54:14אמיתות התורה היהודית, שאלות קיומיות, שאלות על אלוהים, שאלות על היהדות, העם הנבחר, מתן תורה, משה רבנו, בני ישראל, שמירת מצוות, חזרה בשאלה, חזרה בתשובה, לחזור בתשובה, לחזור בשאלהאמיתות התורה היהודית, שאלות קיומיות, שאלות על אלוהים, שאלות על היהדות, העם הנבחר, מתן תורה, משה רבנו, בני ישראל, שמירת מצוות, ... את הרצון הזה, במקום להתעסק בשאלות חסרות פתרון כמו משמעות החיים או קיומו של אלוהים. מה היחס בין מצוות התורה לטוב ורע? אליעד מסביר שהתורה פועלת בעיקר דרך מנגנון של טוב ורע. אלוהים אומר אם תשמור את המצוות יהיה לך טוב, ואם לא תשמור יהיה לך רע. במובן הזה, הוא מסביר שהמנגנון המניע את בני האדם להקשיב למצוות התורה הוא הפחד שלהם מלקבל עונש או התקווה לקבל שכר. הוא מדגים זאת באמצעות הדוגמה של התורה שבה אלוהים אומר לבני ישראל: אני הוצאתי אתכם מארץ מצרים, לכן אל תעבדו אלוהים אחרים. אליעד מסביר שאלוהים, על פי התורה, משתמש במנוף לחץ של טוב ורע כדי לגרום לאנשים להאמין בו ולהקשיב לו. הוא מחדד זאת עם דוגמה נוספת ... העם הנבחר בצורה ביקורתית. הוא מציג שההיסטוריה של היהדות מלאה בדוגמאות של אנשים שלא הסכימו עם משה או עם התורה, והם נענשו או הוצאו מהקהילה, כמו קורח, הצדוקים, הקראים והרפורמים. הוא אומר שזה מראה שהיהדות, כמו כל דת אחרת, ... לזכות יהודים נעשו דווקא על ידי יהודים שעזבו את המסגרת הדתית, ולכן לא ניתן לזקוף את ההישגים האלו לזכות התורה והיהדות. הוא ממשיך ואומר שהרעיון שהיהודים הם יותר חכמים משאר העמים ומצליחים יותר אינו בהכרח נכון, ויש לבדוק היטב ... למשל בנושא איסור להתחתן עם גויים, בטענה שיש בכך התנשאות על עמים אחרים. הוא מסביר שאם היינו מפרשים את התורה בצורה אחרת, לא היינו מגיעים למסקנות האלה. הוא מציע שאפשר וצריך לפרש את התורה באופן חיובי יותר, בצורה שלא מובילה להתנשאות או לגזענות כלפי אחרים. הוא מסביר שבסופו של דבר היהדות, כמו כל דת אחרת, יכולה להיות טובה או רעה בהתאם לפרשנות שנותנים לה. הוא טוען שאין לו בעיה עם התורה עצמה, אלא עם הפרשנות המעשית שלה, שלפעמים מובילה לתוצאות שליליות כמו התנשאות או שנאה. האם כדאי לחזור בתשובה או ...