🖨שלמות / הארה רוחנית - מה קורה רגע אחד לפני שמגיעים אל הארה רוחנית ושלמות?כפי שכבר ביארתי, כל הדברים שיש בעולם, יש בהם חיסרון כלשהו. כי כל דבר, הוא לא כל שאר הדברים. כי לכל דבר יש את ההגדרה שלו. וכל דבר שונה מכל שאר הדברים, לפחות בדבר אחד כלשהו. כך שבכל הדברים שיש בעולם, יש בהם חיסרון כלשהו. מלבד מהמציאות עצמה כישות אחת, שהיא השלמות, מאחר שיש בה את הכל.
והשלמות היא כאשר האדם חווה את המציאות, כפי מה שהיא חווה את עצמה. כי המציאות היא השלמות. וכדי לחוות שלמות, לשם כך על האדם לחוות את המציאות כפי מה שהיא חווה את עצמה. דהיינו, שהאדם ירגיש כאילו המציאות עצמה והוא זאת ישות אחת.
ולכל זה מגיעים על ידי חיפוש האמת, שבסופו של דבר מוביל את האדם להבין את המציאות בשלמות, להסתכל על התמונה המלאה מבחוץ, ולהגיע אל השלמות הפנימית. וכפי שכבר ביארתי את כל הנושאים האלו במקומות אחרים. וכאן נסביר, מה קורה לאדם רגע אחד לפני שהוא מגיע להארה אמיתית של אחדות עם המציאות.
וכפי שכבר ביארתי, כל דבר יש בו חיסרון ויתרון. כי בכל דבר יש משהו שאין בכל שאר הדברים. ובכל דבר גם יש חיסרון של משהו שנמצא במקומות אחרים, אבל לא אצלו. וכל זמן שהאדם עדיין לא חווה אחדות עם הכל, הוא תמיד ירגיש תחושה של חיסרון.
והאדם מטבעו שואף להגיע אל השלמות. והמשמעות של זה היא, שהאדם מטבעו שואף כל הזמן להשלים את החסרונות שלו, דהיינו, להתחבר ולהתאחד עם הדברים שחסרים אצלו. וברמה המעשית זה אומר, שהאדם כל הזמן בודק מה חסר לו, והוא מנסה להשלים את החיסרון שלו, ולהשיג את מה שחסר לו.
והנה, כל כוח בעולם, האיזון שלו, הוא על ידי הכוח שמנוגד לו. כי כל כוח שיש בעולם, מנסה להשתלט על כל שאר הכוחות האחרים. וכל כוח שיש בעולם, הוא מאוזן בצורה כלשהי, באמצעות כל שאר הכוחות ששונים ממנו. והאיזון המרכזי של כל כוח, הוא על ידי הכוח שמנוגד לו. כי כדי לאזן את החום, לשם כך צריך להשתמש בכוח של הקור וכיו"ב.
והנה, שורש החסרונות של האדם, הוא הרצון האישי שלו. כי האדם חי בעולם של תופעות משתנות. והרצון של האדם משתנה כל הזמן. וגם מי שיהיה לו את הכל, הוא תמיד ירגיש חיסרון. משום שהוא ממשיך להיות העבד של הרצון העצמי שלו. ושורש החסרונות שיש בעולם, הוא הרצון של האדם. כי הרצון הוא חיסרון. כי האדם רוצה רק את מה שחסר לו. והרצון הוא חיסרון.
ונמצא אם כן, כי השלמות היא כאשר האדם מרגיש אחדות עם המציאות, ואהבה כ"כ גדולה למציאות, עד כדי כך שהרצון העצמי של האדם מתאחד עם הרצון של המציאות. ונמצא אם כן כי הרצון העצמי של האדם כאילו נעלם. וזאת השלמות, כאשר האדם מרגיש אחדות עם המציאות, שאז מתמלאים אצלו כל החסרונות, וממילא יש לו את השלמות.
וכאשר האדם מרגיש את האחדות עם המציאות, אז הוא מרגיש סוג של הארה רוחנית. כי האדם כל חייו רגיל לרצות ולרצות. ואין לאדם מנוחה מהרצון העצמי שלו, גם לא לרגע אחד. וכאשר הרצון של האדם מתאחד עם המציאות, דהיינו, כאשר האדם רוצה את המציאות כפי מה שהיא ללא כל שינוי, אז כל הרצונות של האדם נשלמים, ואז האדם חווה שלמות.
ומאחר שכל כוח מתאזן על ידי הכוח המנוגד שלו, ממילא מאחר ששורש החיסרון של האדם, הוא הרצון העצמי שלו, אז ממילא כאשר האדם חווה בשלמות את הכוח הנגדי של הרצון שלו, אז הוא מרגיש תחושה של שלמות. כי כאשר האדם אוהב את המציאות בשלמות, אז הרצון העצמי של האדם נעלם לגמרי, ואז הכוח של האין רצון, משלים בשלמות את הכוח הנגדי של היש רצון.
וכאשר האדם רוצה את המציאות כפי מה שהיא, אז הרצון שלו נעלם, והוא מרגיש סוג של הארה רוחנית וכולי.
אלא, שכל הדברים האלו קורים לפני שהאדם מגיע אל השלמות! כי השלמות היא משהו אחר! ולפני שהאדם מגיע אל השלמות, אז הוא מרגיש אהבה אין סופית למציאות, ואז הרצון העצמי שלו נעלם לגמרי, ואז ממילא הוא מרגיש אושר וכולי. אלא שזו עדיין לא השלמות האמיתית.
כי השלמות היא החיבור של כל ההפכים. כי גם כאשר הכל מושלם ולא חסר שום דבר, גם זה לא מושלם. ז"א כי כל דבר חסר את כל שאר הדברים. וגם כאשר יש את הכל, הרי שעדיין חסר את קיומו של החיסרון. כי הרע והטוב הם שני הפכים. והחיסרון של הטוב, הוא שאין בו רע. וגם כאשר הכל טוב, גם זה לא מספיק טוב, כי עדיין חסר את הרע.
והשלמות האמיתית היא, לא כאשר האדם מפסיק לרצות לגמרי, אלא כאשר האדם ממשיך לרצות כרגיל, אבל תוך כדי זה הוא מכיל בתוכו גם את הצד הנגדי, שהוא להיות מרוצה מהדברים כפי מה שהם.
כי כל הדברים שיש בעולם...
חוויה של הארה, מהי הארה רוחנית? התגלות רוחנית, האם הגעת לסוף? חוויה רוחנית, התגלות אלוהית, חוויה מיסטית, כמה הגיעו? אחדות שקרית, אחדות אמיתית, מודעות עצמית, רוחניותחוויה של הארה, מהי הארה רוחנית? התגלות רוחנית, האם הגעת לסוף? חוויה רוחנית, התגלות אלוהית, חוויה מיסטית, כמה הגיעו? אחדות שקרית, אחדות אמיתית, מודעות עצמית, רוחניות מהי הארה רוחנית והאם באמת הגעת לסוף? הארה רוחנית היא מצב שבו האדם חווה תודעה שונה לחלוטין, הבנה עמוקה של המציאות, ושחרור מוחלט מתחושת חיסרון או פחד. בהרצאה זו אליעד כהן מסביר מהי חוויה של הארה, כיצד ניתן לדעת אם אכן חווית אותה, ומהם ההבדלים בין סוגי החוויות הרוחניות שאנשים יכולים לחוות. כיצד מזהים הארה רוחנית אמיתית? ראשית, הארה אמיתית מוגדרת בכך שהיא חוויה שלא משתנה, שלא נעלמת, ולא ניתן לאבד אותה. אם חוויית הארה רוחנית, תדע זאת בבירור מכיוון שהיא משנה באופן יסודי ובלתי הפיך את כל תפיסת המציאות שלך. אליעד מדגים זאת באמצעות ... הוא מתעורר, הוא עשוי לחוש שהחיים שלו רק עכשיו התחילו, וכל החוויות שלפני כן אינן שייכות לו. באותה צורה, הארה אמיתית יוצרת תחושה שהחיים שלך עד לאותו רגע היו חסרי משמעות או מציאותיות, ורק עכשיו התחלת לחיות באמת. דוגמה ... מכן עשוי לגלות שיש אפשרות לזכות בסכומים גדולים יותר או להגיע למצב טוב יותר. באופן דומה, כאשר אדם חווה הארה רוחנית, עליו לשאול את עצמו האם זוהי החוויה הסופית המוחלטת או שאולי קיימת חוויה גדולה עוד יותר שטרם גילה. מה ... אדם יכול לומר הכל אחד, אבל עדיין לסבול או לחוש הפרעה ממשהו שקורה סביבו. מצב כזה, לפי אליעד, אינו הארה אמיתית אלא אשליה של הארה. אחדות אמיתית - במצב זה האדם באמת אינו מסוגל להבדיל בין טוב לרע, בין אור לחושך, בין קיום לאי ... שבו אין יותר שום פחד, שום סבל, ואין שום אפשרות לחוות שוב מצב של חיסרון. האם ניתן לאבד את ההארה לאחר שחווים אותה? אליעד מסביר שחוויה של הארה אמיתית לא יכולה להיעלם או להיחלש, אחרת זו לא הייתה הארה אמיתית מלכתחילה. אם אדם אומר שהוא חווה הארה אך לאחר זמן מה חוזר לחוות פחד, חיסרון או סבל, סימן שהחוויה שלו לא הייתה הארה אמיתית, אלא סוג של חוויה רוחנית זמנית. הוא מדגים זאת שוב דרך דוגמה של אדם שגילה שיש לו כוחות על. אם הכוחות הללו נעלמים או שהוא שוכח כיצד להשתמש בהם, הדבר מעיד על כך שהחוויה הזו לא הייתה הארה אמיתית, שכן חוויה אמיתית איננה ניתנת לשינוי או להיעלמות. מדוע אסור להגדיר את החוויה של הארה? נקודה נוספת שאליעד מדגיש היא הסכנה שבהגדרת החוויה של הארה. ברגע שאתה מגדיר או מתאר את החוויה בצורה מוגדרת, אתה יוצר הפרדה בינה לבין שאר המציאות. ההארה האמיתית היא מצב שבו אין שום הגדרה ואין שום הפרדה בין האדם לבין כל דבר אחר. במילים אחרות, מי שהגיע להארה אמיתית אינו יכול באמת לתאר אותה, מכיוון שכל ניסיון לתיאור או הגדרה יחזיר אותו למצב של נפרדות. אליעד נותן ... אני רואה את האור. זו הגדרה בעייתית, כי לראות את האור פירושו עדיין להיות במצב של נפרדות. במקום זאת, ההארה האמיתית היא מצב שבו האדם לא רואה אור, לא רואה חושך, לא יודע, לא זוכר ולא מרגיש שום דבר מוגדר. במצב כזה אין מה לתאר ואין מה להגדיר. האם תמיד ניתן לחוות הארה עמוקה יותר? אליעד מסביר שגם מי שחווה הארה אמיתית, חייב תמיד לשאול את עצמו האם זוהי באמת החוויה הסופית המוחלטת או שאולי יש רמת עומק נוספת שעדיין ... נחמן, שאומר כי בכל דרגה רוחנית שהאדם מגיע אליה, תמיד קיימת האפשרות לעלות לדרגה גבוהה עוד יותר. כלומר, אפילו הארה מוחלטת לכאורה עדיין יכולה להתפתח לעומק נוסף, מכיוון שהמציאות האמיתית אינסופית ולא מוגבלת בשום צורה. האם אפשרי להיות באמת מאושר אחרי ההארה? אליעד מסביר שכאשר אדם מגיע להארה אמיתית, הוא נמצא במצב שבו אין שום אפשרות לחוות שוב סבל, חיסרון או פחד. הוא משווה זאת לאדם שנהיה ... יציבה. אבל אם קיימת אפשרות אפילו תאורטית שהחוויה שלו תשתנה או תיעלם, הוא לעולם לא יגיע לאושר מוחלט ויציב. הארה אמיתית היא בדיוק כמו אותו עשיר שאינו יכול לאבד את עושרו לעולם, ולכן רק הארה כזו יכולה להיות מקור לאושר מוחלט ויציב. סיכום הדברים - האם אתה באמת חווה הארה? המסר המרכזי של אליעד בהרצאה זו הוא שההארה האמיתית היא מצב נדיר, מוחלט, ובלתי ניתן לשינוי. כל עוד אתה עדיין חווה פחד, סבל, חיסרון או כל הגדרה אחרת, סימן שעדיין לא הגעת להארה האמיתית. ההארה היא מעבר לכל הגדרה, חוויה, או שינוי. מי שחווה הארה אמיתית באמת לא שואל את עצמו שאלות ולא מחפש הסברים, מכיוון שאין אצלו יותר תחושת חיסרון או ספק. מהי הארה רוחנית? איך יודעים אם הגעתי להארה? האם הארה יכולה להיעלם? מה ההבדל בין אחדות אמיתית לשקרית? האם הארה היא סוף הדרך? האם אפשר להיות מאושר לתמיד?
הילה אנרגטית, איך לזהות הארה רוחנית? ראיית הילות, קריאת הילות, מורה רוחני מואר, מהי הארה רוחנית? מודעות עצמית, חיפוש רוחני, מהי שלמות אמיתית? מהו אושר אמיתי?הילה אנרגטית, איך לזהות הארה רוחנית? ראיית הילות, קריאת הילות, מורה רוחני מואר, מהי הארה רוחנית? מודעות עצמית, חיפוש רוחני, מהי שלמות אמיתית? מהו אושר אמיתי?הילה אנרגטית, איך לזהות הארה רוחנית? ראיית הילות, קריאת הילות, מורה רוחני מואר, מהי הארה רוחנית? מודעות עצמית, חיפוש רוחני, מהי שלמות אמיתית? מהו אושר אמיתי? מהי הארה רוחנית ואיך אפשר לזהות אותה? בהרצאה זו, אליעד עוסק בשאלה מהי הארה רוחנית, כיצד ניתן לזהות אותה, ובמה שונה ההארה ממדדים חיצוניים או רגשות כמו שמחה, עצב, או פחד. נושאים נוספים שנדונים בהרצאה הם הילה אנרגטית, ראיית הילות, קריאת הילות, ומיהו המורה הרוחני המואר. אליעד מתחיל את דבריו בכך שהוא מבהיר שאי אפשר למדוד הארה בצורה מדויקת באמצעות כלים מדעיים או טכנולוגיים, שכן לא ניתן לדעת באופן מוחלט מהי הארה באמת. הוא מציין כי קיימים כיום מכשירים שיכולים למדוד תופעות פיזיקליות כמו גלי מוח או הילות אנרגטיות, אך הוא שואל האם מדובר בהכרח במדד להארה רוחנית. האם ניתן למדוד הארה רוחנית באמצעות מדדים פיזיקליים? הדיון ממשיך בשאלה האם מדידות פיזיקליות של תופעות כמו הילות יכולות להעיד על הארה רוחנית. אליעד טוען שאין בהן בהכרח קשר ישיר להארה. הוא מציין כי אדם עשוי להיראות מואר או בעל הילה חיצונית, אך לא בהכרח הוא נמצא בהארה רוחנית. כדי להבין זאת, הוא מציין דוגמאות כמו אדם שיכול להרגיש שמח או עצוב, אך זה לא בהכרח מעיד על מצבו הרוחני. כמו כן, הוא מציין שגם אדם שמח לא בהכרח נמצא בהארה, אלא ייתכן שהוא פשוט לא מודע לכך שהעולם הזה שקרי ומדמיין שזהו המצב האמיתי. האם המצב הרגשי שלנו יכול להעיד על הארה? אליעד מציין כי לא ניתן למדוד את ההארה על פי רגשות או מצבי רוח, כמו פחד, שמחה או דיכאון. הוא מסביר כי מישהו שעומד מול זאב ובורח, או מישהו שמפסיק לברוח, לא בהכרח מעיד על מצב של הארה רוחנית. המהות של ההארה, לדבריו, קשורה לאופן שבו אדם תופס את המציאות - לאו דווקא למה שהוא מרגיש באותו רגע. האדם המואר לא בהכרח שומר על מצב רגשי מסוים, אלא יש לו תפיסה פנימית של שלמות. האם הארה היא מצב פנימי או חיצוני? ההרצאה מעמיקה בשאלה האם ההארה קשורה למציאות החיצונית או הפנימית של האדם. אליעד מציין כי מואר הוא מצב פנימי, תפיסתי. מואר לא בהכרח יראה ... הוא פנימי - תפיסת המציאות שלו משתנה. תופעות חיצוניות כמו ריפוי חולים או התקפות שמתפוגגות לא מעידות בהכרח על הארה. הוא מדגיש את ההבחנה בין מה שקורה בפנים לבין מה שקורה בחוץ, וההארה היא קשורה לתפיסת העצמיות והעולם, לא למעשים חיצוניים. מהי שלמות אמיתית ומהו אושר אמיתי? אליעד טוען כי שלמות אמיתית ... או מהאתגרים שלהם. כל עוד אדם בורח מהמציאות, הוא לא יכול להגיע לשלמות אמיתית. הוא מסביר כי אדם שנמצא בהארה לא בורח מהמציאות, אלא מקבל אותה כפי שהיא. אושר אמיתי, לדעת אליעד, הוא תוצאה של שלמות פנימית ושל תפיסת ... או לתוצאה חיצונית כלשהי על מנת להיות מאושר. כיצד ניתן לזהות מורה רוחני מואר? אליעד מציין כי אדם שנמצא בהארה יש לו את היכולת לזהות את עצמו באחרים. הוא מסביר כי המורה הרוחני המואר הוא אדם שמבין את מהותו ... בצורה עמוקה, והוא לא בהכרח מבצע פעולות חיצוניות כדי להראות את המעמד הרוחני שלו. הסימן העיקרי לכך שמישהו נמצא בהארה הוא לא מה שהוא עושה בחוץ, אלא מה שהוא מבין בתוך עצמו, ובאופן שבו הוא תופס את המציאות. סיפור ... הוא אכן אמיתי - לפעמים גם מה שנראה כאמת הוא זיוף, ולכן רק הגעת למקור האמיתי יכולה להבטיח שהגעת להארה האמיתית. הארה רוחנית מורה רוחני מואר הילה אנרגטית שלמות פנימית מודעות עצמית מהו אושר אמיתי?
הארה / להאיר כמו השמש - מהי הארה? איך יכול האדם להאיר כמו השמש?הארה / להאיר כמו השמש - מהי הארה? איך יכול האדם להאיר כמו השמש? הארה (מלשון אור) משמעותה היא כאשר האדם מוצא את האור, דהיינו, כאשר משהו פתאום מאיר לאדם את צורת ההסתכלות שלו על החיים, ועל ידי זה האדם חווה שלמות ואושר. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי יש המון סוגים של הארה. כאשר האדם מחפש משהו והוא מוצא אותו, הרי שזה סוג של הארה. כאשר האדם מנסה לעשות איזה משהו, ופתאום הוא מגלה דרך חדשה יעילה יותר להשיג את המטרה שלו, הרי שזה סוג של הארה. ובעקרון ניתן לומר, כי בכל פעם שמתגלה לאדם שכל חדש, דהיינו, בכל פעם שהאדם מגיע לתובנה חדשה כלשהי, הרי שזה סוג של הארה. ויש 2 סוגים של הארה. יש הארה שבה האדם נהנה מהאור של השמש, ויש הארה שבה האדם הופך להיות השמש עצמה. ונסביר: כל ההארות שבעולם, יש להן שורש, שהוא השכל הכללי שממנו נוצרים כל ... המציאות שבה הוא חי, כך הוא מתקרב יותר אל השכל הראשון שהוא האור והשמש, וכך הוא מתקרב יותר אל ההארה. וכל זמן שהאדם לא מגיע אל השכל הראשון, הרי שהוא רק מתחמם מהשמש ומהשכל הראשון, אך הוא עדיין רחוק ... להאיר יותר ויותר. וכאשר האדם הופך להיות השמש עצמה, דהיינו, כאשר האדם מבין את כל המציאות, הרי שזו שלמות ההארה, כי אז האדם עצמו מתחיל להאיר בשכל שלו, על סביבתו. כי אל השמש אי אפשר להתקרב, מאחר שהיא שורפת ... שלו, השכל הזה טוב עבור כל הדברים שבעולם, והוא יעזור לאדם להגיע אל השלמות הסופית שלו. ואם נחזור לעניין ההארה, נראה כי הארה שלמה, היא כאשר האדם הופך להיות השמש עצמה, דהיינו, כאשר הוא מבין את הסיבה הראשונה של כל הסיבות, שזה השכל הראשון של כל השכלים שבעולם, ואז האדם עצמו מתחיל להאיר בעצמו כמו השמש. וההארה הזאת באה בבת אחת, אך לא מגיעים אליה בבת אחת. כי במציאות יש שני מצבים, או שהאדם הוא השמש עצמה או שלא. אך כדי להיות השמש עצמה, לשם כך על האדם לעבור תהליך שלא קורה בבת אחת. זא, הארה קורת בבת אחת. אך כדי להגיע להארה שקורת בבת אחת, לשם כך צריך האדם לעבור את כל הדרך. וככל שהאדם לומד טוב יותר את העצות של ... על ידי זה האדם מרחיב ומגדיל את היכולת השכלית שלו, עד שבסופו של דבר האדם עצמו גם הוא יזכה להארה שלמה, ויזכה להאיר בעצמו...
איך לזהות מורה רוחני מואר? לזהות אדם מאושר, איך לזהות הארה רוחנית? מהי הארה רוחנית? איך להגיע להארה רוחנית? הדרך להארה רוחנית, להפוך מחויב לאפשרי, תורת ההיפוכים, גמישות מחשבתיתאיך לזהות מורה רוחני מואר? לזהות אדם מאושר, איך לזהות הארה רוחנית? מהי הארה רוחנית? איך להגיע להארה רוחנית? הדרך להארה רוחנית, להפוך מחויב לאפשרי, תורת ההיפוכים, גמישות מחשבתיתאיך לזהות מורה רוחני מואר? לזהות אדם מאושר, איך לזהות הארה רוחנית? מהי הארה רוחנית? איך להגיע להארה רוחנית? הדרך להארה רוחנית, להפוך מחויב לאפשרי, תורת ההיפוכים, גמישות מחשבתית איך אפשר לזהות מורה רוחני מואר באמת? אליעד כהן מסביר את הנושא של זיהוי מורה רוחני מואר באמצעות הבנת המושג הארה רוחנית, ומדגיש שהדרך לזהות זאת קשורה ליכולת של האדם להפוך מחויב לאפשרי, ולהתייחס למציאות כמשחק גמיש לחלוטין. בהרצאה זו, אליעד מסביר באריכות את המהות של הארה רוחנית ואת הדרך לזהותה, ונותן דוגמאות רבות והסברים מפורטים כדי לעזור להבין לעומק את הנושא. למה קשה לזהות אדם שהגיע להארה רוחנית? אליעד מסביר שקשה מאוד לזהות אדם מואר, משום שאדם שבאמת נמצא בהארה רוחנית מתייחס למציאות בצורה שאינה מקובעת ואינה מחויבת. צדיק או אדם מואר באמת, לפי ההסבר, אינו מזוהה על פי התנהגות ... מסוימת של העמדת פנים או משחק, וזו הסיבה שקשה לזהות אותו לפי פעולותיו החיצוניות בלבד. מהי השיטה הוודאית לזיהוי הארה רוחנית לפי אליעד? לפי אליעד, השיטה הטובה ביותר לזיהוי אדם מואר היא לבדוק עד כמה הוא יכול לחשוב בו - ... שלא מצליח לחשוב על ההיפך של הדברים שהוא מאמין בהם, מתייחס אל הדברים כאל אובייקטיביים ומחויבים, ולכן אינו נמצא בהארה אמיתית. לדוגמה, אם מישהו אומר שהוא רוצה מאוד דבר מסוים, הדרך היחידה להוכיח שהוא לא מחויב לרצון הזה ושהוא ... כך גדל הסיכוי שהוא באמת מתייחס למציאות בצורה גמישה ולא מחויבת, ומכאן שיש סיכוי גבוה יותר שהוא אכן הגיע להארה רוחנית. לדבריו, אם אדם מתקשה להסביר או לחשוב על ההפכים של הדברים שהוא מאמין בהם, זה סימן לכך שהוא מקובע ... ההפכים של כל טענה, וכל רצון שיש לו אינו מוחלט, אלא אפשרות אחת מבין רבות. למה אי אפשר למדוד הארה רוחנית רק לפי פעולות חיצוניות? אליעד מבהיר שלא ניתן למדוד הארה רוחנית לפי ההתנהגות החיצונית של האדם, משום שהתנהגות חיצונית תמיד קשורה למשחק כלשהו בעולם. אדם מואר, אם ירצה לפעול בעולם, חייב לשחק משחק מסוים - אפילו אם הוא מודע לכך שמדובר במשחק. לכן, המדידה האמיתית והפנימית של הארה רוחנית קשורה אך ורק ליכולת התפיסה הגמישה שלו, ולא לפי איך שהוא פועל מבחוץ. לדוגמה, אם אדם כלשהו מתעקש על ... העמדה שלו, ובכך להבין שהוא אינו מחויב באמת למה שהוא מציג. איך אדם יכול לדעת על עצמו שהוא בדרך להארה רוחנית? אליעד מציין כי אדם יכול לבדוק את עצמו ולראות אם הוא מתקדם לעבר ההארה הרוחנית לפי אותה השיטה בדיוק. ככל שהוא מסוגל להפוך רעיונות, רצונות ותפיסות בקלות רבה יותר ולראות כל דבר גם כהיפוך ... כמחויבות, והיכולת להביא היפוכים לרעיונות ולרצונות, היא האינדיקציה הטובה ביותר לזיהוי מורה רוחני מואר. איך לזהות אדם מואר? מהי הארה רוחנית? איך להגיע להארה רוחנית? מהי גמישות מחשבתית? איך להפוך מחויב לאפשרי? מהי תורת ההיפוכים? איך לזהות מורה רוחני מואר באמת? השאלה המרכזית שבה עוסק אליעד כהן בהרצאה היא כיצד אפשר לזהות אם אדם מסוים באמת הגיע להארה רוחנית או לא. לפי אליעד, הדרך לזהות אדם מואר היא לבדוק עד כמה האדם הזה תופס את החיים כמשחק, ועד כמה הוא יכול להתייחס לדברים באופן גמיש ולא מחויב. מהי הארה רוחנית לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר שהארה רוחנית משמעותה לראות את החיים כמשחק אפשרי ולא כמחויב. ההבדל בין אפשרי למחויב הוא מהותי בתורתו של אליעד, שכן רוב ... שהיכולת הזו להחזיק הפכים, ללא סתירה, היא המדד האולטימטיבי לגמישות מחשבתית ואינדיקציה חזקה לכך שהאדם אכן נמצא במצב של הארה. מדוע קשה לזהות אדם מואר לפי המעשים? לפי אליעד כהן, קשה מאוד לזהות אדם מואר על פי מעשיו החיצוניים ... אותו לפי פעולותיו או לפי חייו החיצוניים. כלפי חוץ הוא נראה כאדם רגיל לחלוטין, ולכן יש לחפש את הסימנים להארה דווקא באיכות התפיסה הפנימית שלו ובצורת החשיבה שלו. אליעד מדגים זאת כך: אם הצדיק היה באמת נאמן לאמת מוחלטת ... ולכם אי אפשר לדעת אם הוא באמת מואר רק לפי מה שהוא עושה. למה היכולת להביא היפוכים מעידה על הארה? אליעד מסביר שאם אדם אינו מסוגל להביא היפוכים, זה אומר שהוא תופס את הדברים בחיים כמחויבים, כלומר, כאמת אובייקטיבית שאינה ניתנת לשינוי. זה מצביע על קיבעון תפיסתי, שהוא ההפך הגמור מהארה רוחנית.
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?