אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה האם גם או רק? ✔ניתוח הנחות יסוד של שאלה, גם ורק בהנחות יסוד של שאלה, האם ניתן להשיג מטרה רק בדרך כלשהי? שאלת גם או רק, האם גם או רק? סוגים של שאלות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:28ניתוח הנחות יסוד של שאלה, גם ורק בהנחות יסוד של שאלה, האם ניתן להשיג מטרה רק בדרך כלשהי? שאלת גם או רק, האם גם או רק? סוגים של שאלות, שאלת האם ואיך, שאלה מסוג האם, שאלה מסוג איך, ניתוח שאלה, הנחת יסוד של גם או רק
מהן הנחות היסוד המסתתרות בשאלות מסוג "גם" או "רק"?

בשיחה זו, אליעד כהן עוסק באופן מפורט בניתוח הנחות יסוד של שאלות מסוג "גם" או "רק", בעזרת דוגמאות מחיי היום - יום וניתוח לוגי מעמיק. הוא מבהיר תחילה שהניתוח מיועד להבין לעומק מה מסתתר מאחורי כל שאלה שמתחילה במילים "האם ניתן", כאשר שאלה כזו כבר טומנת בחובה כמה הנחות יסוד שלא תמיד ברורות לשואל עצמו.

מה משמעות שאלות מסוג "האם ניתן"?

כאשר אדם שואל "האם ניתן להשיג סיפוק מיני לא רק באמצעות אקט מיני?" הוא קודם כל מניח שיש דבר כזה שנקרא "סיפוק מיני", ושאפשר בכלל להגיע אליו. ללא ההנחה הזו, לא הייתה עולה השאלה מלכתחילה. לכן, הדבר הראשון שאליעד עושה הוא לבדוק אילו הנחות יסוד מקדימות השאלה מכילה. הוא מסביר שהשואל כבר מניח:
  • שקיים דבר שנקרא סיפוק מיני.
  • שניתן באופן כללי להגיע לסיפוק הזה.
רק אחרי ההנחות האלו ניתן לשאול הלאה.

כיצד נבחין בין "גם" לבין "רק" בשאלות שלנו?

אליעד מסביר בפירוט שאם אדם שואל "האם ניתן להגיע לסיפוק מיני רק בדרך של אקט מיני?", חשוב להבין מה מסתתר מאחורי השימוש במילה "רק". הוא מציג דוגמה פשוטה יותר כדי להמחיש את ההיגיון: "האם ניתן להיכנס לבית רק דרך הדלת הזאת?"

אם מישהו שואל שאלה כזו, יש שתי אפשרויות מרכזיות:
  • הוא מניח שייתכן להיכנס לבית רק מהדלת, ומבקש לוודא אם ההנחה הזו נכונה.
  • או שהוא מניח שייתכן שאפשר להיכנס גם בדרכים נוספות מעבר לדלת.
אליעד מדגיש שהשואל לא בהכרח מניח באופן חד - משמעי שיש רק דרך אחת, אלא שהוא לא בטוח ולכן הוא שואל. הוא מסביר שאם אדם שואל האם ניתן להיכנס לבית רק דרך הדלת, הוא לא מניח מראש שזה רק דרך הדלת, אחרת לא היה טעם בשאלה. אלא, הוא תוהה: אולי יש עוד דרכים? השאלה עצמה מראה שהאדם לא החליט שהוא יודע בוודאות שזה רק.

מדוע המילה "רק" יוצרת בלבול ומניפולציה בשאלות?

אליעד מפרט שהשימוש במילה "רק" יכול ליצור מניפולציה מסוימת משום שהוא מגביל אפשרויות מבלי שהדבר יהיה ברור. כשאומרים "האם זה רק", באופן אוטומטי נוצרת דיכוטומיה: או שזה "רק כך", או ש"אולי יש עוד דרך". אך גם כשמוכיחים שמשהו הוא "לא רק", אין זה בהכרח אומר שזה "גם". כלומר, שלילת ה"רק" אינה בהכרח הוכחת ה"גם".

לדוגמה, אליעד מסביר שאם הוכחנו שאפשר להיכנס לבית לא רק דרך דלת אחת ספציפית, זה לא בהכרח אומר שאנחנו יודעים בוודאות שישנן עוד דרכים נוספות. ייתכן שיש, אבל עדיין לא מוכרח. וזהו לב המניפולציה או הבלבול בשאלות מסוג "רק או גם".

כיצד להבין שאלות שמכילות "האם ואיך"?

בחלק נוסף, אליעד מתייחס לניסוח נוסף של שאלות, מסוג "האם ואיך". כאשר אדם שואל "האם ואיך אפשר להיכנס לבית לא רק דרך הדלת", הוא בעצם מציב שתי שאלות שונות בשאלה אחת:
  • שאלת "האם" - האם בכלל אפשר להיכנס שלא רק דרך הדלת?
  • שאלת "איך" - אם אכן אפשר, כיצד בדיוק עושים זאת?
בעצם, האדם מראש מניח שאולי קיימת דרך נוספת, והוא שואל בו - זמנית גם אם זה אפשרי וגם כיצד מבצעים זאת.

האם "תלות" פירושה בהכרח "רק"?

בהמשך ההסבר, אליעד מתייחס למושג "תלות" ומנתח לעומק את משמעותו בשאלות. כשמשהו "תלוי" במשהו אחר, האם זה אומר שהוא תלוי "רק" בו? אליעד מבהיר שהמונח "תלות" לרוב מתפרש כ"רק", אך בפועל ייתכן שמשהו תלוי בגורמים נוספים, ואז הוא כבר לא באמת תלוי רק באותו גורם.

לדוגמה, אם אנו אומרים "ההצלחה תלויה ברצון", האם הכוונה היא שהיא תלויה רק ברצון או גם בגורמים נוספים? אליעד מסביר שהביטוי "תלוי" עלול להיות מטעה, כי בפועל יכול להיות מצב שבו דבר מה תלוי בכמה גורמים במקביל. אם דבר מה תלוי גם בגורמים אחרים, הרי שהוא לא באמת תלוי באופן בלעדי ("רק") באותו גורם.

כלומר, "תלות" אינה בהכרח מעידה על "רק". וזו נקודה חשובה שאליעד מבהיר לאורך הדיון.

מה המסקנה החשובה לגבי הנחות יסוד בשאלות מסוג זה?

המסקנה המרכזית שאליעד מציג בשיחה זו היא שכל שאלה שמתחילה ב"האם ניתן" או כוללת מילים כמו "רק" או "גם", מכילה בתוכה הנחות יסוד סמויות שיש לחשוף אותן. חשיפת ההנחות הללו מאפשרת להבין לעומק יותר את השאלה עצמה ואת כוונת השואל.

לדבריו, כשאנו מתמודדים עם שאלות מסוג זה, חשוב לבדוק היטב מה בדיוק השואל מניח, מה הוא לא מניח, ואילו אפשרויות הוא משאיר פתוחות בעצם ניסוח השאלה.
ניתוח שאלות ליצור מושגים הוכחות יחסים מיניים להתמודד מטרות מטרה שאלת האם ואיך מבצעים כיבושים מיניים איך להשיג את המטרה גם או רק גם ורק בהנחות יסוד של שאלה האם גם או רק האם ניתן להשיג האם ניתן להשיג מטרה האם ניתן להשיג מטרה רק בדרך כלשהי הישגים הנחה הנחות הנחות יסוד הנחות יסוד של שאלה הנחת יסוד הנחת יסוד של גם או רק השגת מטרה השגת מטרות להשיג להשיג מטרה להשיג מטרה רק בדרך כלשהי להשיג מטרות לשאול לשאול שאלות מטרה מטרות ניתוח הנחות יסוד ניתוח הנחות יסוד של שאלה ניתוח שאלה ניתוח שאלות סוגים סוגים של שאלות רק או גם שאלה שאלה מסוג איך שאלה מסוג האם שאלות שאלת גם או רק שאלת האם ואיך תכלית
נוסחה לטיפול בהתנגדויות מכירה, איך לטפל בהתנגדויות של לקוח? שאלות להתנגדויות לקוחות, שאלות להתנגדות מכירה, שאלות לטיפול בהתנגדויות לקוחות, שאלות לטיפול בהתנגדות של לקוח, טיפול בהתנגדות לקוח, טיפול בהתנגדויות בתהליך מכירה, התמודדות עם התנגדויות בשיחת מכירה, למכור מוצר יקר, המוצר יקר ללקוח, הלקוח אומר יקר לי, טכניקות לטיפול בהתנגדות קניה, תשובות להתנגדויות מכירה, תגובה להתנגדויות קניה - חלק 1
... אחרים? ואולי הוא כן נובע מ Y אבל הוא נובע גם מדברים אחרים נוספים, כגון Y2? בדיקה 2 - האם באמת Y מחייב את X לקרות? זא נניח שאכן X קורה גם או רק בגלל Y. דהיינו, שאם לא Y היה קורה, X לא היה קורה. עכשיו נשאל, האם זה ש Y קורה, מחייב גם את X לקרות, או שאולי למרות ש Y קרה, עדיין לא היה חובה שזה יגרור את התוצאה ...
תהליך הסקת מסקנות, הוכחות לוגיות, הוכחה שגויה, הוכחות מתמטיות, לוגיקה, גם רק, לכל כלל יש יוצא מן הכלל, כלל ללא יוצא מן הכלל, מסקנה לוגית, כלל ופרט, הסקת מסקנה, להסיק מסקנה
תהליך הסקת מסקנות, הוכחות לוגיות, הוכחה שגויה, הוכחות מתמטיות, לוגיקה, גם רק, לכל כלל יש יוצא מן הכלל, כלל ללא יוצא מן הכלל, מסקנה לוגית, כלל ופרט, הסקת מסקנה, להסיק מסקנה
...להבנת מסקנות לוגיות, לפי אליעד. כשאנו אומרים כל מי שיש לו רק תכונה זו, אנו מגבילים את הכלל לקבוצה ספציפית מאוד שאין לה תכונות אחרות. אם האדם הוא אך ורק בעל התכונה המדוברת, המסקנה שלנו ברורה ומוחלטת. לעומת זאת, אם אומרים כל מי שיש לו גם את התכונה הזו, הכלל מתרחב לכל מי שיש לו את התכונה הנל, גם אם הוא בעל תכונות נוספות, ואז ההשלכות הלוגיות משתנות. איך ניתן לזהות הוכחה שגויה בהסקת מסקנות? אליעד מדגיש שהוכחה שגויה נוצרת כאשר לא מבחינים בין רק לבין גם...
מותר או אסור, זה וזה גורם, תערובת איסור והיתר, שיעור תורה, שיעור בהלכה, טעמי המצוות, לימוד תורה, לימוד הלכות, אליעד כהן דתי, גם רק, רק או גם
...מתבסס על דוגמה מעולם התערובות ההלכתיות, כמו שימוש בשמרים מתרומה אסורה ובשמרים רגילים מותרים ליצירת מוצר חדש. מדוע חשוב לדעת האם הגורם הוא רק או גם אסור? אליעד מדגיש שהשאלה המרכזית היא האם הדבר שנוצר נחשב לאסור רק בגלל הגורם האסור או שהוא הופך למותר כיוון שמעורב בו גם גורם מותר. ההלכה עוסקת בהבחנה בין מצב שבו יש רק גורם אסור לבין מצב שבו יש שילוב של גורם אסור וגורם מותר. כלומר, אם התוצאה מושפעת רק מגורם אסור, התוצאה תהיה אסורה. אולם, אם יש גם גורם...
לסרב בנימוס, לסרב לאנשים, לסרב בלי לפגוע, לסרב לתת הנחה, לסרב לשלם יותר, לבקש הנחה, לקבל הנחה, לשכנע את המוכר, לשכנע את הלקוח, לסרב ללקוח, לסרב למוכר, להגיד לא ללקוח, לסרב למכור
לסרב בנימוס, לסרב לאנשים, לסרב בלי לפגוע, לסרב לתת הנחה, לסרב לשלם יותר, לבקש הנחה, לקבל הנחה, לשכנע את המוכר, לשכנע את הלקוח, לסרב ללקוח, לסרב למוכר, להגיד לא ללקוח, לסרב למכור
... בנימוס, לסרב לאנשים, לסרב בלי לפגוע, לסרב לתת הנחה, לסרב לשלם יותר, לבקש הנחה, לקבל הנחה, לשכנע את המוכר, לשכנע את הלקוח, לסרב ללקוח, לסרב למוכר, להגיד לא ללקוח, לסרב למכור איך לסרב בנימוס בלי לפגוע? כאשר מדובר בסרוב של בקשות או ... המהות של סירוב היא להתעלם מרצון מסוים של אדם מבלי שהוא ירגיש בכך. אם לדוגמה אדם מבקש הנחה ואתה לא מעוניין להעניק לו אותה, אתה יכול להפנות את תשומת ליבו למשהו אחר שהוא חשוב לו יותר, כך הוא יפסיק לחשוב על מה שהוא רצה (ההנחה) ויתמקד בצורך אחר. איך לגרום למישהו לא להרגיש שאתה מסרב לו? תהליך הסרוב יכול להתבצע בצורה כזו שהצד השני לא ירגיש שהוא מסורב, וזה תלוי ביכולת ... יותר מהבקשה שהוא מציב, ואז לפנות את תשומת ליבו לנושא חשוב יותר. לדוגמה, אם לקוח מבקש הנחה , תוכל להסביר לו את היתרונות של המוצר בצורה שיכולה להרתיע אותו מלבקש הנחה. במקום להיכנס לשיחה על הנחה, אתה מסביר לו את יתרונות המוצר או את הערך שבקנייתו במחיר המלא, כך שהוא יתמקד בלא לחשוב על ההנחה. מהם הכלים המניפולטיביים לסרב בצורה אפקטיבית? ישנם כלים מניפולטיביים נוספים המאפשרים סירוב בצורה כזו שמבלי שהצד השני ירגיש, הוא יפסיק לרצות את מה ... ומה חסר לו, ולמצוא דרך לענות לו על חסרונו מבלי לבצע את הבקשה. אם לדוגמה, הלקוח רוצה הנחה מתוך חשש שהוא עשוי לשלם יותר מדי, אפשר להסביר לו שהמחיר הכולל של המוצר נמוך יחסית ויש לו ערך גבוה, כך שההנחה אינה הכרחית. אם אדם מבקש הנחה ממך ואתה לא מעוניין להעניק אותה, יש מקום לבדוק מדוע הוא מבקש אותה ומה הוא רוצה להשיג. האם הוא רוצה הנחה כי הוא חושש מהמחיר או כי הוא פשוט רוצה להרגיש טוב עם עצמו שהוא קיבל משהו בחינם? אליעד ממליץ למצוא את המניע האמיתי מאחורי הבקשה ולתת פתרון שמספק את הצורך הזה מבלי להעניק את ההנחה בפועל. איך לפתח טכניקות אלו בחיים האישיים והמקצועיים? אליעד מציין שטכניקות אלו יכולות להתאים לכל תחום בחיים, לא רק בעסקים. בכל שיחה, כאשר יש לך ... לתת דוגמה או רוצה להסביר את המהות של השאלה? ש: סתם נגיד אתה מוכר משהו, מישהו מבקש ממך הנחה ואתה יודע. אליעד: אתה רוצה לסרב לו בלי שהוא ירגיש, אתה רוצה לסרב למישהו, אתה איתנו? אם אתה רוצה לסרב למישהו בלי שהוא ירגיש קודם כל הוא לא יודע ... והוא שם לב שאתה מסרב לרצונו והוא נגיד לא נפגע מזה או נגיד משהו כזה, אתה מבין אבל בהנחה שיש מישהו שרוצה משהו ואתה רוצה לסרב למה שהוא רוצה אתה צריך להעביר את הפוקוס שלו למה שהוא רוצה לרצון אחר. אתה הבנת, מה הבנת? ש: אתה יכול לגרום לו ... מטיל ספק על מה שהוא רוצה ואז הוא פחות רוצה את זה. תראה נגיד לדוגמה שהלקוח רוצה ממך הנחה, דוגמה והלקוח אומר לך אני רוצה הנחה ואז נגיד, עכשיו הוא רוצה הנחה ואתה לא רוצה לתת לו הנחה נגיד אז מה אתה עושה? אתה צריך או להעביר נושא למשהו שהוא רוצה יותר, מה הוא רוצה יותר מהנחה? יותר מהנחה הוא רוצה לדעת שהמוצר הוא X אז אתה אומר לו אתה יודע יש עוד משהו שלא אמרתי לך על המוצר שהוא ככה וככה. עכשיו הוא יותר חשוב לו לדעת שהמוצר הוא ככה וככה יותר מאשר ההנחה נגיד, אתה מבין את הכוונה? אתה לוקח את הבן אדם יש לו רצונות, אתה אומר בוא נבדוק מה הוא רוצה יותר מאשר ההנחה. מה הוא רוצה יותר מההנחה? הוא רוצה להיות בטוח שהמשלוח יגיע בזמן, אם נגיד אני אשאל את הלקוח תגיד לי מה חשוב לך יותר לקבל הנחה או להיות בטוח שהמוצר הזה יחזיק להרבה שנים?, שהמוצר יחזיק להרבה שנים, אה זה יותר חשוב לו זה מטריד אותו אז תסביר לו בבקשה, תיתן לו עוד דברים חשובים ... את מה שהוא רצה קודם זאת תשובה אחת. תשובה שניה אתה צריך לשאול את עצמך למה הוא רוצה הנחה, למה זה חסר לו?, למה הוא רוצה הנחה? כי נגיד הוא חושב שאשתו נגיד תגיד לו למה הוא בזבז הרבה כסף, זאת אומרת בעצם זה לא חסר לו באמת, הוא נגיד רוצה הנחה ואתה אומר אני רוצה לסרב לו בלי שהוא ישים לב אז מה שאתה בעצם צריך לעשות זה להוריד את רמת הסירוב שלו, נגיד אתה אומר רגע למה הוא רוצה הנחה? כי הוא לא אכפת לו על הכסף, אכפת לו נגיד זה שאנשים יחשבו שמה שהוא קנה זה יקר מדי אז אתה אומר לו, אז אתה כאילו צריך לזהות את זה, את הסיבה שבגללה ...
לבקש הנחה מהמוכר, להתווכח על המחיר, לא רוצה למכור, הנאצי של המרק, הסופ נאצי, איך לפנות למוכר? איך לבקש הנחה? איך לדבר עם מוכר? איך לדבר בכבוד?
לבקש הנחה מהמוכר, להתווכח על המחיר, לא רוצה למכור, הנאצי של המרק, הסופ נאצי, איך לפנות למוכר? איך לבקש הנחה? איך לדבר עם מוכר? איך לדבר בכבוד?
... הנחה מהמוכר, להתווכח על המחיר, לא רוצה למכור, הנאצי של המרק, הסופ נאצי, איך לפנות למוכר? איך לבקש הנחה? איך לדבר עם מוכר? איך לדבר בכבוד? איך נכון לפנות למוכר כשמבקשים הנחה? כאשר אדם רוצה לקנות מוצר ומבקש הנחה, ישנן שתי דרכים עיקריות בהן הוא יכול לגשת לנושא, כאשר לכל אחת מהן השפעה שונה לחלוטין על המוכר ועל תהליך המשא ומתן. הדרך הראשונה היא שהקונה מגיע למוכר ואומר לו במפורש: אני רוצה את המוצר שלך, כמה הוא עולה? ואז, לאחר שקיבל מחיר, הוא מתחיל להתמקח ומבקש הנחה. באופן זה, הקונה מכיר בערכו של המוצר, ומסביר שהסיבה להתמקחות אינה נובעת מזלזול במוצר, אלא מתוך שיקולים שונים כמו תקציב, זמינות כספית או ... במיוחד אם מדובר במוצר מיוחד או ייחודי, אליעד ממליץ לפנות אל המוכר בצורה שמכבדת את ערך המוצר ואת הערך שהמוכר נותן לו. כאשר קונה מבקש הנחה, חשוב שיבהיר שהוא מעריך את המוצר ושההנחה מתבקשת מסיבות ספציפיות (כגון תקציב או אילוצים כספיים אחרים), ולא משום שהוא מאמין שהמוצר אינו שווה את מחירו המקורי. כך, המוכר יהיה הרבה יותר פתוח למשא ומתן ולקונה יהיה סיכוי טוב יותר לקבל הנחה. איך לבקש הנחה ממוכר? איך לדבר עם מוכר בצורה מכובדת? איך נכון להתמקח על המחיר? האם כל המוצרים זהים לחלוטין? למה מוכר מסרב למכור לי מוצר? האם לשלוח לקוח ... אומר לך אני רוצה את המוצר הזה כמה זה יעלה לי, כמה זה עולה לי ואז אתה אומר לו זה עולה ככה וזה עולה ככה ואז הוא יכול להגיד לך אני רוצה הנחה, אני לא רוצה הנחה כל מיני דיונים אבל קודם כל הוא אומר אני רוצה את המוצר הזה, עכשיו כביכול הכסף הוא כאילו אומר תראה המוצר שלך הוא בעל ערך אני מעריך אותו אני ... מוצר כמוך או ואיך נדע אם זה מוצר יותר טוב זה רק כמה, המחיר הוא אחד הפרמטרים לזהות את הערך של המוצר. אז אם אתה מוכר מוצר מספיק טוב ובהנחה שהמחויב שלך זה לא בהכרח להרוויח כסף יכול להיות שאתה תגיד לו אוקי אתה חושב ששם זה מוצר זהה ואחד מהשיקולים שלך אם ללכת לפה או לשם זה כסף לך לשם. ש: אומנים בדרך כלל עושים דבר כזה. אליעד: עוד פעם אם המחויב שלך זה להרוויח כסף מה זה משנה תנסה לשכנע אותו לבוא אבל בהנחה שזה לא המחויב שלך להרוויח כסף אז יש לך נגיד עוד רצונות ויש הרבה מעוד סיבות ללמה תרצה שהוא יעריך את המוצר שמהרבה מאוד סיבות, הרבה מאוד סיבות ... את אותה קופסה אני יכול לקנות בעיר הסמוכה בפחות אז אוטומטית זה לא אותו זהה. אליעד: למה לא? ש: זה כרוך בלבזבז זמן לנסוע דלק. אליעד: לא בהנחה. ש: לא למלא את הרצון באופן מידי. אליעד: מההתחלה אתה אומר שמהצד של הקונה זה תמיד יהיה שונה במשהו נכון? ש: בדיוק. אליעד: סבבה אנחנו יודעים את ... זה לא תמיד שונה לפעמים בקבוק בירה סגור במקרר זה אותו, אתה עכשיו יוצא מהבית יש לך פה חנות ופה חנות אותו בקבוק בירה אותו קור איפה תלך, בהנחה שגם החנות נראית אותו דבר ושניהם אומרים לך שלום אתה תרצה איפה שיהיה יותר זול אתה תלך לקנות זה לא מסובך. ...
יקר לי, רוצה הנחה, המוצר יקר, אימון מכירות, איך למכור מוצר יקר? למה המוצר יקר? טיפול בהתנגדויות לקוח, איך לטפל בהתנגדויות? איך למכור מוצרים יקרים? איך למכור מוצרי יוקרה? איך להתמודד עם לקוח? הדרכת מכירות, שכנוע
יקר לי, רוצה הנחה, המוצר יקר, אימון מכירות, איך למכור מוצר יקר? למה המוצר יקר? טיפול בהתנגדויות לקוח, איך לטפל בהתנגדויות? איך למכור מוצרים יקרים? איך למכור מוצרי יוקרה? איך להתמודד עם לקוח? הדרכת מכירות, שכנוע
... לי, רוצה הנחה, המוצר יקר, אימון מכירות, איך למכור מוצר יקר? למה המוצר יקר? טיפול בהתנגדויות לקוח, איך לטפל בהתנגדויות? איך למכור מוצרים יקרים? איך למכור מוצרי יוקרה? איך ... ייתכן שהוא מבקש הנחה פשוט כי הוא רגיל לבקש, או כי חשוב לו להרגיש שעשה עסקה טובה. בשלב הראשון, התגובה הנכונה היא לשאול אותו: למה אתה מתכוון כשאתה אומר שזה יקר? מטרת השאלה הזו היא ... הרכישה. אם הוא מבקש הנחה, חשוב להבין מדוע הוא מבקש אותה. הרבה פעמים, אנשים מבקשים הנחות פשוט כי הם רגילים או כי הם רוצים להרגיש שהם מקבלים משהו אקסטרה. במקרה כזה, במקום הנחה אפשר להציע שירות נוסף, מוצר נוסף או אחריות מורחבת. איך להעביר את הפוקוס מהמחיר לערך של המוצר? כדי להעביר את הפוקוס ממחיר המוצר אל הערך שלו, אפשר לשאול שאלות ... איך להגיב כשלקוח מבקש הנחה? אם לקוח מבקש הנחה והמוכר לא מעוניין לתת אותה, תגובה נכונה תהיה לשאול: למה אתה רוצה הנחה? המטרה בשאלה זו היא לחשוף את הסיבה האמיתית שמאחורי הבקשה. ייתכן שהלקוח מבקש הנחה מתוך תחושת הרגל או רצון להרגיש הצלחה בעסקה. במקרה כזה, ניתן להציע לו ערך נוסף במקום הנחה, כגון שירות טוב יותר או הטבה מיוחדת שתיתן לו הרגשה טובה של הצלחה מבלי להוריד את המחיר. איך להתמודד עם לקוח שלא משתף פעולה? אם לקוח אינו משתף פעולה ואינו ... אם הוא רוצה לתת הנחה או למצוא פתרון אחר (כמו פריסת תשלומים או פתרונות מימון), מתוך הבנה שהבעיה כאן היא בעיה כספית אמיתית, ולא התמקחות או חוסר הבנת ערך. בסופו של דבר, אליעד כהן ... איך למכור בלי לתת הנחות? איך להתמודד עם טענת לקוח שאומר יקר לי? כאשר לקוח אומר יקר לי, אין למהר ולתת תשובה מידית. לפני שמגיבים, יש להבין את המשמעות של דבריו. הביטוי יקר לי הוא כללי ... את ערכו. הוא מבקש הנחה מתוך הרגל או רצון להרגיש שהוא קיבל עסקה טובה. ברוב המקרים, כאשר שואלים לקוח למה הוא מתכוון כשהוא אומר יקר לי, הוא פשוט יחליף את המילים ויגיד זה עולה הרבה ... תשלומים. אם הוא מבקש הנחה - יש להבין מדוע הוא מבקש אותה ולבדוק האם הוא מוכן לשלם את המחיר אם יקבל אותה. שלב שלישי: שינוי הפוקוס מהמחיר לערך המטרה היא להעביר את השיחה מנושא המחיר ... התמודדות עם בקשת הנחה אם הלקוח מבקש הנחה והמוכר אינו מעוניין לתת אותה, יש לשאול: למה אתה רוצה הנחה? בדרך זו ניתן להבין את המניע שמאחורי הבקשה. לקוחות רבים מבקשים הנחה מתוך הרגל, אך לא תמיד הם זקוקים לה באמת. ייתכן שהלקוח פשוט רוצה להרגיש שהוא מקבל עסקה טובה, ולכן אפשר להציע לו ערך מוסף במקום הנחה, כמו שירות נוסף או אחריות מורחבת. שלב חמישי: מה עושים אם הלקוח לא משתף פעולה? אם הלקוח אינו חושף את הסיבה האמיתית לכך שיקר לו, זה סימן שהמוכר אינו מצליח ... איך למכור בלי לתת הנחות היו היה איש שרצה למכור משהו למישהו עד כאן הבנו, בא המוכר ואמר לקונה המוצר עולה כמה עולה? ש: מאתיים. אליעד: מאתיים שקלים מה הקונה אמר הקונה אמר זה יקר לי ... מתכוון זה נושא אחר בהנחה שהוא אומר יקר לי ואנחנו לא יודעים למה הוא מתכוון קודם כל נשאל אותו למה אתה מתכוון, עכשיו רוב הסיכויים אוקי אני מבין שאתה אומר שזה יקר למה אתה מתכוון שאתה ... הוא אומר יקר לי כי ההנחה כאילו אני רוצה להשיג הנחה. אליעד: ויש בן אדם שנגיד אומר יקר לי כי הוא רוצה לקבל הנחה במובן הרגשי הוא אומר אני חשוב לי לקבל הנחה כדי לדעת שקיבלתי הנחה, עכשיו בכל מקרה כשבן אדם אומר יקר לי צריך לשאול אותו למה אתה מתכוון זאת התשובה, עכשיו עוד פעם אם אתה יודע למה הוא מתכוון זה משהו אחר אבל אתה צריך לשאול אותו ... שלקוח אומר אני רוצה הנחה מה אומרים לו אתה לא רוצה לתת לו הנחה מה אתה אומר. ש: למה הוא מתכוון קודם כל שואלים אותו. אליעד: ההנחה שזה יעלה לי פחות כסף הוא אומר אני רוצה הנחה ואתה לא רוצה לתת לו
יקר לי, מה זה מוצר יקר? איך למכור מוצר יקר? מה לענות ללקוח שאומר יקר לי? התנגדות מחיר, המחיר יקר ללקוח, האם המוצר יקר? כמה הנחה לתת? מתי לא לתת הנחה? למה לא לתת הנחה? איך לענות ללקוח? מה לומר ללקוח? הדרכת אנשי מכירות
יקר לי, מה זה מוצר יקר? איך למכור מוצר יקר? מה לענות ללקוח שאומר יקר לי? התנגדות מחיר, המחיר יקר ללקוח, האם המוצר יקר? כמה הנחה לתת? מתי לא לתת הנחה? למה לא לתת הנחה? איך לענות ללקוח? מה לומר ללקוח? הדרכת אנשי מכירות
... ללקוח, האם המוצר יקר? כמה הנחה לתת? מתי לא לתת הנחה? למה לא לתת הנחה? איך לענות ללקוח? מה לומר ללקוח? הדרכת אנשי מכירות מה זה מוצר יקר ומתי מוצר נחשב יקר? ... העלה. האם תמיד נכון לתת הנחה ללקוח שטוען שהמוצר יקר? אליעד כהן מסביר שלא תמיד נכון לתת הנחה , ולפעמים דווקא מתן הנחה גדולה מדי יכול לגרום ללקוח לא לקנות. כאשר נותנים ללקוח הנחה מוגזמת או לא הגיונית, הלקוח עשוי לחשוב שמלכתחילה ניסו לגנוב אותו או לרמות אותו. למשל, אם ... שאומר יקר לי? למה לא לתת הנחה ללקוח? האם המחיר גבוה מדי? איך להצליח במכירות? למה אני פוחד להרוויח כסף? אוקי עכשיו נגיד ... עכשיו מה קורה כשמישהו נותן הנחה ללקוח על מוצר מה קורה אם אתה אומר אני אתן לך הנחה מה קורה אז יש כל מיני סוגים של הנחה אבל אם נותנים ללקוח הנחה לא הגיונית לפעמים הלקוח לא יקנה את המוצר בגלל שנתת לו הנחה גדולה מדי למה. ש: הוא חושב שהמוצר לא שווה ולכן הורדת לו את המחיר כי בא נגיד אין ביקוש אז ...
איך לבקש הנחה על מוצר? איך לקבל הנחה על מוצר? איך לשכנע מוכר לתת לך הנחה? איך לגרום למוכר לתת לך הנחה? איך לבקש הנחה בצורה נכונה? המוצר יקר, אין לי כסף, המוצר לא שווה את הכסף, לקוח מבקש הנחה, טיפים לתקשורת בין אישית, בקשת הנחה
איך לבקש הנחה על מוצר? איך לקבל הנחה על מוצר? איך לשכנע מוכר לתת לך הנחה? איך לגרום למוכר לתת לך הנחה? איך לבקש הנחה בצורה נכונה? המוצר יקר, אין לי כסף, המוצר לא שווה את הכסף, לקוח מבקש הנחה, טיפים לתקשורת בין אישית, בקשת הנחה
... לבקש הנחה על מוצר? איך לקבל הנחה על מוצר? איך לשכנע מוכר לתת לך הנחה? איך לגרום למוכר לתת לך הנחה? איך לבקש הנחה בצורה נכונה? המוצר יקר, אין לי כסף, המוצר לא שווה את הכסף, לקוח מבקש הנחה, טיפים לתקשורת בין אישית, בקשת הנחה איך לבקש הנחה בצורה נכונה? כאשר אדם מעוניין לרכוש מוצר או שירות, פעמים רבות עולה הצורך לבקש הנחה על המחיר. השאלה היא, איך נכון לבקש הנחה כך שמסבכים את הסיכוי להשיג אותה, מבלי לפגוע במערכת היחסים עם המוכר? ישנן שתי דרכים עיקריות לבקש הנחה, כאשר אחת עשויה להוביל לתוצאה הרצויה ואילו השנייה עשויה להחמיר את המצב ולהפחית את הסיכוי לקבל את ההנחה. מהי הנחה ומדוע מוכר עשוי להעניק אותה? הנחה היא למעשה ויתור על חלק מהמחיר המבוקש על המוצר או השירות, כלומר, המוכר מסכים למכור את המוצר במחיר נמוך יותר ממה שהוא הציע בהתחלה. ברגע שאתה מבקש הנחה, אתה בעצם מבקש מהמוכר להרוויח פחות על העסקה. לכן, חשוב להבין איך לגרום למוכר להיות מוכן להעניק הנחה . הדרך השגויה לבקש הנחה: תקיפת המוכר והוזלת ערך המוצר דרך אחת לבקש הנחה היא על ידי תקיפת המוכר או המוצר. כלומר, אם הלקוח פונה למוכר עם אמירות כמו: - למה זה כל כך יקר? - המוצר הזה לא ... תיווצר ביניכם תחושת חוסר כבוד, והמוכר ירגיש שאין סיבה להוזיל את המחיר אם הלקוח לא מעריך את המוצר או את העבודה שהושקעה בו. הדרך הנכונה לבקש הנחה: הערכה למוצר ולהביע קושי כלכלי אישי בניגוד לתקיפה, הדרך הנכונה לבקש הנחה היא על ידי הערכת המוצר והבעת קושי אישי כלכלי. במקום לזלזל במוצר או במוכר, כדאי להבהיר שהמוצר הוא טוב אך התקציב ... כמו: - המוצר הזה שווה כל שקל, פשוט כרגע אין לי אפשרות לשלם את מלוא הסכום. - אני מאוד רוצה לרכוש את זה, אבל התקציב שלי כרגע מוגבל. אפשר לקבל הנחה קטנה? - אין ספק שהמחיר הוגן, פשוט כרגע זה קצת מעבר ליכולת שלי. יש אפשרות להנחה כלשהי? גישה זו מראה למוכר שלא מדובר בתקיפה של המוצר או של המחיר, אלא בצורך אישי של הלקוח, דבר שמאפשר למוכר להרגיש ... מעריך את המוצר אך מתקשה כלכלית לשלם את המחיר המלא, יש סיכוי גבוה יותר שהוא יסכים להוריד את המחיר ויבוא לקראתך. סיכום: איך להגדיל את הסיכוי לקבל הנחה? במקום לתקוף את המוכר או את המוצר, כדאי להציג את המוצר כטוב וראוי למחירו, אך להבהיר שאתה נתקל בקושי כלכלי שמקשה עליך לשלם את המחיר המלא. כך אתה מציב את עצמך כקונה מכבד ואמיתי, דבר שיגדיל את הסיכוי שלך לקבל את ההנחה המבוקשת. איך לשפר כישורי משא ומתן? מהן הדרכים להשיג מחירים טובים יותר? איך לפתח ביטחון עצמי בבקשת הנחות? כיצד לזהות עסקאות משתלמות? איך לבקש הנחה בצורה נכונה? כאשר אדם רוצה לרכוש מוצר או שירות, פעמים רבות הוא מעוניין לקבל הנחה על המחיר המבוקש. השאלה היא, איך נכון לבקש הנחה? ישנן שתי דרכים עיקריות לעשות זאת - אחת שמגבירה את הסיכוי לקבל הנחה, והשנייה שפועלת לרעת המבקש. הבנה של שתי הגישות הללו תאפשר לכם לבחור בדרך שתעזור לכם להשיג את התוצאה הרצויה. מהי הנחה ולמה מוכר עשוי להעניק אותה?
בלאק פריידי, יום שישי השחור, למה לא כדאי לקנות בזול? למה לא כדאי לקנות במבצע? למה לא כדאי לקנות בהנחה? מבצעים לכבוד החגים, מבצעים והנחות, איך לחסוך כסף? איך לא לבזבז כסף? סייבר מאנדיי, יום חג הרווקים הסיני
בלאק פריידי, יום שישי השחור, למה לא כדאי לקנות בזול? למה לא כדאי לקנות במבצע? למה לא כדאי לקנות בהנחה? מבצעים לכבוד החגים, מבצעים והנחות, איך לחסוך כסף? איך לא לבזבז כסף? סייבר מאנדיי, יום חג הרווקים הסיני
... פריידי, יום שישי השחור, למה לא כדאי לקנות בזול? למה לא כדאי לקנות במבצע? למה לא כדאי לקנות בהנחה? מבצעים לכבוד החגים, מבצעים והנחות, איך לחסוך כסף? איך לא לבזבז כסף? סייבר מאנדיי, יום חג הרווקים הסיני למה לא כדאי לקנות בזול במבצעי Black Friday? אליעד כהן מציין כי אחד ממנגוני השיווק המרכזיים של מבצעי Black Friday, Cyber Monday, או כל תקופת הנחות אחרת, הוא לגרום לצרכן להרגיש שהוא חוסך כסף על ידי קנייה במחיר מוזל. עם זאת, כשמגיעים לתקופות כאלה, רבים מהאנשים מוצאים את עצמם קונים מוצרים שלא באמת זקוקים להם, רק בגלל תחושת הרווח וההנחה שנדמה שהיא קיימת. במקום לחסוך כסף, הצרכנים פעמים רבות מוציאים יותר על דברים שהם לא ... כסף באופן מובטח, כמו במקרה של אי השתתפות בלוטו. איך קנייה במבצע גורמת לנו להרגיש שעשינו עסקה טובה? הסיבה לקנייה מרובה במבצעים היא תחושת הרווח שנוצרת בעקבות ההנחות, תחושה שגורמת לצרכן להרגיש שהוא דפק את המערכת. אליעד מציין כי אנשים מרגישים שיש להם ... לרכוש יותר. יש תחושת שפע, אך האשליה היא שבפועל הוצאתם יותר כסף על מוצרים שלא היה בהם צורך אמיתי. איך ה - FOMO (פחד מהחמצה) משפיע על קניות מיותרות? פחד להחמיץ הנחה (FOMO) הוא מהגורמים המרכזיים שמובילים אנשים לקנות מוצרים שהם לא באמת צריכים. ברגע ... לא להפסיד את ההזדמנות או את המבצע, הצרכן מוצא את עצמו רוכש יותר ממה שהוא זקוק לו. תחושת ההתמכרות לשופינג וההרגשה הזמנית של רווח מוסיפות לרכישות המיותרות. האם הנחות מבטיחות מוצרים טובים ומחירים משתלמים? הרבה פעמים הנחות והמבצעים לא ניתנים על מוצרים חדשים או איכותיים, אלא על מוצרים שלא נמכרו במחיר מלא, מוצרים שהתקרבו לסיום תקופת המכירה שלהם, או כאלה שעומדים להפסיד מהתוקף. מדובר בהנחות שנועדו להיפטר מהמלאי ולא בהכרח להיטיב עם הצרכן. אליעד מסביר כי כאשר יש הנחה, פעמים רבות מדובר במצבים שבהם המוכר מנסה להיפטר ממלאי לא נמכר. איך לחסוך כסף ולהימנע ... על החלטות הקנייה. אם אדם באמת צריך מוצר מסוים, כדאי לקנות אותו כשמצאים מחיר הוגן, לא בהכרח במהלך תקופת מבצע. אם המוצר לא נצרך באמת, עדיף להימנע מהרכישה גם אם יש הנחה. כך ניתן לחסוך כסף באופן כללי, שכן רוב האנשים קונים במבצע דברים שלא באמת היו רוכשים בסיטואציה רגילה. מהם המבצעים שמניעים אותנו לרכוש יותר? מבצעים כמו אחד ועוד אחד, קופוני הנחה ומבצעי מכירות מפתים את הצרכן לקנות יותר ממה שהוא צריך. לדברי אליעד, מטרת מבצע כזה היא לא להוזיל את המחיר, אלא להגדיל את כמות הרכישות, ולעיתים הצרכן לא באמת צריך את המוצר הנוסף שהוא רוכש במסגרת המבצע. מה באמת מניע את המוכר להציע הנחות? המוכר לא עושה הנחות מתוך רצון לספק לצרכן הנחה אמיתית, אלא מתוך רצון להגדיל את מכירותיו. אם הוא לא מצליח למכור את המוצר במחיר מלא, הוא יציע הנחה כדי להמריץ את המכירה. יש לכך יתרונות עבור המוכר, אך הצרכן עלול להרגיש שהוא דפק את ... כדי להימנע מבזבוז כסף, אליעד ממליץ להימנע מהתמכרות לשופינג על ידי הצבת גבולות תקציביים. אם הצרכן יודע שהוא לא צריך את המוצר, אין סיבה לרכוש אותו גם אם יש הנחה. אם יש מטרה ברורה לרכוש משהו - אז כדאי לקנות אותו במחיר ההוגן ביותר, מבלי להתפתות להנחות ולהצעות שנראות אטרקטיביות מדי. התנהגות צרכנית איך נכון לחסוך כסף? התנהלות צרכנית נבונה צרכן חכם איך להרוויח בלוטו בוודאות? חגיגת קניות הפסיכולוגיה של מבצעים והנחות למה הדרך הכי טובה לחסוך כסף היא לא לקנות בתקופת מבצעים? כאשר מגיעים Black Friday, Cyber Monday, חג הרווקים הסיני או כל תקופת מבצעים אחרת, נדמה שזאת הזדמנות לשלם פחות ולמצוא הנחות ומבצעים שונים. בפועל, רבים מנצלים את ההזדמנות כדי לרכוש דברים שלא באמת צריכים, ובכך מוציאים יותר כסף מאשר תכננו. אם מציבים בראש סדר העדיפויות את הרצון לחסוך כסף ולא לבזבז כסף סתם, כדאי להבין שהנחות ומבצעים נועדו בעיקר כדי לגרום לאנשים לקנות יותר, ולאו דווקא כדי לעזור לצרכן להוציא ... לוטו: הדרך הבטוחה ביותר להרוויח בלוטו היא פשוט לא למלא אותו מלכתחילה, כי כך חוסכים את העלות ומבטיחים כסף שנשאר בכיס. באותו אופן, אם לא קונים מוצרים רק בגלל שהם בהנחה או במבצע, נחסך מראש סכום כסף משמעותי שבדרך כלל היה מתבזבז. אם אדם באמת צריך מוצר מסוים, שווה לקנות אותו בלי קשר למועד או למבצע. אך אם הקנייה נובעת רק מעצם קיומה של הנחה, יש סיכוי גבוה שהיא מיותרת. למה מבצעים גורמים לנו להרגיש שאנחנו דופקים את המערכת? ... עסקה טובה. אך בפועל, תחושת הרווח עלולה להיות אשליה, כי מוציאים כסף על דברים שלא באמת רוצים או זקוקים להם. כיצד גורמת תחושת ההחמצה לרכישות מיותרות? פחד להחמיץ הנחה (FOMO) הוא גורם משמעותי בקניות בתקופות מבצעים. אנשים חוששים שלא תהיה הזדמנות כזו ... ובכמויות. לפעמים זה מלווה בריגוש זמני של התמכרות לשופינג. בהמשך, כשמגלים שחלק מהמוצרים אינם נחוצים או לא באמת רצויים, מתחרטים על הקנייה, אבל הכסף כבר הוצא. האם הנחה באמת מבטיחה מוצר טוב יותר או מחיר משתלם? מוכר מעניק הנחה מסיבה אחת עיקרית: לעודד קניה. הוא אינו עושה זאת מתוך רצון כנה לצפר את הצרכן. יש מצבים שבהם מוצרים איכותיים נמכרים בהנחה מסיבות לוגיסטיות או שיווקיות, אבל במקרים רבים, הנחות ניתנות על מוצרים שאולי לא נמכרים היטב במחיר מלא, או שקרובים לסוף עונה ופג תוקפם. ... קשורה לשאלה למה לא לקנות בזול? צרכנות חכמה דורשת להבין שהמוכר דואג לאינטרסים שלו, ולא בהכרח לאינטרסים של הקונה. כשצרכן קונה מוצר רק בגלל שמציעים אותו ב - 50% הנחה, הוא עלול לבזבז כסף על דבר שהוא לא צריך. במקום זאת, כדאי להחליט מראש מה באמת נחוץ ... אם זו תקופת מבצע או לא. אבל אם אינך באמת זקוק למוצר, עדיף להימנע מרכישה גם אם המחיר אטרקטיבי. כך חוסכים כסף באופן ודאי. במילים אחרות, אין ארוחות חינם: מבצעים והנחות לא נועדו לדאוג לך אלא לעזור למוכר להגדיל מכירות. מה חשוב לזכור בנוגע לפיתוי של מבצעי ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ניתוח הנחות יסוד של שאלה, גם ורק בהנחות יסוד של שאלה, האם ניתן להשיג מטרה רק בדרך כלשהי? שאלת גם או רק, האם גם או רק? סוגים של שאלות, שאלת האם ואיך, שאלה מסוג האם, שאלה מסוג איך, ניתוח שאלה, הנחת יסוד של גם או רק
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: האם גם או רק?, כעס ועצבים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: האם גם או רק?, איך להצליח בראיון עבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשפר את הזיכרון? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך להאמין בעצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בזוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? האם הכל אפשרי? למה יש רע וסבל בעולם? איך להנות בחיים? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל רוחני, ייעוץ טיפולי, מומלץ בתחום האם גם או רק - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3164 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 14:48:50 - wesi1