אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה התנגדות ✔איך לטפל בהתנגדויות? הטיפול הטוב ביותר בהתנגדויות, איך לשכנע אנשים? אולי ההפך הוא הנכון? איך לענות לאנשים? איך למכור יותר? ✔ איך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
10:11איך לטפל בהתנגדויות? הטיפול הטוב ביותר בהתנגדויות, איך לשכנע אנשים? אולי ההפך הוא הנכון? איך לענות לאנשים? איך למכור יותר?
איך להפוך התנגדות בטענה לתמיכה בשכנוע?

כאשר מנסים לשכנע אנשים, בדרך כלל מופיעות התנגדויות רבות. רוב האנשים נוטים להתמודד עם ההתנגדות באמצעות ניסיון להפריך אותה או להקטין את חשיבותה. למשל, אם מישהו אומר "אני לא רוצה לאכול צ'יפס כי זה לא בריא", התגובה הרגילה תהיה להסביר לו מדוע זה לא באמת מזיק, או מדוע ההנאה מהטעם חשובה יותר מהבריאות. דוגמה נוספת: אם לקוח אומר שהמוצר יקר, המוכר ינסה לשכנע אותו שהמוצר לא באמת יקר, או שהוא שווה את ההשקעה.

הבעיה בגישה הרגילה הזו היא, שהיא מקבלת את הנחת היסוד של המתנגד. למשל, מי שאומר שהצ'יפס לא בריא, מניח באופן סמוי שמשהו לא בריא הוא רע ושלא כדאי לאכול אותו. מי שמנסה לשכנע אותו אחרת בעצם מסכים עם ההנחה הזו ומנסה לשכנע אותו שזה לא כל כך נורא. אבל יש דרך שכנוע טובה הרבה יותר, שאליעד כהן מציג בהרצאתו.

מהי הדרך האידיאלית להתמודד עם התנגדויות בשכנוע?

הדרך האידיאלית שאליעד כהן ממליץ עליה היא לקחת את הסיבה שבגללה האדם מתנגד, ולהפוך אותה בדיוק לסיבה שבגללה הוא כן צריך להשתכנע. במקום לנסות להפריך או למזער את החשיבות של ההתנגדות, צריך להשתמש בה בדיוק כפי שהיא כדי לחזק את הטיעון ההפוך.

לדוגמה:
  • אם מישהו אומר: "אני לא רוצה לאכול צ'יפס כי זה לא בריא", התגובה תהיה: "אתה צודק, בדיוק בגלל שזה לא בריא אתה צריך לאכול את הצ'יפס".
  • אם לקוח אומר: "המוצר יקר לי", המוכר יגיד לו: "נכון, דווקא בגלל שזה יקר לך אתה חייב לקנות אותו".
מה שעושים כאן הוא לקחת את ההתנגדות עצמה ולהפוך אותה לנימוק בעד ההחלטה שרוצים שהאדם יקבל.

איך בדיוק עובד ההיגיון מאחורי שיטת השכנוע הזו?

ההיגיון הוא לנצל את הנחות היסוד של האדם עצמו לטובת השכנוע. כאשר האדם מעלה התנגדות, הוא יוצא מנקודת הנחה מסוימת. אם נצליח לזהות את ההנחה הזו ולהפוך אותה לטובתנו, השכנוע יהיה יעיל הרבה יותר.

לדוגמה:

אדם אומר: "אני לא רוצה להצטרף לתוכנית המנויים של מפעל הפיס כי אני לא מהמר".

במקום לנסות לשכנע אותו שזה לא הימורים, התגובה הטובה ביותר תהיה: "דווקא בגלל שאתה לא מהמר, תוכנית המנויים הזו בדיוק בשבילך".

איך ניתן לנתח את ההתנגדות ולהפוך אותה לטובת השכנוע?

כדי ליישם את השיטה בצורה מוצלחת, אליעד כהן ממליץ לפרק את הטענה של המתנגד ולמצוא מהן ההנחות הסמויות שלו:
  • אם הוא אומר: "אני לא מהמר כי אפשר להתמכר להימורים", התגובה תהיה: "דווקא בגלל החשש הזה, תוכנית המנויים היא בשבילך - התשלום קבוע ואין סיכון להתמכר".
  • אם הוא אומר: "אני לא רוצה להפסיד כסף", התגובה תהיה: "זו בדיוק הסיבה שכדאי לך להצטרף, כי התשלום ידוע מראש ואין הפתעות".
  • אם הוא אומר: "אני לא יכול לישון בלילה מחשש להפסדים", התגובה תהיה: "בתוכנית המנויים המספרים נבחרים עבורך אוטומטית, כך שאין לך על מה לחשוב".
כך בעצם לוקחים את הסיבה להתנגדות ומציגים אותה כסיבה להצטרף או להסכים.

דוגמאות ליישום השיטה בחיי היומיום:

אליעד כהן מביא דוגמאות מחיי היומיום להמחשת השיטה:
  • אדם אומר: "אני לא צריך ייעוץ כי אין לי בעיות". התגובה תהיה: "דווקא בגלל שאתה חושב שאין לך בעיות אתה צריך ייעוץ, כי אנשים שחושבים שהכל בסדר יכולים לפספס דברים שחשוב לשפר".
  • אדם אומר: "אני לא צריך ביטוח בריאות כי אני בריא". התגובה תהיה: "דווקא כשאתה בריא אתה צריך ביטוח, כי ביטוח עושים לפני שחלילה נהיים חולים".
מדוע השיטה הזו עובדת טוב יותר מאחרות?

שיטת השכנוע הזו יעילה כי היא משנה את כללי המשחק. במקום ויכוח, שבו כל צד מנסה להוכיח שהשני טועה, השיטה הזו יוצרת היגיון פנימי חדש במוחו של המתנגד. הוא מתחיל לחשוב מחדש על העמדה שלו, והתנגדותו יורדת באופן משמעותי, כי הוא כבר לא נמצא בעימות ישיר.

איך חוקרים הנחות יסוד באופן עמוק יותר?

כדי להפוך התנגדויות באופן מוצלח, כדאי לשאול שאלות עומק:
  • מה מניח האדם כשהוא מתנגד?
  • האם ההנחות שלו אכן נכונות?
  • איך ההנחה עצמה יכולה לחזק את הטענה ההפוכה?
לדוגמה, כאשר מפריע רעש שמונע לישון בלילה, התגובה הרגילה היא לסגור את החלון כדי להפסיק את הרעש. אבל אפשר לשאול: אולי דווקא טוב שיש רעש, כי זה אומר שאולי עדיף שלא אירדם עכשיו, או שאולי הרעש דווקא יכול להרדים אותי טוב יותר באופן עקיף?

המטרה היא להרגיל את המוח לחפש דווקא את ההיגיון ההפוך מהרגיל, וכך להרחיב את טווח האפשרויות.

איך ליישם את השיטה באופן מעשי?

לפי אליעד כהן, בכל מצב של התנגדות:
  1. האזן היטב להתנגדות ולזהות את ההנחות הסמויות.
  2. מצא כיצד ההנחות האלו יכולות לשמש דווקא לטובת השכנוע שלך.
  3. הצג למתנגד את הטיעון המחודש, שמבוסס על ההנחה המקורית שלו, אך הפוך מבחינה לוגית.
ברגע שזו תהיה הגישה הטבעית, השכנוע יהפוך להרבה יותר קל ואפקטיבי.
שכנוע באמצעות הפיכת טענה נגדית לטענה תומכת

כאשר מנסים לשכנע מישהו, לרוב מתמודדים עם התנגדויות. ההתנגדות הראשונית שמעלה האדם היא הסיבה שבגללה הוא אינו רוצה לעשות את מה שמנסים לשכנע אותו לעשות. הדרך האינסטינקטיבית להגיב היא לנסות להפריך את ההתנגדות, למשל אם מישהו אומר "אני לא רוצה לאכול צ'יפס כי זה לא בריא", התגובה הטבעית תהיה לנסות להראות לו שזה לא כזה לא בריא, או שזה לא משנה כי זה טעים, או שצריך ליהנות בחיים.

הגישה הרגילה לשכנוע
  • מישהו אומר "אני לא רוצה לאכול צ'יפס כי זה לא בריא".
  • התגובה הרגילה היא להסביר לו למה זה לא באמת לא בריא או למה זה לא משנה.
  • אם מישהו אומר "המוצר יקר", התגובה היא להסביר למה הוא לא באמת יקר או למה הוא שווה את המחיר.
  • אם מישהו אומר "אני לא רוצה לעשות שיעורים כי אני רוצה ללכת לחברים", ההורה ינסה להסביר לו למה שיעורים יותר חשובים.
בגישה הזו, האדם שמנסה לשכנע מסכים עם הנחת היסוד של המתנגד ומנסה להראות לו מדוע זה לא רלוונטי או נכון במקרה הזה. כלומר, אם מישהו אומר שצ'יפס לא בריא, הוא בעצם מניח שאם משהו לא בריא אז לא כדאי לאכול אותו, ובמקום לשבור את ההנחה הזו, מנסים להראות לו למה במקרה הספציפי הזה היא לא תקפה.

הגישה האידיאלית לשכנוע

במקום לנסות לשלול את טענתו של האדם, יש להשתמש בטענתו כדי לתמוך דווקא בעמדה ההפוכה. כלומר, לקחת את הסיבה שבגללה הוא לא רוצה ולעשות ממנה את הסיבה שבגללה הוא כן צריך לעשות את זה.

דוגמאות:
  • אם מישהו אומר "אני לא רוצה לאכול צ'יפס כי זה לא בריא", התשובה תהיה "נכון, ולכן אתה צריך לאכול צ'יפס".
  • אם מישהו אומר "המוצר יקר לי", התשובה תהיה "נכון, ולכן אתה צריך לקנות אותו".
היגיון מאחורי השיטה

הרעיון הוא לזהות את ההנחות הסמויות של המתנגד ולהשתמש בהן לטובת השכנוע. לדוגמה, אם מישהו אומר "אני לא רוצה להצטרף לתוכנית המנויים של מפעל הפיס כי אני לא מהמר", התגובה הנכונה תהיה "בדיוק בגלל זה אתה צריך להצטרף - כי התוכנית הזו נועדה בדיוק לאנשים כמוך שלא מהמרים". כאן מנצלים את ההנחה שלו (שלא כדאי להמר) כדי להראות לו שהתוכנית דווקא מתאימה לו.

איך לנתח טענות ולהפוך אותן?

כדי להפוך טענה שמתנגדת לשכנוע לטענה שתומכת בו, צריך לפרק את ההנחות הסמויות שלה ולמצוא כיצד הן תומכות דווקא בעמדה ההפוכה. לדוגמה:
  • מישהו אומר "אני לא מהמר כי אפשר להתמכר לזה" - אפשר להגיד לו "בדיוק בגלל זה אתה צריך להצטרף לתוכנית המנויים, כי פה אתה לא יכול להתמכר - זה קבוע מראש ולא תלוי בך".
  • מישהו אומר "אני לא מהמר כי אני יכול להפסיד כסף" - התשובה תהיה "בדיוק, ולכן בתוכנית המנויים אתה שולט בסכום מראש ואין סיכון להפסדים בלתי צפויים".
  • מישהו אומר "אני לא מהמר כי אני לא יכול לישון בלילה ולחשוב על זה" - התשובה תהיה "בדיוק בגלל זה אתה צריך את התוכנית, כי המספרים נבחרים אוטומטית ואתה לא צריך לחשוב על זה בכלל".
יישום השיטה במצבים שונים

השיטה הזו שימושית בהרבה מאוד מצבים, כולל מצבים יומיומיים:
  • אם מישהו אומר "אני לא רוצה לקבל ייעוץ כי אין לי בעיות", התשובה תהיה "בדיוק בגלל זה אתה צריך ייעוץ - כי אנשים שחושבים שיש להם בעיות כבר מטפלים בהן, אבל מי שחושב שאין לו בעיות עלול לפספס דברים שיכולים לשפר אותו".
  • אם מישהו אומר "אני לא רוצה לקנות ביטוח בריאות כי אני בריא", התשובה תהיה "בדיוק בגלל זה אתה צריך ביטוח - כי ביטוח קונים כשאתה בריא, לא כשאתה כבר חולה".
למה זה עובד?

השיטה הזו עובדת כי היא משנה את הדינמיקה של השיחה. במקום להיכנס לוויכוח שבו כל צד מנסה לשלול את טענתו של האחר, משתמשים בטענת האדם עצמו כדי לתמוך בשכנוע. זה יוצר תחושת היגיון פנימי אצל הצד השני, גורם לו לחשוב מחדש על עמדתו, ומוריד את רמת ההתנגדות.

הרחבה על חקירת הנחות יסוד

כשמתקלים בהתנגדות, אפשר לשאול:
  • מה בעצם מניח האדם כשהוא אומר את מה שהוא אומר?
  • האם הנחות היסוד שלו בהכרח נכונות?
  • איך אפשר לקחת את ההנחה ולהפוך אותה כך שהיא דווקא תומכת בשכנוע?
סיכום

במקום להתווכח ישירות עם ההתנגדות של האדם ולנסות להראות לו שהיא לא נכונה, עדיף לקחת את ההנחה שממנה הוא יוצא ולהפוך אותה לנימוק שמחזק את השכנוע. השיטה הזו עובדת כי היא לא יוצרת עימות אלא משתמשת בלוגיקה של האדם עצמו כדי לשנות את דעתו.
עוד משהו בנושא הזה של שכנוע אתה בא לשכנע מישהו במשהו לדוגמה אתה בא לשכנע מישהו לאכול צ'יפס ואז הוא אומר לך "אני לא רוצה לאכול צ'יפס כי זה לא בריא", עכשיו מה ה - default אומר שמה עושים בדרך כלל כשמישהו אומר לך "אני לא רוצה לאכול צ'יפס כי זה לא בריא אז מה אומרים לו מה האינסטינקטיבי שאתה אומר לו? אומרים לו כל מיני דברים שמסבירים לו למה זה לא משנה שזה לא בריא ואז מה אם זה לא בריא אבל זה טעים.

ש: צריך ליהנות בחיים.

אליעד: צריך ליהנות בחיים ומי אמר לך שזה לא בריא וזה בכלל בריא ויש מחקרים שאומרים שזה בריא.

ש: צריך לאכול את זה דווקא שזה לא בריא.

אליעד: שנייה נכון, עכשיו מישהו בא בטענה אתה אומר לילד שלך תעשה שיעורים הוא אומר לך "אני רוצה ללכת לחברים עכשיו אני לא יכול לעשות שיעורים" אז אתה תנסה להסביר לו למה הוא לא רוצה ללכת לחברים למה זה עדיין חשוב לעשות שיעורים אבל ואז בעצם אתה מסכים איתו על הנחת היסוד שאומרת שאם לא כל הסיבות האלה אז באמת היה עדיף לו לעשות שיעורים, שאם באמת הצ'יפס לא בריא אז באמת עדיף לו לא לאכול את הצ'יפס.

עכשיו אתה בא למכור את המוצר ללקוח הלקוח אומר לך זה יקר ואז אתה מסביר לו למה זה לא יקר הוא אומר לך "זה לא מתאים לי" ואז אתה מסביר לו למה זה מתאים לו נגיד אבל הדרך האידיאלית יותר לשכנע היא אחרת.

ש: אידיאלית.

אליעד: אידיאלית לפחות שתהיה לך ב - memory אחר כך תבחר מה לשכנע, נגיד שמישהו אומר לך "אני לא רוצה לאכול צ'יפס כי זה לא בריא אז הוא בעצם רוצה שתסכים איתו שזה שזה לא בריא זה רע ומהסיבה הזאת עדיף שלא יאכל את הצ'יפס ואז אתה עכשיו מתווכח איתו אחרי שהסכמת איתו על זה אבל מה שאני אומר באידיאל זה שאתה צריך להגיד לו "אתה צודק זה לא בריא ולכן אני אומר לך לאכול את הצ'יפס", נגיד הוא אומר לך "המוצר יקר לי, לכן אני חושב שאתה צריך לקנות אותו אתה צודק שהוא יקר לך ולכן אתה צריך לקנות אותו".

ש: למה שאני צודק?

אליעד: למה זאת שאלה אחרת תכף נסביר אבל קודם כל אתה צריך שיהיה לך היגיון איך הסיבה שהוא אומר שבגללה הוא לא רוצה לקנות את המוצר איך הסיבה הזאתי היא הסיבה שבגללה הוא צריך לקנות את המוצר. אני אתן דוגמה בא בן אדם מנסים להחתים אותו על תוכנית המנויים של מפעל הפייס, אוקי ואז הוא אומר "אני לא רוצה להצטרף, למה אתה לא רוצה להצטרף? כי אני לא טיפוס שמהמר" ואז אני רוצה להגיד לו "אתה עוד לא יודע תוכנית המנויים של מפעל נועדה לאנשים שלא מהמרים בכלל בגלל שאתה לא מהמר לכן אתה צריך למלא את זה".

איפה השכל שבדבר פה קודם כל מה המהות היא שאתה לוקח את הסיבה שבגללה הוא רצה לא ובאותה סיבה אתה לא אומר לו "אבל זה לא הימורים" לא, אתה אומר לו "בגלל זה אתה צריך דווקא בגלל שאתה לא מהמר לכן אתה צריך את זה זה בשבילך בכלל בנינו את זה". עכשיו מה השכל נגיד פה בסיפור הזה של תוכנית המנויים מה הסיפור פה שהוא אומר "אני לא מהמר" ואז אנחנו צריכים למצוא סיבה למה דווקא זה שהוא לא מהמר זה אמור לגרום לו לרצות למלא את מפעל הפיס, למה איך אנחנו יכולים לפרוץ כזה דבר?

ש: אתה אומר לו אתה קונה את זה פעם אחת זהו ויותר לא מהמר.

אליעד: אתה רוצה שהוא יעשה תוכנית מנויים שימלא כל חודש.

ש: לא יש כרטיס כזה.

אליעד: כן.

ש: יש כרטיס.

אליעד: כן שכל חודש אתה מהמר כל חודש אתה משלם.

ש: בסדר אבל אתה לא עושה את הפעולה של ההימור אתה לא בא וממלא וקונה.

אליעד: מה זה משנה אבל הוא לא מתעסק בהימורים, איך מנתחים את זה אתה עוד פעם אתה הולך על התשובות איך מנתחים את זה.

ש: אוקי מה זה הימור.

אליעד: יפה עכשיו, שנייה אז הוא אומר "אני לא מהמר" עכשיו אנחנו צריכים לבדוק מה הנחות היסוד שלו שהוא לא אומר למה הוא לא מהמר, הוא אומר לך "אני לא רוצה למלא את תוכנית המנויים כי אני לא מהמר" למה הוא לא מהמר בא נבין למה הוא לא מהמר ואז נגיד הוא אומר "אני לא מהמר" נגיד "כי אפשר להתמכר לזה אני לא מהמר כי אני יכול לשרוף בזה כסף, אני לא מהמר כי אז אני לא יכול לישון בלילה כל הזמן חושב מה יהיה".

ואז הוא אומר לו "בשביל זה בדיוק יש לך את תוכנית המנויים, למה יש לך את תכונית המנויים כי אתה לא יכול להתמכר לזה כי זה סכום מוגבל לצורך העניין, אתה לא כל הזמן מתעסק עם המספרים כי זה הכל עובד באופן אוטומטי וזה נכנס לך לחשבון אוטומטית".

ש: מה עם לא ישן בלילה?

אליעד: אתה בכל מקרה לא ישן בלילה.

ש: מה הוא?

אליעד: לא הוא, לא למה הוא לא ישן בלילה כי הוא אומר "אני כל יום בודק איזה מספרים יצאו" הוא אומר "פה אתה אפילו לא יודע איזה מספר יש לך אתה לא יודע איזה מספר יש לך אנחנו בוחרים לך מספר אקראי וזה מה שיהיה יהיה אתה לא יכול לא לישון בלילה כי אתה לא יודע מה יהיה". עכשיו אני מסכים שתמיד אפשר להכניס איזה חיסרון אבל אני אומר במהות לדוגמה פה אתה אומר לו "תקשיב בשביל זה יצרנו את זה".

הרעיון זה אם לדוגמה אתה נגיד רוצה להגיד ל - x נגיד "לך לקבל יעוץ" הוא אומר לך "לא אני לא צריך יעוץ הכל טוב אצלי" איך אתה אומר לו "ברור בגלל זה אמרתי שתלך לקבל יעוץ" כי הוא מניח שאתה תגיד לו "לא לא הכל טוב אצלך צריך לשפר את זה ואת זה" הוא אומר "מה פתאום בגלל זה אני חושב שכדאי לך ללכת לקבל יעוץ כי אתה חושב שהכל טוב אצלך". בוא נמצא מה החיסרון שהכל טוב אצלך איך זה שאם תלך לקבל יעוץ זה יפתור לך את זה ודרך זה ננסה לשכנע אותו שהוא צריך ללכת לקבל את היעוץ.

הוא אומר לו "תראה יעוץ זה לא נועד לאנשים שחושבים שיש להם בעיות בחיים כי אנשים שחושבים שיש להם בעיות הם בכל מקרה כבר לומדים מטפלים בזה בודקים, דווקא אנשים שחושבים שהכל טוב אצלהם הם צריכים שמישהו יעיר אותם שהם יוכלו לראות איך הם יכולים להשתפר כי הצרה הכי גדולה של הבן אדם זה שהוא חושב שהכל טוב אצלו, אין דבר יותר גרוע מבן אדם שחושב שהכל טוב אצלו אתה חייב לקחת יעוץ בגלל שאתה חושב שהכל טוב".

ואם הוא אומר לך "לא מה פתאום לא הכל טוב אצלי, לא צריך להיסחף אני לא חושב שהכל טוב אצלי" אתה אומר לו "מה לא טוב אצלך?" הוא אומר לך x, אתה אומר "נכון בשביל ה - x צריך לקחת יעוץ". עכשיו מה המהות של מה שאני אומר עוד פעם המהות היא תנסה אני לא אומר שזה קל, אני אומר שהמהות היא תיקח את הסיבה שבגללה לא ותהפוך אותה לכן. לדוגמה נגיד שאתה להירדם ואז יש לך נגיד רעש מבחוץ ואז אתה בא לסגור את החלון ואז המוח אומר לך "לא משנה שיש רעש" אתה אומר "בוא נחשוב הפוך למה זה שיש רעש".

ש: ירדים אותי יותר.

אליעד: לא "למה זה אומר שאני צריך להשאיר את החלון פתוח" אל תלך ללא משנה תלך להפך. המוח אומר לך "תקשיב סגור את החלון כי יש רעש" ואז הביניים שלו אומר "לא משנה אם יש רעש או אין רעש, אין לך כוח לקום אל תקום כי אין לך כוח לקום, אל תקום כי לא משנה שיש רעש אל תקום כי בכל מקרה הרעש יפסק" כל מיני סיבות.

ש: אז למה לא לעשות ההפך שהרעש ירדים אותי יותר טוב.

אליעד: אני אומר מה הנחת היסוד הנחת היסוד שאומרת שרעש, דוגמה כן נגיד נכון ואני אומר ונגיד שהוא לא מרדים אותך נגיד שזה מחויב מצד החושים מצד החושים רעש לא מרדים אותך נניח, נניח שזה מחויב אבל עדיין "האם מחויב שאני ארצה לסגור את החלון כי הרעש אולי בגלל שיש רעש לכן עדיף שאני לא ארדם אולי עדיף שאני לא ארדם, אולי הרעש ירדים אותי בווריאציה כזו או אחרת, אולי יותר טוב שאני אהיה עייף".

כי המוח בדרך כלל כשיש לו משהו רע הוא מנסה להגיד או שהוא הולך ללא משנה או "בוא נראה יתרונות אחרים" אבל בדרך כלל המוח לא לוקח את החיסרון עצמו ואומר "לא זה בכלל יתרון על מה אתה מדבר זה בכלל טוב שזה ככה זה לא רע זה טוב".

ש: איך אני מנתח את זה עם החלון?

אליעד: אתה בודק מה הנחות היסוד שלך הנחת יסוד ראשונה שיש רעש הנחת יסוד שנייה שהוא מפריע לך לישון הנחת יסוד שלישית שאתה צריך לישון.

ש: רביעית זה בשביל לישון אתה צריך לסגור את החלון.

אליעד: האם זה נכון האם אתה צריך לישון האם באמת יש רעש כן החושים אומרים שיש, אוקי האם אתה צריך לישון? לא יודע אולי צריך להגיד "עכשיו אני אשאיר את החלון פתוח כדי שאני לא אשן".

ש: ואם אני שומע "כן אני צריך לישון".

אליעד: יפה למה אתה צריך לישון "כי אז אני לא אהיה מרוכז בעבודה", אוקי "אני לא אהיה מרוכז בעבודה ולכן צריך לישון" מה הנחת היסוד שאתה צריך להיות מרוכז בעבודה ושאם לא תישן לא תהיה מרוכז, אוקי "אולי אם אני לא אשן אני אתרכז בעבודה, אולי זה יותר טוב שאני לא אתרכז בעבודה אבל אם אני לא אתרכז בעבודה יפטרו אותי" אז עוד פעם הנחות יסוד "אולי יותר טוב שיפטרו אותי אני עכשיו אשאיר את החלון פתוח ואז יפטרו אותי יותר טוב כבר שיפטרו אותי".

ש: אני מסכים איתך אבל הבעיה שהבן אדם רוצה את זה ואת זה ואת זה.

אליעד: קודם כל אין שום בעיה.

ש: אני לא אמרתי שיש לך בעיה.

אליעד: אבל אתה אמרת "שהבעיה היא ש..." אני לא ראיתי פה שום בעיה אני ראיתי פה פתרון בכלל.

ש: הבעיה שלי.

אליעד: אז תגיד מה הבעיה שלך מה הבעיה שלך?

ש: הבעיה שלי היא שאני רוצה.

אליעד: אתה אמרת הבעיה היא שהבן אדם רוצה אתה דיברת באופן כללי נכון?

ש: הבעיה שלי בסדר נכון אמת, אמרתי שבן אדם לא אמרתי שאתה.

אליעד: הבן אדם כמו בן אדם אני לא יודע על מה אתה מדבר אתה אומר "בא בן אדם" אני לא יודע על מה מדובר תדבר על עצמך הלאה.

ש: הבעיה שלי שיש רצונות שאני כן מחויב אליהם, רוצה שיהיו איך נקרא לזה רצונות שאני רוצה.

אליעד: איך מגיעים לזה בא נתקדם, איך מגיעים לזה על ידי שאתה לוקח את הנחות היסוד שלך ואתה חושב "אולי זה לא נכון" לא רק "אולי זה לא נכון" גם "אולי ההפך המוחלט של זה הנכון", כשאתה עושה את זה אז המוח מתפתח ואז כשמישהו אומר לך "אני לא רוצה לאכול כי x" אז אתה אומר לו "בגלל זה אתה צריך לאכול", "אני לא רוצה לעשות את זה כי משהו" אתה אומר לו "בגלל זה אתה צריך לעשות את זה בכלל".

עכשיו מה האמת שגם לא תמיד צריך להגיד את זה אבל אם יש לך ב - memory את ההפך המוחלט של הטענה של הבן אדם השני אז יותר קל לך גם לשכנע אותו אתה לא לחוץ אתה לא מאוים יש לך עוד טווח תנועה עוד אפשרויות.

ש: אני מסכים הבעיה אם הם מצליחים לראות את הזה, ואם יש קיבוע של רצונות הוא אומר לך "מה אתה מבלבל לי את המוח אני רוצה ככה וככה" יגיד לי "הנה אתה מסכים איתי שככה וככה זה אומר שככה וככה" השאלה אם זה באמת ככה.

אליעד: אתה תבדוק מה הנחות היסוד שלו ותהפוך גם אותן.
לפטר למה היא לא תשלום צריך ללכת שליטה עובד לקוח אומר יקר לי ריכוז המוכר יכולות ליישם אולי ההפך אולי ההפך הוא הנכון איך לגרום לאנשים איך לטפל איך לטפל בהתנגדויות איך לטפל בהתנגדות איך למכור איך למכור יותר איך לענות איך לענות לאנשים איך לשכנע איך לשכנע אנשים ההפך ההפך הוא הנכון הטוב ביותר הטיפול הטוב ביותר בהתנגדויות התנגדויות התנגדות טיפול טיפולים כיצד לשכנע אנשים לגרום לאנשים לטפל לטפל בהתנגדויות לטפל בהתנגדות למכור למכור יותר לענות לענות לאנשים לשכנע לשכנע אנשים מטופל מטופלים מטפל שכנוע
התנגדות מחיר סמויה, למה הלקוח לא קונה? למה הלקוח לא רוכש? התנגדות סמויה של מחיר יקר, למה תמיד המחיר כן קובע? למה אני לא מצליח למכור? למה אני לא מצליח לסגור עסקה? התנגדויות מכירה של מוצר, התנגדויות עסקה, התנגדויות לקוח, איך למכור מוצר יקר? למה תמיד זאת התנגדות מחיר? התנגדות מחיר גלויה, לתת הנחה ללקוח, איך המחיר משפיע על המכירה? תמחור מוצר ללקוח, למה באמת הלקוח לא רוכש? מה ההתנגדות האמיתית של הלקוח? חשיבות התמחור, לתמחר נכון, התנגדות מחיר יקר
התנגדות מחיר סמויה, למה הלקוח לא קונה? למה הלקוח לא רוכש? התנגדות סמויה של מחיר יקר, למה תמיד המחיר כן קובע? למה אני לא מצליח למכור? למה אני לא מצליח לסגור עסקה? התנגדויות מכירה של מוצר, התנגדויות עסקה, התנגדויות לקוח, איך למכור מוצר יקר? למה תמיד זאת התנגדות מחיר? התנגדות מחיר גלויה, לתת הנחה ללקוח, איך המחיר משפיע על המכירה? תמחור מוצר ללקוח, למה באמת הלקוח לא רוכש? מה ההתנגדות האמיתית של הלקוח? חשיבות התמחור, לתמחר נכון, התנגדות מחיר יקר וכאן ניתן נקודת מבט חשובה, לגבי התנגדויות מכירה של מוצר. כי יש סוגים שונים של התנגדויות מכירה. לפעמים הלקוח לא רוכש את ... אומר לך בניסוי המחשבתי או הניסוי הממשי, שאם הרכב היה עולה X במחיר יותר זול, הוא כן היה נוסע ברכב, למרות הצבע של הרכב, הרי שבמובן מסוים, יש כאן התנגדות מחיר, למרות שהלקוח לא הזכיר ... אם היא נמכרת לו בזול. ובני אדם רוכשים הרבה מוצרים עם הרבה חסרונות, כי המחיר שלהם זול. במילים אחרות זה אומר, שבמובן מסוים, בהרבה מאוד מקרים, יש התנגדות מחיר, גם אם ברמה הפורמאלית גם הקונה וגם המוכר, מסכימים שיש כאן בעיה אחרת שהיא לא המחיר. ולמה אני אומר את כל זה? כי אם לדוגמה הלקוח היה אומר לך, שיש כאן התנגדות מחיר, איך היית מגיב? איך היה נכון להגיב? תשובה: לא יודע, כל מקרה לגופו. אבל כן צריכים לדעת, שגם כאשר אין התנגדות מחיר רשמית, הרי שצריכים להתייחס לסיטואציה גם כאילו יש בה התנגדות מחיר. והכל כמובן לפי ההקשר. ...
מחיר מוצר, תמחור מוצר יקר, תמחור שירות יקר, התנגדות מכירה מחיר, איך למכור מוצר יקר ללקוח? איך למכור שירות יקר? האם המוצר יקר? כמה המוצר באמת שווה? מה הערך האמיתי של המוצר? איך לתמחר מוצר? איך להתמודד עם התנגדות יקר לי? מה השווי האמיתי של המוצר? האם התמחור נכון? איך לתמחר בצורה נכונה? האם להעלות מחיר? האם להוריד מחיר? התנגדות רכישה מחיר, התנגדות לקוח מחיר, מהו הערך האובייקטיבי של מוצר? כדאיות ייצור מוצר, האם כדאי לייצר את המוצר?
... מוצר, תמחור מוצר יקר, תמחור שירות יקר, התנגדות מכירה מחיר, איך למכור מוצר יקר ... האמיתי של המוצר? איך לתמחר מוצר? איך להתמודד עם התנגדות יקר לי? מה השווי האמיתי של המוצר? ... בצורה נכונה? האם להעלות מחיר? האם להוריד מחיר? התנגדות רכישה מחיר, התנגדות לקוח מחיר, מהו הערך האובייקטיבי של ... אנחנו באים למכור מוצר שירות כלשהו, אפשר לומר שההתנגדות הגדולה ביותר בדכ תהיה התנגדות המחיר. כי יכולה להיות התנגדות של אי התאמה לצרכי הלקוח, אבל בדכ גם ... שיהיה ניתן למכור ללקוח את המוצר. כך שאפשרי לומר, שהתנגדות המכירה של המחיר, היא אחת ההתנגדויות המרכזיות אם לא המרכזית ביותר כאשר מטפלים בהתנגדויות מכירה. אז הפעם ניתן עוד נקודת מבט מרכזית ביותר, לגבי טיפול בהתנגדות מכירה מסוג מחיר וכולי. אז כאשר אנחנו ...
תמחור מוצר יקר, האם התמחור יקר? האם המוצר יקר ללקוח? למה הלקוח אומר שהמוצר יקר? האם התמחור נכון? התמודדות עם התנגדות מכירה, לקוח אומר יקר לי, התנגדות מחיר, התנגדות מכירה של מחיר, התנגדות רכישה של מחיר, למה המוצר יקר ללקוח? האם לתת הנחה? דרופשיפינג
... ללקוח? למה הלקוח אומר שהמוצר יקר? האם התמחור נכון? התמודדות עם התנגדות מכירה, לקוח אומר יקר לי, התנגדות מחיר, התנגדות מכירה של מחיר, התנגדות רכישה של מחיר, למה המוצר יקר ללקוח? האם לתת הנחה? דרופשיפינג וכאן נחדד יותר, מה הופך מוצר ליקר עבור הלקוח. ... זהה עבורו ממוצר אחר יותר זול, הרי שבמקרה כזה, צריכים להתייחס להתנגדות המחיר הזאת, בצורה אחרת. ...
איך לנהל משא ומתן? איך להכיל התנגדות של לקוח? איך לקבל התנגדות של לקוח? איך לשתול מחשבות? איך לקבל לא? איך למנוע קונפליקט? מערכות יחסים, איך להכיל חוסר הסכמה? איך לחנך ילדים?
איך לנהל משא ומתן? איך להכיל התנגדות של לקוח? איך לקבל התנגדות של לקוח? איך לשתול מחשבות? איך לקבל לא? איך למנוע קונפליקט? מערכות יחסים, איך להכיל חוסר הסכמה? איך לחנך ילדים?
... לנהל משא ומתן? איך להכיל התנגדות של לקוח? איך לקבל התנגדות של לקוח? איך לשתול מחשבות? איך לקבל לא? איך למנוע קונפליקט? מערכות יחסים, איך להכיל חוסר הסכמה? איך לחנך ילדים? איך לנהל משא ומתן ולנהל התנגדויות בשיווק? כאשר ננהל משא ומתן עם לקוחות או אנשים, יתכנו התנגדויות אשר יעלו במהלך השיחה. אליעד כהן מסביר שגapproaches לשם הפחתת התנגדות הלקוח אינן בהכרח מציינות פתרון מהיר, אלא מצביעות על חשיבות ההבנה ששיטת ההתמודדות עם התנגדות אינה תמיד מבוססת על מניעה מוחלטת של התנגדות. השיטה המוצגת מציעה שלב של הכלה, שבו הכוונה היא להכיר ולהבין את ההתנגדות מבלי להילחם בה ולהפוך אותה לאויב. התנגדות לא בהכרח אומרת סוף הדרך, אלא אם תתנהל בצורה חכמה, תוכל להמשיך לעסקאות נוספות. למה כדאי להמנע מלהגיב באופן מוחלט להתנגדות? העקרון המרכזי של אליעד כהן הוא שעל אף שאנשים נוטים להסתכל על התנגדות של הלקוח כמשהו שמסיים את המשא ומתן, לעיתים התמודדות נכונה עם התנגדות היא דווקא להבין את הסיבה שמאחורי הסירוב ולהכיר אותה. כאשר אדם נמצא במצב רוח חיובי ופתוח להסכמה, יש סיכוי גבוה יותר שהוא ... למוצר הראשון. כלומר, התמודדות חכמה עם התנגדות יכולה להפוך את הסירוב להזדמנות למכירה חוזרת. כיצד ניתן להימנע מהשפעת התנגדות על מכירות עתידיות? נראה שאליעד כהן סבור שיש לבנות מראש את התשובות לשאלות הקשות או להנחות את הלקוח לחשוב על סיבה לגיטימית ... יותר. מה לעשות כשלא הצלחנו לשתול את סיבת ההתנגדות מראש? אם לא הצלחנו להנחות את הלקוח על הסיבה המתאימה לסירוב, אליעד כהן מציין שעדיין אפשר לשתול סיבה כזו לאחר הסירוב. אולם, ... לכן, כדאי לתכנן מראש את ההתמודדות עם התנגדויות ולשאול את עצמנו מהם הסיבות שמובילות אנשים לסרב, כך שנוכל להנחות את הלקוח לחשוב עליהן מראש. האם תמיד הסיבה האמיתית להתנגדות היא זו שהלקוח מציין? כהן מציין כי לעיתים הלקוח חושב שהוא מתנגד מסיבה מסוימת, אך בפועל הסיבה האמיתית שונה לגמרי. לדוגמה, אם ... היא לשתול את הסיבה הרצויה מראש או לאחר ההתנגדות, כך שהלקוח יחשוב על התנגדותו בצורה שתשאיר פתח למכירה עתידית. מה קורה אם הלקוח מתנגד לשירות או למוצר בגלל סיבה לא נכונה? העיקרון הוא שהלקוח יכול לא ... לא מודע לה. לכן, אם נבין את ההסבר מאחורי התנגדויות אלו, נוכל להשתמש בטכניקות שנועדו לשנות את תפיסתו ולהנחות אותו לחשוב על סיבות אחרות שמקלות עליו לקבל את המוצר או השירות. ... שמסביר אליעד כהן הוא שכאשר אנו פוגשים התנגדות, כדאי להבין שהיא לא בהכרח סוף הדרך, אלא חלק מהתהליך. גישה חכמה היא למנוע שהתנגדות תסגור את הדלת למכירה עתידית על ידי הצעת סיבות חלופיות שיסייעו להקל על הלקוח להרגיש נוח יותר עם סירובו, ועדיין לא להפסיק את המשא ומתן. איך לנהל משא ומתן? הכלה של התנגדות בשיווק? ניהול משא ומתן עם התנגדויות כיצד להפוך סירוב להזדמנות מכירה? תכנון מראש להתמודדויות עם התנגדויות איך כדאי לגשת לטיפול בהתנגדויות של לקוחות כבר בשלב המשא ומתן? הטקסט מסביר שעל אף הרצון למנוע התנגדויות, לא תמיד מדובר בפתרון שחור או לבן שבו יש רק הצלחה או כישלון. לעיתים, ההתנגדות עצמה אינה מחסלת את העסקה לגמרי, וחשוב לדעת להכיל את ההתנגדות ולהבין שהמטרה היא להמשיך ולנהל משא ומתן על מנת למכור מוצרים נוספים או להציע אפשרויות אחרות. מדוע לעיתים חשוב להכיל את ההתנגדות ולהמשיך במכירה? כאשר לקוח אומר לא בצורה חד משמעית, רבים מניחים שמדובר בסוף הדרך. אולם לפעמים משמעות טיפול ב
התנגדויות מכירה בלי פתרון, התנגדויות מכירה ללא פתרון, איך להתמודד עם התנגדות מכירה שאין לה פתרון? האם לדבר על התנגדות מכירה שאין לה שום פתרון? האם להתעלם משאלה של לקוח? האם להעביר נושא מול התנגדות לקוח? האם להתחמק משאלה של לקוח? האם לדבר על התנגדויות מכירה ללא פתרון? התנגדויות מכירה קשות, התנגדויות לקוח קשות, אין פתרון ללקוח, אין תשובה לשאלה של לקוח, שאלה של לקוח בלי תשובה, בעיה של לקוח בלי פתרון, מה לעשות כשאין לך שום תשובה ללקוח?
התנגדויות מכירה בלי פתרון, התנגדויות מכירה ללא פתרון, איך להתמודד עם התנגדות מכירה שאין לה פתרון? האם לדבר על התנגדות מכירה שאין לה שום פתרון? האם להתעלם משאלה של לקוח? האם להעביר נושא מול התנגדות לקוח? האם להתחמק משאלה של לקוח? האם לדבר על התנגדויות מכירה ללא פתרון? התנגדויות מכירה קשות, התנגדויות לקוח קשות, אין פתרון ללקוח, אין תשובה ... ועל בעיות שהלקוח רואה במוצר, גם בעיות כאלו שאתה לא יכול לטפל בהתנגדות הלקוח ולמצוא ללקוח פתרון, עדיין עצם זה ... וכמה שפחות חסרונות עבורו. ולכן בברירת המחדל, כאשר לקוח מציף איזו התנגדות, אז כדאי לטפל התנגדות הלקוח כמו שכבר הסברתי במקומות שונים. ויש גם לוגיקה של מתי ובאיזה שלב לדבר עם הלקוח על התנגדויות המכירה שלו. באיזה שלב בשיחה כדאי לדבר עם הלקוח על ההתנגדויות שלו. ויש בזה המון היבטים והמון ... אבל יש מצב שבו איש המכירות קולט שהלקוח הולך לדבר על נושא של התנגדות מכירה, שלאיש המכירות אין שום מענה להתנגדות המכירה הזאת. ונניח שלאיש המכירות יש את ... כדאי שהוא ירכוש את המוצר, למרות שהוא כמובן לא מבין את התשובה שלך להתנגדות המכירה שלו. כי באמת אין לך פתרון. אסביר ... דעתך כאיש מכירות שכדאי לו לרכוש את המוצר, האם היא לוקחת בחשבון את התנגדות המכירה שאין לך פתרון אליה, הרי שביחס ... אליהם, נושאים שאולי אין לך שום תשובה אליהם, נושאים בעיתיים, התנגדויות מכירה שאין לך שום פתרון אליהם. במקרה ... מגדיל את הסיכוי שהוא ירכוש את המוצר, למרות שאתה לא נותן שום מענה להתנגדות המכירה שלו וכולי. ...
התנגדות מכירה של מחיר, יקר לי, התנגדות מכירה יקר לי, התנגדות מחיר בתהליך מכירה, איך לענות ללקוח שאומר שיקר לו? איך לגרום ללקוח לקנות מוצר יקר? איך להצליח למכור מוצר יקר? איך למכור מוצר יקר ביחס למתחרים? האם להוריד את המחיר של המוצר? האם לתת הנחה ללקוח? עלות ייצור של מוצר, עלות ייצור גבוהה, תמחור מוצר עם עלות ייצור גבוהה, למה המוצר יותר יקר? למה לא לתת הנחה ללקוח? למה השירות יותר יקר? למה אצל המתחרים יותר זול? למה הלקוח לא רוכש? למה הלקוח לא קונה?
התנגדות מכירה של מחיר, יקר לי, התנגדות מכירה יקר לי, התנגדות מחיר בתהליך מכירה, איך לענות ללקוח שאומר שיקר לו? איך לגרום ללקוח לקנות מוצר יקר? איך ... איך להתמודד עם לקוח שלא רוצה לקנות כי המוצר יקר לו. והשאלה המרכזית היא, איך להתמודד עם התנגדות מכירה של מחיר? איך לענות ללקוח שאומר שהמוצר יקר לו? ואיך לגרום מראש ללקוח לו לא לומר ... וכמובן שיש לכך המון תשובות אפשריות, אבל אחת הדרכים הפשוטות ביותר לגשת כדי לטפל בבעיה של התנגדות מחיר של לקוח, היא לבדוק מה האמת? האם באמת המחיר יקר ללקוח? האם באמת הלקוח יכול לרכוש ...
איך לטפל בהתנגדויות? טיפול בהתנגדויות, להקדים תרופה למכה, התנגדות מהסיבה הלא נכונה, לשתול מחשבות, שכנוע למתקדמים, שיטות שכנוע, הבעת אמפתיה, הבעת הזדהות, ניהול משא ומתן
איך לטפל בהתנגדויות? טיפול בהתנגדויות, להקדים תרופה למכה, התנגדות מהסיבה הלא נכונה, לשתול מחשבות, שכנוע למתקדמים, שיטות שכנוע, הבעת אמפתיה, הבעת הזדהות, ניהול משא ומתן
... לטפל בהתנגדויות? טיפול בהתנגדויות, להקדים תרופה למכה, התנגדות מהסיבה הלא נכונה, לשתול מחשבות, שכנוע למתקדמים, שיטות שכנוע, הבעת אמפתיה, הבעת הזדהות, ניהול משא ומתן איך להתמודד נכון עם התנגדויות בשכנוע? אחת השאלות המהותיות בכל תהליך של שכנוע או מכירה היא כיצד מתמודדים עם התנגדויות של האדם שאנחנו מנסים לשכנע. לפי אליעד כהן, המפתח להתמודדות אפקטיבית עם התנגדויות טמון בזיהוי מוקדם שלהן ובתגובה אסטרטגית מתאימה עוד לפני שהן בכלל עולות. בסיכום מפורט זה אציג את כל השיטות, הדוגמאות והטכניקות שאליעד הסביר, כדי שתוכלו ... טכניקות בדיוק. מהו העיקרון הבסיסי לשכנוע ולהתמודדות עם התנגדויות? לפי אליעד כהן, שכנוע יעיל מתרחש כאשר מציגים לאדם את הסיבות מדוע כדאי לו לבצע פעולה מסוימת, לקנות מוצר מסוים, או לאמץ רעיון מסוים. האדם עושה פעולות שהוא ... יודעים שהצד השני יתנגד - צריך לפעול אחרת. איך מטפלים בהתנגדות עוד לפני שהיא עלתה? הטכניקה שאליעד הציג היא להקדים תרופה למכה. הרעיון הוא להציג את ההתנגדות בעצמנו עוד לפני שהאדם השני מספיק להגיד אותה. למשל, במקום לומר לילד לך תעשה שיעורים, אומרים לו: אני יודע שאולי לא תרצה לעשות שיעורים, אבל בכל זאת לך תעשה שיעורים. למה זה עובד? כי המוח של הילד כבר שמע את ההתנגדות שלו, ולכן כשההתנגדות תעלה לו בראש, הוא יחשוב שהעניין כבר נשקל ובכל זאת הוחלט שכדאי לעשות זאת. לדוגמה, במקום להגיד תקנה את המוצר הזה, נאמר: אני יודע שאתה אולי חושב שיש מוצרים ... אבל המוצר הזה הוא הכי טוב בשבילך. כך אנחנו מראים לאדם שהתנגדותו כבר הובאה בחשבון, וממילא מורידים את הצורך שלו להתנגד בעצמו. מהם היתרונות והחסרונות של שיטת הקדמת ההתנגדות? אליעד מציין שהיתרון בשיטה זו הוא שהאדם מרגיש שמבינים אותו, ובכך מצטמצם הצורך שלו להתנגד. אך יש בכך גם חיסרון משמעותי - לפעמים אנחנו מעלים התנגדות שהצד השני בכלל לא היה חושב עליה אם לא היינו מעלים אותה, ובכך יוצרים לו התנגדות שלא הייתה קיימת מראש. לדוגמה, אם אומרים לילד אני יודע שקשה לך לעשות שיעורים, אבל לך תעשה שיעורים, יכול להיות שהוא בכלל לא חשב על כך שקשה לו, ועכשיו דווקא ... המחשבה שיכול להיות שקשה לו. איך להשתמש נכון בשיטת הקדמת ההתנגדות? כדי להימנע מהחיסרון הזה, אליעד מציע שיטה מתוחכמת יותר: בהתחלה אומרים את מה שאנחנו רוצים שהאדם יעשה, אחר כך מציינים את ההתנגדות הפוטנציאלית שלו, ולבסוף חוזרים על ההנחיה המקורית שוב. לדוגמה, נאמר לילד: לך תעשה שיעורים, ולמרות שאולי קשה לך לעשות שיעורים, לך תעשה שיעורים. בצורה זו, ... קודם כל שמע את הפעולה הרצויה באופן חיובי ורק לאחר מכן את ההתנגדות שלו, ואז שוב את ההנחיה. בצורה זו יש יותר סיכוי שנצליח להשפיע עליו מבלי ליצור אצלו התנגדות נוספת. איך לשתול מחשבות כדי לטפל בהתנגדויות מראש? טכניקה נוספת שאליעד מציג היא שתילת סיבות לא נכונות. אם אנחנו יודעים שאדם יתנגד לפעולה מסוימת, אפשר להציג מראש סיבה לא נכונה או מגוחכת להתנגדות שלו. כאשר האדם ישאל את עצמו למה הוא לא רוצה לבצע את הפעולה, הוא יעלה בראשו את הסיבה השגויה שאמרנו לו - וידחה אותה בעצמו. לדוגמה, אם הילד לא רוצה לעשות ... מטופשת - ואז אולי הוא יבצע את הפעולה הרצויה בכל זאת, כי ההתנגדות האמיתית לא עלתה לו למודעות. אליעד נותן עוד דוגמה: אדם שלא רוצה לקנות טלוויזיה כי הוא חושב לראות טלוויזיה אצל חברים. אם נאמר לו: אני מבין שאתה לא רוצה ... אצל חברים, אבל כדאי שיהיה לך בכל זאת, האדם עשוי להבין שההתנגדות שהצגנו היא לא באמת הגיונית, ובכך הסיכוי שירכוש גדל. מהי טכניקת ההקצנה כדי להתמודד עם התנגדויות? עוד טכניקה שאליעד מציג היא הקצנת הסיבה האמיתית להתנגדות. אם הסיבה האמיתית שבגללה אדם לא רוצה לפעול היא ברורה לנו, אפשר להקצין אותה עד לכדי אבסורד. למשל, ילד לא רוצה לעשות שיעורים כי לא אכפת לו מהעתיד שלו - אפשר ... ברחוב, אבל בכל זאת תעשה שיעורים. ההקצנה הזו גורמת לילד להתנגד לסיבה של עצמו ולפעול בניגוד להתנגדותו המקורית. כיצד לבחור את השיטה המתאימה לטיפול בהתנגדות? אליעד מדגיש שבכל טכניקה של טיפול ב
יסודות השכנוע, יסודות המכירה, יסודות ההשפעה, יסודות הנאום, יסודות המנהיגות, יסודות הרטוריקה, מחויב או אפשרי, אובייקטיבי או סובייקטיבי, גם או רק, ספק או וודאות, טיפול בהתנגדויות, אומנות השכנוע
יסודות השכנוע, יסודות המכירה, יסודות ההשפעה, יסודות הנאום, יסודות המנהיגות, יסודות הרטוריקה, מחויב או אפשרי, אובייקטיבי או סובייקטיבי, גם או רק, ספק או וודאות, טיפול בהתנגדויות, אומנות השכנוע
... או סובייקטיבי, גם או רק, ספק או וודאות, טיפול בהתנגדויות, אומנות השכנוע מהו עיקרון המחויב והאפשרי בשכנוע? עיקרון המחויב והאפשרי מהווה יסוד מרכזי בשכנוע, מכירה ומשא ומתן. עיקרון זה טמון בהבנה שכל רעיון יכול ... ותגביר את הסיכוי שהלקוח יימנע מלקנות. כיצד מטפלים בהתנגדויות באמצעות עיקרון המחויב והאפשרי? במצב שבו לקוח מציג התנגדות, כמו זה יקר לי, כדאי להפוך את ההתנגדות לאפשרי ולא למחויב. במקום לומר זה יקר וזהו, יש לומר אולי זה נראה לך יקר, אבל אולי יש בזה תועלות נוספות. בכך ההתנגדות מומרת לאפשרות, וקל יותר לשוחח על יתרונות נוספים של המוצר מבלי לסתור את מה שאמר הלקוח. מה הקשר בין מחויב ואפשרי לאובייקטיבי וסובייקטיבי? עיקרון המחויב ... נתפס כיותר סובייקטיבי (אפשרי). בדיוק כמו בהפגת התנגדות, כאשר רוצים להוריד את עוצמת ההתנגדות, יש להפוך אותה לסובייקטיבית (בעיניך זה ככה) ולהציג את הדעה שלנו כאפשרית (אולי זה ככה). איך מעבירים את הלקוח ממחויב ואפשרי לסגירת עסקה? למעבר מהתנגדות לסגירת עסקה, יש לנקוט בגישה של גם וגם כאשר הלקוח מציג התנגדות. לאחר מכן, במטרה להגיע להסכמה ולסגור את העסקה, יש להחזיר את השיחה למחויב ולהציג את הרעיון כלא ניתן להימנע ממנו. ברגע שהלקוח מקבל את הרעיון כוודאי, הוא ... לילה, הרעיון פתוח לאפשרות אחרת. אותו הדבר קורה בהתנגדויות - במקום לטעון באופן חד משמעי שמה שמישהו אומר לא נכון, ניתן להוסיף גם וגם ולטעון שיש מקום לראות את הדברים גם בצורה אחרת. במצבים של סגירת עסקה, הכרחי ... והאפשרי מאפשר גמישות והכוונה מדויקת בכיצד להתמודד עם התנגדויות ולהוביל לפעולה. בין אם מדובר בשיחה עם לקוח, בעבודה עם ילדים או בניהול משא ומתן, חשוב להבין מתי להציג רעיון כוודאי ומתי להפוך התנגדות לאפשרית, כך שנוכל להוביל את השיחה לכיוון הרצוי. עקרונות שכנוע טכניקות מכירה הבנת התנגדויות הבחנה בין מחויב ואפשרי שיטות משא ומתן מדוע עיקרון המחויב והאפשרי חשוב כל כך בשכנוע? עיקרון המחויב והאפשרי הוא בסיס לכל פעולה של שכנוע, מכירה או משא ... הזה הכרחי עבורך, זה חייב להתאים לך. אם הלקוח מעלה התנגדות, כמו זה יקר לי, הוא בדרך כלל מדבר במוחלט: זה יקר וזהו. כדי לנטרל את ההתנגדות, מומלץ להפוך אותה לאפשרי: אולי זה רק נראה לך יקר, ואולי יש בזה גם תועלות נוספות בצורה זו, ההתנגדות שלו נחלשת. אם לקוח בטוח שהוא לא רוצה מוצר (דיבור של מחויב: בוודאות לא רוצה), אפשר לרכך זאת באמצעות דיבור אפשרי: אולי תבדוק, אולי בכל זאת תמצא שזה מתאים לך. בדרך הזו, כל עוד ההתנגדות מוצגת בצורת מחויב, קשה לשנות אותה, ולכן אנחנו הופכים אותה לאפשרי כדי להוסיף רעיון אחר לצידה. אבל כשמגיעים לשלב הסופי של סגירת העסקה, צריך לחזור לדיבור ... לגרום ללקוח לפעול. למה דווקא גם ולא רק עוזר בהפגת התנגדויות? כשאדם מתנגד לרעיון, הוא פעמים רבות מציג עמדה מוחלטת (מחויב) בסגנון לא מתאים לי, לא רוצה, לא נכון. אם משיבים לו בהיפוך מוחלט - כן מתאים לך, כן נכון - ... כך, הילד לא מרגיש שסותרים אותו באופן מוחלט, וההתנגדות שלו נחלשת. מה הקשר בין מחויב ואפשרי לאובייקטיבי וסובייקטיבי או וודאי וספק? לעיקרון המחויב והאפשרי מקבילים מושגים נוספים: אובייקטיבי מול סובייקטיבי - ... זה ככה מציג גישה של ספק ואפשרות. בדומה לכך, בהפגת התנגדות עדיף להשתמש במילים כמו אולי, אפשר, ובסגירה להשתמש במילים כמו בטוח, חייב, בוודאות. איך עוברים מהתנגדות לסגירת העסקה באמצעות המחויב והאפשרי? המעבר מתנגדות לסגירה מתרחש בשלבים: ראשית, לוקחים את ההתנגדות (שבאה בצורת רק או בטוח לא) והופכים אותה לגם או אולי. לדוגמה, אם מישהו אומר זה יקר מדי, עונים לו אולי זה נראה יקר, אבל תראה מה מקבלים בתמורה. לאחר שההתנגדות הופכת לאפשרות, מציגים אפשרות אחרת לצד ההתנגדות שלו (גם וגם). בכך מרווחים מקום לרעיון חדש לחיות לצד הרעיון שלו. הוא כבר לא תקוע ברק שלו. בסוף, כדי שהעסקה באמת תיסגר, יש לחזור לדבר במונחי מחויב וודאי: ... חייב לבצע את הפעולה. אבל לאורך הדרך, כדי להתמודד עם התנגדויות, משתמשים בשפה של אפשרי וגם וגם, כי היא מרגיעה עימותים. כיצד מסכמים את העיקרון? כל תהליך שכנוע דורש הבנה מתי לדבר באפשרי (לריכוך התנגדויות, להראות נקודות מבט שונות, גם וגם) ומתי לדבר במחויב (לסגור עסקה, להוביל לפעולה, רק ככה, בטוח נכון). בטבע, אפשרויות הן בלתי מוגבלות, אבל בפועל תמיד קורה ... לפי הצורך. עקרונות נוספים בשכנוע ומכירות התמודדות עם התנגדויות של לקוחות טכניקות חשיבה לוגיות שימוש באובייקטיבי וסובייקטיבי בדיון הבחנה בין וודאי לספק בקבלת החלטות שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על אחד מהעקרונות ... לא וודאי לא הכרחי גם וגם, מה לדוגמה בכל פעם שיש התנגדות של לקוח בכל פעם שיש קונפליקט בכל פעם שיש אי הסכמה אז הדרך לפרוץ את האי הסכמה היא באמצעות אפשרי. מה זאת אומרת? בן אדם לדוגמה נגיד אומר זה יקר לי נגיד אז ... רק זה מה שצריך לעשות, לעומת זאת אם מישהו מתנגד יש התנגדות אפשרי לא בהכרח צריך אפשרי להחליש את ההתנגדות בפרט אם זאת
טיפול בהתנגדות לקוח / סוגסטיה / לשכנע לקוח - להפוך את האובייקטיבי לסובייקטיבי - התנגדות אובייקטיבית / התנגדות סובייקטיבית - NLP, לשתול מחשבות, למכור, להגדיל מכירות, לשכנע
... בהתנגדות לקוח סוגסטיה לשכנע לקוח - להפוך את האובייקטיבי לסובייקטיבי - התנגדות אובייקטיבית התנגדות סובייקטיבית - NLP, לשתול מחשבות, למכור, להגדיל מכירות, לשכנע כאן במאמר אבאר, איך אפשר ואיך צריך לטפל בהתנגדות של לקוח. כי לפעמים הלקוח מתנגד לדעה שלך, וברצונך לשכנע אותו להסכים איתך ולחשוב כמוך. והשאלה היא, איך מטפלים בהתנגדות לקוח? והתשובה לכך היא, שהדרך לטיפול בהתנגדות של לקוח, היא על ידי זה שהופכים את האובייקטיבי לסובייקטיבי. זא שגורמים ללקוח להבין, שההתנגדות שלו, היא רק סובייקטיבית בלבד, אך היא לא התנגדות אובייקטיבית באמת. ונסביר: כי יש התנגדות אובייקטיבית ויש התנגדות סובייקטיבית. והתנגדות אובייקטיבית פירושה, שהלקוח לא רוצה לקנות את המוצר, מסיבה אובייקטיבית. זא הלקוח לא רוצה לקנות את המוצר, מסיבה אמיתית שכולם מסכימים עליה. כגון לדוגמה, שהמוצר פגום ושכל ... שפוי בדעתו, לא היה רוצה לקנות את המוצר הזה. והתנגדות סובייקטיבית פירושה, שהלקוח לא רוצה לקנות את המוצר, בגלל שהוא עצמו חושב בטעות שהמוצר לא מתאים לו וכיוב. ואובייקטיבי פירושו, דבר שהוא אמיתי, ושכולם מסכימים עליו בלי להטיל ... אותו הדבר. ובפועל זה אומר, שכאשר הלקוח מעלה התנגדות לרכישת המוצר, כגון לדוגמה שהלקוח אומר אני לא צריך את המוצר הזה או המוצר הזה לא מתאים לי וכיוב. במקרה כזה לדוגמה, הלקוח מדבר כאילו בצורה אובייקטיבית. דהיינו, הלקוח אומר ... שהוא אומר שיש מולו קיר. וכאן צריך להפוך את ההתנגדות האובייקטיבית שלו, להתנגדות סובייקטיבית. שזה אומר, שכאשר הלקוח אומר לדוגמה אני לא צריך את המוצר הזה, צריך לחזור אחרי המשפט שהוא אומר, ולהוסיף לו מילה שתהפוך את המשפט לסובייקטיבי בלבד, וזה עושה אצל ... מסכימים עליהם. ולפעמים הלקוח מתנגד למוצר, בהתנגדות אובייקטיבית. שהוא חושב שהוא לא רוצה ולא צריך את המוצר, כמו שהוא חושב שהוא מדבר איתך באותו הרגע. וצריך לגרום לאותו לקוח, להסתכל על הדברים של עצמו, כעל דברים סובייקטיביים בלבד. דהיינו, לגרום להתנגדות שלו, להיות התנגדות סובייקטיבית. ואת זה עושים על ידי סוגסטיה שבה מוסיפים למשפט שלו, מילים שהופכות את מה שהוא אומר, לרעיון סובייקטיבי בלבד. לדוגמה, כאשר הלקוח אומר, המוצר הזה הוא מוצר גרוע. ... סובייקטיבי בלבד. ויש עוד מילים שהופכות את ההתנגדות האובייקטיבית להתנגדות סובייקטיבית. כגון לדוגמה, המילה כרגע. לדוגמה: הלקוח אומר המוצר הזה לא מתאים לי. הפוך את זה ללמה אתה חושב כרגע המוצר הזה לא מתאים לך. ובכך שהוספנו את המילה כרגע, בעצם ...
איך למכור ללקוח? טעויות של אנשי מכירות, איך לא למכור ללקוח? טעויות במכירה, יצירת הסכמה עם לקוח, לגרום למישהו להסכים, איך ליצור הסכמה? איך למנוע התנגדות? הסכמה גדולה, הסכמה קטנה, NLP
איך למכור ללקוח? טעויות של אנשי מכירות, איך לא למכור ללקוח? טעויות במכירה, יצירת הסכמה עם לקוח, לגרום למישהו להסכים, איך ליצור הסכמה? איך למנוע התנגדות? הסכמה גדולה, הסכמה קטנה, NLP
... הסכמה? איך למנוע התנגדות? הסכמה גדולה, הסכמה קטנה, NLP מהן הטעויות השכיחות במכירות וכיצד למנוע התנגדות מצד הלקוח? במהלך הרצאה זו, אליעד כהן מתאר את אחת מהטעויות השכיחות שעושים אנשי מכירות בעת מגע עם לקוחות. אחת הטעויות המרכזיות היא יצירת התנגדות מצד הלקוח מבלי הצורך בכך. לעיתים קרובות, כאשר המוכר מנסה למכור מוצר, הוא שואף לכך שהלקוח יסכים לרכוש אותו. אך קורה לעיתים שהלקוח יגיב בהכחשה או התנגדות , דבר אשר יכול להוביל לקונפליקט מיותר. הטעויות מתרחשות כאשר המוכר מנסה להשיג הסכמה מלאה מהלקוח על כל פרטי העסקה מבלי לשים דגש על הסכמות קטנות שיכולות ... התוצאה תהיה לרוב התנגדות. מהי הסכמה מלאה והסכמה חלקית? הסכמה מלאה מתארת את מצב שבו הלקוח מסכים לכל פרט בעסקה. לדוגמה, לקוח שמעוניין לרכוש דירה מסוימת יסכים לכל פרט בנוגע לדירה ... בצורה טבעית ולמנוע התנגדות מצידו של הלקוח. כיצד למנוע התנגדות בעסקה? כשהלקוח מסכים על פרטים קטנים קודם כל, הדרך להגעה להסכמה מלאה הופכת לפשוטה יותר. אם, לעומת זאת, מתחילים לשאול את הלקוח על כל העסקה או מציעים לו את ... מזהה היכן קיימת התנגדות על ההסכמות הקטנות, הוא יכול להתחיל להתמקד בהן ולהפוך את השיחה לפורה יותר. מה עושים כאשר הלקוח לא מסכים? אם הלקוח לא מסכים להסכמה הגדולה, יש לבדוק אם הוא ... למכור ללקוח ולמנוע התנגדות? אחת מהטעויות השכיחות של אנשי מכירות היא יצירת התנגדות מצד הלקוח מבלי צורך בכך. כשמוכר מנסה למכור מוצר, בסופו של דבר הוא רוצה שהלקוח יסכים לקנות אותו, אך לעיתים נגרם קונפליקט כאשר הלקוח לא מסכים. לעיתים, ... טעות זו גורמת להתנגדות של הלקוח, ומובילה לסיבוכים בהמשך. מהי הסכמה מלאה והסכמה חלקית? הסכמה מלאה היא כאשר הלקוח מסכים לכל פרט ופרט בנוגע לעסקה. לדוגמה, כאשר לקוח מעוניין לרכוש ... נמנע מהלקוח ליצור התנגדות כבר בשלב מוקדם. איך למנוע התנגדות בעת מכירה? כאשר מבקשים מהלקוח להסכים להסכמה מלאה לפני שמגיעים להסכמות קטנות, תיגרם התנגדות מיידית. זה יכול להסתיים בכך שהלקוח יגיד לא, או שהדיון יסתבך. הדרך הנכונה היא לשאול את הלקוח קודם כל על ההסכמות הקטנות ולהתקדם מהן לעבר ההסכמה הגדולה. אם ... כי זה רק ייצור התנגדות. מה עושים כאשר הלקוח לא מסכים? אם הלקוח אומר שהוא לא מעוניין במוצר, במקום לשאול אותו למה?, יש לבדוק אילו הסכמות קטנות הוא עדיין לא הסכים להן. חשוב להבין ... מכירות וניהול התנגדויות NLP ויצירת הסכמות במכירה איך למנוע התנגדות במכירה שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד אחת מהטעויות שעושים לפעמים אנשי מכירות והטעות היא כדלקמן בסופו של דבר כשמוכרים ללקוח מוצר או כשמנסים למכור ... זה דווקא יצור את ההתנגדות, זה דווקא יצור תוצאה הפוכה אם נגיד לו בוא תסכים לפני שהוא התבשל לפני שהלקוח התבשל אז או שזה יגרום לו להגיד לא מסכים ובזה נגמר הדיון או שזה יגרום לו להביע התנגדות ואז נצטרך להתחיל מהתחלה לבדוק למה אתה לא מסכים בא נתחיל לעבור סעיף סעיף. ולכן מראש צריך לקחת את ההסכמה המלאה גם אם הבן אדם צריך לשאול את עצמו מה הרעיון ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לטפל בהתנגדויות? הטיפול הטוב ביותר בהתנגדויות, איך לשכנע אנשים? אולי ההפך הוא הנכון? איך לענות לאנשים? איך למכור יותר?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: התנגדות, איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: התנגדות, איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך למצוא זוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעריך את עצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? למה יש רע בעולם? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש משמעות לחיים? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא תמיכה נפשית, אימון אישי לעסקים, מאמן אישי לימודים בנושאי התנגדות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3279 שניות - עכשיו 19_07_2025 השעה 00:55:28 - wesi1