... הסיבה שאנשים נוטים לעצור פעילויות באמצע, גם אם הן התחילו בהתלהבות רבה. איך נוצרת התחושה של מספיק לי או נמאס לי? כאשר אדם מתחיל להרגיש אי נוחות או חוסר
הנאה בפעילות מסוימת, הוא למעשה מזכיר לעצמו את החסרונות שבה, מה שגורם לו להרגיש תחושות של עייפות, שעמום או רצון לחדש ולשנות אווירה. אז מופיעה תחושת מספיק לי או נמאס לי, מה שמוביל ... שכבר מאסו בה - הם פשוט רעבים מחדש ליתרונות. כיצד קריאת הספר להיות אלוהים ממחישה את מעגל חוסר ההתמדה? אליעד מביא כדוגמה אדם שקורא את הספר להיות אלוהים
ונהנה מאוד מהקריאה, אך באמצע הקריאה הוא מרגיש עייפות או ירידה בעניין ומחליט לעשות הפסקה. כעבור זמן מה הוא שוב מתגעגע לקריאה וחוזר אליה. אם הספר היה מושלם לחלוטין, האדם לא היה ... בגישה חדשה. להבין שחוסר התמדה אינו כישלון, אלא תגובה טבעית להתמודדות עם חסרונות. לחפש דרכים להפוך את הפעילות למאתגרת או לחדשה יותר כדי להאריך את תקופת
ההנאה ממנה. להיות מודעים לכך שאין דבר מושלם, ולכן לצפות מראש שהפעילות תכיל חסרונות ולא להתאכזב כאשר הם מתגלים. אליעד כהן מסיים את הסבריו באמירה פשוטה וברורה: החיים בנויים באופן ... או מטרה מסוימת - רואים יותר את היתרונות שבו. אבל אחרי זמן מה, החסרונות מתחילים להופיע ולהציק, ואז מתעורר הרצון לעשות הפסקה ולעבור למשהו אחר. איך חוסר
ההנאה הרגעי מוביל להחלטה לעשות הפסקה? ברגע שעולה תחושה של קושי להתמיד בפעולה, האדם מזכיר לעצמו את החסרונות שבאותה פעולה. זה יכול להיות שעמום, עייפות, תחושה שכבר לא נשאר מה ללמוד ... געגוע ליתרונות שהיו בפעולה המקורית. באופן דומה לאדם שכבר שבע מארוחה מסוימת ולא מעוניין עוד לאכול ממנה, אך כעבור מספר שעות רעב מחדש, חוזר לאותה ארוחה
ונהנה ממנה שוב. כשמתגעגעים ליתרונות, מתקבלת החלטה לחזור אליה. זהו אחד ההסברים הנפוצים לתופעה שבה אדם לא מצליח להתמיד בדבר אחד לאורך זמן, אך גם מוצא את עצמו מתקשה להתמיד ולהישאר ... לפעילות כאילו היא חדשה. כיצד מתקשרת דוגמת הספר להיות אלוהים לחוסר התמדה? הועלתה דוגמה של קריאת ספר. נניח שמישהו קורא את הספר להיות אלוהים ומרגיש שהוא
נהנה ממנו ולומד ממנו המון. באמצע הקריאה הוא מתחיל להרגיש עייפות או ירידה בעניין ומחליט לעצור ולעשות הפסקה. אחר כך, כעבור זמן מה, הוא מתגעגע שוב לקריאה, נזכר בעניין שהיה לו, ... מרצון להרגיש טוב והימנעות מהרע. כאשר הרע או החיסרון מתגברים, האדם בורח. אבל כשלאט לאט שוכחים את החסרונות, מתעורר הרצון לחזור שוב אל מה שהיה פעם מלהיב
ומהנה. איך אפשר ליישם את ההבנה הזו ביום - יום? להבין שלא ניתן להיות תמיד במצב של עשייה רציפה ללא הפסקות, כי בכל דבר יש חסרונות ויתרונות. ברגע שמבינים את המחזוריות הזו, ניתן: ... הזה חסר לך ואז אתה הולך ועושה אותו עוד פעם, אבל אם הוא באמת היה טוב לא היית צריך לעשות הפסקה. תחשבו בהיגיון אין שום דבר אחד בעולם שאתה יכול לעשות אותו
ליהנות ממנו ולעשות רק אותו, כל דבר טוב בעולם אתה תהיה חייב לעשות ממנו הפסקה מתישהו, כל מטרה שלא תשיג תמיד היא תמאס לך מתישהו, אין משהו בעולם שלא תרצה הפסקה חוץ מדבר אחד שהוא מושלם ... לעשות פעולה כי אתה רואה בה את היתרונות הרבה יותר מהחסרונות אבל בתת מודע החסרונות שלה מציקים לך ואז אתה עושה הפסקה, בפרט כשאתה מתחיל לעשות משהו אתה
נהנה ממנו ואז אחר כך כשאתה עושה אותו הוא כבר לא חסר לך ואז אתה כבר לא
נהנה ממנו. אתה מפסיק ואתה
נהנה מזה שאתה לא נצמד לחסרונות שלו ואז הוא מתחיל להיות חסר לך עוד פעם ואז אתה עושה אותו עוד פעם וכו. הגיוני, מה הבנת? ש: אם נגיד אני מתחיל לעשות משהו כי אני רואה את היתרונות שלו ... על אותה תופעה אולי ההיגיון הוא אחר בגלל שהוא חוזר לצורה ההיא הוא לא חוזר אליה כמו שהוא חווה אותה קודם. אליעד: ועדיין למה הוא חוזר אליה? ש: כי עכשיו הוא
נהנה ממנה ברמה אחרת, זאת הטענה שהוא
נהנה ממנה קודם. אליעד: אבל זה נכון גם בלי קשר להפסקה בכל רגע שאתה עושה דבר הוא כבר שונה מהרגע הקודם. ש: כן אבל יכול להיות בזה שהפסיק אז זה גרם לו כאילו. אליעד: קודם כל הוא מדבר ... בכל מקרה זה לא יעשה לך טוב, מה תחליט להתאמץ לחיות אם בסוף בכל מקרה מתים, זאת אותה שאלה מה תחליט? ש: אתאמץ כי יש הרי חיים, לא הבנתי. אליעד: כי כרגע הוא
נהנה מזה, כי כרגע הוא חושב שזה יעשה לו טוב, מה אתה לא זוכר שקודם שהיית בזה זה לא עשה לך טוב? לא לא זוכר. ש: רגע איזו אפשרות הייתה סבירה? אליעד: למי? ש: להיגיון. אליעד: מה האמת, ...