אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חקירות ✔איך לא להרגיש רע? למה לחקור את הרצון? למה להבין את הרצון? התועלת שבחקר הרצון, לא יודע למה יש רצון, למה אני רוצה להרגיש טוב? למה אני לא...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
9:40איך לא להרגיש רע? למה לחקור את הרצון? למה להבין את הרצון? התועלת שבחקר הרצון, לא יודע למה יש רצון, למה אני רוצה להרגיש טוב? למה אני לא רוצה להרגיש רע? להשתחרר מהרצון, איך לא לסבול?
איך לא להרגיש רע?

אליעד כהן מסביר בהרצאה כיצד אדם יכול להשתחרר מתחושות רעות וסבל על ידי חקירה עמוקה של הרצונות שלו. לדבריו, כאשר אדם מרגיש רע, עליו קודם כל להבין שהתחושה נובעת מרצון לא ממומש. למשל, אדם שאומר "רע לי כי אני רוצה להרגיש טוב ולא מצליח", צריך לשאול את עצמו למה בכלל הוא רוצה להרגיש טוב. השאלה הזו נראית אולי מובנת מאליה, אך היא קריטית כי היא מאפשרת לבחון את הבסיס לסבל.

אליעד נותן דוגמה מפורטת של תהליך חקירה עצמית. הוא מציע לאדם לשאול את עצמו שוב ושוב: "למה אני רוצה להרגיש טוב?". אדם יכול לענות לעצמו, למשל: "כי זה נעים לי", ואז הוא ישאל שוב: "ולמה אני רוצה שיהיה לי נעים?", והתשובה תחזור ותהיה דומה, כגון: "כי זה עושה לי טוב". בשלב מסוים הוא יגיע לנקודה שבה אין לו תשובה ברורה, והוא יענה: "אני לא יודע". בנקודה זו, אנשים בדרך כלל מפסיקים את החקירה מתוך הנחה שאין טעם להמשיך כי התשובה אינה ידועה להם.

אליעד כהן טוען שיש חשיבות רבה להמשיך לשאול את השאלות הללו, גם אם התשובה היא שוב ושוב "לא יודע". ככל שהאדם שואל יותר, כך הוא מגיע למצב שבו הוא מבין שהרצון שלו להרגיש טוב הוא לא בהכרח מחויב. כאשר האדם מגלה שהוא לא יודע את הסיבה האמיתית לרצונו להרגיש טוב, הביטחון ברצון שלו יורד. הוא מתחיל להבין שאולי אין סיבה אמיתית לרצון שלו, וזה מחליש את האחיזה של הרצון עליו, מפחית את תחושת החובה להגשים אותו, וכך מפחית גם את הסבל שלו.

מה התועלת בחקירת הרצון אם התשובה אינה ידועה?

לפי אליעד, גם אם אדם לא מגיע לתשובה מוחלטת וברורה לשאלה "למה אני רוצה את מה שאני רוצה?", עצם החזרה על השאלה שוב ושוב מייצרת תהליך של שחרור פסיכולוגי. האדם מתחיל לראות שהרצון שלו אינו מחויב המציאות, שהוא לא בהכרח חייב להשיג את מה שהוא רוצה, ולכן הסבל שנוצר מכך שהוא לא משיג את רצונו קטן משמעותית.

לדוגמה, אדם שמפחד מהמוות יכול לשאול את עצמו שוב ושוב: "למה אני מפחד למות?". כשהוא עונה לעצמו כל פעם מחדש "אני לא יודע", הוא מגלה שהפחד שלו הוא לא הכרחי. ככל שהוא חוזר יותר על השאלה הזו, כך תחושת הפחד פוחתת, כי הוא מבין שאין סיבה אמיתית לפחד שלו, או לפחות הוא לא מצליח למצוא סיבה כזו.

האם חוסר הידיעה מפחית או מגביר את הרצון?

אליעד מסביר שישנן שתי אפשרויות למצב שבו האדם מגיע לתשובה "אני לא יודע":
  • אפשרות אחת, שבה האדם מבין שאין סיבה אמיתית לרצון שלו, ולכן הרצון מאבד מכוחו. הוא מבין שאם אין סיבה, אין גם הצדקה לסבול או להרגיש רע בגללו. במקרה כזה, האדם יכול להשתחרר לחלוטין מהסבל, כי הרצון כבר לא מרגיש לו חשוב או מחויב.
  • אפשרות שנייה היא שהאדם מבין שאין סיבה, אבל עדיין הוא מרגיש רצון חזק. כאן האדם עלול להרגיש שהרצון שלו הוא מחויב כי הוא קיים ללא סיבה ברורה, וכך תחושת הסבל עלולה להישאר. אליעד אומר שגם במקרה כזה, עצם ההבנה שהרצון הוא חסר סיבה עשויה לעזור לאדם להבין את הטבע של הרצונות שלו, וכך לצמצם מעט את מידת ההזדהות עם הרצון ואת הסבל הנגרם מכך.
למה לא להפסיק לשאול "למה" גם כשאין תשובה?

אליעד כהן מדגיש שככל שהאדם ממשיך לשאול את עצמו שוב ושוב, גם בלי לקבל תשובה ברורה, הוא מקבל ידיעה אחרת: ידיעה של חוסר ידיעה. כלומר, האדם הופך מודע יותר ויותר לכך שהוא לא יודע למה הוא רוצה משהו. ככל שהוא מודע יותר לכך, תחושת המחויבות לרצון שלו הולכת ופוחתת.

לדוגמה, אם אדם חוזר על השאלה "למה אני רוצה להרגיש טוב?" 100 או אפילו 1000 פעמים, בכל פעם שהתשובה היא "לא יודע", הביטחון וההזדהות שלו עם הרצון הולכים ופוחתים. בסופו של דבר, הוא יגיע למצב שבו הרצון כבר לא מרגיש לו הכרחי, וזה עשוי לשחרר אותו מהסבל או לפחות להפחית משמעותית את תחושת החובה שלו לממש את הרצון.

אליעד מדגיש את החשיבות של החזרה על השאלה גם כאשר נראה לכאורה שאין שום התקדמות, משום שעצם החזרה מובילה לשינוי פסיכולוגי עמוק שמשחרר את האדם מתלות ברצונותיו ובתחושותיו הרעות.
להשיג חוסר הבנה איך לא לסבול רגשות פחד הסיבה של כל הסיבות התועלת שבחקר הרצון ללא פיתרון ללא תשובה לפחד חוסר ידיעה תחושה של חובה איך לא להרגיש איך לא להרגיש רע איך לא לסבול איך להבין את הרצון איך לחקור את הרצון אני לא רוצה אני לא רוצה להרגיש רע אני רוצה להרגיש טוב החלשת הרצון הרצון השתחררות התועלת שבחקר הרצון חופש חקירות חקר הרצון לא יודע למה לא יודע למה יש רצון לא להרגיש רע לא לסבול לא רוצה להרגיש לא רוצה להרגיש רע להבין להבין את הרצון להחליש את הרצון להחליש רצון להטיל ספק ברצון להרגיש להרגיש טוב להרגיש רע להשתחרר להשתחרר מהרצון להשתחרר מהרצונות להשתחרר מרצון לחקור לחקור את הרצון למה אני לא רוצה למה אני לא רוצה להרגיש רע למה אני רוצה למה אני רוצה להרגיש למה אני רוצה להרגיש טוב למה יש רצון למה יש רצונות למה להבין את הרצון למה לחקור את הרצון לסבול לשנות את הרצון לשנות רצון מה אני לא רוצה מה אני לא רוצה להרגיש מה אני רוצה מה אני רוצה להרגיש סבל ספק ברצון רוצה להרגיש רוצה להרגיש טוב רוצה להרגיש רע רצון שחרור מהרצון שינוי רצון תועלת
חקירות, שכל, כפירה או אמונה - מה האמת (ברסלב)
חקירות, שכל, כפירה או אמונה - מה האמת (ברסלב) האם רבי נחמן מברסלב מעודד או מתנגד לחקירת האמת? השאלה המרכזית שאליעד כהן דן בה בהרצאה היא מדוע רבי נחמן מברסלב, מצד אחד, לכאורה מתנגד לחקירות שכליות ופילוסופיות, ומדגיש שוב ושוב את חשיבות האמונה התמימה והפשוטה, ומצד שני, מציין באופן ברור וחד - משמעי שכל אדם חייב להשתמש בשכלו עד קצה ... היכולת, ולהגיע להבנה המלאה ביותר שהשכל האנושי מסוגל להשיג. לכאורה, יש כאן סתירה בין המסרים של רבי נחמן: האם הוא מעודד את האדם לחקור בשכל, או מתנגד לחקירה ומדגיש את האמונה הפשוטה? אליעד כהן מסביר לעומק ובצורה מפורטת את העומק שמאחורי דברי רבי נחמן. ראשית, הוא מדגיש שרבי נחמן הבין שרוב תלמידיו לא ... נוחות אישית. לכן, הוא אמר להם דברים שלכאורה נועדו לחזק את האמונה התמימה, אך באמת מטרתם הייתה בדיוק הפוכה: לגרום להם להתעורר ולחקור לעומק. מהי משמעות המסר של אמונה בלבד של רבי נחמן? רבי נחמן נהג לומר לחסידיו תאמינו, תאמינו, תאמינו. על פניו, הדבר נשמע כאילו הוא קורא לאמונה ... יש שאלות וספקות שמונעות ממנו את האמונה הזאת. הסיבה לכך פשוטה: רבי נחמן הבין שכל אדם בעולם, כולל ילדים קטנים, מחזיקים בתוכם חקירות וכפירה. אפילו ילד קטן שכועס שלקחו לו צעצוע מביע בכך ספק באמונה שהכל לטובה ומושגח על ידי אלוהים, כלומר, גם הילד הוא כופר קטן. לכן רבי נחמן אמר לכולם להתחזק באמונה, כי מי שינסה באמת להאמין ללא שכל, ייתקל במהרה בספקות הפנימיים שלו ויגלה שהוא בעצם מלא בחקירות. כיצד רבי נחמן מברסלב התמודד עם החקירות שלו עצמו? אליעד כהן ממשיך ומסביר כי רבי נחמן לא פחד כלל מחקירות, אלא להיפך - הוא היה הראשון שהעלה את החקירה הכי עמוקה וקשה על אלוהים בעצמו. רבי נחמן אמר שיש לו שאלה כל כך חזקה, שלגדולי הרבנים בכל הזמנים, כולל רמחל וארי, אין תשובה לשאלה זו. הוא אפילו ... את השכל הגבוה יותר, שהוא בעצמו מעבר לכל התורה ולכל המקורות. בסיכומו של עניין, אליעד כהן מציין כי רבי נחמן למעשה עודד את האנשים לחקור לעומק, לחפש את האמת עד הסוף, ולהבין שהתשובה נמצאת מעל לשכל הרגיל. רבי נחמן דחף את תלמידיו לאמונה דווקא כדי שיגלו את הכפירה שבתוכם, ומתוך כך יבינו שהאמת היא מעבר לשכל הרגיל ולתפיסות הרגילות של אלוהים או תורה. האם רבי נחמן בעד חקירה או אמונה? מהי תורת ארץ ישראל לפי רבי נחמן? מהי השאלה הכי קשה של רבי נחמן? אמונה או כפירה - מה האמת? איך מגיעים לשכל שמעבר לשכל? חקירות, שכל, כפירה או אמונה - מה האמת ועוד - על ברסלב רבי נחמן מברסלב יהדות ועוד ...
הפליליסטים / חקירות / הפללה עצמית מתוך לחץ נפשי - מה המשמעות הרוחנית?
... חקירות הפללה עצמית מתוך לחץ נפשי - מה המשמעות הרוחנית? אם נתבונן על עניין עולם החקירות ועל עולמם של עורכי הדין הפלילי, נראה משהו מעניין, והוא כי אחת מדרכי ההגנה על חשוד בפלילים שהודה באישום שמיוחס לו, היא על ידי טענת עורך הדין, כי אותו החשוד הודה בהודאה עצמית על הפשע שהוא ביצע, רק מתוך לחץ נפשי וחרדה מהחוקרים שחקרו אותו. וטענת עורך הדין היא, כי ההודאה נגבתה תחת לחץ, וכי אין בה ממש. ומאחר שהחוקרים יודעים שהחשוד ועורך דינו יכולים לחזור בהם ולטעון שההודאה של החשוד נעשתה תחת לחץ, משום כך כאשר החוקרים מנסים לגבות הודאה מהחשוד, הם לא מסתפקים בהודאה שלו באופן כללי, אלא הם רוצים שהוא יביא להם הוכחות נוספות לכך שהוא ביצע את הפשע. כדי שבזמן המשפט, אם אותו הנאשם יחליט לכפור באשמה ולומר שהוא הודה רק מתוך לחץ, אז יהיה ניתן לעמת אותו עם ההוכחות הנוספות שהוא סיפק לחוקרים בזמן ההודאה שלו, על כך שהוא ביצע את אותו הפשע. ואותן ההוכחות הן עומדות בפני עצמן, גם בלי קשר להודאה של אותו החשוד. ויש בזה גם עניינים נוספים, כגון כאשר החשוד מודה באשמה, ותוך כדי שהוא מודה באשמה, הוא מספק לחוקרים פרטים על החקירה, פרטים שהוא לא היה יכול לדעת אותם, אם לא הוא עצמו היה קשור לאירוע בצורה כלשהי. ובפרט אם לא הוא עצמו ביצע את דבר הפשע. ומה עושים עורכי הדין כאשר מעמתים אותם עם כך שהחשוד סיפק ראיות לכאורה לכך שהוא עצמו ביצע את הפשע? במקרה כזה עורכי הדין מנסים לטעון, שאת כל הראיות לכאורה שאותו הנאשם סיפק לחוקרים לגבי המעורבות שלו בפשע, את כל הראיות האלו הוא סיפק לא מתוך ידיעה אישית שלו כמעורב בפשע, אלא משום שאותם החוקרים עשו על הנחקר מניפולציות מסוימות, כדי שהוא כאילו מעצמו יגיד ויעשה כל מיני דברים, למרות שבכלל עשו לו פסיכולוגיה הפוכה כלשהי, והחוקרים גרמו לו להביא ראיות להפללת עצמו, למרות שבאמת הוא חף מפשע. וגם משום כך, כל החקירות של נחקרים, הכל מתועד מצולם ומוסרט, כדי שיהיה ניתן לאחר מכן לבדוק, האם באמת אותו הנאשם הודה באשמה מתוך זה שהוא החליט להודות על האמת, ... הוא טוב. ולכן כל אדם מטבעו, הוא טוב. אלא שיש בתוך האדם גם כוחות שונים, שהם מנסים לגרום לאדם לחוש רגשות אשמה ולהרגיש רע עם עצמו. שזה בדיוק כמו אותם החוקרים שמנסים לגרום לאדם להפליל את עצמו, דהיינו, להאשים את עצמו ולחשוב שהוא לא בסדר. ובנוסף, בכל דבר ודבר שיש בעולם, גם בו יש משהו טוב. כי ... שהם מנסים לגרום לאדם לא לראות את הטוב שיש בכל דבר, אלא הם מנסים להסתיר מהאדם את הטוב שיש בכל דבר, כדי שהאדם ירגיש רע עם עצמו. וגם זה בדיוק עניין אחד עם החוקרים שמנסים להפליל את האדם, דהיינו, מנסים להוביל את האדם אל גיהנום (בית הכלא), במקום אל גן עדן (העולם החופשי). ואחת מהשיטות של החוקרים לגרום לאדם להפליל את עצמו ולהרשיע את עצמו, היא על ידי הפחדה. כי לפעמים החוקרים מפחידים את האדם בכל מיני שקרים שונים, כדי לגרום לו להודות על משהו שהוא לא עשה. ולפעמים לדוגמה החוקרים יכולים להציג לאדם מצג שווא, ולגרום לו לחשוב שאם הוא לא יודה על מה שהם רוצים שהוא יודה, אז הם יפגעו לו בבני משפחתו וכיוב. והמשמעות ... עצמו. כי אין אדם משים עצמו רשע, דהיינו, אף אחד לא ירשיע את עצמו סתם כך וינסה לגרום לעצמו להרגיש רע, אם לא הופעל עליו איזה לחץ כלשהו. ואחד הלחצים שמפעילים חוקרים על האדם, הוא הלחץ של הפחד. והפחד גורם לאדם להפסיק לחשוב בהיגיון, ועל ידי זה הוא לפעמים מודה גם במה שהוא לא עשה. וכך גם המחשבות הרעות ... שהחרדות שלו הן רק פוביות, דמיונות ושקרים. ואף על פי כן החרדות האלו משתקות את האדם. ומי שהוא איש אמיץ ואיש חיל, הוא לא מפחד מהמחשבות הרעות שיש לו, אלא הוא חוקר אותן בחזרה. דהיינו, הוא לא מוכן לפחד סתם כך ללא סיבה ברורה, אלא הוא מתעמת עם המחשבות שמציקות לו, והוא חוקר ובודק את האמת, האם באמת הוא צריך לפחד מהמחשבות הרעות או שלא. וכאשר האדם חוקר בחזרה את המחשבות שמציקות לו, ועל ידי זה שהוא מעמת אותן עם האמת, שהוא בכלל חף מפשע, שהוא כולו זכאי, על ידי זה המחשבות הרעות מסתלקות ... הרעות גרמו לו לא לראות את הטוב, רק על ידי הפחדה בלבד, למרות שבאמת הכל טוב, על ידי זה האדם ניצול מכך שהוא חשב מחשבות רעות על עצמו ועל העולם. ומאחר שהחוקרים יודעים שהאדם יכול להירגע ולכפור באשמה ובהודאה שלו, לכן הם מנסים לעגן את ההודאה של האדם במציאות, כדי שהוא לא יוכל לטעון ולומר שהוא ... את השופט בכך, שכל הראיות שאותן סיפק החשוד שלו כדי להפליל את עצמו, הן סופקו על ידי החשוד, רק בגלל שטיפת מוח ולחץ נפשי ומניפולציות רגשיות ומחשבתיות שעשו החוקרים על הלקוח שלו. אך באמת הלקוח שלו חף מפשע בכל זאת. והמשמעות הרוחנית היא, שעל האדם להבין, שלמרות שנראה לו שהוא לא סתם מאמין שהעולם רע, ... אותו בצורה מאוד מתוחכמת וכולי. ומה קורה בסופו של דבר, או יותר נכון, ומה אמור לקרות בסופו של דבר? תשובה: בסופו של דבר אם השופט הוא איש אמת והוא יודע לחקור את האמת היטב, אז האמת סופה לנצח. וביחס לאדם עצמו, סוף האמת לנצח. כי על האדם לא לפחד מהמחשבות הרעות שלו, אלא לרדת לעומק העניין, ולנסות ...
כתבי בעל הסולם, הרב יהודה לייב אשלג, הקדמה לספר הזוהר, קבלה, לימוד קבלה, מקובלים, תורת הקבלה
... היא למעשה אותה שאלה מזוויות שונות: כיצד מאחד נוצר שתיים וכיצד משלמות מוחלטת נוצרים חסרונות וזמניות? מהי הסתירה הלוגית בשיטת החקירה של בעל הסולם? אליעד מזהה סתירה לוגית בדברי בעל הסולם שאומר: כדי לברר את כל השאלות הללו בשלמות, צריך להקדים חקירות מסוימות, אך לא חקירות אסורות. אליעד אומר שחקירה שמוגבלת מראש על ידי איסורים או הנחות מוקדמות, לעולם לא תוכל להגיע לשלמות אמיתית, משום שכדי להבין משהו באמת יש לחקור אותו מכל הכיוונים, ללא הגבלות מוקדמות. כיצד בעל הסולם מגביל את החקירה? בעל הסולם מדגיש שיש חקירות שאסורות מבחינת התורה, כגון חקירת עצמותו של הבורא, ומנגד יש חקירות שמצווה לחקור, כגון מעשיו של הבורא. אליעד מצביע על הבעייתיות בכך שבעל הסולם מניח מראש שהתורה נכונה, וכך מגביל את החקירה לשאלות מסוימות בלבד, דבר שפוגע בשלמות החקירה וביכולת להבין את הדברים לעומק באמת. מה אליעד אומר על הקשר בין התורה לבין שאלות קבליות - פילוסופיות? ...
קוסמולוגיה, יקומים מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, תורת הקוונטים, תורת היחסות, תורת המיתרים, פירוש העולמות המרובים, החתול של שרדינגר
קוסמולוגיה, יקומים מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, תורת הקוונטים, תורת היחסות, תורת המיתרים, פירוש העולמות המרובים, החתול של שרדינגר
... המקבילים. מה שעולה מתוך התפיסה הזו הוא הרעיון שכל החלטה מתקיימת כבר איפשהו, ושהכל קורה בו זמנית. חקירות על תפיסת המקום והזמן הסברים על קוונטיקה וחתול שרדינגר משמעות הבחירה החופשית באינסוף יקומים התמודדות עם פחדים דרך הבנת הפוטנציאל האינסופי דרכי חוויה של ... יכול לצמצם סבל ולהקטין פחד, אך גם להעלות תחושות אחרות. יש הדגשה על כך שחוויה עמוקה של התפיסה הזו דורשת חקירה פנימית: להבין מה זה מקום, מה זה זמן, ומה הקשר ביניהם לבין הפוטנציאל האינסופי. כאשר חוקרים זאת עד הסוף, לכאורה חווים שהזמן והמקום מתבטלים, כי הכל נוכח כל הזמן בכל מקום. האם עדיין חשוב להחליט החלטות כגון האם ללמוד או האם לעבוד? מצד אחד, במבט ... יכול לחיות את החיים עם פחות היצמדות לתוצאה, ביודעו שכל התוצאות מתקיימות ממילא. כיצד הרעיון קשור גם לחקירות מדעיות נוספות? אומרים שפיזיקאים שחוקרים תופעות קוונטיות נתקלים ברעיון שהחלקיק מצוי בכל המצבים האפשריים עד שהצופה מודד אותו, ואז מתקבלת תוצאה אחת. השאלה איפה נמצאות כל התוצאות האחרות, מובילה ... קיימים?, האם אפשר שחומר יהיה קיים רק בצורה אחת או בו - זמנית בכל הצורות?. הסיכום הוא שעבור מי שבוחר לחקור לעומק, הדבר עשוי לשנות את תחושת המציאות מקצה לקצה. אדם יכול לחוות את העולם כמשהו שבו הכל פתוח בכל רגע, ויחד עם זאת לשמור על נקודת המבט הרגילה שבה כל רגע ... האינסופיות?, שאלות שנוגעות גם לבחירה חופשית, גם למדע, גם לרוחניות וגם לתפיסת החיים ברמה האישית ביותר. חקירות על תפיסת המקום והזמן הסברים על קוונטיקה וחתול שרדינגר משמעות הבחירה החופשית באינסוף יקומים התמודדות עם פחדים דרך הבנת הפוטנציאל האינסופי דרכי חוויה של ...
הדרכת הורים, איך לעזור לילד שעובר התעללות? איך לעזור לילד שעבר נידוי? איך לעזור לילד שעובר השפלה? איך לא ליצור טראומה אצל ילדים? איך נוצרת טראומה אצל ילדים? איך לעזור לילד שעבר אונס? איך להתמודד עם פגיעה בילדים? חרם בבית ספר
הדרכת הורים, איך לעזור לילד שעובר התעללות? איך לעזור לילד שעבר נידוי? איך לעזור לילד שעובר השפלה? איך לא ליצור טראומה אצל ילדים? איך נוצרת טראומה אצל ילדים? איך לעזור לילד שעבר אונס? איך להתמודד עם פגיעה בילדים? חרם בבית ספר
... שלכם על הילד - הורה ששומע שילדו עבר חוויה קשה עשוי לדמיין איך היה מרגיש באותו מצב ולגיבוש תגובה שתוסיף לחץ על הילד. לשאול בצורה חודרנית ולחזור על פרטי האירוע - חקירות אגרסיביות עלולות להוביל לכך שהנפגע יחווה שוב ושוב את האירוע, דבר שעלול להזיק עוד יותר. לתייג את האירוע כטראומטי ... עבר חוויה קשה מיד משליך על כך את הרגשות האישיים שלו, מדמיין כיצד היה מרגיש באותו מצב, ואז מגיב בצורה שמוסיפה לחץ על הילד. לשאול בצורה חודרנית ולחזור על פרטי האירוע - חקירות אגרסיביות כמו מי עשה לך את זה? איך זה קרה בדיוק? עלולות להוביל לכך שהנפגע יחווה שוב ושוב את האירוע, מה שעלול ...
ייאוש - יאוש מהחיים, יאוש פנימי, ייאוש ודיכאון, ייאוש ועצבות, לצאת מהייאוש - מה לעשות עם ייאוש?
ייאוש - יאוש מהחיים, יאוש פנימי, ייאוש ודיכאון, ייאוש ועצבות, לצאת מהייאוש - מה לעשות עם ייאוש?
... הרצון האמיתי שלו, ויכול להחליט אם הוא רוצה לצאת מהייאוש או להתייאש לגמרי. לפי אליעד, מי שישאל ויחקור באמת ובכנות מוחלטת, ימצא את התשובה, ובכך ייצא מהייאוש ויחווה אושר אמיתי. מה הכי חשוב לעשות מול הייאוש? הדבר החשוב ביותר שאליעד מדגיש הוא להיות ... אני רוצה לצאת מהייאוש? העיקר לנקוט עמדה, עד הסוף. אם זה להתייאש עד הסוף, או לחפש את הפתרון על ידי חקירות ושאלות אבל עד השורש. וכך או כך לכיוון הזה או לכיוון הזה עד סופו, תמצא את האמת וממילא תצא מהייאוש. ...
ניסים, מתן תורה, יציאת מצרים, בריאת העולם - היה או לא היה?
ניסים, מתן תורה, יציאת מצרים, בריאת העולם - היה או לא היה?
... אותו לאלוהים. לפי גישה זו, מתן תורה היה מלווה בניסים ונפלאות, ועל כן משמש הוכחה מוצקה לכאורה לדבר קיומו של כוח עליון. אולם נטען פה שכל חקירה לעומק מובילה למסקנה של אקראיות, שכן גם אם יש כוח אלוהי, מתעוררת השאלה מה גרם לו לרצות לפעול דווקא באופן הזה. בסופו של דבר, הרצון של אלוהים נתפש כרצון אקראי, מכיוון שאי אפשר להסביר מה גרם לו. מדוע התפישה על אלוהים כישות נפרדת מולידה חקירות אינסופיות? כאשר אדם מניח שאלוהים הוא ישות נפרדת מהמציאות - יש אלוהים ויש עולם - נשאלת השאלה למה אלוהים בחר לבצע ניסים. אם המטרה היא להראות שהוא קיים, הוא הרי כל יכול ויכול היה לעשות זאת בדרכים פשוטות יותר. החקירה מובילה לנקודה שבה, אם אין סיבה ממשית לרצון של אלוהים, אז למעשה הכל חוזר לאקראיות. מצד שני, אם הרצון ... תאמינו. וברמה הלוגית שום דבר לא הכרחי, אולי ההפך הוא הנכון, כי כאילו קורה נס, ולא חושבים שזה אולי קרה באופן אקראי, חושבים שזה נס. אבל אם נחקור , ונניח שאלוהים רצה לעשות את זה, נשאל את הדתי למה אלוהים רצה לעשות את זה, וכל שאלה שנשאל למה אלוהים רצה, כל חקירה פנימה, זה בכלל אקראי בסוף. גם אם נגיד שאלוהים רצה לעשות את זה, זה כוח אקראי. כי הכוח של אלוהים הוא ...
מחקר מדעי, מחקר ארכיאולוגי, הוכחות לוגיות, ממצאים מדעיים, ממצאים ארכיאולוגיים, תיאוריה מדעית, הוכחה מדעית, הוכחה לוגית, ממצאים היסטוריים, ארכיאולוגיה, היסטוריה, תצפית מדעית
מחקר מדעי, מחקר ארכיאולוגי, הוכחות לוגיות, ממצאים מדעיים, ממצאים ארכיאולוגיים, תיאוריה מדעית, הוכחה מדעית, הוכחה לוגית, ממצאים היסטוריים, ארכיאולוגיה, היסטוריה, תצפית מדעית
... גם בלי התנסות פיזית ישירה. איך נבחין בין מחקרים שנעשים על פי היגיון לעומת כאלה שנעשים על פי תצפיות? אליעד מציין את ההבדל בין חקירות שעוסקות בשאלות של היגיון לבין אלו שמתבססות על תצפיות חיצוניות. כלומר, המחקרים הארגוניים וההיסטוריים מבוססים ...
אינטליגנציה, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח אינטליגנציה
אינטליגנציה, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח אינטליגנציה
... הוא יוכל להיות בטוח בוודאות מוחלטת שאין שקל בחדר. אבל אם יש אפילו נקודה אחת שלא נבדקה עד הסוף, הוא לא יוכל להיות בטוח לחלוטין. דוגמה זו ממחישה את החשיבות של חקירה שכלית יסודית ושלמה בכל תחום בחיים. מהו המפתח לוודאות שכלית מוחלטת? אליעד מדגיש כי המפתח לוודאות מוחלטת הוא שימוש מלא בשכל האישי. כל אחד חייב לנצל את מלוא הפוטנציאל השכלי שלו כדי לחקור כל אופציה קיימת. הוא מדגיש שאי אפשר להגיע לוודאות באמצעות רצון בלבד - חייבים שכל שיברר ויחקור כל אפשרות. האם אדם עם שכל קטן יכול להגיע מהר יותר לוודאות? אליעד מציין שלכאורה אדם בעל שכל מוגבל ... עשרים הוא עלול לשנות את דעתו. מכאן שאותו ילד מעולם לא היה באמת בטוח באותו נושא. כיצד מפתחים את השכל כדי להגיע לוודאות מוחלטת? הדרך לפתח את השכל היא על ידי חקירת כל דבר באופן יסודי. אליעד ממליץ לקחת נושאים פשוטים מהחיים - כמו להבין איך עובד מנוע של רכב, או אפילו חפצים פשוטים בחדר - ולשאול שאלות עומק כמו למה זה ככה?, האם זה מחויב שיהיה כך? וכדומה. באמצעות תרגול מתמשך של חקירות אלו, האדם משפר את יכולת הניתוח השכלית שלו, כך שביום שבו יעסוק בשאלות גורליות כמו האם יש משמעות ...
לפתור ספק, לצאת מספק, לגלות את הפתרון, שחזור אירועים, לשחזר אירועים, ניתוח תהליך, חקירה משטרתית, לגלות את האשם
לפתור ספק, לצאת מספק, לגלות את הפתרון, שחזור אירועים, לשחזר אירועים, ניתוח תהליך, חקירה משטרתית, לגלות את האשם
... ספק, לצאת מספק, לגלות את הפתרון, שחזור אירועים, לשחזר אירועים, ניתוח תהליך, חקירה משטרתית, לגלות את האשם איך פתרון ספק קשור לשחזור אירועים וחקירה? בהרצאה, נדונה הדרך בה ניתן לפתור ספק ולצאת ממנו באמצעות שחזור תהליך או אירועים. אליעד דיבר על ההיגיון העומד מאחורי שחזור תהליך, במיוחד בהקשרים של חקירות משטרתיות וניתוחים של תהליכים. הוא הציע את הרעיון של חקירה שנעשית באמצעות שחזור של אירועים ושלבים, כדי למצוא את התשובות לשאלות שנותרו לא פתורות. מהו התהליך שמסייע לשחזר אירועים? בהקשר של השחזור, אליעד הציע שמישהו יכול ... פרטים שנזכרו. התהליך שבו האדם מנסה לשחזר, עשוי להוביל למסקנה שנמצאת לא על פי ההיגיון או על פי הציפיות. החקירה יכולה לחשוף גם נקודות בלתי נכונות או חסרות שמובילות את האדם לחשוב מחדש. מה הקשר בין שחזור תהליך והיווצרות ספק? אליעד מציין כי במקרים מסוימים, ניתן להיווצר ספק גם ... מחויבים? כאשר ישנם הרבה אנשים שמעורבים במצב וכולם טוענים לזכור פרטים שונים, אליעד מציע לגשת לתהליך של חקירה ממקום של מחויבות: מה כל אחד יודע, מה כל אחד זוכר ומה כל אחד יכול להעיד עליו. תהליך זה כולל את כל האפשרויות כדי לאתר את השקר או את ההתאמות הלא נכונות. הדבר מתבצע ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לא להרגיש רע? למה לחקור את הרצון? למה להבין את הרצון? התועלת שבחקר הרצון, לא יודע למה יש רצון, למה אני רוצה להרגיש טוב? למה אני לא רוצה להרגיש רע? להשתחרר מהרצון, איך לא לסבול?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: חקירות, האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה לא להתאבד? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חקירות, איך לנהל את הזמן? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחנך ילדים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לא להישחק בעבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור אהבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך להאמין בעצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי להפרעות קשב, מורה רוחני מומלץ, אימון אישי קריירה בתחום חקירות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2969 שניות - עכשיו 04_08_2025 השעה 12:42:57 - wesi1