אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה טראומת ילדות, ילדות טראומטית, טיפול בטראומה מהילדות, זיכרון טראומטי מהילדות, טראומה מורכבת בילדות, חוסר אהבה בילדות, התעללות רגשית בילדות, הזנחה רגשית...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
טראומת ילדות, ילדות טראומטית, טיפול בטראומה מהילדות, זיכרון טראומטי מהילדות, טראומה מורכבת בילדות, חוסר אהבה בילדות, התעללות רגשית בילדות, הזנחה רגשית בילדות, חסך רגשי בילדות, פוסט טראומה מהילדות, טיפול בפגיעה מינית בילדות
מהי טראומה מהילדות וכיצד היא ממשיכה להשפיע גם בבגרות?

טראומה מהילדות היא חוויה של אירועים שליליים קשים, כמו חרם, פגיעות מיניות או התעללות רגשית, ששורדים בזיכרון ומשפיעים על האדם גם בבגרותו. הזיכרון של אירועים טראומטיים נשאר צרוב בתודעה וממשיך להשפיע על התחושות וההתנהגות, גם כאשר עברו שנים רבות מאז שהתנסו בהם.

מדוע חשוב לדמיין את הטראומה כאילו היא מתרחשת בהווה?

כדי לטפל בטראומה באופן יסודי, אליעד אומר שחשוב לדמיין את הטראומה כאילו היא קורת עכשיו. אם אדם לא יכול להכיל את המצב כשהוא מדמיין אותו בהווה, הסיכוי שהוא יוכל להתמודד עם הזיכרון מהעבר הוא אפסי. טראומה היא זיכרון שלילי, ואם לא מצליחים להכיל את הסיטואציה בעת הדמיה מחדש, יהיה קשה להתמודד עם הזיכרון המקורי. לדוגמה, אם אדם עבר חרם או פגיעות מיניות בילדות, עליו לדמיין את המצב שוב ולהבין איך הוא מגיב לכך כיום, ובכך ללמוד להתמודד עם הרגשות העולים.

כיצד ניתן למחוק את ההשפעה השלילית של הטראומה?

לא ניתן למחוק את הזיכרון עצמו, אך ניתן לשנות את פירושי הרגש השליליים שסובבים אותו. לדוגמה, אם לאחר אירועים טראומטיים אדם פירש את חווייתו כאילו הוא לא שווה או חסר ערך, עליו לעבוד על שינוי הפירושים הללו. ככל שעובדים על מחיקת הפירושים השליליים, כך הכוח של הטראומה פוחת.

למה חשוב ללמוד להכיל את הכאב גם אם הוא מתרחש בהווה?

אם אדם לא מצליח להכיל את הכאב כשהוא מדמיין את הטראומה, כל פעם שהזיכרון יעלה הוא ירגיש את הכאב מחדש. הפחד מהכאב עצמו עשוי להקשות על תהליך ההחלמה. לכן, צעד מרכזי בטיפול בטראומה הוא ללמוד להכיל את הרגשות הקשורים לטראומה גם אם הם קורים בהווה, כדי להקל על השפעתם.

כיצד אחריות רגשית משפיעה על טיפול בטראומת ילדות?

ההבנה של אחריות רגשית היא חשוב בטיפול בטראומה. למרות שהאירועים עצמם היו נכפים על האדם (כמו פגיעות מיניות או התעללות), יש לאדם בוגר יכולת לבחור כיצד לפרש את הרגשות ולשלוט בהם. אם אדם לומד לקחת אחריות על רגשותיו, הוא יוכל להתמודד בצורה טובה יותר עם זיכרונות טראומטיים מהעבר.

האם גם ילד יכול לבחור להיפגע?

אליעד מציין כי גם ילד, במידה מסוימת, יכול לבחור איך לפרש את האירועים, ובכך להחליט עד כמה להיפגע. לדוגמה, אם מישהו עושה לו פרצוף או מוציא לשון, הילד לא חייב להיפגע מכך. הפגיעה תלויה בתגובה האישית של הילד למה שקורה סביבו.

כיצד בחירה חופשית מתקשרת לטראומות בילדות?

ככל שלאדם יש יותר מודעות, כך הוא מסוגל לבחור אם וכיצד להיפגע. רוב האנשים לא מודעים לחלוטין ליכולת הבחירה הזו, ולכן הם נוטים להשליך את תחושת הפגיעה על גורם חיצוני. בפועל, כל אדם יכול לבחור את הדרך בה יגיב לפגיעה, גם אם הדבר לא בהכרח קל או פשוט.

האם לקיחת אחריות פירושה הצדקת הפגיעה?

לא. לקיחת אחריות רגשית אינה אומרת להצדיק את הפוגעים או לוותר על עונשיהם. לדוגמה, אם אדם נפגע פיזית או נפשית, עדיין מדובר בפשע שיש לטפל בו. עם זאת, האדם יכול לבחור כיצד להרגיש כלפי אותו אירוע ואילו פרשנויות להעניק לו.

כיצד ניתן להגיע למצב שהזיכרון עצמו נמחק?

ההנחה היא שכאשר אדם מצליח לשנות את הפירושים השליליים על אירועים טראומטיים, המשמעות של הזיכרון פוחתת, ובסופו של תהליך יתכן שהזיכרון יימחק או יימחק לחלוטין. ככל שהאירוע מפסיק להיות משמעותי רגשית, כך יקטן הסיכוי שהזיכרון יטריד את האדם לאורך זמן.

מה כדאי ללמוד כדי להתמודד עם טראומה מהילדות?

כדאי ללמוד להבין את הקשר בין העובדות לפירושים, ולבחון את הפירושים שנעשו לגבי אירועים מהעבר. חשוב לשאול את עצמך שאלות כמו: "למה אני מרגיש רע?", "האם אני חייב להיפגע מכך?", ולזכור כי יש לך את הבחירה כיצד להרגיש כלפי האירועים הללו.

מדוע צריך ללמוד לנהל רגשות בהווה כדי לרפא את העבר?

כשהאדם לומד לנהל את רגשותיו בהווה, הוא מסוגל להתמודד טוב יותר עם טראומות מהעבר. כל אדם יכול ללמוד לקחת אחריות על רגשותיו ולהתמודד עם מה שקרה, גם אם זיכרון הטראומה לא נעלם לחלוטין. הכוח לנהל רגשות בהווה עוזר להתמודד עם הזיכרונות בצורה פחות כואבת.

כיצד לעבור מכל התיאוריה הזו ליישום מעשי?

היישום המעשי כולל את הצעדים הבאים:
  • דמיון מכוון של האירוע הטראומטי כאילו הוא קורה כעת.
  • בחינה כנה של התגובות הרגשיות והנפשיות שעולות.
  • זיהוי הפירושים שמגבירים את התחושה השלילית.
  • לימוד האפשרות לשנות את הפירוש או לבחור בהבנה אחרת.
  • לקיחת אחריות על הרגשות בהווה והבנת יכולת הבחירה.
מהי טראומה מהילדות וכיצד היא ממשיכה להשפיע גם בבגרות?

טראומה מהילדות היא חוויה של אירוע שלילי חזק, כמו חרם או פגיעה מינית, שנשאר בזיכרון ומשפיע על התחושות וההתנהגות גם שנים לאחר מכן. היא נובעת מכך שהזיכרון השלילי נשאר צרוב בתודעה וממשיך להשפיע על האדם, גם כאשר עבר זמן רב מאז שהאירוע קרה בפועל.

מדוע חשוב לדמיין את הטראומה כאילו היא מתרחשת בהווה?

כדי לטפל בטראומה באופן יסודי, חשוב לדמיין את אותה סיטואציה שלילית כאילו היא מתרחשת עכשיו. אם אדם לא יכול להכיל אותה כאשר הוא מדמיין שהיא מתרחשת בהווה, הסיכוי להתמודד עם הזיכרון שקרה בעבר הוא אפסי. הסיבה היא שטראומה היא למעשה זיכרון שלילי שנותר עם פירושים שליליים, וצריך למחוק או לשנות את הפירושים הללו. לדוגמה, אם עשו עליך חרם ואנסו אותך בילדות, יש צורך לבחון איך אתה מגיב עכשיו כשאתה מדמיין את זה מחדש, וללמוד כיצד להכיל את הרגשות שהדבר מעורר.

כיצד ניתן למחוק את ההשפעה השלילית של הטראומה?

לא ניתן למחוק את עצם הזיכרון ברמה הטכנית של "למחוק מהמוח", אך אפשר למחוק את פירושי הרגש השליליים שסובבים אותו. לדוגמה, אם בעקבות מה שקרה לך בעבר פירשת שאתה לא שווה, לא מוצלח או "כלום ושום דבר", יש צורך ללמוד לבחון את הפירושים האלו ולשנות אותם. ככל שעובדים על המחיקה של הפירושים השליליים, כך קטן הכוח של הטראומה.

מדוע חשוב ללמוד להכיל את הכאב גם אם הוא מתרחש בהווה?

אם אדם לא מוצא דרך להכיל אירוע שלילי כשהוא מדמיין אותו בהווה, הוא ימשיך לחוות רע בכל פעם שהזיכרון ההוא יצוץ. הפחד הגדול מפני הכאב עלול לתקוע את התהליך הטיפולי. לכן, צעד מרכזי בטיפול בטראומה הוא לנסות למצוא אופן שבו אפשר להסכים או ללמוד להתמודד עם מה שקרה כאילו זה קורה עכשיו, וכך להפחית את עוצמת הפגיעה בהיזכרות באירוע המקורי.

איך אחריות רגשית משפיעה על טיפול בטראומת ילדות?

טיפול בטראומת ילדות מחייב להבין שלמרות שהאירוע החיצוני נכפה על האדם (למשל אונס או התעללות), יש לו יכולת בחירה מסוימת כיצד לפרש ולהרגיש את מה שקורה. אדם בוגר יכול לבחור לפרש אירועים בדרכים שונות ולהשפיע על התחושות שלו. ככל שמבינים טוב יותר שהרגשות נובעים מהפירושים ולא רק מהאירוע עצמו, כך גדלה היכולת להתמודד עם זיכרונות העבר.

האם גם ילד בוחר להיפגע או שאינו יכול לשלוט ברגשותיו?

הרעיון הוא שגם ילד, במידה מסוימת, יכול לבחור איך לפרש אירועים ולפיכך לבחור עד כמה להיפגע. דוגמה שניתנה היא מישהו שמוציא לך לשון או עושה לך פרצוף: לא בהכרח שחייבים להיפגע מכך. למרות שיש הבדל בין ילד למבוגר בעוצמת המודעות, עצם היכולת להיפגע תלויה ברצון ובהבנה של מה שקורה. אם אין לילד מודעות למה שקורה, הוא לא נפגע באותה רמה, ואם כן יש לו מודעות, במידה מסוימת הוא גם יכול לבחור איך להגיב.

כיצד בחירה חופשית מתקשרת לטראומות בילדות?

ככל שיש לאדם יותר מודעות, כך הוא מסוגל לבחור אם וכיצד להיפגע. רוב האנשים, גם כמבוגרים, לא מודעים לחלוטין ליכולת הבחירה הזו, הם נוטים להשליך את תחושת הפגיעה על גורם חיצוני ("הוא העליב אותי", "הוא אנס אותי" וכו'). בפועל, אפשר להפריד בין האירוע הלא מוצדק שקרה לבין הבחירה האם להיפגע נפשית (זאת בלי להצדיק את הפוגעים). לכן, כדי לטפל בטראומה מהילדות, יש ללמוד לקחת אחריות גם על הרגשות בהווה ולזכור שכל פגיעה רגשית כוללת ממד של פרשנות אישית.

האם לקיחת אחריות פירושה הצדקת הפגיעה?

לא. לא מדובר בהצדקה של המעשים השליליים או ויתור על ענישה של מי שפגע בך. אפשר לזהות שאדם נפל קורבן לפגיעה איומה ויחד עם זה להבין שהתגובה הרגשית תלויה גם בך. לדוגמה, אם מישהו מעולם הפוגע גרם לך נזק פיזי, עדיין מדובר בפשע שיש לטפל בו, אבל במקביל יש לך יכולת להשפיע על הרגשות שלך סביב האירוע, במובן של בחירה אם להמשיך לסבול ממנו או לא.

כיצד ניתן להגיע למצב שהזיכרון עצמו נמחק?

יש טענה שכאשר האירוע מפסיק להיות משמעותי עבורך, יתכן שהזיכרון שלו יימחק בהדרגה או ידחק מהתודעה. לדוגמה, אם ברגע הנוכחי תלמד לפרש אחרת את מה שקרה, העוצמה של הטראומה תרד, וככל שמשמעותו של האירוע תפחת, יקטן גם הסיכוי שהזיכרון יטריד אותך לאורך זמן.

מה כדאי ללמוד כדי להתמודד עם טראומה מהילדות?

מומלץ להתמקד בהבנת הקשר בין העובדות לפירושים, ולבחון מחדש את הפירושים שניתנו לאירועים בילדות. ניתן לחקור: "למה אני מרגיש רע?", "איך אני יכול לפרש את מה שקרה באופן שונה?", "האם אני באמת חייב להיפגע מכך גם היום?". כדאי להבין את רעיון הבחירה החופשית ברגשות, לתרגל איך לוקחים אחריות על התחושות בהווה, ולהפסיק להאשים רק את העבר בפגיעה הנוכחית.

מדוע צריך ללמוד לנהל רגשות בהווה כדי לרפא את העבר?

כשאדם לא לומד לשלוט ברגשותיו כאן ועכשיו, הוא מתקשה ליישם את עיקרון הבחירה הרגשית על אירועי העבר. ברגע שמבינים שהרעה הרגשית היא תוצאה של פירוש עצמי, אפשר לחזור לאותם אירועים מהילדות ולהסתכל עליהם באופן שונה, מבלי שהם יגרמו לטראומה חוזרת.

כיצד לעבור מכל התיאוריה הזו ליישום מעשי?

יישום מעשי כולל:

1. דמיון מכוון של האירוע הטראומטי כאילו הוא קורה כעת.

2. בחינה כנה של התגובות הרגשיות והנפשיות שעולות.

3. זיהוי הפירושים שמגבירים את התחושה השלילית (כמו "אני לא שווה כלום").

4. למידת האפשרות לשנות פירוש או לבחור בהבנה אחרת.

5. לקיחת אחריות על הרגשות והרגשות גם ביחס לאירועים עכשוויים, במטרה להפנים את היכולת לבחור.

איך ממשיכים מכאן?

ניתן לחקור עוד נושאים הקשורים לטראומה, לקיחת אחריות, בחירה חופשית, פירוש מול עובדות, והדרך לשחרר זיכרונות כואבים.
בחירה חופשית בגיל הרך, האם לילד יש בחירה חופשית? האם תינוק סובל? האם ילד סובל? האם חיה סובלת? האם בעל חיים סובל? האם לבעל חיים יש בחירה חופשית? טראומה לכל החיים, חרם בילדות, טראומה מינית והחלמה, אחריות רגשית של ילדים, ילדות קשה, התעללות מינית בילדות, טיפול בטראומה בילדות, זיכרונות טראומטיים מהילדות, פוסט טראומה בילדות, טראומה בגיל הילדות, טראומות ילדות מודחקות, שחרור טראומות ילדות, גיל הילדות, תקופת הילדות, להאשים את ההורים, עברתי התעללות, התעללו בי, עברתי התעללות נפשית, עברתי טראומה, ניקוי טראומות ילדות, טראומה בילדות, זיכרון ילדות טראומטי, טראומות ילדות והפרעות ניתוק, טראומות בילדות, רגשות של ילדים, איך למחוק זיכרון טראומטי מהילדות? בחירה חופשית של ילדים, הלם ילדות, פוסט טראומה מורכבת מהילדות, לקיחת אחריות רגשית, להאשים את עצמך, לקיחת אחריות על הרגשות, אחריות על הפירושים, טיפול בטראומת אונס, התמודדות רגשית עם אונס, התפתחות קוגניטיבית בתקופת הילדות, בחירה חופשית בתקופת הילדות, טראומה מושהית, ריפוי טראומה, טראומה חברתית, איך להתגבר על טראומה? זיכרון טראומטי, לחץ בילדות, טראומת אונס, אלימות בילדות, תפיסת היחס ההורי, התעללות נפשית בילדות, אובדן הורה בילדות, אובדן בילדות, אלימות במשפחה בילדות, אלימות בילדות השפעה, בחירה חופשית של ילדים אוטיסטים, אוטיזם ובחירה חופשית, מודעות עצמית של ילדים, מודעות עצמית של בעלי חיים, טראומת ילדות והפרעות ניתוק, בחירה חופשית של בעלי חיים, רמת הסבל והבחירה החופשית, בחירה חופשית ועוצמת הסבל, ילדות בריאה, דיכאון בילדות, התפתחות רגשית בילדות, חום ואהבה בילדות, טיפול בנפגעות תקיפה מינית בילדות, חוסר צעצועים בילדות, איך טראומות ילדות משפיעות על הבריאות במהלך החיים? מה זה טראומת ילדות?
תגובות רגשיות טראומה מורכבת אתגר רגשי נזק פיזי יחסי מין זיכרונות שליליים נפשית עוצמה ללמוד לקחת אחריות אובדן ילדה בחירה חופשית של בעלי חיים אהבה איך לעשות סקס דחף מיני דחפים מיניים הזנחה רגשית הזנחה רגשית בילדות הנאה מינית הרגשה התעללות התעללות רגשית התעללות רגשית בילדות התרגשות מינית זיכרון זיכרון טראומטי זיכרון טראומטי מהילדות זיכרונות חוסר אהבה חוסר אהבה בילדות חסך רגשי חסך רגשי בילדות חרמן חרמנות חרמנית חשק מיני טיפול טיפול בטראומה טיפול בטראומה מהילדות טיפול בטראומות טיפול בפגיעה מינית בילדות טיפולים טראומה טראומה מהילדות טראומה מורכבת טראומה מורכבת בילדות טראומות טראומטית טראומת ילדות יחסי מין יחסים מיניים ילד ילדה ילדות טראומטית ילדים יצר המין יצר מיני כיבוש מיני כיבושים מיניים לעשות סקס לרצות סקס מטופל מטופלים מטפל מין מיניות משיכה מינית סיפוק מיני סקס עוררות מינית פגיעה פגיעה מינית פוסט פוסט טראומה פוסט טראומה מהילדות פוסטים פעילויות מיניות פעילות מינית קשר מיני קשרים מיניים רגש רגש מיני רגשות רגשות מיניים רצון למין רצון לסקס תחושה תחושות תשוקה מינית
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 6
... של התלמידים. כי התלמידים, הם בסדר גמור. וכאשר יש לילד הפרעות קשב וריכוז / בעיות התנהגות בלימודים וכיוב, ואומרים שהילד סובל מהפרעת קשב וריכוז, הרי שמה שזה באמת אומר, זה: שהמורה סובל, מכך שהוא עצמו כמורה, משועמם ממה שהוא עצמו ...
אהבה אמיתית - האם יש אהבה אמיתית?
אהבה אמיתית - האם יש אהבה אמיתית?
... אותו סובל, ומכאן שהפעולה נועדה לספק את הצורך שלה עצמה להרגיש טוב. אם לא היה לה קשה לראות את הילד סובל, היא לא הייתה טורחת לעזור לו. הדוגמה הזו ממחישה שהאהבה לכאורה לילד היא בעצם אהבה לאדם עצמו - הוא ...
הורים וילדים - חרדה של הורים שלא יקרה דבר רע לילדים
הורים וילדים - חרדה של הורים שלא יקרה דבר רע לילדים
... כשמתבוננים פנימה רואים שהדאגה היא דאגה עצמית לחלוטין. ההורה מזדהה עם הילד שלו, מתחלף איתו בזהות באופן רגשי, ולכן, כשהילד סובל, ההורה חווה סבל אישי משלו. הוא מדגיש כי אם אותו אירוע היה מתרחש לילד אחר או לאדם זר, הוא ...
הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ואצל מבוגרים, פסיכולוגים, בעיות ריכוז וקשב, התמדה, טיפשות פסיכולוגית
הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ואצל מבוגרים, פסיכולוגים, בעיות ריכוז וקשב, התמדה, טיפשות פסיכולוגית
... הילד, כמו הפסיכולוג, הוא זה שלא מרוכז מספיק כדי להבין שלילד עצמו אין שום בעיית קשב וריכוז. הפסיכולוג שמכריז שהילד סובל מהפרעת קשב וריכוז, עושה זאת מפני שהוא עצמו לא מרוכז מספיק כדי לראות שהילד בסך הכל מעוניין בדברים אחרים. ...
עליסה בארץ הפלאות 2, סקס, יחסי מין, יום הולדת, להביא ילדים לעולם, רצון לקבל, רצון להשפיע, קדושת החיים, חכמת הקבלה
...אלא מתמסר לחוויה רגשית ופיזית עמוקה, וזה מזכיר לו את החוויה של אחדות, של חיבור ללא גבולות. במילים אחרות, החוויה של המין היא טריגר לתחושות פנימיות מאוד עמוקות. אליעד מציין שהמין הוא רק טריגר שמעורר תחושה מסוימת, ולא המטרה הסופית בפני עצמה. המטרה האמיתית של האדם היא להגיע לתחושה הזו ישירות, בלי התלות בטריגרים חיצוניים. למשל, האדם יכול ליהנות מאכילה, אבל אם הוא יבין את המהות של הנאה ואחדות, הוא יוכל לחוות את ההנאה של אכילה בלי לאכול בפועל, כי הוא יחווה את אותה התחושה מתוך התודעה עצמה. איך אפשר לחוות...
סקס, יחסי מין, חשק מיני, משיכה מינית, זוגיות פתוחה, נישואים פתוחים, קשר מיני, הנאה מינית, לעשות סקס, אהבה, זוגיות, מיניות, יחסים מיניים, דחף מיני, תשוקה מינית, חרמנות
סקס, יחסי מין, חשק מיני, משיכה מינית, זוגיות פתוחה, נישואים פתוחים, קשר מיני, הנאה מינית, לעשות סקס, אהבה, זוגיות, מיניות, יחסים מיניים, דחף מיני, תשוקה מינית, חרמנות
...פיזית, אלא מייצג תחושת סיפוק עמוקה יותר, הנובעת מחוויה רגשית ומנטאלית של האדם. לפי אליעד, כאשר אדם חושק באדם אחר, ובפרט בסקס, הוא מחפש להרגיש תחושה של הצלחה, של ראויות ושל מילוי חיסרון פנימי עמוק. ההסבר של אליעד מתמקד בכך שהרצון לסקס הוא סימפטום למשהו עמוק הרבה יותר - תחושת החיסרון או החוסר נחת שהאדם חש בתוך עצמו. אליעד משתמש בדימוי של סימון וי כדי להמחיש שאנשים רוצים לסמן לעצמם הישגים ותחושת הצלחה פנימית. הסקס, או המגע המיני, נתפס כדרך המהירה, החזקה והנגישה ביותר עבור אנשים רבים להרגיש ראויים,...
בתולים, סקס, מיניות, זוגיות, בחורה בתולה, רווקה, גרושה, בחורה משומשת, בחורה סוג ב', בחורה לא בתולה, יחסי מין, בתולים בחברה החרדית, בתולים בחברה הדתית
...לאדם שבת הזוג שלו נחשבת למשומשת, כמו למשל בחורה גרושה או כזו שקיימה יחסי מין עם אחרים בעבר. הוא מדגיש שאדם עלול לחוות קושי רגשי בגלל המחשבה שבת הזוג שלו הייתה כבר במערכת יחסים אינטימית עם גבר אחר לפניו. הקושי אינו קשור ישירות למעשה עצמו, אלא למשמעות שהאדם מייחס למצב, ובעיקר להשפעה של החברה ושל חינוך מסוים. אליעד נותן דוגמה לאדם שהכיר אישה שהייתה נשואה כעשרה חודשים. אותו אדם חושש מכך שהיא משומשת כי קיימה יחסי מין עם גבר אחר, ואף על פי שהוא עצמו גרוש, הוא עדיין מתקשה לקבל אותה בגלל תחושה זו. מדוע...
מונוגמיה, פוליגמיה, משיכה רק לבן זוג אחד, אהבה לבת זוג, אהבה לבן זוג, משיכה מינית, פרדוקס זוגי, בן זוג מושלם, שלמות בזוגיות, לבחור בן זוג, לבחור בת זוג, זוגיות, מערכות יחסים
מונוגמיה, פוליגמיה, משיכה רק לבן זוג אחד, אהבה לבת זוג, אהבה לבן זוג, משיכה מינית, פרדוקס זוגי, בן זוג מושלם, שלמות בזוגיות, לבחור בן זוג, לבחור בת זוג, זוגיות, מערכות יחסים
...אפילו קטן. מהי משמעות הבחירה בזוגיות אחת מול הפיתוי שבאחרות? אליעד מציין כי בכל מערכת יחסים קיימת בחירה תמידית ומתמשכת. אדם בוחר בבן זוגו שוב ושוב, לא רק פעם אחת בתחילת הקשר, אלא בכל יום ובכל רגע מחדש. הוא נותן דוגמה לכך שאדם יכול להסתכל על אישה יפה אחרת ברחוב, אך הוא בוחר לחזור לבת זוגו, כי בעיניו הקשר איתה יותר מתאים או עונה על צרכים עמוקים יותר. הוא גם מסביר את ההבדל בין משיכה והסתכלות לבין הבחירה המודעת להישאר נאמן. אליעד מדגיש שהאדם תמיד ירגיש שהוא מוותר על משהו כשהוא בוחר להישאר רק עם אדם...
משיכה מינית, משיכה בין אישית, התאהבות, זוגיות, להתאהב, אסוציאציות, אהבה חולה, אהבה חולנית, געגועים לאקסית, מתגעגע לאקסית, למה צריך זוגיות
משיכה מינית, משיכה בין אישית, התאהבות, זוגיות, להתאהב, אסוציאציות, אהבה חולה, אהבה חולנית, געגועים לאקסית, מתגעגע לאקסית, למה צריך זוגיות
...כך בעצם, לכל תשובה שניתן, אפשר תמיד לשאול שאלה נוספת ולחפש סיבה קודמת. מהי תשובה מוחלטת ולמה אי אפשר לקבל אותה? תשובה מוחלטת היא תשובה שמבטלת את הצורך בשאלות נוספות. אליעד מדגיש כי הוא אינו יכול לספק תשובה מוחלטת לשאלה מדוע אתה נמשך דווקא לאדם אחד ולא לאדם אחר, מאחר שכל תשובה שתינתן, תמיד ניתן לשאול עליה ולמה?. מכאן, הוא אומר שכל הסבר שניתן למשיכה הוא רק תשובה יחסית. מהו המנגנון הפסיכולוגי של המשיכה? לפי ההסבר של אליעד, משיכה מבוססת על המנגנון של אסוציאציות. המוח האנושי פועל באמצעות קישורים מחשבתיים...
אומנות הפיתוי, איך לא לפחד להתחיל עם בחורה? איך להכיר בחורה? איך לגעת בבחורה? איך לנשק בחורה? אובייקט מיני, סקס, יחסי מין, רומנטיקה, מערכת יחסים, להתחיל עם בנות, אימון לזוגיות
אומנות הפיתוי, איך לא לפחד להתחיל עם בחורה? איך להכיר בחורה? איך לגעת בבחורה? איך לנשק בחורה? אובייקט מיני, סקס, יחסי מין, רומנטיקה, מערכת יחסים, להתחיל עם בנות, אימון לזוגיות
...לא מקובלים חברתית או מפחידים אותם באופן אישי. למשל, כשאתה אומר לבחורה שאתה רוצה לשתות איתה או שאתה מעוניין בה, אתה יכול לחשוב שאתה חצוף כי אתה לא רגיל להיות ישיר. אבל אם היא באמת רוצה את זה או לפחות לא מתנגדת, זה לא באמת חוצפה. זו פשוט האמת שלך. לכן, חוצפה היא בעיקר דבר יחסי: אם זה מצליח, אתה לא רואה את זה כחוצפה, אם זה לא מצליח, אתה עלול לחשוב שזה חוצפה, אבל בעצם זה רק סיכון חברתי שלא הצליח. איך אפשר להתחיל עם בחורה בלי לחשוש שאתה חצוף? כדי להפסיק לחשוש שאתה חצוף כשאתה מתחיל עם בחורה, אליעד מציע...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על טראומת ילדות, ילדות טראומטית, טיפול בטראומה מהילדות, זיכרון טראומטי מהילדות, טראומה מורכבת בילדות, חוסר אהבה בילדות, התעללות רגשית בילדות, הזנחה רגשית בילדות, חסך רגשי בילדות, פוסט טראומה מהילדות, טיפול בפגיעה מינית בילדות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: האם ילד סובל?, איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: האם ילד סובל?, איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעריך את עצמך? איך לחנך ילדים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בזוגיות? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע בעולם? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? מי ברא את אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
האם תפילה תגן עליך מקורונה? לגרום למישהו להיות בעדך למה אני רוצה שמישהי תאהב אותי? אני אוכל מתוק להתקרב לבורא דלת סוכר למה אני מפחד להתחיל עם בחורה? איך אמונה יוצרת פחד? ניתוח חרדה חברתית הערכה עצמית ללא תנאים מה הדבר החשוב ביותר כדי להחזיר אהבה? לאהוב לנקות את הבית אושר מזויף להשתחרר מהרצון להיות מאושר איך מתמודדים עם בת זוג מעשנת סמים? להרגיש בנוח בזוגיות לקבל החלטה ולהתגבר על הפחד איזו החלטה לקבל קודם? התמודדות עם חרדת בחינות להתמודד עם ויכוח איך ליצור מוטיבציה חיובית? סדר ארגון והצלחה חשיפה ללקוחות ביקורת של לקוחות למה הילד לא יודע לקבל לא... סובלת בשביל הילדים להגיע להתעוררות רוחנית מואר רוחנית הדחקה של בעיות סכיזופרניה ושימוש בסמים משני תודעה האם לענות להודעה מהאקס? לחזור אחרי פרידה תרגיל לאימון כושר ליצור גירוי לשריר אלוהים הוא אחד האם אלוהים עושה הכל? מי שהגיע להארה? תחושה של הארה טוב להיות אלוהים להיות אלוהים חזק התפתחות אישית באמצעות כסף הוצאה ולא הכנסה מה קורה אחרי שמשיגים את מטרת החיים? האם ניתן להשיג את מטרת החיים? ליהנות מסקס עם אותו בן אדם לגרום לילד ליהנות לבטל את חופש הבחירה של מי הרצון אם אין בחירה חופשית היווצרות העולם יש מאין למה העולם רע? עוד נושאים ...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי להפרעות קשב וריכוז, אימון אישי לתזונה נכונה, אימון אישי להפרעות קשב וריכוז בתחום האם ילד סובל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.8281 שניות - עכשיו 06_10_2025 השעה 22:59:01 - wesi1