אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חקירות ✔האם ככל שהאדם חוקר יותר את המחשבות הרעות שלו לעומק, ככה הם יותר נחלשות וככה הוא ירגיש פחות רע או יותר טוב? עד להיכן ולאיזה עומק צריכים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨האם ככל שהאדם חוקר יותר את המחשבות הרעות שלו לעומק, ככה הם יותר נחלשות וככה הוא ירגיש פחות רע או יותר טוב? עד להיכן ולאיזה עומק צריכים לחקור, כדי שמחשבות רעות ייעלמו? האם אפשר להרגיש פחות רע דרך חקירה של מחשבות רעות? כמה עמוק צריך לחקור כדי שלא יכאב? מה המטרה של החקירה? האם צריך להגיע לסוף? האם אפשר לחשוב על מחשבה בלי מחשבה קודמת? איך הרע נעלם דרך החקירה? למה חקירת מחשבות מחלישה פחדים? האם יש סוף לחקירה פנימית? כמה עמוק לחקור?
האם יהיה נכון לומר, שככל שהאדם חוקר יותר את המחשבות הרעות שלו לעומק, ככה הם יותר נחלשות וככה הוא ירגיש פחות רע או יותר טוב? עד להיכן ולאיזה עומק צריכים לחקור, כדי שמחשבות רעות ייעלמו?

אז ברמת העיקרון, מי שיחקור "עד הסוף" של אין הבדל בין יש לאין, הוא יגיע לנקודת ה 0 ששם זה לא טוב ולא רע. אבל מה בעצם קורה בדרך? והיכן בדרך זה קורה?

אז ברמת העיקרון, יתכן שהאדם יחקור מחשבה שעושה לו רע, ויהיה לו עוד יותר רע או פחות רע. ואין בכך חוקיות ברורה. יתכן גם שיהיה לו רע ואחר כך טוב ואחר כך רע והרבה דברים יכולים לקרות. כי כשמגיעים לסיבות של התחושות הרעות, לפעמים נהיה יותר רע או פחות רע.

מה שכן, בוודאות, ככל שמעמיקים, מתקרבים לנקודה שדברים מתחילים לאבד משמעות, והפירושים נעלמים ואז הרע נעלם. זה בטוח נכון. באיזה עומק? כל מקרה לגופו.

האם כאשר הרע נעלם, מרגישים טוב או רק שלא מרגישים רע? זה כמובן עניין אחר בפני עצמו ויש בזה כל מיני אפשרויות.

אז לאיזה עומק צריכים לחקור כדי לא להרגיש רע? תשובה: כמה שתרצה עד שיספיק לך לפי רצונך להחליש את התחושה הרעה שלך. זה יכול להיות קצת או הרבה או מה שתרצה, כרצונך החופשי.
האם אפשר להרגיש טוב יותר באמצעות חקירת מחשבות רעות לעומק?

אליעד כהן מתחיל את ההרצאה עם השאלה המרכזית: האם ככל שאדם מעמיק לחקור את מחשבותיו השליליות, התחושות הרעות ייחלשו והוא ירגיש טוב יותר? התשובה של אליעד לכך מורכבת וכוללת מספר רמות של הבנה. הוא מדגיש שהמטרה של חקירת המחשבות הרעות אינה בהכרח להגיע מיד לתחושת הקלה. לפעמים, חקירה עמוקה של מחשבה שלילית עשויה דווקא להגביר את התחושה הרעה בהתחלה. לדוגמה, אם אדם חוקר מדוע הוא מרגיש דחוי או מושפל, הוא עלול לגלות סיבות עמוקות וכואבות יותר כמו "כי אימא שלי לא אהבה אותי". כלומר, לפעמים תחושת הרע יכולה להתחזק לפני שהיא נחלשת.

מה קורה כשמעמיקים מספיק?

אליעד מדגיש שככל שממשיכים ומעמיקים בחקירה, מגיעים בהכרח לנקודה שבה המחשבות והתחושות מתחילות לאבד משמעות. בנקודה זו, כל ההגדרות של "טוב" או "רע" מתבטלות, ומשם נעלמות התחושות השליליות באופן מוחלט. לפי דבריו: "ככל שתחקור יותר, הפחד יתחיל להיחלש באופן אוטומטי". עם זאת, הוא מבהיר שאין חוקיות אחת לגבי השלב שבו זה יקרה. כל אדם יגיע לנקודה הזאת בעומק אחר, ויעצור את התהליך בהתאם לרצונו האישי.

האם נעלם הרע או שמתחילים להרגיש טוב?

אליעד מסביר בצורה ברורה כי כשמגיעים לנקודה בה הרע נעלם, לא בהכרח מרגישים "טוב", אלא עשויים פשוט לא להרגיש כלום. הוא מבחין היטב בין "להרגיש טוב" לבין "לא להרגיש רע". המצב בו התחושה השלילית מתפוגגת אינו מבטיח תחושה חיובית אוטומטית, אלא בעיקר מצב נייטרלי של אפס תחושות שליליות.

עד איזה עומק צריך לחקור כדי להרגיש טוב?

אליעד מציין שאין גבול חד - משמעי לשאלה כמה עמוק צריך לחקור. זהו עניין אישי לחלוטין שתלוי בצרכיו של האדם וברצונו להגיע לשחרור רגשי. אם אדם חוקר מעט וזה מספיק לו כדי להקל על הכאב - זה יהיה מספיק עבורו. אחרים יצטרכו לחקור הרבה יותר עמוק כדי לחוות את אותו שחרור רגשי. הוא מסכם זאת כך: "כמה שתרצה, עד שיספיק לך לפי רצונך להחליש את התחושה הרעה שלך."

האם כל מחשבה מגיעה ממחשבה קודמת?

בשיחה מתפתח דיון על המקור של המחשבות. אליעד נשאל האם כל מחשבה שלנו בהכרח מגיעה לאחר מחשבה אחרת. הוא מסכים שכך הדבר, ונותן דוגמה: "אם אתה שומע בום וחושב על מחבלים, כנראה שחשבת על משהו לפני זה - קודם שמעת רעש, ואז חשבת על משמעות הרעש, ואז חשבת על המחבלים." הוא מציין שמדובר בנושא פילוסופי מורכב, ולכן אפשר להוכיח לכאורה גם שיש וגם שאין מחשבה ראשונית שלא נשענת על מחשבות קודמות.

מה המטרה של החקירה הפנימית - האם להגיע לסוף מסוים?

אליעד מסביר במפורש שהמטרה של החקירה איננה להגיע ל"סוף" מוגדר כלשהו, אלא פשוט להחליש בהדרגה את התחושות הרעות. הוא אומר באופן חד משמעי: "אתה לא אמור להגיע לשום סוף. ככל שתחקור יותר, הפחד יתחיל להיחלש." הוא מדגיש את החשיבות של ההתמדה בחקירה ולא את הצורך בהגעה לנקודת יעד סופית ומדויקת.

הדוגמה על הפרידה הרומנטית - מה קורה שם?

אליעד נותן דוגמה מוחשית של בחורה שהחבר שלה נפרד ממנה והיא מרגישה רע. אם הבחורה חוקרת מדוע היא מרגישה רע, תחילה היא תגיד "כי הוא עזב אותי". אם תחקור עוד, תגלה סיבות עמוקות יותר כמו "כי הוא מזכיר לי שאימא שלי לא אהבה אותי". כך, חקירה לעומק יכולה להביא להחמרה זמנית של התחושות הרעות. אך אם היא ממשיכה בחקירה מספיק עמוק, היא עשויה להגיע לנקודה שבה כל זה מאבד משמעות, ודווקא אז היא תגיד: "וואלה, לא רע לי".

דוגמת הפחד מקללה...
האם אפשר להרגיש פחות רע דרך חקירה של מחשבות רעות?

השיחה מתחילה בשאלה כללית: האם ככל שהאדם חוקר יותר את המחשבות הרעות שלו לעומק, כך התחושות הרעות שלו ייחלשו? והתשובה שאליעד נותן, כוללת כמה שכבות של הבנה.

מה קורה כשחוקרים מחשבה רעה לעומק?

אליעד מסביר שכאשר חוקרים מחשבה שעושה רע, לא בהכרח נהיה פחות רע מיד. לפעמים, להיפך - ככל שחוקרים את המחשבה, זה אפילו יכול להחמיר את ההרגשה הרעה. אך מה שכן מובטח, הוא שככל שמעמיקים לתוך החקירה - מתקרבים לנקודת ה"אפס", שם מתבטלות כל ההגדרות, ומשם גם הרע נעלם.

מה קורה כשנעלם הרע?

גם כאן אליעד מציין - כשנעלם הרע, לא בהכרח מרגישים טוב. יכול להיות שפשוט לא מרגישים כלום, וזה מצב אחר לגמרי. הוא מחדד את ההבדל בין תחושת "טוב" לבין תחושת "לא רע".

כמה עמוק צריך לחקור כדי שלא יכאב?

לדברי אליעד: "כמה שתרצה עד שיספיק לך לפי רצונך להחליש את התחושה הרעה שלך". כלומר, אין כלל אחיד - כל אדם, לפי כמה שהוא רוצה לחקור, יגיע לעומק אחר של פתרון. יש אנשים שהחקירה המועטה תספיק להם כדי להירגע, ויש כאלה שיצטרכו להעמיק הרבה יותר כדי להפסיק להרגיש רע.

האם כל מחשבה נובעת ממחשבה קודמת?

אחד המשתתפים שואל האם כל מחשבה שאנו חושבים, מגיעה לאחר מחשבה קודמת. למשל, אם אדם שומע בום, ופתאום חושב על מחבלים - האם המחשבה הזו הגיעה מתוך רצף של מחשבות קודמות? אליעד מאשר שכן, ומסביר שאם תבחן את התהליך, תראה שהייתה מחשבה על הרעש, ואז על משמעות הרעש, ואז על מחבלים.

האם אפשר לחשוב על מחשבה בלי מחשבה קודמת?

אליעד עונה שלדעתו לא - כל מחשבה נולדת מתוך רצף מסוים של מחשבות קודמות. אבל הוא גם מוסיף: "אם תרצה אני אוכיח לך שאפשר, ואם תרצה אני אוכיח לך שאי אפשר", מה שמראה שהדיון עצמו עובר לרובד פילוסופי יותר, ושאין הכרח להיתקע בו אלא להתמקד במהות הסיבה של השאלה עצמה.

מה המטרה של החקירה? האם צריך להגיע לסוף?

אליעד מדגיש שהמטרה של החקירה אינה "להגיע לסוף", אלא להחליש את הפחד או את התחושה הרעה. הוא אומר: "אתה לא אמור להגיע לשום סוף. ככל שתחקור יותר, הפחד יתחיל להיחלש באופן אוטומטי".

דוגמה מחיי היומיום - בחורה שנפרדו ממנה

דוגמה שנותן אליעד עוסקת בבחורה שנפרדו ממנה והיא מרגישה רע. אם היא תתחיל לחקור למה רע לה, היא תגיד - כי הוא עזב אותי. ואם תחקור עוד, תגיד - כי הוא מזכיר לי את אמא שלי שגם לא אהבה אותי. כלומר, ככל שמעמיקים, אפשר להגיע לשורשים עמוקים יותר של הכאב. לפעמים, דווקא שם מתרחש שינוי רגשי - פתאום "לא רע לי", כי הגעתי להבנה עמוקה יותר.

האם אפשר לדעת מראש מה יקרה בעקבות החקירה?

אליעד מדגיש שאין חוקיות אחת. לפעמים ככל שחוקרים, דווקא נהיה רע יותר, לפעמים פחות. אבל ככל שמתמידים, מתקרבים לנקודה שבה הפירושים מתפוררים. לדוגמה: "אם תתמיד בלחקור - יהיה לך פחות פחד".

מה הדוגמה של הפחד מהקללה?

אדם מתאר שחבר קילל אותו, והוא הרגיש נורא. אליעד מדריך אותו לשאול: למה זה גרם לי להרגיש רע? אולי כי אני מרגיש שאני אפס. ואז, למה אני מרגיש שאני אפס? אולי כי אני מרגיש שאין טעם לחיים. כלומר, דרך שאלות חוזרות מגיעים לכל מיני עומקים, עד שמגיעים גם לעומק שבו כבר אין יותר מה...
מרמה למה לשאול למה רפואה בעיות בלי פיתרון נייטרלי התמדה לפרק לפתור חופש הרצון בריאות שינוי מציאות איך להגיע לסוף איך להרגיש פחות רע איך לחקור האם אפשר להרגיש פחות רע חקירה חקירה פנימית חקירות כאב כאבים להגיע לסוף להרגיש פחות להרגיש פחות רע לחקור מחשבה מחשבות מחשבות רעות מטרה מטרות פחד פחדים פנימיות צריך להגיע צריך לחקור
חקירות, שכל, כפירה או אמונה - מה האמת (ברסלב)
חקירות, שכל, כפירה או אמונה - מה האמת (ברסלב) האם רבי נחמן מברסלב מעודד או מתנגד לחקירת האמת? השאלה המרכזית שאליעד כהן דן בה בהרצאה היא מדוע רבי נחמן מברסלב, מצד אחד, לכאורה מתנגד לחקירות שכליות ופילוסופיות, ומדגיש שוב ושוב את חשיבות האמונה התמימה והפשוטה, ומצד שני, מציין באופן ברור וחד - משמעי שכל ... ביותר שהשכל האנושי מסוגל להשיג. לכאורה, יש כאן סתירה בין המסרים של רבי נחמן: האם הוא מעודד את האדם לחקור בשכל, או מתנגד לחקירה ומדגיש את האמונה הפשוטה? אליעד כהן מסביר לעומק ובצורה מפורטת את העומק שמאחורי דברי רבי נחמן. ראשית, הוא מדגיש ... הוא אמר להם דברים שלכאורה נועדו לחזק את האמונה התמימה, אך באמת מטרתם הייתה בדיוק הפוכה: לגרום להם להתעורר ולחקור לעומק. מהי משמעות המסר של אמונה בלבד של רבי נחמן? רבי נחמן נהג לומר לחסידיו תאמינו, תאמינו, תאמינו. על ... שמונעות ממנו את האמונה הזאת. הסיבה לכך פשוטה: רבי נחמן הבין שכל אדם בעולם, כולל ילדים קטנים, מחזיקים בתוכם חקירות וכפירה. אפילו ילד קטן שכועס שלקחו לו צעצוע מביע בכך ספק באמונה שהכל לטובה ומושגח על ידי אלוהים, כלומר, ... לכולם להתחזק באמונה, כי מי שינסה באמת להאמין ללא שכל, ייתקל במהרה בספקות הפנימיים שלו ויגלה שהוא בעצם מלא בחקירות. כיצד רבי נחמן מברסלב התמודד עם החקירות שלו עצמו? אליעד כהן ממשיך ומסביר כי רבי נחמן לא פחד כלל מחקירות, אלא להיפך - הוא היה הראשון שהעלה את החקירה הכי עמוקה וקשה על אלוהים בעצמו. רבי נחמן אמר שיש לו שאלה כל כך חזקה, שלגדולי הרבנים בכל הזמנים, ... בעצמו מעבר לכל התורה ולכל המקורות. בסיכומו של עניין, אליעד כהן מציין כי רבי נחמן למעשה עודד את האנשים לחקור לעומק, לחפש את האמת עד הסוף, ולהבין שהתשובה נמצאת מעל לשכל הרגיל. רבי נחמן דחף את תלמידיו לאמונה דווקא ... שבתוכם, ומתוך כך יבינו שהאמת היא מעבר לשכל הרגיל ולתפיסות הרגילות של אלוהים או תורה. האם רבי נחמן בעד חקירה או אמונה? מהי תורת ארץ ישראל לפי רבי נחמן? מהי השאלה הכי קשה של רבי נחמן? אמונה או כפירה - מה האמת? איך מגיעים לשכל שמעבר לשכל? חקירות, שכל, כפירה או אמונה - מה האמת ועוד - על ברסלב / רבי נחמן מברסלב / יהדות ועוד
הפליליסטים / חקירות / הפללה עצמית מתוך לחץ נפשי - מה המשמעות הרוחנית?
הפליליסטים / חקירות / הפללה עצמית מתוך לחץ נפשי - מה המשמעות הרוחנית? אם נתבונן על עניין עולם החקירות ועל עולמם של עורכי הדין הפלילי, נראה משהו מעניין, והוא כי אחת מדרכי ההגנה על חשוד בפלילים שהודה באישום ... ידי טענת עורך הדין, כי אותו החשוד הודה בהודאה עצמית על הפשע שהוא ביצע, רק מתוך לחץ נפשי וחרדה מהחוקרים שחקרו אותו. וטענת עורך הדין היא, כי ההודאה נגבתה תחת לחץ, וכי אין בה ממש. ומאחר שהחוקרים יודעים שהחשוד ועורך דינו יכולים לחזור בהם ולטעון שההודאה של החשוד נעשתה תחת לחץ, משום כך כאשר החוקרים מנסים לגבות הודאה מהחשוד, הם לא מסתפקים בהודאה שלו באופן כללי, אלא הם רוצים שהוא יביא להם הוכחות נוספות ... יחליט לכפור באשמה ולומר שהוא הודה רק מתוך לחץ, אז יהיה ניתן לעמת אותו עם ההוכחות הנוספות שהוא סיפק לחוקרים בזמן ההודאה שלו, על כך שהוא ביצע את אותו הפשע. ואותן ההוכחות הן עומדות בפני עצמן, גם בלי קשר ... אותו החשוד. ויש בזה גם עניינים נוספים, כגון כאשר החשוד מודה באשמה, ותוך כדי שהוא מודה באשמה, הוא מספק לחוקרים פרטים על החקירה, פרטים שהוא לא היה יכול לדעת אותם, אם לא הוא עצמו היה קשור לאירוע בצורה כלשהי. ובפרט אם לא ... לכך שהוא עצמו ביצע את הפשע? במקרה כזה עורכי הדין מנסים לטעון, שאת כל הראיות לכאורה שאותו הנאשם סיפק לחוקרים לגבי המעורבות שלו בפשע, את כל הראיות האלו הוא סיפק לא מתוך ידיעה אישית שלו כמעורב בפשע, אלא משום שאותם החוקרים עשו על הנחקר מניפולציות מסוימות, כדי שהוא כאילו מעצמו יגיד ויעשה כל מיני דברים, למרות שבכלל עשו לו פסיכולוגיה הפוכה כלשהי, והחוקרים גרמו לו להביא ראיות להפללת עצמו, למרות שבאמת הוא חף מפשע. וגם משום כך, כל החקירות של נחקרים, הכל מתועד מצולם ומוסרט, כדי שיהיה ניתן לאחר מכן לבדוק, האם באמת אותו הנאשם הודה באשמה מתוך ... האדם גם כוחות שונים, שהם מנסים לגרום לאדם לחוש רגשות אשמה ולהרגיש רע עם עצמו. שזה בדיוק כמו אותם החוקרים שמנסים לגרום לאדם להפליל את עצמו, דהיינו, להאשים את עצמו ולחשוב שהוא לא בסדר. ובנוסף, בכל דבר ודבר שיש ... להסתיר מהאדם את הטוב שיש בכל דבר, כדי שהאדם ירגיש רע עם עצמו. וגם זה בדיוק עניין אחד עם החוקרים שמנסים להפליל את האדם, דהיינו, מנסים להוביל את האדם אל גיהנום (בית הכלא), במקום אל גן עדן (העולם החופשי). ואחת מהשיטות של החוקרים לגרום לאדם להפליל את עצמו ולהרשיע את עצמו, היא על ידי הפחדה. כי לפעמים החוקרים מפחידים את האדם בכל מיני שקרים שונים, כדי לגרום לו להודות על משהו שהוא לא עשה. ולפעמים לדוגמה החוקרים יכולים להציג לאדם מצג שווא, ולגרום לו לחשוב שאם הוא לא יודה על מה שהם רוצים שהוא יודה, אז ... את עצמו סתם כך וינסה לגרום לעצמו להרגיש רע, אם לא הופעל עליו איזה לחץ כלשהו. ואחד הלחצים שמפעילים חוקרים על האדם, הוא הלחץ של הפחד. והפחד גורם לאדם להפסיק לחשוב בהיגיון, ועל ידי זה הוא לפעמים מודה גם ... האלו משתקות את האדם. ומי שהוא איש אמיץ ואיש חיל, הוא לא מפחד מהמחשבות הרעות שיש לו, אלא הוא חוקר אותן בחזרה. דהיינו, הוא לא מוכן לפחד סתם כך ללא סיבה ברורה, אלא הוא מתעמת עם המחשבות שמציקות לו, והוא חוקר ובודק את האמת, האם באמת הוא צריך לפחד מהמחשבות הרעות או שלא. וכאשר האדם חוקר בחזרה את המחשבות שמציקות לו, ועל ידי זה שהוא מעמת אותן עם האמת, שהוא בכלל חף מפשע, שהוא כולו ... למרות שבאמת הכל טוב, על ידי זה האדם ניצול מכך שהוא חשב מחשבות רעות על עצמו ועל העולם. ומאחר שהחוקרים יודעים שהאדם יכול להירגע ולכפור באשמה ובהודאה שלו, לכן הם מנסים לעגן את ההודאה של האדם במציאות, כדי שהוא ... כדי להפליל את עצמו, הן סופקו על ידי החשוד, רק בגלל שטיפת מוח ולחץ נפשי ומניפולציות רגשיות ומחשבתיות שעשו החוקרים על הלקוח שלו. אך באמת הלקוח שלו חף מפשע בכל זאת. והמשמעות הרוחנית היא, שעל האדם להבין, שלמרות שנראה ... יותר נכון, ומה אמור לקרות בסופו של דבר? תשובה: בסופו של דבר אם השופט הוא איש אמת והוא יודע לחקור את האמת היטב, אז האמת סופה לנצח. וביחס לאדם עצמו, סוף האמת לנצח. כי על האדם לא לפחד מהמחשבות ...
כתבי בעל הסולם, הרב יהודה לייב אשלג, הקדמה לספר הזוהר, קבלה, לימוד קבלה, מקובלים, תורת הקבלה
... למעשה אותה שאלה מזוויות שונות: כיצד מאחד נוצר שתיים וכיצד משלמות מוחלטת נוצרים חסרונות וזמניות? מהי הסתירה הלוגית בשיטת החקירה של בעל הסולם? אליעד מזהה סתירה לוגית בדברי בעל הסולם שאומר: כדי לברר את כל השאלות הללו בשלמות, צריך להקדים חקירות מסוימות, אך לא חקירות אסורות. אליעד אומר שחקירה שמוגבלת מראש על ידי איסורים או הנחות מוקדמות, לעולם לא תוכל להגיע לשלמות אמיתית, משום שכדי להבין משהו באמת יש לחקור אותו מכל הכיוונים, ללא הגבלות מוקדמות. כיצד בעל הסולם מגביל את החקירה? בעל הסולם מדגיש שיש חקירות שאסורות מבחינת התורה, כגון חקירת עצמותו של הבורא, ומנגד יש חקירות שמצווה לחקור, כגון מעשיו של הבורא. אליעד מצביע על הבעייתיות בכך שבעל הסולם מניח מראש שהתורה נכונה, וכך מגביל את החקירה לשאלות מסוימות בלבד, דבר שפוגע בשלמות החקירה וביכולת להבין את הדברים לעומק באמת. מה אליעד אומר על הקשר בין התורה לבין שאלות קבליות - פילוסופיות? אליעד ...
קוסמולוגיה, יקומים מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, תורת הקוונטים, תורת היחסות, תורת המיתרים, פירוש העולמות המרובים, החתול של שרדינגר
קוסמולוגיה, יקומים מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, תורת הקוונטים, תורת היחסות, תורת המיתרים, פירוש העולמות המרובים, החתול של שרדינגר
... באחד מהיקומים המקבילים. מה שעולה מתוך התפיסה הזו הוא הרעיון שכל החלטה מתקיימת כבר איפשהו, ושהכל קורה בו זמנית. חקירות על תפיסת המקום והזמן הסברים על קוונטיקה וחתול שרדינגר משמעות הבחירה החופשית באינסוף יקומים התמודדות עם פחדים דרך הבנת ... לצמצם סבל ולהקטין פחד, אך גם להעלות תחושות אחרות. יש הדגשה על כך שחוויה עמוקה של התפיסה הזו דורשת חקירה פנימית: להבין מה זה מקום, מה זה זמן, ומה הקשר ביניהם לבין הפוטנציאל האינסופי. כאשר חוקרים זאת עד הסוף, לכאורה חווים שהזמן והמקום מתבטלים, כי הכל נוכח כל הזמן בכל מקום. האם עדיין חשוב להחליט ... באותה תפיסה יכול לחיות את החיים עם פחות היצמדות לתוצאה, ביודעו שכל התוצאות מתקיימות ממילא. כיצד הרעיון קשור גם לחקירות מדעיות נוספות? אומרים שפיזיקאים שחוקרים תופעות קוונטיות נתקלים ברעיון שהחלקיק מצוי בכל המצבים האפשריים עד שהצופה מודד אותו, ואז מתקבלת תוצאה אחת. השאלה איפה ... האם אפשר שחומר יהיה קיים רק בצורה אחת או בו - זמנית בכל הצורות?. הסיכום הוא שעבור מי שבוחר לחקור לעומק, הדבר עשוי לשנות את תחושת המציאות מקצה לקצה. אדם יכול לחוות את העולם כמשהו שבו הכל פתוח בכל ... של כל האפשרויות האינסופיות?, שאלות שנוגעות גם לבחירה חופשית, גם למדע, גם לרוחניות וגם לתפיסת החיים ברמה האישית ביותר. חקירות על תפיסת המקום והזמן הסברים על קוונטיקה וחתול שרדינגר משמעות הבחירה החופשית באינסוף יקומים התמודדות עם פחדים דרך הבנת ...
הדרכת הורים, איך לעזור לילד שעובר התעללות? איך לעזור לילד שעבר נידוי? איך לעזור לילד שעובר השפלה? איך לא ליצור טראומה אצל ילדים? איך נוצרת טראומה אצל ילדים? איך לעזור לילד שעבר אונס? איך להתמודד עם פגיעה בילדים? חרם בבית ספר
הדרכת הורים, איך לעזור לילד שעובר התעללות? איך לעזור לילד שעבר נידוי? איך לעזור לילד שעובר השפלה? איך לא ליצור טראומה אצל ילדים? איך נוצרת טראומה אצל ילדים? איך לעזור לילד שעבר אונס? איך להתמודד עם פגיעה בילדים? חרם בבית ספר
... איך היה מרגיש באותו מצב ולגיבוש תגובה שתוסיף לחץ על הילד. לשאול בצורה חודרנית ולחזור על פרטי האירוע - חקירות אגרסיביות עלולות להוביל לכך שהנפגע יחווה שוב ושוב את האירוע, דבר שעלול להזיק עוד יותר. לתייג את האירוע כטראומטי ... היה מרגיש באותו מצב, ואז מגיב בצורה שמוסיפה לחץ על הילד. לשאול בצורה חודרנית ולחזור על פרטי האירוע - חקירות אגרסיביות כמו מי עשה לך את זה? איך זה קרה בדיוק? עלולות להוביל לכך שהנפגע יחווה שוב ושוב את ...
ייאוש - יאוש מהחיים, יאוש פנימי, ייאוש ודיכאון, ייאוש ועצבות, לצאת מהייאוש - מה לעשות עם ייאוש?
ייאוש - יאוש מהחיים, יאוש פנימי, ייאוש ודיכאון, ייאוש ועצבות, לצאת מהייאוש - מה לעשות עם ייאוש?
... מגלה מה הרצון האמיתי שלו, ויכול להחליט אם הוא רוצה לצאת מהייאוש או להתייאש לגמרי. לפי אליעד, מי שישאל ויחקור באמת ובכנות מוחלטת, ימצא את התשובה, ובכך ייצא מהייאוש ויחווה אושר אמיתי. מה הכי חשוב לעשות מול הייאוש? הדבר ... רוצה לצאת מהייאוש? העיקר לנקוט עמדה, עד הסוף. אם זה להתייאש עד הסוף, או לחפש את הפתרון על ידי חקירות ושאלות אבל עד השורש. וכך או כך לכיוון הזה או לכיוון הזה עד סופו, תמצא את האמת וממילא תצא ...
ניסים, מתן תורה, יציאת מצרים, בריאת העולם - היה או לא היה?
ניסים, מתן תורה, יציאת מצרים, בריאת העולם - היה או לא היה?
... היה מלווה בניסים ונפלאות, ועל כן משמש הוכחה מוצקה לכאורה לדבר קיומו של כוח עליון. אולם נטען פה שכל חקירה לעומק מובילה למסקנה של אקראיות, שכן גם אם יש כוח אלוהי, מתעוררת השאלה מה גרם לו לרצות לפעול דווקא ... של אלוהים נתפש כרצון אקראי, מכיוון שאי אפשר להסביר מה גרם לו. מדוע התפישה על אלוהים כישות נפרדת מולידה חקירות אינסופיות? כאשר אדם מניח שאלוהים הוא ישות נפרדת מהמציאות - יש אלוהים ויש עולם - נשאלת השאלה למה אלוהים ... לבצע ניסים. אם המטרה היא להראות שהוא קיים, הוא הרי כל יכול ויכול היה לעשות זאת בדרכים פשוטות יותר. החקירה מובילה לנקודה שבה, אם אין סיבה ממשית לרצון של אלוהים, אז למעשה הכל חוזר לאקראיות. מצד שני, אם הרצון ... ההפך הוא הנכון, כי כאילו קורה נס, ולא חושבים שזה אולי קרה באופן אקראי, חושבים שזה נס. אבל אם נחקור, ונניח שאלוהים רצה לעשות את זה, נשאל את הדתי למה אלוהים רצה לעשות את זה, וכל שאלה שנשאל למה אלוהים רצה, כל חקירה פנימה, זה בכלל אקראי בסוף. גם אם נגיד שאלוהים רצה לעשות את זה, זה כוח אקראי. כי הכוח של ...
מחקר מדעי, מחקר ארכיאולוגי, הוכחות לוגיות, ממצאים מדעיים, ממצאים ארכיאולוגיים, תיאוריה מדעית, הוכחה מדעית, הוכחה לוגית, ממצאים היסטוריים, ארכיאולוגיה, היסטוריה, תצפית מדעית
מחקר מדעי, מחקר ארכיאולוגי, הוכחות לוגיות, ממצאים מדעיים, ממצאים ארכיאולוגיים, תיאוריה מדעית, הוכחה מדעית, הוכחה לוגית, ממצאים היסטוריים, ארכיאולוגיה, היסטוריה, תצפית מדעית
... איך נבחין בין מחקרים שנעשים על פי היגיון לעומת כאלה שנעשים על פי תצפיות? אליעד מציין את ההבדל בין חקירות שעוסקות בשאלות של היגיון לבין אלו שמתבססות על תצפיות חיצוניות. כלומר, המחקרים הארגוניים וההיסטוריים מבוססים יותר על חוקים או ...
אינטליגנציה, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח אינטליגנציה
אינטליגנציה, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח אינטליגנציה
... אפילו נקודה אחת שלא נבדקה עד הסוף, הוא לא יוכל להיות בטוח לחלוטין. דוגמה זו ממחישה את החשיבות של חקירה שכלית יסודית ושלמה בכל תחום בחיים. מהו המפתח לוודאות שכלית מוחלטת? אליעד מדגיש כי המפתח לוודאות מוחלטת הוא שימוש מלא בשכל האישי. כל אחד חייב לנצל את מלוא הפוטנציאל השכלי שלו כדי לחקור כל אופציה קיימת. הוא מדגיש שאי אפשר להגיע לוודאות באמצעות רצון בלבד - חייבים שכל שיברר ויחקור כל אפשרות. האם אדם עם שכל קטן יכול להגיע מהר יותר לוודאות? אליעד מציין שלכאורה אדם בעל שכל מוגבל ... באמת בטוח באותו נושא. כיצד מפתחים את השכל כדי להגיע לוודאות מוחלטת? הדרך לפתח את השכל היא על ידי חקירת כל דבר באופן יסודי. אליעד ממליץ לקחת נושאים פשוטים מהחיים - כמו להבין איך עובד מנוע של רכב, או ... בחדר - ולשאול שאלות עומק כמו למה זה ככה?, האם זה מחויב שיהיה כך? וכדומה. באמצעות תרגול מתמשך של חקירות אלו, האדם משפר את יכולת הניתוח השכלית שלו, כך שביום שבו יעסוק בשאלות גורליות כמו האם יש משמעות לחיים? ...
לפתור ספק, לצאת מספק, לגלות את הפתרון, שחזור אירועים, לשחזר אירועים, ניתוח תהליך, חקירה משטרתית, לגלות את האשם
לפתור ספק, לצאת מספק, לגלות את הפתרון, שחזור אירועים, לשחזר אירועים, ניתוח תהליך, חקירה משטרתית, לגלות את האשם
לפתור ספק, לצאת מספק, לגלות את הפתרון, שחזור אירועים, לשחזר אירועים, ניתוח תהליך, חקירה משטרתית, לגלות את האשם איך פתרון ספק קשור לשחזור אירועים וחקירה? בהרצאה, נדונה הדרך בה ניתן לפתור ספק ולצאת ממנו באמצעות שחזור תהליך או אירועים. אליעד דיבר על ההיגיון העומד מאחורי שחזור תהליך, במיוחד בהקשרים של חקירות משטרתיות וניתוחים של תהליכים. הוא הציע את הרעיון של חקירה שנעשית באמצעות שחזור של אירועים ושלבים, כדי למצוא את התשובות לשאלות שנותרו לא פתורות. מהו התהליך שמסייע לשחזר אירועים? ... פרטים שנזכרו. התהליך שבו האדם מנסה לשחזר, עשוי להוביל למסקנה שנמצאת לא על פי ההיגיון או על פי הציפיות. החקירה יכולה לחשוף גם נקודות בלתי נכונות או חסרות שמובילות את האדם לחשוב מחדש. מה הקשר בין שחזור תהליך והיווצרות ... יש הרבה מחויבים? כאשר ישנם הרבה אנשים שמעורבים במצב וכולם טוענים לזכור פרטים שונים, אליעד מציע לגשת לתהליך של חקירה ממקום של מחויבות: מה כל אחד יודע, מה כל אחד זוכר ומה כל אחד יכול להעיד עליו. תהליך זה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על האם ככל שהאדם חוקר יותר את המחשבות הרעות שלו לעומק, ככה הם יותר נחלשות וככה הוא ירגיש פחות רע או יותר טוב? עד להיכן ולאיזה עומק צריכים לחקור, כדי שמחשבות רעות ייעלמו? האם אפשר להרגיש פחות רע דרך חקירה של מחשבות רעות? כמה עמוק צריך לחקור כדי שלא יכאב? מה המטרה של החקירה? האם צריך להגיע לסוף? האם אפשר לחשוב על מחשבה בלי מחשבה קודמת? איך הרע נעלם דרך החקירה? למה חקירת מחשבות מחלישה פחדים? האם יש סוף לחקירה פנימית? כמה עמוק לחקור?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: חקירות, אולי אנחנו במטריקס? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש או אין אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? מה המשמעות של החיים? האם הכל אפשרי? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חקירות, איך ליצור אהבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחנך ילדים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיגמל מהימורים? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
תיעדוף החלטות למה לגרום לילד לשטוף כלים? טיפולי המרה שיטות טיפול תתי שרירי שונים אהבה שאינה תלויה טכניקות של nlp מה גורם לחרדת ביצוע? איך לא לפחד מהלבד ומהבדידות? למה זה רע לאהוב את עצמך? סובל מחרדת קהל לגרום לאנשים לאהוב לאהוב את עצמי ללא תנאים להיות מאושר תמיד שמחה של לקוח לשכנע אקסית לקנא בחורה נורמאלית תהליך קבלת החלטות בחיים הסיבתיות של הקושי להחליט איך להתמודד מול הסביבה עם לחץ? להתמודד עם בעיית בריאות למה המוטיבציה נחלשת? מוטיבציה להתמדה ללמוד דיבייט לשכנע שופטים בבית משפט מחשבה טורדנית אצל ילדים לעזור לילד שלא מצליח איך התת מודע משפיע? תת מודע ולא מודע אשפוז מרצון בבית חולים פסיכיאטרי להתמודד עם פרנויה לחזור להיות עם אקסית התמכרות לאקסית גמישות ירך אחורית כמה פעמים עדיף להתאמן בשבוע? האם אלוהים הוא יש? האם אלוהים יכול לברוא אבן? לזהות הארה רוחנית הארה מלאה למה להיות אלוהים? להיות אלוהים בדמיון להרוויח כסף קל השקעה בקרקע חקלאית משמעות החיים לילדים למה אין תשובה לשאלה מהי משמעות החיים? לגרום לה ליהנות הנאה ממין הרגשת הבחירה החופשית האם יש לנו בחירה חופשית? כמה זמן עבר מבריאת העולם? האם יש בורא לעולם? עוד נושאים ...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול אישי מומלץ, מאמן אישי לירידה במשקל, אימון אישי לנוער בתחום חקירות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.4688 שניות - עכשיו 16_10_2025 השעה 13:23:58 - wesi1