אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה גבולות ✔שכל או רגש, מעל השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, מציאות אובייקטיבית, הארה רוחנית, מודעות עצמית, גבולות השכל, מגבלות השכל, שכנוע שכלי, שכנוע...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
9:44שכל או רגש, מעל השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, מציאות אובייקטיבית, הארה רוחנית, מודעות עצמית, גבולות השכל, מגבלות השכל, שכנוע שכלי, שכנוע רגשי, דרך רוחנית
מהי תפיסת המציאות האמיתית ומגבלות השכל האנושי?

ההרצאה עוסקת במגבלות השכל האנושי וההבחנה בין המציאות השכלית לבין המציאות שמעבר לשכל. אליעד כהן מציין את השאלה המרכזית - האם קיימת מציאות אובייקטיבית שניתן לתפוס אותה רק באמצעות השכל, או שמא יש מציאות שמעבר לשכל האנושי? השאלה הזאת נוגעת ליכולתו של השכל לתפוס את המציאות במלואה והאם יש משהו שמעבר לו.

מהם הגבולות של השכל האנושי?

המרצה מדבר על כך שלכל אדם יש שיטה מסוימת להבין את המציאות, אך כל אדם פועל בגבולות השכל שלו. הגבולות הללו הם לא רק תוצר של מגבלות פיזיות או תודעתיות, אלא גם תוצאה של האמונות האישיות וההבנה השכלית של כל אחד. לדוגמה, כשמישהו שואל אם תפיסת המציאות היא שכלית או מחוץ לשכל, למעשה נשאלת השאלה אם השכל האנושי יכול להקיף את כל המציאות או שהוא מוגבל על ידי חוקים תודעתיים ומנטליים.

איך אפשר לשכנע מישהו אם מה שהוא אומר אינו נכון?

אליעד כהן מציין שהשאלה שמציבה את עצמה היא איך לשכנע מישהו בעובדה ששכלו אינו נכון. הוא נותן דוגמה בה הוא עצמו ניסה לגבש דעה או להבין דבר מסוים, אך למרות שהוא בטוח שהוא צודק, נדרש לו למצוא דרך לשכנע אחרים. הוא מסביר שברגע שאתה בטוח שמשהו לא נכון, השאלה היא איך אתה יכול לשכנע אחרים בכך. לפעמים, הדרך הטובה ביותר היא לא לנסות לשכנע בשכל אלא דווקא להסביר מתוך חוויות אישיות, כמו כאשר הוא אומר לאדם אחר: "ניסיתי את זה, הרגשתי את זה וזה לא עבד לי."

מהם היתרונות והמגבלות של השכנוע השכלי?

שכנוע שכלי הוא אמצעי מצוין להבהיר ולהסביר רעיונות, אך לא תמיד הוא הדרך המוצלחת ביותר לשנות דעות של אחרים. לעיתים קרובות, אנשים לא ישתכנעו מתוך הסבר שכלי בלבד, אלא נדרש להם גם תהליך רגשי או חווייתי. אליעד כהן טוען כי לא תמיד השכנוע בשכל עוזר, ולעיתים יש צורך במפגש רגשי כדי להעביר את המסר בצורה אפקטיבית.

מה הקשר בין רגשות לשכל בתפיסת המציאות?

כאשר מדובר בשאלות של תפיסת המציאות, יש את ההבחנה בין מה שהשכל יכול לתפוס לבין מה שהרגש יכול לתפוס. אליעד כהן מדבר על כך שלפעמים תפיסה שהיא לגמרי "שכלית" לא מצליחה להחזיק מים, אך כאשר אנו נוגעים ברגש, תחושותינו יכולות להאיר את הדרך ולהגיד לנו מה נכון עבורנו. הוא מביא את הדוגמה של אדם שמרגיש משהו בצורה חזקה ומאוד ברורה, ולמרות שהשכל שלו לא מצליח לתפוס את כל התמונה, הרגש שלו מצליח להראות לו את הדרך הנכונה.

מהו תהליך ההבנה השכלית לעומת תהליך ההבנה הרגשית?

תהליך ההבנה השכלית והרגשית הם שונים במהותם. בעוד שהשכל מבוסס על היגיון וניתוח, הרגש לעיתים מדבר בשפה של חוויות, תחושות, וזיכרונות. דוגמה שמביא אליעד כהן היא כאשר אדם מבין בשכלו דבר מה מסוים, אך בפועל, הוא לא יכול להרגיש אותו או לחוות אותו, ואז התפיסה השכלית נשארת מצומצמת.

איך כל אדם רואה את המציאות דרך השכל והרגש?

אליעד כהן מציין שחשוב להבין שהשכל של כל אדם מוגבל לחוקי התפיסה האישיים שלו, והרגש הוא חלק אינטגרלי בתהליך ההבנה של כל פרט ופרט. למעשה, השילוב של השכל והרגש בתפיסת המציאות הוא שמאפשר לאדם להבין ולהגיב לסיטואציות בצורה הוליסטית יותר, גם אם השכל לבדו לא מצליח לפתור את כל השאלות.
מהי תפיסת המציאות האמיתית ומגבלות השכל האנושי?

ההרצאה עוסקת במגבלות השכל האנושי וההבחנה בין המציאות השכלית לבין המציאות שמעבר לשכל. אליעד כהן מציין את השאלה המרכזית - האם קיימת מציאות אובייקטיבית שניתן לתפוס אותה רק באמצעות השכל, או שמא יש מציאות שמעבר לשכל האנושי? השאלה הזאת נוגעת ליכולתו של השכל לתפוס את המציאות במלואה והאם יש משהו שמעבר לו.

מהם הגבולות של השכל האנושי?

המרצה מדבר על כך שלכל אדם יש שיטה מסוימת להבין את המציאות, אך כל אדם פועל בגבולות השכל שלו. הגבולות הללו הם לא רק תוצר של מגבלות פיזיות או תודעתיות, אלא גם תוצאה של האמונות האישיות וההבנה השכלית של כל אחד. לדוגמה, כשמישהו שואל אם תפיסת המציאות היא שכלית או מחוץ לשכל, למעשה נשאלת השאלה אם השכל האנושי יכול להקיף את כל המציאות או שהוא מוגבל על ידי חוקים תודעתיים ומנטליים.

איך אפשר לשכנע מישהו אם מה שהוא אומר אינו נכון?

אליעד כהן מציין שהשאלה שמציבה את עצמה היא איך לשכנע מישהו בעובדה ששכלו אינו נכון. הוא נותן דוגמה בה הוא עצמו ניסה לגבש דעה או להבין דבר מסוים, אך למרות שהוא בטוח שהוא צודק, נדרש לו למצוא דרך לשכנע אחרים. הוא מסביר שברגע שאתה בטוח שמשהו לא נכון, השאלה היא איך אתה יכול לשכנע אחרים בכך. לפעמים, הדרך הטובה ביותר היא לא לנסות לשכנע בשכל אלא דווקא להסביר מתוך חוויות אישיות, כמו כאשר הוא אומר לאדם אחר: "ניסיתי את זה, הרגשתי את זה וזה לא עבד לי."

מהם היתרונות והמגבלות של השכנוע השכלי?

שכנוע שכלי הוא אמצעי מצוין להבהיר ולהסביר רעיונות, אך לא תמיד הוא הדרך המוצלחת ביותר לשנות דעות של אחרים. לעיתים קרובות, אנשים לא ישתכנעו מתוך הסבר שכלי בלבד, אלא נדרש להם גם תהליך רגשי או חווייתי. אליעד כהן טוען כי לא תמיד השכנוע בשכל עוזר, ולעיתים יש צורך במפגש רגשי כדי להעביר את המסר בצורה אפקטיבית.

מה הקשר בין רגשות לשכל בתפיסת המציאות?

כאשר מדובר בשאלות של תפיסת המציאות, יש את ההבחנה בין מה שהשכל יכול לתפוס לבין מה שהרגש יכול לתפוס. אליעד כהן מדבר על כך שלפעמים תפיסה שהיא לגמרי "שכלית" לא מצליחה להחזיק מים, אך כאשר אנו נוגעים ברגש, תחושותינו יכולות להאיר את הדרך ולהגיד לנו מה נכון עבורנו. הוא מביא את הדוגמה של אדם שמרגיש משהו בצורה חזקה ומאוד ברורה, ולמרות שהשכל שלו לא מצליח לתפוס את כל התמונה, הרגש שלו מצליח להראות לו את הדרך הנכונה.

מהו תהליך ההבנה השכלית לעומת תהליך ההבנה הרגשית?

תהליך ההבנה השכלית והרגשית הם שונים במהותם. בעוד שהשכל מבוסס על היגיון וניתוח, הרגש לעיתים מדבר בשפה של חוויות, תחושות, וזיכרונות. דוגמה שמביא אליעד כהן היא כאשר אדם מבין בשכלו דבר מה מסוים, אך בפועל, הוא לא יכול להרגיש אותו או לחוות אותו, ואז התפיסה השכלית נשארת מצומצמת.

איך כל אדם רואה את המציאות דרך השכל והרגש?

אליעד כהן מציין שחשוב להבין שהשכל של כל אדם מוגבל לחוקי התפיסה האישיים שלו, והרגש הוא חלק אינטגרלי בתהליך ההבנה של כל פרט ופרט. למעשה, השילוב של השכל והרגש בתפיסת המציאות הוא שמאפשר לאדם להבין ולהגיב לסיטואציות בצורה הוליסטית יותר, גם אם השכל לבדו לא מצליח לפתור את כל השאלות.
יכולת גבולות יתרון דרך רוחנית חוויית ניתן לשכנע הדרך הנכונה שאלה שכלית מציאות האם יש אובייקטיבי אובייקטיביות אובייקטיבית אנושיות גבולות גבולות השכל דרך דרך רוחנית האנושי הארה הארה רוחני הארה רוחנית הרגשה השכל השכל האנושי חוויה חוויות מגבלות מגבלות השכל מודעות מודעות עצמי מודעות עצמית מחוץ לשכל מחוץ לשכל האנושי מעבר לשכל האנושי מעל השכל מעל השכל האנושי מעל לשכל האנושי מציאות מציאות אובייקטיבית רגש רגש או שכל רגש ושכל רגשות רגשיות רוחני רוחניות רוחנית שכל שכל או רגש שכל אנושי שכל ורגש שכנוע שכנוע רגשי שכנוע שכלי תחושה תחושות
סמכות הורית והצבת גבולות לילדים, הגבלת מהירות, להציב גבולות לילדים, כל המוסיף גורע, יחסי הורים וילדים, לקבוע גבולות ברורים, לחנך ילדים, בעיות התנהגות אצל ילדים, גבולות בחינוך ילדים
סמכות הורית והצבת גבולות לילדים, הגבלת מהירות, להציב גבולות לילדים, כל המוסיף גורע, יחסי הורים וילדים, לקבוע גבולות ברורים, לחנך ילדים, בעיות התנהגות אצל ילדים, גבולות בחינוך ילדים
... הורית והצבת גבולות לילדים, הגבלת מהירות, להציב גבולות לילדים, כל המוסיף גורע, יחסי הורים וילדים, לקבוע גבולות ברורים, לחנך ילדים, בעיות התנהגות אצל ילדים, גבולות בחינוך ילדים למה חשוב להציב גבולות ברורים לילדים? אליעד כהן הסביר כי הצבת גבולות ברורים לילדים היא אחת מהפעולות החשובות ביותר לשמירה על סמכות הורית אפקטיבית. גבולות ברורים מאפשרים לילדים להבין מה מצופה מהם, מונעים בלבול, ותורמים לכך שהילדים יכבדו את הסמכות ההורית לאורך זמן. מנגד, הצבת גבולות מטושטשים או לא עקביים עלולה להוביל למצב שבו הילדים מזלזלים בגבולות, וכתוצאה מכך מזלזלים גם בסמכות ההורים. אליעד הדגיש כי ההורים צריכים להיות ברורים מאוד לגבי מה שהם רוצים מהילדים שלהם. הוא נתן דוגמה להורה שרוצה שילדו יגיע ללימודים בזמן, וציין ... עמומים כמו יהיה טוב אם תגיע לפני שמונה. גבולות עמומים ולא מחייבים גורמים לילדים להרגיש שהם יכולים להפר אותם בקלות. מה קורה כאשר ההורים מציבים גבולות שאינם באמת מחויבים להם? אליעד הסביר שכאשר ההורה מציב גבול שלא מוכן להיאבק עליו, הוא למעשה פוגע בסמכות של עצמו. הילד בודק את הגבול, מזהה שהוא רופף, ומתחיל לזלזל גם בגבולות נוספים שהוצבו לו. לדוגמה, אם הורה אמר לילד להגיע בשמונה ללימודים אבל לא מוכן לנקוט בפעולות ממשיות במקרה של איחור, הילד ילמד שהגבול הזה לא מחייב, ובפעם הבאה הוא יפר גם אותו וגם גבולות נוספים. הדבר דומה לדוגמה מעולם החוקים בכבישים: אם הגבלת המהירות אינה מחייבת וברורה, הנהגים יפרו אותה, ובסופו של דבר יתרגלו לזלזל בכל חוקי התנועה. כך גם ילדים - כשהגבולות אינם מוחלטים וברורים, הם מאבדים את המשמעות שלהם, והילד מפסיק להתייחס אליהם ברצינות. איך הצבת גבולות משפיעה על מערכת היחסים בין הורים לילדים? אליעד ציין כי האופן שבו ההורה מציב גבולות משפיע משמעותית על איכות היחסים שלו עם הילד. גבולות ברורים ועקביים מחזקים את הסמכות של ההורה ואת הכבוד שהילד רוחש כלפיו. לעומת זאת, הצבת גבולות מטושטשים או לא עקביים מובילה לחוסר כבוד ולערעור של סמכות ההורה. לכן חשוב מאוד שכל הורה יגדיר לעצמו בדיוק מהם הגבולות שעליהם הוא מוכן להיאבק, ועל אילו גבולות הוא לא מתכוון להתעקש. מהי המשמעות של מחויב ואפשרי בהצבת גבולות לילדים? אליעד הסביר כי יש להבדיל בין גבולות מחויבים, שההורה מוכן לעמוד עליהם בכל מחיר, לבין גבולות אפשריים, שההורה רוצה אותם, אך לא יהיה מוכן להיאבק עליהם. גבולות מחויבים צריכים להיות מוצגים לילדים כבלתי ניתנים לערעור. לעומת זאת, גבולות אפשריים הם בגדר המלצה בלבד. אם ההורה יערבב בין שני הסוגים ויציג גבול אפשרי כמחויב, הוא יפגע בסמכות שלו ובסופו של דבר יגרום לילד לזלזל גם בגבולות המחויבים. איך להימנע מטעויות נפוצות בהצבת גבולות? אחת הטעויות שאליעד הציג היא התופעה של כל המוסיף גורע. ההורה חושב שככל שיוסיף גבולות ודרישות, כך יהיה קל יותר להשיג את מטרתו. אך בפועל, הוספת גבולות רבים מדי יוצרת בלבול אצל הילד, שמפסיק להבחין בין דרישות משמעותיות לדרישות לא משמעותיות, מה שמוביל לאי - ציות כללי. לכן, על ההורים להימנע מהצבת דרישות מיותרות, ולהגדיר מראש רק את הגבולות החיוניים שהם מוכנים להתעקש עליהם. מה עושים כשהילד לא מקשיב ל
גבולות, מחויבות אישית, מסגרות בחיים, הצבת גבולות, פחד להתחייב, להציב גבולות, פחד ממחויבות, חופש אישי, חוסר מוטיבציה
גבולות, מחויבות אישית, מסגרות בחיים, הצבת גבולות, פחד להתחייב, להציב גבולות, פחד ממחויבות, חופש אישי, חוסר מוטיבציה ובו יתבאר העניין של גבולות אישיים ושל הצבת גבולות. ויתבאר, למה האדם צריך להציב גבולות? וכמה האדם צריך להציב גבולות? ולמה קשה לאדם להציב גבולות? ואיך בכל זאת להציב גבולות? ויתבאר גם העניין של מסגרות בחיים ושל מחוייבות אישית של האדם. ויתבאר, למה קשה לאדם להתחייב לכל מיני דברים? ולמה האדם מפחד להתחייב? ומהו החופש האישי שהאדם מחפש אותו? וכיצד לאזן אותו עם זה שהאדם צריך להציב גבולות ולהתחייב לכל מיני דברים? ויתבאר גם, למה יש לאדם חוסר מוטיבציה לעשות כל מיני דברים? ועוד נושאים קשורים. והעניין הוא, ... תיפגע, והוא לא יוכל להמשיך לחיות כאן בעולם. והרעיון הוא, שבעולם שלנו, כדי לתפקד בו בצורה יעילה בהתאם לחוקי המשחק של העולם שלנו, לשם כך, האדם צריך להציב גבולות לעצמו, וצריך שיהיו לו מסגרות בחיים. של דברים שמותר לו לעשות ושל דברים שאסור לו לעשות. והאדם צריך שתהיה לו מחויבות ... כי אם כל אחד יעשה כרצונו, לא יוכל להתקיים המשחק לאורך זמן. וחייבים שיהיו חוקים כלשהם, כדי שהמשחק יוכל להמשיך להתקיים. ומצד אחד, האדם יותר מכל שונא להציב גבולות לעצמו. כי הצבת גבולות, היא בעצם פגיעה אישית בכבוד האישי של האדם. שהאדם מרגיש מושפל, שהוא לא יכול לעשות את מה שהוא רוצה. וברגע שהאדם רוצה ... כי האדם מרגיש שאין לו בחירה חופשית מלאה לעשות כרצונו, אלא הוא מוגבל לפעול בהתאם למסגרות של חוקי המשחק של העולם שלנו. ומצד שני, אם האדם לא יציב לעצמו שום גבולות, הרי שהאדם לא יוכל יותר ליהנות בחיים. כי מהר מאוד האדם יאבד קשר ממשי עם המציאות. ואז האדם אומנם לא יסבול מהגבולות של המציאות, אבל גם לא יוכל ליהנות מהם. כי הדבר דומה לאדם שרוצה לאכול את כל הטעמים בבת אחת, ורוצה להיות בכל המקומות בבת אחת. שבלי להציב גבולות, הדבר אינו אפשרי. ומי שינסה לא להציב לעצמו גבולות, הוא יאבד את כל המשמעות של הטוב והרע, וממילא הוא יאבד את כל המשמעות של החיים שלו וכולי. כך, שמצד אחד האדם כן רוצה להציב גבולות לעצמו. כי זה מה שמאפשר לו להמשיך להתנהל כאן בחיים שלו, עם משמעות לחיים שלו. אבל מצד שני, האדם יותר מכל שונא להציב לעצמו גבולות. כי הגבולות שהאדם מציב לעצמו, הם בעצם שוללים את חופש הבחירה האישית של האדם, בחוויה האישית שלו. וזאת הסיבה שהרבה אנשים יש להם פחד ... הוא חייב לעבוד. ואז אין לאדם חשק לעשות דבר שנובע מתוך מחוייבות. והשאלה הנשאלת היא, כיצד יכול האדם להתמודד עם הפחד שלו ממחוייבות? וכיצד יכול האדם להציב גבולות לעצמו, למרות שהם כאילו לוקחים לו את החופש האישי שלו? והתשובה לכך היא, שראשית כל יש להכיר בכך, שאין שום אפשרות להיות ... שהיא תחושת הצמצום, תחושת הרצון, תחושת ההזדהות, תחושת המחוייבות וכולי. וכפי שכבר ביארתי את כל זה במקומות אחרים. אבל, קיימת דרך עבור האדם, שתאפשר לו להציב גבולות לעצמו, ולהיות מסוגל לקחת אחריות אישית, ולהתחייב במחוייבות אישית, בלי לפחד ממחוייבות כלשהי. והיא, על ידי זה שהאדם משחרר את עצמו באמת ובשלמות, מכל מחוייבות מחשבתית כלשהי. זא כדי להיות מסוגל להתחייב, לשם כך עליך להרגיש חופשי. ומי שרוצה להיות מסוגל להציב גבולות לעצמו ולהיות מסוגל להשתלב במסגרות בחיים, עליו להשתחרר בשחרור פנימי אמיתי, מכל מחויבות מחשבתית כלשהי. ולהשתחרר מכל ... להשתחרר מהמחויבות הזאת, ויצליח לחשוב שהמציאות היא מושלמת כפי מה שהיא, אז הוא יהיה חופשי לגמרי. ככ חופשי, עד כדי כך שהוא ירגיש חופשי, להתחייב להציב גבולות ולקחת לעצמו את החופש העצמי של עצמו, מתוך חוויה של בחירה חופשית מלאה. כי הצבת גבולות, זה בסדר גמור עבור הנפש של האדם, כאשר זה מגיע ממקום של חופש בחירה. שהאדם חווה, שהוא בבחירה חופשית, בוחר להציב גבולות כאלו ואחרים. וזה אפשרי, רק כאשר האדם מרגיש שהוא משוחרר לגמרי, בלי שום מחוייבות כלשהי. שרק אז האדם מרגיש חופשי, גם להציב לעצמו גבולות כלשהם, כדי לשחק במשחק החיים. ולמה מי שמרגיש חופשי לגמרי, למה שהוא ירצה להמשיך לשחק במשחק החיים? והאם הוא מחוייב להמשיך ... וכפי שכבר ביארתי את הנושא הזה במקומות אחרים. ובסיכומו של דבר, כדי להרגיש טוב עם מחוייבות אישית, וכדי לא לפחד ממחויבות אישית, וכדי שהאדם יהיה מסוגל להציב גבולות ולהיות עם מוטיבציה אישית, לרצות לשנות דברים, לשם כך האדם צריך להרגיש שהוא לא מוכרח לעשות אותם, אלא רק רוצה בבחירה חופשית לעשות אותם. וככל שהאדם חווה יותר שהוא בוחר לעשות את הדברים, ושהוא זה שבוחר להציב גבולות לעצמו, בלי שהוא מוכרח לעשות זאת, כך קל יותר לאדם להציב גבולות וכולי. ...
לוגיקה מהי, מה זה לוגיקה? מה זה הוכחה לוגית? מהם גבולות הלוגיקה? מהם גבולות הדמיון? מה לא ניתן לדמיין? מה אי אפשר לדמיין? האם ניתן להוכיח לוגית? מהם גבולות השכל? מהי מגבלת הדמיון? שימוש בלוגיקה, טענות לוגיות, הוכחות לוגיות
לוגיקה מהי, מה זה לוגיקה? מה זה הוכחה לוגית? מהם גבולות הלוגיקה? מהם גבולות הדמיון? מה לא ניתן לדמיין? מה אי אפשר לדמיין? האם ניתן להוכיח לוגית? מהם גבולות השכל? מהי מגבלת הדמיון? שימוש בלוגיקה, טענות לוגיות, הוכחות לוגיות
... מהי, מה זה לוגיקה? מה זה הוכחה לוגית? מהם גבולות הלוגיקה? מהם גבולות הדמיון? מה לא ניתן לדמיין? מה אי אפשר לדמיין? האם ניתן להוכיח לוגית? מהם גבולות השכל? מהי מגבלת הדמיון? שימוש בלוגיקה, טענות לוגיות, הוכחות לוגיות מהי לוגיקה ומה הקשר שלה לגבולות הדמיון? לוגיקה היא מושג נפוץ בתחומים רבים, אבל אליעד כהן מציע הגדרה ייחודית ופשוטה למושג: הלוגיקה היא למעשה גבולות הדמיון שלנו. לפי הגדרה זו, כדי להבין אם משהו אפשרי לוגית, עלינו לבדוק האם אנחנו מסוגלים לדמיין אותו. אם ... שונים, או שתי נקודות שונות שנמצאות באותו מקום בדיוק ובאותו רגע - לא אפשריים לוגית, ולכן מהווים את הגבול הלוגי של המציאות והדמיון. כיצד נקבעים גבולות השכל והדמיון? אליעד כהן מדגיש כי גבולות השכל והדמיון הם הגבולות שמגדירים את המציאות עצמה. מה שלא ניתן לדמיין אינו אפשרי כלל, ומכאן שהיכולת או אי - היכולת שלנו לדמיין משהו היא שמכתיבה את גבולות האפשרויות הלוגיות. בכך, הלוגיקה אינה אלא שיקוף של גבולות החשיבה האנושית. סיכום הרעיון המרכזי של הלוגיקה והדמיון לפי אליעד כהן: הלוגיקה על פי אליעד כהן מוגדרת ... אינו אפשרי לוגית. מכאן שהיכולת או אי - היכולת שלנו לדמיין משהו היא ההוכחה הלוגית האמיתית לקיומו או לאי - קיומו של אותו הדבר. המסקנה היא, שהבנת גבולות הדמיון והשכל האנושי מאפשרת לנו להבין גם את גבולות הלוגיקה, וכתוצאה מכך גם את גבולות המציאות עצמה. מהי לוגיקה? מהם גבולות הדמיון? מה לא ניתן לדמיין? מהי הוכחה לוגית? האם ניתן להוכיח לוגית? מהם גבולות השכל? מהי לוגיקה ומהם גבולות הדמיון? לוגיקה היא מושג רחב, וכל אדם יכול להגדיר אותו בדרכו. בהקשר זה, ניתן להגדיר את הלוגיקה כגבולות הדמיון - כלומר, מה ניתן לדמיין ומה לא ניתן לדמיין. מה ניתן ומה לא ניתן לדמיין? לכאורה, נראה שאנחנו יכולים ... זאת. האם ניתן לדמיין מצב שבו האבן לא נופלת? כן, ניתן לדמיין זאת. מכאן שלוגית, האבן אינה חייבת ליפול, גם אם בפועל בעולם הפיזי היא תמיד נופלת. מהם גבולות השכל והדמיון? אם ניתן לדמיין דבר מסוים - הרי שהוא אפשרי לוגית. למשל, ניתן לדמיין רכב מעופף, אבן שנשארת ... לדמיין זאת, הרי שזה אפשרי מבחינה לוגית. לעומת זאת, אם דבר מסוים אינו ניתן לדמיון - הרי שהוא אינו אפשרי לוגית. סיכום לוגיקה היא הכלי שמגדיר את גבולות הדמיון שלנו. אם ניתן לדמיין דבר מה, הרי שהוא אפשרי לוגית. אם איננו יכולים לדמיין משהו, הרי שמבחינה לוגית הוא אינו אפשרי. כך ניתן לקבוע את גבולות הלוגיקה, ההוכחות הלוגיות והמציאות עצמה. מהי לוגיקה? מהם גבולות הדמיון? מה לא ניתן לדמיין? מהי הוכחה לוגית? האם ניתן להוכיח לוגית? מהם גבולות השכל? ...
חופש אישי, להגדיר הגדרות, להציב גבולות, חופש נפשי, חופש רוחני, הצבת גבולות, לצאת לחופש, חופש פנימי
... אישי, להגדיר הגדרות, להציב גבולות, חופש נפשי, חופש רוחני, הצבת גבולות, לצאת לחופש, חופש פנימי ובו יתבאר עניין החופש האישי והחופש הנפשי של האדם. ויתבאר, מה צריך האדם לעשות, כדי לצאת ... גם העניין של הגדרת הגדרות ושל להציב גבולות. ויתבאר, כיצד הצבת גבולות, משפיעה על החופש האישי של האדם? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי מצד אחד, האדם מחפש את החופש, אבל מצד שני, האדם גם מחפש ... חופש פנימי, כך הוא יותר חופשי להציב גבולות ולהגדיר הגדרות של טוב ורע בחיים שלו. והצבת גבולות, היא לוקחת לאדם את החופש האישי שלו. אבל מי שמרגיש חופשי באמת, הוא גם מרגיש חופשי, כן להציב גבולות לעצמו, והוא עדיין ממשיך להרגיש חופשי, גם בתוך הצבת גבולות כאלו ואחרים. ומי שרוצה לפרק את הגדרות ואת ההגדרות שהוא הציב סביבו, עליו לנסות להסתכל על ההגדרות ועל ההעדפות שלו, ...
מה זה הפכים? דבר והיפוכו, מה זה הפך? גבולות השכל האנושי, גבולות הדמיון האנושי, מה אי אפשר לדמיין? על מה לא ניתן לחשוב? מה אי אפשר להבין? החלל הפנוי, לצאת מהשכל, מה לא ניתן לדמיין?
מה זה הפכים? דבר והיפוכו, מה זה הפך? גבולות השכל האנושי, גבולות הדמיון האנושי, מה אי אפשר לדמיין? על מה לא ניתן לחשוב? מה אי אפשר להבין? החלל הפנוי, לצאת מהשכל, מה לא ניתן לדמיין?
... זה הפכים? דבר והיפוכו, מה זה הפך? גבולות השכל האנושי, גבולות הדמיון האנושי, מה אי אפשר לדמיין? על מה לא ניתן לחשוב? מה אי אפשר להבין? החלל הפנוי, לצאת מהשכל, מה לא ... מוגבל באפשרויות הדמיון שלו, ושההבנה של מושגים תלויה ביכולת של השכל להבדיל בין דבר והיפוכו. מהם גבולות הדמיון והשכל האנושי? אליעד כהן מציין שגבולות הדמיון האנושי הרבה יותר מצומצמים ממה שנדמה. הוא נותן דוגמה של סרטים בדיוניים, שבהם לכאורה יש יצירתיות חסרת גבולות, אבל אפילו שם לא ניתן להראות דבר ואת היעדרו בו - זמנית באותו פריים. לדוגמה, לא ייתכן להראות פיל קיים ... בו - זמנית. מה המשמעות של לצאת מהשכל ומה זה החלל הפנוי? אליעד מסביר את רעיון לצאת מהשכל כהרחבת הגבולות של המחשבה מעבר למגבלות הלוגיות הטבעיות. הוא טוען שכדי לפתור שאלות מסוימות, האדם חייב לפרוץ את מערכת ... את ההגבלה כדי להגיע למהירות גבוהה יותר. רעיון החלל הפנוי הוא המקום המחשבתי שבו האדם יוצא מעבר לגבולות ההיגיון הרגילים, ומנסה לתפוס אפשרות שבה דבר והיפוכו מתקיימים יחד. לדוגמה, שאלות פילוסופיות כמו למה העולם ... לשאלות עמוקות יותר, שאינן נגישות בהיגיון הרגיל. מה זה הפכים? איך אפשר לחשוב על דבר והיפוכו? גבולות השכל האנושי מה אי אפשר לדמיין? איך לצאת מהשכל? מה זה החלל הפנוי? ...
הצבת גבולות, להגדיר הגדרות, להציב גבולות, חופש אישי, מסגרות בחיים, שחרור רגשי, חופש פנימי
... גבולות, להגדיר הגדרות, להציב גבולות, חופש אישי, מסגרות בחיים, שחרור רגשי, חופש פנימי ובו יתבאר היבט נוסף של עניין הצבת גבולות והגדרת הגדרות. וכפי שכבר ביארתי, ההגדרות שהאדם מגדיר, הן בעצם חומות, גדרות וגבולות שמפרידות, בין האדם לבין החופש ... חי חיים טובים יותר. ונסכם: כדי לחיות כאן בעולם, לשם כך צריך להציב גבולות כאלו ואחרים. והדרך של האדם להתמודד ברמה הרגשית עם הצבת גבולות ועם מסגרות בחיים, ועדיין להרגיש ...
אהבה ללא גבולות, אהבה בלי סוף, אהבה ללא מגבלות, מהי אהבה ללא תנאים, אהבה אין סופית, אהבה בלי גבולות, מהי אהבה ללא סיבה, לאהוב בלי תנאים, לאהוב בלי סיבה
אהבה ללא גבולות, אהבה בלי סוף, אהבה ללא מגבלות, מהי אהבה ללא תנאים, אהבה אין סופית, אהבה בלי גבולות, מהי אהבה ללא סיבה, לאהוב בלי תנאים, לאהוב בלי סיבה
... ללא גבולות, אהבה בלי סוף, אהבה ללא מגבלות, מהי אהבה ללא תנאים, אהבה אין סופית, אהבה בלי גבולות , מהי אהבה ללא סיבה, לאהוב בלי תנאים, לאהוב בלי סיבה האם אפשר לאהוב דבר אחד ללא תנאים ולא את השאר? אהבה ללא תנאים, לפי ... של אהבה מוחלטת ללא תנאים, בלי שום מגבלות. הסיבה לכך שאהבה זו היא אינסופית היא כי היא כבר אינה תלויה בשום גבולות, שיפוטים, רצונות או פחדים. אהבה זו אינה מוגבלת, ולכן היא בהכרח מתרחבת לכל הדברים. מסקנה ברורה לפי אליעד כהן המסקנה ... מלכתחילה לא מדובר באהבה ללא תנאים אמיתית. מהי אהבה ללא תנאים? האם אפשר לאהוב רק דבר אחד בלי תנאים? אהבה ללא גבולות לאהוב בלי סיבה אהבה אינסופית אהבה מוחלטת ...
גבולות ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה
גבולות ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה
גבולות ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה האם השכל האנושי מוגבל או בלתי מוגבל? השאלה המרכזית ... אם אדם אומר אני מאמין בדבר מסוים או אני מבין דבר מסוים, הוא יוצר אוטומטית גבולות לתפיסה שלו. מצד שני, היכולת לבחור באיזו תפיסה להשתמש - באמונה, הבנה, או תפיסה ...
חינוך ילדים, איך לחנך ילדים, הצבת גבולות לילדים, יחסי הורים וילדים, חינוך נכון, דוגמה אישית, נפרדות ואחדות אצל ילדים
חינוך ילדים, איך לחנך ילדים, הצבת גבולות לילדים, יחסי הורים וילדים, חינוך נכון, דוגמה אישית, נפרדות ואחדות אצל ילדים
... ילדים, איך לחנך ילדים, הצבת גבולות לילדים, יחסי הורים וילדים, חינוך נכון, דוגמה אישית, נפרדות ואחדות אצל ילדים איך להציב גבולות לילדים בלי לאבד את האמת? השאלה המרכזית שאליעד מתייחס אליה היא כיצד להציב גבולות לילדים באופן שיביא אותם לחוות ולהבין את האמת. השיחה מתחילה בכך ששואלים אילו גבולות צריכים להציב לילדים על מנת שיגיעו לאמת, אך אליעד מציע גישה אחרת לגמרי - להוציא את העוקץ מן השאלה. לדעתו, כאשר חושבים במושגים של צריך להגיע לאמת, זו כבר נקודת מבט מצמצמת שמגבילה את היכולת להבין את המציאות בצורה רחבה. לדעתו, התשובה האמיתית היא שאין גבולות מסוימים שחייבים להציב כדי שהילדים יגיעו לאמת, מכיוון שאין דבר כזה צריך להגיע לאמת. מה שצריך בפועל הוא פשוט לאפשר לילדים לחשוב ולהבין את המציאות כפי שהיא, על ידי שאילת שאלות והעמקה בחשיבה ביקורתית. האם להציב גבולות זה לצמצם את הילד? אליעד מסביר שהבעיה העיקרית בחינוך וביחסים בין הורים לילדים היא שהילד מגיע לעולם ללא שום הנחות יסוד, ולכן הוא שואל שאלות שנראות ... מדוע אסור להכניס יד לשקע חשמל, או מדוע אסור לקפוץ מגג כדי לנסות לעוף כמו סופרמן. אליעד מראה שברמה המעשית, ברור שיש להציב גבולות ולמנוע סכנות, אך ברמת ההסבר והחשיבה העמוקה יותר, יש להסביר לילד את הפרספקטיבות השונות ולא רק להגביל אותו מבלי שיבין מדוע. למשל, לא מספיק לומר ... כבר חווה נפרדות באופן טבעי, שם יש להסביר לו ולתת לו פרספקטיבות שיעזרו לו להבין גם את האחדות בהמשך. האם צריך להציב לילדים גבולות גם כשאנחנו לא בטוחים? אליעד מתייחס גם למצב שבו ההורים לא בטוחים מה נכון לעשות. במקרה כזה, הוא אומר שהדבר החשוב ביותר הוא להיות כנים ולהודות שלא ... כיצד לחנך ילדים נכון? אליעד טוען שהחינוך הנכון והיעיל ביותר הוא ללמד את הילדים לחשוב ולהבין את המציאות מכל הזוויות האפשריות. גבולות חייבים להיות מוצבים, אך ההסבר שלהם צריך להיות כזה שהילד יבין את מערכת החוקיות של העולם הממשי (הנפרדות), ובמקביל את האמת המוחלטת יותר, שבה כל הגבולות הם יחסיים (אחדות). על ההורה להיות בעצמו דוגמה אישית למצב שבו הוא מסוגל לראות את הדברים משתי הפרספקטיבות וללמד את הילד לחוות את המציאות בצורה מורכבת ועמוקה יותר. איך לחנך ילדים נכון? מה זו דוגמה אישית בחינוך ילדים? איך להציב גבולות לילדים? האם חייבים לחנך לנפרדות כדי להבין אחדות? איך להסביר לילדים אמת מוחלטת? איך לדבר עם ילדים על סכנות? האם לשקר לילדים כשלא יודעים תשובה? ...
התחדשות רוחנית, לעלות מדרגה לדרגה, קיבעון מחשבתי, לפרוץ את גבולות השכל, התחדשות פנימית, כתיבה רוחנית
... רוחנית, לעלות מדרגה לדרגה, קיבעון מחשבתי, לפרוץ את גבולות השכל, התחדשות פנימית, כתיבה רוחנית איך לפרוץ את גבולות השכל ולהגיע להתחדשות ... שבו מבשלים מאכלים חדשים, אך בסוף חומרי הגלם הם אותם חומרים מוכרים. אי אפשר לטעום משהו שאין בחומרי הגלם. הדוגמה הזו ממחישה את הקושי לפרוץ מעבר לגבולות השכל שלנו. מדוע קשה לפרוץ את גבולות השכל? אליעד כהן מדגיש שכל ... היא שהידיעות וההבנות הקיימות של האדם אינן מספיקות לו לאורך זמן. כדי לחוות סיפוק מתמשך, אדם צריך לחדש את השכל שלו. אך אם הוא אינו מצליח לפרוץ את גבולות ההבנה שלו, הוא יגיע למצב של ... של המחשבות שלך. תהליך זה הוא הדרך להגיע לארץ ישראל הרוחנית, שהיא סמל למקום של התחדשות מתמדת והבנה של המהות הפנימית. אליעד מסביר שהמפתח לפריצת גבולות השכל הוא להגיע אל הראשון - ... של כל דבר. כאשר אדם מתבונן פנימה ומנסה להבין כל פעם מחדש את מה שהוא כבר יודע, הוא מייצר תהליך של התחדשות פנימית, ובסופו של דבר מצליח לפרוץ את גבולות ההבנה שלו. הוא מדגיש כי ... היסודית והראשונית יותר של כל דבר, כי רק כך הוא יוכל לחוות התחדשות מתמדת ואמיתית. איך להתחדש מבחינה רוחנית? מה גורם לקיבעון מחשבתי? כיצד פורצים את גבולות השכל? מה המשמעות של לעלות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שכל או רגש, מעל השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, מציאות אובייקטיבית, הארה רוחנית, מודעות עצמית, גבולות השכל, מגבלות השכל, שכנוע שכלי, שכנוע רגשי, דרך רוחנית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: גבולות, למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע וסבל בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להנות בחיים? האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: גבולות, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לשתול מחשבות? איך לשנות תכונות אופי? איך למצוא זוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך לא להישחק בעבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל טוב, יועץ טיפולי, אימון עסקי בנושא גבולות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3604 שניות - עכשיו 24_05_2025 השעה 03:55:31 - wesi1