הידיעה של אלוהים, מה הוא יודע, מה הוא רוצה, למה אלוהים לא יודע מה יקרה, מי מחליט מה קורה... וגם אינו יכול לדעת מה יקרה בעתיד. אליעד מדגיש כי המושג לדעת מחייב קיומן של סיבות והסברים, אך אצל הבורא אין ולא יכולות להיות סיבות להחלטותיו ולרצונותיו, ולכן הוא אינו יודע מה הוא רוצה באופן מובנה. כדי להמחיש את ... מסודרת או לפי החלטות קבועות מראש. במקום זאת, אלוהים פועל באופן ספונטני, לפי התחושה של אותו רגע. אליעד מדגיש שהבורא הוא לא ישות נפרדת, אלא ההוויה עצמה - אותה הוויה שמקיימת ומכוננת את כל הקיום. במילים אחרות, כל אדם ... של ההוויה כולה, והמציאות מתקיימת ומתעצבת לפי ההחלטות שלנו, גם אם איננו מודעים לכך במלוא ההכרה. אליעד מדגיש גם שהבורא אינו מישהו, אלא ההוויה עצמה. זהו אינו אלוהים חיצוני, אלא אותו אני משותף לכולם. ההוויה היא לא דבר מרוחק ... ומעצבים את כל המציאות שסביבנו. האם לאלוהים יש תפיסת זמן ומקום? אליעד מסביר כי מנקודת המבט של ההוויה או הבורא, אין בכלל מושג של זמן או מקום כפי שאנחנו מדמיינים. הוא מתאר שהבורא נמצא במקום שבו אין אפילו את הרעיון של מקום ריק, אלא משהו עוד יותר בסיסי, ראשוני ושקוף, שאין בו אפילו את תפיסת הקיום הרגילה. במילים פשוטות יותר, אליעד מתאר את נקודת מבטו של הבורא ככזאת שבה אין עבר, הווה או עתיד, ולכן הוא לא יודע מה יהיה מכיוון שבמציאות המוחלטת שלו אין שום ... ומקום, לכן אין לה שום תכנון או ידיעה מראש של מה יקרה בהמשך. בסיכום דבריו, אליעד מדגיש שהאלוהים או הבורא שהוא מדבר עליו אינו ישות חיצונית או מרוחקת, אלא הוא עצם הקיום, האני של כל אחד מאיתנו, שכל ההחלטות ...