אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הצורה ✔יקומים מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, אחדות המהות והצורה, אחדות המציאות, מחויב המציאות, אפשרי המציאות, מרחב המקום, מרחב הזמן ✔ איך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
15:41יקומים מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, אחדות המהות והצורה, אחדות המציאות, מחויב המציאות, אפשרי המציאות, מרחב המקום, מרחב הזמן
איך צורת הספר יכולה להימצא בכל מקום ובכל זמן?

אליעד כהן מסביר שהרעיון הבסיסי של צורת הספר הוא שאנחנו תופסים אותה בדרך כלל כמוגבלת למקום ולזמן מסוימים בלבד. לדוגמה, ספר פיזי הנמצא על השולחן מולנו נתפס בעינינו כמצוי רק בנקודה אחת במרחב ובזמן מסוים. אולם אליעד טוען שמנקודת מבט עמוקה יותר, הצורה של הספר הזה ממלאת למעשה את כל מרחב המקום ואת כל מרחב הזמן. כיצד? הוא מסביר שהסיבה לכך נעוצה בעובדה שאין באמת הפרדה בין המהות לצורה, ולכן, מכיוון שהמהות (ההוויה) נמצאת בכל מקום ובכל זמן, גם הצורה של הספר חייבת להשתתף בתכונה זו ולהימצא בכל מקום ובכל זמן. הדוגמה שהוא מביא היא שאפילו "מאחורי השמש" - מקום רחוק ובלתי נתפס מבחינתנו - קיימת הצורה של אותו ספר, לא רק כרעיון מופשט, אלא כממשות מוחלטת.

מדוע אין הבדל בין מהות לצורה?

הסיבה שאין הבדל בין מהות לצורה נובעת מההבנה שכל מה שנכון לגבי המהות נכון גם לגבי הצורה. כלומר, אנו רגילים לחשוב שהמהות, ההוויה של המציאות, היא משהו אינסופי, קבוע ונצחי, בעוד שהצורות הן ארעיות, זמניות ומוגבלות במקום ובזמן. אליעד מדגיש שההפרדה הזו אינה נכונה. כאשר מבינים את האחדות המוחלטת של המציאות, רואים שאין הבחנה בין "אפשרי המציאות" לבין "מחויב המציאות". למעשה, כל דבר שנחשב ל"אפשרי" הוא למעשה גם "מחויב", ובכך הוא נמצא בכל המקומות ובכל הזמנים.

מה הקשר בין יקומים מקבילים לאחדות המציאות?

אליעד כהן משתמש במושג "יקומים מקבילים" כדי להסביר כיצד המציאות יכולה להכיל את כל האפשרויות באותו זמן ובאותו מקום. לדבריו, המושג הזה הוא צמצום של הרעיון העמוק יותר, שכל הצורות נמצאות בו זמנית בכל מקום ובכל זמן. המושג של יקומים מקבילים הוא פשוט יותר להבנה עבור התודעה האנושית המוגבלת, מכיוון שקשה לה לתפוס ריבוי אינסופי של צורות במרחב וזמן אחד. אך האמת היא שהיקומים המקבילים אינם אלא ביטוי לאחדות מוחלטת, שבה הכל מתקיים בו זמנית.

איך ייתכן שכל הצורות קיימות בכל מקום ובכל זמן?

לכאורה, נראה בלתי אפשרי שהן צורת הספר והן צורת המעיל (או כל צורה אחרת) יתקיימו במלואן בכל מקום ובכל זמן. אך אליעד מסביר שזו בדיוק מהות האחדות - המציאות היא אינסופית, ולכן יכולה להכיל בתוכה את כל הצורות האפשריות. הדימוי שאליעד משתמש בו הוא כמו אדם שעומד בין שתי מראות, ומבחין בהשתקפויות אינסופיות של עצמו - כך גם המציאות מלאה בהשתקפויות אינסופיות של כל הצורות, בו זמנית.

מדוע התובנה הזו מובילה לרעיון של ריבוי אלוהים?

כאשר מבינים שכל צורה היא אינסופית וכוללת את כל מרחב המציאות, עולה השאלה האם זה מוביל למסקנה שיש "ריבוי אלוהים". אליעד מסביר שאמנם נראה שזה מוביל לריבוי אלוהויות, אך למעשה מדובר באותה אלוהות אחת, שהיא האחדות המוחלטת. הרעיון של ריבוי אלוהים הוא שוב דרך של שכל קטן לתפוס משהו שהשכל הגדול יותר מבין כאחד.

מה המשמעות של לשים את כל הצורות האפשריות באותו מקום ובאותו זמן?

הרעיון של לשים את כל הצורות האפשריות יחד באותו המקום ובאותו הרגע נראה כמופרך ובלתי נתפס. השכל שלנו רגיל לתפוס מציאות נפרדת ומוגבלת, ולכן כדי להקל עליו אנו משתמשים ברעיון של יקומים מקבילים. אליעד מסביר שאם באמת היינו מצליחים לתפוס את הריבוי האינסופי של הצורות באחדות אחת מוחלטת, לא היינו זקוקים למודל של יקומים נפרדים.

איך הדימוי של מראות אינסופיות ממחיש את אחדות המציאות?

אליעד מביא את הדוגמה של אדם שניצב מול מראה ומאחוריו עוד מראה, ונוצרות אינסוף השתקפויות. המרחב נראה כאילו הוא מתרחב לאינסוף, למרות שמדובר באותו מקום. באופן דומה, המציאות מלאה אינסוף השתקפויות של צורות שמתקיימות כולן במקביל, אך השכל המוגבל שלנו מסוגל לחוות רק השתקפות אחת בכל פעם.

מה המשמעות המעשית של התובנה שכל דבר הוא מחויב?

המשמעות המעשית של תובנה זו היא שבכל אירוע, חפץ, מחשבה או רגש, טמונה ההבנה שהוא חלק בלתי נפרד מהמציאות, ולכן הוא מחויב ולא רק אפשרי. אליעד מדגים זאת באמצעות הנעל, שאפילו אם נדמה לנו שהיא יכולה להיות במקום אחר, בפועל היא מחויבת להיות בדיוק במקום שבו היא נמצאת, כמו גם במקום שבו היא לא נמצאת.

כיצד דברי רבי נחמן על התעוררות בלילה קשורים לאחדות המציאות?

אליעד מצטט את רבי נחמן מברסלב, שאומר כי "הנעור בלילה והמהלך בדרך יחידי ומפנה ליבו לבטלה - הרי זה מתחייב בנפשו". לכאורה, אמירה זו מתארת סכנה נפשית או רוחנית, אך אליעד מסביר שיש לה משמעות חיובית ועמוקה יותר: כאשר האדם מתנתק מהמחשבות הרגילות, הולך לבדו ומתנתק מן העולם, הוא יכול להגיע לחוויית אחדות מוחלטת, ולהפוך את נפשו ל"מחויבת" - כלומר, לחוות את עצמו כחלק בלתי נפרד מהמציאות המוחלטת. במצב כזה, האדם תופס את עצמו כאלוהים ממש, וחי מתוך הבנה עמוקה שאין הבדל בין אפשרי למחויב.

האם התובנה הזו שוללת את חוויית הבחירה?

אליעד מדגיש שהתובנה הזו לא שוללת את חוויית הבחירה אלא דווקא מאפשרת את הבחירה הגדולה ביותר. כאשר האדם מבין שהכל מחויב, הוא למעשה משתחרר מכל מגבלה של בחירה מוגבלת וחווה חופש מוחלט לבחור ולחוות כל אפשרות כמציאות מוחלטת.
איך צורת הספר יכולה להימצא בכל מקום ובכל זמן?

אליעד מסביר שצורת הספר, כפי שהיא נתפסת בעינינו, אינה מוגבלת למקום או לזמן מסוימים. לדבריו, בדיוק כשם שההוויה (המהות) נמצאת בכל מקום ובכל זמן, כך גם הצורה אחת עמה ומשתתפת בכל תכונותיה. דוגמה לכך היא ספר פיזי: אנחנו רגילים לחשוב שהוא רק כאן ועכשיו, אבל ברמה גבוהה יותר של הבנה, הספר קיים בכל מקום עד אין סוף, ואפילו "מאחורי השמש". אם היתה קיימת רק צורת הספר ללא שום צורה אחרת, הרי לא היתה לה שום משמעות נפרדת. אך הטענה היא שכיוון שהצורה והמהות הן אחד, הצורה חולקת את תכונות המהות, ולכן היא בעצם אינסופית במובן של המקום והזמן.

מדוע אין הבדל בין מהות לצורה?

בבסיס הרעיון, אין באמת הבחנה בין מה שנקרא "ההוויה" או "המהות" לבין "הצורה" שאנו תופסים בחושים. מהות המציאות ממלאת את כל המקומות והזמנים, אך גם הצורה משתתפת בתכונה זו. המשמעות היא שכל דבר במציאות אינו סתם אפשרי מציאות אלא גם מחויב מציאות, כלומר, הוא בהכרח קיים בכל מצב שהוא. לכן הספר שנראה לנו מוגבל במקום ובזמן מסוימים, הוא בעצם אינסופי בכל ממדי המציאות.

מה הקשר בין יקומים מקבילים לאחדות המציאות?

לפי אליעד, הרעיון של "יקומים מקבילים" הוא דרך לצמצם את ההבנה האמיתית ש"כל צורה נמצאת בכל מקום ובכל זמן". עבור השכל הרגיל, קשה לקבל שכל הדברים מתקיימים בבת אחת באותו המקום ובאותו הזמן. לכן נוח יותר להסביר זאת באמצעות מודל של "ריבוי יקומים מקבילים". אך כשמגיעים להבנה שהמהות והצורה הן אחד, מבינים שמדובר באותה מציאות ממש, ולא ביישויות נפרדות. למעשה, יקומים מקבילים הם "שכל קטן יותר" לעומת ההבנה שהכל אחד ממש.

איך ייתכן שכל הצורות ממלאות את כל המקום והזמן בו זמנית?

השאלה עולה כשרוצים להבין כיצד גם "צורת ספר" וגם "צורת מעיל" וגם כל צורה אחרת נמצאות כולן בכל מקום ובכל זמן. לפי ההסבר, אם כל מה שנכון לגבי המהות (המחויב) נכון גם לגבי הצורה (האפשרי), הרי שכל צורה יכולה להתקיים בכל מצב. זה נראה כהגזמה או כסתירה, אך זו בדיוק הנקודה של האחדות המוחלטת: בכל רגע מתקיימות כל האופציות בבת אחת, אפילו אם איננו תופסים זאת באופן רגיל.

מדוע התובנה הזו מובילה לרעיון של ריבוי אלוהים?

כאשר אומרים שכל צורה נמצאת בכל מקום ובכל זמן, עולה הרעיון שכל צורה "הופכת" לסוג של אלוהים, כי היא מחויבת המציאות. כך מתקבל "ריבוי אלוהים" אם מסתכלים על העניין מחוץ לפרספקטיבה של האחדות. בפועל, אין באמת ריבוי של אלוהויות נפרדות, כי הכל מצביע על אותה מהות אחת.

מה המשמעות של 'לתרכיב את כל הצורות האפשריות באותו מקום ובאותו זמן'?

כשאומרים שלקחת את כל הצורות ולהניח אותן באותו המרחב ובאותו הרגע, השכל האנושי נתקל בסתירה כי הוא רגיל להבחין בין אובייקטים שונים בזמנים שונים. לכן, המודל של "אין סוף יקומים" עוזר לשכל להבין שיש אפשרות שכל האירועים האפשריים יתקיימו, אך לכאורה במקומות או במציאויות נפרדות. זו דרך להסביר לעצמנו איך תיתכן כזו שלמות של ריבוי אינסופי.

כיצד הדימוי של מראות אינסופיות עוזר להבין את הנושא?

אליעד מביא את הדוגמה של אדם שעומד מול מראה, ומאחוריו מראה נוספת. כך נוצרות השתקפויות רבות לאינסוף. בפועל, נראה לנו שהמקום עצמו "התרחב", ושיש אינסוף מופעים של אותו אדם. זה דומה לרעיון שהמציאות מלאה באינסוף דרכים וצורות, גם אם איננו יכולים לגשת לכולן בו זמנית. הדימוי עוזר להמחיש את הריבוי הכמעט בלתי נתפס שקיים בתפיסה של "הכל נמצא בכל מקום ובכל זמן".

מהי הנגזרת המעשית של ההבנה שהכל נמצא בכל מקום ובכל זמן?

היא מובילה לכך שמבינים שכל אירוע וכל צורה הם חלק ממחויב המציאות. עבור השכל הרגיל, זה אומר שיש אינסוף אפשרויות - ולכן אנו מתארים זאת כיקומים מקבילים. אך בהבנה עמוקה יותר, הכל מתרחש באחדות, פשוט אנו חווים זאת חלקית כתוצאה מ"קריסה" תודעתית. בדומה למושג "סופר פוזיציה" במכניקת הקוונטים, הצורות כולן קיימות, אבל אנו חווים כל פעם צורה אחת מסוימת.

האם אפשר ליישם את רעיון המחויב על כל דבר אפשרי?

כאשר אנו מבינים שמה שנכון לגבי המחויב נכון גם לגבי האפשרי, הרי שכל פרט במציאות הוא גם הכרחי. הספר מחויב להיות בדיוק במקום שהוא נמצא, וכך גם הרעיון ההפוך - שהספר יכול להיות במקום אחר - גם הוא מחויב. לכאורה זו סתירה, אך מהיבט האחדות זו בדיוק המשמעות: הכל קורה בו זמנית, והכל "נכון" באותה מידה.

איך ספר יכול להיות גם מחויב וגם אפשרי?

בצמצום השכל שלנו, אנחנו מבחינים בין "מחויב" לבין "אפשרי". אבל אם מפנימים את אחדות המציאות, מבינים שה"ספר" הוא גם האפשרות הרגילה (אולי הוא יהיה פה או לא) וגם מצב מחויב (בהכרח הוא פה ובכל מקום אחר). לכן אין סתירה במהות, אלא רק בפרספקטיבה המוגבלת שלנו.

מה מלמד רבי נחמן על ההתעוררות בלילה וההליכה בדרך יחידי?

אליעד מביא את דברי רבי נחמן: "הנעור בלילה והמהלך בדרך יחידי ומפנה ליבו לבטלה - הרי זה מתחייב בנפשו". על פי הפשט, הכוונה היא שזהו מצב נפשי לא בריא, שאם אדם מתמלא במחשבות רעות, הוא עלול להזיק לעצמו. אך אליעד מציג את הצד ההפוך שרבי נחמן מדגיש: אם אתה מנצל את השקט שבזמן הלילה, הולך לבד ו"לא חושב על כלום" (פונה לבטלה), אתה יכול להגיע לאחדות מוחלטת עד כדי שהנפש שלך "מתחייבת", כלומר, נכללת במחויב המציאות, ואתה מגיע לחוויית אלוהות.

כיצד התובנה הזו עשויה להשפיע על חוויית הבחירה?

אם הכל מחויב, האם נשללת הבחירה? לא בהכרח. לפי אליעד, במחויב יש גם את "הבחירה הכי גדולה", מכיוון שהמחויב כולל את כל האפשרויות כולן. כשאדם תופס את עצמו כחלק מהמחויב, הוא בעצם מתאחד עם כל התרחישים האפשריים ולא מוגבל לנקודת מבט צרה של "רק כך או רק אחרת".

לסיכום: איך הכל מתקשר לרעיון שהכל אחד?

השורה התחתונה היא שכל השאלות על מקומות, זמנים, יקומים מקבילים, ריבוי אלוהים וכולי, כולן נובעות מאותה הבנה שאם הצורה והמהות הן אחד, הרי שכל מה שאפשרי הוא גם מחויב, ושיש אינסוף אפשרויות באותו המקום ובאותו הזמן. המציאות כולה, על כל מופעיה, היא אחדות אחת שאנו מנסים לתפוס בשכל מקוצר ומפריד.
שאלה: איך שאני מבינה, אתה אומר שיש בכל רגע את סך כל הצורות האפשריות, איך זה?

אליעד: למשל, זה ספר, הוא נמצא במקום מסוים ובזמן מסוים. אני טוען שהספר הזה, מבחינה אובייקטיבית, נמצא בכל המקומות ועד אין סוף, שאפילו מאחורי השמש יש את הספר הזה, וכן הצורה של הספר הזה, ממלאת את כל מרחב המקום, וגם את כל הזמן. זאת אומרת שהדבר היחיד שקיים זה הצורה של הספר הזה.

שאלה: אבל זה לא אפשרי.

אליעד: למה? כי אם רק צורת הספר קיימת, אז מה המשמעות של צורת הספר? אם רק צורה אחת קיימת אז אין משמעות לצורה הזאת ולמשהו אחר. מה קיים בכל מקום ובכל זמן? ההוויה של המקום והזמן. מה לא קיים בכל מקום ובכל זמן? הצורה שקיימת בזמן ובמקום. אני אומר שאין הבדל בין מהות לצורה, מה שנכון לגבי המהות נכון לגבי הצורה.

מה נכון לגבי המהות? שהיא קיימת בכל מקום ובכל צורה, ולכן הצורה של הספר קיימת בכל מקום ובכל זמן, עד כדי כך שהספר הוא יותר גדול מהמקום ומהזמן. כי ההוויה גדולה מהמקום ומהזמן. הספר יותר גדול מהמקום והזמן. וזה נכון לגבי כל צורה.

אבל איך זה יכול להיות? איך זה יכול להיות שזה יהיה לגבי שתי צורות? זה סוג של יקומים מקבילים, זה לא יקומים מקבילים, זה למעשה אחד. בצמצום אנחנו אומרים יקומים מקבילים, אבל זה סוג של אחד. יקומים מקבילים זה שכל קטן יותר. כאילו דמיינו שיש תמונה ואין אותה, שיש תמונה ואין אותה וכן הלאה.

היקומים המקבילים שאני מדבר עליהם זה משהו שונה קצת. יש את ההבנה שכול צורה ממלאת את כל המקום וכל הזמן, כי הצורה היא אחת עם המהות. כל צורה יש לה את כל תכונות המהות, ממלאת את כל המקום והזמן, היא הסיבה הראשונה וכו', ובו זמנית היא גם כן רק צורה.

אבל לא יכול להיות שהיא רק צורה אם היא ממלאת את הכל, אז למה אתה אומר שזאת צורה? ואף על פי כן. ודבר נוסף זה לא יכול להיות לגבי כל הצורות, איך יכול להיות שכול הצורות ממלאות את כל הזמן והמקום? זה נקרא ריבוי אלוהים.

זה לא יקומים מקבילים, יקומים מקבילים זה בכלל משהו אחר, זה שכל קטן יותר מההבנה שהכל אחד. אם אתה מבין את האחד, אז אתה יכול להבין את היקומים המקבילים.

הספר הזה, נמצא במקום ובזמן מסוים, מבחינת אופציה הוא יכול להיות באין סוף מקומות ובאין סוף זמנים. נניח שהוא נמצא רק במקום מסוים ובזמן מסוים, אז במסגרת כל היקומים הוא נמצא בכל מקום ובכל זמן. אם כל האופציות קיימות, אז הוא נמצא בכל מקום ובכל זמן בו זמנית.

ההבנה שיש אין סוף יקומים מקבילים היא ביטוי של ההבנה שאומרת שכול דבר נמצא בכל מקום ובכל זמן. עכשיו זה שכל מאוד גדול. איך יכול להיות שעל אותו מרחב מקום ועל אותו מרחב זמן נמצאים אין סוף ישויות? זה לא יכול להיות, ולכן אנו אומרים שזה באין סוף יקומים.

גם בשכל הגדול יותר להגיד שכול דבר נמצא בכל מקום ובכל זמן זה גם לא נכון כי יש אחד יותר גדול, כי גם המקום והזמן זה אחד.

דמייני את המקום הזה, ואחר דמייני מקום דומה ועוד אחד, וזה כפול אין סוף.

מה אנחנו בסופו של דבר? צורה, זה מקום ששמו צורה וצליל. וזה הכל, ואם זה כמה צורות, זה יוצר לך משמעות. וזהו זה, אבל יש את כל הצורות בכל מקום ובכל זמן. למשל המעיל שלך נמצא בכל המקומות ובכל הזמנים.

רק בתודעה יש לך קריסה, זה לא סופר פוזיציה, אלא צורה שאתה רואה אותה.

זאת אומרת שההבנה של היקומים המקבילים היא נגזרת מההבנה שכול דבר נמצא בכל מקום ובכל זמן, על אותו מרחב מקום וזמן. אתה לא יכול לקבל את זה שבמקום הזה יש לך את זה ואת כל סך הדברים באותו זמן. ולכן אני אומר לך שזה באין סוף יקומים. תרכיבו את כל הצורות האפשריות באותו מקום ובאותו זמן וזה מה שתקבלו.

למשל אדם עומד מול הראי, ושמים עוד ראי, ואז הוא רואה אין סוף השתקפויות. מה קרה? הוא נמצא באותו חדר עם אותו מרחב, אבל המרחב גדל, המקום גדל, זה למעשה אין סוף מקום. אבל אף על פי כן אתה לא יכול לגשת לכל מקום, ויש מקומות שרחוקים ממך יותר ויש כאלה שרחוקים ממך פחות. זה קצת דומה למה שדברנו עליו. מה הבנת?

שאלה: כשאתה מדבר על יקומים מקבילים, אתה למעשה ממחיש לי שזה בעצם לא יקומים מקבילים, אלא זה באותו מקום ובאותו זמן חוויה אחת שזה בעצם גם צורה, כל צורה, והיא ההוויה עצמה. ואפילו כל צורה שהיא שאפילו זה מחשבה ורגש.

אליעד: היא הוסיפה ואמרה שזה לא רק צורה פיסית. צורה זה כל דבר, אפילו רצון זה צורה. כל ישות זה צורה. דמיין שהרצון שלך ממלא את כל המציאות.

זה לא ברור, נכון? גם אם הספר ממלא את כל המציאות זה לא ברור. דמיין שכול הישויות ממלאות את הכל, לא רק הצורות הפיסיות שאנחנו רואים בחושים אלא גם צורות הרגש וכו'. תמשיכי, מה הבנת?

שאלה: בגלל שהשכל שלי לא מסוגל לתפוס שהכל כאן ועכשיו, והכל נמצא באותו מקום ובאותו זמן

אליעד: קחי את כל הזמן ואת כל המקום ושימי אותם באותו מקום, שימי אותם ביחד, ותערבבי ביניהם וגם עם ההפוך שלהם. אפשר לקבל סחרחורת מזה.

שאלה: ולכן כדי שהשכל שלנו יתפוס מה קורה אתה מדבר איתנו על יקומים מקבילים, כדי שאיך שהוא נבין את זה, אבל זה לא באמת.

אליעד: זה לא רק שזה לא באמת, זה הרבה יותר מזה. מהיבט מסוים זה גם זה.

הנושא של יקומים מקבילים הוא נגזרת. אם תהיה משוכנע במאה אחוז שמה שנכון לגבי המחויב נכון לגבי האפשרי, אז נגמרת לך המשמעות של היקום הנפרד. כי אם כל מה שנכון לגבי המחויב נכון לגבי כל דבר אפשרי..

מה זה מחויב? שלא יכול שלא להיות קיים. ואם המחויב נכון לגבי הספר, אז הספר מחויב שיהיה קיים, אז לא קיים שום דבר מלבד הספר.

שאלה: אז כל דבר הוא גם אפשרי וגם מחויב.

אליעד: רבי נחמן אומר, הנעור בלילה והמהלך בדרך יחידי, ומפנה ליבו לבטלה, הרי זה מתחייב בנפשו. כתוב אצל היהודים מי שער בלילה והולך לבד ולא חושב על משהו מוגדר, הוא מתחייב בנפשו, למה? כי הוא מכניס לו לראש מחשבות לא טובות, ואם יקרה לו משהו, זה באשמתו. מה רבי נחמן אמר, חייב להיות בזה משהו טוב, אם הם אמרו שלהתעורר בלילה זה לא טוב, וללכת יחידי זה לא טוב, ולחשוב שטויות זה לא טוב, עד כדי כך שאתה מתחייב בנפשך, רבי נחמן אמר בואו נהפוך את זה.

אם תתעורר בלילה שיש לך שקט בראש ממה שקורה בכדור הארץ. ותלך בדרך יחידי, דהיינו, תתרחק מכל מה שקורה בעולם. ותפנה לבך לבטלה, דהיינו, לא תחשוב על שום דבר. אם תצליח לא לחשוב על שום דבר, אז תתחייב בנפשך, ומה זה אומר? אז נפשך תהפוך להיות מחויבת, אז נפשך תיכלל במחויב המציאות, ומה זה אומר? אתה תחווה שהכל קיומו מחויב. ואז אתה חי לנצח, ויודע שאתה אלוהים.

שאלה: האם זה ביטול הבחירה?

אליעד: לא, כשאתה נכלל במחויב אז יש לך את הבחירה הכי גדולה. מה זה אומר מחויב? שאתה מתחייב בנפשו, שאתה מבין שכול העולם מחויב. בפרקטיקה כשאתה רואה פה נעל, אתה חושב שזה לא מחויב שהנעל תהיה פה כי היא יכולה להיות גם שם, אבל זה לא, הנעל מחויבת להיות פה. למרות שאתה יכול להעביר אותה לשם, אתה יודע שזה מחויב שהיא תהיה פה. אבל זה גם מחויב שהנעל תהיה גם שם.

אם אתה מבין את זה, אז זה אומר, שאם כל מה שנכון לגבי המחויב, נכון לגבי האפשרי, אז כל מה שנכון לגבי האפשרי, נכון לגבי המחויב. כל מה שנכון לגבי הספר הזה, נכון גם לגבי אלוהים, אין הבדל ביניהם. אבל כל מה שנכון לגבי כל צורה, נכון לגבי המהות. אם אתה רוצה לדעת מה היא מהות המציאות, קח צורה כל שהיא ובדוק אותה, ומה שנכון לגבי הצורה נכון לגבי אלוהים.

אז תגיד, יש גם את הצורה ההפוכה שלה? נכון, גם זה נכון לגבי אלוהים.

אם זה נתפס לך, אז זהו. למה זה לא נתפס? כי זה כאילו הפוך, גם ככה וגם ככה.
מה לא קיים תכונות ביטול הבחירה כלום יקומים הזמן והמקום חיים הכל אחד ריבוי יקומים להגיע לאחדות מוחלטת לקבל שכל אחדות אחדות המהות אחדות המהות והצורה אחדות המציאות אפשרי אפשרי המציאות הזמן הזמן והמקום היקום המהות והצורה המציאות המקום המקום והזמן הצורה זמן בלי מקום זמן ומקום זמן ללא מקום זמן מקום יקום מקביל יקומים יקומים מקבילים מהות מחויב מחויב המציאות מימד הזמן מימד המקום מציאויות מקבילות מציאות מציאות מקבילה מקום בלי זמן מקום וזמן מקום זמן מקום ללא זמן מרחב מרחב הזמן מרחב המקום עולם מקביל עולמות מקבילים עולמות מרובים ציר הזמן ציר המקום ריבוי עולמות ריבוי עולמות מקבילים
מהות וצורה, האם המהות מחייה את הצורה? האם הצורה מחייה את המהות? בלי מהות אין צורה, בלי צורות אין מהות, מה זה מהות? מה זה צורה? מהי מהות? מהי צורה? הצורה מחייה את עצמה, המהות מחייה את עצמה, המהות היא צורה, הצורה היא מהות
מהות וצורה, האם המהות מחייה את הצורה? האם הצורה מחייה את המהות? בלי מהות אין צורה, בלי צורות אין מהות, מה זה מהות? מה זה צורה? מהי מהות? מהי צורה? הצורה מחייה את עצמה, המהות מחייה את עצמה, המהות היא צורה, הצורה היא מהות
... וצורה, האם המהות מחייה את הצורה? האם הצורה מחייה את המהות? בלי מהות אין צורה, בלי צורות אין מהות, מה זה מהות? מה זה צורה? מהי מהות? מהי צורה? הצורה מחייה את עצמה, המהות מחייה את עצמה, המהות היא צורה, הצורה היא מהות מהות וצורה - האם המהות מחייה את הצורה? האם הצורה מחייה את המהות? הדילמה בין המהות לצורה היא נושא מרכזי בפילוסופיה, ושאלה זו מועלת בקביעות בנוגע להבנת המהות של הדברים והקיום בכלל. המהות והצורה, שתי מושגים חשובים, מתארים את אופי הקיום של כל ישות. השאלה המרכזית שנשאלת כאן היא מי מחייה את מי - האם המהות מחייה את הצורה, או שהצורה מחייה את המהות? המשל הראשון שמביא אליעד כהן הוא של שולחן. צורת השולחן היא חומר הגלם ממנו עשוי השולחן, שהוא עץ. המהות של השולחן היא החומר, ולכן אם לא הייתה קיימת המהות של העץ, לא הייתה יכולה להתקיים הצורה של שולחן מעץ. בהנחה הזו, המהות היא שמחייה את הצורה, כלומר, ללא מהות העץ לא היו קיימות הצורות שנעשות ממנו. מנגד, נשאלת השאלה: אם לא היה קיים שולחן, האם עדיין יכולה להיות קיימת המהות של השולחן? כלומר, אם לא הייתה ... המהות של עץ? אליעד טוען כי התשובה היא חיובית - המהות יכולה להישאר קיימת גם אם אין לה צורת ביטוי כלשהי. המהות, שהיא העץ, תישאר קיימת גם ללא הצורה של השולחן, והמהות קיימת גם בלי צורה מסוימת. אולם, אם לא היו קיימות צורות כלל, לא הייתה יכולה להיות קיימת המהות, ומכאן שנראה כי צורות מחיות את המהות. אליעד ... אליעד לא מגיע למסקנה חד משמעית, אך הוא מציין שזו שאלה פילוסופית שמעלה אפשרויות רבות, עם כיווני מחשבה שמובילים להבנה שונה של המציאות. המהות והצורה הם שני רעיונות מרכזיים המהווים את הבסיס להבנת הקיום, ואם הצורה מחיה את המהות או המהות מחיה את הצורה - זהו נושא שדורש חקירה נוספת. מהות וצורה מהות צורה המהות מחייה את הצורה הצורות מחיות את המהות ההבדל בין מהות וצורה מהות וצורה - האם המהות מחייה את הצורה? האם הצורה מחייה את המהות? מהות וצורה הם שני רעיונות מרכזיים שמעסיקים אותנו באופן מתמיד בחיים. השאלה שמועלה כאן היא מי מחיה את מי - המהות מחייה את הצורה, או שהצורה מחייה את המהות? תחילה, אליעד מציין שצורת השולחן, למשל, היא עץ - חומר הגלם שממנו עשוי השולחן. אם לא הייתה קיימת המהות של העץ, לא היה יכול להתקיים שולחן מעץ. אליעד מציין שבלי המהות, הצורה לא הייתה יכולה להתקיים, ולכן המהות מחייה את הצורה. אם לא הייתה קיימת מהות העץ, לא הייתה קיימת גם הצורה של השולחן. מנגד, אם לא היה קיים שולחן, האם עדיין יכולה להיות מהות השולחן? כלומר, אם אין צורה של שולחן, האם יכולה להימצא מהות של שולחן? כאן אליעד טוען שהתשובה היא חיובית - המהות, שהיא העץ, קיימת גם בלי הצורה של השולחן. למעשה, בלי צורה מסוימת, המהות עדיין קיימת. כלומר, המהות קיימת גם אם אין לה צורת ביטוי כלשהי. באופן כללי, אם לא היו קיימות צורות כלל, לא הייתה קיימת ... היא אם הצורות הן שמחיות את המהות, או שהמהות מחייה את הצורות. אין תשובה אחת נכונה, אבל יש כאן חומר למחשבה. מהות וצורה מהות צורה המהות מחייה את הצורה הצורות מחיות את המהות ...
יחסי מהות וצורה, גם המהות היא צורה, מהי מהות הרצון? אני רוצה את הצורה, אני רוצה את המהות, אני רוצה אותה בלי סיבה, רוצה את הצורה בלי סיבה, האם אני רוצה את הצורה או את המהות? למה אני מתעקש על הצורה? הדרכת מטפלים
יחסי מהות וצורה, גם המהות היא צורה, מהי מהות הרצון? אני רוצה את הצורה, אני רוצה את המהות, אני רוצה אותה בלי סיבה, רוצה את הצורה בלי סיבה, האם אני רוצה את הצורה או את המהות? למה אני מתעקש על הצורה? הדרכת מטפלים
... היא צורה, מהי מהות הרצון? אני רוצה את הצורה, אני רוצה את המהות, אני רוצה אותה בלי סיבה, רוצה את הצורה בלי סיבה, האם אני רוצה את הצורה או את המהות? למה אני מתעקש על הצורה? הדרכת מטפלים מהם יחסי מהות וצורה ולמה אנשים מתעקשים על צורה? הנושא ... האם אתה באמת רוצה את אותו הדבר עצמו (הצורה), או שאתה רוצה את המהות שעומדת מאחוריו? איך מזהים את המהות של הרצון שלך? ... ההכרה בכך שיש משהו עמוק ופנימי יותר מהצורה החיצונית שהוא רוצה, עלולה להיות קשה יותר ומאיימת. למה קשה לאדם להכיר ... שהמהות הזו תהיה קשה יותר להשגה מאשר הצורה החיצונית. הוא משתמש בדוגמה נוספת: אם מישהו רוצה בחורה, ואומרים לו שהוא ... כי הוא מאמין שקל לו יותר להשיג את הצורה (את הבחורה), מאשר להתמודד עם השורש העמוק יותר (הערך העצמי). מה קורה ... נוזל אחר. המהות מאפשרת יותר גמישות מאשר הצורה. מה החשיבות של זיהוי המהות בתהליך טיפולי? בהקשר של הדרכת מטפלים, אליעד ... מבחינה נפשית, ונדמה להם שקל יותר להשיג את הצורה מאשר להתמודד עם האמת הפנימית שלהם. האם תמיד עדיף לבחור במהות על פני הצורה? אליעד כהן לא אומר שצריך תמיד לבחור במהות על פני הצורה, אלא מצביע על כך שישנם מצבים שבהם קל יותר לבחור בצורה. עם זאת, בטווח ... מהי מהות הרצון? למה אני מתעקש על הצורה? מה ההבדל בין מהות לצורה? איך לזהות את המהות של הרצונות שלי? מהי צורה ...
חקר המהות והצורה, האם באמת המהות מחייה את הצורה? האם באמת הסיבה גורמת לתוצאה? האם הצורה מחייה את עצמה? ריבוי מהויות, ריבוי אלוהות, למה דברים קורים? האם הכל נוצר יש מאין? האם המהות מחייבת את הצורה?
חקר המהות והצורה, האם באמת המהות מחייה את הצורה? האם באמת הסיבה גורמת לתוצאה? האם הצורה מחייה את עצמה? ריבוי מהויות, ריבוי אלוהות, למה דברים קורים? האם הכל נוצר יש מאין? האם המהות מחייבת את הצורה?
... המהות והצורה, האם באמת המהות מחייה את הצורה? האם באמת הסיבה גורמת לתוצאה? האם הצורה מחייה את עצמה? ריבוי מהויות, ריבוי אלוהות, למה דברים קורים? האם הכל נוצר יש מאין? האם המהות מחייבת את הצורה? האם באמת המהות מחייה את הצורה? אליעד כהן פותח את ההרצאה בדיון על מהות וצורה ושואל שאלות יסודיות כגון: האם באמת המהות מחייה את הצורה? האם סיבה באמת גורמת לתוצאה? האם אפשר להגיד שהצורה מחייה את עצמה, והאם הכל נוצר יש מאין? השיחה מתמקדת בהסבר יסודי של המושגים מהות וצורה, תוך שימוש בדוגמאות ... שהמחשבה שאפשר לייחס למהות יחידה את כל הצורה , היא שגויה, משום שיש תמיד יותר ממהות אחת. האם הסיבה באמת גורמת לתוצאה, או שמדובר באשליה? אליעד מדגים את ההבדל בין ... עצמן? בהמשך, אליעד מסביר כי התוצאה או הצורה מחייבת את עצמה, מכיוון שהצורה לא יכולה להיות מוסברת במלואה באמצעות הסיבות שקדמו לה. הוא משתמש בדוגמה של המספר שתיים, ומדגים שכדי לקבל את המספר ... שהסיבות לא מחייבות באמת את התוצאה אלא הצורה קיימת בזכות עצמה, מחייבת את עצמה. האם המהות היא תמיד הצורה עצמה? אליעד מדגים בעזרת דוגמה פשוטה כמו השולחן, שכביכול מורכב מכמה חלקים פיזיים כמו רגליים ופלטה. הוא שואל אם ... השולחן או שמה שמחייה אותו הוא הרעיון והצורה שאנחנו נותנים לו בראשנו. הוא מסביר שגם אם ניקח את כל הרגליים והפלטה ולא נחבר אותן נכון, לא נקבל שולחן. ולכן הוא מדגיש שהצורה היא מעבר למהויות הפיזיות, והיא קיימת כישות בפני עצמה. האם אפשר להגיע לסיבה האמיתית של דברים? בהמשך, אליעד מסביר ... מוטלת בספק. מה המשמעות המעשית של ההבנה שהצורה מחייה את עצמה? לבסוף, אליעד מסביר שההבנה הפילוסופית הזו יכולה להשפיע בצורה משמעותית על ההתייחסות של האדם לחיים ... את חייו. מהות וצורה האם המהות מחייה את הצורה? ריבוי מהויות וריבוי אלוהות האם סיבה מחייבת תוצאה? האם אפשר ליצור יש מאין? למה דברים קורים? האם הצורה מחייה את עצמה? 1 ועוד 1 שווה 2? לוגיקה, פילוסופיה, פרדוקסים של מהות המציאות, פרדוקס המהות והצורה, אין מהות, למה אני רוצה משהו? כמה הנחות יסוד יש? יש לפחות 2 הנחות יסוד, כל דבר מורכב מ 2, כדי להרכיב משהו צריך 2, ...
איך נוצרת תחושה רעה? למה רע מתחושת כאב? האם רצון הוא עובדה או פירוש? למה כאב רע? למה אני לא רוצה כאב? התמודדות עם כאב, הצורה מחויבת מצד עצמה, רע מצד עצמו, רצון כעובדה, רצון כפירוש, הצורה מחייה את עצמה
איך נוצרת תחושה רעה? למה רע מתחושת כאב? האם רצון הוא עובדה או פירוש? למה כאב רע? למה אני לא רוצה כאב? התמודדות עם כאב, הצורה מחויבת מצד עצמה, רע מצד עצמו, רצון כעובדה, רצון כפירוש, הצורה מחייה את עצמה
... כאב? האם רצון הוא עובדה או פירוש? למה כאב רע? למה אני לא רוצה כאב? התמודדות עם כאב, הצורה מחויבת מצד עצמה, רע מצד עצמו, רצון כעובדה, רצון כפירוש, הצורה מחייה את עצמה איך נוצרת תחושה רעה מכאב? תחושה רעה נוצרת כאשר אדם חווה מצב שבו יש כאב, והוא אינו רוצה אותו. אליעד כהן מסביר כי התחושה של רע לי היא ... את ההיפך שלה. רק דרך הדמיון של ההיפך, ניתן באמת להבין תחושה מסוימת. מה המשמעות של הצורה מחייה את עצמה? הצורה מחייה את עצמה פירושה שהחוויה של האדם בכל רגע נתונה בפני עצמה ואינה תלויה במה שהיה לפני כן. אליעד כהן משתמש בדוגמה של מים שנשפכים על הרצפה: האדם מסוגל ... למה כאב גורם להרגשה רעה? האם רצון הוא עובדה או פירוש? איך להתמודד עם תחושת כאב? האם הצורה מחויבת מצד עצמה? האם אפשר להרגיש טוב בלי סיבה? מה המשמעות של הצורה מחייה את עצמה? ...
דמיון או מציאות, מה ההבדל בין דמיון למציאות? מה באמת קורה? מה ההבדל בין חלום למציאות? אולי הכל דמיון? אולי הכל חלום? מה ההבדל בין אמת לשקר? הצורה מחייה את עצמה, הצורה מחויבת מצד עצמה, מה זה אמת? מה זה שקר?
דמיון או מציאות, מה ההבדל בין דמיון למציאות? מה באמת קורה? מה ההבדל בין חלום למציאות? אולי הכל דמיון? אולי הכל חלום? מה ההבדל בין אמת לשקר? הצורה מחייה את עצמה, הצורה מחויבת מצד עצמה, מה זה אמת? מה זה שקר?
... דמיון? אולי הכל חלום? מה ההבדל בין אמת לשקר? הצורה מחייה את עצמה, הצורה מחויבת מצד עצמה, מה זה אמת? מה זה שקר? מה ההבדל בין דמיון למציאות, ואיך ניתן ... בזווית הראייה של האדם. כיצד נקבעת האמת: על פי הצורה או על פי המהות? אליעד כהן מסביר שיש שתי נקודות מבט עיקריות לקביעת האמת: נקודת המבט הראשונה אומרת שהמציאות או הצורה היא הדבר המוחלט והאמיתי מצד עצמה, כלומר, הצורה מחייה את עצמה ויש לה קיום מוחלט שאינו תלוי בשום דבר אחר. נקודת המבט השנייה גורסת ... אדם אומר אני רוצה שיאהבו אותי, מנקודת המבט של הצורה, הרצון שלו הוא האמת המוחלטת, וזאת מכיוון שהצורה, מבחינתו, מחייה את עצמה. האדם חווה את הצורך הזה כמשהו ממשי ומוחלט. לעומת זאת, ...
מקום וזמן, מהות המציאות, הוכחה שיש אלוהים, אחדות הבורא, אין הבדל בין יש לאין, המהות מהווה את הצורה, הצורה מהווה את המהות, בלי מהות אין צורה, בלי צורה אין מהות
מקום וזמן, מהות המציאות, הוכחה שיש אלוהים, אחדות הבורא, אין הבדל בין יש לאין, המהות מהווה את הצורה, הצורה מהווה את המהות, בלי מהות אין צורה, בלי צורה אין מהות
... אין הבדל בין יש לאין, המהות מהווה את הצורה, הצורה מהווה את המהות, בלי מהות אין ... את קיומו. הוא מוסיף שאפשר לראות שהמהות והצורה הן דבר אחד, מאחר שאין קיום לצורה ללא מהות ואין מהות ללא צורה. בצורה זו, הצורה היא ביטוי של המהות, והמהות היא שמאפשרת את קיום הצורה. האם יש הבדל בין יש לאין? אליעד מציג רעיון מרכזי ... האם יש הבדל בין יש לאין? מהות המציאות והצורה הוכחה לקיום אלוהים מהו מקום וזמן? האם מקום וזמן ...
כוונת הלב, העיקר זה הלב, מה הכי חשוב? מחשבה דיבור ומעשה, מהות או צורה, כוונתך רצויה אבל מעשיך אינם רצויים, הכוזרי, ריבוי אלוהים, עבודת אלילים, אחדות המהות והצורה
כוונת הלב, העיקר זה הלב, מה הכי חשוב? מחשבה דיבור ומעשה, מהות או צורה, כוונתך רצויה אבל מעשיך אינם רצויים, הכוזרי, ריבוי אלוהים, עבודת אלילים, אחדות המהות והצורה
... עבודת אלילים, אחדות המהות והצורה מה חשוב יותר, כוונה או מעשה? אליעד כהן מציג את עמדתו ... האדם. מה המשמעות של המושג המהות והצורה בעיני אליעד? אליעד מציג את המהות ככוונה פנימית, בעוד שהצורה היא התוצאה החיצונית. הוא מסביר שבסופו של דבר, המהות חשובה יותר מהצורה, אך לעיתים הצורה עשויה לשאת ערך רוחני לא פחות. זהו תהליך בו הצורה, למרות שהיא נתפסת כמשנית, יכולה להשתלב עם המהות ... רוחנית. אליעד טוען שבמהות השלם, הצורה והמהות אינן נפרדות, ויש מצב בו הצורה עצמה עשויה לשאת את כל מהות האלוהים. מהו השיח בין ... לפי אליעד? לפי אליעד, המהות והצורה לא בהכרח נפרדות. הוא מתאר שיח שבמהלכו יש להבחין, ... בין המהות (הכוונה הפנימית) לבין הצורה (המעשה החיצוני), אך בהמשך הדרך הוא מדגיש שאין תמיד ... מתוך אחדות מוחלטת. הוא מציין שהצורה, בסופו של דבר, יכולה לשאת את כל מהות האלוהים בתוכה, ... אלילים בהסבר על תפיסת המהות והצורה . הוא מציין שדווקא במנהגים של עבודת אלילים, אנשים מפרידים בין הצורה לבין המהות, בעוד שבעיניו, המהות האלוהית נוכחת בכל ... במציאות. כוונה ומעשה המהות והצורה המחשבה והמעשה ההבנה העמוקה של האמת תפיסת אלוהים והריבוי עבודת אלילים ותפיסת הצורה המהות הפנימית והחיצונית מה חשוב יותר, כוונה או מעשה? ... המהות (כוונה) נתפסת כיותר חשובה מהצורה (המעשה), ולדבריו, זה תלוי בתפיסה האישית. איך ניתן ... בכלל. מה המשמעות של המושג המהות והצורה בעיני אליעד? המהות והצורה הן שתי תפיסות שונות שיכולות להוות עולם שלם. בהבנה של ... המהות (כוונה פנימית, עקרונית) והצורה (המעשה, התוצאה החיצונית) הן לא בהכרח דבר אחד. המהות ... לא פחות. אליעד מדגיש שהמהות והצורה לא תמיד נפרדות, וייתכן שבתפיסה הרוחנית ביותר, הצורה יכולה להיבדל מהמובן ההגיוני ולהיות בעלת ערך לא פחות ... לצורה לפי אליעד? בשיח בין המהות והצורה, אליעד מתאר את ההבדלים והתפיסות של המהות כעקרונית יותר מהצורה, אך מכיר בכך שיש תהליך שבו צורה יכולה לטעון חשיבות ... במציאות. כוונה ומעשה המהות והצורה המחשבה והמעשה ההבנה העמוקה של האמת תפיסת אלוהים והריבוי עבודת אלילים ותפיסת הצורה המהות הפנימית והחיצונית שאלה: האם הכוונה חשובה או ... ולכן המחשבה היא המהות, והמעשה זה הצורה, והמהות חשובה מהצורה. ולכן מבחינתי הייתי אומר, כוונתך רצויה אבל הבנתך ... יותר חשוב מהאפשרי, המהות חשובה מהצורה. ולכן מכאן כוונתך חשובה ממעשיך. אבל כל זה נכון רק בשכל, כי בשכל הרגיל המהות חשובה מהצורה. אבל בסוף, בסוף, בסוף, אתה מגיע לאין שכל, שזה שכל ... אומר שלא רק המהות מחויבת אלא גם הצורה מחויבת. שאלה: כל צורה? אליעד: כל צורה. שזה לא ...
אחדות המהות והצורה - היש איננו והאין ישנו - למה מוכרח שאין שום דבר, ושהיש איננו? ומהו סוד האחדות?
... המהות והצורה - היש איננו והאין ישנו - למה מוכרח שאין שום דבר, ושהיש ... והעניין הוא, כי היש ישנו בתוך זמן ומקום. כי מה שלא נמצא בשום מקום ובשום זמן, הוא איננו, שזאת הגדרת האין, שאינו נמצא בשום מקום ובשום זמן, אלא הוא כלום ממש. והנה, הצורה ישנה ומהותה איננה. כי הצורה היא הזמן והמקום, שהם צורות, של האין, שהוא מהות המציאות והוא איננו, משום שהוא ללא צורת הזמן והמקום. ומהות המציאות, שהיא המצוי האמיתי המחויב הראשון, היא ממלאת את כל הצורות כולן, ובלעדיה אין שום חיות לשום דבר בעולם. והצורה היא היש, והמהות היא האין. ומי שיתבונן היטב יראה, שמבחינה הגיונית, מוכרח שאין שום צורה כלל. כי מאחר שאין שום דבר שיכול להיות קיים בלי מהותו, הרי שזה אומר, שלא יכולה להיות שום צורה כלל, אלא רק מהות בלבד. כי אם כל הצורה כולה, היא עשויה ממהותה, אז כיצד זה שיש הפרדה בין הצורה לבין מהותה. ואם המהות היא מחויבת, אז זה אומר שמחויב גם שאין שום צורה כלל. כי עפ השכל, אין שום אפשרות שמשהו יהיה קיים בלי ההוויה שלו, וכיצד יש מציאות של צורה, שהיא נפרדת מההוויה שלה?! כי הצורה, היא נפרדת מההוויה שלה. כי אם הן היו ישות אחת, אז אין שום צורה כלל, כי יש רק הוויה. והצורה נפרדת מהוויה שלה. והשאלה היא, כיצד אפשרי הדבר, שיהיה דבר כלשהו, שהוא נפרד ממהותו? וכיצד הצורה נפרדת ממהותה? דהיינו, מה מחייה את הנפרדות של הצורה? כי מצד אחד, המהות מהווה את הצורה. אבל מה מהווה את החלק, שנפרד מההוויה עצמה? וכיצד אפשרי ... זה אומר, שלא יכולה להיות קיימת שום צורה. כי במהות אין שום צורה. ואם אין שום קיום בלי המהות, הרי שאין קיום לצורה. ואכ היש איננו, והדבר היחיד שישנו, זה האין. ואם נאמר שהצורה חסרת מהות, הרי שלא אמרנו בכך דבר. משום שלהיות חסר מהות, פירושו, שהכלום וההעדר, הוא המהות. וזה בדיוק כמו ההבנה, שהאין, הוא המהות של הצורה. כי כאשר האין הוא מהות צורת היש, הרי שמהות היש איננה, ... שהיש ישנו, ומוכרח שהוא איננו כמו מהותו. ולכאורה אפשר לומר, שהיש חסר מהות שנפרדת ממנו, והוא עצמו מהותו. וזה, הוא דבר שהוא אינו אפשרי לומר. כי אם מהות המציאות, היא הצורה עצמה, אכ כיצד זה שיש ריבוי צורות. ואם הצורה היא המהות של הדבר עצמו, דהיינו, שמהות המציאות, היא הצורה עצמה, גם אז מוכרח שיש רק צורה אחת של מהות, ואכ לא ... את היש, משום שזאת מהות שונה ונפרדת בתכלית הנפרדות והשינוי, מהמהות של היש. ואכ, מאחר שהאין הוא המצוי הראשון, אכ היש איננו, ואז, רק האין ישנו. ואם נאמר שמהות הדבר, היא הצורה הסופית עצמה של היש, כגון לדוגמה שנאמר שמהות אחת מהצורות, היא הצורה עצמה, הרי שזה מחייב שלא יהיו שום צורות שונות מאותה הצורה האחת, שהיא עצמה מהות המציאות. כי לא אפשרי שיהיו ריבוי ... אין אפשרות לריבוי כלשהו של צורות. ומאחר שמוכרח שיש מצוי ראשון ומהות אחת, אכ מוכרח שאין שום צורות כלל. ואעפכ יש צורות, וגם המהות עצמה, גם היא צורה. משום שהיא נפרדת, מהצורה עצמה. כי כאשר יש מהות וצורה, אז גם המהות היא רק צורה. וההעדר של האין, הוא היש. וההעדר של המהות, היא הצורה. וההעדר של האחדות, הוא הריבוי. ולכן גם האחדות המהות ... ואעפכ יש צמצום, כי יש צורות ונפרדות. כי גם המהות היא עצמה צורה. וגם אם יש רק מהות, הרי שיש רק צורה של מהות, וזה אומר שגם למהות עצמה יש מהות אחרת. וזהו סוד האחדות, שהצורה ומהותה הם ישות אחת ממש. כי המציאות האמיתית הגדולה ביותר, מכילה בתוכה את הצורה ואת מהותה. וזה בעצם אומר, שהצורה ומהותה, הן באחדות אחת תמיד, והיש והאין, הם אחד תמיד. ... הצורות השונות, וגם המהות האחת של הצורות, שהיא האין, הכל ישות אחת ממש. וזאת אחדות המציאות, ששם אין שום שאלה כלל. ואעפכ ניתן לומר שיש הפרדה בין האחדות של המציאות, שבה הצורה והמהות הן אחת, לבין האפשרות שבה הצורה והמהות הן נפרדות זו מזו. ואכ גם אחדות המציאות שבה הצורה והמהות הן אחת, גם היא עצמה רק צורה. וזו אכן האמת, כי ...
משיכה מינית חזקה, דחף מיני, תשוקה מינית, אושר מיני, התעלות מינית, ריגוש מיני, אובדן משיכה מינית, העדר משיכה מינית, מה זו משיכה מינית? מיניות, סקס, משיכה בין מינית, התאהבות, אהבה מינית
משיכה מינית חזקה, דחף מיני, תשוקה מינית, אושר מיני, התעלות מינית, ריגוש מיני, אובדן משיכה מינית, העדר משיכה מינית, מה זו משיכה מינית? מיניות, סקס, משיכה בין מינית, התאהבות, אהבה מינית
... אני להכליל אותו בתוך האני כדי להתאחד לחזור למצב של לפני הקיום של השלמות, עכשיו ברמת העיקרון תמיד יש לבן אדם משיכה למשהו לצורה כלשהי עכשיו יכול להיות שהצורה הזאת היא גשמית ויכול להיות שהצורה הזאת היא רוחנית יכול להיות, עכשיו המשיכות שלך הן מנוגדות מהיבט מסוים אתה נמשך להיות קיים ומהיבט הפוך אתה כל הזמן רוצה להיות קיים ומהיבט שני אתה נמשך ... יש לו משיכה ברמת צורות יש לו משיכה לצורות כלשהן שזאת כבר שאלה איך מהמשיכה מינית תהיה משיכה לצורות אבל בעיקרון לכל בן אדם יש משיכה לצורה כלשהי. עכשיו הצורה הזאת יכולה להיות גשמית והצורה הזאת יכולה להיות רוחנית להגיד אני מאוד רוצה להבין משהו זה גם כן סוג של משיכה עכשיו וזה גם כן סוג של משיכה מינית למה סוג של משיכה מינית כי אתה בעצם מה זה ... אשיג את התחושה ולפעמים אתה כשאתה לא מצליח להשיג את זה דרך הספר או כשאתה לא רוצה להשיג את זה דרך הספר או מסיבות כאלה ואחרות אז אתה נמשך לצורה כדי דרך הצורה הספציפית להשיג את התחושה הספציפית, מה שאני מנסה לומר זה שאם אתה תתבונן בשכל של הדבר אתה תראה שגם כשאתה נמשך וגם כשאתה לא נמשך נגיד אתה נמשך למישהי לא ... שדרכה אתה מנסה להשיג מהות מסוימת הרי אתה לא נמשך לפעולה עצמה אתה לא נמשך גם לצורה עצמה אתה נמשך לתחושה הטובה שתהיה לך באמצעות הפעולה או באמצעות הצורה לצורך העניין ובעצם, עכשיו למה אתה חווה את התחושה הזאת דרך הצורה הזאת זאת שאלה אחרת זה נושא אחר אבל אני אומר בעיקרון אתה נמשך לתחושה מסוימת שהיא מתלבשת עליך מה שנקרא אהבה נפולה יש אהבה שהיא מתלבשת היא נופלת לתוך רבי ... קיים ויש את המשיכה שלך למהות כדי לא להיות קיים כן. ש: כאילו ואז כצורה אז יש פה איזה חיסרון יש חיסרון של הנגדי של ההופכי מה שלא היה בצורה עצמה אז הצורה עצמה כדי לחוש שלמות נגיד או להשלים את מה שחסר לה אז היא מזדהה היא מתחברת לכל מיני צורות או נסדר את זה בצורה אתה יודע אפילו להסתדר עם עצמה זה גם סוג של עכשיו אני מתחברת עם עצמי בתור צורה כאילו הצורה עצמה חווה גם את החסר. אליעד: את עצמה יותר. ש: יותר הפעמים שהיא משלימה את החסר הזה דרך הצורה החיצונית אז יש דבר יחודי שזה כלפי נגיד תאווה מינית זה משהו מסוים אבל באופן עקרוני זה יכול להיות גם דרך צורה רוחנית מסוימת גם כן, מה מהות הדבר שהצורה מחפשת משהו שישלים אותה אלא מה. אליעד: לא בוא נדייק הצורה מחפשת תחושה מסוימת ולפעמים הצורה חושבת שהיא תשיג את התחושה הזאת דרך לימוד ולפעמים היא חושבת שהיא תשיג את התחושה הזאת דרך פעולה ואתה נמשך יותר, תראה כשאתה הולך למסעדה בסוף יש מנה אחת שאתה ... קיימת אז איך אתה ממש אותה באמצעות קריאה בספר נגיד. עכשיו ויכול להיות מצב נגיד שאתה אומר יורדת לך המשיכה ואז אתה נגיד כמו במסעדה שאתה אומר אני בוחר את הצורה הזאת אני רוצה את הצורה הזאת להשיג יותר את המהות ויש מצב שאתה אומר לא בא לי על המנה הזאת אני לא רוצה דרך הצורה הזאת אני לא רוצה דרך הצורה הזאת כי גם לקרוא ספר זה סוג של צורה ואתה אומר לא אני רוצה להשיג את המהות של התחושה הכללית של אהבה כללית או מה שזה לא יהיה אני רוצה להשיג אותה לא דרך הצורה של לימוד אלא אני רוצה להשיג אותה דרך הצורה של פעולה מינית ואז לפעמים נמאס לך מהצורה הזאת אתה אומר טוב בא נעבור לצורה אחרת. נגיד לפעמים בן אדם עושה משהו מיני ואז נמאס לו מזה הוא אומר זה לא מוביל אותי לשום מקום אני רוצה מעבר אני רוצה מוחלט ... מנסה להתרחק מהמוחלט אז למה שתרצה להימשך מינית אבל מהיבט מסוים למרות שאתה מתרחק מהמוחלט זה כדי להתקרב מוחלט ואתה מנסה להתקרב אליו לא דרך המהות אלא דרך הצורה לכן יכול להיות שתהיה לך יותר משיכה מינית כי אתה מנסה להתקרב למוחלט דרך הצורה ולא דרך המהות. פספסת עוד פעם? ש: אפשר. אליעד: אחרי שהגעת למוחלט, בא נראה אם זה יצא עוד פעם אחרי שהגעת למוחלט אז מהיבט מסוים יש לך פחות משיכה מינית למה כי ... יכול אם אתה יודע שאתה תנסה להשיג את המהות דרך המהות אתה בשנייה אחת אתה נעלם כי אתה בשנייה אחת מגיע לזה לכן אתה אומר לא אני רוצה להגיע למהות אבל דרך הצורה. ש: אז מההיבט הזה. אליעד: יש לך יותר משיכה מינית כי אתה אומר אני רוצה את המהות ורק דרך הצורה לא דרך לימוד לא רוצה לימוד לא כי לימוד מהר מאוד יביא אותי לשם אני כבר אגיע לשם אני מנסה להתרחק משם ולחזור לשם צריך שיהיה יותר לאט אז דרך צורה אבל מהיבט ... אז אתה כאילו כבר חושב במהותי יש לך פחות משיכה מינית כי בסופו של דבר אתה יודע יותר טוב מה אתה מחפש אז אתה כאילו פחות מחפש את המין כי אתה פחות מחפש את הצורה אתה מחפש את המהות. טוב הבנו? ...
מהות וצורה בשכנוע, למכור בצורה מסתורית, איך להסביר ללקוח? איך לשכנע לקוח? איך למכור ללקוח? עולם המושגים של הלקוח, להסביר בצורה משכנעת, לשכנע את עצמך, אוטוסוגסטיה, ללמוד למכור
מהות וצורה בשכנוע, למכור בצורה מסתורית, איך להסביר ללקוח? איך לשכנע לקוח? איך למכור ללקוח? עולם המושגים של הלקוח, להסביר בצורה משכנעת, לשכנע את עצמך, אוטוסוגסטיה, ללמוד למכור
... הפנימי, הצורך האמיתי, הרצון הפשוט ביותר. הצורה היא הדרך שבה מציגים את המהות הזאת ללקוח. חשוב להבחין ביניהן כדי לדעת כיצד נכון לשכנע לקוח. לדוגמה, כאשר אדם רוצה לקנות רהיטים חדשים, הרהיטים הם הצורה שמבטאת מהות של רצון לארח אנשים. אך גם הרצון לארח הוא צורה של רצון עמוק יותר, למשל הרצון שיהיו לו חברים, שגם הוא עצמו צורה של הרצון שיהיה לו יותר מעניין. מדוע חשוב ... אפשר ליצור מוטיבציה חזקה יותר, רק מתוך הצורה המושכת של ההגדרה, בלי לנתח את המהות. כיצד ליישם את המהות והצורה בשכנוע לקוחות ובשכנוע עצמי? לסיכום, לפי אליעד כהן, כדי למכור או לשכנע טוב יותר, יש לזכור: לדבר במושגים מעולם הלקוח כדי שיהיה לו נוח וברור מה מוכרים לו. להשתמש ... צריך לשים לב שמוכרים לו את המהות ולא את הצורה. מה זה אומר? זה אומר בן אדם לדוגמה רוצה נגיד לקנות טלוויזיה עכשיו יש פה מהות וצורה, מה זאת אומרת מהות וצורה? הבן אדם בראש שלו יושבת לו מחשבה אני רוצה לקנות ... מה שהוא המוכר רואה את המוצר אבל לא תמיד הצורה שבה המוכר רואה את המוצר לא תמיד זה בה הצורה שהלקוח רואה את המוצר כי הרבה מאוד פעמים המוכר מוכר ללקוח את המוצר בצורה טכנית עם כל מיני מושגים טכניים שהם לקוחים מעולמו של המוכר ולא מעולמו של הקונה. אוקי הרבה ... הזה?. אוקי ולדבר על המהות לא לדבר על הצורה לא להתווכח או לא לנסות לשכנע בצורה שלא בהכרח ברורה בכלל לצד השני. אוקי אז מה בעצם הסבנו פה מההתחלה, יש דבר שנקרא מהות וצורה מהות זה בעצם הרעיון הבסיסי המוצר ... אם רוצים למכור ללקוח משהו צריך לשים לב שהצורה לקוחה מהעולם של הלקוח או לכל הפחות שלא מדברים בצורה שלא לקוחה מהעולם של הלקוח ולכן מדברים בצורה של מהות, מה זאת אומרת? זאת אומרת צריך לשים לב דבר ראשון שהצורה שבה מציגים את הדברים ללקוח שהיא לא בצורה שהלקוח בכלל לא מכיר אותה צריך לשים לב שהוא מכיר את המילים, עכשיו ואם לא בטוחים אם הוא מכיר את המילים או לא עדיף שבן אדם ... של הקונה. אוקי אז מה הבנו? לקחת את הצורה שרוצים לבטא לשאול מה המהות שלה ולהלביש את זה ולבטא את זה בצורה שלקוחה מעולם המושגים של הקונה זה הדבר האידיאלי ביותר בעולם. עכשיו אני רוצה להסביר מתי לפעמים כן ... הסברתי שאם רוצים למכור צריך בעצם לקחת את הצורה של מה שרוצים להגיד לשאול מה המהות של זה מה אני מנסה להגיד? ולדבר בצורה פשוטה שגם אנשים בשר ודם יבינו את מה שניסו למכור להם, גם אנשים שלא מכירים את המושגים מהתחום ... לא ברורות, כל מיני צירופים כאלה אז בעצם הצורה שהוא דיבר על המהות בגלל שהיא רחוקה מעולמו של השומע אז זה הפך להיות עבור השומע כמשהו מאוד בעל ערך. זאת אומרת יש מקרים שדווקא הפוך כאשר נגיד רוצים למכור ללקוח מוצר ... פשוטה וברורה מה רוצים למכור לו ויש את הצורה של איך מציגים לו את זה. עכשיו רצוי להציג לו את זה בצורה שלקוחה מעולם המושגים שלו ורצוי לא להשתמש בצורה שלקוחה לא מעולם המושגים שלו כי זה גורם לו להרגיש רע כי הוא ... לשים לב שהוא מוכר לעצמו את המהות ולא את הצורה, זאת אומרת תבדוק מה המהות של מה שאתה רוצה לעשות ואת זה תמכור לעצמך. יחד עם גם פה יש אותו דבר הפוך זאת אם בן אדם לדוגמה המוח שלו מנסה למכור לו משהו והוא לא רוצה ... בריא לא רוצה לעשן סיגריה ולהשאיר רק את הצורה את הביטוי לא רוצה לעשן סיגריה ולמחוק את המהות שהיא אני רוצה להיות בריא למחוק את המהות ולהשאיר את הצורה. ואז להגיד למה שאני לא אעשן סיגריה מה הבעיה? לא אני בסדר אין שום בעיה בוא נעשן סיגריה, זה בגדול בנושא של שכנוע עצמי שאם בן אדם נגיד רוצה להתנגד למשהו שהמוח אומר ... לא להסתכל על המהות כי המהות יותר חזקה מהצורה. ולכן הרבה פעמים בן אדם המוח אומר לו משהו והוא רוצה להתנגד לזה אז הוא צריך לקחת את מה שהמוח אמר, לא להסתכל על המהות של מה שהמוח אמר להסתכל רק על הצורה על הביטוי על המסקנה האופרטיבית של מה שהמוח אמר לעשות ולתקוף אותה, לא לתקוף את המהות כי המהות תנצח אבל אם מסתכלים רק על הצורה אז הצורה לפעמים חסרת משמעות. עכשיו אותו דבר גם הפוך בנושא של שכנוע עצמי יש מקרים שבהם בן אדם צריך, אז אמרנו ככה להסתכל על המהות בשביל ליצור מוטיבציה ולא להסתכל על המהות ... המהות שלו לפעמים עדיף למכור את המוצר דרך הצורה שלו וגם במקרה שמנסים לשכנע מישהו, גם במקרה שבן אדם מנסה לשכנע את עצמו הוא צריך להסתכל מה ישכנע יותר האם ישכנע יותר המהות של הדבר או הצורה של הדבר. ואם השכנוע לא מצליח להגיד רגע אולי השכנוע לא מצליח כי אני מסביר את הרעיון בצורה לא נכונה, אולי צריך להסביר את אותו רעיון בצורה אחרת, אז מה המהות של ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על יקומים מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, אחדות המהות והצורה, אחדות המציאות, מחויב המציאות, אפשרי המציאות, מרחב המקום, מרחב הזמן
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הצורה, איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשנות תכונות אופי? איך להעריך את עצמך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: הצורה, איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? למה העולם קיים? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל התנהגותי קוגניטיבי, רטוריקה, גישור בתחום הצורה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2656 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 22:33:38 - wesi1