סוגים של לא להבדיל בין טוב לרע, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, מרגיש מאושר, שקט נפשי, שלווה, רוגע, הארה, שעמום, ריקנות, חוסר משמעות, יש או אין הבדל
... טוב ורע, האם אפשר להרגיש טוב כשאין טוב ורע? האם אפשר להרגיש רע כשאין טוב ורע? 2 סוגים של לא להבדיל בין טוב לרע, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, מרגיש מאושר, שקט נפשי, שלווה, רוגע, הארה, שעמום, ריקנות, חוסר משמעות, יש או אין הבדל מה קורה כשאדם לא מבדיל בין טוב לרע בכלל? אליעד כהן מציג שאלה חשובה ועמוקה: האם אדם יכול להרגיש טוב או רע כאשר הוא לא מבדיל בין טוב לרע? כדי להבין זאת לעומק, יש להבחין בין שני מצבים עיקריים: המצב הראשון הוא כאשר האדם לא מבדיל בין ... אינו שולט באדם ואינו מגביל את חופש הבחירה הרגשי והנפשי שלו. סיכום ומסקנות עיקריות: אם אין הבדל מוחלט בין טוב לרע, האדם לא ירגיש שום דבר - לא טוב ולא רע. הפסקת ההבדלה בין טוב לרע באופן חלקי מביאה לתחושות חיוביות זמניות של שחרור ורוגע. בטווח הארוך, היעדר ההבדלה מוביל לשעמום, ... מודע: היכולת להבדיל בין טוב לרע וגם לא להבדיל ביניהם בו זמנית, וכך לחיות בשלום, באיזון, בלי סטרס ובלי ריקנות. הבדלה בין טוב לרע רגשות של טוב ורע שחרור פנימי שעמום וריקנות אחדות שקרית ואמיתית מה קורה אם אדם לא מבדל בין טוב לרע? השאלה המרכזית בהרצאה היא האם אדם יכול להרגיש טוב או רע כאשר הוא לא מבדל בין טוב לרע. אליעד מסביר שיש הבחנה בין שני מצבים: הראשון הוא מצב שבו אדם לא מבדיל בין טוב לרע בכלל, והשני ... בין טוב לרע ברמה מסוימת בלבד. מה קורה אם אדם לא מבדל בין טוב לרע כלל? אם אדם לא מבדל בין טוב לרע בצורה מוחלטת, הוא לא יחווה שום תחושת טוב או רע. אם הוא לא מבדל בין טוב לרע, כל תחושות הרגש ייעלמו. לדוגמה, אם אדם לא מבדיל בין אהבה לשנאה, הוא לא יחווה אהבה או שנאה כלפי ... לא מבדל בין טוב לרע ברמה מסוימת? אם אדם מבצע עבודה פנימית ומפחית את ההבדלה בין טוב לרע, אך לא עושה זאת בצורה מוחלטת, הוא עדיין עשוי להרגיש טוב ורע במידה מסוימת. לדוגמה, אנשים שסובלים מהסטרס של ההבדלה המתמדת בין טוב לרע, עשויים להרגיש שחרור ושקט נפשי כאשר הם מפסיקים להבדיל ... או מנטלי. המצב האידיאלי הוא איזון שבו ניתן לחוות רגשות בצורה טבעית מבלי להרגיש תחושות של סטרס, שעמום או ריקנות. הבדלה בין טוב לרע רגשות של טוב ורע שחרור פנימי שעמום וריקנות אחדות שקרית ואמיתית ...
טוב ורע כשני הפכים, האם רע זה ההפך של טוב? האם טוב זה ההפך של רע? האם יש מצב שבו אין טוב ורע? האם לא משנה זה טוב או רע? לרצות להרגיש טוב, לרצות לא להרגיש רע, לברוח מהרע, לרדוף אחרי הטוב
טוב ורע כשני הפכים, האם רע זה ההפך של טוב? האם טוב זה ההפך של רע? האם יש מצב שבו אין טוב ורע? האם לא משנה זה טוב או רע? לרצות להרגיש טוב, לרצות לא להרגיש רע, לברוח מהרע, לרדוף אחרי הטוב
טוב ורע כשני הפכים, האם רע זה ההפך של טוב? האם טוב זה ההפך של רע? האם יש מצב שבו אין טוב ורע? האם לא משנה זה טוב או רע? לרצות להרגיש טוב, לרצות לא להרגיש רע, לברוח מהרע, לרדוף אחרי הטוב האם רע הוא ההפך של טוב? האם יש מצב שבו אין טוב ורע? אליעד כהן עוסק בהרצאה במושגים של טוב ורע, ובשאלות פילוסופיות המתרכזות בקיום שני ההפכים האלה. הוא מתחיל בלשאול אם רע הוא ההפך של טוב, ואם טוב הוא ההפך של רע. האם יש מצבים שבהם אין טוב ורע? או שמא כל דבר שנראה רע הוא למעשה טוב בהגדרה מסוימת? ההרצאה נוגעת בכך שההגדרות של טוב ורע לא בהכרח חד משמעיות. למשל, רע יכול להיתפס כלא טוב, אך הוא גם חלק מההבנה של טוב עצמו. אם נחשוב על רע בתור היעדר טוב, השאלה הגדולה היא: האם אפשר לדמיין עולם שבו אין טוב ורע? אליעד מסביר את הרעיון הזה בהשוואה למושגים כמו חום וקר, כאשר פושר הוא תערובת של חם וקר. כך גם רע וטוב, הם לא נפרדים לחלוטין - רע יכול להיות תוצאה של העדר טוב, וההפך. הוא מציין כי כל עוד אנחנו חיים בעולם שבו יש שפה שמגדירה טוב ורע, אז תמיד יהיה חיבור בין שני המושגים הללו, ואי אפשר באמת להבין את אחד מהם בלי להכיר את השני. האם טוב ורע חייבים להיות קיימים יחד? הסוגיה המרכזית המעסיקה את אליעד כהן היא אם קיימת אפשרות שבה לא יהיה טוב ורע. הוא מציע את האפשרות שבמציאות כזו, לא יתקיימו המושגים של טוב ורע כלל, כלומר, אם אין טוב, גם רע לא יוכל להתקיים. כדי להדגים את הרעיון הזה, הוא מציע את הדוגמה של מישהו שלא קיים. אם הוא לא קיים, אין לו שום תחושת טוב או רע, כי המושגים האלו לא קיימים בתודעתו. זה מעלה את השאלה אם רע וטוב הם בלתי נפרדים או שמא ניתן לדמיין עולם שבו אין את המושגים האלו. בהקשר הזה, הוא שואל האם כשאנחנו רודפים אחרי טוב, אנחנו בעצם רודפים אחרי היעדר הרע. כלומר, האם כל רצון להרגיש ... רעיון האין סוף לרצונות, כלומר, תמיד יש משהו נוסף שאנחנו יכולים לרצות, ולכן אף פעם לא נוכל להגיע למקום של סיפוק מלא. האם הכל נמדד ביחס לטוב ורע? בסופו של דבר, אליעד מסביר שלגבי טוב ורע, כל התפיסה שלנו בעולם נמדדת ביחס למושגים האלה. אם יש רע, זה בהכרח גם אומר שיש טוב. במילים אחרות, לא ניתן להבין את אחד מהם ללא השני. הוא מציע שלפעמים המציאות מציבה בפנינו מצבים שבהם אין הבחנה ברורה בין טוב לרע, וייתכן שאנחנו נמצאים במצבים שבהם האבחנה הזו מטושטשת. מהם ההבדלים בין טוב ורע? האם רע תמיד הוא ההפך של טוב? מה המשמעות של רצון בלתי מסופק? האם אפשר לחוות טוב מבלי לחוות רע? מה המשמעות של רצון שבע? ...
חינוך ילדים לרוחניות, קונפליקט בחינוך ילדים, גידול ילדים רוחניים, ילדים רוחניים, בעיות בחינוך הילדים, איך לחנך ילדים? הארה רוחנית לילדים, טוב ורע לילדים, גישה לחינוך ילדים, ילדי אינדיגו
חינוך ילדים לרוחניות, קונפליקט בחינוך ילדים, גידול ילדים רוחניים, ילדים רוחניים, בעיות בחינוך הילדים, איך לחנך ילדים? הארה רוחנית לילדים, טוב ורע לילדים, גישה לחינוך ילדים, ילדי אינדיגו
... ילדים לרוחניות, קונפליקט בחינוך ילדים, גידול ילדים רוחניים, ילדים רוחניים, בעיות בחינוך הילדים, איך לחנך ילדים? הארה רוחנית לילדים, טוב ורע לילדים, גישה לחינוך ילדים, ילדי אינדיגו האם לחנך ילדים לפי טוב ורע או ללא הבחנה? הנושא המרכזי של ההרצאה של אליעד כהן הוא האתגר והקונפליקט הקיימים בחינוך ילדים לרוחניות, במיוחד כאשר מתמודדים עם שאלת ההבחנה בין טוב לרע. הקונפליקט שעולה הוא בין שתי תפיסות מרכזיות: התפיסה האומרת שיש טוב ורע מוחלטים, לבין התפיסה הרוחנית שאומרת שאין באמת הבדל בין טוב לרע, שהכל יחסי ותלוי נקודת מבט. מדוע יש קושי לחנך ילד לפי רעיון האין הבדל בין טוב ורע? הדילמה שאליעד מעלה היא כיצד אפשר לחנך ילד קטן לפי רעיון עמוק, פילוסופי ורוחני, כמו שאין באמת הבדל בין טוב ורע, בלי לבלבל אותו לחלוטין ולפגוע בהתפתחותו. אליעד מציג את הטענה שילד בדרך כלל גדל עם הבחנות של טוב ורע שנכפות עליו על ידי ההורים והחברה, כגון שאסור להרביץ או שאסור להכניס אצבע לחשמל, כיוון שזה רע. מנגד, לפי הרוחניות הגבוהה שאליעד מציג, אין באמת מושג מוחלט של רע או טוב, אלא הכל אפשרי, תלוי הקשר או סיטואציה. לדוגמה, כאשר ילד מכה ילד אחר, ההורים בדרך כלל מלמדים אותו שזה רע. אבל אליעד ... מוחלט שמעשה הוא רע, אנחנו קובעים לילד גבולות נוקשים מדי ומונעים ממנו להכיר בפרספקטיבות שונות על המציאות. מה הנזק בלחנך את הילד על בסיס מושגים של טוב ורע? אליעד טוען שחינוך המבוסס על טוב ורע יוצר בילד חרדות, לחץ ותחושת כישלון כאשר הוא לא עומד בציפיות החברתיות או האישיות שנקבעו על ידי מושגי טוב ורע. לדוגמה, ילד שלומד שזה רע להיכשל במבחן יפתח חרדת כישלון, אך אילו היה מחונך לכך שהכישלון הוא לא באמת רע, הוא היה חופשי מחרדה זו. האם ניתן בכלל לחנך ילד לפי תפיסת הכל אפשרי? אליעד מציג אפשרות אחרת, לפיה ניתן להסביר לילד כבר מגיל צעיר שאין באמת הבדל בין טוב ורע, ושהוא יכול לראות את היתרונות ואת החסרונות שבכל דבר. לפי התפיסה הזו, ילד צריך להבין שמבחינה רוחנית, כל דבר הוא גם טוב וגם רע באותה מידה, ואין זה משנה במה הוא יבחר. מצד שני, אליעד מדגיש שהסברה כזו לילד עלולה לשגע אותו, מכיוון שהוא עדיין לא ... לחנך את הילד אינה באמת של הילד, אלא של ההורה עצמו. הסיבה לכך היא שההורה עצמו נמצא בקונפליקט פנימי בין התפיסה שהכל אפשרי לבין התפיסה שיש מחויבות של טוב ורע מוחלטים. אליעד מסביר שאם ההורה היה משוחרר מהקונפליקט הזה בעצמו, הוא לא היה מרגיש כל בעיה בחינוך הילד, משום שהיה יכול להסביר לילד בפשטות את שני הצדדים של כל דבר. לדוגמה, הורה שחש חובה לעצור את הילד מלקפוץ לכביש כדי שלא יידרס, עושה זאת מתוך תפיסת טוב ורע מוחלטים - שהמוות רע והחיים טובים. אך באותה עת, הורה רוחני יותר היה מסוגל לראות שגם למוות יש צדדים חיוביים מסוימים, ... את הקונפליקט הפנימי של ההורה בחינוך? הפתרון שאליעד מציע הוא בראש ובראשונה להורה ולא לילד: ההורה חייב קודם כל לפתור את הקונפליקט הפנימי שלו עצמו לגבי טוב ורע, לפני שיוכל להעביר זאת לילד. אליעד מדגיש כי עד שההורה לא יחווה בעצמו את חוסר ההבדל בין טוב לרע, הוא לא יוכל להעביר ... את הילד בצורה מאוזנת יותר. כלומר, הפתרון הוא עבודה פנימית של ההורה עם עצמו, שתוביל להבנה עמוקה ואמיתית יותר של המציאות, בה הוא יוכל לחיות מתוך מושגי טוב ורע ועדיין לדעת שזה לא מחויב, וכך גם להסביר לילד. האם יש נזק בלחנך ילד לפי תפיסת אין הבדל מוקדם מדי? אליעד מציין גם ... בידיעה מוקדמת מדי שהכל חסר משמעות, ואז מגיע למצב בו הוא לא רוצה יותר כלום - לא ללמוד, לא להתפתח, לא ליצור קשרים חברתיים - כי הכל חסר משמעות ואין דבר טוב או רע. הנקודה החשובה שאליעד מדגיש היא שחינוך רוחני אמיתי אינו חייב לסתור חינוך לתפקוד פרקטי במציאות היומיומית. כלומר, ניתן לחנך ילד לתפקד בעולם בצורה נורמטיבית (לפי טוב ורע) ובמקביל ללמד אותו את האמת הרוחנית של חוסר ההבדל בין טוב לרע. סיכום והמלצה להורים: איך לגשת לחינוך רוחני של ילדים? ... עצמם פתרו והבינו לעומק את התפיסות האלה. החינוך הטוב ביותר לדעתו מתחיל בעבודה פנימית של ההורה. ככל שההורה יבין ויחווה יותר את האמת של חוסר ההבדל בין טוב ורע, כך יוכל להעביר לילדיו את ההבנה הזו בצורה הרמונית ושלמה, בלי ליצור קונפליקט פנימי אצל הילד. איך לחנך ילדים לרוחניות? האם יש טוב ורע מוחלטים? חינוך ילדים ללא חרדות מה זה ילדי אינדיגו? האם הארה רוחנית מתאימה לילדים? קונפליקטים בחינוך ילדים רוחניים ...
חוקי הטוב והרע, אושר למתקדמים, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, אין טוב ורע, טוב או רע, רע או טוב, טוב בגלל רע, רע בגלל טוב, איך להיות מאושר? בלי טוב ורע, בלי טוב או רע, להגיע לאושר
חוקי הטוב והרע, אושר למתקדמים, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, אין טוב ורע, טוב או רע, רע או טוב, טוב בגלל רע, רע בגלל טוב, איך להיות מאושר? בלי טוב ורע, בלי טוב או רע, להגיע לאושר
... הטוב והרע, אושר למתקדמים, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, אין טוב ורע, טוב או רע, רע או טוב, טוב בגלל רע, רע בגלל טוב, איך להיות מאושר? בלי טוב ורע, בלי טוב או רע , להגיע לאושר מה הקשר בין תחושות טובות לרעות? אליעד כהן מסביר בהרצאה כי ... משום שיש לך זיכרונות רעים מהעבר או פחדים לגבי העתיד, כלומר, הפחד מכך שאולי בעתיד לא יהיה לך כסף. כך, כל תחושה של טוב ניזונה מרע ולהיפך. מה המשמעות של עוצמת התחושות טוב ורע? אליעד מדגיש כי יש לאדם שליטה מסוימת על עוצמת התחושות שלו. הוא מסביר כי כאשר אדם מגזים בתחושה של טוב או רע, הוא למעשה מחזק ומגדיל גם את התחושה ההפוכה. לדוגמה, אם אדם חושב שהמצב שלו ... לעוצמות גבוהות מדי. בדרך זו, האדם מתקרב לנקודת האפס - מצב שבו הוא לא תלוי בטוב וברע, ולכן יכול להיות מאושר ללא תנאי. מהו התרגיל הפרקטי שאליעד מציע ליציאה מהלופ של טוב ורע? אליעד מציע תרגיל מעשי וברור למי שרוצה להגיע למצב של איזון מוחלט ולחופש ... שיקרו בעתיד בעקבות התחושה הרעה הנוכחית, וכך לאזן אותה. על ידי התרגיל הזה, האדם מפסיק את הקיצוניות וההקצנה של תחושות, ומתקרב לנקודת איזון פנימית. מה הסיכון בהקצנת הטוב או הרע? אליעד מזהיר שכאשר אדם מקצין תחושות, הוא למעשה מייצר לופ שמחזק ומנציח את ... לעוצמת התחושות? אליעד מדגיש שהמחשבות הן אלו שמזינות את העוצמות של התחושות. כלומר, האדם לא חייב להפסיק לחשוב לגמרי, אלא לשנות את היחס שלו למחשבות. כל מחשבה על דבר טוב או רע מחזקת את ההפך שלה, לכן ככל שהאדם ילמד לשמור על איזון במחשבות, ולא להגזים בערך שהוא נותן להן, הוא יפחית באופן אוטומטי את עוצמת הרגשות ויתקרב יותר ויותר לחוויה של אושר ללא תנאים. איך להיות מאושר באמת? טוב ורע תלויים זה בזה? כיצד לשלוט בעוצמת הרגשות? איך להפסיק את המחשבות? מה זה אושר ...
טוב ורע, למה האדם עושה הפרדה של טוב ורע, מהו שורש השאלה, למה העולם קיים בזכות הרע
טוב ורע, למה האדם עושה הפרדה של טוב ורע, מהו שורש השאלה, למה העולם קיים בזכות הרע
טוב ורע , למה האדם עושה הפרדה של טוב ורע, מהו שורש השאלה, למה העולם קיים בזכות הרע למה האדם עושה הפרדה בין טוב לרע? השאלה הראשונה שאליעד כהן מעלה היא מדוע האדם בכלל מגדיר דברים כטוב או רע. אליעד מסביר שהאדם חושב שמשהו רע משום שחינכו אותו להאמין בכך או שהוא למד להפריד בין הדברים. השאלה היסודית שאליעד מחדד היא: למה, אם הכל למעשה אחד, האדם ... האחת והמקורית למצב של הפרדה. אליעד אומר שבאופן עמוק, השאלות האלה הן זהות משום שהן עוסקות בשורש אחד, והוא ההפרדה עצמה. לסיכום, למה האדם חייב לחשוב שיש טוב ורע בעולם? לסיכום ההסבר, אליעד כהן מבהיר כי עצם קיומו של העולם והפעילות שבו מתאפשרים רק בזכות ההבחנה של האדם בין טוב לרע. האדם חייב להיות במצב של חוסר ... רע? מדוע העולם קיים בזכות הרע? מה שורש ההבדל בין טוב לרע? למה חייב להתקיים רע בעולם? מדוע חייב להיות רע בעולם? האם אפשרי עולם בלי רע? למה נוצרו בכלל טוב ורע?
אושר של בעלי חיים, אושר של תינוקות, אושר של ילדים, האם בעל חיים מאושרים? האם תינוקות מאושרים? אושר של אנשים מתים, אין שכל אין דאגות, לחזור להיות ילד, טוב ורע של בעלי חיים, טוב ורע אצל ילדים, בלי רע אין טוב, האם ילדים מאושרים?
אושר של בעלי חיים, אושר של תינוקות, אושר של ילדים, האם בעל חיים מאושרים? האם תינוקות מאושרים? אושר של אנשים מתים, אין שכל אין דאגות, לחזור להיות ילד, טוב ורע של בעלי חיים, טוב ורע אצל ילדים, בלי רע אין טוב, האם ילדים מאושרים?
... של בעלי חיים, אושר של תינוקות, אושר של ילדים, האם בעל חיים מאושרים? האם תינוקות מאושרים? אושר של אנשים מתים, אין שכל אין דאגות, לחזור להיות ילד, טוב ורע של בעלי חיים, טוב ורע אצל ילדים, בלי רע אין טוב, האם ילדים מאושרים? האם בעלי חיים וילדים מאושרים יותר מבני אדם? אליעד כהן מסביר כי הרבה פעמים אנחנו מסתכלים על בעלי חיים או ילדים ... מלאים, הכוללים גם את הטוב וגם את הרע, גם את השמחה וגם את העצב. האם בעלי חיים מאושרים? האם ילדים מאושרים? מה קורה אחרי המוות? אין שכל אין דאגות לחזור להיות ילד אושר של תינוקות טוב ורע אצל בעלי חיים ...
טוב ורע, השפעת תהליכים רגשיים, למה אני מרגיש רע? למה אני מרגיש טוב? איך נוצרים רגשות? איך למצוא תשובות לשאלות? רגשות חיוביים, רגשות שליליים, רגשות טובים, רגשות רעים
טוב ורע, השפעת תהליכים רגשיים, למה אני מרגיש רע? למה אני מרגיש טוב? איך נוצרים רגשות? איך למצוא תשובות לשאלות? רגשות חיוביים, רגשות שליליים, רגשות טובים, רגשות רעים
טוב ורע, השפעת תהליכים רגשיים, למה אני מרגיש רע? למה אני מרגיש טוב? איך נוצרים רגשות? איך למצוא תשובות לשאלות? ... יש פער בין מה שהאדם רוצה לבין המציאות בפועל. לדוגמה, אם אדם לא רוצה להיות חולה אבל בפועל הוא חולה, נוצר רגש שלילי כי המציאות לא תואמת לרצונו. מה ההבדל בין טוב ורע פרטי לבין טוב ורע כללי? קיימים שני סוגים של תחושות טוב ורע: טוב ורע פרטי (נקודתי) טוב ורע כללי (סביעות רצון כללית מהמציאות) טוב ורע פרטי מתייחס לתחושה של אדם ביחס לדבר מסוים, כגון הבריאות, מצב כספי, מערכות יחסים וכדומה. לדוגמה, אדם מרגיש טוב כשהוא מקבל העלאה במשכורת, ומרגיש רע כאשר הוא חולה. טוב ורע כללי הוא תחושת שביעות רצון או אי - שביעות רצון כללית מהחיים באופן כללי, ללא קשר ישיר לאירוע מסוים. ... תחושת הטוב העתידית. זה יכול לקרות למשל כשאדם שמרגיש טוב ב - 90%, דווקא ירצה לעבור חוויה קשה כדי שלא יאבד את תחושת הערך של החוויה החיובית. האם ניתן להרגיש טוב ורע בו זמנית? אליעד מדגים שלא ניתן לחשוב שתי מחשבות מנוגדות בו זמנית. הוא נותן דוגמה לכך שאדם לא יכול לחשוב על כיסא ועל שולחן באותה שנייה בדיוק. כאשר נדמה לנו שאנחנו חושבים על שני דברים, למעשה אנחנו עוברים במהירות מדבר לדבר. תחושת טוב ורע, באופן דומה, לא יכולה להתקיים ממש בו זמנית באותה נקודה בזמן. אם באותו רגע אדם מרוצה ממשהו אחד, הוא לא ... אחת חד משמעית, אלא שהתשובה תלויה בהקשר הספציפי. האם אפשר לנתק לחלוטין את הטוב הכללי מהטוב הפרטי? אליעד מסביר שזה קשה מאוד עד בלתי אפשרי להפריד לחלוטין בין טוב ורע כללי לפרטי, מכיוון שהם משפיעים אחד על השני במידה מסוימת. מצד אחד, אדם שטוב לו באופן כללי עלול להיות פחות ... יכול להיתפס כמשמעותי ומפריע יותר. מצד שני, אדם שלא מרוצה בכלל מהחיים שלו עשוי להרגיש פחות רע כאשר קורה משהו שלילי נוסף, כי הוא רגיל למצב הזה. לכן, הקשר בין טוב ורע כללי לפרטי הוא תמיד דינמי ומורכב, ומשתנה בהתאם להקשר. למה אני מרגיש רע? איך נוצרים רגשות? איך טוב כללי ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אמונה טובה או רעה, להאמין טוב או רע, אמונה יחסית, אמונה מוחלטת, טוב ורע יחסיים, טוב ורע מוחלטים, אושר יחסי, סבל יחסי, אושר מוחלט, סבל מוחלט, אמונה עיוורת, טוב להאמין, רע להאמין
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: טוב ורע, איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: טוב ורע, איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפרש חלומות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות מאושר? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? מי ברא את אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קאוצינג מומלץ, אימון אישי רוחני, קואצ'ר אישי בתחום טוב ורע - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4531 שניות - עכשיו 26_06_2025 השעה 01:43:00 - wesi1