הרגלים טובים זה רע, למה הרגלים זה רע? למה לא לאמץ הרגלים טובים? למה לא לפעול מתוך הרגל? למה הרגלים רעים? הרגלים בריאים, למה לא לרכוש הרגלים טובים? יצירת הרגלים חדשים, למה לא ליצור הרגלים? למה לא לבנות הרגלים? אל תהיה זקן
למה הרגלים טובים זה רע?
הרגלים, גם טובים וגם רעים, נתפסים כגורם בעייתי שיש להימנע ממנו, והשקפת עולם זו מוצגת כגישה נכונה ונדרשת על ידי אליעד כהן. לעיתים קרובות, אנחנו מקבלים המלצות לאמץ הרגלים טובים, כמו למשל לסדר את הבית באופן קבוע, להתאמן באופן שגרתי, או לאכול שלוש ארוחות ביום. אך מה שמציין אליעד כהן הוא כי הרגלים, באופן כללי, הם לא רק לא יעילים, אלא אף מזיקים. הרגלים גורמים לנו לפעול בצורה אוטומטית, מבלי לחשוב, ובכך הם מסירים את אלמנט החשיבה וההתאמה המודעת של כל פעולה לנוכח הצרכים הרגעיים שלנו.
מהם החסרונות של הרגלים?
הבעיה העיקרית עם הרגלים, כפי שמסביר אליעד כהן, היא שהם מבוצעים בצורה אוטומטית, מבלי שאנו עוצרים לחשוב אם הם מתאימים למצב הנוכחי שלנו. המנגנון הזה של פעולה אוטומטית גורם לנו לאבד את יכולת ההתאמה האישית למצבים משתנים. לדוגמה, כאשר אנחנו פועלים מתוך הרגל ואוכללים שלוש ארוחות ביום, אנחנו עלולים לפספס את הצרכים האישיים של גופנו. לדוגמה, אם יום אחד נדרשים לאכול ארבע ארוחות ויום אחריים רק שתי ארוחות, הרגל יגביל אותנו מלהגיב לצרכים האמיתיים של הגוף שלנו.
האם כדאי לפעול מתוך הרגל?
אליעד כהן מציין כי פעולה מתוך הרגל, גם אם מדובר בהרגלים "טובים" לכאורה, היא שגיאה. הוא מסביר כי אם אנו מתרגלים לפעול באופן אוטומטי, אנו עלולים לא להגיב בצורה נכונה למצב המשתנה, ולפספס את הצורך האמיתי של הרגע. לדוגמה, כאשר אדם הולך לאכול שלוש ארוחות ביום באופן קבוע, הוא עשוי לא לאכול מספיק או לא לאכול באופן מיטבי לפי הצורך הגופני שלו. הרגלים אינם נותנים לנו את הגמישות שנדרשת להעריך מחדש את הצרכים שלנו באופן אישי.
מה עדיף על פני הרגלים?
לפי אליעד כהן, עדיף לפתח את היכולת לחשוב ולנתח את הצרכים שלנו בכל רגע נתון. במקום לפתח הרגלים, כדאי לפתח את היכולת להפעיל שיקול דעת גמיש בכל רגע בחיים. הרעיון הוא לעסוק בפעולות מתוך מודעות של מה הכי טוב לנו באותו הרגע. כאשר אנחנו פועלים מתוך חשיבה מודעת, ולא מתוך הרגל, אנחנו מאפשרים לעצמנו להגיב בצורה מיטבית לכל מצב חדש.
האם כל ההמלצות על הרגלים שגויות?
אליעד כהן טוען כי הממליצים על הרגלים טובים, לעיתים מתוך אשליה של יעילות, למעשה עושים טעות. הרגלים, במקום לפתח אותנו לחשוב ולבחור באופן עצמאי, מגבילים אותנו. הוא מסביר כי במקום להתקבע להרגלים, עלינו ללמוד לחשוב ולנתח את המצב בכל פעם מחדש. כל פעולה צריכה להתבצע בהתאמה לצרכים ולמטרות של הרגע.
מה רבי נחמן אמר על הרגלים?
אליעד כהן מביא את דברי רבי נחמן שממליץ לא להיות "זקן", כלומר, לא לפעול מתוך הרגלים אוטומטיים, אלא מתוך חקירה והתחדשות. רבי נחמן טוען כי מי שפועל מתוך הרגלים, "זקן" מבחינה רוחנית, כי הוא לא בודק את הצרכים הנוכחיים שלו ואינו רענן ברוחו. על פי רבי נחמן, הצעיר הוא זה שפועל מתוך התחדשות, מתוך התבוננות תמידית ושאלות רלוונטיות.
הרגלים, גם טובים וגם רעים, נתפסים כגורם בעייתי שיש להימנע ממנו, והשקפת עולם זו מוצגת כגישה נכונה ונדרשת על ידי אליעד כהן. לעיתים קרובות, אנחנו מקבלים המלצות לאמץ הרגלים טובים, כמו למשל לסדר את הבית באופן קבוע, להתאמן באופן שגרתי, או לאכול שלוש ארוחות ביום. אך מה שמציין אליעד כהן הוא כי הרגלים, באופן כללי, הם לא רק לא יעילים, אלא אף מזיקים. הרגלים גורמים לנו לפעול בצורה אוטומטית, מבלי לחשוב, ובכך הם מסירים את אלמנט החשיבה וההתאמה המודעת של כל פעולה לנוכח הצרכים הרגעיים שלנו.
מהם החסרונות של הרגלים?
הבעיה העיקרית עם הרגלים, כפי שמסביר אליעד כהן, היא שהם מבוצעים בצורה אוטומטית, מבלי שאנו עוצרים לחשוב אם הם מתאימים למצב הנוכחי שלנו. המנגנון הזה של פעולה אוטומטית גורם לנו לאבד את יכולת ההתאמה האישית למצבים משתנים. לדוגמה, כאשר אנחנו פועלים מתוך הרגל ואוכללים שלוש ארוחות ביום, אנחנו עלולים לפספס את הצרכים האישיים של גופנו. לדוגמה, אם יום אחד נדרשים לאכול ארבע ארוחות ויום אחריים רק שתי ארוחות, הרגל יגביל אותנו מלהגיב לצרכים האמיתיים של הגוף שלנו.
האם כדאי לפעול מתוך הרגל?
אליעד כהן מציין כי פעולה מתוך הרגל, גם אם מדובר בהרגלים "טובים" לכאורה, היא שגיאה. הוא מסביר כי אם אנו מתרגלים לפעול באופן אוטומטי, אנו עלולים לא להגיב בצורה נכונה למצב המשתנה, ולפספס את הצורך האמיתי של הרגע. לדוגמה, כאשר אדם הולך לאכול שלוש ארוחות ביום באופן קבוע, הוא עשוי לא לאכול מספיק או לא לאכול באופן מיטבי לפי הצורך הגופני שלו. הרגלים אינם נותנים לנו את הגמישות שנדרשת להעריך מחדש את הצרכים שלנו באופן אישי.
מה עדיף על פני הרגלים?
לפי אליעד כהן, עדיף לפתח את היכולת לחשוב ולנתח את הצרכים שלנו בכל רגע נתון. במקום לפתח הרגלים, כדאי לפתח את היכולת להפעיל שיקול דעת גמיש בכל רגע בחיים. הרעיון הוא לעסוק בפעולות מתוך מודעות של מה הכי טוב לנו באותו הרגע. כאשר אנחנו פועלים מתוך חשיבה מודעת, ולא מתוך הרגל, אנחנו מאפשרים לעצמנו להגיב בצורה מיטבית לכל מצב חדש.
האם כל ההמלצות על הרגלים שגויות?
אליעד כהן טוען כי הממליצים על הרגלים טובים, לעיתים מתוך אשליה של יעילות, למעשה עושים טעות. הרגלים, במקום לפתח אותנו לחשוב ולבחור באופן עצמאי, מגבילים אותנו. הוא מסביר כי במקום להתקבע להרגלים, עלינו ללמוד לחשוב ולנתח את המצב בכל פעם מחדש. כל פעולה צריכה להתבצע בהתאמה לצרכים ולמטרות של הרגע.
מה רבי נחמן אמר על הרגלים?
אליעד כהן מביא את דברי רבי נחמן שממליץ לא להיות "זקן", כלומר, לא לפעול מתוך הרגלים אוטומטיים, אלא מתוך חקירה והתחדשות. רבי נחמן טוען כי מי שפועל מתוך הרגלים, "זקן" מבחינה רוחנית, כי הוא לא בודק את הצרכים הנוכחיים שלו ואינו רענן ברוחו. על פי רבי נחמן, הצעיר הוא זה שפועל מתוך התחדשות, מתוך התבוננות תמידית ושאלות רלוונטיות.
- למה כל ההרגלים רעים?
- למה הרגלים זה דבר רע?
- למה לא כדאי לאמץ הרגלים טובים?
- למה לא לפעול בצורה אוטומטית?
- הרגלים של אנשים עשירים
- הרגלים של אנשים מוצלחים
- לא לעבוד על אוטומט
למה הרגלים טובים זה רע?
הרגלים טובים, כמו גם רעים, נתפסים כמשהו שעלינו להימנע ממנו, וטענה זו נתמכת על ידי הדובר שמסביר כי הרגלים, באופן כללי, הם דבר רע. הדובר מתחיל את הרצאתו בהצהרה כי לעיתים קרובות מעודדים אותנו לאמץ הרגלים טובים, אך ההמלצה הזו מיותרת ואף מזיקה. הכוונה בהרגלים טובים היא לבצע פעולות מסוימות באופן אוטומטי, כמו למשל לסדר את הבית, להתאמן באופן קבוע או לאכול שלוש ארוחות ביום. אולם, הדובר טוען כי יש בעיה בסיסית בהרגלה עצמה - הרגלים מבוססים על אוטומטיות.
מהם החסרונות של הרגלים?
הבעיה המרכזית שהדובר מציין בהרגילים היא שאנו מבצעים פעולות מבלי לחשוב. הרגלים הם פעולות שאנו מבצעים באופן חוזר ונשנה מבלי לשאול את עצמנו אם הן באמת מתאימות למצב הנוכחי שלנו. זהו מנגנון לא יעיל, מאחר והוא מסיר את אלמנט החשיבה מהתהליך. אם כל פעולה נעשית באופן אוטומטי, אין לנו את האפשרות להעריך מחדש את המצב ולהתאים את ההתנהלות שלנו בהתאם לצרכים המיידיים של הרגע. הדובר מבצע השוואה בין פעולה מתוך הרגל לבין נהיגה ברכב אוטונומי, שם בחירה אוטומטית משמעה איבוד של חופש הבחירה ויכולת ההתאמה לצרכים.
האם כדאי לפעול מתוך הרגל?
הדובר מבהיר כי פעול מתוך הרגל, גם אם מדובר בהרגלים "טובים" לכאורה, הוא פעולה שגויה. הוא משתמש בדוגמה של תזונה, בה הרופא ממליץ לאדם לאכול שלוש ארוחות ביום. אם אותו אדם מתחיל להתרגל לאכול שלוש ארוחות ביום באופן קבוע, הוא עשוי לפספס את הצרכים האישיים של גופו בכל יום ויום. ביום אחד יתכן ויידרש לאכול ארבע ארוחות, וביום אחר רק שתי ארוחות. כך, הרגלים שמבוססים על אוטומטיות אינם מתחשבים בצרכים המשתנים של הגוף או המצב.
מה עדיף על פני הרגלים?
הדובר מציע במקום הרגלים לפתח את היכולת לחשוב ולהרגיש את הצרכים הנוכחיים שלנו. הוא מדבר על החשיבות של גמישות מחשבתית, לפיה כל פעולה צריכה להתבצע על פי שיקול דעת אישי ומודע, שמנוהל בצורה רציפה ומודרנית. כך, כל פעולה נעשית מתוך מודעות למה הכי טוב עבורנו באותו רגע.
האם כל ההמלצות על הרגלים שגויות?
הדובר טוען כי אנשים שאינם מצליחים לחשוב ולנתח את עצמם באופן ביקורתי עשויים להמליץ על הרגלים טובים מתוך אשליה של יעילות, אולם למעשה מדובר בטעות. במקום לפתח הרגלים, יש לפתח את היכולת להפעיל שיקול דעת בכל רגע נתון. כלומר, כדאי לבחור את פעולותינו לא על פי הרגלים שהשתרשו, אלא על פי הערכה מחודשת של המצב.
מה רבי נחמן אמר על הרגלים?
הדובר מביא את דבריו של רבי נחמן, שטוען "אל תהיו זקנים". הכוונה כאן היא לא לבני גיל מבוגר, אלא לאנשים שפועלים מתוך הרגל, מבלי לשאול את עצמם שאלות רלוונטיות כל הזמן. לפי רבי נחמן, מי שפועל מתוך הרגל, "זקן" באורח רוחני, ואילו הצעיר הוא זה שפועל כל הזמן מתוך תחושה של רעננות, חקירה והתחדשות.
הרגלים טובים, כמו גם רעים, נתפסים כמשהו שעלינו להימנע ממנו, וטענה זו נתמכת על ידי הדובר שמסביר כי הרגלים, באופן כללי, הם דבר רע. הדובר מתחיל את הרצאתו בהצהרה כי לעיתים קרובות מעודדים אותנו לאמץ הרגלים טובים, אך ההמלצה הזו מיותרת ואף מזיקה. הכוונה בהרגלים טובים היא לבצע פעולות מסוימות באופן אוטומטי, כמו למשל לסדר את הבית, להתאמן באופן קבוע או לאכול שלוש ארוחות ביום. אולם, הדובר טוען כי יש בעיה בסיסית בהרגלה עצמה - הרגלים מבוססים על אוטומטיות.
מהם החסרונות של הרגלים?
הבעיה המרכזית שהדובר מציין בהרגילים היא שאנו מבצעים פעולות מבלי לחשוב. הרגלים הם פעולות שאנו מבצעים באופן חוזר ונשנה מבלי לשאול את עצמנו אם הן באמת מתאימות למצב הנוכחי שלנו. זהו מנגנון לא יעיל, מאחר והוא מסיר את אלמנט החשיבה מהתהליך. אם כל פעולה נעשית באופן אוטומטי, אין לנו את האפשרות להעריך מחדש את המצב ולהתאים את ההתנהלות שלנו בהתאם לצרכים המיידיים של הרגע. הדובר מבצע השוואה בין פעולה מתוך הרגל לבין נהיגה ברכב אוטונומי, שם בחירה אוטומטית משמעה איבוד של חופש הבחירה ויכולת ההתאמה לצרכים.
האם כדאי לפעול מתוך הרגל?
הדובר מבהיר כי פעול מתוך הרגל, גם אם מדובר בהרגלים "טובים" לכאורה, הוא פעולה שגויה. הוא משתמש בדוגמה של תזונה, בה הרופא ממליץ לאדם לאכול שלוש ארוחות ביום. אם אותו אדם מתחיל להתרגל לאכול שלוש ארוחות ביום באופן קבוע, הוא עשוי לפספס את הצרכים האישיים של גופו בכל יום ויום. ביום אחד יתכן ויידרש לאכול ארבע ארוחות, וביום אחר רק שתי ארוחות. כך, הרגלים שמבוססים על אוטומטיות אינם מתחשבים בצרכים המשתנים של הגוף או המצב.
מה עדיף על פני הרגלים?
הדובר מציע במקום הרגלים לפתח את היכולת לחשוב ולהרגיש את הצרכים הנוכחיים שלנו. הוא מדבר על החשיבות של גמישות מחשבתית, לפיה כל פעולה צריכה להתבצע על פי שיקול דעת אישי ומודע, שמנוהל בצורה רציפה ומודרנית. כך, כל פעולה נעשית מתוך מודעות למה הכי טוב עבורנו באותו רגע.
האם כל ההמלצות על הרגלים שגויות?
הדובר טוען כי אנשים שאינם מצליחים לחשוב ולנתח את עצמם באופן ביקורתי עשויים להמליץ על הרגלים טובים מתוך אשליה של יעילות, אולם למעשה מדובר בטעות. במקום לפתח הרגלים, יש לפתח את היכולת להפעיל שיקול דעת בכל רגע נתון. כלומר, כדאי לבחור את פעולותינו לא על פי הרגלים שהשתרשו, אלא על פי הערכה מחודשת של המצב.
מה רבי נחמן אמר על הרגלים?
הדובר מביא את דבריו של רבי נחמן, שטוען "אל תהיו זקנים". הכוונה כאן היא לא לבני גיל מבוגר, אלא לאנשים שפועלים מתוך הרגל, מבלי לשאול את עצמם שאלות רלוונטיות כל הזמן. לפי רבי נחמן, מי שפועל מתוך הרגל, "זקן" באורח רוחני, ואילו הצעיר הוא זה שפועל כל הזמן מתוך תחושה של רעננות, חקירה והתחדשות.
- הרגלים
- הרגלים טובים
- התפתחות אישית
- הפסקת הרגלים
- שיפור עצמי