אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה האם האני הוא אשליה? ✔מודל הנפש, מהות התודעה, מהות הזמן, אני בהווה, אני בעבר, אני בעתיד, תפישת המציאות, אני עתידי, אני בזיכרון, אני ברגע הזה, לחיות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
מודל הנפש, מהות התודעה, מהות הזמן, אני בהווה, אני בעבר, אני בעתיד, תפישת המציאות, אני עתידי, אני בזיכרון, אני ברגע הזה, לחיות את הרגע הזה, רק רגע אחד, האני האמיתי
האם יש בכלל משמעות לתפיסת הזמן וה"אני"?

ההרצאה של אליעד כהן מתמקדת בבירור מעמיק של שאלת מהות הזמן, התודעה, והקשר בין האני האמיתי לבין הרגע הנוכחי. אליעד מציג שאלות יסוד כמו "מי אני?", "האם הזמן באמת קיים?", "האם העבר והעתיד קיימים או שהם רק אשליה?", ומוביל את השומעים להבין בצורה מפורטת מה בדיוק קיים עכשיו ברגע הנוכחי, מה ההבדל בין אני של העבר לאני של ההווה ושל העתיד, ומה המשמעות של המושגים הללו בתפיסת המציאות.

מהו בדיוק "הרגע הנוכחי"?

אליעד מסביר שאם לוקחים את הזמן ומחלקים אותו לחלקים קטנים יותר ויותר, מגיעים בסופו של דבר לחלקיק הקטן ביותר שאינו ניתן לחלוקה נוספת. החלק הקטן ביותר שאי אפשר לחלק אותו עוד הוא למעשה "הרגע הנוכחי". הוא מסביר שבאותו רגע יחיד אין אפשרות שתהיה תחושת "אני" ואין גם תחושה של "לא אני", מכיוון שתחושת ה"אני" תמיד קשורה לזיכרון (עבר) או לציפייה (עתיד). לכן ברגע אחד בלבד, אין תחושה מוגדרת של זהות, אלא רק קיום טהור ללא זמן.

לדוגמה, אם אדם מנסה לחשוב על עצמו רק ברגע בודד אחד ללא זיכרון וללא מחשבה קדימה, הוא יגלה שאין "אני" מוגדר באותו רגע. האני הוא תמיד דימוי שנוצר כאשר התודעה מוסיפה לרגע הנוכחי מחשבה על עבר או עתיד.

כיצד מתגבשת תחושת ה"אני"?

אליעד מדגים שתפיסת ה"אני" נוצרת מתוך השילוב של זיכרון וציפייה. למשל, כשאדם חושב "אני", הוא לעיתים מתכוון למה שהוא היה בעבר, לעיתים למה שהוא רוצה להיות בעתיד, ולעיתים למה שהוא כרגע. אך אף פעם תחושת ה"אני" אינה עומדת בפני עצמה, אלא תמיד קיימת ביחס למשהו אחר - לעבר או לעתיד.

הוא מסביר שלמעשה העבר הוא דימוי, משהו שכבר חלף, שאיננו מתקיים עוד, ואילו העתיד הוא ציפייה או דמיון, שאינו קיים ברגע הזה. מכאן עולה שתפיסת ה"אני" כמשהו רציף או קבוע היא אשליה שנוצרת בתוך התודעה.

מדוע העבר והעתיד הם דימויים בלבד?

אליעד מסביר שהעבר והעתיד קיימים רק כתמונות או דימויים במוחו של האדם. לדוגמה, הזיכרונות שלנו מהעבר הם תמונות ומחשבות שנוצרות בהווה, ולכן העבר הוא בעצם רק מחשבה על העבר, ולא העבר עצמו. אותו דבר לגבי העתיד - הוא קיים רק בדמיון או בציפייה, ולכן הוא איננו חלק מהמציאות הנוכחית. מכך עולה שהדבר היחיד שבאמת קיים הוא הרגע הנוכחי, שהוא חסר עבר ועתיד. אבל ברגע אחד כזה לא ניתן באמת להרגיש זהות, כי זהות מתבססת תמיד על מה שהיה או שיהיה.

האם ניתן "לחיות את הרגע הזה" באמת?

אליעד מתייחס לכך שהביטוי "לחיות את הרגע" יכול להישמע פשוט, אבל אם חוקרים אותו לעומק, הוא הופך לעניין מורכב. הוא מבהיר שאם היינו באמת חיים רק את הרגע הזה, ללא שום מחשבה על העבר או על העתיד, לא היינו חווים תחושה של "אני", מכיוון שה"אני" מוגדר תמיד ביחס למשהו שהיינו או נהיה. לכן, לחיות את הרגע באמת פירושו לאבד את תחושת הזהות הרגילה, כי תחושת הזהות תמיד נשענת על הזיכרון או הציפייה.

מה קורה כאשר האדם מנסה להבין מהותית את ה"אני"?

אליעד מדגיש שבחקירה עמוקה של מושג ה"אני", האדם יגיע בסופו של דבר לשאלה בסיסית מאוד - "מאין מגיע ה'אני'?". כשאדם מתחיל לפרק את ההבנה של עצמו, הוא מגלה שה"אני" שהוא חושב שהוא, הוא לא האני של הרגע הזה, אלא אוסף של דימויים וזיכרונות. ברגע שהאדם מבין שה"אני" שלו ברגע הזה אינו אותו "אני" שהיה בעבר, וגם לא זה שיהיה בעתיד, נוצרת הבנה עמוקה שהאני הוא בעצם מושג אשלייתי...
מהי תפיסת הזמן וה"אני" ברגע הנוכחי?

ההרצאה מתמקדת בכמה נושאים עקרוניים הקשורים לתודעה, הזמן ולתפיסת ה"אני". נושא מרכזי בהרצאה הוא הדיון בהבנת "האני" בהקשר של הזמן: האם "האני" נמצא רק בהווה, או שגם בעבר ובעתיד?

האם ה"אני" קיים רק בהווה?

במהלך ההרצאה, אליעד מציין כי הזמן לא באמת קיים כפי שאנחנו רגילים לתפוס אותו. התודעה שלנו היא זו שמחלקת את הזמן לעבר, הווה ועתיד, אך למעשה כל רגע הוא אינסופי, וכאשר אנחנו חושבים עליו בצורה מדויקת, נגלה שהוא לא באמת ניתן לחלק. הוא מציין, אם נניח שאנחנו מתמקדים רק ברגע אחד, אז לא ניתן לחוות תחושה של "אני". כאשר מחשבים את הזמן, אנחנו לא באמת חווים את ה"אני" ברגע זה, שכן זהו רק רגע חולף מבלי להיות חלק ממסגרת ארוכה יותר של זמן.

מה קורה לעבר ולעתיד בתפיסת ה"אני"?

אליעד מבקש להדגים איך ה"אני" שייך אך ורק לרגע הזה. הוא מסביר שבעצם כל הזמן הוא רק אשליה, גם העבר וגם העתיד הם דימויים. כל מחשבה על העבר או על העתיד לא בהכרח שייכת לנו בהיבט של ה"אני". ה"אני" כפי שאנחנו תופסים אותו הוא לא אלא זיכרון או ציפייה לעתיד. כלומר, יש איזו חוויה של ה"אני" רק בתוך הרגע הנוכחי.

האם יש משמעות לעבר ולעתיד?

כשהשניים שואלים, אם ה"אני" לא באמת קיים מעבר לרגע הנוכחי, אז איפה נמצא ה"אני" כל הזמן? אליעד עונה כי אנחנו בעצם יוצרים את התפיסה של הזמן, ומה שעובר הוא רק הדימוי שלנו את הזמן. לדבריו, "האני" האמיתי הוא זה שבולם את הזמן, כלומר, כל הרגעים - כל אותם רגעים שמרכיבים את הזמן - הם למעשה זהים במובנים רבים, ותחושת ה"אני" נובעת מהחיבור שאנחנו יוצרים עם כל אחד מהם.

האם "האני" הוא אשליה?

בהמשך, ישנה שאלה שצצה באופן טבעי: האם "האני" האמיתי הוא אשליה? התשובה היא שגם אם אנחנו חושבים על ה"אני" כמשהו יציב, זה בעצם חלק מההבנה האישית שלנו של הזמן. הזמן, אומר אליעד, הוא אינו מושג שניתן להפריד בו בין רגע לרגע. כל רגע כזה הוא בהכרח מורכב מהעבר ומהעתיד, כי גם אם אנחנו לא זוכרים את מה שהיה לפני...
איך לחשוב על עצמי התודעה תמיד קיים תפישת מציאות מוח תחושת האני תמונה המוח כלום איך לפרק את ההבנה להרגיש איך לחיות את הרגע אמת אני אמיתי אני בהווה אני בזיכרון אני בעבר אני בעתיד אני ברגע הזה אני עתידי האני האני האמיתי הווה הזמן הזמן והמקום המקום המקום והזמן הנפש הרגע הזה התודעה זיכרון זיכרונות זמן בלי מקום זמן ומקום זמן ללא מקום זמן מקום לחיות לחיות את הרגע לחיות את הרגע הזה מהות מהות הזמן מהות התודעה מודל מודל הנפש מודלים מימד הזמן מימד המקום מקום בלי זמן מקום וזמן מקום זמן מקום ללא זמן מרחב הזמן מרחב המקום נפש עבר עתיד ציר הזמן ציר המקום רגע אחד תודעה תפישת מציאות
להיות קיים כנפרד, גאוות יחידה, האינטרס החזק ביותר, להיות ייחודי, פחד להיעלם, הפחד הגדול ביותר
להיות קיים כנפרד, גאוות יחידה, האינטרס החזק ביותר, להיות ייחודי, פחד להיעלם, הפחד הגדול ביותר
... הזה, הוא ימשיך לשקר לעצמו ולברוח מהאמת המלאה. מהו האינטרס החזק ביותר של האדם? למה אנשים מפחדים להיעלם? האם באמת קיימת ייחודיות אישית? מדוע אנו מפחדים לגלות את האמת? מהי גאוות יחידה? האם האני הוא אשליה?
אני. מהי הידיעה היחידה ש*אינה* נובעת מידיעת האני?!
... בלי לדעת את האני. מה שאומר שכל הידיעות כולן תלויות בידיעת האני. יחד עם זאת, קיימת ידיעה אחת ויחידה שאותה ניתן לדעת בלי לדעת אני. והיא ידיעת המהות של האני. הסבר: מי שיתבונן יראה, כי גם האני של האדם, גם הוא הגדרה של משהו. האדם מגדיר את האני שלו באמצעות דברים שונים של תחושות רגשות אירועים וכולי. מה שאומר בעצם, שגם האני עצמו של האדם, הוא הגדרה של מהות כלשהי שמהווה את האני של האדם. המהות של האני היא הדבר שמהווה את האני. המהות של האני היא הדבר היחיד שקיים גם ללא אני. קיומה של המהות של האני אינו תלוי באני, למרות שהקיום של האני מתקיים באמצעות המהות שמהווה אותו בכל רגע מחדש. מסקנה: ... מאחר שכל מה שניתן לדעת שנמצא מחוץ לאני, הכל אלו ידיעות חיצוניות שאינן מחדשות כלום על כלום. כאשר האדם רוצה להגיע אל המהות של המציאות ולהבין את המציאות באמת, עליו להתבונן פנימה על האני שלו אל תוך עצמו. כי רק בתוך האני ניתן למצוא ידיעה עמוקה יותר על המציאות, מאשר ידיעת האני. סיכום: כל הידיעות כולן שחיצוניות לאני, כולן תלויות בידיעת האני ולכן היכולת שלהם ללמד את האדם על המהות הפנימית ביותר של המציאות מוגבלת, מאחר שהן מוגבלות עד לעומק של האני. ולכן כדי לחפש את האמת, על האדם להתבונן אל תוך האני של עצמו, שרק שם ניתן למצוא דברים חדשים שלא נמצאים ...
נשמה / תודעה עצמית / "אני" - מהו ה"אני" של האדם? מהי הנשמה? מהי תודעה עצמית?
... נשמה תודעה עצמית אני - מהו האני של האדם? מהי הנשמה? מהי תודעה עצמית? תודעה עצמית. אני. נשמה. פילוסופיה. מהי מהות הנשמה תודעה אני של האדם? אני תודעה תת מודע נשמה נפש רוח הקול הפנימי הרצון הפנימי. כל מחשבה שעוברת בראש של האדם מכילה בתוכה את המילה אני. לא ניתן לדעת שום דבר שאינו אני, מבלי לדעת את עצמי. הידיעה של האדם את הדברים ששונים ממנו, תלויה בידיעת האדם את ... מי שיתבונן יראה, כי כל הסבל אושר של האדם מתרחש אצל האני של האדם. אם אין אני, אין שאלות אין רע אין בעיות וכולי. אם אין אני, אין רצונות חסרונות טעויות וכולי. ההיגיון אומר, כי מאחר שכל השאלות כולן נובעות מהאני, הרי שהגיוני לבדוק ראשית כל מהו האני של האדם. ההיגיון אומר, שעל האדם לחקור את משמעות האני שלו, בטרם הוא חוקר דברים אחרים. אם יבין האדם מהי מהותו האמיתי של האני, הרי שיהיה ניתן להבין מה אני באמת רוצה צריך וכולי. כל השאלות נובעות מהאני, כי האני שואל אותן. גם כל התשובות נובעות מהאני, כי האני משיב עליהן תשובה. שום תשובה לא יכולה להגיע משום מקום שנמצא מחוץ לאני. התשובות כולן מגיעות מתוך האני של האדם. מסקנה: התשובה לכל השאלות האפשריות נמצאת בתוך האני. האני של האדם מכיל בתוכו כל תשובה שהאדם יוכל אי פעם לדעת אותה. מסקנה: אם יבין האדם את מהות האני בשלמות, הרי שממילא הוא יודע את כל התשובות לכל השאלות. אם האדם מבין את מהות האני שמכיל את כל התשובות ושממנו באות כל התשובות, הרי שממילא יש לו תשובות לכל השאלות. מסקנה מעשית: על האדם לשבת ולחקור עם עצמו את משמעות האני שלו. על האדם לנסות להבין את מהות האני שלו. הבנת מהות האני מימוש הפוטנציאל השכלי האישי של האדם. הבנת מהות האני ידיעת סך כל הדברים שהאני יכול לדעת. אז מה הוא באמת האני? תשובה: האני קיים בתוך המציאות. האני הוא חלק מהמציאות. כל הדברים אותם יודע האדם + האדם, כולם קיימים בתוך המציאות. המציאות היא הגורם שמאחד את כל הדברים כולם. האדם החושב + הדבר שחושבים עליו + המחשבה שמקשרת את החושב ומה שחושבים ... לא ניתן להכניס אותו לתוך מחשבה סופית. בכל מקרה, האני של האדם וכל הדברים כולם, נמצאים בתוך המציאות. המציאות עצמה מהווה בכל רגע את כל הדברים כולם. מהותה של המציאות ממלאת את כל הדברים כולם. מסקנה: מהותו של האני מהותה של המציאות מהותם של כל הדברים כולם. מאחר שכל דבר שקיים המציאות מהווה אותו, ממילא כל דבר שקיים מהותו היא מהותה של המציאות עצמה. ומהי מהותה של המציאות: המציאות היא אין סופית. המחשבה של האדם היא ... לכל השאלות נמצא באני שלו. על האדם להבין את מהות האני של עצמו. מדיצטיה התבוננות פנימית של התודעה על עצמה הבנת האני את המהות של עצמו. הבנת מהות האני ידיעת הכל שלמות שאין שלמות אחריה. ...
הסוד של: מהו שורש *כל* המציאות/ה"אני" / כל הסיבות / הנאה סבל? ועוד - חלק 1
... הסוד של: מהו שורש כל המציאות האני כל הסיבות הנאה סבל? ועוד - חלק 1 במאמר הזה יתבארו הרבה נושאים וסודות עמוקים. ביניהם העניין של שורש האני של האדם ומהי מהותו? מהו שורש הרצון של האדם? מהי מהות הרצון של האדם? מהו הרצון הפנימי ביותר של האדם? מהם שני הצירים וטווחי הרגשות שקיימים במציאות? מהו ... אצל האדם שום רצון עצמי כלשהו מכל סוג שהוא. וכל העדפה שיש לאדם לגבי דבר כלשהו, אפילו ההעדפה של האדם להיות בריא במקום להיות חולה, או לחיות במקום למות וכיוב, או אפילו הרצון של האדם להרגיש טוב, או הרצון להיות קיים, כל דבר שהאדם מעדיף אותו יותר מאשר דבר אחר, הרי שהוא ביטוי לכך שהאדם עדיין לא רוצה ... יותר רצון עצמי שונה מהמציאות, כך רע לו יותר, וככל שהרצון העצמי של האדם תואם יותר את המציאות, כך טוב יותר לאדם. ונמצא אם כן, כי האדם כל הזמן נע בין רמת הסבל הגדולה ביותר לבין רמת האושר הגדולה ביותר. וכאשר אנחנו מתבוננים על הציר הרגשי שיש בין שיא האושר לבין שיא הסבל, הרי שיש באמצע המון נקודות עם ... נוסף, והוא הציר שיש בין הטוב והרע לבין העולם שכולו טוב. ונסביר: כפי שאמרנו שיש סבל ויש אושר ויש רע ויש טוב. וכל הרגשות בעולם נעים כל הזמן בין הטוב לבין הרע ברמת מינון וברמת עוצמה כלשהי. אבל כאשר מגיעים לקצה של האושר או גם לקצה של הסבל, מגלים שיש עוד ציר נוסף של הנאה, והוא ציר ההנאה האין סופי, ... והטוב האין סופי. ובמאמר מוסגר, כאן יש שאלה קשה, והיא שלכאורה לא יכול להיות שקיים ציר שיש בו רק טוב, ושגם מצד שני רמת הטוב שלו עולה כל הזמן. כי אם נאמר שרמת הטוב עולה, הרי שמשמע שהטוב הקודם היה פחות טוב, דהיינו, רע. ואכ היכן שיש התקדמות של טוב, הרי שבהכרח שיש שם גם רע. והשאלה הזאת ידועה, וגם ... שבה הוא מיישר קו עם המציאות. פירוש: כי מי שרוצה להגיע לנקודה שבה הוא תמיד ירגיש אך ורק טוב, ושבנוסף רמת ההנאה שלו מהמציאות רק תעלה כל הזמן, לשם כך עליו לעבור דרך נקודת החיבור שיש בין הציר שמעורב בו טוב ורע, לבין הציר שבו יש אך ורק טוב תמיד עד אין סוף. ונקודת החיבור שיש בין הצירים האלו, היא ... לשם כך לעבור בנקודת האיפוס של כל הדברים, שהיא נקודת ההתחלה של כל הדברים. שהיא הנקודה שבה שום דבר לא מוגדר כלל בשום צורה, אפילו לא הגדרת האני והגדרת העצמי של האדם. ...
הסוד של: מהו שורש *כל* המציאות/ה"אני" / כל הסיבות / הנאה סבל? ועוד - חלק 2
... הסוד של: מהו שורש כל המציאות האני כל הסיבות הנאה סבל? ועוד - חלק 2 כי גם האני של האדם, גם הוא חלק של משהו אחר גדול עוד יותר. ויש ישות אחת, שכוללת בתוכה גם את הגדרת האני של האדם וגם את כל שאר הדברים שכלפיהם האדם לא מרגיש אני. ונסביר: כי אם נתבונן נראה, כי האני של האדם, הוא לא יותר מאשר תחושה. וגם לתחושה הזאת יש אין סוף עוצמות. כי האדם יכול להרגיש תחושת שייכות ותחושת אני, לא רק כלפי עצמו ... הציפורן שלו. ומצד אחד שניהם זה אני, אך מצד שני העוצמה של תחושת האני היא במינונים שונים כלפי כל דבר. וכאשר יש לאדם משפחה וכיוב, האדם מרגיש סוג של אני גם כלפי המשפחה שלו. אך האני הזה הוא בעוצמה רגשית אחרת ממה שהאדם מרגיש אני כלפי עצמו. וכל האני של האדם, הוא לא יותר מאשר תחושה שבאה לידי ביטוי דרך הישות העצמית של האדם, שגם היא עצמה חלק ממשהו אחר. ואם נתבונן נראה כי גם לגבי תחושת האני של האדם, יש המון עוצמות רגשיות. כי האדם יכול לקחת את כל הדברים שיש בעולם, ולדרג אותם לפי העוצמה של עד כמה הוא מרגיש שייך ומחובר ... אם כן, כי יש אין סוף רמות עוצמה של אני של האדם. ורמות העוצמה של האני של האדם, נקבעות לפי המינון של הכוחות המנוגדים, שהם אני ולא אני. כי המינון והעוצמה של האני, הוא אפשרי רק על ידי המינון של שני ... שני כוחות, אני ולא אני, שהם מגדירים בכל רגע ורגע מחדש את תחושת האני של האדם כלפי כל דבר ודבר. ולשני הכוחות האלו יש להם שורש. כי יש ישות אחת ודבר אחד, שבו אין הבדל בין אני לבין לא אני. והשורש של האני הוא התמונה המלאה של המציאות. שמנקודת מבטה הכל זה אני. והשורש של הלא אני, הוא הנפרדות של המציאות. כי רק מצד האדם עצמו יכול להיות ... כישות נפרדת מהמציאות, וגם המציאות עצמה קיימת כישות אחת שהיא לא רק האני של האדם כפי שהאדם חווה אותו מנקודת המבט העצמית שלו. וגם לאני וגם ללא אני לשניהם יש שורש. כי יש שורש ונקודת חיבור שמחברת בין האני של האדם, לבין התמונה המלאה של המציאות. ויש ישות אחת, שהיא יותר גדולה מהתמונה המלאה של המציאות, והיא מכילה בתוכה גם את התמונה ... כל שאר הישויות כישויות נפרדות והכל בו זמנית כישות אחת. ומי שרוצה לחיות טוב באמת ולהיות מאושר באמת ולהתחבר לציר ההנאה האין סופית ששם יש אך ורק טוב תמיד עד אין סוף, לשם כך עליו לעבור דרך נקודת האיפוס שהיא ... ממש. ואין בכלל שום הפך של שום דבר. כי בשורש הכל אחד. ומי שרוצה לחיות טוב, עליו להגיע לשורש של כל הדברים. שאז ורק אז האדם מבין את כל המציאות כולה ורואה את כל התמונה המלאה כולה, ומבין את השורש של כל ... כלל. ומי שרוצה להשיג במחשבתו ולהתחבר לשורש של הכל, עליו למסור את נפשו על נקודת האמת של עצמו. דהיינו, ללכת אחרי נקודת האמת שלו עד הסוף במסירות נפש ממש. וכאשר קשה לאדם ללכת אחרי נקודת האמת של עצמו במסירות נפש, העצה היעוצה היא שהאדם ינסה תמיד לעשות את הדבר הקטן ביותר שאותו הוא כן יכול לעשות. כי תמיד יש איזה משהו קטן שאותו האדם כן יכול ... של האדם לגלות שדבר כלשהו הוא שקר, היא על ידי זה שהוא קולט שבאותו המקום לא מעודדים שאלות. כי האמת אין לה מה להסתיר, והיא מעודדת שאלות כדי שיכירו אותה. כי השאלות מבררות את האמת. אך השקר מפחד משאלות. כי ... להורג. ולכן השקרנים מפחדים ביותר מכך שהאדם ישאל שאלות. ומי שרוצה לחיות טוב באמת, עליו לעבור דרך נקודת האיפוס של כל הדברים. ונקודת האיפוס של כל הדברים, היא נקודת האמת שהיא השורש של הכל. והדרך להגיע לנקודת האמת הזו, היא על ידי זה שהאדם מרגיל את עצמו כל הזמן לשאול שאלות על כל דבר. וגם על דברים שנדמה לאדם שהם ברורים, על האדם לשאול את עצמו, מי אמר שזאת האמת? אולי זה שקר? אולי זו טעות? אולי ... לפני לבין עכשיו לבין אחרי וכל כיוב. כי גם למרחב זמן יש שורש. כי הזמן לדוגמה הוא הבדל התחושה שבין העבר הווה ועתיד. וגם לתחושות האלו יש שורש. ולכל האירועים שבעולם יש שורש. וההבדל שבין האירועים השונים, הוא זה שיוצר את הזמן. ובשורש של כל האירועים, אין הבדל בין כל האירועים שקרו בעבר לבין אלו שקורים בהווה לבין אלו שיקרו בעתיד. וזהו השורש של הזמן. כי שם לזמן יש שורש. ובשורש של המציאות, שם אין הבדל בין לפני לבין עכשיו לבין אחרי. ובשורש של המציאות, אין הבדל גם בין מקומות שונים. כי גם למרחב המקום יש שורש. כי המקום נוצר על ידי התחושה השונה שיש בין המקומות השונים. אבל בשורש של התחושה הזאת של
הסוד של ה"אני" - איך להתחבר ל"אני" של המציאות עצמה? איך להכיר את ה"אני" של עצמך?
... הסוד של האני - איך להתחבר לאני של המציאות עצמה? איך להכיר את האני של עצמך? כפי שכבר ביארתי, מי שרוצה להיות מאושר, ... שעל האדם לדמיין את עצמו, כאילו הוא עצמו הדבר שאותו הוא רואה. כי המציאות שלנו מתחלקת לשלושה חלקים. והם: האני של האדם שחושב מחשבות. הדברים שהם אינם האני של האדם שעליהם האדם חושב. והמחשבה שהיא מחברת את האני של האדם, עם הדברים שאותם הוא חושב. ומי שרוצה לקבל ... ועל האדם לנסות להסתכל על המציאות כולה, מנקודת המבט של הישות האחרת שכלפיה האדם לא מרגיש אני. כי מצד האמת האני האמיתי של האדם הוא המציאות עצמה. ולכל אדם ולכל ישות יש שני אני. והאני הראשון של האדם, זה מה שהאדם קורא לו אני. אבל האני השני של האדם, הוא המציאות עצמה. כי האני האמיתי של האדם, הוא לא פחות מהמציאות עצמה, מאשר מה שהאדם קורא לו אני. והדבר דומה לאדם שנמצא בתוך חלום של עצמו. שבו בעצם יש לאדם שני אני. והאני האחד של האדם הוא האני העליון שנמצא מחוץ לחלום ושחולם את החלום. והאני השני של האדם, הוא האני שנמצא בתוך החלום, שחווה את כל החוויות של החלום. כי כאשר האדם ישן ונכנס למצב של חלום, האני של האדם מתפצל לכמה חלקים. ויש את האני שנמצא מחוץ לחלום, שאם תוך כדי שינה הוא ירגיש אש וכיוב או שמישהו יקרא בשמו של האדם תוך כדי חלום, הרי שהאני שנמצא מחוץ לחלום הוא יתעורר מהחלום. ויש גם את האני שנמצא בתוך החלום, שהוא זה שחווה את כל האירועים ... וכולי. שבו האדם מתעורר אל תוך חלום. והאדם מרגיש שהוא התעורר, וכל זה קורה בתוך החלום עצמו. שבמצב כזה בעצם האני של האדם מתפצל לרמות עומק שונות. ובכל פעם שהאדם מתעורר מהחלום, האני של האדם מתחבר לאני החיצוני לו שגדול יותר ממנו. ... אצל האדם אני, מעליו יש עוד אני אחר, שהיא המציאות עצמה. כי מצד האמת, מה שנקרא אצל האדם אני, זה רק חלק של האני שלו. כי האני הראשון של האדם, הוא המציאות עצמה. וכאשר האדם עושה איזו פעולה, הרי שמי שבאמת עושה את זה, זה האני העליון של האדם שהוא המציאות, שהיא באה לידי ביטוי ... אני. ומצד האמת, כאשר האדם רואה כל דבר שקורה בעולם, מצד האמת מי שעושה את זה, זה האדם עצמו. כי מצד האמת האני האמיתי של האדם, הוא הכוח שמניע את המציאות, שהוא זה שעושה את ... מהאני הגדול יותר שהוא המציאות עצמה. וכאשר מישהו אומר לאדם איזה משהו, מצד האמת זה האדם שמדבר לעצמו. כי האני העליון של האדם, הוא זה שמניע את כל מה שקורה בעולם כולל הכל. וכאשר מישהו פוגע באדם, הרי שמצד האמת זה האדם עצמו שפגע בעצמו. כי האני העליון של האדם שהוא המציאות עצמה, היא זאת שגרמה ... באדם. וכאשר האדם נמצא בשעת חלום, כל אותן דמויות שהוא רואה בשעת החלום שלו, הן בעצם הוא עצמו ממש. כי כל המקום וכל הזמן של החלום, הם כולם נמצאים בתוך האני של האדם עצמו שחולם את החלום, שהוא נמצא מחוץ לחלום ... נמצא בתוך החלום של עצמו והוא רואה איזה אדם אחר, או איזה דבר כלשהו, מצד האמת האדם רואה את עצמו ממש. כי האני של האדם, הוא לא יותר מאשר תחושה. והאדם יכול ... עצמו יכול להמשיך להיות קיים, גם בלי אותו איבר. אבל האדם מרגיש אני כלפי אותה יד או רגל. למרות שמצד האמת האני של האדם הוא לא היד וגם לא הרגל. כי האדם יכול להמשיך להיות קיים בדיוק באותה המידה, גם בלי יד או רגל וכיוב. ומצד האמת, כל מה שקיים, זה הכל האני של האדם. כי יש אני אחד כללי של המציאות, שבתוכו קיימים כל הדברים. וגם מימד הזמן ומרחב המקום, גם הם לא יותר מאשר תחושה. כי
ה'אני' וישויות שונות בחלום - מי הן?
ה'אני' וישויות שונות בחלום - מי הן?
האני וישויות שונות בחלום - מי הן? מי הן הישויות שמתגלות לאדם בחלום? אליעד כהן מסביר בהרצאה שהישויות שאדם פוגש בחלום, כגון אנשים, חפצים, מקומות וזמנים, הן למעשה ביטויים ישירים של תודעתו שלו. כאשר האדם חולם, התודעה שלו מתפצלת לשני חלקים: חלק אחד נשאר מודע למציאות החיצונית וחלק אחר מתמקד בחלום עצמו. למרות הפיצול הזה, כל מה שמופיע בחלום הוא יצירה של האדם החולם, ולכן הישויות השונות הן בעצם האני שלו, ולא ישויות נפרדות באמת. האם באמת יש מציאות מחוץ לחלום? אליעד מסביר שבתוך החלום עצמו, המציאות נתפסת כאמיתית לגמרי. ... התחושות והרגשות בחלום הם מוחשיים ואמיתיים עבור החולם. אך למעשה, כל האירועים האלו הם רק ביטוי של התודעה של האדם שמחוץ לחלום, זה שיושן במיטה. כך, לדוגמה, אם תפרוץ שריפה בבית במציאות, האדם יוכל להתעורר ולברוח, משום שהתודעה החיצונית נשארת ערה ברמה מסוימת. מה קורה כאשר מישהו מתווכח איתך בחלום? כאשר האדם חולם שהוא מתווכח עם דמות אחרת, מצד האמת הוא מתווכח עם עצמו. למרות שבתוך החלום הדמות האחרת נתפסת כבעלת רצון עצמאי, תודעה נפרדת ותחושות ייחודיות, בפועל כל הדמויות בחלום הן השלכה של האני של החולם עצמו. אם האדם שמתבונן בחלום מבחוץ היה יכול לצפות בחלום מוקרן על מסך, הוא היה רואה שהדמות שמתווכחת היא פשוט ... בו זמנית את עצמו ואת האדם שהוא מתווכח איתו בדמיון מודרך, כך גם בחלום כל ישות היא למעשה התגלמות של תודעתו. האם לאדם בחלום יש בחירה חופשית? אליעד כהן מדגיש שבתוך החלום, אין באמת בחירה חופשית. כל הפעולות, הבחירות וההתנהגויות של הדמויות בחלום הן תוצר של האני העליון או של התודעה שמחוץ לחלום. החולם עצמו לא מחליט באופן מודע מה יקרה בהמשך החלום, והכל נקבע על ידי התודעה החיצונית. כלומר, הישויות בחלום אינן בעלות רצון חופשי אמיתי, אלא הן מתנהגות לפי התסריט שהתודעה העליונה יוצרת. האם תחושות של כאב ואירועים שליליים בחלום אמיתיים? כאשר אדם חווה כאב בחלום, כמו במקרה שמישהו זורק עליו אבן, הכאב הוא אמיתי עבור החולם, אך למעשה הכאב הזה הוא גם כן ביטוי של התודעה העליונה. אם האדם שמחוץ לחלום יפסיק לדמיין את הכאב, גם הכאב עצמו יפסיק להתקיים. במילים אחרות, כל תחושה של כאב או אירוע שלילי בחלום היא יצירה של התודעה החיצונית של האדם החולם, ואין לה קיום עצמאי. כיצד דמיון מודרך דומה לחלום? אליעד משווה בין חלום לבין דמיון מודרך, ומסביר שאין ביניהם הבדל משמעותי. בשני המקרים האדם יוצר בתודעתו עולם שלם של אירועים, אנשים ורגשות. כשאדם מדמיין שהוא מדבר עם מישהו, הוא מדבר למעשה עם עצמו, כיוון שכל הרצונות של הדמות ... היומיומית שבה האדם חי מתפקדת בדיוק כמו חלום. למרות שהאדם מרגיש תחושה חזקה של אני נפרד, הוא בעצם חלק מתודעה אחת גדולה. כמו בחלום, שבו כל פרט הוא בעצם האדם החולם, כך גם במציאות, הכל הוא ביטוי של אותו אני אחד, האני העליון, שהוא בעצם המציאות עצמה. האדם יכול להרחיב את ההכרה שלו כך שהוא יחווה את המציאות כולה כאני, בדיוק כפי שהוא חווה ... לשאול את השאלה מי אני? שוב ושוב, עד שהאדם יגיע לתובנה שכל מה שהוא חווה, חושב ומרגיש הוא בעצם ביטוי של האני העליון שלו, שהוא המציאות עצמה. כאשר האדם יבין שכל מה שקורה לו הוא למעשה דיאלוג פנימי שלו עם עצמו, כל חוויית החיים שלו ... תלויים זה בזה. כל פעולה שהאדם עושה משפיעה ומושפעת מפעולות אחרות, והכל מתרחש בו זמנית. כמו בחלום, שבו התודעה של האדם יוצרת עולם שלם שבו הכל מתרחש יחד, כך גם המציאות נתפסת כתהליך אחד, שבו אין באמת אירועים מנותקים זה מזה, והכל הוא ביטוי של אותו אני גדול אחד. האם יש בחירה חופשית בחלום? האם הכל זה אני? מהו האני העליון? איך לזהות חלום? האם חלומות הם מציאות? כיצד לחלום באופן מודע? מהי המהות האמיתית של ישויות שונות שמתגלות לאדם בחלום? ישויות שמתגלות לאדם בחלום, מהיכן הן מגיעות? האם הן ביטוי של האדם עצמו? וביארתי שכל מרחב המקום והזמן שנמצאים בתוך החלום של האדם, הם בעצם עשויים מהאני של האדם עצמו. וביארתי כי כל דבר שהאדם רואה בעולם, הוא בעצם רואה את עצמו. וביארתי איך התודעה של האדם מתפצלת בשעת החלום? וביארתי מהי מהותו של האני של האדם שנמצא בתוך החלום של האדם? איך בן אדם בשעת חלום, יודע להרגיש את מה שקורה מחוץ לחלום בעולם האמיתי, כגון לדוגמה לברוח בשעת שריפה וכיוב? וביארתי כיצד חלק מהאני של האדם חולם את החלום וחלק אחר של האני נמצא בתוך החלום? ביארתי שבשעת החלום, החלום הוא מציאות של ממש. וביארתי כיצד זה שבתוך החלום של האדם, יש אנשים שלא מסכימים עם האדם עצמו שחולם את החלום? וביארתי, כיצד האדם חווה בתוך החלום את האני שלו ואת שאר האנשים והדמויות שיש בחלום שלו? מה יקרה אם יצליחו לקרוא את המחשבות של האדם ולגלות מה האדם חולם בשעת השינה? ... בתוך חלום של עצמו? וביארתי, שבתוך החלום, כל דבר שהאדם רואה אותו, הוא בעצם האדם עצמו ממש, והתגלות של האני של האדם שחולם את החלום. וביארתי שדמיון מודרך הוא כמו חלום. איפה נמצא מרחב המקום שנמצא בתוך החלום? איפה מתרחשים כל האירועים שקורים בשעת החלום? האם לאדם בתוך החלום, יש בחירה חופשית ורצון עצמי? כיצד אדם יכול לחוות שכל המציאות היא האני שלו? וביארתי שהאני של האדם, הוא רק סוג של תחושה. למה המציאות שלנו היא כמו חלום? למה
האני - האם ואיך אפשר לבטל האני בשלמות?
האני - האם ואיך אפשר לבטל האני בשלמות?
האני - האם ואיך אפשר לבטל האני בשלמות? האם אפשר לבטל את האני לחלוטין? אליעד כהן מסביר לעומק את סוגיית האני, תוך כדי ניסיון להבין ... זאת בפועל, מלבד דרך אחת ויחידה: ידיעת השורש והמהות של האני. מדוע כל מחשבה מחזקת את קיום האני? אליעד מסביר בפירוט רב כי כל מחשבה וכל ידיעה שיש לאדם מחזקות ומאשרות את קיום האני שלו. לדוגמה, אם האדם כותב על דף את כל מה שהוא יודע - למשל יש שולחן, עצם הידיעה הזאת כבר מוכיחה שקיים אני שיודע שיש שולחן. אי אפשר לדעת שום דבר בלי לדעת קודם כל שהאני קיים, משום שכל ידיעה זקוקה למישהו שיודע אותה. גם כאשר אדם חושב על ... חושב על עצמו. המחשבה עצמה, לפי אליעד, אינה יכולה להתקיים ללא המודעות לקיום של האדם עצמו. האם אפשר לחשוב על כלום מוחלט? אליעד מעלה את הטענה כי לכאורה אפשר לנסות לבטל את האני על ידי מחשבה על כלום מוחלט - מצב חסר כל משמעות והיעדר מוחלט של כל מחשבה או רעיון. אך כאן הוא מציג בעיה מרכזית: ברגע שהאדם מנסה לחשוב על כלום או להבין אותו, הוא כבר מעניק לו משמעות כלשהי, וכך מאשר שוב את קיום האני שלו. הכלום המוחלט הוא מצב שבו אפילו ההפך של יש אינו קיים או נתפס, שכן עצם תפיסת ההפך עדיין מעניקה משמעות לדבר. ולכן, גם כשאדם אומר שהוא יכול לחשוב על כלום, ברגע שייצבטו אותו או שיעירו אותו מחלום שהוא אינו זוכר, הוא יגלה שהאני שלו עדיין שם, קיים ומודע. כיצד אפשר בכל זאת להעלים את האני? הדרך היחידה שאליעד מציע כדי להגיע להיעדר מוחלט של האני, היא על ידי הבנה וידיעה של המהות שממנה האני והלא - אני עשויים. אליעד מסביר שישנו מצב קיומי בו האני והלא - אני מתחברים לישות אחת ויחידה, חסרת כל הבדל או הפרדה. הוא מדגיש כי האני הוא תחושה בלבד, והלא - אני הוא תחושה מנוגדת, אך שניהם בעצם ... ושוב את השאלה: מהו האני? - לא כדי לענות בסיסמאות או במושגים מוכרים כמו מקום ריק, אלא מתוך חקירה פנימית עמוקה ואמיתית. דרך החקירה הזאת, אם האדם יעמיק מספיק, הוא יגיע להבנה שהאני והלא - אני אינם נפרדים באמת, אלא מחוברים למהות אחת שאין בה כל הפרדה. מה הקשר בין ביטול האני לבין בריאת העולם? אליעד מציין כבונוס מיוחד, שמי שיצליח להבין ולחוות לעומק את המהות שבה האני והלא - אני מחוברים לישות אחת, יגיע גם להבנה כיצד נברא העולם. הוא מסביר שהאני של האדם הוא בעצם העולם הראשון שנברא. כשאדם מצליח לחוות את העדר האני באופן מוחלט, ואז כשהאני חוזר אליו, הוא חווה על בשרו את תהליך בריאת העולם ואת הסיבות לכך שהעולם נברא. כלומר, ביטול האני לא רק מוביל לשקט פנימי או רוחני, אלא גם מעניק תובנה עמוקה על הבריאה ... האדם מגיע להבנה מלאה של מצב זה, הוא אינו חש עוד כל הפרדה בין עצמו לבין העולם שסביבו. הוא חדל להתקיים כאני נפרד ומגלה את האמת שבה אין נפרדות כלל. סיכום המהות והדרך לביטול האני לפי אליעד כהן לסיכום, לפי אליעד כהן, ביטול האני אפשרי רק באמצעות הבנה וידיעה עמוקה של המהות שמאחדת בין האני ללא - אני. אין טריקים, סיסמאות או שיטות פשוטות לעשות זאת, אלא רק חקירה מעמיקה ואמיתית של מהות הקיום והתחושה העצמית. המטרה הסופית של חקירה זו היא להבין שהאני והלא - אני, היש והאין, וכל ההפכים שבעולם הם למעשה ביטוי של ישות אחת ויחידה, ובהבנת האחדות הזאת, האני מפסיק להתקיים כמושג נפרד ונעלם לחלוטין. איך אפשר להעלים את האני? האם קיימת מחשבה ללא אני? מה זה כלום מוחלט? מה הקשר בין האני לבריאת העולם? איך לחוות את האחדות? האם אפשר לא לחשוב בכלל? מהי מהות ... אומרת? העניין שהאדם יודע שהוא קיים. וישנן שיטות רוחניות רבות, או שיטות בכלל שמנסות לבטל את הקיום של האדם, של האני. ונשאלת השאלה, אם אכן אפשר בכלל באופן טכני כלשהו לבטל את האני ונתחיל מהסוף, שאפשר לעשות את זה! אבל רק על ידי הידיעה ושום שיטה לא ... השורש של האני, אם אני ידע את השורש שלו הוא יתבטל. ונגיד לאדם, קח עט ונייר ותכתוב את כל הדברים שאתה יודע והוא יכתוב הכל, כל מה שהוא יודע, ונבדוק אם ברשימה הזו ישנה הידיעה של האני ואם כתבת לדוגמה שאתה יודע שיש שולחן, אז האם זה אומר שיש אני, כן!! כי אם אתה יודע שיש שולחן, זה אתה יודע שיש שולחן יש תודה לאני, יש תודעת האני שיודעת את הדבר. וכאשר אתה חושב על משהו מסוים, ... שהוא לא חשב. זה שאתה לא מרוכז זה לא אומר שלא חשבת. ואין שום טריק להעלים את הקיום של האני. והידיעה האחת בעולם שאפשר להעלים את הקיום של האני, היא ידיעת המהות של האני. וידיעת האני וידיעת ההעדר אני, היא המהות שלהם והיא שתעלים את ידיעת האני. ויש דבר שממנו עשוי האני והאין אני, והדבר הזה הוא לא מקום ריק, ולא יעזרו סיסמאות של חוויה של מקום ריק, כי זה לא מקום, זה העדר, זה כלום ממנו יש את כל הדברים ואת האני ואת האין אני. האדם צריך לנסות להרוג את האני, ואיך עושים את זה, מתחברים למהות של האין אני והחיבור בין האני ללא אני, בהעדר המוחלט לחיבור המהותי הזה בו אין הבדל בין אני ללא אני ...
הספר להצליח בכוח המחשבה - אגו + רצון עצמי + ישות עצמית + האני של האדם, האם ואיך אפשר לבטל אותם?
הספר להצליח בכוח המחשבה - אגו + רצון עצמי + ישות עצמית + האני של האדם, האם ואיך אפשר לבטל אותם?
... הספר להצליח בכוח המחשבה - אגו + רצון עצמי + ישות עצמית + האני של האדם, האם ואיך אפשר לבטל אותם? האם אפשר באמת לבטל את האגו ואת הרצון העצמי לגמרי? אליעד כהן מסביר על הספר להצליח בכוח המחשבה מהו אגו, ... את האגו של עצמו, אלא צריך כוח חיצוני שיעשה זאת בשבילו. הכוח החיצוני היחיד שאינו תלוי באדם ואינו קשור לאגו של האדם הוא האמת האובייקטיבית. האמת האובייקטיבית היא מציאות שקיימת ללא תלות בתודעה האנושית, והיא היחידה שיכולה לשחרר את האדם מאגו שלו. איך האמת האובייקטיבית יכולה להעלים את האגו? כשהאדם מחפש את האמת לא מתוך אינטרס להרגיש ... מחפש את האמת רק כדי להרגיש טוב, הוא עדיין לכוד באגו. האמת הזו מביאה את האדם להבין את שורש המציאות, את מה שהיה לפני הסיבה הראשונה, לפני כל דבר שהיה קיים. כאשר האדם מתאחד ברמה הרגשית והתודעתית עם המציאות השלמה הזו, הוא משוחרר לחלוטין מהאגו, כי האני המצומצם שלו מתמזג עם האני האינסופי והראשון. האם אפשר להגיע לענווה אמיתית? אליעד מבקר את השיטות השונות שטוענות כי האדם צריך להגיד לעצמו שהוא כלום. כאשר אדם אומר ... קיים או לא קיים, כי במצב זה האדם באמת חופשי מהאגו ומהתפיסה העצמית. מה קורה כשהאדם באמת משתחרר מהאגו? כאשר האדם מגיע לאמת האובייקטיבית הזו, הוא משיג חופש מוחלט מהאגו ומהרצון העצמי. התודעה שלו עוברת טרנספורמציה, הוא חווה את עצמו כחלק בלתי נפרד מהמציאות, ולכן לא סובל יותר. האגו והרצון העצמי מתבטלים מעצמם, מבלי שהאדם יצטרך ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מודל הנפש, מהות התודעה, מהות הזמן, אני בהווה, אני בעבר, אני בעתיד, תפישת המציאות, אני עתידי, אני בזיכרון, אני ברגע הזה, לחיות את הרגע הזה, רק רגע אחד, האני האמיתי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: האם האני הוא אשליה?, איך למצוא זוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור אהבה? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: האם האני הוא אשליה?, איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן זוגי, אימון אישי מומלץ, מאמן אישי להפרעות קשב וריכוז בנושא האם האני הוא אשליה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3125 שניות - עכשיו 05_09_2025 השעה 06:43:40 - wesi1