אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה המציאות עצמה ✔הסוד של ה"אני" - איך להתחבר ל"אני" של המציאות עצמה? איך להכיר את ה"אני" של עצמך? ✔כפי שכבר ביארתי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨הסוד של ה"אני" - איך להתחבר ל"אני" של המציאות עצמה? איך להכיר את ה"אני" של עצמך?
כפי שכבר ביארתי, מי שרוצה להיות מאושר, עליו להבין את המציאות. ולהבין את המציאות, פירושו שהאדם יבין את הסיבה הראשונה של כל הסיבות, שבגללה מתרחשים כל האירועים שיש במציאות שלנו. ועל ידי זה שהאדם מבין את סיבת כל הסיבות, על ידי זה האדם הופך להיות מאושר באמת.

והנה, להבין את הסיבה הראשונה של כל הסיבות, זאת המשימה הגדולה ביותר שיכול האדם להשיג אותה. כי כדי להבין את הסיבה הראשונה של כל הסיבות, לשם כך על האדם להסתכל בעיני שכלו על המציאות, מנקודת מבט של מה שהיה לפני כל מה שהיה. דהיינו, לחשוב מחוץ לקופסא בשלמות. כי הקופסא היא המציאות שלנו. ולחשוב מחוץ לקופסא בשלמות, פירושו שהאדם מצליח להסתכל על כל המציאות כולה, מנקודת מבט חיצונית למציאות כולה.

והשאלה הנשאלת היא, מהי הדרך של האדם לקבל את השכל שמאפשר לו להסתכל על המציאות מנקודת מבט חיצונית לה? ומהי הדרך של האדם לקבל שכל שיאפשר לאדם להסתכל על המציאות, מנקודת מבט עצמית שלה. דהיינו, להבין את האמת האובייקטיבית של המציאות?

והתשובה היא, שמי שרוצה לתרגל את היכולת שלו להסתכל מחוץ לקופסא, עליו להתחיל להסתכל ולחשוב מחוץ לקופסא על בני האדם שסביבו. ונסביר: כדי להיות מאושר, לשם כך צריך האדם להבין את המציאות ולהסתכל עליה מנקודת מבט עצמית. דהיינו, שהאדם יבין את המציאות מנקודת מבט, שבה הוא עצמו המציאות עצמה. דהיינו, האדם צריך כאילו להחליף את הזהות העצמית שלו לישות של המציאות עצמה כמציאות, ומנקודת המבט הזו לנסות להבין אותה.

ומי שרוצה להיות מסוגל להבין את המציאות מנקודת המבט העצמית שלה, לשם כך עליו להתחיל לנסות לקרוא אנשים ולהבין את האנשים שסביבו. כי כל זמן שהאדם לא מסוגל להבין בשלמות את חבריו, את המשפחה שלו, את העובדים שלו, את הלקוחות שלו, ואת בני האדם שסביבו, הרי שהאדם עדיין לא מסוגל להבין בשלמות את המציאות כולה.

כי כל אדם הוא חלק מהמציאות. וכל האנשים שאיתם נתקל האדם במשך היום, הם כולם בסך הכל חלקים של המציאות. ומי שלא מסוגל להבין את החלקים של המציאות, כיצד הוא מצפה להיות מסוגל להבין את המציאות כולה כישות אחת?

והרעיון הוא, שכדי להבין את המציאות בשלמות, לשם כך יש להתייחס אליה כאל ישות חושבת שמודעת לעצמה. ועל האדם לחשוב כאילו הוא עצמו היה המציאות עצמה. ועל האדם לנסות להבין את תהליכי קבלת ההחלטות, ואת תהליך הבחירה, ואת הרצון העצמי, ואת צורת המחשבה והרגשות של המציאות, כאילו היא עצמה הייתה ישות חושבת. דהיינו, על האדם כאילו לקרוא את המחשבות של המציאות.

ומי שרוצה לשפר את היכולת שלו לקרוא את המחשבות של המציאות, לשם כך עליו לנסות להתחיל לקרוא מחשבות של בני אדם אחרים.

ובפועל זה אומר, שעל האדם להתבונן היטב על כל בני האדם שסביבו. ועל האדם לשאול את עצמו תמיד, על מה חושב האדם שמולי? מה הוא מרגיש? מה הוא רוצה? מה הוא באמת רוצה? מה גורם לו לרצות את מה שהוא רוצה? מה גורם לו להרגיש את מה שהוא מרגיש? למה הוא מרגיש דווקא כך ולא אחרת? מה המחשבות שיש לאדם שמולי? וכיו"ב שאלות נוספות שבהן האדם מנסה לצאת מהקופסא של עצמו, ולנסות להסתכל על המציאות דרך העיניים של האדם שמולו.

ובכל פעם שהאדם רואה אדם אחר שעושה פעולה כלשהי / אומר דבר כלשהו, על האדם לשאול את עצמו ולחקור ולהעמיק ולהתבונן היטב היטב ולנסות לגלות את הסיבה האמיתית שבגללה אותו האדם עשה את מה שעשה ואמר את מה שאמר. וכל אדם מנהל מערכות יחסים שונות עם בני אדם שונים במשך היום. והאדם חייב ומוכרח לנסות להבין ולהבין ולגלות את צורת החשיבה של כל בני האדם שסביבו.

ואפילו כאשר האדם קורא איזה ספר או כל דבר אחר, וכאשר האדם שומע איזה דיבור כלשהו מאדם אחר, וכאשר האדם רואה אדם אחר כלשהו שעושה דבר כלשהו, על האדם לחקור תמיד ולנסות לגלות את צורת החשיבה של אותו האדם האחר שאמר את מה שאמר.

ועל האדם להתבונן על בני האדם סביבו, ולהתחיל לנתח את ההתנהגות שלהם. ועל האדם להסתכל על בני האדם שסביבו, ולשאול את עצמו, במה ההתנהגות שלהם דומה ובמה ההתנהגות שלהם שונה? ועל האדם לנסות לגלות, מדוע אותם בני אדם מתנהגים בצורה דומה בתחומים מסוימים, ומדוע אותם בני האדם מתנהגים אחרת בתחומים אחרים?

ומי שרוצה להבין את המציאות, עליו לנסות לפענח את צורת החשיבה של בני האדם. כי האדם קרוב אצל עצמו. והדבר הקל ביותר שאותו יכול לעשות האדם, הוא לנסות לגלות את שורש צורת החשיבה של כל בני האדם. כי יש צורת חשיבה אחת שהיא זאת שמניעה את כל בני האדם בעולם, החל מהאדם החכם ביותר ועד האדם המשוגע ביותר.

כי יש דבר אחד שעומד מאחורי צורת המחשבה של הגאון הגדול ביותר, ובאותה המידה הוא עומד גם מאחורי צורת המחשבה של המשוגע הגדול ביותר. ואותו הדבר הזה, הוא עומד גם מאחורי צורת המחשבה של האדם השמח ביותר, והוא עומד גם מאחורי צורת המחשבה של האדם העצוב והדיכאוני ביותר.

והמציאות שלנו מכילה בתוכה דומם צומח חי מדבר. והאדם שייך לקבוצת המדברים. ולכן הדבר הקל ביותר עבור האדם, הוא להבין את שאר בני האדם ששייכים לאותה קבוצת מדברים כמותו. אבל המציאות עצמה מכילה בתוכה לא רק את האדם המדבר והחושב, אלא גם את בעלי החיים הצמחים ועולם הדומם. ומי שרוצה להבין את כל המציאות כולה כישות אחת, עליו לנסות לעשות "האנשה" גם לכל הישויות שיש בעולם שלנו, ולנסות להסתכל על המציאות מנקודת המבט של כל ישות שקיימת בתוך המציאות שלנו.

כי על האדם לזכור, כי כל מה שיש במציאות, הוא ביטוי של השכל שמפעיל את המציאות. והשכל הזה בא לידי ביטוי גם לדוגמה בבעלי חיים בצמחים ובדברים דומים, בדיוק כמו שהוא בא לידי ביטוי בבני האדם. וכדי להבין את השכל של המציאות, לשם כך על האדם לנסות להבין את כל מה שיש במציאות, גם את בעלי החיים וגם את הצמחים וגם את הדומם.

כי בכל דבר שיש בעולם, יש בו ביטוי של משהו מהשכל של המציאות. כי יש חוק על אחד שלפיו הוחלט שבני האדם יתנהגו בצורה כלשהי, ושהאבנים יתנהגו בצורה אחרת. וגם ההתנהגות של בני האדם וגם ההתנהגות של הדומם, שתיהן ביטוי של שכל אחד. ומי שרוצה להבין את השכל הזה, עליו לנסות להתחיל להסתכל על כל מה שיש במציאות, מנקודת מבט עצמית.

שזה אומר שעל האדם לדמיין את עצמו, כאילו הוא עצמו הדבר שאותו הוא רואה. כי המציאות שלנו מתחלקת לשלושה חלקים. והם: ה"אני" של האדם שחושב מחשבות. הדברים שהם אינם ה"אני" של האדם שעליהם האדם חושב. והמחשבה שהיא מחברת את ה"אני" של האדם, עם הדברים שאותם הוא חושב.

ומי שרוצה לקבל שכל, עליו לנסות להתחיל להסתכל על המציאות דרך העיניים ומנקודת מבט של כל מה שכלפיו האדם לא מרגיש "אני". ועל האדם להסתכל על הדברים סביבו, החל מבני אדם, דרך בעלי חיים וצמחים, ועד אפילו דברים דומים וכיו"ב, ועל האדם לנסות לעשות לעצמו דמיון מודרך ולחשוב שהוא עצמו הישות שאותה הוא רואה מולו, ועל האדם לנסות להסתכל על המציאות כולה, מנקודת המבט של הישות האחרת שכלפיה האדם לא מרגיש "אני".

כי מצד האמת ה"אני" האמיתי של האדם הוא המציאות עצמה. ולכל אדם ולכל ישות יש שני "אני". וה"אני" הראשון של האדם, זה מה שהאדם קורא לו אני. אבל ה"אני" השני של האדם, הוא המציאות עצמה. כי ה"אני" האמיתי של האדם, הוא לא פחות מהמציאות עצמה, מאשר מה שהאדם קורא לו אני.

והדבר דומה לאדם שנמצא בתוך חלום של עצמו. שבו בעצם יש לאדם שני "אני". וה"אני" האחד של האדם הוא ה"אני" העליון שנמצא מחוץ לחלום ושחולם את החלום. וה"אני" השני של האדם, הוא ה"אני" שנמצא בתוך החלום, שחווה את כל החוויות של החלום.

כי כאשר האדם ישן ונכנס למצב של חלום, ה"אני" של האדם מתפצל לכמה חלקים. ויש את ה"אני" שנמצא מחוץ לחלום, שאם תוך כדי שינה הוא ירגיש אש וכיו"ב או שמישהו יקרא בשמו של האדם תוך כדי חלום, הרי שהאני שנמצא מחוץ לחלום הוא יתעורר מהחלום. ויש גם את ה"אני" שנמצא בתוך החלום, שהוא זה שחווה את כל האירועים שיש בתוך החלום.

ויש גם חלום בתוך חלום בתוך חלום וכולי. שבו האדם מתעורר אל תוך חלום. והאדם מרגיש שהוא התעורר, וכל זה קורה בתוך החלום עצמו. שבמצב כזה בעצם ה"אני" של האדם מתפצל לרמות עומק שונות. ובכל פעם שהאדם מתעורר מהחלום, ה"אני" של האדם מתחבר ל"אני" החיצוני לו שגדול יותר ממנו.

ומעל מה שנקרא אצל האדם "אני", מעליו יש עוד "אני" אחר, שהיא המציאות עצמה. כי מצד האמת, מה שנקרא אצל האדם אני, זה רק חלק של ה"אני" שלו. כי ה"אני" הראשון של האדם, הוא המציאות עצמה. וכאשר האדם עושה איזו פעולה, הרי שמי שבאמת עושה את זה, זה ה"אני" העליון של האדם שהוא המציאות, שהיא באה לידי ביטוי ב"אני" התחתון של האדם, שהוא מה שנקרא אצל האדם אני.

ומצד האמת, כאשר האדם רואה כל דבר שקורה בעולם, מצד האמת מי שעושה את זה, זה האדם עצמו. כי מצד האמת ה"אני" האמיתי של האדם, הוא הכוח שמניע את המציאות, שהוא זה שעושה את כל מה שקורה במציאות. והדבר דומה לעט שנמצא ביד הסופר. שהוא כותב את הספר, באמצעות כוחו של הסופר.

והציפורן של יד האדם, היא גם ציפורן כישות נפרדת מהיד של האדם, אבל היא גם כלולה ביד של האדם. והיד של האדם, היא גם יד כישות נפרדת מהגוף של האדם. אבל היא גם בו זמנית בלתי נפרדת מהישות של הגוף של האדם. וגם האדם עצמו, גם הוא ישות נפרדת מכל מה שנמצא סביבו ומהמציאות עצמה. אבל גם בו זמנית הוא לחלוטין לא נפרד מה"אני" הגדול יותר שהוא המציאות עצמה.

וכאשר מישהו אומר לאדם איזה משהו, מצד האמת זה האדם שמדבר לעצמו. כי ה"אני" העליון של האדם, הוא זה שמניע את כל מה שקורה בעולם כולל הכל. וכאשר מישהו פוגע באדם, הרי שמצד האמת זה האדם עצמו שפגע בעצמו. כי ה"אני" העליון של האדם שהוא המציאות עצמה, היא זאת שגרמה לאותו האדם האחר לפגוע באדם.

וכאשר האדם נמצא בשעת חלום, כל אותן דמויות שהוא רואה בשעת החלום שלו, הן בעצם הוא עצמו ממש. כי כל המקום וכל הזמן של החלום, הם כולם נמצאים בתוך ה"אני" של האדם עצמו שחולם את החלום, שהוא נמצא מחוץ לחלום והוא מכיל בתוכו את החלום כולו. וכאשר האדם נמצא בתוך החלום של עצמו והוא רואה איזה אדם אחר, או איזה דבר כלשהו, מצד האמת האדם רואה את עצמו ממש.

כי ה"אני" של האדם, הוא לא יותר מאשר תחושה. והאדם יכול להרגיש אני לגבי הרבה דברים שונים בעוצמות שונות. כי יש כאלו שמרגישים שהרכוש שלהם הוא חלק מהאני שלהם. כגון לדוגמה שאם פוגעים לאדם באיזה דבר שאהוב עליו, האדם מרגיש כאילו פגעו בו עצמו ממש.

ואפילו כאשר פוגעים לאדם באיבר מגופו, הרי שמצד האמת לא באמת פגעו באדם עצמו. כי האדם עצמו יכול להמשיך להיות קיים, גם בלי אותו איבר. אבל האדם מרגיש "אני" כלפי אותה יד או רגל. למרות שמצד האמת ה"אני" של האדם הוא לא היד וגם לא הרגל. כי האדם יכול להמשיך להיות קיים בדיוק באותה המידה, גם בלי יד או רגל וכיו"ב.

ומצד האמת, כל מה שקיים, זה הכל ה"אני" של האדם. כי יש "אני" אחד כללי של המציאות, שבתוכו קיימים כל הדברים. וגם מימד הזמן ומרחב המקום, גם הם לא יותר מאשר תחושה. כי הזמן והמקום, הם בסך הכל תחושה. כי יש תחושה מסוימת שהאדם קורא לה עבר. ויש תחושה אחרת שלה קורא האדם הווה. ויש תחושה אחרת שלה קורא האדם עתיד. ויש תחושה אחרת שלה קורא האדם כאן ושם ולמעלה ולמטה וכולי. והכל זה רק תחושות בלבד.

ומצד האמת כל המקום כולו נמצא באותו המקום. וכל המקום כולו הוא רק הבדלי תחושה של האדם. כי ניתן לדוגמה לראות שיש ציורים ותמונות עומק שונות. שבהם יש תמונה אחת שהאדם חווה אותה ברמות עומק שונות. וכאשר האדם חולם חלום, בתוך החלום יש מקום שלם. אבל מצד מי שמסתכל מחוץ לקופסא, דרך המציאות שנמצאת מחוץ לחלום ולחולם, מנקודת המבט החיצונית לחלום, שם אין מקום כלל. כי כל המקום כולו שנמצא בתוך החלום, הוא נמצא כולו בשום מקום ממשי, אלא הוא רק בתוך ה"אני" של האדם שחולם את החלום.

ומצד האמת, כל המקום כולו נמצא בתוך שום מקום. כי כל דבר נמצא בתוך דבר אחר. כי כל דבר יש דבר אחר שהוא גדול ממנו. וכל המקום כולו נמצא גם הוא בתוך מקום אחר גדול יותר, שהוא בעצם ה"אין" מקום. דהיינו, נקודת מבט שבה אין מקום כלל. כי שם מחוץ למקום, שם אין שום ישות נפרדת כלל, וממילא אין שום הבדל בין שום ישות לשום ישות אחרת, וממילא אין מקום.

כך שכל המקום כולו, מצד האמת הוא נמצא בשום מקום ובמקום שנמצא מחוץ למקום, שהוא ה"אין" מקום. והמקום שאותו רואה האדם הוא רק חוויה ותחושה של הבדלי מרחק שונים. כי כדי ליצור מרחב מקום, לשם כך צריך ליצור תחושת מקום. בדיוק כמו שבחוש ניתן לראות שאפשר ליצור תחושת מקום, גם בלי מקום של ממש. וכל המקום כולו הוא רק תחושה בלבד.

וגם הזמן עצמו, גם הוא רק תחושה. כי מצד האמת כל מה שקרה בעבר וכל מה שקורה בהווה וכל מה שיקרה בעתיד, אלו הכל מצבים שקיימים בו זמנית בפחות מרגע אחד של המציאות. כי גם הזמן עצמו, גם הוא נמצא בתוך מימד גדול יותר, שבו אין זמן. וכל אירועי הזמן, כולם נמצאים ומתרחשים בפחות מרגע אחד של זמן.

וכל האירועים כולם קיימים כל הזמן בו זמנית. אלא שבכל פעם האדם חווה תחושת זמן אחרת כלפי אפשרות אחרת של המציאות. ויש תחושה כלשהי שהאדם קורא לה עבר, ויש תחושה אחרת של הווה, ותחושה אחרת של עתיד. ומצד האמת יכול להיות שהאדם ירגיש תחושה של הווה, על משהו אחר שכבר קרה בעבר או שעוד לא קרה בעתיד וכיו"ב.

וכאשר האדם חושב על איזה דבר שקרה בעבר, מצד האמת יכול להיות שהאדם בכלל חושב על משהו שעוד לא קרה בפועל, אלא שתחושת הזמן של האדם התהפכה, ושהוא מרגיש תחושת עבר כלפי משהו שיקרה בעתיד. ולפעמים גם האדם מתכנן שאיזה משהו יקרה בעתיד, ואח"כ בטעות האדם חושב שהדבר הזה כבר קרה בעבר וכיו"ב.

ובכל מקרה בכל רגע ורגע האדם חווה מציאות, שבה יש תחושת זמן ומקום. וגם הזמן כולו וגם המקום כולו, הם נמצאים בתוך ה"אני" העליון של האדם, שהיא המציאות עצמה. כי ה"אני" התחתון של האדם שנמצא בתוך החלום, הוא עצמו חווה תחושת מקום ותחושת זמן. וכל מה שקיים, הכל קיים בתוך אני אחד גדול יותר, שהוא המציאות עצמה.

ולכן, כל דבר שאותו רואה האדם, מצד האמת האדם רואה את עצמו ממש. כי מצד האמת, הכל זה ה"אני" של האדם. וכאשר האדם מבין איזה דבר במציאות, בעצם האדם מבין את עצמו. וכאשר לדוגמה האדם מבין איך עושים פעולה כלשהי במציאות, הרי שבעצם האדם לומד להבין את השכל של עצמו ממש.

כי מי שרוצה לחיות טוב, עליו להבין את עצמו. ולהבין את עצמך, פירושו שהאדם יבין את ה"אני" של המציאות, שהיא זאת שחולמת וחושבת את המציאות שבה האדם נמצא. וכדי שהאדם יבין את עצמו דהיינו, את המציאות, לשם כך על האדם לנסות להסתכל על ההשתקפויות השונות של ה"אני" שלו במציאות, ולנסות להבין אותן.

כי כל מה שישנו במציאות, זה הכל השתקפויות וחלקים והיבטים וגוונים וצמצומים של ה"אני" העליון של האדם, שהוא נמצא מחוץ למקום ומחוץ לזמן ושבתוכו נמצאים כל הדברים כולם. וכדי שהאדם יבין את עצמו דהיינו, את ה"אני" של המציאות, לשם כך על האדם לנסות להבין כמה שיותר את מה שקורה בתוך המציאות, שהכל זה ביטוי של השכל העצמי של האדם.

כי יש בעולם שלנו מערכות חוקים שונות. כגון לדוגמה חוקי הפיזיקה, וחוקי הכלכלה, וחוקי ההתנהגות החברתית וכיו"ב. וכל החוקים האלו, הם ביטויים של צורת המחשבה של ה"אני" האמיתי של האדם עצמו, שהוא המציאות עצמה. וכדי שהאדם יבין את עצמו, דהיינו, את המציאות, לשם כך על האדם ללמוד להכיר את עצמו, באמצעות זה שהוא מנסה להבין את צורת החשיבה שעומדת מאחורי התהליכים השונים שיש בעולם.

וכפי שאמרנו, הדבר הקל ביותר לעשות, הוא לנסות לנתח את ההתנהגות של בני האדם. כי על האדם לחקור וללמוד היטב את הפסיכולוגיה ואת תורת ההתנהגות של כל בני האדם בעולם. ומי שרוצה להכיר את עצמו, עליו לא להשאיר אפילו לא נושא אחד בעולם שלא מובן לו. כי על האדם להתאמץ ולהבין את כל בני האדם שיש בעולם, ואת כל צורת המחשבה של כל החכמים הגדולים ביותר עד המשוגעים הגדולים ביותר.

והדרך המהירה ביותר להבין אנשים אחרים, היא על ידי זה שהאדם מכניס את עצמו לתוך הישות שעליה הוא חושב. דהיינו, שעל האדם לדמיין שהוא עצמו הדמות שעליה הוא חושב. ועל האדם פשוט לנסות להסתכל על המציאות דרך נקודת המבט של הישות שעליה הוא חושב.

ועל האדם לקחת לדוגמה אדם אחר כלשהו, ועל האדם לנסות להכיר את אותו האדם האחר, כמו שהוא מכיר את עצמו (תרתי משמע). כי על האדם להכניס את עצמו לזהות אחרת, ולשאול את עצמו: מה אני מרגיש? מה אני רוצה? למה אני מרגיש את זה? למה אני מרגיש דווקא כך ולא אחרת? למה אני חושב כך? למה אני רוצה את הדבר הזה? מה גורם לי לקבל החלטות בצורה כלשהי? וכיו"ב שאלות שעוזרות לאדם להבין את חלקי ה"אני" שלו שמפוזרים בכל מה שישנו.

ועל ידי זה האדם מתחבר ל"אני" של ישויות אחרות ומסתכל על המציאות מנקודת מבט חיצונית למה שקרוי אצל האדם אני, על ידי זה בסופו של דבר האדם מצליח להסתכל על המציאות מנקודת מבט חיצונית לגמרי, שהיא דרך ה"אני" הגדול ביותר, שהיא המציאות בעצמה.

ואחרי שהאדם מצליח להתחבר ל"אני" העליון שלו שהיא המציאות בעצמה, עכשיו על האדם לנסות להבין את מה שקורה לאני הפנימי שנמצא בתוך המציאות, דרך נקודת המבט של ה"אני" שנמצאת בתוכו המציאות.

ומצד האמת, גם ה"אני" החיצוני של האדם, גם הוא נמצא בתוך אני אחר גדול יותר עד אין סוף. אך כדי שהאדם יבין את כל זה, לשם כך על האדם בראש ובראשונה להתחבר ל"אני" החיצוני הראשון הגדול ביותר, שהוא המציאות עצמה וכולי.
מה היא רוצה מחשבות תחושה דפוסי חשיבה תהליך בחירה שכל לגלות את הסיבה חברויות חלק מהאני למה אני מרגיש מקום וזמן איך להכיר איך להתחבר אני האני המציאות המציאות עצמה הסוד הסוד של האני התחברות להכיר להתחבר מציאות סוד סודות
סודות הקיום העצמי, איך לגלות את סודות המציאות? שלבים בהארה רוחנית, התפתחות תודעתית, למה אני רוצה משהו? למה אני קיים? למה המציאות קיימת? תודעה של אלוהים, הרצון של אלוהים, איך להיות אלוהים? התודעה של המציאות, להיות הסיבה הראשונה
סודות הקיום העצמי, איך לגלות את סודות המציאות? שלבים בהארה רוחנית, התפתחות תודעתית, למה אני רוצה משהו? למה אני קיים? למה המציאות קיימת? תודעה של אלוהים, הרצון של אלוהים, איך להיות אלוהים? התודעה של המציאות, להיות הסיבה הראשונה
... לשאול את השאלה הזאת. האם אני חלק מהמציאות או שאני המציאות עצמה? נקודת המבט הראשונה היא שהאדם תופס את עצמו כחלק מהמציאות. האדם הוא כמו אצבע, שהיא חלק מיד, והיד היא חלק מהגוף, והגוף הוא חלק מהאדם, והאדם חלק מהמציאות הגדולה. ... כך האדם מתחיל להבין שהוא עצמו לא חלק מהמציאות אלא המציאות עצמה. הוא מתחיל לזהות את עצמו עם מי שחולם את החלום ולא רק עם מי שנמצא בתוך החלום. מה קורה כשאדם מבין שהוא עצמו המציאות? כאשר האדם מזהה את עצמו כמציאות, הוא מבין שאין ... הרצון של המציאות. אז השאלה הופכת לעמוקה אף יותר: למה המציאות עצמה רוצה משהו? בשלב הזה האדם כבר לא יכול לומר שהוא רוצה משהו כי המציאות גרמה לו לרצות, כי הוא כבר לא תופס את עצמו כישות נפרדת. הוא עצמו המציאות, הוא עצמו אלוהים. ... את השאלות ברמת התודעה הגבוהה ביותר - כרמת התודעה של המציאות עצמה - הוא מגיע לתשובות האמיתיות. עד אז, כל חקירה שהוא עושה היא רק כמו אצבע ששואלת למה היא זזה, בלי להבין שהיא מונעת על ידי גורמים גבוהים יותר. כיצד ניתן ללמוד ... היא גורמת לי לרצות דברים. הרצון שלי הוא ביטוי של המציאות עצמה. כלומר, למה אני רוצה משהו? כי המציאות גורמת לי לרצות. אבל זו תשובה לא מספקת. זה כמו לשאול למה אני חוטף מכות? ולענות כי מישהו מרביץ לי. זה לא מסביר את הסיבה העמוקה יותר. נקודת מבט שנייה - אני המציאות עצמה מי שבאמת רוצה להבין למה יש לו רצון, צריך לחקור לעומק. לשאול את עצמו שוב ושוב: למה אני רוצה? למה אני רוצה? למה אני רוצה? עד שהוא מגיע לשינוי בתודעה. בשלב מסוים, ... מפסיק לראות את עצמו כחלק מהמציאות ומתחיל להבין שהוא המציאות עצמה. כמו שאצבע שמבינה שהיא היד, והיד שמבינה שהיא חלק מהגוף - כך האדם מבין שהוא לא רק חלק קטן מהמציאות, אלא הוא המציאות עצמה. וכשבן אדם מבין שהוא המציאות, הוא כבר לא יכול לומר: אני רוצה כי המציאות רוצה שאני ארצה. כי אין המציאות ואני - אני הוא המציאות. וכאן מגיעה השאלה העמוקה ביותר: למה ... כאשר אדם שואל את עצמו למה אני רוצה? מתוך ההבנה שהוא המציאות עצמה, הוא לא יכול לענות: כי המציאות רוצה - כי אין הבדל בינו לבין המציאות. הוא זה שקובע את הרצון. כאשר אדם חווה את עצמו כאלוהים, הוא מבין שהוא עצמו הסיבה הראשונה, שאין ... יותר רק כאשר האדם שואל את השאלות האלו מהתודעה של המציאות עצמה, הוא מגיע להבנה אמיתית. עד אז, כל חקירה שהוא עושה היא כמו אצבע ששואלת למה אני זזה? מבלי להבין שהיד היא זו שמזיזה אותה. אדם יכול לחקור את הרצון שלו במשך שנים, אבל ...
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? - חלק 7
... יהיה רק חיקוי ולא הדבר המקורי. וזה בעצם אומר, שנניח שהאדם ינסה לחשוב כמו המציאות כדי להבין את המציאות, עדיין הוא לעולם לא יוכל להיות המציאות עצמה. ואכ יש כאן בעיה מאוד גדולה. כי מצד אחד האדם רוצה לחשוב כמו המציאות. וכדי לחשוב כמו המציאות, לשם כך על האדם להבין את המציאות. וכדי להבין את המציאות, לשם כך על האדם להיות המציאות עצמה. ומאחר שהאדם הוא לא העולם עצמו ולא המציאות עצמה, אלא הוא רק חלק מהמציאות עצמה, ממילא לא משנה כמה ינסה האדם לחשוב ולנסות להבין את המציאות, לעולם הוא לא יבין אותה בשלמות. כי רק המציאות עצמה מבינה את עצמה. וכל טריק מחשבתי שאותו ינסה לעשות האדם, הטריק תמיד ייפול. כי האדם לא יכול להיות מה שהוא לא. וגם זה לדוגמה עוד ביטוי של הסוד של המציאות. כי כדי להבין את המציאות בשלמות, לשם כך על האדם להיות המציאות עצמה. וזה לדוגמה דבר שאינו אפשרי. וכל חכמי החכמים למיניהם שמנסים להבין את המציאות, הם תמיד נתקעים בנקודה הזאת, שהם קולטים שכדי להבין את המציאות בשלמות כפי מה שהיא באמת, לשם כך על האדם להיות המציאות עצמה. וזה כמובן אינו אפשרי. כי כל אדם רוצה לראות את כל התמונה המלאה. אבל כדי ... באשליות שווא. כי הקושי להבין את הסוד של המציאות ואת השכל של המציאות, הוא מעצם המהות של השכל עצמו. כי כל זמן שהשכל עצמו של האדם הוא לא המציאות עצמה. או במילים אחרות, כל זמן שהתודעה נשמה ישות הויה של האדם קיימת, הרי שמעצם הגדרתה היא נפרדת מהאחדות שלה עם המציאות השלמה. וממילא התודעה לעולם לא תוכל לתפוס את מהות המציאות, בלי להיות המציאות עצמה. כי עצם זה שהשכל קיים, זה עצמו מגביל אותו להבין את המציאות. כי השכל הוא נפרד מהמציאות. כי האדם הוא לא המציאות עצמה כפי מה שהמציאות עצמה היא עצמה. ולמרות שהאדם הוא חלק מהמציאות, הרי שהחלק של הפאזל, הוא לא הפאזל ...
מציאות מודעת לעצמה? השכל של המציאות? מהי המודעות העצמית שיש למציאות?
... לכל הדברים שיש בתוך המציאות עצמה. כל הדברים שבעולם מתהווים על ידי המציאות. המציאות היא ההוויה שמהווה את כל הדברים כולם. גם הזמן והמקום הם יצירה שהמציאות מהווה אותם. הזמן והמקום הם סוג של תחושה, ... של המציאות, דהיינו, המציאות עצמה שבתוכה נמצא היקום וכולי, היא הריכוז האין סופי של כל התכונות של כל הדברים שיכולים להיות בתוכה. זא קיימת ישות שהיא המציאות שהמהות של הישות הזאת, היא גדולה יותר מהריכוז של ... את הכל, דהיינו, המציאות עצמה אלוהים עצמו. אלוהים הוא המציאות עצמה שחושבת את היקום שלנו. אלוהים אינו נפרד מהמציאות, הוא המציאות עצמה. היקום מרחב הזמן ציר המקום וכל מה שבתוכו, כל אלו נמצאים בתוך מעין מחשבה של המציאות אלוהים כנל. ונחדד את העניין עוד יותר. המודעות של המציאות לעצמה, שונה מהותית מהמודעות ... האמיתי שלו זאת המציאות עצמה, החל מאותו הרגע האדם מתחיל להרגיש אני בכל דבר. זא האדם מבין שכל דבר שהוא רואה, הוא בעצם רואה את המהות של עצמו ממש. כי מצד האמת האני האמיתי של האדם שנמצא בתוך החלום, הוא ... האמיתי שלו הוא המציאות עצמה ולא הדמות שיש לו בתוך המחשבה של המציאות, על ידי זה הוא מתחיל להבין קצת המציאות רואה את עצמה ואת כל מה שבתוכה. וכאשר האדם רואה את המציאות כפי מה שהיא רואה את עצמה, על ... את נקודת האמת של המציאות עצמה, דהיינו, נקודת המבט של המציאות על עצמה. וכאשר האדם מגיע לשם, רק אז הוא בכלל מתחיל לחיות טוב באמת... ...
להיות המציאות, לדעת שאתה המציאות, חלק מהגוף של המציאות, חלק מהארגון, האני של המציאות
להיות המציאות, לדעת שאתה המציאות, חלק מהגוף של המציאות, חלק מהארגון, האני של המציאות
... המציאות, לדעת שאתה המציאות, חלק מהגוף של המציאות, חלק מהארגון, האני של המציאות מה המשמעות של להיות המציאות עצמה? אליעד כהן מסביר שהאדם הוא למעשה המציאות עצמה. הרעיון המרכזי שאליעד מציג הוא להבין ... רק שהוא עצמו יביא לו, אלא שהחברה תביא. העובד מתפקד כשליח של החברה, הגוף הגדול. באותה הצורה בדיוק, כל אדם הוא למעשה שליח או חלק מן הגוף הגדול ביותר שקיים, שהיא המציאות עצמה. כאשר האדם מתייחס אל עצמו, הוא יכול לבחור לראות את עצמו כאינדיבידואל נפרד, או להבין שהוא שליח של גוף גדול יותר - שהוא המציאות עצמה. מה המשמעות של להיות האני של המציאות? ... האני של המציאות כדי לתאר את המצב שבו האדם מזדהה לחלוטין עם המציאות כולה. זה לא רק מצב שבו האדם חושב שהמציאות קיימת אלא שהוא חווה את עצמו בתור מי שמנהל את המציאות עצמה. זה מצב שבו האדם יודע שכל מה שמתרחש ... היא הוא עצמו, הוא עדיין מפריד בין האני לבין המציאות. רק כאשר האדם באמת חווה ומבין לעומק שאין שום הבדל בין אני למציאות, רק אז הוא יכול להגיד באופן אותנטי שהוא המציאות עצמה. כל עוד קיימת תחושת הפרדה או הססנות כלשהי, התחושה של האדם איננה שלמה. איך האדם יכול לזהות אם הוא באמת מבין שהוא המציאות? אליעד כהן מדגיש שכדי שהאדם יוכל לזהות אם הוא באמת מבין שהוא המציאות עצמה, עליו לבדוק האם קיימת בו תחושה של הפרדה ... ההבנה השלמה של הרעיון. כשהאדם באמת מזוהה עם המציאות, התחושה שלו היא של שליטה מלאה, של אחדות מלאה ושל זהות מלאה עם כל דבר שקיים. מדוע קשה לאדם לחוות שהוא חלק מהמציאות עצמה? הקושי העיקרי שאליעד מתאר הוא שהאדם רגיל ... את האדם לזיהוי שהוא לא באמת נפרד מהמציאות, אלא הוא הביטוי המוחלט שלה. מה המשמעות המעשית של לחיות מתוך ההבנה שאני הוא המציאות? כאשר אדם חי מתוך ההבנה שהוא המציאות עצמה, החיים שלו משתנים לחלוטין. אין לו יותר ...
אלוהים, האם יכול להיות שיש אלוהים? איפה נמצא אלוהים? האם אלוהים קיים? האם אלוהים הוא המציאות? האם אלוהים הוא בתוך המציאות? האם אלוהים הוא חלק מהמציאות? האם המציאות היא חלק מאלוהים? מה זה אלוהים? מה זה מציאות? קיום אלוהים
אלוהים, האם יכול להיות שיש אלוהים? איפה נמצא אלוהים? האם אלוהים קיים? האם אלוהים הוא המציאות? האם אלוהים הוא בתוך המציאות? האם אלוהים הוא חלק מהמציאות? האם המציאות היא חלק מאלוהים? מה זה אלוהים? מה זה מציאות? קיום אלוהים
... אז הייתה קיימת מציאות גדולה יותר. לכן, כל דבר בעולם יכול להיות או חלק מהמציאות, או המציאות עצמה. אם נתייחס לאלוהים כאל חלק ... כל - יכול. הוא יהיה מוגבל בזמן ובמקום, כמו כל דבר אחר במציאות. אם נתייחס לאלוהים כאל המציאות עצמה, אז כל מה שקורה בעולם - כל ... ביטוי של אותה מציאות, שהיא בעצם אלוהים. אלוהים והמציאות: יחסים או זהות? אם אלוהים הוא המציאות עצמה , אז כל פעולה בעולם, כל תפיסה ... המציאות כולה. זהו מצב שאין לו פתח לעיון נוסף: אם אלוהים הוא מחוץ למציאות, אז הוא בעצם המציאות עצמה. השלכות על הדת, מצוות, שכר ... להיגיון. סיכום לסיכום, אליעד טוען שכדי להבין את קיומו של אלוהים, עלינו להבין אם הוא המציאות עצמה או חלק ממנה. אם הוא המציאות עצמה, אז כל הדברים הם ביטוי של ... שיש מציאות עוד יותר גדולה שמקיפה את שניהם. לכן כל דבר או שהוא חלק מהמציאות, או שהוא המציאות עצמה. מהי המשמעות של אלוהים כחלק ... כמו כל חלק אחר, בדיוק כמו שיש שמש, כדור הארץ, מחלות וכדומה. לעומת זאת, אם אלוהים הוא המציאות עצמה, אז אלוהים והמציאות הם מונחים ...
האם אלוהים קיים? איפה אלוהים נמצא? מה זה אלוהים? האם יש אלוהים? מה ההגדרה של אלוהים? מי ברא את העולם? הקיום של אלוהים, מציאות הבורא, מציאות השם יתברך, החלל הפנוי, תורת הצמצום, מרחב המקום והזמן, מימד הזמן, המפץ הגדול, היקום
האם אלוהים קיים? איפה אלוהים נמצא? מה זה אלוהים? האם יש אלוהים? מה ההגדרה של אלוהים? מי ברא את העולם? הקיום של אלוהים, מציאות הבורא, מציאות השם יתברך, החלל הפנוי, תורת הצמצום, מרחב המקום והזמן, מימד הזמן, המפץ הגדול, היקום
... מהות האלוהים. אנשים שונים עשויים להתייחס לאלוהים בצורה שונה: יש שמדברים על אלוהים כישות מימית, אחרים ככוח אינסופי חסר צורה, ויש המציעים לראות את אלוהים כמייצג של המציאות עצמה . האם אלוהים מוגדר במושגים של מקום וזמן? אליעד מציין כי כל דבר בעולם, ... הקושי להביע את קיום אלוהים, שכן אם הוא לא נמצא במקום ולא נמצא בזמן, קשה להבין כיצד ניתן לומר שהוא קיים. האם מציאות היא אלוהים? בהמשך לכך, אליעד מציע גישה המראה כי המציאות עצמה עשויה להתפרש כאלוהים. כאשר אנו מדברים על המציאות, אנו מתייחסים לסך כל ... האינסופית המקיפה את כל הדברים הקיימים. האם אלוהים הוא סך כל מה שקיים? אליעד מציין כי לא ניתן לחשוב על אין מציאות. כל דמיון על אין כלום הוא בעצם דמיון שמתרחש בתוך המציאות עצמה. אם נבחן את המציאות כולה, ניתן לראות בה את אותה אלוהות או כוח אינסופי ... למה הכוונה במונח אלוהים. יש הבדל בין מישהו ששואל על ישות שמימית שיושבת בשמיים לבין מישהו ששואל על כוח אינסופי חסר גבולות, שאין לו שום צורה, או מישהו ששואל על המציאות עצמה. הנה כמה שאלות שמעסיקות אנשים: האם אלוהים נתן את התורה או לא? האם יש ... לו מקום ואין לו זמן. לפי הלוגיקה הזו, משהו שמחוץ לזמן ולמקום דומה למשהו שאינו קיים. וכשהשכל לא יכול לדמיין אותו, אנחנו עומדים מול קושי לשייך לו את המילה ישנו. המציאות עצמה כאלוהים אז מה כן יש מחוץ למקום ולזמן? אם נבחן, נראה שהדבר היחיד שנמצא ... כאלוהים. אז האם אפשר להגיד שהמציאות היא אלוהים? יש תפיסה שאומרת: אלוהים = מחויב המציאות, כלומר, דבר שאי אפשר לדמיין שאינו קיים. ומה אי אפשר לדמיין שאינו קיים? המציאות עצמה. כי כל דמיון של אין מציאות הוא עדיין דמיון המתרחש בתוך מציאות כלשהי. ... חד הם. המציאות היא הדבר היחיד שלא ניתן לדמיין אי - קיומו, שכן גם אם ננסה לדמיין אין כלום, אז יש מציאות שמכילה אין כלום. מכאן, יש מי שיאמר: אם כך, אלוהים הוא המציאות עצמה. אבל המציאות לא מבדילה בין יהודים ללא - יהודים, בין צדיקים לרשעים, בין ...
עבודת אלילים - האם הדומם מודע לעצמו? מהי האמת שיש בעבודת אלילים?
... כמו תמיד, האמת היא השילוב של כל הדעות המנוגדות לדעה אחת שמאחדת בתוכה את כל הדעות השונות בבת אחת. האמת היא שקיימת ישות אחת בלבד, דהיינו, אני אחד. האני הזה היא המציאות עצמה ואפשר לקרוא לה גם אלוהים נשמת העולם הבורא וכיוב. לאני ... בכל דבר ודבר באופן שווה. ההבדלים השונים הם רק מהצד של האדם שנמצא בתוך המחשבה, שהוא אינו מבין את המהות שמהווה אותו ואת היקום כולו בכל רגע מחדש. מנקודת המבט של המציאות עצמה, אין שום הבדל בין שום דבר לשום דבר. מנקודת המבט של האמת, קיימת רק ישות אחת שהיא האני היחיד שמהווה את הכל. האני הזה הוא ישות נצחית, הוא מעולם היה קיים ולעולם יהיה קיים, כי הוא המציאות עצמה אלוהים... בכל רגע ורגע, האני הזה חושב את המציאות כפי ... אז נראה רק השתקפות חלקית של המהות המלאה של השלם. יחד עם זאת, ככל שהאדם מבין טוב יותר את המהות של הדברים שנמצאים בתוך המציאות, כך הוא מבין טוב יותר את המהות של המציאות עצמה שמהווה את הכל. אם ברצונו של האדם להבין את האני שחושב את המציאות, לשם כך עליו לנסות להבין את הדברים שאותם חושב אותו אני, דהיינו, להבין את המציאות עצמה. ככל שהאדם מבין טוב יותר את מה שיש בתוך המציאות, כך ... כי כאשר דבר נעלם לחלוטין, הוא חוזר למהות האמיתית והנצחית שלו. מצד האמת כאשר האדם אומר אני רוצה, אני עשיתי וכולי, הכוונה האמיתית היא: האני האמיתי שלי, דהיינו, המציאות עצמה שחושבת את היקום כולו. מצד האמת כל מה שקורה לאדם, וכל ...
חנופה, חנפנות, להחניף לאנשים ולמציאות - למה כולם חנפנים? מי לא מחניף? איך לא להחניף? איך להיות איש אמת?
חנופה, חנפנות, להחניף לאנשים ולמציאות - למה כולם חנפנים? מי לא מחניף? איך לא להחניף? איך להיות איש אמת?
... בעולם, הוא חנפן כלפי המציאות, כי הוא נדרש לשתף פעולה עם חוקים ומנגנונים שהיא מציבה. מה ההבדל בין אדם למציאות בנושא החנופה? היחידה בעולם שאינה מחניפה היא המציאות עצמה, משום שהיא לא צריכה שום דבר מחוץ לה. המציאות היא הישות החזקה ביותר, הכל - יכולה, ולכן אין לה שום סיבה להחניף או להתאים את עצמה לדבר אחר. בעוד האדם מחפש כל הזמן להשיג משהו מהמציאות ולכן עליו להחניף, המציאות עצמה אינה פועלת למען שום דבר אחר אלא רק למען הפעולה עצמה. כלומר, בניגוד לבני אדם שחיים תמיד עבור תכלית כלשהי, המציאות פועלת ללא תכלית חיצונית. כאן אליעד מתייחס לנושא אמונות ... אותה מיד, ללא תהליך ביניים. כיצד להפסיק להיות חנפן ולהיות איש אמת? אליעד כהן אומר שהדרך היחידה להפסיק להחניף ולהפוך לאיש אמת היא להתחבר לאמת הפנימית של המציאות עצמה. להיות איש אמת פירושו לבצע את הפעולות למען עצמן, ולא בשביל תוצאה חיצונית. כאשר אדם חוקר ומבין לעומק למה הוא עושה את מה שהוא עושה, למה יש לו רצונות מסוימים, ומה מניע אותו לפעולה, הוא מתחיל לחוות את החיים מנקודת המבט של המציאות עצמה. במצב כזה, הפעולות שלו נעשות ללא מטרה חיצונית אלא מתוך עצמן, בדיוק כפי שהמציאות פועלת ללא מטרה חיצונית. על ידי כך שהאדם מפסיק להחניף למציאות ומתחיל להיות נאמן לאמת ... אמיתיים, משום שהוא כבר אינו תלוי בחנופה כדי להשיג משהו. מהי המשמעות העמוקה של חיבור לאמת? אליעד מסביר שהמשמעות העמוקה של חיבור לאמת היא להפוך להיות כמו המציאות עצמה. מי שמתחבר לאמת בצורה מלאה, חי את חייו כמו שהמציאות חיה את עצמה - ללא צורך להשיג תכלית מסוימת. הוא חווה כל פעולה וכל רצון כאילו הם עצמם התכלית, ללא שום צורך בהשגת משהו ... מוחלטת, ללא שום מניפולציה, שקר או חנופה, מתוך חיבור ישיר ופשוט למציאות עצמה. במצב כזה, האדם אינו נדרש להחניף לאף אחד, כי הוא נמצא באחדות מלאה עם האמת של המציאות עצמה. אליעד מסכם ואומר שזו הדרך האמיתית לחיות חיים טובים ומאושרים, חיים נטולי סבל וחנופה, חיים של חופש ושלווה אמיתית. מהי חנופה? איך להפסיק להחניף? מה זה להיות איש אמת? איך ...
המציאות בתוכך, העולם בתוכך, מציאות בתוך מחשבה, למה המציאות לא בתוכך, העולם לא בתוכך, מחשבה של אלוהים
המציאות בתוכך, העולם בתוכך, מציאות בתוך מחשבה, למה המציאות לא בתוכך, העולם לא בתוכך, מחשבה של אלוהים
... שהרעיון הזה אינו מדויק ואפילו מוטעה, ומבהיר מדוע. הסיבה לטעות, לפי אליעד, היא ההבדל בין מה שהאדם תופס במחשבתו לבין המציאות עצמה שנמצאת מחוץ לאדם. אליעד נותן דוגמה פשוטה: אם השולחן באמת היה נמצא בתוך המחשבה שלך, היית יכול לשלוט בו ולהזיז אותו לפי רצונך, ללא כל מאמץ פיזי. העובדה שאינך יכול ... משום שבמציאות קיימים אלמנטים שהם מחוץ לשליטת המחשבה של האדם. המחשבה רק יוצרת העתק של המציאות בתודעה, אך אינה מכילה את המציאות עצמה במלואה. מהי הטעות הנפוצה בהבנת המציאות? הטעות הנפוצה ביותר שאליעד מדבר עליה היא התפיסה שהמציאות כולה היא תוצר של מחשבת האדם. הוא מסביר שמדובר בטעות כי למעשה קיימת ... בתוך המחשבה של האדם, אך לא כל המציאות נמצאת שם. כלומר, בתוך המחשבה שלך קיים רק ייצוג או תמונה של המציאות החיצונית, אך המציאות עצמה חיצונית למחשבתך. לדוגמה, יש לך תמונה או מושג לגבי שולחן, אבל השולחן עצמו קיים מחוץ למחשבתך. המחשבה מאפשרת לאדם לתקשר ולהתחבר עם העולם החיצוני, אך היא איננה הופכת להיות העולם עצמו. מדוע אי אפשר לומר שאתה הוא כל המציאות עצמה? אליעד מוסיף ומחדד שהמציאות כוללת בתוכה את האדם, ולא להפך. המציאות עצמה גדולה יותר מכל אדם או מחשבה יחידה, ולכן אי אפשר לומר שהכל נמצא בתוך מחשבה פרטית שלך. לדבריו, אם אדם חושב שהוא מכיל את כל המציאות, הוא שוגה, מכיוון שאפילו המחשבה שלך ... האינטראקציה בין מחשבה למציאות, אי אפשר להפוך את המציאות למחשבה בלבד. המחשבה תמיד תייצג חלק מהמציאות, אבל לא תהיה המציאות עצמה במלואה. האם המציאות בתוכי? האם אפשר להזיז דברים בכוח המחשבה? האם העולם קיים מחוץ למחשבה? איך מחשבה משפיעה על המציאות? מה הקשר בין חלום למציאות? האם אני שולט במציאות? ...
אושר אלוהי, ישמע בזיונו ידום וישתוק, איך להתמודד עם סבל? איך להתמודד עם בזיונות? איך להתמודד עם השפלות? לחזור בתשובה, ליקוטי מוהרן ח"א ו, הכל כרצונך תמיד, שינוי הרצון, שינוי המציאות, לשנות את המציאות, לשנות את הרצון, כבוד אלוהים
אושר אלוהי, ישמע בזיונו ידום וישתוק, איך להתמודד עם סבל? איך להתמודד עם בזיונות? איך להתמודד עם השפלות? לחזור בתשובה, ליקוטי מוהרן ח"א ו, הכל כרצונך תמיד, שינוי הרצון, שינוי המציאות, לשנות את המציאות, לשנות את הרצון, כבוד אלוהים
... כאשר הוא חווה השפלה, ביזיון או סבל, ובעיקר כאשר הדבר נגרם על ידי אנשים אחרים או על ידי המציאות עצמה. אליעד כהן מציע להבין את הדוגמה שמביא רבי נחמן מברסלב מתוך ליקוטי מוהרן, תורה ... עמוק למי שחווה השפלה. השאלה המרכזית כאן היא כיצד להתמודד כאשר מישהו משפיל אותנו או כאשר המציאות עצמה פוגעת בנו. מהי השפלה וביזיון? השפלה או ביזיון לא חייבת להיות בהכרח רק מהמילים של אנשים אחרים, היא יכולה להיות גם כתוצאה ממעשים חיצוניים או מהמציאות עצמה. לדוגמה, אדם שמקפיד על הבריאות ובכל זאת חולה בסרטן, או אדם שמקבל אכזבה קשה לאחר ... את מעמדו. - כבוד של אלוהים: כבוד שנשאר יציב ובלתי נתון לשום שינוי, כבוד שנובע מאחדות עם המציאות עצמה . כבוד זה לא תלוי במעמדו של האדם או ברצונו להימנע משינויים חיצוניים. איך יידום ... או לשנות אותה מבחוץ, אלא מתמקד בהפנמתה ובקבלת המציאות כפי שהיא. בכך, הוא שואף לאחדות עם המציאות עצמה , מתוך הבנה שהכל כרצונו. זהו תהליך של חזרה בתשובה, לא בהכרח במובן הדתי אלא במובן ... להיות קיצוניות, כמו מישהו שיורק עליך ברחוב, דורך עליך, בת זוג שבוגדת בך, או אפילו מצב שבו המציאות עצמה מבזה אותך - לדוגמה, אדם ששומר באדיקות על הבריאות אבל בכל זאת חולה בסרטן. כל מצב ... מכבדים את המלך, אבל תמיד יש מי שמנסה להדיח אותו, למרוד בו או לחתור תחתיו. כבוד של אלוהים (המציאות עצמה) - אי אפשר להדיח את המציאות. אין לה מתחרים. היא השולטת האמיתית, וכל מה שקורה ... של קיום מצוות חיצוניות, אלא במובן עמוק יותר של הבנת האני האמיתי. האני האמיתי הוא חלק מהמציאות עצמה. מי שבאמת אתה, זו אותה מציאות כוללת (או אלוהים בראייה הדתית). אם אתה והמציאות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הסוד של ה"אני" - איך להתחבר ל"אני" של המציאות עצמה? איך להכיר את ה"אני" של עצמך?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: המציאות עצמה, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: המציאות עצמה, איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיגמל מהימורים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך ליצור אהבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות מאושר? למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן עסקי, קואצינג מומלץ, ייעוץ פילוסופי בנושא המציאות עצמה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3594 שניות - עכשיו 27_07_2025 השעה 19:47:11 - wesi1