אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הגבלה עצמית ✔אחדות הבורא, שני אלוהים, יותר מאלוהים אחד, ריבוי אלוהות - האם ריבוי אלוהים אפשרי, בורא מוגבל, ריבוי אין סוף ✔ האם יכול להיות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
אחדות הבורא, שני אלוהים, יותר מאלוהים אחד, ריבוי אלוהות - האם ריבוי אלוהים אפשרי, בורא מוגבל, ריבוי אין סוף
האם יכול להיות שיש יותר מאלוהים אחד?

אליעד כהן מתייחס לשאלה המרכזית והעמוקה האם ייתכן ריבוי אלוהים, יותר מאל אחד, או שחייב להיות רק אלוהים אחד. הוא מציג את הטענה הנפוצה בדתות, שלפיה לא ייתכן שיהיו שני אלוהים, כיוון שאם אחד יכול להגביל את השני, הרי שהשני מוגבל ואינו אלוהים. ואם הראשון לא יכול להגביל את השני, אז הראשון הוא המוגבל, ולכן לא יכול להיות אלוהים.

מדוע הטענה הדתית נגד קיום שני אלוהים בעייתית?

אליעד מסביר כי הטענה הזו, שלכאורה מונעת אפשרות של ריבוי אלוהים, בעייתית באותה מידה גם לגבי קיומו של אלוהים אחד. הוא נותן דוגמה מפורסמת לכך - פרדוקס האבן: האם אלוהים יכול לברוא אבן שהוא לא יכול להרים אותה? אם הוא יכול, הוא מוגבל כי אינו יכול להרים את האבן, אם הוא לא יכול, הוא גם מוגבל, כי אינו מסוגל לברוא אבן כזו. כלומר, לפי ההיגיון הזה, עצם השאלה האם אלוהים יכול להגביל את עצמו חושפת סתירה מהותית ברעיון של "אלוהים כל יכול".

האם אלוהים יכול להיות מוגבל ועדיין להיחשב כל יכול?

אליעד כהן מדגים כיצד אפשר לנסות לטעון שאלוהים מוגבל אך בכל זאת הוא אלוהים. למשל, אפשר לומר שאלוהים יכול להגביל את עצמו ובו זמנית להישאר בלתי מוגבל. באותה דרך אפשר לטעון שיש שלושה אלוהים כל יכולים, שמגבילים אחד את השני ובכל זאת נשארים בלתי מוגבלים. זה נראה אבסורדי, אבל הוא מדגיש שזה בדיוק אותו אבסורד כמו לומר שאלוהים אחד יכול להגביל את עצמו ולהישאר כל יכול.

האם יש סיבה אחרת שמונעת ריבוי אלוהים?

טענה אחרת שאליעד מציג היא שאלוהים, מעצם הגדרתו, הוא ישות אינסופית ושלמה, ולכן לכאורה לא ייתכן שיהיו כמה ישויות אינסופיות. אך הוא טוען שגם טענה זו מוגבלת על ידי ההיגיון האנושי. האדם לא מסוגל לתפוס ריבוי של ישויות אינסופיות, אך העובדה שהשכל האנושי מוגבל לא מוכיחה שזה בלתי אפשרי אובייקטיבית.

כיצד ייתכן בכל זאת שיש כמה אלוהים אינסופיים?

אליעד מסביר שאפשר לדמיין שה"אינסוף" אינו חייב להיות מוגבל לישות אחת. למשל, יכולות להיות כמה ישויות שכל אחת מהן אינסופית, כל אחת ממלאת את כל המקום והזמן, ובכל זאת הן קיימות בו זמנית בלי להפריע זו לזו. זה שהאדם אינו יכול להבין זאת בשכלו, לא אומר שזה לא יכול להתקיים במציאות אובייקטיבית.

האם אפשרי שיש יותר מסיבה ראשונה אחת?

אליעד כהן מרחיב את השאלה ומציין שגם מושג "הסיבה הראשונה", שנהוג לייחס לאלוהים, לא מוכיח בהכרח את אחדות האלוהות. לטענתו, אפשר שיהיו כמה "סיבות ראשונות" שפועלות במקביל, ואף שהדבר אינו נתפס בשכל אנושי, הוא עדיין עשוי להיות אפשרי במציאות שמעבר לשכל.

איך ייתכן שיש ריבוי אינסוף ובכל זאת אחדות?

אליעד מציין נקודה עמוקה יותר: כשמבינים לעומק, אפשרי המציאות ומחויב המציאות מתגלים כאחד. כלומר, כל דבר שהוא מוגבל (אפשרי) מתברר בסופו של דבר גם כאינסופי (מחויב), ואז אפשר לתפוס את המציאות כקיימת בריבוי אינסופי אך גם כאחדות מוחלטת. הוא משתמש במושגים "מקיף ופנימי", ומסביר שיש אינסוף בתוך אינסוף, כך שיש הרבה אלוהים שכל אחד מהם אינסופי, אך יחד הם מתאחדים לישות אחת.

האם הזמן והמקום הם בעצם אלוהים?

אליעד מוסיף טיעון נוסף, ומציע שאם מתבוננים לעומק, כל המציאות בנויה על שני דברים אינסופיים בסיסיים - המקום והזמן. כל דבר שקיים נמצא בתוך המקום והזמן, וכך הוא מגדיר את שני אלה כשני אלוהים אינסופיים שתמיד קיימים. הוא שואל באופן רטורי, מה ההבדל בין אלוהים הדתי שאינו נמצא במקום ובזמן, לבין שום דבר, ומדגים שאם אלוהים קיים בתוך המקום והזמן, המקום והזמן הם ישויות עליונות יותר.

האם להיות אינסופי זו בעצם מגבלה?

לקראת הסוף, אליעד מציע מחשבה נוספת: עצם ההגדרה של אלוהים כישות אינסופית יוצרת מגבלה, משום שהיא מונעת ממנו להיות ישות סופית. כך, במובן מסוים, האינסוף עצמו מוגבל בעצם היותו אינסופי בלבד. כלומר, קיומו של אינסוף יוצר אוטומטית גם מושג של סופיות, ושוב אנחנו מוצאים שניים: ישות אינסופית וישות סופית.

מה המסקנה הסופית לגבי אפשרות ריבוי אלוהים?

אליעד מסכם את הנושא ואומר שלא ניתן להוכיח חד - משמעית שלא יכול להיות יותר מאלוהים אחד באותו היגיון שהדתיים מנסים להשתמש בו. הוא ממליץ שלא להאמין באופן עיוור לטיעונים כאלה, כיוון שהם אינם באמת פותרים את הסתירות והבעיות העמוקות שנמצאות בבסיס הרעיון של אלוהים אינסופי ובלתי מוגבל.
האם יכול להיות יותר מאלוהים אחד?

בטענה המקובלת של הדתיים נטען שלא יתכנו שני אלוהים, כי אם אלוהים אחד יכול להגביל את השני, הרי שהשני מוגבל, ואם הוא אינו יכול להגביל את השני, כי אז הראשון הוא המוגבל. בכך מנסים להוכיח שאי אפשר שיהיו שני אלוהים כל - יכולים.

עם זאת, עולה השאלה כיצד טיעון זה פותר את הפרדוקס לגבי אלוהים יחיד: האם אלוהים אחד יכול להגביל את עצמו? אם כן, אז הוא מוגבל בכך שיצר מגבלה על עצמו, ואם לא, אז הוא מוגבל בכך שאינו יכול להגביל את עצמו. כך נוצר מצב שלפחות לפי ההיגיון הזה, גם אלוהים אחד לא יכול להיות באמת בלתי מוגבל באופן מוחלט.

הפרדוקס של האבן (האם אלוהים יכול לברוא אבן שהוא לא יכול להרים) מחריף את הבעיה. יש הטוענים שאלוהים "לא יכול" לעשות אבן כזו, אך זה אינו נחשב לחיסרון. אך באותה מידה אפשר היה לומר על שני אלוהים שכל אחד "לא יכול" להגביל את השני, ואף על פי כן להגדיר אותם כבלתי מוגבלים.

יש דעה דתית נוספת שלפיה לא יתכן יותר מאלוהים אחד, כי אלוהים מוגדר כישות אינסופית, ולא הגיוני שבאותו "מרחב" אינסופי יהיו כמה ישויות מקבילות. עם זאת, נטען שגם זה מבוסס על מגבלה של השכל האנושי, שלא תופס ריבוי של אינסוף. ייתכן שבמציאות על - שכלית כן ייתכנו כמה ישויות אינסופיות או כמה סיבות ראשונות.

בהמשך, נטען שיש גישה הרואה את כל הקיים כאינסוף אחד, אך באותו זמן אפשר לומר שיש "ריבוי" אינסופי שקיים במקביל, משום שאפשרי המציאות ומחויב המציאות הם בעצם היבטים של אותה מהות. כך מתגלה שייתכן שיש הרבה "אלוהים" (הרבה אינסוף), ובכל זאת הם מתאחדים לישות אחת.

עוד רעיון הוא לזהות שני אלוהים בדמות המקום והזמן, כביכול שתי ישויות אינסופיות שתמיד קיימות, ואף "מעליהן" יכולים להיות גורמים נוספים. אם מנסים להציב את אלוהים המסורתי מחוץ למקום ולזמן, קשה להבחין מה ההבדל בינו לבין שום דבר, ואם הוא בתוך המקום והזמן, אז המקום והזמן גדולים ממנו.

בנוסף, עולה הטענה שלהיות אינסופי זה כשלעצמו סוג של מוגבלות, כי ברגע שמגדירים ישות כאינסופית, הגדרתה "מונעת" ממנה להיות סופית, וכך נוצרת הבחנה בין ישות אינסופית לישות סופית.

בסופו של דבר, מי שמקבל את הטיעון ש"אם הוא יכול להגביל את השני זה מוגבל, ואם לא אז הוא בעצמו מוגבל", צריך להבין שזו אותה בעיה שעולה גם לגבי אלוהים יחיד. לכן המסקנה היא שלא פשוט להוכיח היעדרם של שני אלוהים באותו היגיון, ושעלולים לנסות "לעבוד" על האדם עם טיעונים לוגיים שלאו דווקא פותרים את הסתירות העומדות בבסיס הסוגיה.
הפעם אני רוצה לדבר על הנושא, האם יכול להיות יותר מאלוהים אחד?

ודנו בנושא רבות, ונתנו את התשובה הידועה, שלא יכול להיות שני אלוהים.

וזו הטענה הידועה של הדתיים, שלא יכול להיות שני אלוהים, ומה ההוכחה שלא יכול להיות?

מהו השכל הגדול והמתוחכם של הדתיים? הם טוענים טיעון בסיסי, נניח שיש שני אלוהים, האם אלוהים אחד יכול להגביל את כוחו של אלוהים השני? ואם כן, אז זה אומר שאלוהים הוא לא כל יכול כי מוגבל על ידי השני

ונגיד שאם אלוהים לא יכול להגביל את כוחו של אלוהים השני, אז זה אומר שהראשון הוא לא אלוהים!

כי הוא מוגבל. וזו כאילו ההוכחה הניצחת שלא יכול להיות שני אלוהים, כי זה לא יכול להגביל את זה.

ואני בשנייה יסביר איך הטיעון הזה מטופש, ואחר כך נסביר דברים נוספים.

נניח לצורך העניין שיש רק אלוהים אחד, עכשיו נשאל שאלה, האם האלוהים הזה, יכול להגביל את הכוח של עצמו?

אם הוא לא יכול, אז הוא מוגבל אז הוא לא כל יכול, ואם כן, אז הוא כן מוגבל, כי הוא יכול להגביל את עצמו - מוגבל!

אם הוא יכול להגביל את עצמו, האם הוא יכול להיות לא כל יכול? אז הוא לא אלוהים!

כי אלוהים היא ישות אינסופית שלא יכול להיות שכוחה יוגבל, אפילו לא על ידי עצמה, ואם יש בתוכה מנגנון של מוגבלות, יש בתוכה פוטנציאל של הגבלה עצמית, כי אם יש אלוהים שיכול להגביל את עצמו, אז יכול להיות שניים שמגבילים את עצמם.

- אז כך, אם הוא יכול להגביל את עצמו, אז הוא מוגבל מעצם הפוטנציאל להיות מוגבל - ואז הוא לא אלוהים.

- ואם הוא לא יכול להגביל את עצמו, אז גם כן הוא לא אלוהים, כי לא יכול להיות אלוהים שלא יכול לעשות משהו.

וזה פרדוקס האבן, האם אלוהים יעשה אבן שהוא לא יכול להרים אותה?

ומה אומרים הדתיים? יש את הטיפשים שאומרים שאלוהים לא יכול לעשות אבן שהוא לא יכול להרים אותה, אבל זה לא חיסרון.

ועל אותו משקל אפשר להגיד, אלוהים, לא יכול להגביל אלוהים אחר, ונגיד שזה לא מונע את הגדרתו!

ואז אנחנו מתחילים לשחק, אם אנחנו נכנסים לעניינים שאלוהים יכול להיות מוגבל, ואף על פי כן הוא אלוהים, אז ממילא אפשר לשחק, ישות שהיא כל יכול, אבל זה כולל שהיא לא יכולה להתגבר על ישות אחרת שהיא כל יכול, ואז כל מיני שקרים כאלו.

כולם מבינים שאין דבר כזה, או שהוא יכול לעשות הכל, או שהוא לא יכול לעשות הכל.

ואז שקר נוסף, אלוהים שיכול להגביל את עצמו, אבל ישאר בלתי מוגבל.

לכן יכול להיות כמה אלוהים, 3 אלוהים שהם כל יכול, אבל יש להם שכל אחד, הם לא שונאים אחד את השני, והם יכולים להגביל אחד את השני, ואף על פי כן השני ישאר בלתי מוגבל.

איך זה יכול להיות? הוא אלוהים!!

זה כמו להגיד שיש אלוהים אחד ולשאול, האם הוא יכול להגביל את עצמו?

מה שאני אומר זו אותה הלוגיקה שאפשר להגיד על אלוהים אחד שיכול להגביל את עצמו ואף על פי כן נשאר אלוהים כל יכול, אז באותה מידה אפשר להגיד על מערכת של כמה אלוהים.

אחד מגביל את השני ואף על פי כן הם נשארים לא מוגבלים, או לדוגמה, נאמר שהם פועלים ברצון אחד, ואז אלוהים השני, גורם לאלוהים הראשון להגביל אותו, ואז זה אומר בכלל שהוא הגביל את עצמו, ועוד אפשרויות נוספות שונות להגיד את זה.

בכל מקרה אני בא להראות את השקרים, את הטעויות הלוגיות, הטעויות הבסיסיות בהבנה.

- ועכשיו, נתחיל את הכל מהתחלה, האם יכול להיות שיש שני אלוהים? תשובה - לא! לא יכול להיות שיש שני אלוהים! שזו כמובן התשובה הדתית, למה לא יכול להיות? כי אם הוא יכול להגביל את השני, אז השני מוגבל, ואם הוא לא יכול להגביל את השני, אז הוא עצמו מוגבל.

ואם נפתח את הנושא הזה, נגיע לשאלה יותר בסיסית, למעשה לא צריך להסתבך כל כך, כדי להוכיח שאין שני אלוהים.

לא יכול להיות שיש שני אלוהים, מסיבה אחרת, במקום כל התסבוכת הלוגית הזאת

כי אלוהים מעצם הגדרתו הוא אינסופי, ומאחר שהוא אינסופי, לא יכולה להיות יותר מישות אחת שהיא אינסופית.

אלוהים פירושו ישות שלמה, ישות אינסופית, השלם, המהווה את הכל, ומאחר שהגדרתו השלם, הדבר שמהווה את הכל, הוויה אינסופית, ממילא לא יכול להיות ששתי הוויות הן אינסופית, יש הוויה אינסופית אחת, וזה לכאורה, הוכחה, הבנה, שיש רק אלוהים אחד.

אבל כמובן שההבנה הזו היא לא נכונה, ולמה לא נכונה? כי ההבנה שאומרת שלא יכולה להיות יותר מישות אחת אינסופית, היא מחשבה סובייקטיבית של האדם.

האדם לא מסוגל לדמיין או לתפוש, שיש יותר מישות אינסופית אחת, מה זאת אומרת? אם האינסוף ממלא את כל המקום, אז כמה ישויות אינסופיות יכולות למלא את המקום, אחת!

אבל האדם שטיפה שכל בקודקודו מבין, שזה לא נכון מבחינה אובייקטיבית, כי יכול להיות שיש הרבה אלוהים, ויש הרבה אינסוף, וכל אחד מהם ממלא את כל המקום ואת כל הזמן, אבל אף על פי כן בשכל האנושי זה לא נתפש. וזה שזה לא נתפש בשכל של האדם, זה לא אומר שזה לא יכול להיות מבחינה אובייקטיבית.

אסביר את זה בעוד דרך, נגיד שיש אלוהים אחד, שהוא הסיבה של כל הסיבות, ואם הגדרת אלוהים היא הסיבה הראשונה, ממילא לא יכול להיות שני אלוהים, כי לא יכול היות שני סיבה ראשונה.

אבל אולי כן יש יותר מסיבה ראשונה אחת, וזה שאתה לא מבין בשכל איך זה יכול להיות, זה אומר שבאמת זה לא יכול להיות?

וזה שלאלוהים יש בחירה חופשית, שהוא בחר את הרצון של עצמו, זה למישהו כן יש הסבר?

וזה שאלוהים קיים בלי מקום וזמן, זה ישהו כן מבין את הנושאים האלו? לא מבינים ואומרים שזה מעל השכל

אבל אז זה אומר שמעל השכל יכול להיות כמה אלוהים, כמה " סיבה ראשונה", יש כמה אינסוף

יכול להית הרבה דברים.

ועכשיו ניתן עוד כיון למחשבה, ולפני כן אני חייב להגיד שמצד האמת יש יותר מאלוהים אחד, ושאני אומר יותר מאלוהים אחד, אני מתכוון לשני היבטים:

1. שלכל בורא יש בורא עד אינסוף.

2. שיש הרבה בוראים שהם מקבילים, אחד לשני.

בעניין שיש בורא לבורא עד אינסוף, זה עניין שלא נסביר אותו עכשיו.

ולגבי הנושא שיש יותר מבורא אחד מקביל, הנושא הוא פשוט, כאשר מתבוננים, בסוף התהליך מבינים, שאפשרי המציאות ומחויב המציאות, הם אחד.

ואז שמבנים שהם אחד בכלל, ממילא מבינים שאפשרי המציאות, הוא מחויב המציאות.

מה זה אומר? שכל ישות מצומצמת, היא בכלל אינסופית, ורק אנחנו חווים אותה כמצומצמת, שזה בעצם אומר, שיש יותר מאינסוף אחד.

ויש בזה עוד את הנושא של מקיף למקיף פנימיים וחיצוניים, שבמערכת הזו יש לנו פנימי ופנימי ופנימי ופנימי, ולמרות שיש הרבה אלוהים, אף על פי כן הם ישות אחת.

כל מה שנכון לגבי המחויב, נכון לגבי האפשרי, מה שאומר שכל האפשרי הוא אינסוף, למרות שיש הרבה אז יש הרבה אינסוף, אבל אף על פי כן כל מה שנכון לגבי האפשרי, הוא גם נכון לגבי המחויב, כך שבסופו של דבר אנחנו מגיעים לכך שיש הרבה אלוהים, אבל מצד שני הם ישות אחת

וזה עצמו אומר שהוא אחד בתוך השני, אבל זה נושא אחר, רק רציתי לתת כיוון למחשבה.

עכשיו אתן נקודה נוספת למחשבה, נוכיח שיש כן שני אלוהים!!

ומי שיחקור טיפה את הנושא, יגלה שכל מה שישנו, קיים בתוך מקום וזמן, ואין שום דבר שקיים ללא מקום וזמן, וגם המקום והזמן ממה הם עשויים? ממקום וזמן אחר, לפני המפץ הגדול היה מקום וזמן אחר, ויש עוד מקום וזמן אחר וכן הלאה.

וזה אומר שיש שני אלוהים, ומה השם שלהם? לאלוהים הראשון קוראים מקום, ולשני קוראים זמן

זה שני האלוהים!

והם פועלים בשיתוף פעולה והם אינסופיים ותמיד קיימים, ומעליהם יש עוד אלוהים אחר וכו'.

ואלוהים הדתי, אם הוא לא קים בתוך מקום וזמן, אז הוא בכלל לא קיים, ואם הוא קיים בלי מקום וזמן, מאד אשמח שמישהו שיסביר לי מה ההבדל בין מישהו שקיים בלי מקום וזמן, לבין כלום!

ואם נאמר שהוא קיים בתוך המקום והזמן, זה אומר שמעליו יש את המקום והזמן.

אז בסופו של דבר מגיעים למסקנה שיש שני אלוהים שהם המקום והזמן.

ועכשיו אני רצה לתת עוד נקודה למחשבה, נניח לצורך העניין שיש אלוהים אחד אינסופי

אבל מי שיש לו טיפה שכל בקודקוד, מבין שגם להיות אינסוף, זה גם כן מוגבל! למה?

כי מה המגבלה של האינסוף, המגבלה היא שהוא אינסוף, זה גם מוגבל, לא להיות מוגבל זה גם כן מגבלה, ברגע שהגדרת את אלוהים שהיא ישות אינסופית, בעצם אמרת שהוא מוגבל!

כי ברגע שאומרים אינסוף, זה אומר שקיימת אפשרות שתהיה ישות שהיא לא אינסופית, לכן הוא אינסוף, ויש, יש סוף.

ז"א שמישהו הגביל את אלוהים להיות אינסופי, ואז יש לנו שניים, יש סוף, ואינסוף!

תמיד יהיו שתי ישויות, שזה אלוהים והעולם, העולם והנפרדות זה ישויות סופיות, ואלוהים ישות

אינסופית נניח.

מה שאני אומר שלהיות אינסופי זו מוגבלות באי יכולת להיות סופי.

בסופו של דבר נחזור להתחלה כי זה ממש פשוט, לא יכול להיות שני אלוהים, כי אם הוא יכול להגביל את השני אז השני מוגבל, ואם הוא לא יכול, אז הוא מוגבל, ואת אותו הטיעון בדיוק, אנו עושים על האלוהים עצמו.

אז שלא יעבדו עליכם!!
הוכחות שאין אלוהים האם אלוהים יכול לברוא אבן שהוא לא יכול להרים אפשרי פרדוקסים אחדות הבורא למה אלוהים כל יכול המקום הוכחה לכך שיש אלוהים זמן ללא מקום פרדוקס זמן אחדות אחדות הבורא אין סוף אלוהות אלוהים אלוהים אחד אפשרי בורא בורא מוגבל הבורא יותר מאלוהים אחד מוגבל ריבוי אלוהות ריבוי אלוהים שני אלוהים
מומחה לשכנוע, יכול לשכנע כל אחד, יכול לשכנע בכל דבר, לא לרצות לשכנע, להשאיר בחירה חופשית, לא רוצה לשכנע, לא מצליח לשכנע, לצמצם את יכולתך, צמצום עצמי, בריאת העולם, היכולת של אלוהים
מומחה לשכנוע, יכול לשכנע כל אחד, יכול לשכנע בכל דבר, לא לרצות לשכנע, להשאיר בחירה חופשית, לא רוצה לשכנע, לא מצליח לשכנע, לצמצם את יכולתך, צמצום עצמי, בריאת העולם, היכולת של אלוהים
... במוחו מגבלות וספקות לגבי יכולותיו האמיתיות, ולכן בפועל הוא לא משתמש בכל הכוח הפנימי הזה. זהו תהליך מתוחכם של הגבלה עצמית, שמאפשר לאדם לחוות מציאות שיש בה אתגר, מאבק, ולבסוף גם הנאה ומשמעות. למה יש צורך במאמץ אם אפשר להשיג ...
שבת, לעבוד בשבת, האם אלוהים עובד בשבת? האם אלוהים עובד ביום ראשון? האם אלוהים עובד? בריאת העולם על ידי אלוהים
...אותו הדבר - הם אחד. אין הבדל בין יום לשבוע, בין שבת ליום חול, או בין קיום לאי - קיום. הוא מדגיש שאין טעם לשאול האם אלוהים עובד בשבת? מבלי שנבין שהשאלה הזו יוצאת מנקודת הנחה שגויה. השאלה האמיתית, לטענתו, צריכה להיות האם בכלל יש מושג כזה עבודה או אי עבודה מבחינת המציאות המוחלטת?. כאשר מבינים לעומק את הרעיון הזה, מגלים שהשאלה על שבת הופכת לחסרת משמעות מנקודת המבט של אלוהים. מה זאת אומרת אלוהים - האם הוא בכלל מישהו? אליעד כהן מבהיר גם כי כאשר אנחנו מדברים על אלוהים, אנחנו משתמשים במונח הזה באופן מטפורי...
איך לזכות בלוטו? מה המספרים של הלוטו? לזכות בלוטו בעזרת הסוד, תפילה לזכות בלוטו, ניבוי עתידות, אלוהים יודע מה יהיה, מספרי לוטו לפי מזלות, להיות אלוהים, תפילה לאלוהים, לדעת מה יהיה
...הזוכים וכך זה יקרה בפועל. מהצד הזה, אם מישהו באמת היה אלוהים, הוא לא היה צריך להשתתף בכלל בלוטו או להמר, אלא פשוט להחליט שהמספרים שימלא יהיו המספרים הזוכים. אליעד כהן מוסיף ומרחיב על כך שגם זה בעצם צעד מיותר עבור אלוהים. הרי למה בכלל אדם רוצה לזכות בלוטו? כדי שיהיה לו כסף. אבל למה הוא רוצה את הכסף? כדי לרכוש דברים מסוימים שהוא מעוניין בהם, כמו בית, מכונית וכדומה. אז אם אתה באמת אלוהים, אין צורך בכלל לעבור דרך הלוטו. אלוהים יכול להחליט ישירות מה הוא רוצה, וזה יקרה מיידית. למשל, אם אלוהים רוצה כסף...
אמונה באלוהים היא שורש הרע! איך לא להאמין אלא לכפור באלוהים? אתאיזם, למה אתאיסטים מאמינים באלוהים?
... את עצמו כדוגמה לכך שגם הוא משתמש במונחים טוב ורע, אבל לטענתו הוא עושה זאת רק לאחר שהבין את האחדות האמיתית, ומודע לכך שאלו מושגים יחסיים בלבד. למה האדם מאמין באלוהים גם אם הוא אתאיסט? אליעד מבהיר שאפילו אתאיסטים ...
הרמוניה / להתאחד עם המציאות - מהי המשמעות? כיצד להגיע להרמוניה ואחדות המציאות?
הרמוניה / להתאחד עם המציאות - מהי המשמעות? כיצד להגיע להרמוניה ואחדות המציאות? הרמוניה. להתאחד עם המציאות. מהי המשמעות? וכיצד לעשות זאת? להתאחד עם המציאות = להפוך את הישות של האדם לאחת עם המהות של המציאות. התאחדות עם המציאות = הרמוניה מושלמת של האדם ושל המציאות. האדם = המציאות = אחד. האדם הוא התודעה שלו. כאשר ... המציאות הם דבר אחד. להתאחד עם המציאות = להיות המציאות = לחוות את השלמות. להתאחד עם המציאות = להרגיש אחדות גמורה עם כל דבר / להרגיש אהבה עצמית כלפי כל דבר. להתאחד עם המציאות = לא להיות קיים כנפרד ... עם המהות של המציאות. כאשר האדם חושב כמו ישות כלשהי, התודעה / המהות / הוויה / הישות של האדם, מתאחדות עם זה שהאדם חושב כמוהו. וזאת מאחר שמבחינה מהותית אין ביניהם שום הבדל וממילא הם אחד. הגוף של האדם ... אחד עם השורש של האני שלו, שזו כמובן מהותה של המציאות. כאשר האדם חושב כמו המציאות, הוא הופך להיות באחדות עם המציאות. כאשר האדם רואה את המציאות כפי מה שהיא באמת, על ידי זה הוא הופך להיות אחד עם ...
אחדות / הכל אחד - האם באמת "הכל אחד"? ומה המשמעות של זה? הכל אחד / פילוסופיה / לוגיקה
אחדות / הכל אחד - האם באמת הכל אחד? ומה המשמעות של זה? הכל אחד / פילוסופיה / לוגיקה וכאן נסביר טוב יותר את המשמעות הנכונה של רעיון האחדות. ובעיקר להאיר את תשומת לב האדם על המשמעות הלא נכונה של רעיון האחדות. וגם כיצד להבין את המשמעות הנכונה. אחד הרעיונות הפופולאריים ביותר בזמננו הוא רעיון האחדות, הרעיון שהכל אחד, שהאני של האדם הוא בעצם הכל. שכל מה שקיים זה אתה ושאתה זה הכל. שהכל טוב ... ישות אחת ומהות אחת וכולי. והרעיון הזה יוצר אצל האדם תחושות שונות וכל אחד מכיל את הרעיון הזה של האחדות ושהכל אחד, בצורה אחרת. וכאן נסביר בצורה פשוטה, מדוע לא הכל אחד ומדוע רעיון האחדות דורש הבנה יותר מעמיקה מאשר מה שנדמה לאדם. ובפשיטות ניתן לראות ולהבין שלא הכל אחד. וההוכחה הפשוטה לכך, היא ... אני זה אני. כי ברור שאני זה אני ושאבן זו אבן ואין בכך שום חידוש. משום שאכן האבן נמצאת באחדות מלאה עם עצמה. והאדם נמצא באחדות מלאה עם עצמו. מאחר שאני אחד עם עצמי, ממילא אין צורך לומר אני זה עצמי. או מאחר שהאבן היא אחד עם עצמה, אין צורך לומר שהאבן היא אחת עם עצמה. וזה בעצם אומר שהדבר היחיד שנמצא באחדות עם דבר כלשהו, זה רק הוא עצמו. הדבר היחיד שנמצא באחדות כלשהי עם רעיון כלשהו, הוא הרעיון עצמו. כל שאר הרעיונות הם לא אחד והם לא באחדות עם שאר הרעיונות. אילו הם היו אחד עם שאר הרעיונות, הרי שלא היה ניתן להבדיל ביניהם. מכך שניתן לומר ... שיש הבדל. כי אילו לא היה הבדל, לא היה צריך לומר שאין הבדל. וכך ניתן להמשיך ולהראות שכל רעיון האחדות ושהכל אחד, יש בו חיסרון. כי כדי לומר שהכל אחד, לשם כך צריך שיהיה יותר מדבר אחד. כי אם ... לא אחד. ונחדד את זה עוד יותר. אילו הכל היה אחד, לא היה ניתן לומר שהכל אחד. משום שרעיון האחדות הוא נפרד מרעיון הנפרדות. זא אם הכל אחד, אז אין משמעות לזה שהכל אחד. כי רעיון האחדות חייב להיות באחדות עם ההפך של עצמו דהיינו, תפיסת הנפרדות. וכאשר אומרים שהכל אחד ולא נפרד, הרי שיוצרים הפרדה בין האחדות לבין הנפרדות. נמצא שעצם הגדרת האחדות, היא עצמה נפרדות. כי היא נפרדת ממה שאינו אחדות. בקיצור, רעיון האחדות הוא בעייתי. אלא שקיים גם הצד השני שמסביר שהכל אחד וכולי. ויש גם את כל ההסברים שהכל אחד. אז מה האמת? והתשובה היא כי מה שנדמה לאדם שזו אחדות, הרי שזו בכלל נפרדות. כי עצם זה שיש הפרדה בין אחדות לבין נפרדות, הרי שזה עצמו לא אחדות. דהיינו, שהאדם לא באמת מסוגל להבין מה זא אחדות. כי כל רעיון האחדות הוא לא ממש מסתדר עם כל מיני דברים כנל. אז מה האמת האם הכל אחד? תשובה: האמת היא שהשאלה לא במקומה. זא מאחר שהאדם לא מסוגל לדמיין מה היא אחדות, ממילא לא שייך לשאול האם הכל אחד. ונסביר: האמירה שהכל אחד, סותרת את עצמה בכך שהיא מפרידה את עצמה ממה שאינו אחדות. וממילא גם אם יש אחדות כלשהי, היא לא מה שהאדם מבין בשכלו את רעיון האחדות. וממילא לא רלוונטי לשאול האם הכל אחד, כי לא ניתן בכלל לייחס משמעות כלשהי להגדרת אחדות שבעצם הגדרתה מפרידה את עצמה משאר הדברים וממילא שוללת את הרעיון של עצמה. ואיך כן למצוא את האמת? תשובה: ... דהיינו, ללכת הפוך ממה שנדמה לו כאמת גדולה וללכת אחרי נקודת האמת שלו שהיא דווקא אולי ההפך של רעיון האחדות. כי האמת האמיתית נמצאת בכל דבר. ומי שחושב שהוא צריך ללכת דווקא לכיוון מסוים כדי להגיע אל האמת, הרי ... יודע מה האמת. כי לכל כיוון שתלך תגיע אל האמת. ולכן כאשר האדם לא באמת מרגיש בתוכו את רעיון האחדות, על האדם ללכת אחרי האמת שלו שהיא רעיון הנפרדות, כי עבורו רעיון הנפרדות הוא הרבה יותר אמיתי מאשר רעיון האחדות. ועל ידי זה שהאדם נצמד למה שיותר אמיתי עבורו, על ידי זה בסופו של דבר הוא מגיע אל האמת ...
הסוד של האחדות / הכל טוב / הכל אחד - מהי האמת? איך להרגיש שהכל טוב / הכל אחד?
הסוד של האחדות / הכל טוב / הכל אחד - מהי האמת? איך להרגיש שהכל טוב / הכל אחד? כשאדם מתקרב לחכם ... היא עמוקה. ומצד האמת גם החכם האמיתי חי בעולם של טוב ושל רע. אלא שהחכם האמיתי יודע שמצד האמת, האחדות נמצאת באחדות עם הנפרדות. ושמצד האמת אין הבדל בין אחדות לבין נפרדות. ועל ידי זה החכם האמיתי חווה את המציאות שיש בה טוב ורע, בדיוק כמו מציאות שבה הכל ... ועיקר הדגש הוא, שאצל החכם האמיתי, אין הבדל בין תפישות המציאות האלו. כי החכם האמיתי מכיל בתוכו את ההפכים באחדות גמורה. ולהכיל את ההפכים באחדות גמורה, אין פירושו שאצל החכם האמיתי אין הפכים, אלא הכוונה היא שהחכם האמיתי חווה את הנפרדות של ההפכים, בדיוק כמו אחדות גמורה שבה אין שום הפכים. כי מי שמבדיל בין תפישת מציאות שמבדילה בין טוב לרע, לבין תפישת מציאות שלא ... גם מבדיל בין טוב לרע בעולם הממשי שלנו, וגם לא מבדיל בין טוב לרע בעולם הפנימי שבתוכו. וזאת שלמות האחדות, כאשר אין הבדל בין הפכים לבין אחדות. כי גם המחשבה שיש הבדל בין הפכים לבין אחדות ההפכים, גם זאת נפרדות. ואצל החכם האמיתי, אצלו אין הבדל בין הפכים לבין אין הפכים לבין אחדות ההפכים לבין נפרדות לבין אחדות. כי אצלו הכל נפרד והכל אחד בו זמנית. והנפרדות נמצאת באחדות עם האחדות. והאחדות נפרדת מהנפרדות. ובנוסף, גם האחדות עצמה, גם היא נפרדות. כי יש בזה סוד, והוא שגם השלמות אינה מושלמת. משום שהיא חסרה את החיסרון. כי ... יש משהו טוב. ולכן גם השלמות יש לה חיסרון, בכך שאין בה חיסרון. ולכן אצל החכם האמיתי, אצלו יש אחדות אמיתית. כי אצל החכם האמיתי הכל אחד באמת. כי אצל החכם האמיתי אין הבדל בין נפרדות לבין אחדות, לבין שלמות לבין חיסרון. כי הכל אחד ממש. וזאת השלמות, כאשר האדם מכיל בתוכו את ההפכים, ומבין שאין הבדל ... עצמו שהכל טוב. ולו רק משום שזה לא נכון. כי לא הכל טוב. ויש גם רע. אלא, שהרע נמצא באחדות עם הטוב, למרות שהוא נפרד ממנו. ולכן על האדם לשים לב לכך, שההבנה שלו שהכל אחד ושהכל טוב, היא ... ללא כל מאמץ. כי יש דבר אחד ויחיד בעולם, שבו תלוי האם האדם יחווה את המציאות מתוך תודעה של אחדות ההפכים או שלא. והדבר הזה הוא גודל עומק ההתבוננות של האדם על האמת שיש במציאות. כי כל אדם משקר ... האדם מקבל שכל ישר, ומבין שבאמת הכל אחד תמיד. וכאשר יש לאדם שכל, על ידי זה הוא חווה את האחדות ואת הנפרדות של המציאות בו זמנית. כי מצד האמת יש במציאות שלנו אחדות ונפרדות בו זמנית. והכל נפרד והכל אחד בו זמנית. וכאשר האדם מנסה לשכנע את עצמו שהכל טוב תמיד, גם ... של דבר האדם מקבל שכל אמיתי, ומבין את הסיבה הראשונה של כל הסיבות. ועל ידי זה האדם רואה את האחדות שיש בין הטוב לבין רע. דהיינו, שהאדם עדיין ממשיך להתייחס לרע כאל נפרד מהטוב, אך עדיין האדם מתייחס אל ...
האחדות והטוב שיוצרים המלחמה והרע / כשיש מלחמה, יש אחדות - מה המשמעות?
האחדות והטוב שיוצרים המלחמה והרע / כשיש מלחמה, יש אחדות - מה המשמעות? אם נתבונן נראה, כי בשעת מלחמה ובשעת צרה, יש אחדות מאוד גדולה בתוך העם. כי בימים כתיקונם כאשר הכל פחות או יותר בסדר, אז המפלגות השונות עוסקות כל הזמן ... כאשר הזמן הוא זמן מלחמה, או כאשר כל העולם מתגייס נגד מדינת ישראל וכיוב, אז במקרה כזה פתאום יש אחדות בעם. כי כולם זורקים את המחלוקות שלהם, ומתמקדים בעיקר שהוא בלנסות להגן על זכות הקיום של מדינת ישראל. כי ... במציאות, נובע מכך שהשכל של האדם נמצא במלחמה עם השכל של המציאות. כי מצד השכל של המציאות, האדם נמצא באחדות מוחלטת עם המציאות, למרות שהוא גם נפרד ממנה בו זמנית. כי האדם הוא לא המציאות, אלא הוא רק חלק ממנה. אלא שמנקודת המבט של המציאות, למרות שהאדם נפרד ממנה, הרי שבו זמנית הוא גם נמצא באחדות איתה. והדבר דומה ליד של האדם. שמצד אחד היא לא הישות של גוף האדם. אך מצד שני למרות שהיא יד ולא כל הגוף, הרי שבו זמנית היא גם נמצאת באחדות עם הגוף של האדם. כי הגוף של האדם כולל בתוכו גם את היד. והאדם הוא היד של המציאות. כי ... להילחם על הרצון העצמי שלו ועל הקיום העצמי שלו. וכאשר האדם מרגיש ומבין שהוא במלחמה, על ידי זה נוצרת אחדות בין הרצונות השונים שיש בתוך האדם. כי כאשר האדם מרגיש רע ובדיכאון וכאשר האדם נופל לעצבות ולייאוש, על ידי ... זה הוא נלחם איתם. כי אם היה לאדם שכל אמיתי, הוא היה מסתכל על השורש של המציאות, ורואה את האחדות שיש בכל דבר, וממילא היו מתבטלות כל המלחמות. כך שכדי שיהיה שלום אמיתי, לשם כך צריך להסתכל על השורש ... שלום אמת. וכאשר האדם עצמו מסתכל על השורש של המציאות, ורואה את האמת שהכל אחד, ושהאני שלו הוא נמצא באחדות עם הישות ועם האני של המציאות, על ידי זה נוצר שלום אמיתי בין האדם לבין המציאות, ועל ידי זה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אחדות הבורא, שני אלוהים, יותר מאלוהים אחד, ריבוי אלוהות - האם ריבוי אלוהים אפשרי, בורא מוגבל, ריבוי אין סוף
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הגבלה עצמית, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הגבלה עצמית, איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיות מאושר ושמח? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי למנהלים, ייעוץ אישי, מאמן לזוגיות בנושאי הגבלה עצמית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.9219 שניות - עכשיו 02_09_2025 השעה 20:47:51 - wesi1