אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה האם הכל אחד? ✔בחירה חופשית - האם יש בחירה חופשית כאשר הכל אחד? ✔ האם יש בחירה חופשית או שהכל מוכתב מראש? אליעד כהן מציג סוגיה מורכבת בנוגע...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
10:20בחירה חופשית - האם יש בחירה חופשית כאשר הכל אחד?
האם יש בחירה חופשית או שהכל מוכתב מראש?

אליעד כהן מציג סוגיה מורכבת בנוגע לשאלת הבחירה החופשית, ושואל האם לאדם באמת יש יכולת לבחור או שהכל נקבע מראש ללא שליטתו. הוא מתחיל בדוגמה פשוטה של בובה על חוטים. אילו היינו רואים בובה שמזיזים אותה באמצעות חוטים, ברור לנו שהבובה עצמה אינה בוחרת לזוז. אך מה היה קורה אילו החוטים הללו היו בלתי נראים? במקרה כזה, אולי היינו חושבים שהבובה זזה מרצונה. הדוגמה הזו משמשת כבסיס לשאלה עמוקה יותר לגבי האדם עצמו.

הוא ממשיך בדוגמה של רובוט. כאשר אנו רואים רובוט פועל, אנו יודעים שמישהו מפעיל אותו, אפילו אם איננו רואים חוטים פיזיים. למשל, לרובוט אין חוטים, אך יש לו אותות חשמליים ותדרים בלתי נראים שמניעים אותו. האדם שאינו מודע לטכנולוגיה זו יכול לחשוב שלרובוט יש בחירה חופשית לזוז.

אליעד ממשיך ומחדד את העניין באמצעות דוגמה נוספת: אם מישהו יזיז לאדם את היד, האם נאמר שאותו אדם בחר להזיז את היד? התשובה היא לא, משום שמישהו אחר ביצע את הפעולה. כעת, אם אדם היה מחובר בחבלים והיו מזיזים אותו דרכם, בוודאי לא היה ניתן לומר שיש לו בחירה חופשית. אך מה אם החבלים היו שקופים ובלתי נראים? האם האדם יחשוב שהוא בוחר מרצונו, משום שאינו רואה את הגורם שמפעיל אותו?

אליעד שואל ישירות - מאיפה בכלל מגיעה ההנחה שיש לנו בחירה חופשית? האדם מרגיש שהוא בוחר, אך האם תחושת הבחירה הזו מעידה באופן אובייקטיבי על קיומה של בחירה אמיתית? הוא נותן דוגמה נוספת של ילד קטן שטוען שהוא רואה פיל, אך האם זה אומר שאכן יש פיל מולו? התחושה או ההרגשה שמשהו נכון לא בהכרח מעידה על המציאות האובייקטיבית.

אליעד מציע תיאוריה מרתקת נוספת: אולי האדם כלל אינו בוחר, ואולי מה שמחליט עבורנו הוא דווקא האוויר הריק או החלל עצמו. הוא מציע לדמיין מצב שבו האוויר, אף שהוא נראה ריק וחסר משמעות, הוא זה שמזיז אותנו, את ידינו, מחשבותינו ורצונותינו. האדם מתנגד ואומר שהאוויר הוא בסך הכל חומר חסר תודעה ואינו יכול להניע אותנו, אך כאן מגיעה נקודת ההפתעה: האדם עצמו עשוי מאותו חומר בדיוק כמו האוויר. אם האדם עשוי אטומים ואלקטרונים בדיוק כמו האוויר, מדוע שנחשוב שלאוויר אין תודעה ואילו לאדם כן? אולי גם לאוויר יש תודעה, פשוט איננו יכולים לראות אותה, בדיוק כפי שלא ניתן לראות את תודעת האדם.

אליעד ממשיך וטוען שאפשר לדמיין שהכל מחובר בחבלים שקופים - מחשבות, רצונות, תנועות, וכל מה שקיים. כל דבר, לדבריו, מחובר בצורה בלתי נראית לנקודת המרחב והזמן, ואלו מחוברים גם הם לדבר שהיה קיים לפני המרחב והזמן, שהוא למעשה המציאות עצמה, המקור של הכל.

כדי להסביר זאת בצורה יותר מוחשית, אליעד נותן דוגמה נוספת: כשהיד זזה, האצבע אינה מחליטה לאן לזוז, אלא היד היא שמחליטה עבורה. כך גם היד אינה מחליטה לבדה אלא האדם או התודעה היא שמחליטה עבורה. ולבסוף - מי מחליט עבור האדם עצמו? לדבריו של אליעד, זו ישות אחת שמחברת הכל. האדם שרוצה להבין לעומק צריך להתבונן במציאות בצורה אובייקטיבית, ואז יבין שכל התהליכים מחוברים זה לזה בצורה מושלמת, אף שנראים כנפרדים.

אליעד מסכם ומבהיר שכל הדברים בעולם מחוברים ומוכתבים באופן בלתי נראה, וכל פעולה בעולם היא חלק מתהליך אחד שלם שבו הכל אחד. האדם חושב שיש לו בחירה חופשית משום שהוא אינו רואה את החוטים השקופים שמחברים אותו למציאות כולה, אך למעשה הכל מחובר למקשה אחת של מקום וזמן, ולדבר שהיה לפני המקום והזמן.

הוא מוסיף שהבנה אמיתית ומעמיקה של הדברים הללו תביא לכך שהתודעה העצמית של האדם תתמזג עם המציאות עצמה. אז האדם יוכל לראות שהטענה "יש בחירה חופשית ואין בחירה חופשית" היא למעשה אותו הדבר, משום שברמת המציאות הכל הוא אחד.
הפעם אדבר על בחירה חופשית ועל חופש הבחירה שיש לאדם.

ונאמר שהיינו רואים בובה על חוטים, והאם היינו אומרים שהבובה על החוטים

יש לה בחירה לעשות מה שהיא רוצה, ורובם יגידו שמישהו מזיז אותה, ומי שלא יודע כי מזיזים אותה, יחשוב אולי שהיא זזה מעצמה.

ואם נראה רובוט, האם הוא בוחר לעשות את שעושה? או שמישהו מפעיל אותו

ויכולים להגיד, אין לו חוטים, אבל יש לו תדר של חשמל שמפעיל אותו. אבל מי שאינו היה יודע על כך היה חושב שאולי יש לרובוט בחירה חופשית לזוז מעצמו.

ואם מישהו היה מזיז לאדם את היד, האם האדם בחר להזיז את היד?

או אם היינו מזיזים את האדם, האם היינו אומרים שהוא בחר? לא, הזיזו אותו.

ומה שאני בא לאמר, מי אמר והחליט שיש לך בחירה חופשית?

האם אתה חושב שאתה בוחר, שאף אחד לא מזיז אותך?

ואני לא אומר שיש או אין בחירה, כי באמת יש ואין בחירה בו זמנית

אבל אני נותן כאן נקודה למחשבה למי שרוצה לבדוק את נושא הבחירה החופשית.

ומאיפה באה הנחת העבודה שיש לאדם בחירה חופשית, כי בעצם הבחירה היא תחושה

"האדם יגיד, בטח שאני בוחר, אני מרגיש שאני בוחר", אך האם יש לו באמת בחירה?

כמו ילד קטן, שאומר: "אני רואה מולי פיל", האם באמת יש מולו פיל?

האם ההרגשה שיש לך בחירה מעידה ברמה אובייקטיבית שיש לך בחירה?

כן האדם מרגיש שיש לו בחירה, האם זה באמת אומר שיש לך בחירה בגלל שאתה מרגיש?

אתה לא יכול להוכיח, בגלל שלא ראית את מי שמזיז אותך, זה לא אומר שיש לך בחירה.

ועכשיו אתן תיאוריה, שלבני האדם אין בכל בחירה בעולם, והאוויר הריק, הוא שיש לו בחירה, החלל, הוא מחליט שתזוז

שתעשה את הפעולות, זה בעצם כוח מסוים שמניע אותך, ואת כל המחשבות ואת הרצונות.

ובואו נישאר במקום, שנניח שהאויר הוא זה שמזיז אותך, ואיך בכלל ניתן להגיד שהאויר שהוא כלום כביכול מזיז אותך?

זה בסך הכל אטומים, אלקטרונים, זה לא משהו עם תודעה ובחירה, איך זה יכול להיות?

ומי ששואל את זה, ממה הוא עשוי? גם האדם עשוי ממה שהאויר עשוי.

אבל האדם אומר: " לא... אבל לי יש תודעה, אני מודע, אני שונה מהאויר, לאויר אין תודעה".

ואיך אתה יודע שלאויר אין תודעה עצמית? ראית שאין לו?

וגם אולי לך אין, כי לא רואים את התודעה שלך, ואולי גם לאויר יש הרגשה ותחושה ותודעה

כי גם את התודעה שלו לא ניתן לראות

ואפשר להגיד שהתודעה של האין, החומר הריק שממלא את העולם הוא שמניע את הכל

ואם האדם היה מחובר בחבלים אז היתה הבנה שמזיזים אותו, ומצד האמת האדם מחובר לחבלים

וכל העולם מלא בחבלים שקופים, והחבלים אליהם מחובר האדם, מחוברים לנקודת המרחב והזמן

הכל כולל הכל מחובר, הרצונות, המחשבות, כל מה שאינו נראה, ובטח מה שכן נראה כמו הידיים

וכל אלו מחוברים למקשה אחת של מקום וזמן, וגם המקום והזמן, מחוברים למקשה למה שהיה לפני המקום והזמן.

ניקח לדוגמה, שהיד זזה, היא מזיזה איתה את האצבע, האם זה אומר שהאצבע בחרה לאן לזוז?

לא, מי החליט לאן האצבע תזוז? היד! ומי החליט ליד לאן לזוז? האדם, התודעה, או איך שלא נקרא לזה

ומי החליט לאדם כיצד לזוז? הישות האחת שהיא מחברת את הכל

והאדם צריך להתבונן בזה באופן אובייקטיבי, כי מי שיתבונן יראה שמבחינה שכלית

הדברים כולם מחוברים אחד לשני, והאדם לא קולט שהכל זז כאחד כל הזמן

וישנו מקום מרחב וזמן, שמחוברים למקום שמחוץ למקום והזמן, שהיה לפני המקום והזמן

שמהווה כרגע את המקום והזמן, אבל כל מה שקיים כולל הכל נמצא בתוך מקום וזמן

וכל שינוי במקום ובזמן, הוא יוצר את כל השינויים.

וכששני אנשים רוצים דברים שונים, זה רצה ככה וזה רצה ככה, הם לא מבינים שזה בכלל תהליך אחד, ממנו מתהווים הדברים, אליו שני הדברים האלו מחוברים.

ועכשיו ניתן מחשבה נוספת ונאמר, שמי שיבין את הדבר הזה מספיק טוב

ויחקור עוד יותר את השורש, התודעה העצמית שלו תתחלף להיות המציאות עצמה

ואז כשהוא יחקור את הבחירה החופשית שלו בפני עצמה

אז הוא יגלה את מה שאמרתי קודם, שיש בחירה חופשית, ואין בחירה חופשית זה אותו הדבר.
הרגשה של הבחירה חומר שקוף תחושה מהווה ודאות המקום והזמן ישירות שאלת הבחירה מרחב הזמן הרגשה של הבחירה החופשית אולי הכל אחד איך יש בחירה חופשית בחירה בחירה חופשית האם הכל אחד האם יש בחירה האם יש בחירה חופשית הכל אחד חופש חופשית למה יש בחירה חופשית
בסוף הכל אחד, בסוף הכל נפרד, אחדות או נפרדות, מהי אחדות, מהי נפרדות, האם הכל אחד, אחדות אמיתית, גם רק, אחדות ההפכים
בסוף הכל אחד, בסוף הכל נפרד, אחדות או נפרדות, מהי אחדות, מהי נפרדות, האם הכל אחד, אחדות אמיתית, גם רק, אחדות ההפכים
בסוף הכל אחד, בסוף הכל נפרד, אחדות או נפרדות, מהי אחדות, מהי נפרדות, האם הכל אחד, אחדות אמיתית, גם רק, אחדות ההפכים מהי אחדות אמיתית והאם בסוף הכל אחד או הכל נפרד? בשיחה מפורטת העוסקת ברעיון של אחדות ונפרדות, אליעד כהן מסביר כיצד המושגים הללו, למרות שנראים מנוגדים ... שנאמר ניתן להפוך? אליעד מבהיר כי כל משפט שנאמר יכול להפוך למשפט הפוך שתקף באותה מידה. לדוגמה, כאשר אומרים שהכל אחד, אפשר באותה מידה לומר שהכל נפרד. ההסבר הוא שאם האדם באמת מבין רעיון מסוים באופן מוחלט, הוא חייב להיות ... חסר משמעות. מצב תודעתי כזה מאפשר לחוות את המציאות באופן אבסולוטי, בלי להיתקע בסתירות ובמגבלות הלוגיות. מהי אחדות ההפכים? האם הכל אחד או הכל נפרד? אחדות אמיתית מהי? פרדוקס האחדות והנפרדות מה המשמעות של הכל אחד? איך אפשר לחוות אחדות ונפרדות בו זמנית?
אדם או בהמה, האם יש או אין הבדל בין אדם לבין בהמה, אחדות, שונות, נפרדות, האם הכל אחד
אדם או בהמה, האם יש או אין הבדל בין אדם לבין בהמה, אחדות, שונות, נפרדות, האם הכל אחד
אדם או בהמה, האם יש או אין הבדל בין אדם לבין בהמה, אחדות, שונות, נפרדות, האם הכל אחד האם באמת יש הבדל בין אדם לבין בהמה? השאלה המרכזית שאליעד כהן דן בה בהרצאה זו היא האם בני ... האמיתית, אם מנתחים הכל עד הסוף, כל ההבדלים נעלמים והכל הופך לאחד מוחלט. האם האדם הוא בהמה? האם באמת הכל אחד? דמיון בין אדם לבעלי חיים מה ההבדל בין אדם לבהמה? האם לאדם יש נשמה ולבהמה אין?
האם חוויית אחדות? מהי חוויית אחדות? האם הכל אחד אצלך? מה זה להגיע לאחדות? מהי אחדות אמיתית? על אחד אומר שהוא שניים, אחדות או נפרדות, ריבוי ואחדות, לראות אחדות כריבוי, לראות ריבוי כאחדות, האם הגעת להארה רוחנית?
האם חוויית אחדות? מהי חוויית אחדות? האם הכל אחד אצלך? מה זה להגיע לאחדות? מהי אחדות אמיתית? על אחד אומר שהוא שניים, אחדות או נפרדות, ריבוי ואחדות, לראות ... חווית אותה באמת? הרעיון המרכזי שאליעד כהן דן בו הוא חוויית האחדות האמיתית, המצב שבו האדם חווה באופן מוחלט שהכל אחד. אליעד מתחיל בכך שיש תורה שאומרת שהכל אחד, אך אנשים רבים חושבים בטעות שהם הגיעו לחוויית האחדות הזו. כדי להבהיר את הנקודה, אליעד מביא דוגמאות רבות שמטרתן ... או שזו רק תחושה חלקית ומוטעית. איך אפשר לדעת אם באמת חוויית אחדות? אליעד מסביר שאם מישהו באמת חווה שהכל אחד, הוא לא אמור להבדיל בין מצבים של אחדות לריבוי. הוא נותן דוגמה פשוטה עם לחמניות: אם מישהו בא לקנות ... כי ברור לך שאלו עשר לחמניות ולא אחת. זה סימן שאינך חווה באמת את האחדות. אם היית חווה באמת שהכל אחד, לא היית מתנגד אם מישהו משלם לך רק על לחמנייה אחת במקום עשר, כי בעיניך זה באמת היה נתפס ...
אחדות / הכל אחד - האם באמת "הכל אחד"? ומה המשמעות של זה? הכל אחד / פילוסופיה / לוגיקה
אחדות / הכל אחד - האם באמת הכל אחד? ומה המשמעות של זה? הכל אחד / פילוסופיה / לוגיקה וכאן נסביר טוב יותר את המשמעות הנכונה של רעיון האחדות. ובעיקר להאיר את תשומת לב ... נכונה של רעיון האחדות. וגם כיצד להבין את המשמעות הנכונה. אחד הרעיונות הפופולאריים ביותר בזמננו הוא רעיון האחדות, הרעיון שהכל אחד, שהאני של האדם הוא בעצם הכל. שכל מה שקיים זה אתה ושאתה זה הכל. שהכל טוב באותה המידה וכולי. כאשר שורש כל העניין, הוא כמובן הרעיון וההבנה שהכל אחד והכל זו ישות אחת ומהות אחת וכולי. והרעיון הזה יוצר אצל האדם תחושות שונות וכל אחד מכיל את הרעיון הזה של האחדות ושהכל אחד, בצורה אחרת. וכאן נסביר בצורה פשוטה, מדוע לא הכל אחד ומדוע רעיון האחדות דורש הבנה יותר מעמיקה מאשר מה שנדמה לאדם. ובפשיטות ניתן לראות ולהבין שלא הכל אחד. וההוכחה הפשוטה לכך, היא הצורך לומר שהכל אחד. אילו באמת הכל היה אחד, לא היה צריך לומר שהכל אחד. אף אחד לא צריך לומר שאבן זו אבן או לומר אני זה אני. כי ברור שאני זה אני ושאבן ... הבדל. כי אילו לא היה הבדל, לא היה צריך לומר שאין הבדל. וכך ניתן להמשיך ולהראות שכל רעיון האחדות ושהכל אחד, יש בו חיסרון. כי כדי לומר שהכל אחד, לשם כך צריך שיהיה יותר מדבר אחד. כי אם הכל אחד לא ניתן לומר כלום. כי כאשר אומרים על משהו שהוא אחד, הרי שיש כאן שני דברים שונים שמדברים עליהם, וממילא הם לא אחד. ונחדד את זה עוד יותר. אילו הכל היה אחד, לא היה ניתן לומר שהכל אחד. משום שרעיון האחדות הוא נפרד מרעיון הנפרדות. זא אם הכל אחד, אז אין משמעות לזה שהכל אחד. כי רעיון האחדות חייב להיות באחדות עם ההפך של עצמו דהיינו, תפיסת הנפרדות. וכאשר אומרים שהכל אחד ולא נפרד, הרי שיוצרים הפרדה בין האחדות לבין הנפרדות. נמצא שעצם הגדרת האחדות, היא עצמה נפרדות. כי היא נפרדת ממה שאינו אחדות. בקיצור, רעיון האחדות הוא בעייתי. אלא שקיים גם הצד השני שמסביר שהכל אחד וכולי. ויש גם את כל ההסברים שהכל אחד. אז מה האמת? והתשובה היא כי מה שנדמה לאדם שזו אחדות, הרי שזו בכלל נפרדות. כי עצם זה שיש ... מה זא אחדות. כי כל רעיון האחדות הוא לא ממש מסתדר עם כל מיני דברים כנל. אז מה האמת האם הכל אחד? תשובה: האמת היא שהשאלה לא במקומה. זא מאחר שהאדם לא מסוגל לדמיין מה היא אחדות, ממילא לא שייך לשאול האם הכל אחד. ונסביר: האמירה שהכל אחד, סותרת את עצמה בכך שהיא מפרידה את עצמה ממה שאינו אחדות. וממילא גם אם יש אחדות כלשהי, היא לא מה שהאדם מבין בשכלו את רעיון האחדות. וממילא לא רלוונטי לשאול האם הכל אחד, כי לא ניתן בכלל לייחס משמעות כלשהי להגדרת אחדות שבעצם הגדרתה מפרידה את עצמה משאר הדברים וממילא שוללת את ... אחרי נקודת האמת שלו לפי מדרגתו. היינו כי על האדם להיצמד אל האמת שלו. דהיינו, אם האדם מרגיש שלא הכל אחד, הרי שגם אם הכל אחד מצד האמת, הרי שלומר שהכל אחד כאשר לא מרגישים שהכל אחד, הרי שזאת לא אמת. כי אמת צריכה להיות שלמה. וגם אם באמת הכל אחד, אם האדם רוצה להגיע אל האמת, עליו ללכת אחרי תחושת ליבו גם אם היא ההפך ממה שהוא מבין. משום ... לא תמות בגלל שיעזבו אותה. והדרך היחידה להגיע אל האמת היא רק על ידי אמת. וגם אם האמת היא שהכל אחד או כל אמת אחרת, הרי שכדי להבין את האמת הזאת בשלמות, לשם כך צריך האדם ללכת אחרי האמת. כי ... שכמותה. וכדי להשיג את האמת המלאה, לשם כך על האדם להיות כולו במדרגה של אמת. וגם, אם האמת היא שהכל אחד, אך האדם לא מרגיש את זה, הרי, שאם הוא רוצה להגיע אל האמת שהכל אחד ולהבין את הרעיון הזה באמת, עליו ללכת אחרי מדרגת האמת שלו, דהיינו, ללכת הפוך ממה שנדמה לו כאמת גדולה ...
אחדות המציאות - איך מסבירים אותה בצורה פשוטה?
אחדות המציאות - איך מסבירים אותה בצורה פשוטה?
אחדות המציאות - איך מסבירים אותה בצורה פשוטה? האם אפשר להוכיח שהכל אחד? אליעד כהן מתחיל עם הטענה המרכזית כי אי אפשר באמת להוכיח שהכל אחד. הוא מדגיש שכאשר משהו זקוק להוכחה, זה מעיד על כך שהוא אינו מוחלט, מכיוון שהוא מסתמך על הנחות יסוד ... לכן, השאלה אם יש אמת אובייקטיבית הופכת לשאלה עמוקה. לדבריו, כל דבר בעל הפך אינו מוחלט, וכאשר אדם טוען שהכל אחד, הוא אוטומטית מעלה אפשרות שקיים מצב הפוך, מה שאומר שהאחדות אינה מוחלטת. מהי המשמעות של אחדות? אליעד מתאר את פרדוקס האחדות: אם אדם אומר שהכל אחד, הוא בעצם מודה בקיומה של הנפרדות, משום שההכרזה הכל אחד מניחה אפשרות אחרת. לכן, עצם ההכרזה שהכל אחד מבטאת נפרדות ומפרה את רעיון האחדות המוחלטת. הוא מביא דוגמה לכך שאם באמת הכל היה אחד באופן מוחלט, השאלה האם הכל אחד? כלל לא הייתה עולה, כמו שאדם אינו צריך לשאול האם יד אחת היא אחת. האם הסבל נובע מחכמה? אליעד ... השאלות מתבטלות מאליהן - אז הוא מגיע להבנה השלמה. לסיום אליעד כהן חוזר על כך שאי אפשר באמת להוכיח שהכל אחד, משום שההוכחה עצמה היא סוג של נפרדות, וכי ההבנה היחידה האמיתית היא חווייתית, כאשר אין הפרדה בין טוב לרע, יש ואין, אמת ושקר. האם הכל אחד? מהי אמת אובייקטיבית? האם אפשר להוכיח אחדות? מהו עץ הדעת טוב ורע? האם אפשר להגיע ליציבות רגשית? האם יש ... מספיק מוחלטת, משום שכל הוכחה מבוססת על הנחות יסוד שדורשות אישור נוסף. למשל, אם מישהו טוען שהוא יכול להוכיח שהכל אחד, הרי שהידיעה שלו נשענת על הוכחות, ולכן היא תלויה במערכת חוקים לוגית שאינה מוחלטת בעצמה. גבולות ההוכחה והלוגיקה השכל ... להגיע להבנה אבסולוטית? לכאורה, כל הבנה היא סובייקטיבית, ותמיד יהיה אפשר להעלות ספקות לגבי הנכונות שלה. כיצד ניתן להוכיח שהכל אחד? לכאורה, ניתן להביא הוכחה לוגית לכך שהכל אחד, אך עצם קיומה של ההוכחה מרמז על כך שהדבר עדיין לא מובן מאליו, כלומר, - עדיין קיים פיצול בין זה לבין הוכחתו. יותר מכך, עצם קיומה של השאלה האם הכל אחד? מעידה על כך שקיימת נפרדות, אחרת השאלה כלל לא הייתה נשאלת. מכאן שהוכחה לוגית אינה מספיקה כדי להפוך את הידיעה לאמת מוחלטת. פרדוקס האחדות והנפרדות אם טוענים שהכל אחד, הרי שזה כולל גם את האמירה שהכל אינו אחד. כלומר, אחדות אמיתית חייבת להכיל גם את הניגוד שלה - ... השגת המצב הזה אינה עניין של הוכחה לוגית אלא של חוויה ישירה. אחדות כמצב תודעתי באופן פרדוקסלי, כדי להבין שהכל אחד, על האדם להבין שאין הפרדה בין אחדות לבין נפרדות. השכל הרגיל תמיד יוצר הפרדה, אך ישנו שכל גבוה יותר ... המטרה אינה להפריד בין העולם הרוחני לבין העולם הגשמי, אלא לראות ששניהם אחד. המסקנה הסופית האדם אינו צריך להוכיח שהכל אחד, אלא להבין זאת מתוך חוויה ישירה. כל עוד הוא מחפש הוכחות, הוא נשאר בלוגיקה, ואילו האחדות האמיתית אינה לוגית ... היא אחת? איך אני יכול להיות מאושר, לפני השאלה תשאל האם אני יכול להיות מאושר. איך אני יכול להוכיח שהכל אחד. התשובה שאני לא יכול להוכיח. אם הייתי יכול להוכיח סימן שזה לא נכון. מה זה נקרא אמת? אדם מחפש ... זה סימן שהאמת לא אצלו אם היא נשענת על הוכחות היא לא מספיק אמת. אם אני אומר שאני אוכיח שהכל אחד, למה זה עדיין לא יהיה מספיק אמיתי? כי הידיעה שלך שהכל אחד היא מבוססת על הוכחות ולא נובעת מעצמה אף אחד לא צריך להוכיח לך שאתה קיים. אבל בעיקרון כל דבר בר הוכחה הוא לא מספיק חזק. איך אני יכול להוכיח לך שהכל אחד? אני יכול להביא לך מהלך לוגי שהכל אחד. אי אפשר להוכיח שהלוגיקה עצמה נכונה. להסביר לך מה האמת, להוכיח אני לא יכול להוכיח. נחדד את העניין יש ... האם תאורטית אדם יכול לתפוס דבר שיהיה אובייקטיבי. כל זמן שיש לדבר היפך הוא לא מוחלט. מה ההוכחה שלא הכל אחד? מזה שלא צריך להוכיח שלא הכל אחד. כי זה אחד, אתה יודע יש פה עוד יד שנמצאת באותו מקום ואני אוכיח שזה אחד, שזה אחד אז זה אחד. פירושו שיש לא אחד. זאת ההוכחה שלא הכל אחד. קודם כל מוכח שלא הכל אחד. עצם זה שיש שאלה, לא הכל אחד. ההוכחה שזה לא אחד זה אומר שלא הכל אחד. אף אחד לא אומר על אחד שהוא אחד. לכן זה לא הכל אחד. תראה לי שהכל אחד לא הכל אחד. ההוכחה עצמה שגויה. קודם כל כעיקרון לא הכל אחד, לא היה מה להגיד בכלל, כי אתה יכול לחשוב אם הכל אחד, אם קיים היפך זה לא מוחלט. מחשבה שהכל אחד ומחשבה שלא הכל אחד. שניים שהם כאחד. למה זה שאומר אחד טועה? שאתה אומר שהכל אחד הגעתי לאחדות טעית כי באחדות אין הבדל בין אחדות לנפרדות. האמת היא שהכל אחד זה עצמו סותר את האחדות. זה אחד - זה לא נפרד. עצם ההגדרה של האחדות נפרדות. זה כמו שמישהו ... אם הבנת שהכל טוב עוד לא הבנת כי עדיין אתה עושה הפרדה, עדיין הפרדת. עצם זה שיש שאלה לא הכל אחד מוחלט. עצם השאלה זו ההוכחה שלא הכל אחד. זה אומר שהכל אחד לא מוחלט. מה האמת? אמרת בעצם שהאחדות והנפדות הן אחד, אדם חושב, האדם קולט נפרד אחכ הכל אחד, כי הוא חושב שיש הבדל בין המאחד לללבושים שלה, והשכל מעליו שכל מה שנכון לגבי האחדות נכון לצמצומים ומה ... מה שנכון לגבי החלקים נכון לגבי השלם. האדם בסופו של תהליך לא יהיה הבדל בין אחדות לנפרדות, שהוא אומר הכל אחד הוא מפריד. השכל תמיד יש גדול ממנו. עצם זה שאתה אומר אני זה אומר נפרדות זה נוגד את עצם ...
הספר להיות אלוהים - אחדות טוב או רע כאשר הכל אחד, האם זה הכי טוב או הכי רע
הספר להיות אלוהים - אחדות טוב או רע כאשר הכל אחד, האם זה הכי טוב או הכי רע
הספר להיות אלוהים - אחדות טוב או רע כאשר הכל אחד, האם זה הכי טוב או הכי רע האם האחדות היא הכי טובה או הכי רעה? הנושא המרכזי בפרק הזה ... משהו טוב או רע, כאשר כל ההוויות והקיום מחוברים באופן מוחלט. תחילת השיחה מתמקדת בשאלה הפילוסופית אם העולם שבו הכל אחד הוא עולם טוב או רע. כאשר השאלה נשאלת, אליעד מציין את המורכבות של השאלה. הוא מסביר כי השאלה האם כאשר הכל אחד זה טוב או רע? נובעת מתוך תחושת נפרדות שאדם חווה כשיש לו רצון אישי - משהו שהוא שואף אליו, ... רצון למציאות, נפרדות בין השניים. כל נפרדות יוצרת התנגדות, והתנגדות יוצרת את מה שאנו תופסים כרע. לפי אליעד, כאשר הכל אחד, אין התנגדות. אם כל הדברים הם חלק מאותו הדבר, אז לא יכול להיות רע, כי אין שום חיכוך בין ... מהאחדות. אין פה מקום לרע כפי שאנחנו מכירים אותו - רע כאי - מילוי של רצון, רע כהתנגדות. אם הכל אחד, אין מה להתנגד לו, אז אין רע. מצד שני, אם אין רע, איך אפשר לחוות טוב? אליעד טוען שמצד ... טובה? מהות האחדות האם ניתן לדבר על טוב ורע באחדות? נפרדות ורע החפיפות בין טוב ורע מדוע מתעוררת השאלה האם הכל אחד הוא הכי טוב או הכי רע? עולה כאן דיון ארוך סביב ספר שנקרא לראות אלוהים (חלק ראשון, עמוד 78), ... שאומרת: אם אין כלל רצון אישי, גם לא קיים מילוי רצון. ומאחר שגם טוב מוגדר כמילוי רצון, יוצא שאם הכל אחד ואין לאדם רצון מובחן, לא ניתן לחוות טוב. לכן יש מי שיאמרו שבאחדות אין רע - אבל גם אין ... למצב האחדות השלם, או למה שנקרא לפני שהייתה הפרדה בתודעה של אלוהים מישותו, חווה באופן ישיר את התשובה לשאלה האם הכל אחד זה הכי טוב או הכי רע, או שאולי אין כאן שום הגדרה של טוב ורע כלל. אחדות והמשמעות של ...
אלוהים, העולם, הבורא, הבריאה - האם הם אחד? מה האמת?
... ממנו. אך אליעד מעלה מיד את הנקודה הבסיסית של ההרצאה: האם באמת יש הפרדה בין הבורא והבריאה, או שמא הכל אחד? מה משמעות האמירה שהכל אחד? אליעד מסביר שהרעיון של אחדות הבורא והבריאה מורכב במיוחד. לדבריו, כל ניסיון להגדיר את האמת הוא בלתי אפשרי כי ... מסוים כאמת מוחלטת הוא כבר לא מחויב המציאות, שכן יש בו הגדרה, והגדרה זו שוללת אפשרויות אחרות. לכן האמירה שהכל אחד נכונה רק מנקודת מבט מסוימת ובמקביל גם לא נכונה מנקודת מבט אחרת. לפי אליעד, האמת היא מצב בלתי מוגדר ... זה לא יכול להיות האלוהים הראשון. האלוהים הראשון לא יכול להגיד אני והעולם כי מבחינתו אין בכלל שניים - הכל אחד מוחלט ואין לו שום הגדרה. לפיכך, לפי אליעד, כל אמירה על אלוהים שמכילה את המילה אני או הפרדה כלשהי, ... הגדרה מייצרת הפרדה. התפיסה העליונה ביותר היא תפיסה בלתי מוגדרת שבה כל האפשרויות נכונות ואינן נכונות בו - זמנית. האם הכל אחד? האם אלוהים מוגבל או בלתי מוגבל? מה זה אלוהים אמיתי? האם יש הפרדה בין בורא ונברא? מהי האמת המוחלטת? ... מוגבל, שתי ישויות נפרדות ולא נכנס לכל ההיבטים כי יש הרבה, האם בכלל יש בורא וכו ומה שבעצם נשאלתי האם הכל אחד? כי יש תפישה רווחת שיש מאציל ונאצל, ואני בא לאמר שהכל אחד ואם בן אדם מבין מה אני אומר, הוא לא מבין את מה שהתכוונתי, מה זאת אומרת אסביר והאמת, זה ... הוא נח, והוא גם עשה וכו. והאלוהים הראשון אין אצלו הגדרה ושום דבר הוא לא עושה. מצד השכל הראשון הכל אחד, אבל גם זה לא נכון, כי לאמר שמצד האלוהים הכל אחד זה גם לצמצם אותו, כי להגיד שהוא רק אחד, זה גם הפרדה, ויש להגיד שגם וגם נכון כי מצד ...
תקיעות עצמית, אין הבדל בין יש לאין, יש הבדל בין יש לאין, נפרדות נצחית, אחדות ההפכים, דבר והיפוכו, מהות וצורה, אחדות המהות והצורה, מחויב או אפשרי, מהות או צורה, שום דבר לא משנה
תקיעות עצמית, אין הבדל בין יש לאין, יש הבדל בין יש לאין, נפרדות נצחית, אחדות ההפכים, דבר והיפוכו, מהות וצורה, אחדות המהות והצורה, מחויב או אפשרי, מהות או צורה, שום דבר לא משנה
... אותה בצורה מוחלטת. המהות היא מהות אחת לכל דבר, בעוד שהצורה משתנה בהתאם למבנה ותפיסת המציאות של כל אחד. האם הכל אחד? אחדות והיפוכים אחד הנושאים הפילוסופיים המרכזיים בהרצאה הוא רעיון האחדות וההיפוך. אליעד טוען כי פעמים רבות אנו חושבים שהכל אחד, אך למעשה ישנם הבדלים בין הדברים. אפילו כאשר אנחנו אומרים הכל אחד, אנחנו מתייחסים רק למהות של הדברים, ולא לצורתם. כל הדברים עשויים להיות מאוחדים במהותם הפנימית, אבל כל אחד מהם ... כיסא, אנו תופסים את צורתו החיצונית, אך המהות של הכיסא היא משהו הרבה יותר עמוק ובלתי ניתן לתפיסה מוחלטת. האם הכל אחד? אחדות והיפוכים אחד הנושאים הפילוסופיים המרכזיים בהרצאה הוא רעיון האחדות וההיפוך. אליעד מדבר על כך שלפעמים אנו עשויים לחשוב שהכל אחד, אבל למעשה יש הבדל בין דברים מסוימים. הוא טוען כי אפילו כשאנחנו אומרים הכל אחד, אנו בעצם מתייחסים רק למהות של הדברים ולא לצורתם. כל הדברים נראים לנו נפרדים, אך הם עשויים להיות מאוחדים ...
החלקיקים של המציאות, מי מנהל את העולם, איך העולם מתנהל, הכל קורה מעצמו, קדמות העולם, אקראי או סיבתי, מי ברא את העולם, האם יש אלוהים, העולם קדמון, לא הכל אחד, איך המציאות פועלת, נפרדות נצחית
החלקיקים של המציאות, מי מנהל את העולם, איך העולם מתנהל, הכל קורה מעצמו, קדמות העולם, אקראי או סיבתי, מי ברא את העולם, האם יש אלוהים, העולם קדמון, לא הכל אחד, איך המציאות פועלת, נפרדות נצחית
... מתנהל, הכל קורה מעצמו, קדמות העולם, אקראי או סיבתי, מי ברא את העולם, האם יש אלוהים, העולם קדמון, לא הכל אחד, איך המציאות פועלת, נפרדות נצחית האם יש מישהו שמנהל את המציאות? הסיכום הבא עוסק בהרצאה של אליעד כהן, שבה ... וכך הלאה. לכן, הטענה שיש כוח עליון יוצרת שרשרת אינסופית של שאלות שלא מובילות לתשובה אמיתית. למה התפיסה של הכל אחד אינה נכונה לפי אליעד? אליעד מבקר את התפיסה של הכל אחד. הוא מסביר שהמציאות בנויה מחלקיקים שונים שכל אחד מהם הוא ישות נפרדת בפני עצמה. למרות שנראה שהכל מחובר, כל ... הדברים. האם יש אלוהים? מי מנהל את העולם? איך העולם מתנהל? האם המציאות אקראית או סיבתית? מהי קדמות העולם? האם הכל אחד? מהי נפרדות נצחית?
אלוהים טוב או רע? העולם טוב או רע? עושה טוב או עושה רע?
אלוהים טוב או רע? העולם טוב או רע? עושה טוב או עושה רע?
... היא הגבלה. לכן, מנקודת מבט זו, הכל הוא רע מוחלט, הן השורש והן התוצאה. האם העולם הוא טוב מוחלט והכל אחד? האפשרות הרביעית וההפוכה לחלוטין, שאליעד כהן מציג, היא לומר שהכל הוא טוב מוחלט. במצב כזה, שבו הבריאה והבורא הם ... כל מקום להפרדה כזו, ומכאן שאין מקום לרע כלל. בתפיסה הזו, הביטוי טוב דרכו להיטיב מקבל משמעות מיוחדת. כאשר הכל אחד, המשמעות של טוב איננה נפרדת מרע, אלא הטוב הוא בעצם האחדות שמכילה הכל בתוכה. לכן, רק מתוך פרספקטיבה שבה ... הוא מסביר שבמציאות מוחלטת, האינסוף והסוף הם למעשה אחד, משום שההבחנה ביניהם קיימת רק בעולם של נפרדות. כאשר מבינים שהכל אחד, מתברר שאין כל מגבלה או הפרדה, ולכן קיימות אינסוף ישויות אינסופיות באופן בלתי מוגבל. במצב כזה, כל ישות היא ... בשלמותו המוחלטת. האם אלוהים הוא טוב או רע? האם העולם הוא טוב מוחלט? מה המשמעות של טוב דרכו להיטיב? האם הכל אחד? מה ההבדל בין נפרדות לאחדות? מהם מחויב המציאות ואפשרי המציאות? האם קיים טוב מוחלט בלי רע? הפעם אני רוצה ... המסובב הוא לא התוצאה, הוא הסיבה. ועכשיו ניתן את נקודת המבט ההפוכה שהכל טוב, ומי שיתבונן מנקודת מבט מסוימת הכל אחד, כל הביטויים של ההוויה נכללים בבריאה, ואם הבריאה והבורא הם אחד ומאוחדים אז הכל טוב מוחלט, והכח שמניע את ... צמצמנו אותו, כל הגדרה היא רעה, ההטבה היא רעה, כי הוא נפרד ומתי זה נכון טוב דרכו להיטיב, כי הכל אחד, אין טוב ורע, טוב דרכו לעשות רע וגם טוב ולאחדות של הטוב והרע הם אחד, ואין רע, ודרכה להיטיב, ... קיומי, וגם אפשרי המציאות הוא מחויב, כי זה שני צדדים של אותו המטבע אבל הסוף והאינסוף הם אחד, כי הכל אחד, יש אינסוף ישויות אינסופיות בו זמנית שיש קיימות ישויות סופיות, והאינסוף הוא גם סופי, כי יש לו ההפך, אך ... סופיות ולא סופיות בו זמנית, כי הכוח הוא בלתי מוגבל וגם זו הגדרה להגיד בכלל שהוא בלתי מוגבל. ובשורש הכל אחד, והבורא הוא הבריאה, והבריאה היא הבורא.
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בחירה חופשית - האם יש בחירה חופשית כאשר הכל אחד?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: האם הכל אחד?, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: האם הכל אחד?, איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך לשנות תכונות אופי? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך להנות בחיים? איך להיות מאושר ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי קריירה, אימון אישי לדיאטה, אימון אישי לזוגיות בנושאי האם הכל אחד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3125 שניות - עכשיו 12_08_2025 השעה 15:32:30 - wesi1