🖨לקבל העלאה במשכורת / לבקש העלאה בשכר / לנהל משא ומתן על שכר עבודה / רוצה לקבל העלאה במשכורת - לבוס אין מספיק כסף - שכנוע / מכירות / NLP / שינוי עמדות / לשכנעוכאן אתן דוגמה של אסטרטגיה לניהול משא ומתן על שכר עבודה. אסטרטגיה שמשולבת עם שיטות שכנוע שונות. וכמובן שהדוגמה הבאה, היא רק דוגמה בלבד, ובכל משא ומתן על שכר עבודה, בכל מצב תמיד יש לעשות התאמה אישית לאותו המצב.
והמקרה לדוגמה הוא: אדם שרוצה לקבל העלאה במשכורת, והמעסיק שלו אומר לו, שאין לו כרגע אפשרות להעלות לו את המשכורת, כי אין לו כרגע מספיק כסף / הוא נמצא בקשיים כספיים וכיו"ב. ואעפ"כ, האדם כמובן רוצה שיעלו לו את המשכורת.
במקרה כזה לדוגמה, באפשרותך להקצין את מה שהבוס שלך אמר, ולהפוך את מה שהוא אומר לאבסורד. כדי שגם הוא עצמו יביע התנגדות למה שהוא עצמו אומר. כגון לדוגמה לומר לו, "אז אני מבין שמבחינתך אתה אף פעם לא תעלה לי את המשכורת, ושאתה לא יודע לתגמל אותי על העבודה שלי".
במקרה הזה, בעצם לקחנו את מה שאמר הבוס, שכרגע הוא לא רוצה לעלות לך את המשכורת, מסיבות כאלו ואחרות. ובעצם הקצנו את מה שהוא אמר, שכאילו הוא אמר שהוא אף פעם לא ירצה להעלות לך את המשכורת, ושכאילו הוא לא מעריך אותך ואת המאמץ שלך.
שזה בעצם אומר, שלוקחים את הדברים של הבוס שלך, ומעמיסים עליהם ומלבישים עליהם פירוש כלשהו. ומציגים לפני הבוס שלך, את מה שהוא אמר, בצורה מוקצנת. בצורה שגם הוא עצמו לא ירצה לקבל אותה.
ואז במקרה כזה, אם הבוס שלך יקצין עוד יותר ויאמר שהוא באמת לעולם לא יעלה לך את המשכורת, אז אפשר להקצין עוד יותר את מה שהוא אומר, עד כדי זה שאפשר להגיע למצב של חילוקי דעות ושל פיטורין, אם ברצונך להגיע למצב כזה. כגון לדוגמה שברצונך שיפטרו אותך ושיתנו לך פיצויי פיטורין וכיו"ב.
אבל, בד"כ כאשר מקצינים למישהו את מה שהוא אומר, בד"כ הוא עצמו מרגיש חוסר נוחות עם מה שהוא עצמו אמר, והוא עצמו מרגיש שחשפו עליו משהו שהוא לא רצה שיגידו עליו, ואז בעצם הוא מתחיל לנקוט את העמדה ההפוכה.
כגון לדוגמה שהבוס שלך יאמר, שהוא לא מתכוון שהוא אף פעם לא יעלה לך את המשכורת, אלא שרק כרגע הוא לא יכול להעלות לך את המשכורת. שזה בעצם אומר, שהוא מסתכל על הדברים גם מנקודת מבט נגדית, שהוא כן רוצה להעלות לך את המשכורת בעתיד.
ואז כמובן שצריך לנצל את ההזדמנות ולגרום לו להרגיש שאתה לא מאמין לו, ושאתה רוצה שהוא יוכיח שהוא באמת מתכוון למה שהוא אומר, ולכן יש לשאול אותו, "מתי תעלה לי את המשכורת". ולנסות להוציא ממנו תאריך מדויק והסבר מדויק, מתי הוא הולך להעלות לך את המשכורת.
ואם הוא ינסה להתחמק ולענות לך תשובה לא מוגדרת, כי הוא כמובן לא רוצה להתחייב לך, אז צריך להמשיך ולהקצין שום פעם את דבריו, כדי לגרום לו לחוש אי נוחות לגבי מה שהוא עצמו אומר. ואז למשוך אותו שוב פעם למצב שבו הוא יזדהה עם הרצון שלו, של כן להעלות לך את המשכורת. ואז צריך מהרצון הזה להוציא ממנו הגדרה מתי הוא יעלה לך את המשכורת.
ואם הבוס שלך יגיד לך מתי בדיוק הוא רוצה להעלות לך את המשכורת, עליך להציג לו את ההתנגדות שהוא עצמו הציג לך לפני רגע לבקשה שלך שכרגע הוא לא יכול להעלות לך את המשכורת, בגלל שאין לו מספיק כסף וכיו"ב. ועליך לוודא, שהוא מתחייב להעלות לך את המשכורת, גם אם לא יהיה לו מספיק כסף בעתיד.
ואז אם רוצים, אז אח"כ אפשר להפעיל לחץ נוסף. שאם הוא כן מוכן להעלות לך את המשכורת בעתיד, גם אם לא יהיה עוד כסף, אז לנסות לקחת את ההתחייבות שלו להעלות לך את המשכורת בעתיד, גם אם לא יהיה מספיק כסף, ולחזור על אותה התחייבות בלשון הווה. דהיינו, לבקש ממנו העלאה במשכורת, כבר עכשיו, למרות שהוא אומר שאין לו מספיק כסף. כי הרי הוא כבר היה מוכן להעלות לך את המשכורת בעתיד, גם אם לא יהיה לו...
בוס מהגיהנום, קריירה, בוס מציק, בוס מתנכל, בוס גרוע, בוס מניפולטיבי, בוס צועק, רבתי עם הבוס, עימות עם הבוס, ויכוח עם הבוס, פחד מהבוס, בוס לא מעריך, מנהל מתעמר, בוס לא מפרגן, הבוס שלי צעק עלי, מנהל נרקיסיסט, מנהל מהגיהנוםבוס מהגיהנום, קריירה, בוס מציק, בוס מתנכל, בוס גרוע, בוס מניפולטיבי, בוס צועק, רבתי עם הבוס, עימות עם הבוס, ויכוח עם הבוס, פחד מהבוס, בוס לא מעריך, מנהל מתעמר, בוס לא מפרגן, הבוס שלי צעק עלי, מנהל נרקיסיסט, מנהל מהגיהנוםבוס מהגיהנום, קריירה, בוס מציק, בוס מתנכל, בוס גרוע, בוס מניפולטיבי, בוס צועק, רבתי עם הבוס, עימות עם הבוס, ויכוח עם הבוס, פחד מהבוס, בוס לא מעריך, מנהל מתעמר, בוס לא מפרגן, הבוס שלי צעק עלי, מנהל נרקיסיסט, מנהל מהגיהנום למה אתה כועס על הבוס שלך בעבודה? אנשים רבים מתמודדים עם כעס ותסכול כלפי הבוס שלהם, מכיוון שהם חווים שהוא מציק, מתנכל, מטריף, וממרר להם את החיים. התפיסה הרווחת היא שהבוס הוא דמות של סמכות מעלינו, ולכן כל התנהגות שלילית מצידו יוצרת תחושת חוסר אונים וכעס רב. אליעד כהן מסביר שהדרך היחידה להפסיק לכעוס על הבוס היא להבין נקודה אחת חשובה: הבוס שלך הוא בכלל לא הבוס שלך, אלא הוא הלקוח שלך. האם הבוס שלך הוא באמת בוס או לקוח? למרות שלרוב האנשים זה נשמע מוזר ואפילו לא הגיוני, האמת היא שהבוס שלך הוא בעצם הלקוח שלך. כשאתה שכיר, אתה בעצם נותן שירותים לבוס שלך ומקבל ממנו כסף בתמורה. לדוגמה, אם ... בפועל הוא לקוח שלך, כי הוא משלם לך דרך תלוש המשכורת עבור העבודה שאתה מבצע עבורו. לכן, לכעוס על הבוס שלך זה בעצם כמו עצמאי שמתלונן על לקוח שמשגע אותו. איך עצמאי מתמודד עם לקוח בעייתי ומה אתה יכול ... תמצא לקוחות אחרים. אלא שכאן טמונה הבעיה: כשאתה שכיר, אתה בדרך כלל חושב שיש לך רק לקוח אחד - הבוס שלך, ואתה מרגיש שאין לך ברירה אלא להמשיך לעבוד איתו. אליעד מדגיש כי הסיבה המרכזית לכך שהבוס מתעלל בך ומציק לך היא בדיוק התפיסה הזו, שאתה מאמין שאין לך לקוחות אחרים. מה הקשר בין חנות מכולת ... תלוי בלקוח יחיד ומנצל. המצב זהה לחלוטין במערכות יחסים בין עובדים לבוסים: כל עוד יש לך רק לקוח אחד (הבוס שלך), הוא יכול לעשות בך כרצונו, להתעלל, להציק, להתנכל, ואתה תמיד תרגיש חסר אונים, כי אין לך אפשרויות אחרות. ... אחד בלבד? אליעד מסביר שאם לא תשווק את עצמך ולא תחפש לקוחות נוספים, אתה תישאר עם לקוח אחד - הבוס שלך. במקרה כזה, לא תהיה לך ברירה אלא לסבול ממנו, כי אם תעזוב אותו - לא יהיה לך מה ... בעצם נמצא בכלא פסיכולוגי, תלוי במישהו שיכול לעשות בך מה שהוא רוצה. לכן, אם אתה רוצה להפסיק לכעוס על הבוס שלך, עליך להגדיל את מגוון הלקוחות שלך וליצור לעצמך חופש לבחור עם מי לעבוד ועם מי לא. למה אנשים ... יורדת משמעותית. אתה יכול לבחור לעבוד עם בוסים שמתייחסים אליך יפה, מעריכים אותך, ומפרגנים לך, וכך תוכל להיפטר בקלות מבוס גרוע ומנצל. הגישה הזו יוצרת חופש אמיתי ומצמצמת את התסכול ואת הכעס מהבוס שלך. לסיכום, אליעד מסביר שהדרך להפחית את הכעס על הבוס היא פשוט להפסיק לתפוס אותו כבוס ולהתחיל לראות בו לקוח בלבד. ככל שתהיו עסוקים בשיווק עצמי ותחפשו הזדמנויות חדשות, ... שתלטן? איך להתמודד עם בוס מניפולטיבי? שיווק עצמי במקום העבודה איך להתמודד עם בוס מנצל? איך לא לכעוס על הבוס שלך? יש לך בוס בעבודה? הוא משגע אותך, ממרר לך את החיים, מטריף אותך? איך אפשר לא לכעוס עליו? התשובה היא פשוטה: הבוס שלך הוא לא הבוס שלך, אלא הלקוח שלך. אני יודע שזה נשמע מוזר לרוב האנשים, אבל הבוס שלך הוא בעצם הלקוח שלך. הבוס הוא הלקוח שלך בואו ניקח דוגמה: נניח שאתה פקיד בבנק ויש לך מנהל מעליך. אתה חושב שהוא הבוס שלך? טעות. הוא הלקוח שלך. אתה מספק שירותי פקידות בנק, ולמי? למנהל שלך. כמה לקוחות יש לך? לקוח אחד - הבוס שלך, שמשלם לך דרך תלוש המשכורת. עכשיו תחשוב על עצמאי שיש לו עסק. נניח שהוא אומר: הלקוח שלי משגע ... גבולות, ואם צריך - תפטר אותו! אותו הדבר נכון גם לגבי שכירים - אם יש לך רק לקוח אחד (הבוס שלך), ואתה לא יכול לפטר אותו, אתה בבעיה. למה אתה מרגיש תלוי בבוס? תאר לעצמך שמישהו פותח חנות מכולת ... בלקוח היחיד שמנצל אותו. מה עושים בפועל? הרבה שכירים חיים בתחושה שהם חייבים לעבוד רק עם לקוח אחד - הבוס שלהם. אם זו התפיסה שלך, אל תתפלא אם הבוס שלך ממרר לך את החיים. מה זה אומר בצורה פרקטית? אתה צריך להבין שאתה מנהל עסק גם כשאתה שכיר. ... פחות תסכול, ויותר הנאה בעבודה. תחשבו על זה. לפרטים נוספים ומידע נוסף - חפשו באתר האינטרנט EIP.co.il. לפטר את הבוס, לפטר את הלקוח, איך להתמודד עם בוס קשה? איך להתמודד עם בוס שתלטן? איך להתמודד עם בוס גרוע? איך ... מנהל לא מפרגן, המנהל שלי צעק עלי, בוס נרקיסיסט, שיווק עצמי במקום העבודה, איך לענות לבוס? איך לדבר עם הבוס על העלאה? איך להרשים את הבוס? איך להתחבב על הבוס? איך להסתדר עם הבוס? איך למצוא חן בעיני הבוס? איך להבין את הבוס? שכיר או עצמאי, בוס מניאק, למה הבוס שלך הוא הלקוח שלך? איך לא לכעוס על הבוס שלך? יחסי עובד מעביד, בעיות עם הבוס, איך להתמודד עם בוס מהגיהנום? איך לענות למנהל? איך לדבר עם המנהל ...
איך לדבר עם הבוס? איך לדבר עם המנהל? בעיות במקום העבודה, מריבה בעבודה, איך להסתדר עם אנשים בעבודה? איך להתמודד עם אנשים רעים? מריבה עם הבוס, בוס מעצבן, איך להתמודד עם בוס שתלטן? לשכנע את הבוסאיך לדבר עם הבוס? איך לדבר עם המנהל? בעיות במקום העבודה, מריבה בעבודה, איך להסתדר עם אנשים בעבודה? איך להתמודד עם אנשים רעים? מריבה עם הבוס, בוס מעצבן, איך להתמודד עם בוס שתלטן? לשכנע את הבוסאיך לדבר עם הבוס? איך לדבר עם המנהל? בעיות במקום העבודה, מריבה בעבודה, איך להסתדר עם אנשים בעבודה? איך להתמודד עם אנשים רעים? מריבה עם הבוס, בוס מעצבן, איך להתמודד עם בוס שתלטן? לשכנע את הבוס איך להתמודד עם מריבות ובעיות מול הבוס? הרבה אנשים מתמודדים עם בעיות במקום העבודה, כאשר אחת הסוגיות הנפוצות ביותר היא כיצד לדבר עם הבוס או המנהל, במיוחד כשהוא נתפס כשתלטן, מעצבן או קשה. אליעד כהן מסביר בהרצאה שלו כיצד אפשר להתמודד נכון עם מצבים כאלו, דרך ניתוח מקרה אמיתי של יחסים בעייתיים בעבודה בין עובדת, מנהלת בכירה והבוסית שלה. איך להגיב כשהבוס כועס על משהו שאמרתם? אחת השאלות המרכזיות שאליעד כהן מנתח היא מה לעשות כאשר הבוס מתרגז בעקבות אמירה תמימה של העובד. בדוגמה שמובאת בהרצאה, עובדת סיפרה שהבוסית שלה התרגזה על כך שאמרה בפני אנשים אחרים שאחת המנהלות הייתה חסרה לה באירוע בעבודה. לכאורה, אמירה פשוטה וחיובית, אך הבוסית תפסה זאת כהתגרות וכחוסר התחשבות. אליעד מסביר כי הבוסית לא נפגעה מהכוונה הטובה, אלא מהדרך שבה הדברים נאמרו בפומבי, תוך התעלמות מרגישות מסוימת שנובעת מסכסוך פנימי בין הבוסית למנהלת השנייה. הפתרון שאליעד מציע הוא קודם כל לבדוק את הסיטואציה לעומק. הוא אומר כי לפני שמחליטים איך להגיב, צריך לוודא שהבנתם נכון את מה שקרה. במקרה הזה, העובדת ניזונה משמועות של מנהלת אחרת שטענה שהבוסית כועסת עליה. אליעד מחדד שלא תמיד חייבים להניח את הגרוע מכל, וייתכן כי הדברים הגיעו אליה בצורה מעוותת. לכן חשוב להמתין, לשמוע באופן ישיר מהבוסית האם היא בכלל כועסת, ורק לאחר מכן להגיב בהתאם. מה המשפט האידיאלי לומר לבוס שכועס? אליעד כהן מדגיש שכאשר כבר מגיעים לשיחה מול הבוסית הכועסת, כדאי לפתוח בצורה עדינה וחכמה, לא בצורה של התנגשות. משפט אידיאלי יכול להיות לדוגמה: אני מבינה שהייתה אי הבנה ואני מצטערת שזה התפרש כך. המשפט הזה מראה שאתם מבינים את הצד של הבוסית, אבל לא מודים באשמה של ממש. הוא גם מציע להבהיר שהכוונה הייתה חיובית, כמו למשל: רק רציתי שהיא תרגיש טוב כי ידעתי שאבא שלה חולה, זו לא הייתה כוונה לפגוע או להתריס נגדך. איך נכון לנהל שיחה עם בוס עצבני או שתלטן? אחת ההנחיות החשובות שאליעד כהן נותן היא להבין מה הבוס רוצה לשמוע. לפעמים הבוס דווקא רוצה שיכירו בכעס שלו ויתנצלו, ולפעמים הוא רוצה דווקא שיסתרו אותו כדי להרגיש יותר בנוח. כדי לדעת איך נכון להגיב, אליעד מציע לשים לב לתגובת הבוס לאחר המשפט הראשוני שלכם. אם הוא נכנס למגננה או ממשיך לתקוף, סימן שלא אמרתם את המשפט שהוא ציפה לשמוע. במקרה הזה, אפשר לשנות כיוון ולהגיד משפט כמו: אני יכולה להבין למה את מרגישה ככה. לעומת זאת, אם הבוס נראה רגוע לאחר משפט הפתיחה, אפשר להמשיך ולהבהיר את הכוונות המקוריות בצורה פשוטה ורגועה, בלי לעורר מחדש את הכעס. מה לעשות כשהבוס מתנהג בצורה פוגענית? אליעד כהן מסביר שחשוב להבין מדוע מפרשים את התנהגות הבוס כרוע. אנשים נוטים להגדיר אחרים כרעים כאשר הם נפגעים מהם, אך ייתכן שהפגיעה לא הייתה מכוונת. אליעד נותן דוגמה ... תמיד אנשים הם רעים, לפעמים הם פשוט לא מודעים להשלכות של מה שאמרו. אם אכן מדובר בהתנהגות פוגענית של הבוס, הדרך הטובה ביותר היא לשוחח על כך בצורה ישירה אבל רגועה. להגיד לו בצורה עדינה: אני רוצה שתדע שלא ... ברור. אליעד מסביר שכדאי להישאר נייטרלי ולא להפוך את השיחה למלחמה אישית. איך להתמודד עם התעלמות או התנכלות מצד הבוס או עמיתים לעבודה? אליעד מציע לשים בפרופורציה את הבעיה. גם אם הבוס יחליט להתעלם או לעשות פרצופים, אפשר לבחור לא להתייחס לזה ברצינות רבה מדי. אפשר להגיד שלום בנימוס, להישאר ענייניים ... ממליץ להבהיר את הכוונות הטובות ולסגור את העניין במהירות האפשרית, מבלי לגרור אותו. לסיכום, הדרך הטובה ביותר לדבר עם הבוס או מנהל עצבני היא להקשיב היטב, לבדוק את העובדות, לא למהר למסקנות, ולהבהיר תמיד שהכוונה שלכם חיובית. לא כדאי להיגרר לרגשות שליליים או מלחמות מיותרות. איך להתמודד עם בוס שתלטן? איך לדבר עם הבוס? איך להסתדר עם אנשים בעבודה? איך לשכנע את הבוס? מה לעשות כשהבוס כועס? איך לפתור מריבה בעבודה?
קריירה, העלאה במשכורת, שכיר כעצמאי, בוס כלקוח, קולגות כספקים, בעיות עם הבוס, איך להתקדם בקריירה? איך להתקדם במקום העבודה? הבוס שלך הוא הלקוח שלך, הקולגות שלך הם מתחרים שלך, איך לקבל העלאה במשכורת? איך לדבר עם הבוס?קריירה, העלאה במשכורת, שכיר כעצמאי, בוס כלקוח, קולגות כספקים, בעיות עם הבוס, איך להתקדם בקריירה? איך להתקדם במקום העבודה? הבוס שלך הוא הלקוח שלך, הקולגות שלך הם מתחרים שלך, איך לקבל העלאה במשכורת? איך לדבר עם הבוס?קריירה, העלאה במשכורת, שכיר כעצמאי, בוס כלקוח, קולגות כספקים, בעיות עם הבוס, איך להתקדם בקריירה? איך להתקדם במקום העבודה? הבוס שלך הוא הלקוח שלך, הקולגות שלך הם מתחרים שלך, איך לקבל העלאה במשכורת? איך לדבר עם הבוס? איך להתייחס נכון לבוס שלך במקום העבודה? כאשר יש לך בעיות עם הבוס שלך או עם אנשים אחרים במקום העבודה, הדרך הנכונה ביותר להסתכל על הסיטואציה היא לראות את עצמך כעצמאי ואת הבוס שלך כלקוח שלך. על פי הגישה שאליעד מציג, אתה אמנם שכיר, אבל למעשה אתה מנהל עסק עצמאי של אדם אחד, המספק שירותים לאדם אחר - שהוא הבוס שלך. הבוס שלך הוא הלקוח שקונה את שירותיך, והוא משלם לך בכל חודש בצורה של משכורת במקום שתוציא לו חשבונית. האם הבוס הוא הלקוח שלך והקולגות הם ספקים? כן, הבוס שלך אינו רק האדם שנותן לך הוראות אלא לקוח לכל דבר ועניין. אתה מוכר לו את היכולות המקצועיות שלך ... שירותים שונים במקביל אליך. אם אתה מנהל צוות, האנשים שתחתיך הם ספקי משנה שאתה אחראי לנהל בשביל הלקוח, כלומר, הבוס. איך להתמודד עם לקוח בעייתי כמו הבוס שלך? כאשר אדם מנהל עסק ויש לו לקוח בעייתי, לדוגמה בעל חנות שיש לו לקוח שכל הזמן מתלונן, עושה ... יכול להרשות לעצמו לבחור עם אילו לקוחות לעבוד ואילו לקוחות לשחרר. בדיוק באותו האופן אתה כשכיר צריך לנהוג. אם הבוס שלך יוצר בעיות, הדרך האמיתית לפתור אותן היא לא להתלונן או לחכות שהבוס ישתנה, אלא להיות יותר מקצועי ויותר מיומן בשיווק ובמכירות של עצמך כמומחה בתחום שלך. המשמעות המעשית היא, שככל שתשפר ... בשוק העבודה, כך תוכל לקבל הצעות ממקומות עבודה טובים יותר. זה יאפשר לך לבחור את הלקוחות שלך, כלומר, את הבוסים שלך, ולא להיתקע עם בוס בעייתי אחד שפוגע באיכות החיים שלך. האם חוסר היכולת שלך להחליף מקום עבודה הוא באשמתך? אליעד מסביר כי אם אינך יכול להחליף לקוחות (בוסים), הסיבה היא שאתה עדיין לא מספיק טוב מבחינה מקצועית, או לא מספיק טוב בשיווק עצמי. ככל שתהיה מקצועי יותר, ... עצמך ולשווק את השירותים שאתה נותן, כך תוכל להגדיל את הביקוש לשירות שלך ולבחור לעבוד רק עם מקומות העבודה והבוסים שמתאימים לך. מדוע חשוב לשלב בין מקצועיות ליכולות מכירה? ישנם אנשים שהם מקצועיים מאוד אבל לא יודעים לשווק את עצמם, ולכן הם תלויים בלקוח אחד או בוס אחד. למשל, אדם שהוא צייר מוכשר מאוד אך לא מתעסק במכירות, ולכן הוא נאלץ למכור את יצירותיו רק לשכן ... בעבודה? אם אתה לא מסתדר עם אנשים אחרים שעובדים באותו ארגון, חשוב להסתכל עליהם כספקים אחרים של הלקוח שלך (הבוס). לדוגמה, אם אתה חשמלאי שעובד בפרויקט יחד עם אינסטלטור, צבעי ונגר, ואתה לא מסתדר איתם, הבעיה שלך היא מול הלקוח - כלומר, הבוס. לא מעניין את הלקוח שלך שאתם לא מסתדרים ביניכם, הוא רוצה לקבל שירות טוב. הפתרון הוא להיות מקצועי מספיק ... שמשהו ישתנה לבד, אלא לקחת אחריות מלאה על הקריירה שלך. ככל שתחשוב כמו עצמאי, תבין שאתה נותן שירות ללקוח (הבוס), וככל שתהיה יותר מקצועי ומיומן בשיווק עצמי, תוכל לבחור את מקומות העבודה ואת הלקוחות המתאימים לך ביותר. ככל שתתייחס ... עסק, המספק שירותים בתחום מומחיותך, וכל הארגונים הם לקוחות פוטנציאליים שלך. לסיכום, מה השלבים להצלחה במקום העבודה? ראה את הבוס כלקוח ולא כבוס בלבד. ראה את עצמך כעצמאי המספק שירות. שפר את רמת המקצועיות שלך באופן מתמיד. למד למכור את עצמך היטב, ... עבודה מקצועית, נעימה ומסודרת. אל תתפשר על מקום עבודה שלא טוב לך. איך לקבל העלאה בשכר? איך לשכנע את הבוס? איך להתייחס למעסיק שלך? שכיר או עצמאי? איך לחשוב כמו עצמאי? בעיות במקום העבודה איך להתמודד עם בעיות עם הבוס שלך? שלום חברים, הפעם נדבר על איך נכון להתמודד עם בעיות עם הבוס שלך. אתה נמצא במקום עבודה, יש לך בעיות עם הבוס שלך - אותו אדם שמעסיק אותך ומשלם לך משכורת - או אולי יש לך בעיות עם קולגות שעובדים איתך. איך נכון להסתכל על הסיטואציה הזו? התשובה היא פשוטה: הבוס שלך הוא לקוח שלך. כן, קראת נכון. אתה למעשה בעל עסק עצמאי שמוכר שירותים, והבוס שלך הוא הלקוח שלך. כך גם שאר העובדים בארגון - הם ספקי שירות של הבוס שלך. אם אתה מנהל צוות, האנשים שתחתיך הם ספקים של הבוס שלך ואתה האחראי על ניהול הספקים הללו. מה עושים כאשר יש בעיה עם הלקוח שלך? תאר לעצמך שאתה בעל ... מקצועי יותר - תוכל לבחור את הלקוחות שלך. כך גם לגבי מקום העבודה שלך: אם יש לך בעיות עם הבוס, מה שאתה באמת צריך לעשות זה להיות טוב יותר. כלומר, להשתפר מקצועית, ולדאוג לשווק את עצמך כמו שצריך. ככל שתהיה מקצועי יותר ותדע למכור את עצמך טוב יותר, כך יהיו לך יותר אפשרויות לבחור את הבוס שלך. הבוס שלך הוא לא גורל - אתה יכול לבחור אחרת דמיין עסק שיש לו רק לקוח אחד והוא מתלונן עליו ... = להיות עצמאי אם אתה רוצה להצליח כשכיר, עליך להבין שאתה עצמאי. נכון, יש לך רק לקוח אחד - הבוס שלך - אבל אתה עצמאי לחלוטין לנהל את הקריירה שלך. ככל שתשפר את הכישורים שלך ותלמד למכור את עצמך טוב יותר, כך תוכל לבחור את מקום העבודה שלך, את הבוס שלך ואת סביבת העבודה שלך. לסיכום אל תיתקע עם לקוח בעייתי. היה טוב יותר, חפש מקומות עבודה טובים יותר, ... אתה מוכר את עצמך. למידע נוסף, חפשו באתר האינטרנט EIP.co.il את הנושאים: שכיר כעצמאי, איך להסתדר בארגון, איך להתייחס לבוס ו - איך לעבוד נכון עם קולגות ותמצאו מידע רחב שיכול לעזור לכם להצליח במקום העבודה. בהצלחה! איך לקבל העלאה בשכר? איך לקבל יותר משכורת? איך לשכנע את הבוס? איך להתייחס לבוס? איך להתייחס למעסיק שלך? שכיר או עצמאי, איך חושב עצמאי? איך חושב שכיר? בעיות במקום העבודה
איך לדבר עם אנשים? איך לדבר עם הבוס? איך לדבר עם בעל סמכות? איך לדבר עם עובד? איך להפוך את הבוס לחבר שלך? איך לדבר עם בחורה? איך לדבר עם גבר? מה להגיד בדייט? מיומנויות תקשורת בין אישית, מיומנויות שיחהאיך לדבר עם אנשים? איך לדבר עם הבוס? איך לדבר עם בעל סמכות? איך לדבר עם עובד? איך להפוך את הבוס לחבר שלך? איך לדבר עם בחורה? איך לדבר עם גבר? מה להגיד בדייט? מיומנויות תקשורת בין אישית, מיומנויות שיחהאיך לדבר עם אנשים? איך לדבר עם הבוס? איך לדבר עם בעל סמכות? איך לדבר עם עובד? איך להפוך את הבוס לחבר שלך? איך לדבר עם בחורה? איך לדבר עם גבר? מה להגיד בדייט? מיומנויות תקשורת בין אישית, מיומנויות שיחה איך נכון לדבר עם אנשים בעמדות סמכות? הדרך הנכונה לדבר עם אנשים, ובמיוחד עם אנשים הנמצאים בעמדות סמכות, כמו בוס או מנהל, תלויה באופן שבו הם היו רוצים שתפנה אליהם. כאשר רוצים ליצור אווירה נעימה וקרובה עם אדם שנמצא ... מכירים היטב את האדם. אליעד כהן מסביר שהדבר הראשון שצריך לזכור הוא שהאדם שמולנו, ובמיוחד אדם בעל סמכות כמו בוס, תמיד ירצה יחס מורכב: מצד אחד הוא מעוניין שיתייחסו אליו בכבוד הראוי לו, בתוקף מעמדו ותפקידו, מצד שני הוא ... אליו כאל חבר וייצרו איתו קרבה אמיתית שאינה תלויה רק בסמכות או בתפקיד. אליעד מדגיש שהדרך הנכונה לשוחח עם הבוס אינה בדיוק כמו לדבר עם חבר, אך גם לא רק בפנייה פורמאלית ומנוכרת. איך ליצור קרבה עם הבוס ולהפוך אותו לחבר? אליעד מדגיש שאם תפנה אל הבוס שלך רק בצורה חברית מדי, הדבר עלול להעביר מסר של זלזול בסמכותו ולהוביל לכך שהוא לא יכבד אותך ולא ... אם תזמין חבר לארוחת צהריים, אתה יכול לומר לו בצורה פשוטה: בא לך לאכול איתי צהריים? אם תפנה כך לבוס, ייתכן שזה לא יתקבל באותה נינוחות, מכיוון שהבוס עשוי לצפות ליחס של כבוד שונה מזה הניתן לחבר קרוב. מאידך, אם תפנה אליו בצורה פורמאלית מדי ותאמר משהו ... לאכול איתי צהריים?, זה עלול ליצור ריחוק. לכן אליעד אומר שבמקרים כאלה יש למצוא איזון נכון, שהוא התייחסות אל הבוס מתוך כבוד לתפקידו, אך גם תוך גילוי יחס ידידותי אישי כלפיו כאדם. איך לדעת מה האדם רוצה לשמוע ממך? ... יכולותיו או הישגיו - כלומר, בתנאים מסוימים, ולא רק ללא תנאי. שני הרצונות הללו קיימים אצל כל האנשים, כולל בוסים, מנהלים, קולגות, עובדים, בני זוג, חברים ואפילו אנשים זרים לחלוטין. אדם אינו יכול להסתפק רק באהבה ללא תנאים, כי ... עם העובד שלך רק כחבר, הוא ירגיש שאינך דמות סמכות, ולא יוכל לסמוך עליך כמנהל. אם תדבר אליו רק כבוס, הוא ירגיש שאתה מתייחס אליו רק כאל עובד ולא כאדם, ולכן הוא לא ירגיש נינוח איתך. הוא מעוניין להרגיש שאתה גם חבר וגם בוס, גם קרוב וגם בעל סמכות. האם חשוב להכיר אישית את האדם לפני שפונים אליו? אליעד מסביר שהעקרונות האלה נכונים ... דוגמה נוספת מהעולם של יחסי עובד - מעביד: אם העובד שלך יחשוב שאתה מתייחס אליו טוב רק בגלל שאתה הבוס שלו ויש לך יכולת השפעה על המשכורת או על עתידו בעבודה, הוא לא באמת יאמין שהיחס שלך אליו אותנטי. ... להראות שהיחס הוא לא רק מפחד או מתלות אלא מתוך כנות והערכה אישית אמיתית. לדוגמה, אם עובד יתנהג בכבוד לבוס רק בגלל פחד, הרי ברור שאם הבוס יאבד את כוחו, היחס ישתנה לרעה. אך אם העובד גם מעריך את הבוס באופן אישי, אז אפילו ללא כוח סמכותי, היחס החיובי יישאר. ולכן אליעד ממליץ תמיד למצוא את האיזון העדין הזה ... פתיחות אישית וקרבה ללא תנאים. השילוב הזה הוא המפתח לתקשורת בין אישית מוצלחת, אפקטיבית, וארוכת טווח. איך לדבר עם הבוס? איך להפוך את הבוס לחבר שלך? מה להגיד בדייט? איך לפנות לבעל סמכות? איך לדבר נכון עם אנשים? איך ליצור אווירה נעימה בשיחה?
להפוך את הרע לטוב, חלש או חזק, למה חלש הוא חזק? למה חזק הוא חלש? להרגיש חלש, להרגיש חזק, להרגיש מושפל, בעיות בעבודה, בעיות עם הבוס, התמודדות עם הבוס, בעיות עם המנהללהפוך את הרע לטוב, חלש או חזק, למה חלש הוא חזק? למה חזק הוא חלש? להרגיש חלש, להרגיש חזק, להרגיש מושפל, בעיות בעבודה, בעיות עם הבוס, התמודדות עם הבוס, בעיות עם המנהל... חזק, למה חלש הוא חזק? למה חזק הוא חלש? להרגיש חלש, להרגיש חזק, להרגיש מושפל, בעיות בעבודה, בעיות עם הבוס, התמודדות עם הבוס, בעיות עם המנהל למה להרגיש חלש זה בעצם להרגיש חזק? אחת הבעיות המרכזיות שאנשים חווים, במיוחד במצבי עבודה מורכבים ... מבין מדוע הוא מרגיש חלש ומסכים לקבל את התחושה הזו ללא התנגדות. אליעד מביא דוגמה של עובד שיש לו בוס חדש בעבודה. העובד מספר שקשה לו עם הבוס, הוא חש שהבוס לא אמין, מתנהג בצורה לא נעימה וגורם לו להרגיש רע. אליעד מעלה נקודה חשובה: מדוע בכלל האדם לא אוהב את אותו הבוס? מה בדיוק גורם לו לא לאהוב אותו? ההסבר הראשוני הוא שהעובד מרגיש צורך להיות פחות אותנטי ליד הבוס, כי הוא מרגיש שהבוס לא אמין. אליעד מכוון אותו לבדוק האם הבוס אכן לא אמין בכל התחומים או רק בתחומים מסוימים. אולי ישנם תחומים שבהם דווקא טוב שהבוס לא אמין, כגון תחומים פוליטיים או אישיים שלא נוח לדבר עליהם בפתיחות מלאה. אליעד מציע לראות את החיסרון של הבוס כיתרון אפשרי במצבים מסוימים. כיצד להפוך חסרונות של אחרים ליתרונות אישיים? כאן אליעד מציע גישה של הפיכת חסרונות ליתרונות: ... הזדמנות ללמוד איך להרגיש חופשי וחזק מבפנים, גם במצבים שבהם אתה לא מקבל את מה שאתה רוצה. לדוגמה, אם הבוס גורם לך להרגיש שאתה לא יכול לעשות כרצונך בעבודה, תוכל להתייחס לכך כהזדמנות ללמוד כיצד להרגיש חזק ומאושר גם כשאתה לא שולט במצב. אם הבוס כביכול אומר לך אתה לא יכול לעשות כרצונך, תוכל להפוך זאת לתזכורת עבורך שלא להיות תלוי בכך שהכל ילך ... כשמרגישים מוגבלים? אליעד כהן מסביר שהרגשת חולשה או השפלה מתרחשת רק כאשר יש לך רצון מוגדר שאינו מתממש. אם הבוס מגביל אותך וגורם לך להרגיש חלש, זה קורה רק כי אתה מרגיש שאתה חייב שהדברים יקרו כפי שאתה רוצה. ... מלאה? אם תצליח לשחרר את ההיצמדות לרצונות המוגדרים שלך, לא תרגיש יותר חלש או מושפל. החולשה שאתה חווה ליד הבוס היא בעצם הזמנה פנימית להשתחרר מהתלות ברצונות שלך. התחושה של חולשה, לפי אליעד, מגיעה תמיד מהתלות שלנו בדברים חיצוניים. ... באופן מלא שהוא חלש הופך בעצם לחזק מאוד, כי הוא מפסיק להיות תלוי בצורך להרגיש תמיד חזק. לדוגמה, אם הבוס משפיל אותך, ואתה מצליח לקבל את ההשפלה כתחושה פנימית בלבד מבלי להתנגד לה, אז באופן מיידי אתה משתחרר מהכוח של הבוס להשפיל אותך. במצב זה, אתה הופך להיות החזק באמת, כי אף אדם או סיטואציה חיצונית לא יכולים עוד לערער ... ברצונות שלך. ככל שאתה פחות תלוי בכך שדברים חיצוניים יקרו כרצונך, כך אתה הופך לחזק באמת. איך להתמודד עם בוס קשה? איך להפוך חסרונות ליתרונות? להרגיש חלש או להרגיש חזק? איך להשתחרר מתחושת השפלה? מה לעשות כשהבוס משפיל אותי? למה אני מרגיש חלש ליד אנשים מסוימים? איך להרגיש חופשי למרות מגבלות?
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?