... הקיום בהקשר של
זמן ומקום? אליעד מפרט כי לא רק האדם יכול להיות קיים או לא קיים, אלא גם העולם שבו הוא חי. למעשה,
הזמן והמקום שבו האדם נמצא אינם מחויבים להיות קיימים, והם יכולים להימשך או להיעלם בכל רגע נתון. בחוויה האנושית, יש לאדם תחושת שליטה במציאות, אך למעשה ... רק אשליה. אם ייכחד
הזמן והמקום , לא תישאר שום ישות - לא אני ולא לא אני. מהפכה תפיסתית נוספת מתבצעת כאשר אליעד טוען שההבנה
שהזמן והמקום לא מחויבים מאפשרת לאדם להבין את משמעות
הזמן והמקום בצורה שונה. כשהאדם מבין
שהמקום והזמן אינם מחויבים, הוא לא יראה את עצמו כישות נפרדת. הבעיה היא, שההבנה הזו לא תמיד ניתנת להשגה מבלי לחוות את זה באופן ישיר. ככל שהאדם מבין את ... מהמהות, ולכן גם
הזמן והמקום אינם באמת נפרדים מהקיום. האם כל צורת קיום חייבת להתקיים? למרות שצורת קיום עשויה להיראות כמשהו מבודל ונפרד, אליעד מסביר שגם מהות הצורה ... הוא לא מחויב. וגם
הזמן והמקום, גם הם לא חייבים להיות קיימים. תזכור את זה, שכשאתה אומר, אני רוצה להגיע לשם, אולי לא יהיה שם שתגיע אליו. בחוויה שלך, כשאתה רוצה להגיע ... שכשאתה נוסע לשם, כל
המקום כולו יכול פתאום להיעלם. כשתגיד מקום מסוים, שבהבנה שלך תדע
שהמקום לא מחויב. ואם תחווה את זה, אז לאט לאט אתה חווה את הדברים כפי שהם. שאלה: באין יש את כל האופציות. אליעד: לא, באין עדיין יש, יש נפרדות כפוטנציאל. באין ... בכך שלא יהיה מחויב
זמן ומקום, והוא חווה את זה, אז ממילא הוא חווה שלא מחויב שום דבר שיהיה קיים. כי כל מה שקיים נמצא
בתוך הזמן והמקום. אמרנו שיש אני שנמצא בתוך
זמן ומקום, ואם נעלים את
הזמן והמקום, אז גם האני יעלם. זאת הבנה אחת, ויש עוד הבנה שאומרת, שעצם זה שהעלמנו את
הזמן והמקום העלמנו אותך, אבל אתה לא נמצא
בתוך הזמן והמקום, אלא אתה בעצם סוג של
זמן ומקום. ואם אנו מעלימים את
הזמן והמקום אז אנחנו מעלימים אותך, כי גם אתה זה
זמן ומקום. זה אומר שאתה הוא החדר, ואם העלמנו את החדר אז העלמנו אותך, כי אתה הוא החדר. מה הפירוש של אני? פירושו מה שההפך מלא אני. מה זה אומר? שיש מקום שיש בו אני ... האדם לא יכול באותו
הזמן לחשוב על עצמו ועל מישהו אחר, ברגע אחד הוא יכול לחשוב על עצמו, וברגע שני לחשוב על מישהו אחר. הכוונה שלאני, יש את
הזמן והמקום שלו, וללא אני, יש את
הזמן והמקום שלו. זה אומר, שאם העלמנו את
הזמן והמקום, אתה נעלם לא בגלל שהיית בתוכם, אלא בגלל שאם
אין זמן ומקום, לא יכולה להיות הפרדה של אני ולא אני. תסביר. שאלה: עצם קיומם של האני והלא אני, תלוי בזמן ובמקום. ללא
זמן ומקום אין הפרדה בין אני ללא אני. כדי שתהיה דואליות חייב שיהיה
זמן ומקום. ואם נבטל את
הזמן והמקום, אז אין כבר את המשחק בין שתי ישויות. ואם מתבטל
הזמן והמקום, אז ממילא אין אפשרות שתהיה נפרדות. לא בגלל שהנפרדות
בתוך הזמן והמקום , אלא שהנפרדות עצמה היא
הזמן והמקום. שאלה: האם עצם זה שאתה אומר שלא מחויב שיהיה