אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הבנה ✔תקשורת בין אישית, איך לתקשר עם אנשים? איך למנוע מריבות? איך למנוע ויכוחים? איך לנהל דיונים? איך לא לריב עם אנשים? איך ליצור הסכמה? איך ליצור...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
תקשורת בין אישית, איך לתקשר עם אנשים? איך למנוע מריבות? איך למנוע ויכוחים? איך לנהל דיונים? איך לא לריב עם אנשים? איך ליצור הסכמה? איך ליצור הבנה? זה לא נכון או מה לא נכון, מה הבנת אותי? למה התכוון המשורר? איך לנהל שיחה?
איך למנוע מריבות וויכוחים עם אנשים?

אליעד כהן מסביר שיש דרך פשוטה אך אפקטיבית למנוע מריבות וויכוחים בין אנשים. למרות שהדרך הזו נשמעת ברורה, רוב האנשים לא מיישמים אותה, משום שכאשר חילקו את השכל, לא היה להם מספיק שכל כדי לעמוד בתור ולקחת ממנו. עם זאת, הוא מסביר את הרעיון בצורה מפורטת וברורה כדי שמי שכן רוצה ויכול, ישתמש בו וימנע מריבות וויכוחים מיותרים.

הרעיון המרכזי שאליעד מציג הוא שכאשר מישהו אומר לכם שאתם טועים או שהדברים שאתם אומרים הם "לא נכונים", יש לעצור לרגע ולבקש הבהרה ברורה: "מה לא נכון?". כלומר, אם אמרתם למישהו "אני חושב שכדאי לעשות פעולה X," והאדם השני עונה לכם "זה לא נכון", אל תגיבו ישר בהתנגדות, אלא תשאלו אותו בפשטות: "מה בדיוק לא נכון במה שאמרתי?". פעולה פשוטה זו יכולה למנוע את רוב המריבות והוויכוחים בין אנשים.

מדוע רוב האנשים לא באמת מבינים את הצד השני בוויכוח?

אליעד מסביר שכאשר מישהו אומר "זה לא נכון", ברוב המקרים הוא לא הבין מה אמרתם. אולי הוא שמע את המילים שאמרתם, אך לא הבין את הכוונה שעומדת מאחוריהן, ואולי הוא בכלל לא שמע אתכם היטב. לדוגמה, ייתכן שאמרתם משפט מסוים שהובן בצורה אחרת לגמרי על ידי הצד השני. יכול להיות שהשתמשתם במילה מסוימת שהתפרשה בצורה שונה לחלוטין מזו שהתכוונתם אליה, או שפשוט התבלבלתם ואמרתם בטעות משהו אחר ממה שהתכוונתם.

אליעד נותן מספר דוגמאות ברורות כדי להסביר את המורכבות הזו:
  • ייתכן שרציתם להגיד א', אבל בפועל אמרתם בטעות ג'. הצד השני שמע את מה שאמרתם בפועל ולא את מה שהתכוונתם לומר.
  • ייתכן שהצד השני שמע רק חלק מהדברים שלכם, או שמע אותם באופן מעוות או לא מדויק, ולכן הגיע למסקנה שאתם טועים.
  • ייתכן גם שהוא שמע נכון אבל פירש את דבריכם בדרך שלא התכוונתם אליה, מסיבות שונות.
לכן, אליעד ממליץ לפני הכל לעצור, לברר ולשאול: "מה הבנת שאמרתי?" או "למה התכוונתי לדעתך?". בצורה כזאת, תוכלו לוודא שהצד השני בכלל הבין אתכם, וכך תוכלו לברר אם יש מקום לוויכוח אמיתי או שמדובר בסתם אי - הבנה.

מהו ההבדל בין מה שהתכוונתם לומר לבין מה שאמרתם בפועל?

אליעד מפרט שלושה מצבים שונים שחשוב להכיר בכל תקשורת בין - אישית:
  • מה שהתכוונתם לומר.
  • מה שאמרתם בפועל (המילים המדויקות שיצאו לכם מהפה).
  • מה שהאדם השני הבין ממה שאמרתם.
ההבדל בין השלושה הוא קריטי. כשמישהו מתנגד לכם, הוא יכול להתנגד למה שהתכוונתם לומר, למה ששמע שאמרתם בפועל, או למה שפירש מהדברים שאמרתם. כאשר עוצרים ושואלים את האדם השני "מה הבנת שאמרתי?", אפשר לגלות בקלות לאיזה מהשלושה הוא מתנגד, וכך לטפל בבעיה במדויק.

איך לקחת אחריות על ההסבר שלכם בשיחה?

אליעד מדגיש את החשיבות של לקיחת אחריות אישית על ההסבר של הדברים שאתם אומרים. במקום להגיד לצד השני "לא שמעת אותי טוב", שזה עלול לגרום לו להתגונן ולתקוף בחזרה, יש לקחת אחריות ולומר משהו כמו: "יכול להיות שלא הסברתי את עצמי טוב", "יכול להיות שאני מבולבל", "אולי לא התנסחתי כמו שצריך", או "אולי התבלבלתי ואמרתי דבר אחר ממה שהתכוונתי".

גישה כזו יוצרת סביבה נוחה שבה הצד השני לא מרגיש מותקף או מושפל, וכך הוא מוכן להקשיב ולבחון מחדש מה באמת נאמר ומה הייתה הכוונה.

איך לתקשר נכון כשאתם לא מסכימים עם מישהו אחר?

אליעד מסביר שהשיטה הזו לא מיועדת רק למצבים בהם מישהו מתנגד לכם, אלא גם למצבים שבהם אתם מתנגדים לאחרים. במקום לקפוץ ולהגיד לצד השני שהוא טועה או שהדברים שלו "לא נכונים", עליכם קודם כל לעצור ולשאול את עצמכם:
  • מה בדיוק הוא אמר בפועל?
  • האם הבנתי נכון את הכוונה שלו?
  • אולי הוא התבלבל, אמר דבר אחד אבל בעצם התכוון לדבר אחר?
  • אולי הוא השתמש במילים הלא נכונות?
כאשר אתם מתנגדים, אל תזרקו סתם משפטים כמו "אתה טועה", "אתה לא מבין", או "אתה לא יודע על מה אתה מדבר". במקום זאת, הסבירו במפורש על מה בדיוק אתם לא מסכימים. אמרו: "מה שאתה אומר שככה וככה זה לא נכון כי...", כך שהצד השני יוכל להבין בדיוק את מהות המחלוקת ויוכל להגיב באופן ענייני.

כיצד ניהול שיחה נכון יכול למנוע כמעט כל מריבה בעולם?

אליעד מדגיש שהשיטה הפשוטה הזו יכולה למנוע כמעט את כל המריבות בעולם. הסיבה המרכזית לכך היא שרוב המריבות מתחילות מכך ששני הצדדים לא מבינים זה את זה, ולא מפני שיש מחלוקת אמיתית על העובדות. אם אנשים ייקחו אחריות לבדוק היטב אם הם הבינו נכון את הצד השני, ואם הם יוודאו שהצד השני הבין אותם, רוב המחלוקות יתבהרו וייעלמו עוד לפני שהן הפכו למריבות של ממש.

לסיום, אליעד מסביר שהרעיון פשוט אך דורש תרגול, מודעות ואחריות אישית מצד כל אדם שמעוניין לנהל תקשורת בין - אישית מוצלחת יותר ולהימנע מוויכוחים מיותרים. מי שיבין ויתרגל את הגישה הזו, יראה שינוי משמעותי ביחסים שלו עם אנשים אחרים ויחסוך לעצמו הרבה מריבות וויכוחים מיותרים בחיים.
איך למנוע מריבות וויכוחים עם אנשים?

שלום חברים, היום נדבר על דרך פשוטה אך יעילה למנוע אינספור מריבות וויכוחים עם אנשים אחרים. למרות שרוב האנשים יבינו את מה שאני אומר, ואפילו יסכימו שזה הגיוני, רובם כנראה לא יישמו את זה בפועל. למה? כי כאשר חילקו את השכל, הם לא ביקשו לעמוד בתור כדי לקבל עוד. ובכל זאת, אסביר את הרעיון.

הגישה הנכונה לוויכוחים

בכל פעם שמישהו אומר לכם: "זה לא נכון", עצרו לרגע ושאלו: מה לא נכון? לדוגמה, אם אמרתם למישהו: "אני חושב שכדאי לעשות כך וכך", והוא מגיב: "זה לא נכון", שאלו: מה בדיוק לא נכון? אל תסתפקו במילה "זה" - דרשו פירוט.

ברוב המקרים, כאשר מישהו אומר על מה שאמרתם "זה לא נכון", הוא בכלל לא הבין אתכם. אולי הוא שמע מילה אחת שגויה, אולי פירש אתכם בצורה אחרת, ואולי הוא בכלל לא שמע אתכם כראוי. יש הבדל בין מה שהתכוונתם לומר, מה שאמרתם בפועל, איך הצד השני פירש את זה ומה שהוא חשב שהבנתם.

למה אנשים מתווכחים בלי להבין?

כשמישהו טוען "אתה טועה!", שאלו אותו: "מה הבנת שאמרתי?" ייתכן שהוא לא באמת הבין, או שאמרתם דבר אחד והתכוונתם לאחר. ברגע שאתם לוקחים אחריות על ההסבר, ואומרים: "אולי לא הסברתי את עצמי נכון", אתם מונעים התנגדות אוטומטית.

אם תאמרו למישהו: "אולי לא שמעת אותי נכון?", הוא מיד יגן על עצמו: "מה פתאום! אני שמעתי אותך והבנתי בדיוק!" אבל אם תגידו: "אולי אני הסברתי את עצמי לא ברור, אתה יכול להגיד לי מה הבנת?", זה יגרום לו לבדוק את עצמו במקום לתקוף אתכם.

איך לבנות טענות ברורות?

כשאתם לא מסכימים עם מישהו, אל תגידו "זה לא נכון" או "זה טעות". במקום זאת, פרטו:
  • "האמירה שכך וכך אינה נכונה כי..."
  • "המחשבה שאומרת כך וכך שגויה משום ש..."
  • "אני לא מסכים עם הטענה ש... כי..."
אל תאמרו "אני לא מסכים איתך" בלי להסביר. על מה בדיוק אתה לא מסכים? מה בדיוק לא נכון? מה הבנת שהצד השני אמר?

מניעת מריבות - האחריות שלכם

חשוב לזכור: העיקרון הזה תקף לא רק כלפי אחרים, אלא גם כלפיכם. כלומר, כשאתם לא מסכימים עם מישהו אחר, אל תקפצו ישר ותגידו: "זה לא נכון!" קודם כל, ודאו שהבנתם נכון את מה שהוא אמר. אולי הוא התבלבל, אולי הוא אמר דבר אחד והתכוון למשהו אחר. לפני שאתם מתנגדים, נסו להבין.

לסיכום

אם אנשים היו מנסים קודם להבין את הצד השני לפני שהיו מתנגדים לו, היו נחסכות רוב המריבות בעולם - ואולי אפילו כולן. תחשבו על זה בפעם הבאה שאתם עומדים בפני ויכוח.

למידע נוסף על איך לנהל דיונים, איך להתווכח נכון, איך למנוע מריבות ואיך להבין אנשים, בקרו באתר האינטרנט EIP.co.il, ותמצאו שם מידע נוסף שיכול לעזור לכם לשפר את התקשורת שלכם עם אחרים. בהצלחה!
שגויה הגיוני לגרום לאישה לעמוד בתור למה התכוון המשורר למנוע ויכוחים מבולבל מה הבנת אותי לעמוד לשאול את עצמי שאלות להתבוננות אולי זה לא נכון איך לא לריב איך לא לריב עם אנשים איך ליצור איך ליצור הבנה איך ליצור הסכמה איך למנוע איך למנוע ויכוחים איך למנוע מריבות איך לנהל איך לנהל דיון איך לנהל דיונים איך לנהל שיחה איך לריב עם אנשים איך לתקשר עם אנשים דיונים הבנה הסכמה ויכוח ויכוחים כיצד לנהל לא לריב לא לריב עם אנשים להסכים ליצור ליצור הבנה ליצור הסכמה למה התכוון המשורר למנוע למנוע ויכוחים למנוע מריבות לנהל לנהל דיון לנהל דיונים לנהל פגישה לנהל פגישות לנהל שיחה לפתח שיחה לריב לריב עם אנשים לתקשר לתקשר עם אנשים מאבק מה הבנת אותי מנהל מריבות ניהול ניהול דיון ניהול דיונים ניהול פגישה ניהול פגישות ניהול שיחה ניהול שיחות פיתוח שיחה שיחה תקשורת תקשורת בין אישית תקשורת בינאישית תקשורתיות
הבנה, חוסר הבנה, הבנה שלמה, הבנה חלקית, חיפוש הבנה, שאלות פנימה, שאלות החוצה, רצון לדעת, לא רוצה לדעת
הבנה, חוסר הבנה, הבנה שלמה, הבנה חלקית, חיפוש הבנה, שאלות פנימה, שאלות החוצה, רצון לדעת, לא רוצה לדעת
הבנה, חוסר הבנה, הבנה שלמה, הבנה חלקית, חיפוש הבנה, שאלות פנימה, שאלות החוצה, רצון לדעת, לא רוצה לדעת למה האדם מחפש הבנה? הרצאתו של אליעד כהן עוסקת בשאלה מדוע האדם מחפש הבנה ומנסה להבין דברים. אליעד פותח באמירה שלכל חיפוש יש מכנה משותף - בין אם האדם קורא לזה ... למלא חיסרון מסוים. כאשר האדם אומר אני רוצה להבין, פירוש הדבר שהוא חווה שחסר לו משהו - חסרה לו הבנה. מה מניע את הרצון להבין? הרצון להבין נובע מחוויה של חיסרון או אי - ידיעה. למשל, כאשר אדם רואה עלה נופל ולא מבין מדוע הוא נפל, הוא חווה חוסר הבנה. חוסר הבנה זה יוצר בו רצון לדעת. אם לא היה מבחין בעלה, לא היה מתעורר הרצון להבין את סיבת ... כך גם בשאלות קיומיות כמו למה אני חי? או למה אני כאן?. כל שאלה כזו יוצרת תחושה של חיסרון בהבנה . איך מתבטאת חוויית החיסרון בחיי היום יום? החיסרון מתבטא במצבים יומיומיים פשוטים, כמו למשל כשיתוש עוקץ אדם והוא שואל למה היתוש עקץ אותי?. עצם השאלה מבטאת חוסר הבנה, ומעידה שהאדם חווה שמשהו חסר לו. אם האדם לא היה יודע בכלל על קיומו של יתוש או על האפשרות שהוא עוקץ, לא הייתה מתעוררת אצלו השאלה. זה אומר שכדי שתהיה שאלה, חייבת להיות לפחות הבנה חלקית. מדוע ההבנה תמיד חלקית? הסיבה שהאדם תמיד חווה חוסר הבנה היא שהוא תמיד מבין דברים בצורה חלקית. למשל, אדם יודע שהוא נמצא בבית ולא בים, כי חסרים לו גלים וחול. ההבנה החלקית יוצרת חוסר הבנה ומכאן הרצון להבין עוד. אליעד מסביר שכדי שתהיה לאדם שאלה כלשהי, הוא צריך לדעת משהו - ... הכעס, האדם בודק מדוע בכלל הוא מתעניין בכך, מה שמביא אותו לניתוק הדרגתי מהאחיזה שלו באותה הבנה חלקית. מה גורם לאדם להמשיך לחפש תשובות? האדם ממשיך לחפש תשובות כי הוא מאמין לאמונות ... משנה מה תגדירי שאת מחפשת, אם את מחפשת משהו, זה עדיין אותו הדבר. אחד קורא לחיפוש הארה, השני הבנה, ואחר קורא לזה אמת. אבל בסוף אתה מחפש משהו. אז שאלנו, למה את רוצה להבין? ואמרת שאת ... ובמקום זה נשאל, מה זה לרצות להבין? אני רוצה להבין, פירושו, אני ישות קיימת, שחווה שחסרה לי הבנה. אני חווה חיסרון של הבנה. אז מה מניע את הרצון להבין? חוויית החיסרון של ההבנה. כמו למשל אדם שחווה שחסר לו ילדים, ירצה ילדים. אדם שחווה שחסרה לו הבנה, ירצה הבנה. למשל את הולכת ברחוב, ורואה עלה נופל, ואת לא מבינה מדוע העלה נפל, ואז את חווה ... למה אני חיה? מה אני עושה? למה קמתי בבוקר? - למעשה כל השאלות שלך גורמות לך לחוויה של חוסר הבנה. אפילו למשל שעוקץ אותך יתוש, את שואלת, למה עקץ אותי, זה בגלל שאת חווה חוסר הבנה. אם למשל עקץ אותך יתוש, ואת לא שואלת, למה עקץ אותך יתוש, אבל אם את יודעת שעקץ אותך ... סינית, ורוצה לדעת מה הם דברו, זה יוצר אצלך חוויה של חיסרון, שאת לא יודעת משהו. הרצון שלך להבנה, נובע מכך שאת חווה חוסר הבנה . אולי אפילו מבחינתך לא אכפת לך לא להבין, ואת רק רוצה למלא את החיסרון. אבל את לא מסוגלת להיות בחוויה של, אני לא מבינה. ולכן את רוצה את ההבנה. מצד השכל, כדי שאני ארצה משהו, אני צריך לחוות שהוא חסר לי. אני רוצה להבין, כי אני ... לא היה חסר לי הים, פירושו שאני בים. כך שאדם שאומר שהוא לא מבין, אז למעשה הוא אומר שחסרה לו ההבנה. עכשיו נשאל, מה זה חסרה לי הבנה? במה זה תלוי? למה אני חווה שיש משהו שאני לא מבינה? התשובה, כי את מבינה דברים באופן ...
חוסר הבנה שהיא שקר, שקר במזיד, שקר בשוגג, שקר מתוך חוסר ידיעה, הבנה חלקית
חוסר הבנה שהיא שקר, שקר במזיד, שקר בשוגג, שקר מתוך חוסר ידיעה, הבנה חלקית
... הבנה שהיא שקר, שקר במזיד, שקר בשוגג, שקר מתוך חוסר ידיעה, הבנה חלקית מה ההבדל בין חוסר הבנה לשקר? הבנת המושג של חוסר הבנה היא קריטית בהבנת איך ניתן לזהות שקר. אליעד כהן מסביר שישנם מצבים שבהם חוסר הבנה למעשה מהווה שקר, וההבדל תלוי בכמה אנו מבינים את המידע ... משקר, גם אם לא מתוך כוונה רעה. יש הבדל בין חוסר הבנה של דבר מסוים לבין הטעיית אחרים לגבי מה שאנחנו יודעים או ... אדם לא מבין את האמת, אך עדיין טוען שהוא יודע אותה. הבנה חלקית - כאשר אדם מבין רק חלק מהאמת, אך לא מבין את התמונה כולה. אליעד כהן מדגיש שהבנה חלקית עלולה לגרום לנו לשקר, כי אם אדם לא מבין את כל התמונה ... שהוא מבין, הוא מבצע שקר בעצם אמונתו החלקית. למה הבנה מעורפלת היא שקר? ההבנה המלאה של משהו היא חיונית כדי להימנע משקר. כאשר אדם לא מבין משהו עד הסוף, אך חושב שהוא מבין אותו, זהו שקר. כל הבנה מעורפלת למעשה מתפרשת כאמונה, וכל אמונה היא שקר, שכן היא לא ... לבין לשקר? אם אדם לא מבין משהו, אך הוא לא טוען להבנה, הוא לא משקר. אך אם הוא טוען שהוא מבין משהו, בעוד שהוא מבין רק חלק מהדבר, הוא משקר. השקר הוא בתביעה להבנה מלאה כאשר בפועל ההבנה חלקית בלבד. למה שקר מתוך חוסר הבנה חמור יותר משקר במזיד? כשהאדם משקר מתוך חוסר הבנה, הוא מטעה גם את עצמו וגם את סביבתו, כי הוא מאמין במה שהוא ... כיוון שהוא מטעה את עצמו בתמימות. מה ההבדל בין הבנה מלאה להבנה חלקית? ההבנה המלאה נדרשת כדי להבין את האמת כולה. אם אדם לא מבין את כל המרכיבים של משהו, הוא למעשה לא מבין את האמת. הבנה חלקית נותנת לאדם תחושת ביטחון כוזבת, כאילו הוא מחזיק באמת, ... שהוא טועה. מה הקשר בין אמונה לשקר? כפי שצוין, כל הבנה מעורפלת היא בעצם אמונה, וכל אמונה היא שקר. אם אדם מקבל ... להבין אותו באופן ישיר ומוחלט, הוא למעשה חי בשקר. הבנה אמיתית לא דורשת אמונה - היא מבוססת על ידיעה ישירה וברורה ... הוא לא בטוח, עדיף שיאמר אני לא יודע במקום לטעון להבנה חלקית. הדרך הנכונה להימנע מהטעיה עצמית היא לשאוף להבנה מוחלטת ומדוקדקת, מבלי להסתמך על אמונות או השערות. למה חשוב לבדוק את ההבנה שלנו? הבנתנו צריכה להיות תמיד ברורה ומבוססת. אם יש לנו ספק לגבי ההבנה שלנו, כדאי לבדוק אותה מחדש, לבדוק כל הנחה ולוודא שהיא נכונה. כל חוסר הבנה או הבנה מעורפלת עשויה להוביל לשגיאות חמורות, ולכן יש להטיל ספק ... את הדברים באופן שלם ומלא. מה ההבדל בין שקר לחוסר הבנה? מדוע אמונה היא סוג של שקר? איך אפשר לדעת אם אנחנו באמת ... חוסר ידיעה חמור יותר משקר במזיד? מה המשמעות של הבנה חלקית? איך ניתן להימנע מהטעיה עצמית? מה ההבדל בין חוסר ...
הבנה עצמית, להבין את עצמך, מודעות עצמית, איך נוצרת הבנה? מהי הבנה? איך המוח מבין? שאלה רקורסיבית, להבין את עצמך, להבין את החיים, הבנה מלאה
הבנה עצמית, להבין את עצמך, מודעות עצמית, איך נוצרת הבנה? מהי הבנה? איך המוח מבין? שאלה רקורסיבית, להבין את עצמך, להבין את החיים, הבנה מלאה
הבנה עצמית, להבין את עצמך, מודעות עצמית, איך נוצרת הבנה? מהי הבנה? איך המוח מבין? שאלה רקורסיבית, להבין את עצמך, להבין את החיים, הבנה מלאה איך נוצרת הבנה ומה משמעותה? אליעד מסביר שהמושג הבנה הוא תהליך שבו אדם חווה דברים מסוימים כשונים מדברים אחרים, ולחוויית השוני הזאת הוא קורא הבנה. אך אם האדם מנסה להבין כיצד נוצרת אותה חוויית הבנה, הוא מיד ייתקל בקושי מהותי, מכיוון שכל הסבר שיינתן לו ידרוש ממנו להבין שוב דברים חדשים, וכך הלאה. לכן האדם נכנס ללופ ... וכך הלאה עד אינסוף. כך, כל הסבר הוא בהכרח חלק ממנגנון ההבנה, ולכן בלתי אפשרי להגיע להבנה מוחלטת ושלמה של הדבר עצמו. מה קורה אם מתעקשים להבין ב - 100%? אליעד טוען שככל שהאדם מתעקש להבין דבר מסוים לעומק ולפרטי פרטים, בסופו של דבר הוא מגיע להבנה שאין שום דבר שהוא באמת מבין אותו. מדוע? מפני שכדי להבין משהו עד הסוף חייבים להגיע אל הבסיס של כל ההבנות: ההבדלה בין יש ... אם האדם מתעקש להבין מה זה שולחן עבורו, הוא יבחין שחלק מההבנה שלו לגבי שולחן נשענת על הבדל מסוים - למשל ההבדל בין דומם לחי, או בין רהיט לריצוף. ככל שהוא מתעמק בכך, הוא מגלה שההבדלות ... שמאפשר לשאול שאלות ולהבין דברים מפסיק לפעול. מכיוון שכל הבנה וכל חוויה שלו מבוססות על אותה הנחת יסוד ראשונית, אז אם הנחה זו אינה ודאית עוד, כל המבנה השכלי קורס ואין יותר אפשרות לשאול שאלות נוספות. איך מתקדמים בהבנה מעבר ללופ השאלות האינסופי? אליעד מסביר שהדרך לצאת מהלופ האינסופי של שאלות ותשובות היא להבין את השאלה עצמה ולא רק את התשובה ... הוא מבין את מגבלות התשובות שהוא מקבל. במילים אחרות, עצם ההבנה של השאלה ושל מגבלות התשובה היא הפתרון הכללי. הוא מציין שככל שהאדם מתעקש להבין לעומק, הוא מגלה שכבה עמוקה יותר של התודעה ... שאין באמת תשובה מוחלטת מאחורי שום דבר. מדוע אי אפשר להגיע להבנה מוחלטת של שום דבר? לסיכום, אליעד טוען שאי אפשר להגיע להבנה מוחלטת של שום דבר בעולם מכיוון שכל הבנה נשענת על הבדלה ראשונית בין מה שיש לבין מה שאין. עצם ההבדלה הזאת היא יחסית ולא מחויבת במאה אחוז. ברגע שאדם באמת מבין זאת, ... ביותר - בין קיום לבין אי - קיום, בין יש לאין. איך נוצרת הבנה? מהי משמעות של משהו? איך המוח מבין דברים? מהו לופ אינסופי של שאלות? מהי הנחת היסוד הבסיסית? האם אפשר להבין משהו באופן ... לא תוכל לסיים אף פעם. כול אסבר שאסביר לך הוא בתוך מנגנון ההבנה עצמו, וכאשר אתן לך אסבר למשל, איך אתה מבין שיש פה שולחן? ואז אתה תשאל, איך אני מבין את ההסבר שלך? אתה צריך להבין מה אתה רוצה להבין. אם אתה אומר שהבנה לא מספקת אותך, ואתה רוצה להבין, איך אני מבין את הדבר? זה שאתה מבין שיש פה שולחן לא מספק אותך, אתה רוצה לדעת איך הבנתי שיש ... אני רוצה להבין הכל. אליעד: אתה צריך להבין קודם כל מה היא הבנה. הבנה זה שאתה חווה דברים מסויימים כשונים מדברים אחרים, ואז אתה קורא לחוויה הבנה. אז תשאל, איך אני חווה דברים? אז אנחנו שוב פעם בלופ, כל מה שאסביר לך, אסביר זאת במילה אחרת, ותמיד תהיה לך שאלה על זה. אני ... בעצם לא מבין שום דבר. שאלה: אני מבין זאת. אליעד: האם כל הבנה שעוברת לך בראש, אתה רואה שמאחוריה אין שום מחויב? מה שאמרתי עכשיו זה בעצם התשובה לשאלה. כי אם אתה מבין, שעל כל הבנה שאני אתן לך, תהיה לך עוד שאלה, אז במכה אחת כל מה שאתה מבין נעלם לך, כי אתה רואה שמאחורה אין שום דבר שאתה יכול להיות בטוח בו. מה ההבנה הבסיסית ביותר שיש? שאני מבין שיש ואין. אז השאלה היא, איך יש ואין? וכל הסבר שאני אתן הוא בתוך היש והאין, ולכן אם הבנת את זה ... שואל שאלה כל שהיא, כמו איך אני מבין שזה שולחן? ואני נתתי לך הבנה כל שהיא לשאלה שלך, ככול שתבין את ההבנה יותר לעומק, כך השאלה עצמה תעלם. כי להבין את השאלה עצמה, להבין את המגבלות של התשובה, זה עצמו הפיתרון הכללי. כול מחשבה שיש ... כל החוויות, המחשבות, הרגשות, התחושות וכו מושתתות על ההבנה הבסיסית של ההפרדה בין מה שיש לבין מה שאיננו. ואם אתה שואל מה עומד מאחורי זה, ברגע שהטלת בזה ספק, הפסקת לשאול. ...
התפתחות רוחנית, עליה רוחנית, ירידה רוחנית, מדרגה רוחנית, הבנה ואי הבנה, הדרך אל ההבנה
התפתחות רוחנית, עליה רוחנית, ירידה רוחנית, מדרגה רוחנית, הבנה ואי הבנה, הדרך אל ההבנה
... רוחנית, עליה רוחנית, ירידה רוחנית, מדרגה רוחנית, הבנה ואי הבנה, הדרך אל ההבנה מהי המשמעות של הבנה ואי הבנה בתהליך ההתפתחות הרוחנית? אליעד כהן מסביר את התהליך של ההתפתחות הרוחנית כתהליך מתמשך של הבנה ואי - הבנה, שבו האדם נמצא תמיד בין שני מצבים אלה. הוא מדגיש שהאדם יוצא מנקודת פתיחה שבה הוא לא מבין את עצמו באופן מלא אלא באופן חלקי ... אני עושה את מה שאני עושה?, הוא מקבל תשובה שנותנת לו תחושת מילוי. אך המילוי הוא זמני, ומיד לאחריו חוזרת תחושת אי - ההבנה. התהליך מתואר בצורה מעגלית: האדם שואל שאלות, מקבל תשובות ומרגיש שהבין, ואז שוב חוזר לנקודת ההתחלה של אי ההבנה. אליעד משתמש בדוגמה מהסיפור של יציאת מצרים, שבה נאמר ויקם מלך חדש אשר לא ידע את יוסף. הכוונה של הדוגמה היא להמחיש את ההרגשה של האדם כאשר הוא מגיע להבנה חדשה, ולאחר מכן שוכח או מאבד את התחושה של ההבנה שהייתה לו קודם. כלומר, לאחר כל הבנה חדשה, באה נקודה שבה האדם מרגיש שהוא שוב לא מבין כלום, וכך הוא מתקדם לשאלה הבאה. מדוע אחרי כל הבנה חוזרת אי - הבנה גדולה יותר? אליעד כהן מסביר שאי - ההבנה החדשה היא תוצאה של העלייה במדרגה רוחנית. הוא מדמה את התהליך לאימון בקרב או בלחימה, למשל: בתחילה האדם נלחם בלוחמים חלשים ... כיוון שהוא תמיד חוזר למצב שבו הוא נתקל ביריב שהוא לא מסוגל להתמודד איתו בקלות. אבל למעשה, כל מצב חדש של אי - הבנה הוא רמה גבוהה יותר של התמודדות, שמסמנת התקדמות רוחנית. אליעד מדגיש שהאי - הבנה של עכשיו היא כבר הרבה יותר מתקדמת מההבנה של אתמול. במילים אחרות, אי - ההבנה החדשה מסמנת שהאדם הגיע למקום עמוק יותר וגבוה יותר של חקירה רוחנית. הוא מדגים זאת עם הרעיון שאם היינו מציגים לאדם לפני שנה ... עמוקות וקשות יותר מצביעה על כך שהוא התקדם רוחנית, למרות שלעתים זה מרגיש כמו חזרה אחורה. מהי המשמעות של חוויה של הבנה חלקית? אליעד מתאר גם מצב שבו לאדם יש תחושה של הבנה חלקית בלבד. הוא מבין משהו, אך לא מבין אותו לחלוטין. התחושה הזו מתחלפת בין ההבנה לבין אי - ההבנה. האדם לא באמת שוכח את ההבנות הקודמות שלו, אלא פשוט חווה רמות שונות של בהירות וערפול לאורך התהליך. הוא מדגים זאת עם דימוי ... שהסלעים שהוא כבר הוציא נמצאים בצד, והדרך שכבר עבר גדולה מאוד. באופן דומה, האדם אולי מרגיש שהוא עדיין מתמודד עם חוסר הבנה, אבל למעשה הוא נמצא עמוק יותר בתהליך החקירה וההתפתחות שלו. מה קורה בסופו של התהליך הרוחני, ומה משמעות הכל אחד? אליעד כהן מסביר שהסוף של התהליך הרוחני מתרחש כשהאדם מגיע להבנה מוחלטת שהכל אחד. במצב זה מתבטלת הדואליות - אין יותר הבדל בין מבין ללא מבין. כשמגיעים לנקודה הזו, האדם מבין שאין שום הבדל בין הבנה לאי - הבנה, בין ידיעה לאי - ידיעה. כלומר, ההבנה המוחלטת היא ההבנה שגם הידיעה וגם האי - ידיעה הם אחד. הוא מתאר זאת כנקודת הקצה, שבה האדם חווה באופן מלא שהכל זה דבר והיפוכו בעת ובעונה אחת. ... מגיע לסוף, הוא כבר לא מרגיש את החסר הזה, מכיוון שהוא רואה את האחדות של כל המצבים, ללא הבדל ביניהם. האם התהליך של הבנה רוחנית יכול להסתיים? אליעד מציין במפורש שבסופו של התהליך אין יותר חוסר בהירות או שאלה, מכיוון שנעלמת הדואליות, והאדם מפסיק ...
יישום בצורת הבנה, איך ליישם את העצות של אליעד כהן? איך להרגיש את השכל? איך להרגיש את מה שמבינים? איך ליצור התאמה בין רגש לשכל? איך מיישמים את העצות של אליעד כהן? איך ללמוד מאליעד כהן? ליישם הבנה, ליישם עצות של הבנה
יישום בצורת הבנה, איך ליישם את העצות של אליעד כהן? איך להרגיש את השכל? איך להרגיש את מה שמבינים? איך ליצור התאמה בין רגש לשכל? איך מיישמים את העצות של אליעד כהן? איך ללמוד מאליעד כהן? ליישם הבנה, ליישם עצות של הבנה
... בצורת הבנה, איך ליישם את העצות של אליעד ... של אליעד כהן? איך ללמוד מאליעד כהן? ליישם הבנה, ליישם עצות של הבנה איך ליישם את העצות של אליעד ... במקום זאת, היישום של העצות שלו מתמקד בהבנה. כל הרעיון שמביא אליעד כהן נשמע כמשהו שנשאר ברובו במישור המחשבתי וההבנה האישית של האדם. כדי להבין את ... פעולה מסוימת שהוא צריך לעשות, אך כשמדובר בהבנה, היישום הוא לא בהכרח פעולה פיזית. במקום זאת, היישום של הרעיון הוא הבנה מעמיקה של אותו רעיון. האם ... היישום הוא לא על ידי פעולה פיזית אלא על ידי הבנה. איך מיישמים רעיון? כיצד ... הזה הוא הדרך ליישם את הרעיון. האם היישום הוא הבנה? איך מיישמים את הרעיון על ידי הבנה? כפי שאליעד כהן מסביר, היישום הוא למעשה הבנה. כל רעיון שתגידו או שתקראו צריך לעבור תהליך של הבנה מעמיקה. חשוב לא רק להבין את ... עצמו לא מתרחש על ידי פעולה פיזית, אלא על ידי הבנה מעמיקה שמתבצעת בתהליך של ... על ידי פעולות פיזיות, אלא על ידי למידה והבנה. כל רעיון צריך לעבור את תהליך ההתבוננות וההבנה כדי להגיע למקום שבו לא רק ... צדדיו ומובניו, ותוך כדי חקירה ושאלות, הגענו להבנה מלאה. איך ליישם את העצות של ...
חוויה מושלמת, חוויה מלאה, חוויה קבועה, להבין במאה אחוז, הבנה מוחלטת, הבנה מלאה, הבנה חלקית, בטוח במאה אחוז, בטוח באופן מוחלט, ללכת עד הסוף
חוויה מושלמת, חוויה מלאה, חוויה קבועה, להבין במאה אחוז, הבנה מוחלטת, הבנה מלאה, הבנה חלקית, בטוח במאה אחוז, בטוח באופן מוחלט, ללכת עד הסוף
... מושלמת, חוויה מלאה, חוויה קבועה, להבין במאה אחוז, הבנה מוחלטת, הבנה מלאה, הבנה חלקית, בטוח במאה אחוז, בטוח באופן מוחלט, ללכת עד הסוף למה ההבנה נעלמת ואיך להשיג חוויה מושלמת? אליעד כהן מסביר בהרצאה כיצד להשיג הבנה מוחלטת וחוויה מושלמת, ומדוע לעיתים ההבנה או הפתרון שמצאנו נעלמים לנו. הוא מתאר מצב נפוץ בו אדם מתמודד עם קושי בחיי היומיום, מגיע להבנה מסוימת שמקלה עליו, אך לאחר זמן קצר ההבנה נעלמת, והקושי חוזר שוב. מה המשמעות של הבנה מוחלטת ושל חוויה מלאה? אליעד מדגיש שהבעיה המרכזית היא שהאדם משיג פתרון זמני בלבד, מכיוון שההבנה שלו לא מוחלטת אלא חלקית בלבד. להבנתו, מוחלטות פירושה מצב בו האדם כל כך בטוח במסקנה או בתובנה שלו, שהוא אינו יכול אפילו ... הוא נותן דוגמה מוחשית מאוד לעניין הזה: אם אדם מבין שאש שורפת, הוא לא יצטרך לשכנע את עצמו מחדש כל פעם שהוא רואה אש. ההבנה ברורה ומוחלטת עד כדי כך, שהוא לא מסוגל לחשוב אחרת. מה הקשר בין חוסר ביטחון להבנה חלקית? לפי אליעד, הסיבה העיקרית לכך שההבנות שלנו לא מחזיקות מעמד היא שאין לנו ביטחון מלא ואמיתי בהן. כל עוד אנחנו מסוגלים לחשוב או לדמיין אחרת, ההבנה שלנו אינה שלמה. לכן, אם אדם חושב כיף לי, סימן שהוא עדיין יכול לדמיין מצב שבו לא יהיה לו כיף. כך הוא מזהה שמדובר בטוב יחסי ... רק באופן חלקי או זמני. איך להשיג ביטחון מוחלט בפתרון הבעיה? הדרך להגיע לפתרון מוחלט, לפי אליעד, היא לא להרפות עד שההבנה הופכת להיות מוחלטת. הוא מדגיש שוב ושוב את המושג מאה אחוז, כלומר, שעל האדם להמשיך ולחקור את המחשבות והתחושות שלו עד שיגיע למצב שהוא לא מסוגל לחשוב אחרת. רק אז ההבנה תהיה קבועה, ולא תיעלם שוב ושוב. מה פירוש להעלות את הרף של האמת? אליעד אומר שצריך להעלות את הרף של האמת, כלומר, לדרוש מעצמנו יותר דיוק, יותר עומק ויותר מוחלטות בכל הבנה שאליה אנחנו מגיעים. הוא מזהיר שאסור להתפשר על הבנה נוחה או שטחית, כי אז הפתרון יהיה זמני בלבד. אם האדם מתפשר, הוא ימשיך להתעייף מלהתמודד שוב ושוב עם אותן הבעיות. מדוע חשוב ... שום בעיה. רק כשיגיע האדם למצב שלא יכול אפילו לדמיין בעיה, תהיה זו חוויה מושלמת וקבועה. איך להשיג חוויה מושלמת? מהי הבנה מוחלטת? מדוע ההבנה שלי נעלמת? איך להגיע למאה אחוז ביטחון? מה זה ללכת עד הסוף? איך להפוך הבנה לזמינה תמיד? ...
תהליכים מקבילים, ללמוד מדבר על דבר, למצוא תשובות לשאלות, הבנה מלאה, הבנה חלקית, פתרונות לבעיות, למצוא פתרון לבעיה, משל ונמשל, היקש לוגי, הסקה לוגית
תהליכים מקבילים, ללמוד מדבר על דבר, למצוא תשובות לשאלות, הבנה מלאה, הבנה חלקית, פתרונות לבעיות, למצוא פתרון לבעיה, משל ונמשל, היקש לוגי, הסקה לוגית
... מקבילים, ללמוד מדבר על דבר, למצוא תשובות לשאלות, הבנה מלאה, הבנה חלקית, פתרונות לבעיות, למצוא פתרון לבעיה, משל ונמשל, היקש לוגי, הסקה לוגית איך אפשר ללמוד מתהליך אחד ... הבסיסיים ולהתאים אותם לסביבה החדשה. כך אדם מגיע להבנה עמוקה יותר, מופשטת יותר, שיכולה לשרת אותו במגוון מצבים אחרים. מה המשמעות של להפשיט תהליך למידה? להפשיט ... בו בתהליכים אחרים. מדוע אי אפשר להשליך רעיונות ללא הבנה מלאה? אליעד מדגים זאת באמצעות המשל של קריאת ספר בעברית. אם אדם נתקל במילה לא מובנת, כגון שולחן, עליו ... קודם להבין את המשל המקורי באופן שלם ומדויק. אם אין הבנה מלאה של המשל, ההשלכה על הנמשל תהיה מוגבלת או שגויה. איך מיישמים את עקרון ההבנה המלאה במציאות היומיומית? אליעד מדגיש שיישום נכון של רעיונות מופשטים תלוי ברמת ההבנה שלהם. ככל שההבנה עמוקה יותר, כך קל יותר ליישם את הרעיונות למציאות היומיומית. הוא מציין שאנשים רבים מבינים רעיונות ... שונים. לכן חשוב להבין את הרעיון המקורי לעומק, כי בלי הבנה כזאת לא ניתן לדעת מתי להעלות ומתי להוריד, ומדוע בכלל עושים זאת. לסיכום, אליעד מדגיש שהשלכה נכונה מדבר לדבר דורשת הבנה מעמיקה ומדויקת של המקור. רק כאשר האדם מבין את הרעיון המופשט בצורה שלמה, הוא יכול לקחת את אותו רעיון ולהשליך אותו בצורה נכונה על בעיות ומטרות שונות בחייו. הבנה חלקית תוביל להשלכה מוגבלת או שגויה, בעוד הבנה מלאה מאפשרת גמישות ויישום נכון בכל מצב. איך ללמוד מדבר לדבר? מהי הבנה מלאה? מה הכוונה להעלות את היראה לשורשה? מה המשמעות של משל ונמשל? איך פותרים בעיות בעזרת תהליכים ...
הבנה חלקית עוזרת להגיע אל השלמות המוחלטת
הבנה חלקית עוזרת להגיע אל השלמות המוחלטת
הבנה חלקית עוזרת להגיע אל השלמות המוחלטת איך הבנה חלקית יכולה להוביל לשלמות מוחלטת? הבנה חלקית, אף שאינה מושלמת בפני עצמה, יכולה לשמש ככלי יעיל ומשמעותי ... כהן מעביר הוא שגם הבנה חלקית של רעיון, מושג או תובנה רוחנית, יכולה להוביל בסופו של דבר להבנה מלאה ומוחלטת. כדי להבין לעומק כיצד תהליך זה מתרחש, הוא נותן מספר ... לפרטים. מה המשמעות של הבנה חלקית על פי אליעד כהן? לפי אליעד כהן, כאשר אדם שומע או קורא משהו ... כי היא מקדמת אותו להבנה מוחלטת. אליעד מדגים זאת באמירה שאם אדם רוצה להיות מאה אחוז ... לשלמות המוחלטת של הבנה רוחנית וידיעת האמת המוחלטת, הוא עדיין יכול להתחיל עם 30 אחוז הבנה, וזה מספיק כדי להניע תהליך של התקדמות. ההתקדמות לא חייבת להיות ... שתהיה התקדמות. איך הבנה חלקית מקדמת להבנה מוחלטת? אליעד מסביר כי התהליך הזה קורה מעצמו באופן טבעי. כאשר ... הזה הוא תחילתה של הבנה. גם אם השינוי הוא קטן מאוד, הוא משמעותי כי הוא משמש כחוליה ... הוא מדגיש שכאשר ההבנה הזאת מתרחשת אפילו בצורה חלקית, נוצר שינוי בתפיסה של האדם לגבי ... שבסופו האדם יגיע להבנה מלאה ושלמה. הוא מוסיף ומסביר שכאשר רעיון או תובנה רוחנית נוגעים ... ולנסות להבין גם אם ההבנה חלקית? אליעד מדגיש כי אין חובה להבין הכל באופן מלא מיד. הוא מציין ... של התקדמות מתמשכת. ההבנה הראשונית והחלקית היא זו שיוצרת את הפתח להבנה נוספת. ככל שאדם חוזר שוב ושוב על הרעיון, הוא מבין אותו טוב יותר, ... עד שבסופו של דבר, ההבנה החלקית הופכת להבנה מוחלטת. מה המשמעות של להיות 30 אחוז אלוהים? אליעד כהן משתמש ... לרמות שונות של הבנה רוחנית ושל חיבור לאמת המוחלטת. להיות 30 אחוז אלוהים פירושו להשיג רמה מסוימת של הבנה חלקית או תובנה רוחנית, שהיא כבר משמעותית בפני עצמה. המשמעות היא שגם הבנה לא מלאה עדיפה על פני חוסר הבנה מוחלט, מכיוון שהבנה חלקית כבר מניעה את האדם קדימה אל עבר יעדו הסופי - ההבנה השלמה והמלאה. הוא מדגיש שוב כי ההבנה החלקית היא כמו שלבים בסולם. ככל שאדם מבין חלקים נוספים מהרעיון, ... עולה עוד שלב ומתקרב להבנה שלמה יותר. למה לא כולם מגיעים להבנה מלאה? אליעד כהן מציין גם שאם כולם היו מבינים את הכל באופן מוחלט ... הדינמיקה של לימוד והבנה הדרגתית, שבה אנשים מגיעים להבנה בקצב שלהם, דרך
להאמין בדבר אמיתי, אמונה בדבר אמיתי, אמונה או הבנה, הבנה היא אמונה, לא לדעת שום דבר, אמונה הופכת להבנה, אמונה או ידיעה
להאמין בדבר אמיתי, אמונה בדבר אמיתי, אמונה או הבנה, הבנה היא אמונה, לא לדעת שום דבר, אמונה הופכת להבנה, אמונה או ידיעה
... בדבר אמיתי, אמונה בדבר אמיתי, אמונה או הבנה, הבנה היא אמונה, לא לדעת שום דבר, אמונה הופכת להבנה, אמונה או ידיעה מה ההבדל בין אמונה לבין הבנה? אליעד מסביר שלעיתים אנשים מאמינים בדבר מסוים אך ... עדיין לא יודע את הדבר, הוא רק חושב שהוא יודע. ההבדל הוא שידיעה או הבנה מלאה של דבר מסוים היא מצב שבו האדם חווה את האמת ... באופן ישיר לחלוטין, ולכן עדיין קיים בתוכו ספק. איך אמונה הופכת להבנה אמיתית? אליעד מסביר שתהליך המעבר מאמונה להבנה מתרחש כאשר האדם מטיל ספק באמונה שלו וחוקר אותה ... ספק בכל הנחות היסוד שלו, הוא יכול לעבור ממצב של אמונה בלבד למצב של הבנה מלאה. במצב של הבנה, האדם כבר אינו מאמין במשהו, אלא חי את הדבר עצמו, ללא ספק וללא צורך להאמין בו. מדוע כל הבנה היא למעשה סוג של אמונה? אליעד מציג רעיון נוסף ומעניין: כל סוג של הבנה היא למעשה סוג של אמונה. הוא מדגים זאת בכך שכאשר ... הבין משהו, הוא בעצם מאמין שהוא הבין. אם מבקשים ממנו להסביר את ההבנה, מתברר שהוא מסתמך על מושגים נוספים שגם בהם הוא ... את האמונות והידיעות שלו לעומק, כי רק בדיקה אישית יכולה להביא אותו להבנה מלאה של האמת. אליעד אפילו מבהיר כי אם עומדת ... יכולה להביא למצב של ידיעה מוחלטת ולשחרור מלא. מה ההבדל בין אמונה להבנה? האם אפשר לדעת משהו בוודאות? מה זה לא לדעת שום ...
משוגע כמו כולם, אתה לא חכם יותר ולא פחות מאף אחד אחר, אי הבנה שנובעת מהבנה
משוגע כמו כולם, אתה לא חכם יותר ולא פחות מאף אחד אחר, אי הבנה שנובעת מהבנה
... כמו כולם, אתה לא חכם יותר ולא פחות מאף אחד אחר, אי הבנה שנובעת מהבנה מה המשמעות של משוגע כמו כולם? הרעיון המרכזי בהרצאה הוא שלכל בני האדם יש חוסר הבנה מסוים לגבי המציאות, ולכן אף אחד מהם לא חכם יותר או פחות באופן מוחלט. אליעד כהן מציין כי ההבנה האנושית היא תמיד מוגבלת, והשקפת עולם של אדם עשויה להיראות נכונה לו, אך היא מבוססת רק על הבנה חלקית של המציאות. כל אדם משדר תחושה של חכמה או טיפשות מתוך תפיסת עולמו, אך למעשה כל בני האדם מצויים באותה רמה של חוסר הבנה. מדוע אנשים חושבים שהם חכמים יותר או פחות מאחרים? ישנם מצבים ... התפיסה שלו כנכונה, בעוד שהוא עשוי לחשוב שהתפיסות של אחרים שגויות. בהקשר זה, ניתן לראות כיצד אדם יכול להרגיש את ההפך - הוא לא רואה את התמונה המלאה וההבנה שלו אינה שלמה. כיצד אי - בנה נובעת מתוך הבנה? אליעד מציין פרדוקס חשוב - שהבנה חלקית יכולה להוביל לאי - הבנה. כאשר אדם חושב שהוא מבין משהו, אך הוא מבסס את הבנתו על תובנה ... יכולה לגרום לאדם שלא לראות את התמונה הכוללת. מהי המשמעות של קבלת השיגעון? הכרה בכך שכל בני האדם הם משוגעים במידה מסוימת היא הכרה מבססת של חוסר שלמות בהבנה האנושית. אין הבדל מהותי בין אדם שמוגדר כמשוגע לבין אדם שנחשב ... כאשר אדם מבין את המגבלות של הבנתו, הוא יכול להשתחרר מהצורך להוכיח את חוכמתו או להרגיש פחד שהוא טיפש. כיצד ההכרה בכך שכולם משוגעים יכולה לעזור לאדם? הבנה זו מסייעת לאדם לחיות בצורה רגועה יותר. כאשר הוא מבין שלכולם יש חוסר הבנה מסוים, הוא פחות ירגיש צורך להילחם או להוכיח את עצמו. כל אדם רואה את המציאות דרך עיניו שלו, ולכן אין טעם לדאוג לגבי טעויות אישיות או השוואה לאחרים. כיצד ליישם את ההבנה הזו בחיי היומיום? אליעד ממליץ שאדם יבחן את מחשבותיו ויבדוק האם ... את המציאות כפי שהיא. אם אדם חושב שהוא חכם יותר מאחרים, או שהוא בטוח שהוא יודע משהו בוודאות, עליו לשאול את עצמו האם הבנתו שלמה או האם הוא אוחז רק בהבנה חלקית. כאשר אדם רואה מישהו אחר שהוא חושב שהוא משוגע, עליו לזכור שגם זו עשויה להיות פרשנות חלקית וייתכן שההבנה שלו אינה שלמה. סיכום הרעיון המרכזי בהרצאה הוא שהבנתו של כל אדם מוגבלת, ולא ניתן לקבוע באופן מוחלט שמישהו חכם יותר או פחות מאחרים. כל אחד חי באשליה מסוימת לגבי יכולותיו השכליות, והשילוב של ההבנה המוגבלת הזאת יוצר את תחושת החוכמה או טיפשות. בהכרה בכך שכל בני האדם משוגעים במידה כזו או אחרת, אדם יכול להשתחרר מהצורך להוכיח את חוכמתו ולפתוח את עצמו להבנה מעמיקה יותר של המציאות. איך להבין שאתה לא חכם יותר מאחרים? למה כולם משוגעים במידה מסוימת? מה הקשר בין הבנה לאי - הבנה? איך להשתחרר מהצורך להוכיח את עצמך? למה כל בני האדם חיים באשליה מסוימת? מה המשמעות של להיות משוגע כמו כולם? אליעד כהן מסביר כי כל בני האדם נמצאים ברמה מסוימת של חוסר הבנה לגבי המציאות, ולמעשה, אין אדם שהוא חכם יותר או פחות מאחרים באופן מוחלט. התחושה של אדם שהוא חכם יותר מאחרים או טיפש יותר מהם נובעת מהבנה חלקית של המציאות, ולא מהאמת המוחלטת. מדוע אנשים חושבים שהם ... מבינים את המציאות טוב יותר מאחרים, אך אליעד מסביר כי זו רק פרשנות סובייקטיבית. לדוגמה, כאשר אדם מרגיש שהוא חכם יותר מאחרים, זה נובע מכך שהוא תופס את ההבנה שלו כנכונה, בעוד שהבנות אחרות נראות לו שגויות. אולם, באותה מידה ניתן לראות מצב הפוך, שבו ההבנה שלו אינה שלמה והוא זה שאינו רואה את התמונה המלאה. כיצד אי - הבנה נוצרת דווקא מתוך הבנה? פרדוקס מעניין שאליעד מדבר עליו הוא שאי - הבנה נובעת מתוך הבנה חלקית. כאשר אדם חושב שהוא מבין משהו, אך ההבנה שלו אינה שלמה, הוא עלול להסיק מסקנות שגויות. לדוגמה, אם אדם ... מבין יכולה לגרום לו לא לראות דברים נוספים. מהי המשמעות של קבלת השיגעון? אליעד מציין כי יש ערך בהכרה בכך שכל בני האדם משוגעים במידה מסוימת. כלומר, ההבנה של כל אחד היא מוגבלת ומכילה טעויות, ולכן אין הבדל מהותי בין אדם ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תקשורת בין אישית, איך לתקשר עם אנשים? איך למנוע מריבות? איך למנוע ויכוחים? איך לנהל דיונים? איך לא לריב עם אנשים? איך ליצור הסכמה? איך ליצור הבנה? זה לא נכון או מה לא נכון, מה הבנת אותי? למה התכוון המשורר? איך לנהל שיחה?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: הבנה, מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הבנה, איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור אהבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לקבל החלטות? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא פסיכותרפיה הוליסטית, מאמן אישי רוחני, אימון אישי קואצ'ינג בתחום הבנה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2344 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 19:50:07 - wesi1