אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הראשון ✔אלוהים, מהו אלוהים, מיהו אלוהים, להיות אלוהים האמיתי, להיות הסיבה הראשונה, להיות המסובב הראשון, מהי הסיבה הראשונה ✔ מהו אלוהים לפי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
7:41אלוהים, מהו אלוהים, מיהו אלוהים, להיות אלוהים האמיתי, להיות הסיבה הראשונה, להיות המסובב הראשון, מהי הסיבה הראשונה
מהו אלוהים לפי אליעד כהן?

כאשר מדברים על המושג "אלוהים", אליעד כהן מסביר כי לרוב אנשים תופסים את אלוהים כדמות חיצונית הנמצאת במקום מסוים, כגון בשמיים, ומנהלת את המציאות מבחוץ. בתפיסה המקובלת, אלוהים נתפס כישות שמביטה, מפקחת ומנהלת את העולם בצורה כזו או אחרת. אך לפי אליעד, תפיסה זו מוגבלת ומצמצמת את הרעיון האמיתי של אלוהים.

אליעד מדגיש שהמשמעות של "אלוהים" יכולה להיתפס כ"ההוויה של המציאות עצמה". כלומר, לא ישות שנמצאת בנפרדות מהמציאות, אלא שהמציאות כולה, על כל מרכיביה, היא עצמה אלוהים. מכאן, כל ניסיון להגדיר את אלוהים בצורה מסוימת, כגון להגיד שהוא "האחדות" או "הנפרדות", הוא בהכרח צמצום של הרעיון הרחב והעמוק יותר של אלוהים.

מה ההבדל בין להיות אלוהים לבין להיות אלוהים האמיתי?

אליעד כהן מבחין בין שני מצבים של "להיות אלוהים":
  • להיות אלוהים ברמת ההבנה
  • להיות אלוהים האמיתי, שהוא מצב של אחדות מוחלטת.
להיות אלוהים בהבנה משמעו להבין באופן שכלי כי כל המציאות היא אתה. כלומר, כשאתה מביט לאחור על שרשרת האירועים, אתה מבין שכל מה שקיים הוא חלק ממך, אך אתה עדיין נמצא בנפרדות מסוימת, מכיוון שאתה עדיין מודע לעצמך. מצד שני, להיות אלוהים האמיתי זה מצב בו אינך יודע דבר מלבד קיומך, ולמעשה, אפילו אינך יודע שאתה קיים. במצב זה אתה מאבד לחלוטין כל תחושת נפרדות ואין לך שום הבחנה בין "אני" ל"לא אני".

מהי הסיבה הראשונה לפי אליעד כהן?

אליעד מסביר ש"הסיבה הראשונה" אינה באמת סיבה במובן הרגיל שאנשים משתמשים בו. לפי אליעד, אם אתה מדבר על "סיבה ראשונה", אתה מניח שישנם אירועים שנמצאים ברצף סיבתי. אבל המציאות עצמה, במצב הראשוני שלה, נמצאת מעבר לכל סיבתיות. אליעד מסביר שהסיבה הראשונה, שהיא גם המסובב הראשון, היא בעצם ההבנה שאין הבדל בין "סיבה" לבין "אין סיבה".

כלומר, לתפוס את הסיבה הראשונה זה להבין שלמעשה אין הבדל בין סיבה לאקראיות. במילים אחרות, להבין את הסיבה הראשונה זה להבין שהכל אחד ואין באמת שינוי או אירוע נפרד. כשאתה אומר "אני רוצה לאכול תפוח", המשמעות האמיתית של ההבנה היא שאין באמת הבדל בין "רוצה" לבין "לא רוצה", בין "תפוח" לבין "לא תפוח", או בין "יש" ל"אין". הכל הוא אחד ללא הבחנה.

מהי האקראיות הראשונה ומה הקשר שלה לסיבתיות?

אליעד כהן מדגיש כי ההבנה העמוקה של "הסיבה הראשונה" היא למעשה להבין את "האקראיות הראשונה". כלומר, להבין שאין שום הבדל מהותי בין המונחים "סיבתיות" ו"אקראיות". במצב של המציאות האמיתית, שהוא המצב שבו אין כל הפרדה בין אירועים שונים, אין משמעות לשאלות כמו "מדוע זה קרה?" או "מה הסיבה לכך?". במצב זה, אין שום שינוי, ולכן אין גם סיבתיות, כי סיבתיות קיימת רק במקום בו קיימת השתנות ורצף של אירועים.

כיצד אפשר להבין שאין הבדל בין יש לאין?

לפי אליעד כהן, כדי להבין שאין הבדל בין "יש" ל"אין", על האדם להגיע להבנה עמוקה שהמציאות כולה היא מצב אחדותי מוחלט. כשאתה באמת תופס את מהות הדברים, אתה מבין שכל הפרדה שאתה עושה, למשל בין "רוצה" ו"לא רוצה" או בין "יש תפוח" ל"אין תפוח", היא רק צורה של חשיבה שמגיעה מתוך תפיסת הנפרדות. אבל במציאות האמיתית, כל ההבחנות האלה מתבטלות לחלוטין.

לכן, כאשר האדם מגיע להבנה של הסיבה הראשונה והמציאות האמיתית, הוא מבין שכל מה שנראה לו כהבדל או כסיבתיות, למעשה אינו קיים במצב האמיתי והעמוק של המציאות.
המשמעות האמיתית מנהל להיות המסובב הראשון מוחלטת יש הבדל חיצוני מיהו אלוהים איך להיות אלוהים מגיע להבנה פירוד מהי אקראיות אלוהים אלוהים אמיתי אלוהים האמיתי אמת המסובב הראשון הסיבה הראשונה הסיבה של כל הסיבות הראשון להיות אלוהים להיות אלוהים האמיתי להיות המסובב הראשון להיות הסיבה הראשונה מהו אלוהים מהי הסיבה מהי הסיבה הראשונה מהי סיבה מיהו אלוהים מסובב ראשון סיבה סיבה ומסובב סיבה ראשונה סיבות
אדם הראשון, חטא עץ הדעת, חטא אדם הראשון, התורה, שמירת מצוות, משה רבנו, עץ החיים, גן עדן גיהנום, החטא ועונשו
... הראשון, חטא עץ הדעת, חטא אדם הראשון, התורה, שמירת מצוות, משה רבנו, עץ החיים, גן עדן גיהנום, החטא ועונשו מדוע אלוהים ברא את אדם הראשון בלי תפיסת העולם הבא? אליעד כהן מסביר שאלוהים ברא את אדם הראשון ללא התפיסה המוכרת כיום של העולם הבא. אלוהים לא נתן לאדם הראשון את הרעיון שהעולם הזה הוא רק פרוזדור לעולם הבא. בתחילה, אדם הראשון היה כבר בתוך גן עדן, ואלוהים לא דרש ממנו לבצע מצוות או להתאמץ כדי לקבל טוב בעתיד. הכל כבר היה מוכן ומושלם עבורו. אליעד מדגים זאת על ידי תוכנית הטלוויזיה אל תפיל את המיליון, שבה המשתתף כבר קיבל את הכסף מראש והוא רק צריך לשמור עליו ולא לאבד אותו. כך גם לאדם הראשון, כל הטוב כבר היה קיים אצלו, והוא רק היה צריך לשמור על המצב הקיים, ולא להסתכן באיבודו. מה משמעותם של עץ הדעת טוב ורע ועץ החיים? ... אין נפרדות, אין הפרדה בין טוב לרע. לעומת זאת, עץ הדעת טוב ורע מסמל את ההפרדה בין דברים שונים, את תפיסת השכל האנושי שמפריד בין טוב לרע. ברגע שאדם הראשון אכל מעץ הדעת, הוא נפל מהשכל של האחדות לשכל של הנפרדות, ואז למעשה מת באופן רוחני. המוות כאן הוא ניתוק מההוויה השלמה, ולכן האדם הראשון הורחק מגן עדן, כלומר, מהשלמות שבה היה קודם לכן. איך עבדו על האדם הראשון כדי שיוכל מעץ הדעת? אליעד מסביר כיצד האדם הראשון נפל בפיתוי של עץ הדעת. הנחש אמר לחווה שאלוהים לא רוצה שהם יאכלו מהעץ כי אם יאכלו הם יהיו כמו אלוהים, ידעו טוב ורע, ויתקרבו לאלוהים עצמו. כלומר, החטא של עץ הדעת היה בכך שהאדם רצה להיות דומה לאלוהים מתוך מחשבה מוטעית שהוא חסר משהו, שעדיין אין לו את הטוב המושלם. האדם הראשון וחווה חשבו שהם יוכלו להשיג טוב גדול יותר באמצעות אכילה מהעץ, וכך למעשה הם נפלו לשכל של הנפרדות ואיבדו את הטוב המושלם שהיה להם מראש. למה העולם הזה הוא בעצם גיהינום? אליעד מציין שכאשר האדם הראשון גורש מגן עדן, הוא לא ידע שהוא גורש לגיהינום, אלא חשב שהעבירו אותו לעולם אחר, רגיל, שבו יש טוב ויש רע, ובו הוא צריך לעבוד ולהתאמץ ... התורה, הכניס את תפיסת הנפרדות וגרם לבני ישראל להאמין שיש צורך לעשות מעשים מסוימים (מצוות) כדי להתקרב לאלוהים. בכך השטן המשיך את הטעות של האדם הראשון והעמיק את ההפרדה בין האדם לבין ההוויה השלמה. למה האמונה היא הסיבה העיקרית לסבל של האדם? אליעד כהן אומר שהסיבה לכל הצרות ולכך ... שכבר קיים בהווה. מה המשמעות של נעשה ונשמע לפי אליעד? אליעד מתייחס לאמירתם של בני ישראל נעשה ונשמע בהר סיני כאל הטעות המרכזית שהעמיקה את חטא אדם הראשון. לדבריו, נעשה ונשמע מייצג בדיוק את ההפרדה בין האדם להוויה. במקום להבין שהמציאות כבר שלמה, בני ישראל קיבלו על עצמם להתחיל לחיות לפי הפרדות של מצוות ועבירות, ולכן הם למעשה נכנסו לשכל של נפרדות, ואיבדו את האחדות. איך אפשר לתקן את חטא אדם הראשון? אליעד מסביר שכדי לתקן את חטא אדם הראשון, על האדם לעזוב את השכל של הנפרדות ולחזור לשכל של אחדות מוחלטת. תיקון החטא הוא לראות שהכל אחד, אין טוב ורע ואין מה להשיג בעתיד. רק כאשר האדם יפסיק להפריד בין דברים שונים, הוא יחזור לגן עדן, יחזור לחיבור המושלם עם ההוויה, ויחווה את הטוב המוחלט. מהו חטא עץ הדעת? למה גורש האדם הראשון מגן עדן? מהי משמעות עץ החיים? למה העולם הזה הוא גיהינום? איך מתקנים את חטא אדם הראשון? מדוע האמונה גורמת לסבל? ...
אלוהים + בחירה חופשית - לאלוהים אין בחירה חופשית - למה?
אלוהים + בחירה חופשית - לאלוהים אין בחירה חופשית - למה?
... שלו. כדי לפעול, אדם חייב קודם לרצות לבצע את הפעולה. אולם הרצון הזה מגיע מרצון פנימי יותר, הרצון הפנימי יותר מגיע מרצון פנימי עוד יותר, וכך הלאה עד הרצון הראשון, שאותו האדם לא בוחר כלל. אם האדם יסתכל פנימה, הוא יבחין שאין לו יכולת לבחור את הרצון הראשון שלו. במילים אחרות, הרצונות פשוט מתהווים בתוכו בלי שליטתו. האם לאלוהים באמת יש בחירה חופשית על הרצון שלו? אליעד מסביר שגם לאלוהים ... שאולי הוא מוגבל לעשות רק את מה שהוא עושה בפועל. מהו רגע הבריאה האמיתי לפי אליעד כהן? רגע הבריאה האמיתי הוא לא הרגע שבו נברא העולם, אלא הרגע שבו הופיע הרצון הראשון של הבורא. עצם קיומו של רצון ראשוני כבר מהווה סוג של בריאה, כי ברגע שהבורא רצה משהו, הוא יצר הפרדה מעצמו, ובכך נוצרה כבר הנפרדות הראשונה . אם יש הפרדה, אז כבר אין אחדות מוחלטת. אליעד מציין שהרצון הראשון לא יכול היה להיווצר מתוך בחירה קודמת, מכיוון שלא היה שום רצון קודם. לכן הרצון הראשון נוצר מעצמו, בלי שאלוהים באמת בחר בו באופן מודע. ברגע שנוצר הרצון הראשון ללא בחירה, כל המשך התהליך גם הוא ללא בחירה. האם לאלוהים יש בחירה חופשית או שהוא מוגבל? ברגע שמגדירים שאלוהים ברא את העולם, בהכרח נוצרת הגבלה, כי יש הבדל בין אלוהים לבין העולם שיצר. אלוהים הופך לישות מוגבלת כי הוא כבר לא אחדות מוחלטת. לפני שנוצר הרצון הראשון לא היתה לאלוהים אפשרות בחירה, משום שלא היתה נפרדות ולא היה הבדל בין אפשרויות. מכאן שהרצון הראשון הופיע ללא בחירה. מדוע בכל זאת ישנה בחירה חופשית במובן גבוה יותר? למרות שאליעד כהן מסביר שלאלוהים ולאדם אין באמת בחירה חופשית ... של אליעד כהן היא שלא קיימת בחירה חופשית במובן הרגיל, לא אצל האדם ולא אצל אלוהים. הרצונות של האדם מתהווים מעצמם, ללא שליטה וללא בחירה אמיתית שלו. גם הרצון הראשון של אלוהים הופיע ללא בחירה, ולכן גם אלוהים לא באמת בחר לברוא את העולם או לרצות משהו. אולם, ברמה הגבוהה יותר, אליעד מגדיר בחירה ... בין הרצון לבין מה שקיים, ולכן זוהי הבחירה האמיתית, השלמות של המציאות עצמה. בחירה חופשית והשלכותיה הבדל בין אחדות לנפרדות האם אלוהים באמת קיים? מהות הרצון הראשון תפיסת הזמן והמקום באחדות מדוע בכלל לדבר על בחירה חופשית של אלוהים? הרעיון מתחיל מכך שרבים שואלים אם יש בחירה חופשית במציאות שלנו ... עליו לרצות אותה. הרצון הזה נובע מרצון פנימי יותר, וגם הרצון הפנימי יותר נובע מרצון פנימי עמוק עוד יותר, וכן הלאה. בסופו של דבר, לאדם אין שליטה על הרצון הראשון שלו, ולכן לא מתקיימת בחירה חופשית אמיתית. למה גם לאלוהים אין בחירה חופשית? מפרספקטיבה מסוימת, אלוהים אינו מבצע שום פעולה בתוך זמן ... אותו, נשאלת השאלה אם הייתה לו בחירה מלכתחילה לרצות לברוא את העולם. הרצון הזה נוצר מעצמו, כי לפני שנוצר רצון, לא ייתכן שהיה רצון קודם שיברא אותו. כך שגם ברצון הראשון של הבורא אין בחירה חופשית, משום שהוא נוצר מעצמו ללא בחירה קודמת. האם אלוהים באמת בחר לברוא את העולם? לכאורה אנו אומרים: אלוהים ... רצון הוא עצמו רגע הבריאה האמיתי, כי כבר בהופעת הרצון יש שניים: הרצון והמבצע. אם לרצון של הבורא אין רצון שקדם לו, סימן שהוא נוצר מעצמו, ללא בחירה. מהו הרצון הראשון של הבורא ולמה הוא מבטא העדר בחירה? הרצון הראשון של הבורא, ברגע שהוא רצה משהו, הוא כבר בריאה. אם מדובר בשלב הראשוני, שבו האל עדיין באחדות מוחלטת, אין שום אפשרות לדבר על בחירה, כי כדי לבחור צריך להיות הבדל בין רצונות שונים. אבל כאשר רצון נוצר מעצמו, המשמעות היא שאין גורם שקדם לו שיבחר בו, ולכן לא שייך לתאר את זה כבחירה. כל ניסיון להסביר מי או מה גרם לרצון הראשון מתנגש בשאלה נוספת: אם לפני שהיה רצון כבר הייתה ישות אחת, הרי הרצון חייב היה לצאת ממנה, ואם הוא יצא ממנה בלי שהייתה בחירה קודמת, ... שהרצון תואם את הקיים. כיצד מתבטא הדבר במעשה האלוהים? אומרים שאלוהים רוצה את כל מה שקורה, וכל מה שקורה הוא ביטוי של רצונו, אך מצד שני הוא לא בוחר לרצות. הרצון הראשון לא נברא מתוך רצון קודם, ולפיכך אין לאלוהים בחירה חופשית ברמה הראשונית. יחד עם זאת, כאשר הרצון קיים והמציאות מתקיימת בהתאמה מלאה לרצון הזה, ניתן לתאר זאת כבחירה חופשית במובן הגבוה, כי אין הפרדה בין ... שאדם יכול לשאוף אליו באמצעות הבנת הדברים הללו והגעה להזדהות מלאה עם המציאות. בחירה חופשית והשלכותיה הבדל בין אחדות לנפרדות האם אלוהים באמת קיים? מהות הרצון הראשון תפיסת הזמן והמקום באחדות אלוהים + בחירה חופשית - לאלוהים אין בחירה חופשית - למה? הפעם אני רוצה לדבר על הבחירה החופשית של אלוהים. ... צריך לרצות אותו. ומה גורם לאדם לרצות את הדבר הזה ולא דבר אחר? רצון פנימי יותר! אבל מה יוצר את הרצון הפנימי יותר? רצון פנימי עוד יותר! אבל מי בוחר את הרצון הראשון? האדם לא בוחר את הרצון הראשון שלו, זה ברור לגמרי, שכל אחד יסתכל בתוכו ויראה אם הוא בוחר את הרצון שלו. ולגבי אלוהים, האם אלוהים באמת בוחר לעשות את מה שהוא עושה? ... רוצה לא לברא את העולם, זה היה כבר כמו בריאת העולם, עצם הרצון זה כבר בריאת העולם. עצם המחשבה האם לברא או לא, זזה עצמו כבר בריאה. זה כבר נקרא צמצום, כי בשורש הראשון, אין הבדל בין הבורא לבין רצונו, ובשורש הראשון אין בכלל שום שינוי, אין שניים, וברגע שאומרים הבורא רצה או חשב, או אומרים משהו על הבורא, בעצם זה הפחתנו אותו ממה שאומרים עליו וזו כבר בריאה. השאלה האמיתית שנשאלת האם הבורא בחר את הבריאה הראשונה, העולם הראשון. הבריאה הראשונה, זה הרצון שלו, העולם הראשון, זו הבחירה של הבורא, העולם הראשון זה מידת הטוב, או מידת הרע של הבורא, זו היכולת של הבורא להשתנות, והשאלה האם הוא ברא את הרצון של עצמו מתוך בחירה או מתוך בחירה? ... עצמו, ולכן איך שלא נסובב את זה, אם קיים עולם, אז לא הבורא בחר אותו, הוא נוצר מעצמו, ולמה מעצמו? כי הרצון נוצר מעצמו! עוד לא היו שניים, אז איך נוצרה הנפרדות הראשונה, הבורא לא צמצם את עצמו, מישהו צמצם את הבורא ונתן לו אפשרות לצמצם את עצמו! מי צמצם? הוא עצמו צמצם את עצמו, זה לא מסתדר, כי אחכ ...
בחירה חופשית - למה אין ויש בחירה חופשית זה אחד?
בחירה חופשית - למה אין ויש בחירה חופשית זה אחד?
... של תכנון כלשהו בעולם, כלומר, שיש תבונה או ישות כלשהי בעלת רצון, והיא שמניעה את הדברים. מהו הרצון הראשון, והאם הוא נבחר? אליעד ממשיך לעומק השאלה ומציע לבחון את הישות או התבונה הראשונה שמניעה את העולם. הוא שואל האם לתבונה זו יש רצון כלשהו, והאם היא בעצמה רוצה את הרצון הזה. ההנחה של אליעד היא כי מי שבאמת בוחר הוא לא מי שמבצע פעולה, אלא ... לרצות לעשות משהו, אותו גורם הוא שבחר ולא האדם עצמו. השאלה המרכזית של אליעד היא מה יצר את הרצון הראשון? מה קדם לו? האם הרצון הראשון הוא תוצאה של בחירה או לא? אליעד מציין כי כאשר מדברים על הנקודה הראשונה, הפרספקטיבה משתנה, כיוון שבשורש של הדברים, שהוא מעל לזמן ומקום, לא ניתן לדבר על רצון ועשייה כפעולות נפרדות בזמן. במקום זה, בשורש הדברים, הרצון והעשייה הם דבר אחד, מתרחש בו - זמנית. מדוע הרצון הראשון לא יכול להיווצר מסיבה? כאשר דנים בשאלת הרצון הראשון, נשאלת השאלה האם הוא נוצר מסיבה כלשהי או שמא הוא נוצר באופן אקראי לגמרי. אם הרצון הראשון נוצר מסיבה, מיד נשאל מה הסיבה שהובילה לסיבה הזו וכך הלאה עד אינסוף, מה ששוב שולל את רעיון הבחירה החופשית. לעומת זאת, אם הרצון הראשון נוצר ללא סיבה, המשמעות היא שהוא אקראי, וגם כאן אין בחירה חופשית, כי לא הייתה סיבה שתיצור בחירה כלשהי. אליעד מבהיר שהשאלה אם הרצון הראשון נוצר מסיבה או ללא סיבה היא בעצם שאלה טיפשית. מדוע? כי הוא מציע רעיון לפיו הרצון הראשון יכול היה להיווצר מעצמו, על ידי אותו כלום או העדר רצון, שאותו הוא מתאר כישות בלתי מוגדרת, חסרת סיבה. במצב כזה, אם אותו כלום יצר את הרצון, הרי שהוא עשה ... בדיוק הוא עשה את זה, עדיין הוא זה שעשה, ולכן לא ניתן לומר שאין בחירה. מצד שני, אם מקבלים שהרצון הראשון נוצר ללא סיבה, אז שוב, זהו מצב של חוסר בחירה, כיוון שלא היה דבר שהניע את הרצון הזה להיווצר. אליעד טוען כי שתי נקודות המבט הללו משנות את ההגדרה של מהי בכלל ... מוחלטת של ההבנה, בה כבר לא קיימת הפרדה בין מושגים אלה. בחירה חופשית רצון ראשון האם יש סיבה לרצון הראשון? העדר רצון וסיבה תבונה ראשונה האם הכל אקראי? מהו הקשר בין בחירה חופשית לבין העדר בחירה חופשית? הנושא המרכזי בהרצאה הוא הבחירה החופשית, ובמהותו של הקיום ... כן, כי עצם קיום השאלה כבר מניח את קיומה של איזו בחירה, כיוון שבחירה תמיד מתחילה מרצון. מהו הרצון הראשון, ומה יוצר אותו? בהמשך, עובר אליעד לשאול על הרצון הראשון. כאשר אנו שואלים מה קדם לרצון הראשון, האם יש משהו שבחר אותו, הדיון מתפצל לכמה כיוונים. אם אנחנו מניחים קיום של תבונה ראשונה שמניעה את כל הקיום, אנו שואלים: האם לתבונה הראשונה יש רצון? האם היא בחרה לרצות? אליעד מציין כי אם ישות כזו קיימת, מי שבאמת בוחר אינו מי שעושה, אלא מי שיוצר את הרצון. כלומר, אם יש רצון, מישהו בחר את הרצון. בהנחה שהרצון הראשון הוא בלתי מוסבר לחלוטין, האם ניתן להניח שיצרנו אותו מתוך רצון, או שמא הוא נוצר במקרה? האם הרצון הראשון נוצר מתוך סיבה? ההמשך מחדד את השאלה האם הרצון הראשון נוצר עם סיבה או בלעדיה. אם יש לו סיבה, אז כל מה שמוביל אותו עדיין מצביע על סיבה, ובכך למעשה נשללת הבחירה החופשית. מאידך, אם הרצון נוצר בלי סיבה, הרי ... במשהו אקראי, שלא נבחר מתוך בחירה. אליעד טוען שזו שאלה טיפשית. מה הכוונה? אפשר להניח כי הרצון הראשון נוצר מעצמו, כלומר, משהו כלשהו, בין אם נקרא לו כלום או העדר רצון, עשה את הבחירה הזאת. השאלה אם הרצון הראשון נוצר מתוך סיבה או ללא סיבה היא בעצם לא נכונה, כיוון שמישהו או משהו יצר אותו. הרצון הראשון - האם הוא מחייב? כאשר שואלים האם הרצון הראשון נוצר מתוך בחירה, התשובה היא למעשה מורכבת: מצד אחד, אם משהו עשה את הבחירה הזו, אז גם אם לא נבין איך נוצר הרצון, עדיין יש כאן הבחירה של אותו משהו. מצד שני, ... אדם, ישות כלשהי שיכולה לבחור. וניקח לדוגמה שיש תבונה ראשונה המניעה את העולם, ונשאל: האם התבונה הראשונה, האם יש לה מצידה רצון כלשהו? האם היא רוצה את הרצון של עצמה? כי באמת, בסופו של דבר מי שבאמת בוחר זה לא מי שעושה, מי שבוחר זה מי שיוצר את הרצון שיוצר את העשייה אם מישהו יוצר את הרצון הוא זה שבוחר את העשייה. ומה בעצם יוצר את הרצון הראשון, ומה בעצם קדם לרצון הראשון? והשאלה היא האם מישהו בחר את הרצון של עצמו, ומדובר ביחס לכוח הראשון ביחס לישות הראשונה. ויש לציין שמצד הפרספקטיבה שמעל הזמן והמקום, לא שייך להגיד רצה ועשה כי רצה ועשה, הן שתי נקודות בציר הזמן. ובשורש אין פער בין רצה ועשה, הרצה ועשה הם בו זמנית, אין זמנים בכלל באחדות, בשורש. ובעצם זה אומר שהרצון הראשון לא רצה, כי אם רצה ועשה הם בו זמנית, אז זה או רק רצה או רק רצה, ויש להעמיק ולהבין שבשורש אין רוצה, יש עשייה ללא רצון כך שלא שייך להגיד שרצית לעשות בשורש של ...
פרדוקס המחשבות, איך באה מחשבה לעולם? איך נוצרת מחשבה? איך נוצר רגש? איך נוצר רצון? איך נוצרות מחשבות? למה יש מחשבות? מהי המחשבה הראשונה? מהו הרגש הראשון? מהו הרצון הראשון?
פרדוקס המחשבות, איך באה מחשבה לעולם? איך נוצרת מחשבה? איך נוצר רגש? איך נוצר רצון? איך נוצרות מחשבות? למה יש מחשבות? מהי המחשבה הראשונה? מהו הרגש הראשון? מהו הרצון הראשון?
... לעולם? איך נוצרת מחשבה? איך נוצר רגש? איך נוצר רצון? איך נוצרות מחשבות? למה יש מחשבות? מהי המחשבה הראשונה? מהו הרגש הראשון? מהו הרצון הראשון? איך נוצרת מחשבה ואיך אפשר לדעת מה המחשבה הראשונה? אליעד כהן דן בשאלה עמוקה ופילוסופית: כיצד באה מחשבה לעולם, מהו מקורן של המחשבות והרגשות, ומה עומד בבסיס הרצונות שלנו? השאלה המרכזית היא איך נוצרת המחשבה הראשונה. כל מחשבה שאדם חושב נובעת ממחשבות קודמות. לדוגמה, כשאדם חושב על שולחן, הוא חייב שיהיו לו כבר מושגים מוקדמים ... וכך ניתן להמשיך ללא סוף. מכאן עולה הפרדוקס - אם כל מחשבה דורשת מחשבות קודמות, אז מה הייתה המחשבה הראשונה? האם יכולה להיות מחשבה אחת בלי מחשבות אחרות? אליעד מבהיר כי אם ננסה למצוא מחשבה אחת שהיא בסיסית לחלוטין ולא ... בלי להתבסס על מחשבות אחרות, אינה אפשרית. זה מוביל למסקנה שאין מחשבה עצמאית לחלוטין. איך נוצר הרצון הראשון או הרגש הראשון? אותה בעיה קיימת גם לגבי רצונות ורגשות. אם ננסה לדמיין רצון מסוים כמו רצון לאכול, הוא תמיד נשען על רצון אחר ... תסכול. אם לאדם לא היו כלל רגשות אחרים, אז רגש השמחה לא היה בעל שום משמעות עבורו. מה הפרדוקס במחשבה הראשונה? אליעד מציין כי הפרדוקס הוא שכדי שתהיה מחשבה, היא חייבת להתבסס על מחשבות אחרות, אך אם נלך אחורה עד המחשבה הראשונה שהייתה אי פעם, נמצא שאין לה על מה להתבסס. אם היא מתבססת על מחשבות קודמות לה, אז היא אינה הראשונה. ואם היא לא מתבססת על מחשבות קודמות, אז היא חסרת משמעות לגמרי. הדבר דומה לאדם שמוצא שעון בחדר ריק ושואל: איך ... שלנו, אנו מגלים את הפרדוקס העמוק שהם למעשה לא הגיוניים: הם תמיד דורשים מחשבות קודמות, אך המחשבה הראשונה לכאורה לא יכולה להתקיים באופן לוגי. איך להתמודד עם הפרדוקס של מחשבות אינסופיות? אליעד מסכם באמירה שכשאדם מבין ... לה, ומעולם לא ניתן להגיע לתשובה ברורה לגבי ההתחלה האמיתית של המחשבות. איך נוצרת מחשבה? מהי המחשבה הראשונה? איך נוצר רגש? האם אפשר לחשוב בלי מחשבות אחרות? מה הפרדוקס במחשבות? איך נוצר רצון? האם קיימת מחשבה יחידה? ...
איך לצאת מהשכל? איך לא להבדיל בין יש לאין? מה זה אין הבדל בין יש לאין? איך להגיע למחוייב המציאות? מהו המחוייב הראשון? איך להגיע להארה רוחנית? איך להיות אלוהים? מה זה אלוהים?
איך לצאת מהשכל? איך לא להבדיל בין יש לאין? מה זה אין הבדל בין יש לאין? איך להגיע למחוייב המציאות? מהו המחוייב הראשון? איך להגיע להארה רוחנית? איך להיות אלוהים? מה זה אלוהים?
... לצאת מהשכל? איך לא להבדיל בין יש לאין? מה זה אין הבדל בין יש לאין? איך להגיע למחוייב המציאות? מהו המחוייב הראשון? איך להגיע להארה רוחנית? איך להיות אלוהים? מה זה אלוהים? איך אפשר לצאת מהשכל ולהגיע למצב שאין הבדל בין יש לאין? אליעד כהן מסביר שקיימים שני סוגים עיקריים של מצבים מחשבתיים ודרכים לתפוס את המציאות. המצב הראשון הוא מצב שבו האדם אינו מבדיל כלל בין יש לאין, ובמצב כזה לא קיימת לו יכולת חשיבה, בירור או התקדמות, מאחר ... ההפך שלה. לדוגמה, כאשר אדם אומר: אני רוצה לשתות מים, הוא בטוח בדבר הזה משום שהוא שלל בתודעתו בצורה ברורה את האפשרות שהוא אינו רוצה לשתות מים. מהו המחויב הראשון ומה המשמעות שלו? אליעד כהן מציין שהמטרה העיקרית בחיפוש רוחני, פילוסופי או מחשבתי היא לגלות מהו הדבר היחיד והראשון שאי אפשר להטיל בו ספק - המחויב הראשון. המחויב הראשון הוא אותה נקודה ודאית שאיננה יכולה להיות אחרת. אליעד מסביר כי המחויב הראשון הוא הדבר המוחלט היחיד שאין לו שום אפשרות שלילית, שהוא חייב להיות קיים. לדוגמה, שולחן אינו יכול להיות המחויב הראשון כי קיימת האפשרות שאין שולחן. אפילו המחשבה אני קיים איננה המחויב הראשון, כי קיימת האפשרות של אולי אני לא קיים. אליעד מוסיף שהמחויב הראשון הוא למעשה אלוהים. אך הוא מדגיש כי אלוהים איננו משהו וגם לא כלום. כלומר, הדבר שהכי בטוח שהוא קיים - אינו דבר ואינו כלום, כי כל דבר וכל כלום אפשר להטיל בהם ספק. המחויב הראשון נמצא מעבר להגדרות הללו. הוא חייב להיות נכון באופן מוחלט, ולכן אינו נתון לשום ספק. מה הקשר בין המחויב הראשון לבין שאלת ההבדל בין יש לאין? אליעד מסביר שישנה שאלה אחת מרכזית שמכילה בתוכה את כל השאלות - שאלת ההבדל בין יש ... אליעד כהן מדגיש שוב ושוב כי הדרך להגיע להבנה הזו עוברת דרך חקירה אינטנסיבית ובלתי פוסקת של כל מחשבה, כל תחושה וכל אמונה, עד למציאת אותה נקודה של המחויב הראשון שמכילה בתוכה את כל השאלות והתהיות של האדם על המציאות. איך לא להבדיל בין יש לאין? מה זה מחויב ראשון? איך ...
הספר להיות אלוהים - רצון עצמי - הזדהות רצונית - הזדהות, עם הרצון העצמי של אלוהים, יצירת הרצון הראשון של אלוהים
הספר להיות אלוהים - רצון עצמי - הזדהות רצונית - הזדהות, עם הרצון העצמי של אלוהים, יצירת הרצון הראשון של אלוהים
... להיות אלוהים - רצון עצמי - הזדהות רצונית - הזדהות, עם הרצון העצמי של אלוהים, יצירת הרצון הראשון של אלוהים מהו רצון עצמי, והאם אפשר לא להזדהות איתו? ... ההזדהות עם הרצון? אליעד מרחיב שיש כמה נקודות מבט שיכולות לשחרר את האדם מההזדהות עם הרצונות. הראשונה היא נקודת המבט של האחדות: כאשר האדם חווה את המציאות ... ליצירתם באופן מודע. אך אליעד מציין שלמרות שהאדם כאלוהים בוחר את הרצונות, באופן פרדוקסלי, הרצון הראשון של אלוהים נוצר ללא רצונו, מכיוון שלפני הרצון הראשון לא היה לאלוהים שום רצון. לכן, אליעד מצביע על סתירה פנימית עמוקה: מצד אחד, האדם כאלוהים יוצר את רצונו בכוונה ובמודע, אך מצד שני, הרצון הראשון עצמו נוצר באופן ספונטני, ללא רצון או כוונה מוקדמת. ... האחדות, שבה אין שום רצון ושום הזדהות. לחוות את עצמך כאלוהים שיוצר את הרצונות, אך גם להבין שהרצון הראשוני לא נוצר מתוך בחירה. להבין את הפרדוקס העמוק, שבו אתה ... רצונו העצמי, הוא רואה שמצד אחד רצונו הוא עצמי שלו, למה? כי הוא זה שיוצר את הכל. והרי הוא המסובב הראשון, ולכן הוא יצר את רצונו הראשון. הכוונה היא שאם אתה בתודעה של אלוהים, ואתה כאלוהים ... על רצונך העצמי, מה אלוהים רואה? מצד אחד אלוהים אומר, מי היה לפני? אני, הרי אני האלוהים הייתי הראשון ורציתי שיהיה רצון. מצד אחד אלוהים בוחר אם להיות קיים ואם בכלל לרצות. אם את הראשון, אז כל מה שקורה זה מה שאת רוצה. מצד אחד כל מה שקיים זה ...
דרך רוחנית, התנגדות לאמת, כל הנחלים זורמים לים, לבושים של האחדות, מנהיג אמיתי, סיבתיות, סיבה ותוצאה, המחייב הראשון, חוקי הפיזיקה
דרך רוחנית, התנגדות לאמת, כל הנחלים זורמים לים, לבושים של האחדות, מנהיג אמיתי, סיבתיות, סיבה ותוצאה, המחייב הראשון, חוקי הפיזיקה
... כל הנחלים זורמים לים, לבושים של האחדות, מנהיג אמיתי, סיבתיות, סיבה ותוצאה, המחייב הראשון, חוקי הפיזיקה למה אנשים מתנגדים לחיפוש האמת? אליעד ... פתיחות למושגים חדשים ולחקירה פנימית עמוקה יותר. כיצד סיבתיות מובילה להבנת המחויב הראשון? אליעד משתמש בדוגמאות רבות כדי להסביר את הקשר בין סיבה ותוצאה לבין המחויב הראשון (המחייב הראשון) . הוא טוען שאנשים רגילים לחשוב שכל דבר שמתרחש ... על ניסיון העבר, לא אמת מוחלטת. ההבנה הזאת, לדבריו, מובילה את האדם לשאלה על המחויב הראשון : מה באמת גורם לכל דבר לקרות כפי שהוא קורה עכשיו? לפי אליעד, ההבנה העמוקה היא שכל דבר במציאות מתרחש בגלל רצונו של המחייב הראשון, ולא רק בגלל סיבות פיזיקליות או אירועים קודמים. האדם ... כל הרגעים כחדשים, בלתי צפויים, ולא מחויבים על ידי שום דבר אחר מלבד הרצון של המחייב הראשון. איך לחפש את האמת? מדוע אנשים מתנגדים לרוחניות? מהי סיבה ותוצאה? האם המציאות מחויבת או אפשרית? מהו המחויב הראשון? האם חוקי הפיזיקה מוחלטים? כיצד לחוות התחדשות בחיים? ...
להיות אלוהים, הוויה של התודעה, המצוי הראשון, הוויה של המציאות, מחוייב המציאות, הקיום העצמי, למה אתה קיים
להיות אלוהים, הוויה של התודעה, המצוי הראשון, הוויה של המציאות, מחוייב המציאות, הקיום העצמי, למה אתה קיים
... אלוהים, הוויה של התודעה, המצוי הראשון, הוויה של המציאות, מחוייב המציאות, ... אין הבטחה שהאדם ימשיך להתקיים ברגע הבא, ויתכן שהוא יפסק בפתאומיות. שאלת הקיום נוגעת להבנה כי יש משהו מחוץ לאדם שמחיה אותו ושמעצם קיומו, הוא לא מצוי ראשון. מהו המצוי הראשון וכיצד זה קשור לקיום שלנו? הגילוי של מהות הקיום, לפי אליעד כהן, הוא תהליך של הבנת המצוי הראשון. מה הכוונה במצוי ראשון? אם האדם מבין ... הוא מבין שגם קיומו של כל דבר אחר אפשרי, כולל של אחרים, ושל ישות חיצונית. ישות זו היא זו שגורמת לאדם להתקיים, ומחיה אותו. כשמתבוננים בכך מספיק לעומק, מתגלה שהמצוי הראשון הוא ישות שיכולה להיות אינסופית או ... אותו. הוא מבקש מהמאזינים להכיר את התובנה הזו: אם אתה קיים עכשיו, זה לא ברור מאליו. כל קיום אנושי הוא תהליך של מחויבות חיצונית, והבנה זו מביאה את האדם להבנה שהמצוי הראשון הוא משהו מעבר לו עצמו. זו הדרך להבין את המשמעות של שאלת קיום האדם, ולחקור אותה לעומק. כיצד תהליך ההבנה הזה נוגע לשאלת האלוהים? באמצעות הבנת המצוי הראשון וההכרה בקיום חיצוני לאדם, אפשר להתחיל ... של דבר לתובנה כי יש משהו שמקיים אותנו מחוץ לנו, דבר שגורם להתפתחות התודעה וההבנה של קיומנו וכולל, לפעמים, את תודעת האלוהים או ישות ראשונית. הוויה של התודעה המצוי הראשון הקיום העצמי הוויה של המציאות למה אתה ...
מלך או עבד, הכל רע, הכל טוב, הכל אחד, רשימו, רצוא ושוב, שורש הרצון הראשון, התאבדות, חיים אחרי המוות, הכי טוב, הכי רע
מלך או עבד, הכל רע, הכל טוב, הכל אחד, רשימו, רצוא ושוב, שורש הרצון הראשון, התאבדות, חיים אחרי המוות, הכי טוב, הכי רע
... רצוא ושוב, שורש הרצון הראשון, התאבדות, חיים אחרי המוות, הכי טוב, הכי רע מהי החוויה של האדם שנמצא באחדות מוחלטת? אחת הנקודות המרכזיות ... משמעות. מהו שורש הרצון הראשון וכיצד הוא נוצר לפי אליעד? אליעד מסביר שהרצון הראשון נוצר ללא רצון מקדים. כלומר, לפני שהופיע הרצון הראשון, לא היה שום רצון שקדם לו. מצב זה הוא מצב של בחירה מוחלטת, כי אם אין רצון בכלל, אין דבר שמכריח אותך לפעול. כך הרצון הראשון הוא למעשה הפעולה החופשית ביותר של אלוהים - אלוהים יצר את הרצון של עצמו מתוך חופש מוחלט. זהו מצב שבו אין ... לחוסר משמעות. הרצון הראשון נוצר ללא רצון קודם, מתוך בחירה חופשית לחלוטין. הרשימו הוא הזיכרון מהאחדות שמלווה את האדם בחיים. המוות לא ... אחרת. מהו שורש הרצון הראשון? האם אפשר להיות תמיד מאושר? איך להתמודד עם סבל? מה המשמעות של רשימו? האם אחרי המוות התודעה נעלמת? למה ...
תורת רבי נחמן, חטא אדם הראשון, משה רבנו, שמירת מצוות, מתן תורה, גן עדן, גיהנום, שכר ועונש, עץ הדעת, רבי נחמן דתי, רבי נחמן חילוני, סיפורי התנך, סיפורי התורה, יהדות, אמיתות התורה היהודית
... רבי נחמן, חטא אדם הראשון, משה רבנו, שמירת מצוות, מתן תורה, גן עדן, גיהנום, שכר ועונש, עץ הדעת, רבי נחמן דתי, רבי נחמן חילוני, סיפורי התנך, סיפורי התורה, יהדות, אמיתות התורה היהודית מהם הסודות ... מדוע שלא ילך בדרך שמשה עצמו הלך - דרך של חוויה אישית וישירה, ללא תיווך. מה הקשר בין סיפור אדם הראשון לבין תורת האחדות של רבי נחמן? סיפור חטא אדם הראשון ועץ הדעת הוא סיפור שממחיש את אחד המסרים המרכזיים בתורת רבי נחמן - ההבחנה בין טוב ורע. על פי הפירוש שנתן אליעד כהן, האדם הראשון נצטווה לא להבדיל בין טוב לרע, אך לאחר שאכל מעץ הדעת, הוא החל להבחין ביניהם, ומשם החל למעשה כל הסבל האנושי. המסר העמוק כאן הוא שהמפתח לתיקון העולם, לפי רבי נחמן, נמצא ... תורה וקיום מצוות. אך אליעד כהן מצביע על קושי לוגי בסיפור התנכי - התורה עצמה מתחילה בבריאת אדם הראשון, שבתחילה קיבל רק מצווה אחת: לא לאכול מעץ הדעת ולא להבדיל בין טוב לרע. רק לאחר מכן, בעקבות החטא, נוספו מצוות רבות. אם כל מטרת העולם היא מצוות, מדוע בהתחלה נתן אלוהים ... של הבריאה היא דווקא מעבר למצוות - אלא מצב תודעה של אחדות מוחלטת, כפי שהיה לפני החטא של אדם הראשון. מהם סודות רבי נחמן? מה המשמעות של חטא אדם הראשון? למה רבי נחמן השתמש בפסוקי התורה? מה היחס של רבי נחמן למשה רבנו? האם התורה היא ספר אמיתי? מהי אחדות לפי רבי נחמן? למה העולם נברא לפי רבי נחמן? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אלוהים, מהו אלוהים, מיהו אלוהים, להיות אלוהים האמיתי, להיות הסיבה הראשונה, להיות המסובב הראשון, מהי הסיבה הראשונה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הראשון, איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בזוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך להעריך את עצמך? איך ליצור אהבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפרש חלומות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: הראשון, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם הכל אפשרי? האם לדומם יש תודעה? האם יש או אין אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים? מי ברא את אלוהים? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לבני נוער, מטפל טוב, מאמן שיווקי בתחום הראשון - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2500 שניות - עכשיו 25_05_2025 השעה 06:31:26 - wesi1