...
תהליכים, רכיבה על קטנוע, סודות המציאות, סודות החיים, איך להבין את החיים? רכיבה על אופנוע, איך להבין את המציאות? איך להסתכל
בשכל של כל דבר? השתקפות עצמית, חלק 1 איך אפשר להבין את החיים מתוך רכיבה על קטנוע?
אליעד לוקח את הדוגמה של רכיבה על קטנוע, ומתוך זה הוא מלמד איך אפשר להבין את החיים והמציאות בכלל. הוא מתחיל בתיאור של צפייה בסרטון הסבר טכני שעסק ברכיבה על ... בזמן הרכיבה. המטרה העיקרית
שאליעד מציב היא לא רק להבין את המכניקה והפעולות הטכניות עצמן, אלא לראות כיצד אותן פעולות טכניות משקפות את
התהליכים הפנימיים שקורים באדם. דרך הבנת הטכניקה,
אליעד שואף להראות כיצד אפשר להבין לעומק את כל
התהליכים שקורים בתוך האדם עצמו ובחיים בכלל. מה המשמעות של רכיבה ברמה הפנימית של האדם?
אליעד מסביר שרכיבה על קטנוע היא משל לתנועה פנימית. הוא אומר שצריך קודם להבין מהי מהות הרכיבה עצמה. רכיבה פירושה לעבור ממקום אחד למקום אחר, כלומר, לשנות מצב. כשאדם רוכב, הוא עובר
תהליך של שינוי צורה - לפני הרכיבה הוא במקום ובמצב מסוים, ואחרי הרכיבה הוא במקום ובזמן אחר. בתוך האדם עצמו, הדבר משול לכך שהוא משתמש בכוחות פנימיים שלו ... לשם. איך מתחילים נכון את
התהליך הפנימי של הרכיבה?
אליעד מתאר את תחילת
תהליך הרכיבה כהפעלת המנוע. ברמה הפנימית, הכוונה היא שהאדם מתחיל להשתמש בכוח פנימי כלשהו שיש בתוכו. לדוגמה, הוא מתחיל להשתמש בכוח האומץ שלו, ברצון שלו ... כלומר, להתחיל להתעמק
בתהליך מסוים באופן מוגבר, להיכנס אליו יותר ויותר לעומק. לאחר מכן מגיעה הנסיעה עצמה, כשהאדם כבר שולט בשימוש בכוח הזה ומתקדם לעבר היעד שלו בצורה יותר ... צריך להאט או לעצור בחיים?
אליעד מציין שגם בנסיעה יש מצבים שבהם צריך להאט או לעצור, בדיוק כמו ברכיבה על קטנוע. לדוגמה, כאשר מתעייפים מלחשוב על משהו או להעמיק בנושא מסוים, אז מאטים את ... האדם מאט או עוצר את
התהליך הפנימי מסיבות שונות כמו עייפות, קושי, או חוסר רצון להמשיך. לעיתים העצירה היא הכרחית, למשל כשהאדם מגיע ליעד פנימי או חיצוני, או כאשר יש צורך ... לתוצאות שליליות או לפגיעה
בתהליך עצמו. למה לפעמים קשה להתקדם למרות מאמץ גדול?
אליעד מסביר שבדיוק כפי שברכיבה על קטנוע, אם הרוכב נותן גז חזק מדי והקטנוע עדיין לא מוכן לזה, המנוע לא יגיע לביצועים הרצויים. כך גם בחיים, כאשר אדם מתאמץ ... לא מגיע לתוצאות הרצויות.
אליעד נותן דוגמה על קבוצת רצים בתחרות, כאשר הרץ הראשון מגיע ליעד במהירות, אבל שאר חברי הקבוצה שלו נשארים מאחור. הוא אומר שככה זה גם
בתהליך הפנימי של האדם: לפעמים הוא מפעיל כוח פנימי מסוים במקסימום שלו, אבל חלקים אחרים שבו עדיין לא הגיעו לאותה רמת התפתחות. לכן הוא עדיין לא מצליח להגיע למטרות שהוא מציב לעצמו.
אליעד מדגיש שזהו הסבר לכך שאנשים מתאמצים מאוד, אך לא מתקדמים מספיק מהר או בכלל. האם אפשר להשתמש בכוח מסוים במקסימום בלי שאר הכוחות?
אליעד שואל, איך יכול להיות שלפעמים נדמה שהאדם משתמש בכוח מסוים בתוכו במאה אחוז, ובכל זאת שאר החלקים בתוכו לא מתואמים עם המאמץ הזה? התשובה שלו היא שבמציאות ... תהיה מוגבלת ולא שלמה.
אליעד נותן דוגמה נוספת לכך שאדם יכול להשתמש בשכל שלו בצורה אינטנסיבית ביותר, אך כל עוד השכל הזה מוגבל למסגרת של תפיסה מסוימת, לדוגמה ההפרדה בין דבר להיפוכו (שהוא מונח מרכזי אצל
אליעד), הוא לא יגיע למימוש אמיתי או להבנה מלאה. כי גם השכל, בסופו של דבר, מוגבל בתוך ההגדרות והמסגרת שבה הוא עובד. כיצד ליישם את ההבנות האלו ביום - יום?
אליעד מדגיש שהיישום המעשי של ההבנות הללו הוא בכך שהאדם יהיה מודע כל הזמן לסיבה שלשמה הוא פועל. כלומר, הוא יתחיל לחיות מתוך מודעות מלאה לכך שכל פעולה שלו ... של דבר והיפוכו בהבנת החיים?
אליעד מדגיש שכדי להגיע להבנה אמיתית של המציאות והחיים, האדם חייב להשתמש בשכל שחושב מחוץ למסגרת הרגילה. השימוש המקסימלי בשכל הרגיל, שתופס דבר והיפוכו כשני ... להבנה שלמה של המציאות.
אליעד מסביר שלכן יש גבול להתפתחות דרך שכל קונבנציונלי, ויש צורך להסתכל על הדברים ברמה עמוקה יותר, שבה אפילו הניגודים מתקיימים בו - זמנית. איך להבין את ...