אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה גבולות ✔מה זה הפכים? דבר והיפוכו, מה זה הפך? גבולות השכל האנושי, גבולות הדמיון האנושי, מה אי אפשר לדמיין? על מה לא ניתן לחשוב? מה אי אפשר להבין...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
מה זה הפכים? דבר והיפוכו, מה זה הפך? גבולות השכל האנושי, גבולות הדמיון האנושי, מה אי אפשר לדמיין? על מה לא ניתן לחשוב? מה אי אפשר להבין? החלל הפנוי, לצאת מהשכל, מה לא ניתן לדמיין?
מה זה הפכים ולמה אי אפשר לחשוב על דבר והיפוכו בו - זמנית?

אליעד כהן מסביר את מושג ה"הפכים" ואת מגבלות החשיבה והדמיון האנושי. הוא מתחיל בשאלה מה זה בעצם הפכים, ולמה אנשים מתייחסים למשהו ולהיפוכו כאל דברים שונים ואף מנוגדים. אליעד מציג שני סוגי הפכים עיקריים:
  • ההפך היחסי:

    אלו שני דברים שנראים לכאורה מנוגדים, אך למעשה הם יכולים להתקיים יחד. למשל, שולחן וצבע לבן אינם מנוגדים כי אפשר שיהיה שולחן לבן. אפשרות נוספת לדוגמה היא שולחן גדול או קטן, גם הם לא הפכים מוחלטים, כי אפשר ששולחן יהיה גדול וקטן בממדים שונים.
  • ההפך המוחלט:

    אלו דברים שלא יכולים להתקיים בו - זמנית. לדוגמה, "יש שולחן" ו"אין שולחן" הם הפכים מוחלטים, כי לא ייתכן מצב בו זמנית שגם יש וגם אין שולחן.
האם באמת אפשר לחשוב על כמה דברים בו - זמנית?

אליעד מסביר כי אנשים לעיתים חושבים שהם מסוגלים לחשוב על שני דברים בו זמנית, אך למעשה, השכל האנושי מוגבל ולא יכול לחשוב על שני מושגים באופן מלא באותה נקודת זמן. למשל, אי אפשר לדמיין באותו רגע "שולחן" ו"אין שולחן", כי מחשבה אחת מיד מעלימה את השנייה. בכל רגע נתון יש רק מחשבה אחת מוחלטת שיכולה לתפוס את תשומת הלב.

לדוגמה, אפשר לחשוב על "שולחן לבן", כי השכל יכול לחבר צבע ואובייקט למחשבה אחת. אבל אי אפשר לדמיין ששולחן "ישנו" ו"איננו" בו - זמנית. כאן, אליעד מדגיש שהשכל מוגבל באפשרויות הדמיון שלו, ושההבנה של מושגים תלויה ביכולת של השכל להבדיל בין דבר והיפוכו.

מהם גבולות הדמיון והשכל האנושי?

אליעד כהן מציין שגבולות הדמיון האנושי הרבה יותר מצומצמים ממה שנדמה. הוא נותן דוגמה של סרטים בדיוניים, שבהם לכאורה יש יצירתיות חסרת גבולות, אבל אפילו שם לא ניתן להראות דבר ואת היעדרו בו - זמנית באותו פריים. לדוגמה, לא ייתכן להראות פיל קיים ופיל לא קיים בו זמנית באותו מקום ובאותו רגע.

עוד דוגמה שאליעד מביא להמחשת הגבול של הדמיון היא הניסיון לדמיין פיל גדול שנכנס לחור של מחט. אפשר לדמיין שהפיל מתכווץ, אבל אי אפשר לדמיין שהוא נשאר בגודלו הטבעי ונכנס פיזית דרך חור המחט, כי הדמיון מוגבל להיגיון בסיסי כלשהו.

מדוע השכל מוגבל בהבנת דבר והיפוכו?

אליעד מדגיש שהמגבלה העיקרית של השכל היא שהוא לא יכול לחשוב או לדמיין שני הפכים מוחלטים בו - זמנית. זה נובע מכך שכל תפיסה של השכל מבוססת על הבחנה בין מושגים, וכדי שתפיסה מסוימת תתקיים, היא חייבת להעלים את ההפך שלה.

לדוגמה, כשמישהו מדמיין "קר לי", הוא לא יכול באותו רגע לדמיין באופן מוחלט "לא קר לי". למרות שהוא יכול לתאר מצב ביניים, כמו "קר לי קצת", אין אפשרות לתפוס את הדבר והיפוכו במלואם בו - זמנית.

מה המשמעות של "לצאת מהשכל" ומה זה החלל הפנוי?

אליעד מסביר את רעיון "לצאת מהשכל" כהרחבת הגבולות של המחשבה מעבר למגבלות הלוגיות הטבעיות. הוא...
שכל אנושי גבולות הדמיון תשובות דבר והיפוכו להרגיש רק טוב תשומת לב המציאות מה המשמעות של למצוא לא יכול משמעות אנושיות גבולות גבולות הדמיון גבולות הדמיון האנושי גבולות השכל גבולות השכל האנושי דבר והיפוכו דמיון דמיונות האנושי החלל הפנוי היפוך הפכים השכל השכל האנושי חלל הפנוי חלל פנוי לא ניתן לדמיין להבין לחשוב לצאת לצאת מהשכל מה אי אפשר לדמיין מה אי אפשר להבין מה זה הפך מה זה הפכים מה לא ניתן לדמיין מה לא ניתן לחשוב ניתן לחשוב על מה לא ניתן לחשוב שכל שכל אנושי
סמכות הורית והצבת גבולות לילדים, הגבלת מהירות, להציב גבולות לילדים, כל המוסיף גורע, יחסי הורים וילדים, לקבוע גבולות ברורים, לחנך ילדים, בעיות התנהגות אצל ילדים, גבולות בחינוך ילדים
סמכות הורית והצבת גבולות לילדים, הגבלת מהירות, להציב גבולות לילדים, כל המוסיף גורע, יחסי הורים וילדים, לקבוע גבולות ברורים, לחנך ילדים, בעיות התנהגות אצל ילדים, גבולות בחינוך ילדים
... הורית והצבת גבולות לילדים, הגבלת מהירות, להציב גבולות לילדים, כל המוסיף גורע, יחסי הורים וילדים, לקבוע גבולות ברורים, לחנך ילדים, בעיות התנהגות אצל ילדים, גבולות בחינוך ילדים למה חשוב להציב גבולות ברורים לילדים? אליעד כהן הסביר כי הצבת גבולות ברורים לילדים היא אחת מהפעולות החשובות ביותר לשמירה על סמכות הורית אפקטיבית. גבולות ברורים מאפשרים לילדים להבין מה מצופה מהם, מונעים בלבול, ותורמים לכך שהילדים יכבדו את הסמכות ההורית לאורך זמן. מנגד, הצבת גבולות מטושטשים או לא עקביים עלולה להוביל למצב שבו הילדים מזלזלים בגבולות, וכתוצאה מכך מזלזלים גם בסמכות ההורים. אליעד ... שרוצה שילדו יגיע ללימודים בזמן, וציין כי חשוב לקבוע גבול חד וברור כמו אתה חייב להגיע ללימודים בשמונה בדיוק, ולא לומר משפטים עמומים כמו יהיה טוב אם תגיע לפני שמונה. גבולות עמומים ולא מחייבים גורמים לילדים להרגיש שהם יכולים להפר אותם בקלות. מה קורה כאשר ההורים מציבים גבולות שאינם באמת מחויבים להם? אליעד הסביר שכאשר ההורה מציב גבול שלא מוכן להיאבק עליו, הוא למעשה פוגע בסמכות של עצמו. הילד בודק את הגבול, מזהה שהוא רופף, ומתחיל לזלזל גם בגבולות נוספים שהוצבו לו. לדוגמה, אם הורה אמר לילד להגיע בשמונה ללימודים אבל לא מוכן לנקוט בפעולות ממשיות במקרה של איחור, הילד ילמד שהגבול הזה לא מחייב, ובפעם הבאה הוא יפר גם אותו וגם גבולות נוספים. הדבר דומה לדוגמה מעולם החוקים בכבישים: אם הגבלת המהירות אינה מחייבת וברורה, הנהגים יפרו אותה, ובסופו של דבר יתרגלו לזלזל בכל חוקי התנועה. כך גם ילדים - כשהגבולות אינם מוחלטים וברורים, הם מאבדים את המשמעות שלהם, והילד מפסיק להתייחס אליהם ברצינות. איך הצבת גבולות משפיעה על מערכת היחסים בין הורים לילדים? אליעד ציין כי האופן שבו ההורה מציב גבולות משפיע משמעותית על איכות היחסים שלו עם הילד. גבולות ברורים ועקביים מחזקים את הסמכות של ההורה ואת הכבוד שהילד רוחש כלפיו. לעומת זאת, הצבת גבולות מטושטשים או לא עקביים מובילה לחוסר כבוד ולערעור של סמכות ההורה. לכן חשוב מאוד שכל הורה יגדיר לעצמו בדיוק מהם הגבולות שעליהם הוא מוכן להיאבק, ועל אילו גבולות הוא לא מתכוון להתעקש. מהי המשמעות של מחויב ואפשרי בהצבת גבולות לילדים? אליעד הסביר כי יש להבדיל בין גבולות מחויבים, שההורה מוכן לעמוד עליהם בכל מחיר, לבין גבולות אפשריים, שההורה רוצה אותם, אך לא יהיה מוכן להיאבק עליהם. גבולות מחויבים צריכים להיות מוצגים לילדים כבלתי ניתנים לערעור. לעומת זאת, גבולות אפשריים הם בגדר המלצה בלבד. אם ההורה יערבב בין שני הסוגים ויציג גבול אפשרי כמחויב, הוא יפגע בסמכות שלו ובסופו של דבר יגרום לילד לזלזל גם בגבולות המחויבים. איך להימנע מטעויות נפוצות בהצבת גבולות? אחת הטעויות שאליעד הציג היא התופעה של כל המוסיף גורע. ההורה חושב שככל שיוסיף גבולות ודרישות, כך יהיה קל יותר להשיג את מטרתו. אך בפועל, הוספת גבולות רבים מדי יוצרת בלבול אצל הילד, שמפסיק להבחין בין דרישות משמעותיות לדרישות לא משמעותיות, מה שמוביל לאי - ציות כללי. לכן, על ההורים להימנע מהצבת דרישות מיותרות, ולהגדיר מראש רק את הגבולות החיוניים שהם מוכנים להתעקש עליהם. מה עושים ...
גבולות, מחויבות אישית, מסגרות בחיים, הצבת גבולות, פחד להתחייב, להציב גבולות, פחד ממחויבות, חופש אישי, חוסר מוטיבציה
גבולות, מחויבות אישית, מסגרות בחיים, הצבת גבולות, פחד להתחייב, להציב גבולות, פחד ממחויבות, חופש אישי, חוסר מוטיבציה ובו יתבאר העניין של גבולות אישיים ושל הצבת גבולות. ויתבאר, למה האדם צריך להציב גבולות? וכמה האדם צריך להציב גבולות? ולמה קשה לאדם להציב גבולות? ואיך בכל זאת להציב גבולות? ויתבאר גם העניין של מסגרות בחיים ושל מחוייבות אישית של האדם. ויתבאר, למה קשה לאדם להתחייב לכל מיני דברים? ולמה האדם מפחד להתחייב? ומהו החופש האישי שהאדם מחפש אותו? וכיצד לאזן אותו עם זה שהאדם צריך להציב גבולות ולהתחייב לכל מיני דברים? ויתבאר גם, למה יש לאדם חוסר מוטיבציה לעשות כל מיני דברים? ועוד נושאים קשורים. והעניין ... לא יוכל להמשיך לחיות כאן בעולם. והרעיון הוא, שבעולם שלנו, כדי לתפקד בו בצורה יעילה בהתאם לחוקי המשחק של העולם שלנו, לשם כך, האדם צריך להציב גבולות לעצמו, וצריך שיהיו לו מסגרות בחיים. של דברים שמותר לו לעשות ושל דברים שאסור לו לעשות. והאדם צריך שתהיה לו ... אחד יעשה כרצונו, לא יוכל להתקיים המשחק לאורך זמן. וחייבים שיהיו חוקים כלשהם, כדי שהמשחק יוכל להמשיך להתקיים. ומצד אחד, האדם יותר מכל שונא להציב גבולות לעצמו. כי הצבת גבולות, היא בעצם פגיעה אישית בכבוד האישי של האדם. שהאדם מרגיש מושפל, שהוא לא יכול לעשות את מה שהוא רוצה. וברגע שהאדם ... שאין לו בחירה חופשית מלאה לעשות כרצונו, אלא הוא מוגבל לפעול בהתאם למסגרות של חוקי המשחק של העולם שלנו. ומצד שני, אם האדם לא יציב לעצמו שום גבולות, הרי שהאדם לא יוכל יותר ליהנות בחיים. כי מהר מאוד האדם יאבד קשר ממשי עם המציאות. ואז האדם אומנם לא יסבול מהגבולות של המציאות, אבל גם לא יוכל ליהנות מהם. כי הדבר דומה לאדם שרוצה לאכול את כל הטעמים בבת אחת, ורוצה להיות בכל המקומות בבת אחת. שבלי להציב גבולות, הדבר אינו אפשרי. ומי שינסה לא להציב לעצמו גבולות, הוא יאבד את כל המשמעות של הטוב והרע, וממילא הוא יאבד את כל המשמעות של החיים שלו וכולי. כך, שמצד אחד האדם כן רוצה להציב גבולות לעצמו. כי זה מה שמאפשר לו להמשיך להתנהל כאן בחיים שלו, עם משמעות לחיים שלו. אבל מצד שני, האדם יותר מכל שונא להציב לעצמו גבולות. כי הגבולות שהאדם מציב לעצמו, הם בעצם שוללים את חופש הבחירה האישית של האדם, בחוויה האישית שלו. וזאת הסיבה שהרבה אנשים יש ... לעבוד. ואז אין לאדם חשק לעשות דבר שנובע מתוך מחוייבות. והשאלה הנשאלת היא, כיצד יכול האדם להתמודד עם הפחד שלו ממחוייבות? וכיצד יכול האדם להציב גבולות לעצמו, למרות שהם כאילו לוקחים לו את החופש האישי שלו? והתשובה לכך היא, שראשית כל יש להכיר בכך, שאין שום אפשרות ... הצמצום, תחושת הרצון, תחושת ההזדהות, תחושת המחוייבות וכולי. וכפי שכבר ביארתי את כל זה במקומות אחרים. אבל, קיימת דרך עבור האדם, שתאפשר לו להציב גבולות לעצמו, ולהיות מסוגל לקחת אחריות אישית, ולהתחייב במחוייבות אישית, בלי לפחד ממחוייבות כלשהי. והיא, על ידי זה שהאדם משחרר את עצמו באמת ובשלמות, מכל מחוייבות מחשבתית כלשהי. זא כדי להיות מסוגל להתחייב, לשם כך עליך להרגיש חופשי. ומי שרוצה להיות מסוגל להציב גבולות לעצמו ולהיות מסוגל להשתלב במסגרות בחיים, עליו להשתחרר בשחרור פנימי אמיתי, מכל מחויבות מחשבתית כלשהי. ולהשתחרר ... מהמחויבות הזאת, ויצליח לחשוב שהמציאות היא מושלמת כפי מה שהיא, אז הוא יהיה חופשי לגמרי. ככ חופשי, עד כדי כך שהוא ירגיש חופשי, להתחייב להציב גבולות ולקחת לעצמו את החופש העצמי של עצמו, מתוך חוויה של בחירה חופשית מלאה. כי הצבת גבולות, זה בסדר גמור עבור הנפש של האדם, כאשר זה מגיע ממקום של חופש בחירה. שהאדם חווה, שהוא בבחירה חופשית, בוחר להציב גבולות כאלו ואחרים. וזה אפשרי, רק כאשר האדם מרגיש שהוא משוחרר לגמרי, בלי שום מחוייבות כלשהי. שרק אז האדם מרגיש חופשי, גם להציב לעצמו גבולות כלשהם, כדי לשחק במשחק החיים. ולמה מי שמרגיש חופשי לגמרי, למה שהוא ירצה להמשיך לשחק במשחק החיים? והאם הוא ... ביארתי את הנושא הזה במקומות אחרים. ובסיכומו של דבר, כדי להרגיש טוב עם מחוייבות אישית, וכדי לא לפחד ממחויבות אישית, וכדי שהאדם יהיה מסוגל להציב גבולות ולהיות עם מוטיבציה אישית, לרצות לשנות דברים, לשם כך האדם צריך להרגיש שהוא לא מוכרח לעשות אותם, אלא רק רוצה בבחירה חופשית לעשות אותם. וככל שהאדם חווה יותר שהוא בוחר לעשות את הדברים, ושהוא זה שבוחר להציב גבולות לעצמו, בלי שהוא מוכרח לעשות זאת, כך קל יותר לאדם להציב גבולות וכולי. ...
לוגיקה מהי, מה זה לוגיקה? מה זה הוכחה לוגית? מהם גבולות הלוגיקה? מהם גבולות הדמיון? מה לא ניתן לדמיין? מה אי אפשר לדמיין? האם ניתן להוכיח לוגית? מהם גבולות השכל? מהי מגבלת הדמיון? שימוש בלוגיקה, טענות לוגיות, הוכחות לוגיות
לוגיקה מהי, מה זה לוגיקה? מה זה הוכחה לוגית? מהם גבולות הלוגיקה? מהם גבולות הדמיון? מה לא ניתן לדמיין? מה אי אפשר לדמיין? האם ניתן להוכיח לוגית? מהם גבולות השכל? מהי מגבלת הדמיון? שימוש בלוגיקה, טענות לוגיות, הוכחות לוגיות
... מהי, מה זה לוגיקה? מה זה הוכחה לוגית? מהם גבולות הלוגיקה? מהם גבולות הדמיון? מה לא ניתן לדמיין? מה אי אפשר לדמיין? האם ניתן להוכיח לוגית? מהם גבולות השכל? מהי מגבלת הדמיון? שימוש בלוגיקה, טענות לוגיות, הוכחות לוגיות מהי לוגיקה ומה הקשר שלה לגבולות הדמיון? לוגיקה היא מושג נפוץ בתחומים רבים, אבל אליעד כהן מציע הגדרה ייחודית ופשוטה למושג: הלוגיקה היא למעשה גבולות הדמיון שלנו. לפי הגדרה זו, כדי להבין אם משהו אפשרי לוגית, עלינו לבדוק האם אנחנו מסוגלים לדמיין אותו. אם אפשר ... בשני מקומות שונים, או שתי נקודות שונות שנמצאות באותו מקום בדיוק ובאותו רגע - לא אפשריים לוגית, ולכן מהווים את הגבול הלוגי של המציאות והדמיון. כיצד נקבעים גבולות השכל והדמיון? אליעד כהן מדגיש כי גבולות השכל והדמיון הם הגבולות שמגדירים את המציאות עצמה. מה שלא ניתן לדמיין אינו אפשרי כלל, ומכאן שהיכולת או אי - היכולת שלנו לדמיין משהו היא שמכתיבה את גבולות האפשרויות הלוגיות. בכך, הלוגיקה אינה אלא שיקוף של גבולות החשיבה האנושית. סיכום הרעיון המרכזי של הלוגיקה והדמיון לפי אליעד כהן: הלוגיקה על פי אליעד כהן מוגדרת בצורה מדויקת ... ניתן לדמיין אינו אפשרי לוגית. מכאן שהיכולת או אי - היכולת שלנו לדמיין משהו היא ההוכחה הלוגית האמיתית לקיומו או לאי - קיומו של אותו הדבר. המסקנה היא, שהבנת גבולות הדמיון והשכל האנושי מאפשרת לנו להבין גם את גבולות הלוגיקה, וכתוצאה מכך גם את גבולות המציאות עצמה. מהי לוגיקה? מהם גבולות הדמיון? מה לא ניתן לדמיין? מהי הוכחה לוגית? האם ניתן להוכיח לוגית? מהם גבולות השכל? מהי לוגיקה ומהם גבולות הדמיון? לוגיקה היא מושג רחב, וכל אדם יכול להגדיר אותו בדרכו. בהקשר זה, ניתן להגדיר את הלוגיקה כגבולות הדמיון - כלומר, מה ניתן לדמיין ומה לא ניתן לדמיין. מה ניתן ומה לא ניתן לדמיין? לכאורה, נראה שאנחנו יכולים לדמיין ... איך בוחנים זאת. האם ניתן לדמיין מצב שבו האבן לא נופלת? כן, ניתן לדמיין זאת. מכאן שלוגית, האבן אינה חייבת ליפול, גם אם בפועל בעולם הפיזי היא תמיד נופלת. מהם גבולות השכל והדמיון? אם ניתן לדמיין דבר מסוים - הרי שהוא אפשרי לוגית. למשל, ניתן לדמיין רכב מעופף, אבן שנשארת תלויה ... מכיוון שניתן לדמיין זאת, הרי שזה אפשרי מבחינה לוגית. לעומת זאת, אם דבר מסוים אינו ניתן לדמיון - הרי שהוא אינו אפשרי לוגית. סיכום לוגיקה היא הכלי שמגדיר את גבולות הדמיון שלנו. אם ניתן לדמיין דבר מה, הרי שהוא אפשרי לוגית. אם איננו יכולים לדמיין משהו, הרי שמבחינה לוגית הוא אינו אפשרי. כך ניתן לקבוע את גבולות הלוגיקה, ההוכחות הלוגיות והמציאות עצמה. מהי לוגיקה? מהם גבולות הדמיון? מה לא ניתן לדמיין? מהי הוכחה לוגית? האם ניתן להוכיח לוגית? מהם גבולות השכל? ...
חופש אישי, להגדיר הגדרות, להציב גבולות, חופש נפשי, חופש רוחני, הצבת גבולות, לצאת לחופש, חופש פנימי
... אישי, להגדיר הגדרות, להציב גבולות, חופש נפשי, חופש רוחני, הצבת גבולות, לצאת לחופש, חופש פנימי ובו יתבאר עניין החופש האישי והחופש הנפשי ... פנימי, מכל הלחצים שיש לו בחיים? ויתבאר, כיצד האדם לוקח לעצמו את החופש, ומכניס את עצמו לבית כלא, מרצונו החופשי? ויתבאר גם העניין של הגדרת הגדרות ושל להציב גבולות. ויתבאר, כיצד הצבת גבולות, משפיעה על החופש האישי של האדם? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי מצד ... שהוא רוצה דבר כזה או אחר, ועדיין להישאר חופשי ברמה הרגשית, להמשיך להרגיש שהוא מלך. והרעיון הוא, שככל שיש לאדם יותר חופש פנימי, כך הוא יותר חופשי להציב גבולות ולהגדיר הגדרות של טוב ורע בחיים שלו. והצבת גבולות, היא לוקחת לאדם את החופש האישי שלו. אבל מי שמרגיש חופשי באמת, הוא גם מרגיש חופשי, כן להציב גבולות לעצמו, והוא עדיין ממשיך להרגיש חופשי, גם בתוך הצבת גבולות כאלו ואחרים. ומי שרוצה לפרק את הגדרות ואת ההגדרות שהוא הציב ...
הצבת גבולות, להגדיר הגדרות, להציב גבולות, חופש אישי, מסגרות בחיים, שחרור רגשי, חופש פנימי
... גבולות, להגדיר הגדרות, להציב גבולות, חופש אישי, מסגרות בחיים, שחרור רגשי, חופש פנימי ובו יתבאר היבט נוסף של עניין הצבת גבולות והגדרת הגדרות. וכפי שכבר ביארתי, ההגדרות שהאדם מגדיר, הן בעצם חומות, גדרות וגבולות שמפרידות, בין האדם לבין החופש שלו. כי כאשר האדם לא מגדיר שום דבר, אז ממילא הכל מושלם בעיני האדם, באותה המידה ... בשחרור רגשי גדול יותר, וכך הוא חי חיים טובים יותר. ונסכם: כדי לחיות כאן בעולם, לשם כך צריך להציב גבולות כאלו ואחרים. והדרך של האדם להתמודד ברמה הרגשית עם הצבת גבולות ועם מסגרות בחיים, ועדיין להרגיש חופש אישי ושחרור רגשי, היא על ידי זה שהאדם מתבונן אל תוכו, מגלה את המקום שבו ...
אהבה ללא גבולות, אהבה בלי סוף, אהבה ללא מגבלות, מהי אהבה ללא תנאים, אהבה אין סופית, אהבה בלי גבולות, מהי אהבה ללא סיבה, לאהוב בלי תנאים, לאהוב בלי סיבה
אהבה ללא גבולות, אהבה בלי סוף, אהבה ללא מגבלות, מהי אהבה ללא תנאים, אהבה אין סופית, אהבה בלי גבולות, מהי אהבה ללא סיבה, לאהוב בלי תנאים, לאהוב בלי סיבה
... ללא גבולות , אהבה בלי סוף, אהבה ללא מגבלות, מהי אהבה ללא תנאים, אהבה אין סופית, אהבה בלי גבולות , מהי אהבה ללא סיבה, לאהוב בלי תנאים, לאהוב בלי סיבה האם אפשר לאהוב דבר אחד ללא תנאים ולא את השאר? אהבה ללא ... מגבלות. הסיבה לכך שאהבה זו היא אינסופית היא כי היא כבר אינה תלויה בשום גבולות, שיפוטים, רצונות או פחדים. אהבה זו אינה מוגבלת, ולכן היא בהכרח מתרחבת לכל הדברים. מסקנה ברורה לפי אליעד כהן ... מהי אהבה ללא תנאים? האם אפשר לאהוב רק דבר אחד בלי תנאים? אהבה ללא גבולות לאהוב בלי סיבה אהבה אינסופית אהבה מוחלטת ...
גבולות ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה
גבולות ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה
גבולות ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה האם השכל האנושי מוגבל ... משום שהן מצמצמות את התפיסה. אם אדם אומר אני מאמין בדבר מסוים או אני מבין דבר מסוים, הוא יוצר אוטומטית גבולות לתפיסה שלו. מצד שני, היכולת לבחור באיזו תפיסה ...
חינוך ילדים, איך לחנך ילדים, הצבת גבולות לילדים, יחסי הורים וילדים, חינוך נכון, דוגמה אישית, נפרדות ואחדות אצל ילדים
חינוך ילדים, איך לחנך ילדים, הצבת גבולות לילדים, יחסי הורים וילדים, חינוך נכון, דוגמה אישית, נפרדות ואחדות אצל ילדים
... ילדים, איך לחנך ילדים, הצבת גבולות לילדים, יחסי הורים וילדים, חינוך נכון, דוגמה אישית, נפרדות ואחדות אצל ילדים איך להציב גבולות לילדים בלי לאבד את האמת? השאלה המרכזית שאליעד מתייחס אליה היא כיצד להציב גבולות לילדים באופן שיביא אותם לחוות ולהבין את האמת. השיחה מתחילה בכך ששואלים אילו גבולות צריכים להציב לילדים על מנת שיגיעו לאמת, אך אליעד מציע גישה אחרת לגמרי - להוציא את העוקץ מן השאלה. לדעתו, כאשר חושבים במושגים של צריך להגיע לאמת, זו כבר נקודת מבט מצמצמת שמגבילה את היכולת להבין את המציאות בצורה רחבה. לדעתו, התשובה האמיתית היא שאין גבולות מסוימים שחייבים להציב כדי שהילדים יגיעו לאמת, מכיוון שאין דבר כזה צריך להגיע לאמת. מה שצריך בפועל הוא פשוט לאפשר לילדים לחשוב ולהבין את המציאות כפי שהיא, על ידי שאילת שאלות והעמקה בחשיבה ביקורתית. האם להציב גבולות זה לצמצם את הילד? אליעד מסביר שהבעיה העיקרית בחינוך וביחסים בין הורים לילדים היא שהילד מגיע לעולם ללא שום הנחות יסוד, ולכן הוא שואל שאלות ... נותן כדוגמה מצב שבו ילד שואל מדוע אסור להכניס יד לשקע חשמל, או מדוע אסור לקפוץ מגג כדי לנסות לעוף כמו סופרמן. אליעד מראה שברמה המעשית, ברור שיש להציב גבולות ולמנוע סכנות, אך ברמת ההסבר והחשיבה העמוקה יותר, יש להסביר לילד את הפרספקטיבות השונות ולא רק להגביל אותו מבלי שיבין מדוע. למשל, לא מספיק ... של נפרדות, ובמקומות שהוא כבר חווה נפרדות באופן טבעי, שם יש להסביר לו ולתת לו פרספקטיבות שיעזרו לו להבין גם את האחדות בהמשך. האם צריך להציב לילדים גבולות גם כשאנחנו לא בטוחים? אליעד מתייחס גם למצב שבו ההורים לא בטוחים מה נכון לעשות. במקרה כזה, הוא אומר שהדבר החשוב ביותר הוא להיות כנים ולהודות ... אמינות כלפי הילד. לסיכום, כיצד לחנך ילדים נכון? אליעד טוען שהחינוך הנכון והיעיל ביותר הוא ללמד את הילדים לחשוב ולהבין את המציאות מכל הזוויות האפשריות. גבולות חייבים להיות מוצבים, אך ההסבר שלהם צריך להיות כזה שהילד יבין את מערכת החוקיות של העולם הממשי (הנפרדות), ובמקביל את האמת המוחלטת יותר, שבה כל הגבולות הם יחסיים (אחדות). על ההורה להיות בעצמו דוגמה אישית למצב שבו הוא מסוגל לראות את הדברים משתי הפרספקטיבות וללמד את הילד לחוות את המציאות בצורה מורכבת ועמוקה יותר. איך לחנך ילדים נכון? מה זו דוגמה אישית בחינוך ילדים? איך להציב גבולות לילדים? האם חייבים לחנך לנפרדות כדי להבין אחדות? איך להסביר לילדים אמת מוחלטת? איך לדבר עם ילדים על סכנות? האם לשקר לילדים כשלא יודעים ...
התחדשות רוחנית, לעלות מדרגה לדרגה, קיבעון מחשבתי, לפרוץ את גבולות השכל, התחדשות פנימית, כתיבה רוחנית
... רוחנית, לעלות מדרגה לדרגה, קיבעון מחשבתי, לפרוץ את גבולות השכל, התחדשות פנימית, כתיבה רוחנית איך לפרוץ את גבולות השכל ולהגיע להתחדשות רוחנית? רוב האנשים מרגישים במשך הזמן שתחומי העניין שלהם חוזרים על עצמם. אליעד כהן מסביר שהסיבה העיקרית לכך היא שיש לנו גבול ברור ליכולת ... מאכלים חדשים, אך בסוף חומרי הגלם הם אותם חומרים מוכרים. אי אפשר לטעום משהו שאין בחומרי הגלם. הדוגמה הזו ממחישה את הקושי לפרוץ מעבר לגבולות השכל שלנו. מדוע קשה לפרוץ את גבולות השכל? אליעד כהן מדגיש שכל החכמים לאורך ההיסטוריה הגיעו לנקודה מסוימת ונעצרו בה. הם לא הצליחו להתקדם מעבר לנקודה הזו. הוא מצטט את רבי נחמן מברסלב שאמר: כל ... וההבנות הקיימות של האדם אינן מספיקות לו לאורך זמן. כדי לחוות סיפוק מתמשך, אדם צריך לחדש את השכל שלו. אך אם הוא אינו מצליח לפרוץ את גבולות ההבנה שלו, הוא יגיע למצב של חזרה על אותם רעיונות ואותן חוויות. מה החיסרון בקיבעון מחשבתי ובמרדף אחר ריגושים? אליעד מסביר שהחיסרון במרדף אחרי ריגושים בעולם ... שלך. תהליך זה הוא הדרך להגיע לארץ ישראל הרוחנית, שהיא סמל למקום של התחדשות מתמדת והבנה של המהות הפנימית. אליעד מסביר שהמפתח לפריצת גבולות השכל הוא להגיע אל הראשון - ההבנה העמוקה והראשונית ביותר של כל דבר. כאשר אדם מתבונן פנימה ומנסה להבין כל פעם מחדש את מה שהוא כבר יודע, הוא מייצר תהליך של התחדשות פנימית, ובסופו של דבר מצליח לפרוץ את גבולות ההבנה שלו. הוא מדגיש כי האדם חייב להמשיך בתהליך ההתבוננות וההעמקה הפנימית, לא להסתפק בתשובות שטחיות, אלא לחפש תמיד את ההבנה היסודית והראשונית יותר של כל דבר, כי רק כך הוא יוכל לחוות התחדשות מתמדת ואמיתית. איך להתחדש מבחינה רוחנית? מה גורם לקיבעון מחשבתי? כיצד פורצים את גבולות השכל? מה המשמעות של לעלות מדרגה לדרגה? איך להגיע להתחדשות פנימית? מדוע אנשים מתעייפים מלימוד רוחני? ...
תורת הידיעה, אפיסטמולוגיה, תורת ההכרה, מעל השכל האנושי, גבולות הידיעה, רציונאליות, חשיבה לוגית, חשיבה לא לוגית, חשיבה לא רציונלית, חשיבה רציונלית, חשיבה לא קונבנציונלית, חשיבה לא קוהרנטית
... הידיעה, אפיסטמולוגיה, תורת ההכרה, מעל השכל האנושי, גבולות הידיעה, רציונאליות, חשיבה לוגית, חשיבה לא לוגית, חשיבה לא רציונלית, חשיבה רציונלית, חשיבה לא קונבנציונלית, חשיבה לא קוהרנטית ... בהבנת הדרך בה אנו תופסים ומבינים את המציאות, ומגבילה את האמיתות שאותן אנו יכולים לדעת. במהלך ההרצאה, אליעד כהן דיבר על הגבולות של השכל האנושי ועל השיטות השונות בהן אנו יכולים לחשוב, ולהגיע להבנה, תוך בחינה של מה שמוגדר כרציונאלי ולא רציונאלי. מהי השפעת ... להסתכל על עולם המושגים שלנו בצורה לא קונבנציונלית. על פי אליעד, אם נלמד לחשוב בצורה לא לוגית, נוכל להתקרב יותר להבנה של הגבולות שמציב השכל. מהי חשיבה לא לוגית, ואילו יתרונות יש בה בהבנת גבולות הידיעה? ההסבר של אליעד בנוגע לחשיבה לא לוגית היה על איך היא עוזרת להרחיב את גבולות הידיעה. הוא הציע דוגמאות כמו החשיבה על יש מצלמה ויש אין מצלמה במצבים מסוימים, תוך הצעה לחקור את האפשרות שגם זה וגם זה יכול ... מצליח להחיל את הכללים המוכרים לו. חשיבה כזו מאפשרת גישה מעבר למגבלות השכל. כיצד אפשר לחשוב באופן לא לוגי כדי להרחיב את גבולות הידיעה? אליעד הסביר כיצד ניתן להתנסות בהבנה של המושגים, תוך שימוש בשאלות מאתגרות את החשיבה הקונבנציונלית. הוא טוען כי כל פעם ... נמצא, עליו לשאול את השאלה האם אני מבין את זה באופן מוחלט?, ובכך בעצם יתחיל לחשוב באופן חדשני שיאפשר לו להבין ולהרגיש את הגבולות של השכל האנושי. מהו תהליך פריצת המוח האנושי לחשיבה לא קונבנציונלית? ההסבר של אליעד על תהליך פריצת המוח נוגע בהבנת איך אפשר לפרוץ את גבולות השכל, במיוחד כאשר אנו לא מסוגלים להוכיח לוגית דבר מסוים. התהליך כולל הצעדים שבהם כל אדם בודק את עצמו מחדש עם כל שאלה. ככל שאדם בודק יותר את המחשבות המוקדמות שלו, הוא מבין את הגבולות של השכל ומפסיק להיות כלוא בהם. אליעד טוען שהדרך להגיע לפריצת גבול זה היא דרך לימוד ושאלות מתמידות שמערערות את תפיסתנו, כמו ... בצורה חד משמעית אלא מספקת מקום לשאלות ולספקנות. תורת הידיעה אפיסטמולוגיה רציונאליות חשיבה לוגית חשיבה לא רציונלית פריצת הגבולות של השכל הבדל בין יש ואין ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מה זה הפכים? דבר והיפוכו, מה זה הפך? גבולות השכל האנושי, גבולות הדמיון האנושי, מה אי אפשר לדמיין? על מה לא ניתן לחשוב? מה אי אפשר להבין? החלל הפנוי, לצאת מהשכל, מה לא ניתן לדמיין?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: גבולות, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: גבולות, איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשנות תכונות אופי? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפרש חלומות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? מי ברא את אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש בחירה חופשית? למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא הכוונה אישית, אימון אישי בתל אביב, קאוצינג בתחום גבולות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3008 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 09:36:31 - wesi1