אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה גבולות ✔לוגיקה מהי, מה זה לוגיקה? מה זה הוכחה לוגית? מהם גבולות הלוגיקה? מהם גבולות הדמיון? מה לא ניתן לדמיין? מה אי אפשר לדמיין? האם ניתן להוכיח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
לוגיקה מהי, מה זה לוגיקה? מה זה הוכחה לוגית? מהם גבולות הלוגיקה? מהם גבולות הדמיון? מה לא ניתן לדמיין? מה אי אפשר לדמיין? האם ניתן להוכיח לוגית? מהם גבולות השכל? מהי מגבלת הדמיון? שימוש בלוגיקה, טענות לוגיות, הוכחות לוגיות
מהי לוגיקה ומה הקשר שלה לגבולות הדמיון?

לוגיקה היא מושג נפוץ בתחומים רבים, אבל אליעד כהן מציע הגדרה ייחודית ופשוטה למושג: הלוגיקה היא למעשה גבולות הדמיון שלנו. לפי הגדרה זו, כדי להבין אם משהו אפשרי לוגית, עלינו לבדוק האם אנחנו מסוגלים לדמיין אותו. אם אפשר לדמיין דבר מסוים, זה אומר שהוא אפשרי מבחינה לוגית. לעומת זאת, אם לא ניתן לדמיין דבר כלשהו, אז אפשר להסיק שלוגית הוא אינו אפשרי.

האם באמת אפשר לדמיין הכל?

אליעד מסביר שברמה השטחית, נדמה לנו שאנחנו מסוגלים לדמיין כל דבר שנרצה. למשל, אפשר לדמיין פיל בצבע ורוד, או אפילו פיל ורוד עם מצנפת. אבל האמת היא שהיכולת שלנו לדמיין אינה בלתי מוגבלת. ישנם דברים ספציפיים שאותם איננו מסוגלים לדמיין כלל. למשל, אם ננסה לדמיין פיל גדול מאוד ומערכת קטנה מאוד, כאשר הפיל הגדול נמצא באופן מלא בתוך המערכת הקטנה, בזמן שהפיל עדיין גדול והמערכת עדיין קטנה - נגלה שאנחנו לא מסוגלים באמת לדמיין את זה.

דוגמה נוספת שאליעד מציג, היא מצב שבו קיימות שתי נקודות שונות לגמרי - נקודה אחת שחורה ונקודה אחרת לבנה - באותו מקום בדיוק, ובאותו זמן בדיוק. האם אנחנו מסוגלים לדמיין מצב כזה? גם במקרה הזה התשובה היא שלילית, כי השכל והדמיון לא מסוגלים להכיל סתירה מוחלטת כזאת. מכאן אפשר להסיק שלדמיון יש גבול ברור, וגבול זה הוא גבול הלוגיקה.

מה המשמעות של הוכחה לוגית לפי יכולת הדמיון?

כאשר אנו אומרים שדבר מסוים "הוכח לוגית", אנו בעצם אומרים שמבחינת הדמיון לא ניתן לדמיין את ההפך ממנו. אם משהו אינו ניתן לדמיון בשום צורה, הרי שזו ההוכחה הלוגית לכך שהוא בלתי אפשרי. למשל, כאשר שואלים את השאלה: "האם אבן שנזרקת כלפי מעלה בהכרח חייבת ליפול למטה?", רובנו נגיד באופן אינטואיטיבי שכן. אבל אם נבדוק זאת בצורה לוגית דרך הדמיון, נגלה שאנחנו דווקא יכולים לדמיין שהאבן אינה נופלת כלל, אלא נשארת באוויר. כלומר, לוגית - האבן אינה חייבת ליפול. זה שהיא נופלת במציאות הפיזיקלית באופן עקבי, לא הופך את האפשרות הנגדית לבלתי אפשרית לוגית, משום שאנחנו כן מסוגלים לדמיין את המצב הנגדי.

דוגמאות נוספות לאפשרויות לוגיות על פי הדמיון:

אליעד נותן מספר דוגמאות נוספות שממחישות את העיקרון הזה. למשל:
  • האם אפשר לדמיין רכב שעף באוויר? כן, אפשר לדמיין, ולכן זה אפשרי לוגית.
  • האם אפשר לדמיין אדם שהופך להיות דינוזאור? כן, אפשר לדמיין, ולכן מבחינה לוגית זה אפשרי.
  • האם אפשר לדמיין אבן שעפה מעלה ולא יורדת? כן, אפשר לדמיין זאת, ולכן לוגית זו אפשרות קיימת, גם אם במציאות הפיזית זה לא מתרחש.
לעומת זאת, דברים שאנחנו ממש לא מצליחים לדמיין - כמו להיות בו - זמנית בשני מקומות שונים, או שתי נקודות שונות שנמצאות באותו מקום בדיוק ובאותו רגע - לא אפשריים לוגית, ולכן מהווים את הגבול הלוגי של המציאות והדמיון.

כיצד נקבעים גבולות השכל והדמיון?

אליעד כהן מדגיש כי גבולות השכל והדמיון הם הגבולות שמגדירים את המציאות עצמה. מה שלא ניתן לדמיין אינו אפשרי כלל, ומכאן שהיכולת או אי - היכולת שלנו לדמיין משהו היא שמכתיבה את גבולות האפשרויות הלוגיות. בכך, הלוגיקה אינה אלא שיקוף של גבולות החשיבה האנושית.

סיכום הרעיון המרכזי של הלוגיקה והדמיון לפי אליעד כהן:

הלוגיקה על פי אליעד כהן מוגדרת בצורה מדויקת כפונקציה של יכולת הדמיון שלנו. כל דבר שניתן לדמיין הוא אפשרי מבחינה לוגית, וכל דבר שלא ניתן לדמיין אינו אפשרי לוגית. מכאן שהיכולת או אי - היכולת שלנו לדמיין משהו היא ההוכחה הלוגית האמיתית לקיומו או לאי - קיומו של אותו הדבר. המסקנה היא, שהבנת גבולות הדמיון והשכל האנושי מאפשרת לנו להבין גם את גבולות הלוגיקה, וכתוצאה מכך גם את גבולות המציאות עצמה.
מהי לוגיקה ומהם גבולות הדמיון?

לוגיקה היא מושג רחב, וכל אדם יכול להגדיר אותו בדרכו. בהקשר זה, ניתן להגדיר את הלוגיקה כגבולות הדמיון - כלומר, מה ניתן לדמיין ומה לא ניתן לדמיין.

מה ניתן ומה לא ניתן לדמיין?

לכאורה, נראה שאנחנו יכולים לדמיין כל דבר, למשל פיל ורוד או פיל ורוד עם מצנפת. אך למעשה, יש דברים שאיננו יכולים לדמיין. לדוגמה, דמיינו פיל גדול ומערכת קטנה, כאשר הפיל נמצא בתוך המערכת בזמן שהוא עדיין גדול והיא עדיין קטנה. איננו מסוגלים לדמיין זאת באמת.

באופן דומה, נסו לדמיין שבאותו מקום ובאותו זמן קיימות שתי נקודות שונות - נקודה שחורה ונקודה לבנה. לא ניתן לדמיין זאת. זה מעיד על כך שהדמיון שלנו מוגבל.

מהי ההוכחה הלוגית ומהי המשמעות שלה?

כאשר לא ניתן לדמיין דבר מסוים, ניתן להסיק שלוגית הוא אינו יכול להתקיים. למשל, אם אנו שואלים האם אבן שנזרקת לאוויר בהכרח תיפול, התשובה היא שתלוי איך בוחנים זאת. האם ניתן לדמיין מצב שבו האבן לא נופלת? כן, ניתן לדמיין זאת. מכאן שלוגית, האבן אינה חייבת ליפול, גם אם בפועל בעולם הפיזי היא תמיד נופלת.

מהם גבולות השכל והדמיון?

אם ניתן לדמיין דבר מסוים - הרי שהוא אפשרי לוגית. למשל, ניתן לדמיין רכב מעופף, אבן שנשארת תלויה באוויר או אדם שהופך לדינוזאור. מכיוון שניתן לדמיין זאת, הרי שזה אפשרי מבחינה לוגית.

לעומת זאת, אם דבר מסוים אינו ניתן לדמיון - הרי שהוא אינו אפשרי לוגית.

סיכום

לוגיקה היא הכלי שמגדיר את גבולות הדמיון שלנו. אם ניתן לדמיין דבר מה, הרי שהוא אפשרי לוגית. אם איננו יכולים לדמיין משהו, הרי שמבחינה לוגית הוא אינו אפשרי. כך ניתן לקבוע את גבולות הלוגיקה, ההוכחות הלוגיות והמציאות עצמה.
שכל גבולות המציאות מוגבל לשאול להיות בו זמנית גבולות השכל מגבלת הדמיון המציאות עצמה הגדרה עיקרון לוגיקה גבולות גבולות הדמיון גבולות הלוגיקה גבולות השכל דמיון דמיונות האם ניתן להוכיח לוגית הוכחה הוכחה לוגית הוכחות הוכחות לוגיות השכל טענה טענות טענות לוגיות לא ניתן לדמיין לדמיין להביא הוכחות להוכיח לוגיקה מגבלת הדמיון מה אי אפשר לדמיין מה זה הוכחה לוגית מה זה לוגיקה מה לא ניתן לדמיין מהם גבולות הדמיון מהם גבולות הלוגיקה מהם גבולות השכל ניתן להוכיח לוגית שימוש בלוגיקה שכל
סמכות הורית והצבת גבולות לילדים, הגבלת מהירות, להציב גבולות לילדים, כל המוסיף גורע, יחסי הורים וילדים, לקבוע גבולות ברורים, לחנך ילדים, בעיות התנהגות אצל ילדים, גבולות בחינוך ילדים
סמכות הורית והצבת גבולות לילדים, הגבלת מהירות, להציב גבולות לילדים, כל המוסיף גורע, יחסי הורים וילדים, לקבוע גבולות ברורים, לחנך ילדים, בעיות התנהגות אצל ילדים, גבולות בחינוך ילדים
... הורית והצבת גבולות לילדים, הגבלת מהירות, להציב גבולות לילדים, כל המוסיף גורע, יחסי הורים וילדים, לקבוע גבולות ברורים, לחנך ילדים, בעיות התנהגות אצל ילדים, גבולות בחינוך ילדים למה חשוב להציב גבולות ברורים לילדים? אליעד כהן הסביר כי הצבת גבולות ברורים לילדים היא אחת מהפעולות החשובות ביותר לשמירה על סמכות הורית אפקטיבית. גבולות ברורים מאפשרים לילדים להבין מה מצופה מהם, מונעים בלבול, ותורמים לכך שהילדים יכבדו את הסמכות ההורית לאורך זמן. מנגד, הצבת גבולות מטושטשים או לא עקביים עלולה להוביל למצב שבו הילדים מזלזלים בגבולות, וכתוצאה מכך מזלזלים גם בסמכות ההורים. אליעד הדגיש כי ההורים צריכים להיות ברורים מאוד ... בשמונה בדיוק, ולא לומר משפטים עמומים כמו יהיה טוב אם תגיע לפני שמונה. גבולות עמומים ולא מחייבים גורמים לילדים להרגיש שהם יכולים להפר אותם בקלות. מה קורה כאשר ההורים מציבים גבולות שאינם באמת מחויבים להם? אליעד הסביר שכאשר ההורה מציב גבול שלא מוכן להיאבק עליו, הוא ... בסמכות של עצמו. הילד בודק את הגבול, מזהה שהוא רופף, ומתחיל לזלזל גם בגבולות נוספים שהוצבו לו. לדוגמה, אם הורה אמר לילד להגיע בשמונה ללימודים אבל לא מוכן לנקוט ... איחור, הילד ילמד שהגבול הזה לא מחייב, ובפעם הבאה הוא יפר גם אותו וגם גבולות נוספים. הדבר דומה לדוגמה מעולם החוקים בכבישים: אם הגבלת המהירות אינה מחייבת וברורה, ... אותה, ובסופו של דבר יתרגלו לזלזל בכל חוקי התנועה. כך גם ילדים - כשהגבולות אינם מוחלטים וברורים, הם מאבדים את המשמעות שלהם, והילד מפסיק להתייחס אליהם ברצינות. איך הצבת גבולות משפיעה על מערכת היחסים בין הורים לילדים? אליעד ציין כי האופן שבו ההורה מציב גבולות משפיע משמעותית על איכות היחסים שלו עם הילד. גבולות ברורים ועקביים מחזקים את הסמכות של ההורה ואת הכבוד שהילד רוחש כלפיו. לעומת זאת, הצבת גבולות מטושטשים או לא עקביים מובילה לחוסר כבוד ולערעור של סמכות ההורה. לכן חשוב מאוד שכל הורה יגדיר לעצמו בדיוק מהם הגבולות שעליהם הוא מוכן להיאבק, ועל אילו גבולות הוא לא מתכוון להתעקש. מהי המשמעות של מחויב ואפשרי בהצבת גבולות לילדים? אליעד הסביר כי יש להבדיל בין גבולות מחויבים, שההורה מוכן לעמוד עליהם בכל מחיר, לבין גבולות אפשריים, שההורה רוצה אותם, אך לא יהיה מוכן להיאבק עליהם. גבולות מחויבים צריכים להיות מוצגים לילדים כבלתי ניתנים לערעור. לעומת זאת, גבולות אפשריים הם בגדר המלצה בלבד. אם ההורה יערבב בין שני הסוגים ויציג גבול אפשרי כמחויב, הוא יפגע בסמכות שלו ובסופו של דבר יגרום לילד לזלזל גם בגבולות המחויבים. איך להימנע מטעויות נפוצות בהצבת גבולות? אחת הטעויות שאליעד הציג היא התופעה של כל המוסיף גורע. ההורה חושב שככל שיוסיף גבולות ודרישות, כך יהיה קל יותר להשיג את מטרתו. אך בפועל, הוספת גבולות רבים מדי יוצרת בלבול אצל הילד, שמפסיק להבחין בין דרישות משמעותיות לדרישות לא ... כללי. לכן, על ההורים להימנע מהצבת דרישות מיותרות, ולהגדיר מראש רק את הגבולות החיוניים שהם מוכנים להתעקש עליהם. מה עושים כשהילד לא מקשיב ל
גבולות, מחויבות אישית, מסגרות בחיים, הצבת גבולות, פחד להתחייב, להציב גבולות, פחד ממחויבות, חופש אישי, חוסר מוטיבציה
גבולות, מחויבות אישית, מסגרות בחיים, הצבת גבולות, פחד להתחייב, להציב גבולות , פחד ממחויבות, חופש אישי, חוסר מוטיבציה ובו יתבאר העניין של גבולות אישיים ושל הצבת גבולות. ויתבאר, למה האדם צריך להציב גבולות? וכמה האדם צריך להציב גבולות? ולמה קשה לאדם להציב גבולות? ואיך בכל זאת להציב גבולות? ויתבאר גם העניין של מסגרות ... לאדם להתחייב לכל מיני דברים? ולמה האדם מפחד להתחייב? ומהו החופש האישי שהאדם מחפש אותו? וכיצד לאזן אותו עם זה שהאדם צריך להציב גבולות ולהתחייב לכל מיני דברים? ויתבאר ... לחיות כאן בעולם. והרעיון הוא, שבעולם שלנו, כדי לתפקד בו בצורה יעילה בהתאם לחוקי המשחק של העולם שלנו, לשם כך, האדם צריך להציב גבולות לעצמו, וצריך שיהיו לו מסגרות ... לא יוכל להתקיים המשחק לאורך זמן. וחייבים שיהיו חוקים כלשהם, כדי שהמשחק יוכל להמשיך להתקיים. ומצד אחד, האדם יותר מכל שונא להציב גבולות לעצמו. כי הצבת גבולות, היא בעצם פגיעה אישית בכבוד ... חופשית מלאה לעשות כרצונו, אלא הוא מוגבל לפעול בהתאם למסגרות של חוקי המשחק של העולם שלנו. ומצד שני, אם האדם לא יציב לעצמו שום גבולות, הרי שהאדם לא יוכל יותר ליהנות בחיים. כי מהר מאוד האדם יאבד קשר ממשי עם המציאות. ואז האדם אומנם לא יסבול מהגבולות של המציאות, אבל גם לא יוכל ליהנות מהם. כי הדבר דומה לאדם שרוצה לאכול את כל הטעמים בבת אחת, ורוצה להיות בכל המקומות בבת אחת. שבלי להציב גבולות, הדבר אינו אפשרי. ומי שינסה לא להציב לעצמו גבולות, הוא יאבד את כל המשמעות של הטוב והרע, וממילא הוא יאבד את כל המשמעות של החיים שלו וכולי. כך, שמצד אחד האדם כן רוצה להציב גבולות לעצמו. כי זה מה שמאפשר לו להמשיך להתנהל כאן בחיים שלו, עם משמעות לחיים שלו. אבל מצד שני, האדם יותר מכל שונא להציב לעצמו גבולות. כי הגבולות שהאדם מציב לעצמו, הם בעצם ... לאדם חשק לעשות דבר שנובע מתוך מחויבות. והשאלה הנשאלת היא, כיצד יכול האדם להתמודד עם הפחד שלו ממחויבות? וכיצד יכול האדם להציב גבולות לעצמו, למרות שהם כאילו לוקחים ... הרצון, תחושת ההזדהות, תחושת המחויבות וכולי. וכפי שכבר ביארתי את כל זה במקומות אחרים. אבל, קיימת דרך עבור האדם, שתאפשר לו להציב גבולות לעצמו, ולהיות מסוגל לקחת אחריות ... באמת ובשלמות, מכל מחויבות מחשבתית כלשהי. זא כדי להיות מסוגל להתחייב, לשם כך עליך להרגיש חופשי. ומי שרוצה להיות מסוגל להציב גבולות לעצמו ולהיות מסוגל להשתלב ... ויצליח לחשוב שהמציאות היא מושלמת כפי מה שהיא, אז הוא יהיה חופשי לגמרי. ככ חופשי, עד כדי כך שהוא ירגיש חופשי, להתחייב להציב גבולות ולקחת לעצמו את החופש העצמי של עצמו, מתוך חוויה של בחירה חופשית מלאה. כי הצבת גבולות, זה בסדר גמור עבור הנפש של האדם, כאשר זה מגיע ממקום של חופש בחירה. שהאדם חווה, שהוא בבחירה חופשית, בוחר להציב גבולות כאלו ואחרים. וזה אפשרי, רק כאשר האדם מרגיש שהוא משוחרר לגמרי, בלי שום מחויבות כלשהי. שרק אז האדם מרגיש חופשי, גם להציב לעצמו גבולות כלשהם, כדי לשחק במשחק החיים. ... הזה במקומות אחרים. ובסיכומו של דבר, כדי להרגיש טוב עם מחויבות אישית, וכדי לא לפחד ממחויבות אישית, וכדי שהאדם יהיה מסוגל להציב גבולות ולהיות עם מוטיבציה אישית, לרצות ... מוכרח לעשות אותם, אלא רק רוצה בבחירה חופשית לעשות אותם. וככל שהאדם חווה יותר שהוא בוחר לעשות את הדברים, ושהוא זה שבוחר להציב גבולות לעצמו, בלי שהוא מוכרח לעשות זאת, כך קל יותר לאדם להציב גבולות וכולי. ...
חופש אישי, להגדיר הגדרות, להציב גבולות, חופש נפשי, חופש רוחני, הצבת גבולות, לצאת לחופש, חופש פנימי
... אישי, להגדיר הגדרות, להציב גבולות, חופש נפשי, חופש רוחני, הצבת גבולות, לצאת לחופש, חופש פנימי ובו יתבאר עניין החופש האישי והחופש הנפשי של האדם. ויתבאר, מה צריך האדם לעשות, כדי לצאת לחופש רוחני וכדי לצאת לחופש פנימי, מכל הלחצים שיש לו בחיים? ויתבאר, כיצד האדם לוקח לעצמו את החופש, ומכניס את עצמו לבית כלא, מרצונו החופשי? ויתבאר גם העניין של הגדרת הגדרות ושל להציב גבולות. ויתבאר, כיצד הצבת גבולות, משפיעה על החופש האישי של האדם? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי מצד אחד, האדם מחפש את החופש, אבל מצד שני, האדם גם מחפש לא להיות יותר מידי בחופש. ... לעצמו שהוא רוצה דבר כזה או אחר, ועדיין להישאר חופשי ברמה הרגשית, להמשיך להרגיש שהוא מלך. והרעיון הוא, שככל שיש לאדם יותר חופש פנימי, כך הוא יותר חופשי להציב גבולות ולהגדיר הגדרות של טוב ורע בחיים שלו. והצבת גבולות, היא לוקחת לאדם את החופש האישי שלו. אבל מי שמרגיש חופשי באמת, הוא גם מרגיש חופשי, כן להציב גבולות לעצמו, והוא עדיין ממשיך להרגיש חופשי, גם בתוך הצבת גבולות כאלו ואחרים. ומי שרוצה לפרק את הגדרות ואת ההגדרות שהוא הציב סביבו, עליו לנסות להסתכל על ההגדרות ועל ההעדפות שלו, בצורה אובייקטיבית שאינה ...
הצבת גבולות, להגדיר הגדרות, להציב גבולות, חופש אישי, מסגרות בחיים, שחרור רגשי, חופש פנימי
... גבולות, להגדיר הגדרות, להציב גבולות, חופש אישי, מסגרות בחיים, שחרור רגשי, חופש פנימי ובו יתבאר היבט נוסף של עניין הצבת גבולות והגדרת הגדרות. וכפי שכבר ביארתי, ההגדרות שהאדם מגדיר, הן בעצם חומות, גדרות וגבולות שמפרידות, בין האדם לבין החופש שלו. כי כאשר האדם לא מגדיר שום דבר, אז ממילא הכל מושלם בעיני האדם, באותה המידה ממש. אבל כאשר האדם כן מגדיר איזה דבר, אז ממילא, כבר דבר אחד ... יותר. ונסכם: כדי לחיות כאן בעולם, לשם כך צריך להציב גבולות כאלו ואחרים. והדרך של האדם להתמודד ברמה הרגשית עם הצבת גבולות ועם מסגרות בחיים, ועדיין להרגיש חופש אישי ושחרור רגשי, היא על ידי זה שהאדם מתבונן אל תוכו, מגלה את המקום שבו אין הבדל בין להגדיר הגדרות לבין לא להגדיר הגדרות. ואז כאשר האדם ...
מה זה הפכים? דבר והיפוכו, מה זה הפך? גבולות השכל האנושי, גבולות הדמיון האנושי, מה אי אפשר לדמיין? על מה לא ניתן לחשוב? מה אי אפשר להבין? החלל הפנוי, לצאת מהשכל, מה לא ניתן לדמיין?
מה זה הפכים? דבר והיפוכו, מה זה הפך? גבולות השכל האנושי, גבולות הדמיון האנושי, מה אי אפשר לדמיין? על מה לא ניתן לחשוב? מה אי אפשר להבין? החלל הפנוי, לצאת מהשכל, מה לא ניתן לדמיין?
... זה הפכים? דבר והיפוכו, מה זה הפך? גבולות השכל האנושי, גבולות הדמיון האנושי, מה אי אפשר לדמיין? על מה לא ניתן לחשוב? מה אי אפשר להבין? החלל הפנוי, לצאת מהשכל, מה לא ניתן ... ישנו ואיננו בו - זמנית. כאן, אליעד מדגיש שהשכל מוגבל באפשרויות הדמיון שלו, ושההבנה של מושגים תלויה ביכולת של השכל להבדיל בין דבר והיפוכו. מהם גבולות הדמיון והשכל האנושי? אליעד כהן מציין שגבולות הדמיון האנושי הרבה יותר מצומצמים ממה שנדמה. הוא נותן דוגמה של סרטים בדיוניים, שבהם לכאורה יש יצירתיות חסרת גבולות, אבל אפילו שם לא ניתן להראות דבר ואת היעדרו בו - זמנית באותו פריים. לדוגמה, לא ייתכן להראות פיל קיים ופיל ... קצת, אין אפשרות לתפוס את הדבר והיפוכו במלואם בו - זמנית. מה המשמעות של לצאת מהשכל ומה זה החלל הפנוי? אליעד מסביר את רעיון לצאת מהשכל כהרחבת הגבולות של המחשבה מעבר למגבלות הלוגיות הטבעיות. הוא טוען שכדי לפתור שאלות מסוימות, האדם חייב לפרוץ את מערכת ההפעלה ... שלו, כמו רכב שמגביל את מהירותו וחייב לפרוץ את ההגבלה כדי להגיע למהירות גבוהה יותר. רעיון החלל הפנוי הוא המקום המחשבתי שבו האדם יוצא מעבר לגבולות ההיגיון הרגילים, ומנסה לתפוס אפשרות שבה דבר והיפוכו מתקיימים יחד. לדוגמה, שאלות פילוסופיות כמו למה העולם ... ומתוך ההכרה הזו הוא יוכל לפרוץ אותן ולהבין תשובות לשאלות עמוקות יותר, שאינן נגישות בהיגיון הרגיל. מה זה הפכים? איך אפשר לחשוב על דבר והיפוכו? גבולות השכל האנושי מה אי אפשר לדמיין? איך לצאת מהשכל? מה זה החלל הפנוי? ...
אהבה ללא גבולות, אהבה בלי סוף, אהבה ללא מגבלות, מהי אהבה ללא תנאים, אהבה אין סופית, אהבה בלי גבולות, מהי אהבה ללא סיבה, לאהוב בלי תנאים, לאהוב בלי סיבה
אהבה ללא גבולות, אהבה בלי סוף, אהבה ללא מגבלות, מהי אהבה ללא תנאים, אהבה אין סופית, אהבה בלי גבולות, מהי אהבה ללא סיבה, לאהוב בלי תנאים, לאהוב בלי סיבה
... ללא גבולות, אהבה בלי סוף, אהבה ללא מגבלות, מהי אהבה ללא תנאים, אהבה אין סופית, אהבה בלי גבולות, מהי אהבה ללא סיבה, לאהוב בלי תנאים, לאהוב בלי סיבה האם ... היא כי היא כבר אינה תלויה בשום גבולות , שיפוטים, רצונות או פחדים. אהבה זו אינה מוגבלת, ולכן היא ... רק דבר אחד בלי תנאים? אהבה ללא גבולות לאהוב בלי סיבה אהבה אינסופית אהבה מוחלטת ...
גבולות ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה
גבולות ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה
גבולות ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה האם השכל האנושי מוגבל או בלתי מוגבל? השאלה המרכזית ... של מגבלה משום שהן מצמצמות את התפיסה. אם אדם אומר אני מאמין בדבר מסוים או אני מבין דבר מסוים, הוא יוצר אוטומטית גבולות לתפיסה שלו. מצד שני, היכולת לבחור באיזו תפיסה להשתמש - באמונה, הבנה, או תפיסה ...
חינוך ילדים, איך לחנך ילדים, הצבת גבולות לילדים, יחסי הורים וילדים, חינוך נכון, דוגמה אישית, נפרדות ואחדות אצל ילדים
חינוך ילדים, איך לחנך ילדים, הצבת גבולות לילדים, יחסי הורים וילדים, חינוך נכון, דוגמה אישית, נפרדות ואחדות אצל ילדים
... לחנך ילדים, הצבת גבולות לילדים, יחסי הורים וילדים, חינוך נכון, דוגמה אישית, נפרדות ואחדות אצל ילדים איך להציב גבולות לילדים בלי לאבד את האמת? השאלה המרכזית שאליעד מתייחס אליה היא כיצד להציב גבולות לילדים באופן שיביא אותם לחוות ולהבין את האמת. השיחה מתחילה בכך ששואלים אילו גבולות צריכים להציב לילדים על מנת שיגיעו לאמת, אך אליעד מציע גישה אחרת לגמרי - להוציא את העוקץ מן השאלה. לדעתו, כאשר חושבים במושגים של צריך להגיע ... האמיתית היא שאין גבולות מסוימים שחייבים להציב כדי שהילדים יגיעו לאמת, מכיוון שאין דבר כזה צריך להגיע לאמת. מה שצריך בפועל הוא פשוט לאפשר לילדים לחשוב ולהבין את ... ביקורתית. האם להציב גבולות זה לצמצם את הילד? אליעד מסביר שהבעיה העיקרית בחינוך וביחסים בין הורים לילדים היא שהילד מגיע לעולם ללא שום הנחות יסוד, ולכן הוא שואל שאלות ... ברור שיש להציב גבולות ולמנוע סכנות, אך ברמת ההסבר והחשיבה העמוקה יותר, יש להסביר לילד את הפרספקטיבות השונות ולא רק להגביל אותו מבלי שיבין מדוע. למשל, לא מספיק ... צריך להציב לילדים גבולות גם כשאנחנו לא בטוחים? אליעד מתייחס גם למצב שבו ההורים לא בטוחים מה נכון לעשות. במקרה כזה, הוא אומר שהדבר החשוב ביותר הוא להיות כנים ... הזוויות האפשריות. גבולות חייבים להיות מוצבים, אך ההסבר שלהם צריך להיות כזה שהילד יבין את מערכת החוקיות של העולם הממשי (הנפרדות), ובמקביל את האמת המוחלטת יותר, שבה כל הגבולות הם יחסיים (אחדות). על ההורה להיות בעצמו דוגמה אישית למצב שבו הוא מסוגל לראות את הדברים משתי הפרספקטיבות וללמד את הילד לחוות את המציאות ... ילדים? איך להציב גבולות לילדים? האם חייבים לחנך לנפרדות כדי להבין אחדות? איך להסביר לילדים אמת מוחלטת? איך לדבר עם ילדים על סכנות? האם לשקר לילדים כשלא יודעים ...
הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך להתמודד עם בעיות משמעת? איך להתנהג עם הילד? איך לגרום לילד לא להרגיש רע מחינוך נכון? איך לגרום לילד להרגיש טוב עם סדר ומשמעת? איך לחנך ילד בצורה נכונה? איך להעניק אהבה נכון?
הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך להתמודד עם בעיות משמעת? איך להתנהג עם הילד? איך לגרום לילד לא להרגיש רע מחינוך נכון? איך לגרום לילד להרגיש טוב עם סדר ומשמעת? איך לחנך ילד בצורה נכונה? איך להעניק אהבה נכון?
... בתהליך הוא להבין מה לומר לילד ואיך להתנהג מולו. ההורה נתקל בשאלות כמו: כמה לוותר לו, כמה להתעקש, ובאיזה אופן להציב גבולות. אליעד מציע שאחד העקרונות המרכזיים בהורות הוא מתן אהבה, אך בתנאים. אם ההורה מעניק לילד אהבה בלתי מותנית בלי ... לו בבית. אך כשתתנגד לו במצבים כאלה, הוא עלול להרגיש תסכול או דחייה. איך לגרום לילד לא להרגיש רע כשההורה מציב לו גבולות? שאלה חשובה היא כיצד לגרום לילד לא להרגיש רע כאשר ההורה מציב לו גבולות. לדוגמה, אם ההורה מציב חוק על החזרת הצלחת לכיור אחרי האוכל, איך לשמור על הכללים מבלי שהילד יתמרמר או יתנגד? המפתח כאן הוא להבין איך ההורה עצמו מתמודד עם סירוב וגבולות. אם להורה קשה לקבל לא, אז גם הילד יתקשה להבין ולהתמודד עם מצבים שבהם יש גבולות. איך לגרום להורה לא להרגיש רע כשמניחים גבולות? גם להורה יש אתגר אישי בהתמודדות עם גבולות. פעמים רבות הורים נותנים לילדים יותר מדי מתוך רצון להרגיש טובים יותר או לפצות על חוויות ילדות לא פשוטות. ... שעלול לגרום לו לקונפליקטים פנימיים. העבודה הפנימית של ההורה היא מפתח - על ההורה להכיר את רגשותיו ולהיות מסוגל להציב גבולות מבלי לחפש תמורה אישית עבור עצמו. השלכות של חינוך לא מאוזן כאשר ההורה נותן יותר מדי בלי להציב גבולות ברורים, הילד עשוי להפוך לתלותי ולקבל הרגשה שלא כל דבר חייב לבוא עם תמורה. תוצאה אפשרית לכך היא התפתחות ... דרך הילד. ללמד את הילד שהוא אחראי על חייו ושאין לו זכויות בלי מחויבויות. סיכום חינוך נכון משלב בין אהבה לבין הצבת גבולות. כאשר הורה מפנק את הילד יתר על המידה, הוא יוצר לילד בעיה עתידית שבה הילד לא ידע להתמודד עם העולם. הדרך ... להתמודד עם דחייה, סירוב ומציאות שבה לא מקבלים כל מה שרוצים, הוא יוכל ללמד זאת גם לילד בצורה טבעית. חינוך ילדים הצבת גבולות לילדים איך לא להרגיש רע כשאומרים לך לא הדרכת הורים איך להתמודד עם תסכול אצל ילדים איך להתמודד עם בעיות ... הראשונה היא איך לפעול מול הילד בפועל: מה לומר לו, איך להתנהג איתו, כמה להתעקש, כמה לוותר, ומה הדרך הנכונה להציב גבולות. אחת מהגישות המוצעות היא להעניק לילד אהבה ללא תנאים, אך יש לכך השלכות. אם אתה נותן לילד שלך כל דבר מבלי ... וכשהוא יגלה שזה לא המצב, הוא עלול להרגיש מתוסכל, לא מובן או אפילו דחוי. איך לגרום לילד לא להרגיש רע כשהוא מקבל גבולות? שאלה מרכזית נוספת היא כיצד לגרום לילד לא להרגיש רע כשההורה מציב לו גבולות. לא מספיק רק להחליט שלא נותנים לו משהו - צריך גם לדעת איך לעשות זאת כך שהוא לא ירגיש שההורה פועל נגדו. ... משאירים את הכלל על כנו או מוותרים כדי לשמור על השקט? אחת הדרכים להתמודד עם זה היא לבדוק איך ההורה עצמו מתמודד עם גבולות וסירובים. אם להורה קשה כאשר אומרים לו לא, יהיה לו קשה לדרוש מהילד לקבל לא מבלי שהוא ירגיש רע מזה. איך לגרום להורה לא להרגיש רע כשהוא מציב גבולות? גם ההורה עצמו מתמודד עם רגשות שונים כשהוא מונע משהו מהילד שלו. לפעמים הורים נותנים לילד כל מה שהוא רוצה לא ... בגלל שהוא מחפש אהבה או אישור, הוא עלול למצוא את עצמו במצב שבו הוא מפנק את הילד יתר על המידה ולא יודע איך להציב לו גבולות. כדי להצליח להציב גבולות בצורה נכונה, ההורה צריך לבדוק עם עצמו האם הוא מסוגל לשמוע לא בעצמו ולהרגיש עם זה בנוח. אם ההורה רגיל להרגיש ... בעבודה פנימית של ההורה על עצמו. השלכות של חינוך לא מאוזן כאשר הורה מעניק לילד אהבה מוגזמת ללא תנאים אך לא מציב גבולות ברורים, הילד עלול להפוך להיות אדם תלותי שלא יודע להתמודד עם העולם. הוא עלול לפתח חרדת נטישה, קנאה, ... דרך הילד. - ללמד את הילד שהוא אחראי על חייו ושאין לו זכויות בלי מחויבויות. סיכום חינוך נכון משלב בין אהבה לבין הצבת גבולות. כאשר הורה מפנק את הילד יתר על המידה, הוא יוצר לילד בעיה עתידית שבה הילד לא ידע להתמודד עם העולם. הדרך ... להתמודד עם דחייה, סירוב ומציאות שבה לא מקבלים כל מה שרוצים, הוא יוכל ללמד זאת גם לילד בצורה טבעית. חינוך ילדים הצבת גבולות לילדים איך לא להרגיש רע כשאומרים לך לא הדרכת הורים איך להתמודד עם תסכול אצל ילדים רצון לקבל בחינוך הילדים, ...
ילד שלא יודע לקבל לא, איך לגרום לילד לקבל לא? איך לומר לילד לא? איך ללמד ילד לקבל לא? איך ללמד ילד לדחות סיפוקים? איך לגרום לילד להקשיב לך? איך לגרום לילד לשמוע לך? איך להגיד לילד לא? הצבת גבולות לילדים, הדרכת הורים
ילד שלא יודע לקבל לא, איך לגרום לילד לקבל לא? איך לומר לילד לא? איך ללמד ילד לקבל לא? איך ללמד ילד לדחות סיפוקים? איך לגרום לילד להקשיב לך? איך לגרום לילד לשמוע לך? איך להגיד לילד לא? הצבת גבולות לילדים, הדרכת הורים
... לילד לקבל לא? איך לומר לילד לא? איך ללמד ילד לקבל לא? איך ללמד ילד לדחות סיפוקים? איך לגרום לילד להקשיב לך? איך לגרום לילד לשמוע לך? איך להגיד לילד לא? הצבת גבולות לילדים, הדרכת הורים מה גורם לילדים להתקשות לקבל לא? הסיבה המרכזית לכך שילדים מתקשים לקבל את המילה לא היא חוסר בהירות והחלטיות מצד ההורה. אם ההורה ... הילד קולט את הסימנים הסמויים ומבין שהלא הוא לא דבר טבעי או מובן מאליו. כתוצאה מכך, הוא ירגיש שהוא לא צריך לקבל את הלא הזה. איך אמפתיה מוגזמת פוגעת ביכולת להציב גבולות? כשההורה משדר אמפתיה מוגזמת כלפי הילד אחרי אמירת לא, הוא למעשה משנה את המסר המועבר לו. במקום להציג את הלא כמשהו טבעי, ההורה מעביר את המסר הלא נכון, ... את המסר שהתנגדות ללא היא לגיטימית ומובילה לתוצאה חיובית. למה נחישות באמירת לא כל כך חשובה? ההורה צריך להיות נחוש ויציב כאשר הוא אומר לא. זהו אלמנט חשוב בהצבת גבולות שמלמד את הילד שהמילה לא אינה דבר רע או בעייתי. הילד צריך להבין שבחיים לא תמיד מקבלים את כל מה שמבקשים, ושלא הוא חלק נורמלי מהחיים. אם ההורה יגיב ... לכן, חשוב שההורה ישדר רגשות של קבלה ושלמות כאשר הוא אומר לא לילד, כך שהילד יבין שאין בכך סבל או בעיה. כיצד הילד בודק את תגובת ההורה ללא? ילדים נוטים לבדוק את הגבולות שההורים מציבים להם, במיוחד אחרי שאומרים להם לא. הם עשויים לנסות שוב להשיג את מבוקשם כדי לראות כיצד ההורה יגיב. אם ההורה מתנצל, מתגונן או מגלה ... להיאבק או להתנגד למילה לא. תהליך זה מחזק את קבלת הלא כדבר טבעי ומובן. איך להימנע מרגשות אשמה כשאומרים לילד לא? כדי להימנע מרגשות אשמה, ההורה חייב להבין שהצבת גבולות היא חלק טבעי מהחינוך. לא כל רצון של הילד צריך להתממש, וכמו שההורה לא תמיד מקבל את כל מבוקשו, כך גם הילד צריך ללמוד להתמודד עם דחיית סיפוקים. אם ... ההורה. חשוב שההורה לא יכנס למאבק ארוך או ישדר תחושות של רחמים או אשם. אם ההורה משדר שהלא הוא נחרץ ומובן, הילד יבין שאין טעם להיאבק. המשמעות היא שההורה לא רק מציב גבולות, אלא גם משדר תחושת שליטה וביטחון. למה חשוב שההורה יהיה שלם עם אמירת לא בפני עצמו? ההורה הוא המראה של הילד, ואם ההורה לא מסוגל לקבל את הלא בחייו ... עם המילה לא, הילד ילמד איך להתמודד עם דחיית סיפוקים באופן טוב ובריא. איך להתמודד עם מרדנות של ילדים איך ללמד ילד לדחות סיפוקים שליטה בכעסים אצל ילדים הצבת גבולות לילדים הדרכת הורים וחינוך ילדים למה הילד מתקשה לקבל לא ומהו שורש הבעיה? הסיבה העיקרית שילד לא יודע לקבל לא נובעת מכך שהוא מרגיש שאמירת הלא של ההורה ... מדי עם הסבל האפשרי של הילד, הוא משדר לילד שיש סיבה אמיתית לסבול, במקום ללמד אותו שהוא מסוגל גם לדחות סיפוקים בלי להיפגע. איך אמפתיה מוגזמת פוגעת ביכולת להציב גבולות לילדים? כאשר הורה אומר לא אבל מרגיש רע או אשמה על כך, הוא למעשה מעביר לילד מסר כפול: מצד אחד לא, ומצד שני סליחה שאני אומר לך לא, אני מצטער. הילד ... נינוחות, בלי התנצלות או רחמים. 4. לזכור שהילד בוחר איך להגיב ללא, וכשההורה עצמו שלם עם זה, הילד יכול ללמוד שלא חייבים לסבול. איך להמשיך וללמוד על דחיית סיפוקים וגבולות אצל ילדים? התובנה הבסיסית היא שאם ההורה לא יילחץ בזמן אמת, הילד יתייחס ללא כאל עובדה שאפשר לחיות איתה. לכן חשוב לפתח שליטה פנימית ועמידה נחושה מצד ההורה, בלי להיכנס למאבקים ארוכים או לתחושות אשמה מוגזמות. איך להתמודד עם מרדנות של ילדים איך ללמד ילד לדחות סיפוקים שליטה בכעסים אצל ילדים הצבת גבולות לילדים הדרכת הורים וחינוך ילדים למה הילד מרדן? למה הילד עצבני? למה הילד לא יודע לקבל לא? למה הילד לא יכול לקבל לא? דחיית סיפוקים אצל ילדים, שליטה בכעסים אצל הילדים, ילדים כהשתקפות של ההורים, ילדים כמראה של ההורים, ילדים כראי של ההורים, אמפתיה מול הילדים, למה לא להיות אמפתי? נחישות בלי רגישות, איך להציב גבולות לילדים? איך לסרב לילד? איך לומר לא לילד? איך להגיד לא לילד? איך ללמד ילד לשלוט בכעס? איך להגיד לא ולהישאר בחיים? איך להגיד לא בלי להרגיש אשם? איך ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לוגיקה מהי, מה זה לוגיקה? מה זה הוכחה לוגית? מהם גבולות הלוגיקה? מהם גבולות הדמיון? מה לא ניתן לדמיין? מה אי אפשר לדמיין? האם ניתן להוכיח לוגית? מהם גבולות השכל? מהי מגבלת הדמיון? שימוש בלוגיקה, טענות לוגיות, הוכחות לוגיות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: גבולות, דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: גבולות, איך להאמין בעצמך? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להעריך את עצמך? איך לחנך ילדים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? בשביל מה לחיות? למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם יש בחירה חופשית? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן עסקי, אימון אישי לירידה במשקל, ייעוץ אישי מומלץ בנושאי גבולות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1992 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 09:32:01 - wesi1