אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בא לי עליו ✔השמנה, ירידה במשקל, לחשוב כמו שמן, לחשוב כמו רזה, לאכול רק כשרעבים, איך שמן חושב? איך רזה חושב? אנורקסיה, נטל ההוכחה, לאכול בלי סיבה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
9:54השמנה, ירידה במשקל, לחשוב כמו שמן, לחשוב כמו רזה, לאכול רק כשרעבים, איך שמן חושב? איך רזה חושב? אנורקסיה, נטל ההוכחה, לאכול בלי סיבה, אכילה משעמום, אכילה רגשית, איך לשמור על הדיאטה? איך לשנות הרגלים? חלק 2
מהו נטל ההוכחה ואיך הוא קשור להרגלי אכילה?

המושג "נטל ההוכחה" מתייחס לשאלה מי צריך להוכיח טענה מסוימת. לדוגמה, בדיון על קיום אלוהים, עולה השאלה האם המאמין חייב להוכיח שאלוהים קיים, או שמא האתאיסט חייב להוכיח שאלוהים לא קיים. בדיון כזה, כל צד טוען שהאחריות להוכחה נמצאת אצל הצד השני.

אליעד כהן מסביר כי עיקרון זה של נטל ההוכחה חל גם על התנהגות יומיומית, ומדגים את הרעיון דרך שני דפוסי התנהגות שונים:
  • דפוס ראשון - אדם שפועל מתוך עיקרון של "בא לי". אדם כזה עושה כל פעולה שעולה לו בראש בלי לחפש סיבות עמוקות יותר. לדוגמה, ילד קטן פועל לפי מה שמתחשק לו: אם הוא רוצה משהו - הוא עושה, ואם לא - אז הוא פשוט נמנע מזה. לדוגמה, אם אדם רוצה לקשקש על שולחן, הוא עושה זאת פשוט "כי בא לו" ולא בגלל סיבה עמוקה או הגיונית. אדם כזה יפסיק לפעול רק אם תהיה לו סיבה ממשית לכך.
  • דפוס שני - אדם שפועל רק אם יש לו סיבה טובה לפעול. אדם כזה לא יעשה דבר אם אין לו סיבה ברורה ומוצדקת. למשל, אם אין לו סיבה מספיק חזקה לקום מהמיטה, הוא פשוט יישאר לשכב.
מה הקשר בין דפוסי התנהגות אלה לנטל ההוכחה?

הקשר בין שני דפוסים אלו לנטל ההוכחה הוא ברור. האדם שפועל לפי "בא לי" - לא דורש סיבה להתחיל לפעול, אלא סיבה להפסיק לפעול. כלומר, במקרה הזה נטל ההוכחה נמצא על הצד שמנסה לגרום לו להפסיק. לעומתו, האדם השני פועל באופן הפוך: אצלו נטל ההוכחה נמצא דווקא בצד של הפעולה עצמה. הוא לא יפעל עד שתהיה סיבה מוצדקת לפעולה.

איך זה מתבטא בהרגלי אכילה של אנשים שמנים לעומת רזים או אנורקטים?

אליעד ממחיש זאת דרך הסרט "השמן והרזה" ודרך ניתוח התנהגות של אנשים בעלי הרגלי אכילה שונים:
  • אדם שמן אוכל משום שהוא פשוט רוצה לאכול, "בא לו", ואין לו סיבה מיוחדת. אם יש אוכל, והוא יכול לאכול - הוא יאכל. הוא מפסיק לאכול רק כשהוא כבר אינו מסוגל לאכול יותר, כשהצלחת מתרוקנת, או כשיש סיבה חזקה במיוחד להפסיק (למשל סכנה בריאותית מיידית).
  • אדם אנורקטי לעומתו מתנהג הפוך. הוא כמעט לעולם לא אוכל אלא אם כן הוא חייב לאכול. כלומר, אצלו נטל ההוכחה נמצא על עצם פעולת האכילה. אם אין סיבה חזקה מאוד שתכריח אותו לאכול, הוא פשוט לא יאכל כלל.
מה אדם שמן צריך לעשות כדי לרדת במשקל לפי הגישה הזאת?

לפי אליעד כהן, אדם שרוצה לרדת במשקל צריך לשנות את החשיבה ואת נטל ההוכחה שלו. במקום המחשבה "אני אוכל כי בא לי", עליו להתחיל לשאול את עצמו בכל פעם שהוא מרגיש צורך לאכול: "האם יש לי סיבה מספיק חזקה או ממשית לאכול כרגע?". עליו להפסיק לאכול סתם, ולהתחיל לאכול רק כשהוא באמת חייב לעשות זאת.

לדוגמה, כשאדם מרגיש חשק או דחף לאכול סתם ללא רעב אמיתי, עליו לעצור את עצמו ולשאול: "האם יש לי סיבה אמיתית לאכול כעת?" אם התשובה היא לא - עליו להימנע מאכילה.

האם "בא לי" זו סיבה אמיתית לאכילה?

אליעד מדגיש כי התחושה של "בא לי" לא נחשבת לסיבה מספקת או אמיתית לאכילה. עצם הרצון לאכול הוא אמנם סיבה בסיסית, אבל לא סיבה מספקת מבחינה הגיונית או מוצדקת. אדם שרוצה לשנות את הרגלי האכילה שלו צריך להתייחס לתחושת הרצון לאכול בצורה שונה, ולדרוש מעצמו הצדקה מעבר ל"בא לי" לפני כל פעולה של אכילה.

הוא מדגיש כי זו בעצם כל השיטה: במקום שאדם יאכל מתוך דחף או חשק רגעי ויפסיק רק כשאין ברירה, עליו לאמץ דפוס חשיבה הפוך - להפסיק לראות ב"בא לי" כסיבה מספקת לפעולה, ולהתחיל לדרוש סיבה חזקה יותר.

כיצד העיקרון של נטל ההוכחה יכול לעזור בשינוי הרגלים בתחומים נוספים?

לסיום, אליעד מסביר שהרעיון של שינוי נטל ההוכחה רלוונטי לא רק להרגלי אכילה אלא גם לכל התנהגות והרגל אחר בחיים. אדם שיתרגל לחשוב באופן שבו הוא מבצע פעולות רק אם יש לו סיבה מספיק טובה, ולא מתוך דחפים רגעיים, יוכל לשנות הרגלים גם בתחומים נוספים כמו עבודה, לימוד או מערכות יחסים.

לדוגמה, אם אדם נוטה לבזבז זמן בטלוויזיה או במשחקים ללא מטרה ברורה, עליו לשנות את החשיבה ולדרוש מעצמו סיבה ממשית שתצדיק פעולה כזו. כך הוא יוכל להפסיק פעולות לא רצויות ולהתחיל לפעול בצורה ממוקדת ומודעת יותר בכל תחום בחייו.

אליעד מסכם כי השינוי בהרגלים מתחיל בשינוי עמוק של תפיסת "נטל ההוכחה" - מהגישה של פעולה ללא הצדקה לגישה של פעולה רק עם הצדקה ברורה ומוצדקת היטב.
ניתוח מושג נטל ההוכחה

נטל ההוכחה עוסק בשאלה מי הצד שצריך להוכיח טענה מסוימת. לדוגמה, בוויכוח על קיומו של אלוהים, השאלה היא האם המאמין צריך להוכיח שאלוהים קיים, או שהאתאיסט צריך להוכיח שאלוהים אינו קיים. זהו דיון קלאסי שבו כל צד מטיל את חובת ההוכחה על הצד השני.

התנהגות המבוססת על סיבה מול חוסר סיבה

בחיים יש דפוסי התנהגות שונים:
  • יש אנשים שפועלים מתוך עיקרון של "בא לי". כלומר, הם עושים דברים כי מתחשק להם, בלי לחפש סיבה נוספת מעבר לכך. דוגמה לכך היא ילד קטן שפועל לפי דחפים טבעיים, הוא רוצה לעשות משהו - הוא עושה, לא רוצה - לא עושה.
  • לעומת זאת, יש אנשים שפועלים לפי ההפך - הם לא עושים שום דבר אלא אם כן יש להם סיבה טובה לעשות זאת. כלומר, אם אין להם הוכחה לכך שהם חייבים לפעול, הם נשארים במצב של חוסר עשייה.
הקשר בין נטל ההוכחה להתנהגות יומיומית

בהתאם לשני הדפוסים הללו, אפשר לשאול: האם נטל ההוכחה חל על עשיית פעולה או על הפסקתה?
  • יש אנשים שאומרים: "אני עושה דברים כי בא לי, אם יש סיבה טובה להפסיק - אז אני אפסיק". במקרה זה, ההוכחה נדרשת עבור ההפסקה.
  • לעומתם, יש אנשים שאומרים: "אני לא עושה שום דבר, אם יש סיבה טובה לעשות משהו - אז אני אעשה". כאן ההוכחה נדרשת עבור הפעולה.
הקשר לדפוסי אכילה

בסרט "השמן והרזה", אפשר לראות איך הדפוסים האלה מתבטאים בהרגלי אכילה:
  • השמן אומר: "אני אוכל כי בא לי". כלומר, הוא פועל לפי גישת "אני עושה דברים אלא אם כן יש לי סיבה לא לעשות". הוא לא שואל את עצמו האם יש סיבה מוצדקת לאכול, אלא פשוט אוכל כשהוא מרגיש צורך. הוא יפסיק לאכול רק אם לא יוכל יותר פיזית, אם ייגמר האוכל, או אם תהיה לו סיבה מאוד חזקה להפסיק (למשל סכנת חיים).
  • לעומת זאת, אדם רזה או אנורקטי נוקט בגישה ההפוכה: הוא לא אוכל בכלל אלא אם כן תהיה לו סיבה מספיק חזקה לאכול. אם אין לו הוכחה לכך שהוא חייב לאכול, הוא לא ייגע באוכל.
שינוי גישת האכילה

אם אדם שמן רוצה להיות רזה, עליו לאמץ את הגישה ההפוכה לזו שהוא רגיל אליה. כלומר, במקום לאכול מתוך רצון סתמי ("כי בא לי"), עליו להכניס לעצמו כלל חדש: "אני אוכל רק אם יש לי סיבה טובה לכך". בכל פעם שהוא רוצה לאכול, עליו לשאול את עצמו: "האם אני חייב לאכול עכשיו?" ואם אין לו סיבה משכנעת - פשוט לא לאכול.

העברת נטל ההוכחה מהפסקה לעשייה

כדי לרדת במשקל, אדם שמן צריך להזיז את נטל ההוכחה מהפסקת האכילה לעשיית האכילה. כלומר:
  • במקום ההרגל של "אני אוכל כי בא לי", יש להפוך את החשיבה ל - "אני אוכל רק אם יש לי סיבה ממשית".
  • כלומר, אם אדם מרגיש רצון לאכול, זה לא אמור להיות מספיק. עליו לבחון האם יש לו הכרח אמיתי לאכול.
  • אם אין הצדקה, עליו לוותר על הארוחה.
סיכום והשלכה לחיים

הגישה שהוצגה כאן לא מתייחסת רק לאכילה, אלא לכל פעולה בחיים. יש אנשים שפועלים מתוך דחפים, ויש כאלה שלא פועלים כלל אלא אם כן הם מוכרחים. שינוי החשיבה לגבי נטל ההוכחה יכול לעזור לאדם לשנות את ההרגלים שלו, בין אם מדובר בהרגלי אכילה, עבודה, לימוד, או כל תחום אחר.
עכשיו יש סרט שנקרא?

ש: השמן והרזה.

אליעד: השמן והרזה עד כאן הבנו יפה עכשיו יש מושג שנקרא נטל ההוכחה מה זה נטל ההוכחה נטל ההוכחה זה נגיד שמישהו אומר יש אלוהים ומתווכחים יש אלוהים או אין אלוהים עכשיו יש שאלה מי צריך להוכיח האם זה שאומר אין אלוהים צריך להוכיח שאין או זה שאומר יש אלוהים צריך להוכיח שיש מי צריך להוכיח.

ש: שניהם.

אליעד: לא יודע יש וויכוח אז הדתי אומר לך אתה אומר שאין תוכיח שאין האתאיסט אומר לו אתה אמור שיש תוכיח שיש מי מהם צודק שאלה אחרת זה לא נושא השיחה עכשיו נטל ההוכחה פירושו מי צריך להוכיח אני צריך להוכיח שאין אתה צריך להוכיח שיש מי צריך להוכיח אוקי, עכשיו איך זה קשור לפרשה שלנו אז יש דבר שנקרא עם סיבה ובלי סיבה תכף תבינו איך זה קשור לנטל ההוכחה יש כמה דפוסים של התנהגות בחיים יש בן אדם שאומר אני עושה דברים בלי סיבה מה הכוונה עושה דברים בלי סיבה זה לא בכלל בלי סיבה הוא לא הולך ברחוב ואומר קוקוריקו בלי סיבה הכוונה בא לי זאת הסיבה למה עשית כי בא לי מה הסיבה שעשית כי בא לי זאת אומרת היה לו רצון לעשות מבחינתו עלה בדעתו לקשקש קשקש על השולחן אתה שואל אותו למה קשקשת הוא אומר כי זה מה שבא לי, ילד קטן לפי מה ילד קטן עושה דברים לפי מה שבא לו הוא בא לו הוא עושה הוא לא בא לו לא עושה אין לו איזה שיקולים וחישובים הוא עושה מה שבא לו עושה הוא עושה עד כאן הבנו.

זאת אומרת שיש לו רצון והוא מקשיב לרצון שלו והוא פועל עם סיבה אבל זאת לא באמת סיבה הסיבה היא כי בא לו אין סיבה מעבר לזה זה בא לי כי ככה בא לי, אוקי אז ככה בן אדם שעושה דברים בלי סיבה מה הכוונה עושה דברים בלי סיבה הכוונה בלי סיבה מספקת זאת אומרת הוא עושה מה שבא לו איך שבא לו כמה שבא לו כי בא לו עכשיו הבן אדם הזה מתי הוא יפסיק לעשות דברים כאשר תהיה סיבה לא לעשות אותם הוא אומר אני קם בבוקר ועושה מה שבא לי הוא אומר לעצמו מה בא לי לעשות ואני עושה איך תדע מה לעשות במשך היום אני עושה מה שבא לי כל מה שבא לך הוא אומר כל מה שבא לי חוץ מהדברים שאני לא יכול לעשות זה טיפוס אחד טיפוס אחר אומרים לו איך תדע מה לעשות במשך היום הוא אומר תראה אני לא עושה שום דבר אני בבוקר כשאני קם מה אני עושה ממשיך לישון אז אומרים לו מה אתה עושה כל היום הוא אומר אני עושה רק מה שאני חייב לעשות אם אני חייב מרגיש שאני חייב לא יכול לא לעשות עושה לא חייב לא עושה לא משנה אין דבר כזה בא לי אני לא בא לי לעשות כלום אני בא לי למות לא רוצה שום דבר רק רוצה למות לא רוצה שום דבר בכלל אם אני חייב אני עושה לא חייב לא עושה.

זה הבנת קודם כל את שני הטיפוסים עכשיו איך זה קשור לנטל ההוכחה כשאתה רוצה לעשות פעולה האם אתה צריך סיבה לעשות אותו או צריך סיבה להפסיק אותה זה כמו בנטל ההוכחה האם ההוכחה היא על הפעולה או על ההפסקה של הפעולה אם מישהו אומר אני עושה כי בא לי אז נטל ההוכחה נמצא על להפסיק בשביל להפסיק צריך סיבה ה - להפסיק צריך להביא הוכחה שצריך אבל על לעשות לא צריך להוכיח נטל ההוכחה השני אומר לא אני לא עושה כלום ה - default שלי זה לא לעשות בשביל לעשות צריך להוכיח תוכיח לי שאני צריך לעשות אחד אומר אתה תוכיח לי שאני צריך לעשות אם לא אני לא עושה זה השני הראשון אומר לו לא אני עושה מה שבא לי אתה תוכיח לי שאני צריך להפסיק ורק אז אני אפסיק נטל ההוכחה על להפסיק הראשון אומר נטל ההוכחה על להפסיק השני אומר נטל ההוכחה על לעשות, זה היה מסובך עד כאן אני לא בודק מה הבנת כי זה משהו אחר.

ש: לי יש שאלה למה פה נטל ההוכחה על זה וזה פה נטל ההוכחה על זה?

אליעד: מה זה נטל ההוכחה אחד אומר אני עושה מה שאני רוצה ככה בא לי לא צריך להוכיח הוכחות, מתי אני אפסיק.

ש: אוקי אז הוא יכול להפסיק כי בא לו.

אליעד: נכון אם לא בא לי אני אפסיק.

ש: אז איפה נטל ההוכחה?

אליעד: שנייה אבל מתי אני אפסיק בטוח אם תוכיח לי שאני צריך להפסיק אז גם אם בא לי אני אפסיק, זאת אומרת הוא אומר אני עושה מה שבא לי בא לי אני עושה לא בא לי אני לא עושה אבל מתי יבוא לי ואני לא אעשה אם תוכיח לי שאני לא יכול לעשות את זה והשני אומר תקשיב אני לא עושה כלום בחיים האלה בא לי לא בא לי לא אכפת לי אני לא עושה כלום תוכיח לי שאני חייב לעשות אני אעשה לא תוכיח לי אני לא עושה. עכשיו איך זה קשור לאכילה אז בשמן וברזה יש את אותו הדבר השמן מה אומר אני אוכל כי בא לי למה אתה אוכל למה לא בא לי אני אוכל עכשיו ברור שאם הוא אוכל יש לו רצון למה אוכל כי הוא רוצה למה הוא רוצה כי בא לי בא לי לאכול ולמה אתה אוכל את זה כי בא לי מה זאת אומרת בא לי עושה לי כייף בא לי לאכול אבל למה אתה אוכל את זה לא יודע פשוט בא לי למה אני צריך סיבה בא לי אני אוכל, עכשיו בן אדם שמן גם הוא לא אוכל עד שהוא מת מתי השמן מפסיק לאכול או כשנגמר האוכל בצלחת או כשהוא לא יכול לאכול יותר או כשמשהו או כשהוא אומר טוב אם אני אוכל יותר אני כבר אמות לא יכול לאכול יותר מפסיק זאת אומרת הוא אוכל כשבא לו למה הוא אוכל כי בא לו מתי הוא מפסיק לאכול כשבא לו או כשאי אפשר להמשיך.

לעומת זאת בן אדם אנורקטי נגיד הוא הפוך מה הוא עושה הוא אומר אני לא אוכל בכלל למה אתה לא אוכל לא בא לי לא רוצה לאכול לא אוכל כלום מתי הוא אוכל כשהוא חייב לאכול טוב אין מה לעשות חייב לאכול טוב נאכל, עכשיו מה באתי להגיד פה בסיפור עד כאן אתה הבנת אתה חושב שהבנת מה שדיברנו או שיש לך ספק עם מה שדיברנו עד כה.

ש: רגע אנורקטי התעורר רצון בו והוא אומר עד שתוכיח לי אני לא אוכל.

אליעד: מה זה אומר מתעורר הרצון האנורקטי?

ש: כן מצד מתעורר לו רצון לאכול וכל אחד יגיד אחרת ובעצם מה ההבדל.

אליעד: השאלה האם זה שבא לי זאת סיבה או לא סיבה.

ש: לא יודע אני רוצה להבין בהקשר למה שדיברנו.

אליעד: לשתיהם מתעורר רצון לאכול לכן אז האנורקטי אומר אז לא צריך עזוב אתה חייב לא עזוב לא צריך השמן אומר כן בוא נאכל.

ש: האנורקטי אומר התעורר לו רצון השני אומר התעורר לו רצון אני לא אוכל עד שאני אראה שיש סיבה מוצדקת.

אליעד: אם אני לא חייב לאכול אני לא אוכל הראשון אומר אני אוכל כי בא לי אני אפסיק רק אם אני לא אוכל להמשיך האנורקטי אומר אני לא אוכל אף פעם עזוב אותי לא רוצה לאכול אני אוכל רק אם אני חייב. עכשיו מה אני בסך הכל אמרתי אמרתי אתה שמן כן אתה רוצה להיות רזה כן שים לב איך אתה חי שים לב שאתה אוכל סתם ואתה מפסיק כשאין לך ברירה אלא להפסיק תעשה הפוך תגיד לעצמך מהיום בהנחה שאתה רוצה להיות רזה תגיד לעצמך מהיום אני לא אוכל יותר סתם מבחינתי כל פעם שתרצה לאכול תגיד למה אני חייב לאכול לא אז תפסיק זה הכל זה כל מה שאמרתי שים לב שכרגע אתה אוכל כי בא לך ואתה מפסיק כי אתה חייב אז תגיד לעצמך כל פעם שיבוא לך לאכול תשנה את הפקודה כשבא לך לאכול תגיד למה למה אני אוכל אל תאכל סתם ותפסיק כשאתה חייב אל תאכל בכלל תאכל רק כשאתה חייב זה הכל.

אתה הבנת את זה האם זה כדאי לא יודע מומלץ לא יודע אני בעד לא יודע רק אמרתי אם אתה רוצה זה מה שצריך בהנחה שזאת הבעיה שלך שאתה אוכל סתם, הבנת את זה אתה הבנת את זה?

ש: כן מתעורר לו רצון לאכול אצל שניהם מתעורר רצון לאכול.

אליעד: כן השמן הרזה לא מעניין אותי הרזה הוא לא נושא השיחה אתה צודק נכון הוא לא נושא השיחה עכשיו השמן התעורר לך רצון לאכול יפה אז ביומיום אתה אוכל למה כי אני רוצה לאכול אומר לך אדוני אין יותר אני אוכל כי אני רוצה לאכול אין נגמר אוכל כי רוצה לאכול אתה חייב לאכול אתה צריך להוכיח שאתה צריך לאכול אם אתה לא מסוגל להוכיח שאתה חייב לאכול אל תאכל תוכיח אתה יכול להוכיח שאתה חייב לאכול לא אם לא אל תאכל זה מה יש.

ש: זאת אומרת עצם זה שאני מרגיש צורך לאכול אל תקבל את זה כסיבה מוצדקת זה בעצם מה שאתה אומר לו?

אליעד: לא אם הוא מרגיש צורך שיאכל אצל השמן הוא לא מרגיש צורך לאכול הוא מרגיש רצון לאכול בא לו לאכול.

ש: אז משחקים עם אותם מילים.

אליעד: כן משחקים מה לעשות משחקים.

ש: מה?

אליעד: משחקים כן.

ש: לא יש לו דחף לאכול נכון.

אליעד: כן תשוקה אפילו לא תשוקה בא לו לאכול והוא אוכל אין תשוקה בא לו הוא אוכל זאת לא תשוקה בא לו והוא אוכל לא צורך בא לו והוא אוכל מה אני אעשה בוא נאכל אז הוא אוכל אין לא מסתבך כל כך הרבה הוא רוצה עושה לא רוצה לא עושה בא לו לאכול והוא אוכל זה הכל.

ש: הוא לא חושב אם יש סיבה לאכול הוא פשוט אוכל.

אליעד: בא לו כי הוא אוכל הוא אוכל בא לי לאכול אני אוכל אם תגיד לו אתה לא יכול לאכול הוא יפסיק אבל אם הוא יכול לאכול למה לא הוא רוצה לאכול. הבנו את זה?

ש: שנייה בוידאו השני הדגשת יותר את הקשר בין רצון לסיבה אמרת שזה שהוא רוצה לאכול זאת לא סיבה זאת אומרת זאת סיבה אבל היא לא סיבה שבגללה כאילו פרטת את זה לא הדגשת יותר, בחלק הראשון לא הדגשת יותר את הנושא הזה של בא לי זה רצון.

אליעד: מה אתה בא להגיד בזה?

ש: אם זה רצון.

אליעד: מה אתה בא להגיד בזה אבל מה אתה רוצה להגיד אתה שואל שאלה?

ש: שעכשיו זה יותר ברור לי.

אליעד: באמת אתה רוצה שנבדוק אותך?

ש: בוידאו השני, תשאל.

אליעד: אני לא אשאל.

ש: זכותך.
שאלות להתבוננות הרגל מערכת יחסים הוכחה שיש אלוהים לחפש סיבה מי זה אליעד כהן דתות הרגלי אכילה רוצה שום דבר ויכוח אין אלוהים אוכל איך לשמור איך לשמור על הדיאטה איך לשנות הרגל איך לשנות הרגלים איך רזה חושב איך שמן חושב אכילה אכילה אובססיבית אכילה כפייתית אכילה משעמום אכילה רגשית אנורקסיה בולימיה בולמיה דיאטה דיאטות הוכחה הוכחות הפרעות אכילה הפרעת אכילה הרגל הרגלים הרגשה הרזיה השמנה השמנה הרזיה השמנת יתר התמכרות לאוכל התמכרות לאכילה ירידה ירידה במשקל לאכול לאכול בלי סיבה לאכול רק כשרעבים להביא הוכחות להוכיח לחשוב כמו רזה לחשוב כמו שמן לרדת במשקל לרזות לשמור לשמור על דיאטה לשמור על הדיאטה לשנות הרגל לשנות הרגלים לשנות התנהגות נטל ההוכחה סיבה סיבות עודף משקל רגש רגשות רעב שינוי הרגלים שינוי התנהגות שעמום תחושה תחושות
סדר בחיים, חיים מסודרים, לתכנן את החיים, מה מוכרחים לעשות, ריכוז בעבודה
סדר בחיים, חיים מסודרים, לתכנן את החיים, מה מוכרחים לעשות, ריכוז בעבודה
... לא יציר של המציאות כאילו איזשהו דמיון. אליעד: לא הבנתי תסביר את השאלה. ש: נניח אני עושה משהו שממש בא לי עליו. אליעד: כמו שאלוהים ממש רוצה לברוא את העולם ממש הוא נהנה מזה כל כך טוב לו שהוא עושה את ...
אכילה רגשית - איך צורת האכילה משפיעה על הרגשות של האדם?
אכילה רגשית - איך צורת האכילה משפיעה על הרגשות של האדם? אחת מהפעולות הנפוצות ביותר אותן עושה האדם, זו האכילה. גם אכילה כמו כל שאר הפעולות אותן עושה האדם, היא לכשעצמה היא אינה התכלית. זא תכלית האכילה היא אינה האכילה עצמה. האדם אוכל מסיבות שונות. הן סיבות השרדותיות כגון רעב והן סיבות רגשיות כגון הנאה וכיוב. הדבר החשוב ביותר באכילה, הוא שהאדם יקשר את עצמו תמיד לתכלית של האכילה ולא לאכילה עצמה. כאשר האדם זוכר את הסיבה שבגללה הוא אוכל, אז הוא בעצם מרגיל את עצמו להיות מקושר תמיד במחשבה שלו לתכלית הפנימית של מעשיו. כאשר האכילה מקושרת לתכלית שלה, על ידי זה האכילה הופכת להיות בריאה יותר. אכילה עם מחשבה ועם דעת. לעומת זאת, כאשר האדם שוכח את התכלית של האכילה שלו, על ידי זה נוצרת התמכרות לאכילה עצמה, מה שתמיד גורר אחריו בעיות בריאותיות, כגון השמנה, בעיות תזונה וכיוב. כאשר האדם זוכר את התכלית שלשמה הוא אוכל, על ידי זה הוא לא נקשר רגשית לאוכל. האוכל מספק לאדם בראש ובראשונה תחושה של שובע. כאשר האדם רעב הוא אוכל והאוכל משביע את האדם. תחושת השובע היא תחושה ממכרת. תחושת השובע מייצגת את תחושת השלמות של הרצונות של האדם. תחושת שובע של אכילה היא מקרה פרטי של תחושת שובע נפשי של האדם עצמו. רעב = רצון = חיסרון. שובע = מילוי הרצון = שלמות. בנוסף האכילה בפרט של דברים מתוקים, מספקת לאדם אהבה. האוכל אינו כועס על האדם, אינו מצפה מהאדם לשום דבר ומקבל את האדם כפי שהוא. התמכרות לאכילה מתוקה שאינה בריאה, נובעת מהתמכרות לאהבה ולקבלה עצמית. האוכל מספק לאדם את האהבה העצמית שלה הוא ככ זקוק. האוכל גם יוצר תחושה של שובע, גם מתיקות וגם אהבה וכולי. על האדם לשים לב תמיד מהי הסיבה שבגללה הוא אוכל. מהי התכלית של האכילה עצמה. כאשר האדם מקושר במחשבה שלו לתכלית של האכילה, על ידי זה הוא נשמר מליפול לקשר רגשי עם האוכל. קשר רגשי עם אוכל = התמכרות = תלות רגשית = צרות. כאשר האדם אוכל מתוך מחשבה = קישור המחשבה לתכלית ולמהות ולא לפעולה החיצונית = פעולה נכונה.
צדקה, לתת צדקה, הפרשת מעשרות, גמילות חסדים, נתינה, קבלה, הדרת נשים, לקבל ולתת, כסף, תאוות ממון, תאוות אכילה, להיות עשיר, המרדף אחרי הכסף, להיות מאושר
צדקה, לתת צדקה, הפרשת מעשרות, גמילות חסדים, נתינה, קבלה, הדרת נשים, לקבל ולתת, כסף, תאוות ממון, תאוות אכילה, להיות עשיר, המרדף אחרי הכסף, להיות מאושר
צדקה, לתת צדקה, הפרשת מעשרות, גמילות חסדים, נתינה, קבלה, הדרת נשים, לקבל ולתת, כסף, תאוות ממון, תאוות אכילה, להיות עשיר, המרדף אחרי הכסף, להיות מאושר מה הקשר בין הדרת נשים, כסף ואמונה דתית? אליעד מסביר את הרעיון ... אחראי. אליעד מביא את הדוגמה מהסיפור התנכי של אדם הראשון וחווה, בו אדם האשים את חווה בכך שפיתתה אותו לאכול מהעץ האסור, במקום לקחת אחריות אישית. לפי הפרשנות שאליעד מציג, הדרת נשים היא ניסיון להימנע מהתמודדות עם היצר ולא ... לקשה מכולן כי היא מקיפה את כל שאר התאוות. הוא מסביר באמצעות הפסוק ואפר תאכל כל ימי חייך, שהכסף אוכל לאדם את החיים, כלומר, התלות בכסף גורמת לו דאגה ועצבות רבה יותר, ובסופו של דבר מקצרת את חייו. איך ... על משהו, הוא בעצם מוותר על כסף כדי לקבל דבר שיש לו ערך גדול יותר עבורו, ולכן התשלום הוא הוכחה לאמיתות הרצון שלו. איך יוצרים איזון נכון בין נתינה לקבלה? אליעד מתאר את החיים כשילוב בין רצון לתת לבין ...
תאוותנות, תאוות גופניות, תאוות הגוף, תאוות ניאוף, תאוות נשים, תאוות ממון, תאוות אכילה, חזרה בתשובה, חזרה בשאלה, יהדות, לשבור את התאוות, רוחניות, העולם הבא
תאוותנות, תאוות גופניות, תאוות הגוף, תאוות ניאוף, תאוות נשים, תאוות ממון, תאוות אכילה, חזרה בתשובה, חזרה בשאלה, יהדות, לשבור את התאוות, רוחניות, העולם הבא מהן תאוות הגוף ולמה אנשים נלחמים בהן? אליעד ... בין תאוות גשמיות לתאוות רוחניות. תאווה היא תאווה ללא קשר לתוכן שלה. לדוגמה, אדם שרוצה כבוד או אדם שרוצה אוכל - שניהם חווים חיסרון ורצון מסוים, ולכן שניהם מתאווים. תאווה רוחנית, כמו רצון ללמוד תורה, אינה שונה במהותה מתאווה גשמית כמו רצון לממון או אוכל. שתיהן יוצרות חיסרון וסבל. מדוע השיטות הרוחניות טוענות שתאוות הגוף רעות? אליעד מסביר שהסיבה שהשיטות הרוחניות (כמו היהדות ושיטות ... פני תאווה גשמית היא רק לכאורה. אנשים חושבים כך כי הם רואים כיצד אחרים סובלים מתאוות גשמיות (כמו תאוות אכילה, מין או כסף), ולכן הם מסיקים שרוחניות היא פתרון עדיף. אך אליעד מדגיש שזו רק אשליה, כי בפועל גם ...
סיבתיות, סיבה ותוצאה, למה אתה אוכל? דטרמיניזם, אקראיות, שאלה סיבתית, שאלה אקראית, מנגנון שאלת שאלות, האם יש סיבה לכל דבר? האם אין סיבה לשום דבר? הכל סיבתי, הכל אקראי
סיבתיות, סיבה ותוצאה, למה אתה אוכל? דטרמיניזם, אקראיות, שאלה סיבתית, שאלה אקראית, מנגנון שאלת שאלות, האם יש סיבה לכל דבר? האם אין סיבה לשום דבר? הכל סיבתי, הכל אקראי
סיבתיות, סיבה ותוצאה, למה אתה אוכל? דטרמיניזם, אקראיות, שאלה סיבתית, שאלה אקראית, מנגנון שאלת שאלות, האם יש סיבה לכל דבר? האם אין סיבה לשום דבר? ... משהו קרה?, אתה מניח מראש שיש קשר של סיבה ותוצאה בין הדברים. למשל, אם אתה שואל למה מישהו הולך לאכול, התשובה כי הוא רעב היא תשובה סיבתית - הוא הולך לאכול בגלל סיבה מסוימת שיצרה את הפעולה. התהליך הזה של סיבתיות מלווה אותנו כמעט בכל מחשבה. אפילו שאלות פשוטות ביותר ... אקראיות בעת ובעונה אחת. כדי לפעול בעולם, אתה תמיד מניח שיש סיבתיות - אתה מאמין שאם תאכל כי אתה רעב, זה ישנה את מצבך ותפסיק להיות רעב. אך באותה נשימה, אתה מניח גם אקראיות, מכיוון שאתה לא בטוח ב - 100% שהתוצאה הרצויה אכן תקרה. לדוגמה, אינך בטוח שאחרי שתאכל באמת לא תהיה רעב, כי תמיד יש אפשרות שיקרה משהו בלתי צפוי (למשל, שהאוכל לא ישביע אותך). האם הכל סיבתי או הכל אקראי? אליעד מבהיר שהסיבתיות והאקראיות אינן באמת הפכים אלא שני צדדים ... בתוכו גם סיבתיות וגם אקראיות, כי אלו שני היבטים של מציאות אחת שלמה. הדוגמה המפורטת לכך היא אדם שהולך לאכול. הוא מניח שאם יאכל, לא יהיה רעב, כלומר, שיש סיבתיות. אבל בו זמנית, הוא יודע שאולי הפעולה לא תצליח מסיבה אקראית כלשהי. אליעד מדגיש שהמוח מחויב ... אליעד מציין שהדיון על סיבתיות ואקראיות הוא יסודי לתפיסת המציאות, והוא משפיע על שאלות יומיומיות ועל פעולות פשוטות כמו אכילה. כדי לפעול בעולם, אתה תמיד חייב להניח את שני הצדדים - סיבתיות ואקראיות. ללא הנחות אלו, הפעולה לא תהיה ... ובאופן בו הם משפיעים על תפיסתנו את העולם. אליעד כהן מציע לגזור את רעיון הסיבתיות מתוך חוויות יומיומיות כמו אכילה, ומציג את השאלה: למה אנחנו אוכלים? במהלך ההרצאה, אליעד מתאר כיצד כל שאלה שאנחנו שואלים מונעת מתוך תפיסת סיבתיות. למשל, כששואלים למה זה קורה?, השאלה ... גם אם איננו מודעים לה - מבוססת על הנחות סיבתיות. לדוגמה, אם אדם שואל את עצמו למה הוא רוצה לאכול, הוא בעצם מניח כי יש סיבה לכך שהוא רעב. אולם אליעד מראה כי אם נשקול גישה אקראית, ייתכן שאין סיבה מוגדרת. האם ניתן להבין שאלה בלי להבין סיבתיות? ... תוצאה עשויה להתרחש באופן אקראי, כלומר, כל דבר יכול לקרות בלי סיבה ברורה. לדוגמה, אם אדם שואל למה אני רעב?, התשובה יכולה להיות תוצאה של סיבה (הגוף צריך אוכל) או יכולה להיות אקראית, ללא סיבה ברורה. מהו הדטרמיניזם ואיך הוא קשור לעקרונות הסיבתיות? בסופו של דבר, אליעד מסביר ...
בעיות בחינוך ילדים, יעוץ להורים, לחנך ילדים, ילד שלא אוכל ירקות, הילד לא מכין שיעורים, ילד לא רוצה ללכת לבית ספר, פסיכולוג ילדים, טיפול בילדים, לגרום לילד, לשכנע ילד, ילד שלא אוהב ירקות
בעיות בחינוך ילדים, יעוץ להורים, לחנך ילדים, ילד שלא אוכל ירקות, הילד לא מכין שיעורים, ילד לא רוצה ללכת לבית ספר, פסיכולוג ילדים, טיפול בילדים, לגרום לילד, לשכנע ילד, ילד שלא אוהב ירקות
בעיות בחינוך ילדים, יעוץ להורים, לחנך ילדים, ילד שלא אוכל ירקות, הילד לא מכין שיעורים, ילד לא רוצה ללכת לבית ספר, פסיכולוג ילדים, טיפול בילדים, לגרום לילד, לשכנע ילד, ילד שלא אוהב ירקות איך לגרום לילד לאכול ירקות שהוא לא אוהב? הנושא שאליעד כהן דן בו הוא איך אפשר לגרום לילד שלא רוצה לאכול ירקות להתחיל לאכול אותם, וזאת בלי להשתמש בכפייה, באיומים או בשוחד. אליעד מדגיש תחילה שאם המטרה היא לגרום לילד לאכול ירקות בלי להשתמש בשיטות כוחניות או בשוחד, יש לחשוב על דרכים אחרות, יצירתיות יותר. דוגמה שאליעד מביא היא להפוך את האכילה למשחק - למשל לעצב את הירקות בצורה מעניינת כמו פרצופים או דמויות כדי להקל על הילד את החוויה. אבל, לדבריו, החשוב באמת הוא להבין למה הילד לא רוצה לאכול ירקות מלכתחילה. אם הילד אומר שהירקות מגעילים אותו, ההורה יכול לנסות להראות לו את היתרונות של הירקות - שהם ... מבהיר שיש שלוש אפשרויות נפוצות: לכפות או לאיים על הילד שיאכל את הירקות (אתה לא יוצא מהחדר עד שאתה אוכל את זה). לשחד אותו שיאכל (תקבל פרס אם תאכל). לוותר לחלוטין על העניין (טוב, אל תאכל). אולם, ההרצאה מתמקדת ... הם דברים שאסור לחוות, ובאופן אוטומטי מתייחס לכל אי - נוחות קטנה כבעיה ענקית. הדבר מתבטא גם באי רצונו לאכול ירקות: הילד מרגיש אי - נוחות מהירקות, והתגובה שלמד היא להימנע מהחוויה. אליעד מציין שהפתרון הוא לשנות את הגישה של ההורים לחוסר נוחות. ההורים צריכים להעביר לילד תחושה שגם כשמשהו נגד רצונו, זה לא בהכרח אסון או משהו ... יותר שאליעד מציע היא להבין את הסיבה האמיתית: למה הילד מתנגד לעשות את השיעורים? אולי הילד מרגיש שזה מעצבן, משעמם, או לא רואה בזה ערך. הוא מתנגד כי הוא לא יודע איך להתמודד עם מצבים של מאמץ או אי ... לא נעימה לפעמים, יצליחו לגדל ילדים חזקים יותר נפשית ובעלי יכולת הסתגלות גבוהה יותר לעולם האמיתי. איך לגרום לילד לאכול ירקות? איך לשכנע ילד לעשות שיעורי בית? ילד שלא רוצה ללכת לבית ספר איך להתמודד עם ילד שמתנגד? בעיות ...
למי יותר קל למכור? למכור ללקוח שמח, למכור ללקוח עצוב, סוגים של לקוחות, מצב הרוח של הלקוח, לשכנע לקוח עצוב, לשכנע לקוח שמח, עצבות של לקוח, שמחה של לקוח, אכילה רגשית, דיכאון, ייאוש
למי יותר קל למכור? למכור ללקוח שמח, למכור ללקוח עצוב, סוגים של לקוחות, מצב הרוח של הלקוח, לשכנע לקוח עצוב, לשכנע לקוח שמח, עצבות של לקוח, שמחה של לקוח, אכילה רגשית, דיכאון, ייאוש
... סוגים של לקוחות, מצב הרוח של הלקוח, לשכנע לקוח עצוב, לשכנע לקוח שמח, עצבות של לקוח, שמחה של לקוח, אכילה רגשית, דיכאון, ייאוש למי קל יותר למכור, ללקוח שמח או ללקוח עצוב? אליעד כהן מציג בהרצאה הסבר מעמיק על השאלה ... עמוקה יקנה יותר בקלות, כי הוא מחפש דרך להקל על הכאב הרגשי שלו. לדוגמה, הוא מביא את המקרה של אכילה רגשית: יש אנשים שבעצב הם מפסיקים לאכול ומאבדים את התיאבון כי הם לא מוצאים שום נחמה באוכל, ולעומת זאת, יש אנשים שהעצבות מובילה אותם לאכילה מוגברת כי הם מחפשים נחמה. באותו האופן בדיוק, לקוח עצוב שמחפש נחמה, עשוי לקנות מוצר מתוך אמונה או תקווה ... עצוב יקנה יותר, כי הוא מחפש משהו להיאחז בו שייתן לו נחמה ויקל על סבלו. ניתן לראות זאת בדפוסי אכילה שונים של אנשים עצובים: ישנם אנשים שכאשר הם עצובים הם מאבדים את התיאבון, ואילו אחרים דווקא אוכלים יותר מתוך ניסיון למצוא נחמה באוכל. באופן דומה, יש אנשים שכאשר הם עצובים הם נמנעים מרכישות כי הם חווים כל דבר כשלילי, אך יש כאלה ... שיוציא אותו מהעצבות. לפעמים בן אדם נמצא, יש שני סוגים של אנשים יש אנשים עצובים שמרוב עצבות הם לא אוכלים ואז הם יורדים במשקל ויש אנשים עצובים שמרוב עצבות הם אוכלים עוד ועוד ואז הם עולים במשקל, מה ההבדל? ההבדל הוא שאנשים שעצובים שלא אוכלים זה אנשים שהם רואים את החיסרון שיש בכל דבר ואז כשהמוח שלהם אומר להם לכו תאכלו הם אומרים עזוב זה יש בזה חיסרון לא רוצה לאכול מה יצא לי לאכול, לא בא לי לאכול אין לי חשק לאכול זה לא ייתן שום דבר לאכול ואז הם לא אוכלים ואז הם יורדים במשקל. לעומת זאת יש אנשים עצובים שהעצבות מובילה אותם להפך שמרוב שרע להם הם מחפשים משהו להיאחז בו כדי לצאת מהעצבות שלהם ואז הם מנסים למצוא נחמה באוכל ואז הם אומרים האוכל כן האוכל יעזור לי כן, האוכל יעשה לי טוב ואז הם אוכלים ואוכלים כדי לצאת מהעצבות שלהם ולמרות שהאוכל לא יכול להוציא אותם מהעצבות אף על פי כן הם אוכלים בשביל לצאת מהעצבות. אותו דבר גם פה יש לקוח שמרוב שהוא עצוב או בגלל שהוא עצוב, או הדרך שלו ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על השמנה, ירידה במשקל, לחשוב כמו שמן, לחשוב כמו רזה, לאכול רק כשרעבים, איך שמן חושב? איך רזה חושב? אנורקסיה, נטל ההוכחה, לאכול בלי סיבה, אכילה משעמום, אכילה רגשית, איך לשמור על הדיאטה? איך לשנות הרגלים? חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בא לי עליו, איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיות מאושר ושמח? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: בא לי עליו, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? למה העולם קיים? למה יש רע בעולם? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול רגשי, ספרים על אימון אישי, מאמן אישי להפרעות קשב בנושא בא לי עליו - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2969 שניות - עכשיו 03_09_2025 השעה 10:33:05 - wesi1