... אותו באמת. והאדם יכול להתעקש כרצונו שהיש והאין הם שני הפכים
ושהחיסרון חסר את השלמות, ולחטוא בחטא החמור מכל, שהוא חטא האמונה. דהיינו, להאמין לשכל, שאם הוא לא מבין משהו, אז הוא לא יכול להיות. והאדם ... האנושי. כי במציאות שלנו יש דברים, שאי אפשר להבין אותם, מחמת
שחסר לאדם מידע כלשהו. אבל יש גם דברים, שאותם אי אפשר להבין, בשום דרך בעולם עם חוקי הלוגיקה. כי יש דברים, שהאדם כן מבין אותם, אבל הוא לא מבין ... האין, והם ישות אחת ממש. כי היש נמצא בתוך המקום והזמן, שמהותם,
חסרה את הצורה שלהם, והיא כלום ממש, שהוא ההוויה של המקום והזמן ושל כל מה שישנו בתוך המקום והזמן. ויש מציאות אחת שמקיפה את הכל, ויש מצוי אחד ... ללא הצורה החיצונית הנפרדת שלהם. ולא יכולות להיות שתי ישויות
חסרות כל צורה. משום שהן בעצם ישות אחת ממש. וכאשר בסוף התהליך, מורידים את כל הצורות, נשארים עם ישות
חסרת כל צורה. ואז הכל מתאחד. כי כאשר הכל
חסר כל צורה שהיא, הרי שאין זמן ומקום, והכל אחד ממש. ומהות כל הדברים, היא אחת ממש. שיש דבר אחד, שממלא ומקיף את הכל, שהוא המכנה המשותף הרחב ... דברים במציאות ניתן לתת הסבר, אבל לא לעניין של אחדות ההפכים. כי
חוסר ההבנה של האדם את אחדות ההפכים, לא נובעת מכך
שחסר לאדם שכל, למצוא הסברים לעניין. אלא משום, שהשכל של האדם, נוגד את האפשרות שהמציאות תהיה כך, ואעפכ היא כך. וכל דבר בעולם, מי שיחקור אותו עד ... בגלל הרצון. והרצון קיים, בגלל הקיום העצמי הנפרד, שיוצר תחושת
חיסרון ורצון. והקיום העצמי הנפרד, נובע בגלל טעות האמונה. שהאדם מאמין לשכל ולתפישה האישית שלו, שלא מבינה שדבר והיפוכו זה אחד. ועד שהאדם לא יתרפא ... שעל האדם לשנוא בכל כוחו ובכל נפשו ובכל מאודו, את האמונה ואת
חוסר הוודאות המוחלטת, שכן נמצאת באמת המוחלטת. ועל ידי זה שהאדם שונא בכל נפשו וכוחו, את האמונה, שיוצרת את כל הרע שיש בעולם, כי היא החיות של כל ... של עצמו. ועל ידי זה שהאדם שונא את האמונה ואת הספקות ואת השקרים
וחוסר הוודאות, על ידי זה האדם יוצא מהדמיונות ומהשקרים שלו, וראשית כל הוא מיישר קו עם השכל האנושי שלו. דהיינו, הופך להיות חכם, ביחס לשכל האנושי. ... נראים כדברים שהם סותרים זה את זה, כגון המרדף אחרי מילוי רצונות
וחסרונות, למרות שהכל מושלם בשלמות גם בלעדיהם וכולי. כי החכם האמיתי הוא משוגע ככ גדול, משום שהוא מבין את השכל של המציאות, המשוגעת יותר מכל. ...