אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בעיות התנהגות ✔תרופות פסיכיאטריות, הפרעת התנהגות, דימוי עצמי שלילי, הפרעות נפשיות, מחלות נפשיות, חולה במחלה נפשית, התנהגות טורדנית, ocd קשה, ערך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
תרופות פסיכיאטריות, הפרעת התנהגות, דימוי עצמי שלילי, הפרעות נפשיות, מחלות נפשיות, חולה במחלה נפשית, התנהגות טורדנית, ocd קשה, ערך עצמי נמוך, סכיזופרניה, בעיית התנהגות
מהו האינטרס של אדם להגדיר את עצמו כחולה נפש?

המרצה, אליעד כהן, מציין כי לעיתים יש אנשים המגדירים את עצמם כחולי נפש או עם בעיות נפשיות, למרות שמהות הבעיה היא פשוטה ויכולה להיות קשורה לקשיים רגילים שמולכים עם הזמן. הוא מביא את הדוגמה של אדם שעשוי להרגיש קושי להרים משקל מסוים ומחליט להגדיר את עצמו כנכה, למרות שלא מדובר בנכות אלא בקושי טבעי שיכול להיגרם מחולשה פיזית זמנית. אליעד מדבר על הצורך של אנשים להיאחז בהגדרות של "הפרעה" או "בעיה נפשית", כי זה מאפשר להם להימנע מלקיחת אחריות או פתרון בעיות. הם לא צריכים לשנות את התפיסה או המצב אלא פשוט לטעון שהבעיה היא גנטית או טבעית.

האם יש יתרונות בהגדרה של עצמך כחולה נפש?

אליעד מסביר את היתרונות של ההגדרה כ"חולה נפש" מבחינת האדם שמאמץ את ההגדרה הזו. בכך, האדם לא לוקח אחריות על הבעיות הנפשיות שלו, כי הוא פשוט משייך אותן למשהו גנטי שאין לו שליטה עליו. במקום להתמודד עם בעיה או להכיר בכך שהמטרה היא שינוי תפיסתי או התנהגותי, הוא יכול להרגיש פחות רע עם עצמו, שכן זה הופך את הבעיה למשהו חיצוני שנמצא מעבר לשליטתו האישית. אליעד מציין שדבר דומה קורה כשבן אדם לא מרגיש רע מכך שהוא לא סופרמן ולא יכול לעוף באוויר - כי זה לא בשליטתו. כשאותו אדם מגדיר את עצמו כחולה נפש, הוא משחרר את עצמו מההרגשה שהוא לא מסוגל להתמודד עם חייו.

מהו תהליך ההתמודדות עם פחד מכישלון?

אליעד מציין שכאשר אדם נתקל בקושי נפשי כמו חרדה או התנהגות כפייתית ולא מצליח להתמודד איתן, הוא מרגיש כישלון ומתקשה להרגיש טוב עם עצמו. הוא מחפש עזרה במישהו אחר, שמאבחן אותו עם בעיה או הפרעה נפשית. המטרה של המאבחן היא להסיר את תחושת הכישלון מהאדם על ידי הגדרת הבעיה כהפרעה גנטית או נפשית. בכך, האדם לא נדרש לקחת אחריות על הבעיה ולהתמודד איתה בעצמו, אלא להאמין שיש פתרון חיצוני שמגיע על ידי תרופות או טיפול. אליעד מסביר איך זה מקל על האדם להרגיש פחות רע עם עצמו, כי הוא מאמין שהבעיה לא בשליטתו.

מהו ההבדל בין גישה רציונלית לבין גישה המבוססת על הפחד?

הדיון עוסק בהבדל בין גישה בה אדם מנסה להתמודד עם בעיותיו באופן עצמאי לבין גישה המבוססת על פחד מלהתמודד עם המצב. אליעד טוען כי רבים מעדיפים להאמין בגרסה של בעיה גנטית או רפואית, שכן זה מאפשר להם להימנע מהפחד מכישלון. אם אדם היה מודה שהבעיה היא רגילה ושהוא יכול להתמודד איתה, הוא היה מרגיש רע מכך שלא הצליח עד כה להתמודד עם הבעיה. במקום זאת, כשאדם מאמין שהבעיה היא גנטית או בלתי ניתנת לשליטה, הוא מרגיש פחות רע עם עצמו. זהו מנגנון הגנה שמונע ממנו להתמודד באמת עם הבעיה.

כיצד תפיסות מגוננות עלולות לשעבד את האדם?

אליעד מדבר על האופן שבו מחשבות מגוננות עלולות לשעבד את האדם. הוא מביא דוגמה של מחשבה שאומרת "אתה לא יכול להצליח" או "אתה לא יכול להשיג משהו מסוים". מחשבות כאלה מונעות מאדם להתמודד עם האתגר האמיתי, כי הם מגנות עליו מפני הכישלון. הוא לא מנסה כי הוא כבר אומר לעצמו מראש שהוא לא יכול להצליח. זה יוצר מצב שבו המחשבה "מגנה" על האדם, אך בו בזמן גם משאירה אותו תקוע ולא מאפשרת לו להתנסות ולהגשים את מטרותיו...
מהו האינטרס של אדם להגדיר את עצמו כחולה נפש?

הנושא המרכזי בהרצאה הוא התפיסה של אנשים לגבי מצבים נפשיים וההשפעה של הגדרה כ"חולה נפש" או "סכיזופרני" על התפיסה העצמית שלהם ועל ההתמודדות עם החיים. אליעד מציין את האינטרס של האדם להגדיר את עצמו כחולה נפש או כמי שסובל מהפרעה נפשית, תוך הסבר על האתגרים שמגיעים עם לקיחת אחריות על בעיות נפשיות.

האם יש יתרונות בהגדרה של עצמך כחולה נפש?

כשאדם מאבחן את עצמו עם הפרעה נפשית, זה מאפשר לו להימנע מלקיחת אחריות על הבעיות שלו. במקום להתמודד ולהתאמץ לתקן את ההתנהגות או הלחץ הנפשי, הוא יכול להניח שזו בעיה גנטית שאין לו שליטה עליה. אליעד מביא דוגמה של אדם שייתכן ויש לו קושי נפשי מסוים, כמו חרדה או התנהגות כפייתית, אבל הוא בוחר להימנע מלהתמודד עם זה בטענה שזו "הפרעה נפשית" שדורשת טיפול רפואי ולא שינוי תפיסתי או התנהגותי מצדו.

מהו תהליך ההתמודדות עם פחד מכישלון?

בפעמים רבות, כשאדם נתקל בקושי נפשי כמו חרדה או התנהגות כפייתית, הוא מנסה להתמודד עם זה ולא מצליח. תחושת הכישלון גורמת לו להרגיש רע עם עצמו, ואז הוא מחפש פתרון אצל מאבחן. המאבחן עשוי להאכיל אותו במידע שמעודד את תחושת חוסר האונים, לדוגמה: "זו בעיה גנטית", דבר שמקל על האדם להתמודד עם הקושי ללא תחושת כישלון או חוסר מסוגלות. בכך הוא לא נדרש להתמודד עם תחושת הכישלון או הפחד מכישלון.

מהו ההבדל בין גישה רציונלית לבין גישה המבוססת על הפחד?

הדיון גם עוסק בהבדל בין גישה בה אדם מנסה לפתור את בעיותיו באופן עצמאי ולקחת אחריות, לבין גישה המבוססת על פחד מלהתמודד עם המצב. אליעד מציין את הסיבה שאנשים מעדיפים להאמין בגרסה של בעיה גנטית או רפואית - פחד מכישלון. אם אדם היה מודה בבעיה כבעיה רגילה שהוא יכול להתמודד איתה, הוא היה מרגיש רע מכך שהוא לא הצליח עד כה לפתור אותה. במקום זאת, אם הוא מאמין שזה גנטי או שאינו יכול לשלוט על המצב, הוא מרגיש פחות רע עם עצמו.

כיצד תפיסות מגוננות עלולות לשעבד את האדם?

אליעד מתאר את הדרך בה מחשבות מגוננות יכולות לשעבד את האדם. לדוגמה, מחשבה שאומרת "אתה לא יכול להצליח", או "אי אפשר להשיג זאת", מונעת ממנו להתמודד עם האתגר האמיתי. המחשבה מגוננת עליו כי היא חוסכת ממנו את האפשרות להיכשל, אך בו בזמן גם מונעת ממנו לנסות ולגלות שההצלחה אפשרית. גם בחיים האמיתיים, מחשבות או אמונות מסוימות יכולות למנוע...
נתקלת פעם במישהו חולה סכיזופרניה נתקלת?

ש: לצערי כן.

אליעד: ומישהו פרנואיד?

ש: זה בא ביחד.

אליעד: ומישהו עם הפרעות נפשיות נתקלת, אוקי עכשיו השאלה היא מה האינטרס של בן אדם להגדיר את עצמו כחולה או משהו כזה.

ש: יש פה הנחת יסוד שהוא בכלל מגדיר את עצמו.

אליעד: לא נניח שמישהו בא והוא אומר "יש לי בעיה אני סכיזופרן יש לי הפרעה נפשית יש לי פה יש לי שם" מה הטוב.

ש: שהוא לא לוקח אחריות זה הקלות.

אליעד: קודם כל בא נסביר את השאלה עוד פעם ואז עכשיו מצד האמת הבן אדם הוא בן אדם רגיל עם בעיות רגילות אולי נגיד רגילות פלוס אבל עדיין זה לא הופך אותו לאיזה הפרעה או משהו כאילו הוא לא חייב להגדיר את עצמו ככה, נגיד לדוגמה נגיד שיש מישהו שקשה לו להרים משקל מסוים אז הוא יגיד "אני נכה" אתה לא נכה רק פשוט קשה לך אתה יותר חלש אבל יש אנשים שכאילו הם מזדהים עם התפיסה העצמית שלהם שהם יש להם איזה הפרעות נפשיות או משהו השאלה מה.

ש: כי אז הם לא צריכים לקחת אחריות לסדר את זה לתקן את זה זה כאילו ככה זה הם לא צריכים כאילו לשנות את זה.

אליעד: אוקי בוא תוסיף עוד משהו.

ש: עוד או להסביר את זה?

אליעד: עוד פעם מה שאמרת זה נכון איזה דבר רע יוצר להם אם הם יגידו אנחנו לא חולי נפש.

ש: הם יצטרכו לקחת אחריות ולתקן.

אליעד: איזה דבר רע יקרה להם, מה שאתה אומר זה נכון אבל יש עוד דבר.

ש: הם יצטרכו להתאמץ.

אליעד: ומה יותר גרוע מזה?

ש: שאם הם לא יצליחו אז כאילו יש להם פחד מזה שהם יכשלו.

אליעד: נכון ואז?

ש: ואז אבוי הלך עליהם.

אליעד: אז בא נחדד את זה אוקי אז מה שקורה זה שלפעמים בן אדם יש לו נגיד לדוגמה חרדה כלשהי והוא לא יודע איך להתמודד איתה ואז הוא מנסה להתמודד איתה ולא מצליח יש לו נגיד איזו הפרעת התנהגות איזו התנהגות כפייתית הוא מנסה להתמודד ולא מצליח ואז מה שקורה אין לו כוח להתמודד הוא מרגיש שהוא כישלון מרגיש רע, מרגיש עצבים על עצמו ואז הוא הולך לאיזה מישהו אחר שואל אותו מה לעשות ואין לו מושג הוא אומר לו יש לך איזה הפרעה.

עכשיו האינטרס של אותו מאבחן להגיד לו שיש לך הפרעה זה בעצם כדי להסיר מעצמו אחריות לתת לו פתרון כי אם הוא יגיד לו "תקשיב זאת בעיה רגילה רק אני לא יודע לפתור אותה" תהיה בעיה ואז הוא אומר לו "לא זאת לא בעיה רגילה יש לך איזו הפרעה אתה כאילו חולה לפי הספר" ובדרך כלל גם מוסיפים לזה איזה משהו גנטי "זה גם איזו הפרעה גנטית כלשהי" ואז בעצם זה גם מסיר אחריות מהמטפל ואז הבן אדם המטופל נאחז בזה כי עכשיו יותר טוב לו במקום שהוא ירגיש שהוא כישלון שהוא לא יודע להתמודד שהוא לא יודע להתמודד עם הבעיות שלו אומר זה גנטי.

כמו שבן אדם באופן יחסי לא מרגיש רע מכך שהוא לא סופרמן שהוא לא יכול לעוף באוויר אז ככה בעצם הוא מרגיש פחות רע מכך שיש לו איזו התנהגות שמפריעה לו כי הוא אומר "זה גנטי לא בשליטתי" זה הרעיון.

ש: או המאבחן עצמו לא מסוגל זאת אומרת חושב שזה באמת המצב, המאבחן עצמו יכול להגיד "טוב אתה סכיזופרן באמת וזהו אין לי פתרון לזה".

אליעד: אז שיגיד "אין לי פתרון לזה" למה לקטלג אותו למה שהוא לא יגיד "אין לי פתרון לזה אני לא יודע מה הפתרון לך לאליעד" נגיד למה שלא יגיד כזה דבר כי הוא לא מכיר אותי, נכון אז שיגיד "אין לי פתרון" אבל למה להגיד לו "יש לך הפרעה".

ש: אבל אולי הוא כן מקוטלג.

אליעד: יש אנשים בא בן אדם אומר "שלום יש לי בעיה, מה הבעיה, יש לי בעיה להתקבל לעבודה, אוקי מה הבעיה שלך להתקבל לעבודה" הוא אומר "אני נורמלי אני עובד רגיל כל זה וזה אבל יש לי בעיה הכל נורמלי יש בעיה, מה הבעיה? הבעיה שיש לי איזה הפרעה נפשית ברגע שהם יודעים שיש לי הפרעה נפשית אז לא מקבלים אותי, אוקי ואיך ההפרעה הנפשית הזאת באה לידי ביטוי לא באה לידי ביטוי רק אני לוקח נגיד פעם בחודש איזה תרופה, אוקי ומתי הפעם האחרונה שההפרעה הנפשית הזאת התבטאה? לפני חמש שנים, מה יקרה אם לא תיקח את התרופה? לא יודע כי אף פעם לא הגעתי למצב שלא לוקח את התרופה אבל לוקח אותה כל הזמן".

אז אתה אומר לו "אולי אין לך הפרעה נפשית אולי מה ההפרעה הנפשית? היה לי איזה לחצים וזה והשתגעתי ואז התפרצה אצלי סכיזופרניה" ומאז הוא התחיל לקחת את התרופה, עכשיו הוא בעצם אומר תעזור לי להתקבל לעבודה או לצורך העניין נגיד להכיר בחורה "למרות שיש לי הפרעה נפשית" ואז אומרים לו "אוקי אבל אפשר גם אולי לעזור לך לפתור את ההפרעה הנפשית הזאת ולפתור עוד כמה ציפורים" אז הוא אומר "לא יש לי הפרעה נפשית ואתה לא תגיד שאין לי" ככה.

ש: אולי הוא פוחד להפסיק עם התרופה.

אליעד: סבבה לא אמרו לו להפסיק לקחת את התרופה תגיד רק מה הבעיה בא ננסה לפתור "אין בעיה יש לך הפרעה וזה בא ננסה לפתור לך את זה, תמשיך לקחת את התרופה נבדוק מה מציק לך אפילו במקום לקחת את התרופה מיד תדחה את זה בשבוע בא נראה מה קורה, לא אין אפשרות לפתור יש לי הפרעה וכמו שצריך לאכול ולשתות צריך לקחת את התרופה הזאת".

עכשיו מה האינטרס של אותו בן אדם להיאחז בכך שיש לו הפרעה גנטית שאין אפשרות לפתור אותה כי אם הוא יגיד לעצמו "זה בכלל לא הפרעה ולא כלום אפשר לטפל בזה וזה לא גנטי" אז אוטומטית הוא ירגיש רע "כי מה אני עד עכשיו לא הצלחתי לפתור את זה אני לא יודע להתמודד עם החיים אז לא אז זה לא שאני לא יודע להתמודד עם החיים זה פשוט גנטי אין לי בחירה על זה" ואז הוא נאחז בזה וצריך לדעת לזהות את הדבר הזה ולפי זה לראות מה עושים עם הבן אדם.

ש: אבל הוא לא מבין שהוא פוחד הוא פוחד עד כדי כך שהוא לא רוצה להפסיק את הטיפול בתרופה.

אליעד: בסדר אבל לא אמרו לו תפסיק קודם כל לא אמרו לו תפסיק את הטיפול ואם נגיד לו "תיקח את זה אתה לוקח את זה כל הראשון לחודש עכשיו אל תיקח את זה בראשון תיקח את זה בשלישי, מה יקרה אתה תמות ביומיים האלה מה יקרה".

ש: אולי הפחד משתק אותו.

אליעד: כן אבל פחד ממה בא נבדוק.

ש: מזה שהוא ישתגע.

אליעד: תראה יש סרט עכשיו בקולנוע משהו "דרך קלוברפילד" משהו כזה.

ש: ראיתי אותו אתמול.

אליעד: יפה מה ראית.

ש: זה סרט על מישהי.

אליעד: יפה למה זה קשור למה שאנחנו מדברים, עכשיו מה השכל שבדבר שאיזה אחת מוצאת את עצמה מתעוררת בתוך.

ש: רגע שנייה אתה תספר את הסרט אז אני לא אלך אליו אז.

אליעד: אני חוסך לך את הכסף אז אתה יכול לצאת רגע סתם לא משנה. הרעיון פשוט שבן אדם נגיד מוצא את עצמו באיזה בונקר והוא אומר "מה אני עושה פה אני רוצה לצאת" אומרים לו "אתה לא יכול לצאת, למה אני לא יכול לצאת? מגינים עליך, מגינים עלי ממי? יש בחוץ מלחמה אנחנו מגינים עליך" ואז הוא אומר "טוב", עכשיו הוא לא יודע אם באמת יש איזה מלחמה אין לו מושג ואז יש כל מיני עניינים.

עכשיו האינטרס של ההוא שמחזיק אותו לפחות בסרט הזה אחד הכשלים מה הכי בסיסיים שהיה שאתה בונה מערכת מתוחכמת למה יקרה אם תפרוץ מלחמת העולם העשירית אבל אמצעי תקשורת איך לדעת מה קורה בחוץ אם המלחמה נגמרה אין לך, הרדיו לא עובד הטלוויזיה לא עובדת אין לך אינטרנט אפילו חלון לראות מסביב אין לך משקפת אפילו אין לך אבל העיקר אתה מוגן מפני הזה.

ועכשיו והדילמה של אותו שחקן זה לדעת "רגע באמת יש איזה בעיה בחוץ או שפשוט כולאים אותי פה לאיזה אינטרס" בן אדם מרגיש בודד אמר "בוא נחטוף מישהו נשים אותו ונגיד לו אני מציל אותך אל תצא החוצה שלא תמות". עכשיו מה זה אומר לענייננו אנו שהבן אדם נגיד אותו בסיפור הקודם בן אדם אומרים לו "תקשיב קח את התרופה הזאת כדי שלא תשתגע" אבל עכשיו הוא לא יכול "רגע אז אני עכשיו אמור לקחת את זה לנצח כאילו מה נסגר, אוקי איך אני יכול לדעת אולי התרפאתי אולי אני לא צריך את התרופה הזאת מה".

וככה שולטים בבן אדם כי אין לזה שום אינדיקציה אם אתה צריך את זה או לא, לא אומרים לו "אבל פעם בשנה תבוא נבדוק נגיד תנסה לא לקחת את זה ונראה מה קורה" זה כאילו מעכשיו לנצח אתה משועבד זה בסיפור הזה. ואיפה זה ביותר רחב שיש כל מיני תפיסות שאומרות לך אסור לך נגיד לשאול שאלות מסוימות כדי שלא יחרב העולם דרך זה הן שולטות בך ואם אתה תשאל את השאלות האלה אתה תגלה שהן בעצם משעבדות אותך התפיסות האלה. איפה זה אצלך לדוגמה איפה אצלך יש דבר כזה או שזה לא רלוונטי אליך?

ש: זהו זה רלוונטי.

אליעד: אז תסביר לי איפה איפה אצלך יש מצב כזה, סיפרנו על הבחור שמזדהה...
להרים משא כבד מה לעשות התאמצות להרים חפצים בצורה נכונה הרגשה של חוסר המטופל להבדיל פחד מכישלון להתמודד עם בעיות המהות של איבוד ערך עצמי obsessive compulsive disorder ocd ocd הפרעה טורדנית ocd התנהגות טורדנית ocd טיפול ocd קשה או סי די אובססיה טורדנית אובססיה טורדנית כפייתית אוסידי אוסידי הפרעה טורדנית אוסידי התנהגות טורדנית אוסידי טיפול איבוד ערך עצמי אין ערך עצמי בעיה בעיה נפשית בעיות בעיות התנהגות בעיות נפשיות בעיית התנהגות דימוי דימוי עצמי דימוי עצמי גבוה דימוי עצמי חיובי דימוי עצמי נמוך דימוי עצמי של דימוי עצמי שלילי דימויים העלאת הערכה עצמית העלאת ערך עצמי הערכה עצמית הערכה עצמית גבוהה הערכה עצמית חיובית הערכה עצמית נמוכה הערכה עצמית רעה הערכה עצמית שלילית הפרעה הפרעה אובססיבית הפרעה טורדנית הפרעה טורדנית כפייתית הפרעה כפייתית הפרעה נפשית הפרעה פסיכיאטרית הפרעות הפרעות אישיות הפרעות התנהגות הפרעות נפש הפרעות נפשיות הפרעות פסיכיאטריות הפרעת אישיות הפרעת התנהגות הפרעת התנהגות כפייתית התנהגות התנהגות טורדנית התנהגות טורדנית כפייתית התנהגות כפייתית התנהגות כפייתית טורדנית חולה חולה במחלה נפשית חולה נפש חולי נפש חוסר הערכה עצמית חוסר ערך עצמי חיזוק הערכה עצמית חיזוק ערך עצמי חסר ערך עצמי חשיבה כפייתית טורדנות טורדנות כפייתית טורדנות מחשבתית טורדניות טורדנית טורדנית כפייתית טיפול ב ocd טיפול ב או סי די טיפול ב אוסידי טיפול באו סי די טיפול בבעיה נפשית טיפול בבעיות נפשיות טיפול בהערכה עצמית טיפול בהפרעה נפשית טיפול בהפרעה פסיכיאטרית טיפול בהפרעות אישיות טיפול בהפרעות נפשיות טיפול בהפרעות פסיכיאטריות טיפול בהפרעת אישיות טיפול בהתנהגות טורדנית טיפול בחולה נפש טיפול בחולי נפש טיפול במחלה נפשית טיפול במחלות נפש טיפול במחלות נפשיות טיפול במחלת נפש טיפול במחלת רוח טיפול בערך עצמי טירדה טרדות טרוד כדור פסיכיאטרי כדורים כדורים פסיכיאטרים לבנות ערך עצמי להיפטר מהתנהגות טורדנית להעלות ערך עצמי להעריך את עצמי להעריך את עצמך להשיג ערך עצמי להתמודד עם ocd להתמודד עם אוסידי להתמודד עם טורדנות לטפל ב ocd לטפל ב אוסידי לטפל בבעיה נפשית לטפל בבעיות נפשיות לטפל בהפרעה נפשית לטפל בהפרעה פסיכיאטרית לטפל בהפרעות אישיות לטפל בהפרעות נפשיות לטפל בהפרעות פסיכיאטריות לטפל בהפרעת אישיות לטפל בהתנהגות טורדנית לטפל בהתנהגות כפייתית לטפל בחולה נפש לטפל בחולי נפש לטפל במחלה נפשית לטפל במחלות נפש לטפל במחלות נפשיות לטפל במחלת נפש לטפל במחלת רוח לשפר דימוי עצמי מה זה ערך עצמי מהי התנהגות טורדנית מוטרד מחלה נפשית מחלות מחלות נפש מחלות נפשיות מחלת נפש מחלת רוח מחשבה טורדנית מחשבה כפייתית מחשבות טורדניות מחשבות כפייתיות מטפל ב ocd מטפל ב אוסידי נפש נפשית סובל מדימוי עצמי סובל מהפרעה טורדנית סכיזופרן סכיזופרניה ערך עצמי ערך עצמי גבוה ערך עצמי נמוך פיתוח הערכה עצמית פסיכיאטר פסיכיאטריה פסיכיאטרים קושי קשיים שיפור דימוי עצמי שלילי שליליות תחושת ערך עצמי תרופה פסיכיאטרית תרופות תרופות פסיכיאטריות
סמכות הורית והצבת גבולות לילדים, הגבלת מהירות, להציב גבולות לילדים, כל המוסיף גורע, יחסי הורים וילדים, לקבוע גבולות ברורים, לחנך ילדים, בעיות התנהגות אצל ילדים, גבולות בחינוך ילדים
סמכות הורית והצבת גבולות לילדים, הגבלת מהירות, להציב גבולות לילדים, כל המוסיף גורע, יחסי הורים וילדים, לקבוע גבולות ברורים, לחנך ילדים, בעיות התנהגות אצל ילדים, גבולות בחינוך ילדים
... גבולות לילדים, כל המוסיף גורע, יחסי הורים וילדים, לקבוע גבולות ברורים, לחנך ילדים, בעיות התנהגות אצל ילדים, גבולות בחינוך ילדים למה חשוב להציב גבולות ברורים לילדים? אליעד כהן ... על אמינותו ומונע מעצמו להיכנס לקונפליקט מיותר עם הילד. איך להציג גבולות כדי למנוע בעיות התנהגות אצל ילדים? אליעד הדגיש כי יש חשיבות רבה לכך שהגבולות יוצגו בצורה חד - משמעית ... מוכן להיאבק עליו, הדבר ייצור אצל הילד תחושה של אי - עקביות וחוסר רצינות, מה שיגרום לבעיות התנהגות נוספות בעתיד. לדוגמה, אם ההורה מציב גבול כמו אסור לך לאחר לבית הספר, הוא חייב ... סמכות הורית צפצוף על גבולות חינוך ילדים קביעת גבולות ברורים הצבת גבולות לילדים בעיות התנהגות אצל ילדים איך להציב גבולות ברורים לילדים מבלי לשבור את סמכות ההורה? בהרצאה, ... לקחת את הצעד הבא ולהיאבק על גבול זה. מה הקשר בין הצבת גבולות במערכת החוקים לבין בעיות התנהגות אצל ילדים? בהמשך, אליעד לקח את הדוגמה של בעיית הצבת גבולות בכל תחום, והביא דוגמה ... ההורה לא עומד על עקרונותיו, הילד לא יכבד את הגבול וימשיך לעבור אותו. איך להתמודד עם בעיות התנהגות אצל ילדים? כאשר מציבים גבול לילד, אליעד הסביר כי חשוב להימנע מהצגת דרישות או ... סמכות הורית צפצוף על גבולות חינוך ילדים קביעת גבולות ברורים הצבת גבולות לילדים בעיות התנהגות אצל ילדים ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 1
... ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 1 ובו יתבאר העניין של חינוך ילדים בעיות התנהגות אצל ילדים הפרעות קשב וריכוז של ילדים. ויתבאר, למה ילדים לא אוהבים ללמוד? ואיך ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 6
... ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 6 וכאשר המורה רוצה ללמד את התלמיד איזה דבר, שלב ראשון על המורה לנסות להבין, מה בעצם הוא מלמד את התלמיד, מלבד את ... ונוסיף: ידוע הדבר, שכל הנל, זה לא קל לביצוע. כי השינוי המרכזי, הוא בצד של המורים, ולא בצד של התלמידים. כי התלמידים, הם בסדר גמור. וכאשר יש לילד הפרעות קשב וריכוז בעיות התנהגות בלימודים וכיוב, ואומרים שהילד סובל מהפרעת קשב וריכוז, הרי שמה שזה באמת אומר, זה: שהמורה סובל, מכך שהוא עצמו כמורה, משועמם ממה שהוא עצמו מלמד. והוא מקרין את זה כלפי חוץ, ...
חינוך ילדים, הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים, פסיכולוג ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים
חינוך ילדים, הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים, פסיכולוג ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים
... ילדים, הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים, פסיכולוג ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים מה עושים כשהילד מסרב ללכת לטיפול? הורים רבים מתמודדים עם מצב בו לילד יש הפרעות קשב וריכוז, בעיות התנהגות או קושי אחר, והם רוצים לעזור לו באמצעות טיפול פסיכולוגי או כל סוג של טיפול ... הטענות שעולות בהקשר הזה היא האם אפשר בכלל לעזור לילד בלי לראות אותו באופן אישי. אליעד כהן מסביר שכאשר מדובר על טיפול פסיכולוגי או התמודדות עם בעיות התנהגות , למעשה אין הבדל משמעותי בין ילדים או אנשים בכלל, מכיוון שהמבנה הפסיכולוגי הבסיסי הוא דומה. כלומר, כל אדם - ילד או מבוגר - פועל מתוך מניעים ורצונות, וכל בעיית התנהגות נובעת מדפוס חשיבה או מרגש פנימי שגורם להתנהגות מסוימת. לכן, כדי לעזור לילד אין ...
חינוך ילדים עקשנים, השמנה אצל ילדים, איך לשכנע אנשים, NLP, איך לחנך ילדים, בעיות בחינוך ילדים מתבגרים, חינוך ילדים, איך לשכנע ילדים, ילדים בעייתיים, בעיות התנהגות אצל ילדים
חינוך ילדים עקשנים, השמנה אצל ילדים, איך לשכנע אנשים, NLP, איך לחנך ילדים, בעיות בחינוך ילדים מתבגרים, חינוך ילדים, איך לשכנע ילדים, ילדים בעייתיים, בעיות התנהגות אצל ילדים
... ילדים עקשנים, השמנה אצל ילדים, איך לשכנע אנשים, NLP, איך לחנך ילדים, בעיות בחינוך ילדים מתבגרים, חינוך ילדים, איך לשכנע ילדים, ילדים בעייתיים, בעיות התנהגות אצל ילדים איך אפשר לעזור לילד שלא רוצה עזרה? אליעד מסביר תחילה שיש להבחין בין העובדות עצמן לבין הפירושים שנותנים להן. אם ילדה לא רוצה שההורה יעזור לה, זוהי העובדה. ... עם התנגדויות ישירות. איך לחנך ילדים עקשנים? בעיות אכילה אצל ילדים איך לעזור לילד שלא רוצה עזרה? איך לגרום לילדים לשנות התנהגות? הילד שלי מתנגד לעזרה, מה לעשות? איך ללמד ילדים מודעות עצמית? בעיות התנהגות אצל מתבגרים ...
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 2
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 2
... ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת ... חייב להרגיש שמקבלים אותו, ושההורה מבין את הרצון שלו, ורק אחרי שלב זה אפשר להתקדם לשלב שבו הוא יבין מדוע כדאי לו לבחור אחרת. איך למנוע אלימות אצל ילדים? בעיות התנהגות בכיתה טיפול באלימות בבית הספר מה לעשות כשהילד מרביץ? איך להתמודד עם ילד אלים? הדרכת הורים בנושא אלימות ילדים ...
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 1
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 1
... ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ... למנוע אלימות של ילדים? מה עושים עם ילד אלים בבית הספר? האם להגן על חיות זה מצדיק אלימות? איך ללמד ילד להבין את הצד השני? בעיות התנהגות של ילדים בבית הספר מה לעשות כשהילד לא מתאים למסגרת? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תרופות פסיכיאטריות, הפרעת התנהגות, דימוי עצמי שלילי, הפרעות נפשיות, מחלות נפשיות, חולה במחלה נפשית, התנהגות טורדנית, ocd קשה, ערך עצמי נמוך, סכיזופרניה, בעיית התנהגות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: בעיות התנהגות, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בעיות התנהגות, איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למצוא זוגיות? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך להיגמל מהימורים? איך להעביר ביקורת בונה? איך להאמין בעצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך לשפר את הזיכרון? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? למה יש רע בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל אישי, מטפל רגשי, ייעוץ אישי בתחום בעיות התנהגות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3750 שניות - עכשיו 28_05_2025 השעה 01:48:06 - wesi1