אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה טוב בלי תלות בדבר חיצוני ✔לרצות נפרדות מתוך הבנה של אחדות, טוב בלי תלות בדבר חיצוני, אפשרי להשיג שלמות, ייאוש בשלמות, סיבת הסבל, קיום עצמי ✔...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
לרצות נפרדות מתוך הבנה של אחדות, טוב בלי תלות בדבר חיצוני, אפשרי להשיג שלמות, ייאוש בשלמות, סיבת הסבל, קיום עצמי
למה אנשים רוצים להרגיש טוב בלי תלות בשום דבר חיצוני?

כל אדם, בצורה כזו או אחרת, חולם ומפנטז להגיע למצב שבו הוא מרגיש טוב, ללא תלות בשום דבר חיצוני. כלומר, המצב האידיאלי שאליו אנשים שואפים הוא של תחושת שלמות עצמית בלתי מותנית. כולם רוצים, במודע או שלא במודע, להיות מסוגלים לחוות את התחושה הזו, מצב שבו שום גורם חיצוני לא ישפיע על התחושה הפנימית שלהם.

עם זאת, אנשים רבים בטוחים שמצב כזה הוא בלתי אפשרי. הם חושבים שהתחושה הטובה שלהם חייבת תמיד להיות קשורה לנסיבות חיצוניות מסוימות כמו זוגיות טובה, כסף, בריאות או הצלחה חברתית. לדוגמה, כשאליעד כהן מדבר על זוגיות, הוא מתאר את הציפייה והשאיפה לכך שהאדם יוכל להרגיש טוב בלי להיות תלוי בשאלה האם יש לו זוגיות או לא. הטענה שלו היא שרוב בני האדם אינם מאמינים שזה בכלל אפשרי להרגיש שלם ומסופק ללא שום תלות בדבר חיצוני, וזו בדיוק הסיבה שהם משקיעים מאמץ רב בניסיון לשנות את המציאות שסביבם.

האם אפשרי להגיע לתחושת שלמות עצמית ללא תנאים?

לדברי אליעד כהן, לא רק שהמצב הזה אפשרי - הוא גם ניתן להשגה בפועל. בניגוד למה שרוב האנשים חושבים, יש אפשרות להגיע למצב שבו האדם לא יהיה תלוי בשום גורם חיצוני כדי להרגיש טוב. אם אנשים היו מאמינים באמת שמצב כזה הוא אפשרי, הם היו מפסיקים להתאמץ כל כך לשנות את הסביבה החיצונית שלהם ומתחילים במקום זאת לשנות את הדרך שבה הם תופסים את המציאות בתוכם פנימה. כל האנרגיה שמושקעת במרדף אחר גורמים חיצוניים, למעשה מופנית למקום הלא נכון. הסיבה לכך היא שהסבל של האדם כלל אינו נובע מן האירועים החיצוניים שמתרחשים לו, אלא מעצם קיומו כישות נפרדת.

מהו מקור הסבל לפי אליעד כהן?

לפי ההסבר של אליעד כהן, מקור הסבל הוא לא באירועים השליליים שקרו לאדם, אלא בעצם קיומו של האדם. כלומר, עצם קיומה של התודעה האנושית ושל ה"אני" הנפרד מן העולם, זה הגורם המרכזי והעמוק ביותר לסבל. למה הכוונה? כל עוד האדם חש שיש הפרדה בין "אני" לבין "לא אני", הוא בהכרח יחוש חוסר שלמות, כי המהות של חוסר שלמות היא קיומה של הפרדה. ברגע שיש "אני", יש מידית גם "לא אני", וברגע שיש נפרדות, יש אוטומטית חוויה של חוסר שלמות. מצב זה גורם לאדם לתחושה קבועה של חוסר סיפוק ושל חיפוש מתמיד אחר משהו שימלא את החוסר הזה.

האם האדם יכול להפסיק להתקיים כישות נפרדת?

אליעד כהן מסביר כי לא ניתן להפסיק את עצם קיומה של התודעה. האדם אינו יכול להעלים את התודעה שלו או להפוך אותה ללא קיימת. התודעה וה"אני" הם עובדה קיימת, והאדם אינו יכול פשוט לחסל אותם. יחד עם זאת, מה שהאדם כן יכול לעשות, הוא להגיע להבנה עמוקה של הטבע האמיתי של הנפרדות, להבין את המהות של האחדות, ומתוך ההבנה הזו לחוות את החיים בצורה שונה לחלוטין. דווקא מתוך ההבנה והקבלה של המצב, ניתן להגיע למצב שבו האדם חווה שלמות, בלי לחפש אותה בגורמים חיצוניים.

מהי משמעות הייאוש מהשלמות?

אנשים חווים "ייאוש חלקי" מהשלמות. הם אמנם רוצים מאוד להגיע למצב של שלמות ללא תנאים, אך אינם מאמינים באמת שזה אפשרי, ולכן הייאוש שלהם חלקי בלבד. אילו היו מאמינים לגמרי שזה בלתי אפשרי, הם לא היו כלל מנסים להשיג את השלמות הזאת. מצד שני, אילו היו בטוחים שזה אפשרי, הם היו ממקדים את כל האנרגיה בניסיון להבין את עצמם ולא בניסיון לשנות את העולם שסביבם. זהו מצב ביניים של ייאוש חלקי שבו האדם עדיין מנסה להשיג משהו מבחוץ, אף שבפועל הפתרון נמצא רק בפנים.

כיצד חוויית ה"אני" יוצרת את הסבל?

ברגע שהאדם אומר "אני", הוא כבר מגדיר את עצמו כישות נפרדת. כאשר אדם אומר "אני", הוא באופן אוטומטי מגדיר גם את "מה שאינו אני". מתוך כך עולה מיד תחושה של חוסר ושל אי שלמות. חוסר השלמות הוא ההרגשה שמשהו חסר, שמשהו אינו מלא. עצם החלוקה בין "אני" לבין "לא אני" יוצרת תחושת חיסרון תמידית. כל עוד האדם תופס את עצמו כנפרד מהמציאות שסביבו, תחושת החיסרון והסבל תהיה תמידית. הסבל נובע לא מכך שהאדם חסר משהו חיצוני, אלא מעצם החוויה הבסיסית והמהותית של קיומו כנפרד מהשלם.

האם קיימת אפשרות להשיג שלמות אמיתית?

אליעד כהן טוען באופן חד משמעי שזה אפשרי להשיג שלמות פנימית, שבה האדם יחווה סיפוק מלא וטוב מוחלט ללא שום תלות בגורם חיצוני. שלמות אמיתית מתקיימת כשהאדם מפסיק להיאבק עם המציאות החיצונית, מקבל לעומק את האמת של האחדות, וחווה את עצמו כחלק בלתי נפרד מכל מה שקיים. מצב זה, לפי אליעד, הוא לא רק תאורטי אלא גם מעשי ונגיש לאדם, בתנאי שהוא יבין לעומק את המנגנון שיוצר את תחושת הנפרדות ואת הסבל הנובע ממנה.
חיסרון תמידי טענה תחושות טובות טוב בלי תלות בדבר חיצוני הישגים תחושה של חוסר שלמות טוב ללא תנאים יאוש תחושה של חיסרון תמידי חוויית הנפרדות בלי תלות בדבר חיצוני אחדות אפשרי אפשרי להשיג שלמות בלי תלות בדבר חיצוני בשלמות הבנה הישגים חיצוני חיצוניות טוב בלי תלות בדבר חיצוני יאוש יאוש בשלמות ייאוש להשיג להשיג שלמות לרצות לרצות נפרדות מתוך הבנה מתוך הבנה של אחדות נפרדות סבל סיבת הסבל קיום קיום עצמי רצון שלמות תלות תלות בדבר חיצוני תלותיות
לאהוב או לשנוא את מה שיש - מי ברא את הרצון של אלוהים?
לאהוב או לשנוא את מה שיש - מי ברא את הרצון של אלוהים?
... של החלפת משחקים ורצון להמשיך להתקדם. רצון, סבל ושלמות כל אדם מחפש להגיע למצב שבו שום דבר לא ישנה לו, שהוא יהיה משוחרר מהשפעת הרצון. המטרה היא להיות בטוב ללא תלות בדבר חיצוני . בפועל, עצם קיומו של האני גורם לסבל, משום שהוא מייצר נפרדות. החיפוש אחר האמת כרוך ...
מה היה לפני בריאת העולם? האם אפשרי לדבר על כך?
... היה לפני בריאת העולם? האם אפשרי לדבר על כך? טיעון: לא ניתן לדבר על מה שהיה לפני בריאת העולם, כי אלוהים הוא מעל לשכל ...
הפכים מתאחדים - איך ההפכים הם אחד - האם ואיך זה אפשרי?
הפכים מתאחדים - איך ההפכים הם אחד - האם ואיך זה אפשרי?
... מתאחדים - איך ההפכים הם אחד - האם ואיך זה אפשרי? איך יכול להיות שכל ההפכים הם אחד? אחד הנושאים המרכזיים שאליעד כהן מתייחס אליהם הוא הרעיון של אחדות ההפכים. לדבריו, כאשר האדם מתבונן לעומק על המציאות, הוא מגלה שכל ההפכים השונים זה מזה במהותם, הם למעשה אחד. אבל נשאלת השאלה כיצד ייתכן הדבר? כיצד אפשרי שכל ההפכים הם אחד אם אנחנו רואים בעיניים שלנו בבירור הבדלים וניגודים? אליעד מסביר שהשאלה ... אוטומטית את האפשרות הזאת. לכן, במקום לשאול איך יכול להיות שההפכים הם אחד?, הוא ממליץ לשאול האם ההפכים באמת הם אחד? בצורה כזו, האדם לא מניח מראש שמדובר בדבר בלתי אפשרי, אלא שואל שאלה פתוחה יותר, וכך מאפשר לעצמו לחקור את המציאות מעבר למגבלות התפישה שלו. כיצד ... הללו אינם נכונים. במקום לנסות להתאים את המציאות למגבלת התפיסה שלך, אתה צריך להרחיב את התפיסה שלך או לפחות לא לשלול אפשרויות שאינך מבין. זהו שלב קריטי בדרך לגילוי אחדות ההפכים. איך אפשר להגיע לחוויה של אחדות ההפכים באופן אישי? כדי להגיע להבנה ולהכרה שההפכים הם אחד באופן ממשי, אליעד ממליץ על תהליך אינטנסיבי של חקירה עצמית. האדם צריך ... - אולי דווקא ההפך הוא הנכון? באמצעות החקירה הזו, האדם מגיע בסופו של דבר לנקודת מוצא עמוקה, שבה הוא רואה ששתי הדעות, גם המנוגדות ביותר, מתבססות על אותו יסוד של אחדות מוחלטת. הוא מבין שההבדלים, הניגודים וההפכים הם כולם היבטים של ישות אחת ויחידה. מדוע כל ... גם כשהוא אומר שהוא מאמין נגד השכל, משתמש בשכלו כדי להצדיק מדוע עליו להאמין במה שלכאורה נוגד את ההיגיון. לכן, האדם, בלי לשים לב, עובד את השכל שלו כאלוהים. לדעתו, ההבנה האמיתית של המציאות נמצאת מעבר לשכל, והאדם שמחפש אמת מוחלטת חייב להכיר במגבלת השכל ולהיות מוכן לקבל שאולי האמת היא מעבר למה שהוא מסוגל לתפוס בהיגיון הרגיל שלו. מהי התועלת של ראיית אחדות ההפכים בחיי האדם? כאשר האדם מגיע להבנה פנימית אמיתית של אחדות ההפכים, הוא חווה שלווה פנימית עמוקה, משום שהוא מבין שכל דבר שמתרחש במציאות, כל סתירה וכל ניגוד, הם חלק מאותה מציאות אחת ויחידה. ההכרה הזו יוצרת באדם קבלה של המציאות כמו שהיא, ללא התנגדות, ומכאן נובעים חיים טובים ומלאים יותר. לסיכום, הדרך לחוות שהכל אחד היא לשאול שאלות באופן פתוח ואמיתי, ללא פחד להטיל ספק גם בדברים שנראים כמובנים מאליהם. מי שיתמיד בדרך הזו, יגיע להבנה המוחלטת שהכל אחד ממש, מעבר למגבלת השכל, וזו האמת העמוקה ביותר על המציאות. איך ייתכן שההפכים מתאחדים? האם המציאות היא אחדות ההפכים? כיצד להטיל ספק בשכל? מהי משמעות האמת המוחלטת? איך להשתחרר ממגבלות התפיסה? למה כל הדתות תלויות בשכל? הפכים מתאחדים - איך ההפכים הם אחד - האם ואיך זה אפשרי? הפעם נדבר על אחדות ההפכים, ומה זאת אומרת אחדות ההפכים? מה זה כל ההפכים אחד? ואם כל ההפכים אחד, וכולם מסכימים לדוגמה על אותו הדבר, אז איך זה שכולם רוצים אחרת? ואם אדם יהיה אמיתי עם עצמו, ויבדוק איך זה שמאחדות יכול להיות ריבוי השאלה נובעת רק מחוסר היכולת של האדם להבין שדבר והיפוכו קיימים בו זמנית ... את האמת, גם אם לא הבנת, ומאחר שדבר לא לוגי גם יכול להיות אז תגיד שאתה לא יודע, אל תשלול את זה לחלוטין. ומי שיחפש את האמת בראש פתוח, בסופו של דבר הוא כן יבין שהכל אחד! שככה זה ולא אחרת ושהכל ישות אחת, הכל באותו זמן ומקום, גם ההפכים, וכל שאלה שנשאלת תתקבל תשובה שהכל אחדות. ועל האדם, כדי להגיע לשם, צריך לשאול, אולי ההפך הוא הנכון? ושוב לשאול, אולי ההפך הוא ...
אחדות הבורא, שני אלוהים, יותר מאלוהים אחד, ריבוי אלוהות - האם ריבוי אלוהים אפשרי, בורא מוגבל, ריבוי אין סוף
אחדות הבורא, שני אלוהים, יותר מאלוהים אחד, ריבוי אלוהות - האם ריבוי אלוהים אפשרי, בורא מוגבל, ריבוי אין סוף
אחדות הבורא, שני אלוהים, יותר מאלוהים אחד, ריבוי אלוהות - האם ריבוי אלוהים אפשרי, בורא מוגבל, ריבוי אין סוף האם יכול להיות שיש יותר ... הראשון לא יכול להגביל את השני, אז הראשון הוא המוגבל, ולכן לא יכול להיות אלוהים. מדוע הטענה הדתית נגד קיום שני אלוהים בעייתית? אליעד מסביר כי הטענה הזו, שלכאורה מונעת אפשרות של ריבוי אלוהים, בעייתית באותה מידה גם לגבי קיומו של אלוהים אחד. הוא נותן דוגמה מפורסמת לכך - פרדוקס ... האדם לא מסוגל לתפוס ריבוי של ישויות אינסופיות, אך העובדה שהשכל האנושי מוגבל לא מוכיחה שזה בלתי אפשרי אובייקטיבית. כיצד ייתכן בכל זאת שיש כמה אלוהים ... זו לזו. זה שהאדם אינו יכול להבין זאת בשכלו, לא אומר שזה לא יכול להתקיים במציאות אובייקטיבית. האם אפשרי שיש יותר מסיבה ראשונה אחת? אליעד כהן מרחיב את השאלה ומציין שגם מושג הסיבה הראשונה, שנהוג לייחס לאלוהים, לא מוכיח בהכרח את אחדות האלוהות. לטענתו, אפשר שיהיו כמה סיבות ראשונות שפועלות במקביל, ואף שהדבר אינו נתפס בשכל אנושי, הוא עדיין עשוי להיות אפשרי במציאות שמעבר לשכל. איך ייתכן שיש ריבוי אינסוף ובכל זאת אחדות? אליעד מציין נקודה עמוקה יותר: כשמבינים לעומק, אפשרי המציאות ומחויב המציאות מתגלים כאחד. כלומר, כל דבר שהוא מוגבל (אפשרי) מתברר בסופו של דבר גם כאינסופי (מחויב), ואז אפשר לתפוס את המציאות כקיימת בריבוי אינסופי אך גם כאחדות מוחלטת. הוא משתמש במושגים מקיף ופנימי, ומסביר שיש אינסוף בתוך אינסוף, כך שיש הרבה אלוהים שכל אחד מהם אינסופי, אך יחד הם מתאחדים לישות אחת. האם הזמן והמקום הם בעצם אלוהים? אליעד ... שהיא מונעת ממנו להיות ישות סופית. כך, במובן מסוים, האינסוף עצמו מוגבל בעצם היותו אינסופי בלבד. כלומר, קיומו של אינסוף יוצר אוטומטית גם מושג של סופיות, ושוב ... אינסופי ובלתי מוגבל. האם אלוהים יכול להגביל את עצמו? מהו פרדוקס האבן? האם מושג האינסוף מצביע בהכרח על אחדות מוחלטת? כיצד מתייחסים לרעיון של כמה סיבות ראשונות? ... שיש גישה הרואה את כל הקיים כאינסוף אחד, אך באותו זמן אפשר לומר שיש ריבוי אינסופי שקיים במקביל, משום שאפשרי המציאות ומחויב המציאות הם בעצם היבטים של אותה מהות. כך מתגלה שייתכן שיש הרבה אלוהים (הרבה אינסוף), ובכל זאת הם מתאחדים לישות אחת. עוד רעיון הוא לזהות שני אלוהים בדמות ... בבסיס הסוגיה. האם אלוהים יכול להגביל את עצמו? מהו פרדוקס האבן? האם מושג האינסוף מצביע בהכרח על אחדות מוחלטת? כיצד מתייחסים לרעיון של כמה סיבות ראשונות? ... נוספות שונות להגיד את זה. בכל מקרה אני בא להראות את השקרים, את הטעויות הלוגיות, הטעויות הבסיסיות בהבנה . - ועכשיו, נתחיל את הכל מהתחלה, האם יכול להיות שיש ... אינסופית, ממילא לא יכול להיות ששתי הוויות הן אינסופית, יש הוויה אינסופית אחת, וזה לכאורה, הוכחה, הבנה, שיש רק אלוהים אחד. אבל כמובן שההבנה הזו היא לא נכונה, ולמה לא נכונה? כי ההבנה שאומרת שלא יכולה להיות יותר מישות אחת אינסופית, היא ... אותו עכשיו. ולגבי הנושא שיש יותר מבורא אחד מקביל, הנושא הוא פשוט, כאשר מתבוננים, בסוף התהליך מבינים, שאפשרי המציאות ומחויב המציאות, הם אחד. ואז שמבנים שהם אחד בכלל, ממילא מבינים שאפשרי המציאות, הוא מחויב המציאות. מה זה אומר? שכל ישות ... חווים אותה כמצומצמת, שזה בעצם אומר, שיש יותר מאינסוף אחד. ויש בזה עוד את הנושא של מקיף למקיף פנימיים וחיצוניים, שבמערכת הזו יש לנו פנימי ופנימי ופנימי ופנימי, ולמרות שיש הרבה אלוהים, אף על פי כן הם ישות אחת. כל מה שנכון לגבי המחויב, נכון לגבי האפשרי, מה שאומר שכל האפשרי הוא אינסוף, למרות שיש הרבה אז יש הרבה אינסוף, אבל אף על פי כן כל מה שנכון לגבי האפשרי, הוא גם נכון לגבי המחויב, כך שבסופו של דבר אנחנו ... להיות אינסופי, ואז יש לנו שניים, יש סוף, ואינסוף! תמיד יהיו שתי ישויות, שזה אלוהים והעולם, העולם והנפרדות זה ישויות סופיות, ואלוהים ישות אינסופית נניח. מה שאני ...
סרטים מצוירים ומדע בדיוני - המחויב הוא אפשרי
... מצוירים ומדע בדיוני - המחויב הוא אפשרי מי שרוצה לעורר אצל עצמו את חוויית האחדות של המציאות, שיצפה בסרטים מצוירים ובסרטי מדע בדיוני. כאשר הדגש הוא, על סרטים שבהם חוויית המציאות שבסרט, שונה מהמציאות שלנו. כגון לדוגמה סרט מצויר, שבו ... שלהם. ועל ידי צפייה של האדם בתכנים כאלו, על ידי זה האדם מקבל שכל חדש, ומעורר אצל עצמו, את השכל של האחדות. והעניין הוא, כי התודעה של האדם חיה בעולם של חוקים קשוחים מאוד, חוקים שלא משתנים לעולם, הלא הם חוקי הפיזיקה חוקי הטבע וכיוב. ויש גם את חוקי הנפרדות הכלליים, שהם החוקים של הזמן והמקום, והחוק שאי אפשר לחבר שני הפכים במקום ובזמן אחד, שהחוקים האלו נשמרים, גם בתוך העולם הבדיוני והדמיוני. וזה משום, מגבלת ... בו הדמיון בא לידי ביטוי, ובו חווה האדם את מה שנדמה לו כמחויב המציאות, כפי מה שהוא באמת, דהיינו, אפשרי המציאות. והכוונה היא, כי בעיני האדם, המון דברים נראים כמחויבי המציאות, למרות שבאמת הם רק אפשרי המציאות. כי כל צורת החיים שלנו כאן בעולם הזה, וכל חוקי הפיזיקה וכל חוקי הטבע, נדמים לאדם כישויות שיש להן כוח בפני עצמן. למרות שבאמת אין להן שום כוח כלל, ... האמת, לעולם אין שום צורה טבעית. כי הצורה, היא אינה טבעית. והטבע של הדברים, הוא חסר כל צורה. ומצד האחדות של המציאות ששם הכל אחד, שום דבר לא יותר הגיוני מאשר דבר אחר. ורק השכל של האדם, רגיל לתפוש את המציאות בצורה כלשהי, מחמת הזיכרון שיש לאדם בתוך חוויית הזמן. אך מצד האמת, מי שיודע את האמת שהכל אחד, הוא מבין, שבאמת כל הצורות כולן, הן חסרות כל כוח עצמאי, והן כולן רק אפשרויות שונות וצורות שונות אקראיות, שמנוהלות בצורה סיבתית, על ידי האחדות של המציאות. (שבה הכל אחד, ואין שום שינוי כלל). וכאשר האדם מתבונן בדמויות השונות בסרטים המצוירים, אז אם יש לאדם שכל אמיתי, אז לאחר מכן, כאשר הוא חוזר אל העולם הלא בדיוני שלנו, אז ...
בירור האמת, בכלי הפגום של השכל - כיצד אפשרי הדבר?
... האמת, בכלי הפגום של השכל - כיצד אפשרי הדבר? כי האדם מנסה לברר את האמת. והאדם מברר את האמת באמצעות השכל שלו. וכאשר האדם מברר את האמת, הרי שהוא מכיר בכך שהשכל שלו הוא פגום, דהיינו, שהוא לא מדויק בשלמות ולא מותאם עם האמת. והאדם מחפש את האמת, עם הטעויות של השכל שלו. וכיצד יכול האדם להשיג את האמת המושלמת, בכלי פגום? והעניין הוא, כי השכל של האדם מצד מהותו, הוא כולו אמת זכה וברה. אלא, שהוא מלא בקליפות ובלבושים חיצוניים , שגורמים לשכל של האדם להיראות כאילו הוא פגום. ואם היה לאדם שכל של אמת, הוא לא היה מחפש את האמת בכלל. כי כאשר הכל אחד , אין שום אמת כלל, יותר מאשר שקר, כי האמת והשקר הם אחד. והחכם רואה את התגלות האמת המוחלטת, בכל שקר שיש בעולם. והשכל מצד מהותו, הוא כולו טוב אמיתי, אלא שיש עליו קליפות ולבושים. ... התשובה היא, שבמהות, הכל אמת מוחלטת. ועל ידי בירור האמת קליפה אחרי קליפה, בסוף מתגלה האמת שהיא כבר קיימת. כי אם היא לא הייתה כבר קיימת בשכל של האדם, לא היה השכל יכול להשיג אותה. אבל היא כבר קיימת, והיא רק מתגלה על ידי בירור האמת. ואעפכ על האדם לזכור תמיד, כי כל בירור האמת שהוא עושה, הוא עדיין נעשה ותלוי על כרעי התרנגולת של השכל האישי שלו, שהוא ...
טוב אמיתי ונצחי / פוסט טראומה / להחזיר את הגלגל לאחור - להגיע לשלמות ואחר כך לאבד אותה - האם זה אפשרי? טיפול בטראומות
... אמיתי ונצחי פוסט טראומה להחזיר את הגלגל לאחור - להגיע לשלמות ואחר כך לאבד אותה - האם זה אפשרי? טיפול בטראומות ובו יתבאר העניין של טוב אמיתי. והאמת היא נצחית. ומה שאינו נצחי, הוא אינו אמיתי. ועיקר הרע בעולם, הוא הפחד של האדם לאבד את הטוב. וכאשר יש לאדם טוב, שאינו נצחי ואמיתי, הרי שהאדם מפחד לאבד אותו. וכל טוב שהוא תלוי בדבר ובסיבה שהיא אפשרית המציאות אך אינה מחויבת, הוא טוב שקרי שסופו להתבטל, והוא לא באמת משחרר את האדם, מהפחד לאבד אותו (כסף לא יכול לקנות עבורך, את הפתרון לכך שאתה תלוי בו ומפחד לאבד אותו). ועפז אין שום אפשרות שלאדם יהיה טוב אמיתי ונצחי. כי כל דבר שקיימת האפשרות שהאדם לא יחווה אותו, הרי שהוא לא נצחי. ומאחר שכרגע אין לאדם את ... אמיתי, הוא רק כאשר האדם מגלה את הטוב, שכבר קיים כרגע ושמאז ומעולם הוא היה קיים. כי אם האדם מגלה טוב שקיומו אינו נצחי, הרי שהוא אינו טוב של אמת. וטוב של אמת, הוא ההבנה של האדם את הטוב, שיש תמיד לנצח נצחים מאז ומעולם. והטוב הזה, הוא השכל של האחדות. שכאשר יש אותו ורק אותו לאדם, אז הוא מתקן אצל האדם את כל תחושות הפוסט טראומה שלו, דהיינו, התחושות הרעות שיש לאדם אחרי שהוא מרגיש רע. כי שום שיטה ודרך בעולם, לא יכולים לשכתב מחדש את ההיסטוריה הרגשית של האדם. והאדם תמיד נשאר עם טראומה רגשית. מלבד השכל של האחדות, שכאשר האדם זוכה אליו, אז הוא חווה את כל המציאות עבר הווה עתיד בצורה חדשה, וכל הרגשות של האדם, גם לגבי כל מה שכבר קרה לו בעבר, הכל הופך לזיכרון חיובי וטוב אמיתי ממש. והנה, גם חוויית האחדות הזאת, היא לא נצחית. כי עובדה שכרגע אין אותה לאדם שמחפש אותה. ואעפכ, היא כן טוב נצחי ואמיתי. משום שכאשר יש אותה לאדם, הרי שהאדם כן יכול לאבד אותה, ולחזור למצב שבו הוא היה בטרם היה לו את השכל של האחדות, אבל זה אפשרי רק בצורה אקראית בלבד. כגון אם לדוגמה האדם ישתגע. כי עפ החוקיות של הסיבה תוצאה, לא רק שהדבר אינו אפשרי, אלא שבכל פעם האדם יותר ויותר מתחזק אצלו הטוב הזה. ואעפ שהדבר אפשרי שהאדם ישתגע באופן אקראי ויחזור לשכל של הנפרדות של העולם שלנו, הרי שכאשר האדם נמצא בשכל של האחדות, אין לו עם זה שום בעיה כלל. משום שכאשר הכל אחד, ממילא אין שום רע, גם לא רק בשכל של הנפרדות. ורק מנקודת המבט של הנפרדות, השכל של האחדות, טוב יותר מאשר של הנפרדות. אבל מנקודת המבט של האחדות, השכל של הנפרדות, הוא אחד עם האחדות, והוא טוב אמיתי ממש. כי הטוב של האחדות, הוא טוב אמיתי שאינו תלוי בצורה החיצונית של השכל. ולכן, כאשר האדם נמצא בשכל של האחדות, אין לו שום חשש ופחד לאבד את הטוב שלו, שהוא השכל של האחדות. משום שמנקודת המבט של השכל של האחדות, גם השכל של ה
מחויב שנכלל באפשרי - עבודת אלילים, שנכללת בעבודת אלוהים האמיתי
... שנכלל באפשרי - עבודת אלילים, שנכללת בעבודת אלוהים האמיתי ובו יתבאר העניין, שאפשרי המציאות, נכלל בבחינת מחויב המציאות. והעניין הוא, כי עבודת אלילים היא, שהאדם נותן כוח, לישות שאין לה כוח. והנה, הכוח שייך למסובב הראשון, שהוא המחויב והוא המהות של המציאות. וכל הלבושים של המציאות, הם רק אפשרי המציאות ללא שום כוח כלל. וכל זמן שנדמה לאדם שיש כוח ללבוש של המציאות, הרי שהאדם, הוא ... כוח כלשהו, גם הוא עובד אלילים. כי גם האני של האדם, גם הוא עצמו רק לבוש של המציאות. ואלוהים האמיתי, הכוח האמיתי, הוא: האחדות של המציאות, מחויב המציאות, הישות שממלאת את כל הלבושים של המציאות, הלא היא המהות של כל הדברים כולם, שנמצאת מחוץ ובתוך כל הדברים כולם, שהיא הכוח האמיתי וכולי. וכאשר האדם מתקרב לשכל של האחדות, שבו הכל אחד ממש, אז ההבנה הראשונה שהוא מבין, היא ההבנה של אחדות המציאות. שהאדם מבין את מהותה של מהות המציאות. והאדם מבין מהו אלוהים, ומהו מחויב המציאות, הלא היא האמת המוחלטת וכולי. והשלב השני והאחרון בשכל של האחדות, הוא השלב, שבו בחינת המחויב ובחינת האפשרי, נכללות אחת בשניה. כי באחדות השקרית (שגם היא שכל גדול מאוד), בה האדם מבין את עניין המהות של המציאות, שהיא מחוץ למקום ולזמן וכולי, אבל האדם עדיין עושה הפרדה בין הלבושים של המציאות, לבין המהות של המציאות. אבל בתכלית הסופית, הכל אחד ממש והכל נכלל אחד בשני ממש. וכמובן שזה נגד השכל ונגד ההיגיון. אך אעפכ, האחדות של המציאות פירושה הוא, שכל מה שנכון לגבי הישות האחת האין סופית, נכון ללא כל שינוי, לגבי כל אחת ואחת מכל הישויות הסופיות. וכיוב להפך, שכל מה שנכון לגבי כל אחת ואחת מאין סוף הישויות הנפרדות והצירופים שלהן (שגם אלו ישויות בפני עצמן), נכון בדיוק ללא כל שינוי, גם לגבי המהות של ... נגד השכל. כי עפ השכל הזה, יש ריבוי של אלוהים וריבוי של ישויות אין סופיות, שזה לא הגיוני. ואעפכ הדבר הוא כך. ועפ השכל של האחדות, כל אחת ואחת מאין סוף הישויות הסופיות, היא אלוהים אין סופי של ממש. שרק בעיני האדם ... כל עלמין, בדיוק כמו המחויב הראשון. וכאשר האדם רואה איזו ישות סופית, כגון לדוגמה אבן, מי שיודע את האמת, הוא מבין שמצד אחדות המציאות, הגודל של האבן הזאת, גדול יותר מאשר כל מרחב המקום והזמן גם יחד. כי כל ישות ... לזמן ולמקום, ללא כל צורה וללא כל הגדרה, דהיינו, אלוהים אין סופי, ובנוסף מנקודות מבט נוספות, היא נראית באין סוף צורות של הנפרדות שלנו. אבל זאת אותה הישות ממש. וכאשר האדם רואה איזו צורה של המציאות, הוא בעצם רואה רק היבט מסוים, של הישות שהיא ממש כרגע, אין סופית וכולי. וכאשר אפשרי המציאות נכלל במחויב המציאות, אז התכונות של המחויב, מתרחבות, גם אל כל מה שהוא אפשרי המציאות, ולהפך. כי זו הכל ישות אחת ממש, עד שאי אפשר להבדיל בין הלבושים השונים, כי הכל אחד ממש. וגם בחינת האין, גם היא רק לבוש. ובשורשו, אין הבדל בין היש לבין האין, כי הכל אחד. ועל ידי השכל הזה, אין שום עבודת אלילים כלל, כי הכל זו עבודת אלוהים האמיתי. כי אכן ... מברסלב), שבכל מקום, האור אין סוף הוא אמצע העולם. ואעפ שזה לא הגיוני, שיותר מישות אחת תחייה את כל העולם, כי זה דבר שאינו אפשרי, שתהיה לעולם יותר מאשר נקודת מרכז אחת, אעפכ כל ישות, היא בכלל המהות של המציאות ונקודת המרכז וכולי. וכך גם לגבי המחויב, שהוא גם אפשרי המציאות. ולו רק משום שיש לו הפך, והוא אפשרי המציאות עצמו. וכאשר גם המחויב הוא אפשרי, אז אין מחויב, ואז גם האפשרי, הוא מחויב באותה המידה. ובסופו של דבר, הכל אחד ממש, והאין סוף נכלל בתוך היש סוף, לישות אחת. ...
לעשות / לא לעשות כלום - כיצד אפשרי הדבר?
... לא לעשות כלום - כיצד אפשרי הדבר? לפעמים האדם מגיע לנקודת הבנה, שבה נדמה לו שהוא לא רוצה לעשות שום דבר, או ... אחרת ממה שהיא, הרי שהרצון עצמו שהוא שורש הסבל, הוא תמיד קיים. כי הרצון, הוא העונש של האדם. ומהות הסבל, היא קיומו של הרצון, שהוא תחושת חיסרון מתמדת. וכל זמן שיש לאדם רצון, הוא גם סובל. אאכ הוא מצליח להכיל באמת, את קיומו של הרצון שלו, על ידי זה שהוא עובר לתודעה של ... את רצונו בבחירה חופשית מלאה, ושבשורשו הכל אחד ממש, ללא שום שאלה כלל. ואיך בכל זאת, האדם כן יכול ... למצב, של אי עשייה מוחלטת? תשובה: על ידי הבנה שאין שום עשייה כלל. כי העשייה, היא לא יותר מאשר ... מהות האירועים והזמן והמקום, והאדם מגלה שהכל אחד ממש, על ידי זה החוויה של האדם את השינוי, משתנה. ... עשייה וחוויית אי עשייה בו זמנית. כי היש והנפרדות והשינוי והזמן, הם קיימים במקביל ובאחדות ממש, עם האחדות והעדר השינוי והזמן והמקום. ואז כאשר האדם מבין שהכל אחד, אז הוא חווה שינוי ועשייה, אבל הוא חווה את ...
יש מאין - למה זה *לא* אפשרי כלל? ואיך אין שום שאלה כלל?
... מאין - למה זה לא אפשרי כלל? ואיך אין שום שאלה כלל? כאשר האדם ... לומר, שממנו יתהווה משהו, הרי הוא איננו קיים כלל?! וכיצד יתכן הדבר, שבתוך העדר הקיום, יהיה קיים כל הקיום כולו?! ומהות האין, היא זו שמונעת ... שממילא הכל ברור לגמרי, ללא שום שאלה כלל. ולא כך הוא, כי התהוות יש מאין, היא לא אפשרית כלל. ומצד האמת, לא רק התהוות של יש מאין אינה אפשרית כלל, אלא שאפילו התהוות של יש מיש, גם היא לא אפשרית כלל. ובפועל, אין במציאות שלנו שום ... שהכמות עצמה משתנה. והתהוות של יש מאין, פירושו, התהוות של ריבוי אין סופי, מתוך אחדות אחת. כי המהות של הכל היא אחת, כי אין שתי מהויות, אלא יש רק מהות אחת. כי שתי מהויות, או שהן אינן נפרדות זו מזו בשום דבר, ואכ הן אחת, או שהן נפרדות זו מזו במשהו, ואכ אף אחת מהן לא מהווה ... הוויה ראשונה אחרת. ואולי יש ריבוי הוויות, עד אין סוף, ללא נקודת התחלה? גם זה אינו אפשרי כלל, כי מי שיתבונן אל תוך הצורות, ... את הכל, והיא הוויה אחת ויחידה, שאין בה שום צורה כלל. וההוויה הראשונה, היא כולה מהות אחת בלבד. ושום דבר בעולם, לא יכול להיות ... אין פירושו שינוי של מקום וזמן, אלא פירושו התהוות של ריבוי ישויות, שנובע מתוך אחדות אחת. ומתוך חומר אחד שאין בו שום נפרדות כלל, אפשר ליצור ממנו, רק אותו עצמו, ללא כל שינוי כלל. דהיינו, מתוך אחדות, יכולה להיות רק אחדות. כי הנפרדות חייבת להתהוות ממשהו. אבל מאחר שההוויה ... את המיקום שלהן, כמו השינוי של יש מיש. וזה נכון, אבל זה אומר את האמת, שבאמת יש מהות אחת אחרת, שבה היש והאין הם אחד ממש. כי גם היש והאין הם צורה. ובמהות הראשונה באמת, אין שום שינוי צורה של יש ואין, אלא יש אחדות מוחלטת. ולכן לא יכולות להיות הצורות ... צמצמה את עצמה, ויצרה מקום שבו יוכלו להיות צורות (בבחינת החלל הפנוי), כי זה אינו אפשרי שיהיה מקום וחלל פנוי לצורות. כי המקום ... מלא בהוויה, ולכן לא יכול להיות שום מקום שבו יהיה חלל פנוי. כי החלל הפנוי עצמו, קיומו עצמו אינו אפשרי. משום שהוא עצמו צורה, שנפרדת מההוויה עצמה, וזה אינו אפשרי כלל. ואעפכ, מצד שני יש גם לבושים, שהם ... למרות שאין שום מקום שבו לא נמצאת המהות והוויה עצמה. והוא סוד הצמצום, שהוא אינו אפשרי כלל, שהאין המוחלט יהווה את הנפרדות, ואעפכ הוא כך. ולא שהאין מהווה את היש, כי זהו מצד הנפרדות בלבד. אלא שהמהות ממלאת את הצורה כולה, למרות שהצורה נפרדת ממנה. והמהות והצורה הן ישות אחת ממש, למרות שהדבר אינו אפשרי כלל. וכאשר האדם מבין שהמהות והצורה הן ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לרצות נפרדות מתוך הבנה של אחדות, טוב בלי תלות בדבר חיצוני, אפשרי להשיג שלמות, ייאוש בשלמות, סיבת הסבל, קיום עצמי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: טוב בלי תלות בדבר חיצוני, איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך לנהל את הזמן? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: טוב בלי תלות בדבר חיצוני, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? איך להיות מאושר? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה העולם קיים? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מי ברא את אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי בסקייפ, מאמן פרטי, אימון אישי לילדים בתחום טוב בלי תלות בדבר חיצוני - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4219 שניות - עכשיו 11_08_2025 השעה 15:46:20 - wesi1