אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הרגל ✔מתמטיקה, מוטיבציה ללימודי מתמטיקה, ללמוד מתמטיקה לבד, מורה פרטי למתמטיקה, לפתח את השכל באמצעות מתמטיקה, ללמוד חשבון, איך ללמוד לבד? איך ללמוד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
מתמטיקה, מוטיבציה ללימודי מתמטיקה, ללמוד מתמטיקה לבד, מורה פרטי למתמטיקה, לפתח את השכל באמצעות מתמטיקה, ללמוד חשבון, איך ללמוד לבד? איך ללמוד מתמטיקה? למה ללמוד מתמטיקה? איך להבין דברים? הרגלי לימוד, שיטות לימוד
מהי הדרך הטובה ביותר לפתח את השכל ולנהל חרדות נפשיות?

כאשר אדם מתמודד עם חרדות או לחצים נפשיים, הוא לעיתים עשוי להרגיש כאילו הוא לכוד במערבולת של מחשבות ותחושות שליליות, או אפילו להאמין שהוא משתגע. במקרה זה, אליעד מציע דרך שיכולה לעזור להתמודד עם תחושות אלו - פיתוח השכל. השכל, כפי שהוא מציין, אינו רק ידע כללי, אלא היכולת לחשוב בהיגיון, להסיק מסקנות ולהבין את הסיבה למחשבות או לתחושות שנוצרות.

מהו השכל וכיצד הוא קשור לבעיות נפשיות?

השכל הוא לא רק אוסף של עובדות, אלא כלי לניתוח המידע והבנת תהליכים באופן לוגי ומסודר. כאשר יש לאדם שכל מפותח, הוא מסוגל להבין את המתרחש בתוכו בצורה טובה יותר, וכך גם לזהות את מקורות הבעיות הרגשיות שלו. הוא לא רק מזהה את הקיום של הבעיה, אלא מבין את הדרך בה ניתן להתגבר עליה. אליעד מציין שהמערכת הרגשית של האדם היא למעשה "חידת היגיון" - וככל שהשכל מפותח יותר, כך קל יותר לפתור את הבעיה הרגשית.

האם מתמטיקה היא הדרך לפיתוח השכל?

בהקשר לפיתוח השכל, אליעד ממליץ ללמוד מתמטיקה. מתמטיקה היא דרך מצוינת לאמן את המוח לחשוב בצורה לוגית ומסודרת. כשאדם לומד מתמטיקה, הוא מתרגל פתרון בעיות בצורה שיטתית, מה שמחייב אותו לחשוב בצורה ברורה ומובנת. לאנשים הסובלים מהפרעות נפשיות, שהמחשבה הלוגית שלהם לעיתים לא מאורגנת, מתמטיקה יכולה לעזור מאוד בכך שהיא מספקת מסגרת מסודרת לפתרון בעיות.

למה דווקא מתמטיקה?

הסיבה שמומלץ ללמוד מתמטיקה היא שהיא מאמנת את המוח לחשוב בצורה מסודרת ומובנית. כשיש לאדם קושי במחשבה מסודרת, הדבר עלול להוביל לבלבול ולתחושות לא נעימות. עם זאת, המתמטיקה לא רק מקנה ידע, אלא גם מחייבת את המוח לפתח כישורי חשיבה קריטיים, להתמודד עם בעיות בצורה עקבית ולשפר את יכולת עיבוד המידע.

איך ללמוד מתמטיקה בצורה נכונה?

לימוד מתמטיקה כדי לפתח את השכל שונה מלימוד לצורך הכנה לבחינות. כאן המטרה היא לא להצליח במבחנים אלא לפתח את החשיבה. הדרך המומלצת היא להתחיל מהבסיס: ללמוד את חומר המתמטיקה כמו תלמיד בכיתה א' ולהתקדם בשלבים בצורה מדורגת, תוך כדי התמקדות בהבנה מלאה של כל שלב לפני שמתקדמים לשלב הבא.

למה ללמוד לבד?

לימוד עצמי חשוב מאוד עבור פיתוח השכל, כיוון שהוא מחייב את הלומד להתמודד עם הקשיים בכוחות עצמו. בעוד שמורים פרטיים יכולים להסביר שיטות ולספק תשובות מיידיות, לימוד עצמי דורש מהאדם לחשוב ולהתאמץ למצוא את הפתרון בעצמו. המטרה היא לא להסתמך על אחרים אלא לפתח את כישורי החשיבה באופן עצמאי.

איך להתמודד עם קשיים בלימוד?

אם אדם נתקל בקשיים במהלך לימוד המתמטיקה, חשוב שלא לוותר. אליעד מציע לקחת את הבעיה ולפרק אותה לחלקים קטנים יותר, כדי להבין בדיוק מה לא ברור. גם אם זה ידרוש זמן רב - צריך להקפיד לא לעבור לחומר הבא עד שמבינים את החומר הנוכחי ב - 100%. אם יש צורך, אפשר לחזור לנושאים קודמים ולוודא שהם מובנים לחלוטין, משום שמתמטיקה דורשת הבנה מלאה של כל שלב כדי להצליח בשלב הבא.

למה אסור למהר בחומר?

ההבנה המתמטית מתבססת תמיד על החומר הקודם. אם לא הבנתם את החומר של כיתה ב', לא תוכלו להתמודד עם החומר של כיתה ג' ויהיה קשה יותר להצליח בחומר החדש. לכן, חשוב להימנע ממהירות ולהתמקד בהבנה מלאה של כל שלב לפני שמתקדמים לשלב הבא.

האם לימוד עצמי הוא הדרך המומלצת לפיתוח השכל?

לימוד עצמי הוא אכן דרך מצוינת לפיתוח השכל, כיוון שהוא מאלץ את הלומד להתמודד עם הקשיים בכוחות עצמו ולחשוב בצורה מעמיקה על כל נושא. זהו תהליך איטי ומאתגר, אך זהו גם תהליך שמפתח חשיבה חזקה ומובילה להצלחה אישית. כל קושי הוא הזדמנות ללמוד ולחזק את השכל.

סיכום:

לסיכום, אליעד מציע שלב אחד חשוב מאוד בדרך לפיתוח השכל: ללמוד מתמטיקה. הלימוד העצמאי של מתמטיקה לא רק עוזר לפתח את יכולת החשיבה הלוגית וההבנה, אלא גם מסייע בהבנת התהליכים המנטליים והרגשיים שמתרחשים במוח, ויכול לסייע לאדם להתמודד בצורה טובה יותר עם חרדות ולחצים נפשיים.
פיתוח השכל כדרך להתמודדות עם חרדות ולחצים נפשיים

כאשר אדם חווה חרדות, לחצים נפשיים, או אפילו נמצא במצב של הפרעות נפשיות, ייתכן שהוא מרגיש לכוד בתוך מערבולת מחשבות ותחושות לא נעימות. הוא עשוי לחשוב שהוא משתגע או אפילו שכבר השתגע. בין אם הוא אובחן עם הפרעה כלשהי ובין אם לא, אחד הדברים החשובים ביותר שהוא יכול לעשות כדי להתמודד עם המצב הוא לפתח את השכל שלו.

מהו שכל וכיצד הוא קשור ליציאה מהמצב הנפשי?

השכל אינו רק ידע כללי - כלומר, אוסף של עובדות שהאדם יודע - אלא היכולת לחשוב בהיגיון, להסיק מסקנות ולהבין דברים מתוך דברים אחרים. כאשר השכל מפותח יותר, האדם מסוגל לנתח טוב יותר את מה שמתרחש בתוכו, להבין את מקור הבעיות הרגשיות שלו ולמצוא דרכים לצאת מהן. אפשר לומר שהמערכת הרגשית היא מעין חידת היגיון: אם יש לך שכל מפותח יותר, תוכל להבין אותה טוב יותר ולפתור את הבעיות שאתה נתקל בהן.

כיצד לפתח את השכל?

ישנן דרכים רבות לפיתוח השכל, אך אחת ההמלצות החזקות ביותר היא לימוד מתמטיקה. מתמטיקה אינה רק מקצוע טכני, אלא תרגול חשיבה לוגית ומובנית. כאשר אדם מתרגל מתמטיקה, הוא בעצם מאמן את מוחו בחשיבה שיטתית, בדקדוק בפרטים ובהסקת מסקנות מדויקות.

מדוע דווקא מתמטיקה?

רבים מהאנשים הסובלים מהפרעות נפשיות מתקשים בחשיבה לוגית. חוסר חשיבה מסודרת ולוגית יכול להוביל לבלבול ולמחשבות חסרות סדר, שבסופו של דבר מחמירות את ההפרעה הרגשית. לעומת זאת, מתמטיקה מחייבת את המוח לחשוב בצורה מסודרת: כל נושא תלוי בקודמו, וכל שלב בלימוד המתמטיקה מבוסס על הבנת השלב שלפניו. לכן, תרגול מתמטי מסייע לאדם לחזק את יכולתו לחשוב בצורה עקבית ולשפר את האופן שבו הוא מעבד מידע.

איך ללמוד מתמטיקה בצורה נכונה?

לימוד מתמטיקה כדי לפתח את השכל שונה מהלימוד לצורך הצלחה בבחינות. כאן המטרה אינה לזכור נוסחאות או לעבור מבחנים אלא לאמן את השכל. לכן:
  • התחל מהבסיס - למד מתמטיקה כמו ילד בבית הספר, מהחומר של כיתה א' ואילך.
  • התמודד עם הבעיות לבד - אל תיעזר במורה פרטי, אלא למד בעצמך.
  • השתמש בספרי לימוד או חומרים חינמיים מהאינטרנט.
  • אם אתה נתקע - אל תמשיך הלאה עד שתבין את החומר הנוכחי ב - 100%.
  • חלק כל בעיה לחלקים קטנים - אם משהו לא ברור, נסה להבין אילו מושגים קודמים דרושים להבנתו.
למה ללמוד לבד?

כאשר מורה מלמד אותך, הוא בדרך כלל נותן לך קיצורי דרך, מסביר לך ישירות מה צריך לעשות, ומקל על תהליך החשיבה שלך. אבל כאשר אתה לומד לבד, אתה נאלץ לחשוב בעצמך, לחפש את ההיגיון בכל בעיה ולהתמודד עם הקושי. המאמץ הזה הוא מה שמפתח את השכל שלך. חשוב להבין שהמטרה היא לא רק לרכוש ידע מתמטי אלא לגרום למוח לעבוד קשה, להתאמץ ולפתור בעיות בכוחות עצמו.

איך להתמודד עם קשיים בלימוד?

אם אתה מנסה ללמוד לבד ולא מצליח, עליך לשאול את עצמך מה בדיוק אינך מבין. הדרך הנכונה להתמודד עם מצב כזה היא:
  • לכתוב על דף (או פשוט לחשוב) מה בדיוק אינך מבין.
  • לפרק את הבעיה לחלקים קטנים ולבדוק אם כל חלק מובן לחלוטין.
  • ללמוד מחדש מושגים בסיסיים יותר אם אתה מרגיש שיש לך חוסר הבנה.
  • לא למהר - אם צריך, הקדש ימים, שבועות ואפילו חודשים כדי להבין מושג מסוים.
למה אסור לרוץ קדימה בלי להבין?

במתמטיקה, כל מושג מתבסס על הקודם לו. אם לא הבנת נושא מסוים לגמרי, תתקשה הרבה יותר להבין את הנושאים שבאים אחריו. לדוגמה, אם אינך שולט ב - 100% בחומר של כיתה ב', יהיה לך קשה עוד יותר להתמודד עם חומר של כיתה ג', והקושי ילך ויצטבר. לכן, אם אתה נתקע - חזור אחורה, עד שתבין את כל מה שנדרש כדי להתקדם.

לימוד עצמי כתרגול לפיתוח החשיבה

לימוד עצמי אינו רק אמצעי לרכישת ידע אלא כלי לפיתוח יכולת החשיבה. כאשר אתה מלמד את עצמך, אתה מחייב את המוח שלך לעבוד קשה, להפעיל שיקול דעת ולבצע חישובים לוגיים. תרגול זה מחדד את השכל, גורם לך להבין דברים טוב יותר, ומשפר את יכולתך להתמודד עם בעיות מורכבות - לא רק במתמטיקה אלא גם בחיים עצמם.

סיכום

לפתח את השכל זהו אחד הכלים החשובים ביותר להתמודדות עם חרדות ולחצים נפשיים. אחת הדרכים האפקטיביות לעשות זאת היא לימוד מתמטיקה בצורה עצמאית, ללא עזרה חיצונית. כאשר המוח מתמודד עם בעיות ופותח אותן בכוחות עצמו, הוא מתחזק, מתחדד, ומסוגל להבין טוב יותר את העולם ואת עצמו. ככל שהאדם מבין טוב יותר את עצמו, כך קל לו יותר לצאת ממצבים רגשיים קשים ולהתקדם לעבר חיים מאוזנים ובריאים יותר.
שיטות איך לפתח את השכל, למה ללמוד לבד בלי מורה פרטי?
בעיות מרגיש ש לוותר לצאת מאהבה לפתור את הבעיות שיפור השכל באמצעות מתמטיקה להתמקד שאלות להתבוננות ניתוח להוביל איך להבין איך להבין דברים איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך לחשוב בהיגיון איך ללמוד איך ללמוד לבד איך ללמוד מתמטיקה איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי באמצעות באמצעות מתמטיקה הרגל הרגלי לימוד הרגלים השכל התפתחות החשיבה התפתחות חשיבה התפתחות שכלית חשיבה הגיונית יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל להבין להבין דברים להיות יותר חכם לחשוב בהיגיון לימוד לימודי מתמטיקה ללמוד ללמוד חשבון ללמוד לבד ללמוד מ ללמוד מתמטיקה ללמוד מתמטיקה לבד למה ללמוד למה ללמוד מתמטיקה למידה לפתח לפתח את לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח את השכל באמצעות מתמטיקה לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מוטיבציה מוטיבציה ל מוטיבציה ללימודי מתמטיקה מוטיבציה ללימודים מורה פרטי מורה פרטי למתמטיקה מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית מתמטיקה פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית שיטות שיטות ל שיטות לימוד שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית שכל תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
הרגלים טובים הם רעים, למה הרגלים טובים הם הרגלים רעים? מה רע בהרגלים טובים? למה הרגלים טובים זה רע? מה זה הרגלים? למה כל ההרגלים הם רעים? שינוי הרגלים, איך נוצר הרגל? איך המוח פועל מתוך הרגל? להפסיק הרגל, לפעול מתוך הרגל
הרגלים טובים הם רעים, למה הרגלים טובים הם הרגלים רעים? מה רע בהרגלים טובים? למה הרגלים טובים זה רע? מה זה הרגלים? למה כל ההרגלים הם רעים? שינוי הרגלים, איך נוצר הרגל? איך המוח פועל מתוך הרגל? להפסיק הרגל, לפעול מתוך הרגל
הרגלים טובים הם רעים, למה הרגלים טובים הם הרגלים רעים? מה רע בהרגלים טובים? למה הרגלים טובים זה רע? מה זה הרגלים? למה כל ההרגלים הם רעים? שינוי הרגלים, איך נוצר הרגל? איך המוח פועל מתוך הרגל? להפסיק הרגל, לפעול מתוך הרגל למה הרגלים טובים הם בעצם רעים? הנושא שאליעד כהן מסביר הוא מדוע הרגלים טובים הם דבר מאוד רע, למרות הדעה הרווחת. אנשים חושבים בדרך כלל שרק הרגלים רעים הם רעים ושיש חשיבות גדולה לאימוץ הרגלים טובים. אולם אליעד מבהיר שבעצם, הרגלים טובים הם רעים בדיוק כמו הרגלים רעים, ואפילו באותה המידה. מהו בכלל הרגל, ואיך הוא פועל על המוח? הרגל הוא מצב שבו האדם עושה פעולות בצורה אוטומטית, ללא חשיבה מראש. אם אדם לפני ביצוע פעולה כלשהי, בודק את האפשרויות השונות ומחליט באופן מודע מה נכון עבורו באותה סיטואציה, זה לא הרגל. לעומת זאת, פעולה שמתבצעת ללא שיקול דעת וללא בחינה מחודשת של המציאות היא פעולה מתוך הרגל. אליעד מדגיש שלחשוב ולפעול מתוך הרגל הם שני מצבים הפוכים. תמיד, ללא יוצא מן הכלל, חשיבה תביא לתוצאה טובה יותר מאשר פעולה מתוך הרגל. הסיבה לכך היא שהרגל אינו מעודכן תמיד לסיטואציה הנוכחית. הדוגמה של שימוש בווייז - למה הרגל הוא כמו ניווט ישן? אליעד מביא דוגמה מוחשית בנושא של ניווט באמצעות אפליקציית ווייז. אם אדם הפעיל את ווייז אתמול וקיבל מסלול ... כי אולי נסגר כביש או נוצר פקק. זה בדיוק מה שקורה כשאדם פועל מתוך הרגל. הרגל הוא כמו מסלול ניווט ישן, שהתאים למצב קודם אבל לא בטוח מתאים כעת. לעומת זאת, אדם שמשתמש בווייז כשהוא מחובר ... רגע. לכן, אליעד טוען כי עדיף תמיד לפעול מתוך חשיבה עדכנית ולא מתוך הרגל אוטומטי. דוגמת הדפדפן והקאש - למה הרגל זה כמו זיכרון קאש? דוגמה נוספת וחשובה היא דוגמת זיכרון הקאש של הדפדפן. כאשר אדם נכנס לאתר אינטרנט בפעם הראשונה, הדפדפן מוריד את ... הזה כבר אינו עדכני ואינו רלוונטי. כך בדיוק קורה כאשר אדם פועל מתוך הרגל. הוא עובד באופן אוטומטי, מתוך מידע לא עדכני, מתוך זיכרון ולא מתוך חשיבה בהירה. לפעמים צריך לנקות את הקאש, כלומר, להפסיק לפעול ...
שינוי הרגלים בחיים, 2 סוגים של הרגלים, 2 שיטות לשנות הרגלים, הרגל סיבתי, הרגלי אקראי, הרגלים טובים, הרגלים רעים, הרגל מחשבתי, שינוי הרגלים רעים, שינוי הרגלים בתת מודע, התמכרויות, גמילה, איך ליצור הרגלים חדשים? איך יוצרים הרגל?
שינוי הרגלים בחיים, 2 סוגים של הרגלים, 2 שיטות לשנות הרגלים, הרגל סיבתי, הרגלי אקראי, הרגלים טובים, הרגלים רעים, הרגל מחשבתי, שינוי הרגלים רעים, שינוי הרגלים בתת מודע, התמכרויות, גמילה, איך ליצור הרגלים חדשים? איך יוצרים הרגל?
... הרגלים בחיים, 2 סוגים של הרגלים, 2 שיטות לשנות הרגלים, הרגל סיבתי, הרגלי אקראי, הרגלים טובים, הרגלים רעים, הרגל מחשבתי, שינוי הרגלים רעים, שינוי הרגלים בתת מודע, התמכרויות, גמילה, איך ליצור הרגלים חדשים? איך יוצרים הרגל? מהם שני סוגי ההרגלים שאליעד כהן מתאר? אליעד כהן מציג שני סוגים עיקריים של הרגלים בחיים: הרגלים אקראיים והרגלים סיבתיים. לדבריו, כל אחד מהם דורש גישה שונה לחלוטין כאשר אנו רוצים לשנותם, ולכן חשוב מאוד להבין קודם כל לאיזה סוג שייך ההרגל שאנו רוצים לשנות. מהו הרגל אקראי ואיך משנים אותו לפי אליעד כהן? הרגל אקראי הוא פעולה או התנהגות שאדם עושה באופן ... מסוים כל יום, נניח כביש מספר 1, ובשלב כלשהו נפתח כביש חדש, מהיר יותר, כביש מספר 11, הרי שההרגל לנסוע בכביש הישן הוא הרגל אקראי, כי לא הייתה שום סיבה מיוחדת להעדיף דווקא את כביש מספר 1. במקרה כזה, שינוי ההרגל נעשה בצורה פשוטה: מתחילים לבצע את הפעולה ... לדרך החדשה. אליעד מסביר שהסיבה שזה קל יחסית, היא מכיוון שאין שום תועלת ספציפית שהאדם מפיק מההרגל הישן, ולכן גם לא ייגרם נזק משינוי ההרגל. מהו הרגל סיבתי וכיצד משנים אותו לפי אליעד כהן? לעומת זאת, הרגל סיבתי הוא הרגל שיש מאחוריו סיבה אמיתית ותועלת מסוימת שהאדם מפיק ממנו. דוגמאות להרגלים סיבתיים הן עישון, אכילה לא בריאה, או אפילו ... עצמה, כי הפעולה שהאדם עושה היא פעולה שמעניקה לו יתרון או תועלת. אליעד כהן מסביר שכדי לשנות הרגל סיבתי, צריך תחילה לגלות מהי התועלת או מה היתרון שהאדם מקבל מההרגל השלילי. לאחר זיהוי התועלת, יש למצוא דרך ...
הרגלים טובים, מה ההרגל הכי חשוב? איזה הרגל הכי חשוב? איך לפתח הרגלים טובים? מה רע בהרגלים טובים? להתרגל לחשוב בהיגיון, להתרגל לא לפעול מתוך הרגל, מה זה הרגלים? הרגלים של אנשים מצליחנים, הרגלים להצלחה בחיים, הרגלים להצליח בחיים
הרגלים טובים, מה ההרגל הכי חשוב? איזה הרגל הכי חשוב? איך לפתח הרגלים טובים? מה רע בהרגלים טובים? להתרגל לחשוב בהיגיון, להתרגל לא לפעול מתוך הרגל, מה זה הרגלים? הרגלים של אנשים מצליחנים, הרגלים להצלחה בחיים, הרגלים להצליח בחיים
הרגלים טובים, מה ההרגל הכי חשוב? איזה הרגל הכי חשוב? איך לפתח הרגלים טובים? מה רע בהרגלים טובים? להתרגל לחשוב בהיגיון, להתרגל לא לפעול מתוך הרגל, מה זה הרגלים? הרגלים של אנשים מצליחנים, הרגלים להצלחה בחיים, הרגלים להצליח בחיים מהו ההרגל הכי חשוב שצריך לפתח בחיים? לפי אליעד כהן, מתוך כל ההרגלים שאדם יכול לפתח, ההרגל החשוב ביותר הוא דווקא לא לפעול מתוך הרגל כלל, אלא לפעול מתוך מחשבה. אליעד מדגיש שההיפך מהרגל הוא מחשבה או חוסר מחשבה, וכי לפעול מתוך הרגל משמעו לפעול בלי לחשוב. המפתח להצלחה ולחיים טובים הוא ההרגל של לחשוב לעומק לפני פעולה, ולא לבצע פעולות בצורה אוטומטית. מדוע לפעול מתוך הרגל עלול להוביל לתוצאות שליליות? אליעד כהן מסביר שפעולה מתוך הרגל יוצרת מצב שבו המוח מפסיק להיות ערני וחד. הוא נותן דוגמה של נהג שנוסע כל יום באותו כביש, מתרגל לתנאים הקבועים ומפסיק לשים לב לשינויים בדרך. ... אדם נמצא בסביבה לא מוכרת, הוא נוהג לאט יותר ומפעיל יותר מחשבה, כי הוא אינו יכול להישען על ההרגל, ולכן פחות מסתכן בתאונות. מה הבעיה עם מנטורים שמלמדים הרגלים להצלחה? אליעד כהן מותח ביקורת חריפה על מנטורים וגורואים המלמדים אנשים לפתח הרגלים להצלחה. לטענתו, אנשים אלו אינם מבינים את חשיבות המחשבה, ומלמדים אחרים לפעול כמו רובוטים מתוך הרגלים קבועים, כגון שיטת שלושת השלבים, שיטת חמשת השלבים ומשפטי פתיחה וסגירה קבועים לשיחות עם אנשים. הוא מדגיש שכל השיטות הללו מתאימות לאנשים חסרי ... לבחורה ואומר לה קוקוריקו, סתם מתוך אקראיות, זה כנראה לא יעבוד. אבל גם לפנות בצורה קבועה לפי הרגל, כמו משפט פתיחה מתורגל, עלול להיות בעייתי כי אין כאן הבנה של הסיטואציה הספציפית, אלא רק חזרה מכנית על משהו שלמדת מראש. כיצד ניתן לפתח את ההרגל של החשיבה? כדי לפתח את ההרגל החשוב ביותר, שהוא לחשוב באופן תמידי, אליעד מציע שיטה מדורגת המורכבת משלושה שלבים עיקריים: ראשית, לנתח סיטואציות לאחר שהן כבר התרחשו. האדם ... צריכה להיות מידית ומדויקת כדי להגיב נכון ברגע האמת. מה ההבדל בין פעולה אקראית, פעולה מתוך הרגל, ופעולה מתוך חשיבה? אליעד כהן מסביר כי ישנם שלושה סוגים עיקריים של פעולה שאנשים נוקטים: פעולה אקראית - אדם פועל בלי שום מחשבה מוקדמת, באופן ... מוזרים בלי קשר לסיטואציה. תוצאותיהן של פעולות כאלו בדרך כלל שליליות או חסרות תוחלת. פעולה מתוך הרגל - אדם פועל בצורה קבועה מראש, מתוך משהו שהוא כבר התרגל אליו, אך ללא בדיקה של המצב הנוכחי. לדוגמה, אדם שפונה באופן קבוע לנשים באותו משפט ... נתון, ומקבל החלטה מושכלת שמתאימה בדיוק לנסיבות. זו הדרך המוצלחת ביותר. למה כל השיטות ללמידת הרגלים אינן יעילות לטווח ארוך? לפי אליעד, שיטות שמלמדות אנשים לפתח הרגלים קבועים מתאימות ליצורים חסרי יכולת חשיבה עמוקה, כמו סוסים או כלבים. הן אולי יכולות לעזור למישהו ללא מספיק שכל, אך הן מוגבלות בטווח הארוך. ...
שינוי הרגלים רעים, שינוי התניות, לשנות הרגלים, שינוי דפוסי התנהגות, שינוי הרגלי חשיבה, שינוי צורת החשיבה, שינוי דפוסי חשיבה, איך לשנות הרגלי חשיבה? לפעול מתוך הרגל, לפעול מתוך מודעות
שינוי הרגלים רעים, שינוי התניות, לשנות הרגלים, שינוי דפוסי התנהגות, שינוי הרגלי חשיבה, שינוי צורת החשיבה, שינוי דפוסי חשיבה, איך לשנות הרגלי חשיבה? לפעול מתוך הרגל, לפעול מתוך מודעות
... הרגלים רעים, שינוי התניות, לשנות הרגלים, שינוי דפוסי התנהגות, שינוי הרגלי חשיבה, שינוי צורת החשיבה, שינוי דפוסי חשיבה, איך לשנות הרגלי חשיבה? לפעול מתוך הרגל, לפעול מתוך מודעות למה קשה לשנות הרגלים, ואיך בכל זאת ניתן לשנות אותם? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בנושא של שינוי הרגלים רעים, שינוי התניות, דפוסי התנהגות והרגלי חשיבה, ובשאלה כיצד אפשר לפעול מתוך מודעות במקום מתוך הרגל אוטומטי. בשלב הראשון, אליעד מסביר שהצעד הראשון בשינוי כל הרגל הוא לשאול מדוע האדם עושה את הפעולה המסוימת שאותה הוא רוצה לשנות. בדרך כלל, אם האדם מגלה שיש לפעולה סיבה הגיונית וטובה, הוא ... מבין שהפעולה היא רק הרגל ללא סיבה אמיתית? כאן מגיע מצב מסובך יותר. לפעמים האדם מגלה שאין לפעולה שום סיבה הגיונית, והוא פשוט עושה אותה מתוך הרגל שנוצר בעבר. לדוגמה, אדם שהפסיק ללכת ברחוב מסוים לפני עשר שנים בגלל אירוע לא נעים שקרה לו שם (זרקו עליו ביצים או שהוא ראה אנשים ... מללכת ברחוב הזה מתוך הרגל בלבד. הסיבה כבר איננה רלוונטית, אבל ההתניה קיימת. אליעד מסביר שבמצב כזה, האדם עשוי להמשיך בהרגל, אף על פי שהוא לא מועיל לו ואף מזיק לו. הוא נותן דוגמה לכך שאדם יכול להיות מודע לכך שדרך מסוימת שהוא הולך בה לעבודה יוצרת לו ... להתמודד עם שינוי ההרגל. מדוע האדם בוחר להמשיך הרגל שמזיק לו למרות המודעות? לפי אליעד, לפעמים האדם לא באמת רוצה להפסיק את ההרגל הרע, גם אם הוא טוען שכן. למעשה, יש לאדם שני רצונות סותרים: מצד אחד הוא רוצה להפסיק, ומצד שני הוא לא באמת רוצה לשנות, כי בתוך תוכו הוא רוצה לשמור על ההרגלים באופן כללי, גם אם הרגל אחד ספציפי מזיק לו. אליעד מסביר שהאדם עלול לחשוש שאם הוא ישנה הרגל מסוים שהוא עושה כבר שנים רבות, הוא עלול לפתוח דלת לשינוי של הרגלים אחרים שמשרתים אותו, או שאינם מפריעים לו. במילים אחרות, האדם עשוי לחשוב: אם אפסיק את ההרגל הזה עכשיו, אולי ייפגעו גם הרגלים אחרים שאני כן רוצה לשמור עליהם. מה הפתרון שאליעד מציע לשינוי הרגלים כאלה? הפתרון של אליעד הוא להתחיל לתרגל שינויים קטנים בהרגלים אחרים ופשוטים יותר, אפילו אם הם לא מזיקים. למשל, אם האדם רגיל לשים סוכר ואחר כך חלב בקפה, עליו לעשות הפוך - לשים קודם חלב ... יסייע לו לשנות גם את ההרגלים הקשים יותר. הרעיון המרכזי הוא שהאויב הגדול ביותר הוא ההרגל עצמו, כלומר, הפעולה האוטומטית ללא מחשבה. ככל שהאדם מתרגל יותר לפעול מתוך מודעות ולשבור את הדפוסים האוטומטיים הקטנים, כך קל לו ... שיש יתרונות לפעול מתוך הרגל? אליעד מוסיף שכאן עולה שאלה מורכבת נוספת: למה האדם בכלל רוצה לפעול מתוך הרגל? התשובה היא שיש גם יתרונות לפעול מתוך הרגל ולא מתוך מודעות. למשל, לפעמים האדם מעדיף לחסוך אנרגיה מחשבתית ולא לחשוב על כל פעולה שהוא עושה. ה
האם לספר כשרע לך? האם לשתף שרע לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג חברים? האם לשתף בבעיות שלך? איך ליצור אווירה נעימה? איך לשדר קרבה? האם לספר על בעיות אישיות? תקשורת בין אישית, אומנות הפיתוי
האם לספר כשרע לך? האם לשתף שרע לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג חברים? האם לשתף בבעיות שלך? איך ליצור אווירה נעימה? איך לשדר קרבה? האם לספר על בעיות אישיות? תקשורת בין אישית, אומנות הפיתוי
... אסור להפוך את השיתוף לתלונה מתמשכת ולמרמור, כיוון שזה יכביד על הצד השני ויגרום לו להתרחק. אם למשל שברת את הרגל, כדאי לשתף את הקרובים כי אחרת הם ירגישו מודרים. עם זאת, אין צורך להוסיף תלונות ומרמור מעבר למה שנחוץ, כי אז אתה הופך לנטל רגשי. ... על מה נסוב הסיפור המקורי? היו היה איש שרצה שיאהבו אותו, רצה שיאהבו אותו, ואותו איש הלך ברחוב, נפל ושבר את הרגל. זה מה שקרה לו. הוא רצה שסבתא שלו תאהב אותו. ככה בא לו. הוא היה מסוכסך עם סבתא שלו, והוא רצה שסבתא שלו תאהב אותו. עד כאן הבנו, הבנו. עכשיו הוא הלך ברחוב, נפל, שבר את הרגל. עכשיו השאלה היא האם הוא צריך לספר לסבתא שלו שהוא הלך ברחוב, נפל ושבר את הרגל, כן או לא, בהיבט של האם זה שהוא יספר לה יגרום לה לאהוב אותו יותר או פחות, או שזה לא משנה. מה אפשר לומר על כך? האם לספר לסבתא ישפיע ... שאלה: צריך להיות מודע שיכול להיות מצב שהיא תשנא אותו. תשובה: למה שהיא תשנא אותו על זה שהוא הלך ושבר את הרגל? שאלה: בגלל ש - מה אתה משגע אותי? מה אתה מספר לי סיפורים שיגרמו לי צער. תשובה: למה שיגרום לה צער? שיגרום לה צער. שאלה: שברת את הרגל שלך, אני עכשיו מרגישה צער על זה. אתה בא לספר לי ואני עכשיו מרגישה צער מזה שסיפרת לי את זה. תשובה: אז לא לספר לה? שאלה: אתה עושה ... תשנא אותך גם מזה. תשובה: נכון. למה שהיא תשנא אותך בגלל זה? כי היא תגיד עשית לי צער שסיפרת לי ששברת את הרגל. ולמה שהיא תאהב אותו בגלל זה? שאלה: היא תרחם עליו, מסכן, הנה הוא בא לשתף אותי, ואז היא תרגיש... תשובה: אבל תאהב אותו או תרחם עליו? ... זה יותר חזק. יכול להיות שהיא לא תאהב אותו אם הוא לא יספר לה? יכול להיות שאם הוא לא יספר לה שהוא שבר את הרגל, היא תשנא אותו בגלל שהוא לא סיפר לה? שאלה: כן, לא אכפת לו ממני, הוא לא מעריך אותי. אני דואגת לו והוא מעלים את זה ממני. תשובה: ואם ... אחרת? רגע, עוד פעם מההתחלה - עכשיו גבר מכיר בחורה בדייט, הכיר בחורה בדייט, ובאותו יום הוא הלך ושבר את הרגל. לספר לה או לא, בהנחה שזה לא משהו שיגרום לה לחשוב שהוא בעייתי (נניח מישהו נכנס בו עם הרכב). איך זה ישפיע על כמה שהיא תאהב אותו? ... תשתף. אם זה נופל על מה אתה מבלבל לי את המוח, אל תשתף. עכשיו, שים לב לעוד משהו: נגיד עשית תאונה, שברת את הרגל, ונגיד ההיגיון אומר שאתה צריך לשתף - תשתף. אבל זה לא אומר שעכשיו תתחיל להיות ממורמר יותר מדי. תשתף כדי לשדר הנה אני משתף, אנחנו ... הסיפור על האיש וסבתו מדגים את הרעיון? האיש היה מסוכסך עם סבתו, ורצה מאוד שהיא תאהב אותו. הוא נפל ושבר את הרגל. השאלה היא האם לשתף אותה או לא. מצד אחד, אם יספר - זה עלול לגרום לה צער, והיא עלולה לכעוס עליו (למה אתה בא ומכביד עלי?). מצד שני, ... איך זה קשור למקרה של דייט חדש? במקרה של דייט חדש, נשאלה השאלה אם לספר לבחורה שכבר באותו היום נפל ושבר את הרגל, או עבר תאונה. מצד אחד, זה יכול לעורר אצלה רתיעה (אני בקושי מכירה אותו, למה הוא מספר לי על הצרות?). מצד שני, זה יכול לעורר בה ... ניהול שיחות ומערכות יחסים היו היה איש שרצה שיאהבו אותו רצה שיאהבו אותו ואותו איש הלך ברחוב נפל ושבר את הרגל זה מה שקרה לו מי הוא רצה שיאהב אותו סבתא שלו הוא רצה שסבתא שלו תאהב אותו ככה בא לו הוא היה מסוכסך עם סבתא שלו והוא רצה שסבתא שלו תאהב אותו עד כאן הבנו הבנו, עכשיו הוא הלך ברחוב נפל שבר את הרגל עכשיו השאלה היא האם הוא צריך לספר לסבתא שלו שהוא הלך ברחוב נפל ושבר את הרגל כן או לא בהיבט של האם זה שהוא יספר לה יגרום לה לאהוב אותו יותר או פחות או שזה לא משנה. מה אתה אומר? ש: אני אומר שזה כמו אותה שאלה. ... ש: צריך להיות מודע שיכול להיות מצב שהיא תשנא אותו. אליעד: למה שהיא תשנא אותו על זה שהוא הלך ושבר את הרגל? ש: בגלל ש - מה אתה משגע אותי מה אתה מספר לי סיפורים שיגרמו לי צער. אליעד: למה שיגרום לה צער שיגרום לה צער. ש: שברת את הרגל שלך אני עכשיו מרגישה צער על זה אתה בא לספר לי אני עכשיו מרגישה צער מזה שסיפרת לי את זה. אליעד: אז לא לספר לה. ש: אתה עושה רע. ... שהיא תשנא אותך גם מזה. אליעד: נכון למה שהיא תשנא אותך בגלל זה כי היא אומרת עשית לי צער שסיפרת לי ששברת את הרגל ולמה שהיא תאהב אותו בגלל זה? ש: היא תרחם עליו מסכן הנה הוא בא לשתף אותי ותרחם עליו ואז היא תרגיש. אליעד: אבל תאהב אותו או תרחם ... תאהב אותו, יכול להיות שהיא לא תאהב אותו אם הוא לא יספר לה יכול להיות שאם הוא לא יספר לה שהוא שבר את הרגל היא תשנא אותו בגלל שהוא לא סיפר לה? ש: כן לא אכפת לו ממני הוא לא מעריך אותי אני דואגת לו והוא מעלים את זה ממני. אליעד: ואם היא לא ... רוצה עכשיו בחורה, עוד פעם מההתחלה עכשיו גבר מכיר בחורה בדייט הכיר בחורה בדייט ובאותו יום הוא הלך ושבר את הרגל לספר לה או לא בהנחה שזה לא משהו שיגרום לה לחשוב שהוא בעייתי בסדר מישהו נכנס בו עם הרכב לספר לה או לא איך זה ישפיע על כמה שהיא תאהב ... אותי תשתף אם זה נופל על מה אתה מבלבל לי את המוח אל תשתף. עכשיו שימו לב לעוד משהו נגיד עשית תאונה שברת את הרגל ונגיד ההיגיון אומר שאתה צריך לשתף תשתף אבל עכשיו זה לא אומר שעכשיו תתחיל להיות ממורמר יותר מדי תשתף אבל אל תתמרמר כאילו תשתף כדי ...
הרגלים רעים, הרגלי חשיבה רעים, איך נוצרים הרגלים רעים? איך נוצרים דפוסי התנהגות שליליים? איך נוצרים דפוסי חשיבה שליליים? איך לשנות הרגלים? איך להתמודד עם הרגלים רעים? למה יש הרגלים? למה המוח פועל מתוך הרגל?
הרגלים רעים, הרגלי חשיבה רעים, איך נוצרים הרגלים רעים? איך נוצרים דפוסי התנהגות שליליים? איך נוצרים דפוסי חשיבה שליליים? איך לשנות הרגלים? איך להתמודד עם הרגלים רעים? למה יש הרגלים? למה המוח פועל מתוך הרגל?
הרגלים רעים, הרגלי חשיבה רעים, איך נוצרים הרגלים רעים? איך נוצרים דפוסי התנהגות שליליים? איך נוצרים דפוסי חשיבה שליליים? איך לשנות הרגלים? איך להתמודד עם הרגלים רעים? למה יש הרגלים? למה המוח פועל מתוך הרגל? מהם הרגלים רעים ומתי הם הופכים לשליליים? הרגלים רעים הם פעולות או דפוסי חשיבה שנעשים באופן אוטומטי ואינם רצויים. הם יכולים להיות הרגלים התנהגותיים, כמו עישון, או הרגלים מחשבתיים, כמו חשיבה שלילית. הרגלים רעים נוצרים כאשר אדם מתחיל לעשות פעולה מסוימת שמספקת לו הנאה או פתרון למצב, ובפעם השנייה או השלישית הוא חוזר עליה מתוך אוטומטיות, עד שהופכים לדפוסים קבועים. כאשר ההרגל כבר לא מתאים למציאות הנוכחית או גורם נזק, הוא הופך להרגל רע. למה המוח שלנו פועל מתוך הרגל? המוח נוטה לגבש הרגלים כדי לייעל את תהליך קבלת ההחלטות. אם כל פעולה הייתה מצריכה מאיתנו חשיבה מחדש, היינו מתעייפים ולא מצליחים לתפקד באופן יעיל. לדוגמה, כשאדם שותה מים או הולך, ... מאותן סיבות. לדוגמה, אדם שמעשן סיגריה ראשונה כדי להרגיש רוגע או להקל על מתח, יכול להמשיך לעשן בכל פעם שהוא חווה לחץ. כך נוצר הרגל מחשבתי שמלווה במחשבה של כשאני לחוץ, אני מעשן. אם אדם חווה מחשבה מסוימת שעזרה לו להתמודד עם בעיה ספציפית, הוא יכול להמשיך להשתמש בה גם כשהמצב כבר לא רלוונטי. גם אם בתחילה ההרגל היה מועיל, עם הזמן הוא יכול להפסיק להתאים למצב הנוכחי. האם הרגל רע מתחיל תמיד כמשהו טוב? בדרך כלל, הרגלים רעים מתחילים כפעולות או דפוסים שהיו מועילים בשלב מסוים, אך עם הזמן הפכו לפחות מתאימים. לדוגמה: נעליים: ילד קונה נעליים חדשות שמתאימות לו ונוחות, אך עם הזמן כשהוא גדל, הנעליים כבר לא מתאימות לו, אך הוא ממשיך להשתמש בהן מתוך הרגל. זוגיות: מערכת יחסים שעבדה טוב עבורו במשך זמן מסוים, אך עם הזמן השתנו הצרכים או הצדדים במערכת היחסים, ועדיין הוא נשאר באותה מסגרת מתוך הרגל. עבודה: מקום עבודה שהיה טוב לאדם בשלב מוקדם בחייו, אך לאחר שינוי במצבו הוא נשאר שם רק מתוך הרגל וחשש משינוי. קניית רכב או דירה: פתרונות דיור או רכב שהיו מתאימים בשלב מסוים, לא תמיד מתאימים כאשר התנאים משתנים. בכל הדוגמאות הללו, מה שהיה טוב בשלב מסוים הפך פחות רלוונטי עם הזמן, אך ההרגל נשאר. מדוע חשוב לבדוק לעומק את ההרגלים שלנו? כאשר אדם מבין שהוא פועל מתוך הרגל, הוא יכול להחזיר לעצמו את תחושת הבחירה והשליטה. במקום לפעול באופן אוטומטי, הוא יכול לשאול את עצמו אם ההרגל עדיין מועיל לו. לדוגמה, אם מישהו רגיל לעשן כשיש לו מתח, עליו לשאול אם זה באמת הפתרון הטוב ביותר עבורו עכשיו, או אם יש אלטרנטיבות טובות יותר. הבדיקה הזאת מאפשרת שינוי ומביאה תחושת שליטה. איך משנים הרגלים רעים באופן מעשי? זיהוי ההרגל: יש לשים לב למה שחוזר על עצמו באופן אוטומטי, כמו עישון או אכילת מתוקים כאשר מרגישים עצבניים. ניתוח התועלת: לבדוק אם ההרגל עדיין מועיל או אם הוא כבר לא מתאים לצרכים הנוכחיים. בחינה מחודשת: לשאול את עצמך אם ה
הרגלים, טראומה, לשנות הרגלים, הרגל מחשבתי, לא להאמין בעצמך, התמודדות עם טראומה, אמונות רעות, אמונות טובות
הרגלים, טראומה, לשנות הרגלים, הרגל מחשבתי, לא להאמין בעצמך, התמודדות עם טראומה, אמונות רעות, אמונות טובות
הרגלים, טראומה, לשנות הרגלים, הרגל מחשבתי, לא להאמין בעצמך, התמודדות עם טראומה, אמונות רעות, אמונות טובות מה זה הרגל וכיצד נוצרים הרגלים? הרגל הוא פעולה שאנחנו עושים באופן אוטומטי, ללא מחשבה מודעת. אליעד מסביר שהרגל מתחיל תמיד במחשבה כלשהי, גם אם זו מחשבה של שבריר שנייה. לפני כל פעולה שאנחנו עושים, גם פעולות שנראות אוטומטיות לחלוטין כמו לברוח מאש, קיימת מחשבה שהפעולה ... חדשה, לפיה האש מסוכנת. האמונה הזאת תיצור הרגל אוטומטי של התרחקות מהאש בעתיד, ללא צורך במחשבה מודעת. איך אמונות יוצרות הרגלים אוטומטיים? אליעד מדגיש כי הרגלים נובעים מאמונות עמוקות בתוכנו. לדוגמה, אדם שלימדו אותו שכדי להצליח חייבים לעבוד, מפתח הרגל של עבודה מתמדת. גם אם בפועל הוא כבר השיג מספיק כסף, הוא ממשיך לעבוד כי האמונה שהוא חייב לעבוד כבר הפכה להרגל אוטומטי שמפעיל אותו כמו רובוט. במצב זה, האדם אינו נמצא במצב של בחירה מודעת, אלא מופעל אוטומטית מתוך אמונה מושרשת. כיצד טראומות משפיעות על יצירת הרגלים? טראומה היא אירוע שלילי שחווינו, שבעקבותיו אנחנו מפתחים הרגלים אוטומטיים מתוך פחד. לדוגמה, אדם שחווה טראומה מכלב גדול ומסוכן עשוי לפתח פחד אוטומטי מכל הכלבים, ללא הבחנה בין כלב קטן לגדול. גם אם האדם יודע בשכל שאין ... על סמך האמונה הישנה - שהכלב מסוכן. כך נוצרים הרגלים רגשיים שמנהלים את התגובות שלנו גם שנים לאחר האירוע הטראומטי. למה קשה לשנות הרגלים שנוצרו בעקבות טראומה? לפי אליעד, הקושי לשנות הרגלים בעקבות טראומה נובע מכך שיש בתוכנו אמונה מודחקת חזקה מאוד, שלא נבדקה לעומק אלא התקבלה כמובן מאליו. האמונה הזו מתבטאת בתגובה אוטומטית שאנחנו מרגישים ואיננו ... פעם אחת וזו היתה טראומה, אנו עלולים לפתח הרגל אוטומטי של פחד או הימנעות מכל סיטואציה שמזכירה לנו את אותה הטראומה. גם אם הסיטואציה בהווה אינה באמת מאיימת, אנחנו מגיבים מתוך הרגל שנובע מהאמונה הישנה והלא בדוקה שלנו. איך להשתחרר מהרגלים וטראומות באופן מעשי? כדי להשתחרר מהרגל או טראומה, אליעד מסביר שצריך להפסיק להאמין בכל דבר. הוא מציע שלא להאמין שאנחנו יכולים להתמודד וגם לא להאמין שאנחנו לא יכולים להתמודד. במקום זאת, בכל פעם ... בלבד? מה התפקיד של שאילת שאלות בשינוי אמונות והרגלים? אליעד מדגיש כי ההבדל המרכזי בין שכל לבין אמונה הוא שבשכל אנו שואלים שאלות, ואילו באמונה אין שאלות - היא נתפסת כאמת מוחלטת. לכן, הדרך לשינוי הרגלים היא להגביר את המודעות על ידי שאלות. במקום להגיד זה רע לי או זה טוב לי, יש לשאול: האם זה באמת רע לי? אולי זה לא כל כך רע כמו שאני חושב? אולי אני מגזים? כך ... אולי אין שום סיבה להאמין בכך? איך לשנות את ההרגלים המחשבתיים שלנו בצורה יסודית? הדרך היסודית שאליעד מציע היא תרגול מודעות יומיומי, במהלכו האדם לומד להטיל ספק בכל מחשבה שעולה בו. הוא נותן דוגמה ציורית של ... להידבק אלינו ולנהל אותנו. כדי להפסיק את ההרגלים האלה, עלינו להסיר את הדבק - כלומר, להפסיק להאמין במחשבות האוטומטיות שעולות בנו, ולהתחיל לבדוק כל מחשבה מול המציאות. כיצד מתמודדים עם מצבים של לחץ וטראומה ... ללא אוטומטיות שנובעת מהעבר. איך לשנות הרגלים? איך להתמודד עם טראומה? מה זה הרגל מחשבתי? למה לא להאמין בעצמך? כיצד להשתחרר מאמונות שליליות? איך אמונות משפיעות על התנהגות? מה ההבדל בין שכל לאמונה? ...
הרגלים טובים זה רע, למה הרגלים זה רע? למה לא לאמץ הרגלים טובים? למה לא לפעול מתוך הרגל? למה הרגלים רעים? הרגלים בריאים, למה לא לרכוש הרגלים טובים? יצירת הרגלים חדשים, למה לא ליצור הרגלים? למה לא לבנות הרגלים? אל תהיה זקן
הרגלים טובים זה רע, למה הרגלים זה רע? למה לא לאמץ הרגלים טובים? למה לא לפעול מתוך הרגל? למה הרגלים רעים? הרגלים בריאים, למה לא לרכוש הרגלים טובים? יצירת הרגלים חדשים, למה לא ליצור הרגלים? למה לא לבנות הרגלים? אל תהיה זקן
הרגלים טובים זה רע, למה הרגלים זה רע? למה לא לאמץ הרגלים טובים? למה לא לפעול מתוך הרגל? למה הרגלים רעים? הרגלים בריאים, למה לא לרכוש הרגלים טובים? יצירת הרגלים חדשים, למה לא ליצור הרגלים? למה לא לבנות הרגלים? אל תהיה זקן למה הרגלים טובים זה רע? הרגלים, גם טובים וגם רעים, נתפסים כגורם בעייתי שיש להימנע ממנו, והשקפת עולם זו מוצגת כגישה נכונה ונדרשת על ידי אליעד כהן. לעיתים קרובות, אנחנו מקבלים המלצות לאמץ הרגלים טובים, כמו למשל לסדר את הבית באופן קבוע, להתאמן באופן שגרתי, או לאכול שלוש ארוחות ביום. אך מה שמציין אליעד כהן הוא כי הרגלים, באופן כללי, הם לא רק לא יעילים, אלא אף מזיקים. הרגלים גורמים לנו לפעול בצורה אוטומטית, מבלי לחשוב, ובכך הם מסירים את אלמנט החשיבה וההתאמה המודעת של כל פעולה לנוכח הצרכים הרגעיים שלנו. מהם החסרונות של הרגלים? הבעיה העיקרית עם הרגלים, כפי שמסביר אליעד כהן, היא שהם מבוצעים בצורה אוטומטית, מבלי שאנו עוצרים לחשוב אם הם מתאימים למצב הנוכחי שלנו. המנגנון הזה של פעולה אוטומטית גורם לנו לאבד את יכולת ההתאמה האישית למצבים משתנים. לדוגמה, כאשר אנחנו פועלים מתוך הרגל ואוכללים שלוש ארוחות ביום, אנחנו עלולים לפספס את הצרכים האישיים של גופנו. לדוגמה, אם יום אחד נדרשים לאכול ארבע ארוחות ויום אחריים רק שתי ארוחות, הרגל יגביל אותנו מלהגיב לצרכים האמיתיים של הגוף שלנו. האם כדאי לפעול מתוך הרגל? אליעד כהן מציין כי פעולה מתוך הרגל, גם אם מדובר בהרגלים טובים לכאורה, היא שגיאה. הוא מסביר כי אם אנו מתרגלים לפעול באופן אוטומטי, אנו עלולים לא להגיב בצורה נכונה למצב המשתנה, ולפספס את הצורך האמיתי של הרגע. לדוגמה, כאשר אדם הולך לאכול שלוש ארוחות ביום באופן קבוע, הוא עשוי לא לאכול מספיק או לא לאכול באופן מיטבי לפי הצורך הגופני שלו. הרגלים אינם נותנים לנו את הגמישות שנדרשת להעריך מחדש את הצרכים שלנו באופן אישי. מה עדיף על פני הרגלים? לפי אליעד כהן, עדיף לפתח את היכולת לחשוב ולנתח את הצרכים שלנו בכל רגע נתון. במקום לפתח הרגלים, כדאי לפתח את היכולת להפעיל שיקול דעת גמיש בכל רגע בחיים. הרעיון הוא לעסוק בפעולות מתוך מודעות של מה הכי טוב לנו באותו הרגע. כאשר אנחנו פועלים מתוך חשיבה מודעת, ולא מתוך הרגל, אנחנו מאפשרים לעצמנו להגיב בצורה מיטבית לכל מצב חדש. האם כל ההמלצות על הרגלים שגויות? אליעד כהן טוען כי הממליצים על הרגלים טובים, לעיתים מתוך אשליה של יעילות, למעשה עושים טעות. הרגלים, במקום לפתח אותנו לחשוב ולבחור באופן עצמאי, מגבילים אותנו. הוא מסביר כי במקום להתקבע להרגלים, עלינו ללמוד לחשוב ולנתח את המצב בכל פעם מחדש. כל פעולה צריכה להתבצע בהתאמה לצרכים ולמטרות של הרגע. מה רבי נחמן אמר על
יעוץ למנהלים, ניהול עובדים, איך לשכנע עובדים? איך לנהל עובדים? איך לגרום לעובדים? איך לשכנע אנשים? איך לגרום למישהו לעשות משהו? לפטר עובדים, יחסי עובד מעביד, יחסי עבודה
יעוץ למנהלים, ניהול עובדים, איך לשכנע עובדים? איך לנהל עובדים? איך לגרום לעובדים? איך לשכנע אנשים? איך לגרום למישהו לעשות משהו? לפטר עובדים, יחסי עובד מעביד, יחסי עבודה
... למישהו לעשות משהו? לפטר עובדים, יחסי עובד מעביד, יחסי עבודה איך לגרום לעובדים לעשות את מה שאתה רוצה מתוך הרגל? אחת השאלות המרכזיות שמעסיקות מנהלים ומעסיקים רבים היא כיצד ניתן לשכנע עובדים לפעול בצורה מסוימת, ואף לגרום להם לבצע פעולות מסוימות באופן אוטומטי - כהרגל. אליעד כהן מסביר לעומק את המנגנון העומד מאחורי יצירת הרגלים, ואת הדרכים הפרקטיות ליישם זאת על עובדים במקום העבודה. הרגל הוא פעולה שחוזרת על עצמה פעמים רבות, עד שהיא הופכת לפעולה אוטומטית שאינה דורשת בחירה מודעת. לדוגמה, כאשר אדם מתעורר בבוקר והולך לצחצח שיניים, הוא עושה זאת מתוך הרגל. הוא לא מתלבט בכל בוקר אם לצחצח או לא, אלא פשוט מבצע את הפעולה באופן טבעי, משום שהוא כבר רגיל לעשות זאת. מה צריך לעשות כדי שעובדים יתרגלו לפעולה מסוימת? כדי ליצור הרגל אצל עובדים, אליעד מציין שני תנאים מרכזיים: העובד צריך לבצע ... מועילה לו או מתוך החשש שאי - עשייתה תגרום נזק, בהנחה שהפעולה אינה כרוכה בנזק ממשי עבורו, היא תהפוך בהדרגה להרגל טבעי ואוטומטי. אליעד מספק דוגמה של ילד קטן שלא מצחצח שיניים ... אותו שוב ושוב את התועלת שבצחצוח השיניים או את הנזק שייגרם לו אם לא יצחצח, עד שהוא מתרגל לפעולה והופך אותה להרגל קבוע. כיצד מתמודדים עם עובדים שלא עושים מה שמבקשים מהם? ... וההשפעה של כל עובד על הצלחת הארגון. ככל שהעובד ירגיש יותר חלק מהארגון, כך יפעל מתוך מוטיבציה פנימית והרגלים חיוביים ייווצרו בקלות רבה יותר. איך ליצור חוזה עבודה שיעודד הרגלים חיוביים? בנוסף, אליעד ממליץ לייצר הסכמים הדדיים שבהם ... את התועלת האישית או הנזק שבאי - עשיית הפעולה המבוקשת. הגדירו פעולות מסוימות באופן חוזר ונשנה כדי שהן יהפכו להרגל. צרו תחושת שייכות ושותפות בקרב העובדים על ידי מסרים מתאימים ... יוכל להרוויח עובדים עם מוטיבציה פנימית והרגשת שייכות למקום עבודתם. איך לשכנע עובדים? ניהול עובדים יצירת הרגלים במקום העבודה איך לגרום לעובד לעשות משהו? יחסי עובד מעביד ... אם היא תבוא אז השאלה היא כזאת. אליעד: בכלל. ש: לגמרי או קצת, יש אנשים כמוני כמוך כמו כולם שעושים דברים מתוך הרגל. אליעד: איך אתה יודע שזה כמו כמוני וכמוך, איך אתה יודע שיש ... קם בבוקר אני הולך לצחצח שיניים הייתי אומר באופן אוטומטי לא חושב הרבה על זה וטוב לי לא טוב לי אני עושה את זה הרגל אני קורא לזה הרגל ואז אני שואל את עצמי את השאלה הבאה איך אני גורם לאנשים אחרים במקרה זה לעובדים שלי לעשות דבר מסוים מתוך הרגל, לתת את הדוגמה הספציפית אני רוצה שחמש דקות. אליעד: מה זה ... זה יותר מזה בא נשאל איך אתה יכול לגרום למישהו לעשות מה שאתה רוצה כמו שאתה רגיל ללכת לשתות כשאתה צמא זה בכלל הרגל זה כאילו מעבר להרגל אז בא נחשוב אז קודם הרגל מתחיל, מה זה הרגל מה המהות של הרגל בוא נפרק את ההרגל למהות וצורה מה זה הרגל הרגל זה משהו שקורה הרבה פעמים בצורה שנראית ... או גם וגם אם הם יעשו את זה מספיק פעמים מתישהו אם זה לא יעשה להם רע יותר מדי לעשות את זה הם יעשו את זה מתוך הרגל הבנת? ש: כן. אליעד: זאת אומרת אתה צריך לקחת את מה שאתה רוצה שהם יעשו מתוך הרגל, אתה צריך למצוא דרך לגרום להם לעשות את זה בפעמים הראשונות ... כך רע ובהנחה שזה מביא להם תועלת כלשהי וזה לא מיותר לגמרי ולא גורם רק נזק הם כנראה ימשיכו לעשות את זה מתוך הרגל. ש: אוקי בא נגיד שעל זה חשבתי. אליעד: וואלה? ש: כן לא הגעתי ... אותו אבל בא נגיד מה הפתרון, הפתרון הוא פשוט העובדים שלך התרגלו למה קשה לך להרגיל אותם לפעול נכון כי פשוט הרגלת אותם לקבל משכורת זה כל הסיפור אם העובדים שלך לא היו רגילים ...
חיים לאחר המוות, אמת או טוב, אמת היא רעה ויוצרת רע, טוב בלי סיבה, לרצות את החיסרון, אדם או בהמה
חיים לאחר המוות, אמת או טוב, אמת היא רעה ויוצרת רע, טוב בלי סיבה, לרצות את החיסרון, אדם או בהמה
... אומר שהמציאות היא מה שהוא רוצה שתהיה, ובכך היה נגמר כל הסבל שלו. למשל, אם כואבת לו הרגל, אם הוא לא היה מחפש את האמת, הוא היה פשוט אומר שלא כואבת לו הרגל או שהוא רוצה את הכאב הזה, ואז לא היה סובל. לכן, ... אין לו בעיה לשקר. אם אין הבדל בין אמת לשקר, אז אין הבדל בין טוב ורע. למשל כואבת לך הרגל, ולא אכפת לך מהאמת, אז תשקרי ותגידי שלא כואבת לך הרגל. אני רוצה להראות לכם, שאם האדם לא היה רוצה את האמת, ... לך הראש, אז אתה באמת סובל, אתה חווה נפרדות. אני רוצה להביא אותך למצב, שאם תכאב לך הרגל, את תחווי שלא כואבת לך הרגל. ובנוסף את תוכלי לבחור, אם את רוצה לשקר או לא. ותהיי אפילו שקרנית כל כך טובה, שאפילו שלא תכאב לך הרגל, תגידי שכואבת לך הרגל ואפילו תסבלי מהכאב. למעשה תוכלי ליצור רע. אני אלמד ... לא רוצה, תשאלי, למה הסיבה הזאת נכונה? ואז תגיעי למצב שתרצי בלי סיבה. למשל כואבת לך הרגל, את אומרת שכדי שאני ארצה את הכאב ברגל, אני צריכה ... את אומרת שכדי להינות צריך סיבה, אני אומר הפוך, כדי לסבול צריך סיבה. שוב, כואבת לך הרגל ואת סובלת מזה, למה את סובלת? כי את לא רוצה את זה, זה כמו על מי אתה מגלגל את האחריות? באיזה מגרש הכדור נמצא. מה שקורה אצלך, שכשכואבת לך הרגל ואת לא רוצה את זה, אז את מחפשת סיבה למה לרצות את זה. ... לשאול, למה אני לא רוצה את הכאב, ואז תביני שאין לך תשובה, ואז לא יפריע לך שכואבת לך הרגל. שאלה: אי אפשר לסבול כאב וגם ליהנות. אליעד: אני ... תרצה את זה? עכשיו הכל טוב, אז תשכנע אותי למה לא לרצות את זה? אתה מאמין שזה שכואב לך הרגל זה רע, וזה שלא כואבת לך הרגל זה טוב. אז אם אתה מאמין למלכודת הזאת, אז אתה סובל. אבל אם אתה אומר, אני לא מאמין לשום דבר, עד שאני לא אבין מה רע בזה שכואבת לי הרגל, אני לא אסבול מזה. אם אתה מחפש סיבות למה להרגיש טוב, ... אתה אומר שאתה מוכן לסבול קצת, אז אתה נופל בפח של הסבל. האמת היא מוחלטת, אם כואבת לך הרגל, ואת שואלת למה כואבת לי הרגל, אם את חושבת שזה רע, ומחפשת סיבות למה זה טוב, אז את ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מתמטיקה, מוטיבציה ללימודי מתמטיקה, ללמוד מתמטיקה לבד, מורה פרטי למתמטיקה, לפתח את השכל באמצעות מתמטיקה, ללמוד חשבון, איך ללמוד לבד? איך ללמוד מתמטיקה? למה ללמוד מתמטיקה? איך להבין דברים? הרגלי לימוד, שיטות לימוד
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: הרגל, איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם הכל אפשרי? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: הרגל, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לשתול מחשבות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול אישי, מאמן אישי לקשב וריכוז, מטפל רגשי בנושא הרגל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4688 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 06:10:23 - wesi1