... אולם הרצון הזה מגיע מרצון פנימי יותר, הרצון הפנימי יותר מגיע מרצון פנימי עוד יותר, וכך הלאה עד הרצון
הראשון, שאותו האדם לא בוחר כלל. אם האדם יסתכל פנימה, הוא יבחין שאין לו יכולת לבחור את הרצון
הראשון שלו. במילים אחרות, הרצונות פשוט מתהווים בתוכו בלי שליטתו. האם לאלוהים באמת יש בחירה חופשית על הרצון שלו? אליעד מסביר שגם לאלוהים אין באמת בחירה חופשית, ... רגע הבריאה האמיתי לפי אליעד כהן? רגע הבריאה האמיתי הוא לא הרגע שבו נברא העולם, אלא הרגע שבו הופיע הרצון
הראשון של הבורא. עצם קיומו של רצון ראשוני כבר מהווה סוג של בריאה, כי ברגע שהבורא רצה משהו, הוא יצר הפרדה מעצמו, ובכך נוצרה כבר הנפרדות
הראשונה. אם יש הפרדה, אז כבר אין אחדות מוחלטת. אליעד מציין שהרצון
הראשון לא יכול היה להיווצר מתוך בחירה קודמת, מכיוון שלא היה שום רצון קודם. לכן הרצון
הראשון נוצר מעצמו, בלי שאלוהים באמת בחר בו באופן מודע. ברגע שנוצר הרצון
הראשון ללא בחירה, כל המשך התהליך גם הוא ללא בחירה. האם לאלוהים יש בחירה חופשית או שהוא מוגבל? ברגע שמגדירים שאלוהים ברא את העולם, בהכרח נוצרת הגבלה, כי יש הבדל בין אלוהים לבין העולם שיצר. אלוהים הופך לישות מוגבלת כי הוא כבר לא אחדות מוחלטת. לפני שנוצר הרצון
הראשון לא היתה לאלוהים אפשרות בחירה, משום שלא היתה נפרדות ולא היה הבדל בין אפשרויות. מכאן שהרצון
הראשון הופיע ללא בחירה. מדוע בכל זאת ישנה בחירה חופשית במובן גבוה יותר? למרות שאליעד כהן מסביר שלאלוהים ולאדם אין באמת בחירה חופשית במובן הרגיל, הוא מציג מושג ... לא אצל האדם ולא אצל אלוהים. הרצונות של האדם מתהווים מעצמם, ללא שליטה וללא בחירה אמיתית שלו. גם הרצון
הראשון של אלוהים הופיע ללא בחירה, ולכן גם אלוהים לא באמת בחר לברוא את העולם או לרצות משהו. אולם, ברמה הגבוהה יותר, אליעד מגדיר בחירה חופשית אמיתית כמצב שבו ... השלמות של המציאות עצמה. בחירה חופשית והשלכותיה הבדל בין אחדות לנפרדות האם אלוהים באמת קיים? מהות הרצון
הראשון תפיסת הזמן והמקום באחדות מדוע בכלל לדבר על בחירה חופשית של אלוהים? הרעיון מתחיל מכך שרבים שואלים אם יש בחירה חופשית במציאות שלנו או לא. אנשים מניחים ... וגם הרצון הפנימי יותר נובע מרצון פנימי עמוק עוד יותר, וכן הלאה. בסופו של דבר, לאדם אין שליטה על הרצון
הראשון שלו, ולכן לא מתקיימת בחירה חופשית אמיתית. למה גם לאלוהים אין בחירה חופשית? מפרספקטיבה מסוימת, אלוהים אינו מבצע שום פעולה בתוך זמן ומקום, כי במצב של ... לברוא את העולם. הרצון הזה נוצר מעצמו, כי לפני שנוצר רצון, לא ייתכן שהיה רצון קודם שיברא אותו. כך שגם ברצון
הראשון של הבורא אין בחירה חופשית, משום שהוא נוצר מעצמו ללא בחירה קודמת. האם אלוהים באמת בחר לברוא את העולם? לכאורה אנו אומרים: אלוהים בחר לברוא את העולם, שהרי ... יש שניים: הרצון והמבצע. אם לרצון של הבורא אין רצון שקדם לו, סימן שהוא נוצר מעצמו, ללא בחירה. מהו הרצון
הראשון של הבורא ולמה הוא מבטא העדר בחירה? הרצון
הראשון של הבורא, ברגע שהוא רצה משהו, הוא כבר בריאה. אם מדובר בשלב
הראשוני, שבו האל עדיין באחדות מוחלטת, אין שום אפשרות לדבר על בחירה, כי כדי לבחור צריך להיות הבדל בין רצונות שונים. אבל כאשר רצון נוצר מעצמו, המשמעות היא שאין גורם שקדם לו שיבחר בו, ולכן לא שייך לתאר את זה כבחירה. כל ניסיון להסביר מי או מה גרם לרצון
הראשון מתנגש בשאלה נוספת: אם לפני שהיה רצון כבר הייתה ישות אחת, הרי הרצון חייב היה לצאת ממנה, ואם הוא יצא ממנה בלי שהייתה בחירה קודמת, אין משמעות לכך שהאל בחר ... אומרים שאלוהים רוצה את כל מה שקורה, וכל מה שקורה הוא ביטוי של רצונו, אך מצד שני הוא לא בוחר לרצות. הרצון
הראשון לא נברא מתוך רצון קודם, ולפיכך אין לאלוהים בחירה חופשית ברמה
הראשונית. יחד עם זאת, כאשר הרצון קיים והמציאות מתקיימת בהתאמה מלאה לרצון הזה, ניתן לתאר זאת כבחירה חופשית במובן הגבוה, כי אין הפרדה בין הרצון למעשה. מה המסקנה ... להזדהות מלאה עם המציאות. בחירה חופשית והשלכותיה הבדל בין אחדות לנפרדות האם אלוהים באמת קיים? מהות הרצון
הראשון תפיסת הזמן והמקום באחדות אלוהים + בחירה חופשית - לאלוהים אין בחירה חופשית - למה? הפעם אני רוצה לדבר על הבחירה החופשית של אלוהים. כולם מדברים הרבה על, יש ... ולא דבר אחר? רצון פנימי יותר! אבל מה יוצר את הרצון הפנימי יותר? רצון פנימי עוד יותר! אבל מי בוחר את הרצון
הראשון? האדם לא בוחר את הרצון
הראשון שלו, זה ברור לגמרי, שכל אחד יסתכל בתוכו ויראה אם הוא בוחר את הרצון שלו. ולגבי אלוהים, האם אלוהים באמת בוחר לעשות את מה שהוא עושה? מפרספקטיבה מסוימת, ... עצם הרצון זה כבר בריאת העולם. עצם המחשבה האם לברא או לא, זזה עצמו כבר בריאה. זה כבר נקרא צמצום, כי בשורש
הראשון, אין הבדל בין הבורא לבין רצונו, ובשורש
הראשון אין בכלל שום שינוי, אין שניים, וברגע שאומרים הבורא רצה או חשב, או אומרים משהו על הבורא, בעצם זה הפחתנו אותו ממה שאומרים עליו וזו כבר בריאה. השאלה האמיתית שנשאלת האם הבורא בחר את הבריאה
הראשונה, העולם
הראשון. הבריאה
הראשונה, זה הרצון שלו, העולם
הראשון, זו הבחירה של הבורא, העולם
הראשון זה מידת הטוב, או מידת הרע של הבורא, זו היכולת של הבורא להשתנות, והשאלה האם הוא ברא את הרצון של עצמו מתוך בחירה או מתוך בחירה? ושתי התשובות נכונות, כי לא ... לא הבורא בחר אותו, הוא נוצר מעצמו, ולמה מעצמו? כי הרצון נוצר מעצמו! עוד לא היו שניים, אז איך נוצרה הנפרדות
הראשונה, הבורא לא צמצם את עצמו, מישהו צמצם את הבורא ונתן לו אפשרות לצמצם את עצמו! מי צמצם? הוא עצמו צמצם את עצמו, זה לא מסתדר, כי אחכ נשאל מי ברא את הרצון של ...