אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה דוגמה ✔חינוך ילדים, איך לחנך ילדים, הצבת גבולות לילדים, יחסי הורים וילדים, חינוך נכון, דוגמה אישית, נפרדות ואחדות אצל ילדים - פרומו ✔ איך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
חינוך ילדים, איך לחנך ילדים, הצבת גבולות לילדים, יחסי הורים וילדים, חינוך נכון, דוגמה אישית, נפרדות ואחדות אצל ילדים
איך להציב גבולות לילדים בלי לאבד את האמת?

השאלה המרכזית שאליעד מתייחס אליה היא כיצד להציב גבולות לילדים באופן שיביא אותם לחוות ולהבין את האמת. השיחה מתחילה בכך ששואלים אילו גבולות צריכים להציב לילדים על מנת שיגיעו לאמת, אך אליעד מציע גישה אחרת לגמרי - להוציא את העוקץ מן השאלה. לדעתו, כאשר חושבים במושגים של "צריך להגיע לאמת", זו כבר נקודת מבט מצמצמת שמגבילה את היכולת להבין את המציאות בצורה רחבה. לדעתו, התשובה האמיתית היא שאין גבולות מסוימים שחייבים להציב כדי שהילדים יגיעו לאמת, מכיוון שאין דבר כזה "צריך להגיע לאמת". מה שצריך בפועל הוא פשוט לאפשר לילדים לחשוב ולהבין את המציאות כפי שהיא, על ידי שאילת שאלות והעמקה בחשיבה ביקורתית.

האם להציב גבולות זה לצמצם את הילד?

אליעד מסביר שהבעיה העיקרית בחינוך וביחסים בין הורים לילדים היא שהילד מגיע לעולם ללא שום הנחות יסוד, ולכן הוא שואל שאלות שנראות להורים לפעמים מופרכות או מסוכנות. הוא נותן כדוגמה מצב שבו ילד שואל מדוע אסור להכניס יד לשקע חשמל, או מדוע אסור לקפוץ מגג כדי לנסות לעוף כמו סופרמן. אליעד מראה שברמה המעשית, ברור שיש להציב גבולות ולמנוע סכנות, אך ברמת ההסבר והחשיבה העמוקה יותר, יש להסביר לילד את הפרספקטיבות השונות ולא רק להגביל אותו מבלי שיבין מדוע. למשל, לא מספיק לומר שזה מסוכן, אלא להסביר לו את המציאות מנקודת מבט של נפרדות (למשל, "זה כואב" או "אתה עלול להיפגע") אך גם להראות לו שהאיסור הזה הוא חלק מחוקיות העולם שבו אנו חיים.

האם אפשר ללמד ילדים אמת מוחלטת מגיל צעיר?

אליעד מדבר גם על הקושי המרכזי בכך שהורים מעוניינים ללמד ילדים שיש טוב ורע, אך במקביל רוצים להסביר להם את רעיון האחדות, שהכל בעצם אותו דבר ואין באמת הפרדה מוחלטת בין טוב לרע. נוצר כאן פרדוקס - איך אפשר ללמד ילד שהכל אחד ובו זמנית ללמד אותו שנכון לעשות משהו אחד ולא נכון לעשות משהו אחר? אליעד מסביר שהפתרון הוא להבין שיש שתי רמות של אמת. ברמה המעשית, חייבים ללמד את הילדים את החוקיות של הנפרדות (למשל, אסור לרוץ לכביש כי מכונית יכולה לפגוע), אך ברמת ההתבוננות, יש ללמד אותם שהאמת היא שהכל אחד, וההבדל בין טוב לרע הוא רק נקודת מבט מצומצמת. האידיאל הוא ללמד את שתי הפרספקטיבות במקביל.

האם ילד חייב להבין הכל מיד?

אליעד מדגיש שילדים אינם חייבים להבין את כל האמת ברגע אחד, וזה לגיטימי ללמד אותם בשלבים. הוא מסביר שלא תמיד הילד יכול או מוכן להבין את כל הפרספקטיבות בבת אחת, ולכן אפשר בהדרגה ללמד אותו את הדברים השונים. כשהילד שואל שאלה, אפשר תחילה לתת לו הסבר פשוט בהתאם לגילו, ורק אם הוא מתעניין יותר, יש להעמיק ולהציג לו עוד פרספקטיבות. הוא מדגים זאת בשאלות של ילדים לגבי לימודים. אם ילד לא רוצה ללמוד, במקום לנסות לשכנע אותו בסיפורים ובשקרים כגון "אתה חייב בשביל העתיד", אליעד מציע לומר את האמת הפשוטה: "אתה לא רוצה ללמוד כי זה לא מעניין אותך". ההורים צריכים להיות כנים עם הילדים, כי השקר לא באמת עוזר.

האם חינוך לנפרדות הוא הכרחי כדי להגיע לאחדות?

נושא נוסף שאליעד דן בו הוא האם חייבים לחנך ילדים לנפרדות כדי שיגיעו מאוחר יותר להבנת האחדות. הוא טוען...
איך לחנך לדבר לגיטימי שכנוע לראות מידע הורים לשכנע אותו לרוץ איך להסביר אמיתית אחדות איך לחנך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים אישית אצל ילדים גבולות גבולות לילדים דוגמה דוגמה אישית הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים הורים וילדים הצבת גבולות הצבת גבולות לילדים חינוך חינוך ילדים חינוך נכון יחסי הורים ו יחסי הורים וילדים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך לחנך ילד לחנך ילדים מחנך מחנכים נפרדות נפרדות ואחדות פירוד
דוגמה אישית מהי, דוגמה אישית שלילית, דוגמה אישית חיובית, האם דוגמה אישית חשובה? דוגמה אישית בחינוך, ללמוד מדוגמה אישית, דוגמה אישית של הורה, דוגמה אישית של מורה רוחני
דוגמה אישית מהי, דוגמה אישית שלילית, דוגמה אישית חיובית, האם דוגמה אישית חשובה? דוגמה אישית בחינוך, ללמוד מדוגמה אישית, דוגמה אישית של הורה, דוגמה אישית של מורה רוחני
דוגמה אישית מהי, דוגמה אישית שלילית, דוגמה אישית חיובית, האם דוגמה אישית חשובה? דוגמה אישית בחינוך, ללמוד מדוגמה אישית, דוגמה אישית של הורה, דוגמה אישית של מורה רוחני מהי דוגמה אישית והאם היא באמת חשובה? המושג דוגמה אישית מתייחס למצב שבו אדם מלמד או משפיע על אחרים באמצעות התנהגותו ולא רק דרך דבריו. לפי אליעד כהן, הרעיון של דוגמה אישית מתחלק לשני היבטים מרכזיים: ההיבט הראשון הוא כאשר אדם מלמד משהו מוגדר וברור, שיש לו צורה מוגדרת - לדוגמה, לא לעשן. במקרה זה, אם האדם עצמו מעשן ובכל זאת מסביר לאחרים שלא טוב לעשן, נוצרת ... אם אדם באמת היה מאמין שעישון זה רע מוחלט, אז באופן טבעי לא היה מעשן. לכן נוצרת כאן דוגמה אישית שלילית, שמחלישה את האמינות של המלמד בעיני הלומד. ההיבט השני הוא כשהתוכן ... אלא מדובר ברעיונות מופשטים כמו לראות את ההפך או לא להיצמד לשום הגדרה. במקרה כזה, דוגמה אישית איננה ברורה, ואולי אף בלתי אפשרית. לדוגמה, אליעד הזכיר סיפור על רבי נחמן מברסלב, שאמר לתלמידיו שלכאורה הוא נראה עצוב אך ... שנדמה להם. רבי נחמן אמר להם לא להיות תוכים או לחקות אותו, אלא להבין את העיקרון. כאן דוגמה אישית כבר לא יעילה, כי הדבר שאותו הוא מלמד חורג מהגדרה ברורה ולכן לא יכול להיראות בדוגמה מעשית. האם תמיד חשוב שהמלמד ייתן דוגמה אישית? אליעד מסביר שברמה היחסית, בעולם היום - יומי, אכן יש חשיבות לדוגמה אישית. אם מורה, הורה, או כל דמות חינוכית אחרת אומרת לילדים לא לעשות פעולה ... המחפש את האמת צריך לבדוק בעצמו אם המידע נכון או לא, ולא להסתמך רק על התנהגות המלמד. לדוגמה, אם אדם אומר לך יש מכולת מעבר לפינה - לא באמת משנה לך אם הוא רעב או לא, משנה לך ... הוא עצמו חי לפי האמת או לא. מה שחשוב הוא לבדוק אם הרעיון נכון או לא. האם אפשר ללמוד מדוגמה אישית שלילית? אליעד מבהיר שניתן ללמוד גם מדוגמה אישית שלילית. לדוגמה, אם מישהו מפיל כוס מים והיא נשברת, הלומד עשוי להסיק מכך שלא כדאי לו להפיל כוס מים, כי הוא לא רוצה שתישבר לו הכוס. כלומר, גם דוגמה שלילית יכולה ללמד משהו, כל עוד האדם מבין שהפעולה עצמה מובילה לתוצאה לא רצויה. כיצד אפשר להבין מקרים בהם דוגמה אישית איננה ברורה? אליעד מביא דוגמה נוספת כדי להמחיש שהרעיון של לראות את ההפך הוא מורכב. אם מישהו מלמד אותך לראות את ההפך של כל דבר, מצד אחד הוא נותן לך דוגמה אישית כי הוא עצמו עושה זאת, אך מצד שני, גם ההנחיה לראות את ההפך יכולה להיות ... להיות שדווקא ההוראה לראות את ההפך היא זו שמקבעת אותך בצורה מסוימת של חשיבה, ולכן דוגמה אישית גם כאן מאבדת את משמעותה. הדבר הופך מורכב יותר כשמדברים על רעיונות פילוסופיים מופשטים. מה המשמעות של דוגמה אישית להורה או מורה רוחני? ברמה היומיומית, אליעד מסביר שיש משקל גדול לדוגמה אישית אצל הורה או מורה רוחני. הורים ומורים משפיעים באופן טבעי על ילדים ותלמידים ...
האם לתת דוגמה אישית לעובדים? לאחר לעבודה כמנהל, איך לתת דוגמה אישית לעובדים? דוגמה אישית של מנהל, יצירת מוטיבציה לעובדים, בידול המנהל מהעובדים, יצירת סמכות עבור העובדים, אימון למנהלים, יעוץ ארגוני
... לתת דוגמה אישית לעובדים? לאחר לעבודה כמנהל, איך לתת דוגמה אישית לעובדים? דוגמה אישית של מנהל, יצירת מוטיבציה לעובדים, בידול המנהל מהעובדים, יצירת סמכות עבור העובדים, אימון למנהלים, יעוץ ארגוני שאלה: האם חשוב לתת דוגמה אישית לעובדים. במובן של שעליך כמנהל להתנהג כפי שהיית מצפה מהעובדים שלך להתנהג? תשובה: כעיקרון לא. חשוב לך שהעובד שלך יעבוד טוב. לפעמים הדרך לכך היא באמצעות נתינת דוגמה אישית. לדוגמה, אתה כמנהל תגיע לעבודה בזמן, כדי לתת דוגמה אישית לעובדים שלך, להגיע לעבודה בזמן. אבל ... המנהל בעסק שלך ושאתה דווקא בא יותר מאוחר, כדי שהם יבינו שאתה המנהל, ושאז ממילא דווקא יקשיבו לך עוד יותר כמנהל ולא כפועל. זא מצד אחד כשאתה כמנהל לדוגמה מאחר לעבודה, מצד אחד אתה לא רוצה שהעובדים ... עסקים דברים חשובים דברים עבור העסק שאתה עושה מחוץ לעסק, ושלכן אתה מאחר לעבודה. וכן חשוב לך לגרום להם לראות אותך, לא כמו כולם. וצריך לדעת גם לתת להם דוגמה אישית שאומרת אני כאן המנהל, כדי ליצור מולם ...
ניהול דיונים, האם דוגמה היא הוכחה? מתי דוגמה היא הוכחה? סוגים של הוכחות, דוגמה או הוכחה, רטוריקה, ויכוחים, לוגיקה, לכל כלל יש יוצא מן הכלל, הפרט לא מעיד על הכלל, הסקת מסקנות, לכל נברא יש בורא, שום דבר לא נוצר מעצמו
ניהול דיונים, האם דוגמה היא הוכחה? מתי דוגמה היא הוכחה? סוגים של הוכחות, דוגמה או הוכחה, רטוריקה, ויכוחים, לוגיקה, לכל כלל יש יוצא מן הכלל, הפרט לא מעיד על הכלל, הסקת מסקנות, לכל נברא יש בורא, שום דבר לא נוצר מעצמו
... דיונים, האם דוגמה היא הוכחה? מתי דוגמה היא הוכחה? סוגים של הוכחות, דוגמה או הוכחה, רטוריקה, ויכוחים, לוגיקה, לכל כלל יש יוצא מן הכלל, הפרט לא מעיד על הכלל, הסקת מסקנות, לכל נברא יש בורא, שום דבר לא נוצר מעצמו מהו תפקיד הדוגמה בדיון? מתי דוגמה נחשבת להוכחה? במהלך הדיון, נשאלת השאלה האם דוגמה נחשבת להוכחה. המקרה שהוצג הוא בו מישהו טוען שמשהו נכון במאה אחוז מהמקרים, למשל טענה כמו כל היפנים רזים, ואז מישהו דורש הוכחה לכך. השאלה המהותית היא האם הצגת דוגמה ספציפית יכולה לשמש כהוכחה לטענה כללית. אליעד כהן מסביר שבמקרים כאלה, דוגמה יכולה להראות שהמצב שנדון יכול להתקיים, אך היא לא בהכרח מהווה הוכחה שהטענה נכונה באופן כללי. לדוגמה, אם מציגים יפני רזה כראיה לכך שכל היפנים רזים, זו רק דוגמה המצביעה על אפשרות אחת, אך היא אינה הוכחה כללית. אליעד מציין שמענה כמו אני לא משנה את הסיפור, אני רק מראה לך דוגמה אינו נחשב להוכחה מלאה, מכיוון שהדוגמה לא מחייבת את כל האפשרויות האחרות. במקרה של היפני הרזה, הדוגמה מציגה פרט אחד, אך היא אינה מעידה על כלל רחב יותר לגבי כל היפנים. כדי להוכיח את הטענה שכל היפנים רזים, יש צורך בהוכחה מוחלטת לכל האפשרויות ולא רק לדוגמה בודדה. מהי ההבדל בין דוגמה להוכחה? השאלה המרכזית בדיון היא כיצד להבחין בין דוגמה לבין הוכחה. דוגמה מציגה מצב מסוים שבו הטענה עשויה להתממש, אך היא לא מחייבת את התוקף הכללי של הטענה. בעוד שדוגמה מציגה פרט ספציפי, הוכחה דורשת סיבה רחבה יותר שתסביר את כלל המקרים. אליעד מבהיר שגם אם ניתן להציג דוגמה שתומכת בטענה, היא לא בהכרח הופכת את הטענה לאמיתית במאת האחוזים. הוכחה אמיתית היא כזו שמבוססת על לוגיקה רחבה ומתייחסת לכל המקרים האפשריים. כיצד סוגי ההוכחות משתלבים בדיון? בנושא ההוכחות, אליעד כהן מתאר את הרטוריקה שנעשית בדיונים. כאשר אנו מציגים דוגמה כדי להוכיח טענה מסוימת, יש לקחת בחשבון שסוגים שונים של הוכחות דורשים עמידה בכללים מסוימים, לא רק הצגת דוגמה מקרה פרטי. במקרה של היפני הרזה, הדוגמה רק מצביעה על אפשרות, אך כדי להוכיח את הטענה באופן מלא יש צורך בהוכחות נוספות. לכל כלל יש יוצא מן הכלל, ולכן על מנת להוכיח את הטענה באופן מוחלט יש צורך להראות שהיא נכונה עבור כל המקרים ולא רק לדוגמה ספציפית. האם הפרט מעיד על הכלל? אליעד מציין בהמשך את ההבחנה החשובה שאין לטעון כי פרט אחד מעיד על כלל רחב יותר. הכלל עצמו לא תמיד ניתן להוכיח דרך פרט יחיד. כך, במקרה של הדוגמה על היפני הרזה, כל פרט לא יכול להוות הוכחה לכלל. דוגמה כזו, גם אם היא נכונה, לא יכולה להיבחן כהוכחה עבור כלל רחב יותר. כדי להוכיח את הכלל, דרושה הוכחה ששופכת אור על כלל רחב שמכסה את כל האפשרויות והמצבים. האם הדוגמה יכולה לשמש כהוכחה במקרים אחרים? אליעד גם מציין את ההיבט הפילוסופי של השאלה, במיוחד בהקשר של טענות כמו הכל נוצר ממישהו או לכל נברא יש בורא. דוגמה שניתנת כאן היא הדוגמה של יצירת העולם על ידי אלוהים. השאלה היא האם דוגמה כזו, שבה מוצגת הוכחה לפרט מסוים, יכולה לשמש כהוכחה לטענה הכללית אודות יצירת העולם. המסקנה כאן היא שדוגמה אינה תמיד מהווה הוכחה - תלוי בטבע הטענה ובמהות ה
מנהל בארגון, שיפור העובדים, ניהול מנהלים, דוגמה אישית של מנהל מול העובדים, דוגמה אישית בארגון, לתת דוגמה אישית לעובדים, איך לגרום למנהלים לנהל יותר טוב? יעוץ למנהלים, איך להיות מנהל יותר טוב? אופי של מנהל, תפקידו של המנהל בארגון
מנהל בארגון, שיפור העובדים, ניהול מנהלים, דוגמה אישית של מנהל מול העובדים, דוגמה אישית בארגון, לתת דוגמה אישית לעובדים, איך לגרום למנהלים לנהל יותר טוב? יעוץ למנהלים, איך להיות מנהל יותר טוב? אופי של מנהל, תפקידו של המנהל בארגון
... בארגון, שיפור העובדים, ניהול מנהלים, דוגמה אישית של מנהל מול העובדים, דוגמה אישית בארגון, לתת דוגמה אישית לעובדים, איך לגרום למנהלים לנהל יותר טוב? יעוץ למנהלים, איך להיות מנהל יותר טוב? אופי של מנהל, תפקידו של ... שלו, כל שאר המערכת תשתפר. במילים אחרות, לא ניתן להביא את העובדים לרמה גבוהה יותר מהמנהל. על מנת שהעובדים יתפקדו טוב יותר, יש להתחיל בשיפור המנהל, שכן הוא מהווה את הדוגמה האישית וההנחות המובילות את כל המערכת. סיכום - הדרך לשיפור הארגון הדרך היעילה ביותר לשיפור ביצועי הארגון היא ... את כישוריו האישיים בניהול זמן, משימות ומשאבים, הוא יוכל להנחות את עובדיו בצורה יותר אפקטיבית, מה שיביא לשיפור כלל הארגון. ניהול עצמי אפקטיבי שיפור ביצועים ניהוליים דוגמה אישית בארגון איך לנהל עובדים ניהול מנהלים ניהול עובדים - איך לשפר את הארגון שלך דרך ניהול עצמי? אחד הדברים ... לרמה גבוהה יותר מהרמה שבה אתה נמצא. כדי לגרום לעובדים שלך להשתפר באמת, עליך לשנות את עצמך. ככל שתשפר את עצמך, תשנה את סגנון הדיבור שלך, תדייק את ההסברים שלך, ותתן דוגמה אישית - כך תוכל להוביל את הצוות שלך להצלחה. סיכום לשיפור הניהול שלך יש השפעה ישירה על הביצועים של העובדים שלך. ... את ביצועי הארגון היא לשפר את עצמך כמנהל. ככל שתתנהל בצורה טובה יותר, כך העובדים שלך יתפקדו בצורה טובה יותר. ניהול נכון מתחיל מבפנים - מהיכולת שלך להנהיג את עצמך. דוגמה אישית בארגון ניהול מנהלים איך לנהל עובדים שיפור ביצועים ניהוליים ניהול עצמי אפקטיבי ...
דוגמה לטיפול בהפרעה נפשית קשה, דוגמה טיפול במחשבות שווא, אולי אני תרנגול? טיפול ב OCD קשה, טיפול בהפרעת אישיות גבולית, טיפול בסכיזופרניה, ניתוח סיכוי סיכון, מה הסיכוי שמשהו יקרה? איך לטפל בחולי נפש?
דוגמה לטיפול בהפרעה נפשית קשה, דוגמה טיפול במחשבות שווא, אולי אני תרנגול? טיפול ב OCD קשה, טיפול בהפרעת אישיות גבולית, טיפול בסכיזופרניה, ניתוח סיכוי סיכון, מה הסיכוי שמשהו יקרה? איך לטפל בחולי נפש?
דוגמה לטיפול בהפרעה נפשית קשה, דוגמה טיפול במחשבות שווא, אולי אני תרנגול? טיפול ב OCD קשה, טיפול בהפרעת אישיות גבולית, טיפול בסכיזופרניה, ניתוח סיכוי סיכון, מה הסיכוי ... במחשבות שווא ופחדים לא הגיוניים? בהרצאה זו אליעד כהן נותן דוגמה מפורטת ומעשית כיצד אפשר לטפל בהפרעות נפשיות קשות, מחשבות שווא, OCD קשה, הפרעת אישיות גבולית ואף סכיזופרניה. הדוגמה המרכזית שאליעד מתייחס אליה, היא של אדם אשר מוטרד בצורה קיצונית מכך שאנשים עלולים לחשוב שהוא אומר משפטים לא הגיוניים או מוזרים, ... כאשר הוא בעצם רק עונה כן לשאלה פשוטה. מה מטריד את האדם בדוגמה של אליעד? אליעד מתאר מקרה בו אדם חושש שאם ישאלו אותו שאלה פשוטה, כמו אתה רוצה שקית?, והוא יענה תשובה פשוטה כמו כן, הוא יתחיל לחשוב ... יש הרבה פחות סיכוי להישמע בטעות. השלב הבא בהסבר הוא על ידי דוגמה נוספת: מה יותר סביר שיישמע בטעות - המילה מלפפון או בלון? ברור שמלפפון ארוך יותר ומורכב יותר ולכן הסיכוי שיישמע בטעות קטן מאוד. כך, ...
הדרכת הורים, הדרכת מורים, הדרכת מחנכים, איך לחנך ילדים בוגרים? איך לתת דוגמה אישית בחינוך? איך להיות מודל לחיקוי בחינוך? איך לא לתת דוגמה שלילית? למצוא את הילד שבתוכך, איפה אני לא מחונך? איך לחנך את עצמי? יחסי הורים וילדים
הדרכת הורים, הדרכת מורים, הדרכת מחנכים, איך לחנך ילדים בוגרים? איך לתת דוגמה אישית בחינוך? איך להיות מודל לחיקוי בחינוך? איך לא לתת דוגמה שלילית? למצוא את הילד שבתוכך, איפה אני לא מחונך? איך לחנך את עצמי? יחסי הורים וילדים
... הורים, הדרכת מורים, הדרכת מחנכים, איך לחנך ילדים בוגרים? איך לתת דוגמה אישית בחינוך? איך להיות מודל לחיקוי בחינוך? איך לא לתת דוגמה שלילית? למצוא את הילד שבתוכך, איפה אני לא מחונך? איך לחנך את עצמי? יחסי הורים ... ביותר להתחיל היא לא בהשתתפות בקורסים על הדרכת הורים, אלא על ידי חינוך עצמי. חשוב להבין שללא תיקון עצמי, קשה מאוד להיות דוגמה חינוכית נכונה עבור ילדינו. כל הורה שמעוניין לחנך את ילדיו צריך קודם כל להתמודד ... גם אם לא נרצה בכך. פעמים רבות, אנחנו לא מודעים לתכונות האלה בעצמנו, ולכן עלינו ללמוד לזהות את הבעיות האישיות שלנו. לדוגמה, אם אנחנו מתעכבים במשימות שלנו, הילד שלנו עשוי להתעצל גם כן. אם אנחנו לא אחראיים ... קל יותר להתמודד עם הבעיה אצל הילד בצורה רגועה ומבוקרת. איך להיות מודל לחיקוי? כדי להיות מודל לחיקוי, על ההורה להקפיד על דוגמה אישית. אסור לדרוש מהילד דברים שאנחנו לא מצליחים ליישם בעצמנו. לדוגמה, אם ההורה לא מצליח לשלוט בכעסים שלו, הוא לא יכול לדרוש מהילד להיות רגוע. אם ... הילד שלך וללמוד איך להתמודד עם המצב בצורה רגועה ומבוקרת. איך להיות מודל לחיקוי? כדי להיות מודל לחיקוי, עליך להקפיד על דוגמה אישית ברורה. אל תכעס על הילד אם אתה לא מצליח לשלוט בכעסים שלך. אל תבקש מהילד ...
שיטות שכנוע, NLP, לשתול מחשבות, מניפולציות, אסטרטגיות שכנוע, אסטרטגיות מכירה, ניהול משא ומתן, איך לשכנע אנשים? סוגסטיה, רטוריקה, שיווק, שינוי עמדות, שיפור מכירות, תורת המשחקים
שיטות שכנוע, NLP, לשתול מחשבות, מניפולציות, אסטרטגיות שכנוע, אסטרטגיות מכירה, ניהול משא ומתן, איך לשכנע אנשים? סוגסטיה, רטוריקה, שיווק, שינוי עמדות, שיפור מכירות, תורת המשחקים
... בתפיסתו על ידי הצגת דעותיו בצורה קיצונית, עד שהן ייראו לו אבסורדיות. זאת במקום להיכנס לוויכוח ישיר איתו. לדוגמה, אם אדם מאמין שהוא חייב להיות בריא כדי להיות מאושר, אפשר לשאול אותו אם הוא באמת חושב שאם הוא חולה, הוא חייב להיות אומלל לנצח. בדרך זו, האדם מתחיל לפקפק בתפיסתו ומבין ... את הדברים. מהי הטקטיקה של הפיכת צריך לחייב בשכנוע? אליעד כהן מציין גם את השפעת השימוש במילים בצורה מחושבת. לדוגמה, אם אדם אומר שהוא צריך להיות בריא, אפשר לשאול אותו, אתה חושב שאתה חייב להיות בריא?. השינוי במילה צריך לחייב מעלה את תחושת המחויבות, דבר שגורם לאדם לחשוב מחדש על ... לאדם את עמדתו בצורה קיצונית או אבסורדית, כך שהוא יבין את הסתירה הפנימית בעמדה שלו ויתחיל לשנות אותה בעצמו. לדוגמה, אם אדם מאמין שהוא צריך להיות עשיר כדי להיות מאושר, ניתן לקחת את עמדתו לקצה ולומר לו: אתה צודק, אם אין לך מיליונים, אתה חסר ערך. השימוש בהגזמה כזו יכול להוביל את האדם ... טכניקות שכנוע אלו לא מיועדות רק לפילוסופיה או לשיחות עיוניות. הן ניתנות ליישום גם בחינוך ובטיפול אישי. לדוגמה, בחינוך ילדים, אם ילד אומר שהוא לא יכול לעשות משהו, במקום להתעקש ולנסות לשכנע אותו שהוא כן יכול, אפשר להחיל את עקרון ההקצנה. אם ילד אומר שהוא לא יכול לסדר את החדר, ... מבלי לעורר התנגדות ישירה. במקום לומר למישהו שהוא טועה, השתמשו בהגזמה מכוונת, כך שהאדם יגיע למסקנה בעצמו. לדוגמה, אם אדם אומר שהוא לא יכול לשנות את התנהגותו, ניתן להקצין את טענתו ולהגיד לו שהוא לא יכול לשנות את עצמו במשך כל חייו. זה יוביל אותו להבין בעצמו שהוא כן יכול לשנות את ... אחד הרעיונות המרכזיים שהודגמו בשיחה הוא כיצד ניתן להשתמש במילים בצורה מחושבת כדי להוביל אנשים לשנות את דעתם. דוגמה בולטת לכך היא המעבר מהמילה צריך למילה חייב. בני אדם רבים חושבים שהם צריכים לעשות משהו, למשל, אני צריך לעבוד, אני צריך להיות בריא, אני צריך להצליח, וכדומה. אם יאמרו ... יש לו משאבים שהוא לא שקל בתחילה. חינוך ילדים: ילד אומר להוריו אני אסדר את החדר אחר כך. כשהוא יבקש משהו, לדוגמה, תביא לי מגבת, ניתן להשיב לו באותו אופן - אני אביא לך את זה אחר כך, אני עסוקה כרגע. כאשר הילד יביע חוסר שביעות רצון, אפשר לשאול אותו: אבל למה זה מפריע לך? גם אתה יכול ... כך שהוא עצמו יחפש את דרך האמצע. זהו תהליך של הצגת סתירות פנימיות תוך שימוש באותו עיקרון שהוא מאמין בו. לדוגמה, אדם שחושב שהוא צריך להיות עשיר כדי להיות מאושר, אפשר לקחת את זה לקצה ולומר לו: אתה צודק, כל עוד אין לך מיליונים אתה חסר ערך, אין שום דרך שתוכל לחיות חיים טובים בלי ... זה אני חווה איזשהו סוג של עוגמת נפש או חרדה, או אני לא יודע מה וכו. אליעד: נניח, נו. ש: עכשיו... אליעד: קחו דוגמה, בוא ניתן דוגמה, אני אתן דוגמה. אתה מדבר על איזה ספר הצלחה והחיים הטובים או שקט נפשי? ש: שקט נפשי. אליעד: עכשיו קחו דוגמה, מה כתבתי שם בספר? כתבתי האדם מחויב לעשות את מה שהוא רוצה והרצון יחליט לו מה לעשות. ש: נכון. אליעד: עכשיו מה הטקטיקה ששם יש לי פה? אני חושב שהאדם לא מחויב לעשות מה ... חושב שמה שהוא רוצה הוא צריך לעשות. ש: אני לא הפניתי את המבט בכלל באופן כללי להגיד... אליעד: לא, אני רק נותן דוגמה, אני נותן דוגמה למה שדיברנו קודם, בן אדם רגיל חושב שהוא צריך לעשות את מה שהוא רוצה, אני חושב שהוא לא צריך לעשות את מה שהוא רוצה, עכשיו אם אני אגיד לבן אדם תקשיב אתה לא צריך לעשות את ... אומר לו, אני לוקח את הגם שהוא אמר הופך אותו ל - רק ואז הוא שונא את ה - רק, ואז הוא גם מבטל את הגם הראשון. לדוגמה בן אדם חושב שמה שהוא רוצה זה מה שאחראי אם הוא ירגיש טוב או רע, עכשיו הוא לא מבין שהוא, עכשיו זה מה שהוא חושב. עכשיו אני רוצה להביא אותו למצב שהוא יבין שלמרות שהוא ... עם ההפך של מה שהוא רוצה. עוד פעם, בן אדם חושב שאם הוא רוצה, מה הוא רוצה? ש: למלא את הרצון שלו. אליעד: לא, דוגמה, תן דוגמה לרצון. ש: להיות לבד. אליעד: הוא רוצה להיות לבד? ש: כן. אליעד: רוצה? ש: נגיד. אליעד לא, תני דוגמה, אנשים לא מזדהים עם זה, תני דוגמה אחרת. טוב, בן אדם רוצה להיות בריא, בסדר. אוקי, בן אדם רוצה להיות בריא, עכשיו אני חושב שהוא יכול להיות מאושר גם אם הוא יהיה חולה למרות שהוא רוצה להיות בריא. אני חושב ... לו את הגם השני הוא לא ירצה, לוקח את המחויב שלו אני דוחף את זה למחויב יותר גדול ואז אני זה. עכשיו אם נגיד לדוגמה בן אדם אומר נגיד אין לי כסף לקנות את המוצר, נגיד אתה אומר למישהו אתה רוצה לקנות? הוא אומר לך לא אין לי כסף. עכשיו איך אתה נגיד יכול אם אתה תגיד לו לא נכון יש לך כסף ... יכול לזרוק קולות, מה זאת אומרת? אני נגיד יכול לעמוד פה ולגרום לך משמה לשמוע מישהו שמדבר איתך, אני כמו האלה לדוגמה שמדברים עם הבובות, נגיד הבובה פה ואתה יכול... ש: זה כמו האלה שמדברים מהבטן. אליעד: כן, פיטומים כאלה. עכשיו מה שאני אומר, מה התחכום של אותו קבצן היה שאתה יכול לראות שמישהו? נגיד לדוגמה הוא והוא גורם לך, הוא מדבר ואתה שומע שהקול מגיע משם לא מפה. עכשיו מה הוא בא להגיד? הוא בא להגיד אני יכול לקחת את הקול של הציפור הזאת ולשים אותו ליד הקול של הציפור ... את הבן אדם עם עצמו כי אם אתה תגיד לבן אדם מראש אז הוא לא יבין מה אתה רצית ממנו. אז אתה לוקח רעיונות נגיד לדוגמה לגבי הרצון, אתה לוקח רעיון ועוטף לו את זה במה שהוא רוצה לשמוע אבל אתה אומר לו את ההפך ממה שהוא חשב שאתה הולך להגיד לו ואז כשהוא לוקח את זה אז הוא פתאום קולט שזה הפוך, ואז זה החיבור של הציפורים. ש: אפשר לדוגמה כאילו פרקטית. אליעד: איתך, לך עשיתי את זה. ש: אני אתן דוגמה אבל, למשל אם בן אדם אומר אני חייב למצוא עבודה, יש לדוגמה . אליעד: להזכיר לך מתי עשיתי לך את זה? ש: זה מה שהוא חשב, הוא חשב מתי להעלות בן אדם מלמטה. רגע רגע, אולי ניתן לו עוד הזדמנות נזרום עם המחשבה. לא? נזכרתי בזה. אליעד: ... מישהו אחר קל לי להעביר ביקורת ושאתה מוציא את זה החוצה ואני רואה את זה פתאום אתה אומר... אליעד: בוא ניתן עוד דוגמה, נגיד חינוך ילדים, נגיד לדוגמה, נגיד הילדה אומרת, את אומרת לה תעשי משהו, תראי אני לא יכולה, אני קשה לי, אני לא נחשבת מספיק, לא, אבל למה?, תראי יש לי בעיה נפשית, החיים שלי קשים, סיפורים. אוקי רושמים ... רוצה, לא כי אז היא קולטת שמרמים אותה. את עושה את זה בטבעי, את אומרת, עכשיו תדעי יותר מזה, תקשיבי אני אתן לך דוגמה, בקיצור את אומרת לה תסדרי את החדר ואז היא אומרת לך אני לא, מה היא אומרת? ש: אחר כך. אליעד: אחר כך, את אומרת לה למה לא עכשיו? ומה היא אומרת? כי אני עסוקה. ש: לא בא לי עכשיו יש לי מחשב, יש לי זה. אליעד: עכשיו נגיד שהיא מבקשת נגיד מגבת דוגמה, את אומרת לה תראי אני אביא לך את המגבת עוד מעט כי אני כרגע עושה משהו, כאילו הכי אותנטי בכלל. את כאילו מלבישה את האחר כך שלה במילים אחרות, את לא משתמשת באותה מילה, את ...
סקס, יחסי מין, הנאה מינית, אסקסואליות, חוסר חשק מיני, תאווה מינית, א מיניות, יצירת משיכה מינית, גמילה מסקס, גמילה מסקס, ליהנות מסקס, אין חשק למין, חרמנות, לגרום למישהו לרצות סקס
סקס, יחסי מין, הנאה מינית, אסקסואליות, חוסר חשק מיני, תאווה מינית, א מיניות, יצירת משיכה מינית, גמילה מסקס, גמילה מסקס, ליהנות מסקס, אין חשק למין, חרמנות, לגרום למישהו לרצות סקס
... משיכה אליו מאוחר יותר? אליעד השתמש בדוגמה של אוכל כדי להסביר את הקשר בין דחייה למשיכה. אדם ... בלבד, אלא של המשמעויות שאדם מייחס לה. לדוגמה: מין עשוי לשדר תחושת אהבה ואינטימיות. מין נתפס כסמל ... הקשורות לאוכל ומקשר אותן למיניות. לדוגמה, אדם שלא אהב מאכל מסוים בעבר ולמד לאהוב אותו, יחווה ... זה לא אומר לו כלום. אז יש באיזה סרט לדוגמה, סתם יש ב - תפוז המכני משהו כזה נכון? ש: יכול להיות. ... נראה לו נגיד סרטים ואז הוא ימשך לזה. יש דוגמה אצל הדתיים יש להם קטע של טיפולי המרה שזה כאילו מישהו ... שהן טבעיות ופעולות שהן לא טבעיות, לדוגמה נגיד נניח זה גם לא בהכרח נכון אבל נניח נגיד שבן אדם ... ננטרל לו את הסיבה הוא יחזור לאכול אבל לדוגמה מין נניח לצורך העניין זה לא משהו שהוא הישרדותי לפחות ... זה נותן לך. אליעד: מה זה נותן? ש: כן לדוגמה בחורה כזאת אז היא יודעת מה זה נותן לה. אליעד: מה זה ... אומר לא מתעניין במין, יש נגיד בחורה שלדוגמה הייתה נגיד בקשר והיא אהבה מין והכל סבבה ואז נגיד היא ... תועלת. אליעד: יפה ואני חידדתי עוד פעם שלדוגמה יש דברים שהם הישרדותיים נגיד לדוגמה לאכול הוא יכול להבין את התועלת נגיד תאוות אכילה ... שזה לא פיזי בהנחה שזה בן אדם שיכול לדוגמה להגיע לעוררות מינית והכל אבל זה לא מעניין אותו כמו ... שידוך. אליעד: כן מה הוא רוצה? נגיד לדוגמה להרגיש קירבה להרגיש אהבה להרגיש חופש, להרגיש זה ... ש: אני חשבתי על כיוון דומה שהמטרה שלו לדוגמה גם לזהות את התאוות שיש לבן אדם הזה החזקות ביותר. ... אז אתה לא הבנת, עוד פעם א מיני אתה לדוגמה נמשך לעץ הזה? לא, אתה א מיני ביחס לעץ מה הרווח שיוצא ... לעץ. ש: כמו שבן אדם מיני והוא לא יודע לדוגמה למה הוא מיני. אליעד: רגע שנייה קודם כל אני מסביר עוד ... אליעד: כן כל פעולה, אתה פעם נתת למישהו דוגמה אמרת לו על העכביש אם היה מתפס עליו עכביש אתה זוכר? ... פעם נגיד בן אדם נגיד חולה בבית חולים לדוגמה נגיד חלק מתהליך השיקום שלו הזינו אותו במזון, למה? ... היה כל כך כייף איך יכול להיות שנגיד לדוגמה אישה נגיד יכולה אם נגיד אונסים אותה רע לה למה רע לך ... כל זה לא בהכרח נכון תקשיבי עד הסוף, כי לדוגמה נגיד בן אדם שנגיד מרעיב את עצמו אז עושים לו הזנה ... באופן לא הכי מדויק אבל. אליעד: מי נגיד לדוגמה הכי נהנה ממין בעולם? ש: מי שהכי חסר לו מין. אליעד: ... להם שזה אסור ואז כל פעם שהוא נגיד לדוגמה רוצה להרגיש חופש אז הוא יחשוב על מין כי זה נותן לו ... ירצה לעשות משהו שאסור? הוא ירצה מין לדוגמה. עכשיו בכל מקרה הדבר הזה הוא נלקח לכמה כיוונים הוא ... תשובה כללית כי זה כמו מה ששאלנו קודם לדוגמה על הקטע כשמוצאים סיבה לבדוק האם הסיבה מחייבת את ... זה ופעם אהבת את זה אחרי זה. ש: אני אתן דוגמה גם באוכל לדוגמה אתה בא מסתכל על הצלחת אתה אוהב את הקציצה יותר. ... צריך להיכנס לרמה של כל פעולה כמו שנתתי דוגמה אתה מעביר ערוץ בשלט למה העברת את הערוץ בשלט, כל ... סיפורים והרבה עניינים אני אתן לכם סתם דוגמה כמשל שרבי נחמן יש לו מה שנקרא סיפורים שאחרי המעשיות ... יש לרבי נחמן עוד דבר שרבי נחמן נגיד לדוגמה רצה להסתלבט על שלמה המלך כי הוא רצה להגיד שהוא יותר ... זה. ש: לא הבנתי. אליעד: מין לכשעצמו סתם דוגמה ילדים נגיד ל
חווית המציאות כאלוהים, להיות אלוהים, התחדשות, שינוי חוויה, צמחונות, למה דברים קורים, לשנות הרגלים
חווית המציאות כאלוהים, להיות אלוהים, התחדשות, שינוי חוויה, צמחונות, למה דברים קורים, לשנות הרגלים
... הפנימית של האדם, ולכן נוצר פער בין המחשבות לרגשות. לדוגמה, אדם שמרגיש רע וחושב בצורה שלילית, מנסה להגיד לעצמו יהיה בסדר, הכל טוב, החיים יפים, אך בפועל אינו מאמין ... להבין את האמת על המצב באופן אובייקטיבי ככל האפשר. לדוגמה, אם אדם רוצה להשיג משהו מסוים ואינו מצליח, הוא מרגיש רע משום שהמציאות שונה מהציפיות שלו. במקום לחשוב הכל ... זה לא נכון ואיך הוא יכול להפוך את זה לאמת עבורו. לדוגמה, אם אדם מתמודד עם מצב שבו הוא מאבד את העבודה שלו, במקום להגיד הכל לטובה בצורה אוטומטית, עליו לבדוק האם ... הוא פשוט מבין את המציאות בצורה עמוקה ושלמה יותר. לדוגמה, אם מישהו מרגיש בודד, הוא צריך להבין מה גורם לו להרגיש בודד - האם זו המציאות עצמה או הפירוש שלו למציאות? ... שהכל נובע מהבנה אחדותית של המציאות. הוא מביא לה דוגמה של צעצוע של סיפור - העולם נראה מת כשהיא לא מתבוננת עליו, אך למעשה הוא חי. אם היא תתחיל להתבונן בו אחרת, ... לגמרי, ותהפכי להיות הראשון. איך עושים? בואי ניקח דוגמה למשהו ספציפי וננסה לשנות לך את החוויה. שאלה: אני יושבת כאן. אליעד: את יושבת כאן, ויש לך מחשבות בראש. מה ... יכול. נכון? כן, זה חייב להיות מוחלט. עכשיו תני לי דוגמה למקום בחיים שאת חווה שאת לא כל יכולה. אל תייפי את זה בזה שאת אומרת שיש לך הרמוניה, תני לי דוגמה למשהו שאת רוצה לעשות ולא יכולה, טיפה כנות, זה לא מורכב כל כך. תראי, אם לא היית רוצה לשנות את המצב שלך ... זה לא אני עשיתי, זה פתאום קרה. אליעד: אני אתן לך דוגמה, את קילפת גזרים, אבל את הבאת את עצמך למצב שזה יקרה לך. עובדה ששלשום זה לא קרה לך. כששינית משהו בתוכך, אז פתאום חווית משהו חדש. לדוגמה, את עכשיו מקלפת גזרים ורואה שהם שונים, ואומרת, הם כמו בני אדם. אני למשל הייתי חווה את זה קצת אחרת, מה ... הרבה פעמים, אבל לא חווית את זה בעבר כך. אני אתן לך דוגמה, כאשר את מסתכלת לימין ואחר לשמאל, את חווה שני מקומות שונים, את לא מבינה שזה באותו מקום, אבל אם זה רק ... היא אותה מציאות, אבל צריך להתבונן על הדברים. לדוגמה, את מדליקה את הגז ומבשלת, מה את חווה? את חווה אש שמחממת, חוויה רגילה שממש מדכאת, כאילו מה יש פה, כל פעם ... אין שום דבר חי, זה כל הזמן חוזר על עצמו. קחי תרגיל לדוגמה, את עכשיו מדליקה את הגז, את לוחצת ונדלק הגז, ואת שמה סיר שיתחמם. תשאלי את עצמך, מה קורה כאן בעצם? אלף ... בו קבוע, שהאש תמיד שורפת, אז זה לא מעניין. אני לדוגמה אומר, אולי זה יתהפך פתאום. כי זה באמת יכול לההפך. איך אני הגעתי לחוויה כזאת שאם אני רואה נייר ואש? אני ... שהאש שורפת, ולא התחדש לך שום דבר. אני אתן לך עוד דוגמה, את חוזרת הביתה ורואה מולך בניין, נכנסת לבניין, מה את חווה? בניין, הייתי בו כבר אלף פעם, אבל תשאלי את ... שהאבן עומדת והמים זורמים. אליעד: אני רוצה לתת לך דוגמה, למשל אני אזרוק קובייה, יכולים לצאת 6 מספרים, נכון? עכשיו אם אני אזרוק קובייה מבחינה הסתברותית יכולים ... החוקיות הזאת? למשל לפני מאה מיליון שנה הקירות נפלו לדוגמה, עכשיו אם תטוסי לכוכב אחר שם הקירות נופלים. את בטוחה שיש חוקיות, אבל אין חוקיות. למה את חושבת שיש ... הבנתי למה זה ככה, עכשיו הבנתי למה זה כך. אני אתן לך דוגמה ממני, אתמול צחצחתי שיניים, ואז קלטתי שאני לא רוצה לפתוח את הפה, כדי שהקצף לא יצא החוצה, אז שאלתי, למה ... של הקבלה למצב של לפני בריאת העולם. אני רוצה לתת עוד דוגמה, מה זה בא להגיד לך? שבדברים קטנים, אהה נזכרתי שזה אחד, כל הבנה מזכירה לך את האחדות. פעם אחת את צריכה ... ואחר כך יבואו לך עוד חוויות חדשות. אני רוצה לתת לך דוגמה על חוויה שלי, משהו שתתבונני. יש את העכבר של המחשב, מה שקרה שהעכבר היה מונח על ספר. עכשיו? אם אני מזיז את ... עושה את זה בתכלס, למה אמרת את זה? שאלה: שאולי נעשה דוגמה. אליעד: אבל היו לך דוגמאות. לדוגמה הפעולות שאת עושה. בואי נתמקד בצמחונות שלך. שאלתי אותך, למה את צמחונית? אמרת כי ככה אני רגילה. שאלה: ... את יודעת למה באמת את לא אוכלת בשר ודגים? אני אתן לך דוגמה, למשל שמו לך דגים ולא אכלת, את יודעת למה? לא בגלל שאת צמחונית. אלא בגלל שאתמול, את כאלוהים, החלטת שיעל ... שאני כאלוהים רוצה שזה יהיה ככה. אני רוצה לתת לך דוגמה, את עכשיו יושבת על כסא, מה שהתחלנו לפני ההפסקה? למה את כרגע יושבת על הכסא? כי זה מה שאת רוצה כרגע, נכון? ... לא לברוח, שלב, שלב, את יושבת על כסא. אני אתן לך דוגמה. אני לוקח עט ושם באוויר הוא ייפול, אקח מחברת וגם היא תיפול, נכון? אשים את העט על המחברת ושניהם עומדים ... תראי אותה. שאלה: שאני אשאל למה אני רוצה. אליעד: סתם דוגמה, את עומדת במטבח ומבשלת אוכל, למה אני כרגע מערבבת את הסיר? אני חייבת להבין למה, כי אם אני אערבב את הסיר, ... במשהו אחד, יש משהו שאת בטוחה בו? בואי ניקח את הדוגמה של הבשר. אני מנסה להגיע לחוויה של האלוהים, אלוהים לא אומר, אני לא יודע, אלוהים בטוח בדברים. אלוהים גם לא ...
הדרכה למטפלים, מבוא לטיפול בחרדות, מבוא להתמודדות עם פחד, שיטה לטפל בחרדות, איך לטפל בפחדים? נוסחה לטיפול בתחושות רעות, נוסחה לטיפול ברגשות רעים, הדרכה למאמנים אישיים, ללמוד לטפל באנשים, דוגמה לטיפול רגשי קוגניטיבי, חרדת קהל, חרדת במה, פחד במה, פחד קהל, איך לטפל בחרדה? ניתוח סיבתיות, בדיקת סיבתיות
... הדרכה למאמנים אישיים, ללמוד לטפל באנשים, דוגמה לטיפול רגשי קוגניטיבי, חרדת קהל, חרדת במה, פחד במה, פחד קהל, איך לטפל בחרדה? ניתוח סיבתיות, בדיקת סיבתיות וכאן אבאר איך בעצם מטפלים בתחושות רעות מסוגים ... באופן כללי? ועוד. ובאופן יותר ספציפי, אתן דוגמה לאיך לטפל בפחד וחרדה, עד שהם נעלמים. כאשר הניתוח הוא ניתוח לדוגמה בלבד. זא, שיכול להיות שאתה לדוגמה עם אותו הפחד בדיוק, תצטרך לנתח אותו אחרת, וכל אדם לגופו. ועבור זה יש את האפשרות של הפגישה האישית והטיפול האישי. אבל אעפכ זוהי דוגמה לדרך חשיבה ולאיזה שאלות ניתן לשאול כדי להבין את תת המודע של הפחד ואיך לטפל בחרדה ובפחד וכולי. ולצורך העניין הפעם ננתח לדוגמה את אחד הסוגים של החרדה החברתית, שבא לידי ביטוי ב: פחד לנאום חרדת קהל פחד במה פחד מעמידה בפני קהל חרדת במה. אז איך ניגשים לנושא הזה? ומה היא שיטת הטיפול בפחד הזה, כפחד לדוגמה. אז ראשית כל יש להבין, מה זה בעצם פחד? פחד, זה סוג של תחושה רעה. והדרך להבין ולטפל בפחד, היא בדיוק כמו שמבינים ומטפלים בכל תחושה רעה אחרת. ואיך מטפלים ... שיקרה, שונה ממה שאתה חושב שאתה רוצה שיקרה. לדוגמה: אתה חושב שמרביצים לך + אתה חושב שאתה כרגע היית רוצה עבר אחר שבו לא הרביצו לך = רע מהעבר טראומה וכולי. או לדוגמה, אתה חושב שמרביצים לך כרגע + אתה כרגע חושב שאתה רוצה הווה אחר, שבו לא מרביצים לך כרגע = רע מהווה כעס לחץ וכולי. או לדוגמה, אתה חושב שירביצו לך בעתיד + אתה חושב שאתה לא רוצה שירביצו לך בעתיד = רע מהעתיד פחד חרדה וכולי. ואחרי שהבנו את זה, אז איך בעצם מטפלים בתחושה רעה באופן ... נקרא, להטיל ספק במציאות + להטיל ספק ברצון. לדוגמה, אתה מרגיש רע. למה אתה מרגיש רע? מה אתה חושב שקורה? + מה אתה חושב שהיית רוצה שיקרה אחרת? תשובה: אני חושב שלא אוהבים אותי + אני חושב שאני רוצה שיאהבו אותי. ... וברצון, כמובן שמתקבלות תשובות כלשהן. כגון לדוגמה שיכולה להתקבל תשובה שאומרת, שכן, לא אוהבים אותי. וכן, אני רוצה שיאהבו אותי. אלא שמכאן מתקדמים עוד יותר פנימה, ושואלים, מי אמר שזה נכון מה שאני חושב שקורה ... גם עליה מטילים ספק, האם זאת אכן כל האמת. לדוגמה: נניח שהתשובה לשאלה האם באמת לא אוהבים אותי, היא, כן באמת לא אוהבים אותי. וההוכחה לכך היא שאנשים לא רוצים לדבר איתי. אז על זה אנחנו נמשיך לתחקר ולשאול, ... האם זה אומר בהכרח שאנשים לא אוהבים אותי?! או לדוגמה, אני רוצה שיאהבו אותי, כי זה עושה לי טוב. אז נשאל, האם באמת זה שאוהבים אותי, מחייב את זה שזה יעשה לי טוב?! האם אני חייב לרצות שיאהבו אותי?! האם אני יכול ... אבל כאן מוסברת הדרך באופן כללי. ועכשיו נחזור לדוגמה המקורית, של ניתוח חרדת קהל חרדת במה. אז מהו בעצם פחד קהל פחד במה? תשובה: זו בעצם תחושה רעה, מסוג של פחד עתידי. וכפי שאמרנו בשלב הראשון צריך לזהות את ... היחידה. אבל יכול להיות שתהיה עוד תשובה, כגון לדוגמה, אני חושב שיצחקו עלי ואני לא רוצה שיצחקו עלי. אני חושב שאני אתבלבל ואגמגם ואני לא רוצה להתבלבל ולגמגם. וכיוב עוד סיבות שיכולות לגרום לחרדת במה ולפחד מפני ... שאני חושב שארגיש לחץ מול קהל? תשובה אופיינית לדוגמה: כי אני מרגיש לחוץ לדבר בפני קהל ולכן אני ארגיש לחץ כאשר אדבר בפני קהל. 2 - מה הסיבה שאני חושב שאני לא רוצה להרגיש לחץ מול קהל? תשובה לדוגמה: כי אני מפחד שיראו שאני לחוץ. ואזכיר שוב, שאם חוקרים משהו ולא יודעים מה התשובה, מה לעשות? ואיך לדעת לשאול את השאלה המדויקת? את זה הסברתי במקומות אחרים וצריך ללמוד את זה מסודר. אבל כאן מוצג תהליך לדוגמה באופן כללי. ועכשיו בעצם נציב את התשובות בנוסחה הקודמת, ונמשיך לחקור את הסיבתיות שהוצגה כאן. כי בעצם קיבלנו כאן 2 משפטים חדשים של סיבה ותוצאה. משפט 1: ... סיבה: אני מפחד שיראו שאני לחוץ. ולכן ניקח לדוגמה את משפט 1 שאומר: תוצאה: אני חושב שארגיש לחץ מול קהל. סיבה: אני מרגיש לחוץ לדבר בפני קהל. ונשאל עליו את 3 השאלות הבאות: 1 - האם זה ש - אני מרגיש לחוץ לדבר ... להסתכל עליו בצורה של: רוצה לא רוצה לא משנה. לדוגמה: אני רוצה שיצחקו עלי. אני לא רוצה שיצחקו עלי. לא משנה לי אם יצחקו עלי. ולכן בדוגמה הנל אמרנו, האם הכרחי שזה שאני לא רוצה שיראו שאני לחוץ, האם זה מכריח אותי לא לרצות להרגיש לחוץ מול קהל. אולי אפשרי שלמרות שאני לא ארצה שיראו שאני לחוץ, ... כסיבה של עצמה, במילים נרדפות כלשהן. ניקח לדוגמה את המשפט הבא: מה הסיבה שאני לא אוהב חתולים, כי אני לא אוהב חתולים. האם זה משפט הגיוני שאומר משהו בכלל? האם הסיבה שונה מהתוצאה? כמובן שלא, ולכן המשפט הזה חסר כל משמעות. אבל אם המשפט הזה לדוגמה יאמר כך: מה הסיבה שאני לא אוהב חתולים, כי אני שונא חתולים. האם המשפט הזה הוסיף לנו מידע חדש? תשובה: לא ממש. או לדוגמה : כי אני לא מחבב חתולים לא רוצה לאהוב חתולים שונא חתולים כועס על חתולים חתולים עושים לי רע, או כל ניסוח אחר שבעצם הוא צורה נרדפת לומר שאתה לא אוהב חתולים, ... טיעון מעגלי הנחת המבוקש הנחה טעונת הוכחה. או דוגמה נוספת לטעות כזו: למה X עושה לי רע, כי אני לא נהנה ממנו הוא לא עושה לי טוב אני לא אוהב אותו הוא עושה לי רע אני שונא אותו אני לא מרוצה ממנו אני סובל ממנו, ... למה אני לחוץ כאשר אני מדבר בפני קהל? וכאן לדוגמה תוכל לבוא תשובה לדוגמה: לא יודע. דהיינו, אין לי מושג, למה שארגיש לחוץ מול קהל, אבל נראה לי שזה יקרה. וכאן לדוגמה נמשיך לשאול את האדם, האם אתה חושב שאתה סתם כך חושב שתרגיש לחוץ על הבמה מול הקהל? אם כן, אז למה שלא תחשוב סתם כך, שאולי תרגיש רגוע ומלא ביטחון עצמי על הבמה ... לשאול, ומה ההיגיון בכך? ואז תשובה אפשרית לדוגמה תהיה: כי בעבר הופעתי מול קהל והרגשתי לחוץ. שזה בעצם אומר שיש לנו כאן משפט חדש של סיבתיות שאומר: תוצאה: אני חושב שארגיש לחץ מול קהל בעתיד. סיבה: בעבר כבר ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חינוך ילדים, איך לחנך ילדים, הצבת גבולות לילדים, יחסי הורים וילדים, חינוך נכון, דוגמה אישית, נפרדות ואחדות אצל ילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: דוגמה, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: דוגמה, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לקבל החלטות? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם לדומם יש תודעה? איך להנות בחיים? האם יש אמת מוחלטת? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה העולם קיים? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן קריירה, מאמן זוגי, גישור בנושאי דוגמה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3281 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 20:01:23 - wesi1