אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הקדוש ברוך הוא... ✔מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 1
מה המשמעות האמיתית של "בן מלך ובן שפחה שנתחלפו"?

הסיפור "בן מלך ובן שפחה שנתחלפו", מתוך סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, מתאר מצב של החלפה בין שני תינוקות - בן מלך ובן שפחה. בסיפור מסופר שהיה מלך, ובביתו שפחה ששימשה את המלכה. כבר בתחילת הסיפור, רבי נחמן מדגיש נקודה מעניינת - השפחה הייתה שפחת המלכה ולא שפחת המלך. נקודה זו מעלה שאלה מהותית, מדוע ישנה הדגשה על כך שהשפחה שירתה דווקא את המלכה ולא את המלך עצמו?

מה מסמל המלך בסיפור של רבי נחמן?

בסיפור, המלך מסמל את הבורא, את אלוהים, את האחדות המוחלטת שבה אין כל הבדל בין שום דבר לדבר אחר. מנגד, השפחה מסמלת את הכוח השלילי בעולם, הנפרדות, השטן או הרע. לכאורה, אלוהים עצמו הוא זה שברא את השטן, ואם כך, מדוע שיהיה לו מקום להתלונן על קיומו של הרע? רבי נחמן מתמודד עם הבעיה הזו באמצעות הפרדה ברורה בין המלך (הבורא) לבין המלכה והשפחה. הוא מדגיש כי השפחה לא הייתה של המלך ישירות, אלא של המלכה בלבד. בכך הוא מרמז שהנפרדות והרע אינם חלק מהותי באלוהות, אלא מתקיימים רק מהפרספקטיבה של הבריאה - המיוצגת על ידי המלכה.

מה המשמעות שהשפחה הייתה שייכת רק למלכה ולא למלך?

רבי נחמן מבקש להסביר שהשפחה לא הייתה שייכת ישירות למלך אלא למלכה. אם השפחה הייתה של המלך ישירות, היה אפשר לטעון שהרע והנפרדות נבראו ישירות ובכוונה על ידי אלוהים עצמו. אך רבי נחמן שולל זאת ואומר שהנפרדות היא רק תוצאה של המהלך בו המלך רצה שיהיה טוב למלכה, ולכן הוא אפשר קיום של שפחה למענה. המלך עצמו אינו משתמש בשפחה, כלומר, הוא לא שייך באופן ישיר לכוח השלילי הזה. יוצא מכך שהרע אינו חלק אינטגרלי מהבורא עצמו, אלא חלק ממצב מסוים שנוצר רק כדי שיהיה טוב כביכול לבריאה, שהינה הפרדה חלקית מהאחדות המוחלטת.

למה רבי נחמן מדגיש שהשפחה הייתה השפחה הנמוכה ביותר?

רבי נחמן מדגיש במפורש שהשפחה הייתה ברמה הנמוכה ביותר, כדי להראות שההחלפה בין בן המלך לבן השפחה היא משמעותית מאוד. אילו היה מדובר בשפחה בכירה יותר, החלפת הבנים הייתה פחות דרמטית, כי אז ההבדל בין הבנים לא היה כה חריף. אבל כאשר מדובר בשפחה הכי נמוכה, ברור שההבדל הוא עצום, והמסר הוא שהאדם יכול להתבלבל עד כדי כך, שהוא יראה את עצמו כשייך לשפלות ולאחדות השקרית, במקום לזהות את עצמו עם האחדות המוחלטת.

מה פירוש ההחלפה בין בן המלך לבן השפחה?

רבי נחמן מסביר שעצם ההחלפה היא ביטוי לכך שהאדם שכח את שורשו האלוהי, והוא תופס את עצמו כאילו הוא עבד, כלומר, חלק מהנפרדות והרע, במקום לזהות את עצמו כבן מלך. ברגע שהמלכה מתחילה ללדת, כלומר, כאשר העולם מתחיל להיווצר, יש באופן בלתי נמנע גם לידת הנפרדות. הלידה מסמלת מעבר מהכוח אל הפועל - ברגע שמחליטים לפעול ולהגשים פוטנציאל כלשהו, נוצרת מיד גם נפרדות, כי פעולה תמיד מבטאת צמצום של האינסופי והמוחלט לצורה מוגדרת ומוגבלת.

הבן של המלך מסמל את האדם, שהוא במהותו ביטוי של האלוהות. כל עוד הבן נשאר מחובר למלך, הוא לעולם לא יחשוב שהוא עבד. אך ברגע שהבן מתנתק ממקורו, הוא כבר יכול לפרש את עצמו כעבד - וכאן מתחילה הטעות. ההחלפה בין בן המלך לבן השפחה מייצגת את הבחירה של האדם אם לראות את עצמו כביטוי של האחדות והאלוהות (בן המלך), או כביטוי של הנפרדות והנמיכות (בן השפחה).

מה הכוונה "מלך ומלכה" בסיפורי רבי נחמן?...
אליעד: מעשיות של רבי נחמן. מעשה י"א. נקרא מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו. אוקי, מעשה במלך אחד שהיתה שפחה אחת בביתו. שהיתה משמשת את המלכה. מה שמעניין פה, אתה קראת את הסיפור הזה כבר? אז אפשר להתחיל להעמיק. מה שמעניין שבעצם היא לא היתה השפחה של המלך, היא היתה השפחה של המלכה, שזה מעניין.

ש: למה?

אליעד: כאילו רבי נחמן לא רוצה להגיד שהמלך היה צריך את השפחה הזו. בעצם המלך לא היה צריך את השפחה הזו. תכף אסביר לך מה זה אומר... אבל למה היה צריך להגיד את זה? היה יכול להגיד, מעשה במלך אחד שהיתה שפחה בביתו. הבנת? היא יכל להגיד היה מלך שהיתה שפחה בביתו. למה היה צריך להגיד שהיתה משמשת את המלכה. בא נראה... זה כאילו אולי יש עוד שכל כי אח"כ הם התחלפו אז אלי ניתן להגיד אולי התחלפו כי אולי בכלל השפחה הזו נכנסה להריון מהמלך. אולי בכלל המלך הכניס אותה להריון. ורבי נחמן אומר לך - לא, לא. היא היתה משמשת את המלכה ואינה רשאית להכנס למלך. מה רבי נחמן מנסה לומר?

מה מהות הדבר? המלך זה הבורא, לצורך העניין. עכשיו השאלה איפה נכנס העבד. מאיפה הגיע העבד? אז אתה יכול להגיד, מה זאת אומרת? העבד היה שלך המלך. ואתה יכול להגיד, לא העבד לא היה של המלך. העבד היה של המלכה. עכשיו אתה כמובן לא מבין על מה אני מדבר. אני אסביר את זה עוד פעם.

יש מלך. איך התחיל הברדק בסיפור? שלמלך היה עבד בבית, השפחה. כי אם לא היתה שפחה אז לא היה את כל המהומה הזאת. עכשיו מה זה אומר? שבמציאות יש את אלוהים ויש את מי? השטן.

נגיד שיש את אלוהים והשטן. עכשיו השאלה הנשאלת איך הגיע השטן לתמונה? מי ברא את השטן, מה תפקידו. מהביט מסוים אתה יכול להגיד, מה זאת אומרת מה תפקידו של השטן? תפקידו של השטן לשרת את אלוהים, אלוהים ברא את השטן ולכן הוא לא יכול להתלונן למה חשבו שהשטן הוא אלוהים, אתה בראת אותו, מה אתה רוצה? הרי הסיפור הזה מספר לך על טעות שקרתה והוא מנסה לומר לך שזה לא טוב שזה קרה, בסוג של תלונה, למה זה קרה? לכאורה אם העבד היה היה העבד של המלך היו אומרים, אם השפחה היתה של המלך היו אומרים אבל המלך ידע להשתמש בה כשהוא רצה. כשהוא רצה מישהי שתנקה לו את הבית הוא ידע לקחת את השפחה, אבל אח"כ כשהילד שלו התחלף עם הילד של השפחה הוא התלונן. מה אתה מתלונן. הרי אתה נהנת ממנה, נהנת מזה שיש לך שפחה. מה אתה מתלונן על זה שהילד שלך התחלף איתה?

אז מה אומרים? לא זה בכלל לא היה שפחה שלו, זה היה שפחה של המלכה. יכול להיות שהוא אמר שהוא לא רוצה את השפחה הזו, רק המלכה רצתה שפחה. עכשיו מה האמת, שהמלך רצה שלמלכה יהיה טוב, אז המלך רצה שתהיה שפחה למלכה. אבל זה כאילו, זה לא השפחה של המלך או שבית המלוכה. זו שפחה של המלכה ולא של המלך. עכשיו אני אסביר את זה. מה העומק שבדבר? העומק שבדבר זה בדיוק כמו הסיפור בקבצנים שהוא אמר לו תקשיב אם אתה לא תהיה מלך, המלך אמר לבנו, אם אתה לא תהיה מלך אני מבקש שתהיה שמח. ואם תהיה שמח אני אהיה שמח שאתה שמח. אבל אם לא תהיה שמח, אני גם אהיה שמח. כאילו, המלך מנסה להגיד לבן שלו, אל תחשוב שהבעיות שלך מעניינות אותי, כי אצלי אין שינוי.

ויש עוד מוטיב חזק בסיפורים שחוזר על עצמו. הבעיות תמיד קורות לבן של המלך. הבעיות אף פעם לא קורות למלך. למלך אין בעיה. בשום סיפור של רבי נחמן אין סיפור שלמלך קרה משהו רע. זה תמיד לבן של המלך, לבת של המלך. למלך לא קורה כלו, עכשיו מה הרעיון? שיש שתי דרכים להסתכל על אלוהים, יש שני אלוהים כמו שהיה הקבצן העיוור שאמר אתם רק חושבים שאני זה אבל אני לא רואה כלום וכו' וכו'. מה הקבצן העיוור אמר להם? אתם חושבים שאני עיוור, אבל אני לא עיוור, אני רואה יותר טוב. אבל יש הפוך. שהוא אומר להם אתם חושבים שאני רואה אבל אני בכלל לא רואה. יש סיפור הפוך. אתם חושבים שאני רואה, אבל אני בכלל לא רואה כלום. אתם חושבים שאני שומע, אבל אני בכלל לא שומע כלום.

מה זאת אומרת? יש שתי דרכים להסתכל על אלוהים. דרך אחת אפשר להגיד שמבחינתו אין הבדל בין לפני הבריאה לאחרי הבריאה. דרך שניה להגיד שיש אצלו הבדל בין לפני הבריאה לאחרי הבריאה. המה האמת? מחוץ לשני אלה. אבל בתפיסה שלנו אפשר להסתכל על אלוהים... אפשר לומר שמצד האחדות יש נפרדות ושאפילו האחדות מהווה את הנפרדות. ושני אפשר לומר לא, מצד האחדות אין נפרדות. הנפרדות היא חלק מהאחדות היא נכללת בה, ומהפרספקטיבה של האחדות אין בכלל נפרדות. אתה מכיר את התפישה הזו.

יש את התפישה שאומרת אלוהים ברא את העולם, ויש את התפישה שאומרת - לא, מהצד שלך הוא ברא את העולם מהצד שלו, אין הבדל בין אחרי הבריאה ללפני הבריאה. מבחינתו אין שינוי. עכשיו מה המהות פה. איך זה מתקשר לפה? יש את המלך ואז נהיה תחלופה בין בין המלך לבין בן השפחה. השינוי, הטעות הוא רק מבחינת הבן. כלומר, מבחינת אחרי הבריאה יש לך בלבול בין הסם החיים שבנפרדות לבין... זאת אומרת יש את המלך הוא הבורא ויש את בן המלך שזה נקרא הנפרדות. אב ובן. הבן זה בפועל אחרי הבריאה, אבל אחרי הבריאה ברגע שהבן יצא מרשות האב עכשיו אפשר לפרש את הנפרדות ולקשר אותה לשורשה ואז זה נקרא בן מלך, אפשר לקשר את הנפרדות לא לקשר אותה לשורשה ואז זה נקרא בן העבד.

אתה מבין את עכשיו, מה הסיפור פה? לכאורה נשאלת השאלה איך הגיע העבד. מעשה במלך אחד, כאילו פעם היה אלוהים, שהיתה שפחה בביתו, רגע, רגע, רגע, איך השפחה הגיע לשם? מי הביא את בחינת העבד? מאיפה בא האופציה שיהיה רע בעולם?

עכשיו אם היו אומרים לך לשפחה של המלך, היית אומר אוקי, אז המלך הביא את הצרה הזו לביתו. המלך אלוהים ברא את השטן. ואז היית אומר, אז כאילו מה הוא מתלונן, מה אתה מתלונן? על כך שהגיע הרע, שהתחלף? בעיה שלך. אבל רבי נחמן אומר שהיתה משרתת את המלכה ולא הורשתה להכנס אל המלך. זה אומר שכאילו רבי נחמן אומר תקשיב, המלך מבחינתו בכלל לא מבחינתו של המלך בכלל הוא לא ידע שיש שם את השפחה הזו. זה לא היה חלק ממנו. זה לא היה מחובר אליו באופן ישיר, אלא דרך המלכה. מה זה כאילו אומר? תדע לך, שהנפרדות שיש בעולם היא לא באופן ישיר מהמלך. זה לא שהמלך משתמש בנפרדות. המלך מבחינתו לא צריך בכלל את השפחה. אלא מה, הבחינת מלכה אצלה יש את בן המלך ובן השפחה.

יש את בחינת המלך שזה הכוונה שמצד הבורא אין הבדל בין לפני הביאה לאחרי הבריאה. כל הסיפור הזה לא היה ולא נברא כי אף פעם לא היה כלום. אבל יש בחינת מלכה, מה זה בחינת מלכה? המלכה זה בחינת ההולדה... אפשר להגיד שהבורא אין הבדל אצלו בין לפני לאחרי, מהפרספקטיבה הזו אין אפשרות שיהיה תחלופה. אבל אפשר להגיד, לא - אין אצלו הבדל בין לפני ואחרי אבל גם אין אצלו הבדל בין יש הבדל לאין הבדל ומהיבט הזה גם יש אצלו הבדל. שזה נקרא בחינת מלכה.

אני אסביר את זה עוד פעם. אני מסביר הרבה פעמים שאין הבדל בין יש לאין. אבל אם תגיד הרבה פעמים שאין הבדל בין יש לאין הגעת, לאיפה הגעת? לאחדות השקרית. אבל מה אני אומר? אין הבדל בין יש לאין הכוונה היא שאין הבדל בין אין הבדל ליש לאין לבין יש הבדל בין יש לאין. ולכן בסוף גם יש הבדל בין יש לאין וגם אין הבדיל בין יש לאין. אבל אין הבדל ביניהם.

מכיר את הנושא? עכשיו, איך זה מתחבר לנו כי: מלך מה זה אומר - אין הבדל בין יש לאין. מה זה מלכה? יש הבדל בין יש לאין. מה האמת? ששניהם בחינת מלך כי אין הבדל ביניהם. אבל גם בתוך בחינת המלך יש שתי בחינות - בתוך בחינת המוחלטות יש שתי בחינות בחינה אחת שהמוחלטות אין הבדל בין יש לאין. ואז ממילא אין סיפור. מהבחינה השניה של המוחלטות בתוך המוחלטות כן יש הבדל בין יש לאין. מהבחינה הזו יש סיפור.

אז כאילו רבי נחמן רצה לעשות הפרדה בין המלך לבין המלכה. המלך זה המקום שבו אין הבדל בין יש לאין ובכלל הוא לא מודע לקיומה של השפחה. ויש את המלכה שהיא גם שייכת היא גם בחינת מלך אבל היא ממוצע מה שנקרא, היא בין בחינת המלך לבין בחינת העבד. שזה המקום של היש הבדל בין יש לאין שנמצא באחדות עם האין הבדל בין יש לאין.

ש: המלכה? איפה המלכה?

אליעד: המלכה מייצגת את המקום של ההבדל שבתוך האין הבדל. ומצד הבחינת יש הבדל שבתוך האין הבדל מצד זאת יש תחלופה של הבין מלך ובן השפחה. מה הבנת?

ש: יש את הצד של המלך

אליעד: שמה הוא?

ש: שאין שום הבדל

אליעד: שאין שום הבדל בכלל, חשיב המחולטת באופן מוחלט אין הבדל.

ש: לכן יש הרגשה שהשפחה משמשת את המלכה ולא את המלך. אח"כ במלך גם כן יש בו אין הבדל...

אליעד: נכון כי במוחלטות לא רק אין הבדל, גם יש הבדל. רק אין הבדל, אבל אין הבדל.

ש: וזה כאילו המלכה.

אליעד: שהיא גם מלך של האין הבדל אבל גם היא מלכה, היא רק מלכה. יש הבדל אצלה.

ש: אבל נגיד המלכה

אליעד: יש אם אתה רוצה להרחיב את זה עוד יותר. המלך זה הקדוש ברוך הוא והמלכה זה השכינה. כאילו מצד השכינה יש אפשרות של הפרדה בין הטוב לרע. אבל מצד המלך אין הבדל בין לפני ואחרי הבריאה.

ש: רגע, בבנים. הבן זה כבר

אליעד: יפה, אז הנה חזרנו לאותו הדבר. זה בדיוק אותו הדבר. גם זה סיפור. עצם ההפרדה בין המלך למלכה היא במהותה ההפרדה בין בן המלך לבן השפחה. בעצם זה שאתה חושב שהמלכה היא ישות שונה מהמלך זה עצמו נקרא שהמלכת את בן העבד. הבנת?

מלך, מלכה, עצם זה שחשת שזה שתיים, זה עצמו כבר פיצול של בן המלך ובן השפחה. חשבת שלמלכה יש ישות בפני עצמה, עצם זה שהצלחת לראות את המלכה שונה מהמלך זה כבר אומר שהמלכת את העבד. נתת מלכות לבן העבד. אלא מה, שמספרים לך את זה, עכשיו חוזרים על הסיפור הזה. כל מה שנספר זה תמיד אותו סיפור. זה כל מיני לבושים וצמצומים של אותו הדבר. יש את הרעיון הכללי שאין הבדל בין דבר להיפוכו עכשיו זה צמצומים. פעם תגיד מלך ומלכה, פעם תגיד מלך ובן מלך, פעם בן מלך ובן שפחה. אותו הדבר.

שהיתה משמשת את המלכה אך שפחה היתה משרתת והגיע - ויש פה עוד שכל בדבר, להגיד לך שהיא לא באמת היתה השפחה זו, אמנם היא עבדה אצל המלך, אבל אולי היא היתה שייכת למשפחת אצולה, אולי אם עבדה אצל המלך, גם לעבוד אצל המלך זה כבוד. אולי הסיבה שזה קרה כי היא היתה שייכת למשהו חשוב. לא, לא, היתה שפחה משרתת קטנה במעלה. היתה...
אחדות שקרית ברסלב תחושה נמנע האם אלוהים ברא את העולם שינויים בעיות אמת להשיג חיים התחלה איך ללמוד סיפורי מעשיות בן המלך ובן השפחה בן המלך ובן השפחה שהתחלפו בן המלך ובן השפחה שנתחלפו בן מלך בן מלך ובן השפחה בן מלך ובן השפחה שהתחלפו בן מלך ובן השפחה שנתחלפו בן מלך ובן שפחה בן מלך ובן שפחה שהתחלפו בן מלך ובן שפחה שנתחלפו בן שפחה ברסלב לימוד לימוד סיפורי מעשיות לימוד סיפורי מעשיות בעיון ללמוד ללמוד סיפורי מעשיות למידה מעשה מבן המלך ובן השפחה שהתחלפו מעשה מבן המלך ובן השפחה שנתחלפו מעשה מבן מלך מעשה מבן מלך ובן השפחה שהתחלפו מעשה מבן מלך ובן השפחה שנתחלפו מעשה מבן מלך ובן שפחה מעשה מבן מלך ובן שפחה שהתחלפו מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו מעשיות משל ונמשל סיפור סיפורי מעשיות סיפורי מעשיות בעיון סיפורי רבי נחמן מברסלב פירוש פירוש סיפורי מעשיות רבי נחמן מברסלב שיעור בסיפורי מעשיות
חלק 2
חלק 2
...את הוולדות? אז על פי הפשט יש לך פה שני ילדים שונים שאחד התחלף עם השני. אבל הפנימי יותר, זה בעצם שהוולד עצמו התחלף עם עצמו, הוולד עצמו החליף את התפישה שלו עם עצמו. אבל אם אתה רוצה את הפנימי יותר הכוונה שבתוך הנפרדות יש לך בעצם את סם החיים וסם המוות. בכל צמצום יכול להיות סם חיים וסם המוות מה זה אומר סם החיים וסם המוות? אם אתה בתוך הצמצום רואה את המהות אז בעצם יש לך יותר מהות. יש מהות אחת. כמה מהויות יש? - אחת. עכשיו, אם אתה בתוך הצמצום אתה רואה את...
חלק 4
חלק 4
...הדרך בה אדם יכול להתבלבל בין האמת לבין האשליות שמקורן במחשבותיו. הסיפור מציע השוואה בין מצבו של אדם השואל את עצמו אם הוא שייך למלכות או לשפחות, ושם את הדגש על האי - ודאות שעשויה להיווצר כתוצאה מהשפעת המחשבות והרגשות. הוא מתחיל בסיפור של בן המלך שהופך לחשוב שהוא בן שפחה, ומסביר כיצד נפרדות פנימית עשויה לשבש את תודעתו ולהוביל אותו לאי - בהירות. הסיפור מציב את השאלה כיצד אדם יכול לזהות את המהות האמיתית שלו כאשר הוא כל הזמן מטיל ספק במעמדו ובתוקף עמדותיו...
חלק 5
חלק 5
...מסביר כי הצחוק הוא לא בהכרח צחוק עליהם, אלא משהו שמעורר את ההתעוררות הפנימית. הצחוק מייצג את העיוות או את הפתאומיות שיכולה להתרחש כאשר אדם חווה חוויות שלא היו צפויות, אבל הן נועדו להוביל אותו להבנה גבוהה יותר על עצמו. הסיפור עוסק במאבק הפנימי של הדמויות בין רצון להבין את העולם ולהיות חכמים ובין התפיסות השטחיות שמהן הם מונעים. הצחוק בסיפור משדר את חוסר האפשרות להבין את הכל באותה צורה, ומלמד את הדמויות לא להילחם במציאות. יותר מזה, הצחוק אינו נוגע תמיד...
הפכים זהים. מהי האמת הבלתי תלויה? מהי מהותה של המציאות כולה? חלק 3
... זהים. מהי האמת הבלתי תלויה? מהי מהותה של המציאות כולה? חלק 3 תוספות: האמת הבלתי תלויה = האמת הטובה = התמונה המלאה = השכל של המציאות = המהות של המציאות = אלוהים = הקדוש ברוך הוא = השם יתברך = הבורא = הסיבה של כל הסיבות = הסיבה הראשונה = הרצון של כל הרצונות = הרצון הראשון = השורש של כל המציאות = ... הפנוי = עולם ההפכים צמצומים, שבטעות שקרית דמיונית נראה כאילו הוא חלל פנוי מהאין סוף. למרות שמצד האמת הכל זה אין סוף ואין שום הבדל בין שום דבר לשום דבר והכל זה אחדות גמורה. כי אין עוד מלבדו. הקדוש ברוך הוא = הבורא האין סוף. השכינה = ההתגלות של הבורא אל הנבראים. צרות צרה = מלשון צורה ומלשון צר ההפך של רחב = הצמצום של המהות ...
כלום = הכל = מציאות = אלוהים. הכיצד? חלק 2
... של הזמן, מתהווה בכל רגע מחדש ממהותה של המציאות. למהות של המציאות שמות רבים. יש כאלו שקוראים לה בשם אלוהים, הקדוש ברוך הוא, הבורא, השם יתברך. יש כאלו שקוראים לה ...
מי שלומד זוהר משתגע? מי כתב את ספר הזוהר? חיבור ספר הזוהר, קדושת ספר הזוהר, רבי שמעון בר יוחאי, לימוד קבלה, תורת הקבלה, תורת הסוד, ללמוד זוהר, חכמת הקבלה, התנגדות לספר הזוהר, חלק 2
... של לימוד ספר הזוהר? במהלך השיחה, אליעד מציין כי ישנם המון רעיונות ומונחים בספר הזוהר שדורשים הבנה מעמיקה וזהירות רבה. כאשר דיברו על הקדוש ברוך הוא , עלתה השאלה האם זוהי ישות מסוימת או תפיסה ...
סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, מעשה מסוחר ועני, אבל לא עברו עליך המימות, למה משה רבנו לא נכנס לארץ ישראל? אנסטסיה, אולי אתה אלוהים? להיות ראוי להשיג את האושר המוחלט, מעשה מבערגיר ועני, ליקוטי מוהרן ח"א כ, חלק 2
סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, מעשה מסוחר ועני, אבל לא עברו עליך המימות, למה משה רבנו לא נכנס לארץ ישראל? אנסטסיה, אולי אתה אלוהים? להיות ראוי להשיג את האושר המוחלט, מעשה מבערגיר ועני, ליקוטי מוהרן ח"א כ, חלק 2
... המלאה, האחדות עם המציאות. משה רבנו חשב בטעות שמגיע לו להיכנס לארץ ישראל בזכות מעשיו הטובים ומצוותיו הרבות. לפי אליעד, זו הייתה הטעות הקריטית שלו. משה רבנו התבסס על הזכויות שלו במקום להבין שעליו לבקש מהקדוש ברוך הוא את הזכות להיכנס במתנת חינם, בלי להסתמך על שום זכות ...
סיפורי מעשיות, מעשה בתלונה של הירח, לתפור בגדים ללבנה, השמש והירח, מעשה בחייטים של הלבנה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
סיפורי מעשיות, מעשה בתלונה של הירח, לתפור בגדים ללבנה, השמש והירח, מעשה בחייטים של הלבנה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
סיפורי מעשיות, מעשה בתלונה של הירח, לתפור בגדים ללבנה, השמש והירח, מעשה בחייטים של הלבנה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות מה משמעות הסיפור הלבנה באה בקובלנה לפני החמה של רבי נחמן? אליעד כהן מסביר את סיפורו של רבי נחמן מברסלב, מעשה בתלונת הלבנה, שבו הלבנה (הירח) מגיעה בתלונה אל החמה (השמש). הסיפור פותח בכך שהירח מתלונן על מצבו ומקנא בשמש, אשר משמשת בעיקר ביום, בעוד הוא נאלץ לשמש בחורף ... ואומרת לו שתדאג לתפור לו בגד, מלבוש, אשר יחמם אותו ויפתור את הבעיה. מדוע החייטים הגדולים לא יכלו לתפור בגדים ללבנה? בסיפור, השמש קוראת לחייטים גדולים וחשובים כדי שיתפרו בגד מיוחד עבור הירח, אך החייטים הגדולים ... להצלחה, ובלי החושך לא היה ערך לאור. מהם הפתרונות האפשריים שהציג אליעד כהן? אליעד מציע מספר אפשרויות להבין את הסוף של הסיפור: אפשרות אחת היא שלא מצאו כלל פתרון, ובסופו של דבר התברר שהפתרון הוא בכלל משהו חיצוני ... התמידיים בחיים הוא לא תמיד חשיבה הגיונית אלא דווקא משהו פשוט או שונה לחלוטין מהמקובל. מה משמעות השינוי המתמיד של הלבנה בסיפור? השינוי המתמיד של גודל הלבנה מסמל את העובדה שהרצונות, התחושות והמצבים בחיים משתנים ללא ... פתרון, בעוד החייטים הקטנים, שמייצגים את החשיבה הפשוטה והלא שגרתית, אולי כן יכולים. מהו המסר המרכזי שאליעד כהן מעביר דרך סיפור זה? המסר העיקרי שאליעד מעביר הוא שלפעמים דווקא דרך הפשטות ודרך המחשבה הלא קונבנציונלית והלא הגיונית אפשר להגיע לפתרון בעיות קשות בחיים. האדם נוטה לחשוב שבעיות גדולות דורשות פתרונות מורכבים, אבל לפי הסיפור, דווקא הפשטות, ואפילו סוג של טיפשות או אי - לוגיקה, יכולה לספק פתרונות שאף שכל מתוחכם לא מצליח לספק. המסר העמוק עוד יותר הוא ההבנה שהאדם חייב לקבל את השינויים הבלתי פוסקים בחיים, ללמוד להתמודד איתם ולהבין שדווקא בזכות הקושי יש משמעות להצלחה ולתחושת השלמות הפנימית. מה המשמעות של סיפורי מעשיות? מי הם החייטים הקטנים של הלבנה? כיצד להתמודד עם שינויי רצונות? מהו המסר של רבי נחמן מברסלב? מהי אחדות מול נפרדות? איך אפשר למצוא שלווה בתוך קושי? אליעד: הסיפור של רבי נחמן הולך ככה הלבנה באה בקובלנה לפני החמה הירח בא והתלונן לפני השמש באשר החמה משמשת עיקרה ביום ... מידתה ויעשו המלבוש דווקא אנחנו החייטים הקטנים נעשה לה מלבוש, השיבו להם אם החייטים הגדולים אין יכולים איך תוכלו אתם? זה הסיפור עכשיו השאלה היא מה השכל שבדבר? אז מה הפתרון? יש כמה פתרונות אפשריים, הלבנה באה בקובלנה ... הזמן הרצון שלך משתנה איך אתה יכול למצוא לבוש? אבל החייטים הקטנים פשוטים אמרו אנחנו דווקא נעשה לה את הלבוש למה? אפשרות לפירוש שהחייטים הגדולים אמרו שהם חכמים והם יפתרו את הבעיה, אבל איך תפתרו את הבעיה אם הלבנה משנה ... נמצא תפתרון, הכוונה היא אם נחשוב בצורה לא הגיונית גם לזה נוכל למצוא פיתרון. זה השכל שבדבר הבנו? יש כמה דרכים להמשיך תסיפור דרך אחת להמשיך את הסיפור זה שבסוף לא מצאו את הפתרון ואז אולי הפתרון היה משהו חיצוני בכלל, ודרך נוספת אפשר להגיד ...
סיפורי מעשיות, מעשה במלך חוזה בכוכבים, מעשה בפועלים של המלך, מעשה בפועלים עצלנים, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
סיפורי מעשיות, מעשה במלך חוזה בכוכבים, מעשה בפועלים של המלך, מעשה בפועלים עצלנים, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
סיפורי מעשיות, מעשה במלך חוזה בכוכבים, מעשה בפועלים של המלך, מעשה בפועלים עצלנים, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות מה משמעות הסיפור של רבי נחמן על המלך חוזה הכוכבים? הסיפור של רבי נחמן מברסלב מתחיל עם מלך אחד שהיה חוזה בכוכבים (אסטרולוג). המלך ראה בכוכבים שאם לא יקצרו את התבואה עד זמן מסוים באותה שנה, היא ... גם את הסיכוי האחרון לפייס את המלך. מה הפירוש והנמשל לסיפור הזה? אליעד כהן מסביר שהסיפור הזה הוא משל על החיים ועל מערכת היחסים של האדם עם אלוהים. אלוהים נתן לאדם את כל ההנאות, כל הטוב שבעולם, בכדי לעודד אותו לפעול במהירות ... ופגמיו. אך יש לאדם תקווה: הציפור בסיפור מסמלת את הצדיק, את השכל המושלם, את ההבנה הרוחנית הגבוהה. אדם שמשיג אותה יכול לזכות לסליחה על כל הטעויות והעוונות שעשה. אבל להשיג את ... אובדת. מהו המוסר השכל המרכזי של הסיפור הזה? המוסר השכל הוא שהאגו, המחלוקת הפנימית, הרצון להיות מעל אחרים, והקונפליקט הפנימי גורמים לאדם להחמיץ את ההזדמנות החשובה ביותר בחייו, ... רוצה להצליח בחיים מבחינה רוחנית, עליו ללמוד לעשות שלום פנימי, לתת לרצונות שלו לשתף פעולה, לוותר על המאבקים חסרי התוחלת, ולהתמקד במטרה האמיתית. במילים פשוטות, האדם צריך להחליט בצורה ... את השלווה וההבנה המיוחלת, המסומלת בסיפור כציפור מיוחדת. מהו מוסר ההשכל של רבי נחמן? מה המשמעות של סיפור המלך והפועלים? איך מתמודדים עם קונפליקט פנימי? איך להשיג שלווה פנימית? מה מסמלת הציפור בסיפור רבי נחמן? איך לבחור רצון ברור בחיים? מה הקשר בין הנאות העולם למטרות רוחניות? אליעד: ועכשיו נקרא סיפור של רבי נחמן מעשה שהיה פעם מלך אחד והיה חוזה בכוכבים (אסטרולוג), וראה שאם לא יקצרו התבואה בשנה זו עד זמן מסוים תתקלקל כל התבואה, והזמן היה קצר מאוד ... המלך על התרשלותם בקצירת התבואה כנל. זה הסיפור ויש בו גם פירוש והעניין הוא שה יתברך ברא את האדם ונתן לו כל התענוגים וכל טוב כדי שיקצור התבואה קודם שתקלקל אבל הוא מתרשל על ידי התענוגים עד שנכשל בתבואה ... נשארו עם בעיית הכעס של המלך, הבנו את הסיפור? ש: הציפור פה מסמלת את ה שכל? אליעד: הציפור פה מרמזת על הדבר שאם יהיה לך אותו לא יחסר לך דבר, והסיבה שאתה לא מגיע אליו בגלל שאתה אומר ...
סיפורי מעשיות, מעשה ביער בלי סוף, מעשה בנהר בלי סוף, אני ראיתי מעשה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, סיפורי ברסלב
סיפורי מעשיות, מעשה ביער בלי סוף, מעשה בנהר בלי סוף, אני ראיתי מעשה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, סיפורי ברסלב
סיפורי מעשיות, מעשה ביער בלי סוף, מעשה בנהר בלי סוף, אני ראיתי מעשה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, סיפורי ברסלב מה המשמעות של הסיפור יער בלי סוף של רבי נחמן? רבי נחמן מברסלב סיפר סיפור מיוחד שהתרחש בערב יום כיפור, לאחר הכפרות. הוא סיפר על עצמו באופן אישי, ופתח את סיפורו במילים: שמעתי מאיש אחד שסיפר לו רבנו זיכרונו לברכה בערב יום כיפור אחרי הכפרות מעשה שראה.... בסיפור הזה, רבי נחמן מתאר חוויות מסתוריות וסמליות מאוד, כאשר הוא נקלע לשלוש סיטואציות מרכזיות: יער בלי סוף, נהר בלי סוף, ואבן רחיים שטוחנת את כל העולם כולו. מה מייצג היער שאין לו סוף לפי רבי נחמן? היער, לפי רבי נחמן, מסמל מצב שבו האדם נכנס לתהליך, הרפתקה או חוויה כלשהי, אך אינו מסוגל לראות את סופה. הוא מתאר יער גדול ... לאיבוד. כאשר הוא מנסה לחזור אחורה, מגיע אליו מישהו ואומר לו שאין דרך חזרה, כי היער אינסופי וחסר גבולות. למרות האזהרה שהמצב חסר פתרון, רבי נחמן מתאר מצב שבו האדם בכל זאת מצליח למצוא דרך לצאת. הרעיון כאן הוא שהאדם נקלע למצבים שנראים אינסופיים וחסרי מוצא, ובכל זאת ישנה דרך נסתרת החוצה, גם אם היא לא נראית לעין בתחילה. מה מסמל הנהר האינסופי ומה תפקידו בסיפור? לאחר שהאדם מצליח לצאת מהיער, הוא מגיע אל נהר שגם לו אין סוף. הנהר מסמל את החיים עצמם, מקור המחיה ... שהם אינסופיים ומזינים את כל בני האדם, ושהאדם הוא חלק מתוך מערכת גדולה ומורכבת שאין לה סוף או התחלה מוגדרת. מהי אבן הרחיים ומה משמעותה בסיפור? החלק השלישי בסיפור מתייחס לאבן רחיים ענקית העומדת על אותו נהר, ומסופר שאבן זו טוחנת קמח עבור כל העולם כולו. האבן מסמלת כוח או מערכת שמניעה ומפעילה את כל המציאות. רבי נחמן משתמש בביטוי כל העולם, כשהמילה כל מתפרשת כאן כמחויב. הכוונה היא שיש מערכת אחת אוניברסלית שמפעילה את ... הרחיים שטוחנות קמח ומזינות את כל בני האדם, כך גם המערכת הכוללת הזו משפיעה על הכל, והיא חלק בלתי נפרד ממציאות חיינו. מה תפקידו של הנפח בסיפור, ולמה רבי נחמן התכוון? בחלק האחרון של הסיפור מופיע נפח שיושב ביער, אדם בשם קוויל (או שם דומה), שתפקידו לייצר כלים עבור כל העולם כולו. דמות זו מסמלת את היצירה, את הפעולה האנושית שנמצאת מאחורי הקלעים של העולם. הנפח הוא יוצר כלים מכל אותו חומר שמקורו ביער האינסופי. רבי נחמן מדגיש שוב את המילה כל, כלומר, היצירה האנושית נובעת מתוך אותם חומרים אינסופיים שבטבע, אותם אלמנטים יסודיים שמרכיבים את כל העולם כולו. מה המשמעות של העולם מספרים מעשה ואני ראיתי מעשה? ביטוי מיוחד שרבי נחמן חוזר עליו הוא העולם מספרים מעשה ואני ראיתי מעשה. הוא מבחין כאן בין אנשים שמספרים סיפורים תיאורטיים לבין חוויה אישית ואמיתית שהוא עצמו חווה. כשאמר אני ראיתי מעשה, התכוון לכך שהסיפור שהוא מספר אינו סתם דמיון או משל, אלא דבר שהוא עצמו חווה באופן ישיר. כשהוא קרא את הסיפור הזה או שמע אותו, הוא הבין שהוא מתאר את חייו שלו, את המציאות האישית והפנימית שלו, ולא רק רעיון מופשט. עבור רבי נחמן, המעשה הזה הוא סיפור חווייתי אישי ואותנטי, לא
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הקדוש ברוך הוא..., איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הקדוש ברוך הוא..., איך להעריך את עצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה? איך לפרש חלומות? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור אהבה? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי למתבגרים, מטפל טוב, אימון אישי לילדים נוער והורים בתחום הקדוש ברוך הוא - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4531 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 17:19:34 - wesi1