אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה התנהגות ילדים ✔להתמודד עם העברת ביקורת, לנצח בויכוח, להתגונן מול ביקורת, ביקורתיות, להפוך מחויב לאפשרי, התמודדות עם ביקורת, להדוף ביקורת, לחסום...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
7:09להתמודד עם העברת ביקורת, לנצח בויכוח, להתגונן מול ביקורת, ביקורתיות, להפוך מחויב לאפשרי, התמודדות עם ביקורת, להדוף ביקורת, לחסום ביקורת, התנהגות ילדותית, התנהגות לא בוגרת, הדיפת ביקורת
איך להגיב לביקורת שמישהו מעביר עליך?

כאשר אדם מעביר עליך ביקורת שלדעתו היא נכונה, בעוד שאתה בטוח שהיא אינה מוצדקת, אליעד כהן מסביר שדרך יעילה להתגונן מפניה היא להפוך את הביקורת ליחסית ולא למוחלטת. במקום לקבל את הטענה כעובדה מוחלטת, אפשר לענות באופן כזה שיהפוך את הטענה שלו לסובייקטיבית בלבד. לדוגמה, אם האדם אומר לך "אתה לא עושה את העבודה שלך טוב", אתה יכול להגיד לו "זה רק נראה לך, כרגע אתה חושב שאולי אני יכול לעשות אותה יותר טוב", וכך להפוך את הטענה שלו מסופית ומוחלטת למשהו סובייקטיבי וניתן לוויכוח.

אליעד מדגיש שככל שתפתח יותר שכל ומודעות, תוכל להקצין את ההתגוננות ולומר בצורה חד - משמעית שהביקורת שלו היא בלתי אפשרית, ולהציג את מעשיך כדבר הכי טוב בעולם. ככל שתהיה מיומן יותר בכך, יהיה לך קל יותר להפוך כל טענה של הצד השני ללא הגיונית ולסדר את ההיגיון לטובתך.

איך להתמודד כשמישהו מגייס את דעת הרוב לביקורת שלו?

כאשר המבקר אומר לך שהביקורת שלו היא לא רק דעתו האישית, אלא גם דעתם של אנשים נוספים, אליעד כהן מציע שתי דרכי תגובה:
  • דרך קיצונית: תאמר לו "אתה מספיק טיפש לחשוב שאנשים אחרים מסכימים איתך". בדרך זו אתה מערער את היכולת שלו להסתמך על אחרים ומציג את הדעה שלו כמבודדת.
  • דרך עדינה יותר: אתה יכול לומר "נכון, אתם צודקים, אבל גם אני צודק". כך אתה מאפשר לגיטימציה לדעה שלך, למרות דעותיהם של אחרים.
הדבר המרכזי, לפי אליעד, הוא להפוך את הטענה שלו לאפשרית בלבד, ובכך לשלול ממנה את הכוח להכריח אותך לחשוב שאתה טועה.

איך להגיב לטענה ש"אם הרבה אנשים אומרים שאתה שיכור אז כנראה שאתה שיכור"?

לטענה הנפוצה "אם שלושים אנשים אומרים שאתה שיכור, כנראה שאתה שיכור", אליעד מציע תגובה הפוכה, שבה המבקר מוצג בעצמו כשיכור. אפשר לומר לו "מי שאמר את זה הוא בעצמו שיכור, או שכל השלושים אנשים האלו הם שיכורים". תגובה זו הופכת את הביקורת למשהו חסר משמעות, אבסורדי ומגוחך.

עוד דרך שאליעד מציע היא לשאול בחזרה: "ומה רע בלהיות שיכור? נכון, אני שיכור, וככה בא לי, מה הבעיה שלך עם זה? אם לא מתאים לך, תקפוץ מהגג". כך הביקורת הופכת ללא רלוונטית מבחינתך.

איך להוציא את המבקר אידיוט באמצעות הביקורת שלו עצמו?

אליעד כהן מסביר כיצד להפוך את הביקורת של האדם נגד עצמו. הרעיון הוא להראות לו שאם אתה אכן תקשיב לביקורת שלו, אתה תעשה בדיוק את ההפך ממה שהוא רוצה שתעשה. למשל, אם מישהו מאשים אותך בהתנהגות ילדותית, תוכל לענות לו: "אתה בעצמך ילדותי שאתה בכלל חושב שאני ילדותי, אתה פשוט לא מסוגל להבין שהחשיבה שלי היא מאוד בוגרת". המטרה כאן היא להציג את המבקר עצמו כמי שאינו מבין או אינו מסוגל לתפוס את העומק של מה שאתה עושה או אומר.

איך שכל ומודעות מאפשרים לך לראות את ההפך בכל טענה?

ככל שהאדם מפתח יותר שכל ומודעות, מסביר אליעד, כך הוא יכול בקלות רבה יותר לראות את ההפך בכל טענה, ובכך להגן על עצמו מביקורת. אדם כזה יכול בקלות להסביר למה התנהגות שנתפסת כ"ילדותית" יכולה להיות דווקא "בוגרת", ולהפך. אדם בעל שכל כזה יכול להגיד "נכון" ולהוכיח את הצד שלו, או "לא נכון" ולהוכיח את ההפך. מי שחסר לו השכל הזה נמצא במלכוד, מכיוון שהוא אינו מסוגל להגן על עצמו בצורה יעילה.

לדוגמה, אם טוענים כלפיך שלהיות ילדותי זה רע, אתה יכול להראות שהטענה הזו עצמה היא ילדותית. אם תשאל את המבקר "למה זה רע להיות ילדותי?", סביר שלא תהיה לו תשובה טובה מלבד "כי זה פשוט רע". תשובה זו עצמה היא ילדותית, ולכן אפשר לטעון שהמבקר עצמו מדבר כמו ילד.

בנוסף, אם תביט על זה לעומק, תוכל להבין שב"ילדותיות" וב"בגרות" יש תכונות טובות ורעות, והקביעה אם הן טובות או רעות היא תמיד סובייקטיבית בלבד. אפילו הילד הקטן, בגיל שנה, היה במובן מסוים בוגר יותר כי לא היה אכפת לו מביקורת של אחרים עליו. לעומת זאת, המבוגר שנהיה רגיש לביקורת ומוטרדת ממנה, דווקא הוא התדרדר והפך לילדותי.

הנקודה החשובה היא שאין שום דבר מוחלט בטוב וברע של ילדותיות או בגרות, ולכן אפשר להשתמש בהיגיון הזה כדי להגן על עצמך מכל ביקורת שינסו להטיח בך.
איך נפתחה השיחה בנושא ביקורת?

ש: עכשיו כשמעבירים עליך ביקורת.

אליעד: כן, מי מעביר עליך ביקורת?

ש: מישהו במעביר באופן.

אליעד: מישהו או אתה על עצמך ביקורת?

ש: לא, מישהו בא אליך ומטיח בך ביקורת.

אליעד: ואם אתה מעביר על עצמך ביקורת ואם אתה מטיח על עצמך ביקורת?

ש: זאת שאלה אחרת.

אליעד: מה זה שונה?

ש: שאתה רוצה להתמודד נגיד עם...

אליעד: אני בעצם נתתי לך את התשובה לפני ששאלת אבל לא משנה בא תשאל את השאלה עכשיו.

מה קורה אם מישהו מטיח בך ביקורת שהוא חושב שהיא אמיתית?

ש: אוקי אז אם מישהו מטיח בך ביקורת.

אליעד: האשמות אמיתיות או לא אמיתיות?

ש: שלדעתו הן אמיתיות והוא מנסה להוכיח.

אליעד: יפה, לא שלדעתך, שלדעתו הן אמיתיות, יכול להיות שבמציאות זה רק אתה חושב שזה נכון.

ש: לדעתי הן לא אמיתיות.

אליעד: אוקי.

ש: אז איך אני, כאילו זה הופך להיות כזה אתה יודע למלחמה כזאת של ביקורת, לא נכון כן נכון.

אליעד: אוקי מה מהות השאלה שלך, אם מישהו מעביר עליך ביקורת ו...?

ש: אז איך אתה מבטל את הביקורת שלו?

איך אפשר להפוך את הביקורת שלו ליחסית ולא מוחלטת?

אליעד: אוקי, אם מישהו מעביר עליך ביקורת ואתה רוצה להתגונן, תשובה: אתה הופך את הביקורת שלו ליחסית ולא למוחלטת. כל פעם שהוא אומר לך משהו באופן מוחלט, אתה אומר לו: "זה רק נראה לך, כרגע אתה חושב, אתה חושב שאולי אני יכול להיות יותר טוב". אתה לוקח את כל המלל שלו והופך אותו לסובייקטיבי ולאפשרי.

ש: זהו מספיק.

אליעד: מספיק, אם יש לך מספיק שכל אתה עושה לו בכלל הפוך, אתה אומר לו: "לא נכון, זה בלתי אפשרי הביקורת שלך, מה שאני עושה זה הכי טוב בעולם". ככל שיהיה לך יותר שכל, החיים שלך יהיו יותר קלים. תוכל את מה שהוא אומר לך להפוך ללא הגיוני ואת מה שאתה חושב להפוך להגיוני.

מה קורה אם הוא טוען שזו לא רק דעתו אלא גם דעתם של אחרים?

ש: ואם הוא יגיד: "טוב, זה לא רק לדעתי זה גם לדעתם של אחרים".

אליעד: תגיד לו: "שתי טעויות יש לך. דבר ראשון זה אתה חושב שאחרים חושבים כמוך, דבר שני כולכם ביחד משוגעים וזה עדיין לא אומר שאני טועה". ואם יהיה לו קשה להבין את זה, תגיד לו: "נכון לדעתך ולדעתם של אחרים, אבל זה לא מחויב, זה רק אפשרי, עדיין זכותי לחשוב אחרת".

ש: ואז מה איך...

אליעד: במקרה הראשון אתה לוקח את ההכי קיצון: "תקשיב אתה מספיק טיפש לחשוב שהם מסכימים איתך". המקרה הפחות קיצון: "תקשיב, נכון כולכם טיפשים, זה כאילו ביותר עדין, במקרה הזה אתה אומר: 'נכון אתם צודקים אבל גם אני צודק'".

איך להגיב לטענה ש"אם שלושים אנשים אומרים שאתה שיכור, כנראה שאתה שיכור"?

ש: אבל אז... אז מה אתה אומר להם למעשה על המשפט "אם שלושים אנשים אומרים לך שאתה שיכור אז כנראה שאתה שיכור"?

אליעד: תשובה: מי שאמר את זה היה שיכור או שלושים שיכורים. "אוקי ומה רע בלהיות שיכור? נכון אני שיכור וככה בא לי, מה הבעיה שלך? לא מתאים לך? תעלה לגג תקפוץ, מה הבעיה". כאילו מה הבעיה, הוא אומר לך כן, תעביר ביקורת על זה שהוא בכלל חשב להעביר עליך ביקורת, תגיד לו: "מי אתה שאתה בכלל תעביר עלי ביקורת, הסתכלת במראה הבוקר, מה קרה". חוץ מזה מה זה ביקורת, אתה חושב שאתה לא בסדר? אם אתה חושב שאתה בסדר, מה אכפת לך מה אמרו עליך.

אליעד: מה מהות הדבר, מה אתה רוצה? אתה רוצה לגרום לו להרגיש רע עם עצמו או אתה רוצה להרגיש רע עם עצמך? אתה רוצה שהוא לא יציק לך יותר, מה אתה רוצה?

ש: לא, סתם להוציא אותו אידיוט מהביקורת שהוא מעביר.

אליעד: להוציא אותו אידיוט? אז אני אסביר לך עכשיו בדוגמה, אני הולך להוציא אותו אידיוט. אני אסביר לך: כשמישהו מעביר עליך ביקורת, אתה בעצם צריך להראות לו שבעצם אם אתה תקשיב לו, אתה בעצם תעשה הפוך ממה שהוא רוצה שתעשה. עוד פעם, נגיד שמישהו אומר לך... אתה הבנת מה אני אומר?

איך אפשר להראות לו שהקשבה אליו תביא לתוצאה הפוכה ממה שהוא רוצה?

ש: יש לך דוגמה?

אליעד: לא, אני מחדד, אני רוצה להסביר לך את השכל שבדבר. אוקי, הוא אומר שאתה צריך לעשות משהו. תסביר לו: "מה אתה טיפש, אתה לא רואה שאני כבר עושה את זה?". כאילו "מה, העברתי עליו ביקורת, הפכתי אותו לעוד יותר טיפש". כאילו אתה צריך להגיד לו "נכון". אתה צריך להוציא אותו טיפש במובן של "אם אני אקשיב לך, זה יצא בדיוק הפוך ממה שאתה רוצה שיקרה". תן דוגמה אבל.

ש: נגיד הוא אומר לך "אתה ילדותי".

אליעד: תגיד לו: "אתה ילדותי שאתה חושב שאני ילדותי. אתה לא מבין שהחשיבה שלי היא מאוד בוגרת, רק אתה ילדותי, אתה לא קולט את החשיבה הבוגרת שבדבר".

ש: זאת תשובה ילדותית.

אליעד: עבורך היא ילדותית? אז בסדר. טוב, אתה שואל אותי איך לריב עם אנשים.

מה קורה כשיש לך יותר שכל לראות את ההפך בכל דבר?

אליעד: תראה, רגע, אני רגע רוצה להגיד משהו. ככל שיהיה לך יותר שכל, ואתה באמת תצליח לראות בכל דבר את ההפך שלו, ולמה ילדותי זה בכלל בוגר, ולמה בוגר זה בכלל ילדותי, ולמה זה טוב להיות ילדותי ולמה זה רע להיות ילדותי. אם יש לך את השכל הזה, אז אם מישהו אומר לך משהו, אתה יכול להגיד לו "נכון, כי..." או "לא נכון, כי...". כל דבר אתה יכול כאילו לסדר.

ש: מה זאת אומרת "נכון כי..." או "לא נכון כי..."?

אליעד: עוד פעם, ברמת העיקרון, אם יש לך שכל שאתה יכול להסביר למה התנהגות ילדותית היא בכלל התנהגות בוגרת, ולמה התנהגות בוגרת היא בכלל התנהגות ילדותית, ולמה זה טוב להיות ילדותי ולמה זה רע להיות ילדותי, אם יש לך את השכל הזה, עכשיו אתה משחק איך שאתה רוצה. אם אתה רוצה להסכים איתו, אתה יכול להגיד לו "נכון" ולהוכיח. ואם אתה רוצה לא להסכים איתו, אתה אומר לו "לא נכון" ולהוכיח. ואם אין לך שכל, אז אתה במלכוד.

ש: כי אז למה יותר טוב להיות ילדותי, כי ילדים...?

אליעד: קודם כל, זאת חשיבה ילדותית להגיד שרע להיות ילדותי. כי אם תשאל מישהו "ולמה רע להיות ילדותי?", התשובה הכי טובה שהוא יכול להגיד לך "כי זה פשוט רע להיות ילדותי". נו, וזאת לא תשובה ילדותית? אתה הבנת מה אמרתי?

עכשיו, אם אתה אומר "ומה טוב בלהיות ילדותי?", אוקי, מה רע בלהיות ילדותי? כי בסופו של דבר, אתה לא יכול לתת תשובה הגיונית, כי כל תשובה אני אגיד "ומה רע בזה, ומה רע בזה". אני לא אתן לך תשובה, נכון? זאת אומרת שאם אתה בכל זאת מתעקש להגיד שזה רע להיות ילדותי, אתה עצמך מדבר כמו ילד.

דבר שני, מה, אתה באמת לא יודע מה טוב בלהיות ילדותי? למה אנשים מביאים ילדים, אם לא בשביל לחוות שהם ילדותיים דרך הילדים שלהם גם? לא רק. יש כאלו שמביאים כדי להרגיש שהם בוגרים, כי הם ילדותיים. יש כאלה שמרגישים שהם בוגרים, אז הם רוצים לקזז את זה עם ילדותיות.

איך אפשר לראות ש"ילדותי" יכול להיות דווקא בוגר ולהפך?

אליעד: עכשיו, אם היה לך יותר שכל, היית רואה שילדותי זה לא פחות טוב מבוגר. מה זה בוגר ומה זה ילדותי? מי מחליט מה זה בוגר ומה זה ילדותי? אולי נולדת בוגר והפכת להיות ילדותי? אולי כשנולדת היית הכי בוגר בעולם, הכי יציב נפשית, הכי בריא נפשית, ותראה לאיפה התדרדרת. עכשיו אכפת לך שמעבירים עליך ביקורת, זה לא ילדותי?

כשהיית ילד, היה אכפת לך שמעבירים עליך ביקורת בגיל שנה? לא. למה? כי אתה אדם בוגר. עכשיו תראה מה קרה, התדרדרת, נהיית ילדותי. "העביר עלי ביקורת, מה אני אומר לו?" מה אכפת לך, מה אתה אומר לו, תהיה אדם בוגר, תתנהג כמו ילד, תהיה אדם בוגר.

יש תכונות טובות בילד ויש תכונות טובות בבוגר. מי מחליט שהן טובות או רעות? הבן אדם.

אליעד: הבנו, אז אתה ילדותי או בוגר?

ש: גם וגם.

אליעד: יפה, גם וגם, תלוי מי שואל. אוקי, הבנו, נמשיך בפעם הבאה.
ש: עכשיו כשמעבירים עליך ביקורת.

אליעד: כן, מי מעביר עליך ביקורת?

ש: מישהו במעביר באופן.

אליעד: מישהו או אתה על עצמך ביקורת?

ש: לא, מישהו בא אליך ומטיח בך ביקורת.

אליעד: ואם אתה מעביר על עצמך ביקורת ואם אתה מטיח על עצמך ביקורת?

ש: זאת שאלה אחרת.

אליעד: מה זה שונה?

ש: שאתה רוצה להתמודד נגיד עם...

אליעד: אני בעצם נתתי לך את התשובה לפני ששאלת אבל לא משנה בא תשאל את השאלה עכשיו.

ש: אוקי אז אם מישהו מטיח בך ביקורת.

אליעד: האשמות אמיתיות או לא אמיתיות?

ש: שלדעתו הן אמיתיות והוא מנסה להוכיח.

אליעד: יפה, לא שלדעתך שלדעתו הן אמיתיות יכול להיות שבמציאות זה רק אתה חושב שזה נכון.

ש: לדעתי הן לא אמיתיות.

אליעד: אוקי.

ש: אז איך אני, כאילו זה הופך להיות כזה אתה יודע למלחמה כזאת של ביקורת, לא נכון כן נכון.

אליעד: אוקי מה מהות השאלה שלך, אם מישהו מעביר עליך ביקורת ו...?

ש: אז איך אתה מבטל את הביקורת שלו?

אליעד: אוקי אם מישהו מעביר עליך ביקורת ואתה רוצה להתגונן, תשובה אתה הופך את הביקורת שלו ליחסית ולא למוחלטת כל פעם שהוא אומר לך משהו באופן מוחלט אתה אומר לו "זה רק אתה נראה לך, כרגע אתה חושב, אתה חושב שאולי אני יכול להיות יותר טוב", אתה לוקח את כל המלל שלו והופך אותו לסובייקטיבי ולאפשרי.

ש: זהו מספיק.

אליעד: מספיק, אם יש לך מספיק שכל אתה עושה לו בכלל הפוך אתה אומר לו "לא נכון, זה בלתי אפשרי הביקורת שלך, מה שאני עושה זה הכי טוב בעולם", ככל שיהיה לך יותר שכל החיים שלך יהיו יותר קלים תוכל את מה שהוא אומר לך להפוך ללא הגיוני ואת מה שאתה חושב להפוך להגיוני.

ש: ואם הוא יגיד "טוב זה לא רק לדעתי זה גם לדעתם של אחרים".

אליעד: תגיד לו "שתי טעויות יש לך דבר ראשון זה אתה חושב שאחרים חושבים כמוך, דבר שני כולכם ביחד משוגעים וזה עדיין לא אומר שאני טועה" ואם יהיה לו קשה להבין את זה תגיד לו "נכון לדעתך ולדעתם של אחרים אבל זה לא מחויב זה רק אפשרי, עדיין זכותי לחשוב אחרת".

ש: ואז מה איך.

אליעד: במקרה הראשון אתה לוקח את ההכי קיצון "תקשיב אתה מספיק טיפש לחשוב שהם מסכימים איתך", המקרה הפחות קיצון "תקשיב נכון כולכם טיפשים" זה כאילו ביותר עדין במקרה הזה אתה אומר "נכון אתם צודקים אבל גם אני צודק".

ש: אבל ואז אז מה אתה אומר להם למעשה על המשפט.

אליעד: אני חושב שהוא לא נכון.

ש: אם שלושים אנשים אומרים לך שאתה שיכור אז כנראה שאתה שיכור.

אליעד: תשובה, מי שאמר את זה היה שיכור או שלושים שיכורים, " אוקי ומה רע בלהיות שיכור, נכון אני שיכור וככה בא לי, מה הבעיה שלך לא מתאים לך? תעלה לגג תקפוץ מה הבעיה" כאילו מה הבעיה הוא אומר לך כן, תעביר ביקורת על זה שהוא בכלל חשב להעביר עליך ביקורת תגיד לו "מי אתה שאתה בכלל תעביר עלי ביקורת, הסתכלת במראה הבוקר מה קרה". חוץ מזה מה זה ביקורת אתה חושב שאתה לא בסדר אם אתה חושב שאתה בסדר מה אכפת לך מה אמרו עליך. מה מהות הדבר, מה אתה רוצה אתה רוצה לגרום לו להרגיש רע עם עצמו או אתה רוצה להרגיש רע עם עצמך, אתה רוצה שהוא לא יציק לך יותר, מה אתה רוצה?

ש: לא, סתם להוציא אותו אידיוט מהביקורת שהוא מעביר.

אליעד: להוציא אותו אידיוט אז אני אסביר לך עכשיו בדוגמה אני הולך להוציא אותו אידיוט, אני אסביר לך כשמישהו מעביר עליך ביקורת אתה בעצם צריך להראות לו שבעצם אם אתה תקשיב לו אתה בעצם תעשה הפוך ממה שהוא רוצה שתעשה עוד פעם נגיד שמישהו אומר לך, אתה הבנת מה אני אומר?

ש: יש לך דוגמה?

אליעד: לא, אני מחדד אני רוצה להסביר לך את השכל שבדבר, לקחת אוקי הוא אומר שאתה צריך לעשות משהו תסביר לו "מה אתה טיפש אתה לא רואה שאני כבר עושה את זה", כאילו "מה העברתי עליו ביקורת הפכתי אותו לעוד יותר טיפש" כאילו אתה צריך להגיד לו "נכון" כאילו אתה צריך להוציא אותו טיפש במובן של "אם אני אקשיב לך זה יצא בדיוק הפוך ממה שאתה רוצה שיקרה", תן דוגמה אבל.

ש: נגיד הוא אומר לך "אתה ילדותי".

אליעד: תגיד לו "אתה ילדותי שאתה חושב שאני ילדותי, אתה לא מבין שהחשיבה שלי היא מאוד בוגרת רק אתה ילדותי אתה לא קולט את החשיבה הבוגרת שבדבר".

ש: זאת תשובה ילדותית.

אליעד: עבורך היא ילדותית אז בסדר, טוב אתה שואל אותי איך לריב עם אנשים.

ש: גם אפשר להסכים איתו בעניין הזה.

אליעד: תראה רגע אני רגע רוצה להגיד משהו, ככל שיהיה לך יותר שכל ואתה באמת תצליח לראות כל דבר את ההפך שלו ולמה ילדותי זה בכלל בוגר ובוגר זה בכלל ילדותי, וזה שעשית ככה זה בכלל לא אומר שאתה בוגר וזה שעשית ככה זה בכלל לא אומר שאתה ילדותי, אם היה לך יותר את השכל הזה אז אם מישהו אומר לך משהו אתה יכול להגיד לו "נכון כי..." או "לא נכון כי..." כל דבר אתה יכול כאילו לסדר.

ש: מה זאת אומרת "נכון כי..." או "לא נכון כי..."?

אליעד: עוד פעם ברמת העיקרון אם יש לך שכל שאתה יכול להסביר למה התנהגות ילדותית היא בכלל התנהגות בוגרת ולמה התנהגות בוגרת היא בכלל התנהגות ילדותית, ולמה זה טוב להיות ילדותי ולמה זה רע להיות ילדותי, אם יש לך את השכל הזה עכשיו אתה משחק איך שאתה רוצה אם אתה רוצה להסכים איתו אתה יכול להגיד לו נכון ולהוכיח ואם אתה רוצה לא להסכים איתו אתה אומר לו לא נכון ולהוכיח, ואם אין לך שכל אז אתה במלכוד.

ש: כי אז למה יותר טוב להיות ילדותי כי ילדים?

אליעד: קודם כל זאת חשיבה ילדותית להגיד שרע להיות ילדותי כי אם תשאל מישהו "ולמה רע להיות ילדותי?" התשובה הכי טובה שהוא יכול להגיד לך "כי זה פשוט רע להיות ילדותי" נו וזאת לא תשובה ילדותית אתה הבנת מה אמרתי, עכשיו אם אתה אומר "ומה טוב בלהיות ילדותי" אוקי מה רע בלהיות ילדותי כי בסופו של דבר אתה לא יכול לתת תשובה הגיונית כי כל תשובה אני אגיד "ומה רע בזה ומה רע בזה" אני לא אתן לך תשובה נכון, זאת אומרת שאם אתה בכל זאת מתעקש להגיד שזה רע להיות ילדותי אתה עצמך מדבר כמו ילד. דבר שני מה אתה באמת לא יודע מה טוב בלהיות ילדותי למה אנשים מביאים ילדים אם לא בשביל לחוות שהם ילדותיים דרך הילדים שלהם גם, לא רק יש כאלו שמביאים כדי להרגיש שהם בוגרים כי הם ילדותיים, יש כאלה שמרגישים שהם בוגרים אז הם רוצים לקזז את זה עם ילדותיות.

עכשיו אם היה לך יותר שכל היית רואה שילדותי זה לא פחות טוב מבוגר, מה זה בוגר ומה זה ילדותי, מי מחליט מה זה בוגר ומה זה ילדותי אולי נולדת בוגר והפכת להיות ילדותי, אולי כשנולדת היית הכי בוגר בעולם הכי יציב נפשית, הכי בריא נפשית ותראה לאיפה התדרדרת עכשיו אכפת לך שמעבירים עליך ביקורת זה לא ילדותי, כשהיית ילד היה אכפת לך שמעבירים עליך ביקורת, כן כשהיית ילד היה אכפת לך שהיו מעבירים עליך ביקורת בגיל שנה היה אכפת לך שמעבירים עליך ביקורת?

ש: לא.

אליעד: לא, למה כי אתה אדם בוגר עכשיו תראה מה קרה התדרדרת נהיית ילדותי "העביר עלי ביקורת מה אני אומר לו" מה אכפת לך מה אתה אומר לו תהיה אדם בוגר, תתנהג כמו ילד תהיה אדם בוגר. יש תכונות טובות בילד ויש תכונות טובות בבוגר, מי מחליט שהן טובות או רעות הבן אדם. הבנו, אז אתה ילדותי או בוגר?

ש: גם וגם.

אליעד: יפה גם וגם, תלוי מי שואל. אוקי הבנו נמשיך בפעם הבאה.
מה זה טוב לגרום לו להרגיש הצלחה מראה לטעות אופי קיצוני תגובות להיות ילד משחק לשאול להעביר אפשרי אפשרי או מחויב אפשרי ומחויב אפשרי מחויב ביקורת ביקורתי ביקורתיות הדיפת ביקורת העברת ביקורת התגוננות התמודדות התמודדות עם ביקורת התמודדות עם העברת ביקורת התנהגות התנהגות ילדותית התנהגות ילדים התנהגות לא בוגרת ויכוח ויכוחים ילד ילדה ילדים להדוף ביקורת להפוך להפוך מחויב להפוך מחויב לאפשרי להתגונן להתגונן מול ביקורת להתמודד להתמודד עם ביקורת להתמודד עם העברת ביקורת לחסום ביקורת לנצח לנצח בויכוח לנצח בויכוחים מחויב מחויב או אפשרי מחויב אפשרי מחויב ואפשרי מחויב לאפשרי
התנהגות ילדים, טיפול פסיכולוגי לילדים, פסיכולוג ילדים, בעיית התנהגות אצל ילדים מתבגרים, בעיות רגשיות של ילדים, חינוך ילדים
התנהגות ילדים, טיפול פסיכולוגי לילדים, פסיכולוג ילדים, בעיית התנהגות אצל ילדים מתבגרים, בעיות רגשיות של ...
חינוך ילדים, הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים, פסיכולוג ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים
חינוך ילדים, הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים, פסיכולוג ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים
... אותו ומה המטרות שלו. הבעיה המרכזית היא שלרוב ההורה אינו מבין את מהות התנהגות הילד, משום שהילד לעיתים אינו מבין את עצמו, או שאינו מצליח לבטא נכון את מחשבותיו ורצונותיו. לכן ההורה צריך לקבל הדרכה מקצועית שתלמד אותו איך לזהות נכון את הכוונות האמיתיות של הילד ... עצמו לא מגיע לפגישה, ההורה עצמו יכול ללמוד כיצד להשפיע באופן חיובי על התנהגות הילד שלו, וכיצד לייצר שינוי אמיתי בהתנהגות, בריכוז וביכולת של הילד להסתדר טוב יותר בחיים. איך לחנך ילד עם בעיות קשב וריכוז? מה עושים כשהילד מסרב ללכת לטיפול? איך להבין התנהגות של ...
חינוך ילדים עקשנים, השמנה אצל ילדים, איך לשכנע אנשים, NLP, איך לחנך ילדים, בעיות בחינוך ילדים מתבגרים, חינוך ילדים, איך לשכנע ילדים, ילדים בעייתיים, בעיות התנהגות אצל ילדים
חינוך ילדים עקשנים, השמנה אצל ילדים, איך לשכנע אנשים, NLP, איך לחנך ילדים, בעיות בחינוך ילדים מתבגרים, חינוך ילדים, איך לשכנע ילדים, ילדים בעייתיים, בעיות התנהגות אצל ילדים
...כדי לתת לה תחושת פרופורציה וליצור אצלה מודעות לכמות האוכל שהיא אוכלת לעומת אחרים. כך הילדה מקבלת רמז ברור להתנהגות מאוזנת יותר סביב אוכל. מה ההבדל בין שכנוע שכלי לשכנוע דרך אמונה ודמיון? אליעד מסביר שהורים רבים מנסים לשכנע את ילדיהם דרך שכל והיגיון (אם תאכלי הרבה, תשמיני). לדבריו, שכנוע כזה לא תמיד יעיל. במקום זאת, הוא מציע שימוש באמונה ודמיון - שיטה עקיפה, שבה ההורה לא אומר לילדה ישירות מה לעשות, אלא מראה לה את ההתנהגות הרצויה דרך דוגמה אישית, ואז...
PDD, מיומנות חברתית, ייסורי מצפון, הפרעה נפשית, חינוך ילדים, טיפול בבעיה נפשית, הפרעה התפתחותית, מהו מצפון? מיומנויות תקשורת, אוטיזם, בעיות התנהגות בחברה, טיפול בילדים, אימון לילדים
PDD, מיומנות חברתית, ייסורי מצפון, הפרעה נפשית, חינוך ילדים, טיפול בבעיה נפשית, הפרעה התפתחותית, מהו מצפון? מיומנויות תקשורת, אוטיזם, בעיות התנהגות בחברה, טיפול בילדים, אימון לילדים
... זאת, והוא עושה זאת כי הוא חושב רק על מה שמועיל לו או גורם לו הנאה, ואין לו תחושת אשמה או מצפון. מדוע המבוגר מתקשה להבין את התנהגות הילד? אליעד מסביר שהקושי של המבוגר נובע מכך שהוא בעצמו לא מבין את המנגנון הפנימי שמוביל אותו לפעול בצורה מסוימת. המבוגר רוצה לשנות את ...
להפסיק לחקות אחרים, יחסי הורים וילדים, איך לא להזדהות עם מישהו? איך לחנך ילדים? איך להתנתק רגשית? חינוך ילדים, מחקה אחרים, דוגמה אישית לילדים, איך לגדל ילדים? שטיפת מוח עצמית, שכנוע
להפסיק לחקות אחרים, יחסי הורים וילדים, איך לא להזדהות עם מישהו? איך לחנך ילדים? איך להתנתק רגשית? חינוך ילדים, מחקה אחרים, דוגמה אישית לילדים, איך לגדל ילדים? שטיפת מוח עצמית, שכנוע
... שזה יתרון וירצה לחקות את ההורה. אבל אם הילד מזהה בהורה תכונות שליליות כמו שעמום, עצבנות או כעס, הוא ירצה דווקא להתרחק מההתנהגות הזאת ויפעל באופן הפוך ממה שההורה עושה או אומר. איך ניתן להשפיע על התנהגות הילד לטובה? ההורה חייב לבדוק באופן קבוע מה הן התכונות שהילד ... ומציע שיטות מעשיות איך לשנות את ההתניות הללו לטובת עצמאות מחשבתית ורגשית טובה יותר. איך להפסיק לחקות אחרים? איך לנתק קשר רגשי? למה ילדים עושים דווקא? איך להיות דוגמה לילדים? איך להשפיע על התנהגות הילד? איך לשנות התניות במוח? מה גורם לנו לחקות אחרים? ...
הדרכת הורים, הילד לא רוצה ללכת לבית ספר, הילד עושה בעיות בבוקר, הילד לא קם בבוקר, הילד לא רוצה ללכת לגן, הילד לא רוצה להתקלח, הילד לא רוצה לאכול, איך לשכנע ילד? חינוך ילדים, למה הילד לא מקשיב לי? בעיות משמעת אצל ילדים
הדרכת הורים, הילד לא רוצה ללכת לבית ספר, הילד עושה בעיות בבוקר, הילד לא קם בבוקר, הילד לא רוצה ללכת לגן, הילד לא רוצה להתקלח, הילד לא רוצה לאכול, איך לשכנע ילד? חינוך ילדים, למה הילד לא מקשיב לי? בעיות משמעת אצל ילדים
... או פתירת כעסים פנימיים). רק אחרי שההורה יבין באמת את המניע של הילד ויטפל בו ברגישות ואהבה, התנהגות הילד תשתנה מהותית ולאורך זמן. למה הילד לא רוצה לקום בבוקר? בעיות משמעת אצל ילדים איך לשכנע ילד ללכת לבית ספר? מה עושים כשהילד לא מקשיב להורים? איך לטפל בילד שמסרב להתקלח? ...
עונשים לילדים, להעניש או לא להעניש, כמה להעניש? האם להעניש ילד אוטיסט? איך לחנך ילד אוטיסט? איך להעניש ילדים? איזה עונש לתת לילד? האם זה באשמת הילד? תסמונת דאון, אוטיזם, ענישת ילדים כדרך חינוך, הדרכת הורים
עונשים לילדים, להעניש או לא להעניש, כמה להעניש? האם להעניש ילד אוטיסט? איך לחנך ילד אוטיסט? איך להעניש ילדים? איזה עונש לתת לילד? האם זה באשמת הילד? תסמונת דאון, אוטיזם, ענישת ילדים כדרך חינוך, הדרכת הורים
... שגויה ומתי לא להעניש? אליעד מדגיש שהענישה חייבת להיות מותאמת למטרה אחת בלבד - מניעת ההתנהגות הלא רצויה בעתיד. אם המטרה היא לפרוק כעס או לנקום, הענישה לא תשיג את מטרתה ולא תביא לשיפור התנהגות הילד . במקרה כזה, אפשר אפילו לפגוע עוד יותר בילד או ביחסים איתו. הענישה צריכה להיות כלי חינוכי בלבד, ללא מעורבות רגשית אישית של המעניש. מהם שלבי הענישה הנכונים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על להתמודד עם העברת ביקורת, לנצח בויכוח, להתגונן מול ביקורת, ביקורתיות, להפוך מחויב לאפשרי, התמודדות עם ביקורת, להדוף ביקורת, לחסום ביקורת, התנהגות ילדותית, התנהגות לא בוגרת, הדיפת ביקורת
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: התנהגות ילדים, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: התנהגות ילדים, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לא להישחק בעבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך לפרש חלומות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? למה יש רע וסבל בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן פרטי, מורה רוחני, מאמן אישי להפרעות קשב בתחום התנהגות ילדים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.5000 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 00:35:15 - wesi1