אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה טוב ורע - תמיד יהיה גם רע, ולעולם אין שום רע - מעל השכל האנושי ✔ובו יתבאר, כי מצד אחד, מחויב המציאות שיהיה לאדם רע. ומצד שני מחויב המציאות... -...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨טוב ורע - תמיד יהיה גם רע, ולעולם אין שום רע - מעל השכל האנושי
ובו יתבאר, כי מצד אחד, מחויב המציאות שיהיה לאדם רע. ומצד שני מחויב המציאות שאין שום רע כלל (באנלוגיה ל: מחויב שיש נפרדות, ומחויב שאין נפרדות, אלא הכל אחד).

כי הרע קיים, רק כאשר האדם חושב, שהרע, הוא רק אפשרי ולא מחויב. דהיינו, אין האדם מרגיש רע, אא"כ יש לו תקווה שיהיה טוב. כי כדי להרגיש רע, לשם כך צריך האדם לרצות דבר אחר שלא קיים במציאות כרגע. כגון לדוגמה, כאשר האדם סובל מכאבים, שכדי שהאדם ירגיש מכך רע, לשם כך צריך האדם לרצות לא להרגיש כאבים, דהיינו, לרצות להיות במצב שבו הגוף שלו לא כואב.

ואם האדם לא היה יכול לדמיין את עצמו ללא כאבים, ממילא הוא לא היה יכול לרצות להיות ללא כאבים, וממילא לא היה לו רע, מכך שיש לו כאבים.

כי אין האדם יכול לרצות, אלא רק את מה שהוא יכול לחשוב עליו ולדמיין אותו. ואם האדם לא היה יכול לחשוב ולדמיין צורת מציאות כלשהי, הרי שהאדם לא היה יכול לרצות אותה. וכאשר לא ניתן לרצות משהו, הרי שלא רע, כאשר הוא אינו קיים. ולכן, אם האדם לא היה יכול אפילו לא לדמיין שטוב לו, הרי שלא היה לו רע.

ונמצא אם כן, כי רע לאדם, רק משום שהוא חושב שצורת המציאות שלו, היא אינה מחויבת המציאות, אלא רק אפשרית בלבד. כי האדם חווה צורה כלשהי של המציאות. והאדם חושב, שהצורה הזאת, היא לא מוכרחת להיות קיימת. ונדמה לאדם, שיכולה להיות, גם צורת מציאות אחרת. והאדם רוצה צורת מציאות אחרת, ועל ידי זה רע לאדם.

אבל, אם היה ברור לאדם, שמחויב שהוא ירגיש רע, עד כדי כך שהאדם לא היה יכול לחשוב על צורת מציאות, שבה הוא מרגיש טוב, הרי שזה היה גורם לכך, שהאדם היה מפסיק לרצות להרגיש טוב, ואז ממילא הוא לא היה מרגיש רע, אלא רק אחדות של הטוב והרע, שהיא חוויית השלמות.

ומי שיתבונן יראה, כי האדם סובל, רק משום שהוא לא מבין את מהות הסבל שלו. דהיינו, שהאדם לא באמת מבין, את החוקיות של המציאות, שלפיה הוא חווה את הסבל שלו. ולהבין את החוקיות של הסבל, פירושו להבין גם את החוקיות של האושר.

כי אם האדם מרגיש טוב ומאושר, והאדם לא מבין, למה באמת הוא מרגיש טוב ומאושר, דהיינו, לפי איזה חוקיות, מופיעים האושר והסבל שלו, הרי שהאדם הזה, לא מבין את החוקיות של המציאות, שלפיה הסבל והאושר שלו מופיעים.

והאדם סובל, רק משום שהוא לא מבין את החוקיות של הסבל והאושר שלו. כי אם היה האדם מבין את החוקיות של הסבל ושל האושר שלו, הרי שהוא היה יודע, שמצד אחד, מחויב המציאות שהוא תמיד ירגיש גם רע וגם טוב. ומצד שני, מחויב המציאות, שאין שום טוב ורע כלל.

כי כל זמן שהאדם יודע שהוא קיים, הוא תמיד ירגיש רע כלשהו. כי הקיום של האדם עצמו, תלוי בכך שהאדם ירגיש רע. והאדם לא יכול להיות קיים, בלי להרגיש רע. כי ידיעת האדם את קיומו, דהיינו, הסיבה שהאדם יודע שהוא קיים והמשמעות של זה שהאדם יודע שהוא קיים, היא תלויה בכך, שהאדם ידע שיש משהו שהוא שונה ונפרד ממנו.

כי כאשר האדם חווה את ה"אני" שלו, הוא בעצם חווה שיש משהו שהוא אינו ה"אני" שלו. כי אם אין שום דבר שהוא אינו "אני", הרי שאין שום "אני" כלל. והאדם יכול לחוות את הקיום שלו, רק כאשר הוא חווה שיש משהו אחר, שהוא נפרד ממנו, ושהוא חסר אותו. כי אם אין שום הפרדה כלל, בין מה שהוא "אני" לבין מה שהוא אינו "אני", הרי שאין "אני" נפרד כלל, אלא יש רק ישות אחת בלבד, שאין בה "אני" ולא "אני".

כך, שהקיום הנפרד של האדם, תלוי בכך שתהיה לאדם תחושה שיש משהו שנפרד ממנו. דהיינו, שהאדם יחווה חוסר שלמות. כי כאשר יש משהו שהוא שונה מה"אני", הרי שזוהי חוויה של חוסר שלמות. כי יש משהו שאתה שונה ונפרד ממנו. כך שמוכרח שהאדם תמיד יחווה חוסר שלמות. דהיינו, מוכרח שהאדם תמיד יחווה רע בעוצמה כלשהי ובצורה כלשהי.

וכל זמן שהאדם קיים, הרי שהוא חווה חוסר שלמות. וכל זמן שהאדם חווה חוסר שלמות, הרי שיש לו רצון להשיג את השלמות. והרצון של האדם להשיג את השלמות, הוא בא לידי ביטוי בכל הרצונות השונים של האדם. וכל זמן שיש לאדם רצון כלשהו, הרי שמוכרח המציאות, שהוא ירגיש גם טוב כלשהו וגם רע כלשהו. כי הרצון של האדם להשיג צורה מוגדרת כלשהי (וגם להשיג את השלמות, גם זו צורה מוגדרת), מכריח את זה, שהאדם ירגיש טוב ורע.

ולכן, מחויב המציאות שהאדם ירגיש תמיד גם רע וגם טוב. כי בכל דבר שיש בעולם, יש בו גם טוב כלשהו. כי כל דבר שיש בעולם, הוא חלק מהשלמות של המציאות, שמתבטאת באין סוף צורות. ובכל צורה, יש היבט כלשהו של השלמות, היבט ייחודי לאותה הצורה, היבט שאינו נמצא בשום צורה אחרת, היבט ייחודי, שהוא זה שמפריד את הצורה האחת, מכל שאר הצורות. ולכן, בכל צורה כלשהי, תמיד יש חלק כלשהו של השלמות, שהוא החלק הטוב שיש בדבר.

ומצד שני, בכל צורה באשר היא, תמיד יש חיסרון כלשהו של השלמות. כי כל צורה באשר היא, אין בה את כל מה שיש בכל שאר הצורות ששונות ממנה. ולכן, בכל צורה, תמיד יש חיסרון, של כל שאר חלקי השלמות, שנמצאים בכל שאר הצורות האחרות. ולכן, בכל צורה בעולם, יש גם טוב וגם רע כלשהם. ולכן, מוכרח המציאות, שהאדם ירגיש גם טוב וגם רע תמיד.

וכאשר האדם מרגיש רע, אם האדם חושב ומדמיין שהוא יכול להרגיש רק טוב, על ידי זה האדם מרגיש רק רע. אבל כאשר האדם מבין באופן מחויב ומוחלט, שמחויב המציאות שהוא תמיד ירגיש גם רע וגם טוב, דהיינו, כאשר האדם מבין בשלמות, שאין בעולם שלנו שום שלמות, אז ממילא האדם לא מחפש את השלמות.

וכאשר האדם, בשלמות, לא מחפש את השלמות, זה בעצם אומר, שהאדם, בשלמות, מוכן להרגיש גם רע. וכאשר האדם, בשלמות, מוכן להרגיש גם רע, על ידי זה הרע, הוא כבר לא באמת רע.

כך שהאדם סובל, רק משום שהוא חושב, שאפשרי המציאות שהוא ירגיש רע, ושאפשרי המציאות, שהוא ירגיש טוב. אבל אם האדם מבין את החוקיות של הטוב והרע, על ידי זה האדם מבין, שמוכרח שהוא תמיד ירגיש טוב ורע. ואז, כאשר האדם מבין שזה מוכרח המציאות, אז ממילא האדם לא יכול לדמיין את עצמו במצב אחר, שבו הוא לא מרגיש גם רע, אלא האדם מסוגל לדמיין את עצמו, רק במצב שבו הוא מרגיש גם רע תמיד.

ועל ידי זה, הרצון של האדם להרגיש רק טוב, ושלא להרגיש שום רע כלל, הרצון הזה מתבטל. והאדם בשלמות לא רוצה להרגיש רק טוב, כי אין רק טוב. דהיינו, האדם בשלמות רוצה להרגיש גם רע. ואז ממילא, האדם מרגיש שלמות, גם כאשר הוא מרגיש רע.

ואעפ"כ ולמרות כל הנ"ל, מי שיתבונן יראה, כי האדם לא מסוגל להכיל, את זה שהוא תמיד ירגיש גם רע. והאדם לא מסוגל להכיל, את זה שתמיד הוא יחווה חוסר שלמות.

ולכאורה, ע"פ השכל וההיגיון הנ"ל, נראה כי מחויב המציאות שהאדם ירגיש תמיד גם רע. וא"כ, מאחר שהשכל מחייב שהאדם תמיד ירגיש גם רע, א"כ, למה האדם לא מוכן לקבל את זה, שהוא תמיד ירגיש גם רע? ולמה האדם ממשיך תמיד בתוך ליבו, לחפש את השלמות? ולמה האדם לא מוכן לקבל בלב שלם ובשלמות, את זה שהוא מרגיש גם רע?

והתשובה היא פשוטה, כי אכן מצד השכל האנושי, מחויב המציאות שהאדם ירגיש תמיד גם רע, ושלעולם האדם לא יוכל לחוות את השלמות, כי בכל דבר יש חיסרון וכולי, כפי שכבר ביארתי לעיל. אלא, שגם השכל האנושי עצמו, גם הוא מבין את האמת, שכל מה שהוא עצמו מבין, זה לא מחויב המציאות, אלא רק אפשרי המציאות בלבד.

כי מנקודת המבט של השכל האנושי, שבה, דבר והיפוכו הם שונים זה מזה, מנקודת המבט הזו, כל זמן שהאדם קיים, דהיינו, כל זמן שהאדם הוא לא, מה שהוא שונה ממנו, הרי שתמיד האדם ירגיש חוסר שלמות כלשהי. כי הדבר האחד, הוא שונה ונפרד, מכל מה ששונה ונפרד ממנו, כפי שזה אכן הגיוני ע"פ השכל האנושי.

אלא, שכל ההבנה הזאת שתמיד תהיה חוסר שלמות, היא רק מנקודת המבט של השכל, שלא מסוגל להבין שדבר והיפוכו הם אחד. אבל אם יסתכל האדם על המציאות, מנקודת מבט שבה הכל אפשרי, בלי שום מחויבות להיצמד לחוקי הלוגיקה של השכל האנושי, הרי שניתן להבין, שהשלמות היא כן אפשרית.

ולא רק שהיא כן אפשרית, אלא, שכאשר השכל האנושי לא פועל, הרי שהשלמות, היא לא רק אפשרית, אלא שהיא קיימת בפועל. כי כאשר השכל לא פועל, הרי שלא ניתן להבדיל בין שום דבר, ולא ניתן להגדיר שום דבר, ולא ניתן לדעת שום דבר מוגדר, שאז ממילא כל התודעה של האדם, מחוברת רק לישות אחת בלבד שאינה מוגדרת כלל, דהיינו, "כלום" / "שום דבר". וכאשר האדם חושב ויודע רק דבר אחד בלבד, הרי שאין שום חיסרון כלל, כי אין שום נפרדות כלל ושום שינוי כלל.

והרעיון הוא, כי אכן מנקודת המבט של השכל שמפריד בין דבר להיפוכו, מנקודת המבט הזו, אכן אין שום שלמות כלל, ומחויב המציאות...
יהיה טוב מחויבויות השלמות סובל מכאבים צורה מוגדרת יחודיות לדמיין תקווה ייחודיות מחויבות מחויב שאין נפרדות אנושיות גבולות השכל השכל השכל האנושי טוב ורע למה תמיד יהיה גם רע מחוץ לשכל האנושי מעבר לשכל האנושי מעל השכל מעל השכל האנושי מעל לשכל האנושי רע וטוב שכל שכל אנושי תמיד יהיה גם רע
רצון אנושי / רצון מושלם - מהו רצון אנושי חסר? מהו רצון אמיתי מושלם ללא חיסרון?
רצון אנושי / רצון מושלם - מהו רצון אנושי חסר? מהו רצון אמיתי מושלם ללא חיסרון? פילוסופיה. מהו רצון אנושי חסר? מהו רצון אמיתי מושלם? כפי שכבר ביארתי מספר פעמים, הרצון של האדם הוא המעביד שמעביד את האדם. האדם ... אין רצון. וכאן יש לחדד ולהבהיר את העניין הזה. קיימים שני סוגים של רצון. רצון חסר ורצון של שלמות. הרצון האנושי הרגיל הוא רצון חסר. דהיינו, האדם מרגיש שחסר לו את מה שהוא רוצה. האדם רוצה X כלשהו בגלל סיבה ... החסר נובע מהמחשבה שיש טוב ויש רע. שיש רע יותר ורע פחות. שיש טוב יותר וטוב פחות. המחשבה שיש טוב ורע, גורמת לאדם כל הזמן להרגיש שהוא חסר את הטוב יותר וגם לפחד מהרע יותר. הרצון החסר מפריד בין הסיבה ... טוב באותה המידה. ואז האדם אינו חסר דבר, ויש לו בחירה חופשית אמיתית לעשות כרצונו באמת... כאשר יש לאדם שכל אמיתי = רואה את האמת האובייקטיבית = הרצון הופך לשלם = מרגיש טוב באמת = אינו מחפש תכלית / ...
הסוד של הייאוש האנושי - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים *כל* הפסיכולוגים / מורים רוחניים?
הסוד של הייאוש האנושי - מהו הסוד שאותו לא יודעים כל הפסיכולוגים / מורים רוחניים? במאמר הזה נבאר את הסוד של הייאוש. והסוד ... הדבר, והאדם מוותר על הרצון שלו להשיג את אותו הדבר, הרי שיש כאן סוג של ייאוש. וזה בעצם אומר שכל אדם כל הזמן חווה רמות שונות של ייאוש. כי כל רצון שבא לאדם במשך היום ושהאדם מוותר על הרצון ... עצמו? דהיינו, כיצד יכול האדם לגרום לכך שכך הרצונות שלו ייעלמו? והתשובה היא, שגם כאן יש שורש. והשורש הוא שכל הרצונות שיש לאדם, גם הם תלויים במשהו שורשי אחר, והוא בצורת החשיבה של האדם. כי כאשר יש לאדם רצון ... דבר. וכל זמן שיש לאדם הסבר כלשהו לגבי מהי הסיבה הראשונה של המציאות, וכל זמן שעדיין אפשר לשאול מבחינה שכלית, מהי הסיבה של הסיבה עצמה, ומדוע הסיבה עצמה מוכרחת, הרי שזה אומר שהאדם עוד לא הגיע אל האמת של ... שלה עצמה. ומאחר שהפתרון לכל הבעיות שיש בעולם, הוא שהאדם יבין את הסיבה הראשונה, ומאחר שהאדם לא יכול מבחינה שכלית תפישתית להבין את הסיבה הראשונה, כי היא נמצאת במרחק אין סופי מהשכל של האדם, מאחר שהיא הסיבה הראשונה של כל האירועים, דהיינו, סיבה במרחק אין סופי מהשכל של האדם, לכן האדם חווה ייאוש בחייו. וכל חכמי החכמים בעולם, וכל מורי הדרך הרוחניים שיש בעולם, וכל הפסיכולוגים ... מלמצוא את הסיבה הראשונה של כל הסיבות, הרי שהוא חי בייאוש גדול מאוד. כי יש סיבה ראשונה ויש דרך שכלית להבין אותה. וזה שהאדם לא יודע את הדרך, זה לא אומר שאין דרך. וזה שנראה לאדם שאין דרך, גם ... השקר שיש בכל דור ודור, הם מייאשים את העולם מלחקור ולגלות את הסיבה הראשונה. כי הם מלמדים את האדם שהשכל של האדם מוגבל, ושהאדם לא יכול לחקור את מה שהיה בנקודת ההתחלה הראשונה, ושהאדם לא יכול להבין את הכל, וכיוב שקרים משקרים ... שבו האדם חווה סוג כלשהו של ייאוש, זה ביטוי לכך שהאדם בתוכו התייאש להבין את הסיבה הראשונה בגלל המגבלה השכלית להבין אותה. כי הבנת הסיבה הראשונה, היא הפתרון של כל הבעיות שיש בעולם. וכל הבעיות שיש בעולם, הן ביטויים ... מצליח לגלות את הסוד איך הוא כן יכול להבין את הסיבה הראשונה שנמצאת במרחק אין סופי ממנו. כי לוגית ושכלית לא ניתן לתפוס במחשבה את הסיבה הראשונה. והייאוש הוא הוויתור על הרצון. והרצון הכי גדול של האדם בעולם, הוא ... מעטי מעט אם בכלל פיצחו. וכל הייאוש שיש בעולם, הוא ביטוי של הייאוש של בני האדם מלפרוץ את המחסום השכלי ולנסות בכל זאת להבין את הסיבה הראשונה, כדי להיות מאושרים באמת. והסיבה שרמת הייאוש והדיכאון האנושי עולה כל הזמן, היא כי לאט לאט כל בני האדם בעולם מגיעים אל השורש של בעיית הדיכאון וחוסר השמחה. ... חיים בשקר ובייאוש גדול. אך החכם האמיתי בעצות שלו יש עמקות מחשבתית מאוד גדולה. וכאשר האדם שמעמיק את מחשבתו בשכל של החכם האמיתי, על ידי זה האדם מזכך את צורת המחשבה שלו, ועל ידי זה החכם האמיתי מוביל גם ...
תלות רגשית ורגש על אנושי - השלמות היא ליהנות בשלמות מתלות רגשית - איך?
תלות רגשית ורגש על אנושי - השלמות היא ליהנות בשלמות מתלות רגשית - איך?
תלות רגשית ורגש על אנושי - השלמות היא ליהנות בשלמות מתלות רגשית - איך? מה רע בתלות רגשית? אליעד כהן מתחיל את ההסבר שלו ... בדברים, או שהאושר שלו תלוי במערכת יחסים, בהצלחות חומריות או חברתיות. תלות זו מובילה לכך שאדם חי בעולם של טוב ורע, ולא מצליח ליהנות באופן שווה מהטוב והרע. לפי אליעד, זה מצב של הפרעה נפשית, כיוון שהאדם לא מסוגל להיות ... מאושר בלי תלות רגשית כלל. האדם מיואש מכיוון שהוא חושב שלהיות ללא תלות רגשית זה בלתי אפשרי ואף לא אנושי, ולכן הוא בוחר לשקר לעצמו ולהצדיק את התלות. מדוע האדם יכול להיות חופשי מתלות רגשית למרות שזה נשמע בלתי אפשרי? לפי אליעד, יש לאדם יכולת להיות חופשי מתלות רגשית, כיוון שהאדם והתודעה שלו עשויים מחומר על - אנושי. כלומר, המציאות כולה, כולל האדם עצמו, מורכבת מחומר אלוהי, חומר שיכול להיות בלתי תלוי בשום דבר. האדם אינו אמור להיות תלוי רגשית, כיוון שהוא חלק מההוויה השלמה שאינה תלויה בדבר. כאשר האדם מבין שהוא עשוי מחומר על - אנושי, הוא מגלה שיש לו יכולות על - אנושיות. תודעה זו מחברת אותו לאחדות, ולכן הוא כבר לא תלוי בשום דבר. מהו הסוד להשתחרר מתלות רגשית באמת? אליעד ... להשתחרר מתלות רגשית? מהי תלות רגשית? איך ליהנות מתלות רגשית? למה האדם לא מאושר באמת? מהי תודעה על - אנושית? איך לחוות אושר ללא תנאי? מהו חומר אלוהי? הפעם אני רוצה לענות על שאלה שנשאלתי, מה רע בתלות רגשית? ... תלות רגשית כי הביטחון של האדם תלוי אם אוהבים אותו או לא, זו נכות רגשית. אדם שחי בעולם של טוב ורע ולא נהנה מהטוב והרע באותה מידה זו הפרעה נפשית ובפועל אדם רוצה להיות מאושר בשלמות. והאדם לא מרוצה מכך שיש לו תלות רגשית, כי אם היה נהנה מתלות רגשית, לא היה מחפש איך להיפטר מכך. והשכל של האדם קטן, כי לכאורה להיות ללא תלות רגשית זה לא אנושי. אלוהים לא תלוי רגשית, אז למה הוא עושה את זה בכלל. אבל זו שאלה אחרת. לכאורה שהאלוהים יוצר את הרצון של עצמו, הוא בוחר לרצות, ולאדם נראה שזה לא אנושי לא להיות תלוי רגשית, ותכף נסביר למה זה לא כך. ומאחר שהאדם לא מאמין ביכולת שלו לא להיות תלוי ... משקר שזה דבר טוב, אבל מצד האמת האדם לא יכול לשקר את הלב שלו. מצד האמת האדם עשוי מחומר על אנושי, ולכן זה כן אפשרי. כל ההוויה כולה עשויה מחומר על אנושי ולכן זה אומר שהתודעה יש לה יכולות על אנושיות, וההבנה הזו מחברת אותך לאי תלות רגשית. מטבעו האמיתי האדם לא אמור להיות במצב של תלות רגשית כי הו ...
הקוונטים, יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל
הקוונטים, יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל
הקוונטים, יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל כיצד להפוך חיסרון ליתרון ומה הקשר לאושר? אליעד כהן מסביר שכל אדם מתמודד עם חסרונות בחיים, תחושות שליליות וקשיים, ובדרך כלל אנשים רואים בהם דברים שליליים שיש להיפטר מהם. אך ... שהמשמעות האמיתית של להפוך חיסרון ליתרון היא להבין שהמציאות שלמה כפי שהיא. האדם מתחיל להבין שאין באמת דבר כזה טוב או רע מוחלט, אלא רק פרשנות של האדם למציאות. כשהאדם מבין את זה, הוא מגיע להרמוניה מוחלטת עם החיים. כל התהליך ... בכל מצב? מהי סופר פוזיציה ואיך היא קשורה למקומות וזמנים שונים? סופר פוזיציה, לפי ההסבר של אליעד, היא הרעיון שכל דבר יכול להימצא באין סוף מקומות ובאין סוף מצבים בו זמנית, עד שמסתכלים עליו ואז הוא קורס למקום ולצורה ... ורואים אותו כקיים, נוצרת מציאות שבה בעבר כבר קרו אירועים שהובילו להיווצרות הקיר. אבל ההסבר לפי התורה הקוונטית הוא שכל האירועים הללו נוצרים כזיכרון ברגע ההתבוננות. האדם פתאום מקבל תודעה שיש בה רצף של עבר, כאילו תמיד היה פה ... את אותו הדבר. 2. הסבר אחר טוען שהאדם בכלל לא יכול להוכיח שאחרים קיימים או שיש להם תודעה. ייתכן שכל הסובבים הם חלק מהדמיון שלו, כמו בחלום, שבו גם נראה שכולם רואים את אותו שולחן, אבל בפועל אלו דמויות ... את המציאות כמשהו חיצוני ויציב, הוא מרגיש שהדברים הם מאוד ממשיים ואי אפשר לערער עליהם. אבל אם האדם מבין שכל מה שהוא חווה, כולל האנשים סביבו, הם חלק מהתודעה שלו, אז הוא מבין שיש הרבה פחות ממשות לחוויה החיצונית. ... בתודעה של החולם, האחיזה של החולם במציאות החלומית נחלשת. איך חלום ממחיש את התודעה שלנו? החלום משמש דוגמה לכך שכל מה שהאדם חווה, כולל שאר הדמויות ואירועי החלום, מקורם בו עצמו. כשאדם חולם שיש אנשים סביבו, נראה לו שיש ... שלו. כיצד מתקשר הפחד לאבד את החוויות ואת הזהות? כאשר מציגים לאדם את האפשרות שהזמן לא קיים כרצף, או שכל העבר והעתיד נוצרים כרגע בתודעתו, הוא עלול לחשוש לאבד את תחושת היציבות. למשל, אדם חושב שיש לו עבר שחשוב ... ואין בו זמנית? כאשר מתקדמים לחקירה עמוקה מגיעים לשאלה איך זה יכול להיות שדבר אחד גם ישנו וגם איננו. בהבנה האנושית ההגיונית זה סותר. אבל השכל הגדול טוען שבמציאות המוחלטת אין הפרדה בין יש ואין, בין לפני לאחרי, או בין אפשרות אחת לאחרת. המסע הוא לברר בשכל הרגיל עד שמגיעים למצב שבו נשברת ההנחה שהיש והאין נפרדים, ואז חווים שהדברים אחד. למה נושא הנס וההתערבות העל ... בכל ההסברים האלה? אליעד מזכיר את רבי נחמן ומסביר שרבי נחמן דיבר על כך שלצדיקים יש עיני השם, כלומר, שכל גדול או מבט אלוהי על המציאות. בשלב גבוה, אדם יכול לחוות את עצמו דרך השכל הזה, וחווים שכל שבו אין הבדל בין עושה הפעולה לנפעל. רבי נחמן גם אמר שלא צריך שום השתדלות אם מבינים את האמת ... ועובר לחוויה אחרת של אחדות. רבי נחמן מסביר שמי שרוצה להחזיר את האדם בתשובה מעניק לו עיניים אחרות, כלומר, שכל גבוה יותר, שרואה את המציאות כמצד האחדות. מהי מסקנת השיחה לגבי סופר פוזיציה והחיים הרגילים? המסקנה הכללית היא שהסופר פוזיציה והתפיסות הקוונטיות מצביעות על כך שכל המציאות אינה כה מוצקה ומוחלטת כפי שנדמה. הזמן, המקום וההפרדות בין הדברים הם בתודעה של האדם, ונובעים מצמצום של ... אומר, לא, לא צריך לעשות שום דבר, הכוונה שתבין שמנקודת המבט של אלוהים, הוא לא עושה שום דבר, אתה בשכל שלך נדמה לך שיש משהו שעושה את העולם, ואם אתה מספיק טיפש אתה חושב שצריך 14 מיליארד שנה כדי ... משהו מכלום הוא רק בתודעה שלנו, שיש בה הפרדה בין יש לאין. אבל השאלה לא קיימת בכלל, כי מצד השכל הגדול יותר אין הפרדה בין היש לאין. זה בכלל דבר אחד, אין כאן בכלל מאמץ, ולכן אין בכלל שאלה כמה מאמץ צריך כדי ליצור עולם. בתודעה שלך זה נוצר אבל מצד האמת זה לא נוצר. שאלה: איך השכל שלי יכול להעמיק בשכל גדול יותר שהוא אף פעם לא חווה? אליעד: אתה שואל איך האדם יכול להעמיק במשהו שהוא לא חווה. הוא ... נחמן אמר שלצדיקים יש עיני השם, למה הכוונה? הם רואים את המציאות דרך העיניים של אלוהים, מה הכוונה עיניים? שכל, שהם חווים את זה דרך השכל הגדול. נאמר בכתובים, נתן בו עיניו ועשהו גל של עצמות, היה אחד שהסתכל על מישהו והפך אותו לגל של ... כאשר צדיק רואה מישהו שהוא לא צדיק, הוא מרחם עליו ונותן לו את עיניו, מה הכוונה? נותן לו את השכל שלו והופך אותו לגל של עצמות, מה הכוונה בגל של עצמות? הוא מגלה לו את העצמיות של הדבר. למשל ... כי הוא לא רואה את העצמיות של הדבר, הוא לא רואה שהכל אחד, אז נתן בו עיניו, נתן לו שכל וגילה לו את עצמיותו. שאלה: יש דבר כזה? אליעד: כן, זה מה שאנחנו עושים עכשיו. אתה שאלת איך אדם יכול להסתכל על האמת דרך העיניים שלו, אז אני אתן לך כמה תשובות. תשובה ראשונה אין דבר כזה שכל שלך ושכל של מישהו אחר. למשל יש את השכל שלך והשכל של אלוהים, יש מציאות ואתה חלק מהמציאות ואלוהים חלק מהמציאות, אתה יכול להגיד שאתה חלק מאלוהים או שאלוהים מקיף אותך, זה לא משנה, שניכם נמצאים באותה מציאות, לכן שניכם חלקים של משהו אחד, נכון? מה זה אומר בעצם? שהשכל שלך והשכל של אלוהים עשוי מאותו חומר, עשוי מאותה הוויה, אז זה אומר שאתה לא יכול להגיד, שלך אין את היכולת של השכל של אלוהים, ולאלוהים אין את היכולת של השכל שלך, למה? כי אתם עשויים מאותו פוטנציאל, אתם רק ביטוי שונה. לכן זה אומר שברמת הפוטנציאל אתה יכול הכל. למשל יש שכל א שהוא השכל שלך, ויש שכל ב שהוא השכל של אלוהים, ולמעשה שניכם מחוברים לשכל אחר שהוא השכל הגדול, ואפילו אם ממש לא תרצה יש בתוכך את כל היכולות של אלוהים. תראה אם אתה בתוכו אז ברור ... ואפשר לעשות הפוך שאולי אלוהים שואל איך אני יכול לחוות את העולם כמוך, מה שאני רוצה להסביר לך שמתפיסת השכל הגדול לאלוהים אין יתרון עליך. יש סיפור בסרטים המצוירים על אל יווני שנקרא הרקולס, שהייתה בחורה שזרקו אותה לגיהינום, ... אחרת, אבל איך שלא תסובב את זה הפוטנציאל שלך הוא אין סופי. לכן רבי נחמן אמר שאפילו נקודה אחת מהשכל, יכולה לעמוד נגד כל העולם כולו עם כל התאוות הרצונות והדמיונות. ואפילו מי שהשכל שלו טעה ונהרס, אפילו נקודה קטנה יכולה לעשות הכל, למה? כי הכוח ממנו אתה עשוי הוא כוח בלתי מוגבל. ... הוא לא יכול להתאקלם בכלא. מה שאמרתי לך זה את האמת, ואחר תשאל איך אני יכול להגיע להשגה של השכל הגדול יותר. ואני אוסיף לך עוד משפט, שאפילו אם אתה לא יכול, עד שלא תנסה בכל כוחך לא תדע ... ההבנה. בסופו של דבר מי שרוצה לחוות את האחדות צריך להבין את השאלה. יש כאן שאלה, שהבנת השאלה היא השכל של האחדות. צריך לשאול מספיק שאלות, עד שמגיעים לשורש של השאלות של היש והאין, ואז אתה מגיע למסקנה שזה ... לכאן, והמחשבה בכלל לא קשורה לזה שבאתי לכאן. אני סתם חושב על כל כך הרבה דברים, ומשגע לעצמי את השכל. אליעד: אתה כבר לא משוגע אם אתה מבין את זה. הבחירה היא חוויה, אם אתה ממשיך לעשות את זה, ...
אחריות אישית - לקחת אחריות אלוהית פנימית, במקום להסיר אחריות אנושית
אחריות אישית - לקחת אחריות אלוהית פנימית, במקום להסיר אחריות אנושית ובו יתבאר, כי על האדם לקחת אחריות אלוהית, ולהבין כי הוא תקיף ובעל היכולת ובעל הכוחות כולם. או לכל ... מנסה להסיר מעצמו את האחריות, ומנסה לומר שאין לו בחירה חופשית, ושהוא לא מסוגל להתחבר לאמת המוחלטת. משום, שטבעו האנושי, שונה ממנה. אך אי קבלת אחריות, אינה פוטרת מעונש. כי בכך שהאדם מסיר מעצמו את האחריות לצרותיו, צרותיו לא ...
הנחות יסוד של הסבל האנושי - מהי הנחת היסוד הראשונה, של הסבל האנושי?
הנחות יסוד של הסבל האנושי - מהי הנחת היסוד הראשונה, של הסבל האנושי? והעניין הוא, כי על האדם להישמר לנפשו, שלא להניח שום הנחת יסוד שגויה, ושלא להאמין בשום דבר בעולם, ושלא ... שהאדם מאמין, שהיש הוא אכן נפרד מהאין. והאדם ככ שקוע באמונה הזאת, עד שקשה לו להבין, למה כל התפישה השכלית שהיש והאין הם נפרדים, מדוע היא רק אמונה בלבד, אך לא אמת מבוררת. והאדם קשה לו להבין את הדבר ... היש והאין הם נפרדים זה מזה, אלא שאין הפרדה, בנפרדות שלהם. כי בשורש, האחדות והנפרדות הם אחד. ומי שמאמין לשכל של עצמו, הוא לא זוכה לראות את אור האמת, והוא חי בחושך ובאפילה, של חוויית הנפרדות. וכך האדם סובל ... ועל האדם לחקור את מהות היש ואת מהות האין, ואז האדם מגלה שהם ישות אחת ממש, ואז האדם מקבל שכל חדש, וחי חיים טובים באמת, בלי שום אמונה שקרית כלל.
התחדשות אלוהית, או מוות אנושי - איך להתחדש בכל פעם מחדש?
התחדשות אלוהית, או מוות אנושי - איך להתחדש בכל פעם מחדש? והעניין הוא, כי חוויית הזמן, היא המוות האמיתי, המוות של התודעה. כי החוקיות ... של דבר היא אותה חוויה. והאדם לא יכול לחוות התחדשות אין סופית בכל פעם מחדש, כל זמן שיש לו שכל סופי. והשכל של האדם הוא סופי. וכל השיטות בעולם, כולן נכללות במסגרת השכל הסופי, שאינו מכיל את ההפכים של האין סוף. ולכן אין בהן שום התחדשות אמיתית כלל, אלא הן כולן חיסרון ... המציאות כולה בצורה חדשה לגמרי, בלי שום מאמץ להתאמץ לחוות את החוויה הזאת, מי שרוצה לזכות לזה, עליו להגיע לשכל של האחדות. שבו כל האדם כולו רואה בעיניו בשלמות, שהכל אחד ממש, ושהאני שלו עצמו מתחדש בכל רגע מחדש, ... מתחדש מחדש לגמרי, יש מאין מוחלט. ובנוסף, ההתחדשות היא חדשה, בכל פעם בצורה חדשה. ובכל צורה של התחדשות, יש שכל חדש לגמרי. שבמהותו, הוא תמיד אותו השכל של השלמות, אבל בצורתו, הוא בכל פעם חדש ומחודש. ולזכות לזה, הוא על ידי זה שהאדם מרגיל את עצמו, ...
דומם חי, רובוט אנושי, תודעה של דומם, רגשות של דומם, חי או דומם, נשמה לדומם, רובוט בצורת בן אדם
דומם חי, רובוט אנושי, תודעה של דומם, רגשות של דומם, חי או דומם, נשמה לדומם, רובוט בצורת בן אדם
דומם חי, רובוט אנושי, תודעה של דומם, רגשות של דומם, חי או דומם, נשמה לדומם, רובוט בצורת בן אדם מה ההבדל בין רובוט ... בין בן אדם לבין רובוט או אפילו בין אדם לבין דומם. הנושא המרכזי של ההסבר הוא בירור ההבדל שבין התודעה האנושית לבין תודעה של רובוט, או בין האדם לבין חפץ דומם. אליעד פותח בטענה שיש לבחון האם בן אדם חי ... באמת אומר שהרובוט חי, או שאולי הוא רק מתוכנת לגרום לנו לחשוב שהוא חי? הטענה העיקרית שאליעד מציג היא שכל מה שנחשב כחי לעומת דומם הוא עניין סובייקטיבי של פרשנות ולא עובדה מוחלטת. כלומר, ההבדל היחיד בין אדם לרובוט הוא בחומר שממנו כל אחד עשוי. אם הרובוט היה עשוי בדיוק מהחומרים שהגוף האנושי בנוי מהם - בשר, עצמות, תאים - האם אז היינו עדיין מתעקשים שהוא לא חי? הרי אז לא היה ... ומהותי. גם בן אדם וגם רובוט יכולים להתפתח, וכאן אליעד שוב חוזר לנקודה המרכזית - ההבדל הוא רק בפרשנות האנושית ולא באמת במהות. האם האטומים בגוף מרגישים או לא? אליעד מביא דוגמה נוספת מהאטומים שמרכיבים את הגוף האנושי. הוא מסביר שאטומים הם למעשה דומם, חומר פיזי. אם התודעה או ההרגשה נמצאים בחומר הפיזי של הגוף, והרי החומר ... דוממים, אז בהכרח גם בדומם עצמו קיימת תודעה או תחושה, רק שאנחנו לא מזהים אותה. במילים אחרות, אם בגוף האנושי יש תחושות, והגוף עשוי מאותם האטומים שנמצאים בכל דומם אחר - זה אומר שגם בדומם עצמו קיימות תחושות, רק ... לדומם? האם רובוט יכול להרגיש רגשות? האם לאדם יש נשמה? איך מזהים תודעה של רובוט? האם אטומים מרגישים? האם הרצון האנושי חופשי באמת?
סיבתיות, סיבה ותוצאה, כל דבר הוא סיבת עצמו, חוויית הזמן, זיכרון אנושי, חוויה סובייקטיבית
סיבתיות, סיבה ותוצאה, כל דבר הוא סיבת עצמו, חוויית הזמן, זיכרון אנושי, חוויה סובייקטיבית
סיבתיות, סיבה ותוצאה, כל דבר הוא סיבת עצמו, חוויית הזמן, זיכרון אנושי, חוויה סובייקטיבית האם קיימת המשכיות בזמן או שכל רגע עומד בפני עצמו? אליעד כהן מסביר כי קיימות כמה דרכים שונות להבנת הקשר בין סיבה ותוצאה ולחוויה של ... ולכן האדם צריך ללמוד להיות פתוח לתפיסות שונות ולחוויות שונות, בלי להינעל על אמת אחת ספציפית. מה הקשר בין זיכרון אנושי לחוויית המשכיות בזמן? אליעד מסביר כיצד הזיכרון האנושי יוצר אצלנו את תחושת ההמשכיות בזמן. לדוגמה, אם אדם מניח סיר מרק על השולחן, הוא חווה שהסיר נמצא שם ... היא לאפשר לאדם לחוות את העולם באופן משוחרר יותר ופחות מוגבל על ידי תפיסות מקובעות. ברגע שאדם מתחיל לראות שכל חוויה שלו היא סובייקטיבית ולא אמת מוחלטת, הוא הופך גמיש יותר, פתוח יותר ופחות נעול בתוך התפיסות האישיות שלו. ... במצב כזה, הוא סוגר את עצמו מפני כל צורת הבנה או תפיסה אחרת. רק כאשר האדם מוכן להכיר בכך שכל תפיסותיו הן סובייקטיביות ולא מוחלטות, הוא מאפשר לעצמו להתפתח, להתקדם ולראות את המציאות באופן רחב ועמוק יותר. הכרה זו, בכך שכל חוויה ותפיסה הן רק אפשרויות סובייקטיביות, מאפשרת לאדם גמישות מחשבתית ופתיחות למגוון רחב יותר של אפשרויות, ובכך הוא יכול ...
לחפש את האמת, לדעת עד הסוף, להבין עד הסוף, גבול ההבנה האנושית, לשאול שאלות, חיפוש האמת
לחפש את האמת, לדעת עד הסוף, להבין עד הסוף, גבול ההבנה האנושית, לשאול שאלות, חיפוש האמת
לחפש את האמת, לדעת עד הסוף, להבין עד הסוף, גבול ההבנה האנושית, לשאול שאלות, חיפוש האמת איך להתבונן בדברים עד הסוף ולחפש את האמת? אליעד מסביר שהמושג להתבונן בדברים עד הסוף ... או בין אמת לשקר, הוא נמצא באחדות מוחלטת עם המציאות. אליעד מבהיר שכדי להגיע למצב הזה, האדם צריך להשתמש בשכל ולהציב כל רעיון כנגד ההיפך שלו (דבר והיפוכו). בדרך זו הוא מגלה שאין אפשרות להאחז בשום דבר באופן מוחלט, ... לחקור עד הסוף? איך להגיע להארה רוחנית? מה המשמעות של להבין באמת? למה אני רוצה כסף? מה זה גבול ההבנה האנושית? איך להפסיק להיאחז בדברים?
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על טוב ורע - תמיד יהיה גם רע, ולעולם אין שום רע - מעל השכל האנושי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: דבר והיפוכו הם אחד, איך להנות בחיים? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? האם יש בחירה חופשית? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מי ברא את אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: דבר והיפוכו הם אחד, איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך להיגמל מהימורים? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לעשות יותר כסף? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לנהל את הזמן? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור אהבה? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי רוחני, אימון אישי קואצ'ינג, אימון אישי לירידה במשקל בנושא דבר והיפוכו הם אחד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.9531 שניות - עכשיו 12_08_2025 השעה 12:39:18 - wesi1