בחירה חופשית, לשבת לקום, למה אתה יושב כרגע, האם יש לך בחירה חופשית, למה אתה בוחר כך ולא אחרת... נפתחת בשאלה פשוטה: למה אתה יושב כרגע? שהופכת לאמצעי לבחינת רעיון הבחירה החופשית. הדובר מתחיל בשאלה האם האדם יכול לבחור לעמוד או לשבת, או שמא הוא כבול לנסיבות פיזיות ומחשבתיות. האדם בשיחה משיב כי הוא בחר לשבת כי זה נעים לו יותר מאשר לעמוד, אך הדובר מיד שואל אם נוחות זו באמת מחייבת אותו לשבת, או שהוא יכול לבחור להתמודד עם חוסר הנוחות שבעמידה. בהמשך השיחה, המונח בחירה חופשית מתברר ככפוף למגבלות רבות. למרות שהאדם מציין שהוא יכול ... את המחשבה שמנחה אותו להישאר בישיבה. בהמשך, נשאל אם המחשבה על נוחות מחייבת את האדם לשבת, או שהוא יכול לבחור להתנגד לה. האדם מציין שהוא יכול לעמוד, אך לעיתים הוא בוחר לא להימנע מהנוחות הקיימת. זאת אומרת, הבחירה החופשית ... השיחה, הדובר מציין שתחושת הבחירה קיימת, אך היא לעיתים נתפסת כהחלטה אוטומטית, המנוהלת על ידי הרגשות והמחשבות. אדם יכול לבחור בין אפשרויות שונות, אבל הבחירה עשויה להיות נתונה להשפעה של מחשבותיו, המובילות אותו לפעול בצורה מסוימת. השיחה מציעה להסתכל על הבחירה כעל תהליך בו האדם מתמודד עם מחשבותיו, ואם הוא יכול לבחור להתנגד להן או לא. לסיכום, עולה השאלה אם הבחירה שאנחנו עושים באמת חופשית, או שאנחנו רק מעדיפים את הבחירה ... האדם במצבים יומיומיים, תוך התמקדות בשאלה הפשוטה: למה אתה יושב כרגע? השיחה עוסקת בשיקולים שמנחים את ההחלטות של אדם לבחור לשבת ולא לעמוד, ובמהות הבחירה החופשית עצמה. הדיון מתחיל בכך שהשואל מבקש להבין אם ההחלטה לשבת נובעת מבחירה חופשית ... - האם נוחות זו אכן מחייבת את האדם לשבת, או שהוא יכול להתנגד לה? הנמען משיב כי הוא יכול לבחור לעמוד, אף שברור לו שההחלטה לעמוד תביא עמה חוויית חוסר נוחות. השיחה בודקת אם אדם בוחר בעשייה מסוימת רק כי היא נראית לו נוחה יותר, או אם יש בידו לבחור לא להקשיב לאותם מחשבות שמנחות אותו לפעול בצורה מסוימת, כמו המחשבה שלפיה אם יעמוד, יהיה לו פחות נעים. לאורך ... מייצרות סיטואציה שבה הבחירה להישאר בישיבה מרגישה כמעט טבעית. אולם, בסופו של דבר עולה השאלה האם האדם אכן יכול לבחור את פעולתו, או שהוא כבול למחשבותיו המובילות אותו לפעול כך ולא אחרת. השיחה מבקשת להבין אם הבחירה האמיתית היא ... ידי המחשבות וההרגשות הפיזיות. השיחה מסתיימת בכך שנשאל אם ההבנה לגבי הבחירה החופשית יכולה להתפתח יותר, ואם האדם יכול לבחור במודע להתנגד למחשבות שמנחות אותו לפעול באופן מסוים, או אם הוא ימשיך לפעול מתוך הרגלים ואינסטינקטים שאותם הוא מכיר.