אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה התנגדות ✔טוב ורע, מה זה טוב? מה זה רע? האם יש טוב בלי רע? האם יש רע בלי טוב? האם טוב זה מילוי רצון? האם בלי רצון אין טוב או רע? האם רע זה התנגדות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
טוב ורע, מה זה טוב? מה זה רע? האם יש טוב בלי רע? האם יש רע בלי טוב? האם טוב זה מילוי רצון? האם בלי רצון אין טוב או רע? האם רע זה התנגדות רצון? האם רע זה רצון חסר? האם טוב זה רצון מלא? טוב מודחק, רע מודחק, מה זה רצון מודחק?
מהו טוב ומהו רע?

ההגדרה הבסיסית של טוב ורע, כפי שמוצגת בהרצאה, היא שה"טוב" הוא חוויית מילוי רצון, וה"רע" הוא חוויית אי - מילוי רצון. אם אדם רוצה משהו והדבר מתממש, הוא מרגיש טוב, ואם הוא רוצה משהו והדבר לא מתממש או שקורה דבר אחר שהוא לא רוצה, הוא מרגיש רע.

האם ניתן להרגיש טוב או רע בלי רצון מודע?

אחת השאלות שנשאלות היא האם תמיד נדרש רצון מודע כדי להרגיש טוב או רע. אליעד כהן מציין כי קיימים מקרים שבהם אדם מרגיש טוב למרות שלא היה לו רצון מודע לאירוע מסוים. לדוגמה, הורה שמתמלא בשמחה כאשר הילד שלו מצליח לפתור תרגיל במתמטיקה, למרות שלא היה לו רצון מודע לכך מראש.

האם טוב תמיד נובע מרצון מודע?

ההסבר שניתן כאן הוא שלפעמים, מה שגורם לנו להרגיש טוב הוא רצון סמוי. במקרה של ההורה, הרצון הסמוי שיכול להיות היה שקשור לרצון להיות אבא טוב, לרצות שהילד יצליח ויהיה חכם. גם אם הרצון לא היה מודע באופן ישיר, מילוי רצון זה מוביל לתחושת טוב.

הדוגמה של מציאת מיליון דולר או מים במדבר

כיצד יכול אדם להיות מאושר מכך שהוא מוצא מיליון דולר, גם אם לא חשב על הרצון הזה באופן מודע? אליעד מסביר כי בתת - המודע יש לרובנו רצון לרווחה כלכלית, לביטחון ולהזדמנויות נוספות. כאשר אדם מוצא סכום כסף גדול, הוא ממלא רצון חבוי שקשור לביטחון כלכלי, וכך מתעוררת שמחה. גם במקרה של צמא במדבר, ברגע שאדם מוצא מים הוא מגלה את הרצון שהיה לו לשתות, גם אם לא היה מודע לכך מראש.

מהו "אין טוב בלי רע"?

ההבנה המרכזית כאן היא ש"נראה" כי אין טוב בלי רע ואין רע בלי טוב, מפני ש"טוב" הוא מילוי של רצון, ו"רע" הוא היעדר מילוי רצון. כשיש לנו רצון שלא מתממש, אנו חווים רע, וכשאנו משווים את המצב שלנו למצב טוב יותר אפשרי (שכבר חווינו או שאנחנו מדמיינים אותו), זה גורם לנו להרגיש רע.

הדוגמאות להדחקת רצון

תיאורים נוספים, כמו של אדם הומלס שלא מרגיש רע באופן יומיומי, מראים את עיקרון ההדחקה. אם הומלס יבלה תקופה בבית מלון, ואז יחזור לרחוב, הוא ירגיש רע פתאום משום שהוא נזכר ברצון שהיה לו למצב טוב יותר. כך גם אנשים שמדחיקים את רצונם לשיפור במראה שלהם לא תמיד מרגישים רע כאשר הם במצב הזה, עד שמישהו משיב להם תשומת לב או שהם רואים את השיפור בעצמם, ואז הם חווים את השינוי כ"לא רע", אפילו שעדיין הייתה להם תחושת רצון שמולאה.

האם כל חוויה של טוב מקדימה חוויה של רע?

התשובה היא שלא תמיד יש רע שמקדים טוב, אך בדרך כלל, כאשר טוב מתרחש, הוא מבוסס על מילוי רצון שהיה קודם. גם כאשר טוב קורה מבלי שהייתה תחושת רע קודם, כיוון שהרצון היה לא מודע, אנחנו מגלים את החיסרון רק כאשר הוא מתממש. כלומר, כל טוב נדרש להיווצר מתוך חיסרון כלשהו, אפילו אם זה לא נראה באופן גלוי או מובהק.

היבט התת - מודע והרצונות הנסתרים

הרצונות של האדם לא תמיד גלויים לו באופן מודע. זהו היבט חשוב בהבנת איך טוב ורע משפיעים על החוויה האישית. כאשר הרצון הסמוי מתממש, הוא יוצר תחושת טוב, גם אם לא היה רצון מודע. אחד המנגנונים שהוזכרו היה למשל, אדם שמודע לכך שהוא לא רוצה להיות שמן, אך כאשר הוא משנה את המראה החיצוני שלו, הוא חווה שינוי משמעותי במציאות הפנימית.

המחשבה על טוב ורע בקונטקסט של הדמיון

אם אדם מדמיין מציאות טובה, למשל על ידי שימוש בסמים, הוא יכול להרגיש טוב מאוד, כי הדמיון מאפשר לו למלא רצונות מדומיינים. אולם, ברגע שהוא חוזר למציאות, הוא עלול להרגיש רע בגלל פער בין הדמיון למציאות.

הסיכום: אין טוב בלי רע ואין רע בלי טוב

במובנים רבים, לא ניתן להרגיש טוב בלי שיתקיים קודם רצון חסר. חוויית הרע היא חוויית חיסרון או רצון שלא התממש, ואילו החוויה של טוב נובעת מהמילוי של אותו רצון. לכן, הרע נובע מהשוואה לטוב שנחווה או שדמיינו. כל מצב של טוב מגיע עם זכר לרע, וזו הסיבה שאין טוב בלי רע ואין רע בלי טוב.
הקדמה והצגת השאלה

מדוע יש הטענה ש"טוב" משמעותו שהדבר שאתה רוצה קורה, ו"רע" משמעותו שהדבר שאתה רוצה לא קורה? ומה בכלל המשמעות של "אין טוב בלי רע" ו"אין רע בלי טוב"? כאן עולה הדיון בשאלה: אם כדי להרגיש טוב אתה חייב לרצות משהו שיקרה, אז איך יכול להיות מצב שדבר טוב קורה לאדם גם בלי שהוא רצה אותו מראש? והאם באמת בכל חוויה של טוב היה קודם רע, ובכל חוויה של רע היה קודם טוב?

מהו טוב ומהו רע באופן בסיסי?

שאלה: מה ההגדרה הפשוטה של טוב ורע?

תשובה: כשאדם רוצה משהו והוא מתרחש - הוא מרגיש טוב. כשאדם רוצה משהו וזה לא מתרחש (או מתרחש משהו אחר שהוא אינו רוצה) - הוא מרגיש רע. לדוגמה, אם אדם צמא במדבר ומוצא מים, הוא מרגיש טוב כי היה לו רצון למים והרצון הזה מתמלא. אם הוא ממשיך להיות צמא ולא מוצא מים, הוא מרגיש רע כי הרצון שלו איננו מתמלא.

שאלה: האם חייבת להיות לאדם ציפייה או רצון מודע כדי להרגיש טוב?

תשובה: לכאורה כן. אולם קיימים מקרים שבהם אדם מרגיש טוב מאירוע מסוים, למרות שלא רצה אותו במפורש מראש או לא היה מודע לרצון הזה כלל.

דוגמה ראשונה: הילד שמצליח לפתור תרגיל במתמטיקה

שאלה: איך זה שמישהו יכול לשמוח מהצלחת הילד שלו במשהו שהוא לא בהכרח ציפה לו?

תשובה: ניקח הורה שיש לו ילד בן חמש, והילד הצליח לפתור תרגיל מסובך במתמטיקה. ההורה שמח מאוד. אבל אם הילד לא היה פותר את התרגיל, ההורה לא היה מרגיש רע. לכאורה נראה שההורה לא רצה מראש את הדבר הספציפי הזה - אז איך בכל זאת נוצרה שמחה?

כאן מופיע הרעיון שהרצון לא תמיד גלוי. ייתכן שההורה לא הציב לעצמו מטרה מודעת של "אני חייב שהילד יפתור את התרגיל הזה", אבל בתת - מודע טמון רצון כללי (כמו הרצון שהילד יהיה חכם, שיהיה מוצלח בחיים, שההורה יוכל להרגיש שהוא אבא טוב שגידל ילד מוכשר). במובן זה, הרגע שהילד פותר את התרגיל ממלא צורך נסתר: "הילד שלי מצליח, ולכן אני חש סיפוק". גם אם כשהילד לא פותר את התרגיל לא מרגישים צער ברור, הרי שכאשר הילד כן פותר, מתעורר פתאום רצון סמוי שהיה רדום. הרצון הזה מתמלא, ואז נוצרת תחושת טוב.

שאלה: איך אפשר להרחיב את ההסבר עוד יותר?

תשובה: לפעמים כאשר הילד נכשל, ההורה לא מייחס חשיבות. ההורה מדחיק את הרצון שהילד יצליח, או לא נותן לו משקל רגשי חזק. ברגע שהילד מצליח - ההורה נזכר שיש לו למעשה ציפייה חיובית מילדו, שהילד יהיה חכם ומסוגל, ושמחה זו קשורה למילוי הציפייה העמוקה ההיא. מכאן מוכח שללא רצון (גם אם הוא בתת - מודע) לא תיתכן חוויית טוב.

דוגמה שנייה: מציאת מיליון דולר או מים במדבר

שאלה: האם אדם שחי בשפע ולא חשב מעולם על הרצון למיליון דולר, ובכל זאת מוצא מיליון דולר, יכול לשמוח מזה?

תשובה: כן. אמנם לכאורה הוא "לא חשב" שהוא רוצה מיליון דולר, אך בתת - מודע כמעט לכולנו יש שאיפה לעוד כסף, לעוד ביטחון כלכלי, לעוד אפשרויות. ברגע שהאדם מוצא סכום כסף גדול, הוא פתאום ממלא רצון חבוי להיות בעל אמצעים, להיות בטוח כלכלית, לחיות ברווחה. הרצון הזה לא תמיד מורגש כשאין לנו הצצה ממשית למילוי האפשרי, אבל ברגע שהוא מתממש - השמחה מתעוררת. באופן דומה, אדם שלא מרגיש צמא במדבר - כי אולי מצבו הרגעי טוב או שהוא מדחיק את הצמא - עשוי פתאום לשמוח מאוד כשמגישים לו מים, ואז הוא מזהה עד כמה הוא בעצם רצה לשתות.

העיקרון של "אין טוב בלי רע ואין רע בלי טוב"

שאלה: למה אומרים שאין טוב בלי רע ואין רע בלי טוב?

תשובה: מפני ש"טוב" פירושו מילוי של רצון מסוים, ו"רע" פירושו היעדר מילוי של רצון מסוים. כדי שיהיה "טוב", צריך קודם שיהיה רצון שחסר, ואז מתמלא. אם לעולם לא היה רצון חסר, לא היתה נוצרת חוויית "טוב". באותו האופן, אם רע לך עכשיו, זה נובע מכך שאתה משווה את מצבך למצב טוב יותר אפשרי (שכבר חווית אותו או שאתה מדמיין אותו) - והפער הזה מוליד את הרע.

דוגמת ההדחקה: הומלס, רעב או מישהו שמניח שהוא בסדר

שאלה: מה משמעות הדוגמה על אדם הומלס שבאופן יומיומי לא מרגיש רע מאוד?

תשובה: לעתים מי שאין לו בית לוקח זאת כמצב קיים ומדחיק את תחושת החיסרון. הוא מסתגל ואומר לעצמו: "ככה החיים, אני לא מצפה למשהו אחר." אבל אם אותו אדם יבלה חודש שלם בבית מלון מפואר ולאחר מכן יאלץ לחזור לרחוב, הסבל שלו יגדל לפתע, כי כעת הוא כבר חש את הפער בין המצב הנמוך שלו למצב הנוח והטוב שגילה בבית המלון.

שאלה: איך זה קשור למנגנון "טוב" ו"רע"?

תשובה: בכל רגע שאדם מרגיש רע, זה אומר שיש לו רצון שלא מתמלא. בכל רגע שאדם מרגיש טוב, זה אומר שחיסרון מסוים מתמלא. כאשר אדם מדחיק רצונות (למשל הרצון לביטחון, לבית יפה, או לתנאי חיים נוחים), הוא לא תמיד מרגיש רע במודע. אולם ברגע שהאפשרות למילוי הרצון נקרית בדרכו, הוא "נזכר" ברצון הזה, וכך יכול להיווצר טוב גדול אם אכן המילוי מושג, או רע חדש אם המילוי נחסם לפתע.

האם באמת חייב להיות "רע" לפני ה"טוב"?

שאלה: האם בכל פעם שיש טוב, מקדים לו בהכרח רע?

תשובה: אם "טוב" מוגדר כמילוי רצון, אז לפני המילוי היה לפחות חיסרון קטן. חוסר המילוי הזה, גם אם הוא לא נחווה כ"סבל עמוק", מהווה צורה של אי - שלמות או רצון שהמתין למילוי. כשהמילוי מתרחש, הופך החוסר ל"טוב". לפעמים החיסרון לא קיבל תשומת לב מודעת, כי הוא מדוכא או נסתר מהתודעה הרגילה, אך ברגע שיש מילוי מפתיע - מורגש אותו "טוב" שנובע ממשהו שהיה חסר.

היבט התת - מודע והרצונות הנסתרים

שאלה: איך מסבירים את התת - מודע שמשפיע על הטוב והרע?

תשובה: לבני אדם יש אינסוף רצונות, פחדים ושאיפות, חלקם גלויים וחלקם סמויים. אדם עשוי לומר שהוא אדיש למראה החיצוני שלו, אבל אם יום אחד יקבל מחמאות או פתאום יעשה שינוי דרמטי (למשל ירד במשקל), יתמלא בשמחה גדולה שמקורה ברצון להיות רזה ואסתטי - רצון שהיה חבוי בתוכו ואפילו הוכחש לכאורה. מאחורי הקלעים, הרצון הזה קיים, ורק כשיש מילוי (או מניעה) אנחנו מרגישים בהתעוררות חזקה של טוב או רע.

דוגמת העיוורון ותחושת הראיה

שאלה: אם בן אדם נהיה עיוור, זה רע מאוד. אבל אם הוא לא נהיה עיוור, הוא לא באמת שמח מכך שהוא רואה - למה?

תשובה: כשהראיה נמצאת, אנחנו עלולים להדחיק את הרצון "להמשיך לראות" או פשוט לא חושבים עליו כלל. אך אם לפתע עולה איום ממשי על הראיה, ופתאום ניצלים ממנו (נניח בבדיקה רפואית מחליטים שאין בעיה), האדם יחווה הקלה עצומה ושמחה על עצם היכולת לראות. למעשה, כל עוד לא מתעוררת מחשבה על הסיכון לאבד משהו, אנשים לעתים קרובות לא מרגישים את הטוב שבזה שהוא קיים.

הסבר על מצבי דמיון וכיצד הם משפיעים על טוב ורע

שאלה: מה קורה כשבן אדם מדמיין מציאות טובה, כמו שימוש בסמים שנותן אשליה של עולם אחר?

תשובה: בעת הדמיון הטוב מרגיש מאוד חזק, כי נוצר מילוי של רצונות בדמיון. אבל ברגע שחוזרים למציאות, נוצרת השוואה למצב המתוק ההוא שחשנו בדמיון, ואז חשים רע בגלל הפער. אם לא היינו מדמיינים ולא חווים את הטוב, ייתכן שלא היינו מרגישים את הרע באותה עוצמה.

האם באמת אין טוב בלי רע ואין רע בלי טוב?

תשובה: לפי כל הדוגמאות שנידונו, אכן כדי שיהיה טוב חייב להיות חיסרון מוקדם יותר או לפחות פוטנציאל לחיסרון, ולעומת זאת כל רע נובע מזה שיש אפשרות (בזמן כלשהו) לטוב מנוגד. אם לא היה את המושג "טוב", לא היינו מזהים "רע", ולהפך.

שאלת הסיכום וההצעה למחשבה

שאלה: מה בעצם הרעיון הסופי שכדאי להפנים מכל הדוגמאות האלו?

תשובה: בכל מצב של טוב מתקיים רצון שמסופק. בכל מצב של רע מתקיים רצון שלא מתמלא. בין אם אדם מודע לחיסרון שלו ובין אם הוא מדחיק אותו, ברגע שיתעורר מילוי פתאומי של אותו חיסרון - תגיע איתו שמחה. בין אם אדם סובל מחוסר מילוי של רצון מודחק או לא, ברגע שהוא יבין את הקשר בין הרצון לבין מילוי או אי - מילוי - הוא יראה שאין טוב בלי רע ואין רע בלי טוב.

אם טוב לאדם - כנראה שיש שם רצון שמתגשם (או לפחות חשש שהיה ונמנע). אם רע לאדם - כנראה שיש שם רצון שלא מתגשם, או פחד מדומיין שלא מתגשם, אבל בהחלט יש רצון בתשתית. חשוב לזכור שבדרך כלל, ככל שהרצון חזק יותר והחיסרון מורגש יותר, כך כשהוא מתמלא - הטוב שבן אדם חווה יהיה עוצמתי יותר.

סיכום

יש דוגמאות רבות שמראות את העיקרון הבסיסי: אדם צמא במדבר ורוצה מים - ברגע שהוא מוצא מים, הוא מרגיש טוב גדול. אדם אחר מוצא מיליון דולר - מתעוררת בו שמחה עמוקה, גם אם כלל לא חשב קודם שהוא "צריך" את הכסף. הורה מתלהב מהישג לימודי של ילדו - כי בתת - מודע הוא רצה את הצלחת הילד והרגיש סיפוק או גאווה עקב כך. לעומת זאת, אם מנעו מאותו אדם את הכסף לפתע, או אם הילד נכשל בענק, או אם המים נגמרים - מתעורר רע, כי הרצון להמשך המצב הטוב לא מתמלא.

בסופו של דבר, בכל חוויה של טוב מסתתרת תזכורת לרע שקדם לה או לרע פוטנציאלי שהיה עלול להיות קיים. בכל חוויה של רע מסתתרת תזכורת לטוב שאפשר להשיג או לטוב שהתקיים בעבר. הרגשת הטוב דורשת מילוי של חיסרון, והרגשת הרע באה מציפייה שאינה מתממשת או רצון שלא בא לידי ביטוי במציאות.

חשוב לזכור שאנשים לעתים מדחיקים רצונות, ולכן לא תמיד נרגיש את החיסרון. אבל ברגע שנוצר המילוי, או ברגע שמנפנפים לנו בפנים את האפשרות לטוב או לרע, אנחנו נזכרים עד כמה חזק הרצון בתוכנו. במובן הזה, אין טוב בלי רע ואין רע בלי טוב: קיומו של רע מחייב ידיעה (או דמיון) על אפשרות של טוב, וקיומו של טוב מחייב שהתקיים רצון חסר, כלומר, סוג של רע קודם.

תחשבו על זה, וזכרו שתמיד אפשר לעיין בעוד הסברים ודוגמאות בהקשר הזה.
איך נוצר טוב? איך נוצר רע? מילוי רצון מודחק, האם בלי טוב אין רע? האם בלי רע אין טוב? הדחקת הרצון
תחושת רצון תשומת לב לאבד דמיונות צער טענה התנגדות רצון חוויה אישית הרגשה של חיסרון אינסוף מתוק אין טוב או רע איפה יש טוב בלי רע בלי רצון האם בלי רצון אין טוב או רע האם טוב זה מילוי רצון האם טוב זה רצון מלא האם יש טוב בלי רע האם יש רע בלי טוב האם רע זה התנגדות רצון האם רע זה רצון חסר הדחקה התנגדות התנגדות רצון טוב או רע טוב בלי רע טוב ורע טוב זה מילוי רצון טוב זה רצון מלא טוב ללא רע טוב מודחק יש טוב בלי רע להדחיק ללא רצון למה יש טוב בלי רע מה זה טוב מה זה רע מה זה רצון מה זה רצון מודחק מילוי רצון רע או טוב רע בלי טוב רע וטוב רע מודחק רצון רצון חסר רצון מודחק רצון מלא
התנגדות מחיר סמויה, למה הלקוח לא קונה? למה הלקוח לא רוכש? התנגדות סמויה של מחיר יקר, למה תמיד המחיר כן קובע? למה אני לא מצליח למכור? למה אני לא מצליח לסגור עסקה? התנגדויות מכירה של מוצר, התנגדויות עסקה, התנגדויות לקוח, איך למכור מוצר יקר? למה תמיד זאת התנגדות מחיר? התנגדות מחיר גלויה, לתת הנחה ללקוח, איך המחיר משפיע על המכירה? תמחור מוצר ללקוח, למה באמת הלקוח לא רוכש? מה ההתנגדות האמיתית של הלקוח? חשיבות התמחור, לתמחר נכון, התנגדות מחיר יקר
התנגדות מחיר סמויה, למה הלקוח לא קונה? למה הלקוח לא רוכש? התנגדות סמויה של מחיר יקר, למה תמיד המחיר כן קובע? למה אני לא מצליח למכור? למה אני לא מצליח לסגור עסקה? התנגדויות מכירה של מוצר, התנגדויות עסקה, התנגדויות לקוח, איך למכור מוצר יקר? למה תמיד זאת התנגדות מחיר? התנגדות מחיר גלויה, לתת הנחה ללקוח, איך המחיר משפיע על המכירה? תמחור מוצר ללקוח, למה באמת הלקוח לא רוכש? מה ההתנגדות האמיתית של הלקוח? חשיבות התמחור, לתמחר נכון, התנגדות מחיר יקר וכאן ניתן נקודת מבט חשובה, לגבי התנגדויות מכירה של מוצר. כי יש סוגים שונים של התנגדויות מכירה. לפעמים הלקוח לא רוכש את המוצר, כי המוצר יקר לו. ולפעמים הלקוח לא רוכש את המוצר, כי המוצר לא מתאים לו ... בניסוי המחשבתי או הניסוי הממשי, שאם הרכב היה עולה X במחיר יותר זול, הוא כן היה נוסע ברכב, למרות הצבע של הרכב, הרי שבמובן מסוים, יש כאן התנגדות מחיר, למרות שהלקוח לא הזכיר אותה. כי הלקוח לא רוכש את המחיר, כי הוא חושב שבמחיר הזה, לא שווה לו החיסרון של הצבע ... נמכרת לו בזול. ובני אדם רוכשים הרבה מוצרים עם הרבה חסרונות, כי המחיר שלהם זול. במילים אחרות זה אומר, שבמובן מסוים, בהרבה מאוד מקרים, יש התנגדות מחיר, גם אם ברמה הפורמאלית גם הקונה וגם המוכר, מסכימים שיש כאן בעיה אחרת שהיא לא המחיר. ולמה אני אומר את כל זה? כי אם לדוגמה הלקוח היה אומר לך, שיש כאן התנגדות מחיר, איך היית מגיב? איך היה נכון להגיב? תשובה: לא יודע, כל מקרה לגופו. אבל כן צריכים לדעת, שגם כאשר אין התנגדות מחיר רשמית, הרי שצריכים להתייחס לסיטואציה גם כאילו יש בה התנגדות מחיר. והכל כמובן לפי ההקשר. ...
מחיר מוצר, תמחור מוצר יקר, תמחור שירות יקר, התנגדות מכירה מחיר, איך למכור מוצר יקר ללקוח? איך למכור שירות יקר? האם המוצר יקר? כמה המוצר באמת שווה? מה הערך האמיתי של המוצר? איך לתמחר מוצר? איך להתמודד עם התנגדות יקר לי? מה השווי האמיתי של המוצר? האם התמחור נכון? איך לתמחר בצורה נכונה? האם להעלות מחיר? האם להוריד מחיר? התנגדות רכישה מחיר, התנגדות לקוח מחיר, מהו הערך האובייקטיבי של מוצר? כדאיות ייצור מוצר, האם כדאי לייצר את המוצר?
... מוצר, תמחור מוצר יקר, תמחור שירות יקר, התנגדות מכירה מחיר, איך למכור מוצר יקר ללקוח? איך למכור שירות יקר? האם המוצר יקר? כמה המוצר באמת שווה? מה הערך האמיתי של המוצר? איך לתמחר מוצר? איך להתמודד עם התנגדות יקר לי? מה השווי האמיתי של המוצר? האם התמחור נכון? איך לתמחר בצורה נכונה? האם להעלות מחיר? האם להוריד מחיר? התנגדות רכישה מחיר, התנגדות לקוח מחיר, מהו הערך האובייקטיבי של מוצר? כדאיות ייצור מוצר, האם כדאי לייצר את המוצר? אז כאשר אנחנו באים למכור מוצר שירות כלשהו, אפשר לומר שההתנגדות הגדולה ביותר בדכ תהיה התנגדות המחיר. כי יכולה להיות התנגדות של אי התאמה לצרכי הלקוח, אבל בדכ גם באי התאמה לצרכי הלקוח שאינה קיצונית יותר מידי, אם המחיר יהיה הרבה יותר זול, הרי שיהיה ניתן למכור ללקוח את המוצר. כך שאפשרי לומר, שהתנגדות המכירה של המחיר, היא אחת ההתנגדויות המרכזיות אם לא המרכזית ביותר כאשר מטפלים בהתנגדויות מכירה. אז הפעם ניתן עוד נקודת מבט מרכזית ביותר, לגבי טיפול בהתנגדות מכירה מסוג מחיר וכולי. אז כאשר אנחנו מתבוננים על מכירת מוצר יקר, שהלקוח אומר שהמוצר יקר לו, שהלקוח מבקש הנחה כלשהי, בראש ...
תמחור מוצר יקר, האם התמחור יקר? האם המוצר יקר ללקוח? למה הלקוח אומר שהמוצר יקר? האם התמחור נכון? התמודדות עם התנגדות מכירה, לקוח אומר יקר לי, התנגדות מחיר, התנגדות מכירה של מחיר, התנגדות רכישה של מחיר, למה המוצר יקר ללקוח? האם לתת הנחה? דרופשיפינג
... יקר? האם המוצר יקר ללקוח? למה הלקוח אומר שהמוצר יקר? האם התמחור נכון? התמודדות עם התנגדות מכירה, לקוח אומר יקר לי, התנגדות מחיר, התנגדות מכירה של מחיר, התנגדות רכישה של מחיר, למה המוצר יקר ללקוח? האם לתת הנחה? דרופשיפינג וכאן נחדד יותר, מה הופך מוצר ליקר עבור הלקוח. דהיינו? כאשר הלקוח אומר שהמוצר יקר לו, מה זה אומר על התמחור ... שהוא יכול להשיג תועלת זהה עבורו ממוצר אחר יותר זול, הרי שבמקרה כזה, צריכים להתייחס להתנגדות המחיר הזאת, בצורה אחרת. ...
איך לנהל משא ומתן? איך להכיל התנגדות של לקוח? איך לקבל התנגדות של לקוח? איך לשתול מחשבות? איך לקבל לא? איך למנוע קונפליקט? מערכות יחסים, איך להכיל חוסר הסכמה? איך לחנך ילדים?
איך לנהל משא ומתן? איך להכיל התנגדות של לקוח? איך לקבל התנגדות של לקוח? איך לשתול מחשבות? איך לקבל לא? איך למנוע קונפליקט? מערכות יחסים, איך להכיל חוסר הסכמה? איך לחנך ילדים?
... לנהל משא ומתן? איך להכיל התנגדות של לקוח? איך לקבל התנגדות של לקוח? איך לשתול מחשבות? איך לקבל לא? איך למנוע קונפליקט? מערכות יחסים, איך להכיל חוסר הסכמה? איך לחנך ילדים? איך לנהל משא ומתן ולנהל התנגדויות בשיווק? כאשר ננהל משא ומתן עם לקוחות או אנשים, יתכנו התנגדויות אשר יעלו במהלך השיחה. אליעד כהן מסביר שגapproaches לשם הפחתת התנגדות הלקוח אינן בהכרח מציינות פתרון מהיר, אלא מצביעות על חשיבות ההבנה ששיטת ההתמודדות עם התנגדות אינה תמיד מבוססת על מניעה מוחלטת של התנגדות. השיטה המוצגת מציעה שלב של הכלה, שבו הכוונה היא להכיר ולהבין את ההתנגדות מבלי להילחם בה ולהפוך אותה לאויב. התנגדות לא בהכרח אומרת סוף הדרך, אלא אם תתנהל בצורה חכמה, תוכל להמשיך לעסקאות נוספות. למה כדאי להמנע מלהגיב באופן מוחלט להתנגדות? העקרון המרכזי של אליעד כהן הוא שעל אף שאנשים נוטים להסתכל על התנגדות של הלקוח כמשהו שמסיים את המשא ומתן, לעיתים התמודדות נכונה עם התנגדות היא דווקא להבין את הסיבה שמאחורי הסירוב ולהכיר אותה. כאשר אדם ... שהוא יסכים לקנות ממך גם לאחר שיתנגד למוצר הראשון. כלומר, התמודדות חכמה עם התנגדות יכולה להפוך את הסירוב להזדמנות למכירה חוזרת. כיצד ניתן להימנע מהשפעת התנגדות על מכירות עתידיות? נראה שאליעד כהן סבור שיש לבנות מראש את התשובות ... מוצרים אחרים במחיר דומה או גבוה יותר. מה לעשות כשלא הצלחנו לשתול את סיבת ההתנגדות מראש? אם לא הצלחנו להנחות את הלקוח על הסיבה המתאימה לסירוב, אליעד ... נתן אינה בהכרח הסיבה האמיתית לסירובו. לכן, כדאי לתכנן מראש את ההתמודדות עם התנגדויות ולשאול את עצמנו מהם הסיבות שמובילות אנשים לסרב, כך שנוכל להנחות את הלקוח לחשוב עליהן מראש. האם תמיד הסיבה האמיתית להתנגדות היא זו שהלקוח מציין? כהן מציין כי לעיתים הלקוח חושב שהוא מתנגד ... לא עונה על הצרכים שלו. המטרה, לכן, היא לשתול את הסיבה הרצויה מראש או לאחר ההתנגדות, כך שהלקוח יחשוב על התנגדותו בצורה שתשאיר פתח למכירה עתידית. מה קורה אם הלקוח מתנגד לשירות או ... לא מסיבה אמיתית אלא מסיבה שהוא לא מודע לה. לכן, אם נבין את ההסבר מאחורי התנגדויות אלו, נוכל להשתמש בטכניקות שנועדו לשנות את תפיסתו ולהנחות אותו ... סיכום חשוב מהשיטה העקרון המרכזי שמסביר אליעד כהן הוא שכאשר אנו פוגשים התנגדות, כדאי להבין שהיא לא בהכרח סוף הדרך, אלא חלק מהתהליך. גישה חכמה היא למנוע שהתנגדות תסגור את הדלת למכירה עתידית על ידי הצעת סיבות חלופיות שיסייעו ... יותר עם סירובו, ועדיין לא להפסיק את המשא ומתן. איך לנהל משא ומתן? הכלה של התנגדות בשיווק? ניהול משא ומתן עם התנגדויות כיצד להפוך סירוב להזדמנות מכירה? תכנון מראש להתמודדויות עם התנגדויות איך כדאי לגשת לטיפול בהתנגדויות של לקוחות כבר בשלב המשא ומתן? הטקסט מסביר שעל אף הרצון למנוע התנגדויות, לא תמיד מדובר בפתרון שחור או לבן שבו יש רק הצלחה או כישלון. לעיתים, ההתנגדות עצמה אינה מחסלת את העסקה לגמרי, וחשוב לדעת להכיל את ההתנגדות ולהבין שהמטרה היא להמשיך ולנהל משא ומתן על מנת למכור מוצרים נוספים או להציע אפשרויות אחרות. מדוע לעיתים חשוב להכיל את ההתנגדות ולהמשיך במכירה? כאשר לקוח אומר לא בצורה חד משמעית, רבים מניחים ...
התנגדויות מכירה בלי פתרון, התנגדויות מכירה ללא פתרון, איך להתמודד עם התנגדות מכירה שאין לה פתרון? האם לדבר על התנגדות מכירה שאין לה שום פתרון? האם להתעלם משאלה של לקוח? האם להעביר נושא מול התנגדות לקוח? האם להתחמק משאלה של לקוח? האם לדבר על התנגדויות מכירה ללא פתרון? התנגדויות מכירה קשות, התנגדויות לקוח קשות, אין פתרון ללקוח, אין תשובה לשאלה של לקוח, שאלה של לקוח בלי תשובה, בעיה של לקוח בלי פתרון, מה לעשות כשאין לך שום תשובה ללקוח?
התנגדויות מכירה בלי פתרון, התנגדויות מכירה ללא פתרון, איך להתמודד עם התנגדות מכירה שאין לה פתרון? האם לדבר על התנגדות מכירה שאין לה שום פתרון? האם להתעלם משאלה של ... האם להעביר נושא מול התנגדות לקוח? האם להתחמק משאלה של לקוח? האם לדבר על התנגדויות מכירה ללא פתרון? התנגדויות מכירה קשות, התנגדויות לקוח קשות, אין פתרון ללקוח, אין תשובה לשאלה של ... שאתה לא יכול לטפל בהתנגדות הלקוח ולמצוא ללקוח פתרון, עדיין עצם זה ובגלל זה ... כאשר לקוח מציף איזו התנגדות, אז כדאי לטפל התנגדות הלקוח כמו שכבר הסברתי במקומות שונים. ויש גם ... שלב לדבר עם הלקוח על התנגדויות המכירה שלו. באיזה שלב בשיחה כדאי לדבר עם הלקוח על ההתנגדויות שלו. ויש בזה המון היבטים והמון עניינים. אבל יש ... הולך לדבר על נושא של התנגדות מכירה, שלאיש המכירות אין שום מענה להתנגדות המכירה הזאת. ונניח שלאיש המכירות יש את אפשרות ... מבין את התשובה שלך להתנגדות המכירה שלו. כי באמת אין לך פתרון. אסביר שוב: ... היא לוקחת בחשבון את התנגדות המכירה שאין לך פתרון אליה, הרי שביחס לשאלה הזאת, ... נושאים בעיתיים, התנגדויות מכירה שאין לך שום פתרון אליהם. במקרה כזה, יש ... לא נותן שום מענה להתנגדות המכירה שלו וכולי. ...
התנגדות מכירה של מחיר, יקר לי, התנגדות מכירה יקר לי, התנגדות מחיר בתהליך מכירה, איך לענות ללקוח שאומר שיקר לו? איך לגרום ללקוח לקנות מוצר יקר? איך להצליח למכור מוצר יקר? איך למכור מוצר יקר ביחס למתחרים? האם להוריד את המחיר של המוצר? האם לתת הנחה ללקוח? עלות ייצור של מוצר, עלות ייצור גבוהה, תמחור מוצר עם עלות ייצור גבוהה, למה המוצר יותר יקר? למה לא לתת הנחה ללקוח? למה השירות יותר יקר? למה אצל המתחרים יותר זול? למה הלקוח לא רוכש? למה הלקוח לא קונה?
התנגדות מכירה של מחיר, יקר לי, התנגדות מכירה יקר לי, התנגדות מחיר בתהליך מכירה, איך לענות ללקוח שאומר שיקר לו? איך לגרום ללקוח לקנות מוצר יקר? איך ... שלא רוצה לקנות כי המוצר יקר לו. והשאלה המרכזית היא, איך להתמודד עם התנגדות מכירה של מחיר? איך לענות ללקוח שאומר שהמוצר יקר לו? ואיך לגרום מראש ללקוח לו לא לומר ... אפשריות, אבל אחת הדרכים הפשוטות ביותר לגשת כדי לטפל בבעיה של התנגדות מחיר של לקוח, היא לבדוק מה האמת? האם באמת המחיר יקר ללקוח? האם באמת הלקוח יכול לרכוש ...
איך לטפל בהתנגדויות? טיפול בהתנגדויות, להקדים תרופה למכה, התנגדות מהסיבה הלא נכונה, לשתול מחשבות, שכנוע למתקדמים, שיטות שכנוע, הבעת אמפתיה, הבעת הזדהות, ניהול משא ומתן
איך לטפל בהתנגדויות? טיפול בהתנגדויות, להקדים תרופה למכה, התנגדות מהסיבה הלא נכונה, לשתול מחשבות, שכנוע למתקדמים, שיטות שכנוע, הבעת אמפתיה, הבעת הזדהות, ניהול משא ומתן
... לטפל בהתנגדויות? טיפול בהתנגדויות, להקדים תרופה למכה, התנגדות מהסיבה הלא נכונה, לשתול מחשבות, שכנוע למתקדמים, שיטות שכנוע, הבעת אמפתיה, הבעת הזדהות, ניהול משא ומתן איך להתמודד נכון עם התנגדויות בשכנוע? אחת השאלות המהותיות בכל תהליך של שכנוע או מכירה היא כיצד מתמודדים עם התנגדויות של האדם שאנחנו מנסים לשכנע. לפי אליעד כהן, המפתח להתמודדות אפקטיבית עם התנגדויות טמון בזיהוי מוקדם שלהן ובתגובה אסטרטגית מתאימה עוד לפני שהן בכלל עולות. בסיכום מפורט זה ... והטכניקות שאליעד הסביר, כדי שתוכלו להשתמש בהן, וגם כדי לוודא שלא יעבדו עליכם באמצעות אותן טכניקות בדיוק. מהו העיקרון הבסיסי לשכנוע ולהתמודדות עם התנגדויות? לפי אליעד כהן, שכנוע יעיל מתרחש כאשר מציגים לאדם את הסיבות מדוע כדאי לו לבצע פעולה ... מחסרונות. לכן לכאורה, כל שצריך לעשות כדי לשכנע הוא להציג את היתרונות. אבל אם מראש אנחנו יודעים שהצד השני יתנגד - צריך לפעול אחרת. איך מטפלים בהתנגדות עוד לפני שהיא עלתה? הטכניקה שאליעד הציג היא להקדים תרופה למכה. הרעיון הוא להציג את ההתנגדות בעצמנו עוד לפני שהאדם השני מספיק להגיד אותה. למשל, במקום לומר לילד לך תעשה שיעורים, אומרים לו: אני יודע שאולי לא תרצה לעשות שיעורים, אבל בכל זאת לך תעשה שיעורים. למה זה עובד? כי המוח של הילד כבר שמע את ההתנגדות שלו, ולכן כשההתנגדות תעלה לו בראש, הוא יחשוב שהעניין כבר נשקל ובכל זאת הוחלט שכדאי לעשות זאת. לדוגמה, במקום להגיד תקנה את המוצר הזה, נאמר: אני יודע שאתה אולי חושב שיש מוצרים טובים יותר, אבל המוצר הזה הוא הכי טוב בשבילך. כך אנחנו מראים לאדם שהתנגדותו כבר הובאה בחשבון, וממילא מורידים את הצורך שלו להתנגד בעצמו. מהם היתרונות והחסרונות של שיטת הקדמת ההתנגדות? אליעד מציין שהיתרון בשיטה זו הוא שהאדם מרגיש שמבינים אותו, ובכך מצטמצם הצורך שלו להתנגד. אך יש בכך גם חיסרון משמעותי - לפעמים אנחנו מעלים התנגדות שהצד השני בכלל לא היה חושב עליה אם לא היינו מעלים אותה, ובכך יוצרים לו התנגדות שלא הייתה קיימת מראש. לדוגמה, אם אומרים לילד אני יודע שקשה לך לעשות שיעורים, אבל לך תעשה שיעורים, יכול להיות שהוא בכלל לא חשב על כך שקשה לו, ועכשיו דווקא החדרנו לו את המחשבה שיכול להיות שקשה לו. איך להשתמש נכון בשיטת הקדמת ההתנגדות? כדי להימנע מהחיסרון הזה, אליעד מציע שיטה מתוחכמת יותר: בהתחלה אומרים את מה שאנחנו רוצים שהאדם יעשה, אחר כך מציינים את ההתנגדות הפוטנציאלית שלו, ולבסוף חוזרים על ההנחיה המקורית שוב. לדוגמה, נאמר לילד: לך תעשה שיעורים, ולמרות שאולי קשה לך לעשות שיעורים, לך תעשה שיעורים. בצורה זו, הוא קודם כל שמע את הפעולה הרצויה באופן חיובי ורק לאחר מכן את ההתנגדות שלו, ואז שוב את ההנחיה. בצורה זו יש יותר סיכוי שנצליח להשפיע עליו מבלי ליצור אצלו התנגדות נוספת. איך לשתול מחשבות כדי לטפל בהתנגדויות מראש? טכניקה נוספת שאליעד מציג היא שתילת סיבות לא נכונות. אם אנחנו יודעים שאדם יתנגד לפעולה מסוימת, אפשר להציג מראש סיבה לא נכונה או מגוחכת להתנגדות שלו. כאשר האדם ישאל את עצמו למה הוא לא רוצה לבצע את הפעולה, הוא יעלה בראשו את הסיבה השגויה ... לעשות שיעורים כי אתה לא אוהב את הצבע של המחברת. זו סיבה לא נכונה, והילד מיד יחשוב שזו סיבה מטופשת - ואז אולי הוא יבצע את הפעולה הרצויה בכל זאת, כי ההתנגדות האמיתית לא עלתה לו למודעות. אליעד נותן עוד דוגמה: אדם שלא רוצה לקנות טלוויזיה כי הוא חושב ... טלוויזיה אצל חברים. אם נאמר לו: אני מבין שאתה לא רוצה לקנות כי אתה חושב שתלך כל פעם לראות אצל חברים, אבל כדאי שיהיה לך בכל זאת, האדם עשוי להבין שההתנגדות שהצגנו היא לא באמת הגיונית, ובכך הסיכוי שירכוש גדל. מהי טכניקת ההקצנה כדי להתמודד עם התנגדויות? עוד טכניקה שאליעד מציג היא הקצנת הסיבה האמיתית להתנגדות. אם הסיבה האמיתית שבגללה אדם לא רוצה לפעול היא ברורה לנו, אפשר להקצין אותה עד לכדי אבסורד. ... שלו - אפשר לומר לו: אני יודע שלא אכפת לך מהעתיד, שאתה מוכן להיות הומלס, לאכול מהפח ולחיות ברחוב, אבל בכל זאת תעשה שיעורים. ההקצנה הזו גורמת לילד להתנגד לסיבה של עצמו ולפעול בניגוד להתנגדותו המקורית. כיצד לבחור את השיטה המתאימה לטיפול בהתנגדות? אליעד מדגיש שבכל טכניקה של טיפול ב
יסודות השכנוע, יסודות המכירה, יסודות ההשפעה, יסודות הנאום, יסודות המנהיגות, יסודות הרטוריקה, מחויב או אפשרי, אובייקטיבי או סובייקטיבי, גם או רק, ספק או וודאות, טיפול בהתנגדויות, אומנות השכנוע
יסודות השכנוע, יסודות המכירה, יסודות ההשפעה, יסודות הנאום, יסודות המנהיגות, יסודות הרטוריקה, מחויב או אפשרי, אובייקטיבי או סובייקטיבי, גם או רק, ספק או וודאות, טיפול בהתנגדויות, אומנות השכנוע
... ספק או וודאות, טיפול בהתנגדויות, אומנות השכנוע מהו עיקרון המחויב והאפשרי בשכנוע? עיקרון המחויב והאפשרי מהווה ... מלקנות. כיצד מטפלים בהתנגדויות באמצעות עיקרון המחויב והאפשרי? במצב שבו לקוח מציג התנגדות, כמו זה יקר לי, כדאי להפוך את ההתנגדות לאפשרי ולא למחויב. במקום לומר זה יקר וזהו, יש לומר אולי זה נראה לך יקר, אבל אולי ... בזה תועלות נוספות. בכך ההתנגדות מומרת לאפשרות, וקל יותר לשוחח על יתרונות נוספים של המוצר מבלי לסתור את מה שאמר ... (אפשרי). בדיוק כמו בהפגת התנגדות, כאשר רוצים להוריד את עוצמת ההתנגדות, יש להפוך אותה לסובייקטיבית (בעיניך זה ככה) ולהציג את הדעה שלנו כאפשרית (אולי זה ... לסגירת עסקה? למעבר מהתנגדות לסגירת עסקה, יש לנקוט בגישה של גם וגם כאשר הלקוח מציג התנגדות. לאחר מכן, במטרה להגיע להסכמה ולסגור את העסקה, יש להחזיר את השיחה למחויב ולהציג ... אחרת. אותו הדבר קורה בהתנגדויות - במקום לטעון באופן חד משמעי שמה שמישהו אומר לא נכון, ניתן להוסיף גם וגם ולטעון ... מדויקת בכיצד להתמודד עם התנגדויות ולהוביל לפעולה. בין אם מדובר בשיחה עם לקוח, בעבודה עם ילדים או בניהול משא ומתן, ... רעיון כוודאי ומתי להפוך התנגדות לאפשרית, כך שנוכל להוביל את השיחה לכיוון הרצוי. עקרונות שכנוע טכניקות מכירה הבנת התנגדויות הבחנה בין מחויב ואפשרי שיטות משא ומתן מדוע עיקרון המחויב והאפשרי חשוב כל כך ... להתאים לך. אם הלקוח מעלה התנגדות, כמו זה יקר לי, הוא בדרך כלל מדבר במוחלט: זה יקר וזהו. כדי לנטרל את ההתנגדות, מומלץ להפוך אותה לאפשרי: אולי זה רק נראה לך יקר, ואולי יש בזה גם תועלות נוספות בצורה זו, ההתנגדות שלו נחלשת. אם לקוח בטוח שהוא לא רוצה מוצר (דיבור של מחויב: בוודאות לא רוצה), אפשר ... לך. בדרך הזו, כל עוד ההתנגדות מוצגת בצורת מחויב, קשה לשנות אותה, ולכן אנחנו הופכים אותה לאפשרי כדי להוסיף רעיון ... גם ולא רק עוזר בהפגת התנגדויות? כשאדם מתנגד לרעיון, הוא פעמים רבות מציג עמדה מוחלטת (מחויב) בסגנון לא מתאים ... אותו באופן מוחלט, וההתנגדות שלו נחלשת. מה הקשר בין מחויב ואפשרי לאובייקטיבי וסובייקטיבי או וודאי וספק? ... בדומה לכך, בהפגת התנגדות עדיף להשתמש במילים כמו אולי, אפשר, ובסגירה להשתמש במילים כמו בטוח, חייב, בוודאות. איך עוברים מהתנגדות לסגירת העסקה באמצעות המחויב והאפשרי? המעבר מתנגדות לסגירה מתרחש בשלבים: ראשית, לוקחים את ההתנגדות (שבאה בצורת רק או בטוח לא) והופכים אותה לגם או אולי. לדוגמה, אם מישהו אומר זה יקר ... מה מקבלים בתמורה. לאחר שההתנגדות הופכת לאפשרות, מציגים אפשרות אחרת לצד ההתנגדות שלו (גם וגם). בכך מרווחים מקום לרעיון חדש לחיות לצד הרעיון שלו. הוא כבר לא תקוע ... הדרך, כדי להתמודד עם התנגדויות, משתמשים בשפה של אפשרי וגם וגם, כי היא מרגיעה עימותים. כיצד מסכמים את העיקרון? ... מתי לדבר באפשרי (לריכוך התנגדויות, להראות נקודות מבט שונות, גם וגם) ומתי לדבר במחויב (לסגור עסקה, להוביל לפעולה, ... ומכירות התמודדות עם התנגדויות של לקוחות טכניקות חשיבה לוגיות שימוש באובייקטיבי וסובייקטיבי בדיון הבחנה בין ... מה לדוגמה בכל פעם שיש התנגדות של לקוח בכל פעם שיש קונפליקט בכל פעם שיש אי הסכמה אז הדרך לפרוץ את האי הסכמה היא ... זאת אם מישהו מתנגד יש התנגדות אפשרי לא בהכרח צריך אפשרי להחליש את ההתנגדות בפרט אם זאת
טיפול בהתנגדות לקוח / סוגסטיה / לשכנע לקוח - להפוך את האובייקטיבי לסובייקטיבי - התנגדות אובייקטיבית / התנגדות סובייקטיבית - NLP, לשתול מחשבות, למכור, להגדיל מכירות, לשכנע
... בהתנגדות לקוח סוגסטיה לשכנע לקוח - להפוך את האובייקטיבי לסובייקטיבי - התנגדות אובייקטיבית התנגדות סובייקטיבית - NLP, לשתול מחשבות, למכור, להגדיל מכירות, לשכנע כאן במאמר אבאר, איך אפשר ואיך צריך לטפל בהתנגדות של לקוח. כי לפעמים הלקוח מתנגד לדעה שלך, וברצונך לשכנע אותו להסכים איתך ולחשוב כמוך. והשאלה היא, איך מטפלים בהתנגדות לקוח? והתשובה לכך היא, שהדרך לטיפול בהתנגדות של לקוח, היא על ידי זה שהופכים את האובייקטיבי לסובייקטיבי. זא שגורמים ללקוח להבין, שההתנגדות שלו, היא רק סובייקטיבית בלבד, אך היא לא התנגדות אובייקטיבית באמת. ונסביר: כי יש התנגדות אובייקטיבית ויש התנגדות סובייקטיבית. והתנגדות אובייקטיבית פירושה, שהלקוח לא רוצה לקנות את המוצר, מסיבה אובייקטיבית. זא הלקוח לא רוצה לקנות את המוצר, מסיבה אמיתית שכולם מסכימים עליה. כגון לדוגמה, שהמוצר פגום ושכל אדם שפוי בדעתו, לא היה רוצה לקנות את המוצר הזה. והתנגדות סובייקטיבית פירושה, שהלקוח לא רוצה לקנות את המוצר, בגלל שהוא עצמו חושב בטעות שהמוצר לא מתאים לו וכיוב. ואובייקטיבי פירושו, דבר שהוא אמיתי, ושכולם מסכימים עליו ... יכולים לחשוב אחרת על אותו הדבר. ובפועל זה אומר, שכאשר הלקוח מעלה התנגדות לרכישת המוצר, כגון לדוגמה שהלקוח אומר אני לא צריך את המוצר הזה או המוצר הזה לא מתאים לי וכיוב. במקרה כזה לדוגמה, הלקוח מדבר כאילו בצורה אובייקטיבית. דהיינו, ... צריך את המוצר הזה, כמו שהוא אומר שיש מולו קיר. וכאן צריך להפוך את ההתנגדות האובייקטיבית שלו, להתנגדות סובייקטיבית. שזה אומר, שכאשר הלקוח אומר לדוגמה אני לא צריך את המוצר הזה, צריך לחזור אחרי המשפט שהוא אומר, ולהוסיף לו מילה שתהפוך את המשפט לסובייקטיבי בלבד, ... וכל שאר הדברים שכולם מסכימים עליהם. ולפעמים הלקוח מתנגד למוצר, בהתנגדות אובייקטיבית. שהוא חושב שהוא לא רוצה ולא צריך את המוצר, כמו שהוא חושב שהוא מדבר איתך באותו הרגע. וצריך לגרום לאותו לקוח, להסתכל על הדברים של עצמו, כעל דברים סובייקטיביים בלבד. דהיינו, לגרום להתנגדות שלו, להיות התנגדות סובייקטיבית. ואת זה עושים על ידי סוגסטיה שבה מוסיפים למשפט שלו, מילים שהופכות את מה שהוא אומר, לרעיון סובייקטיבי בלבד. לדוגמה, כאשר הלקוח אומר, המוצר הזה הוא ... הרעיון שלו, כאל רעיון סובייקטיבי בלבד. ויש עוד מילים שהופכות את ההתנגדות האובייקטיבית להתנגדות סובייקטיבית. כגון לדוגמה, המילה כרגע. לדוגמה: הלקוח אומר המוצר הזה לא מתאים לי. הפוך את זה ללמה אתה חושב כרגע המוצר הזה לא מתאים לך. ובכך שהוספנו את המילה ...
איך למכור ללקוח? טעויות של אנשי מכירות, איך לא למכור ללקוח? טעויות במכירה, יצירת הסכמה עם לקוח, לגרום למישהו להסכים, איך ליצור הסכמה? איך למנוע התנגדות? הסכמה גדולה, הסכמה קטנה, NLP
איך למכור ללקוח? טעויות של אנשי מכירות, איך לא למכור ללקוח? טעויות במכירה, יצירת הסכמה עם לקוח, לגרום למישהו להסכים, איך ליצור הסכמה? איך למנוע התנגדות? הסכמה גדולה, הסכמה קטנה, NLP
... איך ליצור הסכמה? איך למנוע התנגדות? הסכמה גדולה, הסכמה קטנה, NLP מהן הטעויות השכיחות במכירות וכיצד למנוע התנגדות מצד הלקוח? במהלך הרצאה זו, אליעד כהן מתאר את אחת מהטעויות השכיחות שעושים אנשי מכירות בעת מגע עם ... הטעויות המרכזיות היא יצירת התנגדות מצד הלקוח מבלי הצורך בכך. לעיתים קרובות, כאשר המוכר מנסה למכור מוצר, הוא שואף לכך שהלקוח יסכים לרכוש ... לעיתים שהלקוח יגיב בהכחשה או התנגדות, דבר אשר יכול להוביל לקונפליקט מיותר. הטעויות מתרחשות כאשר המוכר מנסה להשיג הסכמה מלאה מהלקוח על כל ... הקטנות, התוצאה תהיה לרוב התנגדות. מהי הסכמה מלאה והסכמה חלקית? הסכמה מלאה מתארת את מצב שבו הלקוח מסכים לכל פרט בעסקה. לדוגמה, לקוח ... להתקדם בצורה טבעית ולמנוע התנגדות מצידו של הלקוח. כיצד למנוע התנגדות בעסקה? כשהלקוח מסכים על פרטים קטנים קודם כל, הדרך להגעה להסכמה מלאה הופכת לפשוטה יותר. אם, לעומת זאת, ... אם המוכר מזהה היכן קיימת התנגדות על ההסכמות הקטנות, הוא יכול להתחיל להתמקד בהן ולהפוך את השיחה לפורה יותר. מה עושים כאשר הלקוח לא ... איך למכור ללקוח ולמנוע התנגדות? אחת מהטעויות השכיחות של אנשי מכירות היא יצירת התנגדות מצד הלקוח מבלי צורך בכך. כשמוכר מנסה למכור מוצר, בסופו של דבר הוא רוצה שהלקוח יסכים לקנות אותו, אך ... ובסיסיות. טעות זו גורמת להתנגדות של הלקוח, ומובילה לסיבוכים בהמשך. מהי הסכמה מלאה והסכמה חלקית? הסכמה מלאה היא כאשר הלקוח מסכים לכל ... כולה. כך נמנע מהלקוח ליצור התנגדות כבר בשלב מוקדם. איך למנוע התנגדות בעת מכירה? כאשר מבקשים מהלקוח להסכים להסכמה מלאה לפני שמגיעים להסכמות קטנות, תיגרם התנגדות מיידית. זה יכול להסתיים בכך שהלקוח יגיד לא, או שהדיון יסתבך. הדרך הנכונה היא לשאול את הלקוח קודם כל ... ההסכמה הגדולה, כי זה רק ייצור התנגדות. מה עושים כאשר הלקוח לא מסכים? אם הלקוח אומר שהוא לא מעוניין במוצר, במקום לשאול אותו למה?, יש לבדוק ... להסכים לעסקה מכירות וניהול התנגדויות NLP ויצירת הסכמות במכירה איך למנוע התנגדות במכירה שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד אחת מהטעויות שעושים לפעמים אנשי מכירות והטעות היא כדלקמן ... בסוף כי זה דווקא יצור את ההתנגדות, זה דווקא יצור תוצאה הפוכה אם נגיד לו בוא תסכים לפני שהוא התבשל לפני שהלקוח התבשל אז או שזה יגרום לו ... הדיון או שזה יגרום לו להביע התנגדות ואז נצטרך להתחיל מהתחלה לבדוק למה אתה לא מסכים בא נתחיל לעבור סעיף סעיף. ולכן מראש צריך לקחת את ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על טוב ורע, מה זה טוב? מה זה רע? האם יש טוב בלי רע? האם יש רע בלי טוב? האם טוב זה מילוי רצון? האם בלי רצון אין טוב או רע? האם רע זה התנגדות רצון? האם רע זה רצון חסר? האם טוב זה רצון מלא? טוב מודחק, רע מודחק, מה זה רצון מודחק?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: התנגדות, איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: התנגדות, איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשנות תכונות אופי? איך לא להישחק בעבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להאמין בעצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחנך ילדים? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בזוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? איך להיות מאושר? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש משמעות לחיים? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מגשר, מאמן אישי להרזייה, מנטור בתחום התנגדות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3750 שניות - עכשיו 29_06_2025 השעה 03:33:00 - wesi1