כבוד עצמי, ערך עצמי, לבקש כבוד, לרצות שיכבדו אותך, ענווה פסולה, גאווה, פסיכולוגיה יהודית, פסיכולוגיה חילונית, פסיכולוגיה כללית, שבירת התאוות, עבודת האל לשם שמים, מתוך שלא לשמה בא לשמה... עצמי, ערך עצמי, לבקש כבוד, לרצות שיכבדו אותך, ענווה פסולה, גאווה, פסיכולוגיה יהודית, פסיכולוגיה חילונית, פסיכולוגיה כללית, שבירת התאוות, עבודת האל לשם שמים, מתוך שלא לשמה בא לשמה למה קשה לנו לבקש כבוד מאחרים? אליעד כהן מסביר שישנם אנשים ... אך אליעד טוען שלמרות שזה נראה כך על פני השטח, בפועל שני סוגי הפסיכולוגיה דומים מאוד. מדוע? כי גם הדתי וגם החילוני עובדים בסופו של דבר את הרצונות האישיים שלהם. גם כשהאדם הדתי אומר שהוא עובד את אלוהים, הוא למעשה עובד את הרצון הפנימי שלו - הרצון להגיע לגן עדן, להגיע לקדושה, ... אלא תמיד פועל לפי האינטרסים והרצונות האישיים שלו, גם אם זה נעשה בצורה מוסווית. אליעד נותן דוגמה לכך שאדם דתי שחושב שהוא עובד את אלוהים לשם שמיים, למעשה עדיין שואף לקבל תמורה כלשהי - כמו עולם הבא או קרבת ... כי גם אדם הטוען שהוא פועל לשם שמיים בלבד אינו יכול להימלט מהרצון האישי שלו. אם אדם עושה מעשים דתיים או רוחניים, כמו שמירת שבת או מצוות, הוא תמיד מונע על ידי הרצון שלו עצמו, שהוא המניע האמיתי לפעולות ... רגע. לכן, מבחינה מוחלטת, אף אדם אינו יכול לומר שהוא באמת פועל ללא רצון אישי כלל. לדוגמה, אם אדם דתי נמנע מלנסוע בשבת, הוא עושה זאת משום שיש לו רצון לשמור שבת, או רצון לזכות בשכר בעולם הבא, או ... מציין כי בעוד שבפסיכולוגיה חילונית ישנה התמקדות בהעצמת האגו והישות האישית, פסיכולוגיה יהודית פועלת בכיוון של ביטול האגו לטובת עבודת ה. הוא מסביר כי בפסיכולוגיה חילונית אנשים נדרשים לשיפור עצמי מתוך תחושת הכרח כדי להתמודד עם העולם, בעוד שבפסיכולוגיה יהודית כל ההתפתחות היא מתוך ההכרה בבריאה ובאלוהים. אליעד טוען כי כל אדם, אם הוא חילוני או דתי, בסופו של דבר מקבל את הכוח להחליט על רצונותיו, בין אם מדובר על כבוד ובין אם מדובר על כל דבר אחר. האם ההתנהלות הדתית שונה מהתנהלות חילונית? אליעד עובר לדון בשאלה אם באמת ניתן להפריד את הרצון של האדם מרצון אלוהים. הוא מעלה את הדילמה האם כאשר אדם פועל מתוך רצונו המוסרי והדתי, הוא אכן מכפיף את רצונו לרצון האל, או שבסופו של דבר הוא פועל מתוך הרצון האישי שלו. אליעד מסביר כי כל פעולה של אדם, גם אם היא נתפסת כפעולה דתית או מוסרית, נובעת בסופו של דבר מתוך רצונו של האדם, ובכך הוא בעצם לא באמת מכפיף את רצונו לרצון ... כל אדם ישאף לפעול על פי רצונו הפנימי, גם אם הוא מכנה את רצונו כרצון אלוהים. האם תהליך של עבודת ה הוא באמת לשם שמיים? ההרצאה מסתיימת בשאלה האם תהליך עבודת ה והמעשים הדתיים שאדם עושה הם באמת לשם שמיים, או שהם נובעים מהרצון של האדם לקבל משהו בתמורה. אליעד טוען כי פעמים ... טובת הנאה אישית. מהי ענווה אמיתית? הבדלים בין פסיכולוגיה יהודית לפסיכולוגיה חילונית? כיצד להתמודד עם רצון לכבוד? האם תהליך עבודת ה הוא באמת לשם שמיים? מהו כבוד עצמי?